abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9735721
De werkwijze van de SP spreekt me erg aan, luisteren naar de mensen en opkomen voor hun belangen. Zonder je "belangrijk" te gaan voelen!

Hebben een kernpuntenprogramma 'eenheid door inhoud'', welke te lezen is op -edit- een site -edit-

Sinds de start paar weken geleden hebben we al tientallen leden mogen verwelkomen en dagelijks zijn er nieuwe aanmeldingen!

[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 12-04-2003 14:59]

'Eenheid door Inhoud'
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:55:47 #2
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9735738
Ja, wij spammen weer hoog en laag, maar wel ergens anders..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zaterdag 12 april 2003 @ 17:16:21 #3
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9737137
Na overleg hebben we deze weer geopend. Het is echter niet de bedoeling dat hier alleen lappen tekst van de website geplaatst worden of dat er van ieder punt een topic wordt gemaakt.

Michiel Smit is welkom om de doelstellingen van zijn partij uit te leggen en de gedachte achter deze partij. Daar kan dan over gediscussieerd worden.

pi_9737480
Zo, een compliment naar de SP van Michiel Smit, dat belooft wat
pi_9737512
Hopelijk verziekt die verdomde media niet jullie plannetje
pi_9737594
He michiel

Ik vind je idee voor een rechtse partij leuk, alleen dat nationalistische mag wel wat minder van mij, (heeft eigenlijk ook weinig met rechts te maken) voorderest denk ik dat de partij niet veel kans maakt omdat rechtse partijen nou eenmaal niet zo worden geaccepteerd in nederland
misschien moet je eens wat meer focussen op punten die mensen aanspreken, milieu e.d

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  zaterdag 12 april 2003 @ 20:23:21 #7
1169 BigDick
size DOES matter
pi_9740085
Michiel
Zorg er in ieder geval voor dat de partij bestaat uit fatsoenlijke mensen. (en hou je zelf daar ook dan) Geen nationalisme, geen embleems, geen vlaggen, geen kale hoofden.
Ga graag met de mensen in de wijken praten, luister naar ze, probeer ze te begrijpen. Mensen zitten niet te wachten op rechtse praat, ze willen dat hun leventje er beter van wordt. Dat kan linksom of rechtsom, als je de boel uiteidelijk maar bij elkaar brengt.

Vraag jezelf of wat je achterliggende doel is: stemming maken en polariseren om zetels te winnen, of er voor te zorgen dat je kiezers gelukkig worden?

Probeer dan tegenstellingen te verkleinen, ga praten met de AEL nederland; help ze desnoods, daarmee heb je tenminste een aanspreekpunt binnen de doelgroep. Ja bent toch Rotterdammer?
Niet zeiken maar werken dus. Los je problemen op (of leer er mee leven)
maar doe het volwassen.

Je hebt een erg slechte start gemaakt in je politieke carriere, maar probeer het gerust nog eens. Succes.

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
  zaterdag 12 april 2003 @ 21:27:46 #8
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_9741027
Kijk, dat vind ik een perfect idee.Je komt op voor het milieu, je stimuleert waterstofmotoren etc.etc standpunten van de sp/groenlinks.Daarbij perk je de immigratie in en treedt je streng op tegen criminaliteit.

Ik zou dat een perfecte partij vinden...

En ja, maar ga niet eigen volk eerst roepen en onderscheid maken tussen volkeren want dat stookt alleen onrust.We zijn allemaal mensen, en mensen die vervelend doen.Wit of bruin, moeten ongelooflijk hard worden aangepakt zodat ze het niet eens meer durfen om ooit nog iets te flikken!

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_9741163
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 21:27 schreef Darkinforcer het volgende:
Kijk, dat vind ik een perfect idee.Je komt op voor het milieu, je stimuleert waterstofmotoren etc.etc standpunten van de sp/groenlinks.Daarbij perk je de immigratie in en treedt je streng op tegen criminaliteit.

Ik zou dat een perfecte partij vinden...

En ja, maar ga niet eigen volk eerst roepen en onderscheid maken tussen volkeren want dat stookt alleen onrust.We zijn allemaal mensen, en mensen die vervelend doen.Wit of bruin, moeten ongelooflijk hard worden aangepakt zodat ze het niet eens meer durfen om ooit nog iets te flikken!

Hebben de Islamieten toch nog iets goed begrepen...
  zaterdag 12 april 2003 @ 21:36:13 #10
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_9741181
klinkt als groenrechts minus nationalistische standpunten...
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 12 april 2003 @ 22:02:28 #11
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9741720
Zolang Michiel "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger!" Smit zijn extreemrechtse neigingen als NNP-aanhanger niet onder controle kan houden, zal het nooit wat worden en dat is maar goed ook. Helaas zullen er altijd mensen met een zwak zelfbeeld zijn die zich geroepen zullen voelen zich bij zo'n partij aan te sluiten.

Klein stukje van de Kafka site:

quote:
Op het Internet laat Smit zich van zijn nog radicalere kant zien. Smit is namelijk al geruime tijd actief op het neo-nazistische Internet-forum "Stormfront Nederland en Vlaanderen", waar rechts-extremisten van diverse pluimage elkaar treffen. Smit post daar onder het pseudoniem "wooninrotterdam". Deze activiteit is om twee redenen erg opmerkelijk. Ten eerste is er geen twijfel mogelijk over het karakter van dit forum en de gevoerde discussies. De hakenkruisen, Hitler-portretten, anti-Joodse opmerkingen en verwijzingen naar de gaskamers vliegen de bezoeker om de oren. Het feit dat Smit sinds zijn registratie in mei, dit forum blijft bezoeken en gebruikt om zijn mening te ventileren, geeft duidelijk aan dat hij zich door dergelijke radicale nazistische sentimenten niet laat afschrikken. Ten tweede is Smits aanwezigheid opmerkelijk door de inhoud van zijn postings. Natuurlijk houdt hij de andere forumleden op de hoogte van zijn eigen politieke activiteiten, maar daarnaast discussieert hij ook op niet mis te verstane manier mee.
en
quote:
Ook op een ander forum dat erg populair is bij extreem-rechtse internetters, POLINCO is Michiel Smit actief onder het pseudoniem "wooninrotterdam". Ook hier is zijn bijdrage opmerkelijk. POLINCO is duidelijk minder radicaal dan Stormfront, maar daarom niet minder omstreden. Met de regelmaat van de klok worden er zeer racistische, gewelddadige en extremistische berichten gepost. Is Smit op Stormfront nog een passieve deelnemer, bij POLINCO ziet hij voor zichzelf een actiever rol. Zo wil hij de beheerster van het forum structureel geld geven. Daarnaast biedt hij aan om een bijdrage te leveren aan het persbeleid van POLINCO: "Schrijf zelf regelmatig persberichten en wil graag meedenken en doen."
Maar behalve de organisatorische bijdrage van Smit, laat hij zich op dit forum ook inhoudelijk kennen. Wanneer een van de meest radicale nazi's bijvoorbeeld een epistel post, waarin die pleit voor een blanke Nederlandse samenleving, zegt Smit hier volledig mee in te stemmen. Volgens Smit is daarbij zelfs dwang te rechtvaardigen, wanneer praten niet helpt.
De bekende tirade tegen allochtonen dat zij "onze huizen, onze banen en onze vrouwen" inpikken, kennen we nu wel. Oplossingen voor de echte problemen worden niet aangedragen. Wel wordt er uitbundig ingespeeld op de "onderbuikgevoelens" van mensen in tijden van economische recessie.
  zaterdag 12 april 2003 @ 22:07:44 #12
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9741824
Maerycke, we hebben hier achter de schermen over gepraat. Ik heb het topic in eerste instantie dichtgegooid, maar na overleg hebben we besloten, dat het een goede discussie kan opleveren als we M. Smit hier zijn zegje laten doen. Dat zal echter gebeuren onder streng toezicht. Geen ellenlange en continue citaten van de website, en foutieve opmerkingen die van andere users niet geaccepteerd worden, zullen ook in dit geval op dezelfde manier behandeld worden.
pi_9741845
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:54 schreef MichielSmit het volgende:
De werkwijze van de SP spreekt me erg aan, luisteren naar de mensen en opkomen voor hun belangen. Zonder je "belangrijk" te gaan voelen!
"Bij gebrek aan eigen intelligentie lenen we de ideeen van anderen en plakken onze oude stokpaardjes er aan vast."

Briljant. Geniale strategie.

pi_9741997
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 22:08 schreef Madame het volgende:

[..]

"Bij gebrek aan eigen intelligentie lenen we de ideeen van anderen en plakken onze oude stokpaardjes er aan vast."

Briljant. Geniale strategie.

Tja het blijft triest, alle problemen in nederland afschuiven op de buitenlanders . Gelukkig hebben veel van de SP symphatisanten sociale ideologische gevoelens. Je kan ze wel na willen doen maar zonder toegewijde actievoerders kom je niet ver.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 12 april 2003 @ 22:19:09 #15
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_9742013
volgens mij had ik op dit site gelezen dat ze mensen met een kleurtje willen stimuleren om terug te keren naar het moederland.

Dat lukt je nooit zonder deportatie, maar ik weet al weer genoeg over deze partij..

voor rechts is hier plaats, niet voor extreem rechts.Extremen zijn nooit goed.

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_9742993
We gaan dit topic dan maar weer vakkundig om zeep helpen.

Michiel Smit die zijn club vergelijkt met de SP Ga fietsen man, heel ver en kom nooit meer terug.

Walgelijk dat Fok hier de ruimte voor biedt.

pi_9743411
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 21:36 schreef reem het volgende:
klinkt als groenrechts minus nationalistische standpunten...
Hmmm, dat Groen-Rechts bevalt me wel, de Jodenhaat daarintegen niet...

50/50

Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  zaterdag 12 april 2003 @ 23:49:00 #18
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_9743458
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:46 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Hmmm, dat Groen-Rechts bevalt me wel, de Jodenhaat daarintegen niet...

50/50

jodenhaat / allochtonenhaat.. allebei fout...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_9743506
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:22 schreef SCH het volgende:

Michiel Smit die zijn club vergelijkt met de SP Ga fietsen man, heel ver en kom nooit meer terug.

Ach, zeur niet. De SP is een afsplitsing van een communistische partij. Nee, das lekker...

Ondanks een aantal overeenkomsten heb ik - en blijf ik - een hekel hebben aan anti-semitisme, maar ondanks dat gun ik deze partij een toekomst, zolang het niet uit de hand loopt... Dus blijf op het rechtse - maar groene - pad, maar ga niet verder...

pi_9743536
Hoezo is Michiel Smit anti-semitisch?
pi_9743553
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:49 schreef reem het volgende:

[..]

jodenhaat / allochtonenhaat.. allebei fout...

Hmmm, aan Jodenhaat heb ik toch een grotere hekel. Waarom? Joden hebben relatief gezien véél meer bereikt dan de gemiddelde allochtoon, en daardoor gun ik ze ook meer... Zonder extreem te denken...
pi_9743557
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:51 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Ach, zeur niet. De SP is een afsplitsing van een communistische partij. Nee, das lekker...

Van welke partij dan?

pi_9743598
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:52 schreef Kozzmic het volgende:
Hoezo is Michiel Smit anti-semitisch?
Hij demonstreerde laatst vóór de coalitie, dus je zou zeggen van niet.
Maarja, ik hoor het liever van hemzelf...
  zaterdag 12 april 2003 @ 23:57:30 #24
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9743613
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:22 schreef SCH het volgende:

Onzin. Oordeel nadat je hem hebt aangehoord. Ik dacht dat we het 'negeren is het beste' tijdperk nou wel hadden gehad...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_9743619
Damn, 't begint hier op een slowchat te lijken...
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Van welke partij dan?

Geen idee, maar ik heb dit ooit gehoord. Ben er dus niet helemaal zeker van...
pi_9743633
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:57 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Onzin. Oordeel nadat je hem hebt aangehoord. Ik dacht dat we het 'negeren is het beste' tijdperk nou wel hadden gehad...

negeren is nou niet echt een werkwoord dat bij M. Smit past Nou ja, het ligt eraan hoe je de klemtoon legt natuurlijk.
pi_9743650
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:57 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Weer een modje in de war. Hij maakt hier gewoon reclame voor zijn partij. Als hij echt in discussie wil, was ie wel teruggekomen.

FOK: de plek voor al uw rechts-extremistische promotie-activiteiten. Nee, het tijdperk van verzet tegen racisme heeft zijn langste tijd niet gehad, gelukkig niet zeg.

zondag 13 april 2003 @ 00:00:54 #28
11923 I.R.Baboon
pi_9743668
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Weer een modje in de war. Hij maakt hier gewoon reclame voor zijn partij. Als hij echt in discussie wil, was ie wel teruggekomen.

FOK: de plek voor al uw rechts-extremistische promotie-activiteiten. Nee, het tijdperk van verzet tegen racisme heeft zijn langste tijd niet gehad, gelukkig niet zeg.

Nou, die link is al weg. En het is een halve dag geleden, dus hij kan best nog terugkomen.

En verzet tegen racisme bereik je imo niet met weglopen, maar met discussieren.

zondag 13 april 2003 @ 00:01:56 #29
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9743683
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet doorslaan, SCH. De link naar zijn site is weg. Komt ie niet terug, dan is het ook best, komt ie wel terug dan zitten er twee mods met arendsogen elke post na te vlooien.
pi_9743704
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:00 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, die link is al weg. En het is een halve dag geleden, dus hij kan best nog terugkomen.

En verzet tegen racisme bereik je imo niet met weglopen, maar met discussieren.

Met racisten kun je niet discussieren, dat is wel een hele naieve gedachte, lijkt me.
De links is niet weg, iedereen weet de website wel te bereiken nu en kende de naam van de club niet. Dus Smit dankt Fok hartelijk. Af en toe toch zeer verbazingwekkende acties van Fok, niet wat de oprichters in gedachten hadden lijkt me.
  zondag 13 april 2003 @ 00:05:42 #31
11923 I.R.Baboon
pi_9743744
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Met racisten kun je niet discussieren, dat is wel een hele naieve gedachte, lijkt me.
De links is niet weg, iedereen weet de website wel te bereiken nu en kende de naam van de club niet. Dus Smit dankt Fok hartelijk. Af en toe toch zeer verbazingwekkende acties van Fok, niet wat de oprichters in gedachten hadden lijkt me.

Nou, dan zet ik nu even www.sp.nl neer.

Tevreden?

En als je met racisten niet kunt discussieren kan je in ieder geval laten merken aan anderen dat ze ongelijk hebben. Dus NIET wat we al die jaren met Janmaat gezien hebben.

zondag 13 april 2003 @ 00:06:21 #32
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9743759
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Om Doe Maar te parafraseren: Er zit een knop op je browser. Die helpt je zo uit de puree.

In alle topics wordt de vrijheid van meningsuiting zoveel mogelijk nageleefd. Iedereen mag zijn zegje doen. Ik ben hier ook sites tegengekomen die ik hiervoor niet kende. We staan dat toe, zolang het binnen de regels blijft. En hoe meer heibel je erover maakt, hoe meer mensen dit topic gaan lezen en hoe meer mensen die link naar die site gaan leggen. Dus eigenlijk ben je je eigen glazen aan het ingooien.

zondag 13 april 2003 @ 00:08:15 #33
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_9743790
Sinds ik mijnheers Smits'zijn optredens in Nova en de Leugen Regeert heb mogen aanschouwen (met open mond), kan ik hem uberhaupt niet meer serieus nemen...

Veel succes, maar ik vrees (of hoop?) dat het net zo'n vroege dood sterft als de Conservatieven.nl...

It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 13 april 2003 @ 00:09:45 #34
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_9743812
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:08 schreef LuNaTiC het volgende:
Sinds ik mijnheers Smits'zijn optredens in Nova en de Leugen Regeert heb mogen aanschouwen (met open mond), kan ik hem uberhaupt niet meer serieus nemen...
Vertel...
  zondag 13 april 2003 @ 00:10:54 #35
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9743837
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:08 schreef LuNaTiC het volgende:

Veel succes, maar ik vrees (of hoop?) dat het net zo'n vroege dood sterft als de Conservatieven.nl...

Zo denk ik er ook over. Het is gewoon weer zo'n meneer met 1 agendapunt en verder geen aanvullende acties. Maar we zullen zien of hij nog terugkomt hier.
pi_9743863
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:06 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Om Doe Maar te parafraseren: Er zit een knop op je browser. Die helpt je zo uit de puree.

In alle topics wordt de vrijheid van meningsuiting zoveel mogelijk nageleefd. Iedereen mag zijn zegje doen. Ik ben hier ook sites tegengekomen die ik hiervoor niet kende. We staan dat toe, zolang het binnen de regels blijft. En hoe meer heibel je erover maakt, hoe meer mensen dit topic gaan lezen en hoe meer mensen die link naar die site gaan leggen. Dus eigenlijk ben je je eigen glazen aan het ingooien.

Nee dat is gelul. Nu heb ik het ook nog gedaan. Maak me niet kwaad zeg. Jullie staan het toe. Jullie helpen extreem-rechts aan een podium. Gefeliciteerd daarmee Het gaat om het principe, maar dat is blijkbaar een vies woord geworden. Wat is de volgende partij die hier een een podium krijgt? De NNP? Je schept een precedent. Sterkte daarmee.
pi_9743897
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:57 schreef Darth-Vader het volgende:
De SP is een afsplitsing van een afsplitsing van een afsplitsing van de CPN. Maar dat is verder offtopic hier.
  zondag 13 april 2003 @ 00:15:16 #38
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_9743902
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:09 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Vertel...

Niet gezien? Ging o.a. over het uitzetten van criminele allochtonen (2e en 3e generatie...). In de Leugen Regeert vond ie dat RTV Rijnmond te links georienteerd was dus wou ie maar een eigen zender beginnen
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_9743940
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 23:57 schreef Darth-Vader het volgende:
Damn, 't begint hier op een slowchat te lijken...
Je bent in de war met groenlinks, die zijn onderandere ontstaan uit de communistische partij, SP is ontstaan als maoistische partij, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt aangezien mao communistisch is

en SCH moet eens kappen met topics omzeep helpen met zijn kortzichtige gezeur

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_9743943
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee dat is gelul. Nu heb ik het ook nog gedaan. Maak me niet kwaad zeg. Jullie staan het toe. Jullie helpen extreem-rechts aan een podium. Gefeliciteerd daarmee Het gaat om het principe, maar dat is blijkbaar een vies woord geworden. Wat is de volgende partij die hier een een podium krijgt? De NNP? Je schept een precedent. Sterkte daarmee.

SCH... Fok is geen podium voor welke partij dan ook. Hier kan gewoon gepraat worden zolang dat binnen de policy past, en er een discussie kan ontstaan. Prima dat je een hekel hebt aan M. Smit, ik mag hem ook niet, maar hij kan z'n zegje hier gewoon doen. Het is beter mensen op een forum als Fok! in discussie te laten gaan, en mensen te "overtuigen" met argumenten. Zoals je ziet heeft Michiel nog bar weinig laten zien, en dat spreekt wel voor hem.
  zondag 13 april 2003 @ 00:19:25 #41
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9743955
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:17 schreef Wisp het volgende:

[..]

Je bent in de war met groenlinks, die zijn onderandere ontstaan uit de communistische partij, SP is ontstaan als maoistische partij, wat ongeveer op hetzelfde neerkomt aangezien mao communistisch is

en SCH moet eens kappen met topics omzeep helpen met zijn kortzichtige gezeur

Het ageren tegen extreemrechtse figuren als M. Smit valt alleen maar te bewonderen en valt zeker niet onder kortzichtig gezeur.
pi_9743957
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:18 schreef gelly het volgende:
Zoals je ziet heeft Michiel nog bar weinig laten zien, en dat spreekt wel voor hem.
dat ie wel een sociaal leven heeft?
  zondag 13 april 2003 @ 00:20:00 #43
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9743964
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee dat is gelul. Nu heb ik het ook nog gedaan. Maak me niet kwaad zeg. Jullie staan het toe.

Klopt. Na overleg en met de beperkingen en overwegingen zoals eerder aangegeven.
quote:
je schept een precedent. Sterkte daarmee.
Dat precedent bestaat al jaren. Vrijheid van meningsuiting. Een groot goed. Daar ga je niet licht mee om. Wij hebben de afweging gemaakt. Kozzmic heeft Smit in een mail uitgelegd onder welke voorwaarden hij hier welkom is.

Je kunt hem gaan negeren of zelfs weghouden hier, maar wat bereik je daar mee? Minder. Geef hem genoeg touw en hij hangt zichzelf op, hier in het publiek. Als je hem zijn gedachten laat ventileren zullen meer mensen zien dat hij onzin verkoopt dan als je hem tegenhoudt en mensen op zijn slogans afgaan.

zondag 13 april 2003 @ 00:20:21 #44
42899 dj-ango
Omgekeerde wereld
pi_9743969
Ik ben altijd al voor Sp geweest maar had een probleem: Ik ben zowel extreem links als extreem-rechts. Toen ik dit met wat klasgenoten besprak hadden zij precies hetzelfde probleem. Er moest maar een SP-LPF partij komen. En ja! Hij bestaat gewoon!
Komt een bakker bij de man
pi_9743994
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:19 schreef Maerycke het volgende:
Het ageren tegen extreemrechtse figuren als M. Smit valt alleen maar te bewonderen en valt zeker niet onder kortzichtig gezeur.
gelijk beginnen te schreeuwen over racisme terwijl er nog niets is gebeurd vind ik net zo kortzichtig als in een topic over SP beginnen te schreeuwen over communisme
pi_9743998
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:18 schreef gelly het volgende:
Het is beter mensen op een forum als Fok! in discussie te laten gaan, en mensen te "overtuigen" met argumenten. Zoals je ziet heeft Michiel nog bar weinig laten zien, en dat spreekt wel voor hem.
Ik heb geen hekel aan hem, daar is ie te dom voor. Ik heb een hekel aan de mentaliteit om buitenlandershaters een podium te geven. Dat gebeurt hier al genoeg door gewone users daarvoor hoef je niet een partij nog eens het podium te geven, want dat doe je wel.

Mag de NNP ook een topic openen?

Bovendien is het schandalig dat jullie een topictitel laten staan waarin een racistische groepering zich vergelijkt met de SP. Pas dan op zijn minst de titel aan.

Ik vind nog steeds dat je niet in discussie moet gaan met racisten. Dat levert niks op. Wel met al die mensen die bang zijn voor mensen die anders zijn dan zij, Smit speelt juist op die angst in.

pi_9744024
probleem is alleen dat SP veel steun krijgt omdat ze zogenaamd voor de zwakkeren opkomen, dit is toch behoorlijk links aangezien zoiets alleen opgedrongen kan worden via een overheid

dus nieuwrechts zal andere manieren moeten vinden om sympathie te krijgen... zaken als mileu e.d zouden wel kunnen aangezien dat thema in de essentie niets met rechts of links te maken heeft.

alleen als ik die site zie van nieuwerechts vind ik het eerder een nationalistische partij

zondag 13 april 2003 @ 00:25:59 #48
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744030
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:22 schreef Wisp het volgende:

[..]

gelijk beginnen te schreeuwen over racisme terwijl er nog niets is gebeurd vind ik net zo kortzichtig als in een topic over SP beginnen te schreeuwen over communisme

Daar heb jij niet eens een apart topic voor nodig gezien post of wat van jou terug.

In ieder geval ben ik ook wel voorstander van het aanpassen van de topic. Dat de SP hiermee vergeleken wordt, vind ik eigenlijk wel absurd.

zondag 13 april 2003 @ 00:26:22 #49
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744037
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Bovendien is het schandalig dat jullie een topictitel laten staan waarin een racistische groepering zich vergelijkt met de SP. Pas dan op zijn minst de titel aan.

Als je de openingspost leest, snap je waar die vergelijking vandaan komt. Heeft niets met vergelijking van het gedachtengoed te maken, maar alles met de strategie van de SP in zijn contacten met de andere mensen.
pi_9744055
quote:

[..]

Ik heb geen hekel aan hem, daar is ie te dom voor. Ik heb een hekel aan de mentaliteit om buitenlandershaters een podium te geven. Dat gebeurt hier al genoeg door gewone users daarvoor hoef je niet een partij nog eens het podium te geven, want dat doe je wel.

Ik vind nog steeds dat je niet in discussie moet gaan met racisten. Dat levert niks op. Wel met al die mensen die bang zijn voor mensen die anders zijn dan zij, Smit speelt juist op die angst in.

Er bestaat ook een topic over de NNP, dus waarom geen topic over nieuw rechts ? In het NNP topic zijn genoeg dingen gepost waaruit blijkt wat voor partij het is, uit welke personen het bestaat en waar ze voor staan. Dat lijkt mij juist alleen maar goed. Mensen die M. Smit nu nog een toffe peer vinden, kunnen ook in het topic over hem het 1 en ander lezen. Zijn uitspraken op stormfront etc... Bovendien denk ik niet dat nieuw-rechts n.a.v. dit topic enorm veel stemmen meer zal halen. Dus wat jouw probleem nou precies is ?
pi_9744060
quote:

wat is er nou weer mis met NNP? Jij wil het liefst iedereen deporteren die een andere mening heeft, das nog veel erger dan mensen die zogenaamd trots zijn op hun ras/cultuur/land/whatever
pi_9744073
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:26 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Als je de openingspost leest, snap je waar die vergelijking vandaan komt. Heeft niets met vergelijking van het gedachtengoed te maken, maar alles met de strategie van de SP in zijn contacten met de andere mensen.

Jullie zijn echt helemaal gelijmd door deze Smit zeg.

Zie je dan niet hoe leep hij het speelt. Ongelooflijk. Een rechtse sp is een rechtse sp, ik heb het over de topictel en niet over de openingspost. En ik vind het schandalig om de SP in zo'n titel in verband te brengen met een extreem-rechtse partij. (die volgens Kozzmic wel niet extreem-rechts is, dat hangt er vanaf hoe Smit het zelf ziet namelijk )

pi_9744081
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:28 schreef Wisp het volgende:

[..]

wat is er nou weer mis met NNP? Jij wil het liefst iedereen deporteren die een andere mening heeft, das nog veel erger dan mensen die zogenaamd trots zijn op hun ras/cultuur/land/whatever

Wat er mis is met de NNP? Dat is een serieuze vraag

Waar heb ik het over deporteren

pi_9744090
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Zie je dan niet hoe leep hij het speelt. Ongelooflijk. Een rechtse sp is een rechtse sp, ik heb het over de topictel en niet over de openingspost. En ik vind het schandalig om de SP in zo'n titel in verband te brengen met een extreem-rechtse partij. (die volgens Kozzmic wel niet extreem-rechts is, dat hangt er vanaf hoe Smit het zelf ziet namelijk )

En waar baseer je dat 'feit' op?
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_9744093
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:25 schreef Maerycke het volgende:
Daar heb jij niet eens een apart topic voor nodig gezien post of wat van jou terug.
Dat was als reactie op een andere user, bovendien was het een normale en kloppende opmerking, geen paniekerig geblaat zoals bij SCH
quote:
In ieder geval ben ik ook wel voorstander van het aanpassen van de topic. Dat de SP hiermee vergeleken wordt, vind ik eigenlijk wel absurd.
om maar even coyote te quoten
quote:
pi_9744102
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:30 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

En waar baseer je dat 'feit' op?

Welk feit?
pi_9744111
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Welk feit?

Dat de partij van de topicstarter extreem-rechts zou zijn.
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_9744122
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Vraag anders even of de mods het met de topic titel eens zijn SCH, want zo doe je het voorkomen. Jij hebt er geen moeite mee dat Fortuyn in verband wordt gebracht met mussolini of haider. Moet een topic titel die daar over gaat ook veranderd worden ? Nee toch ? Users hebben het recht hier de topic titel te kiezen die zij willen, mits dat overeenkomt met het bericht of de discussie. Nou, M. Smit stelt Nieuw-Rechts gelijk met de SP qua stemvolk. Weerleg het zou ik zeggen als je het er niet mee eens bent.
pi_9744136
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:29 schreef SCH het volgende:
Wat er mis is met de NNP? Dat is een serieuze vraag
Ja.. zolang die partij zich aan de nederlandse regels houd mogen ze gewoon bestaan en mag er ook over gediscuseerd worden..
quote:
Waar heb ik het over deporteren
Dat suggereer je wel, gezien je extreme reacties op alles wat niet in je politieke straatje past
  zondag 13 april 2003 @ 00:33:14 #60
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744137
Letterlijk zegt Smit:
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:54 schreef MichielSmit het volgende:
de werkwijze dus. En om duidelijk te maken hoe hij ziet dat nieuwrechts zou moeten werken, geeft hij dat de naam 'rechtse sp'.. Ben ik nou de enige die begrijpend kan lezen of zo?
pi_9744143
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:31 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Dat de partij van de topicstarter extreem-rechts zou zijn.

Je kent Michiel Smit en zijn NieuwRechts niet begrijp ik?
pi_9744158
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:33 schreef Wisp het volgende:

Ja.. zolang die partij zich aan de nederlandse regels houd mogen ze gewoon bestaan en mag er ook over gediscuseerd worden..

Racisme is nog steeds bij de wet verboden.
pi_9744170
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb nog geen racistische post gezien, jij wel ? Kortom, niet miepen en anders blijf je hier maar weg.
pi_9744174
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:33 schreef SCH het volgende:
Ik zou hem hoogstens wat nationalistisch noemen, maar allesbehalve extreem, in bijvoorbeeld Amerika zijn ze allemaal zo nationalistisch maar in Nederland ben je gelijk een neo-nazi
pi_9744181
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Vraag anders even of de mods het met de topic titel eens zijn SCH, want zo doe je het voorkomen. Jij hebt er geen moeite mee dat Fortuyn in verband wordt gebracht met mussolini of haider. Moet een topic titel die daar over gaat ook veranderd worden ? Nee toch ? Users hebben het recht hier de topic titel te kiezen die zij willen, mits dat overeenkomt met het bericht of de discussie. Nou, M. Smit stelt Nieuw-Rechts gelijk met de SP qua stemvolk. Weerleg het zou ik zeggen als je het er niet mee eens bent.

Jammer dat de mods hier zo zijn opgeschoven. Er was een tijd dat racistische uitingen in de kiem werden gesmoord. Maar door Fortuyn zijn ook de modjes nogal verblind geraakt blijkbaar.
pi_9744185
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Die partij is hooguit Nationalistisch, maar zeker niet extreem-rechts. Welke standpunten vind jij niet kunnen dan?
  zondag 13 april 2003 @ 00:36:15 #67
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744188
quote:

[..]

Belediging ook. Mensen met NSB-ers vergelijken ook. Islam een achterlijke cultuur noemen ook. Reageer niet zo overspannen, asjeblieft. We laten linkse topics toe, dus rechtse ook. Als morgen iemand van de NCPN opduikt ondergaat ie dezelfde behandeling.
  zondag 13 april 2003 @ 00:36:19 #68
11923 I.R.Baboon
pi_9744190
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb nog geen racistische post gezien, jij wel ? Kortom, niet miepen en anders blijf je hier maar weg.

Precies. Hij moet gewoon als een user behandeld worden. Overtreedt ie de policy, dan moet ie weg. Anders niet. Lijkt me simpel.
pi_9744204
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Hey doe normaal. Je weet echt niet waar het overgaat. Jij kent NieuwRechts en de achterban blijkbaar niet. Anders zou je het echt niet met Fok geassocieerd willen zien. Lees de site en het werk van Michiel Smit, ben je nou zou naief
pi_9744205
quote:
Ik zeg toch ook 'als ze zich aan de nederlandse regels houden' wanneer ze racistisch gedrag vertonen houden ze zich niet aan de regels en mogen ze voor mijn part verboden worden. maar aangezien ze nog niet verboden zijn zullen ze hoogstwaarschijnlijk ook nog niet racistisch zijn bezig geweest

en een nederlands vlaggetje dragen of protesteren tegen de bouw van een moskee is dus niet racistisch

pi_9744213
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:37 schreef SCH het volgende:
Hey doe normaal. Je weet echt niet waar het overgaat. Jij kent NieuwRechts en de achterban blijkbaar niet. Anders zou je het echt niet met Fok geassocieerd willen zien. Lees de site en het werk van Michiel Smit, ben je nou zou naief
Heb jij gezien wat die Duyvendak allemaal op z'n geweten heeft? Zullen we ook maar groenlinks verbieden dan?
pi_9744216
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:35 schreef Wisp het volgende:

[..]

Ik zou hem hoogstens wat nationalistisch noemen, maar allesbehalve extreem, in bijvoorbeeld Amerika zijn ze allemaal zo nationalistisch maar in Nederland ben je gelijk een neo-nazi

Waar haal je de term neo-nazi nou weer vandaan?

Het moet hier dan ook niet op Amerika gaan lijken waar racisme in sommige staten zo'n beetje bij wet wordt aanbevolen.

† In Memoriam † zondag 13 april 2003 @ 00:38:32 #73
47213 ArmaniMania
pi_9744218
SP ? was dat niet......Een samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit voorop staan.... ik zou zeggen begin maar alvast
pi_9744219
quote:

[..]

Mijn vraag welke standpunten je van hun extreem-rechts vind is reeds nog onbeantwoord...
  zondag 13 april 2003 @ 00:38:51 #75
11923 I.R.Baboon
pi_9744223
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Jammer dat de mods hier zo zijn opgeschoven. Er was een tijd dat racistische uitingen in de kiem werden gesmoord.

Of het vergelijken van politici met NSBers.
pi_9744230
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:38 schreef Wisp het volgende:

[..]

Heb jij gezien wat die Duyvendak allemaal op z'n geweten heeft? Zullen we ook maar groenlinks verbieden dan?

Wijnand Duyvendak??? Op zijn geweten Jongetje toch, kom met sterkere voorbeelden. Is hij ook een racist dan?
pi_9744238
quote:

[..]

Ik ken die partij en de aanhangers dondersgoed SCH. Net zoals extreem-links hier het woord mag voeren, mag extreem-rechts dat ook. MITS binnen de policy. En Fok associeerd zichzelf met geen enkele partij, iedereen mag hier echter wel zin zegje doen. Zolang dat in normale termen en binnen wettelijke kaders blijft zie ik geen enkel probleem. Houden mensen zich daar niet aan, dan volgt vanzelf een ban.
pi_9744239
quote:
Geen nationalisme, geen embleems, geen vlaggen, geen kale hoofden.
... heb je weleens een foto van die michael smith gezien?
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_9744249
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:38 schreef SCH het volgende:
Waar haal je de term neo-nazi nou weer vandaan?

Het moet hier dan ook niet op Amerika gaan lijken waar racisme in sommige staten zo'n beetje bij wet wordt aanbevolen.

de meeste lieden die extreem-rechts worden genoemd in nederland zijn neo-nazi, (ook al zijn ze niet extreem rechts, maar nationaal socialistisch)
pi_9744256
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:38 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Of het vergelijken van politici met NSBers.

Da's een houdbare vergelijking - die heeft nog niemand omver kunnen werpen. Maar doe je werk als dat niet mag van je.

pi_9744257
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:39 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Is uiterlijk relevant?
pi_9744260
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:39 schreef EnderOnline het volgende:
niet helemaal kaal

zondag 13 april 2003 @ 00:41:03 #83
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744266
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ken die partij en de aanhangers dondersgoed SCH. Net zoals extreem-links hier het woord mag voeren, mag extreem-rechts dat ook. MITS binnen de policy. En Fok associeerd zichzelf met geen enkele partij, iedereen mag hier echter wel zin zegje doen. Zolang dat in normale termen en binnen wettelijke kaders blijft zie ik geen enkel probleem. Houden mensen zich daar niet aan, dan volgt vanzelf een ban.

Hieraan toevoegend, zoals al meerdere keren eerder in dit topic gedaan, dat zowel Kozzmic als ikzelf met argusogen de (eventuele) posts van Smit op Fok zullen volgen.
pi_9744269
quote:

[..]

Dus de NNP mag ook?
pi_9744271
hmm een partij/persoon die openlijk rassenhaat bevordert 'het enige dat erger is als een neger is een witte neger' moet gewoon hard gecensureerd worden, want de LPF heeft ons laten zien dat er anders toch genoeg mensen achter zo'n partij aanlopen
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_9744281
quote:

[..]

Ik ken die partij en de aanhangers dondersgoed SCH. Net zoals extreem-links hier het woord mag voeren, mag extreem-rechts dat ook. MITS binnen de policy.

Dan weet je ook dat extreem-links niet racistisch is. Fok houdt geen rekening met de grondwet?
pi_9744305
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:38 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Mijn vraag welke standpunten je van hun extreem-rechts vind is reeds nog onbeantwoord...

Ik weet niet wat jij van racisme vindt?
pi_9744308
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:40 schreef SCH het volgende:

Da's een houdbare vergelijking - die heeft nog niemand omver kunnen werpen. Maar doe je werk als dat niet mag van je.

volgens mij had zo'n beetje iedereen in dat topic die uitspraak onderuit gehaald, maargoed ik zal het nogmaals doen..

je bent NSB als je de kant van de vijand kiest, in Irak was Saddam de vijand en VS de bevrijders, Balkenende steunde de VS dus is daarom geen NSB'er. (SP'ers daarintegen.. )

pi_9744312
quote:

[..]

Ten eerste is Michiel Smit nog nooit veroordeeld wegens racisme, ten tweede geldt op dat punt de Fok!policy. Verder heb ik niet gezegd dat ik Michiel Smit niet extreem-rechts vind, maar ik ben best wel benieuwd hoe hij dat zelf ziet, en vooral waarom? Waarom heeft hij zijn eigen partij opgericht, waarom heeft hij zich niet aangesloten bij de NNP of LPF, in hoeverre vindt hij dat zijn partij verschilt van die partijen?

Overigens is dit best een aardige discussie aan het worden, ook zonder de inbreng van het 'lijdend voorwerp'. Als een extreem-links politicus of een moslim- of christenfundamentalist zich wil mengen in discussies op Fok! moet dat dan wel kunnen? Iemand van de Internationale Socialisten of de AEL, Bas van der Vlies van de SGP... Waar liggen de grenzen?

pi_9744315
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus de NNP mag ook?

Nieuwe Nationale Partij (NNP)

Waarom zou er geen discussie gevoerd mogen worden ? Dat is toch 1 van de vrijheden die we in een democratie verworven hebben ? Ik zie jou als extreem-links, zeker na dit gedrag, maar waarom zou ik je verbieden je mening te geven ?

pi_9744325
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:41 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Hieraan toevoegend, zoals al meerdere keren eerder in dit topic gedaan, dat zowel Kozzmic als ikzelf met argusogen de (eventuele) posts van Smit op Fok zullen volgen.

Nou ja - je doet je best maar. Je vindt het dus prima om een racistische partij hier een topic te laten openen en gaat vervolgens dan achter zijn broek aan zitten. Ook een vorm van jezelf bezighouden.
  zondag 13 april 2003 @ 00:44:30 #92
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9744328
Dubieus figuur

Wij zijn tegen het terrorisme, wij steunen Bush ! ! !
pi_9744336
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij van racisme vindt?

Zoals in het wetboek staat omschreven, lijkt me duidelijk he... Maar post die standpunten nou eens die jij niet vind kunnen.
  zondag 13 april 2003 @ 00:44:57 #94
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744337
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:43 schreef Wisp het volgende:

[..]

volgens mij had zo'n beetje iedereen in dat topic die uitspraak onderuit gehaald, maargoed ik zal het nogmaals doen..

je bent NSB als je de kant van de vijand kiest, in Irak was Saddam de vijand en VS de bevrijders, Balkenende steunde de VS dus is daarom geen NSB'er. (SP'ers daarintegen.. )

Even een historische correctie dan maar? Een NSB er is een landverrader. Iemand die de kant van de invallende of bezettende macht kiest, die zijn eigen land invalt of bezet. Een politicus die een bondgenoot steunt die (hoe onwettig ook) een ander land binnenvalt, is geen landverrader en kan dus geen NSB er zijn.
pi_9744353
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Nieuwe Nationale Partij (NNP)

Waarom zou er geen discussie gevoerd mogen worden ? Dat is toch 1 van de vrijheden die we in een democratie verworven hebben ? Ik zie jou als extreem-links, zeker na dit gedrag, maar waarom zou ik je verbieden je mening te geven ?

Jij ziet mij als extreem-links??? Haha, da's grappig.
Ben ik niet.

Ben wel uitermate gevoelig op het punt van racisme en buitenlandershaat en ik vermoed dat al die modjes die dit besluiten blanke Nederlanders zijn die niet in de praktijk zijn vertrouwd met de gevolgen van discriminatie.

pi_9744373
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Even een historische correctie dan maar? Een NSB er is een landverrader. Iemand die de kant van de invallende of bezettende macht kiest, die zijn eigen land invalt of bezet. Een politicus die een bondgenoot steunt die (hoe onwettig ook) een ander land binnenvalt, is geen landverrader en kan dus geen NSB er zijn.
klopt, het moet inderdaad gaan om je eigen land, dus alleen daarom klopt de vergelijking van SCH al niet meer
  zondag 13 april 2003 @ 00:47:24 #97
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_9744379
misschien een rare vraag, maar waarom moet de randdiscussie over de policy en wanneer iets racistisch is in dit draadje? Kan dat niet in een centraal FB-topic ofzo?
pi_9744385
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:44 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Zoals in het wetboek staat omschreven, lijkt me duidelijk he... Maar post die standpunten nou eens die jij niet vind kunnen.

Ik ga ze niet voor je opzoeken. Ik dacht dat jij gewoon kon lezen. Klik op 'michiel smit' in google, zoek de site van zijn partij op, kozzmic is zo aardig geweest die hier ergens neer te zetten en zoeken maar. Als je het niet vindt, zegt dat iets over je eigen manier van denken
pi_9744397
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:47 schreef Wisp het volgende:

[..]

klopt, het moet inderdaad gaan om je eigen land, dus alleen daarom klopt de vergelijking van SCH al niet meer

Volgens mij gaat de formatie over het landsbelang.
  zondag 13 april 2003 @ 00:48:35 #100
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744399
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben ik niet.

Ben wel uitermate gevoelig op het punt van racisme en buitenlandershaat en ik vermoed dat al die modjes die dit besluiten blanke Nederlanders zijn die niet in de praktijk zijn vertrouwd met de gevolgen van discriminatie.

Ik heb de helft van mijn familie van moederś kant in de oorlog verloren. Ik weet dus waar racisme en dat soort dingen toe kunnen leiden. Tevens ben ik afgestudeerd historicus. Ik weet dus welke dingen er fout kunnen gaan. Ik weet ook, dat dingen fout kunnen gaan, juist door ze te verbieden of censureren.

Dus kom nou niet aan met dit soort opmerkingen, want dan word ik echt minder aardig.

pi_9744403
quote:
Ben ik niet.
Nee, en farzin was ook al zo neutraal...
quote:
of jij begrijpt het begrip discriminatie/racisme niet

uitspraken als
-geen moskee in deze stad
-moslims zijn achtertlijk
-stop asielzoekers
-etc etc

zijn niet racistisch, een voorbeeld van een racistische uitspraak is "alle joden zijn crimineel en achterbaks"

maar dat is wel weer genoeg voorlichting voor vandaag..

zondag 13 april 2003 @ 00:49:12 #102
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744410
Ondertussen ben ik zo vrij geweest het partijbureau van SP te mailen en te vragen om hun ideeën over het feit dat M. Smit zijn partij probeert te vergelijken met de SP. Hopelijk krijg ik een antwoord. Wordt vervolgd dus.
pi_9744414
quote:

[..]

Ben ik niet.

Wat een flauwekul SCH, je weet van mij dat ik erg actief optreed tegen discriminatie en racisme hier op Fok. Iemand als Smit kun je beter bestrijden op een forum d.m.v. een open discussie, dan het bestaan van extreem-rechts gewoon dood te zwijgen. En ja, Smit is geen kosher figuur, maar als hij hier gewoon de discussie aangaat kan ieder zijn eigen mening vormen.
  zondag 13 april 2003 @ 00:49:33 #104
11923 I.R.Baboon
pi_9744419
quote:

[..]

Ben ik niet.

Ik ben een gehandicapte seropositieve homofiele dwerg van aziatische afkomst. Voor het geval dat dat iets uit zou maken.
pi_9744426
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:43 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ten eerste is Michiel Smit nog nooit veroordeeld wegens racisme, ten tweede geldt op dat punt de Fok!policy. Verder heb ik niet gezegd dat ik Michiel Smit niet extreem-rechts vind, maar ik ben best wel benieuwd hoe hij dat zelf ziet, en vooral waarom? Waarom heeft hij zijn eigen partij opgericht, waarom heeft hij zich niet aangesloten bij de NNP of LPF, in hoeverre vindt hij dat zijn partij verschilt van die partijen?

Overigens is dit best een aardige discussie aan het worden, ook zonder de inbreng van het 'lijdend voorwerp'. Als een extreem-links politicus of een moslim- of christenfundamentalist zich wil mengen in discussies op Fok! moet dat dan wel kunnen? Iemand van de Internationale Socialisten of de AEL, Bas van der Vlies van de SGP... Waar liggen de grenzen?

Moet je veroordeeld zijn wegens racisme om een racist te zijn.
Smit heeft herhaalde malen zeer racistische uitspraken gedaan, de site van zijn partij is doordrenkt van buitenlanderhaat. Dat is niet het geval bij de andere partijen die je opnoemt.
pi_9744429
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ga ze niet voor je opzoeken. Ik dacht dat jij gewoon kon lezen. Klik op 'michiel smit' in google, zoek de site van zijn partij op, kozzmic is zo aardig geweest die hier ergens neer te zetten en zoeken maar. Als je het niet vindt, zegt dat iets over je eigen manier van denken

De standpunten die ik hier op dit moment voor m'n ogen heb zijn hooguit nationalistisch te noemen hoor, maar absoluut niet extreem-rechts of racistisch. Daarom vraag ik het nog een keer: Welke standpunten vind je niet kunnen en waarom?

Ik denk dat dit trouwens eerder iets over JOUW manier van denken zegt dan dat van mij.

zondag 13 april 2003 @ 00:50:43 #107
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744436
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:49 schreef Maerycke het volgende:
Ondertussen ben ik zo vrij geweest het partijbureau van SP te mailen en te vragen om hun ideeën over het feit dat M. Smit zijn partij probeert te vergelijken met de SP. Hopelijk krijg ik een antwoord. Wordt vervolgd dus.
Waarbij aangetekend wordt, dat er hele rare dingen moeten gebeuren, wil ik in ieder geval de topictitel wijzigen. Zie mijn eerdere post over 'begrijpend lezen'.
pi_9744438
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:49 schreef Maerycke het volgende:
Oh grappig, ik had ook al een mailtje geopend, aan de SP en andere organisaties, maar eerst de reactie maar even afwachten dan.
pi_9744452
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:48 schreef Wisp het volgende:

[..]

Nee, en farzin was ook al zo neutraal...
[..]

of jij begrijpt het begrip discriminatie/racisme niet

uitspraken als
-geen moskee in deze stad
-moslims zijn achtertlijk
-stop asielzoekers
-etc etc

zijn niet racistisch, een voorbeeld van een racistische uitspraak is "alle joden zijn crimineel en achterbaks"

maar dat is wel weer genoeg voorlichting voor vandaag..

In jouw ogen ben je al extreem-links als je vindt er best meer asielzoekers kunnen komen.

Die uitspraken zijn wel racistisch als je ze verbindt met andere uitspraken over negers, marokkanen en buitenlanders etcetera.

zondag 13 april 2003 @ 00:52:27 #110
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744459
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Waarbij aangetekend wordt, dat er hele rare dingen moeten gebeuren, wil ik in ieder geval de topictitel wijzigen. Zie mijn eerdere post over 'begrijpend lezen'.

Het lijkt me niet echt zinvol de SP te mailen over het aanpassen van een topictitel op Fok!

Ik heb hun om een reactie gevraagd over het feit dat M. Smit zijn partij vergelijkt met die van de SP en hoe de SP hier zelf tegenover staat.

zondag 13 april 2003 @ 00:53:10 #111
11923 I.R.Baboon
pi_9744473
Ik denk dat de SP zal pleiten voor een fusie.
  zondag 13 april 2003 @ 00:54:14 #112
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744488
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat de SP zal pleiten voor een fusie.
Dan zeg ik ter plekke mijn lidmaatschap op van de SP..
  zondag 13 april 2003 @ 00:54:15 #113
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744489
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:52 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Het lijkt me niet echt zinvol de SP te mailen over het aanpassen van een topictitel op Fok!

Ik heb hun om een reactie gevraagd over het feit dat M. Smit zijn partij vergelijkt met die van de SP en hoe de SP hier zelf tegenover staat.

Maar dat doet ie helemaal niet. Hij wil alleen aangeven, zoals ik het lees, dat hij bewondering heeft voor de manier waarop de SP het electoraat benadert. Zonder poespas en bescheiden en dat hij van plan is ook zo te werk te gaan. Verder niet. Hij geeft daar de naam 'rechts SP' aan, als referentiekader.
  zondag 13 april 2003 @ 00:54:21 #114
3904 Koos Voos
teringhond
pi_9744493
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:49 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik ben een gehandicapte seropositieve homofiele dwerg van aziatische afkomst. Voor het geval dat dat iets uit zou maken.

wel AFGESTUDEERD GESCHIEDENIS hoop ik...
pi_9744494
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat een flauwekul SCH, je weet van mij dat ik erg actief optreed tegen discriminatie en racisme hier op Fok. Iemand als Smit kun je beter bestrijden op een forum d.m.v. een open discussie, dan het bestaan van extreem-rechts gewoon dood te zwijgen. En ja, Smit is geen kosher figuur, maar als hij hier gewoon de discussie aangaat kan ieder zijn eigen mening vormen.

Nou goed okay, ik val je ook niet persoonlijk aan (en als dat wel zo overkomt excuses) maar ik ben het niet met je strategische keuzes eens. Het doodzwijgen van Janmaat heeft meer effect gehad dan het bieden, door alle media, van een open podium aan Fortuyn. Je hoeft toch niet met hem in discussie om je mening te vormen. Hij heeft zijn standpunten al overal laten horen, dat is nou juist de kern. Laat hem hier gewoon komen als een user, maar niet als leider van een extreem-rechtse politieke partij, daar zit de angel.
pi_9744495
quote:

[..]

hoe de SP hier zelf tegenover staat.

Mag ik het antwoord alvast geven ?
pi_9744499
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:52 schreef SCH het volgende:
In jouw ogen ben je al extreem-links als je vindt er best meer asielzoekers kunnen komen.
nee hoor, in mijn ogen ben je extreem links als je elke partij die rechtser is dan VVD als extreem-rechts beschouwd, als je alle partijen met een afwijkende mening wil verbieden, als je fanatiek SP aanganger bent, als je mensen voor NSB'er gaat uitmaken die net iets te rechts zijn, als je acties van Volkert gaat goedpraten etc etc
pi_9744501
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:54 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Dan zeg ik ter plekke mijn lidmaatschap op van de SP..

Had je eerder moeten doen .
pi_9744510
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ik heb de helft van mijn familie van moederś kant in de oorlog verloren. Ik weet dus waar racisme en dat soort dingen toe kunnen leiden. Tevens ben ik afgestudeerd historicus. Ik weet dus welke dingen er fout kunnen gaan. Ik weet ook, dat dingen fout kunnen gaan, juist door ze te verbieden of censureren.

Dus kom nou niet aan met dit soort opmerkingen, want dan word ik echt minder aardig.

Flauw antwoord.

Ik proef niet uit je post dat je het aan den lijve meemaakt. Dat is toch net even anders.

zondag 13 april 2003 @ 00:55:42 #120
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744515
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Maar dat doet ie helemaal niet. Hij wil alleen aangeven, zoals ik het lees, dat hij bewondering heeft voor de manier waarop de SP het electoraat benadert. Zonder poespas en bescheiden en dat hij van plan is ook zo te werk te gaan. Verder niet. Hij geeft daar de naam 'rechts SP' aan, als referentiekader.

Als M. Smit zijn partij een nieuwe SP noemt, dan trekt hij die vergelijking zelf wel degelijk.
  zondag 13 april 2003 @ 00:55:58 #121
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9744518
quote:

[..]

Ik denk dat J. Marijnissen hoogstpersoonlijk de site van FoK! gaat hacken. Cyber-Jantje zal terugslaan.
pi_9744522
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:49 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Respectloze en oerdomme opmerking. Je snapt er dus duidelijk helemaal niks van. Dan snap ik wel dat je tot zo'n keuze komt.
pi_9744524
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:55 schreef Steinkogler het volgende:
Ik denk dat J. Marijnissen hoogstpersoonlijk de site van FoK! gaat hacken. Cyber-Jantje zal terugslaan.
Hij gaat kamervragen stellen
  zondag 13 april 2003 @ 00:56:36 #124
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744525
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Mag ik het antwoord alvast geven ?

Jij altijd
  zondag 13 april 2003 @ 00:57:27 #125
11923 I.R.Baboon
pi_9744537
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou goed okay, ik val je ook niet persoonlijk aan (en als dat wel zo overkomt excuses) maar ik ben het niet met je strategische keuzes eens. Het doodzwijgen van Janmaat heeft meer effect gehad dan het bieden, door alle media, van een open podium aan Fortuyn.

Ja, vanuit jouw standpunt. Met 'effect' als in 'lekker weinig zetels'.

Maar niet iedereen wil dat als effect. Janmaat is belachelijk behandeld vind ik. En dat is absoluut niet omdat ik het met hem eens ben.

pi_9744539
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:55 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Als M. Smit zijn partij een nieuwe SP noemt, dan trekt hij die vergelijking zelf wel degelijk.

Ja en ? Waarom zou ie zijn partij niet de nieuwe SP mogen noemen ?
pi_9744541
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Je bent echt ingepakt door Smit en je bijt je er nu in vast blijkbaar. Wat is er toch gebeurd vanmiddag? Vanwaar deze starre houding.

Je weet zelf best dat de topictitel niet deugt, iedereen ziet direct een vergelijking tussen de SP en een extreem-rechtse partij.

pi_9744547
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is een serieuze opmerking

Ik begin het steeds ongelooflijker te vinden.

Wat zou het CDA zeggen als de Centrum Democraten zeiden: wij zijn het nieuwe CDA?

zondag 13 april 2003 @ 00:59:06 #129
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744551
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent echt ingepakt door Smit en je bijt je er nu in vast blijkbaar. Wat is er toch gebeurd vanmiddag? Vanwaar deze starre houding.

Je weet zelf best dat de topictitel niet deugt, iedereen ziet direct een vergelijking tussen de SP en een extreem-rechtse partij.

Zucht. Mag ik je een raad geven? Ga naar bed en lees morgen dit hele topic nog eens door. Misschien zie je het dan wat helderder.
  zondag 13 april 2003 @ 00:59:30 #130
11923 I.R.Baboon
pi_9744557
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Respectloze en oerdomme opmerking. Je snapt er dus duidelijk helemaal niks van. Dan snap ik wel dat je tot zo'n keuze komt.

Inderdaad. Gelukkig heb jij de waarheid in pacht.
pi_9744563
quote:

[..]

Ik zie alleen dat Smit de argumenten gebruikt "wij zijn er voor het volk". Nou, dat doet de SP ook, dus waarom zou ie de vergelijking niet mogen maken ? Dat het voor geen meter klopt omdat Smit alleen het autochtone deel van de nederlandse bevolking bedoelt, doet dan niet echt ter zake. Daar zou je zelfs over kunnen discusieren
pi_9744564
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:57 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, vanuit jouw standpunt. Met 'effect' als in 'lekker weinig zetels'.

Maar niet iedereen wil dat als effect. Janmaat is belachelijk behandeld vind ik. En dat is absoluut niet omdat ik het met hem eens ben.

Dat laatste geloof ik niet meer. Je bent er blijkbaar wel voor dat buitenlanderhaat alom gepredikt wordt als je Fortuyn, Janmaat en Smit alle ruimte wil geven. Snap je nou echt niet wat dat betekent voor allochtonen?
  zondag 13 april 2003 @ 01:00:27 #133
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744568
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Relax gelly

Wile en ik hadden het over het feit dat ik een reactie gevraagd had aan de SP over het feit dat M. Smit zijn partij vergelijkt met de SP. Wile vond dat hij dat niet deed en ik vind van wel.. Dat is alles.

Persoonlijk zal het me eigenlijk een rotzorg zijn waarmee M. Smit zichzelf vergelijkt, omdat het toch totaal nergens op gebaseerd zal zijn (net als al zijn overige ideeën).

pi_9744577
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:59 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Zucht. Mag ik je een raad geven? Ga naar bed en lees morgen dit hele topic nog eens door. Misschien zie je het dan wat helderder.

Nee dat geldt voor jou. Ik weet erg goed waar ik het over hebt. Wat is er gebeurd Wile? Niets geleerd van de geschiedenis? Je weet toch wel wie Smit is en waar hij voor staat. Kom op, wees realistisch - zo'n vent laat je hier niet zijn partij promoten. En dat doe je wel, anders moet je de openingspost halveren.
pi_9744579
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een serieuze opmerking

Ik begin het steeds ongelooflijker te vinden.

Wat zou het CDA zeggen als de Centrum Democraten zeiden: wij zijn het nieuwe CDA?

Ik denk dat het CDA zou zeggen "Wat een flauwekul". Denk je niet ?
pi_9744586
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:54 schreef SCH het volgende:
Het doodzwijgen van Janmaat heeft meer effect gehad dan het bieden, door alle media, van een open podium aan Fortuyn.
Nou door het openlijk zwartmaken en als extreem-rechts afschilderen (zoals jij doet) is ie wel mooi afgeknald, een beter resultaat kun je niet krijgen toch?
pi_9744587
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Zo'n kort antwoord en Balkenende? .
pi_9744594
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:00 schreef Maerycke het volgende:

Persoonlijk zal het me eigenlijk een rotzorg zijn waarmee M. Smit zichzelf vergelijkt, omdat het toch totaal nergens op gebaseerd zal zijn (net als al zijn overige ideeën).

Nee maar we hebben het afgelopen jaar wel gezien tot hoeveel polarisatie en haat het leidt om dit soort standpunten klakkeloos de ruimte te geven.
pi_9744596
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:02 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb het even samengevat
  zondag 13 april 2003 @ 01:02:47 #140
11923 I.R.Baboon
pi_9744597
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat laatste geloof ik niet meer. Je bent er blijkbaar wel voor dat buitenlanderhaat alom gepredikt wordt als je Fortuyn, Janmaat en Smit alle ruimte wil geven. Snap je nou echt niet wat dat betekent voor allochtonen?

Ik vind het erg prettig dat je nu al besloten hebt waar ik sta m.b.t. het politieke spectrum.

Ja, ik vond dat Janmaat alle ruimte gegeven moest worden. En ik vond het niet kunnen dat kamerleden wegliepen en dat soort praktijken.
Ja, ik ben een idealist die gelooft dat duidelijk kan worden gemaakt hoe belachelijk Janmaat's standpunten waren als ze onder elkaar gezet werden.
En ja, ik hoop dat dat ook met Smit kan gebeuren. Maar doodzwijgen is NOOIT een goede oplossing.

pi_9744603
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Denk het niet. Denk dat ze meteen naar de rechter zouden stappen.
pi_9744610
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk het niet. Denk dat ze meteen naar de rechter zouden stappen.

Je denkt wel vaker buiten de realiteit.
pi_9744631
quote:
Als het gaat om de verantwoordelijkheid binnen de kwestie of dergelijke opmerkingen wel, al dan niet matig relevant zijn binnen deze kwestie, dient nauwkeurig te worden afgemeten wat de consequenties moeten zijn.
Daar wou ik het even bij laten.
  zondag 13 april 2003 @ 01:06:02 #144
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744632
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:02 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik vind het erg prettig dat je nu al besloten hebt waar ik sta m.b.t. het politieke spectrum.

Ja, ik vond dat Janmaat alle ruimte gegeven moest worden. En ik vond het niet kunnen dat kamerleden wegliepen en dat soort praktijken.
Ja, ik ben een idealist die gelooft dat duidelijk kan worden gemaakt hoe belachelijk Janmaat's standpunten waren als ze onder elkaar gezet werden.
En ja, ik hoop dat dat ook met Smit kan gebeuren. Maar doodzwijgen is NOOIT een goede oplossing.

Dat laatste zou je je eigenlijk af kunnen vragen. In de tijd van Janmaat was het nog totaal not-done om allochtonen te discrimineren op wat voor manier dan ook, terwijl het tegenwoordig allemaal maar moet kunnen.

Als ik hier af en toe ook de opmerkingen van sommige (in mijn ogen toch best een fors aantal) mensen zie, dan heb ik wel af en toe het gevoel dat het tegenwoordig uitzonderlijk modieus is om het allochtonenprobleem op nummer 1 te zetten, terwijl dit toch echt niet het hoofdprobleem is in Nederland.

pi_9744646
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:05 schreef JP_Balkenende het volgende:

[..]

Als het gaat om de verantwoordelijkheid binnen de kwestie of dergelijke opmerkingen wel, al dan niet matig relevant zijn binnen deze kwestie, dient nauwkeurig te worden afgemeten wat de consequenties moeten zijn.

LOL .

Prachtig .

pi_9744647
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:02 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ondertussen is Nederland een land geworden waarin allochtonen het een stuk moeilijk hebben dan een paar jaar geleden. Waarin Surinamers en Marokkanen die hier zijn geboren het veel lastiger hebben in de maatschappij louter vanwege hun naam of huidskleur. Wij witjes begrijpen dat niet en denken dat het allemaal wel meevalt. Nou helaas is dat niet zo.

Waarom wordt mijn Surinaamse vriend nu ineens tien keer zoveel op zijn huidskleur aangesproken, op een negatieve manier, dan vijf jaar geleden. Juist ja, omdat we het prediken van buitenlanderhaat (wellicht heel anders bedoeld maar dat maakt het effect niet anders) zo volop de ruimte hebben gegeven. Omdat we vinden dat alles gezegd moet kunnen worden.
Wat voor effect dat heeft op individuen - dat vragen we ons liever maar niet af.

Natuurlijk moet je niet alles doodzwijgen. Maar discussie is er momenteel genoeg. Daar heb je geen extremisme voor nodig.

zondag 13 april 2003 @ 01:06:58 #147
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744651
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:05 schreef JP_Balkenende het volgende:

[..]

Jeetje JP, je wordt nog kort van stof

zondag 13 april 2003 @ 01:07:00 #148
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9744652
quote:

[..]

De topictitel slaat idd nergens op. Als de FoK!-modjes dat niet veranderen, werken ze agressieve posts in de hand. Ik vind die Smit namelijk een soort Hitler waar zo snel mogelijk een klopjacht op geopend moet worden.
  zondag 13 april 2003 @ 01:07:30 #149
11923 I.R.Baboon
pi_9744658
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:06 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Dat laatste zou je je eigenlijk af kunnen vragen. In de tijd van Janmaat was het nog totaal not-done om allochtonen te discrimineren op wat voor manier dan ook, terwijl het tegenwoordig allemaal maar moet kunnen.

Maar de theorie dat de onvrede die nu maar door iedereen geuit moet worden voortkomt uit het gedwongen zwijgen en correct zijn de decennia ervoor klinkt mij niet zo onwaarschijnlijk in de oren.
pi_9744659
quote:

[..]

"De situatie is als volgt: je hebt een C een D en een A. Ten eerste..........bladiebla"
  zondag 13 april 2003 @ 01:08:54 #151
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744675
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:07 schreef Steinkogler het volgende:

[..]

De topictitel slaat idd nergens op. Als de FoK!-modjes dat niet veranderen, werken ze agressieve posts in de hand. Ik vind die Smit namelijk een soort Hitler waar zo snel mogelijk een klopjacht op geopend moet worden.

Tja, dat mag je vinden. Het uiten ervan op een openbaar forum is minder slim, gezien onze wetten van smaad en laster, maar dat is jouw probleem. En de topictitel blijft zoals ie is. Punt.
pi_9744678
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:07 schreef SCH het volgende:

[..]

"De situatie is als volgt: je hebt een C een D en een A. Ten eerste..........bladiebla"

En voor je het weet heeft ie zichzelf er al omheen gelult . Geniale vent .
pi_9744685
quote:
Op zondag 13 april 2003 00:54 schreef Wisp het volgende:

[..]

nee hoor, in mijn ogen ben je extreem links als je elke partij die rechtser is dan VVD als extreem-rechts beschouwd, als je alle partijen met een afwijkende mening wil verbieden, als je fanatiek SP aanganger bent, als je mensen voor NSB'er gaat uitmaken die net iets te rechts zijn, als je acties van Volkert gaat goedpraten etc etc

Niets is op mij van toepassing. Dan ben ik het dus niet. Waarvan akte!
pi_9744692
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:06 schreef Maerycke het volgende:

[..]

modieus

Idd. Vinger-hand... Dit is al voor een groot deel verstomd, en ik denk dat het binnen korte tijd weer is geruduceerd tot uitspraken van kortzichtige clubjes. Praten over problemen is 1 ding, ze overschreeuwen is een ander, maar geen oplossingen bieden is het manco van vandaag de dag. Ik heb er alle vertrouwen in dat we binnenkort weer genuanceerd kunnen werken aan de problemen die we in Nederland kennen.
pi_9744699
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:08 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Tja, dat mag je vinden. Het uiten ervan op een openbaar forum is minder slim, gezien onze wetten van smaad en laster, maar dat is jouw probleem. En de topictitel blijft zoals ie is. Punt.

Fijn dat je open staat voor argumenten van anderen. Het is echt walgelijk om die topic-titel te handhaven. Maar je weet dat de andere mods het met je eens zijn, dus nu durf je wel
  zondag 13 april 2003 @ 01:12:02 #156
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744713
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Maar de theorie dat de onvrede die nu maar door iedereen geuit moet worden voortkomt uit het gedwongen zwijgen en correct zijn de decennia ervoor klinkt mij niet zo onwaarschijnlijk in de oren.

Ik geloof zelf eigenlijk niet zo in die theorie (en aan de andere kant geloof ik toch ook wel weer erg in vrijheid van meningsuiting, waardoor ik niet helemaal zuiver bezig ben.. ) maar ik heb echt het gevoel (net als SCH) dat door de huidige "openheid" allochtonen het veel moeilijker hebben gekregen in de samenleving. Vooral bij de Marokaanse gemeenschap wordt er tegenwoordig maar bijna automatisch vanuit gegaan dat ze niet willen integreren, terwijl het merendeel natuurlijk wel gewoon meedraait in de samenleving.

Ik heb hier gewoon wat moeite mee. Tegenwoordig moet je maar alles kunnen zeggen en is het respect voor de gewoonten en levenswijzen van mensen die net even een tikkie anders zijn als de gemiddelde Nederlander vaak ver te zoeken.

pi_9744731
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Idd. Vinger-hand... Dit is al voor een groot deel verstomd, en ik denk dat het binnen korte tijd weer is geruduceerd tot uitspraken van kortzichtige clubjes. Praten over problemen is 1 ding, ze overschreeuwen is een ander, maar geen oplossingen bieden is het manco van vandaag de dag. Ik heb er alle vertrouwen in dat we binnenkort weer genuanceerd kunnen werken aan de problemen die we in Nederland kennen.

Ik hoop dat je gelijk krijgt. Van harte zelfs. Maar ik persoonlijk heb dat vertrouwen nog niet. Daarvoor vond ik het Bal Masque van vorig jaar mei te ontluisterend.
  zondag 13 april 2003 @ 01:14:29 #158
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744752
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:12 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik geloof zelf eigenlijk niet zo in die theorie (en aan de andere kant geloof ik toch ook wel weer erg in vrijheid van meningsuiting, waardoor ik niet helemaal zuiver bezig ben.. ) maar ik heb echt het gevoel (net als SCH) dat door de huidige "openheid" allochtonen het veel moeilijker hebben gekregen in de samenleving. Vooral bij de Marokaanse gemeenschap wordt er tegenwoordig maar bijna automatisch vanuit gegaan dat ze niet willen integreren, terwijl het merendeel natuurlijk wel gewoon meedraait in de samenleving.

Ik heb hier gewoon wat moeite mee. Tegenwoordig moet je maar alles kunnen zeggen en is het respect voor de gewoonten en levenswijzen van mensen die net even een tikkie anders zijn als de gemiddelde Nederlander vaak ver te zoeken.

Om advocaat van de duivel te spelen: Aan de andere kant kan je natuurlijk zeggen dat in de jaren 70 en 80 de andere kant van dit verhaal gespeeld heeft, waarbij iedere allochtoon automatisch 'goed' was. De reactie die nu op gang is zou daar best een afzetting tegen kunnen zijn, een soort onvrede, dat die houding uit de jaren 70 en 80 niet geleid heeft tot de volledige integratie.
pi_9744753
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Fijn dat je open staat voor argumenten van anderen. Het is echt walgelijk om die topic-titel te handhaven. Maar je weet dat de andere mods het met je eens zijn, dus nu durf je wel

Beste SCH, Smit vergelijkt zijn partij niet met de SP, maar ziet zijn partij als een rechste SP. Daarbij gebruikt hij de SP dus als voorbeeld om aan te tonen dat Nieuw-Rechts voor het volk opkomt zoals de SP dat ook doet. Met de topic titel is dus niks mis. Dat er met die vergelijking iets mis is staat voor jou en mij buiten kijf, maar daarom hebben we dus een discussie forum.

Ik raad je trouwens af om modjes af te gaan fakkelen, want als je nog langer doorzeurt is een ban dichtbij vrees ik. Negeer dit topic en move along zou ik je willen adviseren.

zondag 13 april 2003 @ 01:15:10 #160
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744765
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Vind ik niet. Ik ben persoonlijk zelfs van mening dat het nog steeds erger wordt. De houding ten opzichte van alles wat allochtoon is wordt nog immer steeds negatiever. Hopelijk draait dit in de toekomst bij, maar het is eigenlijk bijna een feit dat in economisch slechte tijden de allochtonenhaat alleen maar toeneemt.
pi_9744794
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:15 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Vind ik niet. Ik ben persoonlijk zelfs van mening dat het nog steeds erger wordt. De houding ten opzichte van alles wat allochtoon is wordt nog immer steeds negatiever. Hopelijk draait dit in de toekomst bij, maar het is eigenlijk bijna een feit dat in economisch slechte tijden de allochtonenhaat alleen maar toeneemt.

Hmmm, die 'allochtonenhaat' zoals jij dat noemt is ook absoluut niet onterecht, als we kijken naar het feit dat in Rotterdam bijvoorbeeld 99% van de straatrovers allochtoon is en er in de Nederlandse gevangenissen het grootste deel van de gedetineerden van allochtoonse afkomst is.
pi_9744800
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:14 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Om advocaat van de duivel te spelen: Aan de andere kant kan je natuurlijk zeggen dat in de jaren 70 en 80 de andere kant van dit verhaal gespeeld heeft, waarbij iedere allochtoon automatisch 'goed' was. De reactie die nu op gang is zou daar best een afzetting tegen kunnen zijn, een soort onvrede, dat die houding uit de jaren 70 en 80 niet geleid heeft tot de volledige integratie.

Dat is het fabeltje van Fortuyn dat je nu vertelt. Het is absoluut niet waar dat iedere allochtoon goed was. Het is altijd een issue geweest in de samenleving, mensen zijn altijd bang geweest dat anderen iets van hen kwamen pikken. Die volledige integratie heeft daar niks mee te maken, die heeft te maken met het feit dat allochtonen in ons land heel lang een andere positie hebben ingenomen. Omdat heel lang de idee bestond dat het geen blijvende groep was. Daarom wordt er ook zo anders aangekeken tegen Turken en Marokkanen dan bijvoorbeeld Surinamers.

Kijk vreemdelingenangst is van alle tijden. Die was er in de middeleeuwen ook al. Persoonlijk vind ik ook dat alle allochtonen goed zijn, in die zin dat ze niet verschillen van Nederlanders. Helaas is die laatste gedachte het afgelopen jaar nogal omver gegooid.

zondag 13 april 2003 @ 01:17:47 #163
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744804
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:14 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Waarom zouden ze niet automatisch goed zijn? Pak de mensen aan die over de schreef gaan (alle mensen.. zonder onderscheid te maken in ras) en laat de rest met rust zonder daar een oordeel over te vellen.

Helaas gebeurt dat niet en wordt vaak alles met een kleurtje over één kam geschoren.

zondag 13 april 2003 @ 01:18:04 #164
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9744807
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Beste SCH, Smit vergelijkt zijn partij niet met de SP, maar ziet zijn partij als een rechste SP. Daarbij gebruikt hij de SP dus als voorbeeld om aan te tonen dat Nieuw-Rechts voor het volk opkomt zoals de SP dat ook doet. Met de topic titel is dus niks mis. Dat er met die vergelijking iets mis is staat voor jou en mij buiten kijf, maar daarom hebben we dus een discussie forum.

Ik raad je trouwens af om modjes af te gaan fakkelen, want als je nog langer doorzeurt is een ban dichtbij vrees ik. Negeer dit topic en move along zou ik je willen adviseren.

Stoer
  zondag 13 april 2003 @ 01:18:58 #165
11923 I.R.Baboon
pi_9744816
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:12 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ja, ben ik het helemaal mee eens. Ik weet ook niet zeker of de onvrede nu voortkomt uit het opkroppen de tijd daarvoor. Maar ik denk TOCH dat het beter is om iedereen aan het woord te laten dan om de zoveelste multiculturele televisieserie te subsidieren en te laten zien hoe gezellig andere culturen wel niet zijn. Problemen bij de naam noemen en aan een oplossing werken. Maar wel duidelijk maken dat het om individuen gaat, en niet om hele bevolkingsgroepen.
Duidelijk maken dat denkbeelden van mensen nergens op slaan, door er met argumenten tegenin te gaan.
Concreet: in discussie gaan met Smit als je vindt dat ie onzin uitkraamt. Niet om HEM te overtuigen, maar om andere mensen te laten zien dat zijn redenering onzinnig is.

Moeilijk? Ja.
Maar wel nodig. Denk ik dan.

pi_9744820
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:17 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Hmmm, die 'allochtonenhaat' zoals jij dat noemt is ook absoluut niet onterecht, als we kijken naar het feit dat in Rotterdam bijvoorbeeld 99% van de straatrovers allochtoon is en er in de Nederlandse gevangenissen het grootste deel van de gedetineerden van allochtoonse afkomst is.

Jij bent dus ook zo dom om het aantal criminele allochtonen door te trekken naar de allochtoon in het algemeen. 40% in de gevangenissen is autochtoon, ga je nu je eigen polsen doorsnijden ?
pi_9744823
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:14 schreef gelly het volgende:

Je gaat dreigen?
Modjes kunnen niet tegen kritiek ofzo?.

Je doet dappere pogingen om die topictitel goed te praten maar je komt er niet helemaal uit, merk ik. Blijf gewoon bij de basis. Het is een vergelijking en die is volstrekt ongepast.

zondag 13 april 2003 @ 01:19:43 #168
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744830
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:17 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Waarom zouden ze niet automatisch goed zijn? Pak de mensen aan die over de schreef gaan (alle mensen.. zonder onderscheid te maken in ras) en laat de rest met rust zonder daar een oordeel over te vellen.

Helaas gebeurt dat niet en wordt vaak alles met een kleurtje over één kam geschoren.

Mijn post begon ook met: advocaat van de duivel spelen. Ik bedoelde eigenlijk, dat veel van het te rechtse gedachtengoed daarop terug te voeren is. De stelling: In de eerdere jaren hebben we ze vertroeteld en hoe betalen ze ons terug? Door niet te integreren en crimineel te worden. En als de juiste persoon op het juiste moment dat roept, krijg je die afglijding naar vreemdelingen haat.
pi_9744835
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Jij bent dus ook zo dom om het aantal criminele allochtonen door te trekken naar de allochtoon in het algemeen. 40% in de gevangenissen is autochtoon, ga je nu je eigen polsen doorsnijden ?

Laten we het niet over de allochtonen in het algemeen gaan hebben, want een onacceptabel groot deel daarvan is ronduit slecht geintegreerd in de Nederlandse samenleving.
  zondag 13 april 2003 @ 01:20:15 #170
11923 I.R.Baboon
pi_9744837
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:17 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Waarom zouden ze niet automatisch goed zijn?

Ik denk persoonlijk dat er helemaal geen personen goed zijn. Zelfs geen allochtonen. .
  zondag 13 april 2003 @ 01:21:07 #171
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744848
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Je gaat dreigen?

Je doet dappere pogingen om die topictitel goed te praten maar je komt er niet helemaal uit, merk ik. Blijf gewoon bij de basis. Het is een vergelijking en die is volstrekt ongepast.

Modjes kunnen prima tegen kritiek, doch zijn wel wat allergisch voor kotssmileys in hun richting
pi_9744854
quote:
je mag toch wel stellen dat in verhouding tot de bevolkingsaantallen, de allochtonen een heel stuk crimineler zijn dan autochtonen.. maar volgens sommigen is het ter sprake brengen van dit soort onderwerpen gelijk aan allochtonenhaat.. ten tijde van Paars mochten er bepaalde onderzoeksrapporten over allochtonen niet eens naar buiten worden gebracht omdat het 'racisme' zou zijn. Ik ben toch blij dat we tegenwoordig er wel over mogen praten, met het verzwijgen los je niets op.
pi_9744862
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Je gaat dreigen?

Kritiek is prima, modjes affakkelen niet. Het crew standpunt omtrent dit topic is je allang duidelijk gemaakt en toch blijf je doorzeuren. Kappen daarmee dus.
  zondag 13 april 2003 @ 01:22:09 #174
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744868
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:18 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, ben ik het helemaal mee eens. Ik weet ook niet zeker of de onvrede nu voortkomt uit het opkroppen de tijd daarvoor. Maar ik denk TOCH dat het beter is om iedereen aan het woord te laten dan om de zoveelste multiculturele televisieserie te subsidieren en te laten zien hoe gezellig andere culturen wel niet zijn. Problemen bij de naam noemen en aan een oplossing werken. Maar wel duidelijk maken dat het om individuen gaat, en niet om hele bevolkingsgroepen.
Duidelijk maken dat denkbeelden van mensen nergens op slaan, door er met argumenten tegenin te gaan.
Concreet: in discussie gaan met Smit als je vindt dat ie onzin uitkraamt. Niet om HEM te overtuigen, maar om andere mensen te laten zien dat zijn redenering onzinnig is.

Moeilijk? Ja.
Maar wel nodig. Denk ik dan.

Helemaal mee eens. En geeft ook weer wat ik al gemeld heb in het centrale moddertopic. Ik ga er ook gewoon vanuit dat Kozzmic en Wile (of in absence welke andere mod dan ook) ingrijpen als M. Smit over de schreef gaat.

Zelf ben ik nog wel benieuwd naar de reactie van de SP hierop. Dus we wachten af.

pi_9744873
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:19 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Mijn post begon ook met: advocaat van de duivel spelen. Ik bedoelde eigenlijk, dat veel van het te rechtse gedachtengoed daarop terug te voeren is. De stelling: In de eerdere jaren hebben we ze vertroeteld en hoe betalen ze ons terug? Door niet te integreren en crimineel te worden. En als de juiste persoon op het juiste moment dat roept, krijg je die afglijding naar vreemdelingen haat.

Je formuleert het wel goed.
Mijn vraag is dan: hoe moet je dit soort retoriek dan tegen spreken. Fortuyn boekte er gigantisch succes mee. Het scoort blijkbaar en het heeft niets meer te maken met menselijke verhoudingen.

En dan denk ik: mag je niet proberen te voorkomen dat er haat en polarisatie wordt gepredikt. Dat is volgens mij wel zo fair naar allochtone medelanders die er de dupe van worden.

zondag 13 april 2003 @ 01:22:43 #176
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9744875
quote:

[..]

Je mag mensen niet "dom" noemen hier op FoK. Jij zou als modje toch het goede voorbeeld moeten geven. Doe er je voordeel mee.
  zondag 13 april 2003 @ 01:23:11 #177
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744883
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat er helemaal geen personen goed zijn. Zelfs geen allochtonen. .

LOL.. oeh een cynicus
pi_9744884
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Kritiek is prima, modjes affakkelen niet. Het crew standpunt omtrent dit topic is je allang duidelijk gemaakt en toch blijf je doorzeuren. Kappen daarmee dus.

Het standpunt is duidelijjk gemaakt dus ik mag er niet meer tegen in gaan? Dat meen je toch niet?
pi_9744896
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:21 schreef Wisp het volgende:

[..]

je mag toch wel stellen dat in verhouding tot de bevolkingsaantallen, de allochtonen een heel stuk crimineler zijn dan autochtonen.. maar volgens sommigen is het ter sprake brengen van dit soort onderwerpen gelijk aan allochtonenhaat.. ten tijde van Paars mochten er bepaalde onderzoeksrapporten over allochtonen niet eens naar buiten worden gebracht omdat het 'racisme' zou zijn. Ik ben toch blij dat we tegenwoordig er wel over mogen praten, met het verzwijgen los je niets op.

Ik vind het prima dat dergelijke onderzoeken gedaan worden, ze helpen juist bij het aanpakken van problemen. Wat ik niet prima vind is dat dan de conclusie getrokken moet worden dat de allochtoon niet deugd. 95% van de allochtonen is namelijk niet crimineel. Of ben je het daarmee niet eens ?
pi_9744897
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Het standpunt is duidelijjk gemaakt dus ik mag er niet meer tegen in gaan? Dat meen je toch niet?

Damn, ben je nou echt zo naief?
pi_9744912
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:21 schreef Wisp het volgende:

[..]

Vind jij dat er genuanceerd en verstandig over gepraat wordt? Wat heeft mijn Surinaamse vriend met de criminele allochtonen te maken? Toch heeft hij erg veel last van de nieuwe openheid en de vijandige sfeer, alleen omdat hij een kleur heeft. Dat is de andere kant van het verhaal.
  zondag 13 april 2003 @ 01:25:01 #182
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744913
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Mijn vraag is dan: hoe moet je dit soort retoriek dan tegen spreken. Fortuyn boekte er gigantisch succes mee. Het scoort blijkbaar en het heeft niets meer te maken met menselijke verhoudingen.

En dan denk ik: mag je niet proberen te voorkomen dat er haat en polarisatie wordt gepredikt. Dat is volgens mij wel zo fair naar allochtone medelanders die er de dupe van worden.

Het 'allochtonenknuffelen' om die term maar even te gebruiken, mag toch ook gepredikt worden? Maar voor beide vormen geldt: Binnen de regels die er op FOK! heersen. Zo simpel is het.
pi_9744917
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:22 schreef SCH het volgende:
Fortuyn zij alleen dat het huidige asielbeleid fout was, en dat we er wat aan moesten doen. Dit zijn gewoon de harde feiten (die jij blijkbaar niet wil onderkennen) Verder zei hij dat moslims een achterlijke cultuur hebben, ook dit is correct aangezien de cultuur bij de meeste moslimlanden nogal achterloopt tov de westerse cultuur aangezien ze geen verlichting hebben doorgemaakt. Het is dus vrij simpel om te weerleggen dat Fortuyn racistisch zou zijn, toch blijf je erover doorzeuren.
pi_9744919
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou het veel zin hebben denk je ?
pi_9744932
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Je vindt een discussie niet nuttig? Je staat niet open voor argumenten? Zo overtuigend is jullie verhaal niet. Dus ik denk dat het zin heeft. Het blijft erg beledigend om de SP met een extreem-rechtse partij te vergelijken.
  † In Memoriam † zondag 13 april 2003 @ 01:26:45 #186
47213 ArmaniMania
pi_9744934
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Volgens mij meent die SCH het... niet op in gaan denk ik...
  zondag 13 april 2003 @ 01:27:27 #187
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9744944
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:25 schreef Wisp het volgende:

[..]

Fortuyn zij alleen dat het huidige asielbeleid fout was, en dat we er wat aan moesten doen. Dit zijn gewoon de harde feiten (die jij blijkbaar niet wil onderkennen) Verder zei hij dat moslims een achterlijke cultuur hebben, ook dit is correct aangezien de cultuur bij de meeste moslimlanden nogal achterloopt tov de westerse cultuur aangezien ze geen verlichting hebben doorgemaakt. Het is dus vrij simpel om te weerleggen dat Fortuyn racistisch zou zijn, toch blijf je erover doorzeuren.

Het is alleen jammer dat de term "achterlijk" nogal wat meer betekenissen heeft dan alleen "achterlopend" en dat wist Fortuyn natuurlijk ook wel. Het gebruiken van de term "achterlijke cultuur" is dan ook gewoon een discriminerende uitlating.
pi_9744946
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:25 schreef Wisp het volgende:

[..]

Waar zeg ik dan dat Fortuyn racistisch was? Dat was hij volgens mij helemaal niet.

Hij heeft wel bijgedragen aan polarisatie en haat.

zondag 13 april 2003 @ 01:28:12 #189
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9744954
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus het crew standpunt mag niet bediscussieerd worden? Jammer, ik dacht dat dit juist een discussie forum was. Blijkbaar is het standpunt van de crew onherroepelijk en zodra je er tegenin gaat, word je afgeblaft met kreten als "kappen en ff dimmen"

Chapeau hoor.

zondag 13 april 2003 @ 01:28:58 #190
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744962
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Je vindt een discussie niet nuttig? Je staat niet open voor argumenten? Zo overtuigend is jullie verhaal niet. Dus ik denk dat het zin heeft. Het blijft erg beledigend om de SP met een extreem-rechtse partij te vergelijken.

Blijkbaar spreek ik Swahili of zo, dat je nu nog niet begrijpt, hoe het zit met die topictitel. Ik zal het in woorden van minder dan drie lettergrepen proberen:

Over dit topic is gepraat
Topic is weer geopend
Wij zien geen reden titel van topic om te gooien
Er wordt geen ver-ge-lij-king getrokken tussen extreem rechts en de SP

pi_9744964
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar we hebben al aangegeven dat

a) Michiel Smit hier mag posten.

b) De topic titel niet veranderd wordt.

Er is dus helemaal geen discussie, we hebben alleen aangegeven waarom we 1 en ander besloten hebben. Nou ja, ik dan niet, want ik ben geen POL mod, maar ik ben het er wel mee eens.

pi_9744969
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:24 schreef SCH het volgende:
Vind jij dat er genuanceerd en verstandig over gepraat wordt?
Over het algemeen wel ja, maar natuurlijk wordt er ook veel gegeneraliseerd, dit gebeurd bij zoveel onderwerpen en is nogal simpel te verklaren aangezien het allochtonen probleem te complex ligt voor de meeste mensen. Je moet alleen niet Fortuyn hier de schuld van geven, het probleem is ontstaan vanwege het beleid van voorral PvdA en Fortuyn heeft het alleen maar zichtbaar gemaakt.
quote:
Wat heeft mijn Surinaamse vriend met de criminele allochtonen te maken?
Hoe moet ik dat weten?
quote:
Toch heeft hij erg veel last van de nieuwe openheid en de vijandige sfeer, alleen omdat hij een kleur heeft.
Ook dat heeft weinig met fortuyn te maken..Fortuyn heeft zelfs een neger op de 2e plaats van z'n lijst gezet..
quote:
Dat is de andere kant van het verhaal.
Ga dan de mensen afzeiken die generaliseren, en niet de rechtse partijen die wat aan het probleem willen doen. (waaronder LPF en VVD)
pi_9744970
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Het 'allochtonenknuffelen' om die term maar even te gebruiken, mag toch ook gepredikt worden? Maar voor beide vormen geldt: Binnen de regels die er op FOK! heersen. Zo simpel is het.

Walgelijk om die term te gebruiken. Ik snap niet waarom je er niet echt op ingaat. Het gaat helemaal niet om het prediken van wat dan ook. Het gaat om gewone fatsoenlijke menselijke verhoudingen. Dus het tegengaan van discriminatie. Dat gebeurt hier helaas vrijwel dagelijks, dus ik heb geen illussie dat het bij Fok beter gaat dan op andere fora, maar pretendeer het dan ook niet.
pi_9744979
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:27 schreef SCH het volgende:
Waar zeg ik dan dat Fortuyn racistisch was? Dat was hij volgens mij helemaal niet.

Hij heeft wel bijgedragen aan polarisatie en haat.

Fortuyn is alleen de boodschapper, niet de veroorzaker.
  zondag 13 april 2003 @ 01:31:19 #195
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9744983
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Walgelijk om die term te gebruiken. Ik snap niet waarom je er niet echt op ingaat. Het gaat helemaal niet om het prediken van wat dan ook. Het gaat om gewone fatsoenlijke menselijke verhoudingen. Dus het tegengaan van discriminatie. Dat gebeurt hier helaas vrijwel dagelijks, dus ik heb geen illussie dat het bij Fok beter gaat dan op andere fora, maar pretendeer het dan ook niet.

Draai ik het even om (en tussen haakjes, je begint me uitermate te irriteren, maar dat is even een persoonlijke noot tussendoor):

Als morgen een AEL persoon een zelfde soort topic opent, zullen we op dezelfde manier handelen: Bekijken, bespreken en als het aanvaardbaar is, zal het topic open blijven.

pi_9744991
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:29 schreef Wisp het volgende:

[..]

Over het algemeen wel ja, maar natuurlijk wordt er ook veel gegeneraliseerd, dit gebeurd bij zoveel onderwerpen en is nogal simpel te verklaren aangezien het allochtonen probleem te complex ligt voor de meeste mensen. Je moet alleen niet Fortuyn hier de schuld van geven, het probleem is ontstaan vanwege het beleid van voorral PvdA en Fortuyn heeft het alleen maar zichtbaar gemaakt.
[..]

Hoe moet ik dat weten?
[..]

Ook dat heeft weinig met fortuyn te maken..Fortuyn heeft zelfs een neger op de 2e plaats van z'n lijst gezet..
[..]

Ga dan de mensen afzeiken die generaliseren, en niet de rechtse partijen die wat aan het probleem willen doen. (waaronder LPF en VVD)

LPF en VVD en CDA van het laatste jaar zijn hoofdverantwoordelijk voor de toenemende discriminatie. De excuusneger van Fortuyn is een waardeloos argument. Je hebt dus geen antwoord op het gewone racisme dat ontstaan is, of je wilt het niet horen. Mijn vriend krijgt dingen te horen als: ga toch terug naar je eigen land, hey bruine stinkerd enz. - dat was twee jaar geleden nog niet zo. Ik houd Fortuyn daar wel degelijk voor verantwoordelijk.
pi_9745001
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Draai ik het even om (en tussen haakjes, je begint me uitermate te irriteren, maar dat is even een persoonlijke noot tussendoor):

Als morgen een AEL persoon een zelfde soort topic opent, zullen we op dezelfde manier handelen: Bekijken, bespreken en als het aanvaardbaar is, zal het topic open blijven.

Die irritatie is wederzijds. Ik weet namelijk zeker dat je hier twee maanden geleden nog hoogst verontwaardigd over was geweest. Toen je nog niet blauw was, wees eens eerlijk.
  zondag 13 april 2003 @ 01:33:35 #198
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9745012
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:32 schreef SCH het volgende:

[..]

LPF en VVD en CDA van het laatste jaar zijn hoofdverantwoordelijk voor de toenemende discriminatie. De excuusneger van Fortuyn is een waardeloos argument. Je hebt dus geen antwoord op het gewone racisme dat ontstaan is, of je wilt het niet horen. Mijn vriend krijgt dingen te horen als: ga toch terug naar je eigen land, hey bruine stinkerd enz. - dat was twee jaar geleden nog niet zo. Ik houd Fortuyn daar wel degelijk voor verantwoordelijk.

Natuurlijk is Fortuyn daar mede voor verantwoordelijk. Maar zoals eerder gezegd (en in politiek moet je altijd het bredere beeld bekijken) Fortuyn was niet meer dan een uitvloeisel van een stroming die toch al op gang was gekomen. Was hij het niet geweest, dan was er wel een ander opgestaan.
pi_9745023
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:28 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

Topic is weer geopend
Wij zien geen reden titel van topic om te gooien
Er wordt geen ver-ge-lij-king getrokken tussen extreem rechts en de SP

Sorry hoor - leg het aan 100 mensen voor - de titel - en 95 mensen zullen zeggen, er wordt een vergelijking getrokken tussen extreem rechts en de SP. Het is gewoon niet waar wat je zegt, maar als je dat hier blijft volhouden ben je lastig. Een titel is een titel, jij hebt het over de openingspost.
  zondag 13 april 2003 @ 01:35:23 #200
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9745036
quote:

[..]

Die irritatie is wederzijds. Ik weet namelijk zeker dat je hier twee maanden geleden nog hoogst verontwaardigd over was geweest. Toen je nog niet blauw was, wees eens eerlijk.

Als de argumentatie dezelfde was geweest die Kozzmic en ik er nu voor geven, had ik die net zo goed geaccepteerd als ik hem nu verdedig. In tegenstelling tot jij, misschien, zie ik mijn functie als mod als verkeersagent en niet als beleidsbepaler. Wij zien toe op de naleving van de regels en voor zover wij kunnen zien, worden er geen regels overtreden, noch in de topictitel noch in de openingspost.
pi_9745038
quote:
Aha, dus als mijn vader een auto ongeluk krijgt, en vervolgens komt de politie aan de deur om het te vertellen dan zijn die politieagenten de schuldige?

Zoals gezegd heeft fortuyn geen hekel aan rassen of andere culturen, hij had alleen -terechte- kritiek op het huidige beleid, dat sommige mensen daardoor gaan schelden kan fortuyn ook niets aan doen, het probleem was er al

pi_9745045
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:29 schreef gelly het volgende:

Er is dus helemaal geen discussie, we hebben alleen aangegeven waarom we 1 en ander besloten hebben. Nou ja, ik dan niet, want ik ben geen POL mod, maar ik ben het er wel mee eens.

En mods kunnen nooit op andere gedachten worden gebracht. Kijk, dit klopt echt niet. Jullie hebben het effect over het hoofd gezien. Kan gebeuren, maar wees even aardig en verander het alsnog.
pi_9745057
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:35 schreef Wisp het volgende:

[..]

Aha, dus als mijn vader een auto ongeluk krijgt, en vervolgens komt de politie aan de deur om het te vertellen dan zijn die politieagenten de schuldige?

Zoals gezegd heeft fortuyn geen hekel aan rassen of andere culturen, hij had alleen -terechte- kritiek op het huidige beleid, dat sommige mensen daardoor gaan schelden kan fortuyn ook niets aan doen, het probleem was er al

Daarom heeft het nou geen zin om met dit soort mensen in discussie te gaan. Je bagatelliseert alles.
  zondag 13 april 2003 @ 01:36:43 #204
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9745059
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor - leg het aan 100 mensen voor - de titel - en 95 mensen zullen zeggen, er wordt een vergelijking getrokken tussen extreem rechts en de SP. Het is gewoon niet waar wat je zegt, maar als je dat hier blijft volhouden ben je lastig. Een titel is een titel, jij hebt het over de openingspost.

Omdat de titel een afspiegeling is van de openingspost. Ik zou die 100 mensen van jou dan ook niet sec de titel voorleggen maar ook de openingspost. De een kan niet losgezien worden van de ander.
pi_9745067
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:35 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Als de argumentatie dezelfde was geweest die Kozzmic en ik er nu voor geven, had ik die net zo goed geaccepteerd als ik hem nu verdedig. In tegenstelling tot jij, misschien, zie ik mijn functie als mod als verkeersagent en niet als beleidsbepaler. Wij zien toe op de naleving van de regels en voor zover wij kunnen zien, worden er geen regels overtreden, noch in de topictitel noch in de openingspost.

Je bepaalt wel beleid. De topictitel en het ruimte geven aan smit is tegen het beleid van Fok. Jullie interpreteren dat beleid of passen het zonodig aan. Het is dus meer dan louter verkeersagent.
  zondag 13 april 2003 @ 01:38:02 #206
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9745072
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom heeft het nou geen zin om met dit soort mensen in discussie te gaan. Je bagatelliseert alles.

Hoe harder jij tegen alles aanschopt, hoe meer mensen hun hakken in het zand zetten en helemaal nooit meer van gedachten veranderen. Zeker als je ze daarbij ook nog eens beschuldigt van onfrisse praktijken. Diplomatiek gezien niet erg handig dus
pi_9745080
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:36 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Omdat de titel een afspiegeling is van de openingspost. Ik zou die 100 mensen van jou dan ook niet sec de titel voorleggen maar ook de openingspost. De een kan niet losgezien worden van de ander.

Onzin - zo werkt het anders niet.
pi_9745084
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:36 schreef SCH het volgende:
Nee ik leg de feiten even voor je op een rijtje, maar sorry dat ik je uit je droom heb geholpen.
  zondag 13 april 2003 @ 01:39:55 #209
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9745094
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bepaalt wel beleid. De topictitel en het ruimte geven aan smit is tegen het beleid van Fok. Jullie interpreteren dat beleid of passen het zonodig aan. Het is dus meer dan louter verkeersagent.

Nee. De mods kunnen eenb beslissing nemen en vervolgens advies vragen aan FAś en andere mods. Dat hebben we ook met dit topic gedaan. de algemene tendens 'achter' is, dat dit topic gewoon open kon blijven. de redenen zijn eerder in het topic meerdere malen aangegeven.
pi_9745095
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:38 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Hoe harder jij tegen alles aanschopt, hoe meer mensen hun hakken in het zand zetten en helemaal nooit meer van gedachten veranderen. Zeker als je ze daarbij ook nog eens beschuldigt van onfrisse praktijken. Diplomatiek gezien niet erg handig dus

Weet ik wel - let op mijn eerste bijdrage in dit topic. Mijn missie slaagt

Waarom zou ik diplomatiek moeten zijn? En wie beschuldig ik van onfrisse praktijken?

pi_9745096
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:35 schreef SCH het volgende:

[..]

En mods kunnen nooit op andere gedachten worden gebracht. Kijk, dit klopt echt niet. Jullie hebben het effect over het hoofd gezien. Kan gebeuren, maar wees even aardig en verander het alsnog.

Tuurlijk kunnen wij op andere gedachten gebracht worden. Dit topic was ook eerst dicht, maar n.a.v. een discussie binnen de crew is dit weer open gegaan. Kortom, het is nogal zinloos om constant weer te hameren op het feit dat dit topic dicht moet, de beslissing staat vast. Kappen dus.
  zondag 13 april 2003 @ 01:40:31 #212
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9745103
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin - zo werkt het anders niet.

Zo werkt het altijd.
pi_9745104
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:39 schreef Wisp het volgende:

[..]

Nee ik leg de feiten even voor je op een rijtje, maar sorry dat ik je uit je droom heb geholpen.

Dat het asielbeleid niet werkte is geen feit maar een mening (is maar 1 voorbeeldje).
pi_9745115
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Tuurlijk kunnen wij op andere gedachten gebracht worden. Dit topic was ook eerst dicht, maar n.a.v. een discussie binnen de crew is dit weer open gegaan. Kortom, het is nogal zinloos om constant weer te hameren op het feit dat dit topic dicht moet, de beslissing staat vast. Kappen dus.

Er zijn toch nieuwe argumenten? Ik snap niet waarom je niet open staat. Ik heb echt last van die topictitel en anderen met mij.
  zondag 13 april 2003 @ 01:41:40 #215
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9745118
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:35 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Zucht, het gaat erom dat de titel de SP als extreem links afschildert, door haar de tegenpool van M. Smit's extreem rechts te noemen. Dat is toch glashelder? Ik begrijp die koppigheid van de crew/mods niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Steinkogler op 13-04-2003 01:43]

pi_9745133
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zijn toch nieuwe argumenten? Ik snap niet waarom je niet open staat. Ik heb echt last van die topictitel en anderen met mij.

Nou, dan lees je de topictitel of het topic maar niet. Simpel toch ? En nu echt ophouden met zeuren SCH.
pi_9745145
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, dan lees je de topictitel of het topic maar niet. Simpel toch ? En nu echt ophouden met zeuren SCH.

Anders?
Kom op zeg, het is geen zeuren - het is discussieren.
  zondag 13 april 2003 @ 01:44:17 #218
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9745149
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Oei, wat een vertoon van onmacht .........
  zondag 13 april 2003 @ 01:44:53 #219
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9745158
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Anders?

Dit is geen discussieren. Dit is een topic verneuken, zoals je in je eerste post al aangaf.
pi_9745173
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dit is geen discussieren. Dit is een topic verneuken, zoals je in je eerste post al aangaf.

Dat woord zou ik nooit gebruiken.

Maar het is wel discussieren. Ik heb namelijk gelijk over die titel en over Smit. Lees je eigen regels dan na. Jullie kunnen er lang over gepraat hebben maar misschien toch gewoon een vergissing gemaakt.

pi_9745179
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Anders?

Nee, het is zeuren, er is namelijk geen discussie meer over mogelijk. Dat heb ik je geloof ik al 3 keer verteld. Stuur een mail naar Kozzmic of W.E.Coyote als je het er niet mee eens bent, maar hier is het nu afgelopen.
  zondag 13 april 2003 @ 01:46:38 #222
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9745182
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dus jij vindt niet dat de SP als tegenpool van M.Smits partij wordt weggezet in de topictitel? Dat kun je toch niet menen ...........
pi_9745197
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, het is zeuren, er is namelijk geen discussie meer over mogelijk. Dat heb ik je geloof ik al 3 keer verteld. Stuur een mail naar Kozzmic of W.E.Coyote als je het er niet mee eens bent, maar hier is het nu afgelopen.

Je negeert dus gewoon inhoudelijke argumenten 'omdat het zo is besloten'. Niet zo sterk. Jullie snijden echt behoorlijk in eigen vlees met deze acties. Je wilt toch niet in die hoek terechtkomen met Fok?
pi_9745208
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:46 schreef Steinkogler het volgende:

[..]

Dus jij vindt niet dat de SP als tegenpool van M.Smits partij wordt weggezet in de topictitel? Dat kun je toch niet menen ...........

Dat is de mening van M. Smit, niet van FOK! Daar kun je dus discussie over voeren. Lijkt mij een stuk interessanter dan het geouwehoer of de topic titel wel of niet mag.
  zondag 13 april 2003 @ 01:49:13 #225
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9745210
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:46 schreef Steinkogler het volgende:

[..]

Inderdaad, dat vind ik niet. Omdat ik begrijpend heb leren lezen. Ik snap wat Smit met zijn titel bedoelt, in tegenstelling blijkbaar tot het merendeel van de mensen hier. En ik heb het al drie keer uitgelegd en dat vind ik wel genoeg. Sterker nog: Ik verklaar bij deze geneuzel over de titel off-topic. Dat is 1 stapje verwijderd van het glimmende slotje.
  zondag 13 april 2003 @ 01:49:43 #226
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9745217
Dit gaat helemaal nergens meer over...

Truste

pi_9745225
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is de mening van M. Smit, niet van FOK! Daar kun je dus discussie over voeren. Lijkt mij een stuk interessanter dan het geouwehoer of de topic titel wel of niet mag.

De topictitel 'Een neger stinkt' of 'Balkenende is een neo-nazi' mag toch ook niet omdat het de mening van een topicstarter zou zijn.
pi_9745230
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:49 schreef Maerycke het volgende:
Dit gaat helemaal nergens meer over...

Truste

Jawel hoor - het gaat over het principe. Stap jij zo gemakkelijk over die topictitel heen?
  zondag 13 april 2003 @ 01:50:40 #229
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9745232
Oke, genoeg. We gaan allemaal lekker naar bed. Dit gaat inderdaad nergens meer over.
pi_9745236
quote:
Op zondag 13 april 2003 01:50 schreef SCH het volgende:

[..]

De topictitel 'Een neger stinkt' of 'Balkenende is een neo-nazi' mag toch ook niet omdat het de mening van een topicstarter zou zijn.

Nee, omdat het indruist tegen de Fok! policy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')