In dit topic kunnen alle Handhelds besproken worden die niet GBA of GBA SP heten
Dit zijn onder andere:
De Nokia N-Gage
Dit is Nokia's antwoord op het succes van de GBA (SP) het is een mobiele telefon met Game mogelijkheden! Released binnenkort!
De Officiële site
Plaatje:
De Wonderswan (Colour)
Het antwoord van Bandai op de GBA (SP). Deze handheld is alleen in Japan verkrijgbaar. Op deze handheld heeft Square een paar Final Fantasy games van de NES en SNES ge-re-released
Plaatje:
De GP32
Dit is een fraai stukje hardware. Krachtiger dan de GBA (SP) en hij kan gebruikd worden om games mee te emuleren (de vraag of dit al dan niet legaal is laat ik buiten wegen en daar is dit topic ook NIET voor bedoeld !!)
De officiële site
Deze site komt als Japanse tevoorschijn, in de rechterbovenhoek staat een vertaal icoontje voor Engels
Plaatje:
Hier onder volgen nog enkele klassieke Handhelds
De Atari Lynx :
De Sega GameGear
De eerdere versies van de GameBoy
Classic:
Pocket:
Color:
Alles wat met Gameboy games te maken heeft mag van mij wel in het GBA (SP) topic hoor. Dat ding is toch backwards compatible.
quote:Ja, maar mijn classic is niet forwards compatible helaas...
Op woensdag 16 april 2003 18:41 schreef Strolie75 het volgende:Alles wat met Gameboy games te maken heeft mag van mij wel in het GBA (SP) topic hoor. Dat ding is toch backwards compatible.
quote:Dan mag het in beide topics.
Op woensdag 16 april 2003 18:43 schreef Kiff het volgende:
Ja, maar mijn classic is niet forwards compatible helaas...
handheld is handheld punt uit!!
quote:*uche*
Op woensdag 16 april 2003 18:55 schreef MadMarine het volgende:
waarom de gb, gbc en gbp wél en gba en gbasp niet?!?
das discriminatie!!handheld is handheld punt uit!!
quote:
Op woensdag 16 april 2003 18:55 schreef MadMarine het volgende:
waarom de gb, gbc en gbp wél en gba en gbasp niet?!?
das discriminatie!!handheld is handheld punt uit!!
quote:De GBA heeft nl een eigen topic
In dit topic kunnen alle Handhelds besproken worden die niet GBA of GBA SP heten
Maar is er hier iemand die een van die handhelds heeft? de GP32 of de Wonderswan ofzo?
Ik wil ooit een keer een Lynx kopen
quote:*raad Slime World aan*
Op woensdag 16 april 2003 20:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil ooit een keer een Lynx kopen
quote:Klopt, maar daar is gamen meer een secundaire taak van het dingetje. Das bij de NGage niet helemaal het geval. Daar is telefoneren meer de secundaire taak
Op woensdag 16 april 2003 20:24 schreef extreme het volgende:
en PDA's zoals de nieuwe generatie Palmpjes en WinCE apparaatjes? valt best redelijk op te gamen
Ik twijfelde of ik hem erbij moest zetten maar heb het toch maar gedaan
Ik heb een GBA SP voor het normale speelgebeuren (doe ik ondertussen bijna meer dan PC spelen) Ik heb een GBA omdat ik die al had voordat ik de SP had. Gehouden voor het multiplayeren
Ik heb een GP32 voor het rotzooien, programmeren, dingen van internet plukken en uitproberen enzo. Heb er alleen te weinig tijd voor.
De andere hoef ik niet, vaak vanwege slechte support, ouderdom, technische crapheid (gewicht, batterijen) enzo.
Maar goed, ik zag al dat Slimeworld genoemd is. Wat een wereldspel! De multiplayermode is geweldig, ik heb heel wat uren besteed aan het aan pulp schieten van 7 andere vrienden
Ik zou het zo weer uit de kast grijpen.
quote:Marktleider en kruimels enzo.
Op donderdag 17 april 2003 18:35 schreef Robino het volgende:
Waarom blijven de GBA topics open en moet GP32 perse naar deze?
quote:Ja, een DVD speler op een console is wel handig. Ik kijk bv nu mijn DVD's op mijn PS2 en grote TV, ipv op mijn compu. Is toch wat beter hoor
Op donderdag 17 april 2003 20:20 schreef ShadoW17 het volgende:
Die N-Cage vind ik echt maar nix hoor. Telefoon is om mee te bellen.. enne portableconsole is om op te gamen..
Daar moet het blijven.. Vind ik trouwens net zo als dvd speler op een console en internet het hoort er gewoon niet op...
En online gamen kan heel leuk zijn, ook op een console. Maar over die N Gage ben ik het wel eens.
quote:Ok dat online gamen mag wel, Maar als je bv. gaat zitten internetten op je console vind ik ook maar nix... Enne over die dvd dan trek je toch ff een kabeltje van je pc naar tv.
Op donderdag 17 april 2003 20:23 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ja, een DVD speler op een console is wel handig. Ik kijk bv nu mijn DVD's op mijn PS2 en grote TV, ipv op mijn compu. Is toch wat beter hoor
En online gamen kan heel leuk zijn, ook op een console. Maar over die N Gage ben ik het wel eens.
quote:Ik heb geen TV Out, maar we dwalen af
Op donderdag 17 april 2003 20:26 schreef ShadoW17 het volgende:[..]
Ok dat online gamen mag wel, Maar als je bv. gaat zitten internetten op je console vind ik ook maar nix... Enne over die dvd dan trek je toch ff een kabeltje van je pc naar tv.
Weet iemand goede sites met info over de Atari Lynx? Eentje die ook een lijstje heeft met beschikbare games, en welke echt goed zijn?
quote:Indd we dwalen af
Op donderdag 17 april 2003 20:28 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ik heb geen TV Out, maar we dwalen af
Weet iemand goede sites met info over de Atari Lynx? Eentje die ook een lijstje heeft met beschikbare games, en welke echt goed zijn?
iig hier een atari lynx site : http://www.atarilynx.com/
quote:Thnx ! Daar kan je ook nog eens games kopen inderdaad
Op donderdag 17 april 2003 20:39 schreef ShadoW17 het volgende:[..]
Indd we dwalen af
iig hier een atari lynx site : http://www.atarilynx.com/
14 tot 20 US $
quote:Had je dat ook gezegd als de Cube DVD-video zou slikken?
Op donderdag 17 april 2003 20:20 schreef ShadoW17 het volgende:
Vind ik trouwens net zo als dvd speler op een console en internet het hoort er gewoon niet op...
Maar eh effe ontopic: de Lynx vond ik altijd gaaf
Die was zijn tijd ver vooruit; dat ding komt uit 1989!
quote:http://www.atariage.com/
Op donderdag 17 april 2003 20:28 schreef Notorious_Roy het volgende:Weet iemand goede sites met info over de Atari Lynx? Eentje die ook een lijstje heeft met beschikbare games, en welke echt goed zijn?
Slechtste is Fussball/soccer. (niet qua graphix maar de gameplay en framerate is niks)
quote:Mijn top3:
Op vrijdag 18 april 2003 11:56 schreef Terence_Hill het volgende:[..]
http://www.atariage.com/
Dit is de beste site voor lynx en andere atari spellen.
De beste lynx spellen zijn: California games, Blue lighting, Warbirds, slimeworld, crystal mines 2 en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.
Geweldig ding was dat, kaarten met streepjescodes gaven wapen, schild of character stats weer, en dan tegen iemand anders of de computer battelen..
Leuke was dat je elke willekeurige streepjescode kon gebruiken naast de voorgeleverde kaarten (Ik geloof dat ik ooit eens geweldige stats van een pak cornflakes of rijst af heb gehaald)
quote:Hey! Dat ding lijkt op de E-Reader
Op vrijdag 18 april 2003 12:32 schreef Wunk het volgende:
Oy, ik heb nog ergens een Barcode Battler opgeborgen liggen:Geweldig ding was dat, kaarten met streepjescodes gaven wapen, schild of character stats weer, en dan tegen iemand anders of de computer battelen..
Leuke was dat je elke willekeurige streepjescode kon gebruiken naast de voorgeleverde kaarten
(Ik geloof dat ik ooit eens geweldige stats van een pak cornflakes of rijst af heb gehaald)
De fabricant ondersteunt dus compleet de developers community met een development kit.Er zijn vele mooie emulators maar ze zijn nog niet allemaal even perfect.Dat je er GBA op kan emuleren word vaak heel snel geroepen maar is op dit moment dus nog niet waar.Developers zijn er wel mee bezig maar er is nog niks uitgebracht.SNES is er wel maar is vrij langzaam.
Als je even op deze site kijkt zie je alle gereleasede emulators tot nu toe: http://www.gp32emu.com/
Specs:
CPU 32 Bit RISC CPU (ARM9)
Display: TFT 3.5" Reflective TFT LCD(65,536 colors)
ROM 512 Kbytes
Storage SMC(Smart Media Card)
RAM 8MB SDRAM
PC Connection Cable USB Port connection cable
Sound 16Bit PCM Stereo Sound, MIDI support (over 32 poly), 4 Channel WAV Mixing
32Bit RISC CPU
Definition 320 X 240 Pixels
Wat meteen opvalt is een veel snellere CPU,groter scherm,hogere resolutie dan de gba.Waarom is het dan zo moeilijk om er SNES of GBA op te emuleren hoor ik je vragen? Beide deze consoles hebben speciale chips om bepaalde effecten te bereiken,De GP32 moet dit allemaal op 1 cpu doen wat vertraging met zich mee brengt.
Een plaatje om te laten zien hoe groot het scherm en de unit is in vergelijking met andere handhelds.
Data zet je op een Smartmediakaart via een usb kabel.Je kan ook een SMC readertje gebruiken wat natuurlijk wat sneller is.
Naast een gameconsole kan je er ook nog eens mp3 op spelen,plaatjes op bekijken,ebooks lezen,divx kijken(moet je wel speciaal encoden ervoor).
Een zooi linkjes:
http://www.gbax.com/ Waar ik em heb besteld,beste plaats voor als je in de EU zit.Hier verkopen ze ook frontlit gp32's maar die zijn op het moment vrij schaars.
http://www.f-labs.com/gp32/wind-ups/index.htm Windups is een windows-schilletje om je gp32 heen
http://gp32.emu.pl/index.php Grote nieuws site
De gp32 is niet voor de mensen die een cartridge ergens in willen duwen en spelen.Je moet er een beetje mee willen kloten.. maar dan kan je er zeker heel veel lol aan beleven.
Als je vragen hebt kan je altijd even langshuppelen op EFnet op #gp32 en #gp32dev,maar kijk eerst even of je het ergens in een faq kan vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door paddosprd op 18-04-2003 13:34]
Ik heb hier trouwens ook een Barcode Battler liggen, alleen heb ik nooit wat van dat ding begrepen.
Ik heb ooit mega hoge stats gehaald met een Dreft streepjescode, lachen
quote:Mp3's is max 128 kbps en je moet de filename onder de zoveel char's houden ivm met het filesystem(fat16 als ik me niet vergis). Maar dit is allemaal met de originele mp3speler die er bij word geleverd.Slimme developers kunnen dit allemaal oplossen.
Op vrijdag 18 april 2003 14:01 schreef Robino het volgende:
En MP3's hoef je dus niet te encoden?
Klinken die een beetje goed?Ik heb hier trouwens ook een Barcode Battler liggen, alleen heb ik nooit wat van dat ding begrepen.
Ik heb ooit mega hoge stats gehaald met een Dreft streepjescode, lachen
Verder ook een klein verzamelingetje LCD/VFD handhelds en tabletops (Entex, Casio, Tomy, Bandai etc.)
En ik werk fulltime aan spelletjes voor PocketPC's. Zijn ook handhelds
De Lynx is heel leuk om te programmeren. Wel beperkende 65c02 assembly, maar de hardware is heel leuk en gemakkelijk te programmeren. Ik heb er drie demo'tjes voor gemaakt die ik nu op cartridge heb.
Verder heb ik nu iets van 75 spellen voor de Lynx verzameld. De Lynx heeft een hoop leuke spellen en goeie arcade conversies.
Info:
http://consoledatabase.retrofaction.com/consoleinfo/seganomad/
Verder heb ik nu iets van 75 spellen voor de Lynx verzameld. De Lynx heeft een hoop leuke spellen en goeie arcade conversies.
[/quote]
Als je nog een vormgever nodig hebt! Meld ik me bij deze.
Wow 75 spellen? Allemaal uniek of gewoon 75 stuks? Ik dacht dat ik er veel had met mijn 58 unieke.
quote:Op dit moment is het bedrijf nog minuscuul, ik ben de enige die spellen maakt en maak dus alle onderdelen ervan.
Op zondag 20 april 2003 16:35 schreef Terence_Hill het
Als je nog een vormgever nodig hebt! Meld ik me bij deze.
Maar als het wat groter zou worden zou het zeker een mogelijkheid zijn. Op dit moment zijn ze alleen maar op zoek naar allrounders die in hun eentje een compleet spel kunnen maken.
quote:Nou, er zitten een paar dubbele bij for multiplayer gaming, maar dat zijn er niet zo heel veel, stuk of vijf zes geloof ik.
Wow 75 spellen? Allemaal uniek of gewoon 75 stuks? Ik dacht dat ik er veel had met mijn 58 unieke.
Ik ben ook al heel lang bezig met die spelletjes te verzamelen, vanaf dat ze nog gewoon in de winkel te koop waren. Af en toe pauzeer ik een tijdje en dan probeer ik er weer eens een paar te vinden die ik nog niet heb.
Tip om ze op te bergen; een map met plastic inlays om visitekaartjes in te bewaren, daar passen ze precies in als je die vakjes een beetje inkort. Lekker overzichtelijk.
De doosjes/handleidingen etc. heb ik ook van bijna al m'n spellen.
quote:Hoe heet dat (je) bedrijf dan? url?
Op zondag 20 april 2003 23:38 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Op dit moment is het bedrijf nog minuscuul, ik ben de enige die spellen maakt en maak dus alle onderdelen ervan.
Nou, er zitten een paar dubbele bij for multiplayer gaming, maar dat zijn er niet zo heel veel, stuk of vijf zes geloof ik.
Tip om ze op te bergen; een map met plastic inlays om visitekaartjes in te bewaren,
quote:Zeoneo
Op maandag 21 april 2003 02:01 schreef Terence_Hill het volgende:[..]
Hoe heet dat (je) bedrijf dan? url?
En reken je de verschillende soorten cardridge ook mee? (plat, ridged enz)
Map? Een ringband? Goeie tip btw
Crossword Evolution was het eerste spel dat ik daar maakte. Compleet inclusief ontwerp, programmeren, graphics, audio etc. (behalve de puzzels zelf )
Ik ben nu bezig met Invasion. Dat titelplaatje heb ik niet gemaakt, ik moet er nog een maken. De screenshots zijn alweer verouderd, die overlay en die vogel vijanden zien er nu veel beter uit.
De rest van de spellen is door mijn 'baas' gemaakt, die gaat over een poosje weer spellen maken.
Zoals je ziet nog geen 3D spellen, want die duren te lang om te maken voor één persoon. Ik heb wel realtime 3D objecten, karakter animatie en allerlei andere graphics gemaakt bij Davilex Entertainment.
Nee, plat (heb ik niet) en ridged variaties reken ik niet mee als aparte cartridges.
Even exact nageteld. 70 Cartridges (heb laatst een paar dubbele weggegeven), 3 homebrews met eigen gemaakte demos erop en een onofficiele developer cartridge. Waarvan toch alweer 10 dubbele multiplayer games (dacht dat het er minder waren).
Oftewel 60 echte verschillende spellen, verschilt dus eigenlijk niet zoveel met de hoeveelheid die jij hebt
Ja, ringband en dan gewoon bij een kantoorboekhandel even van die plastic vellen met visitekaart-hoesjes halen. Passen tien cartridges per vel in, dus lekker gemakkelijk tellen
Ik heb de spellen gesorteerd op dubbele multiplayer games en favorieten.
Wat overigens wel heel vervelend is, is dat een van m'n Lynxen, de laatste die ik kocht, nogal last heeft van LCD rot. Na verloop van tijd gaan de pixels allemaal langzaam dood.
Je schijnt trouwens de buis lamp achter het scherm door twee witte LEDs te kunnen vervangen, waardoor de batterijen een stuk langer meegaan. Of het er net zo goed uit ziet weet ik niet.
- Xenophobe
- Slime World
- Roadblasters
- Hard Drivin' (ja, serieus)
- Robotron
- QIX (blijft gewoon een leuk spel)
- Blue Lightning
- STUN Runner
- Steel Talons
- APB
- Switchblade
- Ninja Gaiden
- Shadow of the Beast
- Gates of Zendocon
Ook goed:
- Rampage
- California Games
- Super Skweek
- Shanghai
- Rygar
- Joust
- Rampart
- Xybots
- Pinball Jam
- Gordo 106
- Paperboy
- Lemmings
- Toki
- Asteroids/Missile Command
- Dracula
- Warbirds
- Klax
- Chip's Challenge
- Double Dragon
- Crystal Mines II
- Electro Cop
- Power Factor (fantastische muziek)
Eigenlijk zijn er heel veel goeie spellen voor de Lynx. Een vriend van mij had een Gameboy (de eerste) en kocht een Lynx toen hij die van mij had gespeeld. Een andere vriend kocht een Gamegear maar vond de spellen op de Lynx veel leuker en kocht later een Lynx i.p.v. de Gamegear. M'n broer en zus hebben allebei ook een Lynx gehad, m'n vader was er te verslaafd aan, anders had hij er ook een gekocht
Op de Gamegear vind ik tot nu toe alleen de Sonic spellen erg leuk. En de TV-tuner is ook wel een leuk ding.
Ik heb m'n Lynx 1 overgeklokt naar 20Mhz, terugschakelbaar naar 16. Sneller lukte bij die Lynx niet. 24Mhz zou mogelijk moeten zijn. Werkt heel goed om veel spellen wat vlotter te maken, helaas gaat het geluid ook sneller (hoger) en de muziek ook
quote:Is dat bij alle lynxen? Of heeft soms een lynx daar gewoon last van? Ik heb er namelijk ook zo 1, hij is ook langzamer dan mijn 'gewone' speel lynx. Hard Drivin' is daar dus niet op te spelen. Kan je nagaan hoe 'on the edge' hij is geprogrammeerd.
Op maandag 21 april 2003 12:48 schreef Lamer_Deluxe het volgende:Wat overigens wel heel vervelend is, is dat een van m'n Lynxen, de laatste die ik kocht, nogal last heeft van LCD rot. Na verloop van tijd gaan de pixels allemaal langzaam dood.
Je hebt gelijk wat betreft de spellen voor de lynx of game gear: De Game Gear heeft een heleboel 'hit and run' titels. Ariel, mickey, donald, Taz mania, mc donalds. Alleen maar populaire platform troep.
Ik heb zelf een heleboel budget titels gemaakt: Knudde, Jip en Janneke, Ot en Sien de Kippets en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik had bij Digital Infinity als 3d vormgever en texture artist kunnen werken destijds, maar wilde eerst mijn studie afmaken. (stom). Mobiele telefoon/ pocket pc games zou ik graag doen nu, ik ken echter geen ontwikkelaars, vandaar mijn intresse.
quote:QIX had ik geloof ik op een retro beurs in Duitsland gekocht, net als Double Dragon en Raiden.
Op dinsdag 22 april 2003 11:48 schreef Terence_Hill het volgende:Is dat bij alle lynxen? Of heeft soms een lynx daar gewoon last van? Ik heb er namelijk ook zo 1, hij is ook langzamer dan mijn 'gewone' speel lynx. Hard Drivin' is daar dus niet op te spelen. Kan je nagaan hoe 'on the edge' hij is geprogrammeerd.
[/qoute]Sterker nog, het is een probleem met alle LCD displays (TFT weet ik niet zeker, maar volgens mij ook). Ik heb een heel gaaf Casio horloge uit de jaren tachtig en die heeft ook last van LCD rot.
Het is een heel groot probleem met de MB Microvision handhelds uit de jaren tachtig, die beginnen nu bijna allemaal problemen te vertonen.
Het vertoont zich als een soort stilstaande ruis over het hele scherm, bij de Lynx dus een gekleurde ruis. Het komt omdat LCD pixels een soort condensatoren zijn, op een gegeven moment blijven ze lading vasthouden of kunnen ze geen lading meer vasthouden.
Een Lynx die langzamer is? Vreemd. Klinkt alsof er een defect ergens is.
[quote]Hard Drivin is inderdaad een goed spel, maar de replay value is voor mij niet zo hoog. En Qix heb ik niet
.
quote:Ja, met Gameboy spellen vaak ook. Komt omdat die systemen hardwarematig met tiles en simpele sprites werken. De Lynx heeft helemaal geen tiles maar alleen maar oneindig veel bijna oneindig grote sprites. En hij kan lijnen en vlakken tekenen in hardware.
Je hebt gelijk wat betreft de spellen voor de lynx of game gear: De Game Gear heeft een heleboel 'hit and run' titels. Ariel, mickey, donald, Taz mania, mc donalds. Alleen maar populaire platform troep.
quote:Ik ken iemand die aan Knudde mee heeft gewerkt, Arthur als het goed is, kan niet meer op z'n achternaam komen. Heeft even bij Davilex gewerkt ook.
Ik heb zelf een heleboel budget titels gemaakt: Knudde, Jip en Janneke, Ot en Sien de Kippets en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik had bij Digital Infinity als 3d vormgever en texture artist kunnen werken destijds, maar wilde eerst mijn studie afmaken. (stom). Mobiele telefoon/ pocket pc games zou ik graag doen nu, ik ken echter geen ontwikkelaars, vandaar mijn intresse.
Werk vinden in computergames in Nederland is enorm lastig. De AV sector is helemaal ingestort, alles wordt uitbesteed en de games sector is nooit echt van de grond gekomen. In Engeland kun je zo aan de slag, maar ik heb geen zin om daar naartoe te verhuizen. Ik heb dus mazzel gehad.
Kan even niet op de naam van het games bedrijf komen waar al die Davilex lui naartoe zijn gevlucht, heb weer zo'n na-zessen concentratie dip.
Er zijn wel een paar mobiele ontwikkelaars in Nederland, zoals Karma Studios in Arnhem en nog een paar waar ik de naam zo snel niet van zou weten. Maar ze zijn er wel.
quote:
Sega versie van de gameboy advance,maar dan met veel mooiere beelden,je krijgt het spel columns erbij(is het spel tetris!!) Deze game gear werkt nog perfect maar is wel goed gebruikt. Grijp je kans
quote:lol, ja je zal er maar vanaf moeten
Op woensdag 23 april 2003 13:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ebay veiling voor GameGear met Colums:
[..]
whahahahaha
quote:Men doet dat tegenwoordig door de rom van het spel wat hij heeft te downloaden in een dev-cart, samen met een NES emu.
Op zaterdag 3 mei 2003 17:52 schreef Kiff het volgende:
Voor de Game Gear is een apparaat waarmee je Master System spellen op de Game Gear kunt spelen...... Hoe geniaal zou het wel niet zijn als er nou eens zo'n apparaat voor de GBA kwam dat je NES spellen kunt spelen.....
Lijkt me echt ubercool, zo'n GBA SP met een lompe NES cart er uit stekend...![]()
![]()
quote:Aha, maar da's dus illegaal......
Op zaterdag 3 mei 2003 18:06 schreef Khadgar het volgende:[..]
Men doet dat tegenwoordig door de rom van het spel wat hij heeft te downloaden in een dev-cart, samen met een NES emu.
quote:Ze zijn bezig met een pcengine emu maar dat is al heel moeilijk door de beperkte proccesorkracht van de GBA.Geen master system of megadrive in zicht.
Op zaterdag 3 mei 2003 18:31 schreef Kiff het volgende:[..]
Aha, maar da's dus illegaal......
Maar het klinkt wel erg vet. Ik heb pas anderhalve week een GBA en weet nog niets van dev-carts en waar ik die eventueel tegen welke prijs zou kunnen kopen. Kan je daar ook SNES en andere dingen (master system, megadrive?) op emuleren of alleen NES?
Ik hoor altijd dat de vuistregel is dat je een 10 keer sneller systeem moet hebben om het andere systeem te emuleren.
Je kan Flash carts kopen op http://www.gbashop.nl/ .Tis een strak plan om voor minimaal een 128 megaBIT(geen megaBYTE dus!) cart te gaan omdat sommige spellen dit volledig nodig hebben.
Disclaimer:Je moet natuurlijk de originele cartridges hebben blablabla
quote:PIEP! Denk fout!
Op zaterdag 3 mei 2003 18:31 schreef Kiff het volgende:[..]
Aha, maar da's dus illegaal......
Maar het klinkt wel erg vet. Ik heb pas anderhalve week een GBA en weet nog niets van dev-carts en waar ik die eventueel tegen welke prijs zou kunnen kopen. Kan je daar ook SNES en andere dingen (master system, megadrive?) op emuleren of alleen NES?
Als jij die cartridge gewoon hebt liggen, dan mag jij dat spelen op je gba via zo'n devcart hoor.
Momenteel is het alleen NES. Snes is denk ik te zwaar.
quote:(ign)
Codename Helix
Nintendo's got yet another contender in the handheld market: Tapwave.
May 06, 2003 - Tapwave, a company formed by Silicon Valley veterans Peng Lim and Byron Connell, are setting out to do what has been seemingly impossible so far: co-exist with Nintendo in the handheld gaming market. The company has just revealed its plans to get involved in the portable videogame arena with what it's calling Helix. Tapwave's team includes the original engineering executives from Palm, a lead marketing strategist from Palm and HP, an executive producer from Electronic Arts and a sales executive with 23 years of experience with companies such as Palm and Apple.Helix is a system designed around the Palm platform, running off the Palm OS. The system itself runs off an ARM9 Motorola processor, an ATI mobile-specific graphics processor, and audio hardware supplied by Yamaha. The system will feature an LCD screen at nearly seven inches square, with support for more than 64,000 on-screen colors. The system will network between other units via the built-in Bluetooth support, and have two SD card slots to move media from and to the unit. The current design will feature an analog stick, four face buttons as well as buttons on the shoulder much like the Game Boy Advance system.
The unit doesn't have built-in 3D support; rather Tapwave has licensed Fathammer 3D technology, the same engines that drive many of the upcoming Nokia N-Gage games. Because it runs on the Palm platform, it has productivity abilities as well, including MP3 and video playback.
In terms of specific games, none have been announced. But the company has revealed licensing partnerships with gaming companies such as Activision, Midway, and Infogrames. The company also has not revealed specific pricing on games or the actual system itself, but it's expected that it will retail in the gadgetty $200 to $300 range when it hits the market by the end of 2003.
quote:Ah, weer een Handheld machine die niet games only is... Ik dnek niet dat dat echt gaat werken. Zelfde verhaal als met de NGace.
Op woensdag 7 mei 2003 07:18 schreef err het volgende:
nieuwe handheld op komst...
[..](ign)
maja het word toch wel verkocht als er leuke volwassen 3d games op uitkomen aangezien nintendo er zelf niets aan doet om de desbetreffende doelgroep te binden (al begint het nu toch wel te komen)
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 11:29 schreef sp3c het volgende:
200 tot 300 dollar ... toe maarmaja het word toch wel verkocht als er leuke volwassen 3d games op uitkomen aangezien nintendo er zelf niets aan doet om de desbetreffende doelgroep te binden (al begint het nu toch wel te komen)
quote:Niet echt 3 D dus
The unit doesn't have built-in 3D support; rather Tapwave has licensed Fathammer 3D technology, the same engines that drive many of the upcoming Nokia N-Gage games
quote:Op de GP32 heb je een Commodore 64 emulator en meer, zoek maar eens wat rond.
Op zaterdag 3 mei 2003 20:06 schreef paddosprd het volgende:[..]
Ze zijn bezig met een pcengine emu maar dat is al heel moeilijk door de beperkte proccesorkracht van de GBA.Geen master system of megadrive in zicht.
Ik hoor altijd dat de vuistregel is dat je een 10 keer sneller systeem moet hebben om het andere systeem te emuleren.
Je kan Flash carts kopen op http://www.gbashop.nl/ .Tis een strak plan om voor minimaal een 128 megaBIT(geen megaBYTE dus!) cart te gaan omdat sommige spellen dit volledig nodig hebben.
Disclaimer:Je moet natuurlijk de originele cartridges hebben blablabla
De introductie van PSP benadrukt de lang gekoesterde wens van Sony om zich te begeven op de portable entertainment markt. Met de ongeëvenaarde voordelen die de Sony Group biedt, zoals wereldwijde merkherkenning en superieure technologie op het gebied van geavanceerde halfgeleiders, vergroot de PSP computer entertainment nu ook op het gebied van draagbaarheid.
De basis van dit nieuwe platform is de Universal Media Disc (UMD), die bestaat uit een 60mm optische disc (1,8 GB) in een cartridge, ontwikkeld door de Sony Group en gebruikmakend van de allerlaatste disc-technologie. Vergeleken met de achterhaalde ROM cartridge hebben optical discs ongekende voordelen zoals snellere fabricage, grotere datacapaciteit en lagere kosten. De allernieuwste kopieerbeveiliging zal worden toegepast om te zorgen voor een veilig en betrouwbaare platform voor content-ontwikkelaars en uitgevers
PSP zal worden uitgerust met een wide screen 480 x 272 pixel (16:9) TFT LCD monitor met backlight en aangestuurd worden door een super chipset die gebruik maakt van de nieuwste 90 nm halfgeleider technologie. Voor het genereren van graphics zal 3D-rendering worden gebruikt versterkt door curved surfaces (NURBS) in samenwerking met conventionele polygontechnologie. Voor videokwaliteit zal gebruik gemaakt worden van het MPEG4-formaat dat DVD-kwaliteit levert voor een lage data transfer.
PSP beschikt verder over een USB 2.0 poort voor verdere uitbreiding en aansluitingsmogelijkheden met andere PSPs, PlayStation®2 en andere systemen. Ook heeft de PSP een Memory Stick-ingang voor netwerkapplicaties en draagbaarheid van data in een draadloze omgeving.
SCEI zal op PC-hardware gebaseerde development kits aanbieden vanaf herfst 2003 voor de voorbereiding van nieuwe computer entertainment content. Een nieuw licentiesysteem voor PSP-software zal in de zomer van 2003 worden aangekondigd. In navolging van de grondbeginselen van de PlayStation-markt zal Sony Computer Entertainment extra actie ondernemen om content-ontwikkelaars bij te staan en te ondersteunen om zo nieuwe vormen van computer entertainment te creëren.
Samen met zakenpartners richt SCEI zich erop dit nieuwe platform agressief te promoten om zo de entertainment arena verder te vergroten.
Net zoals PlayStation en PlayStation®2 voor een revolutie in de home computer entertainment markt hebben gezorgd, gaan wij ervoor een leidende factor te worden in de draagbare entertainmentmarkt., zegt Ken Kutaragi, directeur en CEO van Sony Computer Entertainment Inc. De wereld van Playstation omhelst honderden miljoenen gebruikers wereldwijd, van wie de meesten computer entertainment beschouwen als iets dat hoort bij hun dagelijks leven. Wij kijken ernaar uit deze ervaringen uit te breiden via ons draagbare entertainment platform en zijn opgewonden over de mogelijkheden en de impact die PSP zal hebben op de markt. Naast speltoepassingen, heeft PSP een enorm potentieel voor het brengen van andere vormen van entertainment alsmede live entertainment via het netwerk, overal en altijd. Dit is de walkman van de 21ste eeuw
PSP Specificaties
Platform name: PSP
Display: Wide screen (16:9) TFT LCD with backlight
(480 x 272 dots)
Disc medium: UMD 60mm optical secured ROM disc with cartridge (1.8GB)
Video CODEC: MPEG4
Graphics: 3D Polygon/NURBS
Sound: PCM (built-in stereo speakers, stereo headphone output)
I/O: USB 2.0, Memory StickTM slot
Battery: Rechargeable (lithium-ion)
Bron: www.insidegamer.nl
quote:niet hardware ondersteund nee maar het is wel degenlijk mogenlijk volgens mij, zelfs de gba heeft al true 3d games
Op woensdag 7 mei 2003 11:33 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
[..]Niet echt 3 D dus
check trouwens wat nieuwe nokia N-gage screenshots
Red faction
Tony Hawk's
pandemonium
Super monkey balls
tomb raider
En weet iemand al hoe groot die PSP gaat worden? En een handheld met cd's... Gewaagde keuze (ivm shock absorption)
quote:Zal wel net zo mobiel als de PSone worden. Toen die uitkwam kreeg die toch ook de term mobiel mee?
Op woensdag 14 mei 2003 12:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat ziet er allemaal wel indrukwekkend uitBen nog steeds benieuwd hoe die NCage gaat lopen.
En weet iemand al hoe groot die PSP gaat worden? En een handheld met cd's... Gewaagde keuze (ivm shock absorption)
quote:Maar die werkte met gewone formaat cd's. Deze met formaat ala Cube
Op woensdag 14 mei 2003 12:53 schreef nikanoru het volgende:[..]
Zal wel net zo mobiel als de PSone worden. Toen die uitkwam kreeg die toch ook de term mobiel mee?
quote:In The Edge van deze maand staat een artikel over de NGage, ze waren niet echt onder de indruk:
Op woensdag 14 mei 2003 12:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat ziet er allemaal wel indrukwekkend uitBen nog steeds benieuwd hoe die NCage gaat lopen.
- Het is een gametoestel én een telefoon, dus duur.
- De framerate van de games waren afschuwelijk laag, onspeelbaar.
- Layout van de buttons zijn een ramp aangezien deze ook dienst doen als telefoon (was springen nu de 6 of de 9?).
Met de komst van Sony op de handheld market kan Nokia het wel vergeten.
ziet er iig strak uit maar als de framerate stinkt dan doe ik toch liever de gba versie
Er zijn zeker wel goede 3D spellen, maar het jammere is dat het als een plicht wordt opgevat om vrijwel alles 3D te maken. 2D heeft ook z'n voordelen: alles is tot op de pixel precies berekend, en de graphics komen 1 op 1 van de artiest naar het beeld, zonder transformaties. Ik geef altijd de voorkeur aan een 2D platform spel boven een "ik spring in het diepe, op hoop van zege" 3D platformer.
Denken er meer zo over?
kijk maar naar bv duke nukem manhattan project (en het oude pandemonium), zo hoort een 3d platformer wat mij betreft te spelen gewoon van links naar rechts.
gooi er cell shading overheen en je hebt een topper van formaat
quote:Zal dr wel een met rugzak worden.
Op donderdag 15 mei 2003 14:34 schreef Takemenow het volgende:
Sony gaat nu ook al in de handheld-markt stappen , wedden dat 3 maanden later Mickeysoft met een handheld komt...... smartbox , slimbox , handboxZal me benieuwen !
quote:wow, dit is de betere shit. Ik zie de GBA een roemloze dood sterven als dit apparaat op de markt komt. Hoe groot zou dit apparaat worden? 480 x 272 is volgens mij ietwat te groot voor broekzakformaat
Op woensdag 14 mei 2003 09:57 schreef CloudStrife het volgende:
Waarom zag ik dit hier nog niet staan
Los Angeles Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) heeft vandaag bekend gemaakt hun sterke platformstrategie nog verder uit te breiden met de introductie van een gloednieuw, all-in-one draagbaar entertainment platform, genaamd de PSP.
[Dit bericht is gewijzigd door err op 15-05-2003 17:17]
quote:De X-tablet, een klein tablet PCtje? Erg origineel zijn ze niet, dusss...
Op donderdag 15 mei 2003 14:34 schreef Takemenow het volgende:
Sony gaat nu ook al in de handheld-markt stappen , wedden dat 3 maanden later Mickeysoft met een handheld komt...... smartbox , slimbox , handboxZal me benieuwen !
quote:Nintendo wordt straks dus wel gewoon omvergeblazen door de PSP, tenzij ze nu vast gaan werken aan iets soortgelijks, in plaats van zich te focussen op die kansloze gamecube-gba connectiemogelijkheden waar je geen fuck aan hebt.
LOS ANGELES, California (Reuters) -- Nintendo Co. Ltd., whose portable Game Boy video game player has dominated that market since the 1980s, shrugged off Sony Corp.'s plans to unveil a rival device and instead focused its efforts on new games.Sony has already raced past Nintendo to the top of the game console market since launching its PlayStation franchise nearly 10 years ago. Sony now wants to take on the handheld market with its new "PSP" handheld device that will debut by the end of 2004.
"The fact that they are putting a lot of features into it (PSP) is very Sony-like, but at the moment we dominate the handheld market and there is no need for us to be overly concerned right now," Iwata said Tuesday at a press conference at the Electronic Entertainment Expo, the video game industry trade show. "We will continue to do what we do best."
Nintendo's new Game Boy Advance SP handheld was released in March, and the $99 device has been hailed as Nintendo's best yet. Sony did not offer a price for the PSP but said it would be available in the fourth quarter of 2004.
Iwata said Nintendo would continue to focus on creativity in games, especially those that link the Game Boy and its GameCube console, which has struggled in the market after Microsoft Corp. launched its competing Xbox game console 18 months ago.
The GameCube, a major disappointment in the last fiscal year, trails both Sony's PlayStation 2 and Microsoft' Xbox.
Both Sony and Microsoft announced major hardware upgrades to their consoles this week, but Nintendo instead focused its efforts on new gaming titles and "connectivity" between the Game Boy and GameCube.
Aiming to bolster the console's sales, Nintendo showed a number of new games at its news conference, including a revival of the arcade classic Pac Man, a multi-player affair that will let one player act as the little yellow pellet-muncher and three other players serve as the ghosts that chase him.
Shigeru Miyamoto, creator of Nintendo's hugely popular Mario Brothers games, previewed an upcoming version of the Legend of Zelda series that will let four Game Boy players interact in the same Zelda game using their own screens as well as with a GameCube console hooked up to a TV.
"Make no mistake .... This time we will not give our competitors a head start," Iwata said.
http://www.cnn.com/2003/TECH/fun.games/05/14/nintendo.sony.reut/index.html
quote:geld speelt geen rol; en iets groter: dat zal wel moeten, op het kleine priegelschermpje wat de GBA nu heeft komt niets tot z'n recht, en dan heb je ook weinig aan al die indrukwekkende specs
Op donderdag 15 mei 2003 17:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die PSP word veel te duur als ze er echt een multimedia apparaat van gaan maken, en ook nog eens te groot
quote:
Tapwave Helix: Savior of PDA Gaming?
Posted 2003-05-22 00:04:15 by Cashman AndrusTapwave decloaked just two weeks ago, showing their new entertainment focused device, the Helix. It's a Palm OS 5 based PDA, which Tapwave is billing as "Mobile Entertaiment Gear" -- a portable device optimized for games, music, video and pictures.
The Shape of The Thing
The device is thin and curvy, with a slight hour-glass shape when viewed in portrait mode. They're not allowing photos of the device yet, explaining that they still haven't picked colors for the anodized aluminum casing and rubber buttons and trim. (Strangely, they wouldn't let me take black-and-white pics either.) However, Tapwave's full page ad in the E3 Show Daily shows the outline of the device, for those in the know. In fact, the case was designed by Scott Summit, who also did the super-tasty Stowaway XT folding keyboard and contributed to the Palm V casing. As for color, indeed, arrayed beneath a concealing cloth were empty shells in a wide variety of color schemes, from staid greys to bright reds and greens. I liked the dark green metal with bright green edges, myself.The hardware spec is at the high end of the PDA range: 200 MHz Motorola ARM9 processor; 480x320 pixel, 16-bit color screen; dual SD card slots; built-in Bluetooth. To accelerate graphics performance, the Helix also includes an ATI graphics chip with 8 MB of dedicated video memory -- a major step beyond what PDAs generally deliver. There is plenty of power to play music and even video (demo'ed at 15 frames per second, but they claim it will handle up to 45 fps). Special features for games include two shoulder buttons, stereo speakers and headset jack, and two vibration elements for rumble effects. But the most unique game element is the analog controller -- a slightly domed ball-and-socket bump which rocks freely in any direction, and can be pushed like a button. This is a feature that, while now obligatory on console controllers, had yet to appear in portable devices. As any console gamer will tell you, analog sticks make a big difference for many kinds of games, so this could be a key feature for Tapwave's appeal. The controller in the demo unit felt a little stiff to me, but I think I could get used to it quickly.
Spyhunter on Tapwave Helix
Tapwave licensed Fathammer's XForge game engine for Helix, and the graphics are suitably impressive. They showed still pics of Spyhunter, which compared very well with the PlayStation version. No playable games were shown on the unit, but there were realtime demos on the device and some recorded clips in Powerpoint. 3D graphics on the Helix blow away anything otherwise available on a mobile device, as well they should with such an impressive hardware and software package.Helix comes just as several other big players are announcing their own attempts at taking mobile games to the next level (and, incidentally, carving a slice off of Nintendo's Game Boy monopoly). Nokia's N-Gage, which should appear in stores in the same time frame, is aimed at roughly the same audience, what Tapwave calls "Game Boy graduates". With the growth of mobile phone gaming, Tapwave must also battle J2ME and BREW, at least for the more casual players. As well, Sony just preannounced their PSP "Walkman for the 21st century", which should have even better graphics capability than Helix when it appears in late 2004, and Nintendo is likely planning a counterattack in case any of these companies gets a toehold.
As a Palm OS device, Helix taps into a very large body of available software, from practical tools like calculators and database apps to media players, internet applications and thousands of games. That's a distinct advantage over these other devices, if buyers really are looking for a single device that can handle both the work and play sides of their lives. No other PDA manufacturer has yet to focus so clearly on entertainment, despite adding features (color screens, MP3 playback) in that direction. While most PDA owners have a game or three loaded, PDAs have never reached the ubiquity of mobile phones, and sales have been slipping lately. Certain niches, like college students, should be relatively easy pickings, though.
Screen Comparison (click to enlarge)
To illustrate Helix's lead over the GBA, N-Gage and other Palm devices in graphics capability, Tapwave has put together this comparison. (Though with the disclaimer that SpyHunter will not necessarily be an available title on Helix, and that this is a simulated display comparison, and all that.)Tapwave plans to have the Helix in stores and available online in time for Christmas 2003, and while they have not yet announced a price, they hint that they're shooting for $300. That's a good deal for this unit, but high enough to be achievable without subsidies or wishful thinking. Games will be sold at retail on SD ROM cards, as well as through the traditional Palm software download channels. Tapwave will be publishing and republishing ports of existing games to Helix. Launch titles will include Tony Hawk Pro Skater 4 and Neverwinter Nights.
So, will Helix be successful? In PDA terms, almost certainly 'yes'. This is a beautiful device with obvious appeal, both practically and viscerally. If Tapwave follows through with reasonable pricing and distribution, they are certain to sway a big chunk of PDA buyers away from Sony Clies or Pocket PCs. But it will be a much bigger challenge for it to steal market share from Nintendo or Nokia. Yes, the Helix graphics are awesome, but will buyers be willing to pay such a big premium for them? And will the installed base grow quickly enough to support a vibrant ecosystem of game development for the platform? The way is steep, but the rewards are great at the summit.
ik heb altijd al een pda willen hebben alleen waren er nog te weinig games op, dat lijkt nu dus verleden tijd te zijn
en toevallig ben ik nog met kerst jarig ook dus die prijs mag ook geen probleem zijn.
nu maar hopen dat het een beetje klein is en redelijk in de hand ligt
zeker weten dat ik het apparaatje (mits de layout ok is) ga scoren
Maar er moet dus een cdspeel ding in komen, dat veel grotere scherm, knoppen, etc...
Hij moet wel in mijn broekzak kunnen
quote:Tis een leuke console voor op vakantie denk ik... Maar echt handheld?
DVDtje kijken op de handheld
29-05-2003 | Jelle van Es
Helaas is dat niet mogelijk op de GBA, maar de PSP gaat die mogelijkheid wel bieden.
De PSP wordt de nieuwe handheld van Sony, die pas eind volgend jaar te koop zal zijn. Desondanks is Sony inmiddels al flink bezig het ding te hypen. Zo zouden de graphics en sounds iedereen gaan verbluffen. Eerst zien, dan geloven meneer Sony.Desondanks weet de grote baas van Sony elke keer weer wat meer te vertellen. Zo liet hij ons weten dat je op de PSP filmbestand kan afspelen, die dezelfde kwaliteit zouden hebben als DVD films. De films zouden zo'n 2 uur kunnen duren. Ideaal dus voor een lange trein reis. Laten we hopen dat we eind dit jaar de eerste plaatjes van deze veelbelovende handheld te zien krijgen.
quote:
Nokia gooit met modder
12-06-2003 | Jakob Dieckmann
Nokia heeft zich vandaag weer eens van zijn slechte kant laten zien, ach zo kom je ook eens in het nieuws zullen we maar zeggen
De goden lijken Nokia niet goedgezind, of misschien heeft Nokia alles wel over zichzelf afgeroepen. Enkele maanden geleden kondigde Nokia vol trots haar eigen handheld aan. De N-Gage zou een combinatie worden van een telefoon en een handheld. Er was maar weinig informatie bekend, maar naarmate er meer informatie vrij kwam werden gamers steeds skeptischer.Zo is bekend dat de N-Gage in Amerika voor een prijs van $299 over de toonbank zal gaan. Dat is dus $200 meer dan bijvoorbeeld de GameBoy Advance SP die toch door velen wordt gezien als de grootste concurrent van de N-Gage. Ook is bekend geworden dat games tussen de $30 en de $40 per stuk zullen gaan kosten. Ongeveer even veel als de GameBoy Advance spellen dus, maar of gamers er dezelfde kwaliteit voor krijgen is nogmaar de vraag.
De eerste hands-ons van verschillende websites over de N-Gage waren namelijk erg negatief en de persconferentie werd ontvangen als een lachertje. Het ziet er dan ook somber uit voor de N-Gage. Nokia is vandaag vol in de aanval gegaan door te zeggen dat de GameBoy Advance SP bedoeld is voor een doelgroep met de leeftijdscategorie van ongeveer 10 jaar. De GameBoy Advance SP kan enkel eenvoudige spelletjes spelen en daarom is hij zo goedkoop. De N-Gage zal het drievoudige gaan kosten, maar dan krijg je ook waar voor je geld aldus Ilkka Raiskinen.
'GameBoy is for 10-year-olds. If you're 20 or 25 years old, it's probably not a good idea to draw a GameBoy out of your pocket on a Friday night in a public space,' the head of Nokia's entertainment division, Ilkka Raiskinen said.Wij vragen ons af waarom Nokia zo fel in de aanval gaat wanneer de GameBoy Advance SP toch geen enkele bedreiging vormt voor de N-Gage. Immers riepen ze enkele maanden geleden zelf dat de N-Gage voor volwassene gamers is en die kopen toch geen GameBoy Advance, aldus Nokia.
Volgens ons heeft Nokia zich vandaag eens en te meer laten kennen. Nintendo heeft nog niet gereageerd op deze uitspraken en misschien is dit maar goed ook.
Eindelijk weer een keer console wars op handheld gebied
quote:Grappig, ik zou (als 29jarige) niet dood gevonden willen worden met die N-Gage flipperkast, maar m'n stijlvolle zwarte GBA SP vind ik wel verantwoord hoor!
Op donderdag 12 juni 2003 10:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
InsideGamer:
[..]
GameBoy is for 10-year-olds. If you're 20 or 25 years old, it's probably not a good idea to draw a GameBoy out of your pocket on a Friday night in a public space,
quote:
Kort Japans PS2 nieuws
14-06-2003 | Remco Greeve
PSP kost (bijna) niets
Ken Kutaragi van SCE heeft laten weten dat de waarschijnlijke prijs van de PSP (PlayStation Portable) goedkoper zal zijn dan de meeste mensen zeggen. Dit omdat de chips die gebruikt zullen worden al massaal geproduceerd worden voor de PS2 console.
Nu nog de afmetingen
quote:Op zich heeft Somy wel een geweldige verzameling games. Zie je het voor je, handheld FFVII spelen?
Op zondag 15 juni 2003 14:25 schreef Notorious_Roy het volgende:Dat zou weleens echte concurrentie gaan worden dus voor de GBA
quote:Nee
Op zondag 15 juni 2003 14:26 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Op zich heeft Somy wel een geweldige verzameling games. Zie je het voor je, handheld FFVII spelen?
Laat ze alsjebleift geen remake fabriek gaan worden met die PSP (net zoals Nintendo met Mario Advance bijvoorbeeld )
Ik heb nog geen mening over de PSP totdat ik afmetingen, plaatje etc weet
quote:Nou, dat klinkt wel ok !
Hoofdpiet spreekt over de PSP
18-06-2003 | Jelle van Es
Chris Deering, de hoge man bij Sony Europe, heeft weer wat nieuwe info omtrent de PSP gegeven.
Chris Deering is één van de hoge heren die Sony telt. In een interview met Indie heeft hij wat informatie gegeven omtrent de nieuwe handheld van Sony. Zo weet hij te vertellen dat sommige spellen in het begin rond de 50 euro gaan liggen, maar dat de richtprijs van de verkoopprijs van de spellen toch iets van 20-30 euro moest worden. Een stuk goedkoper in vergelijking met de GBA.De PSP wordt ook een medium waarop je films kan afdraaien. Deze films staat net zoals de spellen op een 'Universal Media Disc (UMD)' en hebben de kwaliteit van een dvd. De prijs van deze films moet iets van 10 euro worden.
Verder zal de PSP geen verschil hebben tussen PAL en NTSC, net zoals de GBA dus, maar zal het wel regiocodes voor de films hebben.
Als laatst gooit meneer Deering niet met modder, zoals de N-gage bazen dat wel deden. Deering denkt dat beide apparaten makkelijk met elkaar kunnen leven.
quote:daar komt nog bij dat de versie van 300 dollar met digitale camera ingebouwd zal zijn, zonder die camera wordt het ongeveer 200 euro en het apparaat wordt ongeveer even groot als de originele gba maar dan 2x zo plat, Je zal kunnen netwerken (via blue tooth) met pc's, telefoons en andere blue tooth apparaten en (soort gc/gba connectivity gone wild) en er als je dezelfde games hebt zelfs tegen multiplayeren.
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. De Helix is niet bedoeld als concurrent van de GBA, maar meer als een PDA (Personal Desktop Assistant) bestemd voor games. Dus in principe een handheld pc en geen handheld console. De Helix wordt ontwikkeld door Tapwave. Het bedrijf werd 2 jaar geleden opgestart door een aantal hoge pieten binnen Palm (de Nintendo in de PDA wereld). Naast Palm en Tapwave zelf, zullen er nog een aantal bekende bedrijven meewerken aan de Helix. Om te beginnen en verreweg de meest interessante naar mijn mening is daar ATI. ATI zal een vooralsnog onbekende 3d chipset leveren met 8 MB videogeheugen. Motorola levert de 200 Mhz ARM9 processor en Sony Corp. zal waarschijnlijk het 430x320 pixel schermpje gaan leveren. Ook Yamaha zal aan het apparaatje meewerken en dit natuurlijk op het audio gebied.
Spy Hunter work-in-progressVerder zijn er nog een aantal interessante en opmerkelijke zaken op te merken. Om te beginnen zal het computertje compatibel zijn met Bluetooth voor draadloze multiplayer en dergelijke. Stereo speakers en een audio port voor je koptelefoon voor de muziek. Twee vibrerende delen om zo een soort rumble effect te krijgen. En het belangrijkste is de Analoge controller. Van wat ik er van begrijp gaat het hier om een soort geïntegreerde trackbal die als een normale knop in gedrukt kan worden, maar het fijne weet ik er nog niet van. Goed nieuws is het echter wel, want een analoge controller speelt gewoonweg veel lekkerder.
Net als Nokia heeft Tapwave contracten afgesloten met het steeds bekender wordende Fathammer. Dit is een ontwikkelaar van 3d engines voor handheld systemen. Ze maken zelf geen games maar ze ontwikkelen wel kick ass technologie die de echte ontwikkelaars dan kunnen aanschaffen om er strakke games mee te maken. Een goed voorbeeld hiervan is de Nokia N-gage versie van Red Faction wat door John Romero himself wordt ontwikkeld. Ook op het gebied van ontwikkelaars zit het wel snor met de Helix. Grote bedrijven als Activision (Tony Hawks: Pro Skater), Midway (Spy hunter) en Infogrames hebben al aangegeven dat ze voor de Helix zullen gaan ontwikkelen.
Fathammer PDA screenshotDe Helix komt ongeveer met de kerst van dit jaar op de markt en hij gaat zon 300 dollar kosten. Het is nogal een bedrag maar het blijft natuurlijk een PDA. Ik zelf zocht al een tijdje naar een goede PDA om te kopen en een beetje op kan gamen en ik ga hem dus zeker aanschaffen als hij daadwerkelijk rond die tijd uitkomt. Het is alleen hopen dat het apparaat ook in Nederland op de markt komt anders word het zo'n gedoe met het aanschaffen van nieuwe games.
ik zeg het je dit ding gaat zowel de volgende gba als de psp vet 0wnen en hij is eind dit jaar al op de markt
Ze gaan wel weer veel porten waarschijnlijk ze hebben al aangegeven dat ze graag zoveel mogenlijk licentie's van bestaande PC games willen hebben om die om te zetten naar de Helix, dan denk ik aan quake2 en counterstrike enzo, games uit die tijd.
en nieuwe games die je met de pc versie kunt linken voor extra shit
check!!!
filmpjes van de Helix, je ziet hem steeds net niet (loeders!) maar je ziet wel hoe het ongeveer wordt en die dude schijnt het errug kicken te vinden
en in dat tweede filmpje zie je kickass graphics
ik heb een tennisgame en tombraider gespeelt en ik was niet echt onder de indruk, ten eerste is het schermpje gewoon veel te klein, bij tomb raider was dit niet zo vervelend omdat de game 3rd person is en alles als het ware op je af komt maar die karakters in de tennisgames zijn veel en veel te klein en de bal is weer te groot (in de juist proporties zou hij onzichtbaar zijn) ook de animatie's van de tennisgame waren fucked up de beentjes bewogen te snel en de armpjes bewogen te langzaam ... nogal een rare gewaarwording
Tomb Raider vond ik nog wel cool, de game is echt volledig 3d maar de framerate is vrij laag gelukkig is de gameplay van tomb raider daar niet zo afhankelijk van, het is meer een puzzelspel met af en toe wat actie elementen en een auto aim ... al denk ik dat het met de valstrikken enzo waar je snel moet reageren wel erg lastig wordt.
verder zijn vooral de laadtijden gigantisch, ik weet niet waar het door komt maar ff je ding aanzetten en spelen is er echt niet bij en da's zowieso niet handig want die accu gaat als het goed is niet zo bar lang mee.
ook de N-gage people weten wat de beste handheld van het moment is
quote:helemaal niks, de eerste zichtbare feature heet "next week"
Op vrijdag 11 juli 2003 11:09 schreef sp3c het volgende:
kom nou effuuuuh ik brand hier van nieuwsgierigheid
-edit: oh nee, de highres display is aan te klikken.
je kunt nu ook de vorm van de helix zien. Typische handheld vorm.
quote:grdvrrrrr!!!
Op vrijdag 11 juli 2003 11:32 schreef err het volgende:[..]
helemaal niks, de eerste zichtbare feature heet "next week"
-edit: oh nee, de highres display is aan te klikken.
je kunt nu ook de vorm van de helix zien. Typische handheld vorm.
zit ik hier nu voor te stressen ... heb elk forum wat ik kan volgespammed
die gasten sturen voor nix nieuwsbrieven rond
magoed kun je een screenshotje maken van die nieuwe vorm?
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 11-07-2003 13:46]
sp3c kun je die 2 links wegediten uit je post hierboven anders krijg ik problemen met die image hoster
er is een update met volgens mij meer screenshots en info over de analoge controller.
ik kan het weer niet bekijken hier dus hulp is gewenst
* err schaart zich achter sp3c en gaat zeker de helix aanschaffen
we zijn al met zijn 2
maja al zijn wij de enigen, dat ding gebruikt palm os 5.x dus de games zullen toch wel komen ... w000t enzo
Ik merkte gisteren dat er van de Nintendo Mini Classics een hele reeks nieuwe double-screens is uitgebracht. Alleen ben ik die zelf nog nergens tegengekomen (hoewel ik toch wel 1 keer in de 2 weken in de Bart Smit ben te vinden ). Heeft iemand ze al ergens zien hangen?
Nintendo Mini Classics:
(plaatjes van www.heimcomputer.de)
En deze wil ik *zeker* hebben:
(plaatje van Mike's Nintendo Game&Watch collection
Iemand een idee waar ik ze allemaal kan krijgen?
Edit:
Zelda plaatje kwam van Geocities, werkt dus niet. Geresized en ergens anders neergezet .
Edit2:
De apparaatjes worden door het Oostenrijkse bedrijf StadlBauer (http://www.stadlbauer.at/) gemaakt. Je zou verwachten dat ze daarom hier wel aardig verkrijgbaar zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 18-07-2003 11:19]
quote:Om de indruk maar eens weg te nemen dat centrale topics niet gelezen worden: ik heb online gezocht en niets kunnen vinden. Je zou misschien een winkel als Lik-sang eens kunnen mailen of ze eraan kunnen komen, daar zij normaal gesproken erg veel gadgets in hun assortiment hebben.
Op vrijdag 18 juli 2003 10:56 schreef RetepV het volgende:
Hmm, Strollie75 heeft beslist dat in dit topic ook Nintendo Mini Classics en dergelijke besproken moeten worden, dus hierbij...Ik merkte gisteren dat er van de Nintendo Mini Classics een hele reeks nieuwe double-screens is uitgebracht. Alleen ben ik die zelf nog nergens tegengekomen (hoewel ik toch wel 1 keer in de 2 weken in de Bart Smit ben te vinden
). Heeft iemand ze al ergens zien hangen?
Nintendo Mini Classics:
[afbeelding]
(plaatjes van www.heimcomputer.de)En deze wil ik *zeker* hebben:
[afbeelding]
(plaatje van Mike's Nintendo Game&Watch collectionIemand een idee waar ik ze allemaal kan krijgen?
quote:is de site inmiddels geupdate vandaag trouwens??
Op donderdag 17 juli 2003 13:17 schreef err het volgende:
wow...spyhunter oid is nu "spelend" te zien, en er is info over de analog controller...* err schaart zich achter sp3c en gaat zeker de helix aanschaffen
quote:nice
Op dinsdag 22 juli 2003 10:21 schreef err het volgende:
laatste update: 2 SD slots voor die miniscule kaartjes, dus uit te breiden tot 1GB (filmpje kijken anyone?)
zijn er nieuwe plaatjes of screenshots van en kun je dr een fototje van maken voor diegenen onder ons die geen shockwave enzo op hun werk hebben (voor sp3c dus )
quote:er is niet te zien, alleen 2 vierkantjes bovenaan het apparaat waar de kaartjes in kunnen
Op dinsdag 22 juli 2003 10:35 schreef sp3c het volgende:[..]
nice
zijn er nieuwe plaatjes of screenshots van en kun je dr een fototje van maken voor diegenen onder ons die geen shockwave enzo op hun werk hebben (voor sp3c dus
)
quote:passen die in het vliegtuig/bus dan?
Op dinsdag 22 juli 2003 10:36 schreef sp3c het volgende:
en dan nog iets, film kijken doe ik wel met mijn sony wega + muchos satteliet speakers
quote:dat zou wel feest zijn zeg, mjah eigenlijk heb je wel gelijk en zolang het geen extra hardware vereist kan ik er niet mee zitten zolang de nadruk maar op games komt te liggen
Op dinsdag 22 juli 2003 10:42 schreef err het volgende:[..]
passen die in het vliegtuig/bus dan?
quote:true true
Op dinsdag 22 juli 2003 10:58 schreef Khadgar het volgende:
Sterker nog, die GB is natuurlijk heel erg groot als je de video filmpjes recode naar de resolutie van dat aparaat en er simpel stereo audio van maakt (of mono eventueel)
wat zijn trouwens de productie kosten van de flash SD kaartjes, ik neem aan dat diegenen die je niet zelf kunt beschrijven (waar de games en films e.d. dan evt op zouden moeten komen) een stuk goedkoper worden dan diegenen die je in de winkel ziet liggen (70 euro voor 256 mb)
quote:Er is voor de gba een soort mediaplayer in japan uitgekomen waar je voor een paar dollar (omgerekend) een kaartje met een of meer anime episodes kan kopen. Dus vrij goedkoop lijkt me.
Op dinsdag 22 juli 2003 11:04 schreef sp3c het volgende:[..]
true true
wat zijn trouwens de productie kosten van de flash SD kaartjes, ik neem aan dat diegenen die je niet zelf kunt beschrijven (waar de games en films e.d. dan evt op zouden moeten komen) een stuk goedkoper worden dan diegenen die je in de winkel ziet liggen (70 euro voor 256 mb)
quote:ja maar die zijn niet langer dan een half uur (32 mb geloof ik) toegegeven, een half uur en een paar dollar x 6 = een film voor 20 euro
Op dinsdag 22 juli 2003 11:20 schreef Khadgar het volgende:[..]
Er is voor de gba een soort mediaplayer in japan uitgekomen waar je voor een paar dollar (omgerekend) een kaartje met een of meer anime episodes kan kopen. Dus vrij goedkoop lijkt me.
kan ik ook wel mee leven natuurlijk, hoop dat dit ding echt snel hier in de winkels ligt want ik scoor hem gelijk op dag 1
quote:er is ook een gba topic
Op dinsdag 22 juli 2003 11:56 schreef Hellrazor het volgende:
ff een vraagje over de gba m'n batterij klepje is kapot en is dat zo dat je bij hun technische dienst gratis weer 1 kunt aanvragen(dat ik dalijk voor lul sta)
die schermpjes zijn ook gratis dus ik neem aan dat die batterijklepjes dat ook wel zijn, moet je ze ff bellen dan sturen ze het op (sta je ook niet voor lul want je ziet ze niet )
quote:Nintendo heeft ze vast wel, elke goede gameshop ook.
Op dinsdag 22 juli 2003 11:56 schreef Hellrazor het volgende:
ff een vraagje over de gba m'n batterij klepje is kapot en is dat zo dat je bij hun technische dienst gratis weer 1 kunt aanvragen(dat ik dalijk voor lul sta)
quote:
I made this thread to increase the awareness of this amazing handheld. Questions are fine, and I beleive there is another GP32 user on this forum, so he should be able to help you as well.Lets get started!
Its a handheld made by Gamepark. It is only officially released in Korea at the moment, although they do cater to overseas users.These articles always have a spec sheet, so here ya go!
66mhz processor, overclockable to 133mhz safely
Gamepark have said this themselves, however commercial products must use 66mhz for battery power. Twice the speed, twice the battery drain.
320x240 resolution LCD screen
Much bigger, much clearer, and a lot more visible than the GBA's screen.
Neo Geo Pocket type of D-Pad
Sits a bit lower, but is very nice. Takes a bit of getting used to however
Takes Smartmedia Cards for storage (max 128MB)
6 buttons inc start and select
I'll be honest and say they should have included more, but this will do.
Optional FLU (front lit) model
This is done in the exact same way as the GBASP or a GBA with an afterburner. It is an official product, however the FLU is fitted in by a third party. I havn't got one as I got my GP32 before the FLU models were released, however, reports are that it is just as good at the GBASP. Although there were some quality control issues, they seem to have been sorted out.Battery life varies. I use rechargeables, and I usually get 6-7 hours of life on 133mhz only programs. If you only use 66mhz, you get 12-14 hours. It usually sits somewhere in between.
If ya wanna know what a SMC looks like:
The GP32 is unique in the way Gamepark are promoting it. Unlike the GBA, the GP32's development tools are COMPLETELY OPEN. They were released officially by Gamepark. This opens up a huge opportunities for the system, one of which is the most popular software run on it.EMULATORS
It supports a large number of different systems, some are NOT perfectly emulated though. I will make a list with my experiences with the emulators.
fSMS32 - Sega Master System/Game Gear
Compatability: Very High
Speed: Full speed, no frameskip
Sound: Crystal Clear
Options: Full screen stretching, zip file support, Goodrom naming support, Save States.This is a new release, although the previous (unrelated) emulator was near perfect, it had a few problems, such as crackily sound, no fullscreen and no savestates. Perfect. This is one not to miss.
Little John - NES
Compatability: High
Speed: Full speed, Auto Frameskip
Options: Full screen stretching, zip file support, Save States, Lightgun emulation.This is still early in development, but it has grown VERY rapidly in just a month. Full speed with unnoticable frameskip make the games perfectly playable, and the full screen stretching is nice, better than squashing the fuck out of the image like Pocketnes (no offense, its a remarkable emu ;P).
GPEngine - TurboGrafx 16
Compatability: Medium-High
Speed: Full speed, Frameskip 1-2
Options: Zip file support, supports both PC Engine and Turbografx 16Development has slowed down, but it can already run many games perfectly. No SF2 unfortunately, but R-Type and Bonk 1 and 3 work, along with heaps others (I have about 40 working games on my SMC).
GPFrodo - Commodore 64
Speed: Full speed, No frameskip
Options: Keyboard emulation, auto disk loadingVery well implemented. Keyboard is seamlessly done, full speed. Beautiful.
CastawayGP - Atari ST
Speed: Full speed, Frameskip 2
Options: Keyboard emulation, mouse emulation, joystick emulation, disk loading.The most powerful system currently emulated, and emulated very VERY well. Switching between keyboard, mouse and joystick is done very well, and some excellent games on the platform. One not to miss.
GBVGP - Gameboy Colour
Compatability: Medium
Speed: Near Full Speed
Sound: Slightly crackily
Options: Full screen stetchingNot the best emulator. I'm hoping for a new GB emulator in the future. It does the job though, and runs many games.
And more! There is a more complete list at GP32X!
What about the other stuff thats out?
MP3 Player
The one that comes with the firmware has some problems with bitrates other than 128, but a new beta released by Gamepark solves that. It plays pretty much every MP3 on my HDD.Moviepark - Divx Player
Its great, low framerate and bitrate however. Due to the small size of SMCs, its forgivable. I managed to squeese matrix reloaded on a 128mb smc. This is no longer for sale! A new divx player will be released by gamepark in the future.
EDIT: A new version will be out very soon (by the end of the month), and supports 15fps instead of 10.Doom, Doom 2, Ultimate Doom
With the exception of music, these are full speed, full resolution (320x240!), and heaps of fun to play! Can't wait for the next release, which will hopefully support loading of external roms. Oh, no fucking green blood either!Wolfenstein 3d
A timeless classic. No music again, but everything else is there. Superior to the GBA version cos of higher resolution.I havn't tried any of the commercial games that are available from entware, however some of the stuff is meant to be good, such as pinball dreams and tomak, save the earth.
Not as good as the GBA, but as long as you don't drop it you will be fine. There have been reports of craply assembeld GP32 FLUs, but they seem to have sorted themselves out. JUST DONT DROP IT.
GP32 RF Link
A remote link up addon! Some games support it, so far only one emulator supports it, which is fSMS32, however, more should in the future.Others will soon come. Stay posted!
You don't need to be worried about that. Of course, downloading roms and all that is illegal, but I don't think that any companies would care that you are. SA has roms for download, very crappy roms, but they ARE copyrighted roms. It's up to you, really.Emulators themselves are not illegal. It has been proven in courts. No companies can go after Gamepark cos some guy wrote software that lets you play sega games on a GP32.
It is strongly recommended that you get one from GBAX, they give a good price, and the guy who sells that is actually developing the Doom port, and posts on many gp32 message boards, so he can be trusted, and he is helping the community.Other places like lik-sang sell them, but import costs are huge in some countries. Beware.
Links:
www.gp32x.com
www.gp32emu.com
www.gp32news.com
www.entware.com
www.gbax.com
die amateur shit is leuk maar het is zelden 'af' en het bugged als de neten
Verder kan je bijvoorbeeld kijken op http://www.palmclub.nl/ of op de site van Palm zelf
http://www.palmclub.nl/reviews/software/games/dopewars/
Dat spel speel ik het meest op de Palm.
quote:Emulators zelf zijn toch niet illegaal?
Op woensdag 27 augustus 2003 10:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Emulators mag niet dat weet je.
* Miwe denkt er nog even over na
quote:VAT hoef je niet te betalen. Daarentegen moet je in Nederland wel BTW afdragen bij de import. En die is 19,5%
Op zondag 12 oktober 2003 15:21 schreef Miwe het volgende:
Had ik toch bijna een GP32 besteldMaar tijdens het bestellen kwamen er nogal wat kosten bij! Zoals 17,5% VAT (zal wel de Engelse BTW zijn) 8 euro zendkosten (OK, logisch) en nog wat toeslagen, waardoor dat ding ineens ¤ 200 was ipv 150.
* Miwe denkt er nog even over na
En ik zie ook niet in wat illegaal is aan een emulator...? En het is ook nog steeds legaal om een kopie van een rom te hebben als je het origineel ook zelf hebt, hoor. Je moet natuurlijk niet TE politiek correct gaan doen . Het leven bestaat uit meer dan andere mensen gehoorzamen...
quote:2 dingen:
Op zondag 15 juni 2003 14:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
InsideGamer:quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Kort Japans PS2 nieuws14-06-2003 | Remco Greeve
PSP kost (bijna) niets
Ken Kutaragi van SCE heeft laten weten dat de waarschijnlijke prijs van de PSP (PlayStation Portable) goedkoper zal zijn dan de meeste mensen zeggen. Dit omdat de chips die gebruikt zullen worden al massaal geproduceerd worden voor de PS2 console.
--------------------------------------------------------------------------------
Dat zou weleens echte concurrentie gaan worden dus voor de GBA
* De chips die in de PS2 zitten *kunnen* helemaal niet gebruikt worden. Imo onzin. Omdat deze chips namelijk helemaal niet ontworpen zijn met het oog op weinig stroomverbruik. Niemand wil een handheld die 2Kg weegt vanwege de batterijen .
* Er schijnt een cd-speler in te komen? Weliswaar met kleine CD'tjes, maar ook hier wat commentaar op... Ten eerste kunnen CD spelers niet al te best tegen stuiters, je moet je PSP dus niet laten vallen. Ten tweede heeft Sony een reputatie hoog te houden m.b.t. de slechte kwaliteit van de cd-spelers in hun consoles. Ik verwacht weer een hoop drama's met PSP's die steeds slechter games gaan laden enzo .
quote:En hoe maak ik die gasten bij gbax.com dat wijs? Als zij een rekening maken incl. VAT, gaan ze em niet opsturen als ik die niet helemaal betaal, toch?
Op maandag 13 oktober 2003 13:52 schreef RetepV het volgende:[..]
VAT hoef je niet te betalen. Daarentegen moet je in Nederland wel BTW afdragen bij de import. En die is 19,5%
.
-knip-
Updated Nov. 14, 2003 -- Tiger Telematics's Gametrac Europe subsidiary is getting set to introduce a new Windows CE powered mobile gaming device called the Gametrac. The interactive, pager-sized gadget will provide 3D Mophun gaming, SMS text messaging (with predictive text), MP3 music (with remote download), video playback (MPEG4), a built-in digital camera, and GPS tracking. It's also equipped with Bluetooth for use in multi-player gaming, and accepts MMC card accessories.
Gametrac says the device will offer 'lifestyle content' targeted at youths and teenagers. But one of the most interesting features is the Gametrac's built-in GPS function, which is designed to enable parents to monitor the location of their kids. Parents will be able to view a street map on the Internet which shows the current location of their child (or, at least, of the child's Gametrac) to an accuracy of roughly 15 feet. The system allows the parents to establish "fences," which, when entered by the child, cause a notification to be sent to the parents in the form of either an SMS message or an email.
Here are three images showing what the device will look like:
Over die geweldige nieuwe handheld
Iemand die er al een heeft?
Ik vroeg me af hoeveel NES spellen er bijv. passen op een 128 mb SMC en of het selecteren van een spel dan niet heel chaotisch wordt?
(ik heb genoeg originele NES spellen om deze vraag legaal te houden, want wettelijk zou ik er een backup van kunnen maken en op een ander systeem spelen)
quote:als je toch alleen maar wilt emuleren (?) ga dan voor de Zodiac.
Op donderdag 12 februari 2004 18:35 schreef Patvs het volgende:
Ik overweeg een GP32 te kopen.Iemand die er al een heeft?
Ik vroeg me af hoeveel NES spellen er bijv. passen op een 128 mb SMC en of het selecteren van een spel dan niet heel chaotisch wordt?
(ik heb genoeg originele NES spellen om deze vraag legaal te houden, want wettelijk zou ik er een backup van kunnen maken en op een ander systeem spelen)
[Dit bericht is gewijzigd door Patvs op 13-02-2004 00:20]
quote:Hoe ver is de stand van zaken eigenlijk dan voor emulators op PDA's?
Op donderdag 12 februari 2004 18:53 schreef err het volgende:[..]
als je toch alleen maar wilt emuleren (?) ga dan voor de Zodiac.
Als dat nog een jaar gaat duren voordat dat bij de Zodiac van de grond komt, kan ik net zogoed nu toch een GP32 kopen. Of zijn de PDA emu's nu al ver gevorderd??
quote:Dit is maar een kleine greep:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:25 schreef Patvs het volgende:[..]
Hoe ver is de stand van zaken eigenlijk dan voor emulators op PDA's?
Want voor de GP32 is iedereen druk bezig met emu's. (eerst volgende stap om de SNES emu te verbeteren)Als dat nog een jaar gaat duren voordat dat bij de Zodiac van de grond komt, kan ik net zogoed nu toch een GP32 kopen. Of zijn de PDA emu's nu al ver gevorderd??
NES Emulator for Palm OS 5.0
http://www.kalemsoft.com/products.html
ScummVM emu for classic Lucasarts games
http://www.scummvm.org/
Sarien emu to play early Sierra games
http://www.hkpug.org/sarien/
XCade arcade emu (sorta Palm version of MAME)
http://www.codejedi.com/shadowplan/xdownloads.html
Liberty gameboy emu (one of many)
http://www.gambitstudios.com/liberty.asp
Apple IIe Emulator for the Palm OS (awesome for old IIe games)
http://palmapple.sourceforge.net/
Sega games for PalmOS (not sure if compatible w/Zodiac)
http://www.palmone.com/us/software/sega/segamobile.html
Chip8 emulator for PalmOS (cool old school games)
http://palmgear.com/index.cfm?fuseaction=software.showsoftware&sid=73E0D275-84C0-484F-8CD07EB9ED6EF6BA&prodID=44914
Frodo C64 emulator for PalmOS
http://frodopalm.sourceforge.net/
CaSTaway, Atari ST emulator for PalmOS
http://www.codejedi.com/shadowplan/castaway.html
Ik dacht dat Nedgame nog wat spullen had.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 02:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
*SCHOP*
Sinds ik sinds een dag in het bezit ben van een Neo Geo Pocker Color vraag ik me af waar je games en stuff voor dat ding kan kopenLik-Sang heeft ee paar dingen, maar niet op voorraad.
Tevens wil ik weten wat de Gp32 nou precies kan? Kan ik mijn SNES games daarop zetten? Ik wil sommige games weer spelen, maar dan vooral onderweg![]()
Zijn er trouwens mensen die een Gp32 hebben en ervaringen willen delen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |