abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2003 @ 11:41:32 #1
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9956237
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9956254
Op naar een nieuw, goed en daadkrachtig kabinet, op naar CDA/VVD/D'66!
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
  woensdag 23 april 2003 @ 11:42:55 #3
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9956270
quote:
Uitgangspunt voor de overheid is dat alle mensen als schepselen Gods gelijkwaardig zijn.
Dit sluit niet uit de erkenning van verschillen in geaardheid, gaven, talenten en roeping in de maatschappij.
http://www.sgp.nl/1.1.6.1.html

Tsja, juridisch waarschijnlijk niets te maken, jammer eigenlijk.

quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:42 schreef KaAzKoP_ het volgende:

Waarom de LPF opeens niet meer?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9956294
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:42 schreef KaAzKoP_ het volgende:
Liever niet maar de keuzes zijn momenteel zeer beperkt
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_9956297
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:42 schreef Sidekick het volgende:

Tsja, juridisch waarschijnlijk niets te maken, jammer eigenlijk.

Dat proefproces is destijds niet doorgegaan omdat te weinig vrouwen binnen de SGP (nouja, sorta) het niet aandurfden hoorde ik vanochtend.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 23 april 2003 @ 11:44:07 #6
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9956301
quote:

[..]

Er is een spreekwoord.. Iets met zinkende schepen en knaagdieren
  woensdag 23 april 2003 @ 11:45:13 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9956316
quote:
Zij ontleent dus haar gezag niet en kan dat ook nimmer ontlenen aan het volk. Haar ambt oefent de overheid evenwel uit onder medewerking van het volk. Die medewerking wordt verkregen door het kiesrecht toe te kennen.
Die eerste zin is ondemocratisch, alleen spreken ze zich tegen bij de 2de en 3de zin.
Heel erg tegenstrijdig allemaal.

Maar goed, ik wil geen SGP-bashing ervan maken, maar in de regering?

pi_9956348
quote:
Ik had graag Herben in de coalitie gezien, maar helaas hebben een paar hoge heren daar uitlatingen richting het CDA en de VVD gedaan. Daarom nu dus D'66.
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_9956367
ik vind dat CDA en VVD maar gewoon wat meer lef moeten tonen en een minderheidskabinet moeten aangaan. Of ophouden met moeilijk gedoe en de LPF lief aankijken.
als Nederland op de D66 of CU/SGP zou zitten te wachten, dan hadden ze er wel op gestemd.....
pi_9956381
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Liever niet maar de keuzes zijn momenteel zeer beperkt

Ik baal nog steeds dat PvdA/CDA niet door is gegaan, helaas. De enige coalitie die rechtdoet aan de uitslag, imho. Een partij als D'66, CU en de SGP zijn te klein om regeringsdeelname te verantwoorden. Dat er een paar yokels op de veluwe nog steeds op die gasten stemt, wil niet zeggen dat ze maar gelijk moeten regeren.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 23 april 2003 @ 11:48:09 #11
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9956387
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:47 schreef Wup het volgende:
ik vind dat CDA en VVD maar gewoon wat meer lef moeten tonen en een minderheidskabinet moeten aangaan. Of ophouden met moeilijk gedoe en de LPF lief aankijken.
als Nederland op de D66 of CU/SGP zou zitten te wachten, dan hadden ze er wel op gestemd.....
Dat is geen argument. Nederland zat volgens de uitslag op de PvdA te wachten en daar trok het CDA zich ook geen fluit van aan.
pi_9956389
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:36 schreef Sidekick het volgende:

Waarom de linkerkant? Ik snap dit niet.

ook de linkerkant. Ik denk dat er aan die kant een aantal stokpaardjes bestaan die als een absoluut gegeven worden behandeld. Zaken als recht op abortus, euthanasie, vrijheid van meningsuiting etc. zijn onderdeel van het pragmatisme geworden.
Het kan geen kwaad weer eens terug te gaan naar de oorsprong van deze ideeën en opnieuw vast te stellen waarom die vrijheden en rechten in de huidige samenleving zo belangrijk zijn. Maar, misschien nog wel belangrijker, welke consequenties deze zaken op het maatschappelijk leven hebben (gehad).
  woensdag 23 april 2003 @ 11:48:21 #13
52589 sjun
uit solidariteit
pi_9956391
Met de SGP in de regering kun je een discussie over de Schrift en beleid gaan voeren op het scherpst van de snede. Het 'goud' van de SGP kan hiermee publiekelijk beproefd worden op haar zuivere waarde. Laten we reëel blijven, de SGP zal dan vuile handen moeten gaan maken en onder felle belichting in discussie moeten over hun specifieke standpunten. Wij zullen eens zien of de SGP zich daadwerkelijk kritisch kan laten bevragen op haar schriftuurlijke grondvesten uitgezet tegen het gebruik van het talent van het gezonde verstand zoals dit in het aforisme van de landheer die zijn personeel wat talenten meegeeft om ermee te handelen zo treffend wordt verwoord.

De horrorscenario's die mensen mogelijk zien met de SGP in de regering zie ik niet gebeuren. Ik verwacht dat de SGP haar wat zure wijn zal moeten gaan vervangen door drinkbare klare wijn of haar aanhang zal afnemen als gevolg van regeringsdeelname. De comfortabele leunstoel aan de zijlijn van waaruit te pas en te onpas van alles geroepen kan worden en men er principes op na kan houden die moeilijk te verkopen zijn zal moeten worden opgegeven bij regeringsdeelname.

Als de SGP voldoende leven heeft kan ze hiermee omgaan en helpt het de partij aan een eigentijdser karakter. Blijkt de SGP slechts te bestaan uit ondoorwrochte regelvolgers dan zal dit in het licht van de toegenomen belichting door onze vaderlandse pers wel blijken.

Voor wat betreft de CU zie ik geen problemen bij regeringsdeelname. Men kan niet even vlot het recht op beslissingsbevoegdheid voor wat er in en aanhet eigen lijf gebeurt gaan terugdraaien, een verworven recht als het homohuwelijk komt niet ineens op de helling,... mogelijk komt er meer aandacht voor werknemers die een eigen keuze willen hebben of ze op de zondag al dan niet willen werken en liever niet gedwongen worden tot werken op zondag door hun baas.

Overigens verwacht ik dat CDA en VVD er met D'66 uit zullen komen. Die partij zal dan nu zeer goed haar best moeten doen om niet nogmaals gedecimeerd uit de eerstvolgende verkiezingen tevoorschijn te komen. Zij hebben voor mij zeer goede punten bij investering in het onderwijs. Volgens mij kunnen ze dat punt zeker binnenhalen en de rest van hun verhaal als uitruilmiddel gebruiken.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 23 april 2003 @ 11:49:25 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9956414
Ik vind het wel interessant om het programma door te lezen, nog iets 'leuks':
quote:
De overheid dient de rechten van de arbeid zowel voor werkgever als voor werknemer te beschermen. De verhouding van werkgever en werknemer behoort overeenkomstig de regelen van Gods Woord te zijn. Derhalve moeten staking en uitsluiting worden geweerd.
pi_9956415
Wel jammer dat de CU geen vier zetels heeft gekregen. Dan zou het een hele serieuze optie geworden zijn die ik veel en veel wenselijker acht dan de LPF en misschien wel dan D66 zelfs.
pi_9956453
Het scenario dat PvdA en CDA uiteindelijk toch weer samen aan de bak moeten, komt langzaam dichterbij
pi_9956458
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:49 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind het wel interessant om het programma door te lezen, nog iets 'leuks':
[..]

Die gasten schrijven ook echt alsof ze uit het jaar 0 komen: bedoelen ze nou dat ze het stakingsrecht willen intrekken? .
pi_9956472
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat is geen argument. Nederland zat volgens de uitslag op de PvdA te wachten en daar trok het CDA zich ook geen fluit van aan.

nee dat is waar, daar trokken beide partijen zich te weinig van aan
misschien moet de rest dan maar afhaken om CDA terug te dwingen naar PvdA
maar ik vind alle andere oplossingen van nu gewoon plakband
  woensdag 23 april 2003 @ 11:52:10 #19
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9956487
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Die gasten schrijven ook echt alsof ze uit het jaar 0 komen: bedoelen ze nou dat ze het stakingsrecht willen intrekken? .

Wetten zijn overheidsregels die door God geinspireerd zijn. Verzet tegen het gezag is foei!
pi_9956494
quote:

[..]

Ik heb het gevoel dat een aantal VVD-ers daar helemaal geen moeite mee zal hebben....
pi_9956576
onze hele politiek gaat naar de klote, er word egt een zooi van gemaakt, eerst t LPF dat eigenlijk maar 1 grote grap is, nu de hele kwestie met het cda. al die gelovige partijen vind ik maar nix.
kwoot van sgp plan: "De overheid is als dienaresse Gods in haar ambt onvoorwaardelijk onderworpen aan Gods Woord en Wet".
daar ben ik het zo NIET mee eens, als god iets van mij wil zegt ie t maar, dit is gewoon gebruik maken van het feit dat een heleboel mense gelovig zijn opgevoed, en daar dus neit 100% zelf voor hebben gekozen, viezze spelletjes allemaal!

WORD ES WAKKER MENSE EN GA NADENKEN!

woensdag 23 april 2003 @ 11:56:27 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9956601
quote:

[..]

Ja.
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:50 schreef SCH het volgende:
Het scenario dat PvdA en CDA uiteindelijk toch weer samen aan de bak moeten, komt langzaam dichterbij
Nee, Paars3 komt eerder. Als CDA het weer verknalt dan krijgen ze niet de leiding, en kan PvdA Paars3 gaan formeren.
pi_9956637
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:56 schreef Sidekick het volgende:
Nee, Paars3 komt eerder. Als CDA het weer verknalt dan krijgen ze niet de leiding, en kan PvdA Paars3 gaan formeren.
Nou ja, je vraagt je toch af waar ze bij het CDA mee bezig zijn op deze manier. Ze hebben er geen enkele controle meer over.
pi_9956643
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat proefproces is destijds niet doorgegaan omdat te weinig vrouwen binnen de SGP (nouja, sorta) het niet aandurfden hoorde ik vanochtend.

Daar is nog een topic over: SGP blijft vrouwen weren uit partij-organisatie
pi_9956655
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:50 schreef SCH het volgende:
Ik ben voor

eigenlijk nog liever paars3 maar dat zal wel niet lukken

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')