Zoals misschien bekend, hebben we nu een nestje kittens in huis. Ik zou graag willen dat onze hond met katten om kan gaan, qua soortomschrijving zou het mogelijk moeten zijn (Tis een Newfoundlander, die zouden goed met katten om moeten kunnen gaan).. Gister hebben we een zo'n kittens aan haar laten zien, maar ze sprong tegen me op (ik had de kitten vast), en ging heel hard blaffen. Ze is nu heel erg nieuwsgierig, en wil heel graag de kamer in waar de katjes verblijven. Maar ik weet niet wat ze dan gaat doen, die deur blijft dus voorlopig gesloten voor mijn hond..
Maar hoe pak ik het aan, zodat die kittens niet bang worden voor
honden?
De meeste dieren reageren wel positief op klein grut en zal het niet zo snel kwaad doen ook al is het een andere diersoort... (ook beetje afhankelijk van de opvoeding van de hond natuurlijk, als die afgericht is om katten "af te maken" is het natuurlijk een ander verhaal.
Kort gezegd: je zult gewoon de confrontatie aan moeten gaan...
quote:Oke.. niet scheuren dus
Op zondag 1 juni 2003 10:59 schreef martinensonja het volgende:[..]
Als de moeder poes het nou niet zelf regelt, kan je het navelstrengeltje tussen je duim en wijsvinger nemen en dan "wrijven", nooit scheuren!!
Nu is het nog wachten op de kittens Ik heb haar gisteren "uitgerekend" Dat was precies 63 dagen na de vermoedelijke dekking
Spannend hoor.. Ik zat net even bij haar te kijken en ze lag op haar zij en die buik van haar ging flink heen en weer
Spannend!
quote:Oke spannend voor je!! maar als ze er straks eenmaal zijn heb je er een hoop plezier van!! succes!! en hou ons op de hoogte!!
Op zondag 1 juni 2003 19:49 schreef LadyS het volgende:[..]
Oke.. niet scheuren dus
Dank je!
Nu is het nog wachten op de kittens
Ik heb haar gisteren "uitgerekend" Dat was precies 63 dagen na de vermoedelijke dekking
Spannend hoor.. Ik zat net even bij haar te kijken en ze lag op haar zij en die buik van haar ging flink heen en weer
Spannend!
We hebben al een kater van 5, hij reageert ontzettend boos. Hij bromt constant, mept keihard met z'n staart en miauwt klaaglijk. We kunnen hem niet meer aanhalen. Ook heeft hij me aangevallen van morgen . 'K ben hier best van geschrokken want had niet verwacht dat hij zo zou reageren. Het lijkt wel een complete metamorfose die hij heeft ondergaan.
Volgens mij is zijn reactie wel natuurlijk (de kittens dringen immers zijn territorium binnen), maar hebben jullie nog tips oid om ze aan elkaar te laten wennen?
quote:Zie http://www.litterpearls.nl/ !
Op zondag 1 juni 2003 11:01 schreef BadGirly het volgende:Eens in de 2 a 3 weken? Lekker fris dan, dat moet je elke week doen. Jij maakt je wc toch ook niet 1x in de 3 weken schoon?
Geweldig spul, 3 weken redt je makkelijk met 1 zak. Elke dag even scheppen, dat wel natuurlijk. En na die drie weken schuift het super droog uit de bak in een vuilniszak.
quote:Ik zal jullie zeker op de hoogte houden
Op maandag 2 juni 2003 00:06 schreef martinensonja het volgende:[..]
Oke spannend voor je!! maar als ze er straks eenmaal zijn heb je er een hoop plezier van!! succes!! en hou ons op de hoogte!!
quote:Het enige wat je kan doen is volgens mij het gewoon even z'n gang laten gaan en je er je dus zo min mogelijk mee bemoeien.
Op maandag 2 juni 2003 07:04 schreef BadGirly het volgende:
Wegens omstandigheden hebben we 2 kittens, een poes en kater, 3 weken te vroeg in huis. Over een week gaat er 1 van de twee (het katertje) naar een ander thuis.We hebben al een kater van 5, hij reageert ontzettend boos. Hij bromt constant, mept keihard met z'n staart en miauwt klaaglijk. We kunnen hem niet meer aanhalen. Ook heeft hij me aangevallen van morgen
. 'K ben hier best van geschrokken want had niet verwacht dat hij zo zou reageren. Het lijkt wel een complete metamorfose die hij heeft ondergaan.
Volgens mij is zijn reactie wel natuurlijk (de kittens dringen immers zijn territorium binnen), maar hebben jullie nog tips oid om ze aan elkaar te laten wennen?
Hoe lang heb je die kittens in huis al?
quote:'k heb ze pas hier sinds gisteren, het is idd gewoon een kwestie van ze confronteren met elkaar en de boel goed in de gaten te houden.
Op maandag 2 juni 2003 10:29 schreef LadyS het volgende:[..]
Het enige wat je kan doen is volgens mij het gewoon even z'n gang laten gaan en je er je dus zo min mogelijk mee bemoeien.
Volgens mij kan je ze alleen aan elkaar laten wennen door ze bij elkaar te zetten en af te wachten. Dat is wat ik altijd gelezen heb.Hoe lang heb je die kittens in huis al?
Het komt vast allemaal goed
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:18 schreef BadGirly het volgende:[..]
'k heb ze pas hier sinds gisteren, het is idd gewoon een kwestie van ze confronteren met elkaar en de boel goed in de gaten te houden.
Het komt vast allemaal goed
Volgens mij is hier de bevalling een beetje begonnen, want ze begint slijm te verliezen. Dus tegen de avond moeten de eerste wel geboren zijn denk ik
spannend
quote:aaah spannend! Gefeliciteerd he! Ben echt benieuwd, heel veel succes ermee.
Op maandag 2 juni 2003 12:25 schreef LadyS het volgende:[..]
Komt inderdaad wel goed!!!
![]()
Volgens mij is hier de bevalling een beetje begonnen, want ze begint slijm te verliezen. Dus tegen de avond moeten de eerste wel geboren zijn denk ik![]()
spannend
quote:dank je..
Op maandag 2 juni 2003 12:27 schreef BadGirly het volgende:[..]
aaah spannend! Gefeliciteerd he! Ben echt benieuwd, heel veel succes ermee.
Ach, ik ben gewoon zenuwachtig...
We hebben Sissy net naar de dierenarts gebracht, want ze was al een tijdje aan het persen denm ik @:en er kwam maar niks... Dus ze gaan het nu even aan kijken... Ze gaan eerst kijken of ze toch uit haarzelf gaat bevallen, zo niet, dan krijgt ze een weeenopwekkend middel en als dat ook niet werkt wordt het een keizersnede. We horen het vanavond nog.
* LadyS gaat weer verder met verliefd staren
Ik had nog een vraagje.
De kittens wonen bij mij in mn bedla, samen met mamapoes. Mijn deur zit altijd op slot, vanwege onze grote nu nog gemene hond. Ik heb een raampje in mijn kamer, erg klein en hoog in het raam, maar omdat ik wel gordijnen en vitrage heb hangen, durf ik het niet aan om dat raam volledig open te zetten,. Gister heb ik het voor het eerst sinds woensdagavond opengezet. De kattenbak staat om de hoek van mijn bed, ongeveer 50 cm van mijn hoofdeind. Ik heb hem daar neer gezet omdat mamapoes daar eerst op twee plasticzakken had gepiest, en ze plast en poept nu goed in de kattenbak. Dat stinkt dus nogal. Om de twee dagen vervang ik het grind en de drollen schep ik er meteen uit, als ik ze zie.. Maar mijn vraag is: Is het gevaarlijk voormijn gezondheid om daarin te slapen? Je kan je misschien voorstellen dat het niet superfris ruikt in mijn kamer, en ik weet niet wat er met al die urine geberut, er zit toch ammonia in ofzo? Kan ik daar gewoon de komende 4 maanden rustig in slapen, of moet ik zorgen dat ik ergens anders slaap?
Marjolein
Sowwy
hebben ze geen overgang ofzo? holang blijft een kat krols?
word gek van dat beest
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:35 schreef Jarno het volgende:
Nog een tip: er is ook kattenbakspul wat LIJKT op Litter Pearls, alleen zijn die volkomen rond ipv van die schilfertjes. En als die op de grond komen, rollen ze. En dat vinden katten leuk. En dus gaan ze ze UIT de kattenbak halen om mee te spelen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |