abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2003 @ 17:15:10 #1
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9842387
God bestaat.. dat staat vast.. althans voor mij..

Ik ga ervan uit dat je dat niet kunt ontkrachten..

Maar ook niet bewijzen..

Ik ben benieuwd naar de argumentatie....

Dit toppic kunnen we gebruiken als referentie in andere discussies waar de discussie het bestaan van God afwijst of wil bewijzen...

even voor de duidelijkheid.

er is hier geen plaats voor afkraken.
alleen argumenten en geen waarde oordeel aub..
het gaat erom te beargumenteren of God bestaat of niet.

lees om de voorgeschiedenis te begrijpen

Kruistocht tegen Christenen toppic

en

Kruistocht tegen Christenen toppic vervolg

gedragsregels:
-God, Jezus en dergelijke met een hoofdletter.
-Argumenten geen geblaat of oneliners

-edit- gedragsregels

[Dit bericht is gewijzigd door ds_polleke op 17-04-2003 17:37]

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_9842433
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:15 schreef ds_polleke het volgende:
Maar ook niet bewijzen..
Dan snap ik niet hoe dat voor jou vast kunt staan. Of bedoel je dat je er gewoon niet meer aan twijfelt?
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_9842460
Oh, nogmaals voor de duidelijkheid: Ik stel niet dat er geen God kan bestaan, dus ik heb in deze niks te beargumenteren. Ik kan alleen maar ingaan op eventuele godsbeelden van anderen.
pi_9842476
Definieer 'God'?
  donderdag 17 april 2003 @ 17:19:18 #5
44618 Engelaartje
een wereld, een missie
pi_9842477
Ik geloof ook zeker dat er 'iets' is, maar weet gewoon niet zeker wat er is. Het geloof is voor mij nog altijd iets onbegrijpelijks. Natuurlijk moet er 'iets' zijn na de dood. Maar wat? En...is het nou echt alleen DIE God. Ik hoop dan ook dat ik de komende jaren wat meer inzicht hierin krijg. Maar ik weet zeker: God bestaat! Hoe zou anders deze wereld ontstaan zijn... door de kaboutertjes? Neh, er is i.i.g. 'iets', en ik hoop ook dat ik hier in mn leven achter ga komen!
Ol Raijts Gereserved....
pi_9842507
Ik ga niet zeggen dat god niet bestaat ik ga alleen zeggen dat ik er niet in geloof.

Ik geloof wel ergens in. Ik geloof dat een mens het leven zelf in de hand heeft en er mee kan doen wat je wil. Ik denk dan ook dat ieder het leven op een andere manier kan interpreteren en hierdoor dus naar je eigen wil kunnen aanpassen.
Immers, je kan de wereld om je heen niet veranderen, alleen jezelf maar daardoor wel in nieuwe situaties komen.

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_9842540
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:19 schreef Engelaartje het volgende:
Natuurlijk moet er 'iets' zijn na de dood.
... ik weet zeker: God bestaat! Hoe zou anders deze wereld ontstaan zijn... door de kaboutertjes?
Wat is er mis met evolutie?
  donderdag 17 april 2003 @ 17:23:47 #8
13328 SirPsycho
No, I expect you to die
pi_9842582
quote:

Maar ook niet bewijzen..

Ik ben benieuwd naar de argumentatie....

Dit toppic kunnen we gebruiken als referentie in andere discussies waar de discussie het bestaan van God afwijst of wil bewijzen...

god bestaat wel en is helderziend maar dat betekent niet dat als je dood ben op zijn terein mag kampere
pi_9842592
Zou God iets kunnen scheppen wat zo groot en zwaar is, dat hij het zelf niet zou kunnen tillen???
pi_9842680
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:19 schreef Engelaartje het volgende:
Hoe zou anders deze wereld ontstaan zijn... door de kaboutertjes?
Geloof je in de natuurkunde en in de wiskunde van nu?
Zo ja, dan ben je een eikel als je niet zegt dat de aarde zo is ontstaan zoals wetenschappers denken dat ie ontstaan is. Immers, bewijs dan maar eens het tegendeel!

Zo nee, dan gedraag je je en leef je je er wel naar, immers je staat ook in de supermarkt je geld nog eens te tellen.

Dus om dat nu te zeggen om je standpunt van :ik geloof in god vind ik niet discussiewaardig.

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_9842743
Zullen we dit nu maar gewoon achterwege laten:
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:28 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Zo ja, dan ben je een eikel als je niet zegt dat...
Want dit vind ik niet discussiewaardig.
pi_9842761
Ik geloof ook altijd dat ik genoeg heb aan 50 euro voor een avondje stappen.
Maar dmv wiskunde kom ik op het midden van de avond achter de waarheid. Ik moet weer pinnen.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_9842774
NB: Berichten met alleen "welles" of "nietes" of iets van die strekking worden gewist! Enige argumentatie is toch wel verplicht!
Unox, the worst operating system.
  donderdag 17 april 2003 @ 17:33:51 #14
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9842810
even voor de duidelijkheid.

er is hier geen plaats voor afkraken.
alleen argumenten en geen waarde oordeel aub..
het gaat erom te beargumenteren of God bestaat of niet.

lees om de voorgeschiedenis te begrijpen Kruistocht tegen Christenen toppic

en

Kruistocht tegen Christenen toppic vervolg

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  donderdag 17 april 2003 @ 17:34:31 #15
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_9842822
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:31 schreef Schorpioen het volgende:
NB: Berichten met alleen "welles" of "nietes" of iets van die strekking worden gewist! Enige argumentatie is toch wel verplicht!
tss jij bent gelovig zeker
beetje mijn post weghalen, er stond wel meer dan alleen welles/nietes
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_9842845
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:33 schreef ds_polleke het volgende:
Kruistocht tegen Christenen
Dus als ik mijn gulp open laat staan, dan ben ik eindelijk van die christenen af?
pi_9842866
quote:

Maar ook niet bewijzen..

Het is niet te bewijzen dat Hij bestaat, en het is niet te bewijzen dat Hij niet bestaat.

Het is een onbeantwoordbare vraag. Het enige wat men erover kan zeggen, is dat hij/zij erin gelooft of niet.

Persoonlijk geloof ik niet dat er een god is. Ik geloof ook niet dat er wat is na de dood. (en als er al wat was, geloof ik eerder in reïncarnatie dan in een hemelrijk).

God en het geloof leveren een, door veel mensen acceptabel bevonden, antwoord op onbeantwoordbare vragen. Ik heb daar zelf geen belang bij. Het is niet interessant om nu al te weten of er iets is na de dood, want daar kom je vanzelf wel achter als het zover is. En ik geloof zelf dat het gewoon "stopt" als ik sterf. Geen vlucht naar de hemel of wat dan ook. Gewoon niets meer.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 17 april 2003 @ 17:37:22 #18
13328 SirPsycho
No, I expect you to die
pi_9842898
quote:
okeej mijn argumentatie
godverdomme = god verdoem mij

gebruik
stel je bent in een dolle bui en je wilt in de dakgoot lope
je glijd eraf valt op de grond(gebeurt meestal) en je breekt je rug. wat zegge de meeste mensen dan?
godverdomme

nou daarmee is beweze dat god bestaat en helderziend is

en dat je niet op zijn terein mag kampere: god heeft de mens gemaakt naar zijn evenbeeld en zoek jij maar iemand waar je voor de eeuwigheid op het terein mag kampere.

pi_9842944
Waarom zou je in een verhaal van iemand anders geloven, en het zo'n grote invloed op je leven laten hebben?? Er is geen bewijs of aanwijzing dat zoiets bestaat. Die god stelt zich neem ik aan niet direct persoonlijk aan je voor, anders zouden mensen niet zo'n probleem hebben met uitleggen lijkt me. Of je bent gewoon een beetje schizo.

Ik vind het gewoon een teken van emotionele en mentale zwakheid en afhankelijkheid, dat mensen zich daarover laten overtuigen zonder enig bewijs of bevesteging...

donderdag 17 april 2003 @ 17:39:20 #20
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_9842951
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:37 schreef SirPsycho het volgende:

okeej mijn argumentatie
godverdomme = god verdoem mij

gebruik
stel je bent in een dolle bui en je wilt in de dakgoot lope
je glijd eraf valt op de grond(gebeurt meestal) en je breekt je rug. wat zegge de meeste mensen dan?
godverdomme

nou daarmee is beweze dat god bestaat en helderziend is

en dat je niet op zijn terein mag kampere: god heeft de mens gemaakt naar zijn evenbeeld en zoek jij maar iemand waar je voor de eeuwigheid op het terein mag kampere.

godverdomme, wat een humor
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_9842964
quote:
Uiteindelijk is het wel zo.
Het blijft welles/nietes.
Wellus, ik geloof het zo dus is het zo.
Nietus, ik kan het niet bewijzen en niet ontkrachten dus is het een valse hypothese.
Uiteindelijk is het alleen plaatsen van een wellus of nietus makkelijker dan nog meer woorden vuil maken aan de ze nutteloze en al eeuwen slepende discussie die we hier toch niet zullen oplossen.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_9842988
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:36 schreef Jordy-B het volgende:
Het is niet te bewijzen dat Hij bestaat, en het is niet te bewijzen dat Hij niet bestaat.
Het bestaan van God is ook niet te falseficeren en is derhalve geen wetenschappelijk vraagstuk. Maar dat terzijde.
pi_9843822
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:19 schreef DennisMoore het volgende:
Definieer 'God'?
Juist ja! Hoe kun je over het bestaan van iets discussieren als je het niet eerst gedefinieerd hebt?
pi_9844290
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:21 schreef thabit het volgende:

[..]

Juist ja! Hoe kun je over het bestaan van iets discussieren als je het niet eerst gedefinieerd hebt?

Kom zeg iedereen weet toch dat het in grote lijnen gaat om de god zoals die wordt beschreven in de grootste religies. Niet moeilijk doen.
pi_9844423
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kom zeg iedereen weet toch dat het in grote lijnen gaat om de god zoals die wordt beschreven in de grootste religies. Niet moeilijk doen.

In that case: NEE, die bestaat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')