Altijd die stomme stoere houding en dat spastische gezwaai met die gitaren WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
Misschien willen mensen die rock net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.
Rap is ongeïnspireerde bagger. Dat heeft niets met muziek te maken.
quote:Dat zei men over de Beatles ook.
Op vrijdag 11 april 2003 00:20 schreef DeStedebouwer het volgende:
Rap is ongeïnspireerde bagger. Dat heeft niets met muziek te maken.
quote:toch verdienen ze miljoenen, komen rapnummers hoog in de hitlijsten te staan en hebben ze ontzettend veel fans,
Ik ben het helemaal eens met de betreffende topicopener.Rap is ongeïnspireerde bagger. Dat heeft niets met muziek te maken.
wie ben jij dan?
quote:GEINIG EQUIVALENT VAN MIJN VERHAALTJE
Op vrijdag 11 april 2003 00:19 schreef Zander het volgende:
Ik vind rock kut. Het is agressieve gitaarherrie over een dreun van en voor holwoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden hebben smerig lang haar, rijden in dure auto's, dragen kapotte kleding (paupers...), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders zouden ze niet achter elkaar de pijp uitgaan (Jimi Hendrix, Kurt Cobain en onlangs nog één).Altijd die stomme stoere houding en dat spastische gezwaai met die gitaren WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
Misschien willen mensen die rock net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.
En waarom hebben rappers vrienden in de gevangenis waardoor ze een walgelijke pleister moeten dragen (om dat die vriend uiteraard ten onrechte is veroordeeld)? Ik noem een Nelly...
Waarom jatten rappers altijd samples uit nummers die wel goed zijn en gaan ze daar dan omheen "kwaad zitten zijn"?
[Dit bericht is gewijzigd door Crazy_Diamond op 11-04-2003 00:36]
quote:Misschien zie je dan nu ook in hoe makkelijk je precies hetzelfde over willekeurig welke muziekstijl kunt zeggen die je zelf niet aanstaat. Smaken verschillen, discussie daarover is overbodig.
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef luked45 het volgende:
GEINIG EQUIVALENT VAN MIJN VERHAALTJE
quote:Topic is nogal dom
Ik vind rock kut. Het is agressieve gitaarherrie over een dreun van en voor holwoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden hebben smerig lang haar, rijden in dure auto's, dragen kapotte kleding (paupers...), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders zouden ze niet achter elkaar de pijp uitgaan (Jimi Hendrix, Kurt Cobain en onlangs nog één).Altijd die stomme stoere houding en dat spastische gezwaai met die gitaren WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
quote:
quote:Waarom lees je 't dan?
Op vrijdag 11 april 2003 00:26 schreef Vibromass het volgende:[..]
Topic is nogal dom
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef luked45 het volgende:[..]
Waarom lees je 't dan?
quote:Leer eerst Nederlands voordat je aan Engels begint.
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef luked45 het volgende:
en ik ken toch heel goed Engels.
[Dit bericht is gewijzigd door Phat Lip op 11-04-2003 00:45]
quote:Je weet er ook wel ene uit te kiezen die model staat voor dit topic: Puff Daddy. Dat is geen rap! Dat is commerciële prut. Lees het volgende interview over een rapper die wel degelijk instrumenten bespeeld (een stuk of zeven meen ik, dus meer dan menig rockartiest) en die probeert origineel te zijn. Ik weet dat deze groep rappers klein is, maar als je niet weet waar je over praat, zeg dan niets.
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Crazy_Diamond het volgende:
Rock is naar mijn mening beter omdat het gemaakt is door mensen die ook daadwerkelijk muzikaal zijn (dus een instrument bespelen ofwel kunnen zingen). Rappers jatten samples uit nummers die wèl goed zijn en daarmee krijgen zij dan een grote hit, waarna de originele artiest vergeten wordt ("Goh, ik vind I'll be missing you toch zo'n sterk nummer Puff Daddy"). Bovendien zingen ze vaak over hoe moeilijk ze het hebben en hoe onterecht de wereld hen bedeeld, terwijl je op MTV ziet dat ze in een huis wonen met 60 tv's, 34 slaapkamers en 88 bedienden...
http://www.onpoint.nl/theBoombap/theInterviews/2002/koolkeith.php
quote:In dat geval zijn klassiek en jazz nog vele malen beter, aangezien het spelnivo daar meestal nog even iets hoger ligt dan bij de gemiddelde rockband. De meeste rockmuzikanten kunnen niet eens noten lezen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Crazy_Diamond het volgende:
Rock is naar mijn mening beter omdat het gemaakt is door mensen die ook daadwerkelijk muzikaal zijn (dus een instrument bespelen ofwel kunnen zingen)
quote:Sting vond die versie anders wel best, vooral voor zijn bankrekening. Weer vijf tropische regenwouden gered. Puff Daddy, geweldig voorbeeld ook. Maar goed, alle rockbands klinken natuurlijk ook als Limp Bizkit.
Rappers jatten samples uit nummers die wèl goed zijn en daarmee krijgen zij dan een grote hit, waarna de originele artiest vergeten wordt ("Goh, ik vind I'll be missing you toch zo'n sterk nummer Puff Daddy").
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:43 schreef Zander het volgende:[..]
In dat geval zijn klassiek en jazz nog vele malen beter, aangezien het spelnivo daar meestal nog even iets hoger ligt dan bij de gemiddelde rockband. De meeste rockmuzikanten kunnen niet eens noten lezen.
Maar goed... alle rockbands als Limp Bizkit? Ik heb een ouwelullenmuzieksmaak, dus wanneer ik aan rockbands denk, denk ik eerder aan bands als Led Zeppelin of Deep Purple, dan aan Limp Bizkit. Maar goed, ik merk 't al. Ik weet (god zij dank) niet genoeg over rap...
En idd... over smaak valt niet te twisten!
Zolang je met geluid, stemmen mensen blijft roeren en mensen ervan laat genieten.. ben je een muzikant en artiest.
In alle soorten muziekstijlen zitten briljante artiesten.
*Ik geniet zelf meer van de klasse.. zoals Jimmy Hendrix - Little Wing
Heerlijke muziek toch?
Dat is toch veel meer kunst en passie,dan kei hard een gedicht te roepen!
*maarja wie ben ik om dat te zeggen.. terwijl ik van koeken noch snoepen der niks van af weet
quote:Okee ik ga een poging doen, ik errrrg veel van hiphop maar of ik het uit kan leggen
Op vrijdag 11 april 2003 01:19 schreef TimoBasso het volgende:
Maar wat is nou dan de kunst van het rappen?
Want maakt het nou zo mooi,dat er zoveel mensen van houden?
Dat wil ik wel eens weten
Waarom het mij aanspreekt-ik kan er veel uit halen, het is niet zomaar een lullig deuntje plus refrein maar ik kan echt genieten van mooie tekstuele hoogstandjes, love him or hate him maar Eminem kan dit bijvoorbeeld ook prachtig (zijn gebruik van lettergrepen ) en Jay-Z ook. En het is persoonlijk. Verder gaat het mij om de flow, ...hoe leg je dat uit? *kijkt naar andere hiphop fans?* Bijv. Ghostface Killah, hij gooit het eruit alsof hij zingt, zo melodisch kan het klinken.
Ik vind poetische, diepe hiphop als Common prachtig, maar hou net zo goed van lollige Lil Kim en Trina muziek als ik in die bui ben
quote:de helft van de scene is crimineel
Op vrijdag 11 april 2003 02:18 schreef Steijn het volgende:
Ik heb niet een specifiek genre wat ik leuk vind, als het maar goed in elkaar zit en goed klinkt zeg ik maar (in WA staan Jazz, Klassiek Techno en Trance door elkaar). Toch vind ik rap toch wel het slechtste genre. Waarom moet die muziek altijd zo agressief overkomen, waarom al die hoeren en waarom al dat gepats.Ik krijg echt het idee dat meer dan helft van de rap scene gewoon crimineel (en daar ben ik vreselijk tegen) is. Want waarom schiet men elkaar anders bijkans graag aan gort?? Maar goed smaken verschillen...
quote:Hier is de topicstarter weer even: ik had deze (dit) topic met rust gelaten onder het motto "to each his own" maar vanavond kreeg ik zo de tering in (ik voelde me bijna een rapper, alleen zonder pleisters op m'n gezicht
Op vrijdag 11 april 2003 02:34 schreef woediewokkie het volgende:
steijn,het raakt bij mij ook niet echt de gevoelige snaar,maar over smaak valt niet te twisten,ik hoef het niet in mijn cd spelertje,ik snap best dat men maatschappelijk kritisch kan zijn,ben ik ook,maar waarom laten ze zich door siebel sponseren,en ferrari,en badpakkies van spido,en completa poeder,heeft niets met elkaar te maken,tegenstrijdig,dus voor mij is dat niet echt,en ze pissen continu buiten de pot prive,zegt mij genoeg
Even ter informatie: ik ben 45.
quote:Bovengenoemde zenders draaien louter Top40-rommel, Nelly, Eminem en 50 Cent vertegenwoordigen niet echt de hiphopscene.
Op vrijdag 11 april 2003 08:11 schreef luked45 het volgende:
Als je 3 muziekzenders achterelkaar rappers tegenkomt heb je het als rap-hater echt wel gezien.
Naast deze commerciële hiphop-scene is er namelijk nog een wereld. Een wereld waar jij nog nooit van gehoord hebt. Rap kun je kut vinden, maar je moet wel weten waarover je het hebt.
conclusie, rap is oke
quote:op zich eens, behalve over Eminem, ik hekel de rappers die het alleen maar hebben over bling bling, mudafucking ho's etc.
Ik vind rap kut. Het is agressieve rijmelarij op een beat van en voor ghetto-bewoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden zijn behangen met goud, rijden in dure auto's, dragen dure kleding (alles gejat?), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders maken ze elkaar niet af (Notorious BIG, Tupac Shakur en onlangs nog één).
Toen kwamen de blanke rappers, waaronder nu de immens populaire Eminem. Altijd die stomme gehurkte houding en dat spastische gezwaai met die handjes. WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
Misschien willen mensen die rap net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.
Eminem vind ik dus wel oprecht goed, z'n texten zijn erg goed (toch maar wat beter gaan luisteren) en hij heeft lekkere deuntjes.
quote:Hallo Hans Teeuwen
Ik ben het helemaal eens met de betreffende topicopener.Rap is ongeïnspireerde bagger. Dat heeft niets met muziek te maken.
Echt een topverhaal, er is geen speld tussen te krijgen. Gelukkig maak je ook niet de fout om over HIPHOP te spreken (want zo heet de hele stroming). Ik weet zeker dat jij de hele scene van binnen uit kent. De artiesten die je noemde staan natuurlijk ook binnen de scene oop een voetstuk en iedere hiphop liefhebber gaat helemaal losop 50 Cent en Nelly .
En omdat je het zo goed weet hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen dat je topic titel fout is. Hiphop bestaat uit 4 elementen en daar is MC-ing (de Rap) er maar een van...
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wat een wereld argumenten!!!
De artiesten die je noemde staan natuurlijk ook binnen de scene oop een voetstuk en iedere hiphop liefhebber gaat helemaal losop 50 Cent en Nelly.
Wind je maar niet op Tony, 't is het niet waard
quote:Weet ik wel, maar ik moest ff een licht sarcastische opmerking maken
Op vrijdag 11 april 2003 13:24 schreef cosmick het volgende:
Wind je maar niet op Tony, 't is het niet waard
Van iemand die 45 beweerd te zijn, zou je een iets genuanceerdere reactie verwachten
quote:Ik doelde trouwens vooral op de negerrappers. Ja ik discrimineer. Net als Hans Teeuwen.
Op vrijdag 11 april 2003 09:55 schreef Dezz het volgende:[..]
Hallo Hans Teeuwen
quote:Ja, pure domheid en desinteresse. Eigenlijk de schuld van TMF en MTV.. die zenden al die troep uit. En mensen 'denken' dan dat DAT hiphop is
Op vrijdag 11 april 2003 13:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Weet ik wel, maar ik moest ff een licht sarcastische opmerking maken
Van iemand die 45 beweerd te zijn, zou je een iets genuanceerdere reactie verwachten
Gelukkig weten wij beter. En de topicstarter: luister 's
hier
naar ... of naar dit ...
Dat is de muziek die hiphop heet
quote:zou jij je verdiepen in muziek die je totaal niet interesseert??
Op vrijdag 11 april 2003 10:28 schreef woediewokkie het volgende:
dus je hebt er pas verstand van,als je het goedvindt???
dit is al eerder in een ander topic besproken btw , als ik bijv Trance oninteressant vind om te luisteren , baseer ik dat ook op de dingen die ik op de radio hoor langskomen (aangezien ik de moeite niet wil nemen om het te downloaden/kopen omdat het mij niet interesseert) , betekend dat dan dat ik opeens 'verstand' van trance mag hebben
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-04-2003 13:51]
Maakt et mij uit?
Zolang ik maar mijn eigen muziek mag blijven luisten
En er zit een uitknop op mijn TV,
ook op mijn radio trouwens
(en ik ben het levende bewijs dat het mogelijk is het nummer van Jamai nog nooit te hebben gehoord )
quote:Je kinderen luisteren zeker naar Rap
Ik vind rap kut. Het is agressieve rijmelarij op een beat van en voor ghetto-bewoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden zijn behangen met goud, rijden in dure auto's, dragen dure kleding (alles gejat?), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders maken ze elkaar niet af (Notorious BIG, Tupac Shakur en onlangs nog één).
Toen kwamen de blanke rappers, waaronder nu de immens populaire Eminem. Altijd die stomme gehurkte houding en dat spastische gezwaai met die handjes. WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
Misschien willen mensen die rap net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.
Lekker kortzichtig
Jam master jay was zeker ook tuig hij liep altijd met pistolen rond en schreewde bitch,ho,nigger
Beetje triest om rap zo de grond in te boren omdat jij er nix aan vind vooral als je er nix vanaf weet
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wat een wereld argumenten!!!Echt een topverhaal, er is geen speld tussen te krijgen. Gelukkig maak je ook niet de fout om over HIPHOP te spreken (want zo heet de hele stroming). Ik weet zeker dat jij de hele scene van binnen uit kent. De artiesten die je noemde staan natuurlijk ook binnen de scene oop een voetstuk en iedere hiphop liefhebber gaat helemaal losop 50 Cent en Nelly
.
En omdat je het zo goed weet hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen dat je topic titel fout is. Hiphop bestaat uit 4 elementen en daar is MC-ing (de Rap) er maar een van...
Ieder zijn eigen ding
Et kan aan mij liggen, maar die kerel schreeuwt (whaaaaaaaaaaat! ) doet een hond na 100x in een nummer enz.
Zo vaak als ik het al heb gezegd, rap mag (van mij in ieder geval) niet tot muziek gerekend worden, waar is de ambacht te vinden in deze "scene" waar is de muziekaliteit te vinden bij die rappers? In de beats die ze maken? zelf? ho maar, zoals eerder gezegd zijn het allemaal computergegenereerde samples met een beatje eronder, het kan natuurlijk aan mij liggen, maar dat kan iedere Konjo 123 maken toch? en een tekst "rappen" in je eigen stijl bijzonder
btw hoeveel van dit soort topics gaan er nog komen ?
ook als je kritiek op hiphop hebt, maar dan kan er misschien een leuke discussie ontstaan
quote:Da's waar
Op vrijdag 11 april 2003 16:06 schreef Zander het volgende:
Suf topic dit, je kunt een blinde ook geen kleuren laten zien, dus waarom aan vooringenomen mensen uitleggen dat er ook goede hiphop is.
Maar dan vraag ik me af wat we nog aan dit topic hebben...
Dan wordt het nu tijd dat je Nederlands leert
(Het verschil tussen kennen en kunnen kennen we niet ?)
quote:
quote:Waarom staat kenners tussen aanhalingstekens? Moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die zich serieus verdiepen in hiphop
Op vrijdag 11 april 2003 15:53 schreef Nyles het volgende:
Als rap echt zo geweldig is he, wat vinden de "kenners" dan van DMX?
Nee, DMX vind ik niks, zijn raps niet en de beats al helemaal niet.
quote:Wel errug simpel man. Je mag wel 's een avondje bij mij zitten als ik beats maak. De computer doet niks hoor. Beats worden zelf gemaakt a.d.h.v. samples en/of drumcomputers... en met een beat alleen ben je er niet, dus moet je basslines maken of zoeken... ook adhv samples ja, maar als je simpel gaat loopen is er geen fuck aan.
allemaal computergegenereerde samples met een beatje eronder, het kan natuurlijk aan mij liggen, maar dat kan iedere Konjo 123 maken toch?
Ga je eerst maar 's wat dieper in hiphop verdiepen.
quote:Je hoeft ze toch niet te lezen?
btw hoeveel van dit soort topics gaan er nog komen ?![]()
Waar maak ik me toch druk om zo voor 't weekend. BIER
quote:ik vind DMX zelf ook niet om aan te horen ,maar wat hij doet valt wel onder 'rap'
Op vrijdag 11 april 2003 15:53 schreef Nyles het volgende:
Als rap echt zo geweldig is he, wat vinden de "kenners" dan van DMX?Et kan aan mij liggen, maar die kerel schreeuwt (whaaaaaaaaaaat! ) doet een hond na 100x in een nummer enz.
quote:computergegenereerde samples komen tegenwoordig in bijna in elke muzieksoort/hokje voor , netzow als mengtafels , heb jij wel eens geprobeert te rappen ? , als je denkt dat dat zow makkelijk is , stap dan eens het podium op als er een Open Mic in jouw woonplaats/regio is
Zo vaak als ik het al heb gezegd, rap mag (van mij in ieder geval) niet tot muziek gerekend worden, waar is de ambacht te vinden in deze "scene" waar is de muziekaliteit te vinden bij die rappers? In de beats die ze maken? zelf? ho maar, zoals eerder gezegd zijn het allemaal computergegenereerde samples met een beatje eronder, het kan natuurlijk aan mij liggen, maar dat kan iedere Konjo 123 maken toch? en een tekst "rappen" in je eigen stijl bijzonder
Het mooie van sampelen vinnik juist dat je muzieksoorten met elkaar kan combineren , en er hele andere dingen uit kan halen , bij de gemmiddelde top40 plaat heb je dat net zow , als je mensen tegenwoordig nog wil wijzen op het feit dat er vroeger ook geniale platen uitgebracht zijn , zou je de beat moeten sampelen/coveren , en platenmaatschappijen zouden daar waarschijnlijk heel blij van worden omdat ze dan ook weer wat 'origineel' materiaal kunnen verkopen
Daarbij komt 'rap' tegenwoordig in zow veel verschillende muziek soorten voor (hoef bijvoorbeeld alleen de top 40 plaatjes , Drum & Bass en Nu Metal naar voren te halen) dat het uberhaupt niet meer samen te vatten valt , Hiphop daarintegen wel
quote:Hangt er vanaf hoevel mensen nog hun tijd verspillen eraan
btw hoeveel van dit soort topics gaan er nog komen ?![]()
quote:Whaa.... Osdorp Posse...topic starter komt ZEKER uit Amsterdam gehegeh .....
Op vrijdag 11 april 2003 16:17 schreef L.Denninger het volgende:
>en ik ken toch heel goed Engels.Dan wordt het nu tijd dat je Nederlands leert
quote:Mwah ... met die redenatie kunnen we net zo goed bijna alle topics schrappen en het forum opheffen ... meeste topics zijn van het soort "welles/nietes" of "lijstjes" ... niet altijd even inspirerend, maar wel leuk om je tijd mee te verdoen ...
Op vrijdag 11 april 2003 16:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Da's waar
Maar dan vraag ik me af wat we nog aan dit topic hebben...
On topic maar weer: ik merk dat veel mensen vallen over de muziek ... terwijl het in mijn ogen bij rap juist niet om de muziek gaat maar om de tekst, dus precies andersom dan wat veel mensen gewend zijn bij andere stijlen.
Daarom hebben veel mensen die geen grote interesse hebben in rapmuziek en hiphop in het algemeen er vaak moeite mee. Normaal horen ze muziek waar de instrumenten, de melodie, voorop staat. Terwijl bij rap juist de tekst en het ritme het belangrijkste zijn.
Ik ben trouwens iemand die niet echt luistert naar de Tekst en dan is Rap zo wie zo niet interessant meer.
quote:Vastwel , maar ik heb geen zin om een rijtje op te noemen waar bepaalde rappers/groepen binnenvallen , want ik geef daar niet zowveel om , ik luister op gevoel , niet op regio/status/producer/DJ
Op vrijdag 11 april 2003 17:08 schreef ChiPMaN het volgende:
Heeft Rap eigenlijk nog subgenres? Vast wel. Je kan niet zeggen Rock of Techno is bagger, want de beide genres hebben nog tig subgenres en die kunnen erg verschillen.
quote:Natuurlijk heeft rap subgenres. De rap die hier meestal door de mangel wordt gehaald (en deels terecht) is de rap die veelvuldig op muziekzenders als TMF e.d te zien is. Dikke gouden kettingen, dure auto's, champagne, bitches etc. De 'Puffy' stijl zeg maar. Deze variant heeft naar mijn mening weinig te maken met waar hiphop om draait. Hiphop is oorspronkelijk een manier om 'creativiteit' en 'kleur' te scheppen in de grauwe stadsjungle met een gezonde drang om elkaars creativiteit en lef aan de kaak te stellen door middel van battles. Alle vier de elementen van hiphop staan dan ook bekend om hun battles.
Op vrijdag 11 april 2003 17:08 schreef ChiPMaN het volgende:
Heeft Rap eigenlijk nog subgenres? Vast wel. Je kan niet zeggen Rock of Techno is bagger, want de beide genres hebben nog tig subgenres en die kunnen erg verschillen. Onder Rock hoort Rock/Pop maar ook Metal. Dus je moet iets selectiever afkrakenIk ben trouwens iemand die niet echt luistert naar de Tekst en dan is Rap zo wie zo niet interessant meer.
Daarom erger ik me vaak aan mensen die hier zeggen dat ze een hekel aan rap hebben en er dan artiesten als Nelly en Puff Daddy bij betrekken zonder verder te kijken. En zeker iemand van 45 zal toch moeten weten dat rap meer is dan dat. Kom op man, je hebt de opkomst van de hiphopcultuur en haar grenzeloze creativiteit begin jaren 80 bewust meegemaakt, of zat je ergens in een geisoleerde hut in de provincie ofzo?
De OP
De zin van rap
Wat is nog de zin dat ik er zin in heb?
Dat is het rappen van de zin, de zin van rap
want de zin van rap is veelal nog onderschat
want vele rappers rappen veelal nog zonder dat
er zin in zit, of ik er ook zin in krijg
en dan adviseer ik hun enn minne zinnen zwijg
En zet de boosters weer op de hiphop toer
te veel loosers zijn weer op de flipflop toer
Hou het echt, hou het puur en oprecht!
dat is slechts wat er puur maar wordt gezegd
en ik vraag me af wie er nog kunst creëert
in deze wacke tijd waarin echte kunst krepeert
Groepen jatten tracks en wijzigen de namen
zonder zich zelfs voor hun eigen te schamen
en ik ga nou niet weer schelden of dissen
maar zij die zich vergissen zal ik zeggen wat ze missen
de zin van rap dat is nog steeds een combinatie
van vaardigheid en waardevolle informatie
vroeger draaide alles om originaliteit
maar kwaliteit is slechts schijt in deze zieke tijd!
Alles draait nu om poen, en wie heb nog het fatsoen
om uit respect voor muziek er niet aan mee te doen?
Heb er iemand nog principes? Oh, ik mag het hopen
trek je bek dan open voor ze ook jou verkopen!
Rap wordt nou door grote groepen mensen beluisterd
maar de normen en waarden van de hiphop zijn verduisterd
rappers worden zwaar geëxploiteerd maar kutten
en kutten zonder waardevolle kansen te benutten
met positieve feiten of scherpe analyses,
want we leven in een tijd van een creatieve crisis
De trend van het moment band!
We doen er niet aan mee!
Wel rap van tong maar geen O.P. op jullie wacke C.D.!
Nee!
We bleven altijd trouw aan de essentie
van de hiphop-pioniers en lijden niet aan dementie
Want hiphop is een rijke cultuur, met een geschiedenis
van een generatie die wel weet wat er te bieden is
maatschappijbewuste grondleggers met een doelstelling
logica, inhoud, Stop oldschoolkwelling!
Wil je rappen leren, maak dan niet weer die beginfout,
maar respecteer de zin van rap en eer die inhoud!
de zin van rap dat is nog steeds een combinatie
van vaardigheid en waardevolle informatie
vroeger draaide alles om originaliteit
maar kwaliteit is slechts schijt in deze zieke tijd!
Alles draait nu om poen, en wie heb nog het fatsoen
om uit respect voor muziek er niet aan mee te doen?
Heb er iemand nog principes? Oh, ik mag het hopen
trek je bek dan open voor ze ook jou verkopen!
@JesusThePimp:
Je ondertitel is "Bosje klappen ken je krijgen"
En dan begon jij over goed Nederlands?
.
quote:45? Dan was je er waarschijnlijk net te laat mee denk ik. Zoveel 30-ers luisterden in die tijd niet naar hiphop.
Op vrijdag 11 april 2003 17:25 schreef nozem het volgende:En zeker iemand van 45 zal toch moeten weten dat rap meer is dan dat. Kom op man, je hebt de opkomst van de hiphopcultuur en haar grenzeloze creativiteit begin jaren 80 bewust meegemaakt, of zat je ergens in een geisoleerde hut in de provincie ofzo?
Maar het genre terugdraaien naar pakweg 15 jaar geleden zal niet lukken denk ik Dus blijft veel hihop gewoon enorme meuk tegenwoordig, tis niet anders. Maar er zijn ook nu nog steeds positieve uitzonderingen.
quote:Dank je. Jouw reply scheelt mij weer wat tikwerk. Ik ben het helemaal met je eens.
Op vrijdag 11 april 2003 13:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
zou jij je verdiepen in muziek die je totaal niet interesseert??
dit is al eerder in een ander topic besproken btw , als ik bijv Trance oninteressant vind om te luisteren , baseer ik dat ook op de dingen die ik op de radio hoor langskomen (aangezien ik de moeite niet wil nemen om het te downloaden/kopen omdat het mij niet interesseert) , betekend dat dan dat ik opeens 'verstand' van trance mag hebben
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:27 schreef Steve-O het volgende:[..]
Je kinderen luisteren zeker naar Rap
NEE, NAAR GOTHIC ROCK
Lekker kortzichtig
![]()
Jam master jay was zeker ook tuig hij liep altijd met pistolen rond en schreewde bitch,ho,niggerYES
Beetje triest om rap zo de grond in te boren omdat jij er nix aan vindvooral als je er nix vanaf weet
GELUKKIG NIET. WAT IK HOOR VIND IK AL ERG GENOEG
[..]
Ieder zijn eigen ding
quote:Wat is het volgens jou dan? Ik kan heel goed Engels? FOUTJE!!!
Op vrijdag 11 april 2003 16:17 schreef L.Denninger het volgende:
>en ik ken toch heel goed Engels.Dan wordt het nu tijd dat je Nederlands leert
quote:Nee hoor, midden in één van onze grote steden. Nog steeds trouwens.
Op vrijdag 11 april 2003 17:25 schreef nozem het volgende:[..]
Natuurlijk heeft rap subgenres. De rap die hier meestal door de mangel wordt gehaald (en deels terecht) is de rap die veelvuldig op muziekzenders als TMF e.d te zien is. Dikke gouden kettingen, dure auto's, champagne, bitches etc. De 'Puffy' stijl zeg maar. Deze variant heeft naar mijn mening weinig te maken met waar hiphop om draait. Hiphop is oorspronkelijk een manier om 'creativiteit' en 'kleur' te scheppen in de grauwe stadsjungle met een gezonde drang om elkaars creativiteit en lef aan de kaak te stellen door middel van battles. Alle vier de elementen van hiphop staan dan ook bekend om hun battles.
Deze battles hebben overigens niks van doen met wie heeft de duurste auto of wie heeft de meeste schotwonden...Daarom erger ik me vaak aan mensen die hier zeggen dat ze een hekel aan rap hebben en er dan artiesten als Nelly en Puff Daddy bij betrekken zonder verder te kijken. En zeker iemand van 45 zal toch moeten weten dat rap meer is dan dat. Kom op man, je hebt de opkomst van de hiphopcultuur en haar grenzeloze creativiteit begin jaren 80 bewust meegemaakt, of zat je ergens in een geisoleerde hut in de provincie ofzo?
quote:Niet dus
Op vrijdag 11 april 2003 23:08 schreef luked45 het volgende:[..]
Lekker kortzichtig
Jam master jay was zeker ook tuig hij liep altijd met pistolen rond :{en schreewde bitch,ho,nigger YES
quote:Yanni kan ook geen noten lezen, maar speelt wel heel erg goed en ook mooi piano. Ligt er maar net aan wat je wil maken en hoe je ben.
Op vrijdag 11 april 2003 00:43 schreef Zander het volgende:[..]
In dat geval zijn klassiek en jazz nog vele malen beter, aangezien het spelnivo daar meestal nog even iets hoger ligt dan bij de gemiddelde rockband. De meeste rockmuzikanten kunnen niet eens noten lezen.
Rap vind ik zelf ook niets. Beetje geblaat met wat teksten en tambo-effecten die (letterlijk) nergens op slaan. Maar ach.
Als ik een goede tekst wil horen, dan luister ik wel naar Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh
het mag dan wel geen niveau hebben, amusant is het wel.. dat kan je van jamai niet zeggen
quote:Dat wil ik misschien wel zo houden. Anders wordt ik net zo'n opgefokt (door de rap??) mannetje als jij.
Op vrijdag 11 april 2003 23:30 schreef Steve-O het volgende:[..]
Niet dus
Je weet er dus geen hol vanaf
quote:Ik kan er niet om lachen. Ik krijg altijd het gevoel van "Horen die mongolen niet achter de tralies thuis?" Maar ja, het celtekort zal ook in de States wel steeds erger worden, nou die criminelen zich door hun materiële en financiële welstand uit de bak weten te houden.
Op vrijdag 11 april 2003 23:51 schreef Graveworm het volgende:
ik kan altijd wel lachen om die zwoele negers.. je hebt altijd van die leuke typetjes.. zegmaar de grote boze neger "fuck you niggah, don't take shit mothafocka" en van die gladde dunne negers "uh uh yeah baby come'on" en dan nog van die hele kleine negertjes die erbij willen horen![]()
het mag dan wel geen niveau hebben, amusant is het wel.. dat kan je van jamai niet zeggen
quote:Graag gedaan. Man, wat een lang verhaal. In principe geef ik je gelijk.
Op zaterdag 12 april 2003 10:16 schreef BlackSheep het volgende:
dit is echt best een zinlose discussie, je kunt dit toch niet winnen, en dat is ook helemaal niet de bedoeling van smaak, die moet je niet opdringen, zelf ben ik veel meer thuis in rock, maar ik heb ook gewoon begrip voor mensen die van rap houden, en dan ga ik niet oordelen over de eerste post van dat et voor en van de ghettowijken is, dat kan misschien wel zo zijn, maar maakt et uit, die mensen hebben toch ook recht op muziek, en is het erg wat voor doelgroep je wilt bereiken, als je maar iets wil bereiken, in positieve zin dan, vind ik het al best goed, maar dat ben ik. en over dat aggressieve, het is maar hoe je er tegen aan kijkt, degene die rap goed vinden noemen het met gevoel en emotie, de mensen die rap slecht vinden, noemen het dan gelijk aggressie, en gaan zich dan alleen maar dichter bij hun genre houden, zo krijg je dus tegenculturen (sorry, pas maatschappijleer PTA gehad) in de muziekwereld, en daar komt dus die constante discussie van, als iedereen nou gewoon elkaars muziek ging respecteren en het niet gelijk betitelen met allerlei negatieve benamingen die voor het grootste deel niet eens te beargumenteren zijn omdat de persoon die dat zegt meestal niet eens thuis is in dat wereldje en dus helemaal geen rechts van spreken heeft. Ik vind het afzetten tegen andere muzieksoorten echt heel zinloos, ik kan niet ontkennen dat ik het zelf nooit doe, maar dit is dan altijd niet echt serieus, de enige reden die je mij kan geven om dat serieus te doen is mensen die doen alsof ze een muziekstijl mooi vinden, en gewoon erbij willen horen, in dat geval keur ik het goed, want ook al vind ik het dan fout om andere muziek af te kraken, als ze et doen om er bij te horen, vind ik dat vele malen fouter want dan is muziek in mijn ogen toch al al zijn glorie verloren dus veel zal mijn gedrag er dan toch niet meer aan kunnen verslechteren
dank u.
Ik ben dit topic begonnen om te zien hoeveel personen er impulsief op zouden reageren. En dat zijn er tot nu toe aardig wat geweest.
Kijk: ik mag m'n smaak niet opdringen. Maar de lieden die zich gedragen als ik net optekende denken mij, en alle anderen die het moeten horen hun smaak wel op te dringen. En dat werkt absoluut in tegengestelde richting. Vooral omdat ik gewoon niet van rap houd. Daar mag ik toch gewoon voor uitkomen? De rest doet dat ook.
Jurassic 5 en enige nummers van Mobb Deep zijn om aan te horen, maar om nou te zeggen dat zoveel inhoud heeft?
De teksten zijn best redelijk, maar toch ook niet echt wereldschokkend goed. Een vriendin van mij luistert heel veel naar , de wat minder bekende, hiphop en ik krijg toch zo heel wat mee van het genre naast dat ik zelf het nog wel eens probeer.
Muzikaal wordt er vrij weinig vernieuwd ook over de afgelopen jaren. Vooral de Neptunes beats wordt steeds meer een dogma in de hiphopwereld ( veel percussiedingetjes). De enige die ik dan nog enigzins waardeer (en dan vooral om dr vernieuwing en minder om haar eigen vocale inbreng) is Missy Eliott.
Verder denk ik dat veel mensen het met mij eens moeten zijn dat die 50 cent ook als rapper niet veel meer waard is. In zijn raps zit weinig vocale truucjes... ff offbeat rappen, verandering van toonhoogte. Het is zo verschrikkelijk monotoon, een probleem waar wel meer rappers aan lijden.
Ik zal wel weer schreeuwende in een woestijn ( van negers en nep-negers) zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 12-04-2003 12:20]
Om nog een ding te beantwoorden, hiphopartiesten spelen vaak wel degelijke een instrument, met name producers spelen vaak piano, waarom omdat hihphop net als elke andere muziek ook in de maat moet en de beste instumenten om daar voor te zorgen dat het in de maat gaat zijn gitaar en piano.
quote:Pas maar op ik weet waar je huis woont
Op zaterdag 12 april 2003 10:05 schreef luked45 het volgende:[..]
Dat wil ik misschien wel zo houden. Anders wordt ik net zo'n opgefokt (door de rap??) mannetje als jij.
opgefokt
Door rap
quote:... en ik weet hoe jouw naam heet. Zie je wel??!! Opgefokt dus!
Op zaterdag 12 april 2003 14:14 schreef Steve-O het volgende:[..]
Pas maar op ik weet waar je huis woont
opgefokt
Door rap
En dan beweert nog iedereen dat die arrogantie een act is. Komt-ie wel echt over. Dat was bijna dode nummer 4 op de lijst.
quote:Hehehe, geinig gezegd
* MarkzMan_X says:
affikken dit topic.
quote:Hej, een aanhanger
kortzichtigheid ten top
Topicstarter moet niet zo praten over rap, de enige rap die hij kent is waarschijnlijk die van de clips op tv. Dat is niet representatief voor de hele scene.
Maargoed. Hetgeen wat ik haat aan hiphop en rap is dat het meestal alleen om de tekst en zang draait. Volgens mij wordt er vaak niet zo veel tijd aan de rest van het nummer besteed (vooral nog aan de drums/beat, maar die is vaak ook heel het nummer hetzelfde). Er zit meestal niet iets in als een pakkende melodie, wat ik jammer vind. Bij Enimem is dat wel zo, en dat is volgens mij 1 ding waarom hij bekend is geworden. De nummers zijn vaak gewoon pakkend en er zit duidelijk een melodie in, iets wat ik vaak mis bij hiphop en rap.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-04-2003 17:27]
Rock is toch heel wat gevarieerder en er komt heel wat meer muzikaal talent bij kijken dan bij die simpele synthesiser beats.
Maar goed, ieder wat wils, ik ga weer het briljante Tool luisteren.
quote:Je mag zeker voor je mening uitkomen, maar doe dat dan wat genuanceerder. Van mij hoef je echt niet van hiphop te luisteren, maar lees je openingspost eens terug en beoordeel zelf eens wat voor onzin daar staat. Je argumentatie is nihil. Er staan een paar loze kreten en daar blijft het bij. Zoals je aan de post van Zander hebt kunnen zien kan je dit voor ieder genre ophouden. Jij hebt meer problemen met mensen die naar de muziek luisteren en daar heb je een sterotype beeld van.
Op zaterdag 12 april 2003 12:07 schreef luked45 het volgende:Ik ben dit topic begonnen om te zien hoeveel personen er impulsief op zouden reageren. En dat zijn er tot nu toe aardig wat geweest.
Kijk: ik mag m'n smaak niet opdringen. Maar de lieden die zich gedragen als ik net optekende denken mij, en alle anderen die het moeten horen hun smaak wel op te dringen. En dat werkt absoluut in tegengestelde richting. Vooral omdat ik gewoon niet van rap houd. Daar mag ik toch gewoon voor uitkomen? De rest doet dat ook.
quote:* Hap Hap
Op zaterdag 12 april 2003 17:10 schreef luked45 het volgende:[..]
... en ik weet hoe jouw naam heet. Zie je wel??!! Opgefokt dus!
Trouwens, Snoop Dogg reed vanmiddag met "wat vrienden" en z'n bodyguards (zelfde laken een pak denk ik wel) door L.A. Er kwam een wagen naast ze rijden en de Meester werd beschoten. Helaas misten ze hem. Een bodyguard ving de kogel op.En dan beweert nog iedereen dat die arrogantie een act is. Komt-ie wel echt over. Dat was bijna dode nummer 4 op de lijst.
Was sarcastisch bedoeld
quote:Yo, bro, no worries, ya know what I'm sayin'?
Op zaterdag 12 april 2003 18:42 schreef Steve-O het volgende:[..]
* Hap Hap
Was sarcastisch bedoeld
quote:De La Soul
Op zaterdag 12 april 2003 19:19 schreef luked45 het volgende:Yo, bro, no worries, ya know what I'm sayin'?
Laten we maar een punt achter dit topic zetten. Ik geef toe dat ik rap alleen ken (kan?!?!?) van MTV en TMF, de commerciële rap die eigenlijk een heleboel posters bagger vinden. Gelukkig, I am not alone.
Ik zal me t.z.t. wel eens in de "serieuze" rap storten.
Kan iemand een beginnende rap-luisteraar iets aanbevelen?(8>
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 19:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
De La Soul
Tribe Called Quest
Gang Starr
The Roots
Beatnuts
Blackalicious
quote:De La Soul en A Tribe called Quest ken ik al een tijdje. Dat vind ik niet verkeerd. Die was ik dus echt helemaal vergetten tussen de Nelly en al die andere commerciele bagger. Maar Gang Starr en The Roots zegt me niks. Ik ga op zoek.
Op zaterdag 12 april 2003 19:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
De La Soul
Tribe Called Quest
Gang Starr
The Roots
quote:Ja maar dit onderwerp gaat over rap.
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef Brennie het volgende:
In alle soorten muziekstijlen zitten briljante artiesten.
Maar goed, rap heeft vast ook wel z'n briljante artiesten.
Ik hoorde een keer op de radio een rapper, die had me toch een goede vondst gedaan!
Tenminste hij liep zó over van eigendunk, dan schrijf je vast wel je eigen teksten.
Maar wat had deze briljante artiest dus voor geniale tekst?
Die rapper had een vier-letter woord gevonden dat rijmt op chick!
En het briljante is nog wel dat dat woord perfect paste bij het buitengewoon originele onderwerp waarover hij rapte (coitus in da hoodus).
En die tekst werd ook nog eens 26x herhaald in een nummer van 3 minuten. Nou, dat doe je alleen als de tekst geniaal is toch?
Later kwam ik erachter dat collega rappers deze geniale vondst massaal hebben overgenomen. . Waarschijnlijk als eerbetoon, dus rappers zijn ook nog eens fijne mensen!
Hiphop/Rap
Van mij mag het hiphop gehalte op TMF van 70% naar 99%!!!
[Dit bericht is gewijzigd door MIC1_ op 31-10-2003 22:55]
quote:verpest de illusie nou niet
Op vrijdag 31 oktober 2003 22:54 schreef MIC1_ het volgende:
en geluk was die rapper niet representatief voor de rest van de rappers.
Oldskool is goed, maar dat nieuwe werk(vooral gangsta) vind ik helemaal nix. Maar zoals altijd is dit alleen maar mijn mening.
quote:Blijkbaar niet dus...
...en ik ken toch heel goed Engels.
Dus...
Heel soms zit er nog wel iets tussen met redelijke teksten ofzo, maar dat komt niet op tv of radio. En dat zijn vaak de minder bekende rappers. Toch is het niet mijn muziek.
quote:Misschien tijd om er een eens een mooi slotje op te gooien?
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef Seborik het volgende:
Tja, ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
quote:Zoals wel vaker demonstreert tranceptor hier weer zijn goede inzicht in muziek. En ik ben het hier grotendeels mee eens.
Op zaterdag 12 april 2003 12:13 schreef Tranceptor het volgende:
Zelfs goede hiphop heeft muzikaal weinig inhoud. Enkel taaltechnisch vindt de hiphop nog wel eens wat uit. Het negatieve imago dat het bij de mensen heeft is grotendeels te danken aan haar eigen negatieve teksten en negatieve uitstraling...Jurassic 5 en enige nummers van Mobb Deep zijn om aan te horen, maar om nou te zeggen dat zoveel inhoud heeft?
De teksten zijn best redelijk, maar toch ook niet echt wereldschokkend goed. Een vriendin van mij luistert heel veel naar , de wat minder bekende, hiphop en ik krijg toch zo heel wat mee van het genre naast dat ik zelf het nog wel eens probeer.
Muzikaal wordt er vrij weinig vernieuwd ook over de afgelopen jaren. Vooral de Neptunes beats wordt steeds meer een dogma in de hiphopwereld ( veel percussiedingetjes). De enige die ik dan nog enigzins waardeer (en dan vooral om dr vernieuwing en minder om haar eigen vocale inbreng) is Missy Eliott.
Verder denk ik dat veel mensen het met mij eens moeten zijn dat die 50 cent ook als rapper niet veel meer waard is. In zijn raps zit weinig vocale truucjes... ff offbeat rappen, verandering van toonhoogte. Het is zo verschrikkelijk monotoon, een probleem waar wel meer rappers aan lijden.
Ik zal wel weer schreeuwende in een woestijn ( van negers en nep-negers) zijn...
Roepen dat hiphop nog springlevend is en beter dan ooit terwijl er inmiddels bij de liefhebbers toch ook een gevoel moet knagen dat de gloriedagen toch weer ruimschoots achter ons liggen en dat het nu eenmaal vrij simplistische muziek is waar na 23 jaar de rek ook wel een beetje uit dreigt te zijn.... Get real niggaz!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |