[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 23-04-2003 10:51]
quote:Maar wel geregisseerd door Gore Verbinski, die ook verantwoordelijk is voor 'The Ring' ....
Op woensdag 23 april 2003 11:20 schreef Patch het volgende:
tja
weet niet
Hopen dat ie niet te soft word...ik bedoel het blijft Disney en het is oa geinspireerd op die coole Disney attractie....
Enne Guy Siner, Ltd Hubert Gruber van Allo Allo zit er ook in !!!
Heb net de trailer gezien! Topfilm lijkt me dat! 7.3 op de imdb.
Maareh, welke rol heft die vent van allo allo?
quote:Nah, eindelijk weer eens een leuke avonturen film
Op donderdag 3 juli 2003 21:31 schreef superhombre het volgende:
ziet er clicherijk uit
quote:Van Jerry Bruckheimer! Kan niet mis zijn.
Op donderdag 3 juli 2003 21:35 schreef Joppe het volgende:[..]
Nah, eindelijk weer eens een leuke avonturen film
quote:Dat heb je mij niet horen zeggen
Op donderdag 3 juli 2003 21:36 schreef sizzler het volgende:[..]
Van Jerry Bruckheimer! Kan niet mis zijn.
quote:Vertel, wat was er zo goed aan? Het lijkt mij ook een leuke film. Ik heb dat piratengedoe altijd wel leuk gevonden.
Op vrijdag 4 juli 2003 20:28 schreef Patch het volgende:
GUH-weldige film !!!!!
quote:Samen met die film met Russel Crowe (Master & Commander) wordt het een leuke bootjes-kijk-zomer.
Op woensdag 9 juli 2003 10:22 schreef Bastard het volgende:
Beelden zien er cool uit.. je kan zien dat er geld in gestoken is, dan is het zoiezo al een lekkere wegkijk film.
Ik ben trouwens gek op piratenfilms!!!
quote:Welke crow film, en is daar een topic over?
Op woensdag 9 juli 2003 10:24 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Samen met die film met Russel Crowe (Master & Commander) wordt het een leuke bootjes-kijk-zomer.
Ik ben trouwens gek op piratenfilms!!!
Ja!!! Boten films roeleren.
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 10:27 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Gaan wij die samen in de bios zien? Ja, okay, deal
.
quote:Welke dan? Kan me alleen ff leuke momenten herrineren namelijk.. behalve bij die serie waar hij vroeger in speelde.
Op woensdag 9 juli 2003 10:23 schreef ArmaniMania het volgende:
Hmmm lijkt me wel een leuke film, alleen ben ik al vaker teleur gesteld geweest door Johnny Depp` s films
quote:Master & Commander, speelt zich tijdens de Napoleonistische oorlogen af.
Op woensdag 9 juli 2003 10:26 schreef Bastard het volgende:
Welke crow film, en is daar een topic over?
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 09-07-2003 11:33]
quote:Cool plaatje
Op woensdag 9 juli 2003 11:14 schreef Strolie75 het volgende:
Deze dus:
quote:Is dat nou de film waar tegen het eind er oorlog is tussen de Fransen en de Engelsen en hij gevraagd wordt om weer voor de Engelsen te vechten? Hij weigert dan en zegt niet voor James II te willen sterven, maar dan vertelt de geredde man hem dat er een nieuwe koning is, William III en dat verandert voor hem de zaak. Ze hijsen dan annu 1689 de Union Jack, in de versie die ze pas sinds 1808 hebben, maar goooooed.
Op woensdag 9 juli 2003 11:35 schreef Strolie75 het volgende:
Eigenlijk moet iedereen die van plan is naar deze film te gaan eerst Captain Blood met Errol Flynn kijken! Die film wordt algemeen beschouwd als de beste piratenfilm ooit gemaakt!
Is dat hem?
quote:Is dit de vrouwelijke kant in je die boven komt drijven ofzo?
Op woensdag 9 juli 2003 13:52 schreef Witchfynder het volgende:
Ik houd niet zo van piraten, maar Johnny Depp? I'm there!
quote:Yep!
Op woensdag 9 juli 2003 13:55 schreef Witchfynder het volgende:
Is dat hem?
Maar goed, nu hoeft niemand hem dus meer te zien.
quote:Sinbad is knockout en ligt jankend in een hoekje
Op woensdag 23 april 2003 10:49 schreef MikeyMo het volgende:
Goh dat wordt weer knokken met Dreamworks en hun piratentekenfilmpje
code:Deze film heeft een 8.1!!! op imdb.1 Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl 70.6m
7 Sinbad: Legend of the Seven Seas 18.8m
Super Rol van Johnny Depp (al kan ik tegenwoordig bijna alles van hem wel waarderen) Eindelijk weer eens een leuke avonturen film ala the goonies enzo. ik kreeg er een soort Hook idee bij af en toe
quote:Hook vond ik niet zo heel denderend. Maar als je Goonies noemt dan moet ik hem zeker wel even kijken.
Op dinsdag 15 juli 2003 23:53 schreef AntiChrist het volgende:
Ja deze film is echt cool ik heb hem zondag gezienSuper Rol van Johnny Depp (al kan ik tegenwoordig bijna alles van hem wel waarderen) Eindelijk weer eens een leuke avonturen film ala the goonies enzo. ik kreeg er een soort Hook idee bij af en toe
Screenshots zijn er goed uit en het feit dat Johnny Depp meedoet geeft de film sowieso al een meerwaarde.
Hij heeft inmiddels een 8,1 op imdb zie ik. Toch zeker maar even een bezoekje brengen aan de bios binnenkort.
quote:Ik noem goonies vanwege het avontuurlijke niet omdat het daar op lijkt he!!!
Op woensdag 16 juli 2003 00:36 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Hook vond ik niet zo heel denderend. Maar als je Goonies noemt dan moet ik hem zeker wel even kijken.
Screenshots zijn er goed uit en het feit dat Johnny Depp meedoet geeft de film sowieso al een meerwaarde.
Hij heeft inmiddels een 8,1 op imdb zie ik. Toch zeker maar even een bezoekje brengen aan de bios binnenkort.
imdb cijfers zeggen mij nooit zoveel though. ik heb zat films in mijn dvd collectie die daar een 3 ofzo krijgen en waar ik gewoon kan van genieten (meestal horror films) en trouwens als een film als under siege met steven seagal een voldoende krijgt dan neem ik dat soort dingen niet meer echt serieus
[Dit bericht is gewijzigd door AntiChrist op 16-07-2003 00:46]
quote:Nee dat snap ik. Maar in Goonies zit natuurlijk ook een geweldig piratenschip.
Op woensdag 16 juli 2003 00:41 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Ik noem goonies vanwege het avontuurlijke niet omdat het daar op lijkt he!!!
![]()
quote:Ja maar horrorfilms moet je op een andere manier bekijken. Ik heb er ook een hele zooi gezien, maar het gros is natuurlijk uitermate clichematig. Maar dat is niet erg als je van het genre houdt. Ik kan me echter wel voorstellen dat andere mensen dan een zeer laag cijfer toekennen. Dat zou ik ook doen als ik niet van horror zou houden.
imdb cijfers zeggen mij nooit zoveel though. ik heb zat films in mijn dvd collectie die daar een 3 ofzo krijgen en waar ik gewoon kan van genieten (meestal horror films)
Over het algemeen vind ik dat de cijfers van imdb een goede indicatie geven in ieder geval.
quote:Volgens de FHM ben ik 20% homofiel. Mag het?
Op woensdag 9 juli 2003 14:08 schreef Tijn het volgende:[..]
Is dit de vrouwelijke kant in je die boven komt drijven ofzo?
quote:Under Siege is cool, daar ben ik zlefs trots op dat ik die heb
Op woensdag 16 juli 2003 00:41 schreef AntiChrist het volgende:
...en trouwens als een film als under siege met steven seagal een voldoende krijgt dan neem ik dat soort dingen niet meer echt serieus
*zichzelf bij elkaar raapt*
Ehm... Die film zou ik wel eens willen zien ja.
quote:Ik beoordeel films op de kostuums en het aantal liter bloed. Is dat verkeerd?
Op woensdag 16 juli 2003 21:01 schreef MikeyMo het volgende:
en we weten gelijk weer waarop vrouwen films beoordelen... hetzelfde als met popmuziek
quote:Je moet niet alles zo serieus nemen.
Op woensdag 16 juli 2003 21:01 schreef MikeyMo het volgende:
en we weten gelijk weer waarop vrouwen films beoordelen... hetzelfde als met popmuziek
quote:Da's grappig. Ik vind Leo juist walgelijk, maar Titanic niet geheel vervelend om naar te kijken. Tenminste, als Kate maar in beeld is.
Op woensdag 16 juli 2003 21:03 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Je moet niet alles zo serieus nemen.
![]()
Een film als Titanic vind ik walgelijk, terwijl Leo toch ook niet vervelend is om naar te kijken.
quote:je bent gequote: Vrouwen gaan enkel op uiterlijk af bij muz & Films
Op woensdag 16 juli 2003 21:03 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Je moet niet alles zo serieus nemen.
![]()
Een film als Titanic vind ik walgelijk, terwijl Leo toch ook niet vervelend is om naar te kijken.
quote:Wat een eer.
Op woensdag 16 juli 2003 21:09 schreef MikeyMo het volgende:[..]
je bent gequote: Vrouwen gaan enkel op uiterlijk af bij muz & Films
quote:jaja
Op woensdag 16 juli 2003 21:12 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Wat een eer.
Ik wilde die film sowieso al zien, voordat ik wist wie er in speelde.
quote:Negeert Mikeymo voortaan
Op woensdag 16 juli 2003 20:56 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Under Siege is cool, daar ben ik zlefs trots op dat ik die heb
quote:Ik vond het een van zijn beste, voor zover je in "goed-gradaties" kan spreken bij mr Seagal...
Op woensdag 16 juli 2003 21:44 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Negeert Mikeymo voortaan
ach ik compenseer dat soort wansmaak met uitstekende titels in mijn collectie hoor
quote:Nou vooruit maar weer dan...
Op woensdag 16 juli 2003 21:52 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Ik vond het een van zijn beste, voor zover je in "goed-gradaties" kan spreken bij mr Seagal...
ach ik compenseer dat soort wansmaak met uitstekende titels in mijn collectie hoor
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl doet het goed in de Amerikaanse bioscopen. Zo goed zelfs dat Disney besloten heeft om te gaan werken aan een vervolg. Niet geheel zonder verrassing heeft Disney voor de productie van Pirates of the Caribbean al de nodige afspraken gemaakt met zowel de cast als crew voor een eventueel vervolg. Deze zullen dus allemaal terugkeren voor de sequel.
Disney is inmiddels de onderhandelingen begonnen met het schrijversduo Ted Elliot en Terry Russio om een script te schrijven voor de opvolger. Waar deze over gaat is uiteraard nog niet bekend.
Pirates of the Caribbean is in Amerika sinds de release, die afgelopen woensdag was, goed geweest voor een kleine 80 miljoen dollar. De film is daarmee de succesvolste, mits we Hook (1991, opbrengst: 119 miljoen dollar) niet meerekenen, piratenfilm aller tijden.
[quote]
Niet verassend als je kijkt naar het succes van de film
De film had een veel grimmiger en donkerder sfeer moeten hebben. Hij staat nu op een 8.0 op imdb, ikzelf heb een 7 gegeven, toch vanwege het verhaal en de actie, maar ohohoh.... gemiste kans.
Maar de Depp-liefhebbers en lekker-weg-kijk-filmliefhebbers komen zeker aan hun trekken!
quote:Tja, dat zal wel komen omdat het een o.a. een Disney productie is, en de film is ook gebaseerd op een Tour wat zich bevindt in Disney World.
Op woensdag 30 juli 2003 00:47 schreef MaxPower het volgende:
maar waarom zoveel lollige momenten... verdomme het moet een strijd op leven en dood zijn, dan heb je tijdens een kanongevecht geen tijd voor grappen!!De film had een veel grimmiger en donkerder sfeer moeten hebben
quote:Die is zeker erg goed. Klassieker in het genre. Er zijn veel piratenfilms geweest, de meeste waren niet zo geweldig, hopen dat dit wel wat is.
Op woensdag 9 juli 2003 11:35 schreef Strolie75 het volgende:
Eigenlijk moet iedereen die van plan is naar deze film te gaan eerst Captain Blood met Errol Flynn kijken! Die film wordt algemeen beschouwd als de beste piratenfilm ooit gemaakt!
Ik moet meteen weer denken aan mijn hoogtijdagen als piraat in de klassieker Pirates! op de C64
voor iedereen die voor Depp & Bloom gaat: doe het! de degengevechten zijn niet verkeerd
de film is leuk. erg komisch! geen bloot (echt helemaal niks! nog geen stukje van een borst!) e.d. mooie degengevechten. veel zombies.
vooral humor.
weer een hollywoodfilm. dat wel. maar deze is goedgekeurd!
~Grania
quote:Eensch.
Op zondag 3 augustus 2003 23:38 schreef granuaile het volgende:
Ik heb de film gezien(usa) een leuke film! denk erbij dat het van de Disney stal is!
voor iedereen die voor Depp & Bloom gaat: doe het! de degengevechten zijn niet verkeerd
de film is leuk. erg komisch! geen bloot (echt helemaal niks! nog geen stukje van een borst!) e.d. mooie degengevechten. veel zombies.
vooral humor.weer een hollywoodfilm. dat wel. maar deze is goedgekeurd!
~Grania
Pirates rule, zowel op het witte doek als op de pc.
Lekkere avonturenfilm met meer dan genoeg plotwendingen om je wakker te houden en daarnaast ook behoorlijk komisch.
Ik denk niet dat er iemand is die zich zal vervelen bij deze film.
Een erg goede film die ik zeker nog wel eens wil zien.
quote:Ik ook
Op woensdag 9 juli 2003 10:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
Johnny Depp en Orlando Bloom in een film.
Die moet ik zien
.
Vooral Orlando Bloom
Ik hoop dattie veel in beeld zal zijn.
quote:Zeker wel! Ik vind hem zonder die pruik van Legolas nķg mooier. Maar Johnny ziet er ook zeker niet verkeerd uit
Op zondag 10 augustus 2003 11:00 schreef bondgirl het volgende:[..]
Ik ook
Vooral Orlando Bloom
Ik hoop dattie veel in beeld zal zijn.
quote:precies hetzelfde hier!
Op zondag 10 augustus 2003 11:53 schreef solidslayer het volgende:
ik heb de film gisterenavond gezien in voorpremiere.
Zeker wel een leuke film, johnny depp speelt best goed en vooral erg komisch.
Ook die skelletjes die zichtbaar worden in maanlicht zijn erg mooi gedaan zeker als er stuk of 100 tegelijk op het scherm aan het knokken zijn
keb me zeer vermaakt bij deze film
Depp steelt de show als Jack Sparrow, die mij een beetje deed denken aan zijn optreden in Fear and Loathing.
quote:Hij draait deze week in de sneak in (bijna) heel Nederland.
Op zondag 10 augustus 2003 19:53 schreef Georges het volgende:
Ff (dom) vraagje: hij is toch nog niet uit in Nederland? Hebben veel mensen 'm in het buitenland gezien, of gedownload of zo?
quote:je kon ook naar een speciale voorpremiere van de veronica gids
Ff (dom) vraagje: hij is toch nog niet uit in Nederland? Hebben veel mensen 'm in het buitenland gezien, of gedownload of zo?
Heb ik ook gedaan, maar deze ga ik zeker ook een keertje in de bios kijken, want dit vind ik nou een film die het waard is
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl, leuke film om te kijken, en ik vond de rol van DEP enorm goed en dan nog de rol van
(Keira Knightley .... Elizabeth Swann ) ze is pas 18 lekkah lekkah
Leuke film.
Maar ik wilde hem toch ook nog zien in de bios, dus het maakt niet zoveel uit. Ben erg benieuwd iig.
* PS gaat zeker weten, nou alleen nog een datum en een slachtoffer om mee te gaan.
quote:Ik had vanavond de premiere in mijn eigen thuisbioscoopje.
Ik moet zeggen dat ik me prima vermaakt hebt bij deze leuke avonturenfilm. Vooral om de rol van de geschifte piraat Jake Sparrow alias Johnny Depp. Leuke scene is the day after op het verlaten eiland als de rum eraan gaat.
Maar verder..... Depp stal de show als piratenkapitein. Prachtige rol, vol karakteristieke debiele Depp handelingetjes, heel mooi gedaan. Het blijft natuurlijk een wat vreemd genre, de swashbuckler, maar hij voldoet als entertainment voer.
En dan Orlando he.... tja dat was natuurlijk ook wel een van de redenenen samen met Depp waarom ik het zo heet had
Ik heb meteen de soundtrack gedowned (en 24 uur later weer weggehaald
)
GENIAAL.
Hij is leuk (vooral Depp, deed me denken aan zijn rol in Fear and Loathing in Las Vegas) heel veel humor, actie, goede acteurs, Gregory Rush is fenomenaal, Depp is heel leuk, Kiera is vooral heel mooi!!
Zien dus, heerlijke zomerfilm. Daar zou ik er wel meer van willen zien!
Deze lijkt mij ook wel leuk om te zien...
Echt een super vette film 1 van depp beste rollen ooit maar ook Bloom laat een zeer goede indruk 8ter . Ik zou zeggen ga m echt kijken is gewoon super
Bah!
quote:Wat gebeurde er dan? Gingen ze opeens zingen ofzo?
Op woensdag 13 augustus 2003 10:17 schreef Ultrawuft het volgende:
Was een vet gave film, totdat het einde kwam.
Zo'n standaard hollywood/disney einde, echt heel verschrikkelijk, verpest gelijk de gehele film.Bah!
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:22 schreef Ironic82 het volgende:
Jerry Bruckheimer maak er altijd wel weer wat goeds van
Mooie dame ook die hoofdrolspeelster. Johnny Depp stal verder absoluut de show als Jack Sparrow.
Deze film laat zien hoe een goede Hollywood blockbuster gemaakt moet worden.
quote:Ik snap echt niet wat er mis mee is. Wat voor einde verwacht je anders bij zo'n film.
Op donderdag 14 augustus 2003 01:42 schreef MightyV het volgende:
beetje jammer van het einde. Shameless gewoon, niet goed te praten.
quote:Iedereen die klaagt over het einde, 2 dingen:
Op woensdag 13 augustus 2003 17:11 schreef Bombjack het volgende:
Pirates is een erg leuke film, maar het einde was inderdaad te happy. Een happy end is nog tot daar aan toe, maar een film die zo fris is verdient in ieder geval iets originelers...
Had je liever gezien dat Jack opgehangen werd? Elizabeth neergeschoten? Geef eens suggesties?
Ben je blijven zitten zitten tot na de aftiteling? Zo niet, niet zeuren over het einde, want dat heb je gemist
quote:Ja?
Op donderdag 14 augustus 2003 14:20 schreef LordLynx het volgende:[..]
Ben je blijven zitten zitten tot na de aftiteling? Zo niet, niet zeuren over het einde, want dat heb je gemist
quote:Vhs-rip bedoelde ik, en er staat geen aftiteling bij.
Op donderdag 14 augustus 2003 14:33 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ja?
* -Wepeel2- dvd-rip er even bij pakt.
Just wondering...
quote:Volgens de Merriam-Webster online is het allebei goed:
Op donderdag 14 augustus 2003 18:42 schreef JeOma het volgende:
Heeft niet direct met de film te maken, maar in alle aankondigen spreekt de "voice-over" de titel uit als "pirates of the Caribbean" waarbij
het laatste woord fonetisch "keh-ru-BIE-jun". Moet de nadruk niet liggen op de tweede lettergreep: "keh-RI-bie-jun"?Just wondering...
Je kan een sample horen van de uitspraak.
quote:Dan wonderde je precies hetzelfde als mij
Op donderdag 14 augustus 2003 18:42 schreef JeOma het volgende:
Heeft niet direct met de film te maken, maar in alle aankondigen spreekt de "voice-over" de titel uit als "pirates of the Caribbean" waarbij
het laatste woord fonetisch "keh-ru-BIE-jun". Moet de nadruk niet liggen op de tweede lettergreep: "keh-RI-bie-jun"?Just wondering...
quote:Ik ook, ik heb 'm nog niet gezien, hopelijk morgen, maar viel me ook al op.
Op donderdag 14 augustus 2003 22:58 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
Dan wonderde je precies hetzelfde als mij
net zo als je bv Enschéde ook lekker fout kan uitspreken.
quote:Idd, diegene die het volhoudt tot na de aftiteling krijgt nog een verassing te zien.
Op donderdag 14 augustus 2003 14:20 schreef LordLynx het volgende:
Het is gewoon een film in de trant van The Mummy, spektakel en humor.
quote:Zoals ik al eerder heb gepost:
Op vrijdag 15 augustus 2003 00:24 schreef maarteniscrazy het volgende:
is er hier dan nog ergens een alwetende medefokker die ons het verlossende antwoord kan geven. Anders krijgen we hier straks een topic over taal en phonetics i.p.v Pirates of the Carribean
Beide uitspraken komen dus voor en zijn goed.
quote:spoiler:
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:17 schreef Perzikje het volgende:
Wat is de verrassing na de aftiteling? Ben dus niet blijven zitten
The End
[Dit bericht is gewijzigd door victorinox op 15-08-2003 13:26]
quote:of je zet ff groot "spoiler" voordat je dat post...
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:22 schreef victorinox het volgende:[..]
Het aapje zwemt naar die goudstapel toe en grijpt een gouden munt uit de kist waardoor ie in een zombie veranderd.
Dan kijkt ie naar het publiek en bijt/schreeuwt in een plotselinge beweging naar het publiek.The End
quote:Maar dan kan jij het niet lezen....
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:36 schreef MikeyMo het volgende:[..]
of je zet ff groot "spoiler" voordat je dat post...
quote:wel als je het op de ouderwetse manier doet :
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:41 schreef victorinox het volgende:[..]
Maar dan kan jij het niet lezen....
spoiler
-
-
-
-
-blablabla
-
-
-
-
/spoiler
S
P
O
I
L
E
R
De hele film door zit die Commodore achter Jack Sparrow en Will Turner aan. Hij heeft geen goed woord voor ze over en wil daarnaast ook nog eens trouwen met dezelfde vrouw als Will Turner. En dan aan het einde vind hij het opeens allemaal wel goed? Dan mag Jack Sparrow zomaar verdwijnen en Will Turner zonder slag of stoot Elizabeth veroveren? Nobel zijn is mooi, maar dit is absurd. Je doet daarmee in één klap de hele ontwikkeling van het personage van Commodore Norrington teniet.
Ik had liever een einde gezien waarin de bemanning van The Black Pearl het fort onder vuur neemt, waarbij in de consternatie Will Turner Jack Sparrow bevrijdt. Sparrow verdwijnt naar zijn schip en maakt zich uit de voeten, waarbij hij aan Will en Elizabeth vraagt of ze met hem meewillen. Dat besluiten ze te doen en hollen met hem mee, achtervolgd door de vader van Elizabeth. Die houdt ze tegen, vlak voordat ze het schip opwillen.
GOUVERNEUR: Elizabeth! Is dit echt wat je wilt?
ELIZABETH: Ja papa, dit is het leven waar ik mijn hele leven van gedroomd heb.
GOUVERNEUR: En is dit de man met wie je dat wilt doen?
ELIZABETH: Ja papa, hij maakt zwaarden en ik weet zeker dat hij met die vaardige vingers van hem ook op andere manieren goed raad weet.
GOUVERNEUR: En jongeman, wil jij dan goed op mijn dochter passen?
WILL: Ja meneer, want als Elizabeth iets overkomt kunnen we geen eindeloze stroom onvermijdelijke sequels maken.
JACK: Ik wil niet zeuren, maar deze film duurt al zo lang en als jullie nog langer doorgaan komt er helemaal geen einde aan. Daar komt bij dat ik vanavond een reservering heb in de Tiki-Bar, het is vannacht Hoela-Night!
ELIZABETH: Maar Norrington dan? Die zal achter ons aankomen?
GOUVERNEUR: Ik houd hem wel tegen.
ELIZABETH: Oh papa, je bent zo dapper!
GOUVERNEUR: Hoezo? Ik ben zijn baas! Als hij niet doet wat ik zeg ontsla ik hem gewoon.
WILL: Maar meneer, in de rest van de film bent u zo'n suffe goedzak.
GOUVERNEUR: Ja, maar ik wil ook terugkomen in deel 2!
Waarna de boot wegvaart, Jack Sparrow achter het stuur plaatsneemt, Will en Elizabeth zoenen en bendendeks verdwijnen en iedereen nog lang en gelukkig leeft.
Overigens vond ik dit afgezien van het einde de leukste film van het jaar
Bombjack haalt me de woorden uit de mond. Het einde is gewoon niet consistent met de verdere interne logica van de film. Denk je echt dat als Will Turner CJS van de galg redt (wat ie dus doet), dattie dan gewoon vrijuit gaat omdat ie met de dochter van de Guv´gaat? Zelfs een gouverneur kan dat soort vriendjespolitiek niet veroolroven denk ik. En Norrington is in ene zo bescheiden en geeft CJS zelfs een VOORSPRONG terwijl hij 5 minuten daarvoor nog stond te popelen de man te zien hangen. Het is gewoon een raar einde. Beter waren Will & Elizabeth idd mee gegaan met CJS en dan had Norrington de achtervolging direct, voor professionele en persoonlijke redenen, kunnen inzetten en had Disney meteen een mooi open einde voor PotC 2 gehad.
En over de gouverneur: ergens in de film wordt er al gezegd dat een piratenactie soms wellicht wel een goede actie is (volgens mij door de gouverneur zelf?). Dat de gouverneur het allemaal wel ok vindt is dan ook niet zo raar. Ik denk dat hij wel de macht heeft om hier mee weg te komen, zeker omdat de rest van de bevolking ook wel zal horen hoe het verhaal ongeveer is gegaan.
Neemt niet weg dat het alternatieve verzonnen einde ook erg leuk is. Maar ik heb geen oprechte bezwaren tegen het einde.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:28 schreef Bombjack het volgende:GOUVERNEUR: En jongeman, wil jij dan goed op mijn dochter passen?
WILL: Ja meneer, want als Elizabeth iets overkomt kunnen we geen eindeloze stroom onvermijdelijke sequels maken.JACK: Ik wil niet zeuren, maar deze film duurt al zo lang en als jullie nog langer doorgaan komt er helemaal geen einde aan. Daar komt bij dat ik vanavond een reservering heb in de Tiki-Bar, het is vannacht Hoela-Night!
WILL: Maar meneer, in de rest van de film bent u zo'n suffe goedzak.
GOUVERNEUR: Ja, maar ik wil ook terugkomen in deel 2!
spoiler:
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:37 schreef Jawohl het volgende:
Heb hem gezien en vond het een goeie film, alleen snapte ik iets niet:spoiler:
die vervloekte piraten, wilden perse normaal worden, maar waarom? ze waren in deze staat toch onsterfelijk? Je ziet ook aan het einde dat ze doodgaan doordat ze weer normaal zijn en dus WEL dood konden, waarom wilde ze dan perse normaal worden?
quote:Aha, okay, ik had een beetje slechte kwaliteit divxje, zonder ondertiteling ook enzo dus
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:53 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
spoiler:
Dat komt wel even naar voren in de film. De piraten hebben totaal geen gevoel meer in hun lichaam, en kunnen dus ook niet genieten van de zilte zeelucht, al dat heerlijke voedsel wat ze kunnen kopen met hun buitgemaakte schatten of andere geneugten die horen bij het piratenleven (yo ho ho and a bottle of rum). Een piraat zijn is alleen leuk als je ervan kan genieten.
Maar ik vond het een goeie film en wil hem wel op DVD hebben
S
P
O
I
L
E
R
Het moment dat Jack Sparrow aan het vechten is met Barbosa, neergestoken wordt, achteruit stapt en dat dan in het maanlicht blijkt dat hij ook een skelet is (omdat hij ook zo'n muntje heeft gegapt). De blikken van Sparrow en Barbosa die dan volgen zijn geniaal.
Heb 'm afgelopen maandag in de sneak gezien en had er nog niks over gehoord of gezien maar na 5 minuten wist ik al dat ik me dit keer niet zou vervelen tijdens de film!
Wat betreft de "foutjes" en "mindere puntjes" in de film: Het is geen film om over dat soort kleinigheidjes te gaan zeuren, gewoon gaan zien als je er nog niet geweest bent, het is de moeite!
Ze heeft hem zelfs gestolen! Of heb ik nu niets gemist in het verhaal??
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:40 schreef marsterretje het volgende:
Vraag ik me ineens af: waarom is onze vrouwelijke heldin geen skelet in maanlicht, als ze zelf ook een muntje in bezit heeft?Ze heeft hem zelfs gestolen! Of heb ik nu niets gemist in het verhaal??
quote:Ik kan weer rustig slapen vannacht
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:21 schreef victorinox het volgende:[..]
spoiler:
Alleen de mensen die het muntje daadwerkelijk uit de kist stelen, krijgen de vloek over zich heen.
Dat muntje was van de vader van Will Turner (Orlando Bloom).
Vooral die scene waarin Sparrow aan land gaat via die zinkende boot, echt geweldig
Eigenlijk zijn alle scenes waar ie in zit grappig.
Het einde was best ok. Hoop wel dat er een vervolg komt.
Zeker de moeite waard, en vond 'm niet te lang.
quote:Ja
Op zondag 17 augustus 2003 00:51 schreef Georges het volgende:
Komt er eigenlijk een vervolg?
Keira was wel
quote:Misschien moet jij dat ook maar proberen dan.
Op zondag 17 augustus 2003 01:06 schreef SunChaser het volgende:
Waarom geilen de vrouwen zo op Johny Depp in deze film, hij was niet echt hot met gouden tanden, een oogpotloodje en dreads.
spoiler:
quote:Ik niet.. ik zat om 0.30 in zaal 8 in Scheveningen
Op zondag 17 augustus 2003 05:12 schreef Dr_Crouton het volgende:
Jemig... Wie zaten er vanavond om 21:20 in zaal 14 in de Pathé Arena?
quote:Ik 14.50
Op zondag 17 augustus 2003 05:12 schreef Dr_Crouton het volgende:
Jemig... Wie zaten er vanavond om 21:20 in zaal 14 in de Pathé Arena?
Ik vond hem echt super.
Ik heb op aanraden van mensen gewacht tot het einde van de credits. Was ook niet veel dat je kreeg.
spoiler:
Ik had als aanstormend historicus weleens twijfels over de historische acuraatheid van sommige dingen in de film. Zo leek het kostuum van de gouverneur wel decennia ouder de zijn dan de kleding van de soldaten bijv. Maar, aan de andere kant, nu lopen er ook mensen rond met 20 jaar verouderde kleding. Hoe dan ook, het mocht voor mij de pret absoluut niet drukken.
quote:www.imdb.com
Op zondag 17 augustus 2003 11:33 schreef Witchfynder het volgende:Ik had als aanstormend historicus weleens twijfels over de historische acuraatheid van sommige dingen in de film.
Errors in geography: Port Royal, Jamaica, is built on a low spit of sand south of Kingston Harbor, nowhere more than about ten feet above sea level. The movie set has it built atop hundred-foot basaltic cliffs.
Factual Errors: Elizabeth Swann's maid fills a bed warmer with red-hot coals and then places the warmer at the feet of Elizabeth, who is lying in bed. That's not the way bed warmers were used. They held warm, not red-hot, coals, and were placed in bed before one turned in and removed before the sleeper lay down. If used as shown in the movie, they would have barbecued one's feet.
Factual Errors: Captain Norrington is "promoted" to Commodore. However, commodore was not a rank in the British navy, but a posting. A post captain could be appointed commodore (meaning he commanded more than one vessel) for a specific task, but when that task was completed, he became a post captain again. A promotion would have made Norrington an admiral.
Anachronisms: Townspeople in Port Royal have shoes fastened by Velcro which was not invented until the mid-1900s.
quote:Het maakt niet uit wat ie met ze hoofd en haar doet, hij blijft gewoon lekker.
Op zondag 17 augustus 2003 01:06 schreef SunChaser het volgende:
Waarom geilen de vrouwen zo op Johny Depp in deze film, hij was niet echt hot met gouden tanden, een oogpotloodje en dreads.
spoiler:
V.
quote:Die is idd
Op zondag 17 augustus 2003 14:07 schreef Verbal het volgende:
Gisteren gezien, erg weinig mis mee, prima vermaakspoiler:
Elizabeth: 'That's it, then? That's the secret? The grand adventure? You spent three days lying on the beach drinking rum.'
Sparrow: 'Welcome to the Caribbean, luv.'
V.
quote:Hey, die gouveneur zal dan zelf wel een ouderwetse smaak hebben, hij geeft zijn dochter iig wel een choker; een jurk met een corset.
Op zondag 17 augustus 2003 11:33 schreef Witchfynder het volgende:
Ik had als aanstormend historicus weleens twijfels over de historische acuraatheid van sommige dingen in de film. Zo leek het kostuum van de gouverneur wel decennia ouder de zijn dan de kleding van de soldaten bijv. Maar, aan de andere kant, nu lopen er ook mensen rond met 20 jaar verouderde kleding.Hoe dan ook, het mocht voor mij de pret absoluut niet drukken.
quote:Ik vond het al vreemd: is dat niet ontzettend heet voor d'r voeten? En waarom vliegt het bed niet in de fik? Die gloeiende kolen kunnen gewoon door die gaten in de houder heen branden...
Op zondag 17 augustus 2003 11:37 schreef SunChaser het volgende:
www.imdb.com
Factual Errors: Elizabeth Swann's maid fills a bed warmer with red-hot coals and then places the warmer at the feet of Elizabeth, who is lying in bed. That's not the way bed warmers were used. They held warm, not red-hot, coals, and were placed in bed before one turned in and removed before the sleeper lay down. If used as shown in the movie, they would have barbecued one's feet.
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 14:07 schreef Verbal het volgende:
Gisteren gezien, erg weinig mis mee, prima vermaakspoiler:
Elizabeth: 'That's it, then? That's the secret? The grand adventure? You spent three days lying on the beach drinking rum.'
Sparrow: 'Welcome to the Caribbean, luv.'
V.
quote:Ok, dat is wel heel erg slordig.
Op zondag 17 augustus 2003 11:37 schreef SunChaser het volgende:[..]
Factual Errors: Captain Norrington is "promoted" to Commodore. However, commodore was not a rank in the British navy, but a posting. A post captain could be appointed commodore (meaning he commanded more than one vessel) for a specific task, but when that task was completed, he became a post captain again. A promotion would have made Norrington an admiral.
Wat ik een leuk stukje vond was toen er een vork in dat nep-oog van die piraat stak...
quote:Dit lag gewoon aan het eiland dat ze hebben moeten gebruiken. Maar aan de andere kant: waarom het Port Royal noemen? Ik vind het verder weinig toevoegen aan het verhaal. Nergens maken ze gebruik van het gegeven dat het vroeger een piratennest was, totdat de Britse marine het leegveegde.
Op zondag 17 augustus 2003 11:37 schreef SunChaser het volgende:
www.imdb.comErrors in geography: Port Royal, Jamaica, is built on a low spit of sand south of Kingston Harbor, nowhere more than about ten feet above sea level. The movie set has it built atop hundred-foot basaltic cliffs.
quote:Ja, idd
quote:Hmmm. Volgens deze site is het echter wel een rang. Ik heb ook altijd gedacht dat het gelijk stond aan de Nederlandse rang van Schout-bij-Nacht.
quote:Te lui om hun gespen te gebruiken? Oeps.
Anachronisms: Townspeople in Port Royal have shoes fastened by Velcro which was not invented until the mid-1900s.
S
P
O
I
L
E
R
de vader van Will Turner te zien zal zijn. Per slot van rekening had ook hij zo'n muntje uit de kist gestolen en dus kunnen de andere piraten hem nooit vermoord hebben. Hij kan dan wel geen wraak nemen op die andere piraten, maar misschien dat hij een soort mentor-rol krijgt. Je kan Jack Sparrow natuurlijk moeilijk een goede mentor voor zijn zoon noemen...
quote:Hmz helaas denk ik dat Will Turner lekker een hele tijd 'levend' op de bodem van de oceaan heeft 'rond' gehangen en op het moment dat de spreuk dan verbroken wordt verzuipt hij natuurlijk. Einde oefening voor de vader van Will.
Op maandag 18 augustus 2003 09:43 schreef Bombjack het volgende:
de vader van Will Turner te zien zal zijn. Per slot van rekening had ook hij zo'n muntje uit de kist gestolen en dus kunnen de andere piraten hem nooit vermoord hebben. Hij kan dan wel geen wraak nemen op die andere piraten, maar misschien dat hij een soort mentor-rol krijgt. Je kan Jack Sparrow natuurlijk moeilijk een goede mentor voor zijn zoon noemen...
quote:Volgens mij is het een andere rede:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:40 schreef marsterretje het volgende:
Vraag ik me ineens af: waarom is onze vrouwelijke heldin geen skelet in maanlicht, als ze zelf ook een muntje in bezit heeft?Ze heeft hem zelfs gestolen! Of heb ik nu niets gemist in het verhaal??
spoiler:
Alleen de mensen die het muntje daadwerkelijk uit de kist stelen, krijgen de vloek over zich heen.
Dat muntje was van de vader van Will Turner (Orlando Bloom).
spoiler:
Maar goed, kan het ook fout hebben.
Oja, voor ik het vergeet. Wat een geweldige film. Ontzettend leuk vermaak. Ga hier verder ook niet alles zitten herhalen wat er gezegt is, maar echt topfilm!! Een van de eerste die ik dit jaar gezien heb die ik echt op dvd wil hebben!!!
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 09:43 schreef Bombjack het volgende:
SP
O
I
L
E
R
code:[spoiler] [/spoiler]
V.
Dat wat hierboven stond van die bedwarmer viel mij tijdens de film al op. Goed van mijzelf
quote:Aapje werd ook een skelet
Op dinsdag 19 augustus 2003 01:45 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
spoiler:
Alleen lui die 'piratenbloed' in zich hebben kunnen een skeletje worden
quote:Als je het boekaniers-gen bezit.
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:26 schreef tec het volgende:[..]
Aapje werd ook een skelet
dus weet nie of er apen zijn met piratenbloed
denk dat het er toch aan ligt of je het muntje uit de kist gepakt hebt.
Nautisch-Darwinisme.
Ik kom tot dezelfde conclusie als jij. En wat boeit het? De film is te leuk om naar 'plot holes' te zoeken.
quote:Pcies. Het zal mij waarlijk jeuken hoe historisch accuraat de film is.
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:30 schreef Witchfynder het volgende:En wat boeit het? De film is te leuk om naar 'plot holes' te zoeken.
V.
Maar wat bleek, ik vond er geen FUCK aan, mischien is dit omdat het niet mijn genre film is.
Als ik een film zie wil ik me altijd lichtelijk met de hoofdrol speler kunnen identificeren, en dat kan ik niet als het om een piraat gaat
quote:Dat zou goed kunnen. Want voor mij was Pirates of the Caribbean wellicht de meest vermakelijke bioscoopervaring ooit en ik heb vroeger nog balletten zitten kijken omdat ze een piratenthema hadden.
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:38 schreef Rolex het volgende:Maar wat bleek, ik vond er geen FUCK aan, mischien is dit omdat het niet mijn genre film is.
quote:De foto's
Op maandag 18 augustus 2003 11:11 schreef Webby het volgende:
Ik heb hem vrijdag gekeken. Erg leuke film. Heb vooral veel bekijks getrokken met mijn piraten outfit ... vooral ook na de film toen ik de kroeg binnen kwam lopen
quote:Geen ooglapje?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:26 schreef Webby het volgende:[..]
De foto's
quote:En dat moet een piraat voorstellen?
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:26 schreef Webby het volgende:[..]
De foto's
Gewoon topvermaak van de bovenste plank en elke stuiver waard. Ik vond trouwens J. Depp's rol erg geinspireerd op een combi tussen fear and loathing in las vegas gecombineerd met chocolat of een andere heldenrol! Leuk gedaan in ieder geval. Had echt een pretpark-gevoel na afloop
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:59 schreef metalbazzz het volgende:[..]
En dat moet een piraat voorstellen?
lijkt eerder op een psychisch gestoorde patient in zijn gekkenhuisoutfit nadat hij geknoeid heeft.
Bootjesfilms heersen! De eerste die een film maakt van de grote Nederlands-Engelse zeeslagen van 1652-54 en 1665-67 zal voor eeuwig mijn grote held zijn... (mits hij het natuurlijk mooi in beeld weet te brengen)
quote:Likewise!!
Op woensdag 20 augustus 2003 13:01 schreef fratsman het volgende:
Leuke film!
Niet helemaal fantastisch geweldig de bom enzo, maar toch erg vermakelijk!
Overigens heb ik hem gisteren voor de tweede keer gezien en ook dan is hij nog steeds erg leuk!
Het kan ook heel goed dat het stukje tussen het walking the plank en de landing op het eilandje ertussen uitgehaald is. Daar had ook wel iets meer verhaal tussen gekunt. Nu was het plons.. eiland. Daar moet nog wat tussen denk ik.
quote:Dan zou de film nog langer worden, en hij was al zo lang (te lang IMHO)
Op woensdag 20 augustus 2003 14:02 schreef stigchel het volgende:
De haaien schijnen weggepoetst te zijn omdat het anders wel heel erg cliche zou worden.Het kan ook heel goed dat het stukje tussen het walking the plank en de landing op het eilandje ertussen uitgehaald is. Daar had ook wel iets meer verhaal tussen gekunt. Nu was het plons.. eiland. Daar moet nog wat tussen denk ik.
quote:Ik kreeg de hele tijd Monkey Island flashbacks.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:39 schreef Qarinx het volgende:
leuke film... ik had echt het gevoel dat ik in een adventure game zat..
quote:De film is toch ook gebaseerd op een attractie in een speelpark, had ik begrepen.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:39 schreef Qarinx het volgende:
leuke film... ik had echt het gevoel dat ik in een adventure game zat..
quote:Ik ben er vanavond geweest, erg leuke film! Had de recensies al gelezen, en die waren vol lof. Zat er eerst aan te denken om naar Wrong Turn te gaan, maar die schijnt nogal "wrong" te zijn om het zo maar ff te noemen.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:27 schreef GRUMBLER het volgende:[..]
De film is toch ook gebaseerd op een attractie in een speelpark, had ik begrepen.
En inderdaad, van de surprise na de aftiteling wist ik niks van, dus ben de zaal uitgelopen mensen blijf nog ff zitten tot na de aftiteling!
Waren iig weer twee en een half uur top-entertainment, alhoewel ik het begin een beetje saai vond.
quote:Weet je wel hoe lang die duurt? Ik heb die verassing gezien omdat de aftiteling nog bezig was toen wij al naar binnen mochten voor de volgende film. Is overigens maar een erg kort stukje.
Op woensdag 20 augustus 2003 23:21 schreef CyberTijn het volgende:[..]
En inderdaad, van de surprise na de aftiteling wist ik niks van, dus ben de zaal uitgelopen
mensen blijf nog ff zitten tot na de aftiteling!
quote:Volgens my had ik al geroepen dat Depp .. Guybrush Threepwood is .. ik had ook een Monkey Island feeling.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:44 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik kreeg de hele tijd Monkey Island flashbacks.
'Oh no it's the evil ghost-pirate Le Chuck!'
quote:Maar wel een hele saaie attractie.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:27 schreef GRUMBLER het volgende:[..]
De film is toch ook gebaseerd op een attractie in een speelpark, had ik begrepen.
V.
Maar zeker een leuke film
Cijfer: 8
quote:Ik zag wel een haai toen de Interceptor op weg naar La isla de Muerta tussen het schepenkerkhof vaarde..
Op woensdag 20 augustus 2003 13:07 schreef GRUMBLER het volgende:
iets te zien met haaien, nix van gezien gisteren.....
quote:Suggereerde ik ook aan mijn vrienden toen we naar toe gingen tijdens de premiere dag omdat ik altijd extra scenes en bloopers verwacht tijdens de afttiteling. Zeiden ze , ach, daar kijken we wel naar als 'ie op dvd uit is.
Op woensdag 20 augustus 2003 23:21 schreef CyberTijn het volgende:
mensen blijf nog ff zitten tot na de aftiteling!
Ik kijk voornamelijk naar een film om vermaakt te worden. Er dienen een grote hoeveelheid scenes in te zitten die je (op dvd) keer op keer terug wilt zien.
Pirates of the Caribbean is er zo'n een. Absolute aanrader!
[Dit bericht is gewijzigd door BL_Henkie op 23-08-2003 03:03]
Maar verder een geweldige film!!
quote:Yep, moeilijk te missen
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:25 schreef Georges het volgende:
Er waren wel meerdere haaien te zien trouwens, idd toen ze dat over dat scheepskerkhof voeren. Was een grote groep hamerhaaien.
quote:Ach, zo boeiend was dat stukje echt niet. Het duurde ook maar 10 seconden ofzo.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:08 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Godverde godverde...
Ik dus gister weg na de aftiteling......
Bollocks...
spoiler:
quote:En Johnny Depp was gewoon het coolst
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:45 schreef Tijn het volgende:
Leuk! Echt heel erg leuk! Helemaal zoals een piratenfilm hoort te zijnIk ga snel verder met mn eigen piraten-avontuur in het bijbehorende computerspel
Wereldfilm! Krijgt een 8+ van me .
quote:Ja, nu weten we het wel
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:51 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
En Johnny Depp was gewoon het coolst
.
quote:Ooh dan
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:45 schreef Tijn het volgende:[..]
Ach, zo boeiend was dat stukje echt niet. Het duurde ook maar 10 seconden ofzo.
[spoiler]spoiler]
Tja, je kan natuurlijk wel bij elke historische film gaan zeiken over uniformen, tijdstippen en foutjes in rang...
Of je kan gewoon naar de film kijken in plaats van de fouten en een leuke avond hebben.
Come to think of it; hoe zal deze film eigenlijk zijn als je zat van de rum bent?
Lijkt me heersen
quote:Ik had nu al last van extreme inlevings-neigingen, dat zal alleen maar erger worden gok ik. Cool!
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:57 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Come to think of it; hoe zal deze film eigenlijk zijn als je zat van de rum bent?
Lijkt me heersen
quote:Vertel mij wat.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:05 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik had nu al last van extreme inlevings-neigingen, dat zal alleen maar erger worden gok ik. Cool!
quote:ja dooh!!
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:12 schreef onlogisch het volgende:
ik ga er straks naar toe!!!!is het een goede film?
quote:Je zou het bijna denken als je de reacties in dit topic leest
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:12 schreef onlogisch het volgende:
ik ga er straks naar toe!!!!is het een goede film?
Titels op mijn boodschappenlijstje:
Lord of the Rings (wacht ik nog even mee, er komt vast een superdeluxe versie uit met alle 3 de dvd's)
Matrix 1 en 2, later ook 3
En Pirates of teh Carribean
quote:en vergeet niet de oogschaduw van Johnny Depp
Op zondag 24 augustus 2003 00:40 schreef Aventura het volgende:
Leuke film, heb hem net gezien. Nooit geweten trouwens dat ze in die tijd al lipstick/gloss hadden..dat lag er af en toe wel heel dik bovenop bij ms. Knightly
...
Overigens heb ik hem gister gezien en hij was idd erg grappig. Het enige wat ik niet begrijp is dat Johnny in de gevangenis wanneer hij beetgepakt wordt in het maanlicht zelf z'n mensen-uiterlijk behoudt, later ook duidelijk zegt dat hij niet vervloekt is, en gewoond ronken wordt van Rum, maar aan het einde wanneer hij neergeschoten wordt wel vervloekt blijkt te zijn
quote:Dan heb je aan t einde iets gemist...
Op zondag 24 augustus 2003 08:38 schreef MikeyMo het volgende:[..]
en vergeet niet de oogschaduw van Johnny Depp
Overigens heb ik hem gister gezien en hij was idd erg grappig. Het enige wat ik niet begrijp is dat Johnny in de gevangenis wanneer hij beetgepakt wordt in het maanlicht zelf z'n mensen-uiterlijk behoudt, later ook duidelijk zegt dat hij niet vervloekt is, en gewoond ronken wordt van Rum, maar aan het einde wanneer hij neergeschoten wordt wel vervloekt blijkt te zijn
spoiler:
quote:Zeg mensen ik zie alleen maar staan: spoiler en een gele streep???
Op zondag 24 augustus 2003 09:32 schreef TK421 het volgende:[..]
Dan heb je aan t einde iets gemist...
spoiler:
Hij was dus nooit vervloekt, aangezien hij nooit het goud heeft aangeraakt (gestolen), maar als op het einde Johnny Depp de kapitein een voorstel doet om mee te doen, dan graait hij nog even in de kist en pakt een paar gouden coins. Hij gooit ze vervolgens één voor één weer terug in de kist, maar dan zie je dat hij één coin dus in zijn handen achterhoudt.. de camera laat dit duidelijk zien als hij zijn handen weer naar beneden haalt. Daardoor is hij vervloekt, en kon hij de strijd aangaan met de kapitein....
quote:even met je muis (linkerknop) ingedrukt houden erover heen halen (dus als het ware selecteren)....
Op zondag 24 augustus 2003 09:41 schreef Yamyam het volgende:[..]
Zeg mensen ik zie alleen maar staan: spoiler en een gele streep???
quote:ff met je muis over die gele streep slepen
Op zondag 24 augustus 2003 09:41 schreef Yamyam het volgende:[..]
Zeg mensen ik zie alleen maar staan: spoiler en een gele streep???
quote:ah ja, vandaar, en daarom is dat aapje in ene ook weer vervloekt natuurlijk. Dat aapje na de aftiteling snapte ik, ik vatte Johnny Depp alleen niet zo achteraf. Ach de film is en blijft cool
spoiler:
Hij was dus nooit vervloekt, aangezien hij nooit het goud heeft aangeraakt (gestolen), maar als op het einde Johnny Depp de kapitein een voorstel doet om mee te doen, dan graait hij nog even in de kist en pakt een paar gouden coins. Hij gooit ze vervolgens één voor één weer terug in de kist, maar dan zie je dat hij één coin dus in zijn handen achterhoudt.. de camera laat dit duidelijk zien als hij zijn handen weer naar beneden haalt. Daardoor is hij vervloekt, en kon hij de strijd aangaan met de kapitein....
quote:ja, dat ziet toch iedereen?
spoiler:
quote:het fragment duurt nog geen 20 seconden hoor...
Op zondag 24 augustus 2003 14:11 schreef ChiChi het volgende:
Ik ben ook niet blijven zitten! Nou ja, dan nog maar een keer heen. Vind ik ook zo erg niet.
quote:De vraag is of hij ook zelf die munt uit de kist heeft gehaald!
Op zondag 24 augustus 2003 17:49 schreef Yo_whatever het volgende:
Ik heb de film gisteren weer voor de tweede keer gezien. Hij blijft gewoon super!
Ik snap alleen niet waarom ze die pas van Will Turner niet weer van de bodem hebben gevist want opzich moet hij toch ook onsterfelijk zijn door de vloek? Hij heeft immers een munt naar zijn zoon opgestuurd...
quote:Ja.
Op zondag 24 augustus 2003 17:50 schreef MarkzMan_X het volgende:
Hmm... van aardig wat mensen gehoord dat de film 'so-so' is.Toch naar toe gaan?
quote:Ik klink juist als a navy man, maar dat komt omdat ik eigenlijk een Hornblower-man ben.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:08 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Vertel mij wat.
Ik zit nu al bijna een week dingen als "Ahrr matey.", "Walk the plank, ya landlubber." en dat soort onzin uit te kramen. Nog even en ik ga mensen kielhalen.
Of men gaat mij kielhalen om me op te laten houden met dat matige accent...
"Karboenkeltje, in name of her Majesty, king George, you are sentenced to death by hanging on 27 accounts of piracy"
De effecten waren ook heel mooi gemaakt, vooral:
spoiler:
quote:dat was idd een leuke en mooigemaakte scene
Op maandag 25 augustus 2003 11:37 schreef remcov het volgende:
Ben er gisteren ook naartoe geweest. Geweldige film, ook vooral de rol van Depp hoe hij soms weer van goed naar slecht neigde te gaan.De effecten waren ook heel mooi gemaakt, vooral:
spoiler:Het gevecht tussen Jack en Barbossa waarin ze steeds in en uit het maanlicht lopen en je ze steeds van hun normale vorm weer in een skelet ziet veranderen.
De componist van de muziek had wel heel erg één sampletje uit de Gladiator filmmuziek genomen en daar uren muziek van geknutseld.
Alleen...
spoiler:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |