Ikzelf denk niet dat er een elfstedentocht komt, dat het daarvoor niet te hard en langdurig genoeg zal vriezen, maar ik hoop wel dat ie komt, vind het toch altijd een uniek iets.
Ben zelf naar de laatste Elfstedentocht geweest, heb na me werk die dag (meen 3 januari 1996 dat het was) me baas gebeld en gevraagd of ikde 4e vrij kon krijgen, wat kon. Dezelfde nacht met een vriendin naar Heerenveen gegaan, daar een extra nachttrein gepakt naar Leeuwarden, de hele nacht in de kroeg gezopen, de start gezien (ca 250 meter van de plek waar ze de schaatsen onderbonden stonden we) daarna weer de kroeg in de godganse dag alles op TV volgen en in de middag nog de Finish gezien op de bonkervaart. Daarna meteen naar huis gegaan, veel warme thee gedronken en heerlijk gaan slapen
En van mij mag er wel weer zo'n dag, dus zo'n tocht komen.
quote:Ik hoop absoluut van wel. De 11-stedentocht schopt kont!
Op 15 januari 2001 21:19 schreef DIGGER het volgende:
Nu we deze winter al meer winter gehad hebben dan de afgelopen 3 jaren bij mekaar en het nu weer een koude periode is maar eens de vraag: Komt er dit jaar een Elfstedentocht? Wat denken of hopen jullie?
En zijn jullie wel eens wezen kijken?
Maar ik denk absoluut niet dat-ie komt. 't Weer is gewoon niet extreem genoeg geweest de laatste jaren.
quote:4 januari 1997, zat je toch nog dichtbij
Ben zelf naar de laatste Elfstedentocht geweest, heb na me werk die dag (meen 3 januari 1996 dat het was)
maar hoe dan ook, er mag er wel weer eens 1 komen van me. Laat het maar gaan vriezen dat het kraakt, lekker 15 onder nul in de nacht en 7 onder nul overdag voor een week, vind ik prima.
quote:De Elfstedentocht was op zaterdag 4 januari, zeker weten. Of bedoel je dat niet?
Op 15 januari 2001 21:33 schreef DIGGER het volgende:
Die 3 januari klopte wel, want dat was een vrijdag, en ik zou die zaterdag moeten werken. Ik had dus 3 januari, na me werk, me baas gebeld of ik voor de 4e vrij kon krijgen.
quote:Vind ik ook prima! Heerlijk, strenge Hollandse winters roeleren:
Laat het maar gaan vriezen dat het kraakt, lekker 15 onder nul in de nacht en 7 onder nul overdag voor een week, vind ik prima.
Elfstedentocht 1997
Magoed.. ik berust in mijn lot
Magoed.. ik berust in mijn lot
Helaas ben ik netzoals in 1997 uitgeloot voor de tocht der tochten, en dat terwijl de mensen die hem in 1985, 1986 en 1997 reden hem gewoon weer mogen rijden.
De elfstedentocht is een van de mooiste sportevenementen, echter de elfstedenvereniging is een ontzettend zuigende ouwe lullen vereniging.
Tijd voor een Stichting der Friesche Elfstedenzwartrijders, met valse rugnummers, en valse stempelkaartjes
geen it giet oan
quote:Je schaatst dan onder de naam : Beelzebub van Buuren.
Op 16 januari 2001 03:14 schreef beelzebub het volgende:
Ik ben geen lid van de Vereniging der Friesche Elf Steden, en erin komen is ook lastig, tenzij Willem-Alexander me trouwt.
Tijd voor een Stichting der Friesche Elfstedenzwartrijders, met valse rugnummers, en valse stempelkaartjes
Gezellig!
Te veel idiote dronken lui van buiten langs de kant de laatste twee keer. Waar het uiteindelijk om ging, de schaatssport, werd compleet ondergesneeuwd.
Heb het daar koud, maar vooral naar mijn zin gehad.
Wat een dag !!
Dus, geen ongeregeldheden gezien.
quote:Juan is van Dokkum. Ik doel vooral op de ongeregeldheden tijden de tocht van (ik meen 86, de tweede keer dat Evert won). Toen was het bar en boos. In 1997 was Dokkum "drooggelegd" op verordening van de politie en werd het lik-op-stuk-beleid toegepast. Dit naar aanleiding van....
Op 17 januari 2001 00:36 schreef Harry het volgende:
Ik was de laatste keer in Dokkum.
De meest populaire stad bleek later.Heb het daar koud, maar vooral naar mijn zin gehad.
Wat een dag !!
Dus, geen ongeregeldheden gezien.
De tocht van 85, dus na die van 63 was prachtig, speciaal en spontaan. Totaal geen wanklanken en zo hoort het. Te veel 11-steden tochten halen het speciale imago van de tocht der tochten af en worden m.i. aangegrepen door heel Nederland om een groot zuipfeest te houden in Fryslân.
[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 17-01-2001 00:52]
Maar kan er al ergens echt geschaatst worden op natuurijs?? Dan bedoel ik dus geen rondjes om de kerk, maar iets grotere rondjes!!! Hier, net boven A'dam, heb ik het nog niemand zien doen, maar ik verwacht vanmiddag/morgen toch wel wat ijspret te beleven!!!!
[edit]
Ik zie dat daar al een ander topic voor is....
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Smike op 17-01-2001 10:29]
Van het weekend is de ijsdikte ongeveer 7 a 8 cm dik. Voor toertochten moet het 10 cm dik zijn. Voor de elfstedentocht 15 cm!!
Maar goed, mocht ie er komen, dan zit er een dikke kans in dat ik naar Fryslân ga...
Maar, het duurt idd zeker nog wel een week (met blijvende vorst) !
quote:Da's vast gezelliger dan in Harns..
Op 17 januari 2001 12:59 schreef Harry het volgende:
In Ljouwert.
quote:En ik maar denken dat je uit Friesland komt...
Op 17 januari 2001 13:04 schreef Harry het volgende:
Carpoolen Smike ?
Maar, het duurt idd zeker nog wel een week (met blijvende vorst) !
Maar ik heb nog een OV-studentenkaartje..
En tja, volgens het KNMI zou het na het weekend wel eens kunnen dooien.. (niet dat ik daar erg veel waarde aan hecht overigens, daar ze het weer van morgen niet eens kunnen voorspellen )
Tot het weekend : matige vorst
In het weekend : overdag rondom het vriespunt en 's nachts lichte vorst
Daarna : stormachtig en overdag 5 tot 8 graden
Dag mooie tocht !
P.s. Harry, de Tocht der Tochten is ook wel eens in maart geschaatst.
Toen ik nog een klein Baviaantje was was het rijden v.d. Elfstedentocht een van de doelen in mijn leven. Reed ook wel van die toertochten (maar goed, dat was maar 25 km). Maar ik heb nou al jaren nauwelijks geschaatst en ik vermoed dat mijn techniek afgrijzelijk is. Ook een Elfstedentocht zal er dus wel nooit van komen voor mij, mocht hij überhaupt ooit nog eens gereden worden.
quote:metereologie in je vakkenpakket?
Op maandag 15 januari 2001 21:19 schreef DIGGER het volgende:
Ikzelf denk niet dat er een elfstedentocht komt, dat het daarvoor niet te hard en langdurig genoeg zal vriezen, maar ik hoop wel dat ie komt, vind het toch altijd een uniek iets.
hoe kun je zoiets nou denken....
ik denk dat de aarde de eerstvolgende 2 jaar niet door aliens wordt veroverd.
quote:dat was een jaar geleden ofzo..
Op zondag 8 december 2002 21:44 schreef Riva het volgende:[..]
metereologie in je vakkenpakket?
hoe kun je zoiets nou denken....
quote:Hmm als je dat toen gezegd had, dan had je bijna gelijk gehad
Op zondag 8 december 2002 21:44 schreef Riva het volgende:
quote:Oftewel, bij ons door de achtertuin.
Op maandag 9 december 2002 23:59 schreef Myster_E het volgende:
Als het door gaat schaatsen ze weer bij ons achter langs de vaart in Franeker.
quote:Idd, alleen zijn ze er bezig met nieuwbouw.
Op dinsdag 10 december 2002 00:00 schreef Chooselife het volgende:[..]
Oftewel, bij ons door de achtertuin.
jaja, ik ben een rijdend lid, wat nou loterijenquote:Op zondag 9 januari 2005 01:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
*enorme kick*
Ik heb een probleem, ik wil graag zelf ooit de elfstedentocht rijden, maar op dit moment zou me dat schaatstechnisch nooit lukken. Nu is de kans dat de Tocht der Tochten ooit nog gereden wordt uberhaupt niet zo groot, maar ik zou het heel lullig vinden als ie wel gehouden wordt en ik moet hem missen (ja, uitgeloot worden is ook lullig, maar dan heb ik het iig geprobeerd). Wat raden jullie me aan: inschrijven en dan maar eens gaan trainen, of die 8 euro per jaar in de zak houden omdat ie er toch nooit meer komt en ik er anders toch niks te zoeken heb.
hehe, daar heb 2 leden voor nodig idd... ken je geen mensen die je daarbij kunnen helpen. ik weet dat er in friesland zo genoeg mensen elkaar geholpen hebben zeg maar.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, ik wil hem natuurlijk wel officieel rijden, dat spreekt vanzelf, maar goed, dan heb ik eerst nog een schaatsvaardigheidsverklaring nodig, en op dit moment zou het vrij onredelijk zijn als ik die zou krijgen.
Waar heb je een mooie plek in Lwd?quote:Op zondag 9 januari 2005 02:08 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
hehe, daar heb 2 leden voor nodig idd... ken je geen mensen die je daarbij kunnen helpen. ik weet dat er in friesland zo genoeg mensen elkaar geholpen hebben zeg maar.
voor mij trouwens dubbel feest zo'n dag, ik woon in leeuwarden![]()
Mijn ouders wonen wel zo erg vlakbij Leeuwarden dat ik ook zonder te rijden me wel zou vermaken dan. Maar hey, ik ga toch liever voor het echte werk.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:08 schreef Freeflyer het volgende:
voor mij trouwens dubbel feest zo'n dag, ik woon in leeuwarden![]()
in het centrum, er middenin zeg maarquote:Op zondag 9 januari 2005 02:10 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Waar heb je een mooie plek in Lwd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |