komt dat in truth ook voor? dat mensen die in casper het spookje geloven helemaal afgefikt worden?
en hoe komen die sporadische poster uberhaubt in een wetenschappelijk/theologisch froum terecht?
help
quote:Je hebt godverdomme gelijk.
Op vrijdag 11 april 2003 15:11 schreef ds_polleke het volgende:
Waar komt het idee vandaan (bijvoorbeeld in toppic's in wft) om los gelovigen aan te vallen op hun geloof.komt dat in truth ook voor? dat mensen die in casper het spookje geloven helemaal afgefikt worden?
en hoe komen die sporadische poster uberhaubt in een wetenschappelijk/theologisch froum terecht?
help
quote:En de zin van uw post was...?
Op vrijdag 11 april 2003 15:21 schreef zodiakk het volgende:
Je hebt -edit- gelijk.
quote:Ja, ik ga er ook altijd vanuit dat iedereen waartegen ik praat niet in God gelooft. Volgens mij ga je er zowiezo vrij snel vanuit dat als je iemand niet kent, hij of zij op een aantal vlakken dezelfde denkbeelden heeft als jij, omdat je je eigen denkbeelden als 'normaal' beschouwt. Iemand die een beetje intelligent op me overkomt, daarvan neem ik vaak automatisch aan dat-ie niet in God gelooft, linkse denkbeelden heeft, geen of in elk geval op z'n minst bewust vlees eet, naar goede muziek luistert (dus geen top 40, hiphop, dance, trance enzo), en nog meer van dat soort dingen.
Misschien niet helemaal ontopic: maar ik vraag me af in hoeverre geloof als normaal beschouwd wordt? Ik ga er eik altijd van uit dat iemand niet gelooft en ik zie dat anderen dat ook doe. En er zijn er die heel vies gaan kijken als je bijv. zegt dat je op een Protestantse school hebt gezeten.
Ik keek laatst Dr. Phil en daar werd iets gezegd als "je hebt je uiterlijk van God gekregen". Zoiets hoor je, tenzij misschien bij de EO, nooit op de Nederlandse televisie. Zelfde als het "God bless you".
[Dit bericht is gewijzigd door thabit op 11-04-2003 15:25]
quote:Nee die zijn hopeloos. Gelukkig is dit een wetenschappelijk forum, dus hier kan het.
Op vrijdag 11 april 2003 15:11 schreef ds_polleke het volgende:
komt dat in truth ook voor? dat mensen die in casper het spookje geloven helemaal afgefikt worden?
quote:Jij bent wel heel erg
Op vrijdag 11 april 2003 15:24 schreef thabit het volgende:
Ja, ik ga er ook altijd vanuit dat iedereen waartegen ik praat niet in God gelooft. Volgens mij ga je er zowiezo vrij snel vanuit dat als je iemand niet kent, hij of zij op een aantal vlakken dezelfde denkbeelden heeft als jij, omdat je je eigen denkbeelden als 'normaal' beschouwt. Iemand die een beetje intelligent op me overkomt, daarvan neem ik vaak automatisch aan dat-ie niet in God gelooft, linkse denkbeelden heeft, geen of in elk geval op z'n minst bewust vlees eet, naar goede muziek luistert (dus geen top 40, hiphop, dance, trance enzo), en nog meer van dat soort dingen.
* ChrisJX is trouwens dol op vlees
quote:Kom op zeg, zo kan ik me zelf ook wel een slachtofferrol aan praten. Wie heeft jou het vermogen gegeven om te zien wat er in andermans hoofden speelt?
Op vrijdag 11 april 2003 15:28 schreef ChrisJX het volgende:
Jij bent wel heel erg
Ik ga er van uit dat iemand niet gelooft (terwijl ik dat zelf wel doe) omdat volgens mij het heersende beeld is dat niet-geloven normaal is en geloven afwijkend.
En ds_polleke, ga anders zelf eens in truth kijken...
Hier gaat een slot op. Discussieren over geloof kan in 1 van de 1200 andere topics. En "kruistocht tegen christenen", overdrijven is ook een vak he...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |