de band:
de albums:
quote:mijn peroonslijke mening is
Tristania - 1997
Widow's Weeds - 1998
Beyond The Veil - 1999
World Of Glass - 2001
quote:same thing here
Op dinsdag 15 april 2003 15:36 schreef sgoldie het volgende:
hm...lijken me meer eersteklaslosers
quote:maar ze maken wel goeie muziek
Op dinsdag 15 april 2003 15:36 schreef sgoldie het volgende:
hm...lijken me meer eersteklaslosers
Die mogen ook wel weer eens een tourtje maken
quote:en nu in het nederlands
Op dinsdag 15 april 2003 15:41 schreef Zebigboss het volgende:
oke nog ff een vraag je waarom zo bizar veel rock-metal-etc bands een bel mannen en 1 vrouw.. voorbeeldje WT
Just why???
quote:hehe eindelijk iemand die mijn mening deelt
Op dinsdag 15 april 2003 15:41 schreef lordhelmet het volgende:
Geniale band! Blijf toch Widow's Weeds het beste album vinden, maar het allemaal geweldig materiaal.Die mogen ook wel weer eens een tourtje maken
quote:Waarom die samenstelling van dat soort bands zo voorspelbaar is..
Op dinsdag 15 april 2003 15:42 schreef afraidtech het volgende:en nu in het nederlands
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:41 schreef Zebigboss het volgende:
oke nog ff een vraag je waarom zo bizar veel rock-metal-etc bands een bel mannen en 1 vrouw.. voorbeeldje WT
Just why???
Ten eerste vroeg ik me dat ook wel eens af, maar het is eigenlijk super dom om je zoiets af te vragen. Waarom zijn er zoveel klassieke componisten die piano spelen met viool erbij? Waarom zijn er zoveel R&B groepen met een zangeres? Waarom zijn er zoveel housenummers waar alleen synthesizers in gebruikt wordt?!?!?!
Waarom probeerd iedereen iedere metalband met een zangeres er in te vergelijken met Within Temptation? Waarom niet met bijv. The Gathering? Die waren er al veeeellll langer. Zelfde stijl gewoon. Was TOEN vrij uniek.
After Forever, Flowing Tears, Lacuna Coil, Nightwish, The Gathering, The Sins Of Thy Beloved, Trail Of Tears, Tristiania - allemaal WT-achtige bands zoals jij het noem.
Maar wat dacht je van: Avrigus, Autumn Tears, Siebenburgen
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar in principe is het allemaal gewoon mooie muziek. Het is alleen jammer hoe mensen tegenwoordig tegen muziek aan kijkt. Ahhh is al gedaan.. Ahhhhh die en die luisteren daarheen, dus ik vind dat niets etc.
Zo ben ik zelf ook wel een beetje ingesteld hoor - ik houd meer van wat uitdagends / aparts vaak - zolang er maar heftige emotie inzit. (op welke manier dan ook). Black/Death/Trash-metal staan voorop bij me.
Anyway.. Tristania heerscht zeer zekers. Zeer bombastische stukken hebben ze. Diepgaande teksten ook. Jammer dat ze niet meer bestaan - hun optredens waren ook altijd oke.
Tristania
quote:helemaal mee eens, within temptation is wel een heel erg slecht voorbeeld om zo'n band mee te vergelijken, zoals iedereen dat nu doet....
Op dinsdag 15 april 2003 15:55 schreef Sathaana het volgende:[..]
-knip-
Tristania
voor de rest is het bij mij ook black/death/doom plus de meeste verbasteringen daarvan like gotenburg metal (in flames en varianten)
quote:Bedankt voor je verkapte "jij bent dom" opmerking
Op dinsdag 15 april 2003 15:55 schreef Sathaana het volgende:[..]
Ten eerste vroeg ik me dat ook wel eens af, maar het is eigenlijk super dom om je zoiets af te vragen. Waarom zijn er zoveel klassieke componisten die piano spelen met viool erbij? Waarom zijn er zoveel R&B groepen met een zangeres? Waarom zijn er zoveel housenummers waar alleen synthesizers in gebruikt wordt?!?!?!
Waarom probeerd iedereen iedere metalband met een zangeres er in te vergelijken met Within Temptation? Waarom niet met bijv. The Gathering? Die waren er al veeeellll langer. Zelfde stijl gewoon. Was TOEN vrij uniek.
After Forever, Flowing Tears, Lacuna Coil, Nightwish, The Gathering, The Sins Of Thy Beloved, Trail Of Tears, Tristiania - allemaal WT-achtige bands zoals jij het noem.
Maar wat dacht je van: Avrigus, Autumn Tears, Siebenburgen
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar in principe is het allemaal gewoon mooie muziek. Het is alleen jammer hoe mensen tegenwoordig tegen muziek aan kijkt. Ahhh is al gedaan.. Ahhhhh die en die luisteren daarheen, dus ik vind dat niets etc.
Zo ben ik zelf ook wel een beetje ingesteld hoor - ik houd meer van wat uitdagends / aparts vaak - zolang er maar heftige emotie inzit. (op welke manier dan ook). Black/Death/Trash-metal staan voorop bij me.
Anyway.. Tristania heerscht zeer zekers. Zeer bombastische stukken hebben ze. Diepgaande teksten ook. Jammer dat ze niet meer bestaan - hun optredens waren ook altijd oke.
Tristania
afraidtech->
quote:moet je ckers een keer luisteren, denk dat je het wel mooi vind
Op dinsdag 15 april 2003 17:02 schreef Man_Made_God het volgende:
Als afraidtech het zegt, moet ik maar es wat rond gaan kijken op i-net.....
Ken de band wel, muziek niet....afraidtech->
![]()
lang nie gezien mmg
quote:de albums zijn cker wel ok
Op dinsdag 15 april 2003 20:05 schreef Qwertyy het volgende:
Ik vond ze op Graspop vorig jaar erg tegenvallen... had nog niks van ze gehoord maar het kwam allemaal niet echt over.
quote:ckers... widow's weeds
Op dinsdag 15 april 2003 20:11 schreef Wisp het volgende:
sinds dat Morten Veland weg is vind ik ze een stuk minder, maar beyond the veil + widow's weeds zijn geniaal
quote:maar world of glass is maar matig vind ik, gelukkig heeft morten zijn genialiteit voortgezet bij Sirenia
Op dinsdag 15 april 2003 22:27 schreef afraidtech het volgende:
ckers... widow's weedshelemaal bijna grijs gedraait
De laatste jaren is mijn interesse in Kottik Mettel sterk afgenomen, maar ik blijf wel van de 'oude' bands houden. Nieuwkomers als Autumn en Sirenia (ik had meer van Morten verwacht) kunnen me aan de kont roesten.
quote:ja world of glass is idd matig, en naar andere gothic metal bands luister ik na genoeg niet....
Op dinsdag 15 april 2003 22:44 schreef Wisp het volgende:[..]
maar world of glass is maar matig vind ik, gelukkig heeft morten zijn genialiteit voortgezet bij Sirenia
quote:heb cd's van nightwish en decipher (limited edition
Op woensdag 16 april 2003 08:29 schreef afraidtech het volgende:[..]
ja world of glass is idd matig, en naar andere gothic metal bands luister ik na genoeg niet....
quote:nog meer?
Op dinsdag 15 april 2003 23:29 schreef Summoner het volgende:
(ik had meer van Morten verwacht)
quote:ja ckers aan te raden, wel widows weed
Op woensdag 16 april 2003 11:09 schreef Man_Made_God het volgende:[..]
heb cd's van nightwish en decipher (limited edition
) van After Forever.... is Tristania dan aan te raden?
* afraidtech heeft ook bijna alle cd's van nightwish
quote:Nou dan moet ik er maar es een schijfje van aanschaffen, de cd's die ik heb op dat gebied worden met de dag beter.....
Op woensdag 16 april 2003 12:44 schreef afraidtech het volgende:[..]
ja ckers aan te raden, wel widows weed
* afraidtech heeft ook bijna alle cd's van nightwish
![]()
wat lijkt er nog meer op nightwish/after forever?
quote:tikkeltje harder...
Op woensdag 16 april 2003 13:17 schreef Man_Made_God het volgende:
quote:- Tiamat
Zoek je zoiets dan?
Probeer eens op Kazaa een search op 'gothic' en kijk wat er boven komt drijven...
Natuurlijk mag je dat niet downloaden. Je kunt wel een paar namen opschrijven en in de platenzaak wat CD'tjes van die bands gaan luisteren
quote:das een goeie...
Op woensdag 16 april 2003 18:05 schreef LordAnger het volgende:[..]
- Tiamat
- Rhapsody
- Lacuna Coil
- The GatheringZoek je zoiets dan?
Probeer eens op Kazaa een search op 'gothic' en kijk wat er boven komt drijven...
Natuurlijk mag je dat niet downloaden. Je kunt wel een paar namen opschrijven en in de platenzaak wat CD'tjes van die bands gaan luisteren![]()
quote:Ik had meer verwacht dan een simpele voortzetting van Tristania. Oke, in essentie heeft de band net zo veel bestaansrecht als Tristania zelf, maar dit was de kans geweest om wat elementen die niet echt in Tristania pasten in Sirenia te manifesteren.
Op woensdag 16 april 2003 12:19 schreef Wisp het volgende:
nog meer?
quote:ik vind tristania alles behalve standaard..
Op vrijdag 18 april 2003 17:06 schreef VikingVempire het volgende:
Tristania en dat soort bands vind ik dus echt niks he...luister liever naar Lacuna Coil of The gathering, dat andere is allemaal zo standaard.
Standaard gruntje, iel zangeresje, af en toe een blasbeatje en wat zweverige keyboard....
Trouwens, als je idd van After Forever houdt dan kan ik dit zeker aanraden. Nightwish is toch iets heel anders dan Tristania, hele verschillende stijlen.
Trouwens binnenkort komt Sirenia in NL (samen met Trail of Tears, en Eenbridge enm nog 2 andere) alleen nog geen idee hoe ik weer naar huis ga komen vanuit Haarlem
quote:Idd het lijkt meet op AF. Nightwish is toch echt wel powermetal, alleen dan met een zangeres ipv een zanger.
Op vrijdag 18 april 2003 17:31 schreef StarGazer het volgende:Trouwens, als je idd van After Forever houdt dan kan ik dit zeker aanraden. Nightwish is toch iets heel anders dan Tristania, hele verschillende stijlen.
quote:23 mei ja..
Op vrijdag 18 april 2003 17:36 schreef ThE_ED het volgende:Trouwens binnenkort komt Sirenia in NL (samen met Trail of Tears, en Eenbridge enm nog 2 andere) alleen nog geen idee hoe ik weer naar huis ga komen vanuit Haarlem
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:37 schreef Wisp het volgende:[..]
23 mei ja..
quote:Juistum
Op vrijdag 18 april 2003 17:37 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Idd het lijkt meet op AF. Nightwish is toch echt wel powermetal, alleen dan met een zangeres ipv een zanger.
quote:ckers weten.... man wat een gegeneraliseer weer toch, dat alleen mannen kunnen zingen in een speedmetal band, keer wat anders
Op vrijdag 18 april 2003 18:17 schreef StarGazer het volgende:[..]
Juistum
The Sins of Thy Beloved vind ik ook zeer sterk, ondanks de crappy naam. Die vette lagen synths, met allerlei boeiende geluiden...
quote:je bedoelt dan toch wel vooral op het laatste album he? Die ervoor waren niet zoveel extremer dan bv het 1e After Forever album.
Op zaterdag 19 april 2003 12:12 schreef Summoner het volgende:
Trail of Tears vind ik ook wel een hoogstaande band in het genre. Die band is een stuk extremer, met meer Black Metal achtige stukken erdoor. Oke, een band als After Forever doet dat ook af en toe, maar die blaststukken van Trail of Tears vind ik een stuk kwaadaardiger overkomen.
quote:Trail of Tears is inderdaad ook een mooie band. Toch weer anders dan AF inderdaad maar zeer de moeite waard. Hoewel ik het nieuwe album eerlijk gezegd iets minder vind als de oudere, het accent ligt daar toch wat meer op het kwaadaardige terwijl ik juist het cntrast in het oudere werk wel mooi vond. (En toen was er nog een andere zangeres..)
Op zaterdag 19 april 2003 12:12 schreef Summoner het volgende:
Trail of Tears vind ik ook wel een hoogstaande band in het genre. Die band is een stuk extremer, met meer Black Metal achtige stukken erdoor. Oke, een band als After Forever doet dat ook af en toe, maar die blaststukken van Trail of Tears vind ik een stuk kwaadaardiger overkomen.
quote:TSOTB is niet heel toegangelijk omdat het gewoon toch een heel stuk anders is als je misschien zou verwachten. Er gebeurt vanalles in een nummer en soms moet je toch wel alles goed in je opnemen om een nummer goed tot zijn recht te laten komen.
The Sins of Thy Beloved vind ik ook zeer sterk, ondanks de crappy naam. Die vette lagen synths, met allerlei boeiende geluiden...
Autumn vind ik ook wel leuk, wel weer een stuk anders dan bovengenoemde natuurlijk. Het album is een beetje crappy productie; het werkelijke geluid van hoe de band live is komt niet echt goed over. (Ik verdenk ze ervan dat dat on purpose is om het toegankelijker en dus beter verkoopbaar te maken.)
[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 19-04-2003 12:36]
quote:Inderdaad, ik doel vooral op "A New Dimension of Might". Maar ik vond de blaststukken, vooral die van "Disclosure in Red", al een stuk beter in de muziek passen dan bij AF het geval is.
Op zaterdag 19 april 2003 12:28 schreef Tokus het volgende:
je bedoelt dan toch wel vooral op het laatste album he? Die ervoor waren niet zoveel extremer dan bv het 1e After Forever album.
quote:Zit wat in. De nummers zijn vrij lang en kennen aardig wat onverwachte wendingen. Het eerste nummer van het tweede album bijvoorbeeld, maakt ineens plaats voor een langdradig keyboardstuk (zeer sfeervol), waarna het nummer weer verder gaat, alleen krijg je tijdens de eerste luisterbeurt het idee dat het al weer een nieuw nummer is wat je nu hoort.
Op zaterdag 19 april 2003 12:35 schreef ThE_ED het volgende:
TSOTB is niet heel toegangelijk omdat het gewoon toch een heel stuk anders is als je misschien zou verwachten. Er gebeurt vanalles in een nummer en soms moet je toch wel alles goed in je opnemen om een nummer goed tot zijn recht te laten komen.
Toen die plaat uitkwam, het was tegelijkertijd met AF's debuut (toen ik nog echt enthousiast was voor deze vorm van gothic metal), vond ik de cd van TSOTB een stuk interessanter.
Ik moet zeggen het vervolg op Tristania, Sirenia genaamd is ook een heerlijke band.
quote:Het is geen vervolg, maar een afsplitsing.
Op zondag 20 april 2003 22:56 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Ik moet zeggen het vervolg op Tristania, Sirenia genaamd is ook een heerlijke band.
World of Glass vond ik tegenvallen al zitten er wel een paar lekkere nummers tussen. Ik had nog nooit gehoord van Sirenia ik zal zometeen is wat gaan rondkijken op kazaa en daarna dinsdag naar de platenwinkel gaan ofzo
beetje off-topic misschien, maar als we het toch over vrouwen in metalmuziek hebben, wat d88 jullie van deze bands:
Occult
Sinister - Creative Killings
Arch Enemy - Wages of Sin
quote:hmm download nu ffies een nummertje
Op maandag 21 april 2003 02:52 schreef Cazman het volgende:
Tristania is inderdaad goed maar ik heb 't zelf toch meer op Sirenia
dus alleen f fies om te luisteren wat het is he
quote:Occult en Sinister, ik neem aan dat je de Rachel periode van beide bands bedoeld? "Creative Killings" van Sinister, ik heb er een aantal nummers van gehoord, en ik koop die cd nog wel es. Zij grunt overigens met de hand om de microfoon (kost minder moeite), dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Angela Basset van Arch Enemy.
Op maandag 21 april 2003 01:49 schreef bas-beest het volgende:
beetje off-topic misschien, maar als we het toch over vrouwen in metalmuziek hebben, wat d88 jullie van deze bands:Occult
Sinister - Creative Killings
Arch Enemy - Wages of Sin
Een andere gruntster is Cadaveria van Opera IX en Cadaveria.
quote:Die bedoelde ik inderdaad...
Op maandag 21 april 2003 22:41 schreef Summoner het volgende:[..]
Occult en Sinister, ik neem aan dat je de Rachel periode van beide bands bedoeld?
Een andere gruntster is Cadaveria van Opera IX en Cadaveria.
quote:Van Opera IX, probeer es "The Black Opera". Nadat Cadaveria en de drummer de band verlieten kwamen ze meteen met een slecht album.
Op maandag 21 april 2003 23:01 schreef bas-beest het volgende:
Die bedoelde ik inderdaad...
Enne, ik zal eens tsjekken op Cadaveria en Opera IX
Dat kun je nu wel zeggen, maar je kunt je ook afvragen wat de andere kandidaten dan wel niet geweest zijn... eerlijk gezegd gok ik dat dat gewoon slecht is geweest. (Nofi T_E) Ik denk dat we aan T_E best een goede reviewer hebben nu.quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:33 schreef Tokus het volgende:
aangezien jij constant overal loopt te posten dat je metal eigenlijk helemaal niet meer interessant vind, ben je dan wel geschikt om zo'n plaat te reviewen?
Dat er een heleboel van mijn favoriete metalbands de laatste jaren bagger platen uitbrengen en dat ik een aversie heb tegen Manowar en andere clowneske metal wil nog niet zeggen dat ik niet in staat ben om er geen eerlijk oordeel over te vellen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:33 schreef Tokus het volgende:
aangezien jij constant overal loopt te posten dat je metal eigenlijk helemaal niet meer interessant vind, ben je dan wel geschikt om zo'n plaat te reviewen?
Las net de review. Vreemd. Alsof ik naar een hele andere cd heb zitten luisteren. Maar het helpt soms wel als je de andere albums van een band ook kent.quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:43 schreef Sunjammer het volgende:
Tristania is erg ok... Vooral Beyond The Veil. World of Glass vond ik niet slecht, maar ook geen hoogvlieger... maar ben best benieuwd naar het album Ashes.
Review: http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=4867&lang=nl
Ben nu wel benieuwd, hebben ze een beetje dezelfde ontwikkeling als Trial of Tears?quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:05 schreef Kworb het volgende:
Inderdaad vreemde review, ik vond het hun slechtste album. Maar ik hou dan ook niet zo van muziek waar weinig melodie in zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |