abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9710390
Maar even opnieuw. Maar nu met inhoudelijke reacties. .
pi_9710399
-edit- verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-04-2003 23:56]

pi_9710402

ik zou bijna denken dat Al-Sahaf weer is opgedoken

pi_9710409
Zijn er hier echt mensen die vinden dat het niet de schuld van het CDA is. Zelfs Donner schijnt woedend op Balkenende geworden te zijn.
pi_9710417
Herhaling van mijn sluitpost: Een nieuw topic mag, als het iets inhoudelijker wordt en een beetje minder persoonlijk.

We hebben ruim 300 posts de kans gehad de emoties te laten gaan, nu graag zonder het bashen van elkaar en politici.

pi_9710425
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:54 schreef SCH het volgende:
Zijn er hier echt mensen die vinden dat het niet de schuld van het CDA is.
bijna iedereen
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  donderdag 10 april 2003 @ 23:55:56 #7
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9710436
kom d'r net achter dat zelfs IK m'n vertrouwen in de politiek kwijt ben. wordt nog leuk...
(ik had behoorlijk wat vertrouwen in deze heren voor de duidelijkheid).

(acceptabel?)

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_9710438
Heel goed. Als men het niet eens wordt over de financieeleconomische paragraaf, en als er ook niet bij beide partijen de wil en het vertrouwen is om het in de nabije toekomst wél eens te worden, dan wordt het tijd om eens andere mogelijkheden onder de loep te nemen!

Had wat mij betreft al een tijd geleden duidelijk kunnen zijn! .

donderdag 10 april 2003 @ 23:56:09 #9
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9710440
quote:
Zijn er hier echt mensen die vinden dat het niet de schuld van het CDA is. Zelfs Donner schijnt woedend op Balkenende geworden te zijn.
Is dat zo? Ik dacht eigenlijk dat-ie een pop van Donner was.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_9710441
quote:
Het zou me niet eens verbazen als PvdA het idee om deze formatie te laten mislukken al vanaf het begin in hun hoofd hadden.
pi_9710448
quote:
Schijn he. De schijn dat de pvda zou regeren was er ook.
/0
pi_9710465
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:56 schreef fokje het volgende:

[..]

Het zou me niet eens verbazen als PvdA het idee om deze formatie te laten mislukken al vanaf het begin in hun hoofd hadden.

Ik denk niet dat je kan beweren dat de PvdA niet haar best heeft gedaan om er wat van te maken. De onwil zat toch echt bij het CDA.
pi_9710473
quote:
ooit zullen ze erachter komen .
  donderdag 10 april 2003 @ 23:57:31 #14
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9710475
quote:

[..]

ik denk dat je PvdA met CDA moet vervangen. Of denk je dit echt? welke machtsbasis, motief of intentie zou de PvdA moeten hebben om dit te doen dan?
  donderdag 10 april 2003 @ 23:57:39 #15
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_9710479
Achja..
Straks mogen we weer stemmen als t zo door gaat.
Wat gaat het toch lekker in die politiek van ons..
Soms zou je toch bijna denken dat je er net zo goed een stel chimpasees neer zou kunnen zetten..
pi_9710481
quote:
De pvda kan niet eens regeren als het wat minder gaat met de economie, ze hebben alleen deze onderhandelingen gehad zodat balkenende de schuld kon krijgen
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_9710484
quote:

[..]

Het zou me niet eens verbazen als PvdA cda het idee om deze formatie te laten mislukken al vanaf het begin in hun hoofd hadden.

pi_9710501
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:57 schreef -Mk- het volgende:
ooit zullen ze erachter komen .
als ik dement ben misschien
pi_9710502
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:57 schreef kingmob het volgende:

[..]

ik denk dat je PvdA met CDA moet vervangen. Of denk je dit echt? welke machtsbasis, motief of intentie zou de PvdA moeten hebben om dit te doen dan?

Omdat het nu gewoon wat veiliger is voor een partij in deze tijd om in de oppositie te zitten.
pi_9710503
OMG, nu gaat de FNV weer staken enzo, eikels.
pi_9710507
jop friszo @ nederland 2 nu

is alweer weg, heb maar 5 sec gehoord, dus kan niet navertellen

[Dit bericht is gewijzigd door gunhead op 10-04-2003 23:59]

pi_9710516
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:58 schreef NightH4wk het volgende:
aanstellers
  donderdag 10 april 2003 @ 23:59:33 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9710520
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:55 schreef Wisp het volgende:
bijna iedereen
.. Zeer zeker niet. Het was duidelijk dat CDA niet wilde dat het zou lukken. Straks krijgen we de ellende weer van VVD en LPF erbij ofzo en dan heb je de poppen aan het dansen. Kunnen we weer verder gaan met de kleuterklas op het binnenhof. Ik denk trouwens dat PVDA er zelfs beter aan doet door niet in de regering te gaan zitten want dit wordt een tijdperk waarin het alleen maar slechter kan gaan. Dus CDA over 4 jaar de helft van de zetels kwijt en PVDA steviger dan ooit in het zadel met misschien wel GL en SP !
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_9710521
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:58 schreef Wisp het volgende:

[..]

als ik dement ben misschien

Ik hoop het voor je .
pi_9710524
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:57 schreef tummeke het volgende:
Achja..
Straks mogen we weer stemmen als t zo door gaat.
Wat gaat het toch lekker in die politiek van ons..
Soms zou je toch bijna denken dat je er net zo goed een stel chimpasees neer zou kunnen zetten..
Opnieuw stemmen gaat echt niet gebeuren. Dan zie ik het nog eerder gebeuren dat CDA en PvdA opnieuw om de tafel gaan zitten. Maar het zal wel CDA/VVD of CDA/VVD/LPF worden.
  donderdag 10 april 2003 @ 23:59:50 #26
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_9710526
quote:

[..]

cda bedoel je
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:00:06 #27
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9710530
Ik heb in deel 1 een prachtig voorstel gedaan om zowel de PvdA als de CDA op te splitsen, om dit soort gedoe te voorkomen.

Ik wil instemmingen!

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_9710534
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:59 schreef Wisp het volgende:

[..]

aanstellers

FNV heeft teveel macht gekregen, een normale vakbond kan nog wel maar dit niet.
pi_9710537
LPF heb je nu veel minder last van.
pi_9710545
Ik vind het een dapper en slim besluit van Balkenende.

Een van de weinige die landsbelang voor partijbelang zetten. Zou Bos nooit hebben gedaan...

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_9710551
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:58 schreef NightH4wk het volgende:
Ja, schandelijk
pi_9710554
Mischien dat CDA wel gewoon Balkenende opzij zet, en alsnog met PvdA gaat. Zelfs z'n eigen achterban ziet hem niet meer zitten.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:01:09 #33
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9710556
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:57 schreef Wisp het volgende:

[..]

De pvda kan niet eens regeren als het wat minder gaat met de economie, ze hebben alleen deze onderhandelingen gehad zodat balkenende de schuld kon krijgen

* kingmob houdt zich in....

(verzoek om alsjeblieft gewoon je mond te houden. Dat je een diepe wrok hebt jegens de PvdA is nu wel duidelijk)

/ontopic. Now what? als het CDA-VVD-LPF wordt komen d'r rellen. zo niet, dan ga ik dat zelf wel doen. met hun 'luisteren naar de kiezer'.
nieuwe verkiezingen lijkt me ook niet echt nuttig. naast wat zetels weg bij CDA en PvdA zullen er volgens mij geen andere coalitiemogelijkheden komen.

pi_9710563
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:56 schreef DennisMoore het volgende:
Heel goed. Als men het niet eens wordt over de financieeleconomische paragraaf, en als er ook niet bij beide partijen de wil en het vertrouwen is om het in de nabije toekomst wél eens te worden, dan wordt het tijd om eens andere mogelijkheden onder de loep te nemen!

Had wat mij betreft al een tijd geleden duidelijk kunnen zijn! .

Idd, hier sluit ik me helemaal bij aan. Mensen die zeuren dat de PVDA persé in de regering moet, denken er zeker niet bij na dat deze coalitie niet werkt in deze tijd. VVD en CDA zitten een stuk dichter bij elkaar, dus is dat kabinet beter voor Nederland op dit moment. Waar ik het ook mee eens ben, is dat Balkenende eerder had moeten stoppen ipv de PVDA steeds aan het lijntje te houden...
pi_9710577
quote:
Ik vind dat Bos ook niet zo geweldig duidelijk is over waar het geld dan vandaan moet komen. Gegeven hoe dit gelopen is ben ik best bereid om de schuld voor een groot deel bij het CDA te leggen, maar ik kan me niet onttrekken aan de gedachte dat de PvdA eigenlijk ook helemaal geen zin heeft om verantwoordelijk te gaan zijn in de aankomende economisch slechte periode.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:02:08 #36
9902 Lestat
the vampire...
pi_9710584
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:00 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het een dapper en slim besluit van Balkenende.

Een van de weinige die landsbelang voor partijbelang zetten. Zou Bos nooit hebben gedaan...

Ja wat Balkenende met de economie wilde was zeker in het landsbelang. Dat er nu in de verste verte nog geen nieuwe regering is geformeerd is zeker in het landsbelang. Maak eens contact met de realiteit jongen.
Memento Mori
pi_9710596
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:01 schreef MelkKoe het volgende:
Mischien dat CDA wel gewoon Balkenende opzij zet, en alsnog met PvdA gaat. Zelfs z'n eigen achterban ziet hem niet meer zitten.
Ik heb een heel klein beetje hoop dat de pleuris in die partij uitbreekt, en dat Balkenende en Verhagen aan de kant worden geschoven. Maar dat zal wel valse hoop zijn...
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:02:51 #38
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_9710598
Tis wel heel erg naief om te denken dat PvdA alleen maar hun best hebben gedaan om een regering te maken en dat CDA het alleen maar probeerde tegen te houden!

[Dit bericht is gewijzigd door DaMayan op 11-04-2003 00:03]

One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_9710600
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:01 schreef MelkKoe het volgende:
dat zou ook een oplossing zijn. ik begin me alleen wel af te vragen wie we dan weer als premier zullen krijgen...
pi_9710604
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:56 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik dacht eigenlijk dat-ie een pop van Donner was.

Is ie ook - daarom was Donner ook zo kwaad dat hij de foute keuze maakt en voor zijn NSB-vrienden binnen de partij heeft gekozen. Ik gebruik die term bewust om dat ik het echt zo ervaar. Onder aanvoering van Henk de Haan en Cees van der Knaap is al het mogelijke gedaan om deze formatie te laten mislukken. Vanaf het begin. Zij willen eigenlijk ook wel van Balkenende af maar zo ver reikt hun macht niet. Zij hebben binnen de fractie gelobbied en steeds meer steun gekregen en zijn vanavond met een voorstel gekomen waarvan ze wisten dat het nooit aanvaard zou worden. Donner wist daar niks van en voelt zich uiteraard behoorlijk genaaid.

Het is ook een grote motie van wantrouwen van het CDA tegen alle kiezers als je zolang de boel ophoudt terwijl je vanaf het begin weet dat je het niet tot een goed einde wil brengen.

Uiteindelijk ben ik er heel blij mee. Het zal voor de PvdA heel goed zijn in de oppositie te gaan. En deze stap van vanavond heeft eigenlijk het premierschap van Wouter Bos in 2006 of 2007 ingeleid. Dan zullen de rechtse partijen de rekening gepresenteerd krijgen van de financiele chaos in ons land. Dat is evident.

pi_9710605
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:02 schreef Lestat het volgende:

Ja wat Balkenende met de economie wilde was zeker in het landsbelang. Dat er nu in de verste verte nog geen nieuwe regering is geformeerd is zeker in het landsbelang. Maak eens contact met de realiteit jongen.

Hoezo in de verste verte niet?

Effe de VVD wat leuke ministersposten beloven, en ze kunnen zo verder waar ze nu mee bezig zijn.

vrijdag 11 april 2003 @ 00:03:19 #42
11923 I.R.Baboon
pi_9710608
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:00 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja, schandelijk

het helpt iig niet om de economie vooruit te helpen.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:03:51 #43
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_9710615
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Opnieuw stemmen gaat echt niet gebeuren. Dan zie ik het nog eerder gebeuren dat CDA en PvdA opnieuw om de tafel gaan zitten. Maar het zal wel CDA/VVD of CDA/VVD/LPF worden.

Tsjah, dat zou ik zeker niet erg vinden. Heb zelf op VVD gestemt, en vind het dus alleen maar prachtig als ze in de formatie komen..
Maar wel jammer dat het zo moet dan. Blijf t toch aparte figuren vinden die JanPeter en Wouter..
pi_9710619
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:02 schreef Kozzmic het volgende:

Ik heb een heel klein beetje hoop dat de pleuris in die partij uitbreekt, en dat Balkenende en Verhagen aan de kant worden geschoven. Maar dat zal wel valse hoop zijn...

Valse hoop! .
CDA is een vrij hechte club.
pi_9710632
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:02 schreef Lestat het volgende:

[..]

Dat er nu in de verste verte nog geen nieuwe regering is geformeerd is zeker in het landsbelang.

Dat ze nu met de VVD gaan is in het landsbelang. In financieel moeilijke tijden heb je nu eenmaal een regering nodig die niet een majorette is van de vakbonden zodat er tenminste een paar harde maatregelen genomen kunnen worden.
quote:
Maak eens contact met de realiteit jongen.
Sorry hoor, maar het is allemaal nog zo vers...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:05:06 #46
11923 I.R.Baboon
pi_9710639
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Is ie ook - daarom was Donner ook zo kwaad dat hij de foute keuze maakt en voor zijn NSB-vrienden binnen de partij heeft gekozen. Ik gebruik die term bewust om dat ik het echt zo ervaar. Onder aanvoering van Henk de Haan en Cees van der Knaap is al het mogelijke gedaan om deze formatie te laten mislukken. Vanaf het begin. Zij willen eigenlijk ook wel van Balkenende af maar zo ver reikt hun macht niet. Zij hebben binnen de fractie gelobbied en steeds meer steun gekregen en zijn vanavond met een voorstel gekomen waarvan ze wisten dat het nooit aanvaard zou worden. Donner wist daar niks van en voelt zich uiteraard behoorlijk genaaid.

Het is ook een grote motie van wantrouwen van het CDA tegen alle kiezers als je zolang de boel ophoudt terwijl je vanaf het begin weet dat je het niet tot een goed einde wil brengen.

Uiteindelijk ben ik er heel blij mee. Het zal voor de PvdA heel goed zijn in de oppositie te gaan. En deze stap van vanavond heeft eigenlijk het premierschap van Wouter Bos in 2006 of 2007 ingeleid. Dan zullen de rechtse partijen de rekening gepresenteerd krijgen van de financiele chaos in ons land. Dat is evident.

Zou niet hetzelfde bij de PvdA kunnen gebeuren, SCH. Ook in de PvdA is Bos al een paar keer op 'minor issues' teruggefloten, en ik kan me best indenken dat dat een keer bij iets belangrijks zou kunnen gebeuren.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:05:22 #47
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9710643
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Valse hoop! .

ja, JP is helemaal niet omstreden aan de 'macht' gekomen ofzo . ben je dat echt nu alweer vergeten?
pi_9710645
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoezo in de verste verte niet?

Effe de VVD wat leuke ministersposten beloven, en ze kunnen zo verder waar ze nu mee bezig zijn.

Als de VVD Economische Zaken en Financiën krijgt ben ik errug blij, en heb zin in de volgende 4 jaar.
pi_9710647
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:01 schreef kingmob het volgende:
* kingmob houdt zich in....

(verzoek om alsjeblieft gewoon je mond te houden. Dat je een diepe wrok hebt jegens de PvdA is nu wel duidelijk)

Nee hoor, maar je moet gewoon objectief de situatie bekijken en vaststellen dat PvdA niet goed kan regeren wanneer het minder gaat met de economie. Dat is elke keer zo geweest in de geschiedenis, dan mag een rechts kabinet de boel opbouwen.
quote:
/ontopic. Now what? als het CDA-VVD-LPF wordt komen d'r rellen. zo niet, dan ga ik dat zelf wel doen.
Ook al zo'n volkert wannabe?
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:06:19 #50
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9710656
Eigen schuld dikke bult van leugenaar Bos. Zo werd hij zelfs door z'n eigen achterban genoemd, en terecht.

Tijd voor daadkracht, Gerrit welkom in ons midden.

Wij zijn tegen het terrorisme, wij steunen Bush ! ! !
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:06:37 #51
19902 Hymn
CG Artist
pi_9710667
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:05 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Als de VVD Economische Zaken en Financiën krijgt ben ik errug blij, en heb zin in de volgende 4 jaar.

zolang de VVD onderwijs maar niet krijgt, ik wil toch wel heel graag mijn HBO studie kunnen afmaken
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:06:49 #52
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9710673
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:05 schreef Wisp het volgende:
knip flauwekul
why god why?
pi_9710675
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:05 schreef Wisp het volgende:

Ook al zo'n volkert wannabe?

Echt, ik zeg het nog maar een keer, kijk eens verder dan je neus lang is.
pi_9710676
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Valse hoop! .

Hebben we gemerkt de afgelopen jaren.
Jij kent je partij echt niet joh. Het rommelt daar aan alle kanten. Zeker na vanavond. De linkerclub olv Gerda Verburg zal woest zijn.
pi_9710679
maargoed, pvda heeft de boel lang genoeg opgehouden, we kunnen nu weer snel aan het werk met vvd en lpf, het regeerakkoord ligt er nog dus dat moet binnen 2 weken gebeurd kunnen zijn
pi_9710680
quote:

Financiën zullen ze vast wel krijgen.

Met een Jorritsma was ik nou niet zo blij... Dan liever Joop Wijn! .

pi_9710683
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:06 schreef Hymn het volgende:

[..]

zolang de VVD onderwijs maar niet krijgt, ik wil toch wel heel graag mijn HBO studie kunnen afmaken

Yep, die is voor de CDA, en ik ben ook tegen bezuinegingen op onderwijs.
pi_9710687
quote:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet, staatsschuld aflossen is leuk in economisch goede tijden. Maar als alles in de put zit zal je toch echt actief moeten mee helpen om te groeien.
pi_9710690
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:07 schreef Wisp het volgende:
maargoed, pvda heeft de boel lang genoeg opgehouden, we kunnen nu weer snel aan het werk met vvd en lpf, het regeerakkoord ligt er nog dus dat moet binnen 2 weken gebeurd kunnen zijn
Droom lekker verder joh .
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:08:35 #60
45511 TimmyAsd
pi_9710701
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:06 schreef Steinkogler het volgende:
Eigen schuld dikke bult van leugenaar Bos. Zo werd hij zelfs door z'n eigen achterban genoemd, en terecht.

ow ow ow
pi_9710706
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:07 schreef Wisp het volgende:
Als Zalm een beetje meewerkt, dan moet 2 weken te doen zijn ja. .
pi_9710707
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Financiën zullen ze vast wel krijgen.

Met een Jorritsma was ik nou niet zo blij... Dan liever Joop Wijn! .

, door over Jorritsma te beginnen verpest je m'n avond, want idd die was niet helemaal goed. Maar gelukkig komt die niet meer op zo'n post hopelijk.
pi_9710708
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:05 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Zou niet hetzelfde bij de PvdA kunnen gebeuren, SCH. Ook in de PvdA is Bos al een paar keer op 'minor issues' teruggefloten, en ik kan me best indenken dat dat een keer bij iets belangrijks zou kunnen gebeuren.

Nou het verschil is dat het bij het CDA vanaf het begin is gebeurd, de sabotage. De PvdA is serieus met deze formatie bezig geweest - inhoudelijk. Balkenende kwam in een fractie waar een groep morrenden zat die maar 1 ding uitstraalde: kappen hiermee. Dat is een wezenlijk verschil.
pi_9710715
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:07 schreef -Mk- het volgende:
Droom lekker verder joh .

Als je nou eens zegt wat er volgens jou niet klopt ipv domweg te gaan flamen.

pi_9710716
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als Zalm een beetje meewerkt, dan moet 2 weken te doen zijn ja. .

Regeerakkoord hebben ze nog, alleen een beetje editen in het voordeel van VVD/CDA.
pi_9710723
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:06 schreef Steinkogler het volgende:

denk niet dat de pvda achterban nou zo'n fan is van ex pvda lid zalm
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:09:27 #67
9902 Lestat
the vampire...
pi_9710724
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:04 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat ze nu met de VVD gaan is in het landsbelang. In financieel moeilijke tijden heb je nu eenmaal een regering nodig die niet een majorette is van de vakbonden zodat er tenminste een paar harde maatregelen genomen kunnen worden.
[..]

Wie heeft jou ooit ingefluisterd dat alle VVD en CDA denkbeelden ten alle tijden goed zijn voor de economie, ongeacht wat het CPB en onafhankelijke economen zeggen?
Memento Mori
pi_9710741
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:09 schreef Wisp het volgende:

[..]

Als je nou eens zegt wat er volgens jou niet klopt ipv domweg te gaan flamen.

Het volk wil de LPF niet.
pi_9710746
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:09 schreef Lestat het volgende:

[..]

Wie heeft jou ooit ingefluisterd dat alle VVD en CDA denkbeelden ten alle tijden goed zijn voor de economie, ongeacht wat het CPB en onafhankelijke economen zeggen?

Die verkeerde dingen die de CPB zei komen omdat de PVDA lasterenverzwaringen wou, en dat wil de VVD niet, lees dan ook de nieuws.

[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 11-04-2003 00:10]

pi_9710747
Ik voorspel echt nieuwe verkiezingen, het kan bijna niet anders. Of een nieuwe ronde CDA/PvdA met nieuwe informateurs.

Bij nieuwe verkiezingen zal de PvdA wel de grootste worden want mensen zijn echt niet zo dom dat ze dit van het CDA pikken.

vrijdag 11 april 2003 @ 00:10:29 #71
11923 I.R.Baboon
pi_9710748
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou het verschil is dat het bij het CDA vanaf het begin is gebeurd, de sabotage. De PvdA is serieus met deze formatie bezig geweest - inhoudelijk. Balkenende kwam in een fractie waar een groep morrenden zat die maar 1 ding uitstraalde: kappen hiermee. Dat is een wezenlijk verschil.

Ja, ik ben niet zo into het CDA, dus dat neem ik maar gewoon aan van je. Maar ik neem aan dat Bos ook behoorlijk Not Amused was toen ie zich in allerlei bochten moest wringen om zijn patriottoestemming terug te draaien.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:10:46 #72
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9710754
PvdA SP en Groen Links in de oppositie...........brrrrr, dat gun je zelfs de regering in Moskou nog niet.
pi_9710756
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef -Mk- het volgende:
Ze hebben samen een meerderheid, zo werkt de democratie
pi_9710767
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef -Mk- het volgende:

Het volk heeft de LPF toch een aantal zetels gegeven. .
pi_9710770
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef Steinkogler het volgende:
PvdA SP en Groen Links in de oppositie...........brrrrr, dat gun je zelfs de regering in Moskou nog niet.
Verbieden dan maar.
pi_9710773
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef Wisp het volgende:

[..]

Als dit kabinet wordt voortgezet, dan breekt echt de pleuris uit. Demonstraties, stakingen etcetera. Dat wil je toch ook niet?
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:12:05 #77
3542 Gia
User under construction
pi_9710782
Ik hoopte meteen na de verkiezingen al op een CDA-VVD-LPF coalitie. Maar ja, PvdA was de tweede partij dus moest Balkie het toch eerst voor de schijn proberen.

Ben dus wel blij dat dit in elk geval niet doorgaat.

pi_9710783
laat ik eens een ander balletje opgooien.
ik constateer dat:
-de economie op zijn gat ligt.
-dit snel opgelost kan worden, maar dat gigantisch hard aankomt bij vooral de minima
-dit beter opgelost kan worden, maar gigantisch lang gaat duren
-daarom er geen fatsoenlijke coalitie meer te bedenken is
-nieuwe verkiezingen ongewenst lijken.
wordt dus tijd voor een zakenkabinet
pi_9710784
quote:
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:12:23 #80
45511 TimmyAsd
pi_9710785
quote:

[..]

lekkere democratie als het volk lpf niet wil, maar het toch krijgt
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:12:44 #81
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9710794
quote:
PvdA-VVD-D'66 ook, hoor.
pi_9710795
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:11 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het volk heeft de LPF toch een aantal zetels gegeven. .

Voor de liefhebbers:

pi_9710798
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:11 schreef SCH het volgende:
Als dit kabinet wordt voortgezet, dan breekt echt de pleuris uit. Demonstraties, stakingen etcetera. Dat wil je toch ook niet?
Ze doen maar, de meeste van die relschoppers zitten zich nog te schamen vanwege die anti-vs demonstraties

lpf heeft toch bijna geen invloed, ik zie het probleem niet

vrijdag 11 april 2003 @ 00:13:10 #84
45511 TimmyAsd
pi_9710806
quote:

[..]

zou dit echt gebeuren?
pi_9710808
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Voor de liefhebbers:

[afbeelding]

Wat is dat voor gat onder die zwarte haren?
pi_9710810
quote:

[..]

Voor de liefhebbers:

[afbeelding]

weghalen aub.
pi_9710812
quote:

[..]

Ja die linxen kunnen slecht tegen verlies.
pi_9710815
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

lekkere democratie als het volk lpf niet wil, maar het toch krijgt

Het volk wil een regering die een meerderheid heeft.

CDA+VVD+LPF = meerderheid

vrijdag 11 april 2003 @ 00:13:40 #89
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_9710820
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef SCH het volgende:
Ik voorspel echt nieuwe verkiezingen, het kan bijna niet anders. Of een nieuwe ronde CDA/PvdA met nieuwe informateurs.

Bij nieuwe verkiezingen zal de PvdA wel de grootste worden want mensen zijn echt niet zo dom dat ze dit van het CDA pikken.

doe dat tweede maar niet ... dan nog liever nieuwe verkiezingen ofzo ..
pi_9710821
quote:
Voor de liefhebbers:

[afbeelding]

matje..

dat zie ik toch liever dan die zeikerige kop van halsema

vrijdag 11 april 2003 @ 00:13:45 #91
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9710823
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:03 schreef SCH het volgende:

[quote]Is ie ook - daarom was Donner ook zo kwaad dat hij de foute keuze maakt en voor zijn NSB-vrienden binnen de partij heeft gekozen.

Heel fout om nutteloos verwijzingen naar de WOII te maken LN
quote:
Ik gebruik die term bewust om dat ik het echt zo ervaar. Onder aanvoering van Henk de Haan en Cees van der Knaap is al het mogelijke gedaan om deze formatie te laten mislukken. Vanaf het begin. Zij willen eigenlijk ook wel van Balkenende af maar zo ver reikt hun macht niet. Zij hebben binnen de fractie gelobbied en steeds meer steun gekregen en zijn vanavond met een voorstel gekomen waarvan ze wisten dat het nooit aanvaard zou worden. Donner wist daar niks van en voelt zich uiteraard behoorlijk genaaid.
Heb je dat van dezelfde informant die ook beweerde dat Hind Idols ging winnen?
quote:
Inderdaad, maar op aandringn van "de stem van de kiezers" moesten deze bij voorbaat mislukte onderhandelingen toch beginnen. Is het dan wel echt de schuld van het CDA? Volgens mij zijn ze medeschuldig, maar niet volledig verantwoordelijk.
quote:
Uiteindelijk ben ik er heel blij mee. Het zal voor de PvdA heel goed zijn in de oppositie te gaan. En deze stap van vanavond heeft eigenlijk het premierschap van Wouter Bos in 2006 of 2007 ingeleid.
Onmogelijk, Balkende zit nog wel 8 jaar Wouter Bos is daarnaast totaal niet geschikt als MP van dit land. Een leuk koppie maakt nog geen groot leider, en daarnaast moet die dan wel eerst ze stropdassen uit de kast zoeken.
quote:
Dan zullen de rechtse partijen de rekening gepresenteerd krijgen van de financiele chaos in ons land. Dat is evident.
CDA kabinetten staan altijd garant voor bezuinigingen aangezien de PvdA kabinetten die ervoor zaten ineens zaten te spelen met het geld. Je ziet gewoon de tendens terug, over een jaar of 8 mag de PvdA zich weer eens melden.
»» Democracy is so overrated »»
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:14:11 #92
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9710830
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef Gia het volgende:
Ik hoopte meteen na de verkiezingen al op een CDA-VVD-LPF coalitie. Maar ja, PvdA was de tweede partij dus moest Balkie het toch eerst voor de schijn proberen.

Ben dus wel blij dat dit in elk geval niet doorgaat.

Gelukkig houdt JP z'n woord wel en bedriegt hij de kiezer niet. Hij heeft altijd gezegd samen met de VVD te gaan regeren. Wat een held is JP, mijn stem krijgt ie zolang ik leef.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:14:16 #93
45511 TimmyAsd
pi_9710833
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef Wisp het volgende:

[..]

...de meeste van die relschoppers zitten zich nog te schamen vanwege die anti-vs demonstraties

GVD!
pi_9710835
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:13 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

zou dit echt gebeuren?

Ja - tuurlijk. Het zal economisch zo slecht gaan, de minder rijken zullen zo snel inleveren en bovendien alleen al de manier waarop het volk zich verraden zal voelen. Dat gaat helemaal mis. Vrees ik.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:14:20 #95
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9710836
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:13 schreef Tikorev het volgende:

VVD-PvdA-D'66 = meerderheid

pi_9710838
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:13 schreef Wisp het volgende:

[..]

matje..

dat zie ik toch liever dan die zeikerige kop van halsema

Dit is toch wat je wil? Mat?
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:14:57 #97
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9710848
quote:
Ik moet toch toegeven dat dat de enige partijen zijn die nog redelijk en menselijk kunnen nadenken. Laat ze maar mooi oppositie voeren in deze moeilijke tijden. Zul je zien dat over 4 jaar links verreweg het grootst is. En dan kunnen we gaan bouwen aan een menselijk bestaan voor iederen.
pi_9710852
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Nee, mat lik me gat, ik wil gewoon een kabinet met CDA/VVD, maar die hebben geen meerderheid samen.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:15:17 #99
11923 I.R.Baboon
pi_9710857
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef SCH het volgende:

Ik denk dat er idd flink wat CDAers zullen overstappen naar VVD en CU, maar ook dat er wel wat PvdA ers zullen verdwijnen. Allereerst al de mensen die puur door Bos en de race tussen CDA en PvdA niet op GL/SP stemden maar op PvdA en ook nog wat mensen die (tijdelijk) afgeknapt zijn op de PvdA. Minder dan bij het CDA, maar toch wel een redelijke groep.
pi_9710859
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef Steinkogler het volgende:

[..]

Gelukkig houdt JP z'n woord wel en bedriegt hij de kiezer niet. Hij heeft altijd gezegd samen met de VVD te gaan regeren. Wat een held is JP, mijn stem krijgt ie zolang ik leef.

Als hij nog lang leeft bedoel je.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:15:26 #101
45511 TimmyAsd
pi_9710863
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:13 schreef Tikorev het volgende:

[..]

scheef... waarom dan niet gewoon alleen kunnen stemmen op meerderheden
pi_9710867
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef Farzin het volgende:

[..]

VVD-PvdA-D'66 = meerderheid

Wel een hele enge
pi_9710880
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef TimmyAsd het volgende:
GVD!
geeft niet hoor
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:16:28 #104
45511 TimmyAsd
pi_9710882
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:15 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wel een hele enge

minder eng dan cda-vvd-lpf
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:16:29 #105
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9710883
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:15 schreef Tikorev het volgende:
Wel een hele enge
Enger dan VVD-CDA-LPF?
pi_9710890
Laat gewoon Beatrix in haar eentje het land maar besturen, is al het gezeik over
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:16:49 #107
3542 Gia
User under construction
pi_9710891
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef Steinkogler het volgende:

[..]

Ja, ik had toen op Hirsi Ali willen stemmen, maar besloot gelukkig nog net op tijd om strategisch te kiezen. Voor CDA dus.
pi_9710895
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:15 schreef SCH het volgende:

Ga jij 'm neerschieten? .
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:17:13 #109
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9710897
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja - tuurlijk. Het zal economisch zo slecht gaan, de minder rijken zullen zo snel inleveren en bovendien alleen al de manier waarop het volk zich verraden zal voelen. Dat gaat helemaal mis. Vrees ik.

Met een rechts kabinet gaat het alleen maar beroerder inderdaad. Helaas schijnen de meeste mensen daar niet op te letten. We gaan zware tijden tegemoed alleen maar omdat Balki vind dat het tekort niet mag oplopen en daardoor liever geen geld geeft aan gezondheidszorg enzo... T'is in en in triest.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:17:16 #110
45511 TimmyAsd
pi_9710900
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:16 schreef Wisp het volgende:

[..]

geeft niet hoor

beetje vreemd wat die reactie met dit te maken heeft, maarja vanaf begin is dit een beetje een offtopic-topic geweest ()
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:17:32 #111
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9710906
quote:

[..]

Sorry maar kan jij je uitspraken niet een beetje indammen, het suggeren van een tweede politieke moord word je nou niet echt vrolijk van. Of is het geoorloofd om enkel rechtse politici doodsverwensingen te geven?

pi_9710912
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ga jij 'm neerschieten? .

Nee - maar het zou me niks verbazen als het misgaat. Dat ligt nogal voor de hand.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:17:43 #113
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9710913
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik moet toch toegeven dat dat de enige partijen zijn die nog redelijk en menselijk kunnen nadenken. Laat ze maar mooi oppositie voeren in deze moeilijke tijden. Zul je zien dat over 4 jaar links verreweg het grootst is. En dan kunnen we gaan bouwen aan een menselijk bestaan voor iederen.

Gelukkig gaan we dan nu al doen. Onze commando's zullen in het najaar rond Teheran liggen om de Yanks te helpen bij de val van Iran.
pi_9710919
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:16 schreef Farzin het volgende:

[..]

Enger dan VVD-CDA-LPF?

pi_9710922
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Sorry maar kan jij je uitspraken niet een beetje indammen, het suggeren van een tweede politieke moord word je nou niet echt vrolijk van. Of is het geoorloofd om enkel rechtse politici doodsverwensingen te geven?

Het is geen doodsverwensing maar een vermoeden.
pi_9710923
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef -Mk- het volgende:
ik heb er geen moeite mee als ie in de regering komt in ieder geval

ik hoop alleen dat LPF niet gaat ruziemaken met VVD vanwege de val balk1

vrijdag 11 april 2003 @ 00:18:16 #117
45511 TimmyAsd
pi_9710924
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee - maar het zou me niks verbazen als het misgaat. Dat ligt nogal voor de hand.

wat een negatievelingen zeg, rellen dit moorden dat
pi_9710929
quote:

Alleen kromme achterlijke geesten gaan daarvan uit! .
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:18:37 #119
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9710932
ALARM, het topic wordt weer gekaapt door de flamers en de 'niet-zo-slimmen'...
pi_9710941
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef Gia het volgende:
Dat denk ik ook dat het zo ongeveer gegaan is. CDA had gewoon een sterkere onderhandelingspositie - en konden eisen van de PvdA wat ze wilde. Dat geen 'staatsgreep', dat is democratie.

En verstandig van de PvdA dat ze er niet op in gegaan is.

pi_9710943
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Alleen kromme achterlijke geesten gaan daarvan uit! .

Balkenende zelf bedoel je Jij bent blind, ik niet.
Sterkte met je zelfhaat.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:19:13 #122
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9710944
CDA/VVD/LPF

Die al een keer gigantisch op hun bek zijn gegaan en de hele politiek te schande hebben gezet. Moet je voorstellen dat dat stelletje opnieuw 'aan de macht' komt. Daar krijg je echt nachtmerries van

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 11-04-2003 00:24]

vrijdag 11 april 2003 @ 00:19:34 #123
45511 TimmyAsd
pi_9710950
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:18 schreef kingmob het volgende:
ALARM, het topic wordt weer gekaapt door de flamers en de 'niet-zo-slimmen'...
ga jij snel weg dan!
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:19:58 #124
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9710959
quote:

[..]

Laat me raden? Er is een stemcomputer en daarbij heeft je informant verteld dat JP de volgende is?

Als je dit soort uitspraken doet moet je ook realiseren dat het volgens mij niet echt wenselijk is. Vraag me af wat de modjes hiervan vinden.

pi_9710962
quote:

[..]

Lijkt me verstandig als de AIVD jou eens een bezoekje gaat brengen komende dagen. Ze lezen vast wel mee...
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:20:37 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9710968
Laat nu maar lekker het CDA met de VVD het proberen, eventueel aangevuld met de LPF en ik quote over een aantal maanden als die regering weer gevallen is nog wel een aantal users hier.

Oplopende inflatie, meer werkeloosheid, slechter onderwijs, iedereen van jullie die er in de eigen portemonnee op achteruit gaat....

Ik hoop dat jullie bij de komende verkiezingen die verantwoordelijke partijen dan ook af gaan rekenen op het gevoerde beleid.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9710970
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:19 schreef SCH het volgende:

Balkenende zelf bedoel je Jij bent blind, ik niet.

Balkenende gaat niet uit van een politieke moord. Dat doe jij.
quote:
Sterkte met je zelfhaat.
Hou je flames bij je.
pi_9710984
Kan het allemaal wat minder persoonlijk en flamerig? Anders gaat dit topic ook op slot.
pi_9710985
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:18 schreef Wisp het volgende:

[..]

ik heb er geen moeite mee als ie in de regering komt in ieder geval

ik hoop alleen dat LPF niet gaat ruziemaken met VVD vanwege de val balk1

Ik hoop van wel .
pi_9710987
-edit- kappen nu

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 11-04-2003 00:22]

pi_9710990
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:20 schreef golfer het volgende:
Laat nu maar lekker het CDA met de VVD het proberen, eventueel aangevuld met de LPF en ik quote over een aantal maanden als die regering weer gevallen is nog wel een aantal users hier.

Oplopende inflatie, meer werkeloosheid, slechter onderwijs, iedereen van jullie die er in de eigen portemonnee op achteruit gaat....

Ik hoop dat jullie bij de komende verkiezingen die verantwoordelijke partijen dan ook af gaan rekenen op het gevoerde beleid.

Dus de PvdA kan beter een economie besturen dan de VVD? Wake-up.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:22:21 #132
11923 I.R.Baboon
pi_9711001
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is geen doodsverwensing maar een vermoeden.

Welnee. In '77 is er ook niemand overleden. Nou ja, van de politici dan.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:22:35 #133
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711003
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:21 schreef NightH4wk het volgende:
Ja, want als het slecht gaat met de economie moet je juist investeren in de publieke sector.
pi_9711004
-edit- kappen nu

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 11-04-2003 00:22]

pi_9711013
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:22 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ja, want als het slecht gaat met de economie moet je juist investeren in de publieke sector.

Doet de PvdA niet, die wil lastenverzwaringen voor iedereen.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:23:14 #136
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9711015
volledig offtopic. Is er geen optie dat je mensen tijdelijk kunt bannen uit een bepaald topic. Zodat ze even kunnen afkoelen aan de zijlijn. Wordt er een beetje simpel van dat 90% van de topics in dit subforum op deze manier eindigen .
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:23:20 #137
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9711020
quote:
[quote]

Mag ik jouw dan over 4 jaar quoten als Balkende III begint met dezelfde coalitie?

[quote]Oplopende inflatie, meer werkeloosheid, slechter onderwijs, iedereen van jullie die er in de eigen portemonnee op achteruit gaat....

Inderdaad, gelukkig komt er een rechts kabinet aan die dit op een verantwoorde manier vlot gaat trekken.
quote:
Dat zal afwachten worden over 4 jaar. Als de LPF het lekker doet zie ik niet in om mijn stemvoorkeur te veranderen
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:24:12 #138
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711037
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:23 schreef NightH4wk het volgende:
Doet de PvdA niet, die wil lastenverzwaringen voor iedereen.
Nee hoor, de PvdA wil geen lastenverzwaringen, maar dat moet wel, het gaat slechter met de economie. Geen enkele partij heeft een voorliefde voor bezuinigingen en lastenverzwaringen.
pi_9711042
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:21 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

op zich waarschijnlijk niet, alleen de vvd heeft absoluut geen aandacht voor de zwakkeren in de samenleving.
pi_9711044
Als Zalm nu z'n verantwoordelijkheid neemt, en niet gaat proberen om hier zoveel mogelijk uit te slepen, gaat 't allemaal heel erg snel goed komen. .
pi_9711051
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef Farzin het volgende:

[..]

Nee hoor, de PvdA wil geen lastenverzwaringen, maar dat moet wel, het gaat slechter met de economie. Geen enkele partij heeft een voorliefde voor bezuinigingen en lastenverzwaringen.

En de BTW dan een paar jaar geleden? Die ging ook omhoog.
pi_9711063
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef gunhead het volgende:

[..]

op zich waarschijnlijk niet, alleen de vvd heeft absoluut geen aandacht voor de zwakkeren in de samenleving.

yep, en dat is verkeerd, alleenstaande moeders moeten een hoge uitkering krijgen.
pi_9711064
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef DennisMoore het volgende:
Als Zalm nu z'n verantwoordelijkheid neemt, en niet gaat proberen om hier zoveel mogelijk uit te slepen, gaat 't allemaal heel erg snel goed komen. .
Ja, lekker geloofwaardig ook. Of ben je alweer vergeten waarom we afgelopen keer weer naar de stembus moesten ?
pi_9711065
quote:

pi_9711067
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

kan me vergissen, maar was dacht ik een ideetje van zalm
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:26:02 #146
45511 TimmyAsd
pi_9711071
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:25 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

yep, en dat is verkeerd, alleenstaande moeders moeten een hoge uitkering krijgen.

juist! vvd = slecht voor de minder gestelden, vooral dus in grote steden waar ze volgens mij ook minder stemmen binnenhalen!
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:26:07 #147
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711072
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef NightH4wk het volgende:
Klopt. De BTW werd verhoogd door het paarse kabinet, met VVD-PvdA-D'66. Jouw partij is dus minstens even schuldig als de PvdA. Maar goed: ze hebben de belastingen heus niet verhoogd omdat ze het leuk vonden, hoor.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:26:24 #148
9902 Lestat
the vampire...
pi_9711076
quote:

Daar zijn op merkwaardige wijze blind voor, het zit er nu eenmaal ingeramd dat de VVD automatisch goed is voor de economie, en dat krijg je er niet zomaar uit. Het is een feit dat veel laagopgeleide minima rechts stemmen, ondanks dat dat meestal niet goed is voor hun eigen economische situatie.
Memento Mori
pi_9711104
quote:

[..]

mensen die buiten hun eigen schuld om niet kunnen meeprofiteren van de enorme welvaart in dit land moeten we een beetje steunen ja (nee, ik ben geen sp'er, ik stem d66)
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:27:36 #150
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9711105
Ik snap niet dat mensen nu zo voor het CDA lijken te zijn. Ik dacht dat iedereen het zeer belangrijk vond dat zaken als gezondheidszorg goed werden aangepakt en ondersteund. Maar CDA wil dat het tekort niet mag oplopen en dat betekent minder geld dus voor oa die gezondheidszorg en andere knelpunten in de samenleving. Hoe kun je in vredesnaam blij zijn dat een partij met die standpunten aan de macht komt? Nederland gaat naar de kloten en heel veel mensen staan juichend langs de zijlijn. Onvoorstelbaar.
pi_9711107
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:25 schreef gelly het volgende:

Ja, lekker geloofwaardig ook. Of ben je alweer vergeten waarom we afgelopen keer weer naar de stembus moesten ?

Omdat LPF niet meewerkte.
Die's nu nog maar nauwelijks van belang. Geen probleem dus .

(Minder probleem iig dan een op cijfertjes gebaseerde CDA-PvdA coalitie, die binnen een paar maanden zou stranden door gebrek aan vertrouwen en wil.)

vrijdag 11 april 2003 @ 00:28:27 #152
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711123
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:27 schreef gunhead het volgende:
mensen die buiten hun eigen schuld om niet kunnen meeprofiteren van de enorme welvaart in dit land moeten we een beetje steunen ja (nee, ik ben geen sp'er, ik stem d66)
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:28:52 #153
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9711137
quote:

[..]

Ben bang dat daar geen centjes voor zijn aangezien 50% van de huwelijken klapt wanneer er kinderen komen.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:29:05 #154
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711144
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:27 schreef DennisMoore het volgende:
VVD en CDA hebben de LPF nog altijd nodig voor een meerderheid. Wel een probleem, dus.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:29:08 #155
45511 TimmyAsd
pi_9711145
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:27 schreef scanman01 het volgende:
Ik snap niet dat mensen nu zo voor het CDA lijken te zijn. Ik dacht dat iedereen het zeer belangrijk vond dat zaken als gezondheidszorg goed werden aangepakt en ondersteund. Maar CDA wil dat het tekort niet mag oplopen en dat betekent minder geld dus voor oa die gezondheidszorg en andere knelpunten in de samenleving. Hoe kun je in vredesnaam blij zijn dat een partij met die standpunten aan de macht komt? Nederland gaat naar de kloten en heel veel mensen staan juichend langs de zijlijn. Onvoorstelbaar.
er lopen idd veel domme mensen hier rond
pi_9711148
quote:
qua economie heb ik toch net wat meer vertrouwen in de VVD dan in de PvdA
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:29:35 #157
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711161
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:28 schreef Steinkogler het volgende:
Ben bang dat daar geen centjes voor zijn aangezien 50% van de huwelijken klapt wanneer er kinderen komen.
Bron?
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef Wisp het volgende:
En nu een paar argumenten?

[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 11-04-2003 00:29]

pi_9711162
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

(Minder probleem iig dan een op cijfertjes gebaseerde CDA-PvdA coalitie, die binnen een paar maanden zou stranden door gebrek aan vertrouwen en wil.)

En jij denkt dat de LPF wel zin heeft om met Zalm in 1 kabinet te zitten ? En mocht het wel gebeuren, hoe geloofwaardig is het dan ? VVD-D'66-PvdA wat mij betreft.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:29:39 #159
11923 I.R.Baboon
pi_9711163
quote:
Iedereen is ook voor aflossing van de staatsschuld, beter onderwijs, meer normen en waarden, beter onderhouden wegen en minder belasting.

Maar politiek is nou juist dat niet alles kan wat je wil en dat je keuzes moet maken. En die keuzes kunnen bij sommige mensen wat anders liggen dan bij anderen. En zulke holle rethoriek ertegenaan gooien schiet je weinig mee op, denk ik.

vrijdag 11 april 2003 @ 00:29:52 #160
45511 TimmyAsd
pi_9711170
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef Farzin het volgende:

[..]

VVD en CDA hebben de LPF nog altijd nodig voor een meerderheid. Wel een probleem, dus.

of zal de lpf zow laag zijn dat ze cda en vvd vrij spel geven en met alles instemmen
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:30:26 #161
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9711186
quote:

[..]

een meerderheid is geen noodzaak om een regering te vormen. Die 2 kunnen het prima samen af.
pi_9711190
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

of zal de lpf zow laag zijn dat ze cda en vvd vrij spel geven en met alles instemmen

Mat is overal voor in .
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:30:56 #163
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711205
quote:
Waarschijnlijk wel, want ze willen dolgraag meeregeren. Als ze die Nawijn maar op Integratie kunnen zetten...
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:31:05 #164
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9711208
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:30 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Mat is overal voor in .

Matt rules
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:31:07 #165
45511 TimmyAsd
pi_9711209
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:30 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Mat is overal voor in .

de sukkel!
pi_9711217
quote:

[..]

vroeger liepen ze ook blind achter pim aan, dus de ene schreeuwlelijk voor de andere vervangen zullen ze toch niet merken
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:31:29 #167
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711218
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:30 schreef Steinkogler het volgende:
een meerderheid is geen noodzaak om een regering te vormen.
Klopt. Een meerderheid is echter wel noodzakelijk voor een stabiele regering.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:31:43 #168
9902 Lestat
the vampire...
pi_9711225
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Iedereen is ook voor aflossing van de staatsschuld, beter onderwijs, meer normen en waarden, beter onderhouden wegen en minder belasting.

Wat interesseert die staatsschuld nou nog iemand? Dat aflossen is leuk als er een groot overschot is, zoals onder Paars, maar toch niet nu.
Memento Mori
pi_9711230
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef gelly het volgende:

En jij denkt dat de LPF wel zin heeft om met Zalm in 1 kabinet te zitten ? En mocht het wel gebeuren, hoe geloofwaardig is het dan ?

Jahoor. LPF moet wel een rol spelen nu. Anders worden ze bij volgende verkiezingen helemaal weggevaagd. Oppositie voeren kunnen ze namelijk ook niet.
Afgelopen maanden ging 't prima met ze. .
quote:
VVD-D'66-PvdA wat mij betreft.
Noem eens een aantal inhoudelijke overeenkomsten tussen VVD en PvdA op dit moment?
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:32:03 #170
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9711235
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:31 schreef Farzin het volgende:

[..]

Klopt. Een meerderheid is echter wel noodzakelijk voor een stabiele regering.

Onzin
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:32:23 #171
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9711242
quote:

[..]

LPF kan met 8 zetels een veel minder grote invloed uitoefenen als vorig jaar met 26 zetels. Daarom zal deze formatie waarschijnlijk geen probleem vormen. Hooguit dat de financiele alinea's aangepast dienen te worden. En de poppetjesverdeling zal iets anders komen te liggen waardoor de kans dat het weer misgaat veel kleiner is omdat de LPF zich deze keer wel tien keer zal beraden alvorens een minister voor te dragen. Wat mij betreft mogen ze de huidige twee ministers houden. Prima mensen die ook net lekker op dreef leken te komen, jammer dat er een snelheidslimiet op dit demonisaire kabinet zit, volgens mij is het 1x gas geven en we gaan weer vooruit.
pi_9711243
Moet je deze reactie op de frontpage lezen
quote:
PVDA en D66 zijn gewoon links.
SP en GL zijn extreem links.
SP is net zo extreem als het inmiddels opgehven CD, maar dan de andere kant op (links).
Dat zie je duidelijk aan hun houding tegenover bondgenoten als Israël en de USA.
Ze keizen partij voor Saddam, HAMAS en ander extremistisch tuig. Verraders van het westen zijn ze.
Lekker niveau weer .
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:32:44 #173
11923 I.R.Baboon
pi_9711255
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:31 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

de sukkel!

Nou nee, je bent er als politieke partij toch in de eerste plaats om beleid te kunnen bepalen, als die mogelijkheid er is. Nou wil ik niet zeggen dat mat geen sukkel is, maar in deze kwestie zou ik hem wel begrijpen. In de regering heb je meer macht dan in de oppositie.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:33:04 #174
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9711263
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef Wisp het volgende:

[..]

Dat komt vast omdat jij een zeer verkeerd beeld krijgt voorgeschoteld over een eventueel Nederland over 10 jaar. Maar we leven in het NU! Wat er over 10 jaar gebeurd kan niemand voorspellen en dus ook het CDA of VVD niet. Er zijn NU problemen in het land. Tekorten moet je aanpakken als het GOED gaat in het land, niet als je in een dieptepunt zit. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen lijkt me. Over 10 jaar hebben die mensen die de gezondheidszorg NU nodig hebben er misschien geen zak meer aan!
pi_9711268
quote:
Ik had wel vertrouwen in het strategisch akkoord waarin bepaalde sectoren werden aangepast, dus niet domweg meer geld maar opnieuw structureren. verder geloof ik meer in het liberalisme dan socialisme
pi_9711285
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:33 schreef scanman01 het volgende:
Dat komt vast omdat jij een zeer verkeerd beeld krijgt voorgeschoteld over een eventueel Nederland over 10 jaar. Maar we leven in het NU! Wat er over 10 jaar gebeurd kan niemand voorspellen en dus ook het CDA of VVD niet. Er zijn NU problemen in het land. Tekorten moet je aanpakken als het GOED gaat in het land, niet als je in een dieptepunt zit. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen lijkt me. Over 10 jaar hebben die mensen die de gezondheidszorg NU nodig hebben er misschien geen zak meer aan!
zoveel gaan we ook weer niet bezuinigen hoor
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:34:06 #177
45511 TimmyAsd
pi_9711291
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:32 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou nee, je bent er als politieke partij toch in de eerste plaats om beleid te kunnen bepalen, als die mogelijkheid er is. Nou wil ik niet zeggen dat mat geen sukkel is, maar in deze kwestie zou ik hem wel begrijpen. In de regering heb je meer macht dan in de oppositie.

als je achter de reet van een ander aan gaat lopen ben je voor mij een sukkel, een enorme sukkel!
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:34:21 #178
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9711299
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:30 schreef Farzin het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, want ze willen dolgraag meeregeren. Als ze die Nawijn maar op Integratie kunnen zetten...

De LPF wil niet, ik herhaal NIET, dolgraag meeregeren. Als jij nog weet wat er werd gezegt na de verkiezingen dan weet je dat Matt nog altijd vrij boos was op de VVD dat ze het kabinet hebben laten knallen. Maar daarvoor hebben we Caroline Tensen met 'Het Spijt Me' om het weer goed te maken
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:34:26 #179
11923 I.R.Baboon
pi_9711301
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:31 schreef Lestat het volgende:

[..]

Wat interesseert die staatsschuld nou nog iemand? Dat aflossen is leuk als er een groot overschot is, zoals onder Paars, maar toch niet nu.

Nou, ik kan best begrijpen dat er veel burgers zich er niet prettig bij voelen dat de overheid jaarlijks miljarden moet betalen aan rente. En natuurlijk zal het velen niet direct treffen, maar meer rente betekent ook minder geld voor investeringen.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:34:51 #180
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9711306
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Maar politiek is nou juist dat niet alles kan wat je wil en dat je keuzes moet maken. En die keuzes kunnen bij sommige mensen wat anders liggen dan bij anderen. En zulke holle rethoriek ertegenaan gooien schiet je weinig mee op, denk ik.

De schuld aflossen kan op momenten dat je daar het geld ook voor hebt, dus als het goed gaat in nederland. Op momenten dat het land geld nodig heeft voor veel andere zaken kun je dus niet de aflossing op de eerste plaats stellen, lijkt me duidelijk en toch ook niet al te moeilijk te begrijpen.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:34:54 #181
11923 I.R.Baboon
pi_9711308
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

als je achter de reet van een ander aan gaat lopen ben je voor mij een sukkel, een enorme sukkel!

Ah, dus je bent tegen partijvorming.
pi_9711310
[oproepje] politiek geneuzel en gezeur iemand ....

wellicht een van jullie geinteresseerd ...

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_9711316
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:31 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Jahoor. LPF moet wel een rol spelen nu. Anders worden ze bij volgende verkiezingen helemaal weggevaagd. Oppositie voeren kunnen ze namelijk ook niet.
Afgelopen maanden ging 't prima met ze. .

Je vergeet voor het gemak even de ruzies en gedane uitspraken door VVD, CDA en LPF na het opblazen van Balkende I
quote:
[..]

Noem eens een aantal inhoudelijke overeenkomsten tussen VVD en PvdA op dit moment?

Voortzetting van het paarse beleid lijkt mij helemaal geen verkeerd idee. Bepaalde dingen kunnen wel anders, maar dat zijn geen zaken waar een formatie om zal mislukken.
pi_9711324
quote:
Ehm, de VVD heeft als specialiteit economie verder legt het de nadruk op de zelfsstandigheid van de bedrijven, ipv regels op te stellen

tuurlijk zijn er regels nodig, maar bewezen is dat als bedrijven meer vrijheid hebben, ze meer omzet behalen, waarmee meer loon uitgebetaald kan worden, etc.

de PvdA wil het juist andersom doen, zelf de 'koek' verdelen, door van de bedrijven geld te innen. dit is een veel minder flexibele manier om geld te verdelen

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:35:29 #185
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9711330
Mogelijke coalities nu de PvdA het heeft laten afweten:

CDA - VVD - LPF
CDA - VVD - D66 (maar D66 gaf eerder al te kennen niet te willen regeren)
CDA - VVD - SP (maar ik denk niet dat de VVD en SP met elkaar willen)
CDA - VVD - GL (zelfde als met SP: gaat denk ik niet lukken)

CDA zou ook nog een coalitie kunnen vormen met ALLE ANDERE PARTIJEN behalve VVD/PvdA om een meerderheid te halen, maar ik zie LPF/GL/SP/CU/SGP/D66 echt niet samen zitten

Meest realistisch: CDA - VVD - LPF.
Mijn voorkeur: CDA - VVD - D66 (heb zelf op D66 gestemd )

Volgens mij is het ook nog eens zo dat als het CDA niet binnen een bepaalde tijd tot een akkoord KAN komen dat het de beurt is aan het PvdA om te regeren. Hoe dit in zijn werk gaat weet ik echt niet.....

Er zouden dan coalities als PvdA - VVD - LPF mogelijk zijn hetgeen ik onwaarschijnlijker acht dan CDA - VVD - LPF.

De Fortuynisten krijgen dus wederom een kans.....

[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 11-04-2003 00:36]

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_9711332
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, ik kan best begrijpen dat er veel burgers zich er niet prettig bij voelen dat de overheid jaarlijks miljarden moet betalen aan rente. En natuurlijk zal het velen niet direct treffen, maar meer rente betekent ook minder geld voor investeringen.

die rente wordt voor het overgrote deel betaald aan nederlandse banken, dus is het alleen maar goed voor de economie
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:36:04 #187
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711345
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef RoelerMF het volgende:
De LPF wil niet, ik herhaal NIET, dolgraag meeregeren. Als jij nog weet wat er werd gezegt na de verkiezingen dan weet je dat Matt nog altijd vrij boos was op de VVD dat ze het kabinet hebben laten knallen.
Ik weet het. De LPF is niet echt blij met wat Zalm en Verhagen hebben gedaan. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ze graag in het kabinet willen gaan zitten.
quote:
Maar daarvoor hebben we Caroline Tensen met 'Het Spijt Me' om het weer goed te maken
pi_9711351
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak even de ruzies en gedane uitspraken door VVD, CDA en LPF na het opblazen van Balkende I
[..]

Voortzetting van het paarse beleid lijkt mij helemaal geen verkeerd idee. Bepaalde dingen kunnen wel anders, maar dat zijn geen zaken waar een formatie om zal mislukken.

en als er al teveel verschillen zijn tussen PvdA en CDA, kunnen PvdA en VVD al helemaaaaal niet samen regeren
pi_9711358
quote:

[..]

[..]

Dat zou een domper zijn voor het CDA als er een Paars III komt zeg.

Maar ben het met Gelly eens dat je geen CDA/VVD/LPF kan oprichten, dat is nota bene de aanleiding van het nu opnieuw moeten formeren.

vrijdag 11 april 2003 @ 00:37:53 #190
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711390
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Ehm, de VVD heeft als specialiteit economie verder legt het de nadruk op de zelfsstandigheid van de bedrijven, ipv regels op te stellen

tuurlijk zijn er regels nodig, maar bewezen is dat als bedrijven meer vrijheid hebben, ze meer omzet behalen, waarmee meer loon uitgebetaald kan worden, etc.

de PvdA wil het juist andersom doen, zelf de 'koek' verdelen, door van de bedrijven geld te innen. dit is een veel minder flexibele manier om geld te verdelen

Waar heb je het over? Dit is een vertekening van de standpunten van de PvdA. Die partij is nu namelijk ook 'liberaal' voor bedrijven, ze wil zo min mogelijk regels opstellen. Maar je moet je realiseren dat er eigenlijk helemaal niets mis is met regels: voor het milieu, werknemers, etc.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:38:24 #191
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9711406
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef maartena het volgende:
De Fortuynisten krijgen dus wederom een kans.....
En dat is toch weer een heel afschrikwekkende gedachte
pi_9711409
quote:

Forgive & Forget. Heel pragmatisch .
(En misschien gaat Zalm wel wat anders doen...)
quote:
Absoluut wel. VVD en PvdA liggen MIJLENVER uit elkaar. Als de PvdA het al niet eens kan worden met 't CDA op financieel gebied, dan al helemáál niet met VVD.
pi_9711411
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:36 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Dat zou een domper zijn voor het CDA als er een Paars III komt zeg.

Maar ben het met Gelly eens dat je geen CDA/VVD/LPF kan oprichten, dat is nota bene de aanleiding van het nu opnieuw moeten formeren.

de aanleiding waren een paar amateurs binnen LPF, die nu weg zijn

vrijdag 11 april 2003 @ 00:38:39 #194
49204 BrainFuel
no pain...no gain...
pi_9711413
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef scanman01 het volgende:

[..]

De schuld aflossen kan op momenten dat je daar het geld ook voor hebt, dus als het goed gaat in nederland. Op momenten dat het land geld nodig heeft voor veel andere zaken kun je dus niet de aflossing op de eerste plaats stellen, lijkt me duidelijk en toch ook niet al te moeilijk te begrijpen.

Enig idee hoeveel geld er elk jaar uitgegeven wordt aan staatsschuld (rente) ??? Dit geld kan beter aan iets anders worden besteed... dus je kan ook stellen dat het heel belangrijk is om de staatsschuld af te lossen..dan zijn we daar een keertje vanaf..
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:38:41 #195
11923 I.R.Baboon
pi_9711415
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef gunhead het volgende:

[..]

die rente wordt voor het overgrote deel betaald aan nederlandse banken, dus is het alleen maar goed voor de economie

Studiegenoot van me (en bijzonder fanatiek SPer) is nu bezig met het schrijven van een paper waarin hij wil verklaren dat een staatsschuld juist GOED voor een land is, dus wellicht ben ik na het lezen daarvan helemaal 'bekeerd', maar ik heb nu toch de indruk dat we een paar miljard per jaar beter direct zouden kunnen gebruiken in onderwijs e.d. dan dat je er de economie mee stimuleert. En dan ben ik eerder voor staatsschuldaflossing op de middellange termijn die allerlei andere verlichtingen mogelijk maakt dan op korte termijn wat simpele investeringen.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:39:23 #196
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9711438
Hopelijk gaan CU en SGP het duo completeren
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:39:29 #197
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711444
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef Wisp het volgende:

Yeah right. Het kwam alleen door Bomhoff en Heinsbroek, en die zijn nu weg. Niets aan het handje.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:39:44 #198
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9711450
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:36 schreef Farzin het volgende:

Ik weet het. De LPF is niet echt blij met wat Zalm en Verhagen hebben gedaan. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ze graag in het kabinet willen gaan zitten.

Ik denk inderdaad dat de LPF niet zal weigeren als het word uitgenodigd voor verkennende gesprekken met de formateurs. En terecht toch? Als partij streef je idealen na die je het best kan verwezenlijken als je zelf aan het stuur zit.
pi_9711473
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Farzin het volgende:
Yeah right. Het kwam alleen door Bomhoff en Heinsbroek, en die zijn nu weg. Niets aan het handje.
ja en winny de jong, cor ebenhard etc etc

sinds de val regeren ze prima

pi_9711476
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:37 schreef Farzin het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Dit is een vertekening van de standpunten van de PvdA. Die partij is nu namelijk ook 'liberaal' voor bedrijven, ze wil zo min mogelijk regels opstellen. Maar je moet je realiseren dat er eigenlijk helemaal niets mis is met regels: voor het milieu, werknemers, etc.

regels zijn vaak star, niet flexibel en per situatie (of bedrijf) verschillend. hoe meer klemmende regels, hoe minder gunstig economisch klimaat

verder is het natuurlijk beter voor het milieu, daarvoor bestaan al regels

maar de PvdA wil juist de bedrijven meer belasten, en is helemaal niet zo 'liberaal' als jij nu beweert

vrijdag 11 april 2003 @ 00:41:00 #201
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711483
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef RoelerMF het volgende:
Ik denk inderdaad dat de LPF niet zal weigeren als het word uitgenodigd voor verkennende gesprekken met de formateurs. En terecht toch? Als partij streef je idealen na die je het best kan verwezenlijken als je zelf aan het stuur zit.
Ah, dus de LPF wil wèl (dol)graag regeren?
pi_9711490
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:40 schreef Wisp het volgende:

[..]

Regeren ze dan
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:41:26 #203
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711495
quote:

Er valt dan ook niets te regeren...
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:41:37 #204
49204 BrainFuel
no pain...no gain...
pi_9711500
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Studiegenoot van me (en bijzonder fanatiek SPer) is nu bezig met het schrijven van een paper waarin hij wil verklaren dat een staatsschuld juist GOED voor een land is, dus wellicht ben ik na het lezen daarvan helemaal 'bekeerd', maar ik heb nu toch de indruk dat we een paar miljard per jaar beter direct zouden kunnen gebruiken in onderwijs e.d. dan dat je er de economie mee stimuleert. En dan ben ik eerder voor staatsschuldaflossing op de middellange termijn die allerlei andere verlichtingen mogelijk maakt dan op korte termijn wat simpele investeringen.

Typisch SP.... wanneer twee partijen aan het vechten zijn, zijn zij de hond (figuurlijk ) die er met de kiezer van door willen gaan..
pi_9711508
Even offtopic maar de LPF is nu toch geen serieuze kandidaat voor een potentiele regering? Het enige wat ik daarvan gehoort heb zijn LPF vlaggen en vanmiddag op tv hoe je op www.samtv.nl de Unieke Pim Fortuyn DVD (met nooit uitgezonden momenten ) het Boek en daarbij gratis de CD met lievelings muziek van Pim kon krijgen.
pi_9711514
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

waar het in het kort op neer komt:
-je creeert extra geld, dat kun je uitgeven
-de rente die je daarover betaalt stroomt terug in de economie
-de inflatie die ontstaat wordt door brussel kunstmatig laag gehouden, dat kan omdat de europese centrale bank veel dollars/yens/ponden/ch-franken heeft waarmee gespeculeerd wordt. de rentevoet heeft namelijk te maken met de waarde van de euro
pi_9711521
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:41 schreef gelly het volgende:
Regeren ze dan
jup
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:42:19 #209
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711522
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:40 schreef WeirdMicky het volgende:
regels zijn vaak star, niet flexibel en per situatie (of bedrijf) verschillend. hoe meer klemmende regels, hoe minder gunstig economisch klimaat

verder is het natuurlijk beter voor het milieu, daarvoor bestaan al regels

Nee, maar partijen als de VVD willen dat soort regels afschaffen. Maar bijv. GroenLinks en SP vinden dat economische groei niet ten koste van het milieu mag gaan. En daar ben ik het helemaal mee eens.
quote:
maar de PvdA wil juist de bedrijven meer belasten, en is helemaal niet zo 'liberaal' als jij nu beweert
Bron?
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:42:39 #210
19902 Hymn
CG Artist
pi_9711529
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef Wisp het volgende:

[..]

dat maakt weinig uit, het vertrouwen in de regering is al flink ingekrompen, als je dan weer in zee gaat met de partij die daar de oorzaak voor... tsja... dan zakt et vertrouwen helemaal

en toch kan ik me herinneren dat Balkenende zei dat een kabinet met de LPF "ongeloofwaardig" zou zijn. Lijkt me sterk dat hij het vertrouwen in de regering op het spel zet

vrijdag 11 april 2003 @ 00:42:46 #211
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9711533
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Farzin het volgende:

[..]

Niet enkelt deze twee personen. Ook een stel machtsgeile puppies zijn afgedropen. Het is achteraf ook wel te verklaren waarom het zo mis ging bij de LPF. Tijdens mijn psychologie lessen stond het verhaal globaal precies zo beschreven zoals het op het binnenhof gebeurde, ideaal vergelijkingsmateriaal was dat
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:42:49 #212
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711538
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef Wisp het volgende:
jup
Dan heb ik er bar weinig van gemerkt. Op een paar uitspraken (doodstraf, ritueel) van Nawijn na, maar ach, als je dat al regeren noemt...

[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 11-04-2003 00:43]

pi_9711543
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:41 schreef gelly het volgende:

Regeren ze dan

Jahoor. Alleen zelden erg politiek beladen onderwerpen, dat mag niet van de Kamer.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:43:07 #214
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9711544
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

een beetje zelfrespect hebben ze hopenlijk wel...
anders heb je een mooie vorm van kiezersbedrog. Je voordoen als DE partij die naar de kiezers luistert, om vervolgens er alles voor te doen om mee te mogen regeren. ik denk dat zelfs de LPF-kiezers dat niet zullen pikken (als ze het inzien).
pi_9711551
Er komt gewoon een CDA-VVD minderheidsregering, gedoogsteund door de LPF.

Gevolg 1. LPF zal groeien, als enige rechtse oppositiepartij.
Gevolg 2. SP, PvdA, GroenLinks, D66 vormen een schaduwkabinet - wat na twee jaar weer opgeheven wordt, omdat de partijen zich natuurlijk ook t.o.v. elkaar profileren moeten.

vrijdag 11 april 2003 @ 00:43:44 #216
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9711563
quote:

[..]

sinds de val regeren ze prima niet!

vrijdag 11 april 2003 @ 00:43:44 #217
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711564
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef RoelerMF het volgende:
Niet enkelt deze twee personen. Ook een stel machtsgeile puppies zijn afgedropen. Het is achteraf ook wel te verklaren waarom het zo mis ging bij de LPF. Tijdens mijn psychologie lessen stond het verhaal globaal precies zo beschreven zoals het op het binnenhof gebeurde, ideaal vergelijkingsmateriaal was dat
En de mensen die nu in die LPF zitten zijn niet machtsgeil?

pi_9711576
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef Farzin het volgende:
Dan heb ik er bar weinig van gemerkt. Op een paar uitspraken (doodstraf, ritueel) van Nawijn na, maar ach, als je dat al regeren noemt...
ze zijn dan ook demissionair.
pi_9711591
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:44 schreef Wisp het volgende:

[..]

Ja, ze doen dus geen flikker
pi_9711592
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:43 schreef Farzin het volgende:
En de mensen die nu in die LPF zitten zijn niet machtsgeil?

niet meer dan normaal
pi_9711615
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:45 schreef gelly het volgende:
Ja, ze doen dus geen flikker
jawel, maar niet zo actief als normaal.. de lopende zaken worden gewoon bestuurd, alleen worden er geen ingrijpende beslissingen genomen
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:46:08 #222
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711617
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:45 schreef Wisp het volgende:
niet meer dan normaal
Nawijn is "normaal"?

vrijdag 11 april 2003 @ 00:46:14 #223
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9711621
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:44 schreef Wisp het volgende:

[..]

daarom is het ook heel nuttig om nu weer gewoon verder te gaan . zo van, he vervelend, het CDA en VVD hebben niet de verwachtte aantal stemmen gekregen, nou dan gaan we toch gewoon weer verder joh, wat kan ons die kiezers nou schelen...
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:46:52 #224
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711632
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:46 schreef Wisp het volgende:
jawel, maar niet zo actief als normaal.. de lopende zaken worden gewoon bestuurd, alleen worden er geen ingrijpende beslissingen genomen
Tsja, geen wonder dat de LPF het volgens jou "goed" doet. Paars heeft het land ook acht jaar "goed" bestuurd, terwijl het kabinet niet eens demissionair was.
pi_9711637
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef Farzin het volgende:

[..]

Nee, maar partijen als de VVD willen dat soort regels afschaffen. Maar bijv. GroenLinks en SP vinden dat economische groei niet ten koste van het milieu mag gaan. En daar ben ik het helemaal mee eens.
[..]

Bron?

Als ze die regels wilden afschaffen, hadden ze de afgelopen jaaaren dat ze regeerden zich daarvoor wel iets harder kunnen maken, maar de noodzakelijke regels zijn ook zij het mee eens.

want als je op die manier redeneert, kan je ook zeggen: "bij groenlinks gaat elk stukje milieu voor de economie"

† In Memoriam † vrijdag 11 april 2003 @ 00:47:18 #226
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_9711658
Jan Marijnissen: Bos en Balkenende blameren zich
11-04-2003 De fractieleiders van het CDA en de PvdA hebben zich gediskwalificeerd door vanaf 22 januari de formatie te rekken, nog ns te rekken en nog ns te rekken: eerst tot de verkiezingen voor de Provinciale Staten, toen gaf de oorlog weer aanleiding tot vertraging en toen weer de uitkomst van een doorrekening van het CPB, aldus Jan Marijnissen.

Nu stellen de heren dat er geen sprake is van onderling vertrouwen. Dat is wel erg laat om daar nu pas achter te komen. Het CPB-rapport gaf n dramatisch slecht resultaat van wat de heren hadden uitgebroed. Beide heren stemden in met een bezuiniging van 20 miljard Euro (inclusief een miljarden lastenverzwaring), bezuinigingen die n dramatische slechte uitwerking zouden hebben op zorg, onderwijs en al datgene waar het in de laatste verkiezingen over ging, en ook de werkgelegenheid en de inkomens.

Tweeëneenhalve maand is nu weggegooid, terwijl het land al n jaar niet meer fatsoenlijk wordt bestuurd.

Een voortzetting van Balkenende I (met de LPF) is door het CDA en de VVD eerder als ongeloofwaardig getypeerd. En D66 wil niet. Balkenende en Bos zwijgen nu nog in alle talen over hoe het nu verder moet. Dat kan niet lang meer duren. Vóór het weekend zal duidelijk worden of er snel weer verkiezingen (de derde in één jaar) nodig zijn.

Wat is die SP toch altijd snel met reageren

http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/1692

pi_9711666
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:46 schreef Farzin het volgende:
Tsja, geen wonder dat de LPF het volgens jou "goed" doet. Paars heeft het land ook acht jaar "goed" bestuurd, terwijl het kabinet niet eens demissionair was.
het is maar wat je goed noemt

zelfs met een extreem goed economisch klimaat zijn bijna alle sectoren erop achteruit gegaan

pi_9711679
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:46 schreef kingmob het volgende:

[..]

daarom is het ook heel nuttig om nu weer gewoon verder te gaan . zo van, he vervelend, het CDA en VVD hebben niet de verwachtte aantal stemmen gekregen, nou dan gaan we toch gewoon weer verder joh, wat kan ons die kiezers nou schelen...

Precies. Toch wel grappig om te zien dat de voorstanders van de LPF hier vergeten waar de LPF voor zou moeten staan : opkomen voor "het volk". Nou, als je van 26 naar 8 zetels gaat lijkt het mij duidelijk wat het volk wil; geen LPF in de regering.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:49:50 #230
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711699
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:46 schreef WeirdMicky het volgende:
Als ze die regels wilden afschaffen, hadden ze de afgelopen jaaaren dat ze regeerden zich daarvoor wel iets harder kunnen maken, maar de noodzakelijke regels zijn ook zij het mee eens.
Aha, dus als ze die regels wilden afschaffen, hadden ze (de VVD) dat de afgelopen jaren wel gedaan. En de regels die er nu zijn, zijn noodzakelijk, en ook de VVD is het ermee eens? Mooi.

Dus de VVD wil geen regels afschaffen?

quote:
want als je op die manier redeneert, kan je ook zeggen: "bij groenlinks gaat elk stukje milieu voor de economie"
Ik heb niet gezegd dat de VVD geen aandacht besteedt aan het milieu, maar het is wel minder dan bij GL en SP.
pi_9711707
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies. Toch wel grappig om te zien dat de voorstanders van de LPF hier vergeten waar de LPF voor zou moeten staan : opkomen voor "het volk". Nou, als je van 26 naar 8 zetels gaat lijkt het mij duidelijk wat het volk wil; geen LPF in de regering.

Jawel hoor. Ondanks dat ik geen LPF heb gestemt. Zo zijn er wel meer.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:50:17 #232
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9711708
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:41 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ah, dus de LPF wil wèl (dol)graag regeren?

Hoho, je gaat me woorden verdraaien.
Ik zeg alleen dat je als partij het best je idealen kan nastreven door zelf aan het stuur te zitten. In dat opzicht zal de LPF daarom inderdaad liever regeren als oppositie voeren. Maar mijn wedervraag is dan ook, wil elke partij (uitzondering D66 daargelaten) dat dan niet?
pi_9711714
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:47 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Jan Marijnissen: Bos en Balkenende blameren zich
11-04-2003 De fractieleiders van het CDA en de PvdA hebben zich gediskwalificeerd door vanaf 22 januari de formatie te rekken, nog ns te rekken en nog ns te rekken: eerst tot de verkiezingen voor de Provinciale Staten, toen gaf de oorlog weer aanleiding tot vertraging en toen weer de uitkomst van een doorrekening van het CPB, aldus Jan Marijnissen.

Nu stellen de heren dat er geen sprake is van onderling vertrouwen. Dat is wel erg laat om daar nu pas achter te komen. Het CPB-rapport gaf n dramatisch slecht resultaat van wat de heren hadden uitgebroed. Beide heren stemden in met een bezuiniging van 20 miljard Euro (inclusief een miljarden lastenverzwaring), bezuinigingen die n dramatische slechte uitwerking zouden hebben op zorg, onderwijs en al datgene waar het in de laatste verkiezingen over ging, en ook de werkgelegenheid en de inkomens.

Tweeëneenhalve maand is nu weggegooid, terwijl het land al n jaar niet meer fatsoenlijk wordt bestuurd.

Een voortzetting van Balkenende I (met de LPF) is door het CDA en de VVD eerder als ongeloofwaardig getypeerd. En D66 wil niet. Balkenende en Bos zwijgen nu nog in alle talen over hoe het nu verder moet. Dat kan niet lang meer duren. Vóór het weekend zal duidelijk worden of er snel weer verkiezingen (de derde in één jaar) nodig zijn.

eensch
quote:
Wat is die SP toch altijd snel met reageren
lul niet, dat partijbureau heeft dit stukje al een maand klaarliggen
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:51:00 #234
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711720
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:48 schreef Wisp het volgende:

zelfs met een extreem goed economisch klimaat zijn bijna alle sectoren erop achteruit gegaan

Volgens jou staat "goed regeren" toch gelijk aan "geen/weinig problemen in het kabinet"? Anders heeft de LPF het de afgelopen maanden òòk niet goed gedaan.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:51:10 #235
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9711726
God heeft het zo gewild.

CDA-VVD-CU/SGP

pi_9711732
quote:
het volk wil gewoon een rechtste regering, en dit is de enige mogelijke combinatie
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:51:34 #237
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9711735
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:48 schreef Wisp het volgende:

[..]

wat kunnen sommigen toch 'creatief' omgaan met de waarheid. vertel eens geachte wisp, welke sectoren zijn er allemaal op achteruit gegaan? met ondebouwing pls. jeweetwel, van die vervelende cijfertjes die je moet opzoeken. ook wel feiten genoemd.
pi_9711740
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef Steinkogler het volgende:
God heeft het zo gewild.

CDA-VVD-CU/SGP

[afbeelding]

De VVD met een stel christenfundamentalisten ?
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:52:20 #239
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711747
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:50 schreef RoelerMF het volgende:
Hoho, je gaat me woorden verdraaien.
Nooit.
quote:
Ik zeg alleen dat je als partij het best je idealen kan nastreven door zelf aan het stuur te zitten. In dat opzicht zal de LPF daarom inderdaad liever regeren als oppositie voeren. Maar mijn wedervraag is dan ook, wil elke partij (uitzondering D66 daargelaten) dat dan niet?
Nee, elke partij wil graag regeren. Maar waarom was je het dan niet met mijn stelling eens dat de LPF graag wil regeren?
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:52:32 #240
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9711750
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef gelly het volgende:

[..]

De VVD met een stel christenfundamentalisten ?

God wil het nu eenmaal zo, dan gebeurt dat ook.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:52:55 #241
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711756
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef Wisp het volgende:
het volk wil gewoon een rechtste regering, en dit is de enige mogelijke combinatie
En daarom hebben CDA en VVD een meerderheid gekregen?
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:53:17 #242
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_9711762
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:52 schreef Steinkogler het volgende:

[..]

* kingmob rent gillend weg

laat me niet zo schrikken pls.

vrijdag 11 april 2003 @ 00:53:19 #243
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711765
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:52 schreef Steinkogler het volgende:
Dit meen je toch niet?
pi_9711777
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef Wisp het volgende:

[..]

Een groot deel van het CDA en de VVD zijn aardig links anders.. Hoe kom je tot die conclusie ?
pi_9711786
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:49 schreef Farzin het volgende:

[..]

Aha, dus als ze die regels wilden afschaffen, hadden ze (de VVD) dat de afgelopen jaren wel gedaan. En de regels die er nu zijn, zijn noodzakelijk, en ook de VVD is het ermee eens? Mooi.

Dus de VVD wil geen regels afschaffen?
[..]

Ik heb niet gezegd dat de VVD geen aandacht besteedt aan het milieu, maar het is wel minder dan bij GL en SP.

Het staat niet vast dat de regels die op het moment zijn vastgesteld de juiste zijn, natuurlijk is daarmee te schommelen

en dat Groenlinks en de SP linkser zijn en meer aandacht aan milieu besteden dan de VVD had ik je ook wel kunnen zeggen

vrijdag 11 april 2003 @ 00:54:27 #246
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9711790
quote:

[..]

De LPF heeft misschien een hoop verloren, maar van die 18 verloren zetels waren er 10 zetels van de LPF hype begin mei en 8 zetels waren gebaseerd op emoties.
Die 8 zetels zijn een veel betere afspiegeling van wat de LPF waardig is en zo had Fortuyn het ook inderdaad in gedachten toen hij de politiek instapte, je mag dus echt zeggen: Zo had Pim het gewild

en nu ben ik maffen

vrijdag 11 april 2003 @ 00:54:27 #247
39925 Fluffydroid
Do you wanne be fluffed?
pi_9711791
Als je naar mijn icon kijkt weet je wel wie hier achter zit
Volgens mij gelooft Balkenende niet in democratie.

Nou ik weet wel dat ik het de komende 4 jaar druk heb met demonstraties( met mijn SP broeders) en niet met werken aangezien het nieuwe kabinet dan inmiddels de hele economie naar de klote heeft geholpen.

pi_9711792
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef kingmob het volgende:
wat kunnen sommigen toch 'creatief' omgaan met de waarheid. vertel eens geachte wisp, welke sectoren zijn er allemaal op achteruit gegaan? met ondebouwing pls. jeweetwel, van die vervelende cijfertjes die je moet opzoeken. ook wel feiten genoemd.
zorg (wachtlijsten), onderwijs (lerarentekort), intergratie (schijnt nu langzaam wat beter te gaan), justitie (extreem laag opsporingspercentage), NS (infrastructuur is totaal verwaarloosd)

etc etc

en alle cijfers mag je er zelf bij zoeken, ik heb wel meer te doen vanacht

vrijdag 11 april 2003 @ 00:55:17 #249
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9711809
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:53 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet?

Zeker, de Heer heeft ons de afgelopen weken toch ook in Irak geholpen. Nu weer bij de formatie, dat kan geen toeval zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Steinkogler op 11-04-2003 00:55]

pi_9711810
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:54 schreef Fluffydroid het volgende:
Als je naar mijn icon kijkt weet je wel wie hier achter zit
Volgens mij gelooft Balkenende niet in democratie.

Nou ik weet wel dat ik het de komende 4 jaar druk heb met demonstraties( met mijn SP broeders) en niet met werken aangezien het nieuwe kabinet dan inmiddels de hele economie naar de klote heeft geholpen.

alsof je anders wel zou werken
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:55:34 #251
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711815
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:54 schreef WeirdMicky het volgende:
Het staat niet vast dat de regels die op het moment zijn vastgesteld de juiste zijn, natuurlijk is daarmee te schommelen
Oh, dus de VVD is wèl van plan met de regels te rommelen? En daarnet zei je nog dat dat niet het geval was, omdat ze het anders de afgelopen jaren wel hadden gedaan? Sorry, maar ik begrijp er weinig van.
pi_9711816
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:54 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

De LPF heeft misschien een hoop verloren, maar van die 18 verloren zetels waren er 10 zetels van de LPF hype begin mei en 8 zetels waren gebaseerd op emoties.
Die 8 zetels zijn een veel betere afspiegeling van wat de LPF waardig is en zo had Fortuyn het ook inderdaad in gedachten toen hij de politiek instapte, je mag dus echt zeggen: Zo had Pim het gewild

en nu ben ik maffen

Volgens mij wilde Pim premier worden, en dat red je niet met 8 zetels. Je hebt dus geen enkel benul van wat Pim gewild had...
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:55:41 #253
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_9711817
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:52 schreef Farzin het volgende:

Nee, elke partij wil graag regeren. Maar waarom was je het dan niet met mijn stelling eens dat de LPF graag wil regeren?

Nou je zei dolgraag, en dat is ook weer sterk overdreven natuurlijk
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:56:01 #254
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9711821
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:55 schreef Steinkogler het volgende:
Zeker, de Heer heeft ons de afgelopen weken toch ook in Irak geholpen. Nu weer bij de formatie, dat kan geen toeval zijn.
  vrijdag 11 april 2003 @ 00:56:45 #255
52178 Steinkogler
Lekker samen regeren.
pi_9711832
Rouvoet rules
pi_9711835
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Volgens mij wilde Pim premier worden, en dat red je niet met 8 zetels.

dat kwam later pas, in eerste instantie wou hij een zetel of 10 dacht ik
pi_9711837
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:56 schreef Steinkogler het volgende:
Rouvoet rules
Hou nou maar op met trollen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')