Hier kun je al je kritiek, vragen en opmerkingen over V&A kwijt! Schroom niet om te vertellen hoe het beter, anders of sneller kan. Opbouwende kritiek is altijd welkom, evenals je vragen.
Specifieke vragen (bijv. waarom is mijn topic op slot!?) kunnen beter via de mail of ICQ afgehandeld worden.
DeTulp050 is te bereiken op detulp050@fok.nl en icq: 346344864, MrCableguy op mrcableguy@fok.nl en ICQ: 17995432.
Daarnaast is er altijd wel een delegatie van de FOK! crew te vinden op irc, kanaal #fok op server irc.fokzine.net.
Ervaringen en "Verkocht!" mededelingen kunnen beter in:
[CENTRAAL] Verkoopmeldpunt en ervaringen topic III
Mocht je heimwee hebben naar het 'oude' topic: [CENTRAAL] Het grote V&A kritiek/vragen/FB topic. leef je uit !
[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 22-04-2003 23:04]
Doe maar slotje, omgebouwde Xbox
Kan er niet gewoon duidelijk in de policy opgenomen worden dat gemodde zooi == illegaal? Dan is het tenminste voor iedereen duidelijk dat die meuk niet zomaar standaard geaccepteerd wordt.
Het lijkt soms wel dat het de normaalste zaak van de wereld is om alles om te bouwen, lekker gratis downloaden en dan later verkopen waarbij ze met een strak gezicht het een uber console durven noemen of er maar vanuit gaan dat het meer waard is omdat hij omgebouwd is.
Slechte ontwikkeling.
Zou dit alsnog kunnen gebeuren? Ik vind het erg storend in dat topic en bovendien is het ernstig in strijd met de policy , bij voorbaad dank.
quote:Wij zijn net mod en gaan niet over de moderatie van een maand geleden, ik neem aan dat dit door mods gelezen is en om een of andere reden niet is verwijderd. Wellicht had dit een reden of zit hier wat achter, we laten het dus gewoon staan. En wat tulp al zei dat topic is bijna vol en verdwijnt dat voorgoed het archief in dus hebben we er geen last meer van.
Op zondag 27 april 2003 13:37 schreef ninja-mod het volgende:
maar ; 't is en blijft jammer natuurlijk...
Wel dank voor je oplettendheid
tnx..
er werd gesproken in dit topic: [tk]playstation 9002 serie
dat hij is omgebouwd.
waar staat dat dan in deze draad???
quote:Dat staat er niet, maar in je vorige topic, die exact een kopie is van je 2e topic staat er bij dat hij is omgebouwd.
Op woensdag 30 april 2003 15:39 schreef dodo79 het volgende:
ff een opmerking..er werd gesproken in dit topic: [tk]playstation 9002 serie
dat hij is omgebouwd.waar staat dat dan in deze draad???
het 2e topic had ik geplaatst omdat ik er totaal geen erg in had dat dit tegen de policy ingaat, daarom had ik dat in de 2e topic weggehaald.
maar als ik et goed begrijp, als ik in et 1e topic weggelaten had dat tie nie meer in originele staat was, was deze wel open gebleven????
quote:Het gaat er niet om hoe je het omschrijft. Het gaat erom dat handel in omgebouwde Playstations niet mag.
Op woensdag 30 april 2003 15:46 schreef dodo79 het volgende:
dus als ik et topic net ietske anders omschrijf, mag et weer wel??het 2e topic had ik geplaatst omdat ik er totaal geen erg in had dat dit tegen de policy ingaat, daarom had ik dat in de 2e topic weggehaald.
maar als ik et goed begrijp, als ik in et 1e topic weggelaten had dat tie nie meer in originele staat was, was deze wel open gebleven????
quote:ik heb de modchip eruit gehaald (zijn toch maar 5 draadjes)
Op woensdag 30 april 2003 15:47 schreef detulp050 het volgende:[..]
Het gaat er niet om hoe je het omschrijft. Het gaat erom dat handel in omgebouwde Playstations niet mag.
mag et nu wel
owja, spellen zijn wel allemaal origineel he!
quote:Dan mag het wel
Op woensdag 30 april 2003 16:03 schreef dodo79 het volgende:[..]
ik heb de modchip eruit gehaald (zijn toch maar 5 draadjes)
ofwel hij's nu weer origineelmag et nu wel
quote:dank u wel
Op woensdag 30 april 2003 16:06 schreef detulp050 het volgende:[..]
Dan mag het wel
netjes zo denk ik he?
quote:Zo hoord het
Op woensdag 30 april 2003 16:03 schreef dodo79 het volgende:[..]
ik heb de modchip eruit gehaald (zijn toch maar 5 draadjes)
ofwel hij's nu weer origineelmag et nu wel
quote:ben jij een wannebee mod ofzo????
Op woensdag 30 april 2003 16:12 schreef eMAeRCe het volgende:[..]
Zo hoord het
nie dat ik je nie liev vin ofzow hoor, maar vroeg et me af
quote:nee dude ik bedoel, denk je nu echt dat ik geloof dat je die spellen legaal hebt ofzo ?
Op woensdag 30 april 2003 16:16 schreef dodo79 het volgende:[..]
ben jij een wannebee mod ofzo????
nie dat ik je nie liev
vin ofzow hoor, maar vroeg et me af
quote:klinkt messchien raar, maar ja
Op woensdag 30 april 2003 16:17 schreef eMAeRCe het volgende:[..]
nee dude ik bedoel, denk je nu echt dat ik geloof dat je die spellen legaal hebt ofzo ?
punt1 : destijds kon ik ze nie kopieren omdat me brander da nie kon
punt2 : ik werk bij sony dus heb die spelle voor een habbekrats
en nie alleen de spellen natuurlijk, alles van sony kan ik eruuuugg goedkoop kope daarrow
Nu vraag ik me af waarom jullie nu perse het hele oude V&A moderatiebeleid over boord hebben gegooit, en hebben besloten dat dit helemaal niet meer mag worden vermeld. (kortom, jullie hebben graag dat een koper bedrogen uitkomt, of dat de verkoper minder succes heeft bij het verkopen, omdat zijn prijs te hoog is).
Het lijkt mij dan veel verstandiger om deels te oude regels weer aan te nemen. En bijvoorbeeld in elk topic maar 1 post over de prijs, waarin met een link naar wordt verwezen naar goedkopere handelaren, toe te staan.
Zo komt niemand bedrogen uit, verkoper, en koper niet.
quote:uit de faq
Op vrijdag 2 mei 2003 22:39 schreef Solomon het volgende:
Ik heb eigenlijk een paar vraagjes, ik heb nu al een aantal keren gezien, dat iemand iets aanbiedt boven de kostprijs. Dit wordt dan wel eens door iemand vermeld door iemand, met een link naar de pricewatch oid.Nu vraag ik me af waarom jullie nu perse het hele oude V&A moderatiebeleid over boord hebben gegooit, en hebben besloten dat dit helemaal niet meer mag worden vermeld. (kortom, jullie hebben graag dat een koper bedrogen uitkomt, of dat de verkoper minder succes heeft bij het verkopen, omdat zijn prijs te hoog is).
Het lijkt mij dan veel verstandiger om deels te oude regels weer aan te nemen. En bijvoorbeeld in elk topic maar 1 post over de prijs, waarin met een link naar wordt verwezen naar goedkopere handelaren, toe te staan.
Zo komt niemand bedrogen uit, verkoper, en koper niet.
quote:Dit zijn gewoon de oude faqregels die we hebben overgenomen...
Commentaar op de gevraagde prijs: natuurlijk staat het je vrij om een prijs te hoog te vinden, net zoals het de topicopener vrij staat om een prijs te verzinnen. Geef hier commentaar op als je werkelijk geinteresseerd bent in het product, doe dan een reeel tegenbod. Reply's als: "veeeel te duur" en "ben je gek ofzo" helpen de topicopener en het topic niet echt. Zeker niet als je toch al niet van plan was het aangebodene te kopen.
quote:Het gaat er vooral om dat een grote groep niet-geinteresseerden continu over de prijs zeikt, daarom is dit beleid er. Mensen met interesse mogen best zeuren over de prijs, omdat ze ook een bod uitbrengen
Op vrijdag 2 mei 2003 22:59 schreef Solomon het volgende:
Uit eerdere moderaties van Luigi & Lortnoc begreep ik dat het niet gewenst was het hele topic vol te spammen over de prijs, meestal kwam er dan een reactie van hen als "de topicopener heeft het onderhand wel begrepen" ofzo.
Hoe de oude faq precies in elkaar zat weet ik niet.
quote:Dat gebeurt nog steeds, alleen doen de huidige mods het iets rigoreuzer. Die gooien teveel gezeur over de prijzen er gewoon uit om het topic schoon te houden. Ik denk dat dat beter werkt, zelfs, want je voorkomt dat er ondanks moderatie van 'jongens genoeg' er toch eigenwijzen weer gaan zeuren over de prijs. De topics blijven veel overzichtelijker.
Op vrijdag 2 mei 2003 22:59 schreef Solomon het volgende:
Uit eerdere moderaties van Luigi & Lortnoc begreep ik dat het niet gewenst was het hele topic vol te spammen over de prijs, meestal kwam er dan een reactie van hen als "de topicopener heeft het onderhand wel begrepen" ofzo.
Hoe de oude faq precies in elkaar zat weet ik niet.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 2 mei 2003 20:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
---offtopic (zie FAQ over verwijzen)
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
Reply's zoals: "zie marktplaats, zie ebay" etc. Hier help je de topic opener niet mee en dat marktplaats bestaat weet iedereen wel, maar dit is V&A, als de topicstarter het iets op marktplaats of een ander forum wilde zoeken had deze dat vast wel gedaan. V&A is vooral bedoeld voor de handel tussen FOK-ers, dus help elkaar dan ook en stuur elkaar niet van het kastje naar de muur.
Erm.. ik heb gefundeerd gepoogd de topicstarter te helpen in het verkopen van z'n waar.. nix niet kastje van de muur oid. Ook neem ik het voor hem op dat men weer zit te zeuren om de prijs.. aangezien met hier altijd alles 'gratis' vind bij de sigarenboer om de hoek. Ik zeg ook niet dat hij z'n spullen hier niet moet aanbieden, maar dat ie ws meer kans heeft als ie het ook ergens anders neer zet...
Magoed. Ik hoef geen laptop, heb er al een.. enne.. tjah.. waarom doe ik me best ook nog
Ik snap dat er regels zijn, maar ik probeer (serieus) mensen te helpen. Heb echt al veel zooi verkocht op het net en niet alles kun je overal het beste verkopen. Ik zelf wordt redelijk moe van dat 'gezeur' over bepaalde onderdelen met bepaalde prijzen op het Fok!forum. Zal iig geen verwijzingen meer maken, al was die site ws wel de beste plek voor het aangebodene.
Yorout:
Dus ik mag mensen niet informeren dat de prijs aan de hoge kant is ?
MrCaBLeGuY
Dat mogen eventueel geinteseerde zelf bepalen. Als ik in een winkel iets te duur vind ga ik klanten ook niet vertellen: Dat vind ik duur! Daarnaast staan dan alle topics vol met alleen 30 verschillende meningen over de prijs Das niet de bedoeling enzo. Ik heb ook wel een mening over de prijs, sterker nog, deze toestellen worden op marktplaats af en toe aangeboden altijd rond de 500/550 euro.
Sterker nog alleen de lens is nieuw al 200 gulden meer als de vraagprijs van het geheel. Dus iedereen heeft een andere mening zeg maar.
Dit topic ruimt zichzelf binnen afzienbare tijd op.
Yorout:
Alle lenzen zijn los veel duurder dan in een complete set met body. Die lens zat er echt wel bij toen de body is gekocht dus die prijs die jij neerzet heeft weinig met de werkelijkheid te maken....
Daar heeft gewoon een setprijs aangehangen aangezien de Minolta lenzen niet goed waren afgestemd op de 505 body. Dit is dus een van de dingen die verbeterd is aan de 5Si....
MrCaBLeGuY
Ja en V&A = geen forum voor een prijzenslag discussie. Eventueel verder commentaar mag in het feedback topic, bedankt !
Hier dus De set los van elkaar heeft als nieuwprijs inderdaad een hogere prijs als die setprijs. Das meestal zo, klopt als je kijkt naar wat die twee dingen los kosten bij elkaar en wat topicopener er voor betaald heeft. Iemand die de prijs te hoog vind staat vrij om te bieden. Voor je bijna 1000 piek uitgeeft aan een fototoestel gaan mensen heus wel op onderzoek uit. Bieden onder de prijs staat dus vrij. ALs iedereen bij elk topic gaat zeggen wat hij/zij van de prijs vind wordt V&A een beetje een raar forum. Het is bedoeld als vraag en aanbod forum, niet als geef je mening over de prijs van spullen die users aanbieden forum (om het kort samen te vatten
)
[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 04-05-2003 23:32]
quote:Die kon ik niet vinden (wist niet meer hoe die heette), kan zeker niet vastgeplakt bovenaan staan omdat je dan niet kunt replyen... Zou wel handiger zijn denk (maar dat had iedereen al door...)
Op dinsdag 6 mei 2003 16:00 schreef detulp050 het volgende:
S.V.P. topics die dicht mogen melden in:
Waarom zijn alle reacties verwijderd in dit topic [TK] FujiFillm FinePix 2600Zoom
Het is volgens mij nogal duidelijk dat de topic-starter veel te hoog zit met zijn prijs en dit wordt door reacties van andere mensen bevestigd (met onderbouwing!!).
Zeker voor mensen die niet veel verstand hebben van digicams is de kans nogal aanwezig dat ze dit toestel kopen omdat de topic-starter er ook een link naar een zwaar verouderde site bij heeft gezet (bewust of onbewust, ik ga uit van het laatste)
Kortom: het is alleen maar om toekomstige kopers te helpen en om te zorgen dat ze niet (veel) te veel voor het toestel betalen.
Bovendien was mijn post gewoon een onderbouwde post en in een eerdere discussie Vraag & Aanbod, nieuw moderators, onze instelling. gaven jullie zelf al aan dat zo'n post kon blijven staan.
quote:Ik heb de link al gewijzigt naar tweakers, ik had het gewoon gekopieerd uit een andere advertentie van marktplaats o.i.d. nooit gecontroleerd
Op dinsdag 6 mei 2003 16:27 schreef BigBear het volgende:
ik weet niet zeker of de goede plek is maar ik gooi het toch maar ff hier neer:Waarom zijn alle reacties verwijderd in dit topic [TK] FujiFillm FinePix 2600Zoom
Het is volgens mij nogal duidelijk dat de topic-starter veel te hoog zit met zijn prijs en dit wordt door reacties van andere mensen bevestigd (met onderbouwing!!).
Zeker voor mensen die niet veel verstand hebben van digicams is de kans nogal aanwezig dat ze dit toestel kopen omdat de topic-starter er ook een link naar een zwaar verouderde site bij heeft gezet (bewust of onbewust, ik ga uit van het laatste)
Kortom: het is alleen maar om toekomstige kopers te helpen en om te zorgen dat ze niet (veel) te veel voor het toestel betalen.
Bovendien was mijn post gewoon een onderbouwde post en in een eerdere discussie Vraag & Aanbod, nieuw moderators, onze instelling. gaven jullie zelf al aan dat zo'n post kon blijven staan.
[Dit bericht is gewijzigd door Naj_Geetsrev op 06-05-2003 16:37]
quote:Ja had ik gezien... het gaat mij meer om het feit dat ik de eerste was met een onderbouwde post en dat ie toch nog ge-edit wordt...
Op dinsdag 6 mei 2003 16:36 schreef Naj_Geetsrev het volgende:[..]
Ik heb de link al gewijzigt naar tweakers.
quote:We gaan er vanuit dat een geinteresseerde echt wel even rondneust en niet zomaar een bod uitbrengt. Als je interesse hebt en de prijs te hoog vindt, dan moet je maar een tegenbod uitbrengen. Dat staat ook in het topic over onze insteek: kritiek op de prijs: Okay !Maar dan met onderbouwing en als je interesse hebt.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:27 schreef BigBear het volgende:
ik weet niet zeker of de goede plek is maar ik gooi het toch maar ff hier neer:Waarom zijn alle reacties verwijderd in dit topic [TK] FujiFillm FinePix 2600Zoom
quote:Mijn eigen mening in het topic dat je aanhaalt.
Maar het is natuurlijk wel zo dat er misschien iemand wel die te hoge prijs wil betalen. Door een reactie van iemand die geen interesse heeft, maar wel de prijs te hoog vindt, loopt de verkoper geld mis. Als iemand wel geinteresseerd is en de prijs te hoog vindt, dan kan die lager bieden en wijzen op de te hoge prijs. Zo krijg je dus echt een handel, in plaats van tien reacties over de prijs en geen enkel bod.
Maar is begrijp je punt zeker ! Het is alleen moeilijk om het vorm te geven op zo'n manier dat het topic overeind blijft en de verkoper niet als 'oplichter' naar voren komt, begrijp je?
Als iemand iets aanbiedt voor 150 euro minder dan de nederlandse winkelwaarde, dan is het niet helemaal vreemd dat anderen dan denken dat dat wel eens illigale waar zou kunnen zijn.
vervolgens zegt hij dat hij het van zijn tante heeft gekregen.... oke, dat kan zijn. Maar dan is het nog vreemd.
dan blijkt hij in Hongkong te zitten. (waar alles dus gewoon goedkoper te koop is).
vervolgens meld hij dat hij dat hij;
quote:ben ik dan te argwanend of off-topic, of is hij gewoon met een handeltje zijn reiskosten aan het drukken ???
nee...want ik wil nog graag levend door de duane komen
ik neem al 2 dig.cams, 2 notebooks en 2 palms mee...
succes verder dan maar..
quote:Hij meldt het apparaat gekregen te hebben. Ik ga van eerlijkheid uit, dan is dat dus geen onderdeel van een handel.
Op woensdag 7 mei 2003 11:01 schreef Vuur het volgende:
Ja ik wil toch even reageren op het feit dat mijn opmerkingen in [TK] Digital Ixus V3 100% nieuw als off-topic betiteld gaan worden. en daarna alles weg editten.Als iemand iets aanbiedt voor 150 euro minder dan de nederlandse winkelwaarde, dan is het niet helemaal vreemd dat anderen dan denken dat dat wel eens illigale waar zou kunnen zijn.
vervolgens zegt hij dat hij het van zijn tante heeft gekregen.... oke, dat kan zijn. Maar dan is het nog vreemd.
dan blijkt hij in Hongkong te zitten. (waar alles dus gewoon goedkoper te koop is).
vervolgens meld hij dat hij dat hij;
[..]ben ik dan te argwanend of off-topic, of is hij gewoon met een handeltje zijn reiskosten aan het drukken ???
succes verder dan maar..
quote:maar mijn eerste verdenkingen zijn toch niet helemaal vreemd ofwel?
Op woensdag 7 mei 2003 11:05 schreef detulp050 het volgende:[..]
Hij meldt het apparaat gekregen te hebben. Ik ga van eerlijkheid uit, dan is dat dus geen onderdeel van een handel.
quote:Dat jij hem verdenkt, dat moet je zelf weten, maar het is niet netjes deze verdenkingen zonder bewijs in een topic te plaatsen. Daarmee benadeel je de verkoper zonder dat hij misschien iets fout doet.
Op woensdag 7 mei 2003 11:05 schreef Vuur het volgende:[..]
maar mijn eerste verdenkingen zijn toch niet helemaal vreemd ofwel?
quote:
S.V.P. topics die dicht mogen melden in:
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 09:36 schreef Poepoog het volgende:[..]
Dat was alleen maar om aan te geven dat het een ouder model was, en dat de prijs die die vraagt misschien geeneens zo gek is gezien de nieuwprijs van 579
Tering lijkt wel een dictatuur hier.
quote:Het gaat erom dat je zonder er ook maar iets bij te zeggen een stukje tekst met modellen en prijzen plaatst. Wat moet iedereen daar nou mee ?
Op donderdag 8 mei 2003 09:50 schreef detulp050 het volgende:
[TK] Digitale Camera Sony DSC-P5
[..]
quote:Ik wacht nog op een reactie
Op woensdag 7 mei 2003 19:12 schreef Solomon het volgende:
Hoe zit het nu precies met dat commercieel handelen? Een domeinnaam mag niet met winst worden verkocht. Maar bij bijvoorbeeld oude (S)NES spellen mag dat wel.
quote:Volgens mij heeft mijn collega duomod hierover besloten. Kun je me het topicnummer geven, dan kijk ik even en geef ik even uitleg
Op vrijdag 9 mei 2003 13:54 schreef Solomon het volgende:[..]
Ik wacht nog op een reactie
quote:Well, het ging niet echt om dat bepaalde topic, maar door dat topic dacht ik eraan. In dit topic zegt MrCaBLeGuY dat er niet commercieel gehandeld mag worden in V&A en "dat je de domeinnaam niet voor meer dan de registratie kosten mag verkopen.mag verkopen."
Op vrijdag 9 mei 2003 14:01 schreef detulp050 het volgende:[..]
Volgens mij heeft mijn collega duomod hierover besloten. Kun je me het topicnummer geven, dan kijk ik even en geef ik even uitleg
quote:
Op zondag 11 mei 2003 05:16 schreef BAUKstEr het volgende:
-Frank- verdient een tik op z'n vingers... Zowel in strijd met de huisregels als met mijn expliciete verzoek om geen commentaar! Grrrr
quote:Bedankt Tulp!
Op zondag 11 mei 2003 09:06 schreef Poepoog het volgende:[..]
<--- ik twijfel nog even over hoe ik dit moet opvatten, maar ik heb in ieder geval gekregen wat ik wilde
Ik zet net serieus een fiets te koop en dan wordt dat topic dicht gegooid?
Waar slaat dat op?
Het is een serieus topic met een serieus aanbod en een serieuze prijs.
Je mag hem weer openmaken en de offtopic reacties eruitgooien.
Hier dus: [TK] Fiets
quote:Done, met wedervraag
Op dinsdag 13 mei 2003 12:47 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Hmmz, oek sorry weer open kun je in het topic wel even mijn vraag beantwoorden?
Naar aanleiding van me topic: [TK] DVD Region X
Met dit stukje software is het mogelijk om uw Playstation 2 regiovrij te maken.
Het spelen van dvd's uit andere regio's is nu mogelijk. Werkt ook in combinatie met een omgebouwde playstation.
Ik heb nog 3 stuks liggen (verzending mogelijk)
Prijs: 15 euro per st.
Ik heb dus gezegd dat ik er vroeger idd in gehandeld heb maar het voor mij nu OVERvoorraad is dat ik dus goedkoop weg wil doen. De inkoopprijs van deze dvd'eetjes was voor mij meer dan 15 euro... er lijkt mij geen sprake van handel dus... Mag me topic nu weer open?
[Dit bericht is gewijzigd door Geronimoos op 13-05-2003 14:56]
quote:ja !
Op dinsdag 13 mei 2003 14:49 schreef Geronimoos het volgende:
DeTulp050?? ik heb commentaarNaar aanleiding van me topic: [TK] DVD Region X
Met dit stukje software is het mogelijk om uw Playstation 2 regiovrij te maken.
Het spelen van dvd's uit andere regio's is nu mogelijk. Werkt ook in combinatie met een omgebouwde playstation.
Ik heb nog 3 stuks liggen (verzending mogelijk)Prijs: 15 euro per st.
Ik heb dus gezegd dat ik er vroeger idd in gehandeld heb maar het voor mij nu OVERvoorraad is dat ik dus goedkoop weg wil doen. De inkoopprijs van deze dvd'eetjes was voor mij meer dan 15 euro... er lijkt mij geen sprake van handel dus... Mag me topic nu weer open?
[Dit bericht is gewijzigd door Zooi op 13-05-2003 18:32]
quote:Dat hangt per geval af, als iemand oude SNES spellen inkoopt om ze weer te verkopen met winst is dat hier niet de bedoeling. Maar als jij nog een oude super mario hebt en je verkoopt die voor een prijs de enigszins redelijk is maar toch meer dan jij er voor betaald hebt zal dat geen ramp zijn.
Op woensdag 7 mei 2003 19:12 schreef Solomon het volgende:
Hoe zit het nu precies met dat commercieel handelen? Een domeinnaam mag niet met winst worden verkocht. Maar bij bijvoorbeeld oude (S)NES spellen mag dat wel.
Maar kun je eens een voorbeeld geven ?
quote:Ja beetje jammer dat je er op terugkomt
Op dinsdag 13 mei 2003 22:32 schreef Solomon het volgende:
Er mag nog steeds gereageerd worden op mijn posts op de vorige pagina. De vorige keer moest ik er ook al op wijzen. Worden mijn vragen vermeden ofzo
Sorry eigenlijk gewoon over het hoofd gezien Je mag me overigens ook altijd mailen en als je een discussie wilt voeren is ICQ misschien ook makkelijk. Hou je niet in
Hewest zegt:
quote:Lijkt me niet dat hij recht heeft om te liggen zeiken, want hij reageert totaal niet op reacties van users of biedingen. Wat heeft het dan nog voor zin om een V&A-topic te openen? Een vorige laptop heeft hij ook al buiten V&A om verkocht zonder nauwelijks nog naar het V&A-topic gekeken te hebben.
[..]Wat me wel opvalt binnen fok is dat er een aantal users zijn die alleen maar kunnen zeiken dat het te duur is en als je dan iets aanbied waar werkelijk over de prijs niet te klagen valt ze gaan roepen dat ie dan wel gestolen zal zijn.[..]
quote:Het is natuurlijk niet netjes om niet op het topic te reageren, maar hij heeft wel een kern van waarheid: er is een aantal users die koste wat kost wil zeuren over een prijs of artikel.Daar heeft hij gelijk in. Maar de verpakking zou wel wat vriendelijker mogen inderdaad.
Op woensdag 14 mei 2003 10:28 schreef American_Nightmare het volgende:
Betreffende volgend topic: [TK] Laptop evo n600cHewest zegt:
[..]Lijkt me niet dat hij recht heeft om te liggen zeiken, want hij reageert totaal niet op reacties van users of biedingen. Wat heeft het dan nog voor zin om een V&A-topic te openen? Een vorige laptop heeft hij ook al buiten V&A om verkocht zonder nauwelijks nog naar het V&A-topic gekeken te hebben.
edit: OK, dankje.
quote:Ik heb eerst even laten bezinken wat er eigenlijk voor mijn voeten wordt gegooid. Er wordt gezegt dat ik gestolen zou hebben. DAn verkoop ik de boel toch lekker aan iemand die belangstelling voor heeft en niet overal over loopt te eikelen.
Op woensdag 14 mei 2003 10:28 schreef American_Nightmare het volgende:
Betreffende volgend topic: [TK] Laptop evo n600cHewest zegt:
[..]Lijkt me niet dat hij recht heeft om te liggen zeiken, want hij reageert totaal niet op reacties van users of biedingen. Wat heeft het dan nog voor zin om een V&A-topic te openen? Een vorige laptop heeft hij ook al buiten V&A om verkocht zonder nauwelijks nog naar het V&A-topic gekeken te hebben.
quote:Er is 1 persoon die bewijs wil zien van de legaliteit. Hij brengt het niet zo netjes, maar ik zou me er niet zo druk over maken hoor
Op woensdag 14 mei 2003 15:18 schreef Hewest het volgende:[..]
Ik heb eerst even laten bezinken wat er eigenlijk voor mijn voeten wordt gegooid. Er wordt gezegt dat ik gestolen zou hebben. DAn verkoop ik de boel toch lekker aan iemand die belangstelling voor heeft en niet overal over loopt te eikelen.
quote:In mijn vorige post gaf ik ook al een voorbeeld, dit topic:
Op dinsdag 13 mei 2003 22:42 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Dat hangt per geval af, als iemand oude SNES spellen inkoopt om ze weer te verkopen met winst is dat hier niet de bedoeling. Maar als jij nog een oude super mario hebt en je verkoopt die voor een prijs de enigszins redelijk is maar toch meer dan jij er voor betaald hebt zal dat geen ramp zijn.
Maar kun je eens een voorbeeld geven ?
bijvoorbeeld.
De topicstarter heeft de domeinnaam denk ik niet aangeschaft om deze met winst te verkopen
quote:Dat doe ik ook niet meer
Op woensdag 14 mei 2003 15:28 schreef detulp050 het volgende:[..]
Er is 1 persoon die bewijs wil zien van de legaliteit. Hij brengt het niet zo netjes, maar ik zou me er niet zo druk over maken hoor
quote:Het ging die persoon sowieso niet alleen om de domeinnaam maar ook om de site. Hij mailde mij dat zijn site maarliefst 100 euro per maand op brengt aan reclame inkomsten. Als je dit gaat verkopen lijkt me er sprake van commercieële handel en dat is niet toegestaan volgens het huidige beleid.
Op woensdag 14 mei 2003 15:59 schreef Solomon het volgende:[..]
In mijn vorige post gaf ik ook al een voorbeeld, dit topic:
FOK YOU! te koop www.keithrichards.nl verkopen mag verkopen mag</a>bijvoorbeeld.
De topicstarter heeft de domeinnaam denk ik niet aangeschaft om deze met winst te verkopen
quote:Dank je ! Mijn collega had het topic gesloten, en ik was afwezig, dus nog niet gezien. Ik heb het nummer weggehaald !
Op donderdag 15 mei 2003 09:59 schreef Stranger het volgende:
Ik weet dat het topic op slot zit, maar het lijkt me toch wel handig als dit mobiele nummer wordt weggeëdit (dat jullie dat nog niet eerder hebben gedaan)
Zoiets als op bovenstaande link in een sticky topic zou wel heel handig zijn! Gewoon een overzicht van betrouwbare en minder betrouwbare personen!
quote:Goed idee ! Gaan we zeker in de zeer nabije toekomst naar kijken !
Op maandag 19 mei 2003 02:53 schreef American_Nightmare het volgende:
http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=f29b1374a18aebd41821f663d769321f&threadid=22046Zoiets als op bovenstaande link in een sticky topic zou wel heel handig zijn! Gewoon een overzicht van betrouwbare en minder betrouwbare personen!
edit:
**Tulp is goed bezig**
Misschien kan de post van RamsesII ook respectvol verwijdert worden?
"kijk naar mijn topic en biedt daar, deze topicstarter wil helemaal niet iets verkopen, hij wil iets aansmeren"
Zijn vraagprijs is verschrikkelijk scherp, maar heeft niets te maken met mijn aanbod...
[Dit bericht is gewijzigd door BAUKstEr op 19-05-2003 20:21]
quote:Onderzoek door topicstarter is natuurlijk mooi, maar niet verplicht. Als iemand echt interesse heeftkan hij kritiek op de prijs leveren en daarna een bod uitbrengen. Als iemand direct een (te hoge) prijs accoord vindt, dan had die persoon beter op onderzoek uit kunnen gaan.
Op zondag 25 mei 2003 13:41 schreef Tain het volgende:
Sorry dat ik net zo offtopic ging in het topic [TK] Bad Boys Collectors Edition maar ik vind het gewoon belachelijk dat iemand een dvd te koop aanbied voor 160% van de nieuw prijs.
Misschien dat er in de FAQ ook wat opgenomen kan worden dat een verkoper van DVD's, cd's of spellen eerst zelf wat onderzoek kan doen naar de prijs wat het nu doet. Zodat je dus minder offtopic reacties krijgt over een prijs.
Deze internet pagina's zijn zo'n beetje het goedkoopst en zijn betrouwbaar.
http://www.play.com voor dvd's, cd's en spellen
http://www.frs.nl voor dvd's, cd's en spellen
http://www.gcshop.nl voor spellen
Als je iets verkoopt beginnen altijd een aantal mensen te zeiken over prijs en etc.
Kun je ArmaniMania er eens op aanspreken svp.
quote:Dan doen we in principe toch allemaal hier
Op zondag 25 mei 2003 16:58 schreef nikanoru het volgende:
Marktkoopwaar!!! (tk)handel?
quote:Ik heb wel degelijk onderzoek naar de prijzen gedaan. En op www.dvdoutlet.nl en www.bol.com staan wel degelijk andere prijzen voor de Collector's Edition vermeld. Des al niet te plus heb ik de prijs aangepast.
Op zondag 25 mei 2003 14:26 schreef detulp050 het volgende:[..]
Onderzoek door topicstarter is natuurlijk mooi, maar niet verplicht. Als iemand echt interesse heeftkan hij kritiek op de prijs leveren en daarna een bod uitbrengen. Als iemand direct een (te hoge) prijs accoord vindt, dan had die persoon beter op onderzoek uit kunnen gaan.
eerste reactie, user verdient wat mij betreft waarschuwing of temp-ban. Misschien wordt het tijd om slow-chat te vernietigen in V&A. Ik erger me er iig groen en geel aan..
quote:Je hebt inderdaad gelijk. Het is erg opvallend hoe sommige mensen in staat zijn serieuse verkoop topics te vergallen met hun off-topic meldingen.
Op zondag 25 mei 2003 17:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
[TK]2 kaartjes lord of the dance 1 Junieerste reactie, user verdient wat mij betreft waarschuwing of temp-ban. Misschien wordt het tijd om slow-chat te vernietigen in V&A. Ik erger me er iig groen en geel aan..
quote:Schijnbaar/blijkbaar helpt dat niet. Men doet het toch. Misschien eens overwegen om in serieuze fora als V&A die slowchatters harder aan te pakken. Ik erger me er iig behoorlijk aan
Op zondag 25 mei 2003 18:19 schreef detulp050 het volgende:
Slowchat van niet-geinteresseerden wordt altijd ge-edit of verwijderd door mij.
en mijn topique ging net zo lekker
Dus zet die info terug, of laat het op een ander manier weten. Ik heb meer opbouwende kritiek m.b.t. het v&a forum geopperd en dat werd tot op heden altijd keurig onderschreven en overgenomen.
Als het je om de toonzetting ging dan had je dat effe kunnen melden.
Duzzzzzz ....
Nou???
zeg!!!!
zeg dan!!!!
(tot zover het stoomafblazen, ter zake verder)
Deze dus [TK] Sharp 1bit home cinema set (nieuw in doos) met link naar nieuw uit de winkel voor ¤ 499
M.a.w. je mag best wel zeggen, maar schoffel topicstarter niet onderuit, niet schelden, en - goed - onderbouwen
quote:!
Op maandag 26 mei 2003 23:58 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
beetje bijstand geboden
Wanneer leert men het eens, ik kan er af en toe echt chaggie om worden, dat puberale "kijk mij eens leuk zijn" gedrag .......
quote:Ik was niet liev nee
Op maandag 26 mei 2003 23:48 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Ik heb de berichten niet ge-edit maar begrijp dat je toon niet echt lief was. Als je de policy even leest weet je dat dit niet de bedoeling is. Als je op een normale manier met onderbouwing - zonder te tieren/schelden of wat dan ook - aan wil geven dat de prijs te hoog is mag dat best. 1 maal in een topic is voldoende, hoeft geen reeks onder. Daarnaast hoef je de topicstarter ook niet onderuit te halen, wie weet weet de persoon dat zelf niet eens.M.a.w. je mag best wel zeggen, maar schoffel topicstarter niet onderuit, niet schelden, en - goed - onderbouwen
quote:Als je wat nuttigs te zeggen hebt maar je doet het niet liev dan heb je natuurlijk de kans dat je nuttige info weg valt. Tulp & Ik zijn geen "niet liev <> wel liev" vertaal dienst natuurlijk
Op dinsdag 27 mei 2003 00:21 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Ik was niet liev nee
quote:Hij is dus een zij
Op dinsdag 27 mei 2003 14:11 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Hij heeft wel gelijk.Hier verder: [centraal] woonruimte gezocht en aangeboden
quote:Opnieuw gedaan, nu liev
Op dinsdag 27 mei 2003 00:56 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Als je wat nuttigs te zeggen hebt maar je doet het niet liev dan heb je natuurlijk de kans dat je nuttige info weg valt. Tulp & Ik zijn geen "niet liev <> wel liev" vertaal dienst natuurlijk
kan een modje aub die Quintony het zwijgen toe brengen en de offtopic reacties verwijderen? ik word een beetje ziek van dat mannetje, het gaat helemaal nergens over
quote:WTF slaat dit op, omdat die aap offtopic blijft gaan, moet IK me aanpassen??? Er staat duidelijk dat ik een aannemelijk bod vraag, met de retailprijs van rond de 30 in ogenschouw, elk weldenkend mens met een IQ boven NAP weet dan dat je niet 3 euro moet bieden
Ik adviseer Dr. Dunno even een nieuw topic te openen, noem alsjeblieft een minimumprijs, dan reageert Quintony alleen nog als hij interesse heeft, okee
ik open een nieuw topic, maar ik verwacht acties van moderators tegen topicverneukers, niet tegen topicopeners; je had ook gewoon even het topic kunnen opschonen en een waarschuwing kunnen geven aan die Quintony voor het offtopic gaan; wtf moet ik me aan gaan passen? zo gaat dit hele forum ooit nog eens naar de haaien
quote:Jullie zaten anders allebei het topic te verkloten. Ik bedoel: je kunt Quintony ook een antwoord geven en dan reageert hij misschien niet meer. Door hem uit te gaan schelden help je je eigen topic ook niet echt vooruit natuurlijk
Op donderdag 29 mei 2003 10:38 schreef dr.dunno het volgende:[..]
WTF slaat dit op, omdat die aap offtopic blijft gaan, moet IK me aanpassen??? Er staat duidelijk dat ik een aannemelijk bod vraag, met de retailprijs van rond de 30 in ogenschouw, elk weldenkend mens met een IQ boven NAP weet dan dat je niet 3 euro moet bieden
ik open een nieuw topic, maar ik verwacht acties van moderators tegen topicverneukers, niet tegen topicopeners; je had ook gewoon even het topic kunnen opschonen en een waarschuwing kunnen geven aan die Quintony voor het offtopic gaan; wtf moet ik me aan gaan passen? zo gaat dit hele forum ooit nog eens naar de haaien
quote:
die aap
quote:
elk weldenkend mens met een IQ boven NAP
quote:
dr staat gvd een richtprijs schele otter!
quote:
nu muil houden
quote:Jij gaat continu offtopic terwijl Quintony doormiddel van een bod aangeeft dat je geen duidelijke minimumprijs hebt gegeven. Hij vraagt je een minimumprijs te geven nadat je zijn bod hebt geweigerd, maar het enige dat je doet is elkaar tegen de haren instrijken. Ik ga echt niet een heel topic editten als zelfs de topicstarter gaat flamen
I bid you to go fuck off; je bent gewoon aan het zeiken / zieken
quote:ik ga niet eens meer proberen dit aan je uit te leggen, nofi
Op donderdag 29 mei 2003 10:48 schreef detulp050 het volgende:-- blaat --
ik zou het echter wel waarderen als je even voor mij de nieuwe draad in de gaten kan houden en dergelijke excessen ditmaal voor kan zijn. duidelijk lezen schijnt tegenwoordig moeilijk te zijn en reageren alleen als je echt geïnteresseerd bent ook (dan ken je namelijk ook de prijzen van zo'n ding). bij voorbaat dank.
quote:Mensen die uit zijn op zeuren zal ik er op aan spreken en de post editten. Maar dat telt ook voor jouw posts ook al is het in je eigen topic.
Op donderdag 29 mei 2003 10:52 schreef dr.dunno het volgende:[..]
ik ga niet eens meer proberen dit aan je uit te leggen, nofi
ik zou het echter wel waarderen als je even voor mij de nieuwe draad in de gaten kan houden en dergelijke excessen ditmaal voor kan zijn. duidelijk lezen schijnt tegenwoordig moeilijk te zijn en reageren alleen als je echt geïnteresseerd bent ook (dan ken je namelijk ook de prijzen van zo'n ding). bij voorbaat dank.
quote:fair enough; we wachten de reacties af dan
Op donderdag 29 mei 2003 10:56 schreef detulp050 het volgende:[..]
Mensen die uit zijn op zeuren zal ik er op aan spreken en de post editten. Maar dat telt ook voor jouw posts ook al is het in je eigen topic.
quote:Euhh in dit topic vraag ik nog om niet verder te gaan met de overige discussies en jij reageerd gewoon verder.
Op donderdag 29 mei 2003 10:58 schreef dr.dunno het volgende:[..]
fair enough; we wachten de reacties af dan
En ondertussen in het kritiek topic aangeven dat andere mensen in jouw topic offtopic gaan
beetje euhh vul zelf maar in
Ban-kick-hak-breek-sloop ajb ... tis weer feest met onze pubertjes.
[TK] Oakley C-Wire (blauwe glazen + silver frame)
Hier nog zoiets.. wanneer gingen we harder optreden? Nog ff en V&A is omgedoopt tot slow-chat. Het barst van de emotioneel onstabiele en hormonale gestuurde pubertjes
quote:wat is jouw probleem man?
Op vrijdag 30 mei 2003 10:45 schreef NiGeLaToR het volgende:[TK] Oakley C-Wire (blauwe glazen + silver frame)
Hier nog zoiets.. wanneer gingen we harder optreden? Nog ff en V&A is omgedoopt tot slow-chat. Het barst van de emotioneel onstabiele en hormonale gestuurde pubertjes
quote:Dank je voor het melden
Op vrijdag 30 mei 2003 10:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
[TK]Digitale videocamera Aiptek Pocket DV II 1.3mBan-kick-hak-breek-sloop ajb ... tis weer feest met onze pubertjes.
quote:Graag gedaan
Op vrijdag 30 mei 2003 10:51 schreef detulp050 het volgende:[..]
Dank je voor het melden
Edit: hmmpz, ik zie het al.. zo'n bod mag dus blijkbaar.. oke, never mind.. prima.
[Dit bericht is gewijzigd door NiGeLaToR op 30-05-2003 10:56]
quote:Ik heb je reacties uit het zonnenbriltopic verwijderd. Wil je niet zo offtopic reageren ? Net als Realist_ik.
Op vrijdag 30 mei 2003 10:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
[TK]Digitale videocamera Aiptek Pocket DV II 1.3mBan-kick-hak-breek-sloop ajb ... tis weer feest met onze pubertjes.
quote:ik snap wel wat je bedoelt ...
Op vrijdag 30 mei 2003 10:55 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Graag gedaan
![]()
Er zijn alleen een aantal gebruikers die me een zeurpiet vinden. Ik vind dat het anders moet/mag, maar vind jij (als mod) dat ook, of sla ik de plank mis? 'k bedoel, ben meteen een moraalridder, zeikerd, etc etc..
quote:Hoi Thermo
Op vrijdag 30 mei 2003 23:08 schreef Thermo het volgende:
Ik snap het niet precies, sommige mensen krijgen nogal wat kritiek als ze belachelijk ver onder de vraagprijs gaan zitten omdat er duidelijk een vraagprijs is en een mod mag het wel?Als je hem al uit de usa zou halen voor die prijs, komt er ook nog eens invoerrechten etc bovenop, en die boxen zijn niet echt als een pak veren kwa gewicht, dus verwacht maar wat hogere vervoerskoste dan normaal.
Bieden mag wat mij betreft altijd, ik kijk meestal wel naar de prijzen in US, kan datg immers ook daar bestellen. De verzendkosten zullen inderdaad hoog zijn, wellicht wel 50 euro (al is dat wel heel exceptioneel hoog). Maar dan nog is het goedkoper. Wil hij het nou onder die prijs verkopen of rond die prijs zou ik het best willen kopen, maar daarboven heb ik geen interesse. Ik kan het toch op zijn minst proberen? Overigens doen mods ook nog mee als normale users, ik zie ook wel eens iets voorbij komen waar ik interesse in heb en bied dan gewoon als normale fok gebruiker
Als topic starter expliciet aangeeft dat hij niet zijn prijs wil verkopen hou ik wel mijn mond. Maar nu viel het te proberen
Ik heb overigens wel eens geheugen in de US besteld. Ik heb daar toen alleen shipping costs voor betaald, was maar 3 dollar ofzo (klein pakketje ook) en verder geen invoerrechten of andere belasting dingen. Werd geloof ik via FedEx bezorgd toen.
quote:Ik deed het ook maar er werd ingegrepen, omdat ik niet liev was
Op vrijdag 30 mei 2003 23:08 schreef Thermo het volgende:
Ik snap het niet precies, sommige mensen krijgen nogal wat kritiek als ze belachelijk ver onder de vraagprijs gaan zitten omdat er duidelijk een vraagprijs is en een mod mag het wel?Als je hem al uit de usa zou halen voor die prijs, komt er ook nog eens invoerrechten etc bovenop, en die boxen zijn niet echt als een pak veren kwa gewicht, dus verwacht maar wat hogere vervoerskoste dan normaal.
Ergo: wees liev dan mogen usertjes het ook
quote:Ik heb ook meerdere malen iets uit de US laten komen, en een klein pakketje zoals geheugen is heel iets anders dan een zwaar pakket met boxen, probeer die maar eens langs de douane te krijgen zonder dat ze eff gaan loeren wat er in zit.
Op vrijdag 30 mei 2003 23:18 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Hoi Thermo
Bieden mag wat mij betreft altijd, ik kijk meestal wel naar de prijzen in US, kan datg immers ook daar bestellen. De verzendkosten zullen inderdaad hoog zijn, wellicht wel 50 euro (al is dat wel heel exceptioneel hoog). Maar dan nog is het goedkoper. Wil hij het nou onder die prijs verkopen of rond die prijs zou ik het best willen kopen, maar daarboven heb ik geen interesse. Ik kan het toch op zijn minst proberen? Overigens doen mods ook nog mee als normale users, ik zie ook wel eens iets voorbij komen waar ik interesse in heb en bied dan gewoon als normale fok gebruiker
Als topic starter expliciet aangeeft dat hij niet zijn prijs wil verkopen hou ik wel mijn mond. Maar nu viel het te proberen
Ik heb overigens wel eens geheugen in de US besteld. Ik heb daar toen alleen shipping costs voor betaald, was maar 3 dollar ofzo (klein pakketje ook) en verder geen invoerrechten of andere belasting dingen. Werd geloof ik via FedEx bezorgd toen.
Iedergeval zou je daar ook nog rekening mee moeten houden.
me reactie was ook deels gebaseerd op het feit dat veel mensen worden afgekapt door de mods hier omdat als ze geen intresse hebben maar niet moeten reageren, het blijft hier een forum, en als aanbieder van je 2de hands goed weet je dus dat er gereageerd kan worden door mensen die half of misschien wel geen intresse hebben.
( Mijn mening )
quote:Nou ja zoals ik al zei, ik ben zelf naast mod ook nog gewoon user. En in speakers ben ik altijd wel geinteresseerd. Als iemand geen interesse heeft en alleen maar op de prijs zeurt of over het artikel voegt dat - vinden wij - weinig toe aan het topic. Er ontstaan zo vaak alleen maar lange discussies en daar wodt V&A noch mooier noch overzichtelijker van.
Op zaterdag 31 mei 2003 15:57 schreef Thermo het volgende:
me reactie was ook deels gebaseerd op het feit dat veel mensen worden afgekapt door de mods hier omdat als ze geen intresse hebben maar niet moeten reageren, het blijft hier een forum, en als aanbieder van je 2de hands goed weet je dus dat er gereageerd kan worden door mensen die half of misschien wel geen intresse hebben.
( Mijn mening )
Maar mocht je iets tegengekomen waar je het niet mee eens bent laat het dan rustig even weten in dit topic.
als iemand een cdkey over had.. graag
als niemand een cdkey had, dan zou ik wel HL willen kopen..
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 16:03 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Maar mocht je iets tegengekomen waar je het niet mee eens bent laat het dan rustig even weten in dit topic.
quote:Ik heb net het topic gevolgd over de HL CD-Key, dus wil ff reageren...
Op zaterdag 31 mei 2003 16:34 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Ok maar als ik mijn jouw windows xp licentie code geef hebben we allebei dezelfde code en daar betaal jij mij dan voor? Das niet de bedoeling. Je zou wel me licentie boekje & stikker mogen kopen, dan is het legaal. Maar niet alleen de key.
quote:En als je goed gelezen had wist je waarom dit met HL wel kan
Op zaterdag 31 mei 2003 16:34 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Ok maar als ik mijn jouw windows xp licentie code geef hebben we allebei dezelfde code en daar betaal jij mij dan voor? Das niet de bedoeling. Je zou wel me licentie boekje & stikker mogen kopen, dan is het legaal. Maar niet alleen de key.
Die cdkey gebruik je alleen wanneer je online wilt gamen, veel mensen spelen HL alleen single player (1 vd beste sp games ooit) en gebruiken die CDkey dus never. Die kunnen dus makkelijk hun cdkey verkopen aan de topicstarter
Waarom heeft de topicstarter een cdkey nodig ?
-Format, reinstall HL en cdhoesje kwijt -> probleem
-Een newbie in de USA typt op de gok een cdkey in, blijkt te werken maar dit is dezelfdde als van de topicstarter -> nu spelen 2 man op 1 cdkey online en dit kan niet
En zo zijn er nog 100 redenen
Je voorbeeld met de XP licentie klopt hier niet omdat HL niet met licenties werkt
Dank voor de uitleg!
Dus hele games incl cd's, boekjes, keys mag wel. Enkel losse key's niet.
Heb net mijn playstation 2 te koop aangeboden, met allemaal gewoon legale spellen, het is alleen dat ie is omgebouwd. Hij is omgebouwd aangeschaft bij een nederlandse winkel (www.hotbit.nl) maar hij wordt verwijderd !?
Vanwaar dat dan ??
Groeten
Edwin
"Lexie" heeft niet begrepen heeft dat ondanks de referentie aan de faq in mijn eerste post een bod gedaan moet worden ipv commentaar leveren op mijn toch wel reëele vraagprijs
quote:Het is werkelijk heel simpel.
Op donderdag 5 juni 2003 22:12 schreef danos het volgende:
DE TULP wat ben jij een irritant ventje zeg!
Als je nou gewoon eens de mensen aanpakt die een achterlijke hoge prijs stellen!!
als je geinteresseerd bent, maar je vindt de prijs te hoog, dan breng je een bod uit. Eventueel gestaafd met een vergelijking met de nieuwprijs.
Zo staat het ook in de FAQ.
Dus niet aankomen met: "Dat ding is daar veel goedkoper"
Maar je mag wel zeggen: "Ik wil dat ding, je prijs is te hoog, want het is daar en daar zoveel goedkoper, dus ik bied een ander bedrag"
quote:Als je even op je eigen username klikt kun je zien dat hij op slot is, de reden staat er uiteraard bij.
Op dinsdag 10 juni 2003 01:06 schreef d.n3rd het volgende:
Wie weet waar mijn 4 kanaals numark mengpaneel met kaoss pad topic is gebleven
quote:ah, oké, dan probeer ik het wel verder op marktplaats oid
Op dinsdag 10 juni 2003 01:07 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Als je even op je eigen username klikt kun je zien dat hij op slot is, de reden staat er uiteraard bij.
[TK] 4 kanaals Numark Mixer met Kaoss Pad
quote:Ja sorry, eigen spulletjes mag je hier wel verkopen hoor, alleen dingen uit winkels en zeker als het er zo expliciet bij staat niet. Dan wordt de V&A straks het nieuwe uithangbord voor winkels e.d.
Op dinsdag 10 juni 2003 01:10 schreef d.n3rd het volgende:[..]
ah, oké, dan probeer ik het wel verder op marktplaats oid
Dank voor je begrip!!
quote:en het geschiedde.... thanx
Op dinsdag 10 juni 2003 09:47 schreef _dazzling het volgende:
doe aub een keer iets aan die off topic figuren... er zijn hier genoeg forums waar je je zegje kan doen, maar het is stijlloos als je dus een V&A topic hebt die al 2 pagina's lang off topic is.... Er mag best wat strenger gemod worden bij v&a
quote:Hmmmmmja, aan de andere kant vind ik het ook tamelijk storend dat er figuren zijn die quasi-serieuze topics in V&A openen. Goed dat off-topic verwijderd wordt, maar zou eigenlijk niet zo een flauwekultopic als
Op dinsdag 10 juni 2003 09:47 schreef _dazzling het volgende:
doe aub een keer iets aan die off topic figuren... er zijn hier genoeg forums waar je je zegje kan doen, maar het is stijlloos als je dus een V&A topic hebt die al 2 pagina's lang off topic is.... Er mag best wat strenger gemod worden bij v&a
quote:Ik betwijfel de serieusheid van de topicstarter ook, maar geef hem nog even het voordeel van de twijvel. Je weet maar nooit immers
Op dinsdag 10 juni 2003 12:51 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Hmmmmmja, aan de andere kant vind ik het ook tamelijk storend dat er figuren zijn die quasi-serieuze topics in V&A openen. Goed dat off-topic verwijderd wordt, maar zou eigenlijk niet zo een flauwekultopic als
[GEZ] tennisracket met veel power.
gewoon dicht moeten. Kijk naar het postverleden van topicstarter en je ziet dat het niet serieus is.
quote:OK.
Op dinsdag 10 juni 2003 12:55 schreef detulp050 het volgende:[..]
Ik betwijfel de serieusheid van de topicstarter ook, maar geef hem nog even het voordeel van de twijvel. Je weet maar nooit immers
En oh, misschien kunnen jullie wannabe-mod CMT ff mod maken van V&A. Hij doet het al best leuk.
quote:bron: [GEZ] tennisracket met veel power.
Op dinsdag 10 juni 2003 13:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Kun je ontopic reageren of gewoon lekker je muil dicht houden?
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 10-06-2003 13:08]
quote:Zou jij misschien iets vriendelijk willen reageren en niet zo vaak offtopic willen gaan in V&A ? Ik heb al veel posts van je verwijderd of eventueel geedit, maar ik blijf niet aan de gang.
Op dinsdag 10 juni 2003 13:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het blijft lastig he Geo, ontopic reageren
alles in die advertentie was 100% legaal
niks gestolen goed eerlijk
wou gewoon van veel spulllen af omdat ik school moet betalen en boeken en geloof me das al duur zat
en oja die xbox is wel omgebouwd maar zitten geen illegale spellen bij
de de nitroxxx chip is niet voor zien van bios om backups en shit te spelen zou je zelf moeten flashen
dus hij is gewoon legaal
de telefoon is legal
gamecube legaal
alles
dus graag wil ik weten waar het gebleven is
alvast bedankt
Voor de rest je titel, die was "[tk] Heel dingen van spellen tot telefoons".
Heel dingen? Geheelde dingen? Is niet slim om erbij te zeggen, dat is hier natuurlijk absoluut NIET welkom.
Hebbik nou die prijs-oorlog ontketend?
Was niet m'n bedoeling iig.
Ik vind iig dat Cableguy gelijk heeft, zeker omdat ik best wel veel twijfels heb bij die prijzen die genoemd worden. Dit is hier namelijk altijd het punt van discussie, maar uiteindelijk koop je dat nergens. Verder is een laptop juist waardevast, omdat een laptop nou eenmaal een schaars product is. Dus een knappe laptop verkoop je ook na 2 of 3 jaar voor knappe prijs, ook als deze dus verouderd is.
Magoed, misschien kun je een tipje geven waar deze discussie plaats had moeten vinden ipv in het V&A topic (excuses, nu is die hele verkoop naar z'n mallemoer ) Cableguy?
was op zijn verzoek. Verder heb ik gewoon mijn eigen commentaar erbij gezet, prijs was helemaal niet onredelijk ofzo. Iedereen die geen interesse heeft en toch zo nodig het topic moeten verkrachten door hun ongenuanceerde mening te moeten plaatsen mag dat wat mij betreft gewoon voor zich houden.
Mensen die de prijs te hoog vinden en toch geinteresseerd zijn kunnen altijd hun bod doen.
[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 15-06-2003 14:49]
quote:De reden is dat het officieel verboden is om de kaart duurder door te verkopen. Daarnaast werkt het toestaan ervan zwarthandel in de hand. Een hogere prijs vragen dan de normale prijs is eigenlijk een commerciele handel. V&A is juist bedoeld om andere Fokkers te helpen en niet om te handelen met een echt commercieel oogpunt.
Op zondag 15 juni 2003 16:26 schreef Blapiet het volgende:
Kan iemand me de reden geven waarom concert kaartjes niet boven aanschaf waarde verkocht mogen worden.
ALs een concert is uitverkocht en je kunt vervolgens op bijv. marktplaats 2x de waarde er van krijgen waarom mag dit dan op Fok! niet. Voor de ticketservice maakt het niet uit omdat het kaartje toch al verkocht is.
Enne ik lees toevallig net dit topic [GEZ] Webdesigner ... Zij vragen ook om mensen en ik ook dussuh lijkt me wel zo eerlijk om beide open of gesloten te houden..
[Dit bericht is gewijzigd door Hakkert op 17-06-2003 00:19]
quote:Ik heb alleen een icq adres
Op dinsdag 17 juni 2003 00:14 schreef westcoastleader het volgende:
kep een vraagje is het mogelijk om de emailadres van Dr.Droxz aan mij te verschaffen, deze heeft het hoogste bod maar hij is op geen enkele manier te bereiken...
Dat topic is zojuist gesloten. Volgens mij onrechtvaardig.
Ik heb eenmalig via columbia een grote hoeveelheid films kunnen krijgen (in totaal een stuk of 50 gekocht). Was niet van plan hier reclame voor te gaan maken op Fok!. Maar nu er een kennis is die zijn 3 dvd's niet wil hebben, probeer ik die dingen hier kwijt te raken. Volgens mij is het geen handel. Ben geen winkel, en ben ook niet van plan hier iedere week films te gaan verkopen.
Zoals ik al eerder zei, deze aankoop is eenmalig geweest.
quote:Het gaat erom dat je de DVD's hebt gekocht met als doel verkoop met winst. Dat heet commercieel en is niet toegestaan. Het gaat er dus niet om of het eenmalig is of niet, het gaat om een commerciele verkoop
Op zondag 22 juni 2003 16:47 schreef Banzi het volgende:
[TK] 3 dvd'sDat topic is zojuist gesloten. Volgens mij onrechtvaardig.
Ik heb eenmalig via columbia een grote hoeveelheid films kunnen krijgen (in totaal een stuk of 50 gekocht). Was niet van plan hier reclame voor te gaan maken op Fok!. Maar nu er een kennis is die zijn 3 dvd's niet wil hebben, probeer ik die dingen hier kwijt te raken. Volgens mij is het geen handel. Ben geen winkel, en ben ook niet van plan hier iedere week films te gaan verkopen.
Zoals ik al eerder zei, deze aankoop is eenmalig geweest.
quote:Alle dvd's waren gewoon voor de 11 euro weer weggegaan naar kennissen... Van inkoop met winst als doel is dus geen sprake. Ik heb ze goedkoop in kunnen kopen, en heb alleen als doel gehad dat anderen hiervan mee konden profiteren.
Op zondag 22 juni 2003 16:52 schreef detulp050 het volgende:[..]
Het gaat erom dat je de DVD's hebt gekocht met als doel verkoop met winst. Dat heet commercieel en is niet toegestaan. Het gaat er dus niet om of het eenmalig is of niet, het gaat om een commerciele verkoop
- Mijn richtprijs lag 1,5 euro boven mijn inkoopsprijs (moet toch altijd een richtprijs opgeven)
- Mijn richtprijs ligt onder de prijzen van winkels
- Ik heb aangegeven dat ik ze voor mijn inkoopprijs wil verkopen. Dan maak ik er helemaal geen winst op, en is er dus ook geen sprake van een commerciele verkoop.
quote:Als je garandeert de DVD's tegen inkoopsprijs of lager te verkopen, dan ga ik ermee accoord en open ik je topic weer
Op zondag 22 juni 2003 16:56 schreef Banzi het volgende:[..]
- Mijn richtprijs lag 1,5 euro boven mijn inkoopsprijs (moet toch altijd een richtprijs opgeven)
- Mijn richtprijs ligt onder de prijzen van winkels
- Ik heb aangegeven dat ik ze voor mijn inkoopprijs wil verkopen. Dan maak ik er helemaal geen winst op, en is er dus ook geen sprake van een commerciele verkoop.
quote:Ik wil best garanderen dat ik ze voor inkoopsprijs (33 euro ex verzenden) ga verkopen. Hoger hoeft voor mij niet, dan ben ik er tenminste vanaf.
Op zondag 22 juni 2003 16:58 schreef detulp050 het volgende:[..]
Als je garandeert de DVD's tegen inkoopsprijs of lager te verkopen, dan ga ik ermee accoord en open ik je topic weer
Vanzelfsprekend is het niet toegestaan om illegale handel te bedrijven op FOK! Hieronder valt zeer zeker ook software, deze mag alleen in originele versie aangeboden worden. Bij twijfel kan besloten worden de advertentie te verwijderen, of om een bewijs van aankoop te vragen. Het aanbieden van grote hoeveelheden van hetzelfde produkt is ook niet toegestaan, dit om heling te voorkomen. Ook bootleg opnames en andere vormen van illegale kopieën zijn uit den boze. Verder mogen concertkaarten en andere toegangskaarten voor diverse evenementen, party's etc. slechts tegen kostprijs of lager verhandelt worden.
waarom mag dit niet dan? Het is legaal om licenties over te dragen aan anderen. En ik plaats deze aanvraag juist om illegale praktijken te voorkomen....
quote:Ik denk dat de verwarring komt door de term licentie. Dat klinkt alsof je alleen maar een licentienummer wilt hebben. En dat is niet toegestaan. Het is wel ok als je een compleet pakket kan overnemen, inclusief de originele media, mits deze niet meer draait op een andere computer.
Op maandag 23 juni 2003 11:50 schreef Henrico.Messias het volgende:waarom mag dit niet dan? Het is legaal om licenties over te dragen aan anderen. En ik plaats deze aanvraag juist om illegale praktijken te voorkomen....
Wij hebben een kleine productiestudio tussen Enkhuizen en Hoorn. We ........ etc.
.....Sorry voor commerciele doeleinden is V&A niet bedoeld.
Flauw, waarschijnlijk verdien jij nog meer met je krantenwijk.
Mark
quote:De intentie is commercieel en daarnaast is V&A niet voor diensten bedoeld
Op maandag 23 juni 2003 22:08 schreef markzz het volgende:
Tjonge detulp050Wij hebben een kleine productiestudio tussen Enkhuizen en Hoorn. We ........ etc.
.....Sorry voor commerciele doeleinden is V&A niet bedoeld.
Flauw, waarschijnlijk verdien jij nog meer met je krantenwijk.Mark
Tis erg moeilijk om mensen te bereiken.
Mark
quote:Misschien in Muziek ?
Op maandag 23 juni 2003 22:20 schreef markzz het volgende:
Ok, denk je dat ik 'm nog ergens anders op fok kwijt kan?Tis erg moeilijk om mensen te bereiken.
Mark
quote:Ik zal er binnenkort iets inzetten als:
Op donderdag 26 juni 2003 11:28 schreef DaBuzzzzz het volgende:
doe deze maar in de faq[FAQ V&A supl.] Zien is kopen!
quote:Ik wil hem nog wel even open doen ?
Op vrijdag 27 juni 2003 09:01 schreef BYM het volgende:
Ik vind het jammer dat ik zelf geen reaktie meer kon plaatsen in mijn topic , ik had gisteren een crematie en aansluitend avondeten, waardoor ik niet zelf nog wat neer kon frotten in mijn topic.[TK] Samsung SGH T100 (nieuw in doos, simlock vrij
quote:ajb
Op vrijdag 27 juni 2003 10:09 schreef detulp050 het volgende:[..]
Ik wil hem nog wel even open doen ?
[edit]
Ik ben klaar, many thans for the MOD's
[Dit bericht is gewijzigd door BYM op 27-06-2003 10:17]
quote:Vraag en aanbod is voor de verkoop van je tweedehands spulletjes, geen commercieele handel. Als jij iets groot inkoopt bij een groothandel is V&A niet de juiste plek om het te verkopen....
Op vrijdag 27 juni 2003 21:25 schreef Sayakoreante het volgende:
Toch wel jammer:
Vraag & Aanbod valt onder handel, lijkt mij toch.
Heb ik hier 1 laptop die ik wil verkopen, woppa, meteen topic gesloten.
Misschien kun je de sectie Vraag & Aanbod dan meteen weghalen...
Case closed.
quote:Zow hey...
Op vrijdag 27 juni 2003 21:31 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Vraag en aanbod is voor de verkoop van je tweedehands spulletjes, geen commercieele handel. Als jij iets groot inkoopt bij een groothandel is V&A niet de juiste plek om het te verkopen....
1 laptop is aardig groot ja.. heb je gelijk in. En over commercieel gesproken: Dit is niet gebaseerd op het maken van winst. Ik moet er vanaf. Als ik echt commercieel bezig zou zijn, was mijn topic iets geweest als: "Te koop 50x laptop, zomaar uit het niets. Grote restpartijen. Wij streven uit naar winst!"
quote:Wat is je email adres voor die laptop?
Op vrijdag 27 juni 2003 21:36 schreef Sayakoreante het volgende:[..]
Zow hey...
1 laptop is aardig groot ja.. heb je gelijk in. En over commercieel gesproken: Dit is niet gebaseerd op het maken van winst. Ik moet er vanaf. Als ik echt commercieel bezig zou zijn, was mijn topic iets geweest als: "Te koop 50x laptop, zomaar uit het niets. Grote restpartijen. Wij streven uit naar winst!"
duurt erg lang voordat deze dicht is... Of is een chip weer toegestaan?
quote:Nee hoor, had even iets anders te doen, maar hij is nu al dicht, dank je wel
Op zaterdag 28 juni 2003 18:26 schreef Banzi het volgende:
[TK] Xbox + HD + Chip + Spellenduurt erg lang voordat deze dicht is... Of is een chip weer toegestaan?
Graag een verklaring.
quote:Als ik zoek zie ik ook een aantal topics met gemodificeerde Xbox die WEL dicht zijn.
Op zaterdag 28 juni 2003 19:05 schreef Boomlaars het volgende:Deze was niet op slot, en aangezien je toch mag verwachten dat een mod zijn werk doet, ging ik ervanuit dat een verkoop in een dergelijke formulering wel toegestaan was.
Daar had je ook uit kunnen afleiden dat het niet toegestaan. ipv afgaan op 1 oud topic dat nog wel wel open is
quote:*kuch*
Op zaterdag 28 juni 2003 19:33 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
LOL voor deze sluitpost [TK] Xbox
quote:Wie zegt dat ik geen 2 xboxen heb?
Op zaterdag 28 juni 2003 19:39 schreef detulp050 het volgende:
Omdat ik weet dat er een modchip inzit ?
Je kunt natuurlijk wel beweren dat er geen modchip inzit, maar uit je vorige topic bleek dat er wel eentje in zat. Dus die XboX kun je simpelweg niet via Fok! verkopen.
quote:in het eerste topic heb je er maar 1 aangeboden!
Op zaterdag 28 juni 2003 19:40 schreef Boomlaars het volgende:Wie zegt dat ik geen 2 xboxen heb?
quote:Jij denkt dat mods achterlijk zijn of zo?
Op zaterdag 28 juni 2003 19:40 schreef Boomlaars het volgende:[..]
Wie zegt dat ik geen 2 xboxen heb?
quote:Breek me de bek niet open
Op zaterdag 28 juni 2003 19:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Jij denkt dat mods achterlijk zijn of zo?
quote:Dichtspijkeren mag wel?
Op zaterdag 28 juni 2003 19:44 schreef Poepoog het volgende:[..]
Breek me de bek niet open
quote:Doodsverwensing ?
Op zaterdag 28 juni 2003 19:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dichtspijkeren mag wel?
![]()
quote:Heb je twee Xboxen ?
Op zaterdag 28 juni 2003 19:40 schreef Boomlaars het volgende:[..]
Wie zegt dat ik geen 2 xboxen heb?
quote:Wat ik denk is niet relevant, to the point: wat is er raar aan het feit dat ik 2 Xbox'en in huis heb, ik heb de ene expres volgestouwd met die zooi (chip / HD) om eraan te verdienen, de andere gebruik ik puur als DVD-speler. Dus als ik dit expliciet in het aanbod vermeld, lijkt me het legitiem.
Op zaterdag 28 juni 2003 19:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Jij denkt dat mods achterlijk zijn of zo?
edit: bij de verkoop van de 2e uiteraard.
quote:En dan vraag je 375 voor die tweede x-box? natuurlijk, natuurlijk...
Op zaterdag 28 juni 2003 19:48 schreef Boomlaars het volgende:[..]
Wat ik denk is niet relevant, to the point: wat is er raar aan het feit dat ik 2 Xbox'en in huis heb, ik heb de ene expres volgestouwd met die zooi (chip / HD) om eraan te verdienen, de andere gebruik ik puur als DVD-speler. Dus als ik dit expliciet in het aanbod vermeld, lijkt me het legitiem.
edit: bij de verkoop van de 2e uiteraard.
quote:De tweede heb ik nog geeneens een prijs voor gegeven, mijn 2e topic omtrent de verkoop was inderdaad een (in theorie) omzeiling van de policy, maargoed, ik ben best bereid de originele te verkopen als het niet anders kan.
Op zaterdag 28 juni 2003 19:59 schreef calvobbes het volgende:
Dan is die tweede Xbox wel heel erg duur
quote:Dus het slotje was wel terecht?
Op zaterdag 28 juni 2003 20:01 schreef Boomlaars het volgende:De tweede heb ik nog geeneens een prijs voor gegeven, mijn 2e topic omtrent de verkoop was inderdaad een (in theorie) omzeiling van de policy
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 20:01 schreef Boomlaars het volgende:[..]
De tweede heb ik nog geeneens een prijs voor gegeven,
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 19:10 schreef Boomlaars het volgende:
Te koop:Xbox
PGR
DOA3
Geen controllersStartprijs (375)
Mail voor meer info
quote:In theorie niet, er werd tenslotte niks vermeld van een modchip of iets anders illegaals, alleen moderators zijn geen computers dus een verband leggen naar mijn vorig topic is niet zo moeilijk
Op zaterdag 28 juni 2003 20:02 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dus het slotje was wel terecht?
---------
1e topic vond ik ook niet terecht, ik handelde mijns inziens correct, aangezien ik eerst een ander topic had gezocht met een soortgelijke strekking, en die was ook gewoon open en stond er al een tijd, dus paste ik het bericht in dezelfde stijl aan..
quote:De tweede heb ik nog geeneens een prijs voor gegeven, mijn 2e topic omtrent de verkoop was inderdaad een (in theorie) omzeiling van de policy, maargoed, ik ben best bereid de originele te verkopen als het niet anders kan.
Op zaterdag 28 juni 2003 20:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
[..]
quote:En daarbij zag je even over het hoofd dat een paar andere topics WEL dicht waren.
Op zaterdag 28 juni 2003 20:06 schreef Boomlaars het volgende:1e topic vond ik ook niet terecht, ik handelde mijns inziens correct, aangezien ik eerst een ander topic had gezocht met een soortgelijke strekking, en die was ook gewoon open en stond er al een tijd, dus paste ik het bericht in dezelfde stijl aan..
quote:Je bent niet verplicht om iets te verkopen hoor
Op zaterdag 28 juni 2003 20:07 schreef Boomlaars het volgende:ik ben best bereid de originele te verkopen als het niet anders kan.
quote:Uiteraard, maar ik wil 1 van de 2 kwijt.
Op zaterdag 28 juni 2003 20:11 schreef calvobbes het volgende:[..]
Je bent niet verplicht om iets te verkopen hoor
quote:Laat maar..ik heb al de nodige email reacties. Toch bedankt voor de feedback.
Op zaterdag 28 juni 2003 20:12 schreef Boomlaars het volgende:[..]
Uiteraard, maar ik wil 1 van de 2 kwijt.
Ik zie nu weer een JBL SCS 178 setje aangeboden worden, mooi setje maar de vraagprijs is net zo duur als het setje op het moment nieuw is te kopen in sommige NL shops.
Omdat dit geen markplaats is en je reacties kan plaatsen op deze verkoop, wilde ik toch bijna weer iets neerzetten om de verkoper aan te sporen een realistische 2de hands prijs te gebruiken.
Zou 1 van de mods mij kunnen overtuigen dat dit een slechte instelling van mij is?
Ik wil niet stoken, alleen graag een discussie over een eerlijke prijs vind ik toch een mogelijkheid, zeker omdat ik toch veel spullen zie die na enig positief doch rechtvaardig commentaar naar een betere prijs gaan dan de vraagprijs zonder commentaar voorafgegaand.
ehm ff linkje: [V&A CENTRAAL] Ervaringentopic I
persoon reageert al 4 dagen niet meer op email en nog steeds geen betaling.
[Dit bericht is gewijzigd door Fugie op 28-06-2003 20:52]
quote:waarvoor?
Op zaterdag 28 juni 2003 20:43 schreef Fugie het volgende:
zou ik wat meer informatie mogen over de ze gebruiker:
flesje_bier: http://forum.fok.nl/profile.php?id=44556
quote:En wat zou Fok! daar aan kunnen veranderen?
Op zaterdag 28 juni 2003 20:43 schreef Fugie het volgende:persoon reageert al 4 dagen niet meer op email en nog steeds geen betaling.
Kunnen we geen sticky topic maken met USERS die niet meer reageren nadat ze hebben geboden (en ook de trade geregeld is)
want ik heb nu al 2 usertjes die geboden hebben op verschillende produkten. en die lullen dat ze de overschrijving al gedaan hebben etc etc en gewoon verder nix meer van zich laten horen
als we een sticky topic maken kunnen we deze user weren en de bedragen die ze hebben geboden niet serieus nemen
quote:Dag Kaio,
Op dinsdag 1 juli 2003 14:17 schreef kaio het volgende:
to the modjes:Kunnen we geen sticky topic maken met USERS die niet meer reageren nadat ze hebben geboden (en ook de trade geregeld is)
want ik heb nu al 2 usertjes die geboden hebben op verschillende produkten. en die lullen dat ze de overschrijving al gedaan hebben etc etc en gewoon verder nix meer van zich laten horen
als we een sticky topic maken kunnen we deze user weren en de bedragen die ze hebben geboden niet serieus nemen
Zeer binnenkort heb ik vakantie en dan wil ik een soort centraal beoordelingssysteem voor zowel kopers als verkopers opzetten, waarbij dit soort érvaringen' beter gecentreerd kunnen worden.
Zouden alle reactie's in [TK/TR] 2200+ tegen een 15" of grotere TFT verwijderd kunnen worden en de titel veranderd kunnen worden in
[ruilen/tk] 2200+ tegen een 15" of grotere TFT
alvast bedankt
quote:nieuwe ronde nieuwe kansen, die titel had ik inderdaad al voor je aangepast
Op dinsdag 1 juli 2003 19:05 schreef hielkej het volgende:
HalloZouden alle reactie's in [TK/TR] 2200+ tegen een 15" of grotere TFT verwijderd kunnen worden en de titel veranderd kunnen worden in
[ruilen/tk] 2200+ tegen een 15" of grotere TFTalvast bedankt
K heb van sommige meer dan 1 dus mail me je bod.
surfmail@chello.nl
------------------------------------------------------------------
quote:Omdat je ze in een partij hebt gekocht en ze weer verkoopt, valt dit onder de noemer handel. En handel mag niet
Op donderdag 10 juli 2003 20:04 schreef Ookhoi het volgende:
Waarom word dit steeds verwijderd :S heb die user policy 20 keer doorgelzen en kan niets vinden.
Titel: [TK] Pentium 4 (IV) Processors
Pentium 4 - 1700 Mhz ¤95,-
Pentium 4 - 1800 Mhz ¤105,-
Pentium 4 - 1900 Mhz ¤115,-
Pentium 4 - 2000 Mhz ¤125,-K heb van sommige meer dan 1 dus mail me je bod.
surfmail@chello.nl
kan een mod hier een puinruimen , een newby moet weer is even van zich laten horen , graag alles weghalen behalve de eerste post , mij een beetje voor oplichter betitelen
quote:We kunnen weer opnieuw beginnen...
Op vrijdag 11 juli 2003 14:47 schreef morpheus_at_work het volgende:
[TK} sony dru-500a dvd +/- r(w) branderkan een mod hier een puinruimen , een newby moet weer is even van zich laten horen , graag alles weghalen behalve de eerste post , mij een beetje voor oplichter betitelen
Waarom is de reactie weg geedit? De topicstarter vraagt zelf om op of aanmerkingen....
quote:V&A is niet bedoeld als discussieforum. Dus een recensie, afkraking, ophemeling e.d. van een product hoort er niet thuis. Daarom is het verwijderd. Je kunt de op- en aanmerkingen dan ook meer zien als vragen over het product als je interesse hebt. Daarom is de reactie verwijderd.
Op zaterdag 12 juli 2003 11:46 schreef clerk het volgende:
In [TK] MSI 648 MAX P4 2400 een reactie van mij gemod, waarin mogelijkerwijs belangrijek informatie aangegeven stond voor een uiteindelijke koper. Er stond ook duidelijk bij aangegeven dat het niet de schuld van de verkoper zou zijn alleen dat de potentiele koper ergens op zou moeten letten.Waarom is de reactie weg geedit? De topicstarter vraagt zelf om op of aanmerkingen....
quote:Wordt erg slordig mee omgegaan.Noem een minimumprijs bij topics waarin mensen mogen bieden op het product. Dit om onzin biedingen a la '1 euro' te voorkomen.
En als iemand wat te koop aanbiedt hier, zou het bieden dan ook niet in het topic moeten plaatsvinden?
Anders wordt het gewoon een kwestie van je zooi er neerkwakken met een opmerking als "mail me maar" erbij en je hoeft er verder niet meer naar om te kijken. Ook best, maar dan kun je evengoed de "reageer op dit bericht" optie eruit slopen.
quote:Dat gaat niet lukken want dan is het forum stuk
Op zaterdag 12 juli 2003 19:36 schreef NorthernStar het volgende:
twee kleine puntjes:
[..]Wordt erg slordig mee omgegaan.
En als iemand wat te koop aanbiedt hier, zou het bieden dan ook niet in het topic moeten plaatsvinden?Anders wordt het gewoon een kwestie van je zooi er neerkwakken met een opmerking als "mail me maar" erbij en je hoeft er verder niet meer naar om te kijken. Ook best, maar dan kun je evengoed de "reageer op dit bericht" optie eruit slopen.
Dat mensen met elkaar gaan mailen naar aanleiding van een te koop of gezocht topic lijkt me geen probleem. Die minimum prijs moet er inderdaad wel in, maar waar dat niet gebeurt is nu meestal de eerste reactie "wat is de prijs". Dus wat wij daar verder aan moeten veranderen weet ik niet precies, kun je misschien wel aangeven wat voor idee je hierover had?
quote:Dichtgooien als iemand de minimumprijs er niet bijzet (of anders binnen een halfuur nadat hij hierop gewezen is maar niet aanpast bijvoorbeeld).
Op zaterdag 12 juli 2003 20:08 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Dat gaat niet lukken want dan is het forum stuk
Dat mensen met elkaar gaan mailen naar aanleiding van een te koop of gezocht topic lijkt me geen probleem. Die minimum prijs moet er inderdaad wel in, maar waar dat niet gebeurt is nu meestal de eerste reactie "wat is de prijs". Dus wat wij daar verder aan moeten veranderen weet ik niet precies, kun je misschien wel aangeven wat voor idee je hierover had?
Anders kun je wel zo'n regel maken maar stelt het geen ruk voor.
[Tk] Nokia 3210 + 35 euro beltegoed probeer ik mijn Nokia 3210 te verkopen. komt er iemand zn 3330 verkopen.........
quote:Oke maar topics zonder minimum prijs hoeven niet per definitie te falen. Dat gebeurt pas als andere users of onnodig in 10 voud gaan vragen wat de prijs is en de faq quoten of onzinnig gaan bieden. En dat is niet te wijten aan de TS dus vind een topic meteen op slot dan wel een harde straf en ben bang dat we daar weinig sympathie mee te weeg brengen. En vaak gaat een topic zonder vraagprijs ook wel goed, mits het eerste bod maar goed gaat en mensen niet gaan (in 10 voud) gaan lopen zeiken. Als iemand geen prijs in zijn topic zegt en 1 iemand vraagt daarna is er ook niks aan de hand volgens mij.
Op zaterdag 12 juli 2003 20:22 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Dichtgooien als iemand de minimumprijs er niet bijzet (of anders binnen een halfuur nadat hij hierop gewezen is maar niet aanpast bijvoorbeeld).
Anders kun je wel zo'n regel maken maar stelt het geen ruk voor.
quote:Dat kun je hier inderdaad melden! Reactie is weg-ge-edit ..
Op maandag 14 juli 2003 22:54 schreef Black-Death het volgende:
Ik weeet niet waar ik het moet plaasten maar goed:[Tk] Nokia 3210 + 35 euro beltegoed probeer ik mijn Nokia 3210 te verkopen. komt er iemand zn 3330 verkopen.........
[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 15-07-2003 00:17]
quote:dankje
Op dinsdag 15 juli 2003 00:14 schreef Poepoog het volgende:
MrCaBLeGuY complimenten het afhandelen van die autotopics
Ik heb net wel een post van jou geweggemaakt Reply op die jongen die zijn telefoon aanbod in een topic waar iemand anders zijne probeert te verkopen, das niet helemaal de bedoeling.
quote:Maar ik heb die andere telefoon ook al gekocht
Op dinsdag 15 juli 2003 00:16 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
dankje
Ik heb net wel een post van jou geweggemaakt
Reply op die jongen die zijn telefoon aanbod in een topic waar iemand anders zijne probeert te verkopen, das niet helemaal de bedoeling.
quote:Oke gelukkig maar dan
Op dinsdag 15 juli 2003 00:17 schreef Poepoog het volgende:[..]
Maar ik heb die andere telefoon ook al gekocht
quote:Ja en ik wou die 3330 ook nog
Op dinsdag 15 juli 2003 00:18 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Oke gelukkig maar dan
quote:welke gsm heb je gekocht ?
Op dinsdag 15 juli 2003 00:17 schreef Poepoog het volgende:[..]
Maar ik heb die andere telefoon ook al gekocht
quote:Thnx
Op maandag 14 juli 2003 23:56 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Dat kun je hier inderdaad melden! Reactie is weg-ge-edit ..
de titel moet worden: gezocht 128 mb sdram, 3 stuks
Ik kan em niet meer vinden, ook niet via search.
Weten jullie waar ie gebleven is?
Ook al niet helemaal volgens de regels door hem maar ik krijg em nu wel geloof ik
quote:Denk je dat ik er iets aan verdien als ik voor deze DVD 20 euro ontvang en zelf nog de verzendkosten betaal ??
Op dinsdag 15 juli 2003 16:28 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
[TK] DVD Catch me if you can
Maar goed, laat m maar dicht hoor. Zo levensbelangrijk is het allemaal ook weer niet
quote:Nee sorry zijn algeme policy's over op het forum, gewoon totaal niet toegestaan. Ook niet eenmalig of met goed bedoelde doeleinde, dus helaas.
Op dinsdag 15 juli 2003 19:26 schreef American_Nightmare het volgende:
Modjes, mag ik een xbox modchip te koop aanbieden? Ik heb er 1 over, dus het betreft absoluut geen handeltje o.i.d.
De chips zijn niet illegaal; het inbouwen met commerciele doeleinden wel.
quote:OK.
Op dinsdag 15 juli 2003 19:35 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Nee sorry zijn algeme policy's over op het forum, gewoon totaal niet toegestaan. Ook niet eenmalig of met goed bedoelde doeleinde, dus helaas.
quote:Thnx
Op dinsdag 15 juli 2003 19:37 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
OK.
Bijv in [TK] Diamond Viper Pro-Video 4 MB SGRAM videokaart:
quote:Of in [TK] Radeon 9700 PRO (Club3D), 75 euro bieden voor een kaart van bijna 300 euro.
Op zondag 16 maart 2003 20:33 schreef Mazx het volgende:
Jah! ik wil best een stoere viedejoowkaart van wel 4 MB!!
Maarre pci, huh... moet je me ff vertellen hoe ik die in het slot stop waar nu mijn overgeclockte MSI GeForce 4 Ti4600 zit
..
ik bied.....ehh.....nee reken ¤25,- verwijderingsbijdrage en dan neem ik 'm wel over...
ehh admins kunnen we dit soort
berichten niet auto-locken ofzo?
In [TK] ATi Radeon 8500DV All In Wonder 64MB gaat het ook leuk mis trouwens.
Kan er misschien wat strenger tegen opgetreden worden? Gewoon ff een paar keer flink duidelijk te maken dat als je niet geinteresseerd bent, je ook gewoon uit het topic dient te blijven? Ik word er persoonlijk een beetje schijtziek van, en het weerhoudt mij er eigenlijk van om spullen hier te koop aan te bieden: er zitten teveel gasten die wel even de stoere handelaar willen gaan uithangen en met een bizar laag bod komen en als je d'r niet op ingaat, kraken ze je product af of krijg je een scheldkannonade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |