abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_735188
Spannend!!!!!!
eigenlijk ben ik een straathond
pi_741775
Na 3 dagen berg op en berg af lopen ben ik weer terug gekomen in Pai. De dorpjes waren absoluut niet commercieel (hoe blij waren we dat we in het 2e dorpje gewoon cola konden kopen, want dat betekende suiker en dus energie) en de kinderen waren enorm vertederend.

Wat ik persoonlijk tegen vond vallen was de natuur in Thailand. Je ziet hier bossen met naaldbomen en daarvoor kom ik niet naar Thailand. Wat wel weer beter was waren de enorm grote bladeren (denk aan een doorsnede van 40 cm) die op de grond lagen (ik begin er van overtuigd te raken dat droge tijd synoniem is voor herfst) en het bamboe bos.

Maar wat was die trekking zwaar. Normaal claim ik altijd dat ik redelijk fit ben, maar om met 30 graden een berg op te klimmen en de hele tijd weg te slippen omdat het zo glad was, is niet echt mijn hobbie. Daarbij ben ik hier ook nog lekker kortademig, zodat ik weer het zwakkelingetje van de groep was. Maar afijn, ik heb het gehaald en de gids was zo aardig om mij te ontzien en een stuk mijn tas te dragen (hij was wel een beetje onder de indruk van het draagcomfort van mijn rugzakje!) en een keer mijn tas alvast naar het volgende dorp te brengen! Waar lief glimlachen als niet goed voor is!

Nu ben ik dus lichtelijk uitgeteld en heb ik besloten dat ik morgen de eerste bus naar Chiang Mai neem en daarna zo snel mogelijk de trein neem naar het zuiden. Ik wil namelijk strand! Heb enorm veel zin in rotsklimmen en snorkelen en gewoon een beetje een boekje lezen op het strand....

pi_742241
Jij "zwakkelingetje" van de groep alleen door die ademhaling.
Nee hoor, jij bent een kanjer!!
Geniet maar lekker.
En blijf voorzichtig
Fok in Nederland (inclusief ik) groet je.
pi_742854
*jaloers is* " ook thailand wil
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_744278
Was ik jullie helemaal vergeten te vertellen dat de hanen in de berdorpjes er de hobbie van hebben gemaakt om om 3 uur 's nachts naar elkaar te gaan lopen kraaien.

Nu moet je weten dat de huizen daar vaak op palen staan en de hanen daaronder door lopen. Dat betekent dus dat de hanen ongeveer een meter van je oor af staan te kraaien alsof hun leven er vanaf hangt en dat houden ze dan ook uren vol!

En dan heb ik ook nog een enorme blaar opgelopen op mn grote teen!!! Ter compensatie heb ik gisteravond nog maar een Thaise Herbal Massage genomen. Het is inderdaad verstandig dat ik geen cursus heb gedaan, want dat vrouwtje die mij masseerde (iemand die anderhalve kop kleiner is mag ik vrouwtje noemen vind ik!) ging vrolijk over mijn rug heen lopen... Dat zou ik mijn vrienden toch niet aan willen doen, dat ik over hun rug heen loop....

Ik vertrek over 3 uur en 15 minuten met de trein naar Bangkok, blijf daar 5 uur en ga vervolgens door naar Surat Thani, dan naar Krabi en als het meezit lig ik donderdag rond de middag lekker op het strand!

Ik zal aan jullie denken...

pi_747076
Ik denk ook aan jou
pi_747185
quote:
Op 14 februari 2001 12:43 schreef Liejannuh het volgende:

Ik vertrek over 3 uur en 15 minuten met de trein naar Bangkok, blijf daar 5 uur en ga vervolgens door naar Surat Thani, dan naar Krabi en als het meezit lig ik donderdag rond de middag lekker op het strand!

Ik zal aan jullie denken...

Krabi! ik zweer het je, je moet Phang Nga bay zien als je er tijd en zin voor hebt. Je bent er nu vlakbij.
pi_748691
Na 3 dagen reizen ben ik eindelijk aangekomen in Ao Nang, een dorpje in de buurt bij Krabi.
Dag 1 bestond uit de rit Pai - Chiang Mai en duurde 4 uur. Daarna 10 uur rondgelopen in Chiang Mai, waarna de trein vertrok richting Bangkok. De volgende dag heb ik bijna 7 uur rondgelopen in Bangkok (toch maar het nationale museum gedaan) en daarna met de volgende trein naar Surat Thani. Deze trein kwam vanochtend met 1.5 uur vertraging aan en dat betekende dat ik 3 uur mocht wachten op de bus naar Krabi. En vanmiddag om een uur of kwart over 4 was ik dan eindelijk op de plaats van bestemming!
Volgende keer boek ik toch maar een vlucht denk ik....

Voorlopig heb ik nog een dag of 6 in het zuiden van Thailand en ik denk dat ik morgen maar ga beginnen met een bezoek aan Pha Ngan Bay! En daarna, geen idee. Misschien Ko Lanta (denk het wel) of Ko Phi Phi.

Jullie horen het wel! Ik ga eens kijken of ik nog wat leuks kan boeken hier!

pi_748702
HEERLIJK, net weer bericht van Liejannuh

Groetjes meis

pi_753781
Heb net het mooiste stuk van Thailand ontdekt: het zuiden met de strandjes!

Ontzettend mooi hier! Heb al een 4 eilanden snorkel tour gedaan (het koraal is helaas niet zo mooi, want heel erg dood) en ben ontzettend verbrand! Helaas nog geen mooie man gevonden om mn rug af en toe in te vetten, maar wel een paar aardige meiden die me graag helpen!

Morgen neem ik de boot terug van Ko Lanta naar Krabi en dan ga ik woensdag nog even naar Phang Nga Bay toe. James Bond Island enzo bekijken.

Donderdag avond staat de trein op het programma en dan nog even 2 dagen winkelen in Bangkok en dan zondagochtend/zaterdag nacht weer terug naar huis!

Groetjes uit zonig Ko Lanta!

pi_753798
Nog één week verhalen. Super

En dan voorbij.

Maar er komen nog meer reizen hè.

pi_759949
Na een paar dagen Ko Lanta ben ik weer terug gegaan naar Krabi om Pha Ngan Bay te bezoeken.
En dat heb ik dus vandaag gedaan. Het was absoluut de moeite waard om met een bootje door het mangrove woud te gaan en al de eilandjes in de baai te zien.
Wat ik dan persoonlijk weer minder vond was het feit dat de bestuurder van de boot zich gedroeg als een 16-jarige die net zijn eerste brommer heeft gekregen... Beetje vervelend dus, vooral als je je bedenkt dat je in een natuurgebied ben.
James Bond rock was de grootste tourist trap die ik ooit heb gezien. Het was mooi om te zien, maar van mij hadden 10 andere boten en de souvenir standjes weg mogen blijven!

Mijn vakantie begint nu echt ten einde te komen. Morgen overdag nog even naar Railey beach, s avonds op de trein en dan vrijdag en zaterdag samen met een andere Nederlandse winkelen. Ik verheug me er nu al op!!!

pi_771057
Vandaag kom je terug hè ?

WELKOM THUIS !!!!!!!

pi_771525
Vanochtend netjes op tijd geland op Schiphol en heb een record gevestigd!!! Een half uur na het landen was ik al door de douane heen en zat ik al bijna in de auto!
Maar wat een temperatuurshock zeg! Gister in Bangkok was het nog 30 graden (ofzo) en vanochtend moest ik uitkijken op Heathrow toen ik het vliegtuig uitstapte want het was glad bij de deur.....

Ik heb me in ieder geval de laatste paar dagen erg goed vermaakt met winkelen! Vooral de weekendmarkt in Bangkok is een absolute aanrader. Onwijs groot, maar ook hele leuke dingen! Heb het dan ook gepresteerd om 2 mango houten vazen en een grote mand te kopen en als handbagage het vliegtuig mee in te nemen...

Ik ben in ieder geval weer blij thuis te zijn en ga me voorbereiden op het weekendje Port Zelande dat voor komend weekend gepland staat.....

In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties en ik hoop heel stiekum dat meer mensen mijn voorbeeld gaan volgen!!!

zondag 25 februari 2001 @ 19:51:36 #65
215 misterDre
Paint it black!
pi_771655
Liejannuh, bedankt voor je mooie verslag ik heb het met plezier gelezen.
  zaterdag 6 oktober 2001 @ 00:08:23 #66
8231 Pakhuis
-=Actionman=-
pi_1827158
Liejannuh :*

Lekker om te lezen dit
Ik ben er een jaar geweest, maar dat wist je al. Gauw ff bijpraten

I wish for just once, somebody would call me "Sir" without adding the words: "you're making a scene"
  vrijdag 12 oktober 2001 @ 11:51:00 #67
10888 Kayuk
Home away from home
pi_1880810
Net voor het eerst gelezen, want ik februari zat ik nog niet op Fok! Geweldige stukken, en wie weet ga ik ook wel een keer!
  zondag 29 juni 2003 @ 07:21:06 #68
19840 Libris
Live from Singapore
pi_11441291
Wat een mooie reis heb je gemaakt en vooral ook heel leuk beschreven. Ik ga volgend jaar juni zo'n 2 maanden rondtrekken door ZO Azie (zit nu in Singapore) en zal zeker wat plaatsen bezoeken die je hebt gezien.
pi_44295127
hej Lianne,

dit is echt een enorme kickup van je topic he?

Ik ga met zusje in 2007 naar Cambodja en Laos! we gaan zelf 4 weken rondreizen en kom hier vast nog terug voor de juiste tips....
Ik ben me voornamleijk aan het orienteren op de volgorde, dus als je goede ideeen hebt? 1 of 2 dagen bangkok lijkt me ook leuk als we er toch zijn!
pi_44297769
Wat een topickick! Ik voel me vereerd!
Maar Bangkok is wel handig om op te vliegen en daarvandaan verder te reizen. Kun je ook alle benodigde visa regelen als het nodig is. Cambodja krijg je iig gewoon aan de grens, Laos weet ik niet. Maar in het Thailand topic zitten genoeg mensen die er een stuk recenter zijn geweest dan ik.

Laos schijnt trouwens ontzettend mooi te zijn en van Cambodja weet ik dat zeker, dus het wordt iig een hele toffe reis!
pi_44383521
haha, nou mooi dat je je vereerd voelt. Ik zal tzt eens gaan kijken

Thanks
pi_44994021
hello,

nou een ticket is geboekt, 2 personen naar Bangkok.
Daar ff rondhoppen en dan met de trein naar Laos, en van Laos door naar Cambodja.
Misschien bokene we vanuit Cambodja een vlucht naar Bangkok, maar t liefste (ws geld technisch?) doen we dat niet....

hebben er mensen leuke go&staytips..... we horen t graag!

blijblij blij
pi_44997184
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:43 schreef Babbelzz het volgende:
hebben er mensen leuke go&staytips..... we horen t graag!
Dan kun je beter terecht in: Cambodja & Laos of in de reeks: Thailand #12 Full moon

Daar dus graag verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')