abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:38:17 #1
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9720135
vervolg van hier
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee die zijn hopeloos. Gelukkig is dit een wetenschappelijk forum, dus hier kan het.

meestal gebeurt het zoals hier boven al vloekend (gebrek aan vocabulaire?) en in drie zinnen zoals
quote:
Damh schreef: hier
~edit~wat een geblaat allemaal
die vent bestaat niet punt heeft ook nooit bestaan en zal er ook nooit komen...

De bijbel en die andere meuk is gewoon de grootste bullshit ever geschreven, ik heb respect voor de bedenkers ervan want het is idd geniaal hoe je miljoenen mensen ermee onder de duim kan houden en in de naam van god hun geld kan aftroggelen ....

of schroefje
quote:
schroefje schreef ook hier[:
Geloven in een religie is wel dwaas en wel om het feit dat religies bedacht zijn door mensen. De bijbel en al die andere boeken zijn geschreven door mensen, de weekindeling is bedacht door mensen (dus van God mag je gewoon werken op zondag, van de kerk niet) etc.

Religies en hun aanhangers zijn dus dwaas

weinig onderbouwd dus

en zoals de post van

quote:
zodiakk :

Je hebt <edit> pot vol blommen </edit> gelijk.

beledigend.
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_9720237
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:38 schreef ds_polleke het volgende:

en zoals de post van zodiakk
[..]

beledigend.

Ik nagel mensen die geen enkel relativeringsvermogen hebben met plezier aan het kruis.
pi_9720263
Probeer het nog een keer. En nog een keer. En nog maar eens. En geef dan nog niet op . En waag nog een poging.
En klop daarna het stof van uw schoenen, want sommigen zullen het door een schreeuwend gebrek aan historisch besef en onbedaarlijke lust tot generaliseren nimmer begrijpen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_9720367
Zo'n beledigende opmerking is inderdaad niet nodig. Ik zie alleen niet waarom die andere 2 opmeringen, met name de onderste van de 2, "weinig onderbouwd" zijn? Ik vind het behoorlijk stevige redeneringen.
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:51:56 #5
49296 ds_polleke
pi_9720499
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:46 schreef thabit het volgende:
Zo'n beledigende opmerking is inderdaad niet nodig. Ik zie alleen niet waarom die andere 2 opmeringen, met name de onderste van de 2, "weinig onderbouwd" zijn? Ik vind het behoorlijk stevige redeneringen.
in beide discussies stond noch het bestaan van God Noch de authoriteit/ ontstaan van de bijbel ter discussie...

Beledigingen op basis van mijn geloof kom ik vaker tegen. Ook vloeken mensen vaker in mijn aanwezighied. vaak als mensen weten dat ik christen ben proberen ze het na te laten en dat waardeer ik ten zeerste..

waar het mij om gaat waar komen die "bezoekers" vandaan. en waarom vallen ze christenen zo aan wanneer daar geen aanleiding voor is.

vrijdag 11 april 2003 @ 15:56:21 #6
49296 ds_polleke
pi_9720615
hier weer een
quote:
mirion schreef:Een goede atheist zal een gelovige nooit volledig serieus kunnen nemen
hier kan ik mee leven :-) vice versa nl. ook niet altijd
quote:
en de bijbel is een verzameling populistisch geblaat uit de oudheid, qua gedachtengoed te vergelijken met een V&D. Alles valt er wel te krijgen, kom alleen niet terug voor garantie.
geen argumentatie.. alleen populistisch geschreeuw.
pi_9720617
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:51 schreef ds_polleke het volgende:

de bijbel ter discussie...

Beledigingen op basis van mijn geloof kom ik vaker tegen. Ook vloeken mensen vaker in mijn aanwezighied. vaak als mensen weten dat ik christen ben proberen ze het na te laten en dat waardeer ik ten zeerste..

Ik ook. Zat laatst met iemand te eten die eerst al een keer of 2 (zachtjes) gevloekt had, maar voelde me niet echt geroepen er iets van te zeggen omdat ik hem helemaal niet kende. Daarna kwamen we op geloof, ik vertelde dat ik geloofde, op een gegeven moment wou hij weer vloeken. Maar hij hield zich in
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:58:40 #8
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_9720666
ik wou dat er een apart teologie forum kwam dan konne al die reli idiote der eige daar uitleve zonder et wetenschap en filosofie forum te vervuile met hun klets praat
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
pi_9720684
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:58 schreef kikkerlikker het volgende:
ik wou dat er een apart teologie forum kwam dan konne al die reli idiote der eige daar uitleve zonder et wetenschap en filosofie forum te vervuile met hun klets praat
Zeg, kikkerlikker, in welke groep zat jij ook al weer? 3?
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:01:11 #10
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_9720748
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:59 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zeg, kikkerlikker, in welke groep zat jij ook al weer? 3?

keer me liever je andere wang toe nep christen
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
pi_9720752
Jullie bidden maar een end weg wat mij betreft, desnoods de hele dag, en voor mijn part richten jullie elke dag een nieuwe kerk op, zolang als jullie (en alle vormen van religie whatsoever) je voortaan maar buiten de politiek, het onderwijs en wat dies meer zij houden.

Zo niet, dan is het wat mij betreft oorlog totdat een van ons het onderspit delft...

pi_9720785
ds_polleke, als er ergens een slot op gegooid wordt, is het niet de bedoeling ditzelfde topic nogmaals te openen!

Maar goed, ik kijk dit nog even aan, maar zodra het weer een welles nietus discussie over het geloof wordt, gaat hier ook weer een slot op.

Overigens is het wel een beetje pot verwijt de ketel, ik heb ook al reacties langs zien komen in de trant van "atheisten zijn domme dwazen". Dat is natuurlijk precies hetzelfde.

Unox, the worst operating system.
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:05:14 #13
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_9720853
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:56 schreef ds_polleke het volgende:
hier weer een
[..]

pot-ketel-zwart zou ik zeggen dan...

Siamo Tutti Antifascisti!
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:07:51 #14
49296 ds_polleke
pi_9720934
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:01 schreef Nuoro het volgende:
Jullie bidden maar een end weg wat mij betreft, desnoods de hele dag, en voor mijn part richten jullie elke dag een nieuwe kerk op, zolang als jullie (en alle vormen van religie whatsoever) je voortaan maar buiten de politiek, het onderwijs en wat dies meer zij houden.

Zo niet, dan is het wat mij betreft oorlog totdat een van ons het onderspit delft...

wat ik dus niet begrijp waar dat op slaat.
wat een agressie.. en weer geen argumenten..

Een forum is volgens van Dale

U hebt gezocht op: forum

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

´fo·rum (het ~)

1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.
´
fo·rum·dis·cus·sie (de ~ (v.))

1 groepsdiscussie met een forum van deskundigen

discussie dus.. met deskundigen .. wat doen de populisten en weinig in te brengen hebbende poster hier dan te zoeken als ze niets in de discussie hebben in te brengen.

Kikkerlikker heb ik nog maar weinig in Theologische toppics iets zien toevoegen (zowiezo weinig gepost) maar wel afgeven op christenen...

pi_9720975
Definieer deskundigheid op het gebied van theologie en wat is het dat Ds_polleke zo deskundig maakt...?
Is it washable?
pi_9721035
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:09 schreef Uncle_Sam het volgende:
Definieer deskundigheid op het gebied van theologie en wat is het dat Ds_polleke zo deskundig maakt...?
Misschien het feit dat hij theologie studeert?
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:13:45 #17
35279 Parabola
Sapere aude
pi_9721045
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:07 schreef ds_polleke het volgende:

[..]

.. en weer geen argumenten..

Voorzover ik iets van geloof begrijp, is dat nu juist geen zaak van argumenten, maar van eh.... geloven. Argumenten verwacht ik eerder in discussies rond wetenschap, politieken andere aardse aangelegenheden.
Slaapt winter
en zomer
pi_9721047
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:13 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Misschien het feit dat hij theologie studeert?

Oké, .
Is it washable?
pi_9721085
Ik wil toch ook nog even op dit topic wijzen: Mindset rationalisten/niet-rationalisten.

Gaat min of meer over hetzelfde, maar dan binnen een breder kader. En minder op de man spelerig bovendien.

pi_9721154
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:56 schreef ds_polleke het volgende:
hier weer een
[..]

[..]

geen argumentatie.. alleen populistisch geschreeuw.

Hmmm grappig, ik beticht de bijbel van een populistische insteek en krijg onmiddelijk zelf het verwijt terug, met een even groot gebrek aan argumentatie als mijzelf verweten wordt.

FF serieus, mijn ongenuanceerdheid in bovenstaande post was mijns inziens geprovoceerd door de intolerante houding en beperkte wereldblik/relativeringsvermogen die hier door de gemiddelde gelovige ten toon worden gespreid. In principe een zeer interessant verschijnsel, drs Polleke lijkt me bijvoorbeld een zeer intelligent persoon, het is mij dan ook een raadsel hoe hij er in slaagt zijn eigen anachronistische en soms zelfs ronduit absurde denkbeelden te rechvaardigen.

I say we let the whole thing blow, come back later, then rob everybody.
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:18:49 #21
49296 ds_polleke
pi_9721162
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:02 schreef Schorpioen het volgende:
ds_polleke, als er ergens een slot op gegooid wordt, is het niet de bedoeling ditzelfde topic nogmaals te openen!
lees jij de feedback wel eens (het zou trouwens fijn zijn om jouw mailadres, icq, msn te hebben dan kunnen we direct reageren) de FAQ is nog ongewijzigd sinds puntloos..
quote:
Maar goed, ik kijk dit nog even aan, maar zodra het weer een welles nietus discussie over het geloof wordt, gaat hier ook weer een slot op.
dat was het niet... en de reden van het slotje was een andere
quote:
Overigens is het wel een beetje pot verwijt de ketel, ik heb ook al reacties langs zien komen in de trant van "atheisten zijn domme dwazen". Dat is natuurlijk precies hetzelfde.
gooi daar dan ook eenslotje op..

heb je de verhouding beledigende posts tegen "gelovigen" en beledigende posts tegen niet gelovigen al eens bekeken?

ik denk dat je met je moderatie beleid ook een beetje de beledigingen moet filteren.

het doel van de toppic (vrij duidelijk in de openings post) was er achter komen waar die agressie vandaan momt en er eens over babbelen..

en de vraag hoe het komt dat mensen zich niet tegenkunnen houden om ff een christen te beledigen.

....

de aversie tegen een bepaalde houding van christen is zeker te begrijpen.. christendom en arrogantie lijken met elkaar verweven... maar zet daar dan iets tegenover anders dan dom geblaat, gevloek getier en geblaat....

ook wordt elke discussie op inhoudelijk theologish gebied of op geloofsgebied binnen de kortste keren omgetoverd in een God bestaat God bestaat niet toppic...

doe daar ook een s wat aan ipv meedoen aan christentje pesten

vrijdag 11 april 2003 @ 16:21:50 #22
49296 ds_polleke
pi_9721226
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:18 schreef Mirion het volgende:

[..]

Hmmm grappig, ik beticht de bijbel van een populistische insteek en krijg onmiddelijk zelf het verwijt terug, met een even groot gebrek aan argumentatie als mijzelf verweten wordt.

idd...
Maar ik meen dat jouw mening populistischer is dan de meing van d e bijbel. (gezien het feit dat dit toppic "nodig" is
quote:
FF serieus, mijn ongenuanceerdheid in bovenstaande post was mijns inziens geprovoceerd door de intolerante houding en beperkte wereldblik/relativeringsvermogen die hier door de gemiddelde gelovige ten toon worden gespreid. In principe een zeer interessant verschijnsel, drs Polleke lijkt me bijvoorbeld een zeer intelligent persoon, het is mij dan ook een raadsel hoe hij er in slaagt zijn eigen anachronistische en soms zelfs ronduit absurde denkbeelden te rechvaardigen.
kijk daar heb ik wat aan...
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:29:30 #23
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_9721379
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:07 schreef ds_polleke het volgende:

[..]
bla bla vandale bla bla etc

Kikkerlikker heb ik nog maar weinig in Theologische toppics iets zien toevoegen (zowiezo weinig gepost) maar wel afgeven op christenen...

pf moet je eerst veel poste om op christene te moge afgeve of zo maar serius waar ik een beetje moe van wort is dat geverwjis naar die boeke steets nou weer naar de vandale ojee et staat in de vandale dan zal et wel waar zijn leer zelf is denke
pi_9721708
Ik heb een aantal off topics reacties verwijderd. Hou het aub on topic.
pi_9721944
Valt me mee dat je mij nog niet aan de spreekwoordelijke schandpaal heb genageld.

Maar ik moet gewoon zeggen dat ik het ermee eens ben dat ik als atheist gewoon heel veel moeite heb om christenen serieus te nemen en dus te respecteren. Ik ben niet op mijn mondje gevallen dus ik kom graag voor mijn mening uit. Ik zal niet elke gelegenheid aangrijpen om gelovigen te bashen maar af en toe lees ik toch zo'n onzin dat ik toch echt er wat van moet zeggen. Soms onderbouw ik mijn standpunt soms vind ik dat echt niet nodig.

Mijn denkbeelden over religie zijn behoorlijk extreem dat begrijp ik, maarja zo denk ik er nu eenmaal over. Ik zie die mensen vaak gewoon als dom en ze maken het me vaak niet makkelijk om die visie om te keren.

Dus als je er geen gezeik over wil ga dan lekker op een forum voor gelovigen verder, want hier kun je kritische dicussies verwachten. En daar worden nou eenmaal soms vijandige opmerkingen in gemaakt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')