abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 april 2003 @ 22:16:54 #1
52589 sjun
uit solidariteit
pi_9780988
ff verder met - Bush: We staan niet toe dat Syrië WMD heeft
quote:
Op zondag 13 april 2003 20:39 schreef Maerycke het volgende:

[..]

En de VS mag ongestraft andere soevereine landen binnenvallen? Ik vraag me wel af waar dit gaat eindigen. Wanneer de VS inderdaad overgaat tot het binnenvallen van Syrie, kan dat wel eens uitlopen op één grote oorlog in het Midden Oosten.

Imperialisme ten top van de VS natuurlijk.


Je kunt het elk etiket geven die wilt. Kennelijk kan de VS ongestraft door andere landen een ander land binnen vallen. Niemand kan op het moment tegen hen op. Sancties tegen de VS zullen dus onderhuids gaan plaatsvinden.

De acties van de VS zullen echter ook in het eigen land verkocht moeten gaan worden. In het geval van Syrië zal dit nog wel lukken, want brandschoon is Syrië geenszins. Indien er echter teveel soldatenlevens op het spel komen te staan of de zaak in Irak net zo\'n erbarmelijke nazorg krijgt als in Afghanistan dan vrees ik toch dat de kliek rondom Rumsfeld slechts één regeerperiode kent.

Buiten dat zit Syrië al vanaf de jaren 70 met haar troepen in Libanon dus ook Syrië maakt zich schuldig aan imperialistisch gedrag. Gezien Syrië het kennelijk nodig vindt om Israël te bedreigen in een poging Amerika te chanteren vrees ik voor een lont in het kruitvat. Soms is het handiger de eigen trots opzji te zetten om totale oorlog te voorkomen. Als het op slagkracht aankomt wint geen land het op termijn van de machtige industrie van de USA.

Het enige wat daar tegen werkt is zorgen dat je jezelf zeer vlot verbindt met andere landen om als bond eenzelfde soort slagkracht te kunnen ontwikkelen. Vervolgens is het zaak om geld te generen waarmee je onderzoek en ontwikkeling kunt financieren zodat je na verloop van tijd op sommige punten een voorsprong kunt ontwikkelen. Tot die tijd werkt slikken helaas beter dan stikken en doe je er beter aan de individuele Amerikanen voor je zaak te winnen dan middels grote woorden de wereld tegen Amerika in het harnas te jagen. Van dat eerste gaat volgens mij meer effectieve werking uit en je laat daarmee de Amerikaanse regering geen kans om op chauvinistische en nationalistische gronden de wereldpolitiek al te veel militair te gaan beïnvloeden.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_9781016
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Na WO1 nam Nederland de Duitse Keizer op. Waarom mag Syrie niet wat Nederland wel mocht?
Wel omdat de Duitsers een bestand ondertekenden en een van de voorwaarden was dat de keizer zijn boeltje pakte. Nederland was toen neutraal gebleven, dus waar is de parallel met het heden ?
  Moderator maandag 14 april 2003 @ 22:18:50 #3
8781 crew  Frutsel
pi_9781048
Duitsland heeft al gereageerd dat er GEEN tweede aanval komt. Wat willen die dan doen? WHAHAHA...
Engeland reageerde dat de coalitie geen "hitlist" had. Nee maar de VS wel.

Tis jammer onder deze voorwaarden, komt beetje ongeloofwaardig over als ze ut zouden doen. Maar ja, Zal d'r niet wakker van ligguh als Syrie en Iran ook ff worden "ontlucht"

pi_9781142
Duitsland, twee Wereldoorlogen en een Wereldcup!

[Dit bericht is gewijzigd door NordCore op 14-04-2003 22:22]

We must secure the existence of our people and a future for white children - 14 woorden door David Lane
pi_9781152
Mooi, nog ff wat landen schoonvegen.
  maandag 14 april 2003 @ 22:22:41 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_9781170
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:06 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
En geen genocide? Hoeveel miljoen van zijn soldaten zijn gestorven in de loopgraven van een totale onzin oorlog?
Oorlog is toch echt wat anders dan genocide.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 14 april 2003 @ 22:23:36 #7
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9781200
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:17 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Wel omdat de Duitsers een bestand ondertekenden en een van de voorwaarden was dat de keizer zijn boeltje pakte. Nederland was toen neutraal gebleven, dus waar is de parallel met het heden ?


Syrie is ook officieel neutraal en de VS gaf Sadam voor de aanval de mogelijkheid op te zouten?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9781277
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:23 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Syrie is ook officieel neutraal en de VS gaf Sadam voor de aanval de mogelijkheid op te zouten?
Daar zal ie nu vast wel spijt van hebben, maar kans verkeken dus.

Syrie kan Saddam et les autres best onderdak verlenen, maar dan kunnen ze toch beter even vragen wat de VS daarvan vindt.

  maandag 14 april 2003 @ 22:27:27 #9
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9781332
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:25 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Daar zal ie nu vast wel spijt van hebben, maar kans verkeken dus.

Syrie kan Saddam et les autres best onderdak verlenen, maar dan kunnen ze toch beter even vragen wat de VS daarvan vindt.


En dat denk ik dus niet. Ieder land heeft het recht zijn asielbeleid zelf vast te stellen. Amerika heeft er net zoveel mee te maken hoe dat in Syrie gaat als in Zimbabwe. 0,0 dus.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9781436
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:27 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
En dat denk ik dus niet. Ieder land heeft het recht zijn asielbeleid zelf vast te stellen. Amerika heeft er net zoveel mee te maken hoe dat in Syrie gaat als in Zimbabwe. 0,0 dus.
Voorbeeld: de Taliban
pi_9781540
Hm. Als er iemand je huis binnenkomt en je een pistool laat zien, denk je dan: "Dat is zijn goed recht. Hij mag gaan en staan waar hij wil. Hij heeft betere wapens dan ik."

En als hij je dan sommeert om hem al je geld te geven, denk je dan: "Het is zijn geld. Hij heeft een pistool. Hij heeft dus gelijk."

Nou, ik niet! Ik heb beloofd het te zullen doen, ben hard weggerend en heb de politie ingeschakeld!

Maar dat werkt natuurlijk alleen als de politie (VN) kan optreden tegen de misdadiger (Amerika)...

pi_9781679
Bush verdacht Irak ervan massa vernietigings wapens te hebben maar ze hebben tot nu toe niks gevonden.

Heeft Syrië toevallig ook olie?

  maandag 14 april 2003 @ 22:43:43 #13
52589 sjun
uit solidariteit
pi_9781811
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:35 schreef DiGuru het volgende:
Hm. Als er iemand je huis binnenkomt en je een pistool laat zien, denk je dan: "Dat is zijn goed recht. Hij mag gaan en staan waar hij wil. Hij heeft betere wapens dan ik."

En als hij je dan sommeert om hem al je geld te geven, denk je dan: "Het is zijn geld. Hij heeft een pistool. Hij heeft dus gelijk."

Nou, ik niet! Ik heb beloofd het te zullen doen, ben hard weggerend en heb de politie ingeschakeld!

Maar dat werkt natuurlijk alleen als de politie (VN) kan optreden tegen de misdadiger (Amerika)...


Een versimpeld aforisme dekt niet de hele lading van hetgeen zich afspeelt. Ga ik mee in je aforisme dan had ik jou reeds neergeschoten voordat je je vluchtweg bereikt had.

Had ik en gezin gehad dan zou ik warschijnlijk de bedreiger zijn zin gegeven hebben maar had ik er wel voor gezorgd zjin signalement goed op te nemen. Een nabestaande wenst zich volgens mij liever een levende vader dan een dode held.

Ik denk niet hij heeft gelijk, ik geef hem hooguit zijn zin voor de tijd dat ik onder bedreiging sta. Zodra de dreiging is afgenomen ga ik pogingen doen om hetgeen me ontstolen is terug te krijgen tenzij me dat meer moeite kost dan het opnieuw te verwerven.

Je geeft al aan dat je een slagkrachtig optreden van de politie (VN) verwacht. Gezien het structurele 'Nee' van belanghebbende bij de verdachte betrokken politiemensen tegen optreden was er van de politiemacht VN bijzonder weinig te verwachten.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_9781835
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:39 schreef Duiveltja het volgende:
Bush verdacht Irak ervan massa vernietigings wapens te hebben maar ze hebben tot nu toe niks gevonden.

Heeft Syrië toevallig ook olie?


Jammer, het slappe olieargument gaat in Syrie niet op.
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
  maandag 14 april 2003 @ 22:49:14 #15
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9781980
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:06 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Pardon? Wilhelm II had absolute macht en geloofde erin. En geen genocide? Hoeveel miljoen van zijn soldaten zijn gestorven in de loopgraven van een totale onzin oorlog? En hij begon die oorlog.



En jij beweert geschiedenis gestudeert te hebben?

Kaiser Wilhelm begon de oorlog?

Genocides in WOI door de Duitsers ?????? Door de Ottomanen ja, jegens de christelijke Armeniers.

28 juli 1914 is de datum dat OOSTENRIJK-HONGARIJE de oorlog verklaarde aan Servie. Duitsland werd erin in mee getrokken door het pact met Oostenrijk-Hongarije. Rusland mobiliseerde zijn enorme leger om de zgn 'Slavische broederband met Servie veilig te stellen tegen Oostenrijk-Hongarijse agressie' en zodoende ook aan Duitsland, dat op 1 augustus de oorlog aan Rusland verklaarde, zoals het zichzelf verplicht had door het verdrag met OH.

Frankrijk verklaarde de oorlog aan Duitsland vanwege de Triple Entente, en in reactie daarop viel Duitsland Frankrijk aan via Belgie.


Totale kolder om Wilhem als starter van WOI en genocidepleger te zien .

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_9782191
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:43 schreef sjun het volgende:

[..]

Een versimpeld aforisme dekt niet de hele lading van hetgeen zich afspeelt. Ga ik mee in je aforisme dan had ik jou reeds neergeschoten voordat je je vluchtweg bereikt had.

Had ik en gezin gehad dan zou ik warschijnlijk de bedreiger zijn zin gegeven hebben maar had ik er wel voor gezorgd zjin signalement goed op te nemen. Een nabestaande wenst zich volgens mij liever een levende vader dan een dode held.

Ik denk niet hij heeft gelijk, ik geef hem hooguit zijn zin voor de tijd dat ik onder bedreiging sta. Zodra de dreiging is afgenomen ga ik pogingen doen om hetgeen me ontstolen is terug te krijgen tenzij me dat meer moeite kost dan het opnieuw te verwerven.

Je geeft al aan dat je een slagkrachtig optreden van de politie (VN) verwacht. Gezien het structurele 'Nee' van belanghebbende bij de verdachte betrokken politiemensen tegen optreden was er van de politiemacht VN bijzonder weinig te verwachten.


Daar heb ik niets tegenin te brengen. Ik vind het wel jammer, dat we eigenlijk allebei toch vinden dat een politiemacht inderdaad noodzakelijk is, maar we zijn ook nuchter genoeg om die noodzaak in te zien.

Maar als politiemacht vind ik de huidige Amerikaanse regering toch wel bijzonder ongeschikt. Een politiemacht moet handelen in het algemeen belang, niet alleen in eigenbelang. Anders zijn ze zelf ook niet anders dan misdadigers.

Dan toch liever een krachteloze VN die eindeloos blijft zoeken naar vredelievende en diplomatieke oplossingen. Dan gaan er waarschijnlijk minder mensen dood, en kunnen we achteraf misschien toch trots zijn op het resultaat.

pi_9782243
Zolang het grootste broeinest van terrorisme, Saudi Arabië, ongemoeid blijft voor de Amerikanen weet ik wel hoe laat het is.Vanuit dit totalitair geregeerde land zijn de afgelopen jaren vele miljarden dollars steun gegeven aan islamitische fundamentalisten waaronder de Taliban, het terreurnetwerk van Bin Laden en extremisten in het Midden Oosten.In een reportage van Netwerk van een tijdje terug liet men zien dat kantoren van dergelijke groeperingen totaal de vrije kaart hebben.
En de mensenrechten, heden ten dage worden daar nog hoofden en handen van boeven publiekelijk afgehakt.

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 14-04-2003 23:02]

pi_9782300
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:27 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

En dat denk ik dus niet. Ieder land heeft het recht zijn asielbeleid zelf vast te stellen. Amerika heeft er net zoveel mee te maken hoe dat in Syrie gaat als in Zimbabwe. 0,0 dus.


Mijn god kerel... jij vind dus dat als een massamoordenaar vlucht naar een ander zogenaamd neutraal land... er niks meer gedaan mag worden??
Wordt wakker en wrijf de dikke shit eens uit je ogen.

Zou leuk zijn geweest als Hitler was gevlucht.

  maandag 14 april 2003 @ 23:01:39 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_9782421
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:56 schreef schatje het volgende:
Zolang het grootste broeinest van terrorisme, Saudi Arabië, ongemoeid blijft voor de Amerikanen weet ik wel hoe laat het is.Vanuit dit totalitair geregeerde land zijn de afgelopen jaren vele miljarden dollars steun gegeven aan islamitische fundamentalisten waaronder de Taliban, het terreurnetwerk van Bin Laden en extremisten in het Midden Oosten.In een reportage van Netwerk van een tijdje terug liet men zien dat kantoren van dergelijke groeperingen totaal de vrije kaart hebben.
En de mensenrechten, heden ten dage worden daar nog hoofden en handen van boeven publiekelijk afgehakt.
Saoudie-Arabie is helaas heilig, Irak en Syrie hebben de meeste andere moslims toch al niet zo'n hoge pet van op, maar Saoudie-Arabie -ofschoon de regering ook niet geliefd is- gaat elke moslim aan het hart. Daarbij is het moslim fundamentalisme vele malen gevaarlijker in Saoudie-Arabie.

Wat niet wegneemt dat Saoudie-Arabie natuurlijk voorrang zou moeten hebben.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 14 april 2003 @ 23:02:17 #20
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9782443
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mijn god kerel... jij vind dus dat als een massamoordenaar vlucht naar een ander zogenaamd neutraal land... er niks meer gedaan mag worden??
Wordt wakker en wrijf de dikke shit eens uit je ogen.

Zou leuk zijn geweest als Hitler was gevlucht.


Dus als Hitler ipv zelfmoord te plegen naar Nederland was gevlucht, hadden de geallieerden Nederland gerust plat mogen bombarderen?

Haal eerst de poep maar uit je eigen ogen, dunkt me zo

  maandag 14 april 2003 @ 23:05:03 #21
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9782518
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:02 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Dus als Hitler ipv zelfmoord te plegen naar Nederland was gevlucht, hadden de geallieerden Nederland gerust plat mogen bombarderen?

Haal eerst de poep maar uit je eigen ogen, dunkt me zo


Als Hitler dat had gedaan en NL had geweigerd hem uit te leveren, dan hadden ze 100% zeker met geweld Hitler zelf gehaald!
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  maandag 14 april 2003 @ 23:05:16 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_9782527
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:02 schreef Maerycke het volgende:
Dus als Hitler ipv zelfmoord te plegen naar Nederland was gevlucht, hadden de geallieerden Nederland gerust plat mogen bombarderen?
Misschien wel als we hem niet uitleverden aan het tribunaal.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9782539
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:02 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Dus als Hitler ipv zelfmoord te plegen naar Nederland was gevlucht, hadden de geallieerden Nederland gerust plat mogen bombarderen?

Haal eerst de poep maar uit je eigen ogen, dunkt me zo


Als wij actief asiel verleenden aan Hitler, dan had ik inderdaad graag dat de geallieerden onze regering corrigeerde.
Tis toch niet normaal dat iemand met miljoenen doden op z'n naam zomaar kan vluchten en zo z'n onschendbaarheid kan opeisen.

Nouja, ik merk al dat velen van jullie het graag opnemen voor massamoordenaars. Die stront zit dus erg aan die oogjes vastgekoekt.

  maandag 14 april 2003 @ 23:07:54 #24
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9782604
Leuk geprobeerd jongens, ware het niet dat het totaal niet is aangetoond dat Saddam Hoessein in Syrie zit, het ook niet is aangetoond dat er leveringen van wat voor oorlogsmateriaal van Syrie naar Irak toe heeft plaatsgevonden gedurende GO II en dat de VS derhalve al beginnen te dreigen voordat er uberhaupt wat aan de hand is.

Zeker vergeten dat ze tot op vandaag nog dachten dat Saddam Hoessein nog in Tikrit zat? Bleek ook niet helemaal het geval te zijn (zoals zoveel verhaaltjes die momenteel komen van de Coalitie).

  maandag 14 april 2003 @ 23:13:40 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9782779
Ik denk niet dat er militaire actie in Syrie ondernomen gaat worden. Intussen zijn de orders voor de USS Kitty Hawk en de USS Constellation (en hun "battle groups") binnengekomen: Rechtsomkeerd naar huis.... voor de USS Constellation was dit trouwens de laatste missie. De USS Nimitz blijft hiermee als enige carrier achter in de Golf. Volgende week vertrekken deze 2 carriers huiswaarts.

Uit de Rode Zee wordt ook 1 van de 2 carriers teruggehaald.

Verder is de 4e Infanterie Divisie (die met die high tech M1A2 tanks) wel uitgeladen in Koeweit, en voor een gedeelte ingezet in het noorden door materiaal te transporteren per vliegtuig. Maar aangezien de oorlog nu zo goed als gewonnen is zal deze ID waarschijnlijk weer inpakken en op weg naar huis gaan. de 3e ID en 7e CD kunnen het wel alleen af denk ik.

Ze hebben voorlopig hun handen vol aan Irak. De VS heeft voor deze oorlog de steun van diverse landen in het middenoosten, maar voor een oorlog met Syrie geeft zelfs Kuwait en Quatar geen steun.... en daar zitten de belangrijkste commandocenters van de Amerikanen.

Gaat dus NIET gebeuren denk ik, althans niet op korte termijn..... Mischien iets voor de volgende termijn van Bush als ie wordt herkozen

Wat ik niet uitsluit: Zodra men zeker is dat Saddam/andere hoge figuren in Syrie zijn een "covert ops" team sturen om ze weg te halen..... en naderhand de politieke consequenties voor lief nemen

[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 14-04-2003 23:16]

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_9782859
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:07 schreef Maerycke het volgende:
Leuk geprobeerd jongens, ware het niet dat het totaal niet is aangetoond dat Saddam Hoessein in Syrie zit, het ook niet is aangetoond dat er leveringen van wat voor oorlogsmateriaal van Syrie naar Irak toe heeft plaatsgevonden gedurende GO II en dat de VS derhalve al beginnen te dreigen voordat er uberhaupt wat aan de hand is.

Zeker vergeten dat ze tot op vandaag nog dachten dat Saddam Hoessein nog in Tikrit zat? Bleek ook niet helemaal het geval te zijn (zoals zoveel verhaaltjes die momenteel komen van de Coalitie).


Ach, een Saddam die onvindbaar dood is, kan nog eindeloos worden hergebruikt. Stel dat ze hem vinden: snel afmaken en dumpen, anders moet er weer een nieuwe reden worden bedacht en gevonden om verder te gaan...
pi_9782918
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:13 schreef maartena het volgende:
Ik denk niet dat er militaire actie in Syrie ondernomen gaat worden. Intussen zijn de orders voor de USS Kitty Hawk en de USS Constellation (en hun "battle groups") binnengekomen: Rechtsomkeerd naar huis.... voor de USS Constellation was dit trouwens de laatste missie. De USS Nimitz blijft hiermee als enige carrier achter in de Golf. Volgende week vertrekken deze 2 carriers huiswaarts.

Uit de Rode Zee wordt ook 1 van de 2 carriers teruggehaald.

Verder is de 4e Infanterie Divisie (die met die high tech M1A2 tanks) wel uitgeladen in Koeweit, en voor een gedeelte ingezet in het noorden door materiaal te transporteren per vliegtuig. Maar aangezien de oorlog nu zo goed als gewonnen is zal deze ID waarschijnlijk weer inpakken en op weg naar huis gaan. de 3e ID en 7e CD kunnen het wel alleen af denk ik.
...


Waar zou jij als generaal je carriers willen hebben voor een oorlog tegen Syrie?
  maandag 14 april 2003 @ 23:25:16 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9783104
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:16 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Ach, een Saddam die onvindbaar dood is, kan nog eindeloos worden hergebruikt. Stel dat ze hem vinden: snel afmaken en dumpen, anders moet er weer een nieuwe reden worden bedacht en gevonden om verder te gaan...


Ik zie het nu al voor me.... Stel dat de VS over enkele dagen of weken een Saddam vinden en hem showen op TV.....

WEDDEN dat alle Anti-Amerika gasten meteen roepen: Ze hebben 1 van z'n dubbelgangers te pakken!!!

Ze schijnen trouwens wel DNA te hebben van Saddam. Ze hebben in ieder geval zijn half-broer en dat is forensisch gezien al voldoende om eventuele gevonden mensenresten positief te identificeren. Tevens hebben ze allerlei DNA materiaal uit paleizen etc gehaald....

Het is trouwens beter dat ie dood is. En BEWEZEN dood is voor iedereen... Dit omdat het veel te makkelijk is voor een pro-Baath groep te roepen dat Saddam nog leeft en Irak terug zal veroveren door revolutie. (Kijk maar eens naar het effect dat Bin Laden heeft) Alleen al dat geloof kan een vrij grote groep binnen Irak doen denken dat ze toch maar weer bij de Baath revolutionairen gaan zitten..... zeker als ze erg bang zijn voor repressailes als ze weer aan de macht zouden komen. Angst is een van de zwaarste wapens op deze wereld....

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_9783147
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:01 schreef speknek het volgende:
Saoudie-Arabie is helaas heilig, Irak en Syrie hebben de meeste andere moslims toch al niet zo'n hoge pet van op, maar Saoudie-Arabie -ofschoon de regering ook niet geliefd is- gaat elke moslim aan het hart. Daarbij is het moslim fundamentalisme vele malen gevaarlijker in Saoudie-Arabie.

Wat niet wegneemt dat Saoudie-Arabie natuurlijk voorrang zou moeten hebben.


Mee eens, die Saudi's verdienen wel een gruwelijk pak slaag, en de VS zou maar wat graag denk ik.

Maar het koningshuis in SA is een aflopende zaak, Fahd is oud en er is al volop ruzie over de opvolging ... dus dat komt vanzelf wel goed denk ik.

  maandag 14 april 2003 @ 23:27:28 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_9783173
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:26 schreef battlesickloner het volgende:
Maar het koningshuis in SA is een aflopende zaak, Fahd is oud en er is al volop ruzie over de opvolging ... dus dat komt vanzelf wel goed denk ik.
Dat 'goed' hangt er vanaf hoe snel er nou een goedwerkende democratie in Irak komt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9783227
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zie het nu al voor me.... Stel dat de VS over enkele dagen of weken een Saddam vinden en hem showen op TV.....

WEDDEN dat alle Anti-Amerika gasten meteen roepen: Ze hebben 1 van z'n dubbelgangers te pakken!!!

Ze schijnen trouwens wel DNA te hebben van Saddam. Ze hebben in ieder geval zijn half-broer en dat is forensisch gezien al voldoende om eventuele gevonden mensenresten positief te identificeren. Tevens hebben ze allerlei DNA materiaal uit paleizen etc gehaald....

Het is trouwens beter dat ie dood is. En BEWEZEN dood is voor iedereen... Dit omdat het veel te makkelijk is voor een pro-Baath groep te roepen dat Saddam nog leeft en Irak terug zal veroveren door revolutie. (Kijk maar eens naar het effect dat Bin Laden heeft) Alleen al dat geloof kan een vrij grote groep binnen Irak doen denken dat ze toch maar weer bij de Baath revolutionairen gaan zitten..... zeker als ze erg bang zijn voor repressailes als ze weer aan de macht zouden komen. Angst is een van de zwaarste wapens op deze wereld....


Inderdaad. Het werkt beide kanten op. Maar ik denk niet, dat de Amerikanen hem voor het internationale gerechtshof willen zien. Dan kan hij ook een boekje opendoen. En hij weet veel te veel onplezierige dingen over bepaalde Amerikaanse akties.

Alhoewel, de amerikaanse marketing en propaganda zijn zondermeer heel indrukwekkend.

  maandag 14 april 2003 @ 23:30:49 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9783269
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:18 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Waar zou jij als generaal je carriers willen hebben voor een oorlog tegen Syrie?


Middenlandse Zee natuurlijk.

Oooooh! Jij denkt natuurlijk dat al die carriers naar de Middenlandse zee gaan ipv naar huis....

Van CNN: "In Washington, Pentagon officials said the U.S. Navy fleet could drop the number of aircraft carrier battle groups within striking distance of Iraq from five to two in the coming weeks."

Zelfs ten zuiden van ITALIE is nog "in striking distance" van Irak.....

Nah, ze sturen die dingen gewoon weer naar huis. Wil je dat ik naar San Diego ga om een fotootje te nemen van de USS Constellation als ie terugkomt? (Is maar anderhalf uur rijden voor me.... over een week of 4 kan ie al thuis zijn)

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_9783298
quote:
VS waarschuwt Syrië voor sancties
De VS verhoogt de druk op Syrië door te dreigen met sancties. Eerder beschuldigde de VS Syrië van het hebben van een chemisch wapenprogramma en het onderdak bieden aan leden van het Iraakse regime.
"Met respect voor Syrië, zullen we natuurlijk mogelijke maatregelen van diplomatieke, economische of andere aard bestuderen", zei de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell maandag.

Woordvoerder Ari Fleischer van het Witte Huis omschreef Syrië als een 'terroristische staat', en merkte op dat Syrië op de lijst van sponsors van terrorisme staat.

Minister van Defensie Donald Rumsfeld zei maandag dat Syrië de laatste twaalf tot vijftien maanden proeven met chemische wapens heeft gedaan. Rumsfeld gaf echter geen details.

Ook herhaalde Rusmfeld dat Syrië burgers Irak in stuurt om tegen Amerikaanse en Britse troepen te vechten.

Syrië ontkent aantijgingen

Syrië ontkent de beschuldigingen, en noemt deze 'ongefundeerd' en bedoeld als 'lastercampagne'. De Syrische minister van Buitenlandse Zaken Farouk a-Shara ontkent de aantijgingen in alle toonaarden. Volgens hem probeert de VS op deze manier de aandacht af te leiden van 'de heersende chaos en anarchie in Irak'.

Een woordvoerster van het Syrische ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat 'het enige land in de regio dat chemische, biologische en nucleaire wapens heeft Israël is'.

Het feit dat een halfbroer van Saddam Hussein aan de Syrische grens gearresteerd is, bewijst 'dat Syrië hem niet binnenliet, en geen enkel lid van de familie of het regime binnenliet'. "We hebben nooit vriendschappelijke relaties met hen gehad en ze hebben al zeker geen aanvraag gedaan om naar Syrië te komen."

De Britse premier Tony Blair zei maandag in het parlement dat hij van de Syrische president Bashar al-Assad een garantie had gekregen dat er geen Iraakse functionarissen tot Syrië worden toegelaten. "Hij verzekerde me dat ze iedereen zullen tegenhouden die de grens met Syrië vanuit Irak oversteekt", zei Blair. "Ik geloof dat ze dat doen."

Maar volgens de overgelopen Iraakse generaal Ali al-Jajjawi, voormalig bevelhebber van de Republikeinse Garde in Mosul, biedt Syrië wel degelijk onderdak aan leden van Saddam Husseins regime. Het zou gaan om vice-voorzitter Izzat Ibrahim van de Baath partij en andere topfiguren. Ze zouden kort voor de val van Bagdad afgelopen vrijdag naar Syrië zijn gevlucht.

Rusland waarschuwt VS

Rusland heeft de VS gewaarschuwd dat het zijn kritiek op Syrië moet inbinden. "Harde uitspraken die in Washington gedaan worden kunnen de situatie in het Midden-Oosten aanzienlijk bemoeilijken", zei onderminister van Buitenlandse Zaken Alexander Losyukov.

De Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw ontkende maandag suggesties dat Syrië 'de volgende op de lijst' is voor militaire actie. Maar Straw voegde eraan toe dat Syrië enkele 'belangrijke vragen' moet beantwoorden. De Britse onderminister van Buitenlandse Zaken Mike O'Brien had maandag een ontmoeting met president Assad in Damascus.


bron
  maandag 14 april 2003 @ 23:33:30 #34
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_9783348
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:26 schreef battlesickloner het volgende:Maar het koningshuis in SA is een aflopende zaak, Fahd is oud en er is al volop ruzie over de opvolging ... dus dat komt vanzelf wel goed denk ik.
Of het koningshuis daar een aflopende zaak is weet ik niet (troonopvolgers zijn meestal wel voorradig), maar volgens mij probeert het koningshuis juist het extremisme onder de duim te houden!! Een democratisch gekozen leider zal hoogst waarschijnlijk enorm anti-amerika zijn!!
pi_9783370
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Middenlandse Zee natuurlijk.

Oooooh! Jij denkt natuurlijk dat al die carriers naar de Middenlandse zee gaan ipv naar huis....

Van CNN: "In Washington, Pentagon officials said the U.S. Navy fleet could drop the number of aircraft carrier battle groups within striking distance of Iraq from five to two in the coming weeks."

Zelfs ten zuiden van ITALIE is nog "in striking distance" van Irak.....

Nah, ze sturen die dingen gewoon weer naar huis. Wil je dat ik naar San Diego ga om een fotootje te nemen van de USS Constellation als ie terugkomt? (Is maar anderhalf uur rijden voor me.... over een week of 4 kan ie al thuis zijn)


Wat zou vanuit mijn redenering de ideale tijd zijn om de oorlog te verklaren? Over anderhalve week ongeveer?

Maar ik zou hiermee toch heel graag ongelijk krijgen en jouw mooie plaatjes zien

  maandag 14 april 2003 @ 23:35:13 #36
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9783389
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:30 schreef maartena het volgende:

Middenlandse Zee natuurlijk.

Oooooh! Jij denkt natuurlijk dat al die carriers naar de Middenlandse zee gaan ipv naar huis....

Van CNN: "In Washington, Pentagon officials said the U.S. Navy fleet could drop the number of aircraft carrier battle groups within striking distance of Iraq from five to two in the coming weeks."

Zelfs ten zuiden van ITALIE is nog "in striking distance" van Irak.....

Nah, ze sturen die dingen gewoon weer naar huis. Wil je dat ik naar San Diego ga om een fotootje te nemen van de USS Constellation als ie terugkomt? (Is maar anderhalf uur rijden voor me.... over een week of 4 kan ie al thuis zijn)


Die dingen moeten wel naar huis, ze hebben heel hard onderhoud nodig... sinds Afghanistan is er niet veel aan gedaan.

We wachten gewoon tot de volgende verkiezingen eraan komen

je hebt trouwens niet eens vliegdekschepen nodig voor een aanval op Syrie

de vliegvelden in Irak en Israel zijn genoeg hoor

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9783442
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:33 schreef IPdaily het volgende:
Of het koningshuis daar een aflopende zaak is weet ik niet (troonopvolgers zijn meestal wel voorradig), maar volgens mij probeert het koningshuis juist het extremisme onder de duim te houden!! Een democratisch gekozen leider zal hoogst waarschijnlijk enorm anti-amerika zijn!!
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat ik Fahd en zijn 8000 prinsen smerige uitzuigers vind, die best van al op een paar kruisraketjes zouden getrakteerd worden.

Helaas schijnt de bevolking daar idd vrij dom te zijn en als een dolle achter de profeet aan te rennen.

  maandag 14 april 2003 @ 23:38:20 #38
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9783469
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:29 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Inderdaad. Het werkt beide kanten op. Maar ik denk niet, dat de Amerikanen hem voor het internationale gerechtshof willen zien. Dan kan hij ook een boekje opendoen. En hij weet veel te veel onplezierige dingen over bepaalde Amerikaanse akties.

Alhoewel, de amerikaanse marketing en propaganda zijn zondermeer heel indrukwekkend.


Persoonlijk denk ik dat de Amerikanen diverse "special ops" teams klaar hebben staan.... en zodra ze ook maar een idee hebben dat ie ergens zou zijn - teams erop af en "shoot to kill".

Trouwens ik denk dat ze em niet eens onder het internationale gerechtshof brengen. Ten eerste heeft het internationale gerechtshof niet eens een opsporingsbevel uitgevaardigd (zoals bij Milosovich) en ten tweede denk ik dat de Amerikanen em zelf wel berechten.

Nogmaals, het is beter als ie direct wordt doodgeschoten "in the heat of the moment". Want de doodstraf uitroepen over een vijandelijk dictator is politiek gezien vrij gevaarlijk, en zelfs met een levenslang gevangenisstraf blijft ie voor Baathisten een held en kan hij (onbewust) toch nog voor revolutie zorgen.

Shoot to kill. Afmaken die kerel.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_9783476
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:35 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Die dingen moeten wel naar huis, ze hebben heel hard onderhoud nodig... sinds Afghanistan is er niet veel aan gedaan.

We wachten gewoon tot de volgende verkiezingen eraan komen

je hebt trouwens niet eens vliegdekschepen nodig voor een aanval op Syrie

de vliegvelden in Irak en Israel zijn genoeg hoor


Goed punt.
pi_9783592
Nu we het er toch over hebben






[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 14-04-2003 23:51]

  maandag 14 april 2003 @ 23:43:45 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9783608
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:35 schreef BAZZA het volgende:
je hebt trouwens niet eens vliegdekschepen nodig voor een aanval op Syrie

de vliegvelden in Irak en Israel zijn genoeg hoor


Irak: de vliegvelden van Irak zijn in goede staat, maar niet goed genoeg om een 24/7 "bombing campaign" te ondersteunen in een oorlog tegen syrie. Ik denk dat we minimaal een half jaar verder zijn voordat er een paar vliegvelden zijn (inclusief zware bunkers, want Syrie heeft ook een luchtmacht) die daarvoor klaargemaakt zouden kunnen zijn...... Er vanuitgaande dat de nieuwe Iraakse regering zowiezo toestemming geeft, want dat ga je straks ook nog krijgen.

Isreal: Tja.... als Israel actief in een oorlog tegen Syrie mee gaat doen hebben ze hele grote problemen. Ik kan je verzekeren dan Egypte en Jordanie dan heel erg boos worden, en binnen de kortste keren heb je daar wereldoorlog 3 te pakken.....

Neuh, ik denk (en HOOP) dat Amerika wijs genoeg is om niet aan Syrie te beginnen.....

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 14 april 2003 @ 23:46:53 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9783676
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:42 schreef battlesickloner het volgende:
Nu we het er toch over hebben
[afbeelding]
Dat is dus de USS Constellation (CV-64) met als "home port" San Diego. De "padres" zijn een Baseball team uit San Diego

Ik heb dit schip trouwens met eigen ogen mogen aanschouwen.... van een afstandje uiteraard.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 14 april 2003 @ 23:47:35 #43
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9783691
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:43 schreef maartena het volgende:


Irak: de vliegvelden van Irak zijn in goede staat, maar niet goed genoeg om een 24/7 "bombing campaign" te ondersteunen in een oorlog tegen syrie. Ik denk dat we minimaal een half jaar verder zijn voordat er een paar vliegvelden zijn (inclusief zware bunkers, want Syrie heeft ook een luchtmacht) die daarvoor klaargemaakt zouden kunnen zijn...... Er vanuitgaande dat de nieuwe Iraakse regering zowiezo toestemming geeft, want dat ga je straks ook nog krijgen.


De aanval begint nog lang niet dus de VS heeft tijd zat om in Irak flink te verbouwen
Verder heeft Syrie niet echt een noemenswaardige luchtmacht meer hoor na de afslachting door Israel, Syrie is echt een straatarm land
quote:
Isreal: Tja.... als Israel actief in een oorlog tegen Syrie mee gaat doen hebben ze hele grote problemen. Ik kan je verzekeren dan Egypte en Jordanie dan heel erg boos worden, en binnen de kortste keren heb je daar wereldoorlog 3 te pakken.....

Neuh, ik denk (en HOOP) dat Amerika wijs genoeg is om niet aan Syrie te beginnen.....


Ach ik denk dat het de VS en Israel weinig kan schelen hoe die landen erover denken.
Zelf hoop ik wel dat ze aanvallen als Syrie niet stopt met het steunen van de Hezzbollah.
Maar ga er vanuit dat het niet nodig is, Assad snapt wel dat het nu menes is...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9783830
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:47 schreef BAZZA het volgende:
Maar ga er vanuit dat het niet nodig is, Assad snapt wel dat het nu menes is...
Precies, die zal wel een even uitkijken nou, en hopelijk vragen dat de terrorististen uit zijn land vertrekken en hun rekrutering stoppen.
pi_9783849
quote:
Saoudie-Arabie is helaas heilig,[...]
Ik dacht het niet. De VS weet donders goed waar al-Qaeda vandaan komt en waarom dat zo is. Maar SA is niet direkt aan te pakken omdat ze een aanzienlijk deel van de oliemarkt in handen hebben. Echter voor de VS is SA is misschien wel het belangrijkste doel, dat alleen via een omweg kan worden bereikt. Eerst controle over Irakese olie, despotische regimes in de regio (w.o. SA) destabiliseren en/of omver werpen, vervolgens die landen weer naar Amerikaans model stabiliseren/democratiseren. Dat is Bush zijn missie: geen pappen en nathouden meer, maar de voedingsbodem voor al-Qaeda kompleet weghalen.
  maandag 14 april 2003 @ 23:57:16 #46
50887 WijzeGijs
Voer de eendjes, geen oorlog !
pi_9783873
Weer dezelfde discussies als voor de vorige inval. Vandaag de column van Pam van Vliet in de Metro gelezen: voor het eerst een duidelijk beeld van de oorlog in Irak.
http://www.clubmetro.nl/content/acrobat/amsterdam/NLAMS_20030414_A_Metro.pdf (pagina 6)
  dinsdag 15 april 2003 @ 00:03:12 #47
50671 Strijder
In Extremis
pi_9783955
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:47 schreef BAZZA het volgende:

[..]

De aanval begint nog lang niet dus de VS heeft tijd zat om in Irak flink te verbouwen
Verder heeft Syrie niet echt een noemenswaardige luchtmacht meer hoor na de afslachting door Israel, Syrie is echt een straatarm land
[..]

Ach ik denk dat het de VS en Israel weinig kan schelen hoe die landen erover denken.
Zelf hoop ik wel dat ze aanvallen als Syrie niet stopt met het steunen van de Hezzbollah.
Maar ga er vanuit dat het niet nodig is, Assad snapt wel dat het nu menes is...


Wat dacht je van die dictatoriale regimes in Zuid-Amerika, die door de VS worden gesteund ? Is dat dan wel oke ?
Assad zal het wel begrijpen, die heeft tenminste nog enig verstand. Van Bush wisten we al lang dat hij het niet had, alleen wil die dat nog steeds bewijzen en zitten wij dus met de rotzooi.

Reken maar dat ze gaan verbouwen in Irak, de Irakezen moeten het toch zelf betalen.

Untill I awake - / - Elu Elensar
  dinsdag 15 april 2003 @ 00:05:49 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_9783988
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:56 schreef Scytale het volgende:
Ik dacht het niet. De VS
Ik had het over de moslimwereld .

Voorderest hoop ik dat het plan van de VS werkt.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9785676
Het RTL4-nieuws meldt dat de Britse krant The Guardian aanvalsplannen voor Syrië heeft ontdekt. President Bush zou de plannen, waarschijnlijk in opdracht van Rumsfeld uitgevoerd, geblokkeerd hebben omdat hij z'n handen al vol had aan Irak en Afghanistan.
  dinsdag 15 april 2003 @ 08:39:15 #50
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9786002
Juridisch is Syrië moeilijk aan te pakken
Van onze buitenlandredactie


AMSTERDAM - De Verenigde Staten geloven dat Syrië over chemische wapens beschikt. Geloven. Harde bewijzen zijn er niet. Syrië heeft het internationale verdrag over chemische wapens (CWC) niet getekend en dat betekent dat er in het land geen controles op het bezit van deze wapens kunnen worden uitgevoerd. Productie van chemische wapens gebeurt doorgaans in het geheim.

Damascus weigert verdrag over chemische wapens te tekenen, en is daarom niet te controleren

Het bezit van chemische wapens, aldus militaire analisten, kan voor Syrië belangrijk zijn om een militair evenwicht te bereiken met buurland Israël. Syrië steunt de strijd van de Palestijnen en biedt onderdak aan leden van de meest radicale Palestijnse groeperingen, zoals Hezbollah, Hamas en Islamitische Jihad. Vrijheidsstrijders zijn het volgens Damascus, terroristische organisaties volgens Israël en de VS. Het is een publiek geheim dat Israël, dat het CWC ook niet heeft getekend, over chemische wapens beschikt.

Het wapenarsenaal van Syrië kan niet tippen aan dat van Israël, maar het is wel in staat elk potentieel doel in Israël met raketten te bestoken. Een nucleair wapenprogramma heeft Syrië in tegenstelling tot Israël niet. Daarvoor heeft het niet de financiële middelen, stelt de Federatie van Amerikaanse Wetenschappers (FAS). Dat Syrië het non-proliferatieverdrag over nucleaire wapens heeft ondertekend, kan er op duiden dat het land deze wapens ook niet wil bezitten. Een tijdje geleden riep Damascus op tot een Midden-Oosten vrij van massavernietigingswapens.

Volgens de FAS is Syrië niet in staat biologische wapens te maken, ook al heeft het daar wel oren naar. Het verdrag dat de productie van deze wapens verbiedt, heeft Damascus wel getekend, maar niet geratificeerd.

Halverwege de jaren tachtig begon Syrië met de productie van chemische wapens. Met dank aan Rusland en westerse landen. Zij leverden onder meer materiaal voor de bouw van laboratoria en technologie voor de productie van chemische stoffen geschikt voor chemische wapens. Dat laatste werd geleverd door chemische bedrijven in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk en Oostenrijk. Vooral Frankrijk heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de farmaceutische industrie in Syrië.

In 1989 zei de toenmalige directeur van de Amerikaanse inlichtingendienst tegenover Congresleden dat West-Europese landen Syrië chemische stoffen leverden voor de productie van chemische wapens. 'Zonder dit belangrijke materiaal zou Damascus niet in staat zijn geweest chemische wapens te produceren', aldus William Webster van de CIA.

The Observer meldde begin deze maand dat Groot-Brittannië nog in 2000 en 2001 chemische gifstoffen geschikt voor de productie van chemische wapens aan Syrië heeft geleverd. Officiële rapporten van het Britse ministerie van Handel maakten ook melding van de levering van nachtkijkers, helmen, militaire communicatie-apparatuur en onderdelen voor machinegeweren aan Syrië.

Syrië is volgens de FAS in staat om mosterdgas, sarin en zenuwgas te produceren. Ook zou het land beschikken over een paar duizend bommen gevuld met voornamelijk sarin en vijftig à honderd ballistische raketten, die voorzien kunnen worden van een chemische lading. Raketonderdelen zouden door China zijn geleverd.

Er zijn geen volkenrechtelijke gronden om Syrië aan te pakken wegens vermeend bezit van chemische wapens. Damascus heeft het in 1993 opgestelde internationale verdrag over chemische wapens (CWC) getekend noch geratificeerd. De verplichtingen uit het verdrag (geen bezit, geen productie) gelden daarom niet voor Syrië.

Bij het CWC zijn inmiddels 151 staten partij, waaronder de Verenigde Staten, Rusland en China. De inhoud van het verdrag is, ondanks de brede steun, in de korte tijd dat het bestaat nog niet doorgedrongen tot het internationaal gewoonterecht, aldus A. Nollkaemper, hoogleraar volkenrecht aan de Universiteit van Amsterdam. In dat geval zouden de verplichtingen ook gelden voor landen die niet hebben geratificeerd.

'En aangezien er ook geen resolutie van de Veiligheidsraad ligt, is er dus geen juridische grond om Syrië in de hoek te zetten', zegt Nollkaemper. 'Hooguit een politieke.'

http://www.volkskrant.nl/buitenland/1050297925460.html
------------

Niet dat het Amerika kan schelen of er democratische rechtvaardiging is, maar het is wel leuk te lezen.

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  dinsdag 15 april 2003 @ 09:00:58 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9786237
Ook 'leuk' om te lezen dat Israel ook geen anti-chemisch-wapen-verdrag heeft getekend en dat er aanwijzingen zijn dat ze deze wapens ook hebben. En dat mede door de dreiging van ABC-wapens, Syrië zichzelf wil verdedigen dmv chemische wapens.

Ik zeg, beide aanpakken, of je er niet mee bemoeien.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 15 april 2003 @ 09:44:24 #52
52589 sjun
uit solidariteit
pi_9786930
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:57 schreef WijzeGijs het volgende:
Weer dezelfde discussies als voor de vorige inval. Vandaag de column van Pam van Vliet in de Metro gelezen: voor het eerst een duidelijk beeld van de oorlog in Irak.
http://www.clubmetro.nl/content/acrobat/amsterdam/NLAMS_20030414_A_Metro.pdf (pagina 6)
De enorme versimpeling doet voor mij te weinig recht aan de situatie.

Ze schijft dan ook niet voor niets bij Metro.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 15 april 2003 @ 10:16:50 #53
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_9787566
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 08:39 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Juridisch is Syrië moeilijk aan te pakken
Van onze buitenlandredactie



Damascus weigert verdrag over chemische wapens te tekenen, en is daarom niet te controleren


Amerika laat zich (terecht) niet stoppen door het argument dat ze het verdrag niet hebben ondertekend.
To hell with Kyoto!
  dinsdag 15 april 2003 @ 10:30:06 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9787800
Syrie heeft het volledige recht chemische wapens te produceren, zolang Israel ook niet wordt aangepakt. Er wordt gewoon met 2 maten gemeten. De VS staat volledig alleen in haar benadering tov Syrie.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 15 april 2003 @ 10:50:30 #55
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9788182
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:03 schreef Strijder het volgende:

Wat dacht je van die dictatoriale regimes in Zuid-Amerika, die door de VS worden gesteund ? Is dat dan wel oke ?
Assad zal het wel begrijpen, die heeft tenminste nog enig verstand. Van Bush wisten we al lang dat hij het niet had, alleen wil die dat nog steeds bewijzen en zitten wij dus met de rotzooi.

Reken maar dat ze gaan verbouwen in Irak, de Irakezen moeten het toch zelf betalen.


In Zuid-Amerika zijn er vergeleken 10 jaar geleden nog weinige echte dictators over, nu gaan we dat ook even in het Midden-Oosten verminderen.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 15 april 2003 @ 11:26:36 #56
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_9789008
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:56 schreef schatje het volgende:

En de mensenrechten, heden ten dage worden daar nog hoofden en handen van boeven publiekelijk afgehakt.


Jij maakt je druk om boeven? Ik denk maar: "lekker belangrijk"
  dinsdag 15 april 2003 @ 11:36:39 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_9789230
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 11:26 schreef KingCold het volgende:
Jij maakt je druk om boeven? Ik denk maar: "lekker belangrijk"
Boeven in die contreien zijn vrouwen die zonder hoofddoekje lopen of mensen die seks voor het huwelijk hebben gehad.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 april 2003 @ 13:45:56 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_9792110
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 10:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De VS staat volledig alleen in haar benadering tov Syrie.
Het begint er wel op te lijken:

news.bbc.co.uk:

quote:
1100:Spanish Prime Minister Jose Maria Aznar says Syria is a friend of his country and will not be the target of any military action
quote:
Arab countries have joined Russia and the European Union in criticising the United States for making threats against Syria over the war in Iraq.

The US said it might impose economic, diplomatic and other unspecified sanctions against Damascus if President Bashar al-Assad failed to take what it called the right decisions.

The Secretary General of the Arab League, Amr Musa, said he was astounded by the threats and an Egyptian spokesman warned against what he called the targeting of Arab countries one by one.

Amid furious speculation about whether the US might set its sights on Syria militarily UK Foreign Secretary Jack Straw, on a visit to Central Command in Qatar, refused to back the Washington line that Syria is a "rogue state".

And Spain - another key US ally in the Iraq war - on Tuesday spoke out against any military strike on Syria.

"Syria is and will remain a friend of Spain and will not be the target of any military action," said Spanish Prime Minister Jose Maria Aznar.

Syria under scrutiny

Earlier, Russia and the European Union urged the US to show restraint in its dealings with Syria, which is accused of developing chemical weapons and helping fugitive Iraqi officials.

Syria has strongly denied the US allegations.

Former chief United Nations weapons inspector Richard Butler on Tuesday backed US claims that Syria helped conceal Iraqi weapons of mass destruction.

Mr Butler said that while he was in office in 1997-99 he saw evidence which seemed to indicate Syrian co-operation with Iraq.

"We had reason to believe that those were containers of chemical weapons and perhaps some other weapons," he told ABC radio.

The Americans say Syria is a "terrorist state" - it is included on the US State Department's list of state sponsors of terrorism.

But Mr Straw drew back from such descriptions saying: "Syria has an opportunity to prove that it's not in that category."

In contrast to a White House charge that Mr Assad was an "untested leader", Mr Straw said Syria was run by "intelligent people who have the future interest and welfare of their country at heart".


But Mr Straw did support America's message to Syria to a certain extent, echoing US Secretary of State Colin Powell, who said there was a new situation in the Middle East following the removal of Saddam Hussein.

"We look forward to them understanding this new reality and moving forward," Mr Straw said.

The BBC's Malcolm Brabant in Qatar says the UK's strategy towards Syria appears to be based on the premise that conciliatory language will achieve more than tough talk.

The UK view is supported by Russia, which said the US statements can only aggravate the situation and complicate a post-war settlement in Iraq.

US criticised

The US has faced a chorus of disapproval over its stance, with both French Foreign Minister Dominique de Villepin and the European Union's foreign policy chief, Javier Solana, urging Washington to tone down its rhetoric.

UN Secretary General Kofi Annan has already expressed concern that recent statements about Syria may further destabilise the Middle East.

At the White House, the presidential spokesman, Ari Fleischer, repeatedly dodged the question of whether Syria might be next for US military action - intentional ambiguity clearly designed to frighten Damascus, says the BBC's Rob Watson.

And US Defence Secretary Donald Rumsfeld said Syria had carried out chemical weapons tests in the past 12 to 15 months.

Ties between the US and Syria have long been strained by US support for Israel and Syria's backing of the Lebanese group Hezbollah and radical Palestinian groups, which Washington considers "terrorist".

Israel has urged the US to put heavy pressure on Syria to oust the Palestinian militant groups from Damascus and Hezbollah guerrillas from southern Lebanon.

Syrian denial

Syrian foreign ministry spokeswoman Bouthana Shaaban hit back, insisting that "the only country in the region which has chemical, biological and nuclear weapons is Israel".

Syria has also firmly denied that it is giving safe haven to members of Saddam Hussein's regime.

Ms Shaaban told the BBC the fact that a senior Iraqi official had been found near the Iraqi-Syrian border was "evidence that Syria didn't let him in, and didn't let any member of the family in or anybody of the regime in".

UK Prime Minister Tony Blair told Parliament he had received an assurance from Syrian Mr Assad that no fleeing Iraqi officials would be allowed into Syria.


I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 april 2003 @ 13:55:16 #59
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9792379
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 13:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het begint er wel op te lijken:

news.bbc.co.uk:
[..]

[..]


Volkomen terecht zou ik zo zeggen. Ik zou het echt te zot voor woorden vinden als de VS het ene land binnenviel terwijl de oorlog in het vorige land nog niet eens is afgerond. Laten ze eerst maar bewijzen dat ze inderdaad het goede voorhebben met Irak door daar een behoorlijke Irakeze (!!) regering neer te zetten.
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:04:00 #60
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9792601
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 13:55 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Volkomen terecht zou ik zo zeggen. Ik zou het echt te zot voor woorden vinden als de VS het ene land binnenviel terwijl de oorlog in het vorige land nog niet eens is afgerond. Laten ze eerst maar bewijzen dat ze inderdaad het goede voorhebben met Irak door daar een behoorlijke Irakeze (!!) regering neer te zetten.


Jamaar, jamaar, jamaar, die evil people hebben al hun ABC-wapens mee naar Syrië genomen.
En, en, en, we moeten wel constant oorlog voeren om eeuwige vrede te bewerkstelligen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:06:34 #61
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9792657
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Jamaar, jamaar, jamaar, die evil people hebben al hun ABC-wapens mee naar Syrië genomen.
En, en, en, we moeten wel constant oorlog voeren om eeuwige vrede te bewerkstelligen.


"Ja precies.. en dan vallen ze ons land binnen hoor.. en plegen ze terroristische aanslagen. Zeker weten!"

"Maar President Bush (of 1 van die andere haviken, vul zelf maar in) de plegers van de 9/11 aanslagen kwamen toch uit Saoedi-Arabie?"

"Erm...... next question"

Disclaimer: Dit waren ironische opmerkingen

  Moderator dinsdag 15 april 2003 @ 14:08:08 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9792695
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Jamaar, jamaar, jamaar, die evil people hebben al hun ABC-wapens mee naar Syrië genomen.
En, en, en, we moeten wel constant oorlog voeren om eeuwige vrede te bewerkstelligen.


ach het komende half jaar zal er wel nix meer van komen denk ik, de britse strijdkrachten zijn zowieso uitgeput (hebben op dit moment 50% van hun mankracht in het buitenland geloof ik) en ik denk niet dat de Amerikanen nog erg veel puf over hebben, en als ze daarna alsnog Syrië aan willen vallen dan mogen ze van mij weer naar de VN stappen met hun fotosoep.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9793058
Dan mogen ze beginnen met het kern arsenaal van Israel.
  Moderator dinsdag 15 april 2003 @ 14:22:16 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9793111
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:20 schreef Chadi het volgende:
Dan mogen ze beginnen met het kern arsenaal van Israel.
Israel heeft evenveel kernwapens als Syrië chemische wapens heeft (officieel nix)

als iemand bewijzen heeft dat Israel wel kernwapens heeft dan kunnen we daarover discussieren

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9793183
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

Israel heeft evenveel kernwapens als Syrië chemische wapens heeft (officieel nix)

als iemand bewijzen heeft dat Israel wel kernwapens heeft dan kunnen we daarover discussieren


Nou gaan we wapeninspecties instellen in al die landen om er zeker van te zijn!
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:28:57 #66
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9793272
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou gaan we wapeninspecties instellen in al die landen om er zeker van te zijn!


Precies.. en daarna binnenvallen om het werk van de wapeninspecteurs te "controleren". Dat daarbij dan niets gevonden wordt, maakt niets uit..
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:29:08 #67
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9793279
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:06 schreef Maerycke het volgende:

[..]

"Ja precies.. en dan vallen ze ons land binnen hoor.. en plegen ze terroristische aanslagen. Zeker weten!"

"Maar President Bush (of 1 van die andere haviken, vul zelf maar in) de plegers van de 9/11 aanslagen kwamen toch uit Saoedi-Arabie?"

"Erm...... next question"

Disclaimer: Dit waren ironische opmerkingen


We have established the link: See for yourself:

Al Qaeda
IraQ

Don't tell me it is coincidence!

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:30:11 #68
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9793301
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:29 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

We have established the link: See for yourself:

Al Qaeda
IraQ

Don't tell me it is coincidence!


Dan Qatar en eQuador ook gelijk maar even binnen vallen dan..
pi_9793512
De VS lult maar een end weg Syrie vallen ze nooit never aan. Ze hebben Irak en Afghanistan niet eens op de Rails. Vergeet niet dat er in Irak nu de onvrede op gang begint te komen. De mensen zijn van een dictator af en wat hebben ze daarvoor terug op dit moment??? Plunderaars en een kapot geschoten land!! Heel veel juichen maar er valt nog weinig te juichen omdat de partijen in Irak elkaar nog steeds niet kunnen luchten en nu allemaal dat machtsvacuum willen inlopen. De oorlog is wel gewonnen op het strijdtoneel maar nu komt de Politieke overwinning en die is verre van binnen .

Syrie heeft trouwens geen enkel verdrag getekend aangaande WMD en wil daar niet instappen zolang Israel daar niet instapt en zich laat ontwapenen van kernwapens.

  dinsdag 15 april 2003 @ 14:39:00 #70
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9793531
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:29 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

We have established the link: See for yourself:

Al Qaeda
IraQ

Don't tell me it is coincidence!


Syrië wordt moeilijker.
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:30 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Dan Qatar en eQuador ook gelijk maar even binnen vallen dan..


NicaraQua.
Qolumbia.
Qrankrijk.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:43:19 #71
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9793638
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Syrië wordt moeilijker.


Qyrie
quote:
[..]

NicaraQua.
Qolumbia.
Qrankrijk.


Qederland
Qelgië
Quitsland..

en waarom niet..

Quropa
Qidden-Oosten...

Afrika natuurlijk niet.. want die hebben nix..

  dinsdag 15 april 2003 @ 14:44:12 #72
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9793659


Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:47:01 #73
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9793734
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:44 schreef robh het volgende:



Sorry Robh

Tis ook zo warm ineens he? Dan krijg je dat soort dingen

pi_9793862
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:39 schreef Sidekick het volgende:
Syrië wordt moeilijker.
Syrië
Saddam

Hoeveel meer bewijs wil je nog?

  dinsdag 15 april 2003 @ 14:53:48 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9793896
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:47 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Sorry Robh

Tis ook zo warm ineens he? Dan krijg je dat soort dingen


idd, dat warme weer is niet goed voor normale inhoudelijke posts.

Niet mijn schuld dus

Maar goed, nu staat de VS dus wel he-le-maal alleen, dus die oorlog komt er nu dus echt niet.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9793944
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

idd, dat warme weer is niet goed voor normale inhoudelijke posts.

Niet mijn schuld dus

Maar goed, nu staat de VS dus wel he-le-maal alleen, dus die oorlog komt er nu dus echt niet.


Balkenende zit toch aardig hoog in de reet van Bush te ploerten!
  Moderator dinsdag 15 april 2003 @ 15:01:34 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9794082
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou gaan we wapeninspecties instellen in al die landen om er zeker van te zijn!


zie daar maar is een resolutie van door de veiligheidsraad te krijgen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 15 april 2003 @ 15:02:12 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9794107
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

Balkenende zit toch aardig hoog in de reet van Bush te ploerten!


jah man er hebben ook zoooooooo veel Nederlandse soldaten meegedaan met Iraqi freedom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:04:01 #79
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9794157
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:52 schreef MelkKoe het volgende:

Syrië
Saddam

Hoeveel meer bewijs wil je nog?


SP
Stalin
SS

Ik stel voor dat we Jan afschieten.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:04:05 #80
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9794161
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

jah man er hebben ook zoooooooo veel Nederlandse soldaten meegedaan met Iraqi freedom


Jan Blom is een hele divisie in zijn eentje (goed gecamoufleerd).

weer een baggerpost, dit weer is funest voor hoogwaardige posts

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Moderator dinsdag 15 april 2003 @ 15:06:22 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9794224
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Jan Blom is een hele divisie in zijn eentje (goed gecamoufleerd).


die heeft dan ook niet meegedaan
quote:
weer een baggerpost, dit weer is funest voor hoogwaardige posts
thank Chadi for that
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 15 april 2003 @ 15:06:49 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9794242
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:04 schreef BAZZA het volgende:

[..]

SP
Stalin
SS

Ik stel voor dat we Jan afschieten.


Socialisten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:07:47 #83
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9794273
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:06 schreef sp3c het volgende:
Socialisten
Schröder.
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:09:35 #84
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9794323
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:07 schreef Ernst het volgende:

[..]

Schröder.


Seehund.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator dinsdag 15 april 2003 @ 15:10:08 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9794337
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:07 schreef Ernst het volgende:

[..]

Schröder.


Spinazie
Sigaretten (geen joints want Tabak en wiet beginnen niet met een S )

we komen dr wel

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 15 april 2003 @ 16:01:00 #86
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9795800
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

Balkenende zit toch aardig hoog in de reet van Bush te ploerten!


Daar heeft Balkie kennelijk geen moeite mee, ook al is hij van Christelijke huize.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  dinsdag 15 april 2003 @ 17:14:01 #87
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_9797984
Syrië bestempelt beschuldigingen als leugens

Uitgegeven: 15 april 2003 16:58

DAMASCUS - Syrië heeft dinsdag de beschuldigingen van de Verenigde Staten dat het chemische wapens ontwikkelt, afgedaan als dreigementen en leugens. Die zouden alleen zijn bedoeld om Israëlische belangen veilig te stellen.

Volgens het Syrische kabinet zijn de beschuldigingen van de Verenigde Staten een poging de ,,nationale beslissingen'' te beïnvloeden.

Ook zou Washington proberen de houding van de Arabische staten tegenover Syrië, dat zowel aan Israël als Irak grenst, te veranderen. Syrië noemde de Amerikaanse aantijgingen eerder al ongefundeerd en betitelde de beschuldigen als een lastercampagne die door Israël actief wordt gesteund

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  dinsdag 15 april 2003 @ 17:35:27 #88
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_9798370
quote:
Rusland waarschuwt VS

Rusland heeft de VS gewaarschuwd dat het zijn kritiek op Syrië moet inbinden. "Harde uitspraken die in Washington gedaan worden kunnen de situatie in het Midden-Oosten aanzienlijk bemoeilijken", zei onderminister van Buitenlandse Zaken Alexander Losyukov.


Laat die klote russen is naar hun eigen conflict kijken in Tsjetsjenië, inplaats van het grote geweten van de wereld uittehangen. Stelletje hypocrieten.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  dinsdag 15 april 2003 @ 19:24:21 #89
50671 Strijder
In Extremis
pi_9800548
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 17:35 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Laat die klote russen is naar hun eigen conflict kijken in Tsjetsjenië, inplaats van het grote geweten van de wereld uittehangen. Stelletje hypocrieten.


Nee hoor, want in Tsjetsjenië zitten extremistische moslims, dus de Amerikanen zijn maar wat blij dat er wat aan gedaan wordt .

Ik begrijp alleen niet waarom de VS inderdaad niet blij zijn met de Russen in Tsjetsjenië, terwijl je wel Amerikanen hebt in Kazachstan, Georgië, Dagestan, en iets verder weg, Afghanistan, de Fillipijnen, Indonesië, en nog verder weg, Bolivia, Columbia, etc., etc.. Die zitten daar echt niet om thee te drinken ( want het zijn allemaal militairen ).

Untill I awake - / - Elu Elensar
  dinsdag 15 april 2003 @ 20:33:15 #90
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9802629
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 10:16 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Amerika laat zich (terecht) niet stoppen door het argument dat ze het verdrag niet hebben ondertekend.


Dag George_Bush,

http://www.davidicke.net/tellthetruth/research/bushcrimefamily.html

Geen enkel argument stopt Bush.

Of ze het nou wel of niet hebben ondertekend.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  dinsdag 15 april 2003 @ 21:41:47 #91
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_9803229
WASHINGTON (CNN) -- U.S. Secretary of State Colin Powell said Tuesday that the United States has concerns about two of Iraq's neighbors -- Syria and Iran -- but that "there is no war plan" to attack other countries.

Powell's remarks came as Iraqi religious and political leaders met Tuesday for the first time to chart the future of their country after the fall of Saddam Hussein.

Diplomatic sparring continued Tuesday between Syria, U.S. and British officials. The White House has accused the Middle East nation of producing chemical weapons, harboring senior members of Saddam's regime and supporting terrorism. (Full story)

Syrian officials have vehemently denied the allegations.

"It's not about whether the accusations are true or not," said Imad Moustapha, Syria's deputy ambassador to the United States.

"What they want to do is ... keep on repeating them day in, day out, every day, every day, and some people will eventually end up believing them."

Powell acknowledged the Bush administration had "concerns" with Syria as well as Iran. But he said there were no plans for another war.

"There is no list" of U.S. enemies in line for military action, Powell said. "There is no war plan right now to go attack someone else -- either for the purpose of overthrowing their leadership or for the purpose of imposing democratic values." (Annan concerned)

British Foreign Jack Straw on Tuesday also said Syria has "important questions" to answer. (Full story)

----------------------------------------------------------------------------------------------
Jaja Amerika had de plannen voor Syria al op tafel liggen voordat de oorlog in Irak begon

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_9803554
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 21:41 schreef El_Catalan het volgende:
Powell acknowledged the Bush administration had "concerns" with Syria as well as Iran. But he said there were no plans for another war.

"There is no list" of U.S. enemies in line for military action, Powell said. "There is no war plan right now to go attack someone else -- either for the purpose of overthrowing their leadership or for the purpose of imposing democratic values." (Annan concerned)

British Foreign Jack Straw on Tuesday also said Syria has "important questions" to answer. (Full story)

----------------------------------------------------------------------------------------------
Jaja Amerika had de plannen voor Syria al op tafel liggen voordat de oorlog in Irak begon


Net zoals we nu weten, dat het plan voor de aanval van Irak al meer dan een jaar klaarlag. Over een oorlogsplan tegen Syrie heb ik nog niets gehoord, maar het zou me toch wel heel erg verbazen als dat ook niet al lang klaar ligt.
  dinsdag 15 april 2003 @ 22:08:39 #93
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_9803614
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:05 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Net zoals we nu weten, dat het plan voor de aanval van Irak al meer dan een jaar klaarlag. Over een oorlogsplan tegen Syrie heb ik nog niets gehoord, maar het zou me toch wel heel erg verbazen als dat ook niet al lang klaar ligt.


weet niet meer waar het stond volgensmij in dit topic of het topic over syria,iran en noord-korea
er stond iedergeval een bericht dat Rumsfeld al plannen had voor Syria ook op papier maar dat ze waren afgwezen omdat ze het al te druk hadden in Irak en Afganistan die voor Iran zal erook wel liggen maar Noord-Korea ho maar daar schijten ze voor
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  dinsdag 15 april 2003 @ 22:09:17 #94
50671 Strijder
In Extremis
pi_9803628
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:05 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Net zoals we nu weten, dat het plan voor de aanval van Irak al meer dan een jaar klaarlag. Over een oorlogsplan tegen Syrie heb ik nog niets gehoord, maar het zou me toch wel heel erg verbazen als dat ook niet al lang klaar ligt.


Geloof ik graag, dat ze die plannen al langer hadden. De meeste landen zullen denk ik wel scenario's hebben liggen hoe je je buurland kan aanvallen ( voor het geval dat ). Het probleem met de VS is dat ze denken ( ? ) dat je die ook moet gebruiken ( alhoewel Irak en Syrië nou niet echt buurlanden van de VS zijn ( wel weer van Israël, maar da's weer een ander onderwerp ) ).
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_9803795
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:09 schreef Strijder het volgende:

[..]

Geloof ik graag, dat ze die plannen al langer hadden. De meeste landen zullen denk ik wel scenario's hebben liggen hoe je je buurland kan aanvallen ( voor het geval dat ). Het probleem met de VS is dat ze denken ( ? ) dat je die ook moet gebruiken ( alhoewel Irak en Syrië nou niet echt buurlanden van de VS zijn ( wel weer van Israël, maar da's weer een ander onderwerp ) ).


Je slaat de spijker op zijn kop.

Liever een vriendelijke en diplomatieke VN aan het roer, dan een USA die er toch allemaal schijt aan heeft, zolang zij er maar beter van worden. De VN is in ieder geval oprecht tegen onnodig mensen doodmaken en voor iedereen in zijn of haar waarde laten.

pi_9807442
quote:
US starts military-build along Iraq's border with Syria: German daily

Berlin, April 14, IRNA -- The United States has apparently began a
major military build-up along Iraq's western borders with Syria, the
daily Bild cited confidential remarks by an unidentified US general.

New American troop contingents and heavy military hardware,
including A-10 fighter planes, M1 'Abrams' tanks, 'Apache' combat
helicopters and massive bomb arsenals, have been secretly deployed in
the Iraqi town of Ar-Rutbah .

Washington has repeatedly threatened Damascus over the past days
for allegedly aiding the deposed Iraqi regime of Saddam Hussein.

Syria has dismissed the American charges.


Het word toch wat meer dan alleen maar dreigen.
  woensdag 16 april 2003 @ 02:11:19 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_9807545
debka.com

Day 27 of Iraq War

Ultimatum for Assad as US Special Forces Land

Although President George W. Bush and administration spokesmen have carefully skirted any explicit threat of military action against Syria, DEBKAfiles military sources report that Sunday night, April 12, small teams of American undercover troops were already inside Syria marking out the hideouts of Saddams close family, his top lieutenants, military leaders and the directors of his banned weapons programs. US special forces troops were additionally directed to locate the men who drive the operational arms of the Hizballah, Jihad Islami and Hamas terror groups.

Twenty-four hours later, Monday night, three events brought Syria even closer to becoming the object of direct American action, additionally placing France in Washingtons sights - albeit for a different kind of punishment. Syria faces imminent economic sanctions at best although, since experience shows they never work, military action is very much on the cards. France stands to pay a diplomatic and financial price for certain actions that have come to light.

DEBKAfiles Washington sources describe the White House as particularly incensed over the following pieces of intelligence:

A. Documents coming to light in Baghdad directly incriminate Syria as a full partner in the financing, development and concealment of Iraqs weapons of mass destruction programs. A source familiar with the new data reveals that Syria was not only a full partner but active in every stage of these programs to the point that they deserve to be called Iraqi-Syrian, not just Iraqi, undertakings.

Well before the UN weapons inspectors came on the scene last year, the Syrian president Bashar Assad took it upon himself to conceal the banned weapons, one by one, as they came off the production line. Syrias support for Iraq in the UN Security Council and the attacks leveled by foreign minister Farouk a-Sharah against Washington, for venturing to accuse Iraq of concealing weapons of mass destruction, were staged to misdirect attention from the biggest political, intelligence and military fraud perpetrated since the Cold War ended.

Washingtons indignation over these discoveries has been manifested in a torrent of warnings to, and charges against Damascus in the last three days. Defense secretary Donald Rumsfeld took the opportunity of the warm welcome he gave the visiting Kuwait ruler on Monday, April 14, to produce intelligence that Syria had conducted chemical weapons tests in the last year.

He could have said more. According to DEBKAfiles Washington sources, the defense secretary was also informed that in the same period Syria test-fired missiles fitted with chemical warheads from Aleppo in the north to Djebel Druze in the south near the Syrian-Iraqi-Jordan border junction. Damascus carried out the test on behalf of the Iraqi-Syrian partnership for developing unconventional weapons.

B. The details of the comprehensive military collaboration treaty Assad secretly concluded with the now deposed Iraqi ruler Saddam Hussein that were first exposed in DEBKAfile in September 2000 are only now emerging in full. Under its terms, Syria was bound to furnish an escape hatch for fleeing Iraqi military, political, scientific and intelligence top echelons working on the banned weapons programs, as well as providing concealed locations for production to continue. Damascus was therefore committed to taking over the shared WMD projects from the point they were interrupted by a war emergency in Baghdad.

C. This discovery relates to the aid rendered Syria by France. DEBKAfiles exclusive intelligence and military sources reveal that, from Monday night, April 14, groups of Iraqi military and scientific leaders have been transferred from Syria to France. This came about as a result of President Chirac consenting to help Assad live up to his commitments to Saddam Hussein and keep their forbidden weapons out of sight and their existence denied.

These discoveries led the Bush administration to slap down before Damascus a three-part ultimatum:

1. First, in view of Syrias long record as sponsor of terror, the Assad regime is required to dismantle at once the command centers of the Lebanese Hizballah and the Palestinian Jihad Islami and Hamas Damascus headquarters and turn their leaders over to the United States. A list of names is supplied.

2. To hand over without delay all the weapons of mass destruction on its territory, whether they are Iraqi or Syrian.

3. To surrender to the Americans at once every one of the hundreds of Iraqi regime members, including Saddam kinsmen, granted asylum in Syria.

Assads failure to deliver would result in the United States acting to force his compliance.

Washingtons ultimatum evoked a frantic Arab reaction. Saudi foreign minister Saudi Al-Faisal went to Damascus to warn the Syrian ruler of grave consequences should he persist in defying the Americans. He advised him to call an urgent Arab foreign ministers meeting for Friday, April 18, and ask the Arab world to back him up in meeting Washingtons demands. The Syrian ruler has not yet informed the Saudi minister of his intentions.

Though not unaware of the danger hanging over his head, Assad is showing the same kind of stubbornness as Saddam Hussein his ally exhibited when he was urged by a procession of diplomatic well-wishers to show flexibility or go into voluntary exile so as to avert an American invasion.

A brief anecdote indicates the deceptive nature of the Syrian-Iraqi alliance. Iraqs UN ambassador Mohammed Al-Douri, the first Saddam regime official to concede his countrys defeat (The game is over), aroused some sympathy when he burst into tears in New York and vowed to devote his life to a peaceful future for his people. He announced he would be going to Paris.

Well, DEBKAfiles intelligence sources have discovered that the weeping ambassador stayed in Paris only long enough to catch the next plane to Damascus, where he joined his not exactly peace-loving brother, who turns out to be the deposed vice president Izzat Ibrahim Al-Douri.

pi_9810121
quote:
Op woensdag 16 april 2003 01:54 schreef MelkKoe het volgende:

[..]

Het word toch wat meer dan alleen maar dreigen.


Vreemd, als ik het volgende bericht mag geloven:
http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/04/15/sprj.irq.war.main/index.html
quote:
Powell, who held a news conference in Washington Tuesday, also said the United States has concerns about two of Iraq's neighbors -- Syria and Iran -- but that "there is no war plan" to attack other countries.
pi_9811473
Mooie manouvre om het ongenoegen dat is ontstaan in Irak op de achtergrond te drukken. zoals al was voorspeld moeten de irakezen weinig van de VS! Sadam is weg nu mogen de VS weer vertrekken.
  woensdag 16 april 2003 @ 12:52:54 #100
16715 Mylene
*schatje*
pi_9813531
Syrië heeft het recht om zelf haar beleid te voeren zoals ze het zelf willen.Het is een souvereine staat en zolang die geen internationale rechtsregels met de voeten treedt heeft geen enkele andere staat het recht om wetten te stellen.
  woensdag 16 april 2003 @ 12:54:32 #101
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9813560
quote:
Op woensdag 16 april 2003 12:52 schreef schatje het volgende:
Syrië heeft het recht om zelf haar beleid te voeren zoals ze het zelf willen.Het is een souvereine staat en zolang die geen internationale rechtsregels met de voeten treedt heeft geen enkele andere staat het recht om wetten te stellen.
Hetzelfde gold voor Irak. Zolang de VR geen uitspraak had gedaan over de uit te voeren sancties was er geen grondslag voor een inval.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  woensdag 16 april 2003 @ 13:03:47 #102
16715 Mylene
*schatje*
pi_9813794
quote:
Op woensdag 16 april 2003 12:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Hetzelfde gold voor Irak. Zolang de VR geen uitspraak had gedaan over de uit te voeren sancties was er geen grondslag voor een inval.


Precies.
  woensdag 16 april 2003 @ 13:04:41 #103
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9813823
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Precies.


Dus waarom denk je dat Amerika zich er nu wel wat van aantrekt?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  woensdag 16 april 2003 @ 13:07:20 #104
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9813895
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dus waarom denk je dat Amerika zich er nu wel wat van aantrekt?


De spreekwoordelijke druppel voor de beslissing van mensen die de macht hebben in de regering Bush?

Rumsfeld, Wolfowitz, ea. willen het liefst elk land aanvallen, maar er zijn ook sommige (Powell) die de volgende keer geen steun geven oid.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 16 april 2003 @ 13:09:36 #105
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9813955
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De spreekwoordelijke druppel voor de beslissing van mensen die de macht hebben in de regering Bush?

Rumsfeld, Wolfowitz, ea. willen het liefst elk land aanvallen, maar er zijn ook sommige (Powell) die de volgende keer geen steun geven oid.


De verkiezingen naderen. Als ze hun baantje nog 4 jaar willen houden, zullen ze beslissen wat electoraal het lekkerst ligt.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  woensdag 16 april 2003 @ 13:11:06 #106
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9813999
quote:
Op woensdag 16 april 2003 12:52 schreef schatje het volgende:
Syrië heeft het recht om zelf haar beleid te voeren zoals ze het zelf willen.Het is een souvereine staat en zolang die geen internationale rechtsregels met de voeten treedt heeft geen enkele andere staat het recht om wetten te stellen.
Lekker belangrijk. Het is een smerig land dat allerlei PLO, HAMAS, Hezbollah en meer van dat soort gein zijn gang laat gaan, dus ik hoop dat de VS ook dat nest even gaan uitroken.

En niemand kan ze toch stoppen, dus was jullie er allemaal van vinden is inrelevant

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 16 april 2003 @ 13:20:38 #107
16715 Mylene
*schatje*
pi_9814259
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dus waarom denk je dat Amerika zich er nu wel wat van aantrekt?


Dat denk ik helemaal niet lieverd.
  woensdag 16 april 2003 @ 13:23:55 #108
16715 Mylene
*schatje*
pi_9814352
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De spreekwoordelijke druppel voor de beslissing van mensen die de macht hebben in de regering Bush?

Rumsfeld, Wolfowitz, ea. willen het liefst elk land aanvallen, maar er zijn ook sommige (Powell) die de volgende keer geen steun geven oid.


Eerst een paar subtiele opmerkingen, daarna indirecte, vervolgens directe beschuldigingen.Powell komt weer met een paar getructe satellietfoto's van mobiele chemische productie units, etc., etc.Oftewel, carte blanche om een inval in Syrië te doen.En Powell is niet meer de duif die ie ooit was hoor.
  woensdag 16 april 2003 @ 13:26:17 #109
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9814421
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:23 schreef schatje het volgende:

[..]

Eerst een paar subtiele opmerkingen, daarna indirecte, vervolgens directe beschuldigingen.Powell komt weer met een paar getructe satellietfoto's van mobiele chemische productie units, etc., etc.Oftewel, carte blanche om een inval in Syrië te doen.En Powell is niet meer de duif die ie ooit was hoor.


Nee, die is inderdaad helemaal om
  woensdag 16 april 2003 @ 13:27:50 #110
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9814475
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:20 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat denk ik helemaal niet lieverd.


Dat weet ik wel, snoepje
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 13:31:58 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9814586
get a r00m people
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 april 2003 @ 13:32:42 #112
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9814604
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:31 schreef sp3c het volgende:
get a r00m people
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9816434
Syria seeks WMD-free zone in Middle East
Syria says it is prepared to sign a treaty, under United Nations supervision, banning weapons of mass destruction across the Middle East.

The United States has accused Syria of developing chemical weapons, as well as harbouring terrorists and fleeing Iraqi leaders.

Syria denies the allegations.

Asked on SBS Television's Dateline program if Syria reserves the right to produce either chemical or nuclear weapons, Foreign Minister, Farouk al Sharaa gave this reply.

"I'll give you a very strict and specific answer," he said.

"We are ready, I mean Syria is ready, to sign a treaty under the UN supervision to make the whole Middle East a zone free from all mass destruction weapons; nuclear, chemical and biological."


http://www.abc.net.au/news/newsitems/s833941.htm

Dit zullen Israel en de VS niet leuk vinden

  woensdag 16 april 2003 @ 14:52:00 #114
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9816501
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:49 schreef Chadi het volgende:
Syria seeks WMD-free zone in Middle East
Syria says it is prepared to sign a treaty, under United Nations supervision, banning weapons of mass destruction across the Middle East.

The United States has accused Syria of developing chemical weapons, as well as harbouring terrorists and fleeing Iraqi leaders.

Syria denies the allegations.

Asked on SBS Television's Dateline program if Syria reserves the right to produce either chemical or nuclear weapons, Foreign Minister, Farouk al Sharaa gave this reply.

"I'll give you a very strict and specific answer," he said.

"We are ready, I mean Syria is ready, to sign a treaty under the UN supervision to make the whole Middle East a zone free from all mass destruction weapons; nuclear, chemical and biological."


http://www.abc.net.au/news/newsitems/s833941.htm

Dit zullen Israel en de VS niet leuk vinden


Het is goed dat Syrië deze weg kiest.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Overall beste user 2022 woensdag 16 april 2003 @ 14:59:39 #115
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_9816676
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het is goed dat Syrië deze weg kiest.


Tja, het legt de bal bij Israel en de VS.

Slimme move van Syrie.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 16 april 2003 @ 14:59:42 #116
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9816678
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het is goed dat Syrië deze weg kiest.


Je neemt in ieder geval de VS op een vreselijke manier de wind uit de zeilen. Ik vind deze reactie wel ludiek eigenlijk
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 15:00:02 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9816684
perfect nu alleen Iran nog en we hebben zowaar bijna een veilig midden oosten.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 woensdag 16 april 2003 @ 15:01:54 #118
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_9816735
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:00 schreef sp3c het volgende:
perfect nu alleen Iran nog en we hebben zowaar bijna een veilig midden oosten.
En Israel niet te vergeten.

Dat land heeft ook geen anti-C+B wapens verdrag getekend.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:12:17 #119
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_9817010
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:01 schreef Ulx het volgende:

En Israel niet te vergeten.

Dat land heeft ook geen anti-C+B wapens verdrag getekend.


En heeft iig nucleaire wapens in bezit.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:21:08 #120
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9817270
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:12 schreef Tia_Tijger het volgende:


En heeft iig nucleaire wapens in bezit.


Wat niet verboden is
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 15:23:39 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9817340
en niet bevestigd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:27:51 #122
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9817444
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:23 schreef sp3c het volgende:
en niet bevestigd
Wapeninspecteurs erop af sturen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9817523
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wapeninspecteurs erop af sturen.


Dat zal de VS weer eens stoppen met een veto.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:38:32 #124
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9817709
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:27 schreef Sidekick het volgende:


Wapeninspecteurs erop af sturen.


Waarom? die gingen toch ook niet naar India?

Irak had zelf gezegt dat ze nooit kernwapens zouden ontwikkelen, bv Israel heeft dat nooit gezegt.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 15:40:42 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9817755
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wapeninspecteurs erop af sturen.


niet zolang Israel dat verdrag niet ondertekend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:42:18 #126
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9817809
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:38 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Waarom? die gingen toch ook niet naar India?

Irak had zelf gezegt dat ze nooit kernwapens zouden ontwikkelen, bv Israel heeft dat nooit gezegt.


Ik begrijp he-le-maal niets van jouw post.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 16 april 2003 @ 15:44:41 #127
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9817876
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:42 schreef Sidekick het volgende:

Ik begrijp he-le-maal niets van jouw post.


Dan is er iets mis met je, misschien de hitte?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9817921
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet zolang Israel dat verdrag niet ondertekend


Net zoals Syrie

Maar aangezien de Amerikanen zo tegen WMD zijn in het Midden Oosten zou het toch mooi zijn als al die landen er geen hadden??? !

  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 15:51:17 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9818041
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Net zoals Syrie

Maar aangezien de Amerikanen zo tegen WMD zijn in het Midden Oosten zou het toch mooi zijn als al die landen er geen hadden??? !


Syrië stelt het verdrag zelf voor ... zo lekker achterlijk zijn als ze het zelf dan niet ondertekenen

en het zou ook mooi zijn als al die landen niet om de 20 jaar oid Israel de zee in probeerden te duwen maar dromen zijn bedrog enzo

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9818154
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

Syrië stelt het verdrag zelf voor ... zo lekker achterlijk zijn als ze het zelf dan niet ondertekenen

en het zou ook mooi zijn als al die landen niet om de 20 jaar oid Israel de zee in probeerden te duwen maar dromen zijn bedrog enzo


het zou pas achterlijk zijn als ze het WEL tekenen zonder dat Israel het ondertekend.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:56:01 #131
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9818184
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:44 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dan is er iets mis met je, misschien de hitte?


Waarschijnlijk, zou het nog een keer uit willen leggen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 16 april 2003 @ 15:56:51 #132
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9818215
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:56 schreef Sidekick het volgende:

Waarschijnlijk, zou het nog een keer uit willen leggen?


Nee eigenlijk niet.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 15:57:23 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9818233
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

het zou pas achterlijk zijn als ze het WEL tekenen zonder dat Israel het ondertekend.


mjah dan plaatst dat voorstel van ze wel in een ander daglicht....

"als Israel internationale waarnemers & wapeninspecteurs toelaat, dan willen wij dat daarna eventueel ook wel doen"

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 april 2003 @ 16:02:03 #134
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9818398
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah dan plaatst dat voorstel van ze wel in een ander daglicht....

"als Israel internationale waarnemers & wapeninspecteurs toelaat, dan willen wij dat daarna eventueel ook wel doen"


Hoezo ander daglicht? Dit willen ze juist (of ze willen de VS + Israel alleen maar voor het blok zetten).

Ze bedoelen natuurlijk dat regels tav C-wapens ook moeten gelden voor Israel.

Syrië zit in een betere positie dan Irak, die al jaren niet goed genoeg had meegewerkt aan resoluties.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 16 april 2003 @ 16:03:10 #135
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9818441
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:56 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet.



Jammer.

Dan moet ik concluderen dat je het met me eens bent, als ik zeg dat zowel Syrië als Israel moeten ontwapenen (ABC-wapens).

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 16 april 2003 @ 16:05:58 #136
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9818555
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:03 schreef Sidekick het volgende:



Jammer.


Lees het anders later nog eens, ik ga niet redelijke simpele materie uitleggen omdat jij het warm hebt.
quote:
Dan moet ik concluderen dat je het met me eens bent, als ik zeg dat zowel Syrië als Israel moeten ontwapenen (ABC-wapens).
Nee, Syrie wel en Israel niet.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9818573
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah dan plaatst dat voorstel van ze wel in een ander daglicht....

"als Israel internationale waarnemers & wapeninspecteurs toelaat, dan willen wij dat daarna eventueel ook wel doen"


Nee nee het is heel duidelijk "Wij laten inspecties toe als Israel dat ook toelaat"
En het is juist dat ze niet ondertekend hebben anders zou dat verdrag tegen ze zijn gebruikt door de VS. Nu kan de VS niks doen omdat het voorstel van Syrie Israel erbij betrekt..en tjah dat mag natuurlijk weer niet! Is een gewoon recht toe recht aan oplossing van Syrie...en daar valt niks op af te dingen.

Sterker nog dit voorstel gaat zover dat het zegt "wij willen onze regio (MO) WMD vrij maken. Willen de VS ons daarbij helpen?"

[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 16-04-2003 16:09]

  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:08:16 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9818636
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]


Jammer.

Dan moet ik concluderen dat je het met me eens bent, als ik zeg dat zowel Syrië als Israel moeten ontwapenen (ABC-wapens).


ze hoeven wat mij betreft beiden niet te ontwapenen zolang Syrië zijn banden met internationaal erkende terroristen maar verbreekt.

Vooralsnog zijn we nog steeds 'in oorlog met het terrorisme' er is dus de oorlog verklaard aan een aantal organisatie's, Hezbollah staat ook op die lijst zolang Syrië niet duidelijk laat zien dat ze hun oude kameraden de deur uit hebben gezien moeten ze niet verbaasd zijn als 'we' het ff komen controleren (goed of kwaadschiks)

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:09:57 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9818683
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nee nee het is heel duidelijk "Wij laten inspecties toe als Israel dat ook toelaat"
En het is juist dat ze niet ondertekend hebben anders zou dat verdrag tegen ze zijn gebruikt door de VS. Nu kan de VS niks doen omdat het voorstel van Syrie Israel erbij betrekt..en tjah dat mag natuurlijk weer niet! Is een gewoon recht toe recht aan oplossing van Syrie...en daar valt niks op af te dingen.


dat is toch onzin?

Als ze echt goed initaitief willen tonen dan openen ze nu de deuren en zeggen ze 'kijk, we hebben nix' niet eerst eisen gaan stellen.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9818757
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze hoeven wat mij betreft beiden niet te ontwapenen zolang Syrië zijn banden met internationaal erkende terroristen maar verbreekt.

Vooralsnog zijn we nog steeds 'in oorlog met het terrorisme' er is dus de oorlog verklaard aan een aantal organisatie's, Hezbollah staat ook op die lijst zolang Syrië niet duidelijk laat zien dat ze hun oude kameraden de deur uit hebben gezien moeten ze niet verbaasd zijn als 'we' het ff komen controleren (goed of kwaadschiks)


Hezbollah zijn geen terroristen. Het westen bepaald niet wie wel en wie niet terroristen zijn.
pi_9818843
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is toch onzin?

Als ze echt goed initaitief willen tonen dan openen ze nu de deuren en zeggen ze 'kijk, we hebben nix' niet eerst eisen gaan stellen.


Dat is niet in het belang van hun Nationale veiligheid. Dat weet jij dondersgoed! En ze stellen geen eisen die onredelijk zijn. De VS wil die zone WMD vrij maken nou dat vinden die lui uit syrie een goed voorstel. Wanneer is die bijeenkomst??
pi_9818883
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:08 schreef sp3c het volgende:

Vooralsnog zijn we nog steeds 'in oorlog met het terrorisme' er is dus de oorlog verklaard aan een aantal organisatie's, Hezbollah staat ook op die lijst zolang Syrië niet duidelijk laat zien dat ze hun oude kameraden de deur uit hebben gezien moeten ze niet verbaasd zijn als 'we' het ff komen controleren (goed of kwaadschiks)


Het land wat het meest terroristen steund is nog altijd de VS zelf, zoals de Taliban die ze jaren lang ondersteund hebben. Zoals Israel wat ze jaren lang ook financieel steunen. Wanneer gaat Israel hun bezette land eens teruggeven?
  woensdag 16 april 2003 @ 16:17:11 #143
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9818908
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:12 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hezbollah zijn geen terroristen. Het westen bepaald niet wie wel en wie niet terroristen zijn.


Ze zijn toch door de VN officieel erkend als terroristisch?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9818959
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ze zijn toch door de VN officieel erkend als terroristisch?


Niet dat ik weet.
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:19:33 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9818969
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:12 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hezbollah zijn geen terroristen. Het westen bepaald niet wie wel en wie niet terroristen zijn.


er zitten niet enkel westerse landen in de VN zoals jij weet en als Hezbollah geen terroristisch organisatie is dan weet ik het ook niet meer
quote:
Dat is niet in het belang van hun Nationale veiligheid. Dat weet jij dondersgoed! En ze stellen geen eisen die onredelijk zijn. De VS wil die zone WMD vrij maken nou dat vinden die lui uit syrie een goed voorstel. Wanneer is die bijeenkomst??
een beter milieu begint bij jezelf, als Syrië dergelijke afspraken wil maken dan zal Syrië het initiatief moeten nemen en niet wachten tot Israel volledig uitgepluist is.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 april 2003 @ 16:20:50 #146
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9819011
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

een beter milieu begint bij jezelf, als Syrië dergelijke afspraken wil maken dan zal Syrië het initiatief moeten nemen en niet wachten tot Israel volledig uitgepluist is.


Nee, als de VS dergelijke afspraken wilt, dan moeten zij initiatief tonen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:21:38 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9819032
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:16 schreef MelkKoe het volgende:

[..]

Het land wat het meest terroristen steund is nog altijd de VS zelf, zoals de Taliban die ze jaren lang ondersteund hebben.


blablablablabla Nederland heeft jarenlangtegen de zee gevochtten, betekend dit dat we niet meer mogen varen?
quote:
Zoals Israel wat ze jaren lang ook financieel steunen. Wanneer gaat Israel hun bezette land eens teruggeven?
zodra ze zeker weten dat ze niet 2 seconde nadat ze dat land terug hebben gegeven er vandaan beschoten worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9819060
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

er zitten niet enkel westerse landen in de VN zoals jij weet en als Hezbollah geen terroristisch organisatie is dan weet ik het ook niet meer
[..]

een beter milieu begint bij jezelf, als Syrië dergelijke afspraken wil maken dan zal Syrië het initiatief moeten nemen en niet wachten tot Israel volledig uitgepluist is.


Wanneer heeft de VN hezbollah aangekaart als Terroristisch??? Laat dat eens zien!

En ten tweede het ontwapenen van WMD kan tegelijk zoals dat meestal gebeurt bij 2 landen. En als Bezetter (242) mag Israel het voortouw nemen.

  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:22:33 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9819063
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, als de VS dergelijke afspraken wilt, dan moeten zij initiatief tonen.


we weten hoe de VS initiatief toont en ik denk niet dat dat een goede zaak is voor Syrië
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9819099
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

we weten hoe de VS initiatief toont en ik denk niet dat dat een goede zaak is voor Syrië


Denk ook niet dat dat een goede zaak zal zijn voor de VS en Israel.
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:25:20 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9819127
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:24 schreef Chadi het volgende:

[..]

Denk ook niet dat dat een goede zaak zal zijn voor de VS en Israel.


leg uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:27:41 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9819184
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:22 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wanneer heeft de VN hezbollah aangekaart als Terroristisch??? Laat dat eens zien!


dan zou ik is moeten gaan zoeken en daar heb ik nu weinig zin an
quote:
En ten tweede het ontwapenen van WMD kan tegelijk zoals dat meestal gebeurt bij 2 landen. En als Bezetter (242) mag Israel het voortouw nemen.
wat maakt het nou uit, Israel is niet degene die hier een wit voetje probeert te halen. Als de Damascus aan wil tonen dat ze wel degenlijk bereid is om mee te werken dan moeten ze dat vooral doen, niemand die ze tegenhoud maar betrek hier geen anderen in.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9819201
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

leg uit


Wat denk je zelf??
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:28:55 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9819220
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat denk je zelf??


van niet?

anders zou ik geen uitleg vragen

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 april 2003 @ 16:29:15 #155
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9819228
Een hoop info maar wel gepast.



Syria

Does Syria sponsor terrorism?

Yes. Syria, a secular dictatorship with one of the worlds worst human rights records, has been on the State Department list of countries sponsoring terrorism since the lists inception in 1979. However, Syria has not been directly involved in terrorist operations since 1986, according to the State Department, and it bars Syria-based groups from launching attacks from Syria or targeting Westerners. But Syria has been involved in numerous past terrorist acts and still supports several terrorist groups.

What terrorist groups has Syria supported?

Syriaalong with Irangives the Lebanese militia Hezbollah substantial amounts of financial, training, weapons, explosives, political, diplomatic, and organizational aid, according to the State Department. Iranian arms bound for Hezbollah regularly pass through Syria, experts say. Syria, which has effectively occupied and controlled neighboring Lebanon since 1990, has also let Hezbollah operate in Lebanon and attack Israel, often ratcheting up regional tensions.

Syria has also provided training, weapons, safe haven, and logistical support to both leftist and Islamist Palestinian hard-liners. The far-left Popular Front for the Liberation of Palestine-General Command and the fundamentalist Palestinian Islamic Jihad have their headquarters in Damascus, and other terrorist groups, including the Islamist group Hamas and the leftist Popular Front for the Liberation of Palestine, maintain offices there.

From 1980 until 1998, the Kurdistan Workers Party, which sought an independent Kurdish state, used Syria as a headquarters and base of operations against neighboring Turkey.

How did Syria react to September 11?

Syrian President Bashar al-Asadan ophthalmologist who came to power after the death in June 2000 of his long-ruling father, Hafiz al-Asadcondemned the September 11 attacks. Syria has also reportedly shared some intelligence with the United States about Osama bin Ladens al-Qaeda network, even as Asads regime continues to sponsor terrorist groups. In April 2002, President Bush said that the time had come for Syria to decide which side of the war against terror it is on.

Does the Syrian government have ties to al-Qaeda?

No. The secular, Arab nationalist Syrian government is hostile to bin Ladens Islamist network, which it views as a terrorist organization; Damascus differentiates between the Sunni Muslim fundamentalists of al-Qaeda and groups it sees as national liberation movements, such as Hezbollah and Palestinian groups. Also, experts say, Syria, which is ruled mostly by Alawites, an often marginalized Shiite sect, is more broadly concerned that Islamists could rally the countrys Sunni majority against the regime. So in the past, the dictatorial Baath Party has dealt harshly with domestic Islamists. In 1982, Asad quashed an uprising organized by the Muslim Brotherhood, a Sunni group, in the central Syrian city of Hama, bulldozing neighborhoods and killing an estimated 10,000 people. The brutal response to the Hama uprising deterred further Islamist activism in Syria, experts say.

Does Syria cooperate with other state sponsors of terrorism?

Yes. Syria and Iran work together over issues related to Hezbollah. Syria also has a complicated relationship with neighboring Iraq, a regional rival governed by another wing of the Baath Party. Syria joined the U.S.-led coalition to drive Iraq out of Kuwait during the 1991 Gulf War, but ties have since warmed somewhat. Syria signed a free trade agreement with Iraq in 2001 and is the primary conduit for Iraqi oil pumped and sold in defiance of U.N. sanctions, thereby providing Saddam Hussein with a large source of illegal income. U.S. pressure on Syria to curtail the flow of Iraqi oil has been unsuccessful.

Does Syria have weapons of mass destruction?

Yesand the ballistic missiles to deliver them, according to U.S. defense and intelligence reports. Syria has an active chemical weapons program, including significant reserves of the deadly nerve agent sarin. Its research programs are trying to develop even more toxic nerve agents. It also has a biological weapons program, but experts say Syria is incapable of producing and weaponizing large quantities of dangerous germs without substantial foreign help. Syria is not currently trying to build or buy nuclear weapons, experts say.

What have U.S.-Syria relations been like since September 11?

Complicated, experts say. Syria and the United States have shared intelligence about al-Qaeda, according to U.S. government sources, and FBI and CIA officials have reportedly traveled to Syria to meet with Syrian intelligence officers. The two countries are also said to be cooperating to gather information about what the September 11 hijacker Muhammad Atta did while researching his university thesis in the Syrian city of Aleppo in the 1990s and about Syrian-born individuals who investigators say were connected to the al-Qaeda cell in Hamburg, Germany, involved in the September 11 attacks. Syria has reportedly allowed U.S. officials to put questions to an alleged al-Qaeda associate who its holding, a Syrian-born German citizen first detained in Morocco.

But Syria has been less forthcoming about terrorist groups closer to home, whose anti-Israel attacks Syria considers legitimate resistance. In April 2002, President Bush warned, Syria has spoken out against al-Qaeda. We expect it to act against Hamas and Hezbollah as well. As the Israeli-Palestinian crisis escalated in spring 2002, Hezbollah stepped up its attacks on a disputed border area held by Israel. Vice President Cheney called Asad to complain, and Secretary of State Colin Powell visited Damascus in April 2002 to urge Syria to restrain Hezbollah.

Could Syria be a target in the U.S.-led war on terrorism?

Since September 11, some U.S. commentators and officials have suggested that the war on terrorism include action against Syria. But, perhaps with Syrian cooperation against al-Qaeda in mind, the White House has not yet ranked Syria alongside Iran, Iraq, and North Korea, the three state sponsors of terrorism President Bush has labeled an axis of evil. Syrias inclusion on the U.S. list of states that sponsor terrorism makes it ineligible for U.S. aid and arms sales and subject to some economic sanctions, but unlike other listed states such as Cuba and Iraq, Syria has full diplomatic relations with the United States and has avoided comprehensive sanctions.

Was Syria involved in the Arab-Israeli peace process?

Yesup to a point. Syria fought Israel in 1948, 1967 (when it lost the Golan Heights), 1973, and 1982 and still does not recognize the Jewish state. In 1974, the sides signed their first pact, a U.S.-brokered separation-of-forces deal. After the 1991 Gulf War, Syrian Foreign Minister Farouk al-Shaara attended the Arab-Israeli peace conference in Madrid. But subsequent 1990s attempts to swap the Golan Heights for peace and normal relations failed, despite extensive U.S. involvement. Syria also housed several Palestinian terror groups opposed to Yasir Arafats 1993 peace deal with Israel. In April 2002, Syria signed onto an Arab League peace proposal, pushed by Saudi Arabia, that proposed trading normal relations with Israel for an Israeli pullback to its 1967 borders, a return for Palestinian refugees, and a Palestinian state.

Does Syria sit on the U.N. Security Council?

Yes. In October 2001, the U.N.s Asian bloc chose Syria to take a Security Council seat, despite Western complaints about having a dictatorship linked to terrorism on such an important body. (Two-year terms on the Security Council are allocated by the U.N. regional groups.) The United States did not mount a major campaign to block the Syrian bid. Once on the U.N. Security Council, Syria raised American ire in January 2002 by comparing Israeli demolition of houses in the Gaza Strip to the World Trade Center attack and by abstaining from a March 2002 resolution calling for an Israeli-Palestinian cease-fire that Syria saw as insufficiently critical of Israel.



Copyright ©2003 Council on Foreign Relations

http://www.terrorismanswers.com/sponsors/syria_print.html

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9819279
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:21 schreef sp3c het volgende:
blablablablabla Nederland heeft jarenlangtegen de zee gevochtten, betekend dit dat we niet meer mogen varen?
Geweldige vergelijking
quote:
zodra ze zeker weten dat ze niet 2 seconde nadat ze dat land terug hebben gegeven er vandaan beschoten worden
Leuk smoesje ja, maar als je er dan op gaat bouwen valt het een beetje in het niets
pi_9819283
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan zou ik is moeten gaan zoeken en daar heb ik nu weinig zin an
[..]

wat maakt het nou uit, Israel is niet degene die hier een wit voetje probeert te halen. Als de Damascus aan wil tonen dat ze wel degenlijk bereid is om mee te werken dan moeten ze dat vooral doen, niemand die ze tegenhoud maar betrek hier geen anderen in.


Damascus heeft aangegeven bereid te zijn om WMD vrij te zijn. Nu ligt de Bal bij de VS en Israel. Je verwacht toch ook niet van de VS dat ze tijdens de Koude oorlog tegen de russen zouden zeggen van "hee jongens kijk we hebben niks meer.. Nu jullie!"
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:34:23 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9819392
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:31 schreef MelkKoe het volgende:

[..]

Geweldige vergelijking


mwah op onzin kun je dan ook alleen maar onzin verwachten
quote:
[..]

Leuk smoesje ja, maar als je er dan op gaat bouwen valt het een beetje in het niets


want?
ga maar is na wat Ehud Barak allemaal voor de Palestijnen heeft gedaan (soldaten terugtrekken, land teruggeven) en wat dit voor reactie heeft gehad (escalatie van het geweld naar de tweede entifadah).
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:35:25 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9819415
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:31 schreef Chadi het volgende:

[..]

Damascus heeft aangegeven bereid te zijn om WMD vrij te zijn. Nu ligt de Bal bij de VS en Israel. Je verwacht toch ook niet van de VS dat ze tijdens de Koude oorlog tegen de russen zouden zeggen van "hee jongens kijk we hebben niks meer.. Nu jullie!"


ze kunnen op zijn minst zeggen "kijk we hebben wat vernietigd ... nu jullie!" zo gaat dat in de grote mensen wereld

maar nee ze komen niet verder dan "wij willen wel in de sloot springen maar dan moet Israel eerst springen"

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9819435
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah op onzin kun je dan ook alleen maar onzin verwachten
[..]

want?
ga maar is na wat Ehud Barak allemaal voor de Palestijnen heeft gedaan (soldaten terugtrekken, land teruggeven) en wat dit voor reactie heeft gehad (escalatie van het geweld naar de tweede entifadah).


Palestina/Israel topic zit iets verder!
  woensdag 16 april 2003 @ 16:37:36 #161
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9819474
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze kunnen op zijn minst zeggen "kijk we hebben wat vernietigd ... nu jullie!" zo gaat dat in de grote mensen wereld


Irak heeft dat ook gedaan. Geen slimme tactiek. Dan heet dat een slim spelletje omde boel te vertragen.
quote:
maar nee ze komen niet verder dan "wij willen wel in de sloot springen maar dan moet Israel eerst springen"
Nee, beide tegelijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9819477
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:34 schreef sp3c het volgende:
mwah op onzin kun je dan ook alleen maar onzin verwachten
Het is maar wat je onzin noemt. Als je reden is dat je een land aanvalt omdat het terroristen steunt terwijl je dat zelf zeker 40 jaar zelf gedaan hebt, is dat erg hypocriet.
quote:
want?
ga maar is na wat Ehud Barak allemaal voor de Palestijnen heeft gedaan (soldaten terugtrekken, land teruggeven) en wat dit voor reactie heeft gehad (escalatie van het geweld naar de tweede entifadah).
En Israel is compleet onschuldig he? Doet nooit wat verkeerd, heeft ook nooit wat verkeerd gedaan. Het enigste verschil tussen de Palestijnen en Israel is dat Israel door een groot land beschermt word, en de Palestijnen maar door kleine.
pi_9819525
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze kunnen op zijn minst zeggen "kijk we hebben wat vernietigd ... nu jullie!" zo gaat dat in de grote mensen wereld

maar nee ze komen niet verder dan "wij willen wel in de sloot springen maar dan moet Israel eerst springen"


nee nee zo werkt het niet slimmerik! Want op het moment dat ze zeggen "kijk wat we hebben gesloopt" zegt de VS "zie je wel ze hebben WMD!! En kijk wat ze niet gesloopt hebben" Wil je een echte deal dan moet je beide landen in 1 deal betrekken onder de VN vlag en simultaan.
  woensdag 16 april 2003 @ 16:39:49 #164
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_9819545
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:19 schreef sp3c het volgende:
er zitten niet enkel westerse landen in de VN zoals jij weet en als Hezbollah geen terroristisch organisatie is dan weet ik het ook niet meer
Volgens mij gaat wat betreft de Hezzbollah de vergelijking met de (katholieke) IRA wel op. Evenals de IRA (sinn fein) zijn ze tegenwoordig een politieke partij die normaal meedoet aan de democratische verkiezingen in Libanon! Daarnaast bouwen ze scholen en ziekenhuizen in arme wijken, waar zij ook hun achterban hebben.

En bovendien: de een zijn terrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder.

Kortom Hezzbollah komt er tegenwoordig op politieke wijze wel uit, net als de IRA !!!

  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:46:03 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9819711
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

nee nee zo werkt het niet slimmerik! Want op het moment dat ze zeggen "kijk wat we hebben gesloopt" zegt de VS "zie je wel ze hebben WMD!! En kijk wat ze niet gesloopt hebben" Wil je een echte deal dan moet je beide landen in 1 deal betrekken onder de VN vlag en simultaan.


"kijk we hebben inspecteurs binnengelaten '' of "kijk wij hebben het verdrag zelf iig ondertekend" dan ga nou niet over de details lopen zeuren
quote:
Palestina/Israel topic zit iets verder!
BEGIN ER DAN GVD NIET OVER LAMER
quote:
melkkoe
Het is maar wat je onzin noemt. Als je reden is dat je een land aanvalt omdat het terroristen steunt terwijl je dat zelf zeker 40 jaar zelf gedaan hebt, is dat erg hypocriet.
wat is de palestijnse authoriteit dan
quote:
En Israel is compleet onschuldig he? Doet nooit wat verkeerd, heeft ook nooit wat verkeerd gedaan. Het enigste verschil tussen de Palestijnen en Israel is dat Israel door een groot land beschermt word, en de Palestijnen maar door kleine.
dat Israel onschuldig zou zijn hoor je mij niet zeggen, waar 2 vechten hebben er 2 schuld enzo maar je kunt niet ontkennen dat het de Palestijnen/arabieren zijn die al sinds mensenheugenis proberen alle joden over de kling te jagen daar in de regio dan zie ik niet in waarom Israel zich daar niet tegen mag wapenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 april 2003 @ 16:51:22 #166
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9819843
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:39 schreef IPdaily het volgende:


Volgens mij gaat wat betreft de Hezzbollah de vergelijking met de (katholieke) IRA wel op. Evenals de IRA (sinn fein) zijn ze tegenwoordig een politieke partij die normaal meedoet aan de democratische verkiezingen in Libanon! Daarnaast bouwen ze scholen en ziekenhuizen in arme wijken, waar zij ook hun achterban hebben.

En bovendien: de een zijn terrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder.

Kortom Hezzbollah komt er tegenwoordig op politieke wijze wel uit, net als de IRA !!!


De NSDAP was dan zeker ook een soort IRA he?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9819854
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

"kijk we hebben inspecteurs binnengelaten '' of "kijk wij hebben het verdrag zelf iig ondertekend" dan ga nou niet over de details lopen zeuren
[..]

BEGIN ER DAN GVD NIET OVER LAMER
[..]

[..]

dat Israel onschuldig zou zijn hoor je mij niet zeggen, waar 2 vechten hebben er 2 schuld enzo maar je kunt niet ontkennen dat het de Palestijnen/arabieren zijn die al sinds mensenheugenis proberen alle joden over de kling te jagen daar in de regio dan zie ik niet in waarom Israel zich daar niet tegen mag wapenen


Heb nergens over de Palestijnen gesproken en geen aanvallen op de persoon..worden die blauwe figuren boos van .

Maar terug naar het verhaal ..ow en over dat joden over de kling jagen dat is echt iets Europees hoor! Niks Arabisch of zo want we hebben redelijk goed met de joden geleefd totdat ze gedeporteerd werden uit Europa en met behulp van Europa effe de geografie gingen aanpassen. Sterker nog ze leven nog steeds in Marokko nadat ze gevlucht zijn voor de Spanjaarden naar Marokko... Maar dat terzijde.

Het gaat er hier om zijn de VS en Israel bereid om na te komen wat ze van anderen verlangen. Dus gelijke rechten en plichten! Lijkt me niet meer dan redelijk toch??

pi_9819906
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:51 schreef BAZZA het volgende:

[..]

De NSDAP was dan zeker ook een soort IRA he?


leg uit?
  woensdag 16 april 2003 @ 16:54:17 #169
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9819941
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:53 schreef Chadi het volgende:

leg uit?


Die bouwde immers ook voorzieningen en trok vooral de achterbuurten in.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 16:55:38 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9819984
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Heb nergens over de Palestijnen gesproken en geen aanvallen op de persoon..worden die blauwe figuren boos van .

Maar terug naar het verhaal ..ow en over dat joden over de kling jagen dat is echt iets Europees hoor! Niks Arabisch of zo want we hebben redelijk goed met de joden geleefd totdat ze gedeporteerd werden uit Europa en met behulp van Europa effe de geografie gingen aanpassen. Sterker nog ze leven nog steeds in Marokko nadat ze gevlucht zijn voor de Spanjaarden naar Marokko... Maar dat terzijde.

Het gaat er hier om zijn de VS en Israel bereid om na te komen wat ze van anderen verlangen. Dus gelijke rechten en plichten! Lijkt me niet meer dan redelijk toch??


Nee het gaat hier om Syrië dat wapeninspecteurs wil toelaten als Israel dit eerst doet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9820005
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:54 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Die bouwde immers ook voorzieningen en trok vooral de achterbuurten in.


NSDAP had nooit als hoofd doel het verdrijven van een bezetter.
  woensdag 16 april 2003 @ 16:57:01 #172
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9820022
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee het gaat hier om Syrië dat wapeninspecteurs wil toelaten als Israel dit eerst doet


*zucht*

Nee, tegelijk.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9820031
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee het gaat hier om Syrië dat wapeninspecteurs wil toelaten als Israel dit eerst doet


Nee TEGELIJK niet perse eerst.
  woensdag 16 april 2003 @ 16:59:20 #174
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9820083
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:56 schreef Chadi het volgende:


NSDAP had nooit als hoofd doel het verdrijven van een bezetter.


De NSDAP zagen de Joden als de bezetter van Germaanse grond, ken uw geschedenis.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  woensdag 16 april 2003 @ 17:03:30 #175
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_9820179
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:59 schreef BAZZA het volgende:

[..]

De NSDAP zagen de Joden als de bezetter van Germaanse grond, ken uw geschedenis.


Maar de NSDAP was geen terroristische organisatie. En de IRA en Hezzbollah waren/zijn dat wel !
  woensdag 16 april 2003 @ 17:05:10 #176
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9820217
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:03 schreef IPdaily het volgende:


Maar de NSDAP was geen terroristische organisatie. En de IRA en Hezzbollah waren/zijn dat wel !


Zo is de NSDAP ook begonnen hoor.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  woensdag 16 april 2003 @ 17:07:47 #177
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_9820281
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:05 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Zo is de NSDAP ook begonnen hoor.


Zij zijn volgens mij toch echt als politieke partij begonnen hoor. Een foute politieke partij maar toch echt een politieke parij. Het sleutel woord is hier politieke partij.
quote:
1920

10 januari 1920 Het vredesverdrag van Versailles treedt in werking. Oprichting van de Volkenbond

24 januari Oprichting van de Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei (NSDAP). Hitler is het 555ste lid; men begint bij 500 te tellen.


pi_9820345
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:59 schreef BAZZA het volgende:

[..]

De NSDAP zagen de Joden als de bezetter van Germaanse grond, ken uw geschedenis.


Het antisemitisme was slechts 1 van de vele punten van het NSDAP. EN niet het hoofddoel van de NSDAP. Hoofddoel moet je meer zoeken in de Weimar republiek opkomend bolsjewisme en Vrede van Versailles. en noem maar op.
  woensdag 16 april 2003 @ 17:11:57 #179
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9820370
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:07 schreef IPdaily het volgende:

Zij zijn volgens mij toch echt als politieke partij begonnen hoor. Een foute politieke partij maar toch echt een politieke parij. Het sleutel woord is hier politieke partij.


Een politieke partij kan ook een terrorisme organisatie zijn.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  woensdag 16 april 2003 @ 17:13:32 #180
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9820398
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:10 schreef Chadi het volgende:
Het antisemitisme was slechts 1 van de vele punten van het NSDAP. EN niet het hoofddoel van de NSDAP. Hoofddoel moet je meer zoeken in de Weimar republiek opkomend bolsjewisme en Vrede van Versailles. en noem maar op.
Daar zijn de meningen over verdeelt, de kopstukken binnen de NSDAP hadden verschillende prioriteiten wat ook een oorzaak was van veel van hun tegenslagen maar je hebt enigzins gelijk.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9820475
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:13 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeelt, de kopstukken binnen de NSDAP hadden verschillende prioriteiten wat ook een oorzaak was van veel van hun tegenslagen maar je hebt enigzins gelijk.


Maar terug naar het onderwerp. WMD clear MO.
  woensdag 16 april 2003 @ 17:25:37 #182
50671 Strijder
In Extremis
pi_9820606
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:18 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maar terug naar het onderwerp. WMD clear MO.


Vertaal ik het goed : een massa-vernietigingswapens-vrij Midden-Oosten ?

Een aantal golfstaten heeft al gezegd dat een oorlog met Syrië not-done is. Men zei verder dat je sneller tot een oplossing kan komen door middel van een dialoog ( link : FrontpageFok! ).

Even doorgaan :
Waarom mag je geen massa-vernietigingswapens hebben ?
Als je ze maar niet gebruikt ( waarom je ze dan nog moet hebben vraag ik me dan wel weer af, maar ja, blijkbaar is niet iedereen zo slim ).

Wie bepaalt dat je ze niet mag hebben ?

Waarom doet hij/zij dat ?
( En waarom heeft hij ze zelf wel ? )

Untill I awake - / - Elu Elensar
  woensdag 16 april 2003 @ 17:31:49 #183
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_9820706
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:11 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Een politieke partij kan ook een terrorisme organisatie zijn.


quote:
ter·ro ris·me
het terrorisme

1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk


Dat de NSDAP bepaalde "rassen" terroriseerde, maakt het nog geen terroristische organisatie. Maar goed.

De laatste keer dat de Hezzbollah (en de IRA ) een terreur aanslag pleegden is trouwens alweer een tijd geleden! Waarom om deze reden dan Syrië zo hard aanvallen. De USA zal nog wel een Beiroet traumaatje hebben

  woensdag 16 april 2003 @ 17:37:06 #184
50671 Strijder
In Extremis
pi_9820787
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:31 schreef IPdaily het volgende:

[..]


[..]

Dat de NSDAP bepaalde "rassen" terroriseerde, maakt het nog geen terroristische organisatie. Maar goed.

De laatste keer dat de Hezzbollah (en de IRA ) een terreur aanslag pleegden is trouwens alweer een tijd geleden! Waarom om deze reden dan Syrië zo hard aanvallen. De USA zal nog wel een Beiroet traumaatje hebben


Of ze hebben Lebensraum nodig...
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_9829307
Waarom neemt de VS geen resolutie aan over WMD in de regio??? De VS stond er zoals al verwacht was niet open voor om IEDEREEN van WMD te ontdoen. Ze gaan er over nadenken yeah sure!


Syria proposes 'WMD-free zone'
Syria has asked the UN Security Council to help transform the Middle East into a "zone free of weapons of mass destruction".

Accused by the United States of developing chemical weapons, Syria insists it is not doing so but charges that Washington is ignoring Israel, which is widely assumed to have nuclear weapons.

Syria has circulated a draft resolution in the 15-nation Security Council, welcoming all initiatives to create a "zone free of weapons of mass destruction, in particular nuclear weapons".

But the US ambassador to the UN, John Negroponte, says Syria is jumping the gun.

"We think the focus at the moment is the search for WMD in Iraq," he said.

"Secondly, we are conerned about Syria's own WMD and obviously, if a council member or any member of the United Nations proposes a resolution for consideration, we are prepared to consider it, that doesn't mean to adopt it, embrace it or endorse it in any way, shape or form," Mr Negroponte said.

pi_9829486
Haha kostelijk hoe die Syriers 'm knijpen
  woensdag 16 april 2003 @ 23:32:33 #187
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_9829521
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:59 schreef BAZZA het volgende:

De NSDAP zagen de Joden als de bezetter van Germaanse grond, ken uw geschedenis.


Hm...volgens jouw vergelijking mogen wij dan de staat Israel vergelijken met de NSDAP aangezien die grond bezet houdt die zij volgens de VN op zouden moeten geven.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  woensdag 16 april 2003 @ 23:36:00 #188
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_9829627
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:25 schreef Strijder het volgende:

Even doorgaan :
Waarom mag je geen massa-vernietigingswapens hebben ?
Als je ze maar niet gebruikt ( waarom je ze dan nog moet hebben vraag ik me dan wel weer af, maar ja, blijkbaar is niet iedereen zo slim ).

Wie bepaalt dat je ze niet mag hebben ?

Waarom doet hij/zij dat ?
( En waarom heeft hij ze zelf wel ? )


Je mag ze niet hebben als je niet aan de kant van de VS of Israel staat, daar komt het kort gezegd op neer. De VS bepaalt wie wel en wie niet over bepaalde wapens mag beschikken.
Tenminste... als je een relatief klein land bent zonder steun van een grote broer a la Noord Korea want dan gaan we een 'dialoog' aan natuurlijk.
Hypocriet als het maar zijn kan en naar mijn mening een recept voor catastrofes in de trant van het WTC.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_9829736
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:30 schreef battlesickloner het volgende:
Haha kostelijk hoe die Syriers 'm knijpen
eerder kostelijk hoe de VS zich weer van de dubbele standaard laat zien... euh nee we hanteren democratische beginselen..iedereen is gelijk... mijn aars

De VS neemt die resolutie niet aan omdat het dan weet dat het Israel op de teentjes gaat trappen

pi_9831691
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:40 schreef Chadi het volgende:
De VS neemt die resolutie niet aan omdat het dan weet dat het Israel op de teentjes gaat trappen
Precies, schaakmat

Als ze de resolutie niet aannemen laten ze zien dat ze niet serieus zijn over WMD en valt een reden weg om Syria aan te vallen, nemen ze hem wel aan dan word Israel pissig en heeft Syria ook gewonnen

Dus dat word plan B, andere UN leden omkopen om het verdrag niet te steunen, maar dat lukte bij de "tweede resolutie" ook niet zo goed.

Wie zei er ook alweer dat arabieren dom waren?

  vrijdag 18 april 2003 @ 17:01:04 #191
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9863488
Ondertussen heeft Muammar Khadaffi gisteren een bezoek gebracht aan de Syrische president om hem volgens eigen zeggen ""van advies te dienen hoe om te gaan met diplomatieke druk van de Amerikaanse Agressors"

Op zich slim om hem om advies te vragen, want Libië is een voorbeeld van een staat die ondanks alle Amerikaanse druk nooit is gezwicht.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 18 april 2003 @ 17:28:41 #192
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9863927
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bagger troep
Zeker om voor te zorgen hoe ze het beste wmd kunnen verbergen en alle sproren met terroristen verdoezelen.
[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
  vrijdag 18 april 2003 @ 18:56:46 #193
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9865421
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:28 schreef toxi het volgende:

[..]

Zeker om voor te zorgen hoe ze het beste wmd kunnen verbergen en alle sproren met terroristen verdoezelen.


Hoezo? Khadaffi heeft aardig wat ervaring in politieke strijd met de Amerikanen, dus een uitstekend adviseur. Interessant detail overigens ook dat Libië momenteel ook voorzitter is van de VN mensenrechtencommissie die deze week de VS heeft veroordeeld voor misdaden tegen de menselijkheid en genocide ivm deze oorlog.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 18 april 2003 @ 20:14:04 #194
50671 Strijder
In Extremis
pi_9867074
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 18:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Hoezo? Khadaffi heeft aardig wat ervaring in politieke strijd met de Amerikanen, dus een uitstekend adviseur. Interessant detail overigens ook dat Libië momenteel ook voorzitter is van de VN mensenrechtencommissie die deze week de VS heeft veroordeeld voor misdaden tegen de menselijkheid en genocide ivm deze oorlog.


Alsof de VS zich daar iets van aantrekken.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_9868025
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 18:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Hoezo? Khadaffi heeft aardig wat ervaring in politieke strijd met de Amerikanen, dus een uitstekend adviseur. Interessant detail overigens ook dat Libië momenteel ook voorzitter is van de VN mensenrechtencommissie die deze week de VS heeft veroordeeld voor misdaden tegen de menselijkheid en genocide ivm deze oorlog.


Lekker hypocriet dat een land dat een veelvoud aan burgers doodde met hun oorlog in Tsjaad nu over genocide begint. En dat de VN een dergelijke aanfluiting toestaat en toejuicht.
  vrijdag 18 april 2003 @ 23:17:52 #196
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9871318
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 20:58 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Lekker hypocriet dat een land dat een veelvoud aan burgers doodde met hun oorlog in Tsjaad nu over genocide begint. En dat de VN een dergelijke aanfluiting toestaat en toejuicht.


En dat bepaalde onwetende users dit toejuichen...
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')