abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9814592
hallo daar,

ik heb een probleem en ik dacht ik zet het hier neer, misschien dat andere mensen me ermee kunnen helpen:

ik ben 17 jaar en mijn vriendin is 19, ze is nu 7 maanden zwanger.. en ik maak me grote zorgen over hoe dat zou zal zijn als het kindje er is.. ik zal natuurlijk alles voor het kind en mn vriendin doen, maar mijn vader (waar ik dus nu woon) is pas verhuist en ik woon nu 63 kilometer van haar vandaan!!
ik moet nu elk weekend met de trein naar haar toe om haar te zien en haar te steunen. terwijl ik in vorige huis maar 3 minuten hoefde te lopen om haar te kunnen zien ..

heeft misschien iemand een tip voor me, en wat (korte) verhalen over jouw ervaringen hiermee..
alvast bedankt

pi_9814628
Wow, is dit echt waar?

Hmm, ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Moet er niet aan denken om nu vader te zijn met bijbehorende zorgen. MAAR laten we niet negatief doen, maar positief:

Tja, ik zou zorgen dat je een (goede) baan vind en 's avonds gaat studeren, dan kun je het kind iig onderhouden. Hopelijk hulp van de ouders!

pi_9814635
Ga samen wonen ? Sorry, maar dat lijkt me dan wel een oplossing
  woensdag 16 april 2003 @ 13:34:25 #4
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9814646
likmereet, misschien kun je een kamer bij dr in de buurt zoeken?
852002IWASTHERE
pi_9814678
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:33 schreef Nimitz het volgende:
Wow, is dit echt waar?

Hmm, ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Moet er niet aan denken om nu vader te zijn met bijbehorende zorgen. MAAR laten we niet negatief doen, maar positief:

Tja, ik zou zorgen dat je een (goede) baan vind en 's avonds gaat studeren, dan kun je het kind iig onderhouden. Hopelijk hulp van de ouders!

ja ik ben nu druk bezig met een avondstudie te vinden, en ik heb ook wel een goed betaalde baan, maar dan nog.. een eigen huis is ook een grote stap en ik weet niet of ik dat wel aankan.. zoveel dingen in 1 keer..
  woensdag 16 april 2003 @ 13:35:42 #6
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_9814686
Vind je het niet een beetje vroeg voor kinderen?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  woensdag 16 april 2003 @ 13:35:44 #7
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_9814687
Je bent dus meeverhuisd en woont nu ook 63 km van haar vandaan?

[ot]
Ik moet er niet aan denken dat ik nu (en ik ben al 26) vader word, maar het is vast jullie eigen keuze geweest om een kind te maken
[/ot]

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_9814719
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:34 schreef F1908 het volgende:
likmereet, misschien kun je een kamer bij dr in de buurt zoeken?
ik heb me daar ingeschreven bij de woningstichting, maar dat kan nog wel een tijdje duren omdat ik natuurlijk nog geen 18 ben
pi_9814728
damn dat meen je toch niet? maar goed, jij ook verhuizen? op kamers dicht bij haar en je toekomstige kindje? wat let je om te verhuizen? school? werk? is daar vast wel te vinden.

succes iig

-edit tiepvautje-

[Dit bericht is gewijzigd door duckes op 16-04-2003 13:38]

woensdag 16 april 2003 @ 13:37:20 #10
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9814729
Samenwonen lijkt me het verstandigste.

Maar even een vraag, misschien wat te persoonlijk, dus moet niet antwoorden:
Waarom op je 19de als een kind? Het klinkt als een ongelukje. In dat geval -->

Ken genoeg gasten die weglopen van zulke situaties en de vrouw zit ermee.

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_9814740
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:35 schreef Peewee het volgende:

[ot]
Ik moet er niet aan denken dat ik nu (en ik ben al 26) vader word, maar het is vast jullie eigen keuze geweest om een kind te maken
[/ot]

nee, het was eigenlijk een 'ongelukje', maar we hadden besloten om er maar het beste van te maken, en omdat mn vriendin 19 is wou ze het houden, en ik steun haar met haar besluit
pi_9814752
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:35 schreef R2cksson het volgende:
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
  woensdag 16 april 2003 @ 13:38:55 #13
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9814766
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:37 schreef Ashram het volgende:
Samenwonen lijkt me het verstandigste.

Maar even een vraag, misschien wat te persoonlijk, dus moet niet antwoorden:
Waarom op je 19de als een kind? Het klinkt als een ongelukje. In dat geval -->

Ken genoeg gasten die weglopen van zulke situaties en de vrouw zit ermee.

hij is 17 ipv 19
852002IWASTHERE
  woensdag 16 april 2003 @ 13:39:09 #14
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_9814772
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:35 schreef R2cksson het volgende:
Dat is niet meer aan de orde, denk ik zo. Het gaat er nu om hoe aankomende "probleempjes" opgelost kunnen worden. Veel suc6 met je toekomst (vriendin en kindje) Zodra je 18 word kan je autorijlessen nemen en samenwonen is misschien ook wel een optie. Wel zo lekker dichtbij
because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
  woensdag 16 april 2003 @ 13:41:21 #15
39510 R2cksson
pi_9814829
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:39 schreef Muurbloempje het volgende:

[..]

Dat is niet meer aan de orde, denk ik zo. Het gaat er nu om hoe aankomende "probleempjes" opgelost kunnen worden. Veel suc6 met je toekomst (vriendin en kindje) Zodra je 18 word kan je autorijlessen nemen en samenwonen is misschien ook wel een optie. Wel zo lekker dichtbij

Nee, het is nu eerder te laat dan te vroeg, maar ik wilde met mijn vraag een beetje te weten komen of het een "ongelukje" was of niet...

Ik hoop wel dat de TS een beetje goed voor het kind gaat zijn, ondanks zijn leeftijd...

"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  woensdag 16 april 2003 @ 13:41:21 #16
44882 niksweerd
Des te hoger, des te BimBam
pi_9814830
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:35 schreef Peewee het volgende:

[ot]
[/ot]

[/offtopic]
Een kind MAAK je niet dat krijg je, als je geluk hebt!!!!!

[/ontopic]
Ik zou gaan samen wonen en een baan vinden en s'avonds nog wat bij leren

Ik probeerde Coke te snuiven, maar de fles paste niet in mijn neus.
pi_9814861
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:39 schreef Muurbloempje het volgende:

[..]

ja ik wil ook met haar samenwonen maar er zijn geen huizen vrij, en ookal was er een vrij dan zou ik daar niet inkunnen omdat ik 17 ben, kijk mn vriendin zou er wel inkunnen maar een inwonende moet meerderjarig zijn, of toestemming krijgen van de ouders. en dat krijg ik dus niet.......
  woensdag 16 april 2003 @ 13:42:42 #18
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_9814864
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:37 schreef Likmereet het volgende:

[..]

nee, het was eigenlijk een 'ongelukje', maar we hadden besloten om er maar het beste van te maken, en omdat mn vriendin 19 is wou ze het houden, en ik steun haar met haar besluit

Nouja,.. fijn dat je je vriendin steunt. Maar toch had ik een beetje meer nagedacht over wat de gevolgen zouden kunnen zijn. Nu blijkt dat je er niet helemaal klaar voor bent en eigenlijk alles ineens komt.
Ik wens jullie erg veel sterkte en plezier samen (en met z'n drietjes)

Du Riechst So Gut
  woensdag 16 april 2003 @ 13:43:17 #19
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9814878
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:41 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Nee, het is nu eerder te laat dan te vroeg, maar ik wilde met mijn vraag een beetje te weten komen of het een "ongelukje" was of niet...

Ik hoop wel dat de TS een beetje goed voor het kind gaat zijn, ondanks zijn leeftijd...

wat denk jij met een gebruikersnaam als likmereet?
852002IWASTHERE
  woensdag 16 april 2003 @ 13:44:59 #20
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_9814906
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:41 schreef niksweerd het volgende:

[..]

[/offtopic]
Een kind MAAK je niet dat krijg je, als je geluk hebt!!!!!

[/ontopic]

Ik bedoelde dat je samen de keuze maakt om naar bed te gaan en te neuken (eventueel zonder condoom,.. maar dat kan ook kapot gegaan zijn). Maar dat jij dat niet begrijpt,..

[Dit bericht is gewijzigd door Peewee op 16-04-2003 13:45]

Du Riechst So Gut
pi_9814916
Je vergooid je leven... je hebt geen idee wat het met zich mee brengt, maar dat zie je over 2 maanden wel.

To the point >>
Ga bij haar wonen, hoef je geen 18 voor te zijn, zij is 19 en dus jouw "verzorgster"

Lambo of Rekt
pi_9814937
Kan je vriendin geen urgentie krijgen voor een huurwoning dan?

Hoe lang duurt het nog voor je 18 wordt? Dan heb je sowieso geen toestemming meer nodig en kun je toch gewoon bij haar intrekken?

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_9814939
Lastige situatie, maar het kan erger...

Ik heb bijvoorbeeld een zoontje in Engeland, en mis hem vreselijk, heel veel slapeloze nachten (toch minimaal 3 a 4 per week).
Ik ga er zo vaak mogelijk heen, maar financieel is het best zwaar.
Verder een heel ingewikkelde situatie, die bespaar ik je maar ffies

Wat ik je wil aanraden : Doe wat je denkt dat juist is... soms lopen zaken nou eenmaal niet anders....
Dat kan betekenen dat je ze niet elke dag ziet, maar geloof me... ik zou alles wat ik heb ruilen voor ieder weekend m'n zoontje zien.
Maak er het beste van, koop een jaarkaart voor de trein oid, maar maak jezelf niet gek om zaken waar je weinig aan kan doen.

Verder, als jonge vader tot toekomstig jonge vader :
en sterkte, dat zal je vermoedelijk wel nodig hebben

woensdag 16 april 2003 @ 13:47:11 #24
39510 R2cksson
pi_9814950
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:43 schreef F1908 het volgende:

[..]

wat denk jij met een gebruikersnaam als likmereet?

Ik denk niet dat de username op fok echt veel over de user IRL wil zeggen, het geldt iig niet voor iedere user...

Ik weet wel bijna 100% zeker dat het kind gescheiden (in de zin van uit elkaar en niet in de zin van getrouwd geweest) ouders gaat krijgen. Of het een voordeel of een nadeel is dat moet het kind zelf maar beoordelen.

pi_9814953
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:45 schreef EggsTC het volgende:
Je vergooid je leven... je hebt geen idee wat het met zich mee brengt, maar dat zie je over 2 maanden wel.
Daar is het nu een beetje laat voor.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_9814979
TO THE POINT PEOPLE!

Daar gaat het niet om, het gaat erom hoe hij bij haar kan blijven. En dat kan door bij haar te gaan wonen, of daar een flatje te krijgen mits je een inkomen hebt! Good luck

woensdag 16 april 2003 @ 13:49:39 #27
38743 Kozz
Nu ff niet!
pi_9814993
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:42 schreef Likmereet het volgende:

[..]

ja ik wil ook met haar samenwonen maar er zijn geen huizen vrij, en ookal was er een vrij dan zou ik daar niet inkunnen omdat ik 17 ben, kijk mn vriendin zou er wel inkunnen maar een inwonende moet meerderjarig zijn, of toestemming krijgen van de ouders. en dat krijg ik dus niet.......

Hier maak ik uit op dat je ouders jou niet steunen?
Is er verder niemand in de familie, schoonfamilie of kennissen die jou kunnen helpen??
"If we'd stop trying to be happy we could have a pretty good time."
pi_9815116
Mag ik vragen waar jij en je vriendin wonen??
pi_9815136
Pfiew wat een problemen zo op deze zonnige dag. Het lijkt me evident dat je gaat samenwonen. Het opvoeden en grootbrengen van een kind is een zware en verantwoordelijke taak. Vandaar dat je je moet vermannen en de consequenties aanvaard voor je daden en je vriendin terzijde gaat staan. Dit uiteraard ook in het belang van je kind!
In sommige gevallen kan je voorrang krijgen op het verkrijgen van een woning. De woningmaatschappij, RIAGG, sociaalwerker, huisarts o.i.d. kan je hier verder mee helpen.
Opvoeden etc. kan allemaal heel zwaar zijn maar je krijgt er ook een hoop voor terug. Kinderen zijn leuk!
According to a new survey, women say they feel more comfortable undressing in front of men than they do undressing in front of other women. They say that women are too judgmental, where, of course, men are just grateful.
pi_9815145
quote:

[..]

dat klinkt alsof je ouders je niet echt steunen in deze situatie.
Ik zou proberen om toch in de buurt iets te vinden (bij familie misschien), al is het maar iets tijdelijks.
En waarom ga je eigenlijk niet gewoon studeren? Of was je dat toch al niet van plan.
pi_9815151
Leuke nickname btw
Maar ik zou samen gaan wonen hoor als ik jou was
pi_9815157
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:47 schreef Angeles het volgende:

[..]

Daar is het nu een beetje laat voor.

Klopt
Lambo of Rekt
  woensdag 16 april 2003 @ 13:59:05 #33
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9815197
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:47 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de username op fok echt veel over de user IRL wil zeggen, het geldt iig niet voor iedere user...

ben ik niet helemaal met je eens. het zegt echt wel wat over je als je zegt liktochmebollereet of iets in die geest. niet alle users nee maar veelal wel hoor
852002IWASTHERE
  woensdag 16 april 2003 @ 14:02:22 #34
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_9815263
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:49 schreef Kozz het volgende:

[..]

Hier maak ik uit op dat je ouders jou niet steunen?
Is er verder niemand in de familie, schoonfamilie of kennissen die jou kunnen helpen??

Ik denk eerder dat hij geen toestemming krijgt van haar ouders...

Maar ik vroeg me ook af wanneer je 18 wordt? want zoals je zegt, maakt dat alles iets wat simpeler.
Ik zou toch proberen met jou ouders en haar ouders om tafel te gaan zitten en kijken in wat voor manier jullie steun kunnen krijgen en eventueel dat je bij haar kan intrekken als dat qua ruimte ook mogelijk is uiteraard, of idd eventueel bij familie of vrienden vragen of zie mogelijkheden hebben om jullie saampjes te huisvesten, want samen wonen lijkt me met oog op de opvoeding enzow wel het meest makkelijke.

iig heel veel succes ermee en goed van je trouwens dat je haar niet je rug toekeer in deze situatie, wat helaas veel voorkomt. Succes.

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 16 april 2003 @ 14:02:37 #35
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_9815272
hahahaha! Dat wordt luiers verschonen, likmereet!
Die Glatze Arschlog
  woensdag 16 april 2003 @ 14:03:29 #36
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9815292
edit: compleet offtopic.

[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 16-04-2003 15:18]

852002IWASTHERE
pi_9815297
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:46 schreef Angeles het volgende:
Kan je vriendin geen urgentie krijgen voor een huurwoning dan?
Nee, dat krijg je niet als zwangere vrouw.Daar kwam ik in 2001 ook achter
pi_9815340
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:03 schreef miendobbelsteen het volgende:

Nee, dat krijg je niet als zwangere vrouw.Daar kwam ik in 2001 ook achter

Oh, da's stom. Hier kreeg je dat vroeger wel, nu zie ik het inderdaad ook niet meer staan (toen moest je geloof ik meer dan vier maanden zwanger zijn en een doktersbewijs laten zien enzo).

Wel stom hoor, ik vind het wel degelijk een reden voor urgentie.

pi_9815367
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:02 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hij geen toestemming krijgt van haar ouders...

waarop baseer je die gedachte?
pi_9815438
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:05 schreef Angeles het volgende:

[..]

Oh, da's stom. Hier kreeg je dat vroeger wel, nu zie ik het inderdaad ook niet meer staan (toen moest je geloof ik meer dan vier maanden zwanger zijn en een doktersbewijs laten zien enzo).

Wel stom hoor, ik vind het wel degelijk een reden voor urgentie.

Ja, is zeker stom, ik dacht dus ook dat ze dat nog deden.
Die achterlijke vent van de woonstichting zei "Had u uw zaakjes maar beter moeten regelen"
Ik woonde toen op kamers, maar puur geluk vond ik een 2 kamerwoning die voor mensen t/m 23 jaar waren en ik was de oudste, bijna 24.
Alleen op zulke woningen maken jeugdigen nog kans, die tot een bepaalde leeftijdscatagorie (tenminste, hier in regio Haaglanden)
pi_9815471
Topicstarter, heel goed dat je zo je verantwoording neemt en deelt met je vriendin. Ik denk idd dat je, zoals al eerder is geopperd, hulp moet zoeken in de hoek van maatschappelijk werk of iets dergelijks. Meestal hebben deze mensen een ingang of kruiwagen tot sociale woningstichtingen. Misschien is de huisarts ook een optie.
Ik hoop voor jullie dat het lukt om bij elkaar te kunnen gaan wonen, zodat jullie een echt gezin kunnen vormen. Verder wens ik je heel veel geluk met jullie kindje en ik hoop dat er iets geregeld kan worden.
#geen
  woensdag 16 april 2003 @ 14:11:52 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9815529
quote:

[..]

In zulke gevallen kun je urgentie aanvragen hoor...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_9815567
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In zulke gevallen kun je urgentie aanvragen hoor...

In ieder geval is dat wel de moeite waard om te proberen; in iedere stad gelden ook weer andere regeltjes dus laat je niet afschrikken door andere verhalen. Gewoon proberen!!!
#geen
pi_9815581
woont je vriendin nog bij haar ouders?
Dan kun je daar toch wel (tijdelijk) inwonen totdat jullie samen iets gevonden hebben? lijkt mij..

maaruh succes in ieder geval met de kleine

pi_9815630
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:08 schreef miendobbelsteen het volgende:

Ja, is zeker stom, ik dacht dus ook dat ze dat nog deden.
Die achterlijke vent van de woonstichting zei "Had u uw zaakjes maar beter moeten regelen"

Wat een naïeve zak! Net alsof baby's altijd precies gepland komen of zo!
pi_9815646
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:45 schreef EggsTC het volgende:

To the point >>
Ga bij haar wonen, hoef je geen 18 voor te zijn, zij is 19 en dus jouw "verzorgster"

Hoezo vergooid de ts zijn leven?? hij maakt het zichzelf niet makkelijk, maar vergooien is wel wat anders.

Logisch dat hij geen idee heeft wat hem te wachten staat, maar dat heeft geen enkele aanstaande ouder voor de geboorte van het eerste kind.....

Verder respect voor de TS dat hij zich wil bemoeien met het ongeboren kind. Er zijn zat kerels die heel hard weg rennen als ze horen dat de vriendin zwanger is.

Het zal moeilijk worden, zeker omdat jullie nog zo jong zijn, maar als je er samen echt achter staat dan moet het jullie ook kunnen lukken

[Dit bericht is gewijzigd door skyhigh op 16-04-2003 14:21]

woensdag 16 april 2003 @ 14:33:14 #47
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9816052
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:06 schreef Fio het volgende:

[..]

Nogal gewoontjes...mijn vader zou me eerst gemold hebben en dan gedwongen om de plicht op me te nemen.
Echt in die volgorde...

Om de zoveel tijd krijg ik ook een preek van opletten, altijd bescherming dragen...blabla...anders krijg je er spijt van..
Het lijkt nu blabla, maar later krijg je toch door dat het maar al te waar is

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
  woensdag 16 april 2003 @ 14:34:15 #48
39510 R2cksson
pi_9816075
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:33 schreef Ashram het volgende:

[..]

Nogal gewoontjes...mijn vader zou me eerst gemold hebben en dan gedwongen om de plicht op me te nemen.
Echt in die volgorde...

Om de zoveel tijd krijg ik ook een preek van opletten, altijd bescherming dragen...blabla...anders krijg je er spijt van..
Het lijkt nu blabla, maar later krijg je toch door dat het maar al te waar is

Blijkbaar heeft je pa er ervaring me
  woensdag 16 april 2003 @ 14:53:32 #49
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_9816529
op je 17e al vader zijn, wat heb je voor het kind te bieden, wordt pas volwassen je gaat studeren, je hebt geen geld om dingen te kopen
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 16 april 2003 @ 14:53:54 #50
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_9816545
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:06 schreef Fio het volgende:

[..]

Omdat je weinig aan toestemming van je ouders heb, als je wilt gaan wonen bij de ouders van haar? Zal je toch echt toestemming moeten hebben van haar ouders....hun huis ezow.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_9816716
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:53 schreef MisterJ.Lo het volgende:
op je 17e al vader zijn, wat heb je voor het kind te bieden, wordt pas volwassen je gaat studeren, je hebt geen geld om dingen te kopen
liefde, hoeveel meer denk je dat een kind echt nodig heeft??

De basis behoeften van een kind kan iedereen in voorzien, als je er maar samen achter staat, alle extra's tja die zullen op de lange baan gaan

pi_9816800
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:53 schreef Semisane het volgende:

[..]

Omdat je weinig aan toestemming van je ouders heb, als je wilt gaan wonen bij de ouders van haar? Zal je toch echt toestemming moeten hebben van haar ouders....hun huis ezow.

ik ging er vanuit dat hij niet bij haar ouders wilde gaan wonen. En ik dat geval heb je de toestemming van haar ouders weer niet nodig.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:07:07 #53
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9816857
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:34 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft je pa er ervaring me

auw......wat ben jij wreed zeg...maar nee geen ervaring, maar ik heb veel vrienden die dit hebben geflikt en de plicht niet opnamen...
  woensdag 16 april 2003 @ 15:20:28 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9817254
Oke, ik vind de nick van de topicstarter ook wat... ehm... vreemd,
maar daar hoeft in dit topic niet de discussie over te gaan.
Vooralsnog likt het me een goed plan om af te gaan op wat iemand vertelt, ipv hoe iemand zich noemt .
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:21:37 #55
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_9817285
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:04 schreef Fio het volgende:

[..]

ik ging er vanuit dat hij niet bij haar ouders wilde gaan wonen. En ik dat geval heb je de toestemming van haar ouders weer niet nodig.

Tja ik ging er even vanuit dat hij dit wel als 1 van de opties zag en dat die optie dus niet door kan gaan. En als hij dit nog niet in overweging heeft genomen, zou ik dat wel doen als ik hem was. Al was het maar "for the time bein". Want het lijkt me gewoon voor het kind het meest belangrijke dat ze er allebei zijn straks.

En zoals al gezegd veel respect dat hij hier zijn verantwoordelijkheid voor wilt nemen. Opzich niet meer dan normaal, alleen heel veel "vaders" nemen die verantwoordelijkheid niet. (Oooowh zou hier een onderliggend gevoel van frustratie aan mijn kant liggen )

woensdag 16 april 2003 @ 15:23:12 #56
39510 R2cksson
pi_9817328
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:07 schreef Ashram het volgende:

[..]

auw......wat ben jij wreed zeg...maar nee geen ervaring, maar ik heb veel vrienden die dit hebben geflikt en de plicht niet opnamen...

Het was maar een grapje...
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:20 schreef Moonah het volgende:
Oke, ik vind de nick van de topicstarter ook wat... ehm... vreemd,
maar daar hoeft in dit topic niet de discussie over te gaan.
Vooralsnog likt het me een goed plan om af te gaan op wat iemand vertelt, ipv hoe iemand zich noemt .
Dat likt mij ook
Net als de username van TS...
pi_9826860
Kijk eens aan, iemand die in dezelfde situatie verkeert als ik een tijdje geleden. Nou, iets anders dan, ik woon bij mn vriendin in de straat bij mn ouders en zij ook. Bij ons kwam het door een "ongelukje" en we waren allebei net 17. Zij zat in het 2e jaar van MBO-toerisme en ik in het eerste jaar van HBO-technische natuurkunde.
Ik denk niet dat je het zonder ouders (opa's en oma's van je zoon/dochter dan) niet gaat redden, bij mij zijn ze de voornaamste bron van steun. Doordat mijn ouders vaak op Casper kunnen passen kan ik gelukkig gewoon doorstuderen, en mijn vriendin ook. Haar ouders zijn trouwens ook een hele grote steun.
Casper is nu iets over een jaar oud en ik en mn vriendin zijn 18 en alles is echt prima en het is dus echt niet zo dat je zo'n kind niets te bieden hebt ofzo....
Als je ouders hebt die je willen steunen in heel veel dingen dan valt het reuze mee