abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:43:43 #1
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9861868
Als vervolg op:

Bijna 30... is dit het nou?

en

30er worden, en dan? [deel 2]

hier Deeltje 3 alweer!

[Dit bericht is gewijzigd door Loesje29 op 18-04-2003 15:45]

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_9861877
begint het dán pas .
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:47:08 #3
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9861943
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:44 schreef FlyingFox het volgende:
begint het dán pas .
Er staat ook niet voor niets een vraagteken achter de topictitel...
People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:48:55 #4
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9861978
Thoth... zeg... ehm... ben jij als oudere jongere zo technisch om je laatste lange post uit het vorige deel hier neer te kwakken? Kunnen we daar weer op verder gaan
pi_9862000
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:44 schreef FlyingFox het volgende:
begint het dán pas .
Dit zei mijn moeder altijd. Haar 30ger jaren waren haar gelukkigste jaren.
"You think you're big time!? You're gonna die big time!"
pi_9862012
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:48 schreef Loesje29 het volgende:
Thoth... zeg... ehm... ben jij als oudere jongere zo technisch om je laatste lange post uit het vorige deel hier neer te kwakken? Kunnen we daar weer op verder gaan
Loesje...zeg...ehm...had jij als topicstarter dat niet eventjes kunnen regelen toen je enthousiast deeltje drie ging openen

*slentert naar deeltje twee om zijn post even op te halen

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_9862124
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:07 schreef Maerycke het volgende:

Ik merk toch ook wel dat de interesses soms echt mijlenver uit elkaar liggen. Kost me af en toe wel moeite om me in te leven in de gesprekjes over babyhapjes en luieruitslag enzo..

Collega's, familie, vrienden.....het is inmiddels een vast onderwerp van gesprek en er is nog veel over te weten ook. Kinderen nemen, hebben, opvoeden is een levensstijl op zich geloof ik. Ik weet er nu ook teveel vanaf omdat ik er vaak naar moet luisteren. Misschien handig voor de toekomst maar misschien ook niet want de ontwikkelingen op het gebied van kinderen zijn haast niet bij te houden
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:09 schreef MissAlPacino het volgende::

Qua werk moet je misschien niet te veel van jezelf eisen
Lekker leuke dingen doen en 's-avonds vooral relaxen met een filmpje bijvoorbeeld.

Je hebt helemaal gelijk maar wat ik weet en wat ik voel wil nog weleens met elkaar botsen. Erh, wat ik weet en wat ik voel botst eigenlijk altijd. Maar wellicht is dat meer een oefening baart kunst zaak. Aldoende leert men. Wijsheid komt met de jaren. En meer van dat soort geruststellende clichés.
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:30 schreef Loesje29 het volgende::

Ben trots op jullie!!!!! Weer helemaal ontopic! Woeiiiiiiiii
Pssst... even heel erg off-topic... hoe gaan we Deeltje 3 noemen? Wij als volwassenen moeten even vooruit denken... hehehe. Of gewoon hetzelfde?

Wij als volwassenen moeten inderdaad vooruit denken, zie je wel, nog een verplichting!
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:59:56 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9862189

REEKS
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_9862192
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:56 schreef thoth het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk maar wat ik weet en wat ik voel wil nog weleens met elkaar botsen. Erh, wat ik weet en wat ik voel botst eigenlijk altijd. Maar wellicht is dat meer een oefening baart kunst zaak. Aldoende leert men. Wijsheid komt met de jaren. En meer van dat soort geruststellende clichés.

We weten het allemaal precies maar doen, hoooo maar
pi_9862292
Tis te hopen dat je leven begint wanneer je bewustzijn enigsinds gevormd is.. zo rond je 6de jaar begint je inlevingsvermogen zich te ontwikkelen en ga je je eigen mening een beetje vormen. (toch?) Iig begint je leven niet als je 30 bent geworden! (ik moet nog 30 worden, dus wie weet zeg ik over een paar jaar, "hé shit, I'm alive!!" ... maar je begrijpt wat ik bedoel)
Zelfs met de guldenmiddenweg kan je nog twee kanten uit.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:05:42 #11
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9862296
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:59 schreef Maanvis het volgende:

REEKS
Zal wel aan mijn leeftijd liggen dat ik dit niet snap... maarreh....

... u bedoelt? En vanwaar dat negatieve duimpje?

[Dit bericht is gewijzigd door Loesje29 op 18-04-2003 16:07]

Moderator vrijdag 18 april 2003 @ 16:07:09 #12
5428 crew  miss_sly
pi_9862323
ja, het leven begint pas!

Ik ben nu 34 en de laatste jaren is het leven alleen maar beter en mooier geworden. Ik heb vorig jaar eindelijk mijn VWO diploma gehaald, ik voel me goed over en met mezelf, heb een fijne relatie en ben dit jaar voor het eerst ver weg, met het vliegtuig, op vakantie geweest!

De 'twenties' waren helemaal niet zo leuk, veel gedoe met vriendjes/relaties, werk, geld, familie, enz. Nu is het allemaal wat rustiger, ikzelf ook denk ik , het is niet meer zo belangrijk wat anderen (inclusief die familie) denken en vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door miss_sly op 18-04-2003 16:11]

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:09:27 #13
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9862375
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:07 schreef miss_sly het volgende:
... De 'twenties' waren helemaal niet zo leuk, veel gedoe met vriendjes/relaties, werk, geld, familie, enz. Nu is het allemaal wat rustiger, ikzelf ook denk ik , het is niet meer zo belangrijk wat anderen (inclusief die familie) denken en vinden.
Maar hoe komt dat dan bij jou, dat het allemaal wat rustiger is? Is dat omdat je bepaalde doelen hebt bereikt die je wilde (bv. qua werk, leuke relatie e.d.) ... of omdat je je ergens bij hebt neergelegd?

Edit: beetje raar gesteld, mijn bovenste vraag. Ik bedoel dus... als bepaalde dingen eenmaal op zijn plaats zijn gevallen... dan wordt het dus rustiger? Dan komen er geen 'nieuwe' dingen voor in de plaats waar je mee te maken krijgt als je wat ouder wordt en waar je je druk om gaat maken?

vrijdag 18 april 2003 @ 16:13:50 #14
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9862461
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:09 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Maar hoe komt dat dan bij jou, dat het allemaal wat rustiger is? Is dat omdat je bepaalde doelen hebt bereikt die je wilde (bv. qua werk, leuke relatie e.d.) ... of omdat je je ergens bij hebt neergelegd?

Edit: beetje raar gesteld, mijn bovenste vraag. Ik bedoel dus... als bepaalde dingen eenmaal op zijn plaats zijn gevallen... dan wordt het dus rustiger? Dan komen er geen 'nieuwe' dingen voor in de plaats waar je mee te maken krijgt als je wat ouder wordt en waar je je druk om gaat maken?

Ik heb toch wel hetzelfde hoor.. ik maak me gewoon minder druk
Doelen zat die ik nog wil bereiken, maar ik ben innerlijk gewoon meer tot rust gekomen. (Damn.. ik word nog soft.. )
  Moderator vrijdag 18 april 2003 @ 16:18:54 #15
5428 crew  miss_sly
pi_9862588
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:09 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Er zijn meerdere dingen.
Ik ben zelf rustiger geworden, o.a. door de ervaringen die je opdoet, je leert je minder snel druk te maken over dingen. Dingen die je al wel weet (je ergens druk over maken heeft weinig zin) ervaar je ook inderdaad een paar keer en dan kun je er ook pas wat mee; snap je wat ik bedoel? Bijvoorbeeld: je weet wel dat slapeloze nachten omdat je bang bent dat je vriendje bij je weggaat niet helpen en dat hij alsnog vertrekken kan, maar in de loop van de jaren slaap je er ook geen uur minder om, want je hebt ervaren dat het niet helpt.

Ik ben ook anders naar problemen gaan kijken. Een heleboel problemen zijn eigenlijk niet echt problemen, in ieder geval neit zo vreselijk ongelofelijk belangrijk als we soms denken. Ik heb leren relativeren.

In mijn geval scheelt het ook dat ik me als vrouw toch geen zorgen hoef te maken over het moment waarop ik kinderen zou moeten gaan krijgen enzo, omdat ik weet dat ik ze niet kan krijgen. Ik richt mijn leven dus anders in, en specifieke probleem waar vrouwen in de dertig mee geconfronteerd worden, gaat aan mijn deurtje voorbij. Verdrietig, maar wel duidelijk.

En er komt van alles in de plaats. Het leven is nooit saai, er zijn altijd nieuwe dingen te ontdekken, andere mensen om te leren kennen, onbekende zaken om te leren, een studie om op te pakken, boeken om te lezen, landen om te ontdekken.

pi_9862601
Mijn twenties zijn verknalt door familieproblemen. Voor mij begon het leven inderdaad pas weer bij 30.
Maar het was meer een nieuw begin.
Waarschijnlijk zit ik me ergens nog wel een beetje af te vragen of ik niet iets belangrijks gemist heb tijdens die verloren jaren.
Waarschijnlijk wel.
Maar of het nou echt belangrijk was.....?
Als ik ervan overtuigd ben dat dat niet het geval is misschien kan ik dan ook eens wat rustiger worden.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:22:23 #17
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9862657
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:18 schreef miss_sly het volgende:
...

En er komt van alles in de plaats. Het leven is nooit saai, er zijn altijd nieuwe dingen te ontdekken, andere mensen om te leren kennen, onbekende zaken om te leren, een studie om op te pakken, boeken om te lezen, landen om te ontdekken.

Miss_sly... mag ik even opmerken dat ik grote bewondering heb voor de manier waarop jij in het leven staat?

Je hebt in je verhaal bijzonder goede punten gesteld, waar veel van ons nog een voorbeeld aan mogen nemen.

Je bent een AANWINST voor ons 30-ers topic!!!

pi_9862699
Ooo grappig hoe herkenbaar dit allemaal is!!
In mijn twenties heb ik echt veel ellende meegemaakt. Ben sinds een paar maanden wat rustiger geworden en voel me eindelijk weer wat happier, al komt dit dan wel door medicijnen.
pi_9862773

Twenties zijn bij mij ook redelijk verknald door allerlei factoren. Alhoewel ik nog 28 ben, heb ik meer rust in mijn gat. En dat werd tijd ( zegt mijn omgeving )

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:28:34 #20
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9862808
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:24 schreef MissAlPacino het volgende:
Ooo grappig hoe herkenbaar dit allemaal is!!
In mijn twenties heb ik echt veel ellende meegemaakt. Ben sinds een paar maanden wat rustiger geworden en voel me eindelijk weer wat happier, al komt dit dan wel door medicijnen.

Mijn jeugd en twintiger jaren liepen echt niet soepel. Pas sinds een jaar of 5 kan ik echt zeggen dat ik het allemaal op de rails heb staan zoals ik wil. Bovendien relativeer ik ook meer en zie ik het allemaal wat minder somber in

Moderator vrijdag 18 april 2003 @ 16:34:26 #21
5428 crew  miss_sly
pi_9862934
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:22 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Miss_sly... mag ik even opmerken dat ik grote bewondering heb voor de manier waarop jij in het leven staat?

Je hebt in je verhaal bijzonder goede punten gesteld, waar veel van ons nog een voorbeeld aan mogen nemen.

Je bent een AANWINST voor ons 30-ers topic!!!

Dank je!
is wel wat veel eer hoor

Ik denk dat ik door de moeilijke jaren juist heb geleerd om gelukkiger te zijn als het beter gaat, het meer te waarderen. Ook heb ik geleerd dat ik sterk ben; natuurlijk is mijn leven plezieriger met mijn vriend (een goede relatie) en een fijne band met mijn familie, maar ik weet dat wat er ook gebeurt, ik sterk, onafhankelijk en zelfstandig genoeg ben om door te gaan.

Wat ik ook geleerd heb is dat ik niet in het verleden kan en wil leven. J ehoort soms mensen zeggen: vroeger op de middelbare school, dat was pas een geweldige tijd, ik zou zo terug willen!
Ik wil dat niet eens. Alle leuke en minder leuke tijden zijn geweest, ik wil nergens naar terug. Ik heb nergens spijt van en wil niets opnieuw laten gebeuren. Ik leef NU en daar is het goed en fijn

Ik heb ook heel erg veel geleerd van mijn vriend, die toch 'pas' 23 is, hetgeen toch ook wel laat zien dat het niet alleen leeftijd en ervaring, maar ook een stukje karakter is denk ik

pi_9862974
Maarre even onder de vrijgezellen dertigers...
Ik voel me echt wel gelukkiger en ben vrijgezel. Maar omdat wij in onze twenties nogal hartpijn gehad hebben en omdat we nu meer dingen "denken" te weten, wordt het dan niet moeilijker om een partner te vinden?? Ik weet nu precies wat ik wel en wat ik niet wil en ben heel wat kritischer geworden.
pi_9863014
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:36 schreef MissAlPacino het volgende:
Ik voel me echt wel gelukkiger en ben vrijgezel. Maar omdat wij in onze twenties nogal hartpijn gehad hebben en omdat we nu meer dingen "denken" te weten, wordt het dan niet moeilijker om een partner te vinden?? Ik weet nu precies wat ik wel en wat ik niet wil en ben heel wat kritischer geworden.
inderdaad, vooral dat kritischer merk ik heel erg. Ik stap niet meer zo snel in een relatie of zo iets. Ik zit soms thuis, kijk om me heen, zie een klein maar fijn appartementje en denk: wauw, dit is het. En dat heb ik nog noooit gehad. Pas nu is dit MIJN huisje. En daar hoort eigenlijk niemand bij, tenzij je echt heeeeeeeel leuk bent
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:39:40 #24
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9863036
quote:
Helemaal absoluut waar (als ik voor mezelf spreek tenminste).
Door al mijn 'ervaring' met relaties - op wat voor manier ook: liefdesrelaties, familiebanden, 'gewone' vrienden en vriendinnen - ben ik ook héél veel kritischer geworden. Argwanend en cynisch ook een beetje, moet ik eerlijk zeggen.
Mensen waarvan ik op het eerste gezicht denk 'oh wat aardig!', daar denk ik meteen achteraan 'effe kijken wat dáár weer voor addertje onder het gras zit'. Ik vertrouw het allemaal niet meer zo.
pi_9863076
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:39 schreef Loesje29 het volgende:

[..]
Mensen waarvan ik op het eerste gezicht denk 'oh wat aardig!', daar denk ik meteen achteraan 'effe kijken wat dáár weer voor addertje onder het gras zit'. Ik vertrouw het allemaal niet meer zo.

Ik denk dan altijd: daar zit vast een kut-karakter onder. En meestal heb ik ook gelijk dan...
burgerweeshuis
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:42:07 #26
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9863089
quote:
Ik ben niet zo zeer kritisch als dat ik simpelweg ruimte om heen nodig heb. Ik heb toch de ervaring dat de mannen die ik tegenkom al heel snel over willen gaan tot huisje-boompje-beestje en zelden iets voelen voor bijvoorbeeld een LAT-relatie. Ik heb niet constant iemand om me heen nodig, maar zoek (nou ja zoek.. is niet helemaal wat ik bedoel) iemand die gewoon zijn eigen leven kan leiden en waarmee je leuke dingen kan doen en intimiteit kan delen op de momenten waarop je daar behoefte aan hebt.

Ik ben gewoon heel happy met de manier waarop ik op dit moment leef. Om iemand te vinden die daar bij past.. of liever nog die daaraan elementen toevoegt, is heel erg moeilijk, denk ik.

vrijdag 18 april 2003 @ 16:46:31 #27
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9863179
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:42 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik ben niet zo zeer kritisch als dat ik simpelweg ruimte om heen nodig heb. Ik heb toch de ervaring dat de mannen die ik tegenkom al heel snel over willen gaan tot huisje-boompje-beestje en zelden iets voelen voor bijvoorbeeld een LAT-relatie. Ik heb niet constant iemand om me heen nodig, maar zoek (nou ja zoek.. is niet helemaal wat ik bedoel) iemand die gewoon zijn eigen leven kan leiden en waarmee je leuke dingen kan doen en intimiteit kan delen op de momenten waarop je daar behoefte aan hebt.
..

Weet je wat nou zo vreemd is? Ik heb het idee (vooroordeel misschien wel dan... ai...) dat dit JUIST is wat mannen willen!!!!!!! Precies wat jij opnoemt!

Heren dertigers? Roept u eens?

Oh en trouwens... misschien een hele persoonlijke vraag Maerycke en je hoeft er ook geen antwoord op te geven als je niet wilt natuurlijk... Maar hoe zit het dan bij jou met je leeftijd en een eventuele kinderwens? Of passen kinderen niet in het leven dat jij graag wilt?

vrijdag 18 april 2003 @ 16:47:58 #28
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9863210
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:46 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Weet je wat nou zo vreemd is? Ik heb het idee (vooroordeel misschien wel dan... ai...) dat dit JUIST is wat mannen willen!!!!!!! Precies wat jij opnoemt!

Oh en trouwens... misschien een hele persoonlijke vraag Maerycke en je hoeft er ook geen antwoord op te geven als je niet wilt natuurlijk... Maar hoe zit het dan bij jou met je leeftijd en een eventuele kinderwens? Of passen kinderen niet in het leven dat jij graag wilt?

Is inderdaad een hele persoonlijke vraag in mijn geval... Ik heb nooit kinderen gewild.. en een half jaar terug kwam ik er achter dat ik ze ook uberhaupt niet kon krijgen..

Op de één of andere manier voelde ik me ondanks dat ik ze nooit gewild heb toch wel lullig.

pi_9863221
quote:

[..]

Geen dertiger, maar ik roep wel ff.

Ik zoek nu zoiets wel ja, maar mischien over een tijdje niet. Ik denk als je de echte-helemaal-juiste-mega-lieve-partner vinde, dat huisje-boompje-beestje ellende vanzelf komt. Alhoewel ik betwijfel of dat in mijn karakter zit....

burgerweeshuis
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:52:15 #30
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9863297
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:47 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Is inderdaad een hele persoonlijke vraag in mijn geval... Ik heb nooit kinderen gewild.. en een half jaar terug kwam ik er achter dat ik ze ook uberhaupt niet kon krijgen..

Op de één of andere manier voelde ik me ondanks dat ik ze nooit gewild heb toch wel lullig.

Dat je je toch zo voelde kan ook niet anders. Je wilde ze niet, maar het was geen vaststaand iets. Ik bedoel... als je had gewild had je er zó anders over kunnen denken op een later tijdstip. Het moment dat je te horen kreeg dat je ze uberhaupt niet kunt krijgen... dan wordt het definitief natuurlijk.

Heeft dat ook iets te maken met het feit dat jij nou niet bepaald het huisje-boompje-beestje gebeuren zoekt? Of heeft dat helemaal NIETS met elkaar te maken en heb je dat altijd al zo gewild?

Jeetje... alweer zo'n sterke zelfstandige vrouw in dit topic...

pi_9863300
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:38 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

inderdaad, vooral dat kritischer merk ik heel erg. Ik stap niet meer zo snel in een relatie of zo iets. Ik zit soms thuis, kijk om me heen, zie een klein maar fijn appartementje en denk: wauw, dit is het. En dat heb ik nog noooit gehad. Pas nu is dit MIJN huisje. En daar hoort eigenlijk niemand bij, tenzij je echt heeeeeeeel leuk bent

Ik ben echt heeeel leuk!
Ik ben ook heel tevreden in mijn appartementje, ik voel me er thuis en kan de laatste tijd ook goed alleen zitten. Ik moet alleen nog iets aan mijn tuintje doen, 1 grote wildernis
  Moderator vrijdag 18 april 2003 @ 16:53:08 #32
5428 crew  miss_sly
pi_9863317
Ik ben niet zozeer kritischer geworden, als wel wat milder. Ik probeer (lukt nog lang niet altijd hoor ) mensen wat meer te accepteren zoals ze zijn en dan blijkt vaak dat er toch meer in zit dan je zou denken. En iedereen heeft z'n foutjes, wijzelf net zo goed, dus mag een ander die ook hebben. Ik kan wel erg kritisch zijn, maar als men zo ook naar mij kijkt, heb ik een probleem

Wat betreft de relatie: mijn vriend en ik wonen sinds juni vorig jaar samen. Door de omstandigheden gedwongen, hebben wij het proces van bij elkaar zijn telkens een beetje op kunnen voeren. Hij studeerde toen ik hem leerde kennen en woonde 175 kilometer verderop. Hij kon niet zomaar zijn studie ergens anders, dichterbij, afmaken en ik wilde en kon daar niet zomaar een baan gaan zoeken. Dus hebben we onze relatie langzaam maar zeker verdiept: in het begin zagen we elkaar om de paar weken een weekendje, na ongeveer een jaar spraken we af dat we onze wekkenden zo zouden plannen dat we altijd (hetzij bij hem, hetzij bij mij) samen konden zijn. Weer later nam ik wat vaker een vrije vrijdag of kon hij door colleges wat langer bij mij blijven en zagen we elkaar nog langer. En vorig jaar, toen we drie jaar samen waren, zijn we gaan samenwonen omdat hij een afstudeerplek dichtbij mij had geregeld. Een proces dus, waarbij we aan het samenzijn konden wennen.

Ik weet dat ik alleen, zonder vriend, ook een goed en gelukkig leven zal kunnen leiden hoor, maar ik denk wel dat mijn leven met een gezonde relatie gelukkiger is

vrijdag 18 april 2003 @ 16:53:18 #33
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9863323
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:48 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Geen dertiger, maar ik roep wel ff.

Ik zoek nu zoiets wel ja, maar mischien over een tijdje niet. Ik denk als je de echte-helemaal-juiste-mega-lieve-partner vinde, dat huisje-boompje-beestje ellende vanzelf komt. Alhoewel ik betwijfel of dat in mijn karakter zit....

Lieve zwaai... het feit dat je 'ellende' achter huisje-boompje-beestje neerzet is eigenlijk al duidelijk genoeg he
pi_9863335
quote:
Neuh niet op zoek naar het realiseren van het huisje boompje beestje ideaal.
pi_9863401
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:53 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Lieve zwaai... het feit dat je 'ellende' achter huisje-boompje-beestje neerzet is eigenlijk al duidelijk genoeg he

nope inderdaad haha veel plezier vanavond, we spreken elkaar wel weer
burgerweeshuis
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:57:30 #36
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9863420
Thoth? Even stiekempjes offtopic...
Waar heb je je ehhhhhh... ehhhh... (shit, ik word ECHT oud, want ik weet niet hoe die standaard zin onderaan je posts heet )... dat ding... waar heb je die vandaan? Over you're laughing outloud enzo? Wat een mooie zin.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:58:34 #37
19727 yingyang
Still alive
pi_9863442
Ff kijken hoe ik erover denk.

