quote:jah en hoeveel van die 250.000 militairen zaten op de schepen?
Op dinsdag 22 april 2003 18:52 schreef batallion het volgende:[..]
Dat is totaal niet waar,want de VS hadden 250.000 millitairen+de britten met 55.000 millitairen
En het Iraakse leger heeft zich gedeeltelijk overgegeven of is gevlucht.En belgie kan je toch niet vergelijken met Irak en Z-Afrika trouwens ook niet.
Ga eerst je bronnen beter opzoeken en denk eens na over iets voordat je wat zegt (over dit onderwerp)
misschien staat dat in die bronnen van je
quote:Ja oke,........maar belgie vergelijken met Irak?
Op woensdag 23 april 2003 10:10 schreef sp3c het volgende:[..]
jah en hoeveel van die 250.000 militairen zaten op de schepen?
en hoeveel van die militairen hebben niet mee kunnen doen doordat ze van Turkije het land niet in mochten?
en hoeveel van die overgebleven 'manschappen' waren embedded reporters/wapeninspecteurs/etc/etcmisschien staat dat in die bronnen van je
quote:ik heb België niet vergeleken met Irak, ik gaf dat Irak/coalitie voorbeeld enkel om aan te geven dat de grootte van een leger niet erg veel uitmaakt maar de geoefendheid en de slagkracht en die van het belgische leger acht ik een stuk hoger als dat van het Zuid Afrikaanse
Op woensdag 23 april 2003 19:46 schreef batallion het volgende:[..]
Ja oke,........maar belgie vergelijken met Irak?
quote:En waar baseer je dat op dan?
Op donderdag 24 april 2003 11:51 schreef sp3c het volgende:[..]
ik heb België niet vergeleken met Irak, ik gaf dat Irak/coalitie voorbeeld enkel om aan te geven dat de grootte van een leger niet erg veel uitmaakt maar de geoefendheid en de slagkracht en die van het belgische leger acht ik een stuk hoger als dat van het Zuid Afrikaanse
quote:Ik begrijp het al,.......jij denkt dat Zuid-Afrika zo'n primitief leger heeft die nog met sherman tanks en speren werkt,maar ik denk dat het ZA leger moderner is uitgerust dan belgie
Op donderdag 24 april 2003 11:51 schreef sp3c het volgende:[..]
ik heb België niet vergeleken met Irak, ik gaf dat Irak/coalitie voorbeeld enkel om aan te geven dat de grootte van een leger niet erg veel uitmaakt maar de geoefendheid en de slagkracht en die van het belgische leger acht ik een stuk hoger als dat van het Zuid Afrikaanse
quote:nog zo'n opmerking en ik ga niet meer met je in discussie als jij wilt denken dat je de enige bent met verstand van zaken dan moet je dat vooral zelf weten maar houd dat dan op zijn minst voor je kneus
Op donderdag 24 april 2003 19:18 schreef batallion het volgende:[..]
Ik begrijp het al,.......jij denkt dat Zuid-Afrika zo'n primitief leger heeft die nog met sherman tanks en speren werkt,
quote:nou dan moet je is wat minder denken want het gaat je klaarblijkelijk niet zo heel goed af
maar ik denk dat het ZA leger moderner is uitgerust dan belgie
Het zuid afrikaanse leger kent geen marine het werkpaard van de luchtmacht is (tot de jas39 grippens in 2006 worden geleverd) atlas cheeta D (vergelijkbaar met de mirage 3 oid) en het leger is zo ingesteld dat ze een vast blok getrainde eenheden hebben en een vrijwel onuitputtelijke civiele verdedigingsmacht (500.000 vrijwilligers met nagenoeg geen training) dit werkt op het afrikaanse continent waar ze nog loopgravenoorlogen uitvechten misschien lekker maar in een oorlog tegen bv de belgen werkt dat niet.
België vliegt met midlife updated f16's en heeft bovendien een uitstekende transportvloot waardoor ze precies daar kunnen aanvallen waar de vijand op dat moment het zwakst is
beide landen gebruiken leopard 1 gevechtstanks maar de Belgische infanteriegevechtsvoertuigen zijn zwaar superieur aan die van de Zuid Afrikanen.
Ze kunnen het in principe natuurlijk nooit winnen omdat ze te weinig mankracht hebben maar als het op een direct gevecht aankomt dan komen de zuid afrikanen er niet aan te pas
quote:Woorden in de mond leggen en geen feiten controleren. Tsssk. Zowel Zuid Afrika als Nederland zal geen oorlog op die afstand gaan voeren in z'n eentje. Nederland vs. Belgie is reeeler, daar gaat het denk ik om. Ik vond NL vs Zweden leuker.
Op donderdag 24 april 2003 19:18 schreef batallion het volgende:[..]
Ik begrijp het al,.......jij denkt dat Zuid-Afrika zo'n primitief leger heeft die nog met sherman tanks en speren werkt,maar ik denk dat het ZA leger moderner is uitgerust dan belgie
Tipje: respecteer anderen een beetje in hun mening en ga niet meteen zo tekeer.
quote:Zowel Nederland als België zouden Zuid Afrika op afstand aan kunnen vallen. Nederland heeft de marine en belgië heeft een nogal goed uitgebouwde transportvloot en ervaring ivm belgisch congo maar erg waarschijnlijk is het idd niet
Op vrijdag 25 april 2003 11:51 schreef Sention het volgende:[..]
Woorden in de mond leggen en geen feiten controleren. Tsssk. Zowel Zuid Afrika als Nederland zal geen oorlog op die afstand gaan voeren in z'n eentje. Nederland vs. Belgie is reeeler, daar gaat het denk ik om.
quote:
Ik vond NL vs Zweden leuker.Tipje: respecteer anderen een beetje in hun mening en ga niet meteen zo tekeer.
quote:En erg succesvol waarschijnlijk ook niet. Probleem is gewoonweg dat beide te kleine legers hebben om in Zuid Afrika effectief te vechten en het eigen leger van voorraden te voorzien. Een bruggehoofd opzetten gaat niet lukken denk ik. Zuid Afrika zou beide er zo weer uit bonjouren.
Op vrijdag 25 april 2003 12:09 schreef sp3c het volgende:[..]
Zowel Nederland als België zouden Zuid Afrika op afstand aan kunnen vallen. Nederland heeft de marine en belgië heeft een nogal goed uitgebouwde transportvloot en ervaring ivm belgisch congo maar erg waarschijnlijk is het idd niet
quote:het is dan ook niet erg waarschijnlijk dat Nederland of België met de huidige sterkte uberhaupt iemand aan zullen vallen (zelfs luxemburg niet) als er oorlog komt zullen er extra troepen opgeroepen/opgeleid (ook bij Zuid Afrika) gaan worden daar kun je niet omheen maar als je naar het verschil in materieel kijkt op dit moment dan heeft Zuid Afrika geen schijn van kans ook niet tegen België
Op vrijdag 25 april 2003 12:49 schreef Sention het volgende:[..]
En erg succesvol waarschijnlijk ook niet. Probleem is gewoonweg dat beide te kleine legers hebben om in Zuid Afrika effectief te vechten en het eigen leger van voorraden te voorzien. Een bruggehoofd opzetten gaat niet lukken denk ik. Zuid Afrika zou beide er zo weer uit bonjouren.
subtiele schop we hebben vanaf nu ook een centraal defensie topicquote:Op vrijdag 25 april 2003 12:53 schreef sp3c het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |