Nou, van mij mogen ze wel stoppen.
Op de website kun je liedjes downloaden/luisteren.
Luister eens naar het nummer Talent, qua stemmen en qua sfeer is het 100% A&dM.
quote:Mee eens, ze hebben 3 leuke nummers ofzo. Maar een duo dat hen nadoet is 1000 x erger.
Op donderdag 17 april 2003 00:13 schreef StrayDog het volgende:
Acda & de Munnik vind ik anders ook maar waardeloos geneuzel.
quote:
Op de piano staat een fax en daar rolt een lange strook papier uit: adviezen van Thomas en Paul, zo wordt ons te verstaan gegeven. Het nieuwe cabaretduo Veldhuis & Kemper vindt zichzelf blijkbaar vergelijkbaar met Acda & de Munnik, en denkt bij voorbaat de angel uit de kritiek te halen door daar zelf al in de allereerste minuten van de allereerste voorstelling over te beginnen. Maar zo opvallend is die gelijkenis allerminst - soms klinkt er in de zang van het duo weliswaar een zwakke echo van door, maar verder is er niets volks en rock & rollerig aan deze twee cabaretiers.
quote:Braaf is niet erg. Het is kitch
Op donderdag 17 april 2003 00:32 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ja dit klinkt wel erg braaf.
quote:
Op donderdag 17 april 2003 00:14 schreef SunChaser het volgende:[..]
Mee eens, ze hebben 3 leuke nummers ofzo.
quote:Verkeerd verbonde
Op donderdag 17 april 2003 09:55 schreef Jane het volgende:[..]
quote:Mee eens, ze hebben helemaal geen leuke nummers.
Op donderdag 17 april 2003 09:55 schreef Jane het volgende:[..]
Veldhuis en Kemper evenmin.
quote:Mensen die dat zeggen snappen de teksten niet...
quote:Snap ze wel, het doet me niets, en die EEUWIG vervelende uithalen irriteren me mateloos......
Op donderdag 17 april 2003 19:23 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Mensen die dat zeggen snappen de teksten niet...
Dus ik zal dit ook wel niet leuk vinden....
quote:Wat is er zo briljant aan dan? Het is een flauw nummer met een flauwe tekst.
Op maandag 21 april 2003 00:21 schreef iefow het volgende:
dat schijnt een of ander cabaretduo te zijn en die hebben echt een gruwelijk mooi nummer gemaakt.. ik heb 't nou al 2 keer op tv gezien, maar ik kan gewoon nergens de mp3 ervan vinden of de single/cd whatever... iemand enig idee of zij een cd hebben of dat die gaat komen ofzo? o ja nummer heet: ik wou dat ik jou was .. en in tegenstelling tot wat de titel misschien doet vermoeden is het echt een briljant nummer...
quote:Jawel, maar het is gewoon suf geneuzel met heel vervelend stemgeluid.
quote:Mjah. Acda en de Munnik klinkt wat moderner. Dit klinkt echt ontzettend oudbollig. Maar aan dat euvel leiden wel meer cabaretiers. Ik denk dat er ook veel mensen zullen zijn die juist dit mooi vinden.
Op maandag 21 april 2003 11:28 schreef Maaikietje het volgende:
WAT EEN SLECHTE KLONEN ZEG!Acda en de Munnik is tenminste goed. Hier vind ik nix aan...
Veel cabaretiers mogen in het kielzog van Acda en de Munnik nu ook een plaatje opnemen, maar meestal kunnen ze beter in het theater
blijven. Arthur Umbgrove vind ik beter als we het over deze stroming hebben, hoewel dat ook niet altijd briljant is. Ernst van der Pasch idem.
Mensen die ik heel goed vind en die ook vooral in theaters spelen zijn Stef Bos, Acda en de Munnik en Maarten van Roozendaal.
Bij zo'n Veldhuis en Kemper zie ik ze op zondagmiddag gewoon rond de BBQ zitten en zeggen: We nemen dezelfde accoorden als Acda en De Munnik, verzinnen quasi literaire teksten en hoppa, we hebben voor de avond valt een compleet theaterprogramma.
quote:Twee jongens. Roemer. Daniel. Piano. Gitaar. Liedjes. Liefde. Vriendschap.
Op maandag 21 april 2003 14:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Kleine Krokodil. Dat zijn ook Acda en de Munnik klonen.
"Ze hebben de magie van een duo dat elkaar aanvoelt. Pakkende melodieen, een springerige, swingende piano en slimme teksten."
Met als extraatje die viool van niel....Publiekslievelingen in wording. Volle zalen lijken niet ver weg." De Gelderlander "Kleine Krokodil pakt de zaal helemaal. Zelden heeft de jury zo'n muzikaal duo gezien."
quote:Ah. Je kent ze?
Op maandag 21 april 2003 14:18 schreef SunChaser het volgende:[..]
Twee jongens. Roemer. Daniel. Piano. Gitaar. Liedjes. Liefde. Vriendschap.
"Ze hebben de magie van een duo dat elkaar aanvoelt. Pakkende melodieen, een springerige, swingende piano en slimme teksten."![]()
![]()
![]()
Met als extraatje die viool van niel....Publiekslievelingen in wording. Volle zalen lijken niet ver weg." De Gelderlander "Kleine Krokodil pakt de zaal helemaal. Zelden heeft de jury zo'n muzikaal duo gezien."
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb ze 2x in 1 week zien optreden. En dat is nooit bevorderlijk als het om pseudo-cabaret gaat.
En volgens Acda en de Munnik waren ze de grootste kleinkunsttalenten van nederland.
quote:Nee, ik heb Google.
Op maandag 21 april 2003 14:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ah. Je kent ze?
quote:Je moet zijn album 'Zien' eens proberen. Dat vind ik absoluut een van de mooiste Nederlandstalige albums allertijden. Zowel muzikaal als tekstueel. Het knappe van Stef Bos vind ik dat hij zelden echt hoogdravend wordt. Met vaak simpele bewoordingen weet hij een bepaalde sfeer te schetsen.
Op maandag 21 april 2003 14:15 schreef SunChaser het volgende:
Stef Bos is dan nog een originele liedjesschrijver. Oke, Papa is niet helemaal mijn smaak, maar Is Dit Nu Later? en Gek Zijn Is Gezond getuigen van originele teksten en muziek.
quote:Er wordt dus nog veel meer van dit soort brave muziek gemaakt in het theater, luister maar eens naar:
Bij zo'n Veldhuis en Kemper zie ik ze op zondagmiddag gewoon rond de BBQ zitten en zeggen: We nemen dezelfde accoorden als Acda en De Munnik, verzinnen quasi literaire teksten en hoppa, we hebben voor de avond valt een compleet theaterprogramma.
Dit vind ik dus wat minder erg dan Veldpuist en Kamper maar het is ook nogal moeilijk uit te zitten.
quote:Daarom kijk ik liever cabaret op tv, dan kun je het opnemen en doorspoelen.
Op maandag 21 april 2003 14:22 schreef -Wepeel2- het volgende:Er wordt dus nog veel meer van dit soort brave muziek gemaakt in het theater
quote:Welk liedje heb je geluisterd?
Op maandag 21 april 2003 14:26 schreef MSXUser het volgende:
Eigenlijk vraag ik me af waarom ik die site zojuist nog bezocht heb...
quote:Beide nummers... en een zouteloos filmpje.
Op maandag 21 april 2003 14:27 schreef SunChaser het volgende:
Welk liedje heb je geluisterd?
quote:Het blijkt dat mijn vriendin ze ook live heeft gezien. Ze spelen niet veel liedjes in de voorstelling volgens haar. En ze vond het ook nog eens een leuke voorstelling.
Op dinsdag 22 april 2003 16:51 schreef amaranta het volgende:
ik vind het dus echt koel
en binnenkort ga ik live naar ze kijken
quote:alleen?
Op woensdag 23 april 2003 22:03 schreef daanharmsen het volgende:
Acda en de Munnik is zo goed, moeilijk te imiteren, of te coveren. Heb het zelf geprobeerd, het is heel moeilijk, bijna onmogelijk.
dat kan tegenvallen ja
Maar het klinkt inderdaad wel alsof ze ADM na proberen te doen, maar ze komen nog niet in de buurt
[edit]
Het leuke is dat ze ook een beetje de 'oude' A&DM stijl imiteren, de liedjes van Hier zijn en Groeten uit Maaiveld klinken een stuk volwassener/ontwikkelder dan hun oudere nummers (die ik overigens ook allemaal geweldig vind) en het geneuzel van deze heren.
quote:met een band natuurlijk
Op woensdag 23 april 2003 23:28 schreef Beathoven het volgende:[..]
alleen?
dat kan tegenvallen ja
quote:Niet vaak? Sinds A&dM popupair zijn stikt het van de duo's met dergelijke liedjes en teksten.
Op woensdag 23 april 2003 23:34 schreef Bigs het volgende:
Hmm ze imiteren inderdaad goed de Acda en de Munnik sfeer.. zie je niet vaak
Mis dat niet, SunChaser!
quote:Oh, dat ga ik wel even kijken
Op maandag 28 april 2003 23:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ze komen morgen bij barend en van dorp.Mis dat niet, SunChaser!
quote:Joepie!
Op maandag 28 april 2003 23:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ze komen morgen bij barend en van dorp.Mis dat niet, SunChaser!
quote:Waarschijnlijk heb je daar maar geen serieus antwoord op gegeven?
Op dinsdag 29 april 2003 14:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vandaag zei een studiegenoot van me dat ik vanavond zeker barend en van dorp moet kijken omdat ze heel goed zijn.
quote:Ik heb wat gemompeld. En hey, misschien zijn ze wel geweldig goed. We zullen het vanavond zien.
Op dinsdag 29 april 2003 14:09 schreef MSXUser het volgende:[..]
Waarschijnlijk heb je daar maar geen serieus antwoord op gegeven?
Ze zullen straks vast dat waanzinnige liedje Wou dat ik Jou was zingen
[insert thumbs-up smiley 1000x]
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 29-04-2003 22:51]
quote:Vind het wel aardig
Op dinsdag 29 april 2003 22:45 schreef SunChaser het volgende:
Ik zie dat mijn vriend IR Baboon me al op het heugelijke feit van Acda en de Munnik bij B&vD heeft gewezen.Ze zullen straks vast dat waanzinnige liedje Wou dat ik Jou was zingen
Dit zijn echt duffe teksten. Doet me denken aan Duet van Finkers en Kaandorp.
quote:Net gezongen
Op dinsdag 29 april 2003 22:45 schreef SunChaser het volgende:
Ik zie dat mijn vriend IR Baboon me al op het heugelijke feit van Acda en de Munnik bij B&vD heeft gewezen.Ze zullen straks vast dat waanzinnige liedje Wou dat ik Jou was zingen
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 23:23 schreef SunChaser het volgende:
Niet de pinpas, maar het wijnglas
Niet de regen maar de drup was
Niet de honing maar de bij was![]()
Niet de ragou maar de pastei was
Niet de klus maar de karwei wasDit zijn echt duffe teksten. Doet me denken aan Duet van Finkers en Kaandorp.
Maar in de theatervoorstelling die zei had gezien speelden ze het ook in een andere versie. Niet met die irritante 'laten we nu eens even pop gaan spelen' -wending en ze dacht ook dat de tekst niet zo lang doorging. Maar goed, het was dus inderdaad verschrikkelijk. De hype is gerechtvaardigd!
quote:Veldpuist en Kamper zijn wat mij betreft nu al de nieuwe culthelden.
Op woensdag 30 april 2003 00:56 schreef Tony_Montana67 het volgende:
* Tony_Montana67 gaat zo maar eens naar de herhaling van BVD kijken om zich een mening aan te meten
quote:Ik wacht af...
Op woensdag 30 april 2003 01:02 schreef -Wepeel2- het volgende:
Veldpuist en Kamper zijn wat mij betreft nu al de nieuwe culthelden.
misschien dat ze wel net zo geniaal zijn als Busted
quote:Tis een herhaling he.
Op woensdag 30 april 2003 01:25 schreef SunChaser het volgende:
Nu bezig, waar ken ik de melodie van?
quote:Oja, natuurlijk
Op woensdag 30 april 2003 01:26 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Tis een herhaling he.
quote:Ik heb ze een tijdje geleden gezien. Was een ontzettend leuke voorstelling. Die vergelijking met A&dM komt ook terug in hun programma overigens. Hun liedjes zijn eigenlijk alleen leuk als onderdeel van de voorstelling, want daar werkt het veel beter. Buiten het theater gaat zo'n liedje snel vervelen na het vaak gehoord te hebben (net als De Vliegende Panters met Houdoe)...
Op woensdag 30 april 2003 01:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Lijkt idd veel op Acda & De Munnik en Nuhr. Muzikaal niet erg origineel, maar ik ben wel benieuwd naar de cabaret voorstellingen, iemand die ze gezien heeft?
Het Acda en De Munnik-gehalte is inderdaad erg hoog. Toch vind ik de liedjes best te doen.
quote:Cool. Heb Acda & de Munnik 2 keer gezien en daar pastten de liedjes ook goed in het programma. Maar eens ff kijken wanneer ze hier in de buurt zijn
Op woensdag 30 april 2003 01:39 schreef Duckman het volgende:Ik heb ze een tijdje geleden gezien. Was een ontzettend leuke voorstelling. Die vergelijking met A&dM komt ook terug in hun programma overigens. Hun liedjes zijn eigenlijk alleen leuk als onderdeel van de voorstelling, want daar werkt het veel beter. Buiten het theater gaat zo'n liedje snel vervelen na het vaak gehoord te hebben (net als De Vliegende Panters met Houdoe)...
Bij BvD zeiden ze dat zonder tussenpauze, terwijl ze dat in het theater eerst een paar seconden laten wachten, zodat mensen verwachten dat hij 'pik' gaat zeggen.
Het blijft niet grappig trouwens. Maar in het theater hebben mensen ook sneller het idee te 'moeten' lachen, denk ik.
Ik heb trouwens ook een liedje waarbij een van de twee 'dankjewel' zegt, op een typische Amsterdamse Acda-manier.
[Dit bericht is gewijzigd door deurmat op 01-05-2003 22:22]
Dikeb gaat voor morgen ook een kleinkunstliedje maken.
mijn mening is duidelijk:
Want het maakt me blij, .
Kan mij het schelen of het AedM-wannabe's zijn.
quote:Ik wou dat ik jou was
Op maandag 19 mei 2003 17:05 schreef Barb het volgende:
het maakt me blij.
.
quote:Amen
Als je een num,mer hebt gehoord heb je ze allemaal gehoord. Ik heb liever dat ze zich bezig houden met produceren en tekstschrijven.
*zucht* Waar moet het naar toe met de jeugd?
Die laatste kan ik nog wel waarderen trouwens, maar op een slechte kopie zit niemand te wachten.
Tkomt vooral door de typische A&dM-harmonie in de zang heb ik het idee.
wees gegroet
quote:Er is geen fuck aan. Tenminste da zingt Dikeb.
Op maandag 19 mei 2003 11:22 schreef SunChaser het volgende:
Bij Stenders Vroeg vonden ze het ook niets, flauwe tekstgrappen a la Nooit Grappig en zulke makkelijke teksten.Dikeb gaat voor morgen ook een kleinkunstliedje maken.
quote:Die heb ik ook wel eens op zien treden.
Op maandag 21 april 2003 14:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Kleine Krokodil. Dat zijn ook Acda en de Munnik klonen.
Hun nummer "Herman, Herman, Herman, Herman, Herman" was wel grappig. Verder klonk het wel aardig, maar was 't veel van hetzelfde.
Ik denk dat het gewoon een nieuw genre geworden is. Het Herman genre oid.
Edit: De CD van Kleine Krokodil was bijna af zeiden ze, dus die zal binnenkort ook wel uitkomen.
quote:EENS!!!! en dan radio 538 die dit uiterst dramatisch kutnummer ook nog eens 800 keer per dag draait!!!!
Op donderdag 17 april 2003 00:10 schreef SunChaser het volgende:
Er is een single uit: Ik wou dat ik jou was. Wat een slecht kutnummer en er komt een hele cd. Een cabaretduo met zogenaamd literaire liedjes.Nou, van mij mogen ze wel stoppen.
wees gegroet
ik denk wel dat ze het gaan maken ja
quote:Als dat eens zou kunnen...
Op woensdag 21 mei 2003 13:20 schreef SmeeR het volgende:
Ik vind het wel een leuk nummer, tuurlijk lijkt het op a&d, maar ja als je nergens op mag lijken dan kunnen we 90% van de top40 wel schrappen....
Originaliteit kweekt respect, jatwerk zuigt..
quote:in de 'show' doen ze ook alsof ze het script van acda en de munnick hebben gekregen
Op woensdag 21 mei 2003 20:33 schreef Zander het volgende:[..]
Als dat eens zou kunnen...
Originaliteit kweekt respect, jatwerk zuigt..
quote:Wat is dat voor engs?
Op woensdag 21 mei 2003 20:35 schreef amaranta het volgende:
http://www.veldhuisenkemper.nl/pages/05_downloads/mp3/broertje.mp3
quote:Klinkt beter dan de uitgebrachte singleversie. Maar ik hou dan ook meer van live-uitvoeringen, vooral van dit soort cabaretnummers.
Op woensdag 21 mei 2003 20:35 schreef amaranta het volgende:
http://www.veldhuisenkemper.nl/pages/05_downloads/mp3/broertje.mp3
quote:Prachtig plan!
Op woensdag 21 mei 2003 13:20 schreef SmeeR het volgende:
90% van de top40 schrappen
edit: Zander is het met me eens
quote:Om nog maar te zwijgen over woordgrapjes als
Op zaterdag 24 mei 2003 09:30 schreef Vork het volgende:
maar vooral de tekst, want mensen die 'zo zo' en 'nono' gebruiken in één nummer moeten ze gewoon voor eeuwig de mond snoeren.
"Niet de honing maar de bij was"
"Niet de plank maar juist de strijk was"
Ik wed dat ze dat zelf geniaal vonden.
quote:Dat doen ze een aantal keren ('niet de honing maar de bij was' bijv.). En dan hoeft het nieteens ergens op te slaan.
Op zaterdag 24 mei 2003 09:32 schreef SunChaser het volgende:
Ik wed dat ze dat zelf geniaal vonden.
Om over dat stuk over Idols nogmaar te zwijgen.
Acda en de Munnik hebben ook een aantal mooie nummers, maar lang niet allemaal.
De muziekstijl van Veldhuis & Kemper lijkt erg op die van Acda en de Munnik. Maar zou dat volgens een aantal Fok!kers dan betekenen dat er van alle muziekstijlen maar één uitvoerende mag zijn.
Ik vind het juist leuk dat er meerdere mensen zijn die zulke muziek als Acda en de Munnik kunnen maken!
quote:Sjongejonge, je kunt het zelf toch wel overtypen?
Op zaterdag 24 mei 2003 19:12 schreef Athanasia het volgende:
niemand ?
Tot zover deze overbodige-maar-ik-wou-het-toch-even-kwijt-reactie.
Ik vind Acda & De Munnik goed, en mensen die dezelfde muziek maken met dezelfde soort tekst is dan toch alleen een aanvulling of niet?
quote:Ze zeiden zelf vorige week bij BNN dat het nummer oorspronkelijk een parodie was. Zo ja, heel goed gedaan. Zon nee,
Op maandag 26 mei 2003 16:12 schreef -Wepeel2- het volgende:
Henk-Jan Smits beweerde bij Stenders Vroeg dat het eigenlijk een parodie is. Misschien neemt iedereen het wel iets te serieus.
Als parodie vind ik het als (zeker niet als alleenstaande single) ook niet bijster origineel.
quote:Waarschijnlijk wel ja. Indien je 'Ik wou dat ik jou was' op de achtergrond draait en niet te veel naar de tekst luistert, is het best nog wel te pruimen. Het lijkt idd. wel erg op de stijl van A&dM.
Op woensdag 21 mei 2003 10:31 schreef Tijn het volgende:
Tkomt vooral door de typische A&dM-harmonie in de zang heb ik het idee.
quote:Mijn hemel, vond je dat briljant?
Op maandag 26 mei 2003 22:57 schreef Coelho het volgende:
met de briljante zin: [bromtoonmodus aan]ik wou dat ik Jim uit Iiiiiidolls wasss[bromtoonmodus uit]
quote:Briljant dat slechte zangers andere slechte zangers gaan afkraken, terwijl ze zichzelf eens een spiegel zouden moeten voorhouden
Op maandag 26 mei 2003 23:02 schreef SunChaser het volgende:[..]
Mijn hemel, vond je dat briljant?
quote:Ik vind het vooral vreemd dat je een parodie maakt op muziek die je zelf ook schrijft. Ok, misschien is het zelfspot, maar als je het op deze manier doet komt het meer over alsof je je eigen muziek ook niet serieus neemt.
Op maandag 26 mei 2003 21:54 schreef SunChaser het volgende:
Dan is het helemaal zielig, een parodie die door iedereen ineens mooi wordt gevonden.
Ik houd wel van Acda & de Munnik, maar ik vind dit dus echt niks. Ik hoorde ze laatst ook praten en dan begrijp je gelijk waarom het nu net geen 2e A&dM is. Ze denken dat ze het 'trucje' begrijpen en dat proberen ze na te doen, maar ze missen de chemie en de bepaalde humor die er is tussen A&dM. Het zijn idd reclamejongens die een concept proberen na te apen.
Ik ben naar de show van Veldhuis en Kemper geweest, ik had van te voren geen idee wat ik me voor moest gaan stellen...maar ik heb een geweldige avond gehad en heel erg veel gelachen, deze mannen zijn echt goed! Het nummer ik wou dat ik jou was is een heel mooi nummer en als je naar de show bent geweest dan begrijp je ook waarom en waar het over gaat want op het moment dat ze het dan gaan zingen dan krijg je echt kippevel...omdat je het dan begrijpt. Verder ben ik ook een grote A&dM fan ben ook regelmatig bij optredens geweest en inderdaad er is een vergelijking maar dat zeggen ze ook zelf in het begin... maar ze hebben een goede op zich zelf staande show met goede humor en iets vlottere acties als bij a&dm. Ze zitten in het zelfde genre maar dat hoeft toch geen naaapen te zijn?
Ik kan deze humor wel waarderen en als jij dat niet kan dan moet je gewoon niet luisteren/kijken, maar iets af gaan lopen zeiken terwijl je totaal niet weet wat iets is dat vind ik wel heel erg gemakkelijk en zielig!!!!!
quote:Wat vind jij dan mooi?
Op maandag 26 mei 2003 22:51 schreef Muziekstad2000 het volgende:
Acda & de Munnik: hoever beneden vriespunt kun je qua smaak zakken?
quote:
Op maandag 26 mei 2003 22:51 schreef Muziekstad2000 het volgende:
Acda & de Munnik: hoever beneden vriespunt kun je qua smaak zakken?
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:51 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Wat vind jij dan mooi?
En heb je sowieso weleens naar de teksten van Acda & de Munnik geluisterd?
Doe mij een plezier en luister eens naar "Lopen tot de zon komt"
En vertel me dan wat je van de tekst vind...
van mij mogen ze blijven lopen tot de zon komt.
quote:Wel leuk hoor, vooral de live versie
Op donderdag 29 mei 2003 22:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Inmiddels al op 3 in de top 50. Achter Jim en Jamai, dat wel.
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 17:03 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
![]()
van mij mogen ze blijven lopen tot de zon komt.
quote:Doe nou niet zo idioot, als jij iets mooi vindt wil dat niet automatisch zeggen dat iemand anders dat ook mooi vind. Ik vind de meeste teksten van Acda en de Munnink gewoon echt geestdodend en natuurlijk snap ik ze wel, het is notabene in het nederlands, maar mij doet het niks
Op donderdag 29 mei 2003 23:03 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
weer iemand die er niks van snapt...
no offence btw maar accepteer eens dat smaken verschillen...
Ik vind ze geweldig! Zo! Statement gemaakt!
En dat Acda en de Munnik-geneuzel slaat nergens op, ze maken muziek die in hun show verwerkt zit.
Ernst roelt ook trouwens. Hij is geweldig aardig en zijn show is ook erg leuk.
quote:Nee. Gelukkig doen Acda en de Munnik dat niet.
Op zaterdag 31 mei 2003 23:09 schreef bloempjuh het volgende:
En dat Acda en de Munnik-geneuzel slaat nergens op, ze maken muziek die in hun show verwerkt zit.
quote:Jawel, maar bijna elke cabaretier tegenwoordig maakt liedjes. Dat maakt nog niet iedere cabaretier een A&deM-kloon..
Op zondag 1 juni 2003 01:34 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Nee. Gelukkig doen Acda en de Munnik dat niet.
de een vind het goed de ander niet, de een houd van Acda en de Munnik en de ander niet, enz enz enz...
je kan wel vragen of iemand even goed naar de tekst van een lied van AEDM wilt luisteren maar dat heeft bijna toch nog nooit zin..
ok en nu weer even ontopic
misschien was ik idd bevooroordeeld omdat ik van Acda en de munnik houd, maar ja, daar kan ik natuurlijk achteraf niets meer aan doen...
misschien keer ik bij als ik meer heb beluisterd of wat heb gezien,,, maar nu ben ik het eens met de topictitel
quote:
Maar nu heb ik m net gedowload, en de tekst slaat af en toe dus echt nergens op.
het klinkt wel lekker, maar het is wel veel zwets.
quote:jawel hoor, vind er alleen nooit een zak aan dat semi-artistieke geneuzel; we doen vaag want dan worden we geaccepteerd door het publiek wat we willen bereiken...
Morgenochtend (vrijdag) zijn ze bij Everts staat op! Ik ga luisteren.
Vind het in de context van een theaterprogramma beter passen, al is het nog steeds een nummer.
quote:Ja, natuurlijk is het een parodie! Heb jij écht een nummer serieus genomen waarin de volgende zinnen staan?
Op zaterdag 7 juni 2003 12:50 schreef SunChaser het volgende:
Heb de live theaterversie gehoord. Het is dus een duidelijk parodie.
ik niet de honing maar de bij was
ik niet de kassa maar de rij was
ik niet de ragout maar de pastei was
ik niet de plank maar juist de strijkwas
ik niet de klus maar de karwei was
Als je dit niet onmiddellijk herkent als parodie, zegt dat denk ik meer over jou dan over het nummer...
Is er trouwens niemand die aan Ajuinen en Look moet denken? (Ook al bestaan die dan niet meer.) Die vergelijking is veel sterker te trekken dan de Acda en De Munnik-vergelijking. Of vergelijken we alleen maar met duo's die toevallig populair zijn?
quote:En waarschijnlijk nog meer over dat gedeelte van Nederland dat nou die single heeft gekocht waardoor ie in de top 3 staat.
Op zaterdag 7 juni 2003 15:03 schreef broer het volgende:[..]
Ja, natuurlijk is het een parodie! Heb jij écht een nummer serieus genomen waarin de volgende zinnen staan?
ik niet de honing maar de bij was
ik niet de kassa maar de rij was
ik niet de ragout maar de pastei was
ik niet de plank maar juist de strijkwas
ik niet de klus maar de karwei was
Als je dit niet onmiddellijk herkent als parodie, zegt dat denk ik meer over jou dan over het nummer...
ok schaam schaam,
heb vanmiddag het nummer "ik wou dat ik jou was" gehoord bij top of the pops.
en ik moet zeggen dat ik bijgedraaid ben... niet helemaal, maar wel een deel
de tekst is toch wel vrij grappig als je het zo hoort...
de muziek klinkt aardig
je blijft wel horen waar het van is afgeleid, maar het is (als een op zich zelf staant nummer) toch wel goed...
Acda en de Munnik blijft ik wel beter vinden. ze verwoorden de "problemen" wat mooier... die veldhuis en kemper zijn toch wat meer naar de parodie kant gegaan lijkt me...
maar als ik de kans krijg ga ik wel een keertje kijken bij Veldhuis en kemper... ff checken hoe ze in het theater zijn....
(die is allemaal mijn mening , om verdere misverstanden te voorkomen)
quote:Ja... maar die waren grappig! En het deed me zelfs ook een klein beetje denken aan het einde van het duet van Finkers & Kaandorp.
Op zaterdag 7 juni 2003 15:03 schreef broer het volgende:[..]
Is er trouwens niemand die aan Ajuinen en Look moet denken? (Ook al bestaan die dan niet meer.)
[..]
quote:Muziek moet los van wat dan ook leuk zijn... Het is ook belachelijk als je bij een liedje "de clip moet zien" omdat je het anders niet snapt. Muziek is muziek, theater is theater.
Op dinsdag 10 juni 2003 18:39 schreef mhr-zip het volgende:
Mensen die acda en de munnink afkraken, moeten op emule/kazaa eens zoeken naar de cd trilogie.
Dan hoor je het incl. de theater voorstelling er om heen.
Ik vind het persoonlijk zeer door dacht en humor van niveau.
Iedereen kan goedkope grappen maken over sex en christenen.
Maar acda en de munnik maken meesterlijke cabaret.
quote:maar liedjes kunnen je theaterstukken ondersteunen, of begrijpelijk maken.
Op woensdag 11 juni 2003 02:41 schreef Hooghoudt het volgende:[..]
Muziek moet los van wat dan ook leuk zijn... Het is ook belachelijk als je bij een liedje "de clip moet zien" omdat je het anders niet snapt. Muziek is muziek, theater is theater.
van je zegt over de clip is wel waar...
maar meer ook niet...
trouwens je hebt toch ook "parodie" liedjes..
grappige liedjes die apart staan in een theatershow en toch wel degelijk als grappige bedoeld is (buiten andere stukjes om)
dus muziek kan wel degelijk theater zijn, kijk maar naar vele cabaretiers die zingend mensen aan het lachen maken
quote:idd!!
Op dinsdag 10 juni 2003 18:39 schreef mhr-zip het volgende:
Mensen die acda en de munnink afkraken, moeten op emule/kazaa eens zoeken naar de cd trilogie.
Dan hoor je het incl. de theater voorstelling er om heen.
Ik vind het persoonlijk zeer door dacht en humor van niveau.
Iedereen kan goedkope grappen maken over sex en christenen.
Maar acda en de munnik maken meesterlijke cabaret.
lijkt idd veel op A&dM.....maja boeie?
is de tiësto-remix trouwens al uit?
quote:Wat valt er aan te snappen, de tekst van nummer is maar een klein gedeelte van een nummer en muziek. Instrumenten en het geluid wat daar uit komt zijn belangrijker dan de tekst. Het stelt gewoon niks voor, lijkt te veel op bekend spul.
En natuurlijk is het nummer een parodie!! Je denkt toch niet dat 2 proffessionele cabaretiers een serieus liedje gaan maken met het rijmwoordenboek in de hand... Dat doet Andre Hazes...
Luister de hele CD, (of als je ze niet wil horen, lees de tekst) en dan vooral het nummer "wie was je". Briljant. Als je zo'n onderwerp zo direct maar toch zo gevoelig kan brengen verdien je wat mij betreft een gouden plaat en een hele tournee uitverkocht zalen.
De single versie van Ik wou dat ik jou was is trouwens niet zo goed als de originele theaterversie. Als je goed zoekt op internet en dan goed luistert zul je horen dat het idols stukje vroeger er niet in zat (logisch, het nummer is al 3 jaar oud). In plaats daarvan zat:
Remco(hoog zingend): "Dat ik de baritonpartij was"
Richard(erg laag zingend): "en dat ik een dagje vrij was"
Naast deze aanpassing van de tekst die op zich jammer is is er nog een minpunt: Het hele orkest op de achtergrond. Alleen piano, bas, drum en gitaar was genoeg geweest. Maar in de zin van parodie is over de top natuurlijk ook wel leuk.
Ow, en wist je trouwens dat AeDM op iedere CD wel een cover of bewerking hebben staan?? (old 55, slaap zacht elizabeth, de stad amsterdam en vast nog meer) dus kwa naaapen of jatten....
quote:een cover vind ik niet naapen...
Op woensdag 18 juni 2003 09:25 schreef diaan het volgende:
Ow, en wist je trouwens dat AeDM op iedere CD wel een cover of bewerking hebben staan?? (old 55, slaap zacht elizabeth, de stad amsterdam en vast nog meer) dus kwa naaapen of jatten....![]()
en het is ook een beetje raar, dat van dat ze vergeleken worden met acda en de munnik, ok ik ben me er ook aan schuldig gemaakt, maar ik ben er van af gestapt
de liedjes van Acda en de munnik zijn serieuser Veldhuis en kemper zijn wat grappiger bedoeld.
maar als je het zo hoort, met de theatershow er bij heb je wel door waar het concept vandaan komt..
van AedM , cabaret/theater ondersteunt met (pop)liedjes...
Kunnen gewoon bestaan naast A&DM hoor, vind ze het niveau van A&DM niet halen, maar bestaan kunnen ze echt wel. Grappig liedje gewoon.
quote:idd goed gezegt
Op woensdag 18 juni 2003 16:14 schreef Stefkuh het volgende:
Ik ben behoorlijk A&DM fan, maar vind dat kloon gezeik wat overdreven, oke ook ik zie een duo bestaande uit een donkerblond/zwarte. Zwarte zingt laag en speelt piano, en donkerblonde zingt hoger. UND??Kunnen gewoon bestaan naast A&DM hoor, vind ze het niveau van A&DM niet halen, maar bestaan kunnen ze echt wel. Grappig liedje gewoon.
idd een slechte kloon *blergh*
Ik heb um gedownload omdat ik van AedM hou, maar dit...
Laat ik maar niets zeggen, hun album "Half zo echt" is niet "echt" mooi... (lees: echt niet mooi!)
Ik vind het tweede nummer wel erg cool "Bijzonder", ik hou altijd wel van die arrogante teksten .
quote:Net als "ik weet het beter" van acda en de munnik enzo :_)
Jouw batterij van suffe vrienden maakt de mijne rete-hip
Verder wel leuk, maar lang niet zo goed als acda en de munnik, lekker simpel allemaal dus.
quote:die vergelijking was mij idd ook al opgevallen:
Op vrijdag 4 juli 2003 21:51 schreef JvS het volgende:
Alle teksten zijn een heel stuk simpeler en veel minder diepgaand dan van AEDM, bij hun geen "brussel moeten heten".Ik vind het tweede nummer wel erg cool "Bijzonder", ik hou altijd wel van die arrogante teksten
.
[..]Net als "ik weet het beter" van acda en de munnik enzo :_)
Verder wel leuk, maar lang niet zo goed als acda en de munnik, lekker simpel allemaal dus.
bij Veldhuis en kemper vind ik wel droog gedaan op het einde zo van:
"dankje wel"
- " ach graag gedaan joh, ik ben de beste"
(in de fade-out)
geeft wel leuk effect...
ik vind de tekst van "ik wou dat ik jouw was" en nog meer nummers van hun cd, gewoon goed/leuk gevonden.. leuk idee
maar ze zijn veel minder diepgaand dan die van Acda en de Munnik
idd lekkere simpele luister muziek..
acda en de munnik blijven toch nummer 1 voor mij
quote:
Op zondag 6 juli 2003 21:57 schreef Raspberry het volgende:
Ik vind het juist een leuk nummer!
quote:Nou nou ze hebben 1 cover van de Counting Crows gedaan (Goodnight Elisabeth --> Slaap zacht Elizabeth) en wie weet nog wat riedeltjes of textjes geript, maar het meeste wordt toch uti hun eigen duimen gezogen volgens mij hoor.
Op vrijdag 4 juli 2003 23:51 schreef SevenWonders het volgende:
Acda eb de Munnik jatten al hun liedjes en inspiratie ook van anderen als Counting Crows en Tom Waits....
Maar nogmaal vind ik VeK geen AeDM klonen, vind (tot nu toe) AeDM van een stuk hoger niveau, maar vind het laatste nummer van VeK gewoon erg leuk!
Moet ik dit nog onderbouwen ???
Ik kan Acda en de Munnik ook absoluut niet waarderen.
Bij dat soort muziek moet ik altijd denken aan een paar kerels die maar een eind weglallen / zingen in een café. 'T is muzikaal gezien erg oninteressant.
Ook vind ik 't allemaal behoorlijk onecht klinken. Over al die zogenaamd diepzinnige, mooie teksten over het leven kleeft een dikke laag "NEP".
Nou ja, laat ik het er dus op houden dat ik ze tot nu toe beter kan verdragen dan Acda en de Munnik (waar ik acute uitslag in mijn nek van krijg).
Voordat AEDM bekend waren waren zij al bezig (dus niet met imiteren).
Ik vind zowel AEDM als VEK wel leuk trouwens
quote:volgens mij bestaan aedm langer...
Op vrijdag 11 juli 2003 03:25 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Dikke onzin dit topic, dat nummer van Veldhuis & Kemper is al jaren oud! Heeft niks met een Acda & de Munnik imitatie te makenVoordat AEDM bekend waren waren zij al bezig (dus niet met imiteren).
Ik vind zowel AEDM als VEK wel leuk trouwens
VeK zijn toch pas net bezig? (na hun cariere in de reclame...)
ok dit is niet de eerste versie van "ik wou dat ik jouw was" maar AedM zijn al sinds eind 80 / begin 90 bezig...
quote:respect
Op vrijdag 20 juni 2003 14:51 schreef Riert het volgende:
ik hoorde hem laatst ook op de radio
quote:Uhuh. Veldhuis en Kemper hebben hadden pas in 1999 hun eerste programma.
Op vrijdag 11 juli 2003 09:38 schreef Xilantof het volgende:[..]
volgens mij bestaan aedm langer...
VeK zijn toch pas net bezig? (na hun cariere in de reclame...)
ok dit is niet de eerste versie van "ik wou dat ik jouw was" maar AedM zijn al sinds eind 80 / begin 90 bezig...
quote:Ontzettend!
Op zaterdag 7 juni 2003 15:03 schreef broer het volgende:
Is er trouwens niemand die aan Ajuinen en Look moet denken?
Ik vind dit trouwens een leuk nummer, en Acda en de Munnik heeft hier dan ook werkelijk niets mee te maken.
Grappig hoe mensen inderdaad maar het eerste commerciele duo uitblaten, wat ze kennen.
quote:Qua vergelijk wel. Kemper en Veldhuis zijn net zo slecht. Doen hetzelfde trucje.
Op zaterdag 12 juli 2003 02:05 schreef Lamon het volgende:[..]
en Acda en de Munnik heeft hier dan ook werkelijk niets mee te maken.
quote:Maar Kemper en Veldhuis willen dat ook worden, helaas.
Grappig hoe mensen inderdaad maar het eerste commerciele duo uitblaten, wat ze kennen.
Ze mogen van mij aardbeien gaan plukken, of sinaasappels, lekker ver weg in Israel.
Ongelooflijke bagger is het. Van allebei de duo's.
quote:Dat mag iedereen voor zichzelf weten.
Op zaterdag 12 juli 2003 02:13 schreef Tronica het volgende:
Ongelooflijke bagger is het.
Maar het gaat erom dat iedere goede luisteraar met enig gevoel voor muziek hoort dat de inspiratiebron duidelijk bij Ajuinen en Look ligt, en zeker niet bij Acda en de Munnik.
quote:Correctie: Alledrie de duo's.
Op zaterdag 12 juli 2003 02:19 schreef Lamon het volgende:[..]
Maar het gaat erom dat iedere goede luisteraar met enig gevoel voor muziek hoort dat de inspiratiebron duidelijk bij Ajuinen en Look ligt, en zeker niet bij Acda en de Munnik.
quote:Als je de cd luistert dan hoor je ook ontzettend veel raakvlakken. Dus zo vreemd is het nou ook weer niet.
Op zaterdag 12 juli 2003 02:05 schreef Lamon het volgende:[..]
quote:lopen tot de zon komt
Op donderdag 17 april 2003 09:59 schreef SunChaser het volgende:[..]
Verkeerd verbonde
Brussel moeten heten
Uit het hoofd
quote:of ze slecht zijn gaat het hier niet om
Op zaterdag 12 juli 2003 02:13 schreef Tronica het volgende:
Qua vergelijk wel. Kemper en Veldhuis zijn net zo slecht. Doen hetzelfde trucje.
"ik vind ze net zo slecht" had wel gekunt...
het gaat het of ze op elkaar lijken enzo...
Quasi-dramatisch/gevoelig
quote:van "ik wou dat ik jouw was" ???
Op woensdag 16 juli 2003 00:05 schreef ondersoeker het volgende:
Muzikaal is het best wel redelijk, maar tekst en muziek kloppen soms niet erg. Moet je eens luisteren ( 3 min 55 versie)
naar het stuk tussen 2 minuut 16 en 2 minuut 45.Quasi-dramatisch/gevoelig
quote:idd
Op donderdag 17 juli 2003 20:29 schreef QyRoZ het volgende:
Ik word echt schijtziek van dat ene baggernummer van ze wat ik de hele tijd op de radio hoor..
tis nu wel weer over...
hij is wel leuk....
maar als je hem te vaak hoort.
wordt het een dubbele herhaling
want in het liedje komt steeds het zelfde voor (ik niet... maar ... was) dus dat is 1 herhaling
en dan ook nog is het gehele nummer elke dag 30 keer voorbij horen komen...
nee
het leuke is er nu wel van af
quote:heb het eens beluisterd
Op woensdag 16 juli 2003 00:05 schreef ondersoeker het volgende:
Muzikaal is het best wel redelijk, maar tekst en muziek kloppen soms niet erg. Moet je eens luisteren ( 3 min 55 versie)
naar het stuk tussen 2 minuut 16 en 2 minuut 45.Quasi-dramatisch/gevoelig
quote:Nee sorry,,,,,
Op maandag 21 juli 2003 17:15 schreef Loek-B het volgende:
De nieuwe A&DM-single 'Mis ik mij' schijnt weer een antwoord te zijn op 'Ik wou dat ik jouw was'? Maar ik herken dit er eigenlijk niet in. Iemand anders wel?.
" Mis ik mij" is eerder antwoord op het nummer "mis ik jouw" dan aedm dan van " ik wou dat ik jou was" van VeK....
in mis ik mij zit een andere gedachten....
quote:Negorij
Op maandag 18 augustus 2003 10:58 schreef placebeau het volgende:
kent er iemand nog woorden die eindigen op ij, die ze niet gebruikt hebben?
Ik heb mijn mening trouwens herzien. Dit is een geweldig nummer.
quote:Net zo slecht, nouja, bijna. Nog steeds te cabaretesk, leuk als eenmalige gimmick, maar om het nou als single vaker dan 1x te horen, neuuuuh.
Op donderdag 25 september 2003 23:17 schreef ilona-scuderia het volgende:Wat vinden jullie van dit nummer?
Beter of minder dan "Ik wou dat ik jou was"?
quote:Theaterprogramma schijnt juist wel aardig in elkaar te zitten. Liedjes vallen dan wat beter op hun plaats, ook omdat sommige nummers nogal cynisch bedoeld zijn.
Op vrijdag 26 september 2003 00:14 schreef Biene het volgende:
Ik kies er dan ook bewust voor om niet naar hun theater programma te gaan. Ik heb het voorgevoel dat het tegenvalt, maar misschien heb ik het mis.
quote:Bijna net zo slecht dus, ben ik niet met je eens
Op donderdag 25 september 2003 23:39 schreef SunChaser het volgende:[..]
Net zo slecht, nouja, bijna. Nog steeds te cabaretesk, leuk als eenmalige gimmick, maar om het nou als single vaker dan 1x te horen, neuuuuh.
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 00:14 schreef Biene het volgende:
De cd van Veldhuis & Kemper is zeker de moeite waard. Maar niets boven Acda en de Munnik.
Op het gebied van muziek, stem en theater zijn Acda en de Munnik zo goed op elkaar ingespeeld, om kippenvel van te krijgen.
Dit mis ik toch echt wel bij Veldhuis & Kemper, ze maken leuke muziek maar verder raakt het mij niet zoveel.
Ik kies er dan ook bewust voor om niet naar hun theater programma te gaan. Ik heb het voorgevoel dat het tegenvalt, maar misschien heb ik het mis.
quote:Ik ben begin dit jaar naar hun voorstelling geweest. Ze waren toen nog
Op vrijdag 26 september 2003 11:03 schreef Xilantof het volgende:[..]
goed gezegt,
ik heb het zelfde.
alleen zou ik wel naar een show willen van veldhuis en kemper, juist om te kijken of ik het goed of slecht gedacht heb
quote:vind het zelf ook leuk om gewoon een cabaretier te zien..
Op vrijdag 26 september 2003 11:07 schreef BrickTop het volgende:[..]
Ik ben begin dit jaar naar hun voorstelling geweest. Ze waren toen nog
relatief onbekend. Ik ga af en toe naar minder bekende artiesten, soms
valt het tegen en soms valt het mee.
De show van V&K vond ik (voor beginnende artiesten) erg goed, er zijn
cabaretiers die langer in het vak zitten en mindere shows afleveren.
en ik wil zowiezo wel naar v&k om gewoon een mening te vormen van hun cabaret. van de muziek weet ik het wel..
ben benieuwd hoe hun humor is..
(moet zeggen, het stukje van de cd vond ik toch wel tegenvaller, maar ja cd is gewoon anders dan een zaal)
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 08:11 schreef SunChaser het volgende:
Als dit liedje door een kind was gezongen had het zo in Kinderen voor Kinderen gekund. Daar leek dit nummer ook wel van gejat qua melodie.
het nummer "blond" bedoel je?quote:Op zaterdag 3 april 2004 14:11 schreef HeyFreak het volgende:
dat nieuwe nummer van hun heb ik ook een paar keer gehoord op de radio deze week...
wat ongelooflijk slecht
acda en de munnik flansen geen liedjes in elkaar. bij A&dM is er tenminste nog een beetje over na gedacht. en de liedjes zijn stukken sterker dan die van V&Kquote:Op zondag 4 april 2004 01:39 schreef Takkesteeg het volgende:
Vermoeiend om zoiets op de radio te horen, kreeg er spontaan een dip van.
Je weet wel, ziek thuis, werkgever niet blij...
Maar dat Acda met z'n Munnik moeten ook kappen want dat truukje om een liedje in mekaar te flansen heb ik wel gehoord zo onderhand...![]()
quote:Op dinsdag 22 april 2003 16:51 schreef amaranta het volgende:
ik vind het dus echt koel
en binnenkort ga ik live naar ze kijken
Hee, gezellie, één echte fen!quote:Op maandag 5 april 2004 23:03 schreef Xilantof het volgende:
[..]
acda en de munnik flansen geen liedjes in elkaar. bij A&dM is er tenminste nog een beetje over na gedacht. en de liedjes zijn stukken sterker dan die van V&K
iddquote:Op dinsdag 6 april 2004 00:53 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Hee, gezellie, één echte fen!![]()
Ja leuk. En zit je dan ook hardop mee te zingen? Beweeg je mee met je armen in de lucht zachtjes van links naar rechts of licht je aansteker aan?quote:Op dinsdag 6 april 2004 10:44 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb laatst een voorstelling van ze gezien en ik heb me erg vermaakt. Het leukste was nog wel dat de microfoon in de vleugel was losgeraakt. Vervolgens moest er een technicus met een rol plakband komen om het ding weer vast te zetten. Wat er weer toe leidde dat de 2 heren compleet hun tekst kwijt waren . Afgezien daarvan was het programma ook gewoon goed.![]()
het was een voorstelling van Veldhuis en Kemper, niet van Frans Bauerquote:Op woensdag 7 april 2004 01:23 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Ja leuk. En zit je dan ook hardop mee te zingen? Beweeg je mee met je armen in de lucht zachtjes van links naar rechts of licht je aansteker aan?
Dat beeld alleen al is nauwelijks te verwerken voor mij.
quote:als het gaat waaien
als het ooit gaat waaien
als het gaat waaien
waait het stuk
Als het gaat waaien
Laat het nooit gaan waaien
Als het gaat waaien
Waait het stuk.
Hij was net op radio 1 en het was alsof ik door een horzel werd gestoken.quote:Op maandag 23 augustus 2004 11:33 schreef Xilantof het volgende:
Bayer, ik heb hem nog niet gehoordmaar ben wel benieuwd nu ik dit zo lees
is die wel goed?quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:31 schreef ilona-scuderia het volgende:
Luister eens naar "Het Aanzoek"
quote:Hoe meer ik erop let
hoe maar ik van je schrik
Ik wil het je wel vragen
maar ik ben zo bang dat ik
Je laat denken aan een tijd
die je liever wil vergeten
En je eigenlijk niet wil
dat ik het ooit zal weten
Waarom duik je in elkaar
als ik je plotseling zoen
Waarom tril je in het donker
vlak voordat we het doen
Huil je zachtjes als je denkt
dat ik aan het slapen ben
Ik durf het niet te vragen
omdat ik je nog maar net ken
Wie was je voor je mij ontmoette
Ben je daar soms met je hoofd
Wat heeft hij met je gedaan
Heeft niemand je geloofd
Je hoeft jezelf niet te verwijten
dat je het gebeuren liet
Omdat door wat je overkomt
je het niet meer helder ziet
Je wil het niet geloven
want je hebt het samen toch goed
Maar als niemand jullie ziet
hij zoiets met je doet
Wie was je voor je mij ontmoette
Ben je daar soms met je hoofd
Wat heeft hij met je gedaan
heeft niemand je geloofd
Voor de laatste keer veranderd
Voor de laatste keer verdoofd
door wie je vroeger was
Vanaf nu word je geloofd
amenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:14 schreef mark_03 het volgende:
Zit nu 't nieuwe album van ze te horen ... als je 1 track gehoord hebt heb je alles gehoord... damn, wat saai en eentonig. Teksten waarvan ik denk, ... gaat gewoon nergens over...
Het gat tussen A&DM en VK is door dit album toch wel heel veel groter geworden. Acda & De Munnik zijn gewoon de "meesters" ...
quote:De wijkagent kon niets doen. De andere buren keken liever de andere kant op. En ondertussen ging de overbuurman maar door met provoceren. Middelvinger opsteken, tong uitsteken, kinderen intimideren. Machteloos stonden we. Tot de nieuwe Veldhuis & Kemper verscheen. Ramen open, oordoppen in, volume op 10. Binnen een week hangt bij hen het bordje 'Te Koop'. Wedden? Oplossingen zijn vaak net zo voor de hand liggend als een songtekst van dit duo. 1/5
En in de Veronica gids vroegen ze aan V&K wat ze van A&DM vonden. Hun antwoord: We doen ons best...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:36 schreef Da hopman het volgende:
In Nieuwe Revu vroegen ze aan A&DM wat ze van V&K vonden. Hun reactie "ze doen goed ons best" Kijk da's humor!
Freek de Jonge humor. Die maakte dat grapje al jaren terug over Van 't Hek ('veel in mijn mars' hahaquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:36 schreef Da hopman het volgende:
In Nieuwe Revu vroegen ze aan A&DM wat ze van V&K vonden. Hun reactie "ze doen goed ons best" Kijk da's humor!
Ze reageerden natuurlijk op het antwoord van Acda & de Munnik, dat snap je toch wel?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:42 schreef JeroenV het volgende:
[..]
En in de Veronica gids vroegen ze aan V&K wat ze van A&DM vonden. Hun antwoord: We doen ons best...
Ben je dan een kloon of niet?
Nee, ze kopieerden Acda en de Munnik... verkeerd ook nog eens...quote:Op woensdag 3 november 2004 14:23 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Ze reageerden natuurlijk op het antwoord van Acda & de Munnik, dat snap je toch wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |