Wat ik persoonlijk tegen vond vallen was de natuur in Thailand. Je ziet hier bossen met naaldbomen en daarvoor kom ik niet naar Thailand. Wat wel weer beter was waren de enorm grote bladeren (denk aan een doorsnede van 40 cm) die op de grond lagen (ik begin er van overtuigd te raken dat droge tijd synoniem is voor herfst) en het bamboe bos.
Maar wat was die trekking zwaar. Normaal claim ik altijd dat ik redelijk fit ben, maar om met 30 graden een berg op te klimmen en de hele tijd weg te slippen omdat het zo glad was, is niet echt mijn hobbie. Daarbij ben ik hier ook nog lekker kortademig, zodat ik weer het zwakkelingetje van de groep was. Maar afijn, ik heb het gehaald en de gids was zo aardig om mij te ontzien en een stuk mijn tas te dragen (hij was wel een beetje onder de indruk van het draagcomfort van mijn rugzakje!) en een keer mijn tas alvast naar het volgende dorp te brengen! Waar lief glimlachen als niet goed voor is! ![]()
Nu ben ik dus lichtelijk uitgeteld en heb ik besloten dat ik morgen de eerste bus naar Chiang Mai neem en daarna zo snel mogelijk de trein neem naar het zuiden. Ik wil namelijk strand! Heb enorm veel zin in rotsklimmen en snorkelen en gewoon een beetje een boekje lezen op het strand....
Nu moet je weten dat de huizen daar vaak op palen staan en de hanen daaronder door lopen. Dat betekent dus dat de hanen ongeveer een meter van je oor af staan te kraaien alsof hun leven er vanaf hangt en dat houden ze dan ook uren vol!
En dan heb ik ook nog een enorme blaar opgelopen op mn grote teen!!! Ter compensatie heb ik gisteravond nog maar een Thaise Herbal Massage genomen. Het is inderdaad verstandig dat ik geen cursus heb gedaan, want dat vrouwtje die mij masseerde (iemand die anderhalve kop kleiner is mag ik vrouwtje noemen vind ik!) ging vrolijk over mijn rug heen lopen... Dat zou ik mijn vrienden toch niet aan willen doen, dat ik over hun rug heen loop.... ![]()
Ik vertrek over 3 uur en 15 minuten met de trein naar Bangkok, blijf daar 5 uur en ga vervolgens door naar Surat Thani, dan naar Krabi en als het meezit lig ik donderdag rond de middag lekker op het strand!
Ik zal aan jullie denken...
quote:Krabi! ik zweer het je, je moet Phang Nga bay zien als je er tijd en zin voor hebt. Je bent er nu vlakbij.
Op 14 februari 2001 12:43 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vertrek over 3 uur en 15 minuten met de trein naar Bangkok, blijf daar 5 uur en ga vervolgens door naar Surat Thani, dan naar Krabi en als het meezit lig ik donderdag rond de middag lekker op het strand!Ik zal aan jullie denken...
Voorlopig heb ik nog een dag of 6 in het zuiden van Thailand en ik denk dat ik morgen maar ga beginnen met een bezoek aan Pha Ngan Bay! En daarna, geen idee. Misschien Ko Lanta (denk het wel) of Ko Phi Phi.
Jullie horen het wel! Ik ga eens kijken of ik nog wat leuks kan boeken hier!
Ontzettend mooi hier! Heb al een 4 eilanden snorkel tour gedaan (het koraal is helaas niet zo mooi, want heel erg dood) en ben ontzettend verbrand! Helaas nog geen mooie man gevonden om mn rug af en toe in te vetten, maar wel een paar aardige meiden die me graag helpen!
Morgen neem ik de boot terug van Ko Lanta naar Krabi en dan ga ik woensdag nog even naar Phang Nga Bay toe. James Bond Island enzo bekijken.
Donderdag avond staat de trein op het programma en dan nog even 2 dagen winkelen in Bangkok en dan zondagochtend/zaterdag nacht weer terug naar huis!
Groetjes uit zonig Ko Lanta!
En dan voorbij. ![]()
Maar er komen nog meer reizen hè.
Mijn vakantie begint nu echt ten einde te komen. Morgen overdag nog even naar Railey beach, s avonds op de trein en dan vrijdag en zaterdag samen met een andere Nederlandse winkelen. Ik verheug me er nu al op!!!
Ik heb me in ieder geval de laatste paar dagen erg goed vermaakt met winkelen! Vooral de weekendmarkt in Bangkok is een absolute aanrader. Onwijs groot, maar ook hele leuke dingen! Heb het dan ook gepresteerd om 2 mango houten vazen en een grote mand te kopen en als handbagage het vliegtuig mee in te nemen...
Ik ben in ieder geval weer blij thuis te zijn en ga me voorbereiden op het weekendje Port Zelande dat voor komend weekend gepland staat..... ![]()
In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties en ik hoop heel stiekum dat meer mensen mijn voorbeeld gaan volgen!!!
Lekker om te lezen dit ![]()
Ik ben er een jaar geweest, maar dat wist je al. Gauw ff bijpraten
Dan kun je beter terecht in: Cambodja & Laos of in de reeks: Thailand #12 Full moonquote:Op donderdag 4 januari 2007 00:43 schreef Babbelzz het volgende:
hebben er mensen leuke go&staytips..... we horen t graag!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |