abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9988116
Wie weet waar je dat koopt, dat een bepaald geluid uitzend waarvan honden bang worden?
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
  donderdag 24 april 2003 @ 17:50:36 #2
52462 matuh
>>WARNING<<
pi_9988131
quote:
Op donderdag 24 april 2003 17:50 schreef Brendovic het volgende:
Wie weet waar je dat koopt, dat een bepaald geluid uitzend waarvan honden bang worden?
muziek winkel!!
  donderdag 24 april 2003 @ 17:51:27 #3
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_9988155
koop de single van jamai zou ik zeggen..
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_9988180
pistool?

of wou je ze alleen maar bang maken...

pi_9988183
quote:
Op donderdag 24 april 2003 17:51 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Dierenbeul .
  donderdag 24 april 2003 @ 17:52:27 #6
52462 matuh
>>WARNING<<
pi_9988184
quote:
inderdaad daarvoor ren ik ook weg en word ik bang
  donderdag 24 april 2003 @ 17:52:51 #7
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_9988195
Jah, ik heb die dingen inderdaad wel eens zien liggen.. Misschien een dierenwinkel ofzo..
Anders zo'n camping-zaak ofzo, wil ook nog wel es veel van dat soort dingen hebben... Waar zoek je zo'n zaak?
As 't net kin sa't moat, dan moat it mar sa it kin | www.pacstah.nl
  donderdag 24 april 2003 @ 17:53:33 #8
52462 matuh
>>WARNING<<
pi_9988205
quote:
hoezo eigenlijk een hond bangmaken?
pi_9988224
Plz ontopic, ik bedoelde het serieus, ik heb het namelijk niet zo op honden en als zo een apparaatje klein is en aan je sleutel bos kan heb ik wel interresse, want de eeuwige spreuk Hij doet niks heb ik wel gehad.
pi_9988283
Stadionclaxon dinges zal wel lukken
Doei
pi_9988304
quote:
Op donderdag 24 april 2003 17:56 schreef Raging_Bull het volgende:
Mensen ik bedoel het serieus, ze maken een toon die mensen niet horen maar ik weet niet hoe het heet en wat het kost en hoe groot en waar je het koopt
  Donald Duck held donderdag 24 april 2003 @ 17:58:21 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_9988310
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 24 april 2003 @ 17:59:00 #13
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_9988325
peperspray !!!!
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_9988351
quote:
Op donderdag 24 april 2003 17:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Dogchaser
http://www.rademakersports.nl/web/productframe_veiligheid.htm
thnx, die is alleen nog best groot en ik zie geen prijs maar ik weet nu wel een naam alvast
pi_9988360
Doe dat masker maar eens af, dan schijt er nog geen hond meer op je!
pi_9988391
Dat werkte toch met Mariah Carey ofzo? Oh nee Britney Spears was het volgens mij. Anyway dat stond een hele tijd geleden in een berichtje.
pi_9988407
quote:
Op donderdag 24 april 2003 17:54 schreef Brendovic het volgende:
Plz ontopic, ik bedoelde het serieus, ik heb het namelijk niet zo op honden en als zo een apparaatje klein is en aan je sleutel bos kan heb ik wel interresse, want de eeuwige spreuk Hij doet niks heb ik wel gehad.
Ergens lijkt het me geen goed idee om een toch al valse hond te gaan irriteren met een geluidstoon.

En als postbode kan ik je zeggen dat er bijna geen honden zijn die je wat doen. De engste hondjes (wat bijten betreft) zijn die kleine ukkepukke schoothondjes, waar je het niet van verwacht... De enige hond die ooit in m'n broekspijp heeft gehangen, was niet groter dan een haas... En als die beestje bijten, valt de schade nogal mee... meer dan 'n krasje op je been kunnen ze niet veroorzaken, want daar is hun bekkie te klein voor.

En de echt valse, grote honden, lopen echt niet los op straat, omdat de eigenaar dan de rest van z'n leven moet werken om de schadevergoedingen te kunnen betalen.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_9988821
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:02 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ergens lijkt het me geen goed idee om een toch al valse hond te gaan irriteren met een geluidstoon.

En als postbode kan ik je zeggen dat er bijna geen honden zijn die je wat doen. De engste hondjes (wat bijten betreft) zijn die kleine ukkepukke schoothondjes, waar je het niet van verwacht... De enige hond die ooit in m'n broekspijp heeft gehangen, was niet groter dan een haas... En als die beestje bijten, valt de schade nogal mee... meer dan 'n krasje op je been kunnen ze niet veroorzaken, want daar is hun bekkie te klein voor.

En de echt valse, grote honden, lopen echt niet los op straat, omdat de eigenaar dan de rest van z'n leven moet werken om de schadevergoedingen te kunnen betalen.

Dat zou ik niet al te hard zeggen hoor, er zijn genoeg oude vrouwtjes die bv de deur per ongeluk open laten staan en er zo'n ontiegelijke kutbijterd naar buiten stormt als ie je ziet. (Heb ik zelf dus genoeg meegemaakt, ik loop ook een aantal uur per week dingen te bezorgen).

En die kleine kutkeffertjes moet je gewoon een trap geven, iritante kuthondenmormels Honden kun je het niet noemen.

pi_9988972
Hier in noord is al meerdere malen iemand doodgebeten door een hond op straat, vriendin van me vriendin ook
pi_9989018
quote:
Op donderdag 24 april 2003 17:50 schreef matuh het volgende:

[..]

muziek winkel!!

quote:
quote:
Op donderdag 24 april 2003 17:56 schreef Raging_Bull het volgende:
quote:
Op donderdag 24 april 2003 17:59 schreef Sigmund_Freud het volgende:
peperspray !!!!
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:00 schreef Orion-666- het volgende:
Doe dat masker maar eens af, dan schijt er nog geen hond meer op je!
fu
  donderdag 24 april 2003 @ 18:32:43 #21
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_9989039
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:31 schreef Brendovic het volgende:

fu

FOK!fossiel donderdag 24 april 2003 @ 18:34:30 #22
2628 Karin
pi_9989076
Schopje Flora & Fauna
pi_9989193
Wat is fu?
pi_9989442
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:29 schreef Brendovic het volgende:
Hier in noord is al meerdere malen iemand doodgebeten door een hond op straat, vriendin van me vriendin ook
Die hond is nu dood.

En het baasje heeft 'n probleem, dus die bedenkt zich wel 2 keer voor 'ie een nieuwe hond naar de klote brengt...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_9989459
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:39 schreef heaven7 het volgende:
Wat is fu?
Ik denk dat 't een afkorting is.

F-woord en "u op de Engelse manier uitgesproken"

pi_9989503
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:23 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat zou ik niet al te hard zeggen hoor, er zijn genoeg oude vrouwtjes die bv de deur per ongeluk open laten staan en er zo'n ontiegelijke kutbijterd naar buiten stormt als ie je ziet. (Heb ik zelf dus genoeg meegemaakt, ik loop ook een aantal uur per week dingen te bezorgen).

En die kleine kutkeffertjes moet je gewoon een trap geven, iritante kuthondenmormels Honden kun je het niet noemen.

Ja... maar keffertjes kunnen je niet behoorlijk bijten.
pi_9990100
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom laat je die beestjes niet gewoon hun gang gaan?
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_9990252
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ohnee? Ik dacht toch echt van wel hoor
pi_9990303
quote:
hehehe

Vroeger op de MTS als project een muggenverjager gemaakt...
Bleek op honden te werken...

pi_9991170
quote:
Op donderdag 24 april 2003 19:33 schreef Dragonetti het volgende:

[..]

hehehe

Vroeger op de MTS als project een muggenverjager gemaakt...
Bleek op honden te werken...

Kan je die in me nokia inbouwen?
pi_9992928
quote:
Kijk ook eens in dit topic:
Middel om honden weg te houden??

over ervaring met de 'hondenblieper':

vrijdag 25 april 2003 @ 01:34:29 #32
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9998209
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:29 schreef Brendovic het volgende:
Dat zusje van Wendy toch?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 25 april 2003 @ 13:37:35 #33
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10005649
quote:
Mietje, dogs rule... ik aai ze altijd overal

behalve die van aso's met vechthonden, maar die kom ik nou ook weer niet vaak tegen

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 25 april 2003 @ 13:41:43 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10005749
oh ja.. en keffertjes daar moet je gewoon op aflopen en ze aaien... of rennen weg, of ze zijn je beste vriend gelijk
[..]
pi_10006067
quote:
NIET DOEN, echt bij alles wat je wat waard is doe het niet....

Als je een hond tegenover je hebt die wel wat zou gaan doen dan is de kans enorm aanwezig dat je hem door dat rotgeluid net over de drempel heentilt en dat hij je aanvalt....

Je zet jezelf in meer gevaar als je dit soort dingen doet....

Veel beter kan je leren hoe honden "praten" en hoe hun doen en laten is, dan kan je beoordelen of een hond een risikofactor is of niet.....

Aanvulling, als je geen verstand van honden hebt(wat duidelijk is anders zou je er niet "bang" voor zijn) zijn dit geen methode's die je wilt gebruiken, je kan een hond niet beoordelen dus je kan geen inschatting maken hoe hij gaat reageren...

Echt waar ik ken honden die je letterlijk opvreten als je zoiets zou doen....
Als je dat niet kan beoordelen dan loop je groot gevaar........

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_10006366
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 13:54 schreef erodome het volgende:

[..]

NIET DOEN, echt bij alles wat je wat waard is doe het niet....

Misschien is het zinnig -->deze post<-- van mij te lezen. Sommige mensen richten hun hond af als aanvalswapen en ik heb met succes dit wapen met mijn zappertje uitgeschakeld. Zoland de baas dat niet ziet gaat hij er van uit dat de hond 'iets' waarneemt waardoor de baas beter weg kan lopen dan alsnog met behulp van de hond aan te vallen, te intimideren, te mishandelen, te beroven en/of verkrachten. Echt zulke dingen gebeuren namelijk. Natuurlijk is het ook zielig voor de hond. Maar de echte slachtoffers zijn het zat altijd te horen dat de daders ook slachtoffers zijn.

Lees die post maar en ontwaak uit je "pedigree-pal" droom.

vrijdag 25 april 2003 @ 14:08:46 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10006483
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:04 schreef Lurky het volgende:

[..]

Misschien is het zinnig -->deze post<-- van mij te lezen. Sommige mensen richten hun hond af als aanvalswapen en ik heb met succes dit wapen met mijn zappertje uitgeschakeld. Zoland de baas dat niet ziet gaat hij er van uit dat de hond 'iets' waarneemt waardoor de baas beter weg kan lopen dan alsnog met behulp van de hond aan te vallen, te intimideren, te mishandelen, te beroven en/of verkrachten. Echt zulke dingen gebeuren namelijk. Natuurlijk is het ook zielig voor de hond. Maar de echte slachtoffers zijn het zat altijd te horen dat de daders ook slachtoffers zijn.

Lees die post maar en ontwaak uit je "pedigree-pal" droom.

Nou die pedigree-pal droom heb ik met mijn 2 lieverds nog steeds...

Misschien moet je je eens afvragen in wat voor buurten je komt als jij constant in aanraking komt met mensen die vechthonden trainen en ermee rondlopen...

[..]
  vrijdag 25 april 2003 @ 14:11:09 #38
8502 BAZZA
pi_10006540
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:08 schreef MikeyMo het volgende:

Misschien moet je je eens afvragen in wat voor buurten je komt als jij constant in aanraking komt met mensen die vechthonden trainen en ermee rondlopen...

Waar slaat dat nou op? je moet toch gewoon kunnen lopen waar je wil zonder dat van die getrainde roofdieren je leven bedreigen?

waarom zou iemand wel een getrainde killer van 80kg mogen hebben en niet een puma of tijger? in een verstedelijkte samenleving als de onze horen dergelijke honden helemaal niet (meer) thuis.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10006951
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou die pedigree-pal droom heb ik met mijn 2 lieverds nog steeds...

Jij hebt misschien hele lieve honden die heerlijk langs de dijk rennen van den Helder waar waarschijnlijk buurten zijn die jij mijdt.
quote:
Laat dat nou een van de beste buurten van Amsterdam zijn waar die vechthondentrainerbuurman woonde, een van de chiqueste metrostations waar die junken me wilde beroven en die keer snachts op dat station was een zeer gewild plaatsje in het Gooi. Bussum ofzo. Ook nu woon ik in een redelijk nette buurt tussen veel hoog opgeleide mensen maar elke plaats en straat, overal ter wereld kent zijn asocialen. Gemankeerde mensen die hun status proberen af te dwingen en hun falende autoriteit te laten gelden via een hond. Mensen die alles haten en ook hun viervoeter niet op een normale manier liefhebben maar misbruiken.

Je kan ook niet stellen, wat ik een beetje uit je woorden proef: een achterstandsbuurt is gevaarlijk. Want de criminelen opereren juist daar waar prooi te halen valt en een vals gevoel van veiligheid heerst. Of zoals mijn hondenvechtbuur: ze zijn inmiddels zo rijk geworden dat ze in een luxe buurt een waar schrikbewind kunnen uitvoeren omdat de mensen te goed opgevoed zijn om ze weg te kijven.
En wat je ook zegt, de baas luistert toch niet. Gelukkig luistert de hond wel naar de zapper.

Het is ook niet 'zielig' ze lopen er geen beschadiging of trauma van op. Ze vinden het gewoon een rotgeluid en willen er van weg.
Bovendien moet men in welke buurt dan ook, rijk of arm, netjes of achterstand, kunnen lopen of wonen zonder aangevallen te worden door andermans dieren.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 25-04-2003 14:31]

vrijdag 25 april 2003 @ 14:29:50 #40
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10006968
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:11 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou op? je moet toch gewoon kunnen lopen waar je wil zonder dat van die getrainde roofdieren je leven bedreigen?

waarom zou iemand wel een getrainde killer van 80kg mogen hebben en niet een puma of tijger? in een verstedelijkte samenleving als de onze horen dergelijke honden helemaal niet (meer) thuis.

Nogmaals, ik ben nog nooit aangevallen... ik heb ook nog nooit iemand aangevallen zien worden...

het enige wat in de buurt kwam ws een hond die tegen me op sprong, maar dat was uit enthousiasmse omdat dat beest wilde spelen

[..]
  vrijdag 25 april 2003 @ 14:33:39 #41
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_10007054
een knuppel
of een een koperdraadje rondom je huis aangesloten op het stroomnet

maar het beste verjaag je honden met geuren

kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_10007184
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben nog nooit aangevallen... ik heb ook nog nooit iemand aangevallen zien worden...

het enige wat in de buurt kwam ws een hond die tegen me op sprong, maar dat was uit enthousiasmse omdat dat beest wilde spelen

Ja ik speel ook wel eens met een wildvreemde hond die tegen mij opspringt... Het gaat niet op voor elke hond van iedere baas... Ik kan stoeien met de steffershireterrier, een pitbull van een vriendin van mij. Ik ken een hele leuke herder... Ik kom op plekken waar ik wordt begroet door een roedel maffe bakbeesten. Of aan het strand danst een hond om me heen... allemaal prima.

<--- mooie 'leuke' hond van buurman die 'niets doet' *

Maar hier in de straat laatst bijvoorbeeld woont een cokedealerfiguur, die een grote mooie hond * (zie foto) heeft en dat bakbeest rent naar buiten. Buurjongetje zit te krijten op een stoepje en hond er op af... hap hap, kind 3 weken in ziekenhuis. Hond liep nog dagen rond voor hij werd afgenomen... Misschien maak ik gewoon meer mee dan jij...

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 25-04-2003 14:44]

vrijdag 25 april 2003 @ 14:41:01 #43
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10007219
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:39 schreef Lurky het volgende:

[..]

Ja ik speel ook wel eens met een wildvreemde hond die tegen mij opspringt... Het gaat niet op voor elke hond van iedere baas... Ik kan stoeien met de steffershireterrier, een pitbull van een vriendin van mij. Ik ken een hele leuke herder... Ik kom op plekken waar ik wordt begroet door een roedel maffe bakbeesten. Of aan het strand danst een hond om me heen... allemaal prima.

Maar hier in de straat laatst bijvoorbeeld woont een cokedealerfiguur, die een grote mooie hond heeft en dat bakbeest rent naar buiten. Buurjongetje zit te krijten op een stoepje en hond er op af... hap hap, kind 3 weken in ziekenhuis. Hond liep nog dagen rond voor hij werd afgenomen... Misschien maak ik gewoon meer mee dan jij...

Kennelijk, in Den Helder en Naarden kom ik dat soort beesten niet tot nauwelijks tegen
[..]
pi_10010889
Tsja ik ben nog nooit gebeten maar hier in Amsterdam Noord zijn al meerdere incidenten geweest met ook dodelijke afloop dus ik heb het helemaal gehad met die honden hier in de buurt. Ik schijt ervoor en geef het toe, ik zal nooit een beest van straat aaien, als ie naar me toe komt roep ik hou je kut hond bij je, en tsja dan roepen ze hij doet niks!! dan kan je wel terug roepen nee jij ook niet, zou je wel es moeten doen, had je geen tijd je honden hele dag hier uit te laten.

Ik wil gewoon zo apparaat en ga um goed gebruiken, elke dag bij elke hond die ook maar 1 stap richting mij doet, waar koop je die nou??

vrijdag 25 april 2003 @ 17:30:59 #45
8502 BAZZA
pi_10011735
Volgens mij bij de Wehkamp hebben/hadden ze die dingen...
pi_10014673
Ik werk sinds mijn 11de met honden en ben maar 1 keer gebeten en dat was door een zo mishandelde hond die helemaal in de war raakte van een beloning.....

Ik heb met hele makkelijke honden gewerkt, ik heb met hele moeilijke jongens gewerkt en dan spreek ik over honden zoals danco een rottweiler...
Grote hond, prachtig dier, maar geen normale opvoeding gehad opgevoed met slaan en weinig overwicht, slechte combinatie voor een hond uit zuid-afrikaanse bloedlijnen.
Hij had 5 slachtoffers op zijn naam staan waarvan 3 kinderen, 4 van de 5 slachtoffers in het ziekenhuis beland, 3 ervan toch wel redelijk ernstig te noemen.
Ik heb hem onder kalmeringsmiddel een dierenarts in het gezicht willen zien grijpen, ik heb zijn woede gezien....

2 weken late waren we beste vriendjes, helaas voor dit prachtige dier wilde niemand hem hebben, het leger niet, bewaking niet, niemand....
dus hij is ingeslapen omdat het een te hoog rsiko was dat hij in herhaling zou vallen, als ik zelf geen honden had gehad dan was hij hier geweest...

Ik geloof niet in valse honden, ik geloof alleen in slecht opgevoedde honden(slechte bazen) en zieke honden....
Slecht opgevoed kan voor een groot deel opgelost worden, bij ziekte moet je doen wat juist is voor het dier....

Uit deze ervaring kan ik je vertellen dat die zogaande getrainde vechthonden niet degene zijn die gevaar opleveren bij dit soort methode's.
De zogenaamd getrainde honden zijn zekere jongens, deze breng je niet zo snel naar de rand van waanzin, angst, onredelijkheid...

Het zijn juist de onzekere honden die gevaarlijk zijn met dit soort methode's, zo'n hond word erg bang en zal doorslaan......
En laat het nu het geval zijn dat de gemiddelde hond die je tegen komt op straat en die een grote bek heeft niet die dominante zelfverzekerde eikel is, maar een hond die uit onzekerheid een grote bek opzet....

Daarbij word ik weereens naar van het woord vechthond en dan een foto van een prachtige dogo argentino, een jachthond, geen vechthond.....

Mag ik er ook gelijk wel even bij vertellen dat die training van "vechthond" waarvan ik denk dat je waak/verdediging bedoeld zoals ipo niet voor dit soort honden toegankelijk is......

Een getrainde vechthond(dus een hond die getraind is voor hondengevechten) is niet mensgevaarlijk, dat kan niet, dan zou je er niets mee kunnen beginnen met wedstrijden aangezien het mensen zijn die de honden uit elkaar moeten halen op het moment dat een dier voor zijn leven vecht...

Molossers mogen niet pakwerk e.d. doen, dat is weggelegd voor de herders en herder-achtige....

Dus zo'n training zal een huis tuin en keuken training zijn, geloof me wanneer ik zeg dat een hond die ipo of een andere vorm van pakwerk heeft gedaan je afschuwelijk te pakken gaat nemen als je dat apperaatje gebruikt, de honden worden namelijk op pijnprikkels , geluid e.d. getraind en daar gaan ze dus dwars doorheen....

Wat ik blijf zeggen, als jij niet in staat bent een hond te beoordelen dan moet je dit soort dingen niet doen, heel leuk voor je Lurky dat het tot nu toe goed is gegaan, maar ben je ervan bewust dat je de verkeerde hond gaat tegenkomen die helemaal over zijn stift gaat als je dat flikt.
Ik bid voor je dat je dat mag overleven.....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_10015558
Het lijkt me idd handiger om het gedrag van honden zelf wat beter te snappen. Ik ben wel eens gebeten, maar nooit echt in die zin van doorbijten, alleen tanden in m'n vel. Dat was wanneer een hond plots ergens om de hoek kwam stuiven. Gewoon territoriumgedrag zeg maar, die hoorde dat er 'iets' op het erf kwam. Bovendien was ik toen nog een kind, die zijn zijn nou eenmaal eerder het slachtoffer.
  vrijdag 25 april 2003 @ 21:33:50 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10016556
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:51 schreef Brendovic het volgende:
Tsja ik ben nog nooit gebeten maar hier in Amsterdam Noord zijn al meerdere incidenten geweest met ook dodelijke afloop dus ik heb het helemaal gehad met die honden hier in de buurt. Ik schijt ervoor en geef het toe, ik zal nooit een beest van straat aaien, als ie naar me toe komt roep ik hou je kut hond bij je, en tsja dan roepen ze hij doet niks!! dan kan je wel terug roepen nee jij ook niet, zou je wel es moeten doen, had je geen tijd je honden hele dag hier uit te laten.

Ik wil gewoon zo apparaat en ga um goed gebruiken, elke dag bij elke hond die ook maar 1 stap richting mij doet, waar koop je die nou??

Als ze zeggen 'hij doet nix' kun je daar in bijna alle gevallen van uit gaan, mensen met driftige honden laten zo'n beest niet vaak loslopen...

Ik zie je al wegrennen als m'n Jack Russells enthousiast op je af komen rennen

ter info:

en die onderste is zelfs bang voor hamsters

[..]
pi_10016782
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 21:33 schreef MikeyMo het volgende:
en die onderste is zelfs bang voor hamsters
hey wat is dat voor JR, das geen echte als'ie bang is voor hamsters!
pi_10017556
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 19:56 schreef erodome het volgende:
Ik werk sinds mijn 11de met honden
Ha goed dan kan jij mij misschien helpen!
quote:
Daarbij word ik weereens naar van het woord vechthond en dan een foto van een prachtige dogo argentino, een jachthond, geen vechthond.....
Dus deze inderdaad prachtige Dogfo's maar ook mastiffs, bulldogs, dobermans, staffershires, deense doggen, herdershonden enzo houden op een etage van 32 m2 en 2 x per dag in een dichtbewoonde binnenstadswijk onaangelijnd 2 minuutjes de deur uit laten terwijl je zelf druk bezig bent je zaakjes via een mobieltje te regelen en het dier al piepend van de opgehouden behoeften de kinderspeelplaats op stuift voor de zandbak is geen gevaar? Jij weet toch ook wel dat er een wet is dat hoe kleiner de woning en lager het IQ deste groter de hond en scherper de kaken? Kom zeg waarom zijn die beesten anders ineens zo populair?
quote:
Mag ik er ook gelijk wel even bij vertellen dat die training van "vechthond" waarvan ik denk dat je waak/verdediging bedoeld zoals ipo niet voor dit soort honden toegankelijk is......
Wil je mij zeggen dat er ethiek is? Het maakt toch niet uit wat ze in de betonbak gooien? Als er maar gegokt kan worden welke van de 2 er levend uit komt?
quote:
Een getrainde vechthond(dus een hond die getraind is voor hondengevechten) is niet mensgevaarlijk, dat kan niet, dan zou je er niets mee kunnen beginnen met wedstrijden aangezien het mensen zijn die de honden uit elkaar moeten halen op het moment dat een dier voor zijn leven vecht...
Huh? Ik denk dat jij een heel andere tak van de vechtsport voor ogen hebt. Kijk het gaat als volgt. Je doet twee levende wezens waaronder minstens 1 zwaar opgefokte hond die nooit buiten de kooi is geweest in een zelfgebouwd slachthuisje van beton met tralies. Dan haal je wat onderwereldvrienden en drank bij elkaar en je zet het op een zuipen en gaat gokken. daarna zet je de vechthond en de stoephoer, straatjunk, niets vermoedende illegale gastarbeider, kat van de buren, asielhond of wat je ook te pakken hebt gekregen bij elkaar en laat het gevecht beginnen. Ondertussen draai je muziek op het hoogste niveau. daarna gooi je degene die gewond is de deur uit tenzij het je lieve hondje betreft dan bel je de dierenambulance. Wie hier wat van zegt wordt beschoten of anderzins bedreigd. Snap je? Als dit al in de stad onder de ogen van de buurt gebeurd kan je nagaan wat er aan de rand van de stad in het industriegebied, in de kampen en op het platte land gebeurd.

Vervolgens ga je met die beesten kweken en verpats je ze zonder papieren aan dealers en andere HH heren van de onderwerled. Duidelijk? Ik wordt echt een beetje moedeloos dat ik dit nu al zo lang probeer uit te leggen en elke keer komt de kynologenclub weer met het gecertificeerde verkooppraatje. Honden zijn vogelvrij en daardoor mensen ook.

quote:
Molossers mogen niet pakwerk e.d. doen, dat is weggelegd voor de herders en herder-achtige....
Jij hebt het over politiehonden enzo, ik heb het over honden en hun eigenaren waar de politie na meer dan 100, misschien wel honderden de andere buren hun klachten meegerekend, keren nog niet eens bij in de buurt durft te komen. Agenten zijn ook maar gewone jongens hoor die bang voor sommige mensen en honden zijn.
quote:
Dus zo'n training zal een huis tuin en keuken training zijn, geloof me wanneer ik zeg dat een hond die ipo of een andere vorm van pakwerk heeft gedaan je afschuwelijk te pakken gaat nemen als je dat apperaatje gebruikt, de honden worden namelijk op pijnprikkels , geluid e.d. getraind en daar gaan ze dus dwars doorheen....
Als je nou die links van mij had gelezen over de straathonden van Roemenie, de Verkrachter met De Hond en over die junks en bovegenoemde types dan had je begrepen dat die training en dat pakwerk daar niet bij komt kijken.
quote:
Wat ik blijf zeggen, als jij niet in staat bent een hond te beoordelen dan moet je dit soort dingen niet doen, heel leuk voor je Lurky dat het tot nu toe goed is gegaan, maar ben je ervan bewust dat je de verkeerde hond gaat tegenkomen die helemaal over zijn stift gaat als je dat flikt.
Dus ik had beter verkracht, beroofd en gebeten kunnen worden om het mogenlijk na te kunnen vertellen?
quote:
Ik bid voor je dat je dat mag overleven.....
Dat kan nooit kwaad. Dank je.

Verder ben ik voor een hondenbrevet voor de baasjes niet voor de honden want ik weet ook wel dat alle puppies lief zijn en het mensenwerk is wat ze gestoord maakt. Hun bazen zijn namelijk zelf een gevaar voor de samenleving.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 25-04-2003 22:18]

zaterdag 26 april 2003 @ 08:42:36 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10023842
1. Wij wonen niet in Roemenie

2. Zoals je zelf zegt zijn die honden gevechten iets wat gebeurt in de onderwereld. In principe moet een normaal onschuldig mens daar nooit mee in contact komen. Drugs en afrekeningen zijn ook dingen die gebeuren in de onderwereld en daar be ik ook nog nooit mee in aanraking geweest.

3. Bepaalde hondenrassen zijn in Nederland verboden vanwege het imago wat ze hebben. Elke jan lul begrijpt natuurlijk dat wanneer jij een pitbull goed opvoedt deze geen enkele gevaar is voor z'n omgeving. Mocht jij Dogo's e.d. spotten dan kun je gewoon de politie bellen en die gaan er dan op af.

4. 'De verkrachter met hond' is enkelvoud, het is dus niet de gewoonte dat er verkrachters met een hond rondlopen. Er zijn ook verkrachters op een scooter (in Utrecht), ben je nu ook gelijk bang voor scooters? Wat betreft die junks: ik heb ze nog nooit echt gezien met een hond, waarschijnlijk omdat al hun geld opgaat aan dope. Zwervers hebben daarentegen nog wel eens gezelschap van een hond, maar de honden die ik tegenkom bij zwervers zijn vaak zo mak als wat...

5. Honden worden gebruikt door de politie omdat ze zo goed af te richten zijn. Dat lukt niet met een kat. Een hond kun je heel makkelijk 'normen en waarden' bijbrengen bij wijze van spreken, het luisteren naar commando's is ook geen probleem. Politiehonden reageren op commando's, als jij de politie provoceert dan krijgt zo'n beest de opdracht je aan te vallen. Zo'n beest krijgt ook van jongs af aan geleerd niet door te bijten.
Waakhonden hebben geleerd hun territorium te verdedigen, als je die honden in bijzijn van baasje tegenkomt of buiten hun territorium dan verdedigen ze zich niet en zijn ze zo mak als een lammetje.
Gevechtshonden: daar weet je zelf alles van onderhand. Maar nogmaals, ik kom ze nooit tegen, en ik denk aangezien de illegaliteit van die beesten dat de gemiddelde nederlander er niet mee in aanraking komt.
De gewone hondjes op straat hoef je dus niet bang voor te zijn. Een blik op het baasje en je kan gelijk zien of de hond een mogelijk gevaar is of niet. Maar de regel is zo dat zelfs de grootste aso zijn aggro-hond aangelijnd heeft gewoon omdat hij het risico niet kan en wil lopen dat zijn hond een ander iets doet en dan afgemaakt wordt.

Maar zoals ik zei: ik ben nog nooit een echte aggressieve hond tegen gekomen. Ik heb Dobermans op me zien afvliegen die enkel geinteresseerd waren in mijn bal, ik heb nog nooit een rottweiler gezien die me aanviel... Dogo's, Mastiff e.d. kom ik al helemaal nooit tegen

Wellicht een interessant weetje: ik heb in mijn gezicht een klein litteken zitten van een hond. Als klein jochie zat ik in de etensbak te slaan van mijn Cocker Spaniel, die haalde na een periode van irritatie uit naar me. Maar zoals in veel gevallen is uithalen niet bijten. Ik heb die tanden van die 2 jack russels ook wel eens gevoeld, als ik ze gek maar met een stuk touw of een tak en ze proberen het te pakken dan zetten ze wel eens met die tanden in je hand, maar ze bijten nooit door ofzo, ze spelen ook wel eens met elkaar en dan komen die tandjes uitegbreid te voorschijn en dan zijn het vrijwel altijd schijnbewegingen.
Als je die onderste in d'roor blaast hapt ze ook vaak (nooit raak) en begint je vervolgens uitgebreid te likken

[..]
pi_10024256
Eerlijk gezegd wordt ik er nogal moe van dat ik vanwegen mijn dazzer nu al topics lang met werkelijk gebeurde voorvallen waarvoor ik heb geprobeerd aangifte te doen wordt afgeschilderd als dierenhater, paranoide en asociaal. Dit topic gaat over de nadelen van andermans honden maar net als elk overeenkomstig topic moet de gebetene zich als een bezetene verdedigen tegen hondenvrienden. Liefhebbers die ongeacht het expmplaar menen dat het aan de aangevallen mens ligt.

Voor de zoveelste maal, en dan ga ik naar mijn werk, er zijn mensen die niet besprongen en gehapt toegegromd of aangeblaft willen worden door andermans huisdier. Ik zelf ben wat toleranter: ik wil alleen de valse exemplaren niet aan mijn lijf of op mijn doorgaande route. En ik wens niet dat anderen dat overkomt.

quote:
Op zaterdag 26 april 2003 08:42 schreef MikeyMo het volgende:
1. Wij wonen niet in Roemenie
Als je daar heen gaat is zo'n aparaat dus onmisbaar bleek uit dat reisverslag.
quote:
2. Zoals je zelf zegt zijn die honden gevechten iets wat gebeurt in de onderwereld. In principe moet een normaal onschuldig mens daar nooit mee in contact komen. Drugs en afrekeningen zijn ook dingen die gebeuren in de onderwereld en daar ben ik ook nog nooit mee in aanraking geweest.
Ik kom ook niet in de onderwereld of bij dealers enzo. Ik heb tot nu toe altijd in Amsterdam Centrum en in OudWest gewoond en ken de hondenwereld als door mij beschreven 'dankzij' buurtgenoten.
quote:
3. Bepaalde hondenrassen zijn in Nederland verboden vanwege het imago wat ze hebben. Elke jan lul begrijpt natuurlijk dat wanneer jij een pitbull goed opvoedt deze geen enkele gevaar is voor z'n omgeving. Mocht jij Dogo's e.d. spotten dan kun je gewoon de politie bellen en die gaan er dan op af.
Het mengen van deze rassen tot bastaards, illegale pupverkoop, stamboomvervalsing, het uitoefenen van criminele beroepen, het handelen in drugs... Allemaal verboden en zaken waarvoor je de politie kan bellen. Ik weet niet of jij wel eens de telefoongeluiden van de meldkamer hebt gehoord, of je wel eens melding hebt geprobeerd te maken en of je wel eens de politiescanner in Amsterdam hebt beluisterd... Wordt wakker want zowel hier als in Den Haag en Rotterdam en waarschijnlijk ook Urecht en steden van dergelijke opzet en formaat is er gewoon geen tijd om met gezeur te komen dat je een 'enge verboden hond' hebt gesignaleerd ergens op een etage in je straat.
En over die hondevechtbuurman heb ik al uitgelegd dat de wijkpost daar niets aan wou en wil doen.
Andere honden moeten een paar aangegeven bijt-incidenten hebben gepleegd voor ze worden weggehaald. Dat die dogo weg is gehaald na een paar dagen... de bewoner zelf ook met een zak over zijn hoofd.
Maar ik zeg je dat men ze mixt en illegaal kweekt.
quote:
4. 'De verkrachter met hond' is enkelvoud, het is dus niet de gewoonte dat er verkrachters met een hond rondlopen.
Dat ging ook vermoedelijk om het bewuste geval die ik met mijn zapper heb afgeweerd.
quote:
Er zijn ook verkrachters op een scooter (in Utrecht), ben je nu ook gelijk bang voor scooters?
Voor een willekeurige scooterjongens die met een donker vizier door een verlaten park scheuren en rakelings langs mij komen terwijl er verder nergens iemand te bekennen is ben ik inderdaad wel enigzins op mijn hoede ja. Wie zou dat niet zijn?
quote:
Wat betreft die junks: ik heb ze nog nooit echt gezien met een hond, waarschijnlijk omdat al hun geld opgaat aan dope.
Man ik weet toch wat ik zie als ik junks met honden in de rij zie staan bij de methadonbus. Ik ken zo al drie junks die een hond hebben, een agressieve eeuwig blaffende hond. Junks hebben ook wel eens huizen en kinderen dus waarom geen huisdieren? Het is gewoon een feit. Ik ben in een hinderlaag gedreven door drie junks met een pitbull: drie bekende straatjunks die leefden van berovingen dus ga mij niet zeggen dat dit niet waar is.
quote:
Zwervers hebben daarentegen nog wel eens gezelschap van een hond, maar de honden die ik tegenkom bij zwervers zijn vaak zo mak als wat...
Ik heb het niet over de beste vriend van de zervende medemens, die ken ik ook wel,. daar moet ik overheen stappen als ik de supermarkt in of uit wil.
quote:
Politiehonden reageren op commando's, als jij de politie provoceert dan krijgt zo'n beest de opdracht je aan te vallen. Zo'n beest krijgt ook van jongs af aan geleerd niet door te bijten.
Ik heb nog nooit contact gehad met een politiehond en denk ook niet dat ik daar ooit bang voor hoef te zijn. Ze staan wel eens op het station enzo. Voel mij er niet bedreigd door.
quote:
en ik denk aangezien de illegaliteit van die beesten dat de gemiddelde nederlander er niet mee in aanraking komt.
Als jij een gemiddelde Nederlander aan mij kan laten zien heb je het unicum gevonden waar commercieele onderzoekers al lang naar op zoek zijn.
quote:
De gewone hondjes op straat hoef je dus niet bang voor te zijn. Een blik op het baasje en je kan gelijk zien of de hond een mogelijk gevaar is of niet.
Juist dat zeg ik
quote:
Maar de regel is zo dat zelfs de grootste aso zijn aggro-hond aangelijnd heeft gewoon omdat hij het risico niet kan en wil lopen dat zijn hond een ander iets doet en dan afgemaakt wordt.
Op de duur en beslist niet altijd. Ik wil daar in elk geval niet de aanleiding voor zijn.
quote:
Maar zoals ik zei: ik ben nog nooit een echte aggressieve hond tegen gekomen.
Dat is heel fijn voor jou en ik hoop voor je dat het zo blijft.
quote:
, ik heb nog nooit een rottweiler gezien die me aanviel... Dogo's, Mastiff e.d. kom ik al helemaal nooit tegen
Ik heb rotweilers gezien die anderen aanvielen en dogo's en mstifs kom ik ook vaak tegen alsmede alle andere honden met een agressieve uitstraling.

Hazewindhonden, dalmatiers, cockerspaniels, golden retrievers, sint bernhards, collies en alle luxe lieve hondjes, met uitzondering van poedels en ander draagbaar 'damesgrut' kom ik nooit tegen. Die schijnen ongeveer uitgestorven als gewoon gezelschapsdier. Mensen die een hond kiezen nemen of een hele kleine of een grote gespierde gladharige met uitgesproken kaken.

En bovendien worden deze honden zelden of nooit aangelijnd. Daar is een boete voor, net als voor stoeppoepen, probleem nummer 1 in amsterdam dus tussen wet en werkelijkheid ligt de echte wereld.

quote:
Wellicht een interessant weetje: ik heb in mijn gezicht een klein litteken zitten van een hond.
Nee dat interesseert mij niet, ik heb ook lidtekens van mijn eigen huisdieren. Het gaat over de huisdieren van anderen. Huisdieren die ongevraagd onbekenden aanvallen. De brave hond is helemaal niet het topic. Het gaat hier over de agressieve, valse, aanvallende hond die opereert buiten alle normen door hondkundigen bedacht.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 26-04-2003 10:42]

zaterdag 26 april 2003 @ 12:19:11 #53
52462 matuh
>>WARNING<<
pi_10025455
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:31 schreef Brendovic het volgende:

[..] en nu?

[..]

[..]

[..]

[..]

fu

pi_10028659
Tsja ik weet best dat er sommige heel lief zijn en dat het aan de baasjes ligt, maar ja, die kan je ook niet in elkaar trappen als ie weer zo een kut hond heb die op me af komt lopen, want dan heb je een hond in je nek. Maar idd het ligt aan die baasjes maar ja ik wil gewoon niet gebeten worden

ik trek gvd echt die beesten aan, ik haat ze maar honden komen altijd naar mij toe, 20 man, loopt ie recht op mij af. Ik haat die kut straat honden die los lopen. Toen ik klein was liep er in de buurt altijd een man met een heleeleleel grote enge hond, die had 1 keer gezien dat ik er bang voor was en elke keer als ik op straat liep en die hond was er hield ie um goed vast, kijk dan zijn goede mensen, die houden rekening dat mensen er bang voor kunne zijn, maar die mensen die um los laten lopen met de kreet hij doet niks verdienen een kogel door hun kop vind ik, ik vraag er toch niet om dat die hond naar me toe komt? Hou um dan lekker bij je

pi_10032076
Ik ben dol op hondjes
Ik heb nog nooit een probleem met ze gehad..
Nog nooit gebeten !!
Nooit aangevallen !!
Ze komen altijd naar me toe en dat vind ik juist Leuk
pi_10032223
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 21:43 schreef fokje het volgende:

[..]

hey wat is dat voor JR, das geen echte als'ie bang is voor hamsters!

Ter info het zijn mijn hondjes maar goed
Het is een hele lieve, maar soms echt een schijtbak..
Maar tegenwoordig is ze er minder bang voor..
  zaterdag 26 april 2003 @ 19:50:23 #57
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10032361
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 16:00 schreef Brendovic het volgende:
Tsja ik weet best dat er sommige heel lief zijn en dat het aan de baasjes ligt, maar ja, die kan je ook niet in elkaar trappen als ie weer zo een kut hond heb die op me af komt lopen, want dan heb je een hond in je nek. Maar idd het ligt aan die baasjes maar ja ik wil gewoon niet gebeten worden

ik trek gvd echt die beesten aan, ik haat ze maar honden komen altijd naar mij toe, 20 man, loopt ie recht op mij af. Ik haat die kut straat honden die los lopen. Toen ik klein was liep er in de buurt altijd een man met een heleeleleel grote enge hond, die had 1 keer gezien dat ik er bang voor was en elke keer als ik op straat liep en die hond was er hield ie um goed vast, kijk dan zijn goede mensen, die houden rekening dat mensen er bang voor kunne zijn, maar die mensen die um los laten lopen met de kreet hij doet niks verdienen een kogel door hun kop vind ik, ik vraag er toch niet om dat die hond naar me toe komt? Hou um dan lekker bij je

Goh misschien ruik je gewoon lekker voor ze of zo... het voornaamste waar die beesten buiten mee bezig zijn is snuffelen. Vaak is ff ruiken aan je voeten het enige wat ze willen...

Ik heb vaak trouwens het tegenovergestelde... dan wil er een hond aan me snuffelen wat ze altijd mogen en dan trekt zo'n baasje hem met een ruk terug -> zielig

Zoals eerder vermeld, mensen met een aggro hond houden deze vaak aangelijnd. Mensen met een gezellige lobbes die geen vlieg kwijt doet laten deze gewoon vrij rondlopen bij het uitlaten. Dat doe ik met mijn dwerghondjes ook

Maar Lurky en jij wonen beide in A'dam... lopen ze alleen daar los of zo? Of lopen jullie beide 's avonds in verlaten metrostations waar junks zich ophouden?

[..]
pi_10032984
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 19:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Goh misschien ruik je gewoon lekker voor ze of zo... het voornaamste waar die beesten buiten mee bezig zijn is snuffelen. Vaak is ff ruiken aan je voeten het enige wat ze willen...

Ik heb vaak trouwens het tegenovergestelde... dan wil er een hond aan me snuffelen wat ze altijd mogen en dan trekt zo'n baasje hem met een ruk terug -> zielig

Zoals eerder vermeld, mensen met een aggro hond houden deze vaak aangelijnd. Mensen met een gezellige lobbes die geen vlieg kwijt doet laten deze gewoon vrij rondlopen bij het uitlaten. Dat doe ik met mijn dwerghondjes ook

Maar Lurky en jij wonen beide in A'dam... lopen ze alleen daar los of zo? Of lopen jullie beide 's avonds in verlaten metrostations waar junks zich ophouden?

Noord gestoord
pi_10034427
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 22:11 schreef Lurky het volgende:

[..]

Ha goed dan kan jij mij misschien helpen!

Ik zal mijn best doen.....
quote:
Dus deze inderdaad prachtige Dogfo's maar ook mastiffs, bulldogs, dobermans, staffershires, deense doggen, herdershonden enzo houden op een etage van 32 m2 en 2 x per dag in een dichtbewoonde binnenstadswijk onaangelijnd 2 minuutjes de deur uit laten terwijl je zelf druk bezig bent je zaakjes via een mobieltje te regelen en het dier al piepend van de opgehouden behoeften de kinderspeelplaats op stuift voor de zandbak is geen gevaar? Jij weet toch ook wel dat er een wet is dat hoe kleiner de woning en lager het IQ deste groter de hond en scherper de kaken? Kom zeg waarom zijn die beesten anders ineens zo populair?
Tja zo'n grote hond op zo'n klein oppervlak en dan zo weinig beweging dat kan niet goed gaan nee....
Zo'n dier kan zijn ei niet kwijt en zal zich rot gaan gedragen....
quote:
Wil je mij zeggen dat er ethiek is? Het maakt toch niet uit wat ze in de betonbak gooien? Als er maar gegokt kan worden welke van de 2 er levend uit komt?
Nee in hondengevechten is er niet echt ethiek(het is er wel, maar dan in hondengevechttermen), wel weet ik dat dobermans niet geschikt zijn, die worden daar niet voor gebruikt....
Hetzelfde geld voor duitse doggen(geen deens) en voor duitste herders, wbt de bulldog ligt eraan wat voor bull.....

Die honden zijn te zwak voor hondengevechten, ze zijn geen match voor de pittbulltype's(molosser/terrier).

Maar nogmaals, deze dieren worden zonder pardon afgeschoten of als dummy voor een ace(kampioen vechter) gebruikt als ze ook maar 1 keer uithalen naar welk mens dan ook.....

Wat niet wegneemt dat deze dieren door de zware mishandeling die ze hebben gehad om er een vechter van te maken(dit is gruwelijker dan je je voor kan stellen) niet echt stabiel te noemen zijn.....

En soms worden er idd honden van straat afgeplukt en/of gestolen, dit kunnen honden van alle grotere sterkere rassen zijn, deze worden NIET gebruikt bij de gevechten, maar worden gebruikt bij de training van de vechthonden......
Ze zijn dummy's voor de ace, of voor als training voor de beginners.....

quote:
Huh? Ik denk dat jij een heel andere tak van de vechtsport voor ogen hebt. Kijk het gaat als volgt. Je doet twee levende wezens waaronder minstens 1 zwaar opgefokte hond die nooit buiten de kooi is geweest in een zelfgebouwd slachthuisje van beton met tralies. Dan haal je wat onderwereldvrienden en drank bij elkaar en je zet het op een zuipen en gaat gokken. daarna zet je de vechthond en de stoephoer, straatjunk, niets vermoedende illegale gastarbeider, kat van de buren, asielhond of wat je ook te pakken hebt gekregen bij elkaar en laat het gevecht beginnen. Ondertussen draai je muziek op het hoogste niveau. daarna gooi je degene die gewond is de deur uit tenzij het je lieve hondje betreft dan bel je de dierenambulance. Wie hier wat van zegt wordt beschoten of anderzins bedreigd. Snap je? Als dit al in de stad onder de ogen van de buurt gebeurd kan je nagaan wat er aan de rand van de stad in het industriegebied, in de kampen en op het platte land gebeurd.
Als jij er echt zeker van bent dat er hondengevechten worden gehouden dan word het erg hoog tijd om de politie in te schakelen en de dierenbescherming.........

Laat ik in 1 ding duidelijk zijn, hondengevechten worden zwaar in het geheim gehouden, word erover gepraat dan is het over het algemeen niets meer als stoere praat....

Dit is zwaar illegaal gedoe namelijk, dus als je er zeker van bent maak er onmiddelijk werk van....
Het leed wat die dieren aangedaan word is ronduit om te huilen....

quote:
Vervolgens ga je met die beesten kweken en verpats je ze zonder papieren aan dealers en andere HH heren van de onderwerled. Duidelijk? Ik wordt echt een beetje moedeloos dat ik dit nu al zo lang probeer uit te leggen en elke keer komt de kynologenclub weer met het gecertificeerde verkooppraatje. Honden zijn vogelvrij en daardoor mensen ook.
Je moet hiervoor ook niet bij de kynologen club zijn..........
Politie en dieren bescherming, evt de dierenonbudsman erbij halen, desnoods media..........
Doe het, ik wil wel helpen, maar dan moet ik er echt zeker van zijn dat het ook echt zo is....

Ik dacht namelijk niet aan honden gevechten omdat dit vooral door georganiseerde misdaad word gedaan, hier loopt maar weinig los spul rond door de illigaliteit die het is......

Waar ik het dus over had was pakwerk e.d., waak/verdediging dus.....
Dat is totaal iets anders als hondengevechten...

quote:
Jij hebt het over politiehonden enzo, ik heb het over honden en hun eigenaren waar de politie na meer dan 100, misschien wel honderden de andere buren hun klachten meegerekend, keren nog niet eens bij in de buurt durft te komen. Agenten zijn ook maar gewone jongens hoor die bang voor sommige mensen en honden zijn.
Geef me maar info erover, ik zal wat mensen van de hondenbrigade die ik ken erover aanspreken......
Die zijn niet zo bangig, die zijn niet opgeleid om automobilisten te pesten en verder niets
quote:
Als je nou die links van mij had gelezen over de straathonden van Roemenie, de Verkrachter met De Hond en over die junks en bovegenoemde types dan had je begrepen dat die training en dat pakwerk daar niet bij komt kijken.
[..]

Dus ik had beter verkracht, beroofd en gebeten kunnen worden om het mogenlijk na te kunnen vertellen?
[..]

Dat kan nooit kwaad. Dank je.

Verder ben ik voor een hondenbrevet voor de baasjes niet voor de honden want ik weet ook wel dat alle puppies lief zijn en het mensenwerk is wat ze gestoord maakt. Hun bazen zijn namelijk zelf een gevaar voor de samenleving.

Goed sorry dan had ik je verkeerd begrepen, hondengevechten zijn zeldzaam, is erg geheim allemaal en is in contoct met georganiseerde misdaad, dus dat is niet het eerste wat je denkt.....

Het hondenbrevet, liever gisteren als vandaag..........

pi_10035949
Ik meen het dus serieus, ik kan je helpen, maar dan moet ik zekerheid hebben dat het daadwerkelijk om hondengevechten gaat en niet over aso's die niet normaal kunnen doen....

Ik kan niet meer doen als mijn uiterste best, maar ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat het me wel gaat lukken om de boel aan het rollen te krijgen.....

Als je het wilt kun je me erover mailen op webmistress@erodome.nl

pi_10036370
Bij het postlopen heb ik nog nooit zo'n Dazzer gezien, ik heb andere middeltjes.

- Hond los in de tuin, morgen is er weer een dag, of volgende week... gewoon een melding op de envelop.

Over honden achter brievenbussen, ben al een paar keer gebeten door die kleine k*tkeffers die met hun snuit door een standaard-NL-brievenbus passen, maar daar zijn ook oplossing op:

- Post even langer vasthouden (je wilt wel zeker weten dat het goed door de bus komt)
- Als je een ECI-pakje hebt, pakje pakken, dan wachten tot de hond met de snuit voor de brievenbus hangt, keihard doorrammen, daarna komen ze nooit meer bij de deur, gegarandeerd.

(en voor de bijdehandjes, ik heb nog nooit een klacht gehad tijdens mijn post-carriere)

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
pi_10036568
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 23:21 schreef Heron_Ymus het volgende:
Bij het postlopen heb ik nog nooit zo'n Dazzer gezien, ik heb andere middeltjes.

- Hond los in de tuin, morgen is er weer een dag, of volgende week... gewoon een melding op de envelop.

Over honden achter brievenbussen, ben al een paar keer gebeten door die kleine k*tkeffers die met hun snuit door een standaard-NL-brievenbus passen, maar daar zijn ook oplossing op:

- Post even langer vasthouden (je wilt wel zeker weten dat het goed door de bus komt)
- Als je een ECI-pakje hebt, pakje pakken, dan wachten tot de hond met de snuit voor de brievenbus hangt, keihard doorrammen, daarna komen ze nooit meer bij de deur, gegarandeerd.

(en voor de bijdehandjes, ik heb nog nooit een klacht gehad tijdens mijn post-carriere)

Tja als postbode moet je wel...........

Postbode's en honden zijn nu eenmaal geen goede combi en dat is ook heel logisch, de hond heeft vanaf pup afaan een berg goede ervaringen met postbode's "wegjagen", nou ja dat denken ze, ze blaffen postbode gaat weer weg, yeahhhhhhhhh ben ik ff stoer zeg(ok die postbode doet gewoon zijn werk, maar dat weet die hond niet).

En zo'n eng persoon die zomaar ff op je terrein komt rondsnuffelen en die zich uitermate verdacht gedraagd(ze rommelen nota bene aan de deur en elke dag weer komen ze terug, wat is dat volk van plan!!!!!!!!!!!!!) moet natuurlijk verjaagd worden, anders ben je geen goede hond hoor.......

Heel normaal gedrag dus voor een hond, niet leuk voor de postbode, wel natuurlijk gedrag....

Mijn honden mogen dus niet in de gang, het zal me niet gebeuren dat 1 van mijn honden blij komt aanzetten met een vinger of vingers van een postbode of krantenjongen(wat dus weleens gebeurt is bij krantenjongens of postbode's).

Maar het kan altijd nog erger.....
Toen ik nog op het asiel werkte kregen wij een hele leuke mechelaar binnen, leuk beest niets mis mee(dachten we)......

Het dier word geplaatst en na 2 dagen komt hij terug, iedereen zwaar verbaast.....

Wat was er nu gebeurt, de hond zit in huis, een krantenjongen loopt de tuin in, hond word gek achter het raam, krantenjongen denkt nog bij zichzelf nanadienana............

De hond bedenkt zich geen 2 keer loopt wat naar achter, neemt een run en gaat dwars door de ruit heen en achter de krantenjongen aan.......

De krantenjongen heeft met zeer veel moeite zijn vege lijf kunnen redden en is er gelukkig met de schrik vanaf gekomen....

pi_10037691
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 23:31 schreef erodome het volgende:
....De hond bedenkt zich geen 2 keer loopt wat naar achter, neemt een run en gaat dwars door de ruit heen en achter de krantenjongen aan.......

De krantenjongen heeft met zeer veel moeite zijn vege lijf kunnen redden en is er gelukkig met de schrik vanaf gekomen....

zow!
mechelaar = mechelse herder?
Kan het aan mij liggen of zijn herders zowiezo nogal onvoorspelbaar? Ik vertrouw ze nooit iig.
  zondag 27 april 2003 @ 08:32:42 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10040898
quote:
Op zondag 27 april 2003 00:35 schreef fokje het volgende:

[..]

zow!
Kan het aan mij liggen of zijn herders zowiezo nogal onvoorspelbaar? Ik vertrouw ze nooit iig.

Zelfs commissaris Rex niet?

Herders moeten wel voorspelbaar zijn anders werden ze niet zo breed ingezet als speurhond en politiehond...

[..]
  zondag 27 april 2003 @ 09:04:05 #65
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10040949
* Mirage heeft eigenlij kniets toe te voegen.., de posts van Erodome zeggen alles al wat ik kwiijt zou willen.

Een hond dóet je juist wat als hij zich bedreigt voelt... en " bang " maken = bedreigen...
Bij de normale hond is " negeren " het best als je het niet vertrouwd.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_10041203
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 21:41 schreef erodome het volgende:
Ik zal mijn best doen.....
Dank je.
quote:
Tja zo'n grote hond op zo'n klein oppervlak en dan zo weinig beweging dat kan niet goed gaan nee....
Zo'n dier kan zijn ei niet kwijt en zal zich rot gaan gedragen....
Dat is dus wat in grote steden gebeurt en waardoor de weerstand tegen andermans hond enorm kan oplopen. Jaren terug had iedereen een herder en vervolgens kwamen bouviers in de mode.Die dieren, op een enkel exemplaar na, zag je gewoon steeds dikker waggelende vieze schijtbakken worden, vet, mottig en kreupel. Ze zijn nu niet meer in de mode of zijn te doorgefokt geraakt om zich nog te vermeerdern..?
Honden horen helemaal niet op etages: het beklimmen van steile trappen is slecht voor hun bekken ofzo. Daarom zijn draagbare hondjes beter maar die hebben geen aanzien.
Nog afgezien van het feit dat in de gehorige woonblokken het hele dag zo'n blafbeest alleen laten nou niet bepaald leuk is voor de omwonenden.
Ik denk dat de hondenhaat dan ook in dichte stedelijke gebieden het grootst zal zijn. Alle hondenvrienden die ik op Fok tegen kom blijken in kleinere plaatsjes buiten te wonen. De 'honddichtheid' en 'irritatiegrens' is daar dan ook veel lager.
quote:
Nee in hondengevechten is er niet echt ethiek

Maar nogmaals, deze dieren worden zonder pardon afgeschoten of als dummy voor een ace(kampioen vechter) gebruikt als ze ook maar 1 keer uithalen naar welk mens dan ook.....Je moet hiervoor ook niet bij de kynologen club zijn........

Je leest niet goed ik zei dat HIER op Fok de kynologenclub zit die gewoon topic na topic niet goed wil lezen en maar BLIJFT volhouden dat alle honden ok zijn en alles volgens regeltjes gaat.
quote:
Politie en dieren bescherming, evt de dierenonbudsman erbij halen, desnoods media..........
Ik had de moderators Bluezz en Tara' gevraagd voor mijn eigen veiligheid mijn post met de beschrijving van de buurman weg te halen. De betreffende buur zal zichzelf zeker in dit verhaal kunnen herkennen. Helaas hebben ze het laten staan.
Het was erg stom van me om erover te posten. Ik wil het nu niet verder uit de hand laten lopen. Zoals je uit mijn post had kunnen begrijpen is er honderden keren politie gebeld en langs geweest. Ook de dierenabulance was er vaste klant. Er stond daar haast elke dag wel een autoriteit op de stoep dus met de aanmelding is het wel goed gegaan. De andere buren, meerdere zelfs, zijn notabene werkzaam in de media dus die is het niet ontgaan. Niemand zal willen praten en ik heb er spijt van dat ik het wel heb gedaan.
quote:
Doe het, ik wil wel helpen, maar dan moet ik er echt zeker van zijn dat het ook echt zo is....
Ik dacht namelijk niet aan honden gevechten omdat dit vooral door georganiseerde misdaad word gedaan,
Uit mijn voorzichtige omschrijving kon je begrijpen dat het niet zomaar een beetje 'rare' buur was. Meer zeg ik er niet over. Het is bovendien al een paar jaar geleden dat ik daar woonde en ik weet alleen dat het zo was.
quote:
Geef me maar info erover, ik zal wat mensen van de hondenbrigade die ik ken erover aanspreken......
Nee dus. 'De hondenbrigade' kent dit verhaal ook, die is daar zelf ook meermaals eens aan de deur geweest met zo'n vangstok om een dolgedraaid exemplaar op te pakken. En ook wel eens met een hondenbegeleider om de bewoners in toom te houden.
quote:
Goed sorry dan had ik je verkeerd begrepen, hondengevechten zijn zeldzaam, is erg geheim allemaal en is in contoct met georganiseerde misdaad, dus dat is niet het eerste wat je denkt.....
Gelukkig maar!
Mensen in het park hitsen ook wel eens hun honden tegen elkaar op trouwens maar dat zie ik meer als dom. Ik 'bof' blijkbaar altijd in de buurt van 'belangrijke markante mensen' te wonen. De stad is gewoon erg klein.

Je stelt voor dat ik je mail. Dat is heel aardig van je maar ik ga er hier geen werk van maken of laten maken. Ik ben daar weg en heb geen zicht meer op wat er gebeurd. Misschien is er al wat aan gedaan of zijn ze er vanzelf mee op gehouden. Dat hoop ik maar.

Zeg trouwens asjeblieft niet dat de politie zich alleen bezig houdt met het verkeer: ook daar hebben ze hier geen tijd voor. Er is genoeg te doen en ik wil geen volgende "klus" worden. Ik blijf liever gezond en wou het wat betreft georganiseerde illegale hondengevechten hier graag bij laten. Dank voor je begrip en je aangeboden hulp.

Ontopic:
-stelling1: Waarom zou je honden trainen zich in te zetten tegen mensen. Is het opleiden van honden tot bewaker/aanvaller geen misbruik maken?

-Stelling2: Zou het niet beter zijn als iedereen zich een gratis hondencursus zou kunnen permiteren doordat in elk stadspark gratis hondenlessen werden gegeven?

-Stelling3: Waarom mag een hond wel tegen een onbekend mens op springen, iemand bekwijlen voor de lol en een kind niet? Als een kind of jongere "hij doet niets" een wildvreemde om de nek valt of in het gezicht 'kust' of 'kwijlt' leidt dit vrijwel meteen tot een incident. Iedereen geeft toe dat dit gedrag niet ok is maar waarom geldt dit dan niet voor honden?
.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 27-04-2003 10:17]

zondag 27 april 2003 @ 10:29:54 #67
43099 BigFloppyDonkeyDick
Shitfaced Cockmaster
pi_10041263
lucht in een bus en een bijbehorende toeter. verkrijgbaar bij de betere feestwinkel
If I ever gave a fuck, I'd shave my nuts, tuck my dick inbetween my legs and cluck!
pi_10042991
Ik kan me goed voorstellen dat je de pest krijgt aan honden op deze manier Lurkie, erg triest dat ordehandhaving op dit vlak zo heeft gefaalt.
pi_10043041
quote:
Op zondag 27 april 2003 08:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Zelfs commissaris Rex niet?

Herders moeten wel voorspelbaar zijn anders werden ze niet zo breed ingezet als speurhond en politiehond...

Ah ja, er zit wel verschil in een door-en-door getrainde hond of gewoon huis-tuin-keuken hond. Toch twijfel ik in zekere zin aan de aard van een herder.
pi_10046974
quote:
Op zondag 27 april 2003 00:35 schreef fokje het volgende:

[..]

zow!

Hierop kan ik een simpel antwoord geven, nee herders zijn niet onbetrouwbaar, het zijn echte werkhonden en er moet dus mee gewerkt worden anders worden ze neurotisch.....

Het zijn dus mensen die herders nemen en die er niets mee doen behalve 3 keer per dag uitlaten die het weer eens verpesten, daar zijn die dieren niet geschikt voor, ze hebben een enorme werklust....

pi_10047491
quote:
Ontopic:
-stelling1: Waarom zou je honden trainen zich in te zetten tegen mensen. Is het opleiden van honden tot bewaker/aanvaller geen misbruik maken?
Persoonlijk vind ik dat het trainen van honden die voor waak/verdediging word gedaan alleen door gecertifeiceerde mensen gedaan moet worden en dat die honden ook echt alleen bij politie, leger of bewaking terrecht komen.
Ik zie er het nut niet van in dat een gewone huishond opgeleid word om als wapen te kunnen fungeren.

Maar eerlijk is eerlijk, deze honden zijn niet het probleem in de maatschappij....

De officiele curcussen die voor pakwerk, speur e.d. gegeven worden zijn over het algemeen keurig netjes te noemen, de honden MOETEN stabiel zijn anders komen ze niet eens bij pakwerk terrecht.....

De probleemhonden in de maatschappij zijn over het algemeen honden die ondoordacht worden aangeschaft, of uit liefde, of uit stoerheid, mensen weten niet wat ze in huis halen, behandelen de hond niet als een hond en daar komen problemen van....

quote:
-Stelling2: Zou het niet beter zijn als iedereen zich een gratis hondencursus zou kunnen permiteren doordat in elk stadspark gratis hondenlessen werden gegeven?
Dat zou fantastisch zijn, maar ook hier weer een beetje eerlijkheid, als jij geen cursus kan betalen, dan kan je eigenlijk ook geen hond hebben....
Een gemiddelde curcus kost ergens tussen de 25 en 50 euro per seizoen, daar kan je je echt geen buil aan vallen.........

Ook zijn goede trainers niet zomaar voor handen, zoveel zijn er nu ook weer niet, een gewoon iemand met een beetje verstand van honden kan op z'n hoogst een puppycurcus geven, zelfs dat is al twijvelachtig....

quote:
-Stelling3: Waarom mag een hond wel tegen een onbekend mens op springen, iemand bekwijlen voor de lol en een kind niet? Als een kind of jongere "hij doet niets" een wildvreemde om de nek valt of in het gezicht 'kust' of 'kwijlt' leidt dit vrijwel meteen tot een incident. Iedereen geeft toe dat dit gedrag niet ok is maar waarom geldt dit dan niet voor honden?
Dat honden het doen betekend niet dat het mag.........

Een hond behoort behalve in losloopgebieden aangelijnd te zijn, dit is de wet.......
Zit een hond aan de lijn kan hij ook niet opspringen.....
Helaas is dit niet de praktijk.......

Kom jij in een losloopgebied terwijl je niet van honden houdt, tja eigen schuld dikke bult er staan borden die aangeven dat daar honden loslopen.....

Je kan een hond niet met een kind vergelijken, het is de eigenaar van de hond die verantwoordelijk is, niet de hond, die is gewoon een hond.....

Springt er een hond tegen je op en hij vernielt je kleren(of je kleren moeten naar de stomerij ofzo) dan kan en mag je de eigenaar verantwoordelijk stellen, die mag dan betalen......

Het beste draai je gewoon weg, de hond springt jij draait weg, probleem binnen no-time over......
Ga geen knieen geven, dit is een methode die erg goed werkt(knie tegen borstkas, niet te hard natuurlijk), maar deze methode is gevaarlijk als je de hond in kwestie niet kent.....

Wat je wel mag doen is in een noodgeval(hond die maar blijft springen) gewoon je knie optillen zodat de hond je niet kan bereiken....

Ik zal gelijk even vertellen wat voor gedrag de hond toont als hij omhoog springt en je in het gezicht wil likken....

Dit is onderdanig gedrag, de hond wil laten zien dat jij boven hem staat en dat hij je erg leuk vind en met je wil spelen.
Het beklikken(in dit geval mond van mens) is een heel duidelijk teken van onderdanigheid, ik doe je geen kwaad, ik heb geen kwaad in de zin, word aub niet boos op me, jij bent de baas ik wil geen problemen.....

Erg vervelend gedrag dus, maar er zit geen kwaad in.

Een hond die springt is dit aangeleerd door de eigenaar, beter gezegd hij heeft het in vele gevallen niet afgeleerd, het toegestaan.....
Het is dus natuurlijk hondengedrag, het is normaal dat een hond wil laten weten waar hij staat tegenover jou, da jij rechtop staat en het daardoor wat moeilijker maakt daar werkt de hond wel omheen door te springen....

Dan zijn mensen vaak ook nog zo aardig om hun handen in de lucht te doen, joepie zie je nou wel, hij wil spelen!!!!!!!!!!!!!
Ze rennen wat rond, handen hoog, bange hoge stemmetjes(hoge stem=positief voor de hond), leuker kan gewoon niet!!!!!!!!!!

Als jij weet hoe je moet reageren dan gebeurt er niets, springende honden zijn maar zeldzaam bijtende honden.......
Bijten ze wel, dan doe je het zelf fout, dan heb je zelf panisch gereageerd waardoor de hond gemixte signalen krijgt en niet meer weet wat hij daarmee aanmoet, een correctie is een logisch gevolg....
Slaan, schoppen, krijsen en dat soort dingen zijn dus uit den boze....

Geloof me wanneer ik zeg dat als je een beetje weet wat hondentaal inhoudt de kans om gebeten te worden enorm afneemt, je weet wat een hond gaat doen dan namelijk.........

zondag 27 april 2003 @ 16:55:03 #72
8502 BAZZA
pi_10047687
Erodome, wat zou jij eigenlijk doen als er een Mastino van 80kg aan je been hangt en die jezelf qua kracht nooit aan zou kunnen, je weet dat hij je in stukken zou scheuren als je niks doet... hoe zou je dat aanpakken?

ik neem aan dat doodliggen niet echt werkt als zo'n beest door het dolle heen is..

zondag 27 april 2003 @ 19:26:37 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10050534
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:55 schreef BAZZA het volgende:
Erodome, wat zou jij eigenlijk doen als er een Mastino van 80kg aan je been hangt en die jezelf qua kracht nooit aan zou kunnen, je weet dat hij je in stukken zou scheuren als je niks doet... hoe zou je dat aanpakken?

ik neem aan dat doodliggen niet echt werkt als zo'n beest door het dolle heen is..

Mastifs komen ook ze lekker vaak voor... volgens mij heeft 1 op de 3 nederlandse gezinnen wel een Mastif, het stikt er hier in de buurt ook geloof ik van... not

Ik meen dat die beesten verboden zijn, dus je moet wel heel goed zoeken wil je er een tegen komen... djeez, er zijn zelfs gemeents waar honden zonder penning al worden afgenomen... en jullie komen overla Mastifs tegen? Get real! De gemiddelde Nederlander heeft een Jack, Cocker, King Charles, Tekkel, Bouvier, Dobermann, labrador, Hazewind, mops, bulldog, G-retriever, Collie of zo'n kleine dweil op poten die alleen maar keffen...

al met al in de regel niet echt honden waar je bang voor hoeft te zijn...

Weet je wat trouwens klotebeesten kunnen zijn? Katten! Een klant van mij heeft zelf zo'n beest maar vond een vreemde in zijn huis. Wilde dat beest naar buiten werken en werd flink gegrepen. Dacht dat de wond zelf wel zou genezen maar lag op een gegeven moment een tijd in het ziekenhuis en dan had hij mazzel dat hij op nog tijd was...

Ik denk dat ik nou maar met een kattenbangmaakapparaat op zak ga lopen

[..]
  zondag 27 april 2003 @ 19:30:46 #74
8502 BAZZA
pi_10050636
quote:
Op zondag 27 april 2003 19:26 schreef MikeyMo het volgende:

Mastifs komen ook ze lekker vaak voor... volgens mij heeft 1 op de 3 nederlandse gezinnen wel een Mastif, het stikt er hier in de buurt ook geloof ik van... not

Ik meen dat die beesten verboden zijn, dus je moet wel heel goed zoeken wil je er een tegen komen... djeez, er zijn zelfs gemeents waar honden zonder penning al worden afgenomen... en jullie komen overla Mastifs tegen? Get real! De gemiddelde Nederlander heeft een Jack, Cocker, King Charles, Tekkel, Bouvier, Dobermann, labrador, Hazewind, mops, bulldog, G-retriever, Collie of zo'n kleine dweil op poten die alleen maar keffen...

Het hangt een beetje van de buurt af waar je komt, er zijn wel degelijk wijken in bv Amsterdam waar heel veel mensen een bv Mastino/Mastiff/Pitbull danwel een kruising hebben.
  zondag 27 april 2003 @ 19:35:42 #75
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10050777
wat doet men als men bang is voor die honden in die buurten? Je gaat 's nachts toch ook niet in een achterbuurt pinnen

Maar goed, ik moet de eerste Mastif nog tegenkomen en dan zoek ik ze in zekere zin op (stranden en parken)

[..]
pi_10051378
quote:
Op zondag 27 april 2003 19:35 schreef MikeyMo het volgende:
wat doet men als men bang is voor die honden in die buurten?
Wonen? Werken? Studeren? Winkelen?
quote:
Je gaat 's nachts toch ook niet in een achterbuurt pinnen
Daar ga je weer: dat is geen vergelijking.
quote:
Maar goed, ik moet de eerste Mastif nog tegenkomen en dan zoek ik ze in zekere zin op (stranden en parken)
Die mastif's hebben vaak nog nooit een park gezien: alle natuur die ze kennen is de vierkante meter grond rond de boom voor de deur en die moeten ze 2x per week delen met vuilniszakken. Het strand is een zandbak om de hoek of een hoop bouwzand op de stoep.

De honden die jij noemt: labaradors, corgys, retrievers, collies... waar woon jij? In een villawijk? In de stad vinden veel mensen dat nutteloze honden want hun uitstraling is te lief. Het zijn hondjes voor oudere mensen.
Een hond moet een bepaald 'merk' zijn en een 'design' vertegenwoordigen: elke cult heeft zijn hond. De Mastif kom ik regelmatig in de Jordaan tegen. Beslist geen 'achterbuurt' meer.
En hoe ziet zoiets er in werkelijkheid uit? Een hoop speekseldruipende, druppels rondzwiepende kwabben. Goor dus. Want iedereen wil met stukjes cafee-worst, pinda's en ander 'snoep' laten weten dat ze er niet bang voor zijn.
En het sloft want lopen kan ik het niet noemen. Het sjokt in een houding die lusteloos is. Maar wat wil je: baasje werkt waarschijnlijk overdag, etage is niet groter gegroeid dan in de tijd van het Paling-oproer en uitlaten mag niet meer dan een paar minuutjes duren.
Ik ben niet bang voor de mastif want volgens mij kan hij me met zijn bloeddoorlopen kwab-ogen niet eens goed zien. En ik betwijfel of hij kan ruiken met zo'n geplooide draperiën-gordijnen-geval als neus. En horen lijkt me met die slappe zeilen van oren ook al uitgesloten.Snap niet waar al dat overbodige vel goed voor is. Zielig dat ze dieren zo doorfokken.

pi_10051576
Mikey-Mo ik heb er nog even over doorgedacht: iemand gaat toch niet met zijn dure mastif naar het park zodat hij aangevallen kan worden door andere honden? En als hij naar het strand gaat komt hij onder het zand en daar liggen allemaal vieze dingen waar hij misschien aan gaat zitten of hij duikt zelfs het water in... Bovendien wordt de auto dan vies. Snap dat nou eens!
pi_10053274
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:55 schreef BAZZA het volgende:

Ik zou voorkomen dat die mastino in mijn been hangt

Klinkt als een dooddoener, maar is echt zo, ik heb redelijk wat kennis van hondengedrag, ben redelijk in het beoordelen van gedrag dus ik kan op een afstand al zeggen wat voor vlees ik in de kuip heb....

Denk erom geen enkele hond valt zonder reden aan, dat jij niets aan die reden kan doen is een ander verhaal, maar het is NOOIT zonder reden....

Ook heeft een hond een opbouw naar rage toe, hij klapt niet van een aardige hond naar rage toe, of hij moet een hersentumor hebben ofzo....

Regels met honden..........
Met name bij risiko voor agressie

Regel 1: niet recht aankijken, het recht aankijken is een dominantiegebaar....
Bij een hele dominant agressieve hond zou dat kunnen betekenen dat hij daardoor zegt, ok kom maar op dan....
Bij een angstig agressieve hond kan dat net dat beetje zijn wat hem over de grens tild en hem in de aanval laat gaan(aanval is de beste verdediging).
Kijk dus niet recht in de ogen, kijk naar zijn kin, kijk naar zijn kruin, doe wat je wilt maar niet recht aankijken....

Regel 2: blijf rustig, niet schreeuwen, niet rennen, niet springen.....
Doe dit en je verword tot prooi, je gedraagt je als een prooi en de hond zal prooigedrag gaan tonen......
Beweeg rustig en kalm, dan blijft de hond ook kalm...
Praten is goed, praat rustig niet bepaald hoog of laag praten, maar heel kalm, zachtjes lieve liedjes zingen kan erg goed werken....

Regel 3: niet naar de hond toelopen....
Naar een hond toelopen zegt zoveel als ik ben onderdanig aan jou, een hond komt naar jou toe, niet andersom....

Regel 4: als je een hond die je niet kent wilt aaien aai hem dan niet van bovenaf(bovenaf benaderen) dit is bedreigend, misschien word de hond wel geslagen ofzo......
Ook al is dat niet het geval het is een dominantiegebaar om van bovenaf te banaderen, dus niet over vreemde honden heen gaan hangen, niet bovenop de kop als eerste willen aaien....

Het beste werkt kinnetje kriebelen, van onderaf benaderen dus, dat is niet bedreigend.

Wat ik doe bij agressie hangt erg van de hond die voor me staat af, het eerste wat ik MOET weten is wat voor agressie ik voor me heb...
Heb ik angstagressie(verreweg de meest voorkomende) of heb ik dominante agressie voor me?

Dit is aan een heel aantal dingen te zien, 1 van de belangerijkste graadmeters is hoe de hond gromt....
Gromt hij met zijn kiezen bloot dan is hij onzeker, laat hij alleen zijn voortanden zien dan is hij zeker.....
Ook oorstand en staartstand vertellen je veel, het hele lichaam "praat".

Een onzekere hond wil je niet met agressie benaderen, die wil je niet op zijn falie geven want dan bijt hij zeker, je laat hem dan geen keuze....
Zo'n hond geef je ruimte, dan zal hij niet aanvallen, niet vluchten, zeker blijven staan, maar geef ruimte door evt rustig een paar stappen terug te doen.
Rustig praten, rustig blijven, kalmeer hem, laat hem zien dat er niets is om bang van te zijn....

Een dominante agressieve hond is een moeilijk geval......
Of je gaat de confrontatie aan en dat moet je heel hard en trefzeker doen(alleen voor mensen die heeeeeeeeeeeeeeel goed weten waar ze mee bezig zijn), of je moet weg komen....

Allebei is niet makkelijk........

Het enigste wat kan helpen als je daadwerkelijk gruwelijk word aangevallen(en dan bedoel ik serieus aanvallen en niet 1 enkele beet, maar dus echt vol erop en blijven bijten) is je gedragen zoals het een hond beaamd, dit snapt de hond....

Dus je zal je op hondenmanier moeen overgeven, makkelijker gezegd als gedaan als je gebeten word.........
Toch doodliggen dus.......
Maar dit raad ik niemand aan, is alleen als het erom gaat of je doodgebeten gaat worden of niet(denk erom doodgebeten worden is extreem zeldzaam!!!!!!!!!!!!!)

Beter kan je voorkomen dat het zo ver komt dat de hond bijt.....

Geef de hond geen reden om te bijten en hij zal het niet doen.....

In mastino's heb ik bijzonder veel vertrouwen, kalmere honden bestaan bijn a niet...........
Ik ben nog nooit een mastino tegengekomen waarmee ik echte problemen heb gehad, het zijn erg lieve honden, die een kalmheid bezitten waar mensen jaloers op mogen zijn...
Wil jij een mastino kwaad krijgen dan heb je echt heel erg je best gedaan(of heeft zijn baas erg zijn best gedaan).

Ik heb in mijn leven al vele mastino's meegemaakt(ben een molosserfreak), dus ik mag dit wel met zekerheid zeggen.....

Groetjes.....

P.s.
Degene die het had over Mastiffs...........
Masstifs, oftwel de old englisch mastiff behoort tot de liefste honden in de wereld, dit ras is nog nooit een probleem geweest en zal het ook niet gaan worden.
Deze honden zijn groot maar nog groter in goedhartigheid....

Zoek maar eens op wat een mastiff is.............

pi_10053407
Ik doe het zelf wel, dit is een mastiff:

Dit is een mastino napolitano:

Zoals je ziet verschillende honden.......

pi_10053533
Bij Post lopen was het wel zo dat ik het meeste last had van de kleine k*tkeffers en de grote honden het liefste waren. Ik heb alleen een pleurishekel aan die doorgefokte Golden Retrievers, die grommen vaak nogal vals, die vertrouw ik nooit.

Even een off-topic anekdote:
Het meest gekke met honden (nou ja, honden) was dat ik ergens kwam waar ik zeker van wist dat ze geen hond hadden, begon het achter de deur luid te blaffen en ik kon het niet zien omdat daar geen raampje zat, dus ik schrok toch wel een beetje, paar seconden later steekt de heer des huizes zijn hoofd voor het raampje.

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
  maandag 28 april 2003 @ 08:12:08 #81
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10060780
quote:
Op zondag 27 april 2003 21:21 schreef erodome het volgende:
Ik doe het zelf wel, dit is een mastiff:

[afbeelding]

Dit is een mastino napolitano:

[afbeelding]

Zoals je ziet verschillende honden.......

Oh misschien ben ik er wel eens tegen gekomen; is ook eek een beetje een 10 in een dozijn hondje. Iig doordat ik niet eens zeker weet of ik er zo een ben tegenegekomen of niet geeft wel aan wat voor indruk zo'n beest evt op me moet hebben nagelaten

Oh ik kwam hier in A'dam net een herder tegen en dat beest liep alleen maar een beetje naar de grond te kijken... Ben blij dat ik m'n dazzer niet bij me had anders had ik er per ongeluk op kunnen drukken en had hij me door...

[..]
  maandag 28 april 2003 @ 12:12:34 #82
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_10064902
De stofzuiger of grasmaaier al geprobeerd??
There is no ultimate truth
pi_10066833
quote:
Op maandag 28 april 2003 08:12 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Oh misschien ben ik er wel eens tegen gekomen; is ook eek een beetje een 10 in een dozijn hondje. Iig doordat ik niet eens zeker weet of ik er zo een ben tegenegekomen of niet geeft wel aan wat voor indruk zo'n beest evt op me moet hebben nagelaten

Oh ik kwam hier in A'dam net een herder tegen en dat beest liep alleen maar een beetje naar de grond te kijken... Ben blij dat ik m'n dazzer niet bij me had anders had ik er per ongeluk op kunnen drukken en had hij me door...

Mastiffs komen niet echt veelvuldig voor hoor, ze zijn een stuk zeldzamer als de mastino, die ook al niet zo wijdverspreid is.....

Een Mastiff is een erg dure hond, je komt ze eigenlijk niet tegen zonder stamboom(wat je bij de mastino wel ziet, stamboomloos en dus ook goedkoop, dus voor de lagere klasse bereikbaar, helaas betekend geen stamboom in dit geval 9 van de 10 keer ook slechte fok).
Een Mastiff kost ergens tussen de 2000 en de 3000 gulden.....

Dat is aanschafprijs, volwassen eten ze minimaal een kilo tot anderhalve kilo hondenvoer per dag....

Het is dus ook geen goedkope hond in onderhoudt.....

Dit alles maakt maakt dat deze honden niet veel voorkomen, niet iedereen kan zo'n hond onderhouden.....

pi_10081808
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Mastiffs komen niet echt veelvuldig voor hoor, ze zijn een stuk zeldzamer als de mastino, die ook al niet zo wijdverspreid is.....

Een Mastiff is een erg dure hond, je komt ze eigenlijk niet tegen zonder stamboom(wat je bij de mastino wel ziet, stamboomloos en dus ook goedkoop, dus voor de lagere klasse bereikbaar, helaas betekend geen stamboom in dit geval 9 van de 10 keer ook slechte fok).
Een Mastiff kost ergens tussen de 2000 en de 3000 gulden.....

Dat is aanschafprijs, volwassen eten ze minimaal een kilo tot anderhalve kilo hondenvoer per dag....

Het is dus ook geen goedkope hond in onderhoudt.....

Dit alles maakt maakt dat deze honden niet veel voorkomen, niet iedereen kan zo'n hond onderhouden.....

offtopic: Zo een stamboom, ik zag het laast bij me vriendin, die heeft zo een Pim fortuin hondje, naam ff kwijt, daar heb ik me angst voor overwonnen voor dat beest maar zo een stamboom, tering hele kaart met honden uit engeland enzo, heel echtheids certificaat, wh0000t die mensen nemen dat serieus
pi_10088504
quote:
Op maandag 28 april 2003 23:08 schreef Brendovic het volgende:

[..]

offtopic: Zo een stamboom, ik zag het laast bij me vriendin, die heeft zo een Pim fortuin hondje, naam ff kwijt, daar heb ik me angst voor overwonnen voor dat beest maar zo een stamboom, tering hele kaart met honden uit engeland enzo, heel echtheids certificaat, wh0000t die mensen nemen dat serieus

Ja natuurlijk word dat serieus genomen......

Het is meer als een leuk papiertje hoor, voor de fokker dan.........
Voor een gewoon mens met een gewone huishond is het niet meer als een bewijs.....
Voor een gewoon mens zegt een stamboom dus weinig, aangezien je de kennis niet hebt een stamboom te beoordelen.

Voor de fokker is er veel informatie te vinden op een stamboom, als je de lijnen kent waaruit de hond komt dan weet je ook welke eventuele erfelijke problemen er in die lijn zitten.....

Voor erfelijke problemen moet je namelijk niet alleen naar de ouder-dieren kijken, maar ook naar de voorouders....

Bv HD(heupdysplasie, de kom is te ruim voor de bal, wildgroei op het gewricht en dat soort ellende) slaat wel vaker een generatie over om daarna heel hard toe te slaan....

Heb je dus een hond uit HD lijnen en die heeft zelf geen HD dan weet je dat die hond nogsteeds een groot risiko met zich meebrengt om HD door te geven.....
Je kan zo'n hond wel kruisen, omdat hij zelf geen HD heeft, maar dan moet je daar een lijn tegen over zetten die zo vrij mogelijk is van HD...

Ook verteld de lijn waaruit je hond komt globaal wat voor hond je gaat krijgen, is het een werklijn of een showlijn?
Dat zijn totaal verschillende honden in karakter(werklijnen hebben veel meer drive), maar ook verschillen ze vaak wat van uiterlijk....
Ook staan sommige lijnen bv bekend om felheid, of juist sloomheid, teveel werklust, of te weinig enz. enz. enz. enz. enz.

Eventuele fouten in uiterlijk zijn ook overerfbaar dus die weet je dan ook gelijk(witte aftekeningen die niet horen, andere kleurschakeringen, overbijt, onderbijt, niet ingedaalde ballen enz. enz. enz.).

In vele rassen hebben we verschillende kleurschakeringen, een fokker weet wat hij eruit krijgt als hij een bepaalde lijn op een andere lijn zet, verschillende kleuren die je mixt om een bepaalde kleurslag eruit te krijgen, of juist 2 kleurschakeringen die je niet wilt kruisen omdat je dan een "verboden" kleur eruit krijgt, enz. enz. enz.

Door een stamboom weet je dus het verleden achter de honden die je fokt, dit maakt dat een ras stabiel kan zijn, zou dat er niet zijn dan zou het een zooitje worden en dan hebben we over 10 jaar geeneen echt zuiver ras meer rondlopen.

Een stamboom is dus zeker een serieus iets.....
Je kan er enorm veel info uithalen, die ontbeerlijk is voor een goede en doordachte fok.

dinsdag 29 april 2003 @ 11:27:15 #86
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10088679
quote:
Op maandag 28 april 2003 23:08 schreef Brendovic het volgende:

[..]

dat zijn King Charles spaniels... en ga eens lekker bij vriendin slapen, laat dat beestje z'n vrije gang gaan en je bent in no-time over je angst heen... Ik zie het zelfs nog wel gebeuren dat je vroeg opstaat om met zo'n beestje te gaan spelen in een park

Honden houden je jong

[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')