Ik denk dus dat het bij iedereen verschillend kan zijn. Ligt eraan wat je wilt met je leven en wat je doelen zijn. Er zijn mensen van 40 die nog uitgaan tussen twintigers. Puur omdat ze zich jong blijven voelen.

Ik heb op dit moment de nesteldrang totaal niet. Maar ik ben dan pas 25. Misschien komt dat op mijn 30ste wel Misschien ook niet. Een lat-relatie lijkt me wel wat. Niet met een vrouw samenwonen en continu op elkaars lip zitten maar elkaar minder vaak zien. Heb dus erg de behoefte om vrij te blijven. Kweet niet eens of dit ook wel kan veranderen. Kweet het dus niet. Over 5 jaar kan ik een andere instelling hebben.

Ook denk ik niet dat ik nog erg zal veranderen. Ik blijf zo hoe ik nu ben. Volwassen en ook kinds

vrijdag 18 april 2003 @ 17:01:04 #38
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9863486
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:42 schreef Maerycke het volgende:
...
Ik ben gewoon heel happy met de manier waarop ik op dit moment leef. Om iemand te vinden die daar bij past.. of liever nog die daaraan elementen toevoegt, is heel erg moeilijk, denk ik.
Nou Maerycke... je leest het...
Meer heren die het op JOUW manier willen dan op de huisje-boompje-beestje manier denk ik hoor!

Gewoon een tijdje blijven hangen in het 30-ers topic... kon het nog wel eens minder moeilijk worden dan je denkt

pi_9863493
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:57 schreef Loesje29 het volgende:
Thoth? Even stiekempjes offtopic...
Waar heb je je ehhhhhh... ehhhh... (shit, ik word ECHT oud, want ik weet niet hoe die standaard zin onderaan je posts heet )... dat ding... waar heb je die vandaan? Over you're laughing outloud enzo? Wat een mooie zin.
Matchbox 20
"Could I Be You"
pi_9863501
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:39 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Helemaal absoluut waar (als ik voor mezelf spreek tenminste).
Door al mijn 'ervaring' met relaties - op wat voor manier ook: liefdesrelaties, familiebanden, 'gewone' vrienden en vriendinnen - ben ik ook héél veel kritischer geworden. Argwanend en cynisch ook een beetje, moet ik eerlijk zeggen.

Heb ik ook precies zo.
  vrijdag 18 april 2003 @ 17:02:38 #41
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9863515
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:52 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Dat je je toch zo voelde kan ook niet anders. Je wilde ze niet, maar het was geen vaststaand iets. Ik bedoel... als je had gewild had je er zó anders over kunnen denken op een later tijdstip. Het moment dat je te horen kreeg dat je ze uberhaupt niet kunt krijgen... dan wordt het definitief natuurlijk.

Heeft dat ook iets te maken met het feit dat jij nou niet bepaald het huisje-boompje-beestje gebeuren zoekt? Of heeft dat helemaal NIETS met elkaar te maken en heb je dat altijd al zo gewild?

Noem me gek, maar het heeft me gewoon nooit zo aangesproken. Ik vond het altijd zo kneuterig en had ook het idee dat mensen zo vastroesten. Daar moet ik dus echt niet aan denken eigenlijk. Ik sta zelf altijd wel open voor nieuwe uitdagingen en je moet maar net iemand tegenkomen die hetzelfde in het leven staat. Tegenstellingen trekken elkaar dan wel aan, maar ermee samenwonen gaat niet
quote:
Jeetje... alweer zo'n sterke zelfstandige vrouw in dit topic...
  vrijdag 18 april 2003 @ 17:07:44 #42
52246 eXite
----------------
pi_9863592
In je 30ste lijkt me toch echt de leukste periode van je leven, by far. Ik ben het zelf nog niet, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Je hebt dan aardig wat centen te makken, je bent gesettled met een mooie vriendin waar je helemaal gek op bent... kortom, het huisje boompje beestje verhaal is gerealiseerd. Lijkt me fantastisch...
No waaaaaaayyy!
- yes, way.
  vrijdag 18 april 2003 @ 17:10:40 #43
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9863640
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:07 schreef eXite het volgende:
In je 30ste lijkt me toch echt de leukste periode van je leven, by far. Ik ben het zelf nog niet, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Je hebt dan aardig wat centen te makken, je bent gesettled met een mooie vriendin waar je helemaal gek op bent... kortom, het huisje boompje beestje verhaal is gerealiseerd. Lijkt me fantastisch...
En jij denkt dat die centen, die mooie vriendin, het huisje en het boompie vanzelf uit de lucht komen vallen?

Om zover te komen (ALS je het al wilt, want daar zijn de meningen hier - gelukkig - over verdeeld...) dat gaat niet één twee drie hoor. Ja, bij een paar mazzelaars. Maar wie weet ben jij er wel eentje van!

vrijdag 18 april 2003 @ 17:14:43 #44
52246 eXite
----------------
pi_9863698
Nouja, als je jezelf er naartoe werkt dan moet dat best te realiseren zijn toch? Dat is voor mij in ieder geval de motivatie waarmee ik iedere dag aan mijn bureau schuif

* Droomt lekker verder

No waaaaaaayyy!
- yes, way.
  vrijdag 18 april 2003 @ 17:17:19 #45
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9863744
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:14 schreef eXite het volgende:
Nouja, als je jezelf er naartoe werkt dan moet dat best te realiseren zijn toch? Dat is voor mij in ieder geval de motivatie waarmee ik iedere dag aan mijn bureau schuif

* Droomt lekker verder

Goeie instelling

Moest je een beetje testen natuurlijk hè... als nieuwkomer in dit 30-ers topic

pi_9863748
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:02 schreef Maerycke het volgende:
....vastroesten....
Als je de wereld in al haar facetten zou willen ervaren is het inderdaad een niet al te slim idee om op wat voor manier dan ook voor het leven te "settelen". Je kunt natuurlijk altijd nog de wereld gaan verkennen als de kinderen oud genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen of als je met pensioen gaat maar het klinkt niet als een goed plan.
pi_9863819
Weet je wat wel een voordeel is , je weet nu veel meer wat je wel wilt en pikt dan vroeger.
Daardoor word je ook zelfbewuster en kom je toch meer mensen met dezelfde ideeen op je pad .
Ik kom de laatste tijd een boel die ik van vroeger ken tegen en poos niet gezien en die blijken ook meer hetzelfde als jij in je vel te zitten met dezelfde ideeen.
Ik kwam vandaag ook een vriendin van het uitgaan van vroeger tegen en die had samengewoond en nu weer een relatie maar ze had wel zoiets ik wil wel mijn zelfstandigheid behouden en vrienden behouden en zo kijk ik er zelf ook tegen aan.
Gewoon een leuke gezellige relatie waar je elkaar in waarden laat maar ook elkaar vrijlaat .
Ik kan absoluut niet tegen jaloerse types , die je alleen maar als bezit zien , ik vind het juist leuk dat je elkaar daar vrij in laat.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_9863900
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:21 schreef addicted_to_jellybeans iets dat heel erg goed klinkt.....
.....maar soms betrap ik mezelf erop dat ik helemaal nog niet zo volwassen ben. Wijzer ben. Ik vind het knap als mensen zichzelf echt ontwikkelen.
  vrijdag 18 april 2003 @ 17:33:16 #49
19727 yingyang
Still alive
pi_9863990
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:21 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je wat wel een voordeel is , je weet nu veel meer wat je wel wilt en pikt dan vroeger.
Daardoor word je ook zelfbewuster en kom je toch meer mensen met dezelfde ideeen op je pad .
Ik kom de laatste tijd een boel die ik van vroeger ken tegen en poos niet gezien en die blijken ook meer hetzelfde als jij in je vel te zitten met dezelfde ideeen.
Ik kwam vandaag ook een vriendin van het uitgaan van vroeger tegen en die had samengewoond en nu weer een relatie maar ze had wel zoiets ik wil wel mijn zelfstandigheid behouden en vrienden behouden en zo kijk ik er zelf ook tegen aan.
Gewoon een leuke gezellige relatie waar je elkaar in waarden laat maar ook elkaar vrijlaat .
Ik kan absoluut niet tegen jaloerse types , die je alleen maar als bezit zien , ik vind het juist leuk dat je elkaar daar vrij in laat.
Klopt
  vrijdag 18 april 2003 @ 17:36:23 #50
19727 yingyang
Still alive
pi_9864038
Daarbij vind ik ook dat je niet teveel bezig moet zijn met plannen. Ikzelf doe dat op dit moment even niet. Ik zie wel wat er op mijn pad komt en wat ik tegen kom allemaal.

Ik neem toch pas actie als ik eraan toe ben en er 100 procent achter sta. Dus plannen heeft bij mij geen zin.

Ik maak me dus niet zo druk erom.

vrijdag 18 april 2003 @ 17:40:51 #51
48546 Shinadul
vidi, vici, veni
pi_9864106
quote:

[..]

Tja, een huisje heb ik al, voor de rest zie ik wel wat er komen gaat. Ik geniet van wat ik heb, maar ik zou het niet erg vinden als mijn levensstijl weer wat veranderd want soms ben je alleenzijn ook zo zat Helemaal omdat ik uit een familie van 6 kom, dus de gezelligheid mis ik enorm.

Kortom, het is maar net hoe de situatie zich aandient. Op de lange termijn vind ik huisje/boompje/beesje wel degelijk wat ik wil (slaat eigenlijk nergens op , die uitdrukking )

Groetjes,
Shin.

vrijdag 18 april 2003 @ 17:50:10 #52
38338 Bogusje
Het binnestebuitenbeentje
pi_9864278
Ik moet toegeven dat ik me aardig in het standpunt van Maerycke kan vinden, het hele huisje boompje beestje gedoe enzo trekt me ook niet zo aan. Ik ben iemand die gewoon veel tijd en ruimte voor zichzelf nodig heeft. Dit klinkt egoistisch, maar dat is het niet. Ik zie om me heen redelijk wat relaties naar de knoppen gaan omdat ze kost wat het kost zoveel mogelijk tijd met elkaar willen doorbrengen.
Ik heb daar nooit wat van begrepen, voordat je elkaar kende had je toch ook een eigen leven met eigen intresse's. Dat verandert toch niet van de ene op de andere dag?
pi_9864407
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:50 schreef Bogusje het volgende:
Ik moet toegeven dat ik me aardig in het standpunt van Maerycke kan vinden, het hele huisje boompje beestje gedoe enzo trekt me ook niet zo aan. Ik ben iemand die gewoon veel tijd en ruimte voor zichzelf nodig heeft. Dit klinkt egoistisch, maar dat is het niet. Ik zie om me heen redelijk wat relaties naar de knoppen gaan omdat ze kost wat het kost zoveel mogelijk tijd met elkaar willen doorbrengen.
Ik heb daar nooit wat van begrepen, voordat je elkaar kende had je toch ook een eigen leven met eigen intresse's. Dat verandert toch niet van de ene op de andere dag?
Precies dat snap ik ook niet zo een boel mensen die vinden iemand en boem alle vrienden in eens kwijt want ze hebben iemand . Ik bedoel je kan toch ook met iemand samen zijn en gewoon je vrienden behouden en gewoon ook eventueel apart stappen of juist met die vrienden . Ik vind vrienden heel belangrijk want juist door die vrienden weet je toch meer wat voor persoon je vriend/vriendin is of zie ik dat verkeerd ??
  vrijdag 18 april 2003 @ 18:09:09 #54
38338 Bogusje
pi_9864630
nee dat zie je wel goed. Vrienden zijn erg belangrijk, want je geliefde ziet je meestal toch een wat rozere bril. Vrienden, althans mijn vrienden dan zijn altijd goed voor een reality check.
Ik snap er ook niet veel van, ze vinden inderdaad iemand en vervolgens lijken ze wel van de aardbodem verdwenen.
Okay, ik kan me wel voorstellen dat je graag bij je geliefde zit, maar om daar nu alles voor te laten vallen. NOOIT..

Wat ik vreemd vind, is dat de vrouwen die ik meestal tegen kom juist die geborgenheid zoeken die ik ze gewoonweg niet kan geven.
Veel te benauwend voor mij, ik durf best toe te geven dat ik op dat gebied erg egoistisch ben en voor mezelf kies.
Dit betekend niet dat ik geen relatie wil ofzo, zo is het nu ook weer niet. Maar ik geloof gewoon in vrijheid, en dat is iets wat je moet kunnen geven, maar ook zeker krijgen. En daar word het voor veel mensen toch wat lastiger. Er zit een erg dunne lijn tussen vertrouwen en jaloezie!

Wat overigens wel grappig is, als een vrouw dit zegt, ze een sterke vrouw is. Als ik het als man zeg, ben ik een stumper die een excuus zoekt voor het vrijgezel zijn

vrijdag 18 april 2003 @ 19:46:40 #55
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9866432
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:59 schreef Maanvis het volgende:

REEKS
Ja, èn? Broekie .
Oho-oho-dat-ik-lekker-zèèèggen!!

Niks mis mee hoor. Klets hier maar lekker verder, ouwetjes, over hoe goed het leven vroeger wel niet was.
En wat het tegenwoordig toch tegenvalt allemaal.
En hoe jong we ons toch wel niet voelen in ons oude vel .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_9867441
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:17 schreef thoth het volgende:
Als je de wereld in al haar facetten zou willen ervaren is het inderdaad een niet al te slim idee om op wat voor manier dan ook voor het leven te "settelen". Je kunt natuurlijk altijd nog de wereld gaan verkennen als de kinderen oud genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen of als je met pensioen gaat maar het klinkt niet als een goed plan.
Ook maar even een tegengeluid tegen de, voor mij een beetje kort door de bocht, verhalen over de vrijheid van vrijgezel zijn en zo. thoth, ik quote nu even jou, maar alleen als voorbeeld

Zeker heeft vrijgezel zijn z'n voordelen, net als een relatie: je levert bij beiden er wat voor in, maar je krijgt er ook wat voor terug. Toch geloof ik uiteindelijk in een soort van 'vrijheid in verbondenheid'. Maw: een stabiele en 'veilige' basis geeft de mogelijkheid om een heleboel andere facetten van het leven zonder problemen te onderzoeken. Als ergens iets mis gaat, kun je namelijk weer op die basis terugvallen. De 'angst' om bepaalde risico's te durven nemen wordt daarmee kleiner.

Verder zit ik me te bedenken dat zo'n stabiele basis trouwens op veel manieren (deels) bereikt worden, niet alleen door een relatie.

zaterdag 19 april 2003 @ 00:02:18 #57
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9872459
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 19:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, èn? Broekie .
Oho-oho-dat-ik-lekker-zèèèggen!!

Niks mis mee hoor. Klets hier maar lekker verder, ouwetjes, over hoe goed het leven vroeger wel niet was.
En wat het tegenwoordig toch tegenvalt allemaal.
En hoe jong we ons toch wel niet voelen in ons oude vel .

Ouwetjes? Oude vel?

Hahaha. Fijn in ieder geval dat we ons bejaardentopic open mogen houden. Volgens mij gaat het in grote lijnen ook nog best keurig over waar we het over zouden moeten hebben hier, dus blij dat je het met ons eens bent

Dit oude lijk heeft vanavond ENORM genoten van De Drie Musketiers. Denk dat ik zeker nóg een keer ga.
´Vroeger´ kon ik dat soort dingen niet waarderen. Alles wat met theater te maken had en waar ik ´lang stil moest zitten´... nee, dat was aan mij niet besteed. Nu moest ik me zelfs bij een nummer inhouden om niet te gaan zitten janken. Puur omdat het zo mooi was, dus niet uit seniorenellende

zaterdag 19 april 2003 @ 00:07:56 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9872575
Eh, was maar grapje Loesje...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 april 2003 @ 00:09:42 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_9872615
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:07 schreef miss_sly het volgende:
ja, het leven begint pas!

Ik ben nu 34 en de laatste jaren is het leven alleen maar beter en mooier geworden. Ik heb vorig jaar eindelijk mijn VWO diploma gehaald, ik voel me goed over en met mezelf, heb een fijne relatie en ben dit jaar voor het eerst ver weg, met het vliegtuig, op vakantie geweest!

De 'twenties' waren helemaal niet zo leuk, veel gedoe met vriendjes/relaties, werk, geld, familie, enz. Nu is het allemaal wat rustiger, ikzelf ook denk ik , het is niet meer zo belangrijk wat anderen (inclusief die familie) denken en vinden.

Hier herken ik wel veel in.

Ben wel tevreden met wat ik geworden ben, met wat ik heb en hoe de toekomst eruit ziet.
Dat was 10 jaar geleden toch anders.

En inderdaad meer rust, meer acceptatie

zaterdag 19 april 2003 @ 00:17:49 #60
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9872798
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 00:07 schreef Moonah het volgende:
Eh, was maar grapje Loesje...
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2003 @ 00:19:52 #61
47213 ArmaniMania
pi_9872836
Nog 2 jaartjes

zaterdag 19 april 2003 @ 00:51:40 #62
38338 Bogusje
pi_9873401
valt reuze mee hoor, niks engs aan. Eerlijk gezegt had ik vroeger nooit gedacht dit ooit te halen. Maar als ik terug kijk, er zijn verjaardagen geweest waar ik me drukker om kon maken.
  zaterdag 19 april 2003 @ 01:04:50 #63
45897 Pascalle27
nitro's meissie
pi_9873577
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 00:19 schreef ArmaniMania het volgende:
Nog 2 jaartjes

Nog 8 dagen

en dan nog 6 jaar

12-5-03 -- Beroepslieverd en amateurkreng -- 29-5-2003 -- 14-11-2003
  zaterdag 19 april 2003 @ 01:20:59 #64
38338 Bogusje
pi_9873764
<offtopic> K's choice, sorry ik herkende de tekst uit je sig. Goeie band, jammer dat ze een wel eeeeerg lange break gaan maken </offtopic>
pi_9873780
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 20:28 schreef femmeChantal het volgende:
Ook maar even een tegengeluid tegen de, voor mij een beetje kort door de bocht, verhalen over de vrijheid van vrijgezel zijn en zo. thoth, ik quote nu even jou, maar alleen als voorbeeld
Jamaar ikbenhartstikkevoorrelaties

Het is overigens niet zo dat je, zodra je een relatie hebt, vastgeroest hoeft te zijn ookal lijkt dat vrij vaak wel te gebeuren. Persoonlijk denk ik dat een relatie er alleen maar interessanter op wordt als je een beetje doorgaat met leven. Maar om die persoon te vinden, die andere, waarmee je dat kan delen en waarvan je beiden wijzer kan worden...dat wil nog weleens tegenvallen. heb ik me laten vertellen

zaterdag 19 april 2003 @ 01:42:39 #66
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9874048
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 01:22 schreef thoth het volgende:

[..]

Het is overigens niet zo dat je, zodra je een relatie hebt, vastgeroest hoeft te zijn ookal lijkt dat vrij vaak wel te gebeuren. Persoonlijk denk ik dat een relatie er alleen maar interessanter op wordt als je een beetje doorgaat met leven. Maar om die persoon te vinden, die andere, waarmee je dat kan delen en waarvan je beiden wijzer kan worden...dat wil nog weleens tegenvallen. heb ik me laten vertellen

nachtbraker

Ontopic: als je niet doorgaat met leven, heb je elkaar op den duur ook niets meer te vertellen. Wat heb jij meegemaakt vandaag schat? Nou... hetzelfde als jij..... Dat werk krijg je dan onherroepelijk volgens mij.
Maar als je het tegenwoordig hebt over ´elkaar vrij laten´, dan krijg je al gauw van die schuine blikken en wordt het al snel geassocieerd met vreemdgaan.

Jaaaaaaa lieve kijkbuiskinderen... het leven en de liefde wordt hoe langer hoe lastiger lijkt wel af en toe

zaterdag 19 april 2003 @ 01:43:52 #67
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9874059
En nu ga ik dit oude lichaam te rusten leggen hehe.
Morgen weer met frisse moed er tegenaan!
Waar tegenaan? Geen flauw idee.
Maar dat ik er tegenaan ga... dat staat vast!
pi_9874071
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 01:42 schreef Loesje29 het volgende:
nachtbraker
nachtbraker
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 01:42 schreef Loesje29 het volgende:
Jaaaaaaa lieve kijkbuiskinderen... het leven en de liefde wordt hoe langer hoe lastiger lijkt wel af en toe
Het lijkt alleen maar zo maar dat komt waarschijnlijk doordat we het zo lekker moeilijk voor onszelf maken.

Oeh post 1000

zaterdag 19 april 2003 @ 01:48:37 #69
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9874118
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 01:44 schreef thoth het volgende:
....
Oeh post 1000
Congratulaaaaaaaaaationsss.... *swoebiedoewie*... and celebrááááátionsssss.... * tralalaaaa*....

Ik moet er nog 58... hehehe

En NU ga ik echt slapen! Trusten, mede-senioren!

zaterdag 19 april 2003 @ 02:45:10 #70
48546 Shinadul
vidi, vici, veni
pi_9874682
/offtopic
Nog een nachtbraker die weer thuiskomt: Welterusten oudjes!
Pff, mijn posts zijn op 1 hand te tellen!

/ontopic

En dan heb je nog dagen zoals vandaag. Er zijn een hoop mensen vrij op goede vrijdag en die gaan dan steevast naar de supermarkt met de babies (0-2 jaar oud)

Soms steekt me dit toch een beetje, al die 30+'ers die zo te koop lopen met hun geluk.. Waarom zouden ze met de baby erbij naar de supermarkt gaan!

Maar dan denk ik bij mezelf: Maar ik heb ander geluk, niet speciaal slechter, gewoon anders.. Ik kan gaan waar ik wil, staan waar ik wil doen wat ik wil en hoef met niemand echt rekening te houden. Wil ik op de laatste minuut nog gaan sporten of naar het theater: bel een paar vriend(in)nen en gaan met die banaan!

Groetjes,
Shin.

pi_9875376
quote:
Hap Ja, dat idee had ik ook al wel. Je tekst diende als voorbeeld
quote:
Het voorkomen van een beetje 'vastroesten' is vrijwel onmogelijk naar mijn idee. Je moet je toch aanpassen aan een ander, een relatie 'kost' tijd en meer van dat soort dingen. Die tijd en energie zou je normaal gesproken in andere dingen hebben gestopt. Een vraag hierbij is waar je uiteindelijk meer van 'leert'. Maar ik snap je verder wel: alleen maar focussen op die partner en thuis blijven zitten is wel vrij beperkt ja.

Daarmee komen we bij een ander punt in deze topics, namelijk de stelling datik chargeer nu even alleen je eigen leven leiden gelijk staat aan het hebben van een sterk karakter. Sommige mensen 'vluchten' inderdaad in een relatie en kunnen het moeilijk alleen. Aan de andere kant willen anderen vooral geen verbindingen aan gaan en alle mogelijkheden openhouden, omdat ze bang zijn ook maar ergens iets te missen. Dat laatste klinkt mij ook niet heel sterk in de oren.

Volgens mij hangt een sterk karakter vooral samen met het vermogen om, soms tegen de heersende moraal in, keuzes te maken die 'dicht bij jezelf liggen'. Voor de één houdt dat in dat hij/zij veel wil zien/beleven en daar geen partner bij ziet, voor de ander is dat huisje-boompje-beestje met grote t.v. en hangbank. Mensen die bijvoorbeeld voor het laatste kiezen (en daarbij hele duidelijke, toch vrij definitieve beslissingen durven nemen) kunnen m.i. heel goed een erg sterk karakter hebben. Het zit 'm dus (zoals zoveel) weer in de context.

pi_9876582
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 07:16 schreef femmeChantal het volgende:
Volgens mij hangt een sterk karakter vooral samen met het vermogen om, soms tegen de heersende moraal in, keuzes te maken die 'dicht bij jezelf liggen'. Voor de één houdt dat in dat hij/zij veel wil zien/beleven en daar geen partner bij ziet, voor de ander is dat huisje-boompje-beestje met grote t.v. en hangbank. Mensen die bijvoorbeeld voor het laatste kiezen (en daarbij hele duidelijke, toch vrij definitieve beslissingen durven nemen) kunnen m.i. heel goed een erg sterk karakter hebben. Het zit 'm dus (zoals zoveel) weer in de context.
Als een dergelijke beslissing om de juiste redenen genomen is, ja dan geeft dat blijkt van een sterk karakter maar teveel mensen hebben gekozen voor dat huisje boompje beestje concept en ik vraag me af waarom.

Reden voor die twijfel is dat ik elke dag tegen mensen aanloop die eigenlijk niets anders doen dan klagen over hun leven. Gedonderjaag met de bankrekening (daar staat altijd te weinig geld op), gedoe met de creche (is morgen gesloten, WIE moet er in vredesnaam op de kinderen passen?). Wat ga je dit weekend doen? Oh we moeten bij haar familie op bezoek. Zucht. Oh we gaan bij zijn vrienden langs. Zucht.

En dan heeft iedereen kennelijk ook nog last van een chronisch uren tekort want vanavond moet ik koken en om half acht moet ik in de sportschool zijn en eigenlijk moet ik ook nog iets voor het werk doen en morgen heb ik ook allerlei wensen die ik niet kan realiseren want want dan gaat zij met haar vriendinnen naar een cursus Feng Shui bloemschikken voor gevorderden en moet ik op de kinderen passen.

Misschien loop ik wel tegen de verkeerde mensen aan en heb daarom een vrij negatief beeld van de settelers.

zaterdag 19 april 2003 @ 11:59:13 #73
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_9877329
Ik ben benieuwd of de 30+ hier nu meer hun verstand met hun hart kunnen rijmen? Ik ben zelf vijfentwintig, maar de zogenaamde ervaringen, filosofieen en kennis die jullie uitwisselen zijn mij niet vreemd. Maar mijn probleem zit hem nog in bovenstaande vraag, dat ik vaak dingen wel weet, maar niet besef.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_9877440
Mm, ik kijk deze reeks nu voor het eerst even door, maar een beetje meesmuilend vraag ik me af hoe sommigen zich zullen voelen als ze de 40 gepasseerd zijn. Zoals ik, zeg ik erbij.
I´m back.
pi_9877588
Ik ben nu 34 maar mijn leven is niet zo gek veel anders dan toen ik 24 was

Met als enige verschil dat nu bijna alles beter is:

• zelfbewuster
  • je kent je beperkingen en hebt die geaccepteerd
  • (veel) meer geld
  • leukere vriendinnetjes (die nog steeds even oud zijn als 10 jaar geleden )
  • in die 10 jaar heb ik vanalles gedaan waardoor ik een completer persoon ben dan toen. Dat helpt weer om je goed over jezelf te voelen.
  • Die babies en hypotheken laat ik voorlopig nog voor wat het is. Dat kan altijd nog.

pi_9877697
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 11:59 schreef chocolatemoeze het volgende:
    Ik ben benieuwd of de 30+ hier nu meer hun verstand met hun hart kunnen rijmen? Ik ben zelf vijfentwintig, maar de zogenaamde ervaringen, filosofieen en kennis die jullie uitwisselen zijn mij niet vreemd. Maar mijn probleem zit hem nog in bovenstaande vraag, dat ik vaak dingen wel weet, maar niet besef.
    Als ik er voor het gemak even vanuit ga dat ik ongeveer 70 zal worden dan heb ik nog niet eens de helft van een heel leven geleefd. Hoe wereldwijs en volwassen kan ik nou echt zijn, vraag ik me weleens af.
      zaterdag 19 april 2003 @ 12:52:29 #77
    15660 chocolatemoeze
    Is that a gun in your pocket?
    pi_9878116
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 12:24 schreef thoth het volgende:

[..]

Als ik er voor het gemak even vanuit ga dat ik ongeveer 70 zal worden dan heb ik nog niet eens de helft van een heel leven geleefd. Hoe wereldwijs en volwassen kan ik nou echt zijn, vraag ik me weleens af.

Het gaat me niet om de relatieve mate waarin je volwassen ben, maar of je er zelf beter bij voelt. Dat je eindelijk je eigen wijze woorden en adviezen ook zelf ter harte neemt, bijvoorbeeld.
    Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
    pi_9878359
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 12:52 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de relatieve mate waarin je volwassen ben, maar of je er zelf beter bij voelt. Dat je eindelijk je eigen wijze woorden en adviezen ook zelf ter harte neemt, bijvoorbeeld.

Nauwelijks, ik kan niet volwassen worden. Na m'n dertigste (volgende maand) wordt het vast beter.
    pi_9878528
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 12:52 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Soms wel. Maar mijn gevoelens willen nog weleens de overhand nemen en dan realiseer ik me weer dat "weten" lang niet alles is.
      zaterdag 19 april 2003 @ 15:51:36 #80
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9880792
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 12:07 schreef Ryan3 het volgende:
    Mm, ik kijk deze reeks nu voor het eerst even door, maar een beetje meesmuilend vraag ik me af hoe sommigen zich zullen voelen als ze de 40 gepasseerd zijn. Zoals ik, zeg ik erbij.
    Jij had bij begin 30 helemaal niet zoiets van... hmmm... en nu?
    Of had je dat helemaal niet, ook niet toen je 40 werd? Ik vind dat wel knap, mensen die (bijna) nooit met bepaalde levensvragen gaan ´worstelen´ die wat meer naar boven komen naarmate je ouder wordt...

Of begrijp ik je nu verkeerd en wil je ons hiermee zeggen dat jij het ook had en het alleen maar erger wordt?

zaterdag 19 april 2003 @ 16:38:13 #81
    8949 Nijntjuh
    ..:: Nynke! ::..
    pi_9881404
    Als 30+er (ruim, met mijn 34 ) ook maar even reageren in dit topic:

Ik ben voor veel 30-ers misschien het beeld van al datgene wat men wanhopig probeert niet te zijn. Ik ben namelijk "gesetteld" Neen, geen kids, maar wel een huis(je), hypotheek, man, boompje (nou ja, plantje, want een boompje past niet op het balkon), en veel beestjes. Maar vooral heel veel vastigheid. Een vaste baan (die vastigheid van die baan is erg betangrijk voor mij), een vaste relatie, een hele hoop vaste patronen van hoe, wanneer en waarom ik dingen doe. Ja, wij eten op zaterdag altijd gebakken aardappelen, en op zondag altijd soep, bijvoorbeeld. En nee, ik ga nooit uit. Tenzij je een biosje met mijn man eens in de 3 jaar meerekent. Maar niet in de zin van stappen, in de kroeg hangen. En al helemaal niet met "vriendinnen" vant die hou ik er niet op na. Ik zie, naast mijn man, misschien 4 mensen met enige regelmaat die ik als "vrienden" zou durven bestempelen, maar als ik ze niet zie is het ook best. Mijn kleine gezinnetje (man en beesten ) is voor mij het enige wat belangrijk is.

Toch ervaar ik mijzelf als veel vrijer en puurder dan toen ik in de 20 was, of (erger nog) daarvoor. Ik durf namelijk veel meer. Ik durf mezelf te zijn, ik ben niet meer zo bang om niet mooi gevonden te worden, ik ben niet meer zo bang om verlaten te worden, ik ben niet meer zo bang om te léven. Juist door de vastigheid heb ik de energie en de stabiele basis om mij in het avontuur te storten: het nastreven van geestelijk welzijn.
    Dat is wel eens anders geweest. In mij teens en twenties moest ik altijd maar conformeren... me druk maken om relaties, uitgaan, imago's, muziek, mode, etc. .... Nu hang ik in mijn oude kloffie op de bank met man en hond, speel ik met mijn papgaai, rommel ik in mijn aquaria, en hang ik veel rond op de stal waar mijn paardje staat (na 24 jaar dromen mijn wens toch gerealiseerd ) en maak ik me niet druk of ik hier en daar een rimpel krijg, meetel in de maatschappij, voldoe aan wiens ideaalbeeld dan ook....

Nee hoor, heerlijk, dat gesettelde leven. Ik hóef niet meer zo nodig, en daardoor kán ik eindelijk!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
    ..................The cats have never forgotten this.
    pi_9882246
    Och ja...zo kun je jezelf natuurlijk alles wijsmaken. Maar de moraal is dat je waarlijk gelukkig moet zijn en volgens mij ben je dat wel ja...dus wie ben ik om je leven dan te veroordelen. Niemand, want het zal je zoals je al zegt niet eens raken. Good for you
      zaterdag 19 april 2003 @ 17:55:31 #83
    8949 Nijntjuh
    pi_9882639
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 17:32 schreef superbossy het volgende:
    Och ja...zo kun je jezelf natuurlijk alles wijsmaken. Maar de moraal is dat je waarlijk gelukkig moet zijn en volgens mij ben je dat wel ja...dus wie ben ik om je leven dan te veroordelen. Niemand, want het zal je zoals je al zegt niet eens raken. Good for you
    Grappig
    Dat "wijsmaken"....
    Omdat ik dat wel vaker hoor, blijkbaar moet je, als je 30 bent, krampachtig proberen "jong" te blijven doen door je af te zetten tegen het zo verafschuwde "gesettelde" leven. Niet tegen hoor, als je het écht leuk vind...

Mja, ik heb het nooit leuk gevonden, dat uitgaan, dat socialisen, dat mee moeten. Ben Godsblij dat ik dat niet meer hoef.

pi_9883938
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 17:55 schreef Nijntjuh het volgende:

[..]

Grappig
    Dat "wijsmaken"....
    Omdat ik dat wel vaker hoor, blijkbaar moet je, als je 30 bent, krampachtig proberen "jong" te blijven doen door je af te zetten tegen het zo verafschuwde "gesettelde" leven. Niet tegen hoor, als je het écht leuk vind...

Mja, ik heb het nooit leuk gevonden, dat uitgaan, dat socialisen, dat mee moeten. Ben Godsblij dat ik dat niet meer hoef.

Moeten, niet hoeven...jij hebt het over geschepte verplichtingen. Heb je mij niet over gehoord. Het enige waar ik een opmerking over plaats is hoe jij dingen voor jezelf goedpraat...niet mijn manier omdat ik een andere visie heb. Omdat het geen nut heeft die hier te spreaden reageer ik kort en respectvol. Niet veroordelen...niet raken...good for you.

Ik hoef niet te settelen omdat ik mijn geestelijk welzijn niet afhankelijk wil zien van dat soort factoren. Dat creert namelijk een bepaalde mate van zwakte. Het leven is een kwestie van risico's nemen, jij doet het zo. Ik doe door weinig te slapen...op een motor te stappen enz. enz.

Ik ben 22 en zal me voorlopig nog niet settelen omdat ik het nut voor mijn geestelijk welzijn er niet in zie...in wil zien. Ik ben me er van bewust dat ik het me daarmee alleen maar "moeilijker" maak en daar ben ik trots op. Want: "Ik sterf liever vechtend dan smekend op mijn knieen"

Geestelijk rust krijg verwerf je in je hoofd en niet er buiten ... buiten je hoofd kunnen bijdragen vandaan komen, maar niet de essentie.

Nou ja, we komen er toch niet uit omdat we van mening verschillen.

My respect voor de Bouv dan maar

zaterdag 19 april 2003 @ 20:22:43 #85
    8949 Nijntjuh
    pi_9886119
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 19:01 schreef superbossy het volgende:

[..]

Moeten, niet hoeven...jij hebt het over geschepte verplichtingen. Heb je mij niet over gehoord. Het enige waar ik een opmerking over plaats is hoe jij dingen voor jezelf goedpraat...niet mijn manier omdat ik een andere visie heb. Omdat het geen nut heeft die hier te spreaden reageer ik kort en respectvol. Niet veroordelen...niet raken...good for you.

Ik hoef niet te settelen omdat ik mijn geestelijk welzijn niet afhankelijk wil zien van dat soort factoren. Dat creert namelijk een bepaalde mate van zwakte. Het leven is een kwestie van risico's nemen, jij doet het zo. Ik doe door weinig te slapen...op een motor te stappen enz. enz.

Ik ben 22 en zal me voorlopig nog niet settelen omdat ik het nut voor mijn geestelijk welzijn er niet in zie...in wil zien. Ik ben me er van bewust dat ik het me daarmee alleen maar "moeilijker" maak en daar ben ik trots op. Want: "Ik sterf liever vechtend dan smekend op mijn knieen"

Geestelijk rust krijg verwerf je in je hoofd en niet er buiten ... buiten je hoofd kunnen bijdragen vandaan komen, maar niet de essentie.

Nou ja, we komen er toch niet uit omdat we van mening verschillen.

My respect voor de Bouv dan maar

Hey Het was helemaal niet aanvallend/verdedigend bedoeld van mij hoor

Ik volg je een heel eind, vooral mbt tot rust in je hoofd zegmaar. Ben het er zelfs nog mee eens , ik zetten e.e.a. misschien een beetje scherp aan, maar dat komt misschien omdat ik als midden dertiger mij vaak 2 kanten op moet verdedigen: enerzijds tegen de groep die vind dat je vooral zo lang mogelijk van je jeugd moet genieten (nou zo leuk was die jeugd voor mij niet, dus laatmaar) en anderszijds de groep die mij maant toch vooral haast te maken met het 'nemen' van kinderen en niet kan begrijpen dat ik zelf teveel kind ben om daar ooit aan te beginnen.

Maar dit alles als omkleding van mijn misschien wat zwart-wit gestelde eerste post. blijft voor mij wel staan dat ik meen dat "vrijgevochtenheid" (in de brede zin van het lef hebben te doen wat je zélf belangrijk vind) niet afhangt van wel of niet bundy-jumpen/settelen/motorrijden/tuinieren of wat ook maar. Maar zit tussen je oren (net zoals die geestesrust dus). Voor mij is een zekere functionele stabiliteit essentieel om mij zo te kunnen opstellen.

Wat ik zie als een groot voordeel van 30++ zijn is misschien dat ik iets minder gezeik aan mijn kop krijg als ik die voor mij persoonlijk functionele stabiliteit nastreef. Immers: een 20-er die niet aan stappen/actievakanties/vriendinnen/etc doet, is oersaai. Een 30-er die dat gedrag vertoont voldoet aan het beeld. Voor mij dus een voordeel aangezien ik altijd al "saai" was

En dan om mijn off-topic gezwam nog maar even compleet te maken, dank voor je respects.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 april 2003 @ 20:27:35 #86
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_9886208
    Een nadeel van de meeste 30-ers.
    Teveel geld en te weinig vrije tijd.
    En in die schaarse vrije tijd zijn ze uitgeblust van de tweeverdieners carriere
    pi_9887785
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
    Een nadeel van de meeste 30-ers.
    Teveel geld en te weinig vrije tijd.
    En in die schaarse vrije tijd zijn ze uitgeblust van de tweeverdieners carriere

Waar doen we het ook al weer voor?

zondag 20 april 2003 @ 08:40:34 #88
    38338 Bogusje
    pi_9892036
    Het goud...

Hrmm ik ben één verdiener, en had voorheen ook het probleem dat ik nooit tijd had om het geld op te maken. Burnout op mijn 27'ste was geen success. Toen bedacht dat ik het anders moest doen. En nu paar maanden geleden weer bijna zover. Teveel hooi op de vork.
    Gelukkig werd ik door vrienden en doktor op tijd gewaarschuwd. Ik zorg er nu gewoon voor dat ik tijd inplan om niks te doen, of gewoon beetje ontspanning. Voor mij is dat gewoon lekker door een stad zwalken, net even buiten langs de standaard wegen. En terwijl ik dat doe, beetje foto's maken, maar voornamelijk mensen kijken.

Moraal van het verhaal, druk hebben is goed, maar te druk is zeker niet goed!

[Dit bericht is gewijzigd door Bogusje op 20-04-2003 08:47]

pi_9892143
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 11:12 schreef thoth het volgende:
    Als een dergelijke beslissing om de juiste redenen genomen is, ja dan geeft dat blijkt van een sterk karakter maar teveel mensen hebben gekozen voor dat huisje boompje beestje concept en ik vraag me af waarom.

Reden voor die twijfel is dat ik elke dag tegen mensen aanloop die eigenlijk niets anders doen dan klagen over hun leven. Gedonderjaag met de bankrekening (daar staat altijd te weinig geld op), gedoe met de creche (is morgen gesloten, WIE moet er in vredesnaam op de kinderen passen?). Wat ga je dit weekend doen? Oh we moeten bij haar familie op bezoek. Zucht. Oh we gaan bij zijn vrienden langs. Zucht.

En dan heeft iedereen kennelijk ook nog last van een chronisch uren tekort want vanavond moet ik koken en om half acht moet ik in de sportschool zijn en eigenlijk moet ik ook nog iets voor het werk doen en morgen heb ik ook allerlei wensen die ik niet kan realiseren want want dan gaat zij met haar vriendinnen naar een cursus Feng Shui bloemschikken voor gevorderden en moet ik op de kinderen passen.

Misschien loop ik wel tegen de verkeerde mensen aan en heb daarom een vrij negatief beeld van de settelers.

Volgens mij is klagen (over je levensinvulling, het chronisch uren tekort, die vreselijke Feng Shui bloemschikcursus voor gevorderden van de vriendin ) juist iets typisch nederlands. Vraag mensen of ze het wérkelijk anders zouden willen, en de meesten zullen nee zeggen (denk ik).

Wat betreft dat klagen over tijdstekort: dat hangt volgens mij ook niet zozeer samen met 'gesettelden', maar meer met een (te) druk leven hebben (zoals bijvoorbeeld gesetteden kunnen hebben met kleine kinderen, hond, baan, veel reizen en weet ik wat nog meer). Soms willen mensen ook te veel, denk ik wel eens.

Mijn beeld van settelers is trouwens niet negatief, maar misschien komt dat ook wel doordat ik zelf een setteler ben (vaste relatie + hypotheek). Misschien kom ik andere settelers tegen dan jij, misschien kijk ik er anders tegen aan.

[Dit bericht is gewijzigd door femmeChantal op 20-04-2003 11:21]

pi_9892198
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 11:59 schreef chocolatemoeze het volgende:
    Zoals anderen hier al eerder hebben gezegd, ken je je negatieve kanten beter en accepteer je die ook makkelijker (je wordt milder met de jaren). Dit houdt m.i. trouwens ook in dat je de 'fouten' van anderen makkelijker accepteert. Op de één of andere manier zorgt die acceptatie ervoor dat gevoel en verstand dichter bij elkaar komen te liggen.Dit klinkt wel lekker vaag geloof ik. Sorry, beter uitleggen lukt me op dit moment niet

[Dit bericht is gewijzigd door femmeChantal op 20-04-2003 11:51]

pi_9892212
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2003 12:07 schreef Ryan3 het volgende:
    Daar ben ik wel benieuwd naar! Wat staat ons nog te wachten?
    pi_9892765
    -edit-

met mn slaperige kop het verkeerde topic aangeklikt...

[Dit bericht is gewijzigd door Faithy op 20-04-2003 11:47]

Doei.
    pi_9920456
    *schopje*
    pi_9920502
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2003 16:52 schreef MissAlPacino het volgende:

[..]

Ik ben echt heeeel leuk!
    Ik ben ook heel tevreden in mijn appartementje, ik voel me er thuis en kan de laatste tijd ook goed alleen zitten. Ik moet alleen nog iets aan mijn tuintje doen, 1 grote wildernis

beetje laat, maar laten we het op de pasen houden . Ik heb MSN....
    burgerweeshuis
    pi_9920576
    Weet je dat alleen zitten was in het begin echt iets om aan te wennen maar nu juist ga ik dat als een voordeel zien. Ik kan mijn huisje en alles inrichten zoals ik wil zonder dat iemand er om zeurt het anders te doen , dat is ook ff wennen.
    pi_9920657
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 20:04 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
    Weet je dat alleen zitten was in het begin echt iets om aan te wennen maar nu juist ga ik dat als een voordeel zien. Ik kan mijn huisje en alles inrichten zoals ik wil zonder dat iemand er om zeurt het anders te doen , dat is ook ff wennen.
    {herkenningsmodus] [/herkenningsmodus]
    burgerweeshuis
      dinsdag 22 april 2003 @ 10:02:21 #97
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9929056
    Nou, het zal niets met mijn leeftijd te maken hebben (hoop ik ) maar ik was wel enorm aan het kneuzen dit weekend met hoofdpijn.
    Beeldscherm gelaten voor wat het was, beetje van het mooie weer genoten, lekker muziekjes geluisterd, beetje rustig aan gedaan. Gaat alweer beter

Voelde me ook een beetje een 'slecht kind' dit weekend, omdat ik niet met Pasen naar mijn ouders ben geweest. Heb mezelf voorgenomen om nóg beter mijn best te doen om op familiegebied mezelf van een wat betere kant te laten zien. Was al een eindje op weg met dat voornemen, maar dit viel me eigenlijk een beetje tegen van mezelf.

Hoort dat ook bij het 'ouder' worden? Dat je je ouders (die 'vroeger' alleen maar lastig waren) en familie ineens meer gaat waarderen?

pi_9930285
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 10:02 schreef Loesje29 het volgende:
    Hoort dat ook bij het 'ouder' worden? Dat je je ouders (die 'vroeger' alleen maar lastig waren) en familie ineens meer gaat waarderen?
    Ik denk het wel! Ik waardeer mijn moeder en mijn vrienden steeds meer.
    pi_9930386
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 10:02 schreef Loesje29 het volgende:
    Ik heb het meer anders om: Ik heb verwoede pogingen gedaan mijn ouders en zus te betrekken in mijn leven. Dat ging goed toen ik samenwoonde, maar zodra dat over was begon de ellende: Verwijten ( of is het verweiten) over en weer, veel ruzie weer, enz enz.
    Ik heb besloten om mijn ouders maar minder te betrekken bij mijn leven, mischien geeft me dat meer rust.
    burgerweeshuis
      dinsdag 22 april 2003 @ 11:33:27 #100
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9930630
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 11:20 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Ik heb het meer anders om: Ik heb verwoede pogingen gedaan mijn ouders en zus te betrekken in mijn leven. Dat ging goed toen ik samenwoonde, maar zodra dat over was begon de ellende: Verwijten ( of is het verweiten) over en weer, veel ruzie weer, enz enz.
    Ik heb besloten om mijn ouders maar minder te betrekken bij mijn leven, mischien geeft me dat meer rust.

Mijn ouders wonen ongeveer anderhalf uur rijden verder. Hoef dus niet bang te zijn dat ze zomaar aan komen waaien of zich opdringen.
    Wat ik gewoon merk aan mezelf - en dat is ECHT pas de laatste tijd - dat ik een watje aan het worden ben qua familie. Dat ik ze ineens allemaal zo lief vind. En ineens zie ik ook in hoe goed ze alles bedoelen, terwijl ik eerst alles maar bemoeierig en zeurderig vond.

Hoe ouder hoe milder?

pi_9931122
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 11:33 schreef Loesje29 het volgende:

[..]
    Hoe ouder hoe milder?

Ze zeggen het. Ik heb jouw senioren leeftijd nog niet bereikt natuurlijk maar ik heb dat dus niet. Ik ben wel milder geworden, maar ook nonchalanter. Nadat ik zoveel moeite gedaan heb om ze overal bij te betrekken, werd ik zo ontzettend in de steek gelaten op het moment dat ik ze WEL nodig had. Daardoor ben ik wel wat wantrouwender naar mensen gaan kijken. Maar goed, volgens mij ga ik nou enorm offtopic.
    burgerweeshuis
    pi_9931577
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 11:58 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Ze zeggen het. Ik heb jouw senioren leeftijd nog niet bereikt natuurlijk maar ik heb dat dus niet. Ik ben wel milder geworden, maar ook nonchalanter. Nadat ik zoveel moeite gedaan heb om ze overal bij te betrekken, werd ik zo ontzettend in de steek gelaten op het moment dat ik ze WEL nodig had. Daardoor ben ik wel wat wantrouwender naar mensen gaan kijken. Maar goed, volgens mij ga ik nou enorm offtopic.

Dat is mooi balen dan. Heb je er wel iets van gezegd?
    De laatste tijd ben ik juist minder achterdochtig naar iedereen toe. Maar inderdaad we zijn nu enorm offtopic bezig.
      dinsdag 22 april 2003 @ 12:31:52 #103
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9931770
    Vind het wel meevallen met offtopic. Het gaat er toch om of je met het vorderen van je leeftijd milder wordt en meer familiegericht?

(Ik weet er altijd wel een draai aan te geven zodat het gewóón ontopic is hoor )

pi_9932102
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 12:22 schreef MissAlPacino het volgende:

[..]

Dat is mooi balen dan. Heb je er wel iets van gezegd?

Ja zeker wel, maar voor je het weet zit je in een wellus-nietus spelletje. En daar is niemand mee gebaat denk ik.
    Ik heb aan andere betrokkenen hun menig gevraagd, om te kijken of ik niet zelf ernstig verwijdbaar gedrag vertoonde, maar dat bleek niet het geval te zijn.

Mijn ouders hebben erg het idee gelijk te hebben, en daar stappen ze niet vanaf. Om maar van mijn zus te zwijgen, want die vertelt je eerst dat ze je steunt, om daarna je te laten zakken waar iedereen bij staat.

burgerweeshuis
      dinsdag 22 april 2003 @ 13:29:52 #105
    23058 Muurbloempje
    But most of all i love you....
    pi_9933277
    naar iedereen Ik merk ook zelf dat ik milder wordt en me niet zo snel ergens wat van aantrek... althans niet meer zo snel....wat mensen van me vinden. Moeten ze me niet of willen ze me niet leren kennen, tough luck...hun verlies toch? Vroeger kon ik me zo snel om zulke dingen druk maken maar ik heb veel dingen weten te relativeren...

Misschien ook wel omdat er zat belangrijkere dingen in het leven zijn en omdat ik jonge mensen om me heen heb zien sterven...dan ga je wel inzien wat wel en niet zo belangrijk is...

because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
    pi_9933469

Idd, ik maak met ook niet meer zo druk. Ben ook veel rustiger geworden en probeer ook minder te plannen. Begint aardig te lukken.
    pi_9933692
    Heb ff een topicje geplaatst, er mag gelezen worden

hier kun je lezen dat ik nog niet rustiger ben geworden...

burgerweeshuis
      † In Memoriam † dinsdag 22 april 2003 @ 13:48:55 #108
    47213 ArmaniMania
    pi_9933755
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 13:37 schreef MissAlPacino het volgende:

Idd, ik maak met ook niet meer zo druk. Ben ook veel rustiger geworden en probeer ook minder te plannen. Begint aardig te lukken.
    Dat kan toch ook veel eerder gebeuren ? Ik ben 28 en kreeg dat, dat ik de dingen rustiger ging doen op 24 jarige leeftijd...

pi_9934485
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 13:48 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Dat kan toch ook veel eerder gebeuren ? Ik ben 28 en kreeg dat, dat ik de dingen rustiger ging doen op 24 jarige leeftijd...

Ik bedoel dat ik van binnen rustiger geworden ben. Meer relaxed en niet meer zo druk maken.
      † In Memoriam † dinsdag 22 april 2003 @ 14:19:24 #110
    47213 ArmaniMania
    pi_9934572
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 14:16 schreef MissAlPacino het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik van binnen rustiger geworden ben. Meer relaxed en niet meer zo druk maken.

Ja ik begrijp wat je bedoelt, en je maakt je ook wat minder zorgen enzo.. lekker is dat... Wat me ook opvalt bij mezlef dan, is dat ik helemaal niet bang ben om ouder te worden en uit te spreken dat ik langzaam tegen de 30 ben...

dinsdag 22 april 2003 @ 14:30:20 #111
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9934852
    Armani, je onderaan al je posts werkt een beetje verwarrend, het is net alsof je dat vrolijke van daarboven dan eigenlijk helemaal niet meent.... Maar misschien is het mijn leeftijd

Ik merk aan mezelf dat ik andere dingen belangrijk begin te vinden. Mijn werk bijvoorbeeld... oh jeetje wat VOND ik dat belangrijk. En hoe andere mensen over mij dachten (zelfs complete vreemden... oh god als ze me maar leuk vinden!!).
    Goede verstandhoudingen met familie, fijne vriendinnen en vrienden... dat soort dingen beginnen ál meer op de voorgrond te komen. Misschien ben ik toch iets meer een burgertrut dan ik dacht

[Dit bericht is gewijzigd door Loesje29 op 22-04-2003 14:32]

dinsdag 22 april 2003 @ 14:31:05 #112
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9934878
    Edit: Oeps.... foutje......
    Mezelf gequote i.p.v. aangepast hehe. Maar ja. al bijna 30 hè ...

Ontopic: gaan jullie je leeftijd ook AL meer gebruiken als excuus?

dinsdag 22 april 2003 @ 14:44:18 #113
    23058 Muurbloempje
    pi_9935235
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 14:31 schreef Loesje29 het volgende:
    Edit: Oeps.... foutje......
    Mezelf gequote i.p.v. aangepast hehe. Maar ja. al bijna 30 hè ...

Ontopic: gaan jullie je leeftijd ook AL meer gebruiken als excuus?

Alleen jij Loesje29
    because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
      dinsdag 22 april 2003 @ 15:30:12 #114
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9936511
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 14:44 schreef Muurbloempje het volgende:

[..]

Alleen jij Loesje29

Bedankt schat... ik hou ook van jou

Ontopic: zie je wel dat ik kleffer word naarmate de jaren verstrijken?

pi_9936756
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 15:30 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Bedankt schat... ik hou ook van jou

Ontopic: zie je wel dat ik kleffer word naarmate de jaren verstrijken?

Kleffer?? hou ouder hoe handtastelijker?
    burgerweeshuis
    pi_9936878
    quote:
    Ik ben zelf rustiger geworden, o.a. door de ervaringen die je opdoet, je leert je minder snel druk te maken over dingen. Dingen die je al wel weet (je ergens druk over maken heeft weinig zin) ervaar je ook inderdaad een paar keer en dan kun je er ook pas wat mee; snap je wat ik bedoel? Bijvoorbeeld: je weet wel dat slapeloze nachten omdat je bang bent dat je vriendje bij je weggaat niet helpen en dat hij alsnog vertrekken kan, maar in de loop van de jaren slaap je er ook geen uur minder om, want je hebt ervaren dat het niet helpt.
    Ik ben ook anders naar problemen gaan kijken. Een heleboel problemen zijn eigenlijk niet echt problemen, in ieder geval neit zo vreselijk ongelofelijk belangrijk als we soms denken. Ik heb leren relativeren.
    Dit heb ik ook al achter de rug, maar ben 24.... ?!
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
      dinsdag 22 april 2003 @ 15:47:11 #117
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9936937
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 15:39 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Kleffer?? hoe ouder hoe handtastelijker?

Dat zou je wel willen he!!!
    Jij bent in de war met 'hoe ouder hoe handtasseriger' denk ik

Gaat voor mij niet op trouwens... Loesje en handtasjes gaan nog steeds niet hand in hand

pi_9938903
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 15:47 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Dat zou je wel willen he!!!
    Jij bent in de war met 'hoe ouder hoe handtasseriger' denk ik

Gaat voor mij niet op trouwens... Loesje en handtasjes gaan nog steeds niet hand in hand

dacht dat handtasjes over de schouder gedragen werden
    burgerweeshuis
      dinsdag 22 april 2003 @ 17:03:05 #119
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_9939021
    Als excuus voor wat???

Dat ik niet doorhad dat ze pas 17 was afgelopen vrijdag???

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
      dinsdag 22 april 2003 @ 17:08:36 #120
    23058 Muurbloempje
    pi_9939140
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 16:59 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

dacht dat handtasjes over de schouder gedragen werden

Niet bij Loesje29

En ik ook van jou hoor Loesje29

Ontopic: Ik merk trouwens wel via vrienden etc... dat vrouwen die dertig worden of net zijn en geen vriend hebben soms "paniekerig" worden omdat ze nog geen man hebben en hun biologische klok gaat tikken. Nu vraag ik me af of mannen een beetje benauwd worden als ze vrouwen rond die leeftijd ontmoeten en mee gaan daten (die dus nog geen kinderen hebben). Want iemand zei ooit dat het voor haar moeilijk is om aan de juiste partner te komen met wie zij een gezinnetje wil stichten.

Maar kan me ook voorstellen dat als zij in een van haar eerste ontmoetingen met een man al vertelt dat ze kinderen wil dat een man kan afhaken. Iemand een antwoord hierop? Mannen?

dinsdag 22 april 2003 @ 17:08:45 #121
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9939145
    Psssssssst Zwaai.... doe jij eens reageren in je eigen topic op mijn mega post... heb me niet voor niets het leplazerus zitten tikken

Ontopic: Ik vind omdat ik bijna 30 ben dat ik OUD genoeg ben om te beslissen dat ik zometeen naar huis ga

Even serieus: wat me opvalt... is dat ik me stoor aan het 'oud' doen van veel jongere mensen dan ik. Die zijn dan rond de 24 en kibbelen over het huishouden etc. Ik heb af en toe de neiging dat soort mensen door elkaar te rammelen.
    Maar omdat ze jonger zijn dan IK, zie ik ze automatisch als HEEL JONG en dat is fout natuurlijk. Want ze zijn oud genoeg om te kibbelen over dat soort 'volwassen' zaken. Maar omdat ik zelf nog niet zo heel erg volwassen ben in veel dingen, denk ik al gauw 'ach kinders... waar je je al niet druk om maakt'.

Nee, jullie kunnen niks met deze bovenstaande opmerking.
    Maar ach... hij was tenminste ontopic

dinsdag 22 april 2003 @ 17:11:02 #122
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_9939187
    ik schuw geen vrouw met kinderwens.

dinsdag 22 april 2003 @ 17:15:00 #123
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9939283
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 17:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:
    Als excuus voor wat???

Dat ik niet doorhad dat ze pas 17 was afgelopen vrijdag???

* Loesje29 zingt:

You're a dirrrrrty old mannnnnnnnnnnnn *sjoebiedoewie*

Ontopic: Je schuwt geen vrouw met kinderwens? Je wilt ze best MAKEN, als je er maar geen verantwoordelijkheid over krijgt? (Of vanwaar anders die )?

pi_9944995
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 17:08 schreef Muurbloempje het volgende:
    Maar kan me ook voorstellen dat als zij in een van haar eerste ontmoetingen met een man al vertelt dat ze kinderen wil dat een man kan afhaken. Iemand een antwoord hierop? Mannen?
    Veel mannen zijn uiteindelijk echt niet vies van "kinderen hebben" en steeds vaker zie ik dat vrouwen en mannen die beslissing zo laat mogelijk maken (vanuit het vrouwen perspectief). Er zullen altijd wel mannen zijn die bij de gedachte aan kinderen meteen overwegen hard weg te rennen.

Zelf ben ik op dit moment niet toe aan kinderen, schreeuw van de daken dat het ondingen zijn en dat ik van kinderen houd als ze maar van iemand anders zijn >insert beleefd lachten hier< maar als ik een vrouw zou tegenkomen en het klikt dan komt het er waarschijnlijk toch wel van en als ik een vrouw tegenkom en het klikt niet dan zouden we niet lang genoeg bij elkaar blijven om het een "punt" te maken.

(ik vond eigenlijk niet dat er echt sprake was van een vraag en ben dus maar wat in de wilde weg gaan antwoorden)

dinsdag 22 april 2003 @ 21:23:15 #125
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9945412
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 21:09 schreef thoth het volgende:

<kaaaaaanipppp>

(ik vond eigenlijk niet dat er echt sprake was van een vraag en ben dus maar wat in de wilde weg gaan antwoorden)

Boven de 30 gaat in-het-wilde-weg-antwoorden anders hartstikke goed... dat blijkt maar weer

Maar dat was denk ik ook haar vraag hoor, hoe mannen er in het algemeen op reageren als ze al snel doorhebben van een ´nieuwe vrouw in hun leven´ dat ze best op korte termijn kinderen wil.

Maar dat wist jij ook heus wel, dat dat de vraag was... hehe... jij widle gewoon even gecomplimenteerd worden met je wildewegantwoord

Nog een voordeel van ouder worden: ja mag zomaar zonder toestemming laat op straat
    (Als in... ik ga even nu naar Schiphol om een vriendin op te halen)

pi_9946696
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 21:23 schreef Loesje29 het volgende:
    Nog een voordeel van ouder worden: ja mag zomaar zonder toestemming laat op straat
    (Als in... ik ga even nu naar Schiphol om een vriendin op te halen)

Dus toch. Ik vind dat maar helemaal niets, al die dertigens die zomaar een beetje doen en laten wat ze willen. Dat doet allemaal maar. Pft.
      woensdag 23 april 2003 @ 00:30:36 #127
    48546 Shinadul
    vidi, vici, veni
    pi_9951468
    quote:

Ik heb op zich ook geen problemen met een kinderwens, zolang maar duidelijk is dat ik eerst samen wil genieten voor er uitbreiding kan komen! en hoelang dat samen-genieten is, is altijd te overleggen denk ik dan maar

Groetjes,
    Shin.

pi_9954125
    Ik heb gisteren een verjaardag gehad van 1 van mijn beste vriendinnen. Je zou zeggen dat je op je 30ste dan zo verstandig bent om vroeg naar huis te gaan als je de volgende dag moet werken... Nou, ik was dus pas om half 3 thuis en ben nu vrolijk aan het werk.
    pi_9954484
    Ik dacht met mijn 28 jaartjes ( als benjamin van deze topic) het allemaal wel een beetje wist hoe het moest en zo. Totdat ik gisteren naar mijn ouders ging om iets te brengen, en er een akelig gesprek volgde...

Die relatie gaat maar in de vriezer. Ik weet dat ik niet altijd gelijk heb, maar nu had ik het zeker wel. Maar luisteren, ho maar.

Maar goed, wat ik hier mee wil aangeven: Waarom laat ik me nog steeds uit het veld slaan door mensen die dat al jaren bij me doen? Ik zou toch inmiddels beter moeten weten lijkt me.

burgerweeshuis
    pi_9954566
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 10:14 schreef zwaaibaai het volgende:
    Ik dacht met mijn 28 jaartjes ( als benjamin van deze topic) het allemaal wel een beetje wist hoe het moest en zo. Totdat ik gisteren naar mijn ouders ging om iets te brengen, en er een akelig gesprek volgde...

Die relatie gaat maar in de vriezer. Ik weet dat ik niet altijd gelijk heb, maar nu had ik het zeker wel. Maar luisteren, ho maar.

Maar goed, wat ik hier mee wil aangeven: Waarom laat ik me nog steeds uit het veld slaan door mensen die dat al jaren bij me doen? Ik zou toch inmiddels beter moeten weten lijkt me.

Omdat je na 28 jaren gewend bent om het zo te doen denk ik. Het valt ook niet mee om daar ineens verandering in aan te brengen. Toch maar proberen!!
      woensdag 23 april 2003 @ 10:29:41 #131
    21350 breaky
    Harder praten a.u.b
    pi_9954786
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 10:14 schreef zwaaibaai het volgende:

Jij bent niet de enigste die daar problemen mee heeft. Concentreer je niet al te veel op het feit dat je je uit het veld laat slaan, vaak kun je daar niet zoveel aan doen. Zeg gewoon gewoon hard "fuck you!!" en ga vervolgens gewoon lekker doen wat jezelf wilt.

Ik kan zat mensen die jonger zijn en bijvoorbeeld beter gebekt zijn (en ook betere banen hebben en meer geld ) maar ik ben hun niet en zij zijn mij niet. Ik doe gewoon lekker wat ik zelf wil en daarbij heb ik hun niet nodig.

Modus Vivendi!
    Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
    Soda water en Earl Grey :-)
      woensdag 23 april 2003 @ 14:31:46 #132
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9960220
    Mwah... ik werd er net wel weer even mee geconfronteerd dat ik ouder word en het leven om me heen ook maar gewoon doorgaat.

Mijn ex wordt vader... De ex voor wie ik naar Rotterdam verhuisde. Met wie ik een huis kocht. Die me daarna zoveel pijn deed (geestelijk en lichamelijk) dat ik binnen een maand na het kopen van het huis al weg wilde. Heb het uiteindelijk nog een jaar volgehouden (in totaal 3 jaar samen).

Sindsdien nooit meer gezien en ook absoluut geen behoefte aan gehad. Heel raar misschien: NOOIT een traan om gelaten vanaf het moment dat ik besloten had weg te gaan.

En toch... tòch is het raar om te horen dat juist HIJ vader gaat worden.

pi_9960338
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2003 15:43 schreef Loesje29 het volgende:
    Als vervolg op:

Bijna 30... is dit het nou?

en

30er worden, en dan? [deel 2]

hier Deeltje 3 alweer!

neem een vriend van 18
      woensdag 23 april 2003 @ 14:45:55 #134
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9960568
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 14:36 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

neem een vriend van 18

Hahaha briljant idee!
    Dat ik daar zelf niet op ben gekomen!

Maarreh... psssssst... hoe oud ben je zelf?
    18?

woensdag 23 april 2003 @ 14:47:32 #135
    21350 breaky
    Harder praten a.u.b
    pi_9960599
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 14:31 schreef Loesje29 het volgende:
    Mwah... ik werd er net wel weer even mee geconfronteerd dat ik ouder word en het leven om me heen ook maar gewoon doorgaat.

Mijn ex wordt vader... De ex voor wie ik naar Rotterdam verhuisde. Met wie ik een huis kocht. Die me daarna zoveel pijn deed (geestelijk en lichamelijk) dat ik binnen een maand na het kopen van het huis al weg wilde. Heb het uiteindelijk nog een jaar volgehouden (in totaal 3 jaar samen).

Sindsdien nooit meer gezien en ook absoluut geen behoefte aan gehad. Heel raar misschien: NOOIT een traan om gelaten vanaf het moment dat ik besloten had weg te gaan.

En toch... tòch is het raar om te horen dat juist HIJ vader gaat worden.

Van sommige mensen verwacht je het ook niet. Ik had 2 jaar geleden een reunie van m'n lagere school. Daar viel het me op dat veel mijn oudere klasgenootjes heel veel veranderd zijn en veel meegemaakt (o.a zwanger, getrouwd, etc.) hebben en iedereen heel verschillend is terecht gekomen.

Maar het is inderdaad raar om te zien van iemand die je zoveel pijn heeft gedaan nu vader word. Heb je nu niet zoiets van, waarom hij wel en ik nu niet? Of wil je nog geen kinderen?

Modus Vivendi!
      woensdag 23 april 2003 @ 14:52:22 #136
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9960694
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 14:47 schreef breaky het volgende:

[..]

.....

Maar het is inderdaad raar om te zien van iemand die je zoveel pijn heeft gedaan nu vader word. Heb je nu niet zoiets van, waarom hij wel en ik nu niet? Of wil je nog geen kinderen?

Hm. Lastige vraag. Niet 'waarom hij wel en ik nu niet' op een jaloerse manier in ieder geval. Kinderen passen op dit moment totáál niet in mijn leven (ik vind mijn hond al veel verantwoordelijkheid ). Maar uiteindelijk is het toch wel wat ik wil ja (denk ik...).

Het is gewoon moeilijk voor te stellen. Hij als liefhebbende vader en vriend/echtgenoot. Ik ken hem natuurlijk heel anders. Op een hele negatieve manier.
    En nu ZOU ik natuurlijk bijvoorbeeld moeten denken 'wat fijn dat het zo goed met hem is gekomen, dat hij zijn agressie klaarblijkelijk in toom heeft en een vriendin en straks een kindje heeft'. Maar dat valt me nogal lastig, dat te denken. Ik heb meer zoiets van... van ons twee zou IK degene moeten zijn die gelukkig is en alles voor elkaar heeft, als één van ons twee het verdient is hij het ZEKER niet.

Dus toch jaloers.....

pi_9960856
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 14:52 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Dus toch jaloers.....

en dus heel menselijk, niets mis mee
    Smile and the world smiles with you. Fart and you stand alone.
      woensdag 23 april 2003 @ 15:49:36 #138
    797 She-Wolf
    TUFKA Igraine
    pi_9962016
    quote:

[..]

Hm. Lastige vraag. Niet 'waarom hij wel en ik nu niet' op een jaloerse manier in ieder geval. Kinderen passen op dit moment totáál niet in mijn leven (ik vind mijn hond al veel verantwoordelijkheid ). Maar uiteindelijk is het toch wel wat ik wil ja (denk ik...).

Het is gewoon moeilijk voor te stellen. Hij als liefhebbende vader en vriend/echtgenoot. Ik ken hem natuurlijk heel anders. Op een hele negatieve manier.
    En nu ZOU ik natuurlijk bijvoorbeeld moeten denken 'wat fijn dat het zo goed met hem is gekomen, dat hij zijn agressie klaarblijkelijk in toom heeft en een vriendin en straks een kindje heeft'. Maar dat valt me nogal lastig, dat te denken. Ik heb meer zoiets van... van ons twee zou IK degene moeten zijn die gelukkig is en alles voor elkaar heeft, als één van ons twee het verdient is hij het ZEKER niet.

Dus toch jaloers.....

Begrijpelijk...

Ik hoorde laatst over mijn ex dat ie gezegd had dat 'ze' geen kinderen wilden...

Ik dacht toen gelijk 'Dat lijkt me ook maar beter voor iedereen'...
    Toen wij samen waren, begon ik op een gegeven moment over kinderen en wilde hij ze (nog) niet. Later begon hij over kinderen en toen wilde ik ze wel, maar niet met hem...
    Toen ik daar eenmaal achter was bij mezelf, ben ik uiteindelijk ook weggegaan, want wat schiet je er dan nog mee op?

Af en toe hoor ik nog wel eens iets, waar ik dan best pissig over kan worden. Sommige dingen gun ik hem gewoon niet...En het feit dat sommige mensen het blijkbaar nog steeds nodig vinden om mij op de hoogte te brengen van zijn levensloop, alsof we nog steeds een item zijn...

While you burn at the stake, I dance with the flames...
    No more nights, of blood and fire...
      woensdag 23 april 2003 @ 15:51:57 #139
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_9962066
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 17:15 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

* Loesje29 zingt:

You're a dirrrrrty old mannnnnnnnnnnnn *sjoebiedoewie*

Ontopic: Je schuwt geen vrouw met kinderwens? Je wilt ze best MAKEN, als je er maar geen verantwoordelijkheid over krijgt? (Of vanwaar anders die )?

ik hou graag een slag om de arm, vandaar de
    Maar mijn kinderwens is niet al te sterk...in die zin dat ik er nog niet aan toe ben.

oh ja,

pi_9969765
    quote:

Dus toch jaloers.....

Maar hij is helemaal niet gelukkig. Die agressie draagt hij nog steeds met zich mee en nu zit hij straks ook nog eens met handen en voeten gebonden aan een gezin. Je weet hoe leuk dat voor hem zal zijn.

Jij daarentegen bent een heel nieuw leven begonnen, nieuwe mensen aan het ontmoeten. Het gerucht gaat dat er nog ergens een meneer perfect zit te wachten totdat je langskomt, jij bent vrij te doen en laten wat je wilt en eigenlijk op en top gelukkig. Jij bent immers net weer begonnen met leven en ohja is hij even iemand heel speciaal kwijtgeraakt toen hij jou het leven zuur aan het maken was en op kon rotten. Pfew. Sukkel.

(zo is het leven aan de andere kant van het gelijk)

woensdag 23 april 2003 @ 21:26:14 #141
    521 ruby
    Hell yeah!
    pi_9970220
    Ik word zaterdag over twee weken ook 30... Jippie.
    Weg zijn m'n twintiger jaren... Raar maar waar. 't Is een psychologische grens he. Maar ja, het is maar net hoe je er tegen aan kijkt eigenlijk.

Ik probeer maar van elke leeftijd het voordeel te zien.

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
      donderdag 24 april 2003 @ 10:04:50 #142
    23058 Muurbloempje
    pi_9978022
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 21:26 schreef ruby het volgende:
    Ik word zaterdag over twee weken ook 30... Jippie.
    Weg zijn m'n twintiger jaren... Raar maar waar. 't Is een psychologische grens he. Maar ja, het is maar net hoe je er tegen aan kijkt eigenlijk.

Ik probeer maar van elke leeftijd het voordeel te zien.

Ik word in mei 32 En life is still beautiful hoor Ik geniet met volle teugen van het leven, meer als toen ik twintiger was en deze periode (dertiger zijn) heeft ook veel leuke kanten hoor... Trust me! Het is maar hoe je het zelf indeelt en wat je van je leven probeert te maken

Ik ben op mijn piek nu vind ik, beter laat dan nooit

† In Memoriam † donderdag 24 april 2003 @ 10:09:14 #143
    47213 ArmaniMania
    pi_9978104
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 10:04 schreef Muurbloempje het volgende:

[..]

Ik word in mei 32 En life is still beautiful hoor Ik geniet met volle teugen van het leven, meer als toen ik twintiger was en deze periode (dertiger zijn) heeft ook veel leuke kanten hoor... Trust me! Het is maar hoe je het zelf indeelt en wat je van je leven probeert te maken

Ik ben op mijn piek nu vind ik, beter laat dan nooit

Ik wil niet storen....maarre Je ondertitel klopt niet meer San Marino is al weer geweest

donderdag 24 april 2003 @ 10:10:48 #144
    23058 Muurbloempje
    pi_9978129
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 10:09 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Ik wil niet storen....maarre Je ondertitel klopt niet meer San Marino is al weer geweest

Oke dat is de leeftijd
      donderdag 24 april 2003 @ 11:43:28 #145
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9979804
    quote:
    Op woensdag 23 april 2003 21:08 schreef thoth het volgende:
    ......
    (zo is het leven aan de andere kant van het gelijk)

Ehm dat is ook wel weer zo ja. Daar heb je gelijk in...
    Mooi gezegd. Voel me er meteen een stukkie beter door.

Ben jij ergens over een berg positivisme gestruikeld ofzo?

Ruby WELKOM bij 'ons dertigers'!!!!!!!!

donderdag 24 april 2003 @ 12:03:04 #146
    21350 breaky
    Harder praten a.u.b
    pi_9980211
    Wie wordt er nou dit jaar 30 eigenlijk?

Zover weet ik er 3.

Ruby,
    Loesje29
    breaky (ikke dus )

Wie is nog meer slachtoffer? (gewoon nieuwschierig)

Modus Vivendi!
      donderdag 24 april 2003 @ 13:02:12 #147
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9981378
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 12:03 schreef breaky het volgende:
    Wie wordt er nou dit jaar 30 eigenlijk?

Zover weet ik er 3.

Ruby,
    Loesje29
    breaky (ikke dus )

Wie is nog meer slachtoffer? (gewoon nieuwschierig)

Ik in augustus. Kunnen we niet een grote 'Ik Word 30' verjaardagsmeeting houden... waar dan ook de 'al dertigers' en de 'bijna dertigers' mogen komen?
      donderdag 24 april 2003 @ 13:24:22 #148
    53126 -BB-
    Workdrone
    pi_9981871
    quote:
    Ontopic: Ik merk trouwens wel via vrienden etc... dat vrouwen die dertig worden of net zijn en geen vriend hebben soms "paniekerig" worden omdat ze nog geen man hebben en hun biologische klok gaat tikken. Nu vraag ik me af of mannen een beetje benauwd worden als ze vrouwen rond die leeftijd ontmoeten en mee gaan daten (die dus nog geen kinderen hebben). Want iemand zei ooit dat het voor haar moeilijk is om aan de juiste partner te komen met wie zij een gezinnetje wil stichten.

Duurt nog wel even voordat ik in de 30 zit, ben nu 24. Maar vrouwen schuwen met een kinderwens? Mij niet gezien, ik wil ze zelf juist graag als de tijd er rijp voor is (oftewel, ik in een zodanige relatie zit dat die het toelaat). Probleem bij mij is meer het daten op zich, ben ik geen ster in helaas
    People tend to be promoted to their level of incompetence
      donderdag 24 april 2003 @ 21:02:30 #149
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9992399
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 13:24 schreef -BB- het volgende:

[..]

Duurt nog wel even voordat ik in de 30 zit, ben nu 24. Maar vrouwen schuwen met een kinderwens? Mij niet gezien, ik wil ze zelf juist graag als de tijd er rijp voor is (oftewel, ik in een zodanige relatie zit dat die het toelaat). Probleem bij mij is meer het daten op zich, ben ik geen ster in helaas

Enneh.... via internet? Of gaat het contact hebben via internet prima maar vind je het eng om in het echt af te spreken?

Ontopic: DERTIGERS verzamelt u... Voelen we ons allemaal fantastisch, niets te klagen en helemaal toppie qua leeftijd in ons vel of zitten we in te kakken ofzo? Kan me niet voorstellen dat we al uitgeluld zijn

donderdag 24 april 2003 @ 21:08:36 #150
    53126 -BB-
    Workdrone
    pi_9992534
    Contact zoeken op zich gaat al niet van mij uit. Ben niet op m'n mondje gevallen, behalve als het op zoiets aankomt Weet ook niet waarom, weet alleen dat ik het erg vervelend vind.
    People tend to be promoted to their level of incompetence
      donderdag 24 april 2003 @ 21:27:55 #151
    23058 Muurbloempje
    pi_9993049
    Ik kom wel hoor als de a.s. dertigers hun verjaardag vieren... Ik als "lekker in mijn vel" zittende dertiger komt jullie wel de ins and outs vertellen over het leven als dertiger.... Niet teveel schrikken, het valt allemaal mee hoor

P.S. ik treed natuurlijk niet helemaal in detail hè...

donderdag 24 april 2003 @ 21:29:13 #152
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9993083
    Ik heb zojuist iets jongs.... zeg maar rustig ´puberaals´ gedaan.... ik heb mijn mond gepost in Fok Users Mondjes
      donderdag 24 april 2003 @ 21:35:00 #153
    23058 Muurbloempje
    pi_9993217
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 21:29 schreef Loesje29 het volgende:
    Ik heb zojuist iets jongs.... zeg maar rustig ´puberaals´ gedaan.... ik heb mijn mond gepost in Fok Users Mondjes
    Daar gaat je goed opgebouwde volwassen image
      donderdag 24 april 2003 @ 21:47:32 #154
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9993512
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 21:35 schreef Muurbloempje het volgende:

[..]

Daar gaat je goed opgebouwde volwassen image

Hehe... dat noemen ze ehhhhh... doe eens iets geks

Nu jij nog! Posten die lippen van je!

pi_9994064
    Nog even over dat "huisje-boompje-beestje" dat sommigen daar hun neus voor ophalen....
    Ik haal m'n neus daar zeker niet voor op. Zelf leef ik niet op die manier, maar ik ben regelmatig jaloers op mensen die wel op die manier gelukkig kunnen zijn. Ik ben er met m'n bijna 35 nog steeds niet aan toe (komt die innerlijke rust ooit?). Maar het lijkt me best handig als je zo kunt leven. Kost veel minder energie denk ik.
    quote:
    Ontopic: Ik merk trouwens wel via vrienden etc... dat vrouwen die dertig worden of net zijn en geen vriend hebben soms "paniekerig" worden omdat ze nog geen man hebben en hun biologische klok gaat tikken.
    Nu vraag ik me af of mannen een beetje benauwd worden als ze vrouwen rond die leeftijd ontmoeten en mee gaan daten (die dus nog geen kinderen hebben).
    Bij mij speelt dat zeker een rol. Jonge meisjes zijn veel veiliger, je weet toch dat die zich nog lang niet willen settlen en dat de relatie na een tijdje vanzelf weer uit gaat. Dat vind ik wel een prettig idee.
    Daarnaast zijn ze veel mooier, maar dat is een ander verhaal
    quote:
    Als het zo'n hint is van 'ik wil opschieten' dan is het zeker een afknapper. Dan ben ik heel snel vertrokken.
    Maar in het algemeen wantrouw ik juist vrouwen die geen kinderen willen. Dan spoort er iets niet in mijn ogen. Het doet in elk geval mijn vrouwbeeld geweld aan.
      donderdag 24 april 2003 @ 22:20:33 #156
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_9994349
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 22:10 schreef Aernout het volgende:
    Nog even over dat "huisje-boompje-beestje" dat sommigen daar hun neus voor ophalen....
    Ik haal m'n neus daar zeker niet voor op. Zelf leef ik niet op die manier, maar ik ben regelmatig jaloers op mensen die wel op die manier gelukkig kunnen zijn. Ik ben er met m'n bijna 35 nog steeds niet aan toe (komt die innerlijke rust ooit?). Maar het lijkt me best handig als je zo kunt leven. Kost veel minder energie denk ik.
    Heb je voor jezelf het idee dat je er ooit wel aan toe gaat zijn? Leef jij nu op jouw manier met het idee in je achterhoofd ´want straks kan het niet meer´? Ik denk trouwens dat er veel ´huisje-boompje-beestje´ liefhebbers stiekem weer jaloers zijn op JOUW levensstijl
    quote:
    Bij mij speelt dat zeker een rol. Jonge meisjes zijn veel veiliger, je weet toch dat die zich nog lang niet willen settlen en dat de relatie na een tijdje vanzelf weer uit gaat. Dat vind ik wel een prettig idee.
    Je vindt het een prettig idee ´dat de relatie na een tijdje vanzelf weer uitgaat´? Maar loop je dan nooit tegen iemand op waarvan je denkt ´die wil ik nog helemaal niet kwijt en het liefste helemáál nooit meer´? Dat je helemaal over je oren bent zeg maar Of dooft dat vlammetje vanzelf weer na een tijdje.
    quote:
    Daarnaast zijn ze veel mooier, maar dat is een ander verhaal
    OB-JEC-TION !!!! *slaat met vuist op tafel*
    Het is het gebrek aan babyvet zeker dat ons de das omdoet...
    pi_9996997
    Daar zit je dan met je beter dan goed betaalde baan. De reorganisatie heeft ervoor gezorgd dat de organisatie collectief de kluts kwijt is en ik geef het op. Ik vertel mijn nieuwe manager dat ik het zat ben en iets anders wil gaan doen. Dat bericht wordt niet met gejuich ontvangen maar het is de regel dat je na een jaar in een bepaalde functie vrij bent om over te stappen en ik heb het regelement aan mijn kant. In informele gesprekken met wie dan ook, laat ik vallen dat ik overweeg op te stappen.

Intussen imploderen een paar vriendschappen. Althans, vriendschappen. De relaties laten zich beter omschrijven als de relatie die een glazenwasser met zijn zeem heeft. Kennelijk laat ik me makkelijk gebruiken, om over relaties heen te komen, om een schouder te bieden als tranen gelaten moeten worden, om te helpen als hulp nodig is.

Om terzijde geschoven te worden als ik niet meer nodig ben.

Het geruchtencircuit doet wat het hoort te doen en binnen een week heb ik ineens de mogelijkheid om uit drie functies te kiezen. Eentje met een directe mogelijkheid om gepromoveerd te worden. Goh. Even denken hoor. Moeilijk moeilijk.

Alles is anders.

Het gevoel van vrijheid is beklemmend omdat ik er niet zo bekend mee ben maar terwijl ik de ene na de ander deur dichtsmijt ontdek ik dat er weer zat andere deuren zijn die toegang bieden tot, ik zie wel wat.....

Het leven begint niet bij dertig. Eigenlijk begint het elke dag, als je wilt.

vrijdag 25 april 2003 @ 09:36:10 #158
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10000349
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 00:03 schreef thoth het volgende:
    <knip>
    En wil je dat? Sta je er open voor en sta je met je armen wijd open om dat 'nieuwe' leven hartelijk te ontvangen?

Allereerst moet ik even kwijt dat ik het super van je vind dat je de grote knoop hebt doorgehakt wat betreft je werk. Je voelde dat er op dat vlak sowieso iets moest veranderen, maar hoe dat aan te pakken was nog niet helemaal duidelijk.
    Je had het denk ik niet beter aan kunnen pakken dan op deze manier. Vooral dat 'terloopse laten vallen dat je wilt overstappen' heeft dus goed uitgepakt! Voel je je nou niet heel erg 'gewild' dat je ineens kunt kiezen uit drie functies?
    De details wil ik ook nog allemaal weten hoor! Maar misschien dat je die niet hier kwijtwilt. Mail het me anders? In ieder geval gefeliciteerd met het feit dat je ervoor gekozen hebt om stappen te gaan ondernemen om je leven aangenamer te gaan maken voor jezelf

De imploderende vriendschappen.... sja... Kan wel met het clichéverhaal komen dat die mensen jouw vriendschap dan niet waard zijn als ze je alleen maar 'gebruiken' voor hun eigen problemen, maar dat weet je zelf ook wel.
    En ook hier geldt dat verhaal met die deuren, wat je zelf al schreef. Bepaalde deuren worden dichtgegooid door mensen of smijt jij ZELF dicht, om er vervolgens achter te komen dat er achter een volgend deurtje - dat ineens van het slot blijkt te zijn - een veel leukere 'prijs' zit!
    Hoop trouwens dat je het niet erg vindt dat ik me niet aangesproken voel door het stukje dat je schreef. Ik bedoel, ook IK heb tegen je aan zitten blaten over verdriet en relaties en andere zeurverhalen. Maar door mij voel je je hoop ik niet 'aan de kant geschoven'? Ben een enorme chaoot (oh ja? JA! ) maar je weet dat als je me nodig hebt dan hoef je maar te gillen! Kee?

En nog even over dat gevoel van vrijheid dat nu beklemmend voelt door het onbekende... Niks beklemmend! Effe diep in en uit ademen en er met volle teugen van gaan genieten. Uitdagingen! Wiehoeeeeeee! Kijk naar mij, ik ben het leven ook wat meer als één grote uitdaging gaan zien en ik leef nog steeds!

Of ik nog leef als mijn baas zou weten dat ik onder werktijd zo een verhaal zou zitten tikken weet ik niet... maar da's verder niet belangrijk hahaha

PS: Thoth heb je mijn mail gisteravond wel gehad eigenlijk??

vrijdag 25 april 2003 @ 10:23:50 #159
    23058 Muurbloempje
    pi_10001255
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 00:03 schreef thoth het volgende:
    Kennelijk laat ik me makkelijk gebruiken, om over relaties heen te komen, om een schouder te bieden als tranen gelaten moeten worden, om te helpen als hulp nodig is.

Om terzijde geschoven te worden als ik niet meer nodig ben.

Het geruchtencircuit doet wat het hoort te doen en binnen een week heb ik ineens de mogelijkheid om uit drie functies te kiezen. Eentje met een directe mogelijkheid om gepromoveerd te worden. Goh. Even denken hoor. Moeilijk moeilijk.

Dat is juist een goeie eigenschap van je thoth, zo ben ik ook. Als mensen me nodig hebben of een schouder nodig hebben of een luisterend oor. Ik heb ook vaak klaargestaan voor mensen en nu ik gescheiden ben zie ik ze niet meer terug... Ik kan wel gaan denken: dat doe ik ook niet meer maar dat zit nou eenmaal in me. Ik ben erg sociaal bewogen en wil vaak proberen te helpen en ik hoop dat jij dat ook blijft doen bij de echte vrienden want die zijn er heus wel...

Verder veel suc6 en sterkte met je baan en je hebt gelijk, het leven begint wanneer jij het laat beginnen... van Muurbloempje

Moderator vrijdag 25 april 2003 @ 10:30:22 #160
    5428 crew  miss_sly
    pi_10001402
    quote:
    Als het zo'n hint is van 'ik wil opschieten' dan is het zeker een afknapper. Dan ben ik heel snel vertrokken.
    Maar in het algemeen wantrouw ik juist vrouwen die geen kinderen willen. Dan spoort er iets niet in mijn ogen. Het doet in elk geval mijn vrouwbeeld geweld aan.
    Ik vind dit een hele rare en ook best vervelende opmerking.

Ten eerste, waarom zou er uberhaupt iets niet sporen bij vrouwen die geen kinderen zouden willen?
    Ten tweede, ook bij vrouwen kan dat pas later de kop opsteken, zeg na de 30, waardoor je jonge vriendinnetjes weliswaar nu zeggen geen kinderen te willen (en dus niet sporen in jouw ogen) maar over een paar jaar van gedachten veranderen.
    Ikzelf kan bijvoorbeeld geen kinderen krijgen, maar dat is niet iets wat ik van de daken schreeuw! Als het dus over kinderen gaat, zal ik eerder zeggen dat ik daar niet aan mee doe, dan dat ik ze niet kan krijgen. Dus zou ik, in een oppervalkkig gesprek met jou, in jouw ogen niet sporen, terwijl het geen vrije keus is geweest.
    Nee, ik vind deze opmerking minder geslaagd.

Moderator vrijdag 25 april 2003 @ 10:50:58 #161
    5428 crew  miss_sly
    pi_10001859
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 09:36 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

En nog even over dat gevoel van vrijheid dat nu beklemmend voelt door het onbekende... Niks beklemmend! Effe diep in en uit ademen en er met volle teugen van gaan genieten. Uitdagingen! Wiehoeeeeeee! Kijk naar mij, ik ben het leven ook wat meer als één grote uitdaging gaan zien en ik leef nog steeds!

[

Het leven is een grote heerlijke uitdaging!

Sterker nog, zonder allerlei veranderingen en uitdagingen vind ik het leven maar niets! Wat dat betreft ben ik niet rustiger geworden met de jaren, integendeel! Maar ik ben wel die gevoelens van het nodig hebben van verandering gaan herkennen en kan er nu wat beter mee omgaan. Ik heb dan ook heel bewust gekozen voor interim werk: regelmatig een andere opdracht, andere mensen, andere software, andere manier van werken, andere structuur, andere weg naar mijn werk
    Mijn vriend herkent het ook, gelukkig, en hij weet er redelijk mee om te gaan. Als er dus weer van alles kriebelt omdat mijn opdracht te lang duurt of het huis te lang hetzelfde is ingericht, denkt hij met me mee, maar laat me ook niet zomaar in een of andere zeer vreemde bui drastische dingen doen 0+

vrijdag 25 april 2003 @ 11:18:17 #162
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10002504
    Het willen of al dan niet kunnen krijgen van kinderen is niet datgene dat een vrouw op en top vrouw maakt. Geen discussie over mogelijk. Dus ik ben het hier helemaal met Miss Sly eens.
    Ik bedoel... ik zónder kinderen durf te zeggen dat ik een stuk vrouwelijker ben dan een aantal van mijn sexe-genoten MET kinderen. En andersom natuurlijk

Denk alleen wel dat het stukje van Aernout rotter klonk dan dat hij het bedoelde. Dat als hij jouw stukje leest dat hij dan denkt 'hm, ja zo had ik er nog niet over nagedacht'. Maar goed... laat hem daar maar zelf op reageren

vrijdag 25 april 2003 @ 11:30:28 #163
    23058 Muurbloempje
    pi_10002886
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 11:18 schreef Loesje29 het volgende:
    Het willen of al dan niet kunnen krijgen van kinderen is niet datgene dat een vrouw op en top vrouw maakt. Geen discussie over mogelijk. Dus ik ben het hier helemaal met Miss Sly eens.
    Ik bedoel... ik zónder kinderen durf te zeggen dat ik een stuk vrouwelijker ben dan een aantal van mijn sexe-genoten MET kinderen. En andersom natuurlijk

Denk alleen wel dat het stukje van Aernout rotter klonk dan dat hij het bedoelde. Dat als hij jouw stukje leest dat hij dan denkt 'hm, ja zo had ik er nog niet over nagedacht'. Maar goed... laat hem daar maar zelf op reageren

Ook andersom bestaat....er is niet altijd een cliché vrouw want ik voel me niet standaard mamsie en ik vind dat ik ook erg vrouwelijk ben (nog steeds ) ... Het ligt puur aan de persoon zelf hoor Ik voel me meer dan mamsie, ik ben ook nog mezelf en dat laat ik ook zien in mijn vrije weekenden. Lekker stappen, dingen doen die ik leuk vind etc...etc..... en genieten van aandacht (beetje dan...)
      Moderator vrijdag 25 april 2003 @ 11:38:37 #164
    5428 crew  miss_sly
    pi_10003094
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 11:18 schreef Loesje29 het volgende:

Je verwoordt het precies goed

Ik hoop en denk ook dat hij het iets minder rottig bedoelde, maar ik wilde het toch even gezegd hebben...kan ie beter nadenken in de toekomst en het dan iets genuanceerder neerzetten

pi_10003924
    quote:
    En wil je dat? Sta je er open voor en sta je met je armen wijd open om dat 'nieuwe' leven hartelijk te ontvangen?
    Nee natuurlijk. Verandering is slecht, verwarrend en over het algemeen vreselijk beangstigend. Dus ik proberen de andere kant op te rennen maar ik kan mezelf nooit echt lang voor de gek houden en dus ja, het nieuwe leven wordt hartelijk ontvangen, with arms wide open.
    quote:
    Hoop trouwens dat je het niet erg vindt dat ik me niet aangesproken voel door het stukje dat je schreef. Ik bedoel, ook IK heb tegen je aan zitten blaten over verdriet en relaties en andere zeurverhalen. Maar door mij voel je je hoop ik niet 'aan de kant geschoven'? Ben een enorme chaoot (oh ja? JA! ) maar je weet dat als je me nodig hebt dan hoef je maar te gillen! Kee?

Het was niet de bedoeling dat jij je aangesproken zou voelen, jij kwam later, die deur sowieso nog maar net open, zonde om die meteen weer dicht te slaan zonder even te kijken wat zich dáárachter allemaal afspeelt
    quote:
    Mijn leven is getekend door veranderingen die altijd negatief waren. Op een gegeven moment ben ik me neer gaan leggen bij het vrij normale, weinig opzienbarende leventje dat ik zelf opgebouwd had want het was vrij van allerlei ellende en dáár ging het uiteindelijk om. Wat ik over het hoofd heb gezien was dat ik niet per mijn 31e het loodje zou leggen en dat er dus nog meer te doen zou kunnen zijn. Dan moet je wel in beweging komen maar zoals altijd: weten dat je iets moet doen en echt beseffen dat je iets moet doen, het voelen, dat zijn twee hele verschillende zaken.
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 10:23 schreef Muurbloempje het volgende:
    Als mensen me nodig hebben of een schouder nodig hebben of een luisterend oor. Ik heb ook vaak klaargestaan voor mensen en nu ik gescheiden ben zie ik ze niet meer terug... Ik kan wel gaan denken: dat doe ik ook niet meer maar dat zit nou eenmaal in me. Ik ben erg sociaal bewogen en wil vaak proberen te helpen en ik hoop dat jij dat ook blijft doen bij de echte vrienden want die zijn er heus wel...
    Ik kan natuurlijk proberen een nieuw levensfilosofietje te introduceren zoals: en nu denk ik alleen nog maar aan mezelf en de rest kan stikken: maar zo ben ik niet grootgebracht en dus kan ik het ook niet opbrengen om dat te geloven, zelfs al zou ik het willen. Maar soms is het wel frustrerend om te zien hoe makkelijk mensen gebruik van je (willen) maken omdat je het toelaat maar eigenlijk zijn dat per definitie geen vrienden natuurlijk.

Loesje,
    Muubloempje,
    Dankje voor de aardige woorden

vrijdag 25 april 2003 @ 12:24:43 #166
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10004202
    Muurbloempje:
    En òf jij vrouwelijk bent! Er zijn mensen die bij het woord 'moeder' meteen beelden van een kortgeknipte, make-uploze, tuinbroekdragende, achter een kinderwagen hobbelende vrouw krijgen.
    En zelfs DIE dames kunnen zichzelf nog bijzonder vrouwelijk voelen, want wij weten verder niks van hun gedrag en karakter. Wie weet zijn ze diep van binnen vrouwelijker dan wij allemaal bij elkaar haha.
    Maar dat er hedentendage prachtig mooie hippe moeders rondspringen.. ach... daar heb ik wel een paar levende bewijsjes van gezien ondertussen

Miss Sly:
    Volgens mij zijn zelfs jouw teennagels nog supervrouwelijk, dat idee krijg ik gewoon over jou. En daar heeft het al dan niet hebben van kinderen dus echt NIETS mee te maken. Maar daar waren we het gelukkig al over eens

Aernout zou ons niet aankunnen... zoveel vrouwelijkheid bij elkaar... nietwaar ladies? Hehe.... sorry kon het niet laten!

pi_10004208
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 12:11 schreef thoth het volgende:
    Nee natuurlijk. Verandering is slecht, verwarrend en over het algemeen vreselijk beangstigend. Dus ik proberen de andere kant op te rennen maar ik kan mezelf nooit echt lang voor de gek houden en dus ja, het nieuwe leven wordt hartelijk ontvangen, with arms wide open.
    Veranderingen ondervind ik niet meteen als slecht, wel als verwarrend en beangstigend. De neiging om weg te rennenn is er bij mij ook, maar ik kan me wel tegen houden. Je zal de veranderingen wel moeten ondergaan om niet om te vallen.....
    quote:
    Mijn leven is getekend door veranderingen die altijd negatief waren. Op een gegeven moment ben ik me neer gaan leggen bij het vrij normale, weinig opzienbarende leventje dat ik zelf opgebouwd had want het was vrij van allerlei ellende en dáár ging het uiteindelijk om. Wat ik over het hoofd heb gezien was dat ik niet per mijn 31e het loodje zou leggen en dat er dus nog meer te doen zou kunnen zijn. Dan moet je wel in beweging komen maar zoals altijd: weten dat je iets moet doen en echt beseffen dat je iets moet doen, het voelen, dat zijn twee hele verschillende zaken.
    Hoezo zijn dat twee verschillende zaken? Ontbreekt het aan motivatie? of zelfvertrouwen?
    quote:
    Maar soms is het wel frustrerend om te zien hoe makkelijk mensen gebruik van je (willen) maken omdat je het toelaat maar eigenlijk zijn dat per definitie geen vrienden natuurlijk.
    Maar het gebruik maken van, daar ben je zelf bij. Dus mijn vraag is meer: waarom laat je het dan toe?
    burgerweeshuis
      vrijdag 25 april 2003 @ 12:25:40 #168
    49730 basjeP24
    de gekste!!
    pi_10004224
    bah oude mensen.....
    Le roi est mort, vive le roi!
      vrijdag 25 april 2003 @ 12:29:02 #169
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10004286
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 12:25 schreef basjeP24 het volgende:
    bah oude mensen.....
    Hahaha. Kssssssssssjt jij! Terug naar de jonge broekies topics!

* Loesje29 bezemt dit topic even schoon van pubers die stiekem toch heus wel nieuwsgierig zijn naar 'oudere' jongeren omdat ze anders niet eens in het topic zouden lezen...... *gna*

Anders nog iets? Basje?
    Nog liefdes- of sexproblemen waarbij wij wijze oude mensen jou kunnen helpen?

pi_10005447
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 12:29 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

* Loesje29 bezemt dit topic even schoon van pubers die stiekem toch heus wel nieuwsgierig zijn naar 'oudere' jongeren omdat ze anders niet eens in het topic zouden lezen...... *gna*

Anders nog iets? Basje?

Volgens mij komt die hier om oude vrouwen te scoren
    pi_10005507
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 13:29 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Heeft waarschijnlijk in het 'Mooie uitspraken' topic gelezen dat je het moet leren op een oude fiets
      vrijdag 25 april 2003 @ 13:34:18 #172
    21350 breaky
    Harder praten a.u.b
    pi_10005564
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 13:29 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

hehehe...kan ik wel begrijpen...Wat ouder is meestal toch leuker dan een jong meiske...ik zou er niet over moeten denken om met iemand een relatie te hebben die bijv.10 jaar jonger is op dit moment. Gelukkig is mijn huidige vriendin maar een jaar jonger dan ik.
    Modus Vivendi!
    pi_10005690
    Trouwens nog ff over ouders wat Loesje vroeg . Ik ben zeker milder tegenover mijn ouders geworden , ik was vroeger gewoon echt met recht een rot rebels kind , nu ben ik ouder en dan ben ik toch veel milder geworden , maar mijn ouders zijn dat ook weer naar mij geworden . Ik denk ook omdat ik nu op mezelf ben en toch meer bewijs dat ik toch niet zo heel erg slecht terechtgekomen ben als ze dachten eerst ook wel mee speelt , maar ik zeg nu zelf ook makkelijker tegen mam af en toe dat ze niet moet zeuren , vroeger als ik ergens niet mee eens was was het vooral een driftbui en achteraf ben ik ook gewoon in gaan zien dat ze het beste met me voor hebben.
    pi_10007474
    Ben trouwens weer van plan om in mijn eentje uit te gaan op zaterdag . Gisteren ook met een jongen gesproken die ook rond de dertig is en weet ook meer nu welke cafe's meer mensen voor mijn leeftijd zijn in Zaandam .
    P.S. die jongen van vroeger die woont in Zaandam dus ooit moet ik die toch ook weer tegenkomen tijdens het uitgaan.
    Die kermis is pas met pinksteren en duurt me te lang
      vrijdag 25 april 2003 @ 17:16:42 #175
    49730 basjeP24
    de gekste!!
    pi_10011402
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 12:29 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Anders nog iets? Basje?

okee! nu we het er toch even over hebben.....
    Le roi est mort, vive le roi!
      † In Memoriam † vrijdag 25 april 2003 @ 17:21:16 #176
    47213 ArmaniMania
    pi_10011501
    Hallo , misschien houden jullie van Muziek-spelletjes ik heb een topic geopend. Voor de liefhebbers Raad hier band/artiest via gedeelte Cd-hoesje

pi_10014860
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 11:38 schreef miss_sly het volgende:
    Ik hoop en denk ook dat hij het iets minder rottig bedoelde, maar ik wilde het toch even gezegd hebben...kan ie beter nadenken in de toekomst en het dan iets genuanceerder neerzetten
    Het ligt inderdaad wat genuanceerder, maar als je alles met mitsen en maren gaat omkleden krijg je zo'n lange text die vervolgens niemand meer leest.

Ik bedoelde dat in mijn ogen een (in de toekomst) kinderwens een integraal deel is van de vrouwelijke natuur. Niet iedereen zal dat met mij eens zijn, maar dat is mijn opvatting en ik zoek die eigenschap ook bij een partner. De vraag of iemand fysiek in staat is om kinderen te krijgen heeft daar eigenlijk niks mee te maken omdat dat een fysieke beperking is terwijl ik het over een mentale toestand heb.

Persoonlijk zou ik geen problemen hebben met een partner die fysiek geen kinderen kan krijgen maar wel met iemand die het niet wil omdat ze kinderen maar stom vindt ofzo. Overigens: natuurlijk zeggen veel jonge meiden dat ze geen kinderen willen. Maar wat ze daarover zeggen is niet zo interessant. Ik kijk vooral naar hun reactie op kinderen, de nonverbale signalen. Daaraan zie je hoe het echt zit.

pi_10014977
    Ik ben juist zelf een van de meiden die geen kinderen wil , niet omdat ik kinderen niet leuk vind , maar meer omdat ik het een hele verantwoording voor mezelf vind en daar aan twijfel of ik die verantwoording wel wil .
    Ik vind als je kinderen wil dat je daar 100% procent achter moet staan en als je dat van je zelf niet echt heb of het dan wel slim is om aan kinderen te beginnen .
    Je kan ze nu eenmaal niet terugbrengen als het ff minder gaat .
    pi_10015395
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 22:20 schreef Loesje29 het volgende:
    Heb je voor jezelf het idee dat je er ooit wel aan toe gaat zijn? Leef jij nu op jouw manier met het idee in je achterhoofd ´want straks kan het niet meer´?
    Ik denk dat het ooit wel komt. Maar ja, dat dacht ik 10 jaar geleden ook....
    Maar huisje-boompje-beestje kun je (vooral als man zijnde) heel lang uitstellen en tegen de tijd dat je er aan toe bent trouw je gewoon met een (veel) jongere vrouw die ongeveer in dezelfde fase zit. Kinderen etc kan dan nog steeds.
    quote:
    Je vindt het een prettig idee ´dat de relatie na een tijdje vanzelf weer uitgaat´? Maar loop je dan nooit tegen iemand op waarvan je denkt ´die wil ik nog helemaal niet kwijt en het liefste helemáál nooit meer´? Dat je helemaal over je oren bent zeg maar Of dooft dat vlammetje vanzelf weer na een tijdje.
    Ik ben af en toe verliefd, maar ik zie het altijd als iets tijdelijks. Passie is iets dat voorbij gaat, en elk nieuw vriendinnetje is weer anders en heeft weer andere dingen die leuk zijn. Ik zit vaak bewust af te remmen om te zorgen dat ze niet te veel van me gaat houden en het allemaal te serieus wordt. Gelukkig verhuis (of emigreer) ik vaak dus dat is dan makkelijk einde aan een relatie.
    pi_10015605
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 20:33 schreef Aernout het volgende:

[..]

Ik denk dat het ooit wel komt. Maar ja, dat dacht ik 10 jaar geleden ook....
    Maar huisje-boompje-beestje kun je (vooral als man zijnde) heel lang uitstellen en tegen de tijd dat je er aan toe bent trouw je gewoon met een (veel) jongere vrouw die ongeveer in dezelfde fase zit. Kinderen etc kan dan nog steeds.
    [..]

Ik ben af en toe verliefd, maar ik zie het altijd als iets tijdelijks. Passie is iets dat voorbij gaat, en elk nieuw vriendinnetje is weer anders en heeft weer andere dingen die leuk zijn. Ik zit vaak bewust af te remmen om te zorgen dat ze niet te veel van me gaat houden en het allemaal te serieus wordt. Gelukkig verhuis (of emigreer) ik vaak dus dat is dan makkelijk einde aan een relatie.

Dit klinkt meer als bindingsangst voordat het te serieus word afkappen . Verhuizen of emigreren vind ik trouwens wel een beetje erg radicaal . Net een soort vluchtroute.
    pi_10016340
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 20:44 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
    Verhuizen of emigreren vind ik trouwens wel een beetje erg radicaal . Net een soort vluchtroute.
    Ik verhuis niet om die reden hoor, alleen is het soms wel handig
    pi_10016388
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 21:21 schreef Aernout het volgende:

[..]

Ik verhuis niet om die reden hoor, alleen is het soms wel handig

Oh ik dacht al, zou raar staan te kijken als ik het met een jongen had en het zou uitgaan en hij zou per direct verhuizen .
    pi_10016649
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 21:24 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Oh ik dacht al, zou raar staan te kijken als ik het met een jongen had en het zou uitgaan en hij zou per direct verhuizen .

Hij maakt het uit omdat hij verhuist en geen zin heeft om het meisje mee te nemen
    pi_10016695
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 20:05 schreef Aernout het volgende:
    .... Ik kijk vooral naar hun reactie op kinderen, de nonverbale signalen. Daaraan zie je hoe het echt zit.
    Aernout, je hebt geen idee hoeveel vrouwen er zijn die géén kinderen willen maar bijv. wel in het onderwijs werken om maar wat te noemen.

Of rationele overwegingen (die alleen maar tégen kinderen krijgen pleiten imo) nou eventuele moedergevoelens overstemmen, weet ik niet. Het lijkt mij wel dat het niet meer zo vanzelfsprekend is om voor kinderen te kiezen, dat heeft denk ik niet zoveel te maken met wel of geen 'echt vrouw-zijn', of 'tegennatuurlijk' oid.

pi_10016717
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 21:37 schreef Aernout het volgende:

[..]

Hij maakt het uit omdat hij verhuist en geen zin heeft om het meisje mee te nemen

Ja maar dat is ook logisch lange afstand relaties zijn ook niet echt je van het .
      zaterdag 26 april 2003 @ 14:43:24 #186
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10027631
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 20:33 schreef Aernout het volgende:
    ....

Hoe doe je dat dan? Dat afremmen om te zorgen dat ze niet te veel van je gaan houden, die meisjes? Of zeg jij van te voren (vanaf de eerste zoen ofzo) al dat ze niet moet verwachten dat het een langdurige relatie gaat worden? Ben ik wel benieuwd naar, hoe je dat aanpakt!

En niets hiervan is aanvallend bedoeld... volgens mij ´speel´ jij alles wel open en eerlijk.. Ben gewoon nieuwsgierig.

pi_10027726
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 14:43 schreef Loesje29 het volgende:
    Hoe doe je dat dan? Dat afremmen om te zorgen dat ze niet te veel van je gaan houden, die meisjes? Of zeg jij van te voren (vanaf de eerste zoen ofzo) al dat ze niet moet verwachten dat het een langdurige relatie gaat worden? Ben ik wel benieuwd naar, hoe je dat aanpakt!
    Gevoelens afremmen
    Ik ben ook wel nieuwsgierig.
    pi_10040774
    quote:
    Maar in het algemeen wantrouw ik juist vrouwen die geen kinderen willen +
    kinderen willen krijgen vormt integraal onderdeel van de vrouwelijke natuur.
    Indien het niet willen hebben van kinderen gerelateerd is aan eigenschappen als sterk egoisme/egocentrisme, niks willen opgeven voor iemand anders etc., dan ben ik het met je eens.

Toch even de andere kant:
    volgens mij kunnen juist bepaalde 'vrouwelijke' eigenschappen (zoals zorgzaamheid) ervoor zorgen dat een vrouw op z'n minst nadenkt over het graag zelf willen krijgen van kinderen.

quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 20:05 schreef Aernout het volgende:
    Het ligt inderdaad wat genuanceerder, maar als je alles met mitsen en maren gaat omkleden krijg je zo'n lange text die vervolgens niemand meer leest... reactie van vrouw op kinderen is belangrijk....
    Oeps, 'k moest toch even 'mitsen en maren'

[Dit bericht is gewijzigd door femmeChantal op 27-04-2003 07:29]

pi_10040778
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 07:23 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Indien het niet willen hebben van kinderen gerelateerd is aan eigenschappen als sterk egoisme/egocentrisme, niks willen opgeven voor iemand anders etc., dan ben ik het met je eens.

Toch even de andere kant:
    volgens mij kunnen juist bepaalde 'vrouwelijke' eigenschappen (zoals zorgzaamheid) ervoor zorgen dat een vrouw op z'n minst nadenkt over het graag zelf willen krijgen van kinderen.
    [..]

Sorry, 'k moest toch even 'mitsen en maren'

Ik weet dus echt niet hoe ik dit moet opnemenn
    Het zullen echt je beste bedoelingen zijn, maarre verklaar je nader?!
    pi_10040819
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 07:26 schreef MissAlPacino het volgende:
    Ik weet dus echt niet hoe ik dit moet opnemenn
    Het zullen echt je beste bedoelingen zijn, maarre verklaar je nader?!
    Wat moet ik verklaren? Egoisme, vrouwelijke/mannelijke eigenschappen, relatie zorgzaamheid-kinderen?

Even alle drie:

1) Soms zijn er momenten dat iedereen egoistisch is/moet zijn in het leven, maar er zijn ook mensen die weinig gevoel kennen of volledig besloten hebben om alleen maar voor zichzelf te gaan. Dit vind ik niet de meest prettige mensen. (Hierbij laat ik trouwens even allerlei psychische omstandigheden buiten beschouwing, die ervoor kunnen zorgen dat men een bepaalde levenshouding gaat aannemen. Daar doel ik dus hier niet op.)

2) Ik denk niet dat er typisch vrouwelijke en mannelijke eigenschappen zijn. Wel dat bepaalde eigenschappen vaker bij vrouwen voorkomen en vice versa. Ieder mens heeft echter vrouwelijke en mannelijke eigenschappen in zich.

3) De wereld is niet altijd even sprookjesachtig. Uit zorgzaamheid (over ongeboren leven) kun je risico's en kansen tegen elkaar afwegen en er misschien zelfs toe besluiten om geen kinderen te willen. (Een besluit dat ik overigens nog lang niet heb genomen).

Zorgzaamheid kan leiden tot nadenken over kinderen. Het is echter zeker niet mijn bedoeling om te beweren dat wanneer je heel graag kinderen wilt, je daarmee automatisch niet zorgzaam bent. Ik denk zelfs dat het soms beter om niet te veel na te denken over dit soort dingen iets waar ik geloof ik zelf af en toe toe neig, en het gewoon te doen.

Is dit een antwoord op je vraag?

pi_10040826
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 07:51 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Wat moet ik verklaren? Egoisme, vrouwelijke/mannelijke eigenschappen, relatie zorgzaamheid-kinderen?

Even alle drie:

1) Soms zijn er momenten dat iedereen egoistisch is/moet zijn in het leven, maar er zijn ook mensen die weinig gevoel kennen of volledig besloten hebben om alleen maar voor zichzelf te gaan. Dit vind ik niet de meest prettige mensen. (Hierbij laat ik trouwens even allerlei psychische omstandigheden buiten beschouwing, die ervoor kunnen zorgen dat men een bepaalde levenshouding gaat aannemen. Daar doel ik dus hier niet op.)

2) Ik denk niet dat er typisch vrouwelijke en mannelijke eigenschappen zijn. Wel dat bepaalde eigenschappen vaker bij vrouwen voorkomen en vice versa. Ieder mens heeft echter vrouwelijke en mannelijke eigenschappen in zich.

3) De wereld is niet altijd even sprookjesachtig. Uit zorgzaamheid (over ongeboren leven) kun je risico's en kansen tegen elkaar afwegen en er misschien zelfs toe besluiten om geen kinderen te willen. (Een besluit dat ik overigens nog lang niet heb genomen).

Zorgzaamheid kan leiden tot nadenken over kinderen. Het is echter zeker niet mijn bedoeling om te beweren dat wanneer je heel graag kinderen wilt, je daarmee automatisch niet zorgzaam bent. Ik denk zelfs dat het soms beter om niet te veel na te denken over dit soort dingen iets waar ik geloof ik zelf af en toe toe neig, en het gewoon te doen.

Is dit een antwoord op je vraag?

Ben nu iets te zatjes, binnenkort geef ik een serieuze reactie, okay
    pi_10040830
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 07:54 schreef MissAlPacino het volgende:
    Ben nu iets te zatjes, binnenkort geef ik een serieuze reactie, okay
    Prima, ik zie het wel weer.
    pi_10040836
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 07:58 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Prima, ik zie het wel weer.

Gelukkig. Ik ben zo blij met Fok, het helpt mij en ik wil jou ook helpen!
    Als je nu geholpen wilt worden dan ben ik er voor JOU!
    pi_10040846
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 08:00 schreef MissAlPacino het volgende:
    Gelukkig. Ik ben zo blij met Fok, het helpt mij en ik wil jou ook helpen!
    Als je nu geholpen wilt worden dan ben ik er voor JOU!
    Hmmm, volgens mij heb ik op dit moment geen dingen waar ik hulp bij nodig heb. Maar bedankt voor het aanbod
    pi_10040856
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 08:07 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Hmmm, volgens mij heb ik op dit moment geen dingen waar ik hulp bij nodig heb. Maar bedankt voor het aanbod

Klinkt goed
    Lalalalala zullen we een mooi liedje zingen
    pi_10040879
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 08:09 schreef MissAlPacino het volgende:
    Klinkt goed
    Lalalalala zullen we een mooi liedje zingen
    Ik wil vanaf hier wel even een slaapliedje voor je zingen
    pi_10040883
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 08:19 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Ik wil vanaf hier wel even een slaapliedje voor je zingen

Kei lief maar dan moeten we het houden of ca. 30 jaar terug. Oke, ik begin....
    Sweet dreams are made of these... lalalala
    pi_10040890
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 08:22 schreef MissAlPacino het volgende:
    Kei lief maar dan moeten we het houden of ca. 30 jaar terug. Oke, ik begin....
    Sweet dreams are made of these... lalalala

???? 2e regel????
    ...and travel the world and the seven sees... Deze regel klinkt wel goed zeg!

Sorry Moonah!!!

pi_10040895
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 08:26 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

???? 2e regel????
    ...and travel the world and the seven sees... Deze regel klinkt wel goed zeg!

Sorry Moonah!!!

Klinkt kei goed, kei 30tigers of moeten we hier opkrassen??
    Nog 1tje dan, uit " onze jaren "

Ik word afgeleid door andere muziek, het wordt licht. Ik zet ff de muziek af en doe de gordijnen dicht.

Please to meet you hope you ...

pi_10040919
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 08:31 schreef MissAlPacino het volgende:
    Klinkt kei goed, kei 30tigers of moeten we hier opkrassen??
    Nog 1tje dan, uit " onze jaren "
    Ik word afgeleid door andere muziek, het wordt licht. Ik zet ff de muziek af en doe de gordijnen dicht.
    Oeps, hiervan weet ik alleen de eerste regel, daarna gaat het mis... en dat als rasechte dertigster...

Hé lieverd, ik ga er even vandoor, maar 'k ga je wel welterusten wensen met Joe Cocker: with a little help from my friends en when the night comes

Sweet dreams!

zondag 27 april 2003 @ 09:07:35 #201
    23058 Muurbloempje
    pi_10040960
    Sweet dreams are made of these
    who am I to dissagree
    i travel the world and the seven seas
    everybody is looking for something....

etc...

Muurbloempje gek is van jaren 80 muziek en veel teksten kent uit die tijd

zondag 27 april 2003 @ 12:37:38 #202
    38338 Bogusje
    pi_10042594
    quote:
    is dit het moment waarop we rest van de Sympathy for the devil zingen?

Pleased to meet you
    Hope you guess my name, oh yeah
    What's puzzling you
    Is the nature of my game
    Stuck around St. Petersburg
    When I saw it was time for a change
    Killed the Czar and his ministers
    Anastasia screamed in vain

En zingen we dan de originele uitvoering of de Stenders & van Inkel remix.

pi_10049301
    Het was trouwens op MTV 8o-s weekend

Gisteren een paar huisgenootjes gezien van opvanghuis toen ik 17 was.
    Beiden zijn getrouwd , en hebben een kind op dat soort momenten heb ik wel het gevoel dat voor mij tijd stil staat , juist omdat ik na al die jaren nog steeds niet gesettled ben.

zondag 27 april 2003 @ 18:59:26 #204
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10050038
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 18:19 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
    Het was trouwens op MTV 8o-s weekend

Gisteren een paar huisgenootjes gezien van opvanghuis toen ik 17 was.
    Beiden zijn getrouwd , en hebben een kind op dat soort momenten heb ik wel het gevoel dat voor mij tijd stil staat , juist omdat ik na al die jaren nog steeds niet gesettled ben.

Ik heb ook veel meer met de jaren '80 muziek en ouder dan met wat er nu wordt uitgebracht (uitzonderingen daargelaten uiteraard )

Wat me opvalt trouwens, is dat er hier zoveel 30-ers zijn die ook nog niet gesettled zijn. Ik wil niet zeggen dat ik het gevoel had dat ik de enige was die dat (nog?) niet gedaan had, maar als ik zo naar mijn omgeving keek, leek het in ieder geval wel zo

pi_10050091
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 18:59 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik heb ook veel meer met de jaren '80 muziek en ouder dan met wat er nu wordt uitgebracht (uitzonderingen daargelaten uiteraard )

Wat me opvalt trouwens, is dat er hier zoveel 30-ers zijn die ook nog niet gesettled zijn. Ik wil niet zeggen dat ik het gevoel had dat ik de enige was die dat (nog?) niet gedaan had, maar als ik zo naar mijn omgeving keek, leek het in ieder geval wel zo

Bij mij is het nu wel weer zo dat ik nu weer uitga en ook weer mensen van vroeger zie rond mijn leeftijd die ook single zijn dus dat helpt wel .
    Ik denk ook dat ik het een beetje moet verdelen , tijd voor de vrienden die gesettled zijn en ook tijd maken om leuke singles te ontmoeten.
    Ik vind alleen heel irritant hoe sommige mensen vanuit de omgeving reageren, mijn zus vroeg voor ze wist van mijn verleden of ik misschien lesbisch was omdat ik nog geen vriendje had, op dat moment kon ik haar eigenlijk ook wel afschieten.
      zondag 27 april 2003 @ 19:07:54 #206
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10050176
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 19:03 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Bij mij is het nu wel weer zo dat ik nu weer uitga en ook weer mensen van vroeger zie rond mijn leeftijd die ook single zijn dus dat helpt wel .
    Ik denk ook dat ik het een beetje moet verdelen , tijd voor de vrienden die gesettled zijn en ook tijd maken om leuke singles te ontmoeten.
    Ik vind alleen heel irritant hoe sommige mensen vanuit de omgeving reageren, mijn zus vroeg voor ze wist van mijn verleden of ik misschien lesbisch was omdat ik nog geen vriendje had, op dat moment kon ik haar eigenlijk ook wel afschieten.

Probleem is met mensen die al wel aan de man/vrouw en kinderen zijn, is het feit dat ze jou onmiddellijk als een rariteit beschouwen als je daar zelf helemaal geen behoefte aan hebt.

Ik kan de keren niet tellen dat ik door een willekeurige vriend(in)/kennis werd geattendeerd op het feit dat die en die single is en smachtte naar gezelschap. Persoonlijk heb ik dan toch in de meeste gevallen altijd de neiging heel hard de andere kant uit te rennen..

pi_10050294
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 19:07 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Probleem is met mensen die al wel aan de man/vrouw en kinderen zijn, is het feit dat ze jou onmiddellijk als een rariteit beschouwen als je daar zelf helemaal geen behoefte aan hebt.

Ik kan de keren niet tellen dat ik door een willekeurige vriend(in)/kennis werd geattendeerd op het feit dat die en die single is en smachtte naar gezelschap. Persoonlijk heb ik dan toch in de meeste gevallen altijd de neiging heel hard de andere kant uit te rennen..

Poging koppelen hebben ze bij mij niet gedaan , maar ook meer omdat ik te eigenwijs ben en nog bot uit de hoek kan komen . Ik denk dat ze een aantal genante vertoningen wilde voorkomen en dat dus maar niet probeerde bij mij . Daar kan ik niets anders dan heel erg dankbaar om zijn
      zondag 27 april 2003 @ 19:20:15 #208
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10050387
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 19:15 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Poging koppelen hebben ze bij mij niet gedaan , maar ook meer omdat ik te eigenwijs ben en nog bot uit de hoek kan komen . Ik denk dat ze een aantal genante vertoningen wilde voorkomen en dat dus maar niet probeerde bij mij . Daar kan ik niets anders dan heel erg dankbaar om zijn

Dat is het betere werk.. ! Dan ben ik toch nog niet bot genoeg dus.. vergt nog enige aandacht. Maak er een cursusboek van..
    pi_10050491
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 19:20 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Dat is het betere werk.. ! Dan ben ik toch nog niet bot genoeg dus.. vergt nog enige aandacht. Maak er een cursusboek van..

Lol . Ik had het gisteren nog met een jongen die ik kende erover, dat ik mezelf erop betrap gewoon toch echt af en toe mannelijke trekjes te hebben (wat ook af en toe mijn kansen verkleint) . Ik zie er zelf wel vrouwelijk uit wel alternatief meer rockachtig , maar ben klein en tenger en dan denken ze toch wel ahhhh wat schattig , totdat ik ook echt momenten heb dat ik van mijn hart geen moordkuil maak en het echt op die momenten eruitfloep en dan is het oh ze is toch niet zo lief als ze zich voordoet.
    Ik moet de man die me ook daadwerkelijk aankan en zich niet laat overtroeven door mijn grote bek nog tegenkomen.
      zondag 27 april 2003 @ 19:30:54 #210
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10050643
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 19:25 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Lol . Ik had het gisteren nog met een jongen die ik kende erover, dat ik mezelf erop betrap gewoon toch echt af en toe mannelijke trekjes te hebben (wat ook af en toe mijn kansen verkleint) . Ik zie er zelf wel vrouwelijk uit wel alternatief meer rockachtig , maar ben klein en tenger en dan denken ze toch wel ahhhh wat schattig , totdat ik ook echt momenten heb dat ik van mijn hart geen moordkuil maak en het echt op die momenten eruitfloep en dan is het oh ze is toch niet zo lief als ze zich voordoet.
    Ik moet de man die me ook daadwerkelijk aankan en zich niet laat overtroeven door mijn grote bek nog tegenkomen.

LOL.. dat heb ik ook.. iedereen denkt altijd dat ik best schattig ben met m'n grote bruine bambi-ogen (hun woorden, niet de mijne..) totdat ik vind dat er iets niet naar m'n zin is en er wat van zeg..

Ik knap ook altijd inderdaad een beetje af op mannen die verbaal wat minder sterk zijn dan ik.
    * Maerycke valt op stoer met een grote bek..

pi_10051117
    Vraagje wat zouden jullie doen ??
    Ik ben dus laatst die jongen van 13 jaar terug tegen gekomen. Hij liet als hint ook vallen dat het binnenkort kermis is in Jisp , en zei er meteen achter dat die me verwachtte daar te zien .
    Het was heel warrig weet ook niet op welke dag die er is en het is gewoon een vaag iets . Ik vind hem wel nog steeds leuk zouden jullie gaan of niet ??
    Ik zit er wel heel erg aan te denken om te gaan maar dan is er ook zoiets als kansberekening wat in de weg zit
      zondag 27 april 2003 @ 19:55:17 #212
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10051235
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 19:50 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
    Vraagje wat zouden jullie doen ??
    Ik ben dus laatst die jongen van 13 jaar terug tegen gekomen. Hij liet als hint ook vallen dat het binnenkort kermis is in Jisp , en zei er meteen achter dat die me verwachtte daar te zien .
    Het was heel warrig weet ook niet op welke dag die er is en het is gewoon een vaag iets . Ik vind hem wel nog steeds leuk zouden jullie gaan of niet ??
    Ik zit er wel heel erg aan te denken om te gaan maar dan is er ook zoiets als kansberekening wat in de weg zit
    Ach naar de kermis gaan is altijd leuk.. Maar ik zou persoonlijk daar niet drie dagen rondhangen om te kijken of ik 'm eventueel tegenkwam..
    pi_10051400
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 19:55 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ach naar de kermis gaan is altijd leuk.. Maar ik zou persoonlijk daar niet drie dagen rondhangen om te kijken of ik 'm eventueel tegenkwam..

Precies dat is dus ook iets wat me heel erg tegenhoud, ik vind dat namelijk iets te desperate.
      zondag 27 april 2003 @ 20:03:19 #214
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10051463
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 20:01 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Precies dat is dus ook iets wat me heel erg tegenhoud, ik vind dat namelijk iets te desperate.

Is het ook.. niet doen dus
    pi_10051671
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 20:03 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Is het ook.. niet doen dus

Het irritante is gewoon dus dat die in Zaandam woont , en aangezien ik daar ook kom , lijkt het mij veel practischer en logischer dat ik hem daar wel tegen kom , in plaats van zo'n gat als Jisp waar ik nooit kom .
    Of hij moet ondertussen een hobbie van hebben gemaakt als kluizenaar te leven, wat me hem kennende ook erg onwaarschijnbaar lijkt , wel grappig dat die na 13 jaar nog steeds dezelfde chaotische vage manier van doen heeft .
    Ik had namelijk toen die dat al zei al zoiets van pardon , is het niet logischer als je zoiets gewoon vraagt in plaats van er gewoon vanuit gaan dat ik daar dan ben . Maar het is ook de momentopname je ziet elkaar na 13 jaar weer en je bent eigenlijk een beetje in shock dat je elkaar weer tegen het lijf loopt , zodat rationeel denken ook niet echt meer mogelijk is op dat moment . De meest logische dingen die voor de hand liggen zoals vragen om telefoonnummer doe je dan niet omdat je te perplex bent op dat moment.
      zondag 27 april 2003 @ 20:15:27 #216
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10051771
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 20:11 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Het irritante is gewoon dus dat die in Zaandam woont , en aangezien ik daar ook kom , lijkt het mij veel practischer en logischer dat ik hem daar wel tegen kom , in plaats van zo'n gat als Jisp waar ik nooit kom .
    Of hij moet ondertussen een hobbie van hebben gemaakt als kluizenaar te leven, wat me hem kennende ook erg onwaarschijnbaar lijkt , wel grappig dat die na 13 jaar nog steeds dezelfde chaotische vage manier van doen heeft .
    Ik had namelijk toen die dat al zei al zoiets van pardon , is het niet logischer als je zoiets gewoon vraagt in plaats van er gewoon vanuit gaan dat ik daar dan ben . Maar het is ook de momentopname je ziet elkaar na 13 jaar weer en je bent eigenlijk een beetje in shock dat je elkaar weer tegen het lijf loopt , zodat rationeel denken ook niet echt meer mogelijk is op dat moment . De meest logische dingen die voor de hand liggen zoals vragen om telefoonnummer doe je dan niet omdat je te perplex bent op dat moment.

Staat hij niet gewoon in het telefoonboek.. of zoek hem op via MSN of ICQ ofzo..
    pi_10051859
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 20:15 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Staat hij niet gewoon in het telefoonboek.. of zoek hem op via MSN of ICQ ofzo..

Lol ik heb dus al gekeken in telefoongids voor achternaam en voorletter nu wil dus dat er 4 adressen zijn met dezelfde voorletter en achternaam (Nadeel van 2 oerhollandse namen) en om die allemaal op te gaan bellen om te checken of hij dat is vind ik helemaal een no-no en eerlijk gezegd voel ik me dan zo stalkerig als ik hem zo op zou bellen.
    Grrrrrrrr Ik geloof dat ik nu toch echt een beetje de live-versie van Bridget Jones ben met mijn mutserige gedrag.
      zondag 27 april 2003 @ 20:25:36 #218
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10052047
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 20:19 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Lol ik heb dus al gekeken in telefoongids voor achternaam en voorletter nu wil dus dat er 4 adressen zijn met dezelfde voorletter en achternaam (Nadeel van 2 oerhollandse namen) en om die allemaal op te gaan bellen om te checken of hij dat is vind ik helemaal een no-no en eerlijk gezegd voel ik me dan zo stalkerig als ik hem zo op zou bellen.
    Grrrrrrrr Ik geloof dat ik nu toch echt een beetje de live-versie van Bridget Jones ben met mijn mutserige gedrag.

Ik zou zelf echt nooit durven bellen, ook al had ik zijn telefoonnummer gevonden..

pi_10052176
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 20:25 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik zou zelf echt nooit durven bellen, ook al had ik zijn telefoonnummer gevonden..

Precies dat heb ik ook . Ik zie het al voor me: hoi met Judith , je weet wel die je laatst weer tegenkwam . Dan heb ik al zoiets van how desperate can i be . Ben trouwens wat dat betreft ouderwets , ik wil liever dat ze moeite voor mij doen , en bel alleen als die telefoonnummer geeft , maar niet als ik er al naar moet gaan vragen .
    Trouwens hoe groot is de Zaanstreek nou , ik moet hem toch zeker wel weer een keer tegen komen lijkt me.
      zondag 27 april 2003 @ 20:37:44 #220
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10052347
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 20:30 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Precies dat heb ik ook . Ik zie het al voor me: hoi met Judith , je weet wel die je laatst weer tegenkwam . Dan heb ik al zoiets van how desperate can i be . Ben trouwens wat dat betreft ouderwets , ik wil liever dat ze moeite voor mij doen , en bel alleen als die telefoonnummer geeft , maar niet als ik er al naar moet gaan vragen .
    Trouwens hoe groot is de Zaanstreek nou , ik moet hem toch zeker wel weer een keer tegen komen lijkt me.

Ik heb al moeite om zelf te bellen als ik het telefoonnummer heb gekregen en ik zal zeker niet als eerste bellen. Dan lijk ik zo desperate inderdaad.. en dat ben ik toch duidelijk niet.
    Overigens lijkt het me wel dat je hem toch tegen moet kunnen komen.. de vraag is alleen.. wanneer?
    pi_10052460
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 20:37 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik heb al moeite om zelf te bellen als ik het telefoonnummer heb gekregen en ik zal zeker niet als eerste bellen. Dan lijk ik zo desperate inderdaad.. en dat ben ik toch duidelijk niet.
    Overigens lijkt het me wel dat je hem toch tegen moet kunnen komen.. de vraag is alleen.. wanneer?

Precies bij mij dus ook maar ik ben meisje ongeduld .
    Trouwens gisteren met uitgaan heb ik echt momenten waar ik me een beetje oud voel hoor.
    Was gisteren dus uit , en dan sta in de kroeg en dan zie je sommige gewoon met de mobiel in de kroeg , terwijl die bomvol is , muziek luid staat en dan krijg je ook de regel te horen : Ik versta je nu niet .
    Waarbij ik denk, domme muts je staat in een bomvolle kroeg , logisch dat je niets hoort.
    Waar is de tijd dat iedereen nog niet met een mobieltje op zak liep tijdens het uitgaan.
      zondag 27 april 2003 @ 22:07:30 #222
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10054678
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 20:43 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Precies bij mij dus ook maar ik ben meisje ongeduld .
    Trouwens gisteren met uitgaan heb ik echt momenten waar ik me een beetje oud voel hoor.
    Was gisteren dus uit , en dan sta in de kroeg en dan zie je sommige gewoon met de mobiel in de kroeg , terwijl die bomvol is , muziek luid staat en dan krijg je ook de regel te horen : Ik versta je nu niet .
    Waarbij ik denk, domme muts je staat in een bomvolle kroeg , logisch dat je niets hoort.
    Waar is de tijd dat iedereen nog niet met een mobieltje op zak liep tijdens het uitgaan.

Dat heb ik nou sowieso als ik echt ga stappen tegenwoordig.. lijkt wel of alles meer dan 10 jaar jonger is dan ik.. hahahaha..
      zondag 27 april 2003 @ 22:17:34 #223
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_10054930
    Hallo dames!
    Blijft u wel (enigszins) ontopic?
      maandag 28 april 2003 @ 09:10:48 #224
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10061290
    Ja, foei Addicted en Maerycke

Tipje: misschien is het voor dit soort één-op-één gesprekken handig om elkaar toe te voegen op MSN... gezellig!!!!

On-topic: Gisteravond, nadat ik uit eten was geweest met een vriendin, op de kermis beland (waar onze auto toevallig vlakbij geparkeerd stond, we hadden geen idee dat er kermis was). Na het eten hebben we ons op de kermis gestort. Owwwww dat voelde weer eventjes helemaal 'jong'! Met als verschil dat ik 'vroeger' in AL die apparaten wilde, liefst zes keer, maar dat ik nu een beetje bang was dat mijn eten er weer uit zou komen
    Op de terugweg naar de auto een suikerspin gekocht en een jochie van een jaar of 18 zei 'oh ik wou dat ik die suikerspin was'. Onze hele dag was goed

pi_10064251
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 12:37 schreef Bogusje het volgende:

[..]

is dit het moment waarop we rest van de Sympathy for the devil zingen?

Pleased to meet you
    Hope you guess my name, oh yeah
    What's puzzling you
    Is the nature of my game
    Stuck around St. Petersburg
    When I saw it was time for a change
    Killed the Czar and his ministers
    Anastasia screamed in vain

En zingen we dan de originele uitvoering of de Stenders & van Inkel remix.

Met die van, whoo whooo, whoo whooo
    In ieder geval niet de 1ste uitvoering.
    pi_10064326
    quote:
    Op zondag 27 april 2003 19:07 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Gadsiedarrie.
    Als je single bent dan krijg je constant de vraag, Hoe is het met de liefde, heb je al iemand gevonden??? Maar stelletjes krijgen weer de vraag, wanneer gaan jullie trouwen??? Getrouwde 30tigers, Wanneer kunnen we een baby verwachten??? Oftewel, het houdt nooit op.
    pi_10064364
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 09:10 schreef Loesje29 het volgende:
    Ja, foei Addicted en Maerycke

Tipje: misschien is het voor dit soort één-op-één gesprekken handig om elkaar toe te voegen op MSN... gezellig!!!!

On-topic: Gisteravond, nadat ik uit eten was geweest met een vriendin, op de kermis beland (waar onze auto toevallig vlakbij geparkeerd stond, we hadden geen idee dat er kermis was). Na het eten hebben we ons op de kermis gestort. Owwwww dat voelde weer eventjes helemaal 'jong'! Met als verschil dat ik 'vroeger' in AL die apparaten wilde, liefst zes keer, maar dat ik nu een beetje bang was dat mijn eten er weer uit zou komen
    Op de terugweg naar de auto een suikerspin gekocht en een jochie van een jaar of 18 zei 'oh ik wou dat ik die suikerspin was'. Onze hele dag was goed

Hihi cool
      maandag 28 april 2003 @ 11:58:22 #228
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10064498
    Ja, was weer even heerlijk om jong en 'puberig' te doen. We zijn ook luid zingend en springend en dansend naar de auto gehupst (zonder ook maar een druppel alcohol ) en hebben op de terugweg heel ordinair uit het autoraampje gegild naar iedereen die we inhaalden, fietsers en voetgangers. PRETTIGE AVONDDDDDDD LEKKER DINGGG riepen we dan. Te kinderachtig voor woorden hehe.

Thuis gekomen waren we helemaal hyper. Lekker nog film gekeken (psssst Miss AlPacino:ik heb Insomnia gekeken!!!!!) en pas laat in slaap gevallen.

Een hele avond op de bank hangen maakt tien keer zo moe als een avondje 'jong' doen. Kortom... dat houden we er in!

* Loesje29 gaat tweede jeugd gebeuren invoeren voor zichzelf

maandag 28 april 2003 @ 12:04:07 #229
    38338 Bogusje
    pi_10064656
    ......2 pagina's later........
    quote:
    Vreemd dat heb ik nu altijd met vrouwen, ik ben van mezelf eng direct (volgens vrienden dan) en daar schijnen mensen moeite mee te hebben. Terwijl als je even er door heen prikt het reuze meevalt, maar inderdaad de meeste mensen nemen die moeite niet en rekenen je af of de eerste indruk en die is tja.. anders...
    pi_10064809
    Ik ben er ook nog steeds een ster in om nog heel jong te doen.
    Afgelopen zaterdag had ik zelfs sjans van een jongen van 24. Hij kende me nog van het werk van 3 jaar terug. Hij heeft hier maar 2 maanden gezeten en hij zei dat ie me toen al heel mooi vond. Heb gezegd dat ik al een vriendje had (niet waar overigens). Ik liep weer naar mijn vriendinnen en hij vertrok naar huis. Hij had nog met 1 van mijn vriendinnen gesproken en gezegd dat hij helemaal hopeloos verliefd op me was. Goed voor mijn ego en was zeer gevleid.
    Psssst: Ik vond Insomnia ook erg gaaf. Tip: Donnie Brasco, Johnny Depp en Al Pacino spelen daarin. Verreweg 1 van de mooiste films die ik ooit (in mijn 30 lentes ) gezien heb.
    pi_10065116
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 12:09 schreef MissAlPacino het volgende:
    Psssst: Ik vond Insomnia ook erg gaaf. Tip: Donnie Brasco, Johnny Depp en Al Pacino spelen daarin. Verreweg 1 van de mooiste films die ik ooit (in mijn 30 lentes ) gezien heb.
    Dan moet je een keer momento kijken......
    burgerweeshuis
    pi_10065175
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 12:20 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Dan moet je een keer momento kijken......

Heeeeeeel gaaf ja.
      maandag 28 april 2003 @ 12:38:05 #233
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10065571
    Zwaai!!!!

Heb jij niet nog wat dertigers-belevenissen te melden van afgelopen weekend? En dan doel ik op ehhhh... je weet wel waar ik op doel

pi_10065989
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 12:38 schreef Loesje29 het volgende:
    Zwaai!!!!

Heb jij niet nog wat dertigers-belevenissen te melden van afgelopen weekend? En dan doel ik op ehhhh... je weet wel waar ik op doel

Ja ja ja, zucht, ok ok ok, mijn bijna 30-er belevenis dan:

Ik naar de kroeg op vrijdag avond, zoals altijd eigenlijk. Gewoon ff de week afsluiten, van mijn stress af komen ( deze week gehoord dat ik er uit bezuinigt word), ouwehoeren met de stamgasten ( ik kom er al 10 jaar),enz enz.

Het werd al laat, een uurtje of drie, dat ik HAAR tegen kom. Ze vraagt het nummer REM-the one i love aan, maar die wordt niet gedraaid. Ik vraag het voor haar opnieuw aan, en terstond wordt ie gedraaid .

Daarna volgt er een gesprek over bier, muziek, pasen, dirk van de broek, eieren, hoe gratineer je aardappels, enz enz. De kroeg gaat dicht en we belanden buiten op een bankje om de laatste sigaret te roken voor we naar ons eigen huisje gaan ( ieder zijn weg dus). Maar we krijgen dorst en ze nodigt me uit bij haar thuis....

Daar gaat het gesprek verder over red hot chilly peppers, festivals, de V&D, groene thee, enz enz. Toch nog ff zoenen ook. Om 08.00 uur wilde ik wel weer gaan, omdat ik bijna letterlijk omviel van de slaap. Waarop zij vroeg of ik bij haar wilde slapen. Natuurlijk wilde ik dat!! Afijn, om 12.00 uur werd ik al weer wakker en ben om 13.00 uur naar huis gegaan.

Zij zou met vriendinnen gaan stappen in een andere kroeg, en ik zou naar mijn stamkroeg gaan, omdat ik daar met iemand had afgesproken. We zouden nog een keer bellen.......

Die avond kwam ik haar weer tegen, praten weer eens en zo, en zijn we bij mij gaan thee drinken.....

Ze is echt leuk.....

'k Ben vliefd geloof ik...

burgerweeshuis
      maandag 28 april 2003 @ 13:07:52 #235
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10066395
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 12:54 schreef zwaaibaai het volgende:

<knip leuk verhaal>

'k Ben vliefd geloof ik...

Ik ben JALOERS op je Ik wil óók verliefd!

Maar ehm... kijk eens iets vaker naar Sex & The City en leer dan dat je met ons... jouw 30-ers-vrienden (hehe) best wel wat MEER details mag delen, want volgens mij heb jij er een gecensureerde en gekuisde versie van gegeven hierboven

Wanneer zie je haar weer? En ik wil nog wat vragen maar ik weet niet of een bepaald detail dat ik weet hier zomaar openbaar mag worden

pi_10066795
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 13:07 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

<-jaloers verhaal->

Wanneer zie je haar weer? En ik wil nog wat vragen maar ik weet niet of een bepaald detail dat ik weet hier zomaar openbaar mag worden

vragen mag altijd hoor, maar of ik daarop antwoord geef is een tweede. En ja, het is een gekuisd verhaal....
    Ik heb donderdag een date met haar
    burgerweeshuis
      maandag 28 april 2003 @ 13:38:49 #237
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10067248
    Nou wat ik dus wilde vragen... of eigenlijk mededelen... ... is het volgende:

Je bent dus eigenlijk best wel 'meteen' met haar in bed beland, qua sex ook enzo.. Wat ik dan leuk vind om te horen is dat je dan toch verliefd bent enzo. Meestal hoor je altijd: als er meteen sex aan te pas komt de eerste keer gaat het 99% van de keren alleen maar om de sex.
    Vind het erg lief en schattig dat jij zo over je oren bent!

Was het ehhhh 'ik vind jou lief sex' of was het 'woei wat een lekkere sex sex?'. Nieuwsgierig kreng ben ik he, tis de leeftijd... sorry

Ennuh... het was hoop ik geen 'jaloers verhaal ' maar meer een ik-ben-blij-voor-je-verhaal met daarbij de opmerking dat ik OOK fliefd wil Maar daar hoef jij je verder niks van aan te trekken hehe.

pi_10068003
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 13:38 schreef Loesje29 het volgende:
    Je bent dus eigenlijk best wel 'meteen' met haar in bed beland, qua sex ook enzo.. Wat ik dan leuk vind om te horen is dat je dan toch verliefd bent enzo. Meestal hoor je altijd: als er meteen sex aan te pas komt de eerste keer gaat het 99% van de keren alleen maar om de sex.
    Vind het erg lief en schattig dat jij zo over je oren bent!
    Kan inderdaad kloppen bij anderen, maar dat werkt bij mij niet. Ik ben niet zo'n scharrel typ eigenlijk. Ik ken haar al heel lang, maar verder dan hoi hoe is het, ja goed, en met jou, ja ook, ok ik ga, ja, doeg, doeg kwamen we niet. Ik kan makkelijk zoenen met iemand of zo, maar sex ligt bij mij anders. ( daarbij: de eerste nacht is er niet veel gebeurd hoor, daar waren we te dronken voor )
    quote:
    Was het ehhhh 'ik vind jou lief sex' of was het 'woei wat een lekkere sex sex?'. Nieuwsgierig kreng ben ik he, tis de leeftijd... sorry
    Het was meer woei-wat-een lekkere-sex-is-dit-en-je-bent-nog-lief-ook-sex
    quote:
    Ennuh... het was hoop ik geen 'jaloers verhaal ' maar meer een ik-ben-blij-voor-je-verhaal met daarbij de opmerking dat ik OOK fliefd wil Maar daar hoef jij je verder niks van aan te trekken hehe.
    Weet ik lieverd
    burgerweeshuis
      † In Memoriam † maandag 28 april 2003 @ 14:08:28 #239
    47213 ArmaniMania
    pi_10068038
    Hallo, goede middag.. Alles goed hier ?
      maandag 28 april 2003 @ 14:14:14 #240
    48546 Shinadul
    vidi, vici, veni
    pi_10068201
    Aan de dertigers met een jong gezicht:

Meestal krijg ik sjans van de andere kant van een jaar of 18-20, voor mij zijn de meesten echter veel te onvolwassen en ga ik daar dus bijna nooit op in. (zie mijn fotoboek, vandaag gemaakt & geactiveerd) Op mijn 25-ste was dit dus nog veel erger, er is zelfs een keer een portier flauw gevallen nadat hij vroeg of ik wel 18 was en ik dus een rijbewijs onder zijn neus duwde waarin stond dat ik dus 25 was. Eerst natuurlijk aan de echtheid hiervan getwijfeld maar daarna sloeg het in als een bom.

Mijn vraag: Hebben meer dertigers hier last van? En zo ja, hoe ga je hiermee om.

Groetjes,
    Shin.

maandag 28 april 2003 @ 14:22:27 #241
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10068438
    Zwaai... je bent liev
    (Ik doe even bReEzaH taal want dan lijk ik jong )
    Wat ga je donderdag doen op je date?

Shin:
    Ik heb daar niet zoveel 'last' van (heb gewoon een bijna-dertig-hoofd ). Word meestal wel gewoon aardig in de buurt van mijn echte leeftijd geschat. Meestal iets jonger (maar da's meer uit voorzichtigheid van de 'rader' denk ik hahaha), héél soms als ik een paar nachten me iets te jong gedragen heb zelfs wel eens wat ouder
    Misschien is het voor jou een tip om te gaan stappen in tenten waar wat 'ouder' publiek komt, dan heb je ook niet zo snel de kans dat je een 18-jarig kipje aan je kleed hebt hangen

maandag 28 april 2003 @ 14:26:30 #242
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10068544
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 14:14 schreef Shinadul het volgende:

Meestal krijg ik sjans van de andere kant van een jaar of 18-20, voor mij zijn de meesten echter veel te onvolwassen en ga ik daar dus bijna nooit op in. (zie mijn fotoboek, vandaag gemaakt & geactiveerd) Op mijn 25-ste was dit dus nog veel erger, er is zelfs een keer een portier flauw gevallen nadat hij vroeg of ik wel 18 was en ik dus een rijbewijs onder zijn neus duwde waarin stond dat ik dus 25 was. Eerst natuurlijk aan de echtheid hiervan getwijfeld maar daarna sloeg het in als een bom.

Mijn vraag: Hebben meer dertigers hier last van? En zo ja, hoe ga je hiermee om.

Groetjes,
    Shin.

Niet meer helaas.. Op m'n bijna 34ste begint blijkbaar toch de leeftijd zich wel af te tekenen... Moet kunnen (maar ik bezoek tegenwoordig wel zeer regelmatig de schoonheidsspecialiste om verdere afbraak tegen te gaan )
    pi_10068563
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 14:14 schreef Shinadul het volgende:

Groetjes,
    Shin.

Met de stress van de laatste jaren, lijkt het er op dat ik alleen maar ouder van ga lijken hahahah
    Ja wel eens last van, maar soms ook niet ( ingewikkeld he). Ik roep dan altijd dat ik op mijn 40e er uitzie als een jonge god van 30
    burgerweeshuis
      maandag 28 april 2003 @ 14:34:49 #244
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10068761
    Heej... het schijnt dat sex héél erg goed is voor de conditie hè! Dat je beter kunt sexen dan hardlopen.

Dusseh... dertigers... huppa... massaal aan de ehhhh...

Laat maar ook eigenlijk
    Bedenk me ineens dat daar meer voor nodig is dan alleen je eigen goddelijke zelf

Edit: toevoeging:
    Maerycke 'verdere afbraak tegen te gaan'. Hahahahaha *in deuk ligt*.

pi_10068930
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 14:34 schreef Loesje29 het volgende:
    Heej... het schijnt dat sex héél erg goed is voor de conditie hè! Dat je beter kunt sexen dan hardlopen.

Laat maar ook eigenlijk
    Bedenk me ineens dat daar meer voor nodig is dan alleen je eigen goddelijke zelf

Zaterdag kwam een vriendin met een viva/flair aan. Stond een artikeltje in waarin stond dat je nachtkastje heel veel vertelde over je sexleven op dat moment. Het klopte precies helaas, ik heb nl. geen nachtkastjes

Er blijkt maar weer, alles in de viva/flair is gewoon waar * zucht *

maandag 28 april 2003 @ 14:57:23 #246
    48546 Shinadul
    vidi, vici, veni
    pi_10069399
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 14:34 schreef Loesje29 het volgende:

Laat maar ook eigenlijk

Met een douche + bad kun je trouwens ook in je eentje heel veel lol hebben hoor En zonder dat die douche je tegenspreekt van wat die wel of niet wil Vooral die douches van grohe waar je de hardheid van de straal kan instellen zijn bijzonder gaaf (PS: was hier niet een heel apart forum voor? )

Maerycke:
    Ik zal mijn kunstgebit wel thuislaten volgende keer, dan krijg ik misschien wel oudere dames achter me aan

Groetjes,
    Shin.

maandag 28 april 2003 @ 14:57:29 #247
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10069406
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 14:40 schreef DeadLock het volgende:

[..]

Zaterdag kwam een vriendin met een viva/flair aan. Stond een artikeltje in waarin stond dat je nachtkastje heel veel vertelde over je sexleven op dat moment. Het klopte precies helaas, ik heb nl. geen nachtkastjes

Er blijkt maar weer, alles in de viva/flair is gewoon waar * zucht *

Hahaha *traantje wegpinkt*... nou het is in ieder geval bewezen dat het gevoel voor humor niet wegzakt rond ons dertigste

En dat stond inderdaad in de Flair ja! Flair en Viva
    Hoewel een Yes op zijn tijd ook erg leuk is, maar als ik dat lees voel ik me een behoorlijke ouwe muts.

maandag 28 april 2003 @ 15:00:41 #248
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10069510
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 14:57 schreef Shinadul het volgende:

[..]

Maerycke:
    Ik zal mijn kunstgebit wel thuislaten volgende keer, dan krijg ik misschien wel oudere dames achter me aan

Goed idee.. Ik weet zeker dat dat gaat helpen !!

quote:
    Op maandag 28 april 2003 14:57 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Hahaha *traantje wegpinkt*... nou het is in ieder geval bewezen dat het gevoel voor humor niet wegzakt rond ons dertigste

En dat stond inderdaad in de Flair ja! Flair en Viva
    Hoewel een Yes op zijn tijd ook erg leuk is, maar als ik dat lees voel ik me een behoorlijke ouwe muts.

De Yes is inderdaad niet meer voor onze leeftijd En de Flair vind ik echt zo'n tuttenblaadje.. een onbestemd gevoel bekruipt me dan altijd weer.. dat ik niet aan de normen en waarden voldoe van een Frisse Dertiger Op Jacht Naar De Ultieme Wederhelft ofzo..
      Moderator / Miss SHO maandag 28 april 2003 @ 15:04:25 #249
    22592 crew  Ole
    pi_10069650
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 15:00 schreef Maerycke het volgende:

[..]

De Yes is inderdaad niet meer voor onze leeftijd En de Flair vind ik echt zo'n tuttenblaadje.. een onbestemd gevoel bekruipt me dan altijd weer.. dat ik niet aan de normen en waarden voldoe van een Frisse Dertiger Op Jacht Naar De Ultieme Wederhelft ofzo..

LOL!

En met je topjob als redactrice of freelance-journaliste of mode-expert ook zo eeeeenig met je kids van alles doet en zo..

erger nog trouwens de Libelle!!

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      maandag 28 april 2003 @ 15:12:31 #250
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10069907
    Tuttenblaadje.....

Hehe ik heb meestal een heel assortiment wekelijks om eens even lekker door te spitten. Meestal de Glossy, de Flair, de Viva, een roddelblad en soms ook de Yes.

EN IK BEN GEEN TUTJE!

Maar je hebt gelijk omtrent het Frisse Jonge Dertigers gebeuren hoor. Ik lees die bladen dan ook niet om mijn eigen leven mee te vergelijken, maar gewoon als heerlijk niet-nadenk-op-de-bank-hang-moment. Je weet wel, die momenten die je soms wel eens hebt als je rond de dertig bent

Ik raak niet in paniek van de maten van de meisjes die de kleding showen (sowieso negen van de tien keer belachelijk duur) en ik laat me niet opjagen door Jacht Naar Ultieme Wederhelft-verhalen.
    Raar is dat eigenlijk. Ik laat me (soms) wèl opjagen door verhalen uit het 'echte leven', dus van vrienden en kennissen om me heen. Maar niet door de verhalen uit boekjes.

Maerycke, wat lees jij dan meestal?

maandag 28 april 2003 @ 15:14:52 #251
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_10069974
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 15:12 schreef Loesje29 het volgende:
    Tuttenblaadje.....

Hehe ik heb meestal een heel assortiment wekelijks om eens even lekker door te spitten. Meestal de Glossy, de Flair, de Viva, een roddelblad en soms ook de Yes.

EN IK BEN GEEN TUTJE!

Maar je hebt gelijk omtrent het Frisse Jonge Dertigers gebeuren hoor. Ik lees die bladen dan ook niet om mijn eigen leven mee te vergelijken, maar gewoon als heerlijk niet-nadenk-op-de-bank-hang-moment. Je weet wel, die momenten die je soms wel eens hebt als je rond de dertig bent

Ik raak niet in paniek van de maten van de meisjes die de kleding showen (sowieso negen van de tien keer belachelijk duur) en ik laat me niet opjagen door Jacht Op Eeuwige Metgezel-verhalen.
    Raar is dat eigenlijk. Ik laat me (soms) wèl opjagen door verhalen uit het 'echte leven', dus van vrienden en kennissen om me heen. Maar niet door de verhalen uit boekjes.

Maerycke, wat lees jij dan meestal?

Als ik al iets lees buiten gewone boeken (en die verslind ik met stapels tegelijkertijd) dan is het meestal iets nerderigs als de HP/de Tijd of de Elsevier. Als enige echte uitspatting heb ik een abonnement op de Beaumonde. Die vind ik echt fantastisch omdat het zo ironisch geschreven is allemaal.
    pi_10069991
    Wie kan er hier nog meer niet mee over praten
    Ik kijk denk ik teveel series en films.
      † In Memoriam † maandag 28 april 2003 @ 15:16:56 #253
    47213 ArmaniMania
    pi_10070030
    quote:
    Op maandag 28 april 2003 15:15 schreef MissAlPacino het volgende:
    Wie kan er hier nog meer niet mee over praten
    Ik kijk denk ik teveel series en films.
    Films wel... Series
      maandag 28 april 2003 @ 15:17:40 #254
    38606 Loesje29
    stiekem 30...
    pi_10070058
    Alvast even een verzoekje:
    Iemand een leuke aanvulling voor de naam van Deeltje 4 van ons dertigerstopic alweer? Dus:

30-er .... zo rot nog niet?
    30-er ...

Verzin eens iets. We laten het beginnen met 30-er zodat het herkenbaar blijft en gemakkelijk te vinden (rekening houdend met de senioren onder ons )

pi_10070121
    30... and still looking great, good, young etc
    30... nog 70 jaar te gaan
      † In Memoriam † maandag 28 april 2003 @ 15:20:21 #256
    47213 ArmaniMania
    pi_10070144
    30... The way of life
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: