Een gevoel.. dat je wel eens gezellig in een kroeg wil praten met hem/haar/hun over muziek.
Een gevoel... dat je wil tonen hoe geweldig die persoon/ band wel niet is.
Dat heb ik met
Eminem, Linkin Park en de OP.
En jij?
Kurt Cobain, John Lennon.
Hiphop met inhoud, zowel lyricaal als beat-technisch echt perfect!
<EDIT> Dit is toevallig wat ik momenteel weer herontdek..
Cd uit de kast en de kracht is er nog steeds!
Natuurlijk zijn er zoveel artiesten waar ik respect voor heb,
Neem bijvoorbeeld Bob Marley.. Er zijn er echt teveel om op te noemen!
Music makes my world go round!
[Dit bericht is gewijzigd door ChezMatik op 15-04-2003 22:49]
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:41 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ik zou Natalie Imbruglia wel eens bruut van achteren willen nemen eigenlijk. Diep respect!
SPINAL TAP
dat weet ieder mens toch
quote:Die prefab uit een marketingcampagne ontsproten quasi-integere "rapper"?
Op dinsdag 15 april 2003 22:37 schreef Brennie het volgende:
Eminem
Ontopic: Dead Can Dance. .
quote:Wat hij zegt. Wat een mooie dood zou dat zijn. Drummer worden van Spinal Tap...
Op dinsdag 15 april 2003 22:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wat is dat nou weer voor vraag!?!SPINAL TAP
dat weet ieder mens toch
Wat een vent
quote:Nee.. die geniale rapper
Op dinsdag 15 april 2003 22:52 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Die prefab uit een marketingcampagne ontsproten quasi-integere "rapper"?
.
Ontopic: Dead Can Dance.
.
Diep respect voor de manier waarop hun muziek elke keer weer verandert en verrast. En zo lang als ze het al volhouden, een hoop shit hebben gehad, hun eigen label hebben opgezet, en nog steeds bij elkaar zijn... gezellig in de kroeg praten lijkt me wel leuk, maar veel meer als bewondering zal er dan niet uitkomen
quote:Deze mening deelt vroem vroem Auf die Autobahn
Op dinsdag 15 april 2003 22:39 schreef Lone_Gunman het volgende:
Kraftwerk, de kenners weten waarom.
quote:sorry hoor maar ze zijn allebei dood, je zult het dan maar moeten doen met Courtney Love en Yoko Ono
Op dinsdag 15 april 2003 22:39 schreef hyperfuzz het volgende:
In de kroeg met ze praten hoeft niet hoorBedanken voor hun genialiteit volstaat wat mij betreft.
Kurt Cobain, John Lennon.
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wat is dat nou weer voor vraag!?!SPINAL TAP
dat weet ieder mens toch
quote:En dan verbaast het je nog dat ze zijn overleden
Op dinsdag 15 april 2003 23:06 schreef HeyFreak het volgende:
sorry hoor maar ze zijn allebei dood, je zult het dan maar moeten doen met Courtney Love en Yoko Ono
quote:hier ben ik het helemaal mee eens
Op dinsdag 15 april 2003 22:45 schreef superheist het volgende:
de mannen van Tool, dat soort genialiteit wil ik ook kunnen produceren
en komend weekend zou 'k op stap willen met Slash, James Hetfield en natuurlijk Jamai
Wie weet, als ik die prijsvraag van Radio 2 nou win, kan ik Macca binnenkort eens persoonlijk bedanken.
Maar om de lijst niet te lang te maken:
- Juliana Hatfield
- Tanya Donelly
- Kim Deal
- April March
- alle leden van Sonic youth
- Kay Hanley
- Björk
- Vanessa Paradis
- Madonna
quote:Jeh! Da's zeker waar
Op woensdag 16 april 2003 11:20 schreef Tijn het volgende:
Het zal vast ontzettend cliché zijn, maar elke idioot die z'n kunsten op een podium durft te vertonen kan ik wel waarderen.
Qua DJ's (beetje offtopic):
DJ Tiesto
quote:Och waarom offtopic? Tis toch een artiest.
Op woensdag 16 april 2003 13:08 schreef Shogo het volgende:Qua DJ's (beetje offtopic):
DJ Tiesto
Bij deze, John "melodie is voor mietjes" Zorn, de officiële Fok! Muziek-forum held
Geen enkele Nederlandse band heeft zoveel kracht, kwaliteit, uitstraling als Bløf. Ik als echte kenner kan je verzekeren dat Bløf live beter is dan alle Nederlandse bands bij elkaar...Check trouwens de nieuwe seedee 'Omarm' ...die word geweldig!!!
Nog wel meer, maar anders krijg je zo'n lange lijst.
quote:Wie 'Speedball' overleeft is wat mij betreft meteen geen Muziek "maagd" meer
Op woensdag 16 april 2003 13:33 schreef Tijn het volgende:
Wel beschamend dat Zorn nog niet genoemd is trouwensBij deze, John "melodie is voor mietjes" Zorn, de officiële Fok! Muziek-forum held
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:41 schreef Esteban het volgende:
Bløf!!!!!Geen enkele Nederlandse band heeft zoveel kracht, kwaliteit, uitstraling als Bløf. Ik als echte kenner kan je verzekeren dat Bløf live beter is dan alle Nederlandse bands bij elkaar...Check trouwens de nieuwe seedee 'Omarm' ...die word geweldig!!!
quote:Dat wilde ik dus ook gaan zeggen, maar toen kwam ik dus jouw reactie tegen en nu is het niet meer origineel...
Op woensdag 16 april 2003 11:20 schreef Tijn het volgende:
Het zal vast ontzettend cliché zijn, maar elke idioot die z'n kunsten op een podium durft te vertonen kan ik wel waarderen.
Maar wel stoer dat hij lekker doorgaat met het vervuilen van de ether.
quote:Als ik "computerliebe", "computerwelt" en "tour de france" waan ik me echt in space man...
Op dinsdag 15 april 2003 22:39 schreef Lone_Gunman het volgende:
Kraftwerk, de kenners weten waarom.
petje af voor die gasten.
en zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar dit lijstje met artiesten zou ik in ieder geval bij me willen hebben als ik op een dan niet meer onbewoond eiland zou stranden (+ de middelen om alles af te spelen natuurlijk )
quote:je weet toch wel hoe de groep ontstaan is? Ik denk niet dat er veel genialiteit uit de groepsleden zal komen. Uit hun producers daarentegen...
Een gevoel.. dat je hem/haar/hun zou willen bedanken voor hun genialiteit.Een gevoel.. dat je wel eens gezellig in een kroeg wil praten met hem/haar/hun over muziek.
Dat heb ik met
Linkin Park
Garbage omdat ze zeker in het begin ook zonder fans zijn doorgegaan
MSI omdat ze een sound produceren die niet te evenaren is door iemand anders... ga maar eens een andere band vinden die zo inmelkaar zit
Korn omdat ze hun eigen sound hebben en gehouden hebben....
niet dat ik niet meer bands goed vind maar t'zijn vaak ripofs van de newage metal van korn...
quote:sorry ik ben het daar niet mee eens, ik vind Acda en de Munnik beter, hun liedjes en vooral teksten zijn briljant!!
Op woensdag 16 april 2003 13:41 schreef Esteban het volgende:
Bløf!!!!!Geen enkele Nederlandse band heeft zoveel kracht, kwaliteit, uitstraling als Bløf. Ik als echte kenner kan je verzekeren dat Bløf live beter is dan alle Nederlandse bands bij elkaar...Check trouwens de nieuwe seedee 'Omarm' ...die word geweldig!!!
wees gegroet
Golden Earring. Rinus
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:24 schreef boebiedoe het volgende:
Nightwish
quote:Sorry, zag het woord artiesten niet staan.
Op woensdag 16 april 2003 13:18 schreef Tijn het volgende:[..]
Och waarom offtopic? Tis toch een artiest.
quote:Dat is precies waar ik ook aan zat te denken en dat terwijl ik niet echt een grote fan van haar ben.
Op dinsdag 15 april 2003 22:54 schreef schatje het volgende:
Madonna, omdat ze nog steeds vernieuwend bezig is.
quote:Hahahahaahahahahaahahahaha...wat grappig!
Op donderdag 17 april 2003 11:38 schreef Xilantof het volgende:[..]
sorry ik ben het daar niet mee eens, ik vind Acda en de Munnik beter, hun liedjes en vooral teksten zijn briljant!!
ik respecteer ze omdat ze kunnen verwoorden wat ik voel, en dat doen in echt prachtige liedjes.wees gegroet
AedM maken mooie muziek, helemaal mee eens...Ik vind nummers als: Als het vuur gedoofd is, De kapitein (deel 1), mis ik mij, bij haar zijn en Laat me slapen best aardig hoor...maar ze komen niet eens in de buurt bij de nummers van bløf. Je hebt het over teksten in jou reactie...De absolute meesters in teksten waar je bij !!!kan!!! nadenken zijn de mannen van Bløf. Blijkbaar nooit een seedee van Bløf in je cd-speler gedraait...Ik kan je wel wat tips (nummers) geven hoor:
Halverwege- Watermakers-Monsters slapen nooit-Engel voor een dag-Streep mijn naam weg-Wat waar is en wat niet-Helder-Blik op oneindig-Weggaan-Vrienden-Meer van jou-
Verder: Pascal Jakobsen is verreweg de beste zanger ^0^ van Nederland, Thomas en Paul zijn dat duidelijk niet...
Verder: Pascal Jakobsen is verreweg de beste gitarist van Nederland, Thomas is dat niet
Verder: Bas Kennis is verreweg de beste toetsenist/pianist van Nederland, Paul de Munnik is dat niet...
Verder: Een tekst van Acda en de Munnik is zo...ik zal je proberen uit te leggen wat ik daarmee bedoel: Op een terras ergens in Frankrijk in de zon.....Dat is zo, dat gebeurt nu...dat kan je niet anders interpreteren dan dat het gebeurt en dus zo is....begrijp je...Erg veel diepte zal er dus nooit in de teksten komen..
Verder: live is Bløf haast onnavolgbaar...AedM is dat niet...het is leuk en vermakelijk maar meer niet (ik ben pas nog geweest in Utrecht, Vredenburg)
Bløf is gewoon de beste band van nederland!! simpel...
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 14:59 schreef Esteban het volgende:
Verder: Pascal Jakobsen is verreweg de beste gitarist van Nederland, Thomas is dat niet
Dat was grappig. Blof is best een leuke band, maar hiermee bewijs je wel dat je kennelijk verder niet zoveel Nederlandse gitaristen kent...
quote:En weinig Nederlandse toetsenisten/pianisten.
Op vrijdag 18 april 2003 15:04 schreef Zander het volgende:[..]
![]()
Dat was grappig. Blof is best een leuke band, maar hiermee bewijs je wel dat je kennelijk verder niet zoveel Nederlandse gitaristen kent...
quote:Ik denk dat Paskal zelfs bij de beste gitaristen ter wereld hoort...
Op vrijdag 18 april 2003 15:04 schreef Zander het volgende:[..]
![]()
quote:Peter Slager... Da's toch die pseudo-dichter met pseudo-intellectuele teksten met een boodschap, die ondertussen zijn halve werk vertaald uit de Amerikaanse catalogus, qua thematiek en soms ook letterlijk qua zinnen. Bovendien vind ik zinnen als "De allermooiste straathoek ruikt naar koffie en naar bier" nou niet zo geniaal ...
Op vrijdag 18 april 2003 14:59 schreef Esteban het volgende:[..]
Hahahahaahahahahaahahahaha...wat grappig!
AedM maken mooie muziek, helemaal mee eens...Ik vind nummers als: Als het vuur gedoofd is, De kapitein (deel 1), mis ik mij, bij haar zijn en Laat me slapen best aardig hoor...maar ze komen niet eens in de buurt bij de nummers van bløf. Je hebt het over teksten in jou reactie...De absolute meesters in teksten waar je bij !!!kan!!! nadenken zijn de mannen van Bløf. Blijkbaar nooit een seedee van Bløf in je cd-speler gedraait...Ik kan je wel wat tips (nummers) geven hoor:
Halverwege- Watermakers-Monsters slapen nooit-Engel voor een dag-Streep mijn naam weg-Wat waar is en wat niet-Helder-Blik op oneindig-Weggaan-Vrienden-Meer van jou-
quote:Alleen jammer dat hij zijn stem zo forceert...
Verder: Pascal Jakobsen is verreweg de beste zanger ^0^ van Nederland, Thomas en Paul zijn dat duidelijk niet...
quote:Nee, maar Pascal ook niet... Tig betere gitaristen te vinden.
quote:Vandaar dat niemand Bas Kennis kent. Bovendien zijn er zat beteren te vinden.
Verder: Bas Kennis is verreweg de beste toetsenist/pianist van Nederland, Paul de Munnik is dat niet...
quote:Het gemiddeld A&dM nummer is niet minder "diep" dan het gemiddelde Blof-nummer, zeker niet als je in aanmerking neemt dat Peter dus alles bij elkaar jat.
Verder: Een tekst van Acda en de Munnik is zo...ik zal je proberen uit te leggen wat ik daarmee bedoel: Op een terras ergens in Frankrijk in de zon.....Dat is zo, dat gebeurt nu...dat kan je niet anders interpreteren dan dat het gebeurt en dus zo is....begrijp je...Erg veel diepte zal er dus nooit in de teksten komen..
[/quote]
Verder: live is Bløf haast onnavolgbaar...AedM is dat niet...het is leuk en vermakelijk maar meer niet (ik ben pas nog geweest in Utrecht, Vredenburg)
[/quote]
Voor jou misschien, maar er zijn tig betere. Helemaal als je de Engelstalige bands erbij gaat betrekken.
quote:i agree
Op dinsdag 15 april 2003 23:24 schreef Toebroodjie het volgende:
Pink Floyd
quote:Verder: live is Bløf haast onnavolgbaar...AedM is dat niet...het is leuk en vermakelijk maar meer niet (ik ben pas nog geweest in Utrecht, Vredenburg)
Op vrijdag 18 april 2003 19:27 schreef methodmich het volgende:[..]
Peter Slager... Da's toch die pseudo-dichter met pseudo-intellectuele teksten met een boodschap, die ondertussen zijn halve werk vertaald uit de Amerikaanse catalogus, qua thematiek en soms ook letterlijk qua zinnen. Bovendien vind ik zinnen als "De allermooiste straathoek ruikt naar koffie en naar bier" nou niet zo geniaal ...
[..]Alleen jammer dat hij zijn stem zo forceert...
[..]Nee, maar Pascal ook niet... Tig betere gitaristen te vinden.
[..]Vandaar dat niemand Bas Kennis kent. Bovendien zijn er zat beteren te vinden.
[..]Het gemiddeld A&dM nummer is niet minder "diep" dan het gemiddelde Blof-nummer, zeker niet als je in aanmerking neemt dat Peter dus alles bij elkaar jat.
[/quote]
Voor jou misschien, maar er zijn tig betere. Helemaal als je de Engelstalige bands erbij gaat betrekken.
[/quote]
Helaas heb ik nu niet de tijd hierop te reageren, maar geloof me...er komt een reactie van mij......Ik hoop dat je weet wat je hebt losgemaakt nu...Maar over die teksten van Peter alvast...DAT IS PURE ONZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je hebt denk ik niet goed opgelet toen je een verhaal van iemand stond af te luisteren ofzo....
tot later dus maar...
quote:Dat Bløf de beste muzikanten van Nederland zijn, das pas pure onzin.
Op vrijdag 18 april 2003 19:55 schreef Esteban het volgende:[..]
DAT IS PURE ONZIN!
Als geheel maken ze heel aardige songs en live staan ze zeker hun mannetje. Kheb ze 2x live gezien en me meer dan vermaakt, maar individueel zijn ze stuk voor stuk niet bijzonder bovengemiddeld hoor.
quote:Maak daar derderangs van en je komt meer in de buurt. Ik ben benieuwd naar de reactie van onze Blof-fan trouwens, die mij eindelijk eens gaat uitleggen wat er zo briljant is aan Petertje Plagiaat!!
Op vrijdag 18 april 2003 19:58 schreef MuadDib het volgende:
Blof is natuurlijk gewoon een tweederangs Counting Crows, en daar vind ik al niks aan....
quote:ten eerste:
Op dinsdag 22 april 2003 11:33 schreef methodmich het volgende:
Waar blijft die knul nou die ging uitleggen waarom Peter Slager zo goed is??
-Tilburg- Paskal Jakobsen beste popzanger van nederland
Paskal Jakobsen van Bløf is de beste popzanger van Nederland. Dat vindt de meerderheid van ruim drieduizend (semi)professionele muzikanten die mee hebben gedaan aan een enquête van het Nederlands Pop Instituut. Jakobsen kreeg zijn `Duiveltje` vrijdagavond uitgereikt tijdens de viering van tien jaar Fret, het blad van het NPI.
Een grote scot voor sommige mensen op dit forum!
Peter Slager is de beste tekstschrijver van Nederland..wat Nederlands betreft dan...Kom nou toch man...de meeste dromen zijn bedrog? in een neie dei? ik ben mezelf niet of nooit geweest? banger hart? Hahahahahaaha...
En al ZOU er ook maar IETS uit het engels vertaald zijn...Dan nog zijn zijn teksten geniaal...Ik begrijp dat een aantal mensen moeite hebben met nadenken en dus bij muziek niet te diep willen doordenken...dus, ik zal diegenen niet aanvallen op het feit dat ze gewoon absoluut niet textueel zijn aangelegd..shit happens...
quote:Ik begrijp dat er hier nogal wat omhoog gevallen types op Fok! rondlopen... shit happens
Op dinsdag 22 april 2003 15:22 schreef Esteban het volgende:
Ik begrijp dat een aantal mensen moeite hebben met nadenken en dus bij muziek niet te diep willen doordenken...dus, ik zal diegenen niet aanvallen op het feit dat ze gewoon absoluut niet textueel zijn aangelegd..shit happens...
quote:Ja, zo lust ik er nog wel een paar: "Marco Borsato is de beste popzanger van Nederland. Dat vindt de meerderheid van ruim tienduizend tieners die mee hebben gedaan aan de nominaties voor de TMF Awards" Enneh, kreeg hij "als beste gitarist van Nederland" (jouw woorden) niet eens een award voor zijn spetterende gitaarspel? Matig hoor... die mensen zullen wel snot in hun oren hebben.
Op dinsdag 22 april 2003 15:22 schreef Esteban het volgende:
Paskal Jakobsen van Bløf is de beste popzanger van Nederland. Dat vindt de meerderheid van ruim drieduizend (semi)professionele muzikanten die mee hebben gedaan aan een enquête van het Nederlands Pop Instituut. Jakobsen kreeg zijn `Duiveltje` vrijdagavond uitgereikt tijdens de viering van tien jaar Fret, het blad van het NPI.
quote:Zo zo, de arrogantie druipt er vanaf. Fijn dat je je als diehard Blof-fan boven dat gepeupel verheven voelt, hoor. Jij snapt die diep-literaire teksten tenminste, en als het een ander minder aanspreekt, dan is het natuurlijk een leeghoofd. Wie moet er nou niet een traantje wegpinken als Paskal de Zeeuwse kusten weer eens bezingt.
Dan nog zijn zijn teksten geniaal...Ik begrijp dat een aantal mensen moeite hebben met nadenken en dus bij muziek niet te diep willen doordenken...dus, ik zal diegenen niet aanvallen op het feit dat ze gewoon absoluut niet textueel zijn aangelegd..shit happens...
Kortom: smaken verschillen en awards zeggen niks.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 22-04-2003 15:45]
quote:Je haalt de woorden uit me mond.
Een gevoel.. dat je hem/haar/hun zou willen bedanken voor hun genialiteit.Een gevoel.. dat je wel eens gezellig in een kroeg wil praten met hem/haar/hun over muziek.
Dat heb ik met
Eminem, Linkin Park en de OP.En jij?
Alledrie hun nieuwe albums zijn meesterlijk!
respect!
quote:Als Zeeuw wil ik mij verontschuldigen voor Blof. Helaas moet ik ze ook nog eens live zien de 30e op de markt in Middelburg
Op dinsdag 22 april 2003 15:45 schreef Zander het volgende:
Wie moet er nou niet een traantje wegpinken als Paskal de Zeeuwse kusten weer eens bezingt.
quote:Leeghoofd
Op dinsdag 22 april 2003 16:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Als Zeeuw wil ik mij verontschuldigen voor Blof. Helaas moet ik ze ook nog eens live zien de 30e op de markt in Middelburg
(Waarom laat ik me altijd omlullen)
Blof is live iets beter dan de grijze middelmaat maar daarmee is alles ook wel gezegd. De texten zijn hoogdravend en hebben weinig echte inhoud en muzikaal zijn ze niet bijzonder.
quote:Nu ben ik echt overtuigd... Waarschijnlijk hadden ze een standaardlijstje met namen waar ze een kruisje konden zetten en stond Pascal bovenaan.
Op dinsdag 22 april 2003 15:22 schreef Esteban het volgende:[..]
ten eerste:
-Tilburg- Paskal Jakobsen beste popzanger van nederland
Een grote scot voor sommige mensen op dit forum!
[/b]
quote:De allermooiste straathoek ruikt naar koffie en naar bier??? Wat zou je doen als ik met mijn mond dicht bij je kom??? (Deze kan je trouwens op 2 manieren uitleggen. Komt ie dichtbij haar mond, of komt hij met zijn mond dicht bij haar) Jij wist wel wie ik was, zwaaiend met mijn jas?Eén dag op de grens tussen hel en hemelpoort is te lang om vol te houden dus het moet snel overboord?? Je buien maken vlekken op mijn hagelwit humeur? En morgen als de postbode mijn huis weer heeft gevonden stuurt ze me een kaartje met het allerliefs uit Londen??? Doe je jas uit, maak je haren los, kom heel stil naast me liggen??
Peter Slager is de beste tekstschrijver van Nederland..wat Nederlands betreft dan...Kom nou toch man...de meeste dromen zijn bedrog? in een neie dei? ik ben mezelf niet of nooit geweest? banger hart? Hahahahahaaha...
Allemaal niet veel sterker dan jouw voorbeelden. Quasi-diepzinnige middelbare schoolpoëzie zonder boodschap....
quote:Dit stukje geeft precies de essentie weer... Als je Blöf niet kan waarderen, denk je niet na... Dan ben je zelfs niet tekstueel aangelegd. Tja, zo kan je alles rechtpraten. Ik ben nog steeds niet overtuigd door je verhaal.
En al ZOU er ook maar IETS uit het engels vertaald zijn...Dan nog zijn zijn teksten geniaal...Ik begrijp dat een aantal mensen moeite hebben met nadenken en dus bij muziek niet te diep willen doordenken...dus, ik zal diegenen niet aanvallen op het feit dat ze gewoon absoluut niet textueel zijn aangelegd..shit happens...
Ik moet nog steeds glimlachen als ik die Peter hoor preken over zijn studie Nederlands en de thematiek die hij uit Engelstalige songs haalt en dikwijls nog verkeerd ook. Maar ja, Peter is dan ook tekstueel aangelegd.
[Dit bericht is gewijzigd door methodmich op 22-04-2003 16:40]
ik wil trouwens met een heleboel muzikanten verder nog wel praten, maar deze staan wel bovenaan m'n lijstje
en behalve dat ook met een boel waardeloze kut-muziek makers praten gewoon om te zeggen dat ik hun muziek zoooo kut vind
quote:Die vind ik nou juist zo leuk
Op dinsdag 22 april 2003 16:39 schreef methodmich het volgende:
En morgen als de postbode mijn huis weer heeft gevonden stuurt ze me een kaartje met het allerliefs uit Londen???
Enlighten me, show me the way, verlos me!
quote:aw gemenerik, je moet liev zijn tegen je users
Op dinsdag 22 april 2003 16:42 schreef Tijn het volgende:
Jaja, teksten, bladiebla... maar bløfboy, ik wil weten waarom Pascal de beste gitarist is en Bas de beste toetsenist!Enlighten me, show me the way, verlos me!
![]()
![]()
vooral Alanis die legt zoveel gevoel in haar muziek en texten
quote:Vergeef mijn onwetendheid
Op dinsdag 22 april 2003 16:09 schreef MuadDib het volgende:Leeghoofd
Hij speelt de bas, de piano, gitaar, zang, drums... Alles. En heeft dat een crew die het met hem optreed live. Al zijn teksten zijn zeer gevoelig, zijn clips zijn geniaal en daarom heeft hij al voor meerdere mensen geproduceerd (Marilyn Manson.)
En hij is niet ZOOOO bekend als de popidolen.
Heino ,moet ik even toelichten:Deze man produceert betere meezingers dan concurrent Anton aus Tirol en heeft een een zeer krachtige arische uitstraling zonder daarbij onsympathiek over te komen,integendeel.
Heino is publiekstrekker nummer 1 en niet van de camera's weg te slaan bij Duitse supershows,de dynamiek van zijn spierwitte haren contrasterend met zijn donkere bril geeft de strijd weer waarmee deze man door het leven moet gaan.
Deze strijd kenmerkt zich doordat hij als arische albino het fenomeen 'politiek incorrect-Duisland' vertegenwoordigd en zo een nog hardere strijd dient aan te gaan tegen vooroordelen in de rest van het wereldje en de wereld.De bril geeft ook een zekere diepgang weer;alsof,alsof..er een zekere..zalvende ziel rondwaart in dat hoofd.
En daarmee doe ik hem nog te kort...ik weet het zeker.
Daarbij ,Heino heeft al in de stad Bacharach zelf gezongen,waar was Burt Bacharach daar zelf ooit?Huh?
[Dit bericht is gewijzigd door Grimpooper op 22-04-2003 17:53]
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 11:25 schreef DUSHI82 het volgende:
Michael Jackson.Punt.
quote:Die Uber-Bluffer?
Op woensdag 23 april 2003 11:04 schreef methodmich het volgende:
Waar blijft die Blof-vent nou die de laatste kritieken gaat weerleggen??
quote:
Op woensdag 23 april 2003 11:04 schreef methodmich het volgende:
Waar blijft die Blof-vent nou die de laatste kritieken gaat weerleggen??
ontopic:
Ik heb diep respect voor the doors(vooral jim), danni filth en autumn.
en nog wel meer maar die ga ik niet allemaal opnoemen
quote:OMG!
Op dinsdag 15 april 2003 22:37 schreef Brennie het volgende:Linkin Park
Ik denk: 'Leuk! Een intelligent topic waarin muziekliefhebbers hun bewondering kunnen tonen voor artiesten die er uit springen vanwege hun muzikale kunnen...'
En dan kom jij aan met Linkin Park!!!
Nogmaals, OMG.
quote:...en voor wie heeft deze wijze man een diep respect?
Op woensdag 23 april 2003 12:28 schreef againstthegrain het volgende:[..]
OMG!
Ik denk: 'Leuk! Een intelligent topic waarin muziekliefhebbers hun bewondering kunnen tonen voor artiesten die er uit springen vanwege hun muzikale kunnen...'
En dan kom jij aan met Linkin Park!!!
Nogmaals, OMG.
John Lennon, Keith Richards en Jimi Hendrix zijn het met mij eens, dus ik zit goed.
[Dit bericht is gewijzigd door Mugger op 26-04-2003 16:30]
Wie is beter enzo...
Hoe kan je dat nou rationeel benaderen? Muziek mooi vinden is totaal subjectief.
Ik vind Blof en Acda en de Munnik beiden erg goed, maar ik ben meer fan van Blof. Dat is muzikaal toch wat voller, het is meer een band. Daar hou ik meer van.
AedM maken overwegend meer luchtigere muziek, en focussen zich vooral op het vocale aspect. Zij hebben ook vaak leukere teksten, het zijn per slot van rekening ook cabaretiers. Blof-teksten raken mij daarentegen meer.
Hangt dus maar net af in wat voor een bui ik ben.
Ik vind Pascal Jakobsen wel de beste zanger in Nederland. Die zware, gevoelige, passionele stem vind ik prachtig. Ik zou geen concurrent van hem in deze categorie kunnen noemen, jullie wel misschien?
En teksten jatten uit het engels, hoe kom je daar bij, en heb je voorbeelden?
quote:Ook dat is subjectief natuurlijk. Ik krijg zelf de kriebels van die stem, maar ook hierin bestaat geen gelijk.
Op donderdag 1 mei 2003 15:56 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik vind Pascal Jakobsen wel de beste zanger in Nederland. Die zware, gevoelige, passionele stem vind ik prachtig. Ik zou geen concurrent van hem in deze categorie kunnen noemen, jullie wel misschien?
quote:Peter haalt alles van de Amerikaanse bands weg, Counting Crows voorop... Onze nepdichter Peter.
Op donderdag 1 mei 2003 15:56 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:Ik vind Pascal Jakobsen wel de beste zanger in Nederland. Die zware, gevoelige, passionele stem vind ik prachtig. Ik zou geen concurrent van hem in deze categorie kunnen noemen, jullie wel misschien?
En teksten jatten uit het engels, hoe kom je daar bij, en heb je voorbeelden?
quote:Geef voorbeelden van teksten dan, hier heb ik nix aan.
Op donderdag 1 mei 2003 16:20 schreef methodmich het volgende:[..]
Peter haalt alles van de Amerikaanse bands weg, Counting Crows voorop... Onze nepdichter Peter.
Jatten jullie wel eens wat?
"Iedereen jat. Als je aan John Hiatt zou vragen: Steel jij? Zou hij ja zeggen. We zijn wie we zijn. Het is ook niet zo dat we een bestaand lied ombouwen. "
Bas: "Je hoort ergens een bepaalde beat, of je wordt geïnspireerd door iets uit een nummer of stijl. Er is bijna nooit iemand die dat hoort. Je haalt je inspiratie ergens vandaan en dan doe je ongelofelijk je best om het er maar vooral niet op te laten lijken."
Peter, legt Paskal het juiste gevoel in jouw teksten?
Peter: "Ik hou er rekening mee dat Paskal ze moet zingen, ik schrijf een tekst richting Pascal."
Paskal: "Voor het programma van Hanneke Groenteman hebben we een nummer van Prince bewerkt, Nothing compares 2 U, dat wordt dan in Bløf-taal: 'Niets lijkt in niets op jou.' Dat gaat bijna vanzelf."
Jullie teksten worden vaak poëtisch genoemd, waarom ben je geen dichter geworden in plaats van zanger, Peter?
Peter: "Ik schreef ook wel verhalen en gedichten toen ik jonger was, maar vrienden van me speelden in bandjes en ik wilde dat ook wel."
Volgens jullie eigen zeggen zijn de teksten op de cd 'Naakt onder de hemel' nogal vaag, hoezo dat?
Peter: "Ik ben in de loop van drie platen minder cryptisch gaan schrijven. Ik heb geprobeerd het begrijpelijker en toegankelijker te maken. We stevenen nu rechter op het doel af met onze teksten dan in de begintijd van de band. Toen waren het echte stoplappen, we waren tekstgedeelten nodeloos aan het herhalen. Als je bij muziek twee maten niet nodig hebt, gooi je ze eruit, dat doen we nu ook met onze teksten. Het zegt denk ik wel iets over de ontwikkeling van de band."
Je richt je dus niet alleen op Blof??
Mozart / Beethoven
quote:Nee, alle plagiaat moet de wereld uit...
Op donderdag 1 mei 2003 17:21 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Overigens las ik net in een ander forum dat jij vond/had ondervonden dat AedM ook plagiaat pleegden op Counting Crows.Je richt je dus niet alleen op Blof??
Maar bij Blöf staat me vooral de attitude van Petertje tegen.
quote:Plagiaat is fout natuurlijk. Inspiratie is OK.
Op donderdag 1 mei 2003 17:26 schreef methodmich het volgende:[..]
Nee, alle plagiaat moet de wereld uit...
Maar bij Blöf staat me vooral de attitude van Petertje tegen.
Welke attitude heeft ie dan? En kun je met een voorbeeld komen wat betreft tekstuele plagiaat? In die AedM-discussie stond wel een aardig voorbeeld..
En wat betreft die teksten, hij heeft Hier gebaseerd op de thematiek die hij uit Round Here van Counting Crows meende te halen....
En Pharrel van N.E.R.D. Achter menig succesvolle pop plaat zit een beat van hem en zijn maten.
quote:Als dat je beste voorbeeld is........
Op donderdag 1 mei 2003 17:41 schreef methodmich het volgende:
En wat betreft die teksten, hij heeft Hier gebaseerd op de thematiek die hij uit Round Here van Counting Crows meende te halen....
Buiten het feit dat John een geniaal gitarist is heeft hij het ook voor elkaar gekregen om zover te ont-junken dat hij weer een leven en een toekomst heeft.
Niet veel mensen weten dat Flee aan de chronische vermoeidheidsziekte ME lijdt. Wie hem ooit heeft zien spelen snapt waarom hij diep respect verdient.
quote:Het geeft niet als je Blöf leuk vindt, het ging om de manier waarop die goser het bracht.... Ik kan nog wel meer voorbeelden van Petertjes jatgedrag gaan noemen, maar dat lijkt me zinloos, aangezien jij blijkbaar fan bent en het dus allemaal wel als zoete nieuwe koek wilt slikken.
Op donderdag 1 mei 2003 18:58 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:[..]
Als dat je beste voorbeeld is........
quote:Ik ben zeker niet de grootste Blof fan, maar ik heb wel respect voor ze. Ze zijn een hele tijd geleden begonnen als kleine band in Vlissingen en Middelburg en ze hebben zich in de loop der tijd gigantisch verbetert. Ze hebben zich door hard werken aan de top genesteld en dat kan je ze niet ontzeggen
Op donderdag 1 mei 2003 19:47 schreef methodmich het volgende:Het geeft niet als je Blöf leuk vindt, het ging om de manier waarop die goser het bracht.... Ik kan nog wel meer voorbeelden van Petertjes jatgedrag gaan noemen, maar dat lijkt me zinloos, aangezien jij blijkbaar fan bent en het dus allemaal wel als zoete nieuwe koek wilt slikken.
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 19:47 schreef methodmich het volgende:[..]
Het geeft niet als je Blöf leuk vindt, het ging om de manier waarop die goser het bracht.... Ik kan nog wel meer voorbeelden van Petertjes jatgedrag gaan noemen, maar dat lijkt me zinloos, aangezien jij blijkbaar fan bent en het dus allemaal wel als zoete nieuwe koek wilt slikken.
Ik was alleen maar benieuwd of het echt zo was. Helaas kun je geen voorbeelden geven, althans, 1 slechte.
Ik ken de Counting Crows amper, maar ik heb de songtekst van dat nummer wat je gaf erbij gepakt. En een vergelijking met Hier is er in mijn ogen nauwelijks.
Waarom zou ik die songtekst checken als ik alles als zoete 'nieuwe' koek zou slikken??!?
Ik vergeet er ongetwijfeld een hele boel...
m'n #1 is John Petrucci.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Micheal Jackson, vanwege z'n muzikale genialiteit
Devin Townsend - Strapping Young Lad frontman en overall muziekaal genie. van melodieus tot bikkelhard, van punk tot death metal...hij kan het allemaal. Daarnaast een briljant producer en ontzettend slim.
Hij lijkt me ook heel aardig en gezellig om mee in de kroeg te zitten.
quote:Peter heeft zelf gezegd dat hij zijn plaatje daarop gebaseerd heeft en ik zei al dat hij het thema ook nog eens fout had begrepen...
Op donderdag 1 mei 2003 20:47 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:[..]
Sorry, ik probeer Blof helemaal niet hopeloos te verdedigen. Jij lijkt Blof, om wat voor reden dan ook, alleen maar te willen aanvallen.
Ik was alleen maar benieuwd of het echt zo was. Helaas kun je geen voorbeelden geven, althans, 1 slechte.
Ik ken de Counting Crows amper, maar ik heb de songtekst van dat nummer wat je gaf erbij gepakt. En een vergelijking met Hier is er in mijn ogen nauwelijks.
Waarom zou ik die songtekst checken als ik alles als zoete 'nieuwe' koek zou slikken??!?
Maar ik heb al meerdere keren gemeld dat ik vooral zijn pretentieuze poëzie verafschuw en dat wordt niet opgepakt...
Geniaal gewoon
quote:Achja, misschien ben ik wel minder kritisch. Ik zit er totaal niet mee, zolang ze maar goeie muziek blijven produceren.
Op vrijdag 2 mei 2003 15:32 schreef methodmich het volgende:[..]
Peter heeft zelf gezegd dat hij zijn plaatje daarop gebaseerd heeft en ik zei al dat hij het thema ook nog eens fout had begrepen...
Maar ik heb al meerdere keren gemeld dat ik vooral zijn pretentieuze poëzie verafschuw en dat wordt niet opgepakt...
allereerst, in mijn eerste berichtje geef ik mijn mening. ook heb ik niemand aan willen vallen.
maar zoals ik al vaker zag staat, smaak allemaal subjectief. ik vind dit en een ander vind dat. logisch.
wees gegroet
[Dit bericht is gewijzigd door Xilantof op 03-05-2003 21:26]
quote:Ehm geloof me dat ik ze op de schoenen hang zou ik ze zou tegenkomen
Op zaterdag 3 mei 2003 19:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Tool denk ik... miljoen platen verkopen en dan nog anoniem over straat kunnen.
Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening...
viel me trouwens op hoe weinig "the king of Pop" langskwam in dit topique....?
quote:na het een tijdje geprobeerd te hebben moet ik ff reageren op deze zinnen:
Op vrijdag 18 april 2003 14:59 schreef Esteban het volgende:[..]
ach, meningen verschillen. maar een klein beetje goed onderbouwen vind ik wel handig.
wees gegroet
quote:Met dat soort videoclips zal er ook niet snel verandering in die anonimiteit komen
Op zaterdag 3 mei 2003 19:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Tool denk ik... miljoen platen verkopen en dan nog anoniem over straat kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |