abonnement Unibet Coolblue
pi_9733440
Poll: Moet Minister Saeed al-Sahaf vervolgd worden?
  • Ja
  • Nee

  • Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier


    Moet de minster van informatie van Irak vervolgt worden?? Ik vind van niet!!

    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
    pi_9733460
    Waarom niet? Omdat hij 'zo grappig' overkomt op TV?
    pi_9733473
    Het is een held!
    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
    pi_9733481
    Die gast is net zo fout als de rest van het bewind.....
    De Wouter Bos van Irak....ziet er goed uit, heeft een leuke glimlach dus daarom maar sparen.

    Niet dus....ook hij dient vervolgd te worden.

    PS en anders lees je ook gewoon even de kranten door en ga je op zoek naar wat hij allemaal heeft uitgespookt.

      Moderator zaterdag 12 april 2003 @ 11:36:39 #5
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_9733514
    Ja, anders gebruikt milosevic de jurisprudentie (hij word wel vrijgesproken omdat hij loopt te liegen en ik niet en da's niet eerlijk!).

    bovendien is hij verantwoordelijk voor het uitzenden van die beelden van krijgsgevangenen.

    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_9733516
    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
      Moderator zaterdag 12 april 2003 @ 11:38:21 #7
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_9733530
    ja we weten wie het is inmiddels
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_9733541
    Wil je voortaan iets specifieker zijn?
    Dat is het grootste probleem met Polls: het stellen van ongenuanceerde en onduidelijke vragen. Als gevolg hiervan zegt de uitslag dus ook heel weinig. |:

    Waarvoor wil je Pinoccio vervolgen?

    Omdat hij verkeerde informatie naar buiten brengt?
    -> dat doet de coalitie ook
    Vanwege volkerenmoord?
    -> Heb jij bewijs dat hij eigenhandig iemand heeft vermoord of hiervoor opdracht heeft gegeven.

    van mij mag er wel een onderzoek naar hem worden ingesteld. Welke rol heeft hij gespeeld in het regime van Sadam? Hij is in ieder geval ambassadeur van Irak in India geweest.

    Iedere gek zijn gebrek
    pi_9733547
    Ja, Goebbels was ook minister van propaganda/informatie. Hij, Sahaf, was inderdaad een grappige man maar hij heeft wel een fout regime gesteund. Aanpakken dus.
    pi_9733587
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:39 schreef Yabadab het volgende:
    Wil je voortaan iets specifieker zijn?
    Dat is het grootste probleem met Polls: het stellen van ongenuanceerde en onduidelijke vragen. Als gevolg hiervan zegt de uitslag dus ook heel weinig. |:

    Waarvoor wil je Pinoccio vervolgen?

    Omdat hij verkeerde informatie naar buiten brengt?
    -> dat doet de coalitie ook
    Vanwege volkerenmoord?
    -> Heb jij bewijs dat hij eigenhandig iemand heeft vermoord of hiervoor opdracht heeft gegeven.

    van mij mag er wel een onderzoek naar hem worden ingesteld. Welke rol heeft hij gespeeld in het regime van Sadam? Hij is in ieder geval ambassadeur van Irak in India geweest.


    De vraag is duidelijk, mijn antwoord ook en met een poll kun je nu eenmaal geen lange en uitgebreide vraag stellen/
    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
      Moderator zaterdag 12 april 2003 @ 11:45:17 #11
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_9733607
    ok je hebt gelijk sahaf moet vervolgd worden voor laster tov tony blair (niet bush want dat is gewoon een mercinary f00lish suicidal yankee dog)
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_9733610
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:39 schreef Yabadab het volgende:
    Wil je voortaan iets specifieker zijn?
    Dat is het grootste probleem met Polls: het stellen van ongenuanceerde en onduidelijke vragen. Als gevolg hiervan zegt de uitslag dus ook heel weinig. |:

    Waarvoor wil je Pinoccio vervolgen?

    Omdat hij verkeerde informatie naar buiten brengt?
    -> dat doet de coalitie ook
    Vanwege volkerenmoord?
    -> Heb jij bewijs dat hij eigenhandig iemand heeft vermoord of hiervoor opdracht heeft gegeven.

    van mij mag er wel een onderzoek naar hem worden ingesteld. Welke rol heeft hij gespeeld in het regime van Sadam? Hij is in ieder geval ambassadeur van Irak in India geweest.


    Goed gezegd, jochie!
    pi_9733628
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:43 schreef Butt_Plugg het volgende:

    [..]

    De vraag is duidelijk, mijn antwoord ook en met een poll kun je nu eenmaal geen lange en uitgebreide vraag stellen/


    Maar geef nu eens aan waarom jij niet vindt dat hij vervolgd moet worden? Hij maakt toch deel uit van een regime waartegen oorlog wordt gevoerd?
    pi_9733669
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:43 schreef Butt_Plugg het volgende:

    [..]

    De vraag is duidelijk, mijn antwoord ook en met een poll kun je nu eenmaal geen lange en uitgebreide vraag stellen/


    Bedoel je met je vraag dat er een onderzoek naar hem gedaan moet worden? Of moet hij gestrafd worden omdat hij leugens vertelde? Of moeten ze hem berechten omdat hij deel uitmaakte van een misdadig regime?
    In geval van 1: Ja.
    In geval van 2: Nee. (Zie hiervoor de reactie van Yabadab)
    In geval van 3: Ja. Ik neem aan dat als je deel uitmaakt van een misdadig regime, dat je met wel op de hoogte bent van zaken die niet deugen en dan ben je, vind ik, op zo'n positie wel mede verantwoordelijk. Tenzij één persoon misdaden heeft gepleegd en hij door de rest van de regering aan de kant wordt gezet en bestrafd.
    pi_9733690
    De enige oorlogsmisdadigers zijn de Amerikanen en Israeliers.
    Ik vind Iraakse bewind helemaal geen misdadig bewind en al helemaal niet hun minister van informatie.

    [Dit bericht is gewijzigd door Butt_Plugg op 12-04-2003 11:52]

    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 12 april 2003 @ 11:52:40 #16
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_9733696
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:33 schreef Butt_Plugg het volgende:
    Het is een held!
    Een held die het geen probleem vond 1000'den onschuldigen af te slachten. Vreemde definitie van heldendom heb je...
    pi_9733718
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:51 schreef Butt_Plugg het volgende:
    De enige oorlogsmisdadigers zijn de Amerikanen en Israeliers.
    Ik vind Irakaase bewind helemaal geen misdadig bewind en al helemaal niet hun minister van informatie.
    En waar baseer je dat op? Dat de Amerikanen en Israeliërs geen lieverdjes zijn, wil ik wel geloven. Maar dat het Irakeze bewind geen misdadig bewind is? Dat geloof ik niet. Of ben ik misschien toch (te veel) beïnvloed door propaganda?
    pi_9733725
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:43 schreef Butt_Plugg het volgende:

    [..]

    De vraag is duidelijk, mijn antwoord ook en met een poll kun je nu eenmaal geen lange en uitgebreide vraag stellen/


    Je vraag is niet duidelijk. (heb ik net uitgelegd).
    Met een Poll kun je wel duidelijke vragen stellen. Als je dat niet kunt moet je ook geen Poll houden.
    Iedere gek zijn gebrek
    pi_9733757
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:51 schreef Butt_Plugg het volgende:
    De enige oorlogsmisdadigers zijn de Amerikanen en Israeliers.
    Ik vind Iraakse bewind helemaal geen misdadig bewind en al helemaal niet hun minister van informatie.
    Overigens ben ik het wel met je eens dat de Amerikanen en de Israeliers geen goede bijdrage leveren aan de wereldvrede.
    Iedere gek zijn gebrek
    pi_9733786
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:54 schreef Yabadab het volgende:

    [..]

    Je vraag is niet duidelijk. (heb ik net uitgelegd).
    Met een Poll kun je wel duidelijke vragen stellen. Als je dat niet kunt moet je ook geen Poll houden.


    Als de poll je niet bevalt, doe je toch niet mee
    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
    pi_9733840
    Het lijkt me logisch dat iedereen die deel uitmaakt van het Iraakse regime vervolgd wordt als ze gepakt worden. Het feit dat ze deel uitmaken van het regime is reden genoeg om ze verdacht te maken. Tijdens de rechtzitting moet dan blijken of ze echt fout waren, of dat ze niet meer waren dan pionnetjes. Maar ministers kunnen zich niet verschuilen onder de term:"Het moest van Saddam"
    Lachen is gezond :-)
    pi_9733895
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:51 schreef Butt_Plugg het volgende:
    De enige oorlogsmisdadigers zijn de Amerikanen en Israeliers.
    Ik vind Iraakse bewind helemaal geen misdadig bewind en al helemaal niet hun minister van informatie.
    Klopt, Saddam was eigenlijk best aardig. Er zijn nooit Irakezen geëxecuteerd en van martelingen en verkrachtingen was ook geen sprake. Ook heeft Irak nooit Kuweit en Iran aangevallen en Koerden vergast. Het was allemaal maar een nare droom..
      zaterdag 12 april 2003 @ 12:10:41 #23
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_9733929
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 12:06 schreef Disorder het volgende:


    Klopt, Saddam was eigenlijk best aardig. Er zijn nooit Irakezen geëxecuteerd en van martelingen en verkrachtingen was ook geen sprake. Ook heeft Irak nooit Kuweit en Iran aangevallen en Koerden vergast. Het was allemaal maar een nare droom..


    Precies enne in de VS en Israel eten ze ook moslim kinders!!!!!
    "Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
      Moderator zaterdag 12 april 2003 @ 12:24:12 #24
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_9734053
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 12:10 schreef BAZZA het volgende:

    [..]

    Precies enne in de VS en Israel eten ze ook moslim kinders!!!!!


    ja vooral baby's want die zijn nog lekker mals

    Daarbovenop heeft Hitler nooit bestaan en is de holocaust nooit gebeurd het was allemaal 1 groot Duits toneelstuk totdat de britten en amerikanen met bommen begonnen te strooien en al de joden doodmaakten met hun gifgasaanvallen

    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_9734226
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:45 schreef sp3c het volgende:
    ok je hebt gelijk sahaf moet vervolgd worden voor laster tov tony blair (niet bush want dat is gewoon een mercinary f00lish suicidal yankee dog)
    betrek bush hier weer bij, kan je niet LEZEN! wat er gevraagt wordt.
      Moderator zaterdag 12 april 2003 @ 12:47:10 #26
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_9734250
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 12:45 schreef zim_ra het volgende:

    [..]

    betrek bush hier weer bij, kan je niet LEZEN! wat er gevraagt wordt.


    dat is nu juist het probleem, er valt nix te lezen.
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      zaterdag 12 april 2003 @ 13:35:07 #27
    52346 DeltaOne
    Private "Delta One"
    pi_9734813
    OMG! wat heeft hij nou misdaan? Nogmaals hij is minister van INFORMATIE... steunt hij sadam om mensen te vermoorden? nou nee, hij is een minister van informatie... die brengt informatie uit naar de volk.

    En waarom denk je dat ie niet in de 55 kaarten staat die opgepakt moeten worden???

    "Keep ur friends close, but ur enemy closer"
      FOK!fossiel zaterdag 12 april 2003 @ 13:37:46 #28
    8443 cptmarco
    it's captain...
    pi_9734847
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 13:35 schreef DeltaOne het volgende:
    OMG! wat heeft hij nou misdaan? Nogmaals hij is minister van INFORMATIE... steunt hij sadam om mensen te vermoorden? nou nee, hij is een minister van informatie... die brengt informatie uit naar de volk.
    maar hij was wel onderdeel van het regime... Je hoeft niet zelf de trekker over te halen om mede schuldig te zijn.
      zaterdag 12 april 2003 @ 13:39:25 #29
    52346 DeltaOne
    Private "Delta One"
    pi_9734870
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 13:37 schreef cptmarco het volgende:

    [..]

    maar hij was wel onderdeel van het regime... Je hoeft niet zelf de trekker over te halen om mede schuldig te zijn.


    Hij was vroeger ook lid van de VN enzo. dus als de VN toen fout zat is hij ook medeplichtig? Hij doet zijn werk als Minister van Informatie en dat doet ie ook goed.. Hij vermoord mensen niet, hij verdedigd gewoon zijn land!
    "Keep ur friends close, but ur enemy closer"
      zaterdag 12 april 2003 @ 13:43:32 #30
    52346 DeltaOne
    Private "Delta One"
    pi_9734910
    Lol, de NEE gaat erg omhoog
    "Keep ur friends close, but ur enemy closer"
    pi_9735018
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 13:35 schreef DeltaOne het volgende:
    OMG! wat heeft hij nou misdaan? Nogmaals hij is minister van INFORMATIE... steunt hij sadam om mensen te vermoorden? nou nee, hij is een minister van informatie... die brengt informatie uit naar de volk.

    En waarom denk je dat ie niet in de 55 kaarten staat die opgepakt moeten worden???


    Goebbels moesten ze ook laten rondlopen?
    pi_9735029
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 13:43 schreef DeltaOne het volgende:
    Lol, de NEE gaat erg omhoog
    IID het spant erom
    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
    pi_9735049
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 13:53 schreef Disorder het volgende:

    [..]

    Goebbels moesten ze ook laten rondlopen?


    mmmm evuh denken........ Ja

    Graag ontopic blijven

    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
      zaterdag 12 april 2003 @ 15:08:59 #34
    45073 OK_DAN
    Opgezoute Mening
    pi_9735878
    Kan iemand ubertroll Butt-Plug aub verwijderen van Fok? Bij voorbaat dank.
    All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
    pi_9735964
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 13:35 schreef DeltaOne het volgende:
    OMG! wat heeft hij nou misdaan? Nogmaals hij is minister van INFORMATIE... steunt hij sadam om mensen te vermoorden? nou nee, hij is een minister van informatie... die brengt informatie uit naar de volk.

    En waarom denk je dat ie niet in de 55 kaarten staat die opgepakt moeten worden???


    Sahaf heeft een jarenlange carriere achter de rug van 'sucking up to Saddam' , over de lijken van zijn landgenoten.

    Dat de man komisch overkomt, zegtft niets over zijn karakter of zijn vuile handen, die hij wel degelijk schijnt te hebben.

    Dat hij niet in het kaartspel voorkomt is meer een kwestie van prioriteiten, denk ik.

    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
      zaterdag 12 april 2003 @ 15:36:34 #36
    17646 SuperG
    SG surft naar PC Hardware
    pi_9736163
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 13:39 schreef DeltaOne het volgende:

    [..]

    Hij was vroeger ook lid van de VN enzo. dus als de VN toen fout zat is hij ook medeplichtig? Hij doet zijn werk als Minister van Informatie en dat doet ie ook goed.. Hij vermoord mensen niet, hij verdedigd gewoon zijn land!


    Hij heeft ook onder een ander functie gedient onder saddams regiem dus niet alleen maar VN en Irak info dienst
    GAK8NSLI + X2 3800 + X1800XL + 2GB + Ageia P1
    GA7DXR + XP 2400 + 9500Pro + 768MB
    PC4800D + P4C 2,4G + 1GBRam + 7900GSPlus 512MB + Ageia P1
    pi_9736213
    ja.
    [14.gif]
      Moderator zaterdag 12 april 2003 @ 15:46:49 #38
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_9736265
    en hij is zowieso verantwoordelijk voor het tonen van die krijgsgevangenen op tv als minister van informatie zijnde.

    op zich niet zo'n verschrikkelijk vergrijp dus aangezien hij het op een lopen heeft gezet neem ik aan dat hij nog wel het 1 en ander op zijn kerfstok heeft staan.

    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_9736319
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:39 schreef Disorder het volgende:
    Hij, Sahaf, was inderdaad een grappige man maar hij heeft wel een fout regime gesteund. Aanpakken dus.
    Inderdaad, ik heb regelmatig om hem moeten lachen en zou hem 't liefst nog dagelijks op tv zien, maar uiteindelijk heeft hij direct steun verleent aan Saddam & co...
    Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
      zaterdag 12 april 2003 @ 18:49:58 #41
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_9738483
    Als hij zelf iets misdaan heeft: natuurlijk. Maar als hij alleen verantwoordelijk was voor het ministerie van Informatie, dan natuurlijk niet.
      zaterdag 12 april 2003 @ 18:56:11 #42
    44550 toxi
    Hooray for the South
    pi_9738585
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 18:49 schreef Farzin het volgende:
    Als hij zelf iets misdaan heeft: natuurlijk. Maar als hij alleen verantwoordelijk was voor het ministerie van Informatie, dan natuurlijk niet.
    Hij heeft gewoon steun geleverd aan Saddam. De rechter maakt dan wel uit of hij moet worden gestraft of niet maar hij kan niet zomaar vrijuit lopen...
    [b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
      zaterdag 12 april 2003 @ 18:56:50 #43
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_9738599
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 18:56 schreef toxi het volgende:
    Hij heeft gewoon steun geleverd aan Saddam.
    Klopt, samen met 100% van de Iraakse burgers. Begrijp je wat ik bedoel?
      zaterdag 12 april 2003 @ 18:58:34 #44
    44550 toxi
    Hooray for the South
    pi_9738621
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 18:56 schreef Farzin het volgende:

    [..]

    Klopt, samen met 100% van de Iraakse burgers. Begrijp je wat ik bedoel?


    Nee dat is dus nonsens, niet iedere burger heeft hem gesteund. Hij is een onderdeel van het Iraakse regime. (ook ministeries vallen daaronder)
    [b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
      zaterdag 12 april 2003 @ 19:04:09 #45
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_9738706
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 18:58 schreef toxi het volgende:
    Nee dat is dus nonsens, niet iedere burger heeft hem gesteund. Hij is een onderdeel van het Iraakse regime. (ook ministeries vallen daaronder)
    Dan zou het toch wel handig zijn als er onderzocht zou worden of ook hij onschuldige burgers heeft gedood, of niet. Overigens zijn er in Irak ook veel leden van de Ba'ath-partij, namelijk zo'n 1 miljoen. Vandaar dat er ook naar Al-Sahaf een onderzoek moet worden ingesteld.
    pi_9738710
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 18:58 schreef toxi het volgende:

    [..]

    Nee dat is dus nonsens, niet iedere burger heeft hem gesteund. Hij is een onderdeel van het Iraakse regime. (ook ministeries vallen daaronder)


    Net zoals de pa van Maxima. Je moet het allemaal wel in proportie bekijken. Overigens gaat de vergelijking met Goebbels trouwens niet op, die werkte mee de haat tegen joden en andere minderheidsgroeperingen aan te wakkeren. Saeed al-Sahaf hoeft van mij iig niet vervolgd te worden.
      zaterdag 12 april 2003 @ 19:06:08 #47
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_9738740
    Volgensmij was deze man alleen goed om informatie voor te lezen en waarom denk je dat ie niet op die kaarten staat met ze kop totaal onbelangrijk.
    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
      zaterdag 12 april 2003 @ 19:10:43 #48
    44550 toxi
    Hooray for the South
    pi_9738841
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 19:04 schreef Farzin het volgende:

    [..]

    Dan zou het toch wel handig zijn als er onderzocht zou worden of ook hij onschuldige burgers heeft gedood, of niet. Overigens zijn er in Irak ook veel leden van de Ba'ath-partij, namelijk zo'n 1 miljoen. Vandaar dat er ook naar Al-Sahaf een onderzoek moet worden ingesteld.


    Niet elke Duiste soldaat in ww2 werd vervolgd. Alleen hoge officieren etc. die wel grotendeels verantwoordelijk waren voor snode plannen. Maar een minister van Irak die tal van verantwoordelijkheden hebben over bepaalde zaken en die zo dicht bij de oorlog betrokken is en duidelijk hoort toch het regime is mischien wel schuldig. Hij is niet voor niets gevlucht...
    [b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
      zaterdag 12 april 2003 @ 19:12:09 #49
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_9738870
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 19:10 schreef toxi het volgende:
    Niet elke Duiste soldaat in ww2 werd vervolgd. Alleen hoge officieren etc. die wel grotendeels verantwoordelijk waren voor snode plannen. Maar een minister van Irak die tal van verantwoordelijkheden hebben over bepaalde zaken en die zo dicht bij de oorlog betrokken is en duidelijk hoort toch het regime is mischien wel schuldig.
    Klopt, hij is misschien wel schuldig. Daarom moet er ook een onderzoek naar hem worden ingesteld.
      zaterdag 12 april 2003 @ 19:14:36 #50
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_9738906
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 19:10 schreef toxi het volgende:

    [..]

    Niet elke Duiste soldaat in ww2 werd vervolgd. Alleen hoge officieren etc. die wel grotendeels verantwoordelijk waren voor snode plannen. Maar een minister van Irak die tal van verantwoordelijkheden hebben over bepaalde zaken en die zo dicht bij de oorlog betrokken is en duidelijk hoort toch het regime is mischien wel schuldig. Hij is niet voor niets gevlucht...


    Maar het woord zegt het al hij is de minister van Info hij leest dus voor wat de hoge mensen hebben gedaan hij krijgt het door en zijn opdracht is om he te vertellen aan de buiten wereld en ook Saddam heeft maar een paar mensen waarmee die zijn plannetjes bedenkt en die die ook echt vertrouwt daar valt deze man zeker weten buiten.
    en ja het land word ingenomen logisch dat hij vlucht hij denkt dat die opgepakt word hij weet toch ook niet beter
    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
      zaterdag 12 april 2003 @ 19:16:50 #51
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_9738941
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 19:06 schreef El_Catalan het volgende:
    Volgensmij was deze man alleen goed om informatie voor te lezen en waarom denk je dat ie niet op die kaarten staat met ze kop totaal onbelangrijk.
    Hij was de minister van buitenlandse zaken tot april 2001, niet zomaar iemand dus.
    "Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
    pi_9739910
    Kijk een nipte meerderheid wil dat hij niet veroordeelt wordt

    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
      Moderator zaterdag 12 april 2003 @ 20:16:54 #53
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_9739971
    er was ook een nipte meerderheid tegen de oorlog
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_9740308
    Waar zou ie zitten??
    Misschien ook wel Syrie.
      zondag 13 april 2003 @ 01:09:41 #55
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_9744688
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 20:39 schreef schatje het volgende:
    Waar zou ie zitten??
    Misschien ook wel Syrie.
    Hij staat niet op de most wanted lijst, dus kan ie wellicht een visum in de VS aanvragen als stand up comedian.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_9744729
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:31 schreef Kozzmic het volgende:
    Waarom niet? Omdat hij 'zo grappig' overkomt op TV?
    tuurlijk moet hij vervolgd worden
    , hij is vooraanstaand aanhanger van het regime
    [url=http://users.skynet.be/HomeTheater/HomeTheater.htm]Karel's kleine kindjes , kakten kleine kromme keuteltjes[/url]
      zondag 13 april 2003 @ 01:16:29 #57
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_9744786
    Waarvoor zou hij vervolgd moeten worden?

    In elk geval niet voor oorlogsmisdaden, het enig ewat hij gedaan heeft is z'n landgenoten die aangevallen werden moed inspreken. Dat is niet strafbaar.

      † In Memoriam † zondag 13 april 2003 @ 01:35:13 #58
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_9745033
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 01:16 schreef ranja het volgende:
    Waarvoor zou hij vervolgd moeten worden?

    In elk geval niet voor oorlogsmisdaden, het enig ewat hij gedaan heeft is z'n landgenoten die aangevallen werden moed inspreken. Dat is niet strafbaar.


      zondag 13 april 2003 @ 01:54:29 #59
    52346 DeltaOne
    Private "Delta One"
    pi_9745273
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 01:16 schreef ranja het volgende:
    Waarvoor zou hij vervolgd moeten worden?

    In elk geval niet voor oorlogsmisdaden, het enig ewat hij gedaan heeft is z'n landgenoten die aangevallen werden moed inspreken. Dat is niet strafbaar.


    Jep daar heb je gelijk in":) zijn site word gemiddeld 4000 keer per seconde bezocht WeLoveTheIraqiInformationMinister.com
    "Keep ur friends close, but ur enemy closer"
      zondag 13 april 2003 @ 01:59:13 #60
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_9745301
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 01:35 schreef Loedertje het volgende:

    [..]


    Willem alexander mocht gewoon trouwen met iemand uit zo'n zelfde regime, waarvan zijn taak ook enorm werd gebaggataliseerd ineens.... Het is maar net hoe de vlag hangt.... De Amerikanen moeten eens aan dit spreekwoord denken voor ze willekeurig mensen arresteren: Probeer niet de splinter uit het oog van iemand te halen, als je de balk in je eigen oog niet ziet.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      zondag 13 april 2003 @ 02:07:29 #61
    44550 toxi
    Hooray for the South
    pi_9745389
    ff offtopic: bhfh ben jij van buitenlanse afkomst en zo ja, welke?
    [b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
      zondag 13 april 2003 @ 02:12:56 #62
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_9745467
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 02:07 schreef toxi het volgende:
    ff offtopic: bhfh ben jij van buitenlanse afkomst en zo ja, welke?
    Ik ben half Marokkaan, hoezo?
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_9745694
    Ongelovelijk deze poll. De meerderheid van de mensen hier wil dat de man niet vervolgd wordt. Als we ook om Hitler moesten lachen, moesten we hem dan ook maar niet vervolgen?
    pi_9745728
    Ik heb op nee gestemd, want deze poll bepaalt niet of hij wel of niet vervolgd wordt. Verder weet ik niets van hem dan de creatieve uitlatingen van de afgelopen weken.
    123
      zondag 13 april 2003 @ 03:01:04 #65
    52346 DeltaOne
    Private "Delta One"
    pi_9745876
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 02:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

    [..]

    Ik ben half Marokkaan, hoezo?


    mensen hebben geen respect voor ander andermans ras/geloof. stelletje racisten
    "Keep ur friends close, but ur enemy closer"
    pi_9745882
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 02:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

    [..]

    Ik ben half Marokkaan, hoezo?


    .
    Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
    Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
      Redactie Frontpage zondag 13 april 2003 @ 03:11:03 #67
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_9745901
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:29 schreef Butt_Plugg het volgende:
    Poll: Moet Minister Saeed al-Sahaf vervolgd worden?
  • Ja
  • Nee
  • Nee, hij moet een eigen tv-show krijgen

  • pi_9746275
    quote:
    Overigens ben ik het wel met je eens dat de Amerikanen en de Israeliers geen goede bijdrage leveren aan de wereldvrede.
    Een volmondig NEEN dus...
    Deze mening komt dus van antisemitische Europeanen & Moslims.
    En dat na de holocaust en het zionisme.
    Hebben jullie al gezorgd voor een veilige Joodse staat in Europa & Midden Oosten,of in jullie luiheid er ook maar aan gedacht dat het de morele plicht is van Europeanen en Arabieren om de veiligheid van het Joodse volk te garanderen in de wereld en het Midden-Oosten?
    Is daar ooit iets van terecht gekomen?
    Europeanen en Arabieren zijn echt de grootste problemen voor de wereldvrede en democratie.
    Zelfs het tegenwoordige Noord-Korea is hier heel klein bier tegen.
    Neem dit maar aan van een mede-Europeaan.
    Want niet alleen jullie demonisering van het Joodse volk is harenrijzend het is ook een grove schande dat het rijke Europa niet zorgt voor een veilige soevereine Joodse staat.
    Het is en het blijft vooral Europa's verantwoordelijkheid!!!!!!
    Dat mogen jullie ook wel eens aankaarten.

    [Dit bericht is gewijzigd door Grimpooper op 13-04-2003 05:26]

    Schoenmaat: Ja ...ja ...Als ik veel moet wandelen ben ik wel een maat van schoenen, ja.
    pi_9746320
    quote:
    Ongelovelijk deze poll. De meerderheid van de mensen hier wil dat de man niet vervolgd wordt. Als we ook om Hitler moesten lachen, moesten we hem dan ook maar niet vervolgen?
    Tja, trieste indicatie van het intelligentie niveau. Alles mag en alles kan zolang de massa maar vermaakt wordt....
    pi_9746533
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 04:58 schreef Grimpooper het volgende:

    [..]

    Een volmondig NEEN dus...
    Deze mening komt dus van antisemitische Europeanen & Moslims.
    En dat na de holocaust en het zionisme.
    Hebben jullie al gezorgd voor een veilige Joodse staat in Europa & Midden Oosten,of in jullie luiheid er ook maar aan gedacht dat het de morele plicht is van Europeanen en Arabieren om de veiligheid van het Joodse volk te garanderen in de wereld en het Midden-Oosten?
    Is daar ooit iets van terecht gekomen?
    Europeanen en Arabieren zijn echt de grootste problemen voor de wereldvrede en democratie.
    Zelfs het tegenwoordige Noord-Korea is hier heel klein bier tegen.
    Neem dit maar aan van een mede-Europeaan.
    Want niet alleen jullie demonisering van het Joodse volk is harenrijzend het is ook een grove schande dat het rijke Europa niet zorgt voor een veilige soevereine Joodse staat.
    Het is en het blijft vooral Europa's verantwoordelijkheid!!!!!!
    Dat mogen jullie ook wel eens aankaarten.


    jij wilt beweren dat Israel en Amerika WEL aan de wereldvrede bijdragen?? Hahaha, die twee landen hebben de meeste oorlogen gevoerd, na de tweede wereld oorlog, laat me niet lachen zeg.
    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
      zondag 13 april 2003 @ 09:51:49 #71
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_9746600
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 09:35 schreef Butt_Plugg het volgende:

    jij wilt beweren dat Israel en Amerika WEL aan de wereldvrede bijdragen?? Hahaha, die twee landen hebben de meeste oorlogen gevoerd, na de tweede wereld oorlog, laat me niet lachen zeg.


    Nou Israel is vooral aangevallen, maar naar goed Nederlands gebruik noemen we het slachtoffer gewoon de dader
    "Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
      zondag 13 april 2003 @ 09:53:57 #72
    4716 thomba
    Koekje erbij?
    pi_9746607
    Als ie dan toch in dat kaartspel moet dan heb ik hier nog wel een suggestie:

    [Dit bericht is gewijzigd door thomba op 13-04-2003 10:46]

      zondag 13 april 2003 @ 10:03:37 #73
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_9746653
    De man moet, als lid van het regime, gewoon vervolgd worden.
    Zoals hierboven ook al ergens werdt aangegeven, het kan toch niet zo zijn dat hij niet vervolgd wordt, omdat hij toevallig erg komisch overkwam.
    Wees reeel, wat weten we verder nu van die man.
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
      † In Memoriam † zondag 13 april 2003 @ 11:23:43 #74
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_9747210
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 02:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

    Ik ben half Marokkaan, hoezo?


    Mooi, dan kan jij voortaan de arabische sites voor ons vertalen
    pi_9748005
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 09:51 schreef BAZZA het volgende:

    [..]

    Nou Israel is vooral aangevallen, maar naar goed Nederlands gebruik noemen we het slachtoffer gewoon de dader


    Dingen zoals de 6 daagse oorlog ben je zeker vergeten, net als alle andere veroveringsoorlogen van "Israël" want kijk maar even hoeveel land ze erbij veroverd hebben sinds de stichting. Je verovert geen land door aangevallen te worden.
    ** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
      zondag 13 april 2003 @ 12:35:14 #76
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_9748105
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 12:25 schreef Butt_Plugg het volgende:

    Dingen zoals de 6 daagse oorlog ben je zeker vergeten, net als alle andere veroveringsoorlogen van "Israël" want kijk maar even hoeveel land ze erbij veroverd hebben sinds de stichting. Je verovert geen land door aangevallen te worden.


    De barbaren trokken hun troepen samen aan de grens met Israel voor een invasie, Israel nam toen dus maar het voortouw.
    "Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
      Redactie Frontpage zondag 13 april 2003 @ 13:01:52 #77
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_9748580
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2003 11:33 schreef Icekool het volgende:
    Die gast is net zo fout als de rest van het bewind.....
    Niet dus....ook hij dient vervolgd te worden.
    Dus de vader van Maxima moet ook voor het tribunaal?
    pi_9752381
    quote:
    jij wilt beweren dat Israel en Amerika WEL aan de wereldvrede bijdragen?? Hahaha, die twee landen hebben de meeste oorlogen gevoerd, na de tweede wereld oorlog, laat me niet lachen zeg.
    Dat is de vredeslievende mentaliteit;
    Ff maar gemakzuchtig zeuren over anderen,over de Israelische & Amerikaanse verdedigingspolitiek als Europeaan of maar dan wel overzien dat Israel en het grootste MO-probleem is onstaan door Europees antisemitisme en dan nog eens gruwelijke intolerantie van Islamitische fundamentalisten erna en erbovenop.
    Voor mij zijn niet alleen veel Palestijnen maar ook de meeste moslims intolerant en fundamentalistisch;Ik weet niet waaraan ik me het meest erger;De hypocriete stilte bij de Amerikaanse hulp in de Kosovo-oorlog,het heimelijke (laten we het toch maar) goedkeuren van de 911 aanslagen,of de migrantenpolitiek en lafheid van politiek Europa,waarbij vooral onevenredig veel moslims baat hebben,en dat als politiek correct durven te bestempelen,terwijl men Israel gewoon laat stikken.
    Een landje,met of zonder bezet gebied, niet veel groter dan Sicilie.
    Als Europa en de Arabieren zelf niet met drastische oplossingen komen moet je ook niet gaan zeuren dat de Joden harder en harder zullen terugslaan,en terecht.
    Makkelijk praten als je jezelf nog niet eens in hun positie kunt plaatsen.
    En ja,ik ook heb Islamitische vrienden als je het mocht weten,maar durf zulk een onderwerp nog zelden op een zeer voorzichtige manier ter sprake te brengen zonder een ware intifada in m'n keet.

    [Dit bericht is gewijzigd door Grimpooper op 13-04-2003 18:08]

    Schoenmaat: Ja ...ja ...Als ik veel moet wandelen ben ik wel een maat van schoenen, ja.
      zondag 13 april 2003 @ 17:07:41 #79
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_9752412
    quote:
    Op zondag 13 april 2003 17:05 schreef Grimpooper het volgende:

    Dat is de vredeslievende mentaliteit;
    Ff maar gemakzuchtig zeuren over anderen,over de Israelische & Amerikaanse verdedigingspolitiek als Europeaan of maar dan wel overzien dat Israel en het grootste MO-probleem is onstaan door Europees antisemitisme en dan nog eens gruwelijke intolerantie van Islamitische fundamentalisten erna en erbovenop.
    Voor mij zijn niet alleen veel Palestijnen maar ook de meeste moslims intolerant en fundamentalistisch;Ik weet niet waaraan ik me het meest aan erger;De hypocriete stilte bij de Amerikaanse hulp in de Kosovo-oorlog,het heimelijke (laten we het toch maar) goedkeuren van de 911 aanslagen,of de migrantenpolitiek en lafheid van politiek Europa,waarbij vooral onevenredig veel moslims baat hebben,en dat als politiek correct durven te bestempelen,terwijl men Israel gewoon laat stikken.
    Een landje,met of zonder bezet gebied, niet veel groter dan Sicilie.
    Als Europa en de Arabieren zelf niet met drastische oplossingen komen moet je ook niet gaan zeuren dat de Joden harder en harder zullen terugslaan,en terecht.
    Makkelijk praten als je jezelf nog niet eens in hun positie kunt plaatsen.
    En ja,ik ook heb Islamitische vrienden als je het mocht weten,maar durf zulk een onderwerp nog zelden op een zeer voorzichtige manier ter sprake te brengen zonder een ware intifada in m'n keet.


    Top!
    "Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
      maandag 14 april 2003 @ 19:47:51 #80
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_9776900
    Van Croqueweb

    Mohammed Saeed al-Sahaf (Mohammed Said al-Sahhaf) was een diplomaat en een politicus). Tijdens deze oorlog was hij minister van informatie van Irak. Hij is een Shi'itische Moslim en daarmee ook een buitenbeentje in de door Soennitische Moslims gedomineerde regering van Irak.

    Mohammed is in 1940 geboren in Hilla, een stadje ten zuiden van Baghdad. Hij studeerde journalistiek en had een loopbaan als leraar Engels uitgestippeld, maar zag van dat plan af. In 1963 werd hij lid van de Ba'ath partij. Nadat hij ambassadeur was in Birma, Italië, Zweden en de V.N. werd hij hoofd van de Iraakse radio en tv. In 1991 werd hij dan minister van buitenlandse zaken en bleef dat tot hji uit beeld verdween in de derde week van de oorlog in Irak.


    Voor de eerste Talkshow van Al Sahhaf nog even wat hoogtepunten:


    "There are no American infidels in Baghdad. Never!"

    "My feelings - as usual - we will slaughter them all"

    "Our initial assessment is that they will all die"

    "I blame Al-Jazeera - they are marketing for the Americans!"

    "God will roast their stomachs in hell at the hands of Iraqis."

    "We have destroyed 2 tanks, fighter planes, 2 helicopters and their shovels - We have driven them back."

    "They're coming to surrender or be burned in their tanks."

    "No I am not scared and neither should you be!"

    "We are not afraid of the Americans. Allah has condemned them. They are stupid. They are stupid" (dramatic pause) "and they are condemned."

    "The authority of the civil defense ... issued a warning to the civilian population not to pick up any of those pencils because they are booby traps," he said, adding that the British and American forces were "immoral mercenaries" and "war criminals" for such behavior.
    "I am not talking about the American people and the British people," he said. "I am talking about those mercenaries. ... They have started throwing those pencils, but they are not pencils, they are booby traps to kill the children."

    "We have them surrounded in their tanks"

    "The American press is all about lies! All they tell is lies, lies and more lies!"

    "Lying is forbidden in Iraq. President Saddam Hussein will tolerate nothing but truthfulness as he is a man of great honor and integrity. Everyone is encouraged to speak freely of the truths evidenced in their eyes and hearts."

    "because we will behead you all"

    "Let the American infidels bask in their illusion"

    "I triple guarantee you, there are no American soldiers in Baghdad."

    Britain "is not worth an old shoe"

    "we have given them a sour taste"

    Of US troops: "They are most welcome. We will butcher them."

    "We will welcome them with bullets and shoes."

    "We are in control. They are in a state of hysteria. Losers, they think that by killing civilians and trying to distort the feelings of the people they will win. I think they will not win, those bastards."

    We have placed them in a quagmire from which they can never emerge except dead

    "Washington has thrown their soldiers on the fire"

    "I speak better English than this villain Bush"

    "These cowards have no morals. They have no shame about lying"

    "They're not even [within] 100 miles [of Baghdad]. They are not in any
    place. They hold no place in Iraq. This is an illusion ... they are
    trying to sell to the others an illusion."

    "Their failure in this regard is abysmal. They want to tell the world changes thought - as a matter of fact, they do not respect the world, they want to tell taxpayers and the domestic public to keep them deceived. We will embroil them, confuse them and keep them in the quagmire. They have begun to tell more lies so that they might continue with the perpetration of their crimes. May they be accursed."

    "We will kill them all........most of them."

    "They are like a snake and we are going to cut it in pieces."

    "They do not even have control over themselves! Do not believe them!"

    Called Americans and Brits "Tarateer" In Iraqi slang, Tartoor means a guy full of farts (hot air)

    "they are nowhere near the airport ..they are lost in the desert...they can not read a compass...they are retarded."

    "Faltering forces of infidels cannot just enter a country of 26 million people and lay besiege to them! They are the ones who will find themselves under siege. Therefore, in reality whatever this miserable Rumsfeld has been saying, he was talking about his own forces. Now even the American command is under siege."

    "They tried to bring a small number of tanks and personnel carriers in through al-Durah but they were surrounded and most of their infidels had their throats cut."

    "Our estimates are that none of them will come out alive unless they surrender to us quickly."

    "We made them drink poison last night and Saddam Hussein's soldiers and his great forces gave the Americans a lesson which will not be forgotten by history. Truly."

    "On this occasion, I am not going to mention the number of the infidels who were killed and the number of destroyed vehicles. The operation continues"

    "We're giving them a real lesson today. Heavy doesn't accurately describe the level of casualties we have inflicted."

    "I can say, and I am responsible for what I am saying, that they have
    started to commit suicide under the walls of Baghdad. We
    will encourage them to commit more suicides quickly."

    "Their infidels are committing suicide by the hundreds on the gates of Baghdad. Be assured, Baghdad is safe, protected."

    "NO", snapped Mr al-Sahaf, "We have retaken the airport. There are NO Americans there. I will take you there and show you. IN ONE HOUR!"

    "We defeated them yesterday. God willing, I will provide you
    with more information. I swear by God, I swear by God, those
    who are staying in Washington and London have thrown these
    mercenaries in a crematorium."

    "Please, please! The Americans are relying on what I called yesterday a desperate and stupid method."

    "They will be burnt. We are going to tackle them"

    "We blocked them inside the city. Their rear is blocked"

    "Desperate Americans"

    "Today we slaughtered them in the airport. They are out of Saddam International Airport. The force that was in the airport, this force was destroyed."

    "They are trying to fool you. They are showing any old pictures of buildings. They even went into the VIP section of the airport, just because Saddam Hussein may have sat in such and such a chair or slept in such and such a bed"

    "We went into the airport and crushed them, we cleaned the WHOOOLE place out, they were slaughtered"

    "Yes, the american troops have advanced further. This will only make it easier for us to defeat them"

    "Their casualties and bodies are many."

    [On surrenders] "Those are not Iraqi soldiers at all. Where did they bring them from?"

    "Just look carefully, I only want you to look carefully. Do not repeat the lies of liars. Do not become like them. Once again, I blame al-Jazeera before it ascertains what takes place. Please, make sure of what you say and do not play such a role."

    "Search for the truth. I tell you things and I always ask you to verify what I say. I told you yesterday that there was an attack and a retreat at Saddam's airport."

    "You can go and visit those places. Nothing there, nothing at all. There are Iraqi checkpoints. Everything is okay."

    "This boa, the American columns, are being besieged between Basra and other towns north, west, south and west of Basra....Now even the American command is under siege. We are hitting it from the north, east, south and west. We chase them here and they chase us there."

    "By God, I think this is rather very unlikely. This is merely a prattle. The fact is that as soon as they reach Baghdad gates, we will besiege them and slaughter them....Wherever they go they will find themselves encircled."

    "Listen, this explosion does not frighten us any langer. The cruise missiles do not frighten anyone. We are catching them like fish in a river. I mean here that over the past two days we managed to shoot down 196 missiles before they hit their target."

    "Blair...is accusing us of executing British soldiers. We want to tell him that we have not executed anybody. They are either killed in battle, most of them get killed because they are cowards anyway, the rest they just get captured."

    "They fled. The American louts fled. Indeed, concerning the fighting waged by the heroes of the Arab Socialist Baath Party yesterday, one amazing thing really is the cowardice of the American soldiers. we had not anticipated this."

    "the louts of colonialism."

    "The forces of American colonialism began to drop containers that produce a sound explosion, a very huge sound. I remind you that they said that their strategy is based on shock and awe. Those failed ones manufactured a type of container that has an explosive substance, which they drop. They cause a very huge explosion in terms of sound, as if the universe was shaken. After a while, you go out and you don't find anything. You find some nails, screws, pieces of metal, but the important thing here is the sound. Those failed ones think that through the huge sound explosion, people would be shocked and consequently would collapse and be defeated. What happened? The contrary. The fighters..., the masses..., and the heroic sons of the Iraqi tribes discovered this game. They will turn it against the American louts so as to shock them. Wait for surprises, God willing, to see how the US game will fail."

    "The shock has backfired on them. They are shocked because of what they have seen. No one received them with roses. They were received with bombs, shoes and bullets. Now, the game has been exposed. Awe will backfire on them. This is the boa snake. We will extend it further and cut it the appropriate way."

    "It has been rumored that we have fired scud missiles into Kuwait. I am here now to tell you, we do not have any scud missiles and I don't know why they were fired into Kuwait."

    "As for the mercenaries who advanced to the perimeters of Saddam International Airport, I would like to remind you of something. I will mention something that will make the picture clear for you and help you to understand what took place at Saddam International Airport. Most of you probably saw the American movie "Wag the Dog". I hope you remember it. Some of their acts that took place at dawn yesterday and today are similar to what happened in "Wag the Dog". If we succeed in keeping them isolated on that island, and we are determined to do so, we might let them taste a second mini Dien Bien Phu tonight. The European journalists remember it well. Our estimates are that none of them will come out alive unless they surrender to us quickly. They are completely surrounded now. This morning, the number of armoured personnel carriers that were destroyed, along with their occupants, is eight. The number of the tanks destroyed is 11."

    "Tonight, we will do something unconventional against them. This means: not by the military. We will do something that I believe will become a pretty example for those mercenaries. I would not be giving out a secret when I say that action in the dark against such mercenaries is effective, not through the action of armies. I say that dropping down those mercenaries in a surprise fashion at Saddam Airport without accurate calculations is largely meant for showing things. It's a showy operation. It is a kind of surprise muscle flexing to the world to show it that the shock and awe operation is indeed successful. May they be accursed. Through this operation [shock and awe], they sent a number of their villains and mercenaries to be butchered. Again, and according to my early estimates, unless the remaining part of their soldiers surrender, the chance for their survival is very slim. The surprising thing is that after they threw their soldiers into a place where they are not aware of the real results, the villainous Americans, like Powell and the others, sat in Europe to discuss how to divide Iraq as spoils after the war [laughing]. This means what's post-war. The post-war [Iraq] will be the same current Iraq under the leadership of President Saddam Husayn."

    "We will pursue them as war criminals. We will work with all the free people in the world, and they are many, who want someone to bell the cat [i.e.; to do a daring deed], and now we are belling the cat, according to the famous [Arabic] saying so as to rid the UN of those villains. After Iraq aborts the invasion that is being carried out by the American and British villains, the USA will no longer be a superpower. Its deterioration will be rapid. I say to those villains who are meeting in Europe, thinking of launching psychological war and brainwashing: wait. Do not be hasty because your disappointment will be huge. You will reap nothing from this aggressive war, which you launched on Iraq, except for disgrace and defeat. Iraq will continue to exist. Its civilization is 10,000 years old. It will not be changed by villains like the US and British villains."

    "W. Bush, this man is a war criminal, and we will see
    that he is brought to trial"

    "I think the British nation has never been faced with a tragedy like this fellow [Blair]."

    "The United Nations....[is] a place for prostitution under the feet of
    Americans."

    "They are sick in their minds. They say they brought 65 tanks into center
    of city. I say to you this talk is not true. This is part of their sick mind."

    "We have destroyed 50 tanks today. That 5-ohhh tanks" [while holding up his fingers]

    "They are superpower of villains. They are superpower of Al Capone."

    Americans are "wild donkeys" ['Alog' in Arabic]

    "There are no Iraqis disguising themselves"

    "I can assure you that those villains will recognize, will discover in appropriate time in the future how stupid they are and how they are pretending things which have never taken place"

    "Iraqi fighters in Umm Qasr are giving the hordes of American and Brtish
    mercenaries the taste of definite death. We have drawn them into a
    quagmire and they will never get out of it."

    "What they say about a breakthrough [in Najaf] is completely an illusion. They are sending their warplanes to fly very low in order to have vibrations on these sacred places . . . they are trying to crack the buildings by flying low over them."

    "We have crushed the whole force which dared to venture there. Now they're outside the wall and the heroic Republican Guard is now in control of the whole area. . . . So where are those villainous louts, those mercenaries?''

    "Their forces committed suicide by the hundreds.... The battle is very
    fierce and God made us victorious. The fighting continues."

    "Yesterday, we slaughtered them and we will continue to slaughter them."

    "They think we are retarded - they are retarded."

    (leaflet drops) "I think this is very laughable for a Superpower to be so cheap to drop inside Iraq such poor things and they are printed in Kuwait''

    "...crocodile tears [shed in] .. The gangster Bush's lair..." (refers to Bush and Blair at Camp David calling for the Geneva Conventions to be applied to all POWs)

    "We're going to drag the drunken junkie nose of Bush through Iraq's desert, him and his follower dog Blair...There are 26 million Saddams in Iraq"

    "We will push those crooks, those mercenaries back into the swamp"

    "When we were making the law, when we were writing the literature and the mathematics the grandfathers of Blair and little Bush were scratching around in caves"

    "They will come and we will slap them about the head and then kick them on their backsides when they leave"

    About Bush: "the leader of the international criminal gang of bastards."

    "the insane little dwarf Bush"

    About Bush and Rumsfeld: "Those only deserve to be hit with shoes."

    "Bush is a very stupid man. The American people are not stupid, they are very clever. I can't understand how such clever people came to elect such a stupid president."

    "Who is this dog Franks in Qatar?"

    "Whenever we attack, they retreat. When we pound them with missiles and heavy artillery, they retreat even deeper. But when we stopped pounding, they pushed to the airport for propaganda purposes.''

    Any apparent American gains, he said, were a cunning ploy by the Iraqis to lure the enemy into a trap. "Our armed forces, according to their tactics, are leaving the way open"

    "The capital, especially the commandos, are getting ready to wipe them out"

    "We are surrounding them and pounding them. The whole trend has changed and we are going to finalize this very soon.''

    [Dit bericht is gewijzigd door sjun op 14-04-2003 20:00]

    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      maandag 14 april 2003 @ 19:52:32 #81
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_9777035
    We went into the airport and crushed them, we cleaned the WHOOOLE place out, they were slaughtered"

    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
      maandag 14 april 2003 @ 19:55:56 #82
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_9777131
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 19:52 schreef El_Catalan het volgende:
    We went into the airport and crushed them, we cleaned the WHOOOLE place out, they were slaughtered"


    quote:
    "I speak better English than this villain Bush"

    De fan website is ook erg funny, als je erop kan komen

    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
      maandag 14 april 2003 @ 20:02:25 #83
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_9777295
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 19:55 schreef yavanna het volgende:

    [..]


    [..]

    De fan website is ook erg funny, als je erop kan komen


    De stekker ligt eruit vanwege overweldigende belangstelling
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      Moderator maandag 14 april 2003 @ 20:05:23 #84
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_9777374
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 19:47 schreef sjun het volgende:
    Van Croqueweb
    [afbeelding]

    "As for the mercenaries who advanced to the perimeters of Saddam International Airport, I would like to remind you of something. I will mention something that will make the picture clear for you and help you to understand what took place at Saddam International Airport. Most of you probably saw the American movie "Wag the Dog". I hope you remember it. Some of their acts that took place at dawn yesterday and today are similar to what happened in "Wag the Dog". If we succeed in keeping them isolated on that island, and we are determined to do so, we might let them taste a second mini Dien Bien Phu tonight. The European journalists remember it well. Our estimates are that none of them will come out alive unless they surrender to us quickly. They are completely surrounded now. This morning, the number of armoured personnel carriers that were destroyed, along with their occupants, is eight. The number of the tanks destroyed is 11."


    iedere keer als ik die quotes bekijk ontdek ik weer wat nieuws
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      maandag 14 april 2003 @ 20:07:23 #85
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_9777430
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      maandag 14 april 2003 @ 21:21:16 #86
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_9779378
    Zijn zoon is tegenwoordig arts in Dublin en heeft al 6 maanden niks meer van zijn familie vernomen
    "Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
      maandag 14 april 2003 @ 21:29:30 #87
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_9779610
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 20:02 schreef sjun het volgende:

    [..]

    De stekker ligt eruit vanwege overweldigende belangstelling


    Alweer?
    Vanochtend waren ze nog online.
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
      maandag 14 april 2003 @ 21:30:28 #88
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_9779637
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 21:21 schreef BAZZA het volgende:
    Zijn zoon is tegenwoordig arts in Dublin en heeft al 6 maanden niks meer van zijn familie vernomen
    Hij en vele anderen.
    Voor hem niet erger als voor de rest, toch.
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
      dinsdag 15 april 2003 @ 11:52:30 #89
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_9789660
    IF NO-ONE will miss Saddam Hussein, his information minister will be recalled with a certain affection. Mohammed Saeed al-Sahaf's memorable, often surreal, daily press briefings were all that proved to the world that the regime was still there.

    Mr Sahaf's English statements, while smooth and fluent, always seemed a little ludicrous. But it was in Arabic that his true demented genius shone through. His vocabulary was salty and, at times, archaic. Terms such as animals, thugs, cowards and criminals were sprinkled in every sentence. His most enduring legacy may be the reintroduction of the word ulug (roughly, louts) into the Arabic lexicon. The London-based Arabic daily al Sharqal-Awsat even devoted an article to exploring the linguistic and cultural roots of his unique vocabulary.

    Mr Sahaf's apotheosis came on Monday April 7th. With American tanks occupying the Baghdad parade ground, he stood calmly a couple of hundred yards away, on the roof of the Palestine Hotel, to tell reporters that none of this was really happening. Smiling extra-wide, he said: Don't repeat the lies of the liars.

    For many Arab viewers, he became a star. Their hope is that he will re-emerge in time, unscathed and unconvicted of war crimes, to be given his own talk-show on al-Jazeera.

    http://www.economist.com/world/africa/displayStory.cfm?story_id=1705375

    "Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
      Moderator dinsdag 15 april 2003 @ 11:58:33 #90
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_9789806
    laat hem het dan ook gelijk goed doen en voor CNN oid gaan werken

    My feelings, as usual, we shal enlighten them all!

    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      dinsdag 15 april 2003 @ 12:01:32 #91
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_9789894
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 11:58 schreef sp3c het volgende:
    laat hem het dan ook gelijk goed doen en voor CNN oid gaan werken

    My feelings, as usual, we shal enlighten them all!


    Misschien weet hij ook wel het een en ander van relaties... hij zou het goed doen als mede presentator van Dr Phill
    "Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
      Moderator dinsdag 15 april 2003 @ 12:07:47 #92
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_9790028
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 12:01 schreef BAZZA het volgende:

    [..]

    Misschien weet hij ook wel het een en ander van relaties... hij zou het goed doen als mede presentator van Dr Phill


    My feelings, as usual, we shall date them all!

    nee dat klinkt niet

    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      dinsdag 15 april 2003 @ 16:47:52 #93
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_9797297
    Iraakse vluchtelingen: Al-Sahaf pleegde zelfmoord
    Gepost door Vincent (Ali Salami) - dinsdag 15 april 2003 @ 16:44 - Bron: Albawaba
    Emiel had ons via de newssubmit het volgende te melden:

    De Iraakse minister van Informatie Mohammed Saeed al-Sahaf, bekend om zijn glasharde ontkenningen en optimisme, heeft zelfmoord gepleegd. Dat hebben een aantal Iraakse vluchtelingen, die hun toevlucht hebben gezocht bij de Iraakse grens met Iran, gezegd. Dat melden twee Iraanse kranten.

    Al-Sahaf zou zich op 9 april, enkele uren voordat de Amerikanen Bagdad in handen kregen, hebben opgehangen. Bewijs voor de bewering konden de vluchtelingen niet geven.

    De VS denken nog steeds dat Iraakse leiders, waaronder Al-Sahaf, hun toevlucht hebben gezocht tot Syrië.

    Raar

    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
      dinsdag 15 april 2003 @ 16:50:05 #94
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_9797364
    dus 't heeft weinig zin om 'm nog te vervolgen ...
      dinsdag 15 april 2003 @ 16:52:10 #95
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_9797429
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 16:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
    dus 't heeft weinig zin om 'm nog te vervolgen ...
    Geloof er niet echt veel van eerlijkgezegd
    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
      dinsdag 15 april 2003 @ 16:52:45 #96
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_9797452

    Waarom?

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      dinsdag 15 april 2003 @ 16:56:59 #97
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_9797558
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 16:52 schreef Sidekick het volgende:

    Waarom?


    De bronnen zijn twee irakeze vluchtelingen die geen bewijs ervan hebben
    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
      dinsdag 15 april 2003 @ 16:58:55 #98
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_9797617
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 16:56 schreef El_Catalan het volgende:

    [..]

    De bronnen zijn twee irakeze vluchtelingen die geen bewijs ervan hebben


    Het lijkt mij ook niet waarschijnlijk eigenlijk, dat zou dan al eerder bekend moeten zijn (een vent aan een strop zien hangen is zo gezien).

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      dinsdag 15 april 2003 @ 17:01:35 #99
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_9797698
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 16:58 schreef Sidekick het volgende:

    [..]

    Het lijkt mij ook niet waarschijnlijk eigenlijk, dat zou dan al eerder bekend moeten zijn (een vent aan een strop zien hangen is zo gezien).


    Maar er staat ook niet waar lijkt me sterk dat de man midden in Baghdad zichzelf heeft opgehangen
    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
      dinsdag 15 april 2003 @ 17:14:24 #100
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_9797995
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 16:47 schreef El_Catalan het volgende:
    Iraakse vluchtelingen: Al-Sahaf pleegde zelfmoord
    Gepost door Vincent (Ali Salami) - dinsdag 15 april 2003 @ 16:44 - Bron: Albawaba
    Emiel had ons via de newssubmit het volgende te melden:

    De Iraakse minister van Informatie Mohammed Saeed al-Sahaf, bekend om zijn glasharde ontkenningen en optimisme, heeft zelfmoord gepleegd. Dat hebben een aantal Iraakse vluchtelingen, die hun toevlucht hebben gezocht bij de Iraakse grens met Iran, gezegd. Dat melden twee Iraanse kranten.

    Al-Sahaf zou zich op 9 april, enkele uren voordat de Amerikanen Bagdad in handen kregen, hebben opgehangen. Bewijs voor de bewering konden de vluchtelingen niet geven.

    De VS denken nog steeds dat Iraakse leiders, waaronder Al-Sahaf, hun toevlucht hebben gezocht tot Syrië.

    Raar


    Ik vindt het een super vaag bericht
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
      dinsdag 15 april 2003 @ 18:55:39 #101
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_9799922
    Inmiddels heb ik niet CNN,BBC,AL JAZEERA,ABU DHABI iets horen zeggen over die ''dood''' van Sahaf
    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
      dinsdag 15 april 2003 @ 19:01:23 #102
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_9800049
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 18:55 schreef El_Catalan het volgende:
    Inmiddels heb ik niet CNN,BBC,AL JAZEERA,ABU DHABI iets horen zeggen over die ''dood''' van Sahaf
    Het is 1 groot complot

    Even serieus, andere zenders zouden toch meteen bovenop zulk nieuws zitten, lijkt mij.
    Wellicht toch een broodje aap.

    [Dit bericht is gewijzigd door yavanna op 15-04-2003 19:05]

    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
      dinsdag 15 april 2003 @ 19:05:17 #103
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_9800132
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 19:01 schreef yavanna het volgende:

    [..]

    Het is 1 groot complot

    Even serieus, andere zenders zouden toch metene bovenop zulk nieuws zitten, lijkt mij.
    Wellicht toch een broodje aap.


    Juist gewoon 2 Sensatie Irakezen
    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
      dinsdag 15 april 2003 @ 19:07:38 #104
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_9800187
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 19:05 schreef El_Catalan het volgende:


    Juist gewoon 2 Sensatie Irakezen


    Hopend op een green card
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
    pi_9803459
    Ik lees net ook op een buitenlandse site(http://www.newsru.com/world/15Apr2003/sahaf.html) dat deze minister zich al op 9 april heeft opgehangen... hij is dus al een aantal dagen dood.
      dinsdag 15 april 2003 @ 22:01:57 #106
    4716 thomba
    Koekje erbij?
    pi_9803500
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 21:59 schreef Mischa het volgende:
    Ik lees net ook op een buitenlandse site(http://www.newsru.com/world/15Apr2003/sahaf.html) dat deze minister zich al op 9 april heeft opgehangen... hij is dus al een aantal dagen dood.
    Daar kan ook staan dat hij net een midgetgolf wedstrijd gewonnen heeft... maar goed gezien je nickname geloof ik jou dan wel. Het nieuws echter lijkt me een beetje voorbarig...
      dinsdag 15 april 2003 @ 22:02:15 #107
    42963 El_Catalan
    Visca Catalunya!
    pi_9803506
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 21:59 schreef Mischa het volgende:
    Ik lees net ook op een buitenlandse site(http://www.newsru.com/world/15Apr2003/sahaf.html) dat deze minister zich al op 9 april heeft opgehangen... hij is dus al een aantal dagen dood.
    Kan geen Rusisch maar laten we afwachten als ie dood is zal het niet veel moeite zijn voor de Amerikanen om het eve uittezoeken vooral niet als ie zichzelf heeft opgegehangen
    L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
    pi_9803730
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 22:01 schreef thomba het volgende:

    [..]

    Daar kan ook staan dat hij net een midgetgolf wedstrijd gewonnen heeft... maar goed gezien je nickname geloof ik jou dan wel. Het nieuws echter lijkt me een beetje voorbarig...


    Zal even in het kort vertellen wat er staat

    Het artikel op deze site komt van de Russische "ANP", die de info van een Iraanse krant en een andere Arabisch nieuwsmedium heeft. Best wel vaag dus....

    Verder wordt er verteld dat ie niet in het 'kaartspel' (die 50 gezochte Irakazen) zat, en veel info over hoe populair die was op het internet enzo. Hij is 8 april voor het laatst gezien.

    Al met al... jullie hebben gelijk, erg dubieus allemaal...

      dinsdag 15 april 2003 @ 22:24:18 #109
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_9803828
    quote:
    'Minister van Informatie pleegde zelfmoord'
    De Iraakse minister van Informatie Mohammed Saeed al-Sahaf zou zelfmoord hebben gepleegd. Dat melden twee Iraanse kranten.
    De kranten Mardom Salari en Al Wifaq baseren zich op Iraakse vluchtelingen die zich de afgelopen dagen schuilhielden bij de Iraanse grens. Al-Sahaf zou zich woensdag, enkele uren voordat Bagdad in handen van de VS viel, van het leven hebben beroofd. De minister zou zich hebben opgehangen. Het bericht is echter niet bevestigd.

    Het Iraanse persbureau Baztab meldt intussen op basis van conservatieve legerofficieren dat de val van Bagdad het gevolg is van een overeenkomst tussen Saddam Hussein, Rusland en de VS. Al-Sahaf zou de opdracht hebben gekregen om tot het laatste moment in Bagdad te blijven om de indruk te wekken dat het regime alles nog onder controle had. Rusland zou vijf miljard dollar hebben gekregen om het akkoord uit te voeren.

    AL-Sahaf groeide gedurende de oorlog uit tot een cultfiguur toen hij de Amerikaanse successen bleef ontkennen. Zo beweerde de minister dat 'Bagdad veilig' was, en dat 'de heidenen met honderden zelfmoord plegen aan de poorten van Bagdad', terwijl enkele honderden meters verderop Amerikaanse tanks regeringsgebouwen in het centrum van de hoofdstad onder vuur namen.

    Op internet zet de website WeLovetheIraqiInformationMinister.com de 'beste' uitspraken van Al-Sahaf op een rij. Van een T-shirt met zijn gezicht erop zijn al bijna duizend stuks verkocht.


    bron
    pi_9803990
    Het zou me niet verbazen. Hij heeft waarschijnlijk (samen met vele andere landgenoten) geloofd, dat ze dat ook allemaal konden doen. Goed, hij overdreef, maar dat was zijn baan.

    Als dat zo is, dan sterkt het mijn overtuiging dat de Irakezen zodanig efficient zijn afgeslacht, dat ze het zelf niet eens wisten.

    Maar het kan ook gewoon een fabeltje zijn: alle bronnen wijzen naar elkaar en uiteindelijk naar een paar Irakezen die dat vertelden. Sensatie of diepere waarheid? Goede vraag.

      dinsdag 15 april 2003 @ 22:34:08 #111
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_9804045
    Ik weet niet hoe het nu precies met zijn verleden zit, maar anders had hij zich relatief simpel kunnen overgeven.

    Aangezien hij ook een dag voor de echte invasie vertrokken is, zie ik hem eerder gevlucht zijn of desnoods zich hebben overgegeven aan de amerikanen die niet in Irak waren.

    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
      dinsdag 15 april 2003 @ 22:35:03 #112
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_9804075
    Twee keer geplaatst.
    pi_9804265
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 22:34 schreef yavanna het volgende:
    Ik weet niet hoe het nu precies met zijn verleden zit, maar anders had hij zich relatief simpel kunnen overgeven.

    Aangezien hij ook een dag voor de echte invasie vertrokken is, zie ik hem eerder gevlucht zijn of desnoods zich hebben overgegeven aan de amerikanen die niet in Irak waren.


    Als hij het ook echt geloofde, dan is zelfmoord heel dicht bij als je hele wereld uiteindelijk in duigen valt en je dat zelf het luidste hebt lopen verkondigen.
      dinsdag 15 april 2003 @ 22:49:18 #114
    4716 thomba
    Koekje erbij?
    pi_9804509
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 22:16 schreef Mischa het volgende:

    [..]


    Verder wordt er verteld dat ie niet in het 'kaartspel' (die 50 gezochte Irakazen) zat,


    Wat nou? Niet in het kaartspel?

    pi_9804530
    Off topic: ik zal eens in The Truth posten over hoe ik vond dat de wereld in elkaar zat toen ik bezig was met het paranormale. Korte samenvatting: het werkt, zolang iedereen er in geloofd. En dat is absoluut niet bedoeld als dooddoener. Het is net zo'n echte werkelijkheid als de wetenschappelijke waarheid/wereld waarin wij leven.

    Maar daar zullen de meningen nog meer over verschillen dan over de dingen die in dit forum naar voren worden gebracht.

    Maar, als je hele wereld in elkaar valt (wat ik heb gezien en zelf meegemaakt, alhoewel ik het zelf goed kon plaatsen), dan kan zelfmoord een heel geruststellend iets zijn.

    En dan ben ik nog niets eens begonnen over psychiatrie of metaphisyca.

    [Dit bericht is gewijzigd door DiGuru op 15-04-2003 23:00]

      dinsdag 15 april 2003 @ 23:00:20 #116
    4716 thomba
    Koekje erbij?
    pi_9804794
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 22:50 schreef DiGuru het volgende:
    Off topic: ik zal eens in The Truth posten over hoe ik vond dat de wereld in elkaar zat toen ik bezig was met het paranormale. Korte samenvatting: het werkt, zolang iedereen er in geloofd. En dat is absoluut niet bedoeld als dooddoener. Het is net zo'n echte werkelijkheid als de wetenschappelijke waarheid/wereld waarin wij leven.

    Maar daar zullen de meningen nog meer over verschillen dan over de dingen die in dit forum naar voren worden gebracht.

    Maar, als je hele wereld in elkaar valt (wat ik heb gezien en zelf meegemaakt, alhoewel ik het zelf goed kon plaatsen), dan kan zelfmoord een heel geruststellend iets zijn.

    En dan ben ik nog niets eens begonnen over psychiatrie of metafisyca.


    pi_9804815
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 23:00 schreef thomba het volgende:

    [..]


    Dat was off-topic
      dinsdag 15 april 2003 @ 23:06:32 #118
    4716 thomba
    Koekje erbij?
    pi_9804939
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 23:01 schreef DiGuru het volgende:

    [..]

    Dat was off-topic


    Dat snap ik nog wel - alleen met jouw teksten heb ik wat moeite...
    pi_9804998
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 23:06 schreef thomba het volgende:

    [..]

    Dat snap ik nog wel - alleen met jouw teksten heb ik wat moeite...


    Ook als ik on-topic ben?
      dinsdag 15 april 2003 @ 23:09:55 #120
    4716 thomba
    Koekje erbij?
    pi_9805020
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 23:09 schreef DiGuru het volgende:

    [..]

    Ook als ik on-topic ben?


    Ben je dat wel eens dan?
    pi_9805136
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2003 23:09 schreef thomba het volgende:

    [..]

    Ben je dat wel eens dan?


    Goede vraag. Dat hangt inderdaad van je gezichtspunt af.

    Meestal ben ik bezig met het naar voren halen van dingen waarvan ik denk dat ze heel belangrijk zijn, maar waar bijna iedereen volledig aan voorbij loopt. Ik zeg dus meestal: Kijk hier eens naar! Dat is ook belangrijk! Denk nu zelf eens na, dat is veel interessanter dan anderen klakkeloos napraten.

    pi_9805506
    ps.

    Natuurlijk kun je altijd ongelijk hebben. Dat geeft niets. Gewoon eerlijk toegeven en om uitleg vragen. Zo leer je dingen. Dat doe ik zelf ook.

    Als je het belangrijker vind om gelijk te krijgen en punten te scoren, ongeacht of je er ook wat van afweet, wordt dan een manager en val ons (?) er niet mee lastig.

    (thomba, dit is niet voor jouw persoonlijk bedoeld! Het is algemeen bedoeld.)

      donderdag 17 april 2003 @ 09:42:07 #123
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_9832855
    heeft iemand vanmorgen op het nieuws dat filmpje gezien wat Jay Leno heeft uitgezonden?

    Was erg lache! Iemand die hem op het inet heeft gevonden?

    Bij tijd en wijle aanwezig...
      † In Memoriam † vrijdag 18 april 2003 @ 03:13:21 #124
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')