abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9746823
Wie is de mol?

Hier verder met al uw speculaties.

Het schijnt trouwens niet zo goed te gaan met de kijkcijfers .

Polls:
Doorlopende poll
Wekelijks nieuwe poll

Vervolg van:
Wie is de Mol 4 (2003, NL) deel 4

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 13-04-2003 11:24]

FOK!fossiel zondag 13 april 2003 @ 11:38:46 #2
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9747400
net nog even de laatste pagina's in het vorige topic doorgelezen. Heerlijk toch al die speculaties.....

Mijn Mol: voorlopig nog Rene.

zondag 13 april 2003 @ 11:41:07 #3
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_9747439
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:38 schreef cptmarco het volgende:
net nog even de laatste pagina's in het vorige topic doorgelezen. Heerlijk toch al die speculaties.....

Mijn Mol: voorlopig nog Rene.

Ron
There is no ultimate truth
pi_9747443

zondag 13 april 2003 @ 11:45:36 #5
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9747503
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 22:39 schreef druppelkont het volgende:
ik ga nu op onderzoek van die fragmenten op schiffers:

1e fragment -> gaat over een kameleon:

Karma karma karma karma karma chameleon
You come and go, you come and go
Loving would be easy if your colors were like my dream
Red gold and green, red gold and green

(http://www.wieisdemol.nl/audio/afvaller_1.mp3)

De eerste 2 regels zijn normaal. Die laatste twee regels hebben ze gewoon bewerkt met de comp. en heel makkelijk omgedraaid (heb ik net teruggedraaid). Daar zit dus verder niks achter. Je moet het dus bij de kameleon zoeken.

Ik denk vooral de laatste regel:
RED GOLD GREEN

Zou dit met een vlag te maken kunnen hebben can het land waar bijv. Astrid vandaan komt?
Dit moet een aanwijzing zijn.

Ik ga nu over naar fragment 2

Red Gold and Green.

De kleuren van de drie jassen die Chandrika in aflevering 1 droeg (ze had drie keer een andere jas aan).

(volgens wieisdemol.nl)

Ik weet het nog steeds niet... ik blijf toch nog bij René, al komt hij een beetje te fanantiek over. Hij zou wel een heel subtiele mol zijn.

zondag 13 april 2003 @ 11:47:19 #6
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9747525
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen bij de foto van Chandrika is de achtergrond wazig. In het beginfilmpje van "wie is de mol" zie je dat Chandrika ronddraait in de disco, en daarom is bij haar ook als enige tijdens het intro filmpje de achtergrond wazig. Zou dit iets kunnen betekenen??
pi_9747539
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:47 schreef Christine het volgende:
Alleen bij de foto van Chandrika is de achtergrond wazig. In het beginfilmpje van "wie is de mol" zie je dat Chandrika ronddraait in de disco, en daarom is bij haar ook als enige tijdens het intro filmpje de achtergrond wazig. Zou dit iets kunnen betekenen??
Ja, dat was mij ook al opgevallen.
Maar je had ook vorig jaar Prince met het mollenhandje op die foto.
  FOK!fossiel zondag 13 april 2003 @ 11:49:12 #8
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9747546
een aantal grappige theorieën op het forum van Wie is de Mol:

Theorie 1
In het hotel, in welke kamer zaten de kandidaten??? Kamer 1027!!! ... Maar moet je eens weten wat 1027 nog is, de postcode van Amsterdam, dus nu mag je bijna zeker zijn dat het echt een tip van de Avro is. De mol komt dus uit Amsterdam, Patricia woont in Amsterdam. Astrid ook. En de woonplaats van Chandrika heb ik niet gevonden. Je mag de andere 4 dus al gerust laten vallen. En als Chandrika niet in Amsterdam woont kun je dus zeker zijn dat het Patricia of Astrid is

Theorie 2:
Verder noemt Elise bij de ik-ga-op-reis-opdracht allemaal bizarre dingen op: lepelaar, tovenaar... Volgens haarzelf om een soort geheugensteuntjes te hebben, maar als zij inderdaad de Mol is dan weet ze natuurlijk ook dat Ron en Chandrika dergelijke voorwerpen natuurlijk NOOIT zullen vinden - en daarmee loopt de groep geld mis.

EN!! Let eens op hoe de stoelen bij deze opdracht geplaatst zijn, en waar Angela zit. Elise is de enige van de 4 die Angela kan zien zitten. Mijn theorie is dat Elise op deze manier geheugensteuntjes van Angela kan liplezen, of andere seintjes kan opvangen.

Zo werd de kans vergroot dat Elise er het langste in bleef, en dat er dus zo veel mogelijk vreemde voorwerpen opgenoemd zouden worden.

pi_9747608

Één van deze drie is het ... Maar wie?

FOK!fossiel zondag 13 april 2003 @ 11:57:18 #10
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9747641
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:54 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

alle drie zijn ze even irritant, dus het is mij om het even.....
  zondag 13 april 2003 @ 11:59:27 #11
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9747675
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:54 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Waarom zou het een van deze drie moeten zijn?? OK, Ferdi is het absoluut niet, maar Chandrika en René kunnen het voor mij ook heel goed zijn.
pi_9747761
Dit is trouwens de Pieta uit die kerk:

zondag 13 april 2003 @ 12:12:20 #13
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9747815
quote:
Op zondag 13 april 2003 12:07 schreef Tom_Tom- het volgende:

[afbeelding]

Het origineel staat in Rome, toch??
  FOK!fossiel zondag 13 april 2003 @ 12:15:44 #14
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9747849
hoe ver kun je gaan in je obsessie (quote van het forum van Wie is de Mol):
quote:
het hotel is het hotel Chateau laurier. 5 verdiepingen dus geen reden voor kamernummer 1027, 154 kamers dus ook geen reden voor zo'n hoog nummer. heb mail gestuurd naar assistent manager maar geen reply.
  zondag 13 april 2003 @ 12:18:55 #15
16715 Mylene
*schatje*
pi_9747904
Tom_Tom-, Nolleke moet dan nou??

De kansen dat Astrid de mol is zijn dus stukken minder, zoals Kozzmic ook al zei, zo'n streek met dat aanbod halen ze niet uit met de echte mol.Dus ik twijfel nu tussen Ron en Elise.

zondag 13 april 2003 @ 12:40:51 #16
43808 nijntje-pg
zoeken naar het oude leven
pi_9748190
quote:
Op zondag 13 april 2003 12:07 schreef Tom_Tom- het volgende:

[afbeelding]

Leuk om hem te zien, dat hebben ze gisteren niet gefilmt...
Voor de goden hoef je niet te vrezen. Over de dood hoef je je geen zorgen te maken. Het goede is eenvoudig te verkrijgen. Het afschuwelijke is gemakkelijk te verdragen.
  zondag 13 april 2003 @ 16:00:42 #17
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_9751387
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:59 schreef Christine het volgende:

[..]

Waarom zou het een van deze drie(Astrid,Elise,Patricia) moeten zijn?? OK, Ferdi is het absoluut niet, maar Chandrika en René kunnen het voor mij ook heel goed zijn.

Zelfs Ferdi kan het nog zijn, hij heeft erg vage acties. OK ze vallen te veel op, maar ook dat kan tactiek zijn, zo verdenkt niemand hem meer na een tijdje, dan kan hij lekker rustig keihard gaan mollen. Tis vergezocht, maar om nu met z'n allen ineens voor Elise te gaan lijkt me ook wat overdreven;
Mijn mol: Chandrika, of Ron
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 13 april 2003 @ 16:45:43 #18
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_9752080
Zojuist pas de afl. gekeken......Jammer dat er geen exit was. En krijg steeds meer neiging als ik Ferdi hoor/zie...
  zondag 13 april 2003 @ 16:50:05 #19
16715 Mylene
*schatje*
pi_9752165
quote:
Op zondag 13 april 2003 16:45 schreef Anzjie het volgende:
Zojuist pas de afl. gekeken......Jammer dat er geen exit was. En krijg steeds meer neiging als ik Ferdi hoor/zie...
Ferdi denkt echt dat ie heel wat is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 april 2003 @ 19:05:39 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9754413
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:49 schreef cptmarco het volgende:

Theorie 1
In het hotel, in welke kamer zaten de kandidaten??? Kamer 1027!!! ... Maar moet je eens weten wat 1027 nog is, de postcode van Amsterdam, dus nu mag je bijna zeker zijn dat het echt een tip van de Avro is. De mol komt dus uit Amsterdam, Patricia woont in Amsterdam. Astrid ook. En de woonplaats van Chandrika heb ik niet gevonden. Je mag de andere 4 dus al gerust laten vallen. En als Chandrika niet in Amsterdam woont kun je dus zeker zijn dat het Patricia of Astrid is

Chandrika (even uit eerder topic gekopieerd):

Naam Chandrika (26)
Woonplaats Zoetermeer
Burgerlijke staat alleenstaand
Kinderen
Beroep sociaal-pedagogisch hulpverlener
Hobby's Afrikaanse dans, djembé spelen, sportschool
Omschrijft zichzelf als ondernemend, creatief, dromerig, sterk, nieuwsgierig
Beste eigenschap van iets negatiefs iets positiefs maken
Slechtste eigenschap nonchalant
Hekel aan dierenmishandeling en onrechtvaardigheid
Angst hoogtevrees

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 13 april 2003 @ 19:07:02 #21
43808 nijntje-pg
pi_9754445
quote:
Op zondag 13 april 2003 16:00 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

maar om nu met z'n allen ineens voor Elise te gaan lijkt me ook wat overdreven;

Dat ging ik al vanaf het begin.
Ik ga nog niet van haar afstappen...
Voor de goden hoef je niet te vrezen. Over de dood hoef je je geen zorgen te maken. Het goede is eenvoudig te verkrijgen. Het afschuwelijke is gemakkelijk te verdragen.
pi_9754606
Ik zei het ook al na de aflevering van vorige week: Elise is de mol! Ze zei zulke rare voorwerpen bij het belminuten-spel: yoga-matje, lepelaar En mocht ik er TOCH weer naast zitten, net zoals vorig jaar, dan is Chandrika mijn goede tweede
pi_9754634
Idd, ik denk ook Elise. Op de tweede plaats Chandrika en als derde Ron.
  zondag 13 april 2003 @ 19:19:21 #24
39128 S_
Shame on you
pi_9754710
Ik denk ook Elise
pi_9755663
quote:
Op zondag 13 april 2003 19:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Idd, ik denk ook Elise. Op de tweede plaats Chandrika en als derde Ron.
Ik denk Elise of Ron, maar zit er bij dit soort dingen vaak naast.
Daarnaast heb ik me nog niet goed genoeg erin verdiept om werkelijk genoeg aanwijzingen te zien.
  zondag 13 april 2003 @ 20:57:41 #26
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_9756920
Ik weet bijna zeker dat de mol een vrouw is. Er is nu al twee keer een man achter elkaar de mol geweest, mocht het dit jaar weer een man zijn, dan moet de AVRO volgend jaar wel een vrouw als mol kiezen, anders wordt het te verdacht.

Ik ga voor Patricia. Voor een groot deel gebaseerd op haar antipathie jegens het getal 28 op de boot, bovendien zou het een totaal andere mol zijn dan alle vorige mollen.

Afrika Paprika
pi_9759082
quote:
Op zondag 13 april 2003 11:49 schreef cptmarco het volgende:

EN!! Let eens op hoe de stoelen bij deze opdracht geplaatst zijn, en waar Angela zit. Elise is de enige van de 4 die Angela kan zien zitten. Mijn theorie is dat Elise op deze manier geheugensteuntjes van Angela kan liplezen, of andere seintjes kan opvangen.

Zo werd de kans vergroot dat Elise er het langste in bleef, en dat er dus zo veel mogelijk vreemde voorwerpen opgenoemd zouden worden.

Dit is wel verdacht, alleen kan Angela het absoluut niet te opvallend doen anders kon René het ook duidelijk zien. Het lijkt me niet dat het Astrid is. Ze zullen de mol toch niet weghalen van de groep? Aan de andere kant kan het ook zijn dat ze iets te verdacht werd en ze even in moesten grijpen om het spel spannend te houden, afwachten wat ze doet. Wie het wel is? Ik heb geen idee. Er zijn er meerdere die het naar mijn idee kunnen zijn. Ik ga wel voor een van de vrouwen.
A mind with a heart of it's own
pi_9759520
Iemand had het over slechte kijkcijfers. Wat ze de jaren hiervoor waren weet ik niet, maar dit is van zaterdag 12 april:
Kijkdichtheid: 5.6 % (1%kdh=145900 mensen,zou betekenen 817040 kijkers)
Marktaandeel: 12.7 % (op alle kijkers van dat moment)

Wel leuk om te weten: in de leeftijdscategorie 20 t/m 34 jaar kijken er meer vrouwen dan mannen. Het marktaandeel bij deze 2 doelgroepen is resp. 20,9 en 15,0.

Altijd leuk om te weten
Zie ook www.kijkonderzoek.nl (onder dagrapporten/programma's)

Het was iets met groen.
  zondag 13 april 2003 @ 23:00:52 #29
16715 Mylene
*schatje*
pi_9759595
quote:
Op zondag 13 april 2003 22:57 schreef bosmeneer het volgende:
Iemand had het over slechte kijkcijfers. Wat ze de jaren hiervoor waren weet ik niet, maar dit is van zaterdag 12 april:
Kijkdichtheid: 5.6 % (1%kdh=145900 mensen,zou betekenen 817040 kijkers)
Marktaandeel: 12.7 % (op alle kijkers van dat moment)

Wel leuk om te weten: er kijken meer vrouwen dan mannen. Het marktaandeel bij deze 2 doelgroepen is resp. 20,9 en 15,0.

Altijd leuk om te weten
Zie ook www.kijkonderzoek.nl (onder dagrapporten/programma's)

Is niet echt veel op prime time.
pi_9759820
quote:
Op zondag 13 april 2003 23:00 schreef schatje het volgende:

[..]

Nope. RTL4 had (ook om 9 uur) Laat ze maar lachen en haalde een kijkdichtheid van 10,7. Het Lagerhuis op nederland 3 had 6,0, maar Adam's Family (SBS6) had slechts 4,0. (euhm.. lekker off-topic enzo )

Ik hou het bij Ron, maar verdenk Patricia heel erg. Elise is lief, die kan het niet zijn

Het was iets met groen.
  zondag 13 april 2003 @ 23:15:46 #31
16715 Mylene
*schatje*
pi_9759922
Tja, ik kies ook maar weer voor Ronnetje.
pi_9759980
Elise is de mol, weet niet waarom trouwens .
  maandag 14 april 2003 @ 00:05:58 #33
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_9761032
quote:
Op zondag 13 april 2003 23:00 schreef schatje het volgende:

[..]

nee, maar de zaterdag is niet echt een goede keuze
wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 14 april 2003 @ 08:37:56 #34
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_9763017
Balen, zeg had het opgenomen maar mis de laatste paar minuten, er is dus nog niet bekend wie er uit is, ook niet van de executie ?

En wie riep er nu nerts ?? Dit is echt iets waarvan je weet dat niet gaat lukken. best wel verdacht.

And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
pi_9764588
Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
  maandag 14 april 2003 @ 13:57:02 #36
47879 MikMau
Blub...blub...blub
pi_9768691
Is het niemand opgevallen dat datgene waarop het voorwerpen spel stuk liep: Nerts dus niet van Elise maar van onze Patricia kwam ????? Vond dat wel erg verdacht hoor, want een nerts krijg je toch niet zo maar me te leen van een winkel ofzo?
wie over zich laat lopen is een stoeptegel!
pi_9768723
En een lepelaar wel? .

Maar zij wisten dus niet dat Chandrika en Ron die voorwerpen moesten gaan verzamelen, anders hadden ze natuurlijk wel andere dingen gezegd.

LaToya rules
  maandag 14 april 2003 @ 14:03:07 #38
47879 MikMau
Blub...blub...blub
pi_9768822
Daar heb je gelijk in, maar ik vond Patricia nog wel meer verdachte dingen doen in deze aflevering en in dat licht (als zij de mol zou zijn) weet ze dat natuurlijk wel. Elise noemde het ene na het andere rare voorwerp terwijl dat dan heel verdacht kan zijn. Patricia noemde ook wel haalbare voorwerpen en dan 1tje waarvan je weet dat dat onmogelijk moet zijn.
  maandag 14 april 2003 @ 14:41:46 #39
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9769766
Nog een theorie van het forum van wieisdemol.nl die mij wel redelijk lijkt:
quote:
Bij de Lumberjack opdracht moet Astrid zagen.
Wanneer de opdracht is begonnen doet ze haar zaag naar beneden, maar hij draait nog niet echt.
Maar!dan zie je de zaag zomaar een paar centimeter in de stam gaan! Zonder dat ze zaagde dus. Ze zette dat ding er gewoon in.
De plakjes waren dus al voorgezaagd!
òòh.
Nou, dit lijkt me echt sabotage.
Voor de rest denk ik ook dat Astrid de mol is, want:
-In de winkel bedacht Astrid pas na een hele tijd met de foute berekening van Aafke in hun hoofd te hebben gelopen dat het niet klopte. Ze hebben uiteindelijk 255 dollar uitgegeven, en ze moesten €250.- uitgeven.
Ook is met je hartslag makkelijk te saboteren.(zoals George dat ook deed)
-Astrid heeft samen met Aafke haar koker open gemaakt. Zo heeft ze er voor gezorgd dat er informatie verloren is gegaan die ze waarschijnlijk later in het spel nog nodig zullen hebben.
-Astrid sprong van de brug, terwijl ze eerder had gezegd dat ze er erg zeker van was wie de mol is. Toen ze sprong kon je zien dat er MOL in het water stond.(oud nieuws)

-Astrid heeft echt alle instructies van Angela gevolgd:
instr. afl 2:
1.zorg dat je liegt
2.let op het getal 28, als je dat verandert mislukt de opdracht.
3.een telefoon is een goed sabotagemiddel
4.wees voorzichtig en laat anderen het werk doen.
-Waarschijnlijk heeft Astrid gelogen over dat zij niet had ingevuld dat het haar wens was ooit nog eens te trouwen.
-Zij zei dat Leonardo 32 was ipv 28.
-Astrid bemachtigde de telefoon
-Astrid deed niks op de boot, echt helemaal niks!
instr. afl 3:
1.de wittebroodsweken zijn voorbij
2.plaag je medekandidaten d.m.v. een filmpje.
-Wittebroodsweken is een verwijzing naar dat ze gelogen heeft over de wens van het trouwen.
instr. afl 4:
1.Vond je het eng dat ze naar je keken? Jou kennende denk ik niet.
2.Wees voorzichtig, je wordt in de gaten gehouden.
3.Je neemt als Mol veel risico.
4.Doe je voordeel met de lijst met verdenkingen tijdens het interviewen.
5.Verliezen is makkelijker van een echte Lumberjack. jij weet wie echt is en wie niet.
6.Zorg dat ze hoog inzetten.
-Astrid is fotomodel.Juist fotomodellen vinden het niet eng dat er naar hun gekeken wordt.
-Astrid is verdacht bij René, door hem wordt ze dus in de gaten gehouden.
-Ze wist dmv de verdenkingenlijst dat René haar verdenkt. Daarom heeft ze bij het interviewen niet over het spel gesproken, maar over haar leven.
-Astrid mocht als eerste een envelop kiezen(!) en ze mocht als 3de een Lumberjack kiezen. Toen was er dus iig nog 1 echt over en 1 onechte. Ze koos een echte.
-Iedereen wilde hoog inzetten bij de geld-aan-boom-opdracht,maar zij ook.
instr afl 5:
1. Je weet nu wie je verdenkt. Raak niet in paniek want het zou wel heel raar zijn als níemand je zou verdenken.
2.Aan het einde van de eerste dag komt iedereen weer bijelkaar en jij weet waar.
3.Je zult wellicht een persoonlijk offer moeten inleveren. Als je dit niet doet kun je beter saboteren, maar als je dit niet doet is het ook neit zo erg.
-De Mol wordt waarschijnlijk dus door één iemand verd8. Astrid wordt alleen door René verdacht.
- Astrid heeft geen persoonlijk offer ingeleverd,maar daar kreeg ze de kans ook neit voor.

Het lijkt mij juist ook alleen maar slim om Astrid uit de groep te halen. Zo gaan de andere kandidaten meer op elkaar letten en Astrid minder verdenken.
Astrid zegt dat ze het geld hard nodig heeft. Dat kan natuurlijk wel, maar ze heeft wel een goede baan.
-Astrid heeft in de loop van de afleveringen 5 mensen verdacht! Alle 5 met vrij zwakke argumenten.

pi_9771205
Jeetje, zo is Astrid wel weer erg verdacht bij mij ja. Maar toch, ik hou het nog even op Elise.
pi_9776848
quote:
Op maandag 14 april 2003 13:58 schreef SmashBro het volgende:
Maar zij wisten dus niet dat Chandrika en Ron die voorwerpen moesten gaan verzamelen, anders hadden ze natuurlijk wel andere dingen gezegd.
]
De mol wist dit dus WEL ! (... en kon hier dus lekker lastige dingen opnoemen... Elise...).
pi_9777012
Irriteert niemand zich aan het gedrag van Patricia, ze is zo gefocused op Chandrika dat ze ook echt persoonlijk, bijna hatelijk tegen haar doet.
Zoals bij die sprong van de brug, toen vond ze het egoistisch van Chandrika, maar niet van de rest. En in de auto, wilde ze absoluut niet dat Chandrika ook maar iets deed voor de opdracht.
Vind dat eigenlijk ook wel aardig verdacht gedrag........
pi_9777858
Aan de ene kant is dat best irri ja, maar je kant het ook zo doen, om een duidelijk argument te hebben, dat je steeds de telefoon wilt hebben e.d., terwijl je als je de mol bent zo makkelijk kunt saboteren. Ik vind Patricia een vreemd persoon, ze zou heel goed de mol kunnen zijn, en dan speelt ze het goed, op een manier dat je niet zo verwachten.

Aan de andere kant begin ik Elise ook steeds meer te verdenken. Met haar lepelaar enzo, in de kerk vlucht ze weg van Patricia om tijd te rekken, de vorige keer pushte ze Ferdi om voor de vrijstelling te gaan, tsja, wie weet.

Maar Astrid blijf ik ook verdenken, ze had zo'n bepalende rol in de lumberjack opdracht, ze rekte tijd bij de bagageopdracht, het woord MOL in het water ...

Daarom verdenk ik deze 3, de rest denk ik niet echt meer, in Chandrika en Ferdi zie ik geen mol, René zou té obvious zijn met het bijlgooien en Ron met het huisje voorbij rennen, wat ze trouwens nog 1600 heeft opgelevert, als hij binnen was geweest was er nog eens 1600 euro afgegaan.

Maar wat ik me nou bedenk, vorige week met dat lumberjacken, wie zegt dat de opdrachten in die volgorde zijn uitgevoerd zoals ze in beeld zijn gebracht, dat zou ik best flauw vinden, maar ook wel slim , of begin ik nu spoken te zien

maandag 14 april 2003 @ 21:44:24 #44
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_9780004
quote:
Op maandag 14 april 2003 14:41 schreef Christine het volgende:
Nog een theorie van het forum van wieisdemol.nl die mij wel redelijk lijkt:
[..]
Jeetje... na dit verhaal gelezen te hebben, neig ik toch wel heel erg naar Astrid ja... Toch blijf ik haar er te dik bovenop vinden liggen, besides: ik wil nu nog helemaal niet weten wie de mol is!
Afrika Paprika
  dinsdag 15 april 2003 @ 10:22:57 #45
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_9787670
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:44 schreef LuQas het volgende:
[..]
ik wil nu nog helemaal niet weten wie de mol is!
Maak je geen zorgen, tot het einde zullen alle namen nog wel vaak voorbij komen. Het leukst is in feite dat degene die geen mol is en gewoon zijn best doet in het spel ook verdacht zal worden als mol (neem bijvoorbeeld iemand als Rene).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  dinsdag 15 april 2003 @ 13:11:00 #46
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_9791284
Ik heb alle verdenkingen tegen Astrid gelezen en ik vind sommige best kloppen, maar dan blijft toch nog overeind dat juist Astrid als eerste riep dat zij geen geld in wilde leveren om de executie niet door te laten gaan. En juist zij had een sleutel stem: als zij had gestemd voor geld uit de pot, was er ook inderdaad geld uit de pot gegaan.
Conclusie: voor mij is Astrid echt de mol niet.
eurobilltracker.com
pi_9797340
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:23 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Aan de ene kant is dat best irri ja, maar je kant het ook zo doen, om een duidelijk argument te hebben, dat je steeds de telefoon wilt hebben e.d., terwijl je als je de mol bent zo makkelijk kunt saboteren. Ik vind Patricia een vreemd persoon, ze zou heel goed de mol kunnen zijn, en dan speelt ze het goed, op een manier dat je niet zo verwachten.

Aan de andere kant begin ik Elise ook steeds meer te verdenken. Met haar lepelaar enzo, in de kerk vlucht ze weg van Patricia om tijd te rekken, de vorige keer pushte ze Ferdi om voor de vrijstelling te gaan, tsja, wie weet.

Dat bedoelde ik ook met het gedrag van Patricia, je zo richten op iemand dat je de touwtjes in handen kan nemen en dus makkelijk kan saboteren. Vind Patricia al vanaf dag 1 verdacht, in hele kleine dingen die ze doet...

maar Elise is inderdaad ook steeds vreemder aan het doen. WIe de mol ook is, diegene doet het goed, elke kandidaat is hier al minstens één keer voorbij gekomen. Het is toch een kwestie van afwachten denk ik.....

pi_9797601
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:51 schreef vaio het volgende:
Irriteert niemand zich aan het gedrag van Patricia, ze is zo gefocused op Chandrika dat ze ook echt persoonlijk, bijna hatelijk tegen haar doet.
Zoals bij die sprong van de brug, toen vond ze het egoistisch van Chandrika, maar niet van de rest. En in de auto, wilde ze absoluut niet dat Chandrika ook maar iets deed voor de opdracht.
Vind dat eigenlijk ook wel aardig verdacht gedrag........
Inderdaad, Patricia Die is zo erg he . Rotmens, je zou haar maar kennen . Ik hoop echt dat ze nu dmv de tv erachter komt hoe erg ze eigenlijk doet (heeft gedaan).

Bah.

pi_9798086
Ik had het laatste halfuur van de Mol opgenomen, ik ging er helemaal lekker voor zitten net.IS ER OVERHEEN GESPOELD Op mn eigen band nog wel! AAAAAAAAARGH

Ik had me egt de hele week verheugd hierop, ik vermijdde zelfs dit topic om spannend te houden wie eruit was.

Dus kan iemand mij vertellen....Heeft Astrid het aanbod aangenomen? Wie is eruit? En op wie had diegene gestemd?

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 april 2003 @ 17:30:23 #50
13151 crew  Rewimo
pi_9798285
Er is nog niemand uit, we weten ook niet of Astrid het aanbod heeft aangenomen. En er was geen voorstukje voor de volgende aflevering. We weten dus helemaal niks
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_9798480
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 17:30 schreef Rewimo het volgende:
Er is nog niemand uit, we weten ook niet of Astrid het aanbod heeft aangenomen. En er was geen voorstukje voor de volgende aflevering. We weten dus helemaal niks
Nou ja zeg! Waarom? Zo krijgen we toch nooit 3 mensen in de finale? Gaan ze weer mensen wegwerken met geld (á la Astrid)
pi_9799057
Voor mij is Patricia al vanaf aflevering 1 de mol. Als ik gelijk heb, dan vind ik dat ze het echt geweldig speelt. Ze stookt verschrikkelijk (voornamelijk richting Chandrika) waardoor andere kandidaten zich niet op hun gemak voelen en opdrachten misschien wel minder goed gaan.
  dinsdag 15 april 2003 @ 19:26:16 #53
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_9800594
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 18:14 schreef joepiedepoepie het volgende:
Voor mij is Patricia al vanaf aflevering 1 de mol. Als ik gelijk heb, dan vind ik dat ze het echt geweldig speelt. Ze stookt verschrikkelijk (voornamelijk richting Chandrika) waardoor andere kandidaten zich niet op hun gemak voelen en opdrachten misschien wel minder goed gaan.
Ik vind dit juist geen leuke aanpak
Nee, geen leuke kandidaten Ferdi & Patrica....
pi_9801989
Wat wel vreemd was, afgelopen maandag was er weer een muzikale aanwijzing bij Schiffers.FM en wie was er te gast: Astrid! Ze hebben altijd de afvaller te gast. Dus óf ze neemt het geld aan, of ze gaat door en vliegt er direct weer uit. Iig vreemd, zouden ze zo'n aanwijzing geven dat ze weg gaat (of is ze toch de mol )

Ik ben overigens weer van Astrid afgestapt, en over gegaan op Elise! Winnaar wordt Ron en verliezer René (ook in de WIDM.com nu ingevuld), eens kijken of we het bij het rechte einde gaan hebben

pi_9802238
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 20:09 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Wat wel vreemd was, afgelopen maandag was er weer een muzikale aanwijzing bij Schiffers.FM en wie was er te gast: Astrid! Ze hebben altijd de afvaller te gast. Dus óf ze neemt het geld aan, of ze gaat door en vliegt er direct weer uit. Iig vreemd, zouden ze zo'n aanwijzing geven dat ze weg gaat (of is ze toch de mol )
Was ze echt te gast?

Ik weet wel dat de 'muzikale hint' bestaat uit Angela die Astrid het aanbod doet en Astrid die er op reageert, maar dat was uit de uitzending.

Dus heb je het nu over de muzikale hint of was ze echt wel degelijk in persoon te gast?

Pink Dot
  dinsdag 15 april 2003 @ 20:36:57 #56
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_9802731
Volgens mij was het gewoon een geluidsfragment van Astrid...Zo uit de uitzending geknipt.
Ik blijf nog even bij Ron als mol....Hij deed zo zijn best om dat line dancen te laten mislukken, helaas keurde de "dansjuf" het toch goed
  dinsdag 15 april 2003 @ 23:57:32 #57
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_9805915
quote:
wat was de aanwijzing?
pi_9806067
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:57 schreef evert het volgende:
wat was de aanwijzing?
Geen muzikale hint dus deze week, maar de 'hint' bestaat uit het geluidsfragment van Angela die Astrid het aanbod doet en Astrid die er op reageert, precies zoals dat in de uitzending was. Dus een geluidsfragment uit de uitzending Je kunt hem zelf ff beluisteren op de Schiffer-site..
Pink Dot
pi_9806640
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 17:18 schreef karoltje het volgende:
Ik had het laatste halfuur van de Mol opgenomen, ik ging er helemaal lekker voor zitten net.IS ER OVERHEEN GESPOELD Op mn eigen band nog wel! AAAAAAAAARGH

Ik had me egt de hele week verheugd hierop, ik vermijdde zelfs dit topic om spannend te houden wie eruit was.

Dus kan iemand mij vertellen....Heeft Astrid het aanbod aangenomen? Wie is eruit? En op wie had diegene gestemd?

Volgens mij komt er vrijdagochtend een herhaling.
  woensdag 16 april 2003 @ 08:33:14 #60
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_9808393
quote:
Op woensdag 16 april 2003 00:42 schreef schatje het volgende:

[..]

Volgens mij komt er vrijdagochtend een herhaling.

Klopt, ga ik ook maar weer tapen want ik heb de laatste 5 min. gemist
Ik blijf trouwens bij Ron, zit lekker op de achtergrond en stuurt regelmatig aan met beslissingen die zeer twijfelachtig zijn.
pi_9836045
quote:
Ik weet wel dat iig Elise en Ferdi er nog in blijven zitten, als je kijkt naar vorige vooruitblikken. Daarin zie je dat Elise in een auto zit te ploeteren, en dat Ferdi aan het paintballen is ofzo.
pi_9836939
Die zullen er bij de 1e exit zeker niet uitvliegen nee, maar we hebben helaas geen vooruitblik gezien (wel logisch eigenlijk) dus Ferdi of Elise zou aan het eind van de aflevering er wel uit kunnen vliegen (wat ik niet verwacht overigens, maar dat terzijde )
pi_9856305
Lekker handig.. die herhalingen komen iedere keer op een ander tijdstip.
De vorige keer begon het nog om half 12 en nu is het bijna afgelopen
Het was iets met groen.
  vrijdag 18 april 2003 @ 14:56:41 #64
39256 Bonobo11
pi_9860976
quote:
Als Astrid blijft is ze 100% zeker de Mol, als ze exit gaat is ze 100% zeker niet de mol. Ze is immers 2 dagen niet bij de groep geweest, wat haar een grote achterstand op de anderen geeft, behalve als ze Mol is......We'll see

ps. Chandrika of Ron is de mol.........(dag Astrid )

Feyenoord!!! * Barça
pi_9861381
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 14:56 schreef Bonobo11 het volgende:
Ze is immers 2 dagen niet bij de groep geweest, wat haar een grote achterstand op de anderen geeft
Bij de Vlaamse Mol dit jaar is er ook een deelnemer (Stijn) een aantal dagen uit de groep geweest, en die heeft uiteindelijk gewonnen. Dus dat zegt niks.
LaToya rules
pi_9878050
Ik zat ook vanaf het begin op Patricia. Maar ik ben wel gaan twijfelen. Vooral omdat niemand Ron verdenkt.
The code word is immuniteit
  zaterdag 19 april 2003 @ 16:38:15 #67
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_9881405
Hmm, vorige week gemist. Het boeit op een-of-andere manier ook minder dan voorgaande jaren. Hebben jullie dat ook?

Verder blijf ik bij mn keus van de laatste weken: Elise is de mol.
Hierboven lees ik dat meer mensen dat gaan denken, ben benieuwd.

FOK!fossiel zaterdag 19 april 2003 @ 19:05:58 #68
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9884030
eindelijk na een week wachten is vanavond de ontknopping: neemt ze het geld aan of niet.....

Ben benieuwd.

pi_9885749
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 16:38 schreef EyE het volgende:
Hmm, vorige week gemist. Het boeit op een-of-andere manier ook minder dan voorgaande jaren. Hebben jullie dat ook?
Yep ik vind er eigenlijk niet zo heel veel aan deze keer. Maar, molfreak that I am, ik blijf kijken.
  zaterdag 19 april 2003 @ 21:05:01 #70
39256 Bonobo11
pi_9886868
En we gaan zo weer verder.......

Chandrika is de mol! (Of Ron, Elise, Ferdi, Rene)

Bye Astrid , Patricia:W

[Dit bericht is gewijzigd door Bonobo11 op 19-04-2003 21:56]

Feyenoord!!! * Barça
pi_9887759
Elise is het . Ik word met de aflevering zekerder.
pi_9887780
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 21:05 schreef Bonobo11 het volgende:
En we gaan zo weer verder.......

Chandrika is de mol! (Of Ron, Elise, Ferdi, Rene)

Bye Astrid , Patricia:W

Ik denk nu ook Chandrika.

Ferdi noemde haar vanaf het begin al een slechte B-actrice..

Moet wel zeggen dat ik het tot nu toe de minste mol serie vind van de drie... redelijk saaie groep.

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 april 2003 @ 21:59:34 #73
13151 crew  Rewimo
pi_9887787
Ron maakt zich toch wel erg verdacht vandaag, met die kofferactie (vrijstelling plus geld inpikken). Aan de andere kant vond hij de benzine en de boot. Elise (mijn verdachte van het eerste uur) heeft geen echte molacties laten zien. Ook niks waardoor ik haar kan schrappen trouwens

En Patricia is weg!

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 19-04-2003 22:01]

pi_9887789
De grote vraag blijft: waarom Astrid? Waarom hebben de makers Astrid uitgekozen voor die aanbieding?
LaToya rules
pi_9887797
Doei Patricia

Elise of Ron.
Toen Angela de Mol ging toespreken zag je kamernummer 124.
Op de notities van Patricia stond 'Kamer 124: Ron en Elise'.

10.000 euro de grond in boren is ook niet mis!

FOK!fossiel zaterdag 19 april 2003 @ 22:00:39 #76
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9887808
wat een geweldige aflevering: Astrid en Patrica er uit.....

wie is de mol: Rene, Ron, Ferdi, Elise of Chandrika?
Elise is het niet, ze was in mijn ogen echt oprecht verbaasd dat ze neergeschoten werd door Ron.

Ik blijf nog steeds bij Rene.

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 april 2003 @ 22:00:59 #77
13151 crew  Rewimo
pi_9887814
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 21:59 schreef SmashBro het volgende:
De grote vraag blijft: waarom Astrid? Waarom hebben de makers Astrid uitgekozen voor die aanbieding?
Omdat ze er vrij zeker van waren dat zij voor het geld zou kiezen? De meeste anderen hebben laten blijken geld niet zo belangrijk te vinden.
pi_9887816
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 21:59 schreef SmashBro het volgende:
Toch omdat ze misschien haar koker opengemaakt heeft
Het had me toch 'leuker' geleken als ze een vrijwilliger hadden gevraagd.
pi_9887823
Elise is de liefste van het stel.

Dat gedoe met die kokers hebben ze trouwens een stuk langer uitgehouden dan in België.

LaToya rules
  FOK!fossiel zaterdag 19 april 2003 @ 22:03:48 #80
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9887863
alleen ik weet nog steeds niet wat ik met de hints aan het begin van het programma moet. De eerste hint was dat de boot in het water lag. Zou dat dan betekenen dat de Mol in de groep moet zitten die op het eiland zat?? Ron en Elise kunnen in principe niets met deze informatie.
pi_9887893
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:03 schreef cptmarco het volgende:
alleen ik weet nog steeds niet wat ik met de hints aan het begin van het programma moet. De eerste hint was dat de boot in het water lag. Zou dat dan betekenen dat de Mol in de groep moet zitten die op het eiland zat?? Ron en Elise kunnen in principe niets met deze informatie.
Daarom hecht ik geen waarde daaraan. En trouwens: wie hield zich van de domme? Dat kunnen alleen mensen doen die er niet zijn: Elise en Rene dus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 april 2003 @ 22:06:20 #82
13151 crew  Rewimo
pi_9887902
Uit het Mol-voorstukje kun je opmaken dat de mol op het eiland zou moeten zitten? Omdat hij/zij moest doen alsof zijn neus bloedde, en al wist dat de boot ergens onder water lag. Op dat moment verdacht ik Patricia even, die bij de baai was maar de boot niet zag. Anderzijds waren Ferdi en Chandrika zoek op het moment dat de boot gelocaliseerd was en ze dringend nodig waren om hem boven water te krijgen. Elise en René konden weinig molacties uithalen, ze konden geen geld verdienen en hebben netjes met de anderen overlegd of ze de envelop open moesten maken.
pi_9887915
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 21:57 schreef Tom_Tom- het volgende:
Elise is het . Ik word met de aflevering zekerder.
Ben het helemaal met je eens! Denk het ook al vanaf aflevering twee ofzo...Ze zat niet bij de boot-opdracht, maar ja, een mol kan niet altijd mollenstreken uithalen! Bovendien hoorde ze die walkie-talkie niet terwijl hij boven haar hoofd lag Ze zat er toch echt dichterbij dan Rene.
En bij die tweede opdracht vond ik het wel erg verdacht dat alle kandidaten een andere kleur band om hun arm hadden...misschien zodat de jagers wisten wie ze NIET moesten neerschieten??? En Elise als laatste kon overblijven om zich zo erg NIET-verdacht te maken in de groep? Vertrouwen wekken? Maarja, aan de andere kant weet je nooit zeker welke keuze Ron zou maken....dus tja....

Okee, laat ik het erbij houden dat Elise voor mij nog altijd de mol is, en Chandrika mijn tweede keus als mol!

pi_9887923
Mijn mol is er dus uit, wat heb ik me daar op verkeken zeg.De vraag blijft idd waarom de makers Astrid hebben gekozen, misschien doordat ze die koker had geopend ofzo .

Patricia .

pi_9887924
Inderdaad, ik vraag me ook af waarom ze de aanbieding aan Astrid hadden gedaan.

Ik ben er van overtuigd dat er iets mis is gegaan in het spel. Dit slaat namelijk eigenlijk gewoon nergens op. Dit is ook een aanwijzing geweest dat hele gedoe met Astrid (schiffers).

En dat van dat hotel bereiken vanaf dat eiland is eigenlijk gewoon een naaistreek geweest van de redactie. Ze konden er 5000 euro mee verdienen, maar ze konden die opdracht gewoon niet laten slagen als ze die enveloppen niet hadden geopend die beide 2500 euro kostten.

Die paintball opdracht was gaaf, ze hadden mij moeten kiezen als jager...COOL!

pi_9887929
In volgorde van waarschijnlijkheid is mijn mol...

1. Ron
2. Chandrika
3. Elise
4. Ferdi
5. René

De laatste is eigenlijk de enige die ik totaal niet verdenk. Bij Ferdi heb ik zoiets van het zou misschien kunnen, maar als het 'm is is 't een klotemol.

Chandrika verdenk ik omdat ze totaal niet opvalt in de groep, nooit het voortouw neemt en eigenlijk bij opdrachten enkel vertragend werkt, zie het paintballen.

Ron verdenk ik vanaf het begin. Bij de eerste opdracht had ik het idee dat het in het begin niet echt het initiatief nam. Toen ze eenmaal het vlot te water hadden gelaten zat hij ook een beetje raar erop te hangen, een beetje nutteloos. Daarna vond hij natuurlijk wel de benzine en de boot, maar de aanwijzingen waren dusdanig dat de anderen deze waarschijnlijk ook snel gevonden hadden.

Bij de 2e opdracht was hij natuurlijk bij uitstek in de positie om de boel te saboteren, maar vermoedelijk waren anderen uit de groep ook voor de vrijstelling gegaan. Je kan je denk ik wel afvragen of hij echt degene was die het meest vertrouwd werd (of was dit een mollestreek van de productie?).

pi_9887940
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:00 schreef Sweej het volgende:
Elise of Ron.
Toen Angela de Mol ging toespreken zag je kamernummer 124.
Op de notities van Patricia stond 'Kamer 124: Ron en Elise'.
Weet je dat zeker? Dan blijf ik gewoon bij Ron
Het was iets met groen.
  FOK!fossiel zaterdag 19 april 2003 @ 22:09:30 #88
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9887964
nog wat raars, alleen ik weet niet goed of ik het juist gehoord heb:

was het nou Ferdi die na het afscheid van Astrid zei dat hij blij was dat de executie niet doorging omdat hij niet zeker van zichzelf was of hij de vragen goed beantwoordt had???

dit terwijl hij de hele tijd beweerd te weten wie de mol is

pi_9887975
Heeft iemand anders dat nog gezien met die kamernummers?

Wel jammer, bij het maken van de test wist ik al dat Patricia eruit ging. Die had zo'n vaag verhaal....(waaruit je dus niet precies kon opmaken wie zij als Mol verdacht)

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 april 2003 @ 22:10:25 #90
13151 crew  Rewimo
pi_9887981
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:07 schreef Catsy het volgende:

[..]

En bij die tweede opdracht vond ik het wel erg verdacht dat alle kandidaten een andere kleur band om hun arm hadden...misschien zodat de jagers wisten wie ze NIET moesten neerschieten???

Twee kandidaten hadden een blauwe armband. Het kan ook zijn dat die armbanden ervoor bedoeld waren zodat Ron kon zien wie en waar de kandidaten waren.
pi_9887990
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:09 schreef cptmarco het volgende:
nog wat raars, alleen ik weet niet goed of ik het juist gehoord heb:

was het nou Ferdi die na het afscheid van Astrid zei dat hij blij was dat de executie niet doorging omdat hij niet zeker van zichzelf was of hij de vragen goed beantwoordt had???

dit terwijl hij de hele tijd beweerd te weten wie de mol is

Ja, dat viel mij ook op.
  FOK!fossiel zaterdag 19 april 2003 @ 22:11:25 #92
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9887999
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:10 schreef Sweej het volgende:

Wel jammer, bij het maken van de test wist ik al dat Patricia eruit ging. Die had zo'n vaag verhaal....(waaruit je dus niet precies kon opmaken wie zij als Mol verdacht)

dat had ik dus ook al. Iedereen noemde duidelijk één Mol, behalve Patricia.
pi_9888015
Logisch dat ze dat niet laten horen wie zij verdacht...die hadden wij al kunnen afschrijven als mol natuurlijk.. duh

[Dit bericht is gewijzigd door druppelkont op 19-04-2003 22:12]

pi_9888021
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:10 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Twee kandidaten hadden een blauwe armband. Het kan ook zijn dat die armbanden ervoor bedoeld waren zodat Ron kon zien wie en waar de kandidaten waren.

Okee, maar dan klopt mijn 'theorie' nogsteeds, want Elise had als enige een groene band om. En als het was voor Ron, dan had net zo goed iedereen een blauwe band om kunnen hebben om de groep te onderscheiden van de jagers...
pi_9888025
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:10 schreef Sweej het volgende:

Ze verdacht steeds Chandrika. Volgens mij heeft ze dat tot de vorige aflevering volgehouden. Ik denk niet dat ze wat dat betreft geswitched heeft.
pi_9888031
En wat is het geluid toch slecht bij de Mol.
pi_9888044
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:11 schreef cptmarco het volgende:
dat had ik dus ook al. Iedereen noemde duidelijk één Mol, behalve Patricia.
Dat gebeurt vaker bij degene die eruit gaat.
pi_9888053
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:12 schreef Catsy het volgende:

[..]

Okee, maar dan klopt mijn 'theorie' nogsteeds, want Elise had als enige een groene band om. En als het was voor Ron, dan had net zo goed iedereen een blauwe band om kunnen hebben om de groep te onderscheiden van de jagers...

Er was in ieder geval ook iemand met een rode band. Volgens mij Patricia.
pi_9888059
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
En wat is het geluid toch slecht bij de Mol.
inderdaad!

Je hoort duidelijk dat ze via een mobiele telefoon dat inspreken -> namelijk door een analoog signaal, dat hoor je.

Ik denk dat ze die verdenkingen vanaf hun kamer ofzo moeten doen

pi_9888066
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:14 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dat gebeurt vaker bij degene die eruit gaat.
Ja, maar da's dus eigenlijk niet leuk. Haalt de spanning een beetje uit de executie.
pi_9888087
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:14 schreef Sweej het volgende:

[..]

Ja, maar da's dus eigenlijk niet leuk. Haalt de spanning een beetje uit de executie.

Heb jij inderdaad ook weer gelijk in, goed opgemerkt!
Zal eens opletten de volgende keer of ik kan raden wie eruit gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 april 2003 @ 22:16:02 #102
13151 crew  Rewimo
pi_9888088
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:14 schreef Sweej het volgende:

[..]

Tja, je weet ook al vantevoren dat degene die als eerste wordt ingetikt er nooit uitgaat (Chandrika in dit geval).
pi_9888091
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:07 schreef Kozzmic het volgende:
Je kan je denk ik wel afvragen of hij echt degene was die het meest vertrouwd werd (of was dit een mollestreek van de productie?).
... ik denk dat de deelnemers ok nog wel met elkaar praten over wie zij het betrouwbaarst vonden. Groot risici van de redactie om daar in te manipuleren.
Heeft Ron misschien vertrouwen gewonnen met het vinden van benzine e.d op het eiland... ?
  FOK!fossiel zaterdag 19 april 2003 @ 22:17:06 #104
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9888104
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:14 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er was in ieder geval ook iemand met een rode band. Volgens mij Patricia.

chandrika had een witte band

Een aantal paintball gusn waren voorzien van een nummer:
rene-14, ferdi-11, die van Elise had geen nummer. Zou dat nog wat kunnen betekenen?? Van de andere heb ik het niet kunnen zien.

pi_9888116
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:16 schreef LOSTtwo het volgende:

[..]

... ik denk dat de deelnemers ok nog wel met elkaar praten over wie zij het betrouwbaarst vonden. Groot risici van de redactie om daar in te manipuleren.
Heeft Ron misschien vertrouwen gewonnen met het vinden van benzine e.d op het eiland... ?

Zou inderdaad goed kunnen!!!
Angela zei dit: je moet vertrouwen winnen, dat heb je nodig bij het 2e spel!!

Ronnetje...!!

pi_9888122
Chandrika was toen ze zat te vertellen in die hotelkamer met haar haren opgestoken.
pi_9888134
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:17 schreef cptmarco het volgende:

[..]

rene-14, ferdi-11, die van Elise had geen nummer. Zou dat nog wat kunnen betekenen?? Van de andere heb ik het niet kunnen zien.

Bij de eerste opdracht waren er ook 'rugnummers'. Ron had volgens mij 15, en Ferdi 35.
pi_9888136
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
Chandrika was toen ze zat te vertellen in die hotelkamer met haar haren opgestoken.
Chandrika is sowieso leuk en lief. Een beetje te lief voor dit programma.
LaToya rules
pi_9888137
quote:
LOL, verliefd??
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 april 2003 @ 22:19:00 #110
13151 crew  Rewimo
pi_9888138
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:17 schreef cptmarco het volgende:

[..]

Ik zat ook al naar de nummers op de zwemvesten te kijken. Ferdi en Ron hadden 15, Patricia 53 (of 35). Chandrika's nummer heb ik niet gezien.
  FOK!fossiel zaterdag 19 april 2003 @ 22:19:04 #111
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9888139
quote:
pi_9888156
quote:
Chandrika moet winnen!!
  FOK!fossiel zaterdag 19 april 2003 @ 22:20:20 #113
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9888167
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik zat ook al naar de nummers op de zwemvesten te kijken. Ferdi en Ron hadden 15, Patricia 53 (of 35). Chandrika's nummer heb ik niet gezien.

ik heb de nummers: 15 / 35 en 28 gezien.
pi_9888183
Elise zei trouwens ook niet expliciet op wie ze stemde. Alleen dat ze René ook was gaan verdenken.
LaToya rules
  zaterdag 19 april 2003 @ 22:21:35 #115
16245 CarOnline
met lange O
pi_9888188
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:12 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ze verdacht steeds Chandrika. Volgens mij heeft ze dat tot de vorige aflevering volgehouden. Ik denk niet dat ze wat dat betreft geswitched heeft.

Joepie! Zou dat betekenen dat Ferdi er volgende week uit gaat?
Screw them.
We're going home.
pi_9888199
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:21 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Laten we het hopen, want dan zijn er alleen nog maar leuke mensen over.
LaToya rules
pi_9888216
Ik denk ook dat Chandrika wint. Dat heb ik ook bij de pools ingevuld. Maar als Rene nou Elise gaat stemmen.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 april 2003 @ 22:23:27 #118
13151 crew  Rewimo
pi_9888223
quote:
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:18 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Chandrika is sowieso leuk en lief. Een beetje te lief voor dit programma.

quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:18 schreef druppelkont het volgende:

[..]

LOL, verliefd??

quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:19 schreef cptmarco het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:19 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Chandrika moet winnen!!

Zeg, gaan jullie even lekker samen een "Ik ben verliefd op Chandrika "-fantopic openen!

pi_9888292
Op een één of andere manier krijg ik het idee dat dit door een man is geschreven:

"Aflevering 6, Dagboek De Mol
OVERTOLLIGE BALLAST
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Ik ben niet geraakt door de gebeurtenissen van de afgelopen dagen. Dat ligt in de groep wel even anders. Ze zijn verward en ook boos.

Alleen, als je een belangrijk ding over het hoofd ziet en iets anders weer niet ziet aankomen, verdien je het als groep niet te verdienen. Nee echt, de groep is in mijn ogen diep gezonken. Sommigen voelen zich verraden. En dat in dit spel. Het lijkt verdraaid wel alsof ik niet voldoende uit de verf kom.
Terwijl ik zit te schrijven moet ik telkens even grinniken. Ik kan er niets aan doen, maar steeds schieten van die dubbelzinnige dingen door mijn hoofd. Verraad hing in de lucht en vandaag zelfs letterlijk. Daar zal het wel aan liggen.
We zijn nu al een tijd op weg, maar de afgelopen twee dagen zal ik niet gauw vergeten. Als mol houd ik de momenten in de gaten waarop ik zou kunnen toeslaan. Op dagen als deze duren ze maar een paar tellen. Drie korte ogenblikken kost het slechts om de groep een hoop geld te zien verliezen. Het openen van een kistje en een envelop, plus een goed gericht verfkogeltje kosten de groep maar liefst 15000 euro. Voeg daarbij het aanbod aan Astrid en hupsakee, de groep loopt 22000 euro mis. Dat hoeven ze alvast niet meer mee te slepen naar de finale. Ook ik heb me ontdaan van wat overtollige ballast. Astrid en Patricia, het ga jullie goed."

Niet om het 1 of ander, maar lijkt op Rene talkin'

pi_9888314
Het valt me op dat Elise vaak bij opdrachten van de groep af is. Maar dat kun je natuurlijk op 2 manieren uitleggen: dat is mols of dat is onmols.
Feit is wel dat deze opdracht ook zonder Elise is gelukt.
  zaterdag 19 april 2003 @ 22:29:12 #121
16715 Mylene
*schatje*
pi_9888325
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:21 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Meneer voldaan van zichzelf.
pi_9888348
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:29 schreef schatje het volgende:
Ik hoop het echt!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 april 2003 @ 22:30:18 #123
13151 crew  Rewimo
pi_9888355
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:27 schreef druppelkont het volgende:
Op een één of andere manier krijg ik het idee dat dit door een man is geschreven:

OVERTOLLIGE BALLAST

Ik vind het meer op Ron lijken... of het is zo geschreven om de aandacht op Ron te vestigen.
pi_9888373
quote:

[..]

Nou, wat erg he? Zoals hij vorige week naar de auto rende enzo, onderwijl de rest commanderend... .
LaToya rules
pi_9888383
quote:

-knip-

Het openen van een kistje en een envelop, plus een goed gericht verfkogeltje kosten de groep maar liefst 15000 euro. Voeg daarbij het aanbod aan Astrid en hupsakee, de groep loopt 22000 euro mis.

-knip-

Ferdi was degene die op een gegeven moment riep dat het kistje moest worden geopend. Maar goed, je kan je afvragen of deze stukjes ook echt door de mol zijn geschreven.
pi_9888391
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:31 schreef Kozzmic het volgende:
Ferdi was degene die op een gegeven moment riep dat het kistje moest worden geopend. Maar goed, je kan je afvragen of deze stukjes ook echt door de mol zijn geschreven.
Ja, en die begindingen... Ik weet het niet hoor.... Er zullen geen overduidelijke hints in zitten. Denk ik. Net als vandaag: dan zouden Rene en Elise meteen geen mol meer zijn, dat kan niet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 april 2003 @ 22:33:32 #127
13151 crew  Rewimo
pi_9888407
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:31 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ferdi riep ook als eerste dat de envelop moest worden geopend. Het geld was niet belangrijk maar het was zo koud
pi_9888421
Ferdi en Chandrika kunnen nu iig de mol niet zijn lijkt mij, anders hadden Aafke en Patricia er niet uit gehoeven.
LaToya rules
pi_9888428
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:33 schreef Rewimo het volgende:
Ferdi riep ook als eerste dat de envelop moest worden geopend. Het geld was niet belangrijk maar het was zo koud
Ja onzin ja. Maar goed, als ze die envelop niet hadden opengemaakt waren ze nooit in het hotel gekomen.
  zaterdag 19 april 2003 @ 22:35:13 #130
16245 CarOnline
met lange O
pi_9888432
quote:

OVERTOLLIGE BALLAST
Ik ben niet geraakt door de gebeurtenissen van de afgelopen dagen. Dat ligt in de groep wel even anders. Ze zijn verward en ook boos.

Alleen, als je een belangrijk ding over het hoofd ziet en iets anders weer niet ziet aankomen, verdien je het als groep niet te verdienen. Nee echt, de groep is in mijn ogen diep gezonken. Sommigen voelen zich verraden. En dat in dit spel. Het lijkt verdraaid wel alsof ik niet voldoende uit de verf kom.
Terwijl ik zit te schrijven moet ik telkens even grinniken. Ik kan er niets aan doen, maar steeds schieten van die dubbelzinnige dingen door mijn hoofd. Verraad hing in de lucht en vandaag zelfs letterlijk. Daar zal het wel aan liggen.
We zijn nu al een tijd op weg, maar de afgelopen twee dagen zal ik niet gauw vergeten. Als mol houd ik de momenten in de gaten waarop ik zou kunnen toeslaan. Op dagen als deze duren ze maar een paar tellen. Drie korte ogenblikken kost het slechts om de groep een hoop geld te zien verliezen. Het openen van een kistje en een envelop, plus een goed gericht verfkogeltje kosten de groep maar liefst 15000 euro. Voeg daarbij het aanbod aan Astrid en hupsakee, de groep loopt 22000 euro mis. Dat hoeven ze alvast niet meer mee te slepen naar de finale. Ook ik heb me ontdaan van wat overtollige ballast. Astrid en Patricia, het ga jullie goed."

Ron dus!
Screw them.
We're going home.
pi_9888438
Was iemand er trouwens al achter wat die vage blauwe letters onder in het scherm zijn na de aftiteling, bij het logo van ID&T??? Of haal ik nu weer ouwe koeien uit de sloot?
  zaterdag 19 april 2003 @ 22:37:09 #132
16245 CarOnline
met lange O
pi_9888457
quote:

[..]

Ja, walgelijk portret is het!
Vorige week aan de telefoon: ik haal de finale wel bla bla bla!
Ik hoop echt dat ie op zn gezicht gaat

normaal ben ik best aardig hoor

Screw them.
We're going home.
pi_9888480
Het zou toch wat zijn als Ron de mol is, ze hebben hem tot nummer 1 vertrouwenspersoon uitgeroepen... .
LaToya rules
pi_9888487
Wie is de Mol doorlopende poll
Wie is de Mol wekelijks nieuwe poll

En CarOnline: daar kun je ook Elise uithalen hoor . Vooral dat in de lucht, dat zou ook kunnen.

zaterdag 19 april 2003 @ 22:42:10 #135
16245 CarOnline
met lange O
pi_9888543
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:38 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wie is de Mol doorlopende poll
Wie is de Mol wekelijks nieuwe poll

En CarOnline: daar kun je ook Elise uithalen hoor . Vooral dat in de lucht, dat zou ook kunnen.

Hoe in de lucht dan? Ron zat in de helicopter, en het hing letterlijk in de lucht, het verraad..
Ik had Elise als Mol, afgewisseld door Ron maar ga nu toch meer voor Ron geloof ik. Hij had de boot gevonden, dat kon ook best want het kistje was toch al open, en 10.000 euro door de neus geboord... geloof dat ik toch maar naar Ron neig, Elise heb ik niet op wat Mollerigs kunnen betrappen eigenlijk.
Screw them.
We're going home.
pi_9888569
Ja, maar voor Elise hing het gevaar dus ook in de lucht: Ron.

Maar ik ben zo gefixeerd op Elise, ik zie bijna niets anders meer . Maar Ron is wel mijn 2e mol.

pi_9888584
Ik verdenk Elise echt totaal niet .

Ik heb haar nog nooit op iets mollerigs kunnen betrappen. Ze is zo oprecht. En erg sympathiek.

LaToya rules
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 april 2003 @ 22:45:43 #138
13151 crew  Rewimo
pi_9888612
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:44 schreef SmashBro het volgende:

Ik heb haar nog nooit op iets mollerigs kunnen betrappen. Ze is zo oprecht. En erg sympathiek.

Ja goed hè? Zo zet ze je als Mol helemaal op het verkeerde been
pi_9888613
quote:
Ze is zo oprecht. En erg sympathiek.
Dat is het 'm juist: ze ziet er zo lief en poezelig uit, maar intussen!
pi_9888624
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar ik ben zo gefixeerd op Elise, ik zie bijna niets anders meer . Maar Ron is wel mijn 2e mol.
Als Elise de mol is dan heeft ze bij de paintball-opdracht wel volkomen gegokt op het 'verraad' van Ron. Als Ron haar niet had 'afgeknald' dan had ze gewoon de helikopter gehaald.
pi_9888635
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:46 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Als Elise de mol is dan heeft ze bij de paintball-opdracht wel volkomen gegokt op het 'verraad' van Ron. Als Ron haar niet had 'afgeknald' dan had ze gewoon de helikopter gehaald.

Marc (DM3) had ook een oortje waardoor de redactie hem dingen influisterde, dus de Nederlandse mol neem ik aan ook.
LaToya rules
pi_9888646
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:46 schreef Kozzmic het volgende:
Da's waar. Maar ik vond het vervelend dat die beelden toen zo langzaam gingen, je kon niet zien of ze echt snel liep of dat ze maar wat liep te strompelen. Dat laatste leek namelijk, vond ik. En als je langzaam loopt is het makkelijker om nog geschoten te worden. Maar ik weet het niet.

Op dat eiland in dat bos kreeg ik trouwens Blair Witch visioenen.

pi_9888653
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:47 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Marc (DM3) had ook een oortje waardoor de redactie hem dingen influisterde, dus de Nederlandse mol neem ik aan ook.

Maar ook met een oortje kan ze niet in het hoofd van Ron kijken. Ik neem tenminste aan dat hij niet aan derden heeft verteld dat hij voor een vrijstelling ging.
pi_9888668
Maar SB, wie verdenk jij? Eerst was het steeds Astrid, maar die is het dus niet.
  zaterdag 19 april 2003 @ 22:50:27 #145
16245 CarOnline
met lange O
pi_9888679
quote:

twee weken geleden:
* Ze wilde meteen vrijwilligster zijn, logisch ook met zo'n verwendag!
* Ze zorgde voor veel geld verlies, 6000 euro uit de pot!
* Eerder zorgde ze voor veel geld uit de pot met die lintjes

Vorige week:
* Domme dingen zeggen bij het ik ga op vakantie en neem mee spel.
Ze wist gewoon dat die andere 2 op zoek moesten naar een yogamatje. Daar denk je toch niet aan als je dat spel doet! Dan begin je toch met koffer of tandenborstel
En er kon geld mee verdiend worden als zij dr belminuten inleverde maar dat deed ze niet want 'die anderen' zeiden meteen nee dat hoeft niet. Jaaaja maar dat kwam haar wel érrug goed uit!!

Zoiets?

Screw them.
We're going home.
pi_9888697
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:48 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Maar ook met een oortje kan ze niet in het hoofd van Ron kijken. Ik neem tenminste aan dat hij niet aan derden heeft verteld dat hij voor een vrijstelling ging.

Maar kunnen ze dat niet ff snel hebben doorgeseind op het moment dat Ron dat besloten had?
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:49 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar SB, wie verdenk jij? Eerst was het steeds Astrid, maar die is het dus niet.
Eigenlijk verdenk ik gewoon nog steeds Astrid. . Misschien komt ze volgende week wel weer terug ofzo. Maar van de mensen die er nog in zitten vind ik eigenlijk alleen Ron nog verdacht. En René een beetje.
LaToya rules
  zaterdag 19 april 2003 @ 22:59:54 #147
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_9888818
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:35 haalde CarOnline hints uit het dagboek van de mol:

[..]

Ron dus!

hmmz, ja klinkt overtuigend. Maar ik blijf bij Elise! Zij was als laatste en kon zich dus net zo goed door 'dat gevaar' af laten schieten, ze had het zelf in de hand, liet Ron misschien wel goed op haar mikken...
  zondag 20 april 2003 @ 00:10:24 #148
11309 Pavane
Legendary
pi_9889874
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:19 schreef Rewimo het volgende:
Patricia had 28.

Niet dat het er nog toe doet want, ze is eruit, good riddance

Pink Dot
  zondag 20 april 2003 @ 09:01:10 #149
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_9892062
quote:

OVERTOLLIGE BALLAST

Elise dus?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 20 april 2003 @ 10:28:50 #150
9713 Eightball
In control.
pi_9892455
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:30 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind het meer op Ron lijken...
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:35 schreef CarOnline het volgende:
Ron dus!
Helemaal mee eens!
Vertrouwenspersoon no. 1

(Chandrika = trouwens )

pi_9892483
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Tja, je weet ook al vantevoren dat degene die als eerste wordt ingetikt er nooit uitgaat (Chandrika in dit geval).

Niet noodzakelijk hoor. Ze vragen meestal wie er eerst wil gaan. Het is al vaker voorgekomen dat de eerste persoon wiens naam ingetypt wordt er ook meteen uitvliegt. Dan is de shock meestal nog groter.
  zondag 20 april 2003 @ 10:50:36 #152
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_9892624
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 22:51 schreef SmashBro het volgende:
Eigenlijk verdenk ik gewoon nog steeds Astrid. . Misschien komt ze volgende week wel weer terug ofzo.
ASTRID is de mol.

Mijn theorie, met het risico na volgende aflevering volkomen uitgelachen te worden:

Ik denk dat Astrid volgende week terug in het spel komt. Helemaal aan het eind van de laatste aflevering zie je de groep enigszins verbaasd iemand begroeten. Angela is dat niet wat daar zouden ze niet verbaasd op reageren. Het moet dus iemand zijn die ze niet verwacht hadden.

Astrid returns!

De sleutel tot deze terugkeer zit 'm denk ik in de kokers. Aan het begin van het spel werd gezegd deze koker niet te openen. Ik denk dat de koker een soort joker bevat:

-Kandidaten die er uit zijn en die hun koker geopend hebben kunnen een terugkeer verdienen (Astrid en Aafke).
-Of alleen de eerste die 'm geopend heeft mag terugkeren (Astrid).

Beide mogelijkheden verklaren ook waarom Aafke de groep waarschuwde de koker niet te openen.
In het eerste geval had ze er baat bij dat er zo weinig mogelijk kandidaten hun koker zouden openen.
In het tweede geval wist ze dat Astrid de koker voor haar had geopend en dat de kokers voor de overige kandidaten dus al waardeloos zijn (behalve dat alle dichte kokers aan het eind van het spel nog een geldbedrag opleveren ofzo).

Dit verklaart tevens waarom Astrid de koker al vrijwel aan het begin van het spel opende. Zij wist namelijk wat de inhoud van de koker was. Door hem meteen te openen heeft ze haar eerste mollenstreek geleverd. Zij moest ook de eerste zijn, anders zou ze niet meer in het spel terug kunnen komen. Bovendien heeft ze de koker samen met Aafke geopend waar de cameras bij waren. Het moest dus in beeld komen. Ze had het ook op haar hotelkamer kunnen doen, stiekem het zegel verbreken. Maar door het vol in beeld te doen, samen met Aafke, heeft ze meteen nog een mollenstreek geleverd. Het openen van de koker van Aafke kost de groep namelijk geld aan het eind van het spel.
Het accepteren van het geldbedrag van 7000 Euro in ruil voor het verlaten van het spel is dan ook weer een mollenstreek. Ze weet immers dat ze er toch weer in komt.

Dat het dagboekfragment geschreven lijkt te zijn door met name Ron, kan natuurlijk net zo goed een mollenstreek zijn van Astrid. Ze heeft gewoon een stukje geschreven alsof ze Ron was. Denk er aan dat de mol niet alleen de kandidaten op een dwaalspoor probeert te zetten, maar ook de kijkers.

Bovendien, er zijn 10 afleveringen. Er zijn er al 6 geweest. De finale-aflevering wordt gespeeld met 3 deelnemers. Er zijn er nu nog 5 in het spel. Dat betekent dat er nog twee executies moeten volgen.
Maar daarvoor zijn dus nog 3 afleveringen beschikbaar. Dat kan betekenen dat de finale misschien over twee uitzendingen uitgesmeerd wordt, of dat er nog een uitzending volgt zonder executie..of een uitzending met een EXTRA executie, door de terugkeer van een reeds afgevallen kandidaat

Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_9892756
Shit, mijn mol er uit. Nu moet ik een nieuwe gaan zoeken.

Nou ja, ik hoop dat bij de laatste 3 zitten: Rene, Elise of Chandrika. Maakt me niet zo veel uit wie de mol zou zijn. Chandrika zou wel cool zijn als mol.

* CJ gaat z'n notities van de vorige afleveringen er weer eens bij halen

Sex is like Nokia: Connecting People
pi_9892783
Leuke aflevering. Ik vond het erg leuk om te zien hoe Ron Elise neerschoot.

Mijn mollen zijn denk ik Rene en Elise... zonder daarvoor goede bewijzen te hebben.

Tweede spel vond ik ook wel leuk om te zien, maar toch ietsje minder dan het eerste...

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 20 april 2003 @ 11:18:08 #155
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_9892893
Ik vond het een heerlijke aflevering, het moment dat Ron Elise neerschoot is echt een molklassieker, fantastisch

Overigens vind ik Elise geen mol. Ik vind haar een verwaand blondje die in haar onkunde allerlei mollige () dingen doet.

Beredeneerd uit mijn vooronderstelling dat de Mol een vrouw is dit jaar zou het dan Chandrika moeten zijn, maar dat lijkt me ook weer zo stug, het zou overigens wel betekenen dat ze er tot aan het einde in blijft, en dat is dan wel weer fijn

Begin nu weer beetje Ferdi te verdenken. Ook hij zou een bepaald soort nieuw mol zijn, iemand waarvan iedereen denkt dat het er veel en veel te dik bovenop zou liggen en hem bij voorbaat afschrijft. Zijn niet meer weten wat zijn wens was (dat trouwen) en zijn rare manier van takken neerleggen zijn typische moldingetjes. Daarom: Ferdi is mijn mol voorlopig.

Ron vind ik een te nico-achtige mol en te saai eigenlijk om Mol te zijn en Rene heb ik toch wel echt afgeschreven na dat bijlengooien.

Heel jammer dat Astrid er uit is overigens, vond het een zeer charmante verschijning.

Afrika Paprika
  FOK!fossiel zondag 20 april 2003 @ 11:26:28 #156
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9892957
quote:
Op zondag 20 april 2003 10:50 schreef Hihat het volgende:

[..]
Mijn theorie, met het risico na volgende aflevering volkomen uitgelachen te worden:

of de theorie klopt, geen idee tijd zal het leren. Maar er is werkelijk wel goed door jou over na gedacht

Het zou kunnen.....

zondag 20 april 2003 @ 11:33:47 #157
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_9893016
quote:
Op zondag 20 april 2003 11:26 schreef cptmarco het volgende:

[..]

of de theorie klopt, geen idee tijd zal het leren. Maar er is werkelijk wel goed door jou over na gedacht

Het zou kunnen.....

Het zou iig wel heel super zijn... maar denk dat je je er gewoon bij neer moet leggen dat het over en uit is voor Astrid..
Afrika Paprika
pi_9893365
Ik kan het me haast niet voorstellen. Ze hebben Astrid er volgens mij niet voor niets uit gehaald: er waren nog teveel kandidaten, omdat toen eerst de executie niet was doorgegaan.
pi_9893391
Zou ook niet eerlijk zijn tegenover Patricia
pi_9893409
quote:
Op zondag 20 april 2003 12:08 schreef K-otic het volgende:
Zou ook niet eerlijk zijn tegenover Patricia
Ja, maar Patricia.

Ik hoop echt dat Ferdi eruit moet volgende week. Ik kan niet wachten om z'n kop te zien.

pi_9893447
Ik geloof best in dat Astrid komt terug verhaal... mooi gevonden ook.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  FOK!fossiel zondag 20 april 2003 @ 12:13:05 #162
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9893460
quote:
Op zondag 20 april 2003 12:09 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]
Ik hoop echt dat Ferdi eruit moet volgende week. Ik kan niet wachten om z'n kop te zien.

nadeel is dan wel dat Chandrika waarschijnlijk niet de Mol is en misschien niet tot het blijft....
pi_9893470
quote:

[..]

ASTRID is de mol.

Ik denk dat Astrid volgende week terug in het spel komt. .

Als ik me goed kan herinneren was er vorig jaar bij de mol ook een persoon die na de executie weer terug kwam. (of het jaar daarvoor) Dit was volgens mij door de makers ingevoerd om iedereen op een verkeerd spoor te zetten. Iedereen ging toen die persoon verdenken, terwijl hij uiteindelijk helemaal niet de mol was.
Misschien klopt je theorie wel, maar door iemand eruit te halen en er vervolgens weer in te stoppen maak je diegene heel erg verdacht bij de anderen.

Ikzelf kan nu niet meer zo goed bedenken wie de mol is, ik heb Patricia altijd verdacht dus moet ik nu helemaal omschakelen. Misschien toch Ron of Elise.

zondag 20 april 2003 @ 12:23:48 #164
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_9893598
quote:
Op zondag 20 april 2003 11:18 schreef LuQas het volgende:
Ik vond het een heerlijke aflevering, het moment dat Ron Elise neerschoot is echt een molklassieker, fantastisch
Ja die zal wel hra zijn aangekomen in de groep. Ik vind trouwens wel dat ze dit jaar teveel mogelijkheden hebben om een vrijstelling te bemachtigen. Er komt maar weinig geld in de pot.
quote:
Op zondag 20 april 2003 12:13 schreef vaio het volgende:

Ikzelf kan nu niet meer zo goed bedenken wie de mol is, ik heb Patricia altijd verdacht dus moet ik nu helemaal omschakelen. Misschien toch Ron of Elise.

Ik ga voor Ron vooral na gisteren
There is no ultimate truth
pi_9893832
quote:
Op zondag 20 april 2003 12:13 schreef vaio het volgende:
Als ik me goed kan herinneren was er vorig jaar bij de mol ook een persoon die na de executie weer terug kwam. (of het jaar daarvoor) Dit was volgens mij door de makers ingevoerd om iedereen op een verkeerd spoor te zetten. Iedereen ging toen die persoon verdenken, terwijl hij uiteindelijk helemaal niet de mol was.
Dat was Dan. In de Mol 2. Maar het schijnt dat hij de Mol was, maar dat hij door meningsverschillen enzo mol-af is geworden, toen werd het Nico. Maar dat weet ik niet zeker.
  zondag 20 april 2003 @ 13:12:47 #166
11309 Pavane
Legendary
pi_9894280
quote:
Op zondag 20 april 2003 12:40 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Dat was Dan. In de Mol 2. Maar het schijnt dat hij de Mol was, maar dat hij door meningsverschillen enzo mol-af is geworden, toen werd het Nico. Maar dat weet ik niet zeker.

Dan?

Ik heb alle Mollen gezien, ook de 1e en in Nederland is het nog niet voorgekomen dat er iemand terugkwam. In Belgie wel. Als het in Nederland ook was, doe eens mijn herinnering opfrissen dan.

In de Mol 3 is Jantien een nacht en een dag ontvoerd geweest en de groep moest haar vinden.

Ik moet toegeven dat het mijn gedachten gisteravond ook even doorkruiste: straks komt Astrid terug. Het hele dagboek en dergelijke wijst zo naar Ron, het ligt er zo bovenop. Maar ik denk het toch niet uiteindelijk, dat ze terug komt.

Pink Dot
  zondag 20 april 2003 @ 13:14:43 #167
35011 SmashBro
Echt lief.
pi_9894306
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:12 schreef Pavane het volgende:
In de Mol 3 is Jantien een nacht en een dag ontvoerd geweest en de groep moest haar vinden.
Dat was toch Kerstin?

En dat verhaal van Dan die vervangen werd door Nico als mol vanwege meningsverschillen ofzo met de redactie heb ik ook weleens gehoord.

LaToya rules
pi_9894313
quote:
Dan?

Ik heb alle Mollen gezien, ook de 1e en in Nederland is het nog niet voorgekomen dat er iemand terugkwam. In Belgie wel.

Jawel hoor! Dat was een test halverwege de aflevering, toen kwam ook meteen de executie. Dan moest er toen uit. Hij kwam weer meteen terug en moest toen een opdracht winnen om te blijven (ofzo). En dat deed hij toen.
quote:
Dat was Ellen. Of Kerstin? Maar dat was wel een leuke opdracht!
quote:
Ik moet toegeven dat het mijn gedachten gisteravond ook even doorkruiste: straks komt Astrid terug. Het hele dagboek en dergelijke wijst zo naar Ron, het ligt er zo bovenop. Maar ik denk het toch niet uiteindelijk, dat ze terug komt.
En vergeet niet dat het de taak van de mol is om anderen op het verkeerde spoor te zetten. Dat kan dus ook met behulp van de dagboeken. Kijkers op het verkeerde spoor zetten.
  zondag 20 april 2003 @ 13:17:57 #169
11309 Pavane
Legendary
pi_9894351
quote:
Helemaal aan het eind van de laatste aflevering zie je de groep enigszins verbaasd iemand begroeten. Angela is dat niet wat daar zouden ze niet verbaasd op reageren. Het moet dus iemand zijn die ze niet verwacht hadden.
Of het is net als vorig jaar: er is familie en ze hebben een opdracht gewonnen om ze te zien.

Ik lach je overigens niet uit, want je theorie is goed .

Pink Dot
  zondag 20 april 2003 @ 13:20:43 #170
11309 Pavane
Legendary
pi_9894393
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Jawel hoor! Dat was een test halverwege de aflevering, toen kwam ook meteen de executie. Dan moest er toen uit. Hij kwam weer meteen terug en moest toen een opdracht winnen om te blijven (ofzo). En dat deed hij toen.
Ben ik helemaal kwijt
quote:
Dat was Ellen. Of Kerstin? Maar dat was wel een leuke opdracht!
Hele leuke opdracht, die George erg veel gelegenheid gaf te saboteren, Heerlijk . Eigenlijk was Mol 3 de leukste serie. Het was idd Kerstin, die in zo'n killig zolderkamertje werd gestopt.
Pink Dot
pi_9894412
Ja, dit jaar is het minder dan andere jaren, dat klopt wel. Helaas. Misschien omdat Canada zo kil oogt. Ik vind het toch leuker als het in zonnige landen is.
pi_9894453
quote:

Bovendien, er zijn 10 afleveringen. Er zijn er al 6 geweest. De finale-aflevering wordt gespeeld met 3 deelnemers. Er zijn er nu nog 5 in het spel. Dat betekent dat er nog twee executies moeten volgen.
Maar daarvoor zijn dus nog 3 afleveringen beschikbaar.

Aflevering 7: kandidaat 5 valt af
Aflevering 8: kandidaat 4 valt af
Aflevering 9: finale
Aflevering 10: terugblik

Toch?

zondag 20 april 2003 @ 13:25:59 #173
35011 SmashBro
Echt lief.
pi_9894466
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:21 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ja, dit jaar is het minder dan andere jaren, dat klopt wel. Helaas. Misschien omdat Canada zo kil oogt. Ik vind het toch leuker als het in zonnige landen is.
Schotland was ook kil en dat was toch wel de beste Mol-locatie tot nu toe. Perfect mysterieus.
LaToya rules
  zondag 20 april 2003 @ 13:27:55 #174
11309 Pavane
Legendary
pi_9894501
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:21 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik las ergens dat ze eigenlijk eerder in het jaar wilden gaan, maar dat dat niet gelukt is. Heel jammer, want Canada is prachtig! Stel je dat meer maar eens voor in de zomer. Schotland was in Mol 2 ook vrij regenachtig en veel grijze wolken, daar zaten ze toen ook in de herfst.

Volgens mij is het gewoon minder omdat er wat minder symapthieke mensen inzitten. Chandrika bv. komt niet erg uit de verf (om maar eens een dubbelzinnigheid te gebruiken) want ze werd constant en dan bedoel ik echt constant op haar huid gezeten door Ferdi en Patricia. De sfeer is gewoon wat grimmiger, want anders dan vorige jaren zien bv met name Patricia en Ferdi de Mol (in hun geval Chandrika) als een echte verrader en behandelen haar dientengevolge ook zo. Maar dat is het spel en andere jaren werd er toch anders mee omgegaan. Er werd veel speelser met de verdachtmakingen omgegaan.

Pink Dot
  zondag 20 april 2003 @ 13:36:57 #175
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_9894645
Ik denk idd ook dat de mensen dit jaar ook wel iets minder sypmathiek zijn. Hoewel ik Aafke en Astrid allebei super vond. En in de mol II vond ik ook niet echt supermensen zitten, Yvonne vond ik eigenlijk echt een irritant manwijf.

De mol III was de leukste groep naar mijn mening, die hadden ook verreweg de meeste lol met elkaar. Dit jaar is de sfeer inderdaad een stuk fanatieker. Moet wel zeggen dat ik de mol een stuk moeilijker vind, ik heb veel vaker echt totaal geen idee dan in andere afleveringen.

Afrika Paprika
pi_9894672
Waarom steunt iedereen het Astrid-terugkom-verhaal?
Om het bot te zeggen: ik geloof er niets van en zou de eerste zijn die je bij de finale er om uitlacht
Het was iets met groen.
pi_9894842
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:36 schreef LuQas het volgende:
Dit jaar is de sfeer inderdaad een stuk fanatieker. Moet wel zeggen dat ik de mol een stuk moeilijker vind, ik heb veel vaker echt totaal geen idee dan in andere afleveringen.
Alle kandidaten hebben zich dus erg goed voorbereid en dat is wel goed. Het blijft een spel en het is geen comedy-serie oid. Het boeit mij juist heel erg.
Zo zie je bijv. Ferdi die zich fanatiek op 1 mol ziet concentreren en dat kan hem straks dus z'n kop kosten. En mensen die tot een executie hebben gestemd op 1 persoon (zowel Chandrika en René op Patricia) en die nu dus moeten switchen. Dit soort mensen zijn vaak heel verdacht, want bij Mol II (Schotland) bleef de winnaar (naam vergeten..) al na de tweede executie op dezelfde stemmen. Yvonne dacht ik trouwens ook dat ze dat had gedaan. Dit maakt Ferdi veel minder verdacht als Mol.

Je hebt ook bijv. van die duidelijke trekkers (van de groep) en die kan je ook vaak schrappen van de mol-lijst. Die laten opdrachten niet vaak mislukken en gaan voor geld door snel en goed te werken. Bijv. Chandrika is juist heel erg vertragend bezig, dat maakt haar best verdacht.

Het was iets met groen.
pi_9898870
Op de site van De Mol staat nu als titel: 'veraad hangt in de lucht'...

volgens mij moet het zijn 'verraad'...

Een hint?!

[Dit bericht is gewijzigd door Michaelangelo op 20-04-2003 17:43]

Geachte cursist. de cursus rietdekken gaat niet door, riet is ziek!
  zondag 20 april 2003 @ 17:43:20 #179
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_9898876
Chandrika is nu juist veel minder verdacht, omdat Patricia haar verdacht en die ligt er nu uit...Ze hebben weer lekker zitten monteren in het filmpje tijdens haar test, maar volgens mij heeft ze gewoon weer op Chandrika gestemd (zie dagboek op de off. site)
pi_9899149
Ik had een heerlijke avond. Ik had 3 mollen nog over.

Eerst, Astrid exit! Vervolgens, Patricia exit! En toen was er nog maar één ... Elise!

zondag 20 april 2003 @ 19:01:48 #181
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_9900057
Dit vind ik wel erg grappig. Uit het dagboek van Angela op wieisdemol.nl :
quote:
De volgende dag belt een ongeruste Canadees naar 911 omdat er twee jeeps aan het racen zijn op de snelweg. De kandidaten en begeleiders worden door de politie klem gereden en meegenomen naar het politiebureau. Het kost veel geld en uitleg voordat ze weer verder mogen.
Stukje wartaal van Astrid:
quote:
Aafke en Chandrika werden mijn maatjes. Aafke, omdat we van dezelfde generatie zijn met ongeveer dezelfde ontwikkeling, denkbeelden en waarden over ons leven. Chandrika heb ik bewust uitgekozen. Dat weet ze niet en ze heeft zich er zelf tegen verzet maar ik wil het zo. Ik voel een sterke historische en cosmopolitische verwantschap met zwarte mensen. Het verrijkt me.
Dit stukje uit het dagboek van Patricia vind ik ook vreemd:
quote:
En, eerlijk is eerlijk, vooral het afscheid van Elise en Ferdi valt mij zwaar. Bovendien ben ik toch ook aardig in de war over het feit dat ik blijkbaar niet de goede mol heb. Wat ben ik toch een rund. Hoe is het mogelijk dat ik mij zo heb laten misleiden. Of zijn er ook nog ander scenario's denkbaar?
Dat laatste zinnetje bevalt me niet.... heel vervelend dat men zo heeft zitten knippen en monteren in het test-stukje van Patricia, nu weten we niet of ze deze keer ook weer op Chandrika gestemd heeft.
Afrika Paprika
pi_9900243
Met die laatste zin denk ik dat ze bedoelt dat iedereen op Chandrika heeft gestemd en zij gewoon het minste wist. Ik weet zeker dat Patricia weer op Chandrika heeft gestemd. Ze was er 100% zeker van de voorgaande afleveringen, waarom zou ze in ene schwitchen?
  zondag 20 april 2003 @ 19:19:45 #183
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_9900346
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:13 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Met die laatste zin denk ik dat ze bedoelt dat iedereen op Chandrika heeft gestemd en zij gewoon het minste wist. Ik weet zeker dat Patricia weer op Chandrika heeft gestemd. Ze was er 100% zeker van de voorgaande afleveringen, waarom zou ze in ene schwitchen?
Alleen Ferdi en zij hadden op Chandrika gestemd toch. Die hadden het dan dus fout. Evenals Chandrika en Ron die volgens mij op Patricia hadden gestemd. Elise volgens mij op Ron en Rene op Elise geloof ik.

Ik verwacht een finale tussen Ferdi, Chandrika en Elise met Ferdi als mol, Chandrika als winnaar en Elise als verliezer. Ik zou Ferdi in ieder geval een fantastische mol vinden.

Afrika Paprika
  zondag 20 april 2003 @ 19:59:02 #184
43808 nijntje-pg
pi_9901070
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:19 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ik zou Ferdi in ieder geval een fantastische mol vinden.

Ferdi mag er van mij meteen uit!
Ik vind hem wel zo'n enorme bralbal.

Volgens mij is het Elise....heb steeds minder idee waarom maar toch blijf ik erbij.

De tweede opdracht was echt heel tof, had er graag zelf rond willen rennen.

zondag 20 april 2003 @ 20:39:35 #185
35011 SmashBro
Echt lief.
pi_9901838
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:19 schreef LuQas het volgende:
Ik verwacht een finale tussen Ferdi, Chandrika en Elise met Ferdi als mol, Chandrika als winnaar en Elise als verliezer. Ik zou Ferdi in ieder geval een fantastische mol vinden.
Maar dat kan niet want dan zou Aafke niet weg gehoeven hebben, die zat op Ferdi als mol.
LaToya rules
  zondag 20 april 2003 @ 20:42:30 #186
51602 GHansIV
Wie ik ben? Een k*tkloon.
pi_9901899
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:39 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Maar dat kan niet want dan zou Aafke niet weg gehoeven hebben, die zat op Ferdi als mol.

Of ze kon niet goed vragen beantwoorden .
Don't think you are, know you are.
  zondag 20 april 2003 @ 22:55:45 #187
13698 microkid
speaks digitalk
pi_9904653
Goed. Even mijn brainwave. Aan het begin van de aflevering kreeg de mol 2 opdrachten: 1) hou je van de domme bij de boot, en 2) zorg dat het geld van de koffer niet in de pot komt. De mol moet dus bij beide opdrachten aanwezig zijn. Bij de bootopdracht waren patricia, ron, ferdi en chandrika aanwezig. Elise en Renee zaten in het hotel. Als mol zou ik dat dus nooit doen, dus zijn zij m.i. geen mol. Ron deed niet echt zijn best op het eiland vond ik. Verder schoot Ron Elise neer. Dat zou op zich een prachtige mollenstreek zijn: pak de vrijstelling (ook al heb je die niet nodig als mol), en geen geld in de pot.
Patricia moest weg, dus zou 1 van de resterende 3 de mol kunnen zijn: Ron, Ferdi of Chandrika.
In deze aflevering valt Ron dus wel erg op. De mol?
Terugkijkend op vorige afleveringen, Ron won het boomklimmen van een echte lumberjack. Dat zou een normaal persoon nooit kunnen. Stiekum getraind van tevoren? En hij wist zogenaamd de leeftijd van DiCaprio ook niet.
Tevens staat dus op de site van de mol: veraad hangt in de lucht. En wie zat er in de helicopter? Ron....
Dus, Ron de mol?
  FOK!fossiel zondag 20 april 2003 @ 22:58:15 #188
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9904718
quote:
Op zondag 20 april 2003 22:55 schreef microkid het volgende:
Bij de bootopdracht waren patricia, ron, ferdi en chandrika aanwezig. Ron deed niet echt zijn best op het eiland vond ik. .... Dus, Ron de mol?
Ron was wel diegene die de boot vond. Patricia stond even er voor op dezelfde plek en zag de boot niet. Als Ron echt de Mol was, had hij nooit de boot moeten vinden. Daardoor is de opdracht gelukt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 april 2003 @ 23:01:54 #189
13151 crew  Rewimo
pi_9904811
quote:
Op zondag 20 april 2003 22:58 schreef cptmarco het volgende:

[..]

Ron was wel diegene die de boot vond. Patricia stond even er voor op dezelfde plek en zag de boot niet. Als Ron echt de Mol was, had hij nooit de boot moeten vinden. Daardoor is de opdracht gelukt.

Dat maakte op dat moment niet meer uit, want ze konden al geen geld meer verdienen. Ze hadden het kistje en de envelop al geopend. Ik denk dat ook de Mol liever niet in de kou met onvoldoende kampeerspullen op een eilandje wilde zitten

En die actie van Ron, in de tweede aflevering, dat hij het huisje straal voorbij holde, en vervolgens compleet uit beeld verdween tot de opdracht mislukt was, blijft een zeer verdachte mollenstreek

pi_9905639
quote:
Aan het begin van de aflevering kreeg de mol 2 opdrachten: 1) hou je van de domme bij de boot,
Waarom moet dit dan iemand op het eiland zijn? René en Elise hebben zich hartstikke goed van de domme gehouden: zij wisten helemaal van niets!
quote:
en 2) zorg dat het geld van de koffer niet in de pot komt.
René: laat zich vlak voor het einde 'dood'schieten. Hoe ging dat? Waren de jagers ver of dichtbij? De hele rit had hij de jagers al op afstand gehouden.
Elise: Zelfde verhaal, heeft de koffer overgenomen, maar Ron zorgde voor z'n vrijstelling. Gevolg is geen geld (ook goed voor de Mol) en een verrader die als vertrouwenspersoon was aangewezen wat dus tot nieuwe spanningen tussen de deelnemers veroorzaakt. En de Mol (René of Elise in deze theorie) is verdachte-af. Want wat keek Elise somber toen ze geschoten werd en wat was René toch goed bezig (hij was immers de politieman en weet hoe met dit soort situaties om te gaan).
Ik twijfel met Ron en ga voor René of Elise. Elise lijkt me een goede Mol.
quote:
Tevens staat dus op de site van de mol: veraad hangt in de lucht. En wie zat er in de helicopter? Ron....
Het verraad door de Mol? Niet echt, wel voor de groep: weg geld! Dit is op meerdere manieren te interpreteren en trek er dus niet te zwaar aan lijkt me

Verder was de beslissing van Ferdi om gelijk het kistje open te doen best vreemd.
Hij speelt graag het spel om de Mol te zoeken, maar ook de 'in-game'-spellen. Waarom vergooit hij geld terwijl ze best nog even een extra ronde over het eiland hadden kunnen maken? Als Mol-zoekende zet je dat soort acties uit om verdachte dingen op te sporen (blijf je zitten / ben je niet aan het zoeken / klets je met anderen of commandeer je ze alleen maar / ..). Nu maakte hij zichzelf dus redelijk verdacht door die kist te willen openen (ook al stemde de rest er daar snel mee in).

Het was iets met groen.
  zondag 20 april 2003 @ 23:42:31 #191
13698 microkid
speaks digitalk
pi_9905990
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:30 schreef bosmeneer het volgende:

[..]

Waarom moet dit dan iemand op het eiland zijn? René en Elise hebben zich hartstikke goed van de domme gehouden: zij wisten helemaal van niets!
[..]

René: laat zich vlak voor het einde 'dood'schieten. Hoe ging dat? Waren de jagers ver of dichtbij? De hele rit had hij de jagers al op afstand gehouden.
Elise: Zelfde verhaal, heeft de koffer overgenomen, maar Ron zorgde voor z'n vrijstelling. Gevolg is geen geld (ook goed voor de Mol) en een verrader die als vertrouwenspersoon was aangewezen wat dus tot nieuwe spanningen tussen de deelnemers veroorzaakt. En de Mol (René of Elise in deze theorie) is verdachte-af. Want wat keek Elise somber toen ze geschoten werd en wat was René toch goed bezig (hij was immers de politieman en weet hoe met dit soort situaties om te gaan).
Ik twijfel met Ron en ga voor René of Elise. Elise lijkt me een goede Mol.
[..]

Het verraad door de Mol? Niet echt, wel voor de groep: weg geld! Dit is op meerdere manieren te interpreteren en trek er dus niet te zwaar aan lijkt me

Verder was de beslissing van Ferdi om gelijk het kistje open te doen best vreemd.
Hij speelt graag het spel om de Mol te zoeken, maar ook de 'in-game'-spellen. Waarom vergooit hij geld terwijl ze best nog even een extra ronde over het eiland hadden kunnen maken? Als Mol-zoekende zet je dat soort acties uit om verdachte dingen op te sporen (blijf je zitten / ben je niet aan het zoeken / klets je met anderen of commandeer je ze alleen maar / ..). Nu maakte hij zichzelf dus redelijk verdacht door die kist te willen openen (ook al stemde de rest er daar snel mee in).

Hmmm, ik heb even m'n aantekening van de afleveringen doorgenomen, maar kan niks vinden dat zou wijzen op Elise als mol. Bij Ron daarentegen des te meer: haalt wellicht lintjes weg, dat geval met DiCaprio's leeftijd, rent huisje voorbij, spring van brug voor vrijstelling, sliep zogenaamd bij het filmpje van de mol, wint boomklimmen van een echte lumberjacker, staat z'n belminuten af (ofzo), en nu de recente ontwikkelingen. Al met al een behoorlijke lijst van "verdachtmakingen". Ron is voorlopig mijn mol.
  maandag 21 april 2003 @ 00:32:27 #192
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_9907465
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:38 schreef bosmeneer het volgende:
Waarom steunt iedereen het Astrid-terugkom-verhaal?
Om het bot te zeggen: ik geloof er niets van en zou de eerste zijn die je bij de finale er om uitlacht
Be my guest!

Vorig jaar had ik ook een hele theorie over John (bijvoorbeeld zijn naam, John de Mol ) als mijn mol. Hij bleek de uiteindelijke winnaar te zijn...

Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_9910293
quote:
Op zondag 20 april 2003 12:09 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ja, maar Patricia.

Ik denk dat je nog een week langer moet wachten.... maar verder ben ik het helemaal met je eens ..... wat een verwaande gozer ( en dat is nog netjes uitgedrukt). Ron blijft mijn mol maar het halve fotum verdenkt hem....en hij word wel erg verdacht in beeld gebracht. Deze keer is het wel erg moeilijk. Chandrika en Ferdi vallen voor mij af omdat aafke op ferdi stemde en ik weet haast zeker patricia op Candrika. Blijven Rene en Elise nog over. Rene zou mol kunnen zijn en Elise heeft ook wel molstreken , Maar ik blijf bij Ron
Try anything once, twice to be sure
pi_9912088
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:42 schreef microkid het volgende:

[..]

Hmmm, ik heb even m'n aantekening van de afleveringen doorgenomen, maar kan niks vinden dat zou wijzen op Elise als mol. Bij Ron daarentegen des te meer:

Je hebt ze (onder andere) adhv de pre-filmpjes opgeschreven, hierbij ook ff mijn aantekeningen. Je kan het dus hartstikke goed hebben, maar dit is -hopelijk- een andere kijk op deze gebeurtenissen
quote:
haalt wellicht lintjes weg,
Elise was op tijd binnen, had ook lintjes en verloor daarmee geld. René had niet veel invloed hier.
quote:
dat geval met DiCaprio's leeftijd,
Ferdi wist het ook niet. Hier kan je alle kanten mee op.
quote:
rent huisje voorbij,
Ja, dat is verdacht.
quote:
spring van brug voor vrijstelling,
Niet verdacht, maar als je het met eergisteren bekijkt (had ook een vrijstelling): verdacht.
quote:
sliep zogenaamd bij het filmpje van de mol,
Verdacht.
quote:
wint boomklimmen van een echte lumberjacker,
Niet verdacht, Astrid won immers ook. Hij was wel als laatste en kon daarmee de stand op 3 - 3 zetten.
quote:
staat z'n belminuten af (ofzo),
De Mol gaat toch ook lekker bellen met familie? Mja, zie er geen verdachtmaking in.
quote:
en nu de recente ontwikkelingen. Al met al een behoorlijke lijst van "verdachtmakingen". Ron is voorlopig mijn mol.
Voor mij is Ron té verdacht. Dat is de reden dat ik niet hem verdacht wil maken.
Het was iets met groen.
  maandag 21 april 2003 @ 11:53:31 #195
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_9912326
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:27 schreef Pavane het volgende:

[..]
Volgens mij is het gewoon minder omdat er wat minder sympathieke mensen inzitten.

Ik vind het vooral irritant dat het op zaterdag uitgezonden wordt

(en dat ik geen video heb )

maandag 21 april 2003 @ 11:54:47 #196
39256 Bonobo11
pi_9912345
quote:
Goed. Even mijn brainwave. Aan het begin van de aflevering kreeg de mol 2 opdrachten: 1) hou je van de domme bij de boot, en 2) zorg dat het geld van de koffer niet in de pot komt. De mol moet dus bij beide opdrachten aanwezig zijn. Bij de bootopdracht waren patricia, ron, ferdi en chandrika aanwezig. Elise en Renee zaten in het hotel. Als mol zou ik dat dus nooit doen, dus zijn zij m.i. geen mol. Ron deed niet echt zijn best op het eiland vond ik. Verder schoot Ron Elise neer. Dat zou op zich een prachtige mollenstreek zijn: pak de vrijstelling (ook al heb je die niet nodig als mol), en geen geld in de pot.
Patricia moest weg, dus zou 1 van de resterende 3 de mol kunnen zijn: Ron, Ferdi of Chandrika.
In deze aflevering valt Ron dus wel erg op. De mol?
Terugkijkend op vorige afleveringen, Ron won het boomklimmen van een echte lumberjack. Dat zou een normaal persoon nooit kunnen. Stiekum getraind van tevoren? En hij wist zogenaamd de leeftijd van DiCaprio ook niet.
Dus, Ron de mol?
Denk ik ook alhoewel ik Chandrika ook nog steeds erg verdenk. Argumenten van ja maar Ron vond de boot snijden geen hout, want zijn opdracht was ook "win het vertrouwen van de groep". De aanwijzingen om de boot te vinden waren al gekocht ( - 5.000,- euro !!) en toen kon Ron wel goede sier maken met het vinden van de boot. Hij kreeg het vertrouwen van de groep, wat belangrijk was om te mollen in de 2e opdracht ( - 10.000 euro !!) Ook het voorbij rennen van het huis (aflevering 3?) en het slapen tijdens videoboodschap van de mol, blijf ik erg verdacht vinden. Ron stijgt met stip op mijn verdachtenlijstje van 2 naar 1:
1 Ron
2 Chandrika
3 Rene
4 Elise
5 Ferdi
Feyenoord!!! * Barça
pi_9912449
Jammer dat er tegenwoordig bij bijna elke opdracht een vrijstelling te verdienen is, de groep blijft zo veel te groot en je hebt er geen zicht op wie wie verdenkt enzo. Bovendien kiezen ze allemaal voor de vrijstelling, "vroeger" was dat nog een schande.

Kan iemand mij uitleggen wat er met Astrid is gebeurt? Vorige aflevering heb ik het laatste stuk gemist, en toen werd mij hier verteld dat ze er nog niet uit was

quote:
Maar in de aflevering afgelopen zaterdag werd er niets meer over gezegd, ineens was ze er ni meer Of hebben ze het vermeld in het voorstukje (wat ik gemist heb ) en de andere spelers vinden het niet belangrijk om te bespreken?
  Moderator maandag 21 april 2003 @ 12:11:38 #198
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_9912626
quote:
Op maandag 21 april 2003 11:54 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Denk ik ook alhoewel ik Chandrika ook nog steeds erg verdenk. Argumenten van ja maar Ron vond de boot snijden geen hout, want zijn opdracht was ook "win het vertrouwen van de groep". De aanwijzingen om de boot te vinden waren al gekocht ( - 5.000,- euro !!) en toen kon Ron wel goede sier maken met het vinden van de boot. Hij kreeg het vertrouwen van de groep, wat belangrijk was om te mollen in de 2e opdracht ( - 10.000 euro !!)

Dat klopt wel, maar door de boot te vinden wonnen ze de 5000 euro die ze verloren hadden wel weer terug. En ik denk dat Ron al genoeg vertrouwen had van de groep.

Ik blijf nog even eigenwijs bij Rene: zoals die naar de helicopter toe het koffertje verspeelde, vond ik erg verdacht.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 21 april 2003 @ 12:18:05 #199
39256 Bonobo11
pi_9912741
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:11 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar door de boot te vinden wonnen ze de 5000 euro die ze verloren hadden wel weer terug. En ik denk dat Ron al genoeg vertrouwen had van de groep.

Ik blijf nog even eigenwijs bij Rene: zoals die naar de helicopter toe het koffertje verspeelde, vond ik erg verdacht.

Ron wilde natuurlijk niet kamperen op dat koude eilandje, hij wilde een lekker warm hotelbed! Dat ze daarmee 5000 euro terugwonnen, ach ze waren maar net op tijd (iets van 4 minuten over), dus bijna helemaal nix gewonnen, misschien heeft Ron tijdens de overtocht ook nog geprobeerd te mollen. Misschien had Ron al vertrouwen van de groep ja, maar de boot vinden was natuurlijk een buitenkansje!
Ik verdenk nu vooral Ron en Chandrika, Rene heeft m.i. al teveel opdrachten gewonnen voor de groep, maar ja zeker weten doe je het nooit.........
Feyenoord!!! * Barça
pi_9913248
Ik ben er vrij zeker van dat er een finale gaat komen tussen Elise, Ron en René. Ik ben er vrij zeker van dat Elise de mol is, en René stemt op haar. Chandrika stemde altijd op Patricia, gaat nu twijfelen, en zal er denk ik zaterdag uitvliegen. Dat heeft weer negatieve gevolgen voor Ferdi, want die zat op Chandrika. Hij zal denk ik dus net de finale niet halen. Enige probleempje is Ron, die zat ook op Patricia, maar die heeft Elise al eens verdacht, dus ik verwacht dat hij wellicht weer teruggaat naar haar, nu Patricia eruit ligt. Verder zit er ook nog een duidelijke hint in het programma richting deze mensen als finalisten, nu alleen nog goed gokken, wie de winnaar (René?), verliezer (Ron?) en de mol (Elise?) is!
  FOK!fossiel maandag 21 april 2003 @ 13:34:26 #201
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9913940
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat maakte op dat moment niet meer uit, want ze konden al geen geld meer verdienen. Ze hadden het kistje en de envelop al geopend. Ik denk dat ook de Mol liever niet in de kou met onvoldoende kampeerspullen op een eilandje wilde zitten

hmmm, dat is inderdaad waar....
  maandag 21 april 2003 @ 14:23:38 #202
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_9914605
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:51 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat er een finale gaat komen tussen Elise, Ron en René. [..] Verder zit er ook nog een duidelijke hint in het programma richting deze mensen als finalisten, [..]
ow dat heb ik ff gemist, welke hint?
pi_9915127
Na het beluisteren van SchiffersFM zojuist, ben ik er 100% zeker van dat Patricia afgelopen keer op Chandrika heeft gestemd. Die is het dus niet!

Over die hint, luister goed naar de introfilmpjes van deze 3 mensen, die wijken af van de rest.

maandag 21 april 2003 @ 15:12:44 #204
47879 MikMau
Blub...blub...blub
pi_9915390
Zag net op het forum van wieisdemol een opmerking van iemand over het plaatje wat bij de hints staat... Als je die kopieert en lichter maakt: heel duidelijk een man. Het lijkt mij Rene, want de kin klopt niet helemaal met die van Ron.

Anyone die er duidelijk iemand in kan herkennen?

Kan natuurlijk altijd een dwaalspoor zijn, maar diegene staat er zo raar op met die bril!

maandag 21 april 2003 @ 16:42:43 #205
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_9916858
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:39 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Dat zou wellicht met het openen van de koker te maken kunnen hebben.
Afrika Paprika
pi_9917134
quote:
Op maandag 21 april 2003 14:55 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Na het beluisteren van SchiffersFM zojuist, ben ik er 100% zeker van dat Patricia afgelopen keer op Chandrika heeft gestemd. Die is het dus niet!
Ik ook. Het kan niet anders.
pi_9917187
Ik kon uit de aflevering opmaken dat je alleen vragen naar Patricia kon mailen. En niet naar Astrid, en dat kon vorige week ook niet. Waarom niet? vraag ik me dan af......
  maandag 21 april 2003 @ 17:01:51 #208
35011 SmashBro
Echt lief.
pi_9917204
quote:
Op maandag 21 april 2003 16:42 schreef LuQas het volgende:

[..]

Dat zou wellicht met het openen van de koker te maken kunnen hebben.

. Ze moest weg omdat ze de test niet goed gemaakt had hoor, op het openen van de koker staat niet een exit als sanctie.
LaToya rules
  maandag 21 april 2003 @ 17:12:55 #209
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_9917417
quote:
Op maandag 21 april 2003 17:00 schreef vaio het volgende:
Ik kon uit de aflevering opmaken dat je alleen vragen naar Patricia kon mailen. En niet naar Astrid, en dat kon vorige week ook niet. Waarom niet? vraag ik me dan af......
Ja.... dat is best frappant!!
quote:
Op maandag 21 april 2003 17:01 schreef SmashBro het volgende:

[..]

. Ze moest weg omdat ze de test niet goed gemaakt had hoor, op het openen van de koker staat niet een exit als sanctie.

Hmmz.... ja maar ik vind die kokers gewoon vaag. Maar je hebt wel gelijk...
Afrika Paprika
pi_9917920
quote:
Op maandag 21 april 2003 17:12 schreef LuQas het volgende:

[..]

Ja.... dat is best frappant!!
[..]

Hmmz.... ja maar ik vind die kokers gewoon vaag. Maar je hebt wel gelijk...

Volgende week gaan ze de kokers openmaken toch? Dan wordt alles duidelijk!

Nog iemand die mij uit de duisternis wil helpen?

quote:
Op maandag 21 april 2003 12:02 schreef karoltje het volgende:

Kan iemand mij uitleggen wat er met Astrid is gebeurt? Vorige aflevering heb ik het laatste stuk gemist, en toen werd mij hier verteld dat ze er nog niet uit was
[..]

Maar in de aflevering afgelopen zaterdag werd er niets meer over gezegd, ineens was ze er ni meer Of hebben ze het vermeld in het voorstukje (wat ik gemist heb ) en de andere spelers vinden het niet belangrijk om te bespreken?

maandag 21 april 2003 @ 17:43:54 #211
35011 SmashBro
Echt lief.
pi_9917951
quote:
Op maandag 21 april 2003 17:42 schreef karoltje het volgende:
Nog iemand die mij uit de duisternis wil helpen?
[..]
Astrid heeft een oprotpremie gekregen van 7000 euro.
LaToya rules
pi_9918086
quote:
Op maandag 21 april 2003 17:43 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Astrid heeft een oprotpremie gekregen van 7000 euro.

Jah schat dat heb ik wel begrepen

Maar ik heb dus totaal gemist wanneer ze daarop reageerde en waarom. En hoe de groep reageerde.

Maar goed ik ben ook wel lichtelijk vervelend Ik zal voortaan geen minuut meer missen!

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 april 2003 @ 17:57:54 #213
13151 crew  Rewimo
pi_9918235
Astrid heeft gekozen voor het geld. Dat werd meteen aan het begin van het programma uitgezonden. De anderen waren eigenlijk stomverbaasd, en verontwaardigd. Chandrika vooral had het erg moeilijk mee.
  maandag 21 april 2003 @ 18:46:54 #214
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_9919027
Ik las op het forum van wieisdemol.nl best een interessante tip die naar Ron als verdachte wijst:

In het verhaaltje van Ron wordt gezegd dat hij van schilderen houdt. Nu staat er op de site een plaatje van een setje verfspullen. Dit zou ook kunnen verklaren waarom een van de muzikale hints karma chameleon was. Verder wordt er gesproken van 'het verraad hangt in de lucht', als je dat heel letterlijk opvat, kom je ook bij Ron uit...

Toch blijf ik bij Ferdi voorlopig

Afrika Paprika
pi_9920412
Wel grappig, volgende week komen de kokers, en net de gene die ze hebben open gemaakt (althans, waarvan we dat weten), zijn weg! Zouden ze daarom soms asttrid weg hebben gestuurd met 7000 euro . Dure koker
  maandag 21 april 2003 @ 20:17:35 #216
39256 Bonobo11
pi_9920851
quote:
Op maandag 21 april 2003 18:46 schreef LuQas het volgende:
Ik las op het forum van wieisdemol.nl best een interessante tip die naar Ron als verdachte wijst:

In het verhaaltje van Ron wordt gezegd dat hij van schilderen houdt. Nu staat er op de site een plaatje van een setje verfspullen. Dit zou ook kunnen verklaren waarom een van de muzikale hints karma chameleon was. Verder wordt er gesproken van 'het verraad hangt in de lucht', als je dat heel letterlijk opvat, kom je ook bij Ron uit...

Toch blijf ik bij Ferdi voorlopig

Heb ik ook gezien, ook het dagboek van de mol lijkt me van Ron
Ron lijkt me nu de mol, maar Chandrika blijft ook verdacht
Feyenoord!!! * Barça
pi_9922378
quote:
Op maandag 21 april 2003 18:46 schreef LuQas het volgende:

In het verhaaltje van Ron wordt gezegd dat hij van schilderen houdt. Nu staat er op de site een plaatje van een setje verfspullen. Dit zou ook kunnen verklaren waarom een van de muzikale hints karma chameleon was.

Ik heb ergens op internet ook een uitleg van die muzikale hint gehoord...Karma Chameleon, boeken van de Kameleon gaan over twee Friese jongens, de sport van Friesland is fierljeppen (sorry als ik het verkeerd spel...kom uit Noord-Holland ) en ELISE is kampioen fierljeppen kwamen we achter in die aflevering! Bevestigt dus wat ik denk: Elise is de mol!!!
  maandag 21 april 2003 @ 22:02:19 #218
16715 Mylene
*schatje*
pi_9923442
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:11 schreef Mike het volgende:

[..]

Misschien schoot ie wel op zichzelf.
  dinsdag 22 april 2003 @ 00:05:05 #219
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_9926203
wat was de muzikale aanwijzijng vanmiddag?
(en heeft iemand nog een overzicht van alle muzikale aanwijzingen? mis die steeds)
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:40:34 #220
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_9930768
http://www.wieisdemol.nl/audio/030418molafval_6.mp3

Kan het zelf hier ff niet luisteren, dus luister zelf maar ff

dinsdag 22 april 2003 @ 13:30:20 #221
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_9933284
Hoewel Ron natuurlijk de ultieme mollenstreek leverde met zijn paintball-actie, blijf ik ook Elise verdacht vinden. Ze liep wel erg houterig richting Helikopter, dus het zal me niks verbazen dat als Ron haar niet neer had geschoten een van de jagers dit had gedaan!

Voor mij is het Ron of Elise!

En ik kan niet wachten op de exit van Ferdi

Back in town
pi_9933397
Elise.

Gewoon omdat ze het is. .

C’est Davie :o)
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:42:36 #223
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_9933599
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:36 schreef LuQas het volgende:
Ik denk idd ook dat de mensen dit jaar ook wel iets minder sypmathiek zijn. Hoewel ik Aafke en Astrid allebei super vond. En in de mol II vond ik ook niet echt supermensen zitten, Yvonne vond ik eigenlijk echt een irritant manwijf.

De mol III was de leukste groep naar mijn mening, die hadden ook verreweg de meeste lol met elkaar. Dit jaar is de sfeer inderdaad een stuk fanatieker. Moet wel zeggen dat ik de mol een stuk moeilijker vind, ik heb veel vaker echt totaal geen idee dan in andere afleveringen.

Ja dat denk ik ook, de hele groep vind ik minder leuk dan andere jaren en daar maakt de lokatie eigenlijk geen deel van uit.
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat maakte op dat moment niet meer uit, want ze konden al geen geld meer verdienen. Ze hadden het kistje en de envelop al geopend.
Ik denk dat ook de Mol liever niet in de kou met onvoldoende kampeerspullen op een eilandje wilde zitten

Maakt wel uit anders was er nl 5000 uit de pot gegaan en nu was het gelijk. Maar hij moest het vertrouwen winnen om bij de volgende opdracht in de heli te kunnen zitten (maximaal mollen ) En ik denk ook dat hij liever een hotelkamer had dan op een koud eiland met te weinig spullen
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:24 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Aflevering 7: kandidaat 5 valt af
Aflevering 8: kandidaat 4 valt af
Aflevering 9: finale
Aflevering 10: terugblik

Toch?

Kan maar er blijft van alles mogelijk vrijstelling voor de hele groep en zelfs een finale met 4 zoals in Belgie (dus nog meer vrijstellingen)
Het blijft de Mol onvoorspelbaar tot het eind.

Ik hou het op Ron. Hij is meestal veel te veel op de achtegrond tenzij het erop aankomt. Dan heeft hij vaak de neiging om het tij te keren, maar als het al fout loopt vanaf het begin hoor of zie je hem niet !!

dinsdag 22 april 2003 @ 13:44:45 #224
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_9933653
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:34 schreef Dave het volgende:
Elise.

Gewoon omdat ze het is. .

neuken ? Nee dank je Dave,
Elise wordt finaliste hoop ik maar ze doet gewoon te fanatiek mee, het gezicht toen ze werd neergeschoten door Ron en die ongeloof, ik geloof niet dat ze dat kan acteren.
pi_9944022
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:44 schreef Sennaistop het volgende:

[..]
Elise [...], het gezicht toen ze werd neergeschoten door Ron en die ongeloof, ik geloof niet dat ze dat kan acteren.

Ook de Mol (Elise) is maar een mens en kan dus best verrast worden door een onverwchte actie van een andere kandidaat... toch ?!
pi_9947772
Toch blijf ik bij Chandrika, hoewel de kans dat zij mol is met het vertrek van Patricia wel behoorlijk geslonken is.
Ik vind het namelijk nog steeds heel raar, wat er op wieisdemol.nl staat: "Chandrika speelt djembé. Toch vindt ze zichzelf niet technisch." Dat slaat echt nergens op. Djembé is een afrikaanse trommel. Daar hoef je niet technisch voor te zijn. De tegenstelling in de twee geciteerde zinnen is dus echt heel raar.
En verder vind ik dat ze heel passief is, onopvallend. Ben benieuwd hoe het afloopt.
pi_9948971
Ik weet niet of het toegestaan is urls te posten, maar aangezien er soms nogal wat onenigheid is over de vorige edities van De Mol: op deze site kun je zowat elke reeks nalezen: http://www.geocities.com/robbieazertyui
  dinsdag 22 april 2003 @ 23:22:19 #228
35011 SmashBro
Echt lief.
pi_9950000
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:54 schreef damon_brooks het volgende:
Ik weet niet of het toegestaan is urls te posten
Als het functioneel is wel.
LaToya rules
pi_9967276
Via bovenstaande site kwam ik op http://abc.abcnews.go.com/primetime/mole/index.html terecht: een speciale Celebrity Mole Hawaii Edition.

Een goed idee voor Nederland lijkt me! Beter als dat Robinson Crusoë-met-BN-ers idee

Het was iets met groen.
pi_9968901
Dan weet ik al 4 kandidaten: Linda de Mol, Johnny de Mol, John de Mol en Olav Mol
pi_9969376
En nu ik toch op die site zit even wat 'truukjes' van de makers van de andere Mol-series. Het staat er allemaal (en nog véél meer!) dus leef je daar uit (in het engels, dat wel).

Amerika:
* de rugzakken moesten opnieuw ingepakt worden (minder bagage dus): als voorbeeld hield de presentator de rugzak op van de Mol
* bij 1 opdracht er waren verschillende shots te zien van de sterrenhemel, echter was 1 shot veranderd door het sterrenbeeld van de Mol, dit sterrenbeeld werd in de 2e aflevering heel snel getoond vlak voor een executie
* een aanwijzing zat in het online-dagboek waarin staat : "...if only he had spent less time shmoozing the ladies..."; de deelnemers moesten zich helemaal niet richten op de dames, want de Mol was een man
* in een telegram stond een regel met codes, als je dit omzet naar de telefoonletters kreeg je te zien 'THE MOLE IS BILL'
* vage aanwijzing: de presentator eet een appel op het moment dat hij wijn van het merk 'Lamole' overhandigt aan deelnemers (de appel is het symbool van Washington - de woonplaats van de Mol)

Ook zijn er nog wat naamhints (achternaam van de Mol is een schrijver en daar refereert de presentator dan aan) en geheime boodschappen tijdens tests door middel van plaatjes en teksten (hoofdletters achter alkaar zetten levert een hint op,etc.)

Australië:
* 1 deelnemer bleek zwanger te zijn tijdens het opnemen van de serie (van de -mannelijke- Mol? )
* hetzelfde montage-effect (soort van laser-effect) werd gebruikt bij het introductiefilmpje van de Mol als het beginfilmpje van iedere aflevering
* bij iedere opdracht die werd gewonnen klapte de Mol expres niet
* de Mol was nooit bang voor een executie

Duitsland:
* de Mol wist alle goede antwoorden bij een quiz waarbij ieder goed antwoord geld kost
* de Mol saboteerde de auto waarmee werd gereden
* in een waterestafette (bekend van de 3e serie) wist de Mol van tevoren dat een deelnemer de vrijstelling had gekozen (!) als de opdracht gewonnen werd dus werd er gefaald..
* de Mol had de gebieden al bezocht (met de makers) om zich te kunnen oriënteren. Zo wist hij waar en hoe bepaalde routes liepen.

Engeland:
* de Mol saboteerde de telefoon door het voorgeprogrameerde nummer te wijzigen
* de Mol saboteerde GPRS-systemen van de andere deelnemers (was te zien in een flashback)
* een van de deelnemers (van de 2e serie) dacht de Mol 's nachts te ontdekken aangezien de Mol met de producer contact had 's nachts. Dit was niet het geval: er werd dmv een zendertje in de discman van de Mol gepraat met de producer. Volgens de verschillende flashbacks in de laatste aflevering was het aardig veel.
* het t-shirt wat de Mol vaak aanhad bevatte een hint naar een mol uit het FBI-netwerk: Robert Hanssen
* ook in Engeland werd fotopapier gebruikt (in de buisjes)
* tijdens het wachten in een telefooncel tapte de Mol in morse-code de volgende letters: M O L E
* de winnaar geeft een deel van z'n prijzengeld uit aan een vriend uit het spel..

Verder zijn heel veel opdrachten te vergelijken met hier. even wat ideeën uitwisselen en er kunnen nog wel 3 series achteraan gemaakt worden

En de muziekjes: http://www.geocities.com/robbieazertyui/soundmusic.htm

Het was iets met groen.
  donderdag 24 april 2003 @ 08:47:28 #232
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_9976939
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 20:37 schreef LOSTtwo het volgende:

[..]

Ook de Mol (Elise) is maar een mens en kan dus best verrast worden door een onverwchte actie van een andere kandidaat... toch ?!

Klopt helemaal maar als zei de Mol is, kent ze de spelregels en weet ze ook dat je op die manier een vrijstelling kan krijgen en zou ze er dus rekening mee kunnen houden of erop inspelen, beide zie ik dus niet.
pi_9977221
quote:
Op donderdag 24 april 2003 08:47 schreef Sennaistop het volgende:

[..]
Klopt helemaal maar als zei de Mol is, kent ze de spelregels en weet ze ook dat je op die manier een vrijstelling kan krijgen en zou ze er dus rekening mee kunnen houden of erop inspelen, beide zie ik dus niet.

Klinkt niet verkeerd...maar ik geef nog niet op ...
Stel dat haar (mol)actie erop gericht was om de koffer niet bij de helikopter te laten komen(zodat er geen vrijstelling en geld wordt verdiend), maar wat blijkt... onverwacht is ze dus de enige die op een steenworp afstand van die helikopter komt te staan... Ze treuzeld nog wat met die korte afstand afleggen (...het leek allemaal vrij traag en sukkelig te gaan...), hoopt misschien door de jagers te worden neergeschoten (wat helaas dan niet gebeurt) maar dan staat ze toch voor de helikopter... wat nu gedaan ?
Ze kan niets meer uitrichten, en wordt (niet verwacht?) neergeschoten...tadaa..verbazing (...en misschien teleurstelling of een stevig balen dat ze niet heeft kunnen mollen....zo had ze het niet gepland!).
Enige voordeeltje wat ze behaalt is dat ze misschien minder verdacht is geworden bij de anderen...
  donderdag 24 april 2003 @ 10:08:03 #234
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_9978077
quote:
Op donderdag 24 april 2003 09:15 schreef LOSTtwo het volgende:

[..]

Klinkt niet verkeerd...maar ik geef nog niet op ...
Stel dat haar (mol)actie erop gericht was om de koffer niet bij de helikopter te laten komen(zodat er geen vrijstelling en geld wordt verdiend), maar wat blijkt... onverwacht is ze dus de enige die op een steenworp afstand van die helikopter komt te staan... Ze treuzeld nog wat met die korte afstand afleggen (...het leek allemaal vrij traag en sukkelig te gaan...), hoopt misschien door de jagers te worden neergeschoten (wat helaas dan niet gebeurt) maar dan staat ze toch voor de helikopter... wat nu gedaan ?
Ze kan niets meer uitrichten, en wordt (niet verwacht?) neergeschoten...tadaa..verbazing (...en misschien teleurstelling of een stevig balen dat ze niet heeft kunnen mollen....zo had ze het niet gepland!).
Enige voordeeltje wat ze behaalt is dat ze misschien minder verdacht is geworden bij de anderen...

Tja het blijft de mol he ? Over dit soort dingen kun je blijven discusseren echt weten doe je het pas in de laatste aflevering, of als ze er eerder uitgaat
Maar zelf denk (hoop) ik dat ze de finale haalt, als winnaar of verliezer maar niet als Mol.
En anders is ze verdomd goed misschien nog wel beter dan George !
  donderdag 24 april 2003 @ 10:13:27 #235
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9978177
Alhoewel Ferdi niet mijn mol is, vind ik dit toch wel een heeeel erge toevalligheid:

In de aanwijzingen van twee weken geleden zei Angela tegen de mol: "Je weet nu wie jou verdenkt" en hij kreeg het lijstje met alle verdenkingen. Later in die uitzending mochten kandidaten elkaar uithoren, en Ferdi praatte met Ron. Hij zei tegen Ron dat ze het misschien samen op een accoordje konden gooien. Ferdi zei erbij "Ik weet namelijk van veel mensen wie ze verdenken".

donderdag 24 april 2003 @ 10:53:45 #236
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_9978817
quote:
Op donderdag 24 april 2003 10:13 schreef Christine het volgende:
Alhoewel Ferdi niet mijn mol is, vind ik dit toch wel een heeeel erge toevalligheid:

In de aanwijzingen van twee weken geleden zei Angela tegen de mol: "Je weet nu wie jou verdenkt" en hij kreeg het lijstje met alle verdenkingen. Later in die uitzending mochten kandidaten elkaar uithoren, en Ferdi praatte met Ron. Hij zei tegen Ron dat ze het misschien samen op een accoordje konden gooien. Ferdi zei erbij "Ik weet namelijk van veel mensen wie ze verdenken".

Ferdi speelt echt alleen maar keihard het spel, hij zoekt info bij en van iedereen om maar zoveel mogelijk te weten te komen, hij wilde ook al een deal sluiten met Elise toen ze een vrijstelling konden verdelen. Zei mocht de vrijstelling nemen in ruil voor haar informatie.
In mijn ogen dus een zeer fanatieke mol speler die de finale wel haalt maar effe te fanatiek voor een Mol.
  zaterdag 26 april 2003 @ 19:53:33 #237
39256 Bonobo11
pi_10032425
Nog een uur en gaan weer!!

Ben erg benieuwd wie er exit gaat, ik heb namelijk nu het idee van , ze kunnen het allemaal wel zijn, maar ik zal toch extra op Ron en Chandrika letten!!

Feyenoord!!! * Barça
pi_10032479
Ik hoop dat Ferdi eindelijk optieft.
LaToya rules
  zaterdag 26 april 2003 @ 20:02:49 #239
16715 Mylene
*schatje*
pi_10032650
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 19:55 schreef SmashBro het volgende:
Ik hoop dat Ferdi eindelijk optieft.
Me too.

En ik zal wel weer geen steek wijzer worden wie de mol is.

pi_10032681
Oe vanavond weer .
pi_10032722
Iemand zei dat Elise er vanavond uit moet. Dat zou betekenen dat ze niet de mol is. Maar ze is het toch .
pi_10032755
Ferdi gaat eruit .
  zaterdag 26 april 2003 @ 20:09:38 #243
16715 Mylene
*schatje*
pi_10032792
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 20:06 schreef Tom_Tom- het volgende:
Iemand zei dat Elise er vanavond uit moet. Dat zou betekenen dat ze niet de mol is. Maar ze is het toch .
Je overbuurvrouw zeker??
pi_10032808
Nee, iemand op wieisdemol.com.
  zaterdag 26 april 2003 @ 20:28:54 #245
53881 -H-I-M-
I adore HIM
pi_10033092
oehoei.. ssspannend zometeen begint het weer!!!!
en ik weet na het lezen van dit topic niet meer wie ik nou eigenlik verdenk.... eerst verdacht in Chandrika.. maar nu.. nu benk in de war.. misschien dat iok zo na het kijken het weer weet!!
' ready,willing and able to lose it all, for a kiss so fatal and so warm. '
pi_10033098
Ik hoorde vandaag dat iemand op m'n werk weet wie de Mol is

Hij is bij de opnames geweest, maar hij gaat niks zeggen Met een pokerface hoorde die alle mogelijkheden van De Mol, De Winnaar en De Verliezer aan

Wel had die goed nieuws over een WIDM 5! Die gaat er zeer waarschijnlijk aankomen, de AVRO is zeer tevreden met de kijkcijfers

pi_10033353
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 20:29 schreef calvobbes het volgende:
Wel had die goed nieuws over een WIDM 5! Die gaat er zeer waarschijnlijk aankomen, de AVRO is zeer tevreden met de kijkcijfers
Oh dat is zeker goed nieuws! Ik ging er al vanuit dat deze Mol de laatste zou zijn. Wat goed van de Avro!
LaToya rules
  zaterdag 26 april 2003 @ 20:47:52 #248
16715 Mylene
*schatje*
pi_10033428
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 20:43 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Oh dat is zeker goed nieuws! Ik ging er al vanuit dat deze Mol de laatste zou zijn. Wat goed van de Avro!

Wel graag een zonnige lokatie.
  zaterdag 26 april 2003 @ 21:04:58 #249
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_10033696
Ferdi gaat er niet uit, want hij is de Mol
Afrika Paprika
pi_10033704
Vanavond dus een menselijke mol? Iemand die goed de opdrachten doet?
pi_10033919
Die vermomde man waarvan René net de schoenen moest poetsen is George!!! Ik herken zijn stem! En zijn zwarte haar komt onder de blonde pruik door.

En "Bonaventura" is dus een hint. Maar ik geloof niet dat René het opgemerkt heeft.

LaToya rules
pi_10033962
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 21:16 schreef SmashBro het volgende:
Die vermomde man waarvan René net de schoenen moest poetsen is George!!! Ik herken zijn stem! En zijn zwarte haar komt onder de blonde pruik door.

En "Bonaventura" is dus een hint. Maar ik geloof niet dat René het opgemerkt heeft.

Rene stemde Elise. Elise is de mol. George wenst Rene bonaventura omdat hij een groot avontuur voor zich heeft omdat hij op de goede mol zit.

Zoiets?

zaterdag 26 april 2003 @ 21:18:06 #253
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_10033981
Ben benieuwd of er op dat briefje wat Ron net liet zien interessante informatie staat.... zou je eigenlijk even stil moeten zetten dat shot.
Afrika Paprika
pi_10033991
Ik ben het aan het opnemen dus dat zal ik morgen eens kijken.
pi_10033998
quote:

Als dat zo is, dan is Rene wel een ontzettende dombo

Die man heeft het wel 5 keer gezegd

Zou wel een leuk cameo appearance zijn als dat George is

zaterdag 26 april 2003 @ 21:19:19 #256
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_10034006
quote:

Ja idd, ik herkende hem ook aan zijn stem!
Afrika Paprika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')