abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:43:43 #1
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9861868
Als vervolg op:

Bijna 30... is dit het nou?

en

30er worden, en dan? [deel 2]

hier Deeltje 3 alweer!

[Dit bericht is gewijzigd door Loesje29 op 18-04-2003 15:45]

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_9861877
begint het dán pas .
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:47:08 #3
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9861943
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:44 schreef FlyingFox het volgende:
begint het dán pas .
Er staat ook niet voor niets een vraagteken achter de topictitel...
People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:48:55 #4
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9861978
Thoth... zeg... ehm... ben jij als oudere jongere zo technisch om je laatste lange post uit het vorige deel hier neer te kwakken? Kunnen we daar weer op verder gaan
pi_9862000
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:44 schreef FlyingFox het volgende:
begint het dán pas .
Dit zei mijn moeder altijd. Haar 30ger jaren waren haar gelukkigste jaren.
"You think you're big time!? You're gonna die big time!"
pi_9862012
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:48 schreef Loesje29 het volgende:
Thoth... zeg... ehm... ben jij als oudere jongere zo technisch om je laatste lange post uit het vorige deel hier neer te kwakken? Kunnen we daar weer op verder gaan
Loesje...zeg...ehm...had jij als topicstarter dat niet eventjes kunnen regelen toen je enthousiast deeltje drie ging openen

*slentert naar deeltje twee om zijn post even op te halen

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_9862124
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:07 schreef Maerycke het volgende:

Ik merk toch ook wel dat de interesses soms echt mijlenver uit elkaar liggen. Kost me af en toe wel moeite om me in te leven in de gesprekjes over babyhapjes en luieruitslag enzo..

Collega's, familie, vrienden.....het is inmiddels een vast onderwerp van gesprek en er is nog veel over te weten ook. Kinderen nemen, hebben, opvoeden is een levensstijl op zich geloof ik. Ik weet er nu ook teveel vanaf omdat ik er vaak naar moet luisteren. Misschien handig voor de toekomst maar misschien ook niet want de ontwikkelingen op het gebied van kinderen zijn haast niet bij te houden
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:09 schreef MissAlPacino het volgende::

Qua werk moet je misschien niet te veel van jezelf eisen
Lekker leuke dingen doen en 's-avonds vooral relaxen met een filmpje bijvoorbeeld.

Je hebt helemaal gelijk maar wat ik weet en wat ik voel wil nog weleens met elkaar botsen. Erh, wat ik weet en wat ik voel botst eigenlijk altijd. Maar wellicht is dat meer een oefening baart kunst zaak. Aldoende leert men. Wijsheid komt met de jaren. En meer van dat soort geruststellende clichés.
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:30 schreef Loesje29 het volgende::

Ben trots op jullie!!!!! Weer helemaal ontopic! Woeiiiiiiiii
Pssst... even heel erg off-topic... hoe gaan we Deeltje 3 noemen? Wij als volwassenen moeten even vooruit denken... hehehe. Of gewoon hetzelfde?

Wij als volwassenen moeten inderdaad vooruit denken, zie je wel, nog een verplichting!
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:59:56 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9862189

REEKS
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_9862192
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:56 schreef thoth het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk maar wat ik weet en wat ik voel wil nog weleens met elkaar botsen. Erh, wat ik weet en wat ik voel botst eigenlijk altijd. Maar wellicht is dat meer een oefening baart kunst zaak. Aldoende leert men. Wijsheid komt met de jaren. En meer van dat soort geruststellende clichés.

We weten het allemaal precies maar doen, hoooo maar
pi_9862292
Tis te hopen dat je leven begint wanneer je bewustzijn enigsinds gevormd is.. zo rond je 6de jaar begint je inlevingsvermogen zich te ontwikkelen en ga je je eigen mening een beetje vormen. (toch?) Iig begint je leven niet als je 30 bent geworden! (ik moet nog 30 worden, dus wie weet zeg ik over een paar jaar, "hé shit, I'm alive!!" ... maar je begrijpt wat ik bedoel)
Zelfs met de guldenmiddenweg kan je nog twee kanten uit.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:05:42 #11
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9862296
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:59 schreef Maanvis het volgende:

REEKS
Zal wel aan mijn leeftijd liggen dat ik dit niet snap... maarreh....

... u bedoelt? En vanwaar dat negatieve duimpje?

[Dit bericht is gewijzigd door Loesje29 op 18-04-2003 16:07]

Moderator vrijdag 18 april 2003 @ 16:07:09 #12
5428 crew  miss_sly
pi_9862323
ja, het leven begint pas!

Ik ben nu 34 en de laatste jaren is het leven alleen maar beter en mooier geworden. Ik heb vorig jaar eindelijk mijn VWO diploma gehaald, ik voel me goed over en met mezelf, heb een fijne relatie en ben dit jaar voor het eerst ver weg, met het vliegtuig, op vakantie geweest!

De 'twenties' waren helemaal niet zo leuk, veel gedoe met vriendjes/relaties, werk, geld, familie, enz. Nu is het allemaal wat rustiger, ikzelf ook denk ik , het is niet meer zo belangrijk wat anderen (inclusief die familie) denken en vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door miss_sly op 18-04-2003 16:11]

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:09:27 #13
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9862375
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:07 schreef miss_sly het volgende:
... De 'twenties' waren helemaal niet zo leuk, veel gedoe met vriendjes/relaties, werk, geld, familie, enz. Nu is het allemaal wat rustiger, ikzelf ook denk ik , het is niet meer zo belangrijk wat anderen (inclusief die familie) denken en vinden.
Maar hoe komt dat dan bij jou, dat het allemaal wat rustiger is? Is dat omdat je bepaalde doelen hebt bereikt die je wilde (bv. qua werk, leuke relatie e.d.) ... of omdat je je ergens bij hebt neergelegd?

Edit: beetje raar gesteld, mijn bovenste vraag. Ik bedoel dus... als bepaalde dingen eenmaal op zijn plaats zijn gevallen... dan wordt het dus rustiger? Dan komen er geen 'nieuwe' dingen voor in de plaats waar je mee te maken krijgt als je wat ouder wordt en waar je je druk om gaat maken?

vrijdag 18 april 2003 @ 16:13:50 #14
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9862461
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:09 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Maar hoe komt dat dan bij jou, dat het allemaal wat rustiger is? Is dat omdat je bepaalde doelen hebt bereikt die je wilde (bv. qua werk, leuke relatie e.d.) ... of omdat je je ergens bij hebt neergelegd?

Edit: beetje raar gesteld, mijn bovenste vraag. Ik bedoel dus... als bepaalde dingen eenmaal op zijn plaats zijn gevallen... dan wordt het dus rustiger? Dan komen er geen 'nieuwe' dingen voor in de plaats waar je mee te maken krijgt als je wat ouder wordt en waar je je druk om gaat maken?

Ik heb toch wel hetzelfde hoor.. ik maak me gewoon minder druk
Doelen zat die ik nog wil bereiken, maar ik ben innerlijk gewoon meer tot rust gekomen. (Damn.. ik word nog soft.. )
  Moderator vrijdag 18 april 2003 @ 16:18:54 #15
5428 crew  miss_sly
pi_9862588
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:09 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Er zijn meerdere dingen.
Ik ben zelf rustiger geworden, o.a. door de ervaringen die je opdoet, je leert je minder snel druk te maken over dingen. Dingen die je al wel weet (je ergens druk over maken heeft weinig zin) ervaar je ook inderdaad een paar keer en dan kun je er ook pas wat mee; snap je wat ik bedoel? Bijvoorbeeld: je weet wel dat slapeloze nachten omdat je bang bent dat je vriendje bij je weggaat niet helpen en dat hij alsnog vertrekken kan, maar in de loop van de jaren slaap je er ook geen uur minder om, want je hebt ervaren dat het niet helpt.

Ik ben ook anders naar problemen gaan kijken. Een heleboel problemen zijn eigenlijk niet echt problemen, in ieder geval neit zo vreselijk ongelofelijk belangrijk als we soms denken. Ik heb leren relativeren.

In mijn geval scheelt het ook dat ik me als vrouw toch geen zorgen hoef te maken over het moment waarop ik kinderen zou moeten gaan krijgen enzo, omdat ik weet dat ik ze niet kan krijgen. Ik richt mijn leven dus anders in, en specifieke probleem waar vrouwen in de dertig mee geconfronteerd worden, gaat aan mijn deurtje voorbij. Verdrietig, maar wel duidelijk.

En er komt van alles in de plaats. Het leven is nooit saai, er zijn altijd nieuwe dingen te ontdekken, andere mensen om te leren kennen, onbekende zaken om te leren, een studie om op te pakken, boeken om te lezen, landen om te ontdekken.

pi_9862601
Mijn twenties zijn verknalt door familieproblemen. Voor mij begon het leven inderdaad pas weer bij 30.
Maar het was meer een nieuw begin.
Waarschijnlijk zit ik me ergens nog wel een beetje af te vragen of ik niet iets belangrijks gemist heb tijdens die verloren jaren.
Waarschijnlijk wel.
Maar of het nou echt belangrijk was.....?
Als ik ervan overtuigd ben dat dat niet het geval is misschien kan ik dan ook eens wat rustiger worden.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:22:23 #17
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9862657
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:18 schreef miss_sly het volgende:
...

En er komt van alles in de plaats. Het leven is nooit saai, er zijn altijd nieuwe dingen te ontdekken, andere mensen om te leren kennen, onbekende zaken om te leren, een studie om op te pakken, boeken om te lezen, landen om te ontdekken.

Miss_sly... mag ik even opmerken dat ik grote bewondering heb voor de manier waarop jij in het leven staat?

Je hebt in je verhaal bijzonder goede punten gesteld, waar veel van ons nog een voorbeeld aan mogen nemen.

Je bent een AANWINST voor ons 30-ers topic!!!

pi_9862699
Ooo grappig hoe herkenbaar dit allemaal is!!
In mijn twenties heb ik echt veel ellende meegemaakt. Ben sinds een paar maanden wat rustiger geworden en voel me eindelijk weer wat happier, al komt dit dan wel door medicijnen.
pi_9862773

Twenties zijn bij mij ook redelijk verknald door allerlei factoren. Alhoewel ik nog 28 ben, heb ik meer rust in mijn gat. En dat werd tijd ( zegt mijn omgeving )

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:28:34 #20
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9862808
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:24 schreef MissAlPacino het volgende:
Ooo grappig hoe herkenbaar dit allemaal is!!
In mijn twenties heb ik echt veel ellende meegemaakt. Ben sinds een paar maanden wat rustiger geworden en voel me eindelijk weer wat happier, al komt dit dan wel door medicijnen.

Mijn jeugd en twintiger jaren liepen echt niet soepel. Pas sinds een jaar of 5 kan ik echt zeggen dat ik het allemaal op de rails heb staan zoals ik wil. Bovendien relativeer ik ook meer en zie ik het allemaal wat minder somber in

Moderator vrijdag 18 april 2003 @ 16:34:26 #21
5428 crew  miss_sly
pi_9862934
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:22 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Miss_sly... mag ik even opmerken dat ik grote bewondering heb voor de manier waarop jij in het leven staat?

Je hebt in je verhaal bijzonder goede punten gesteld, waar veel van ons nog een voorbeeld aan mogen nemen.

Je bent een AANWINST voor ons 30-ers topic!!!

Dank je!
is wel wat veel eer hoor

Ik denk dat ik door de moeilijke jaren juist heb geleerd om gelukkiger te zijn als het beter gaat, het meer te waarderen. Ook heb ik geleerd dat ik sterk ben; natuurlijk is mijn leven plezieriger met mijn vriend (een goede relatie) en een fijne band met mijn familie, maar ik weet dat wat er ook gebeurt, ik sterk, onafhankelijk en zelfstandig genoeg ben om door te gaan.

Wat ik ook geleerd heb is dat ik niet in het verleden kan en wil leven. J ehoort soms mensen zeggen: vroeger op de middelbare school, dat was pas een geweldige tijd, ik zou zo terug willen!
Ik wil dat niet eens. Alle leuke en minder leuke tijden zijn geweest, ik wil nergens naar terug. Ik heb nergens spijt van en wil niets opnieuw laten gebeuren. Ik leef NU en daar is het goed en fijn

Ik heb ook heel erg veel geleerd van mijn vriend, die toch 'pas' 23 is, hetgeen toch ook wel laat zien dat het niet alleen leeftijd en ervaring, maar ook een stukje karakter is denk ik

pi_9862974
Maarre even onder de vrijgezellen dertigers...
Ik voel me echt wel gelukkiger en ben vrijgezel. Maar omdat wij in onze twenties nogal hartpijn gehad hebben en omdat we nu meer dingen "denken" te weten, wordt het dan niet moeilijker om een partner te vinden?? Ik weet nu precies wat ik wel en wat ik niet wil en ben heel wat kritischer geworden.
pi_9863014
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:36 schreef MissAlPacino het volgende:
Ik voel me echt wel gelukkiger en ben vrijgezel. Maar omdat wij in onze twenties nogal hartpijn gehad hebben en omdat we nu meer dingen "denken" te weten, wordt het dan niet moeilijker om een partner te vinden?? Ik weet nu precies wat ik wel en wat ik niet wil en ben heel wat kritischer geworden.
inderdaad, vooral dat kritischer merk ik heel erg. Ik stap niet meer zo snel in een relatie of zo iets. Ik zit soms thuis, kijk om me heen, zie een klein maar fijn appartementje en denk: wauw, dit is het. En dat heb ik nog noooit gehad. Pas nu is dit MIJN huisje. En daar hoort eigenlijk niemand bij, tenzij je echt heeeeeeeel leuk bent
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:39:40 #24
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9863036
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:36 schreef MissAlPacino het volgende:
Helemaal absoluut waar (als ik voor mezelf spreek tenminste).
Door al mijn 'ervaring' met relaties - op wat voor manier ook: liefdesrelaties, familiebanden, 'gewone' vrienden en vriendinnen - ben ik ook héél veel kritischer geworden. Argwanend en cynisch ook een beetje, moet ik eerlijk zeggen.
Mensen waarvan ik op het eerste gezicht denk 'oh wat aardig!', daar denk ik meteen achteraan 'effe kijken wat dáár weer voor addertje onder het gras zit'. Ik vertrouw het allemaal niet meer zo.
pi_9863076
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:39 schreef Loesje29 het volgende:

[..]
Mensen waarvan ik op het eerste gezicht denk 'oh wat aardig!', daar denk ik meteen achteraan 'effe kijken wat dáár weer voor addertje onder het gras zit'. Ik vertrouw het allemaal niet meer zo.

Ik denk dan altijd: daar zit vast een kut-karakter onder. En meestal heb ik ook gelijk dan...
burgerweeshuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')