* Fok! Muziek Trivia *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt
Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen een uurtje of twee, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Als een topic vol is en Frollo en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn
Dus niet 'noem 5 albums van ...' of zoiets. Want als iemand dan 1 of 2 albums weet te noemen, is het dan goed of niet goed? Zie ook LL Cool J-vraag + verwikkelingen hier.
Uitzondering hierop zijn vragen waar een (song-/album)titel + artiest/band gevraagd wordt. De vraag van Zander in deel I (4 lp-hoezen) is daar een voorbeeld van, gelukkig ging die hier goed aangezien meteen 1 iemand alle 4 albums wist.
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden.
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!!
Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Aanvullingen zijn van harte welkom.
Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal Frollo of ranja een tussenstand bekend maken.
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
code:HP = huidige positieHP (VP) Naam P (+P)
==============================
1 (1) zander 15 (+3)
2 (3) litpho 14 (+4)
(1) ullie 14 (+2)
4 (3) pinkmoon 10
5 (5) ranja 9 (+1)
6 (7) berkery 8 (+2)
(6) tony_montana67 8 (+1)
8 (7) khalein 6
(7) madscientist 6
10 (10) rvand 5
(10) vork 5
(13) webfreak 5 (+2)
13 (13) frollo 4 (+1)
(12) seborik 4
15 (13) dolle_hond 3
(13) gorro 3
(--) mahavishnu 3 (+3)
(17) z 3 (+1)
19 (17) dr_diablos 2
(17) kwark 2
(--) mass 2 (+2)
(17) morpheus2002 2
(17) riert 2
(--) search64 2 (+2)
(17) tokus 2
(24) tong80 2 (+1)
(17) ulx 2
28 (--) japis 1 (+1)
(24) kaaltie 1
(24) mitt 1
(24) muaddib 1
(24) mulnix 1
(24) placebeau 1
(24) reefer 1
==============================
Zander gaat nog steeds onbetwist aan de leiding. Ullie, die in het vorige topic nog de eerste plaats met hem deelde, komt één puntje tekort om hem bij te houden.
Met bovenmenselijke krachtsinspanning (4 punten!) wist Litpho zich één plaatsje omhoog te vechten. Zo zie je maar weer hoe moeilijk het is om op dit niveau te presteren.
Hardlopers hoeven geen doodlopers te zijn, dat bewijst Pinkmoon maar eens: ondanks nul punten in het vorige topic behoudt ze haar plaats in de top 5.
Van Ranja zijn we beter gewend, slechts 1 puntje behaald, maar een vijfde plaats is toch niet iets om je voor te schamen.
Een spectaculaire binnenkomst van Mahavishnu: 3 punten in één klap! Het totaal aantal is nog te weinig om echt brokken te maken, maar van deze speler gaan we nog meer horen.
Ook verwelkomen we onze andere nieuwkomers Mass, Search64 en Japis.
Er zijn inmiddels 150 vragen aan bod geweest, oftewel 12 posts per vraag.
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 11-04-2003 16:28]
geboren: 8 juli 1968
1e hit in UK: 1992
1e hit in NL: helaas, niks.
Zat bij een band waarmee ze, in 1992, 1 album maakte.
Verliet vervolgens de band, die ging nog even (zinloos natuurlijk) zonder haar door. De zangeres ging vervolgens afkicken en zichzelf vinden in de bossen van de UK. Toen dat
gelukt was begon ze een nieuwe band waarmee ze inmiddels 2 albums heeft gemaakt.
Er valt meer te vertellen, dat komt wel indien nodig.
Als goed antwoord tel ik:
- de naam van de zangeres
- OF de naam van beide bands
(alle 3 mag natuurlijk ook, levert helaas geen bonuspunt op).
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 11-04-2003 14:29]
quote:Heeft die nog in een andere band gezeten? In elk geval niet goed.
Op vrijdag 11 april 2003 14:30 schreef Litpho het volgende:
Beth Gibbons van Portishead?
En ja, is een ranja-dame Heb er sowieso een bepaalde band mee, zie m'n profiel
quote:ik kan alleen maar strepen. wie ik weet dat t niet is van de echte ranja-damesdie in bands gezeten hebben.
Op vrijdag 11 april 2003 14:32 schreef ranja het volgende:[..]
Heeft die nog in een andere band gezeten? In elk geval niet goed.
En ja, is een ranja-dame
Heb er sowieso een bepaalde band mee, zie m'n profiel
ik kan alleen nog niets bedenken dat past....
quote:Nieuwe topic stond al klaar he
Op vrijdag 11 april 2003 14:29 schreef webfreak het volgende:
zozo, vlug allemaal hoor
- gitarist in haar 2e band is dezelfde als de gitarist in de 1e band
- Beavis & Butthead hebben ooit ruzie om haar gemaakt
- Beide albums van haar 2e band zijn van deze eeuw.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 11-04-2003 14:42]
quote:Ehm... Cher?
Op vrijdag 11 april 2003 14:39 schreef ranja het volgende:
- Beavis & Butthead hebben ooit ruzie om haar gemaakt
volgens mij kloppen dan een aantal paspoort-punten niet...
serieuze vraag, Trouwens:
ik gebruik je single/albumTop100-lijstje wat je op Fok! hebt gepost, ranja. Is dat wel een toegestaan hulpmiddel?
ik bedoel, in het algemeen, is Fok! wel "toegestaan" als hulpmiddel? Ik ga niet met dat lijstje in de hand verder zoeken. Als ik daar iemand niet van ken speur ik niet na of die het kan zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door dolle_hond op 11-04-2003 14:48]
quote:Waarschijnlijk, want die is het ook niet
Op vrijdag 11 april 2003 14:44 schreef dolle_hond het volgende:
t is toch niet Justine Frischman van Elastica?volgens mij kloppen dan een aantal paspoort-punten niet...
- Ik kan me voorstellen dat iemand de 2e band wel eens tegenkomt bij het zoeken naar een andere band op bv. vergelijk.nl of een (andere) cd-winkel.
- De 1e hit van de 1e band in Engeland gaf, al dan niet bewust, een beetje een (muzikaal) imago van een 2e Transvision vamp. Dat werd niet bepaald ongedaan gemaakt met de titel van het 1e album... wel met de muziek daarop natuurlijk
overigens geen kwaad woord over transvision vamp
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 11-04-2003 14:51]
quote:Hm, als je in bepaalde topics zoekt zou je het wel kunnen vinden. Of dat toegestaan is? Tja, leuker is als je het door nadenken te weten komt, maar als je er niet uitkomt... eigenlijk moet je gewoon onthouden wat ik post natuurlijk
Op vrijdag 11 april 2003 14:44 schreef dolle_hond het volgende:
serieuze vraag, Trouwens:
ik gebruik je single/albumTop100-lijstje wat je op Fok! hebt gepost, ranja. Is dat wel een toegestaan hulpmiddel?ik bedoel, in het algemeen, is Fok! wel "toegestaan" als hulpmiddel? Ik ga niet met dat lijstje in de hand verder zoeken. Als ik daar iemand niet van ken speur ik niet na of die het kan zijn.
Dan ben ik zo'n beetje uitgegokt
weet d'r achternaam niet
quote:D'r achternaam is Tracey
Op vrijdag 11 april 2003 14:52 schreef Berkery het volgende:
Tracey van the Primitives?Dan ben ik zo'n beetje uitgegokt
weet d'r achternaam niet
quote:zo bedoel ik het dus ook zo'n beetje.
Op vrijdag 11 april 2003 14:51 schreef ranja het volgende:[..]
Hm, als je in bepaalde topics zoekt zou je het wel kunnen vinden. Of dat toegestaan is? Tja, leuker is als je het door nadenken te weten komt, maar als je er niet uitkomt... eigenlijk moet je gewoon onthouden wat ik post natuurlijk
Laten we zeggen dat het beperkt is toegestaan, maar dat er geen sport van 'wie zoekt het snelst' van gemaakt moet worden.
Ik vind het een beetje een grijs gebied, omdat het op dit Forum is. Is heel wat anders dan wanneer ik elders zou gaan zoeken.
(bovendien heeft t me niets opgeleverd voor deze vraag, want ik wist de meeste bands nog wel, of ik ken ze helemaal niet).
Ik vind je hints overigens niet verhelderend, maar dat is eigenlijk een compliment.
quote:Klopt, die is het niet.
Op vrijdag 11 april 2003 15:13 schreef search64 het volgende:
Het is dus niet Tracy Louise Cattell...... van the Primitives?
quote:Ze staan er wel in trouwens
Op vrijdag 11 april 2003 14:34 schreef Zander het volgende:
Zo, en nu maar alle namen uit Ranja's "Mijn favoriete muzieksoort'-topic opdreunen.
quote:Die is wel goed
Op vrijdag 11 april 2003 15:29 schreef search64 het volgende:
Katie Jane Garside?
nu ben ik toch benieuwd of je die gewoon wist of hoe je erachter bent gekomen...
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 11-04-2003 15:37]
Band 1 = Daisy Chainsaw
Band 2 = Queen adreena
1e album van Daisy Chainsaw heet Eleventeen, wat veel lijkt op Velveteen van Transvision vamp. Ze hebben een UK hit gehad met het nummer 'Love your money' wat zowel qua geluid als tekst enigzins refereert aan Transvision vamp's I want your love. Andere singles van Daisy Chainsaw zijn Hope your dreams come true en Pink flower.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 11-04-2003 15:39]
quote:Een huisgenoot van me is fan van Queen Adreena en ik wist dat die op Lowlands 2000 hebben gestaan.
Op vrijdag 11 april 2003 15:34 schreef ranja het volgende:[..]
Die is wel goed
nu ben ik toch benieuwd of je die gewoon wist of hoe je erachter bent gekomen...
quote:DC ken ik wel een beetje. QA nog nooit van gehoord
Op vrijdag 11 april 2003 15:36 schreef ranja het volgende:
Even verduidelijken:Band 1 = Daisy Chainsaw
Band 2 = Queen adreena1e album van Daisy Chainsaw heet Eleventeen, wat veel lijkt op Velveteen van Transvision vamp. Ze hebben een UK hit gehad met het nummer 'Love your money' wat zowel qua geluid als tekst enigzins refereert aan Transvision vamp's I want your love. Andere singles van Daisy Chainsaw zijn Hop your dreams come true en Pink flower.
Om lekker origineel te blijven opnieuw een vraag over meneer Patton;
Wat hebben Mike Patton en ene Wolfgang Amadeus Mozart gemeen behalve hun muzikale genialiteit?
quote:Ze dragen allebei bepoederde pruiken?
Op vrijdag 11 april 2003 15:42 schreef search64 het volgende:
Wat hebben Mike Patton en ene Wolfgang Amadeus Mozart gemeen behalve hun muzikale genialiteit?
ranja, ik tel dat punt van Katie Jane Garside bij het vorige topic, OK? De vraag is immers in dat topic gesteld.
quote:prima
Op vrijdag 11 april 2003 15:45 schreef Frollo het volgende:ranja, ik tel dat punt van Katie Jane Garside bij het vorige topic, OK? De vraag is immers in dat topic gesteld.
quote:gokje... hun geboortedatum?
Op vrijdag 11 april 2003 15:42 schreef search64 het volgende:
Ok nieuwe vraag!Om lekker origineel te blijven opnieuw een vraag over meneer Patton;
--- te laat: dan maar iets anders gokken:
Zelfde geboorteplaats ?
quote:Jep
Op vrijdag 11 april 2003 15:52 schreef menjo het volgende:[..]
gokje... hun geboortedatum?
quote:ok
Op vrijdag 11 april 2003 15:55 schreef search64 het volgende:[..]
Jep
vul op de (...) de bands in:
Out on tour with the (...)
Nature kids
They don't have no function I don't understand what they mean
And I could really give a fuck
(...) they're elegant bachelors
They're foxy to me, are they foxy to you?
I will agree they deserve absolutely nothin', nothin' more than me
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:52 schreef menjo het volgende:[..]
gokje... hun geboortedatum?
quote:Smashing Pumpkins & Stone Temple Pilots.
Op vrijdag 11 april 2003 16:01 schreef menjo het volgende:[..]
ok
vul op de (...) de bands in:
Out on tour with the (...)
Nature kids
They don't have no function I don't understand what they mean
And I could really give a fuck
(...) they're elegant bachelors
They're foxy to me, are they foxy to you?
I will agree they deserve absolutely nothin', nothin' more than me
Tsja, ik heb 'Crooked Rain, Crooked Rain' van Pavement toevallig bij, en in de cdspeler zitten, en dus ook het nummer 'Range Life'
Volgens mij veranderden ze de namen bij elk live-optreden
Een nieuwe opgave krijg je waarschijnlijk pas vanavond, en ik ga eerst de spelregels doorlezen
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 11-04-2003 16:09]
quote:Niks daarvan, als jij geen vraag hebt gaat gewoon iemand anders
Op vrijdag 11 april 2003 16:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:Een nieuwe opgave krijg je waarschijnlijk pas vanavond, en ik ga eerst de spelregels doorlezen
quote:hmmm, ik weet niet of mijn baas dat goed vind...
Op vrijdag 11 april 2003 16:10 schreef ranja het volgende:[..]
Niks daarvan, als jij geen vraag hebt gaat gewoon iemand anders
ach, het is vrijdag, het zonnetje schijnt... over een kwartiertje heb ik wel wat
quote:Vraag: Eindhovens trots in stonerrockcitydagen is '35007'. Maar waar is die naam van afgeleid?
Op vrijdag 11 april 2003 16:10 schreef menjo het volgende:
dino had het natuurlijk goed
Succes!
quote:Ik wil niet vervelend (of overmatig competitief) zijn, Frollo, maar Litpho scoorde 4 punten afgelopen topic
Op vrijdag 11 april 2003 16:09 schreef Frollo het volgende:
For whom it may concern: de standen zijn binnen
Even terug naar de eerste pagina als je wilt zien hoe je ervoor staat.
quote:Het is toch "Loose", maar dan ondersteboven geschreven?
Op vrijdag 11 april 2003 16:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vraag: Eindhovens trots in stonerrockcitydagen is '35007'. Maar waar is die naam van afgeleid?
quote:Ik wist dat 'ie niet moeilijk was, maar ik sla jou dan ook hoger aan dan allmusic, kindamuzik en Oor bij elkaar
Op vrijdag 11 april 2003 16:22 schreef Zander het volgende:[..]
Het is toch "Loose", maar dan ondersteboven geschreven?
quote:He verdorie, wat ben je toch overmatig competitief
Op vrijdag 11 april 2003 16:18 schreef Litpho het volgende:
Ik wil niet vervelend (of overmatig competitief) zijn, Frollo, maar Litpho scoorde 4 punten afgelopen topic.
Nee, je hebt gelijk natuurlijk. Het was die vraag over Duke Ellington waar het mis ging: ik besloot toch nog even te wachten tot iemand met de juiste titel kwam, maar daarna was ik de hele vraag vergeten.
Mijn excuses en bedankt voor je oplettendheid. Het klassement is inmiddels aangepast
quote:Zal bekend zijn, maar toch even wijs doen
Op vrijdag 11 april 2003 16:22 schreef Zander het volgende:[..]
Het is toch "Loose", maar dan ondersteboven geschreven?
Ik moet wat aan mn timing doen, elke keer als ik even check heb ik geen flauw idee.
quote:Dat wist ik dan weer niet.... doen we ook aan bonuspunten?
Op vrijdag 11 april 2003 16:35 schreef Riert het volgende:[..]
Zal bekend zijn, maar toch even wijs doen
Ze hebben even Loose geheten, maar er bleek er al een (langer) te bestaan dus moesten ze de naam veranderenIk moet wat aan mn timing doen, elke keer als ik even check heb ik geen flauw idee.
Goed, de volgende vraag: dit is een detail van een bekende albumhoes
http://www.onlinerock.com/musicians/purpletentacle/detail.gif
Graag de titel van de cd + uitvoerenden.
(hmm, het doorlinken gaat niet goed, klik op de link dus...)
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 11-04-2003 16:47]
quote:Rolling Stones - Exile on Main Street
Op vrijdag 11 april 2003 16:45 schreef Zander het volgende:
Da's wel erg veel eer, Dino.Goed, de volgende vraag: dit is een detail van een bekende albumhoes (hoop dat 'ie doorlinkt):
Graag de titel van de cd + uitvoerenden.
quote:Zo, da's snel...
Op vrijdag 11 april 2003 16:46 schreef ullie het volgende:
Rolling Stones - Exile on Main Street
quote:Ah, dit is weer een vraag voor mij. Ik laat 'm maar even open voor iemand anders, anders staat het zo gretig..
Op vrijdag 11 april 2003 16:51 schreef ullie het volgende:
Waarvoor nam Frank Zappa oorspronkelijk Steve Vai aan?
Om zijn konijnen te voeren?
om gitaar te spelen in zijn bandje? (zal wel te voor de hand liggend zijn)
om een ander instrument te bespelen?
Om koffie te zetten?
quote:Nee helaas allemaal niet.
Op vrijdag 11 april 2003 16:53 schreef PogueMahone het volgende:
om zijn ramen te lappen?Om zijn konijnen te voeren?
om gitaar te spelen in zijn bandje? (zal wel te voor de hand liggend zijn)
om een ander instrument te bespelen?
Om koffie te zetten?
quote:Nope.
Op vrijdag 11 april 2003 16:56 schreef PogueMahone het volgende:
als roadie?
- edit -
Damn, dat was zo'n rare gok nog niet dus...
[Dit bericht is gewijzigd door Khalein op 11-04-2003 16:59]
Hij werd oorspronkelijk aangenomen om Zappa's gitaarsolo's uit te schrijven in notenschrift.
quote:ROFL
Op vrijdag 11 april 2003 16:58 schreef Zander het volgende:
Aargh, ik kan dit niet aanzien...
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:58 schreef Zander het volgende:
Aargh, ik kan dit niet aanzien...Hij werd oorspronkelijk aangenomen om Zappa's gitaarsolo's uit te schrijven in notenschrift.
Uiteraard is dit het goeie antwoord.
-edit-
Prettig weekend dan maar!
Andre Hazes is het ook niet.
quote:Was dat niet Peter Buck van REM?
Op vrijdag 11 april 2003 17:28 schreef Zander het volgende:
Okee, welke muzikant werd vorig jaar gearresteerd omdat hij tijdens een vliegreis twee personeelsleden had aangevallen en met yoghurt besmeerd had en een cateringkarretje omver had geduwd?
quote:Dat is inderdaad het goede antwoord, hij werd overigens wel vrijgesproken wegens tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid of iets dergelijks.
Op vrijdag 11 april 2003 17:33 schreef Litpho het volgende:
Was dat niet Peter Buck van REM?
Next
[Dit bericht is gewijzigd door search64 op 11-04-2003 17:37]
Geen gekke dingen doen en lief zijn voor elkaar
quote:Lijkt me een duidelijke winnaar
Op vrijdag 11 april 2003 17:51 schreef search64 het volgende:
Joe Jackson
Wat hebben Steely Dan en Toto met elkaar gemeen?
quote:De namen zijn allebei op een boek gebaseerd
Op vrijdag 11 april 2003 17:57 schreef search64 het volgende:
(inkoppertje)Wat hebben Steely Dan en Toto met elkaar gemeen?
Edit; Dire Straits past ook in dat rijtje...
[Dit bericht is gewijzigd door search64 op 11-04-2003 18:07]
Als iemand anders een nieuw topic opent dan graag de orginele openingspost kopieren.
quote:Hmm, ik dacht dat het antwoord was dat Jeff Porcaro zowel op platen van Toto als van Steely Dan speelde, maar met Dire Straits er bij weet ik niet of het klopt...
Op vrijdag 11 april 2003 18:04 schreef search64 het volgende:
Niet wat ik bedoel.Edit; Dire Straits past ook in dat rijtje...
quote:Dat is correct! Hij heeft bij Dire Straits op de lp on every street gespeeld. Het nummer Calling Elvis is bijvoorbeeld door hem ingespeeld.
Op vrijdag 11 april 2003 18:12 schreef Zander het volgende:[..]
Hmm, ik dacht dat het antwoord was dat Jeff Porcaro zowel op platen van Toto als van Steely Dan speelde, maar met Dire Straits er bij weet ik niet of het klopt...
Welk instrument speelt 'Weird' Al Yankovic?
quote:5?
Op vrijdag 11 april 2003 18:49 schreef Vork het volgende:
Ok, volgende vraag: hoeveel verschillende instrumenten bespeelt Mike Oldfield in het eerste nummer (part one) van zijn eerste album Tubular Bells?
Gokje..
quote:14?
Op vrijdag 11 april 2003 19:21 schreef Vork het volgende:
Nog geen goed antwoord...Hmm ik moet zo wel weg.
quote:Ik moet nu weg, er is vast wel iemand die dit wil controleren straks en anders pakken jullie maar alvast de volgende vraag.
Op vrijdag 11 april 2003 18:54 schreef Zander het volgende:
ze staan allemaal op de albumhoes.
Grand Piano
Glockenspiel
Farfisa organ
Bass Guitar
Electric Guitar
Speed Guitar
Tapped motor drive amplifier organ chord
Mandoline-like Guitar
Fuzz Guitar
Assorted Percussion
Acoustic Guitar
Flageolet
Honky Tonk
Lowery Organ
en uiteraard de Tubular Bells
(15 stuks in 't totaal)
Wat het allemaal is of doet dat moet je mij niet vragen, maar zo staat het iig op de hoes aangegeven,
Volgende vraag is voor jou
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 12-04-2003 00:46]
quote:Mjah, zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik was vroeger helemaal lijstjes-freak (nu ook nog wel een beetje) en vooral de Top 40, dus dit soort feitjes weet ik allemaal wel uit het hoofd. Misschien dat iemand die nu op z'n bedje ligt het weet...
Op zaterdag 12 april 2003 00:42 schreef ranja het volgende:
Hm, zit te denken aan Lola, die heeft zowel in live- als studioversie op 1 gestaan. Maar deze? Wordt een opzoekvraag vrees ik
Het heeft dus egt iets specifieks met lijstjes (in dit geval de Top 40) te maken...
quote:Van niets op één.
Op zaterdag 12 april 2003 00:13 schreef Gorro het volgende:
Het nummer Waterloo Sunset van de Kinks heeft in de Top 40 een opmerkelijke prestatie geleverd. Wat voor prestatie
quote:Ik ook, maar Kinks is wat van voor mijn tijd
Op zaterdag 12 april 2003 00:48 schreef Gorro het volgende:[..]
Mjah, zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik was vroeger helemaal lijstjes-freak (nu ook nog wel een beetje) en vooral de Top 40
quote:Nee, dat zijn een 9-tal andere titels geweest (tot 2001 that is, daarna heb ik de Top 40 niet meer gevolgd). Voor zover ik weet heeft alleen dit nummer deze prestatie geleverd (tenzij na 2001 een nummer deze prestatie overtroffen heeft).
Op zaterdag 12 april 2003 00:49 schreef tong80 het volgende:[..]
Van niets op één.
quote:Of heb je de nieuwste versie van 'Top 40 hit dossier' nog niet ?
Op zaterdag 12 april 2003 00:52 schreef Gorro het volgende:[..]
Nee, dat zijn een 9-tal andere titels geweest (tot 2001 that is, daarna heb ik de Top 40 niet meer gevolgd). Voor zover ik weet heeft alleen dit nummer deze prestatie geleverd (tenzij na 2001 een nummer deze prestatie overtroffen heeft).
quote:De nieuwste die ik heb is uit 1994.
Op zaterdag 12 april 2003 00:58 schreef tong80 het volgende:[..]
Of heb je de nieuwste versie van 'Top 40 hit dossier' nog niet ?
Vanaf 1994 tot ongeveer 2001 heb ik de dingen die in het hitdossier en een heleboel extra feitjes zelf bijgehouden. Daarna ben ik er mee gestopt. Ging te veel tijd in zitten en ging studeren/op kamers wonen enzo...
euhmm, hadden The Kinks niet een gedeelde eerste positie in de hitlijsten met dat nummer?? Of was dat alleen in Engeland?
Een antwoord per post, dus ik gok op snelste stijger ooit in de top 40
quote:Dat is goed
Op zaterdag 12 april 2003 10:23 schreef Mass het volgende:
Owh wacht...The Kinks hebben ook de snelste stijger of daler op hun naam als ik me niet vergis...weet alleen niet helemaal meer zeker of dat met Waterloo Sunset is...Een antwoord per post, dus ik gok op snelste stijger ooit in de top 40
"I would swallow my pride
I would choke on the rhines.
But the lack thereof would leave me empty inside
I would swallow my doubt turn it inside out
find nothing but faith in nothing."
quote:Nee, dan val je een heel ander statistiekenlijstje
Op zaterdag 12 april 2003 11:05 schreef Mass het volgende:
Mja, als je van niets binnenkomt op 1 stijg je eigenlijk sneller of niet?
De optredens waar ik het over heb waren in Zwitserland...
Buddy Holly - Maybe Baby
Chuck Berry - Johnny B. Goode
The Clovers - Love Potion No. 9
The Beach Boys - Surfin' Safari
Frankie Lymon - Why Do Fools Fall In Love
Van elke song is er iig wel een gelijknamige film.
En de nieuwe vraag;
Uit welke clip komt deze screen capture;
Scooter heet de groep.. kan dat?
Hehe eindelijk een vraag die niet meteen beantwoord wordt!
quote:Ja.
Op zaterdag 12 april 2003 18:21 schreef Zander het volgende:
Eehm, iets van Mr. Bungle of een ander Mike Patton-project?
quote:Dit is geen Pattonvraag er zitten meerdere leden in die band.
Op zaterdag 12 april 2003 19:38 schreef ranja het volgende:
Misschien afspreken om per topic niet meer dan 1 Mike Patton vraag te doen?
Dus Fantomas niet en Dillinger escape plan ook niet.
quote:Hm, zelfs met Allmusic er bij weet ik niet welk nummer daarvan op single is verschenen
Op zaterdag 12 april 2003 21:28 schreef search64 het volgende:
FNM is natuurlijk goed, het komt van Album of the year.
quote:Schande
Op zaterdag 12 april 2003 21:34 schreef ranja het volgende:[..]
Hm, zelfs met Allmusic er bij weet ik niet welk nummer daarvan op single is verschenen
Is het misschien Last Cup of Sorrow (de CD hebben is een goed alternatief voor allmusic)
quote:Nee jammer.
Op zaterdag 12 april 2003 21:36 schreef Litpho het volgende:[..]
Schande
.
Is het misschien Last Cup of Sorrow (de CD hebben is een goed alternatief voor allmusic)
Edit: Jezus nog 50 procent kans om het goed te hebben en iedereen is bang de verkeerde te kiezen........ Jullie hebben toch niet nog meer tips nodig he
[Dit bericht is gewijzigd door search64 op 12-04-2003 21:50]
Ok, nieuwe vraag:
In het nummer Russians van Sting heeft Sting het thema 'geleend' van een zeer grote Russische componist. Hoe heet die componist?
quote:Oh, shit, als het nu 13:00 was in plaats van 1:00 zou ik het wel weten denk ik...
Op zondag 13 april 2003 00:51 schreef Seborik het volgende:
Ok, laatste hint dan: Peter en de Wolf.
edit:
als het goed is mag een ander de volgende vraag stellen, ik verwacht morgen niet al te vroeg online te zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana67 op 13-04-2003 02:39]
quote:Dat is natuurlijk goed, heb het even opgezocht.
Op zondag 13 april 2003 02:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Prokofievedit:
als het goed is mag een ander de volgende vraag stellen, ik verwacht morgen niet al te vroeg online te zijn
Wie wil mag een vraag stellen...
quote:Okee, een niet al te moeilijke vraag op de vroege (
Op zondag 13 april 2003 10:37 schreef ranja het volgende:[..]
Dat is natuurlijk goed, heb het even opgezocht.
Wie wil mag een vraag stellen...
Vraag: Waaraan overleed Eric Dolphy?
quote:Correct. Niemand wist van zijn suikerziekte af en iedereen dacht dat het door de drugs kwam. In die tijd was een flippende neger natuurlijk aan de drugs.
Op zondag 13 april 2003 11:09 schreef Zander het volgende:
Aan suikerziekte, geloof ik? Hij kreeg z'n injectie niet op tijd of zoiets..
Triest.
Anyway, Next!
Welke clip is dit? (best makkelijk dacht ik zo)
quote:okay een makkelijke
Op zondag 13 april 2003 15:27 schreef PogueMahone het volgende:
nieuwe vraag!
van welke band is de mascotte die nu weer in mijn icoon staat
(het webicoon wel te verstaan)
[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 13-04-2003 16:00]
quote:hmm te makkelijk dus
Op zondag 13 april 2003 16:00 schreef Seborik het volgende:
Incubus.
quote:Over welke band gaat dit en hoe heet de zanger, tevens mede-oprichter?
********** was a unique phenomenon in popular music history. Their mix of hard rock; folk melodies; blues licks; surreal, impossibly dense lyrics; and overall profundity defied easy analysis, but that didn't dissuade fans from giving them 11 gold and five platinum albums. At the same time, critics rarely took them seriously, and they were off the cutting edge of popular music since the end of the 1970s.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 13-04-2003 16:14]
quote:Gaat dat over Jethro Tull? Toevallig gisteren weer veel van geluisterd. Oprichter weet ik zo snel niet.
Op zondag 13 april 2003 16:10 schreef Seborik het volgende:[..]
Over welke band gaat dit en hoe heet de zanger en mede-oprichter?
Aqualung ownatsj
[Dit bericht is gewijzigd door Mahavishnu op 13-04-2003 16:15]
quote:Jah, dat klopt in ieder geval.
Op zondag 13 april 2003 16:14 schreef Mahavishnu het volgende:[..]
Gaat dat over Jethro Tull? Oprichter weet ik zo snel niet.
Aqualung ownatsj
Nou ja, het is wel goed ook, anders is het weer zo'n dubbele vraag.
quote:Zoals in mijn edit al staat, gisteren heb ik weer een paar oude albums van Jethro Tull beluisterd en die beschrijving kwam er wel aardig mee overeen.
Op zondag 13 april 2003 16:15 schreef Seborik het volgende:[..]
Jah, dat klopt in ieder geval.
Nou ja, het is wel goed ook, anders is het weer zo'n dubbele vraag.
Mijn vraag: Hoe heet het instrument waarmee het nummer Larks' Tongues in Aspic Part 1 van King Crimson begint?
quote:Bijna...
Op zondag 13 april 2003 18:04 schreef search64 het volgende:
Marimba of zo?
quote:Jaaaaaaa!
Op zondag 13 april 2003 18:38 schreef Bioslock het volgende:
Is het misschien een KALIMBA?
Next.
[Dit bericht is gewijzigd door search64 op 13-04-2003 18:47]
quote:Ontzettend mooie plaat. en goed.
Op zondag 13 april 2003 18:48 schreef search64 het volgende:
Elbow (best mooie plaat).
****** is the drummer, primary spokesperson and driving force behind revolutionary Hip-hop/Rap band ******. Committed to using only real instruments in their music and to combining jazz with experimental and other contemporary grooves, ****** and his band have changed the face of modern Hip-hop. Armed with the most minimal of kits and the fiercest groove you've heard in awhile, this guy is really doing something fresh and different.
Vul de ***** in.
quote:?uestlove van The Roots?
Op zondag 13 april 2003 18:57 schreef search64 het volgende:
Godverde..... weer een nieuwe vraag. En deze keer weeeeeeeer niet over de beste artiest ooit****** is the drummer, primary spokesperson and driving force behind revolutionary Hip-hop/Rap band ******. Committed to using only real instruments in their music and to combining jazz with experimental and other contemporary grooves, ****** and his band have changed the face of modern Hip-hop. Armed with the most minimal of kits and the fiercest groove you've heard in awhile, this guy is really doing something fresh and different.
Vul de ***** in.
Hoe komt Pippi Langkous tot 9...
Ik zoek dus de som uit dat liedje
quote:3+3?
Op zondag 13 april 2003 20:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ok tijd voor wat jeugdsentimentHoe komt Pippi Langkous tot 9...
Ik zoek dus de som uit dat liedje
quote:Niet helemaal
Op zondag 13 april 2003 20:24 schreef Mahavishnu het volgende:
3+3?
quote:
Op zondag 13 april 2003 20:27 schreef Mass het volgende:
2x3=4+2=9 volgens het liedje
You're next!
OK, mijn vraag:
In welk jaar was het eerste optreden van Nirvana?
makkie natuurlijk
quote:Bleach is van 1989, dus zal wel ergens in 1988 zijn....
Op zondag 13 april 2003 20:38 schreef Mass het volgende:
jaja, toevallig laatst nog ergens gehoordOK, mijn vraag:
In welk jaar was het eerste optreden van Nirvana?makkie natuurlijk
quote:toch vond ik op diverse sites dat ze in 1987 al optraden hoor...
Op maandag 14 april 2003 08:31 schreef Mass het volgende:
1988 was inderdaad juist!
http://ksproul.threadnet.com/nlg/s1987.html
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Towers/9415/time1.html
ff opgezocht omdat ik aan mezelf ging twijfelen toen je 1988 goed rekende, maar het is toch echt 1987 hoor.
quote:
May 10, 1965 Krist Novoselic is born.
February 20, 1967 Kurt Cobain is born.
January 14, 1969 Dave Grohl is born.
1985 Kurt meets Krist. They play in several bands together, including Stiff Woodies. First off was The Sell-Outs featuring Cobain on drums and Novoselic on guitar and vocals making Creedence Clearwater Revival covers.
Autumn 1986 Melvins pal Dale Grover records seven home demos with Cobain
December 1986 Kurt, Krist and drummer Aaron Burckhard form the original lineup of pre-Nirvana "Skid Row" in Aberdeen, WA. Kurt now on guitar and vocals, Krist on bass.
Spring 1987 Nirvana plays their first gig at a house party in Raymond WA.
http://livenirvana.com/firstlast/index.html
hebben ze het zelfs over 1985, alhoewel het niet echt duidelijk is, wel heel veel statistieken over Nirvana daar!
Bovenstaand plaatje bestaat uit stukjes van 8 verschillende albumvoorkanten. Ik wil graag alle 8 de artiesten + albumtitels.
- Iron Maiden: Powerslave
- Nirvana: Nevermind
- Radiohead: Pablo Honey
- Alice Cooper: Billion Dollar Babies
- Deep Purple: In Rock
- Prodigy: Music for the Jilted Generation
de rest ben ik nog niet uit
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 14-04-2003 12:31]
quote:ik herken er meteen 2, en een is te sudderen....
Op maandag 14 april 2003 12:27 schreef Tokus het volgende:
[afbeelding]Bovenstaand plaatje bestaat uit stukjes van 8 verschillende albumvoorkanten. Ik wil graag alle 8 de artiesten + albumtitels.
[Dit bericht is gewijzigd door dolle_hond op 14-04-2003 12:32]
[Dit bericht is gewijzigd door Mass op 14-04-2003 12:32]
Ikzelf zal alvast het slechte voorbeeld geven en slechts een deel van de antwoorden geven:
Radiohead - Pablo Honey
Iron Maiden - Power Slave
Massive Attack - Mezzanine
Deep Purple in Rock
Nirvana - Nevermind
The Prodigy - Music for the jilted generation
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 14-04-2003 12:34]
quote:van digitalnirvana.net:
Op maandag 14 april 2003 11:02 schreef Z het volgende:
En hier:http://livenirvana.com/firstlast/index.html
hebben ze het zelfs over 1985, alhoewel het niet echt duidelijk is, wel heel veel statistieken over Nirvana daar!
05-11-85 Kurt drops out of high school
??-??-86 Krist and Kurt form various bands, they change band names often
01-23-88 Nirvana records demo with Dale Crover
04-24-88 Nirvana plays their first show in Seattle at the Vogue
10-30-88 Kurt smashes his first guitar
maar goed...zeggen jullie het maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |