quote:Ah, dus de LPF wil wèl (dol)graag regeren?
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef RoelerMF het volgende:
Ik denk inderdaad dat de LPF niet zal weigeren als het word uitgenodigd voor verkennende gesprekken met de formateurs. En terecht toch? Als partij streef je idealen na die je het best kan verwezenlijken als je zelf aan het stuur zit.
quote:Regeren ze dan
Op vrijdag 11 april 2003 00:40 schreef Wisp het volgende:[..]
ja en winny de jong, cor ebenhard etc etc
sinds de val regeren ze prima
quote:Er valt dan ook niets te regeren...
Op vrijdag 11 april 2003 00:40 schreef Wisp het volgende:
ja en winny de jong, cor ebenhard etc etcsinds de val regeren ze prima
quote:Typisch SP.... wanneer twee partijen aan het vechten zijn, zijn zij de hond (figuurlijk
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Studiegenoot van me (en bijzonder fanatiek SPer) is nu bezig met het schrijven van een paper waarin hij wil verklaren dat een staatsschuld juist GOED voor een land is, dus wellicht ben ik na het lezen daarvan helemaal 'bekeerd', maar ik heb nu toch de indruk dat we een paar miljard per jaar beter direct zouden kunnen gebruiken in onderwijs e.d. dan dat je er de economie mee stimuleert. En dan ben ik eerder voor staatsschuldaflossing op de middellange termijn die allerlei andere verlichtingen mogelijk maakt dan op korte termijn wat simpele investeringen.
quote:waar het in het kort op neer komt:
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Studiegenoot van me (en bijzonder fanatiek SPer) is nu bezig met het schrijven van een paper waarin hij wil verklaren dat een staatsschuld juist GOED voor een land is, dus wellicht ben ik na het lezen daarvan helemaal 'bekeerd', maar ik heb nu toch de indruk dat we een paar miljard per jaar beter direct zouden kunnen gebruiken in onderwijs e.d. dan dat je er de economie mee stimuleert. En dan ben ik eerder voor staatsschuldaflossing op de middellange termijn die allerlei andere verlichtingen mogelijk maakt dan op korte termijn wat simpele investeringen.
quote:jup
Op vrijdag 11 april 2003 00:41 schreef gelly het volgende:
Regeren ze dan
quote:Nee, maar partijen als de VVD willen dat soort regels afschaffen. Maar bijv. GroenLinks en SP vinden dat economische groei niet ten koste van het milieu mag gaan. En daar ben ik het helemaal mee eens.
Op vrijdag 11 april 2003 00:40 schreef WeirdMicky het volgende:
regels zijn vaak star, niet flexibel en per situatie (of bedrijf) verschillend. hoe meer klemmende regels, hoe minder gunstig economisch klimaatverder is het natuurlijk beter voor het milieu, daarvoor bestaan al regels
quote:Bron?
maar de PvdA wil juist de bedrijven meer belasten, en is helemaal niet zo 'liberaal' als jij nu beweert
quote:dat maakt weinig uit, het vertrouwen in de regering is al flink ingekrompen, als je dan weer in zee gaat met de partij die daar de oorzaak voor... tsja... dan zakt et vertrouwen helemaal
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef Wisp het volgende:[..]
de aanleiding waren een paar amateurs binnen LPF, die nu weg zijn
en toch kan ik me herinneren dat Balkenende zei dat een kabinet met de LPF "ongeloofwaardig" zou zijn. Lijkt me sterk dat hij het vertrouwen in de regering op het spel zet
quote:Niet enkelt deze twee personen. Ook een stel machtsgeile puppies zijn afgedropen. Het is achteraf ook wel te verklaren waarom het zo mis ging bij de LPF. Tijdens mijn psychologie lessen stond het verhaal globaal precies zo beschreven zoals het op het binnenhof gebeurde, ideaal vergelijkingsmateriaal was dat
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Farzin het volgende:[..]
Yeah right. Het kwam alleen door Bomhoff en Heinsbroek, en die zijn nu weg. Niets aan het handje.
quote:Dan heb ik er bar weinig van gemerkt. Op een paar uitspraken (doodstraf, ritueel) van Nawijn na, maar ach, als je dat al regeren noemt...
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef Wisp het volgende:
jup
[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 11-04-2003 00:43]
quote:Jahoor. Alleen zelden erg politiek beladen onderwerpen, dat mag niet van de Kamer.
Op vrijdag 11 april 2003 00:41 schreef gelly het volgende:Regeren ze dan
quote:een beetje zelfrespect hebben ze hopenlijk wel...
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef RoelerMF het volgende:[..]
Ik denk inderdaad dat de LPF niet zal weigeren als het word uitgenodigd voor verkennende gesprekken met de formateurs. En terecht toch? Als partij streef je idealen na die je het best kan verwezenlijken als je zelf aan het stuur zit.
Gevolg 1. LPF zal groeien, als enige rechtse oppositiepartij.
Gevolg 2. SP, PvdA, GroenLinks, D66 vormen een schaduwkabinet - wat na twee jaar weer opgeheven wordt, omdat de partijen zich natuurlijk ook t.o.v. elkaar profileren moeten.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:40 schreef Wisp het volgende:[..]
ja en winny de jong, cor ebenhard etc etc
sinds de val regeren ze prima niet!
quote:En de mensen die nu in die LPF zitten zijn niet machtsgeil?
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef RoelerMF het volgende:
Niet enkelt deze twee personen. Ook een stel machtsgeile puppies zijn afgedropen. Het is achteraf ook wel te verklaren waarom het zo mis ging bij de LPF. Tijdens mijn psychologie lessen stond het verhaal globaal precies zo beschreven zoals het op het binnenhof gebeurde, ideaal vergelijkingsmateriaal was dat
quote:ze zijn dan ook demissionair.
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef Farzin het volgende:
Dan heb ik er bar weinig van gemerkt. Op een paar uitspraken (doodstraf, ritueel) van Nawijn na, maar ach, als je dat al regeren noemt...
quote:Ja, ze doen dus geen flikker
Op vrijdag 11 april 2003 00:44 schreef Wisp het volgende:[..]
ze zijn dan ook demissionair.
quote:niet meer dan normaal
Op vrijdag 11 april 2003 00:43 schreef Farzin het volgende:
En de mensen die nu in die LPF zitten zijn niet machtsgeil?
quote:jawel, maar niet zo actief als normaal.. de lopende zaken worden gewoon bestuurd, alleen worden er geen ingrijpende beslissingen genomen
Op vrijdag 11 april 2003 00:45 schreef gelly het volgende:
Ja, ze doen dus geen flikker
quote:Nawijn is "normaal"?
Op vrijdag 11 april 2003 00:45 schreef Wisp het volgende:
niet meer dan normaal
quote:daarom is het ook heel nuttig om nu weer gewoon verder te gaan
Op vrijdag 11 april 2003 00:44 schreef Wisp het volgende:[..]
ze zijn dan ook demissionair.
quote:Tsja, geen wonder dat de LPF het volgens jou "goed" doet. Paars heeft het land ook acht jaar "goed" bestuurd, terwijl het kabinet niet eens demissionair was.
Op vrijdag 11 april 2003 00:46 schreef Wisp het volgende:
jawel, maar niet zo actief als normaal.. de lopende zaken worden gewoon bestuurd, alleen worden er geen ingrijpende beslissingen genomen
quote:Als ze die regels wilden afschaffen, hadden ze de afgelopen jaaaren dat ze regeerden zich daarvoor wel iets harder kunnen maken, maar de noodzakelijke regels zijn ook zij het mee eens.
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef Farzin het volgende:[..]
Nee, maar partijen als de VVD willen dat soort regels afschaffen. Maar bijv. GroenLinks en SP vinden dat economische groei niet ten koste van het milieu mag gaan. En daar ben ik het helemaal mee eens.
[..]Bron?
want als je op die manier redeneert, kan je ook zeggen: "bij groenlinks gaat elk stukje milieu voor de economie"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |