We hebben ruim 300 posts de kans gehad de emoties te laten gaan, nu graag zonder het bashen van elkaar en politici.
quote:bijna iedereen
Op donderdag 10 april 2003 23:54 schreef SCH het volgende:
Zijn er hier echt mensen die vinden dat het niet de schuld van het CDA is.
(acceptabel?)
Had wat mij betreft al een tijd geleden duidelijk kunnen zijn! .
quote:Is dat zo? Ik dacht eigenlijk dat-ie een pop van Donner was.
Zijn er hier echt mensen die vinden dat het niet de schuld van het CDA is. Zelfs Donner schijnt woedend op Balkenende geworden te zijn.
quote:Het zou me niet eens verbazen als PvdA het idee om deze formatie te laten mislukken al vanaf het begin in hun hoofd hadden.
Zijn er hier echt mensen die vinden dat het niet de schuld van het CDA is. Zelfs Donner schijnt woedend op Balkenende geworden te zijn.
quote:Schijn he. De schijn dat de pvda zou regeren was er ook.
quote:Ik denk niet dat je kan beweren dat de PvdA niet haar best heeft gedaan om er wat van te maken. De onwil zat toch echt bij het CDA.
Op donderdag 10 april 2003 23:56 schreef fokje het volgende:[..]
Het zou me niet eens verbazen als PvdA het idee om deze formatie te laten mislukken al vanaf het begin in hun hoofd hadden.
quote:ooit zullen ze erachter komen
quote:ik denk dat je PvdA met CDA moet vervangen. Of denk je dit echt? welke machtsbasis, motief of intentie zou de PvdA moeten hebben om dit te doen dan?
Het zou me niet eens verbazen als PvdA het idee om deze formatie te laten mislukken al vanaf het begin in hun hoofd hadden.
quote:De pvda kan niet eens regeren als het wat minder gaat met de economie, ze hebben alleen deze onderhandelingen gehad zodat balkenende de schuld kon krijgen
Op donderdag 10 april 2003 23:56 schreef fokje het volgende:
quote:
Het zou me niet eens verbazen als PvdA cda het idee om deze formatie te laten mislukken al vanaf het begin in hun hoofd hadden.
quote:als ik dement ben misschien
Op donderdag 10 april 2003 23:57 schreef -Mk- het volgende:
ooit zullen ze erachter komen.
quote:Omdat het nu gewoon wat veiliger is voor een partij in deze tijd om in de oppositie te zitten.
Op donderdag 10 april 2003 23:57 schreef kingmob het volgende:[..]
ik denk dat je PvdA met CDA moet vervangen. Of denk je dit echt? welke machtsbasis, motief of intentie zou de PvdA moeten hebben om dit te doen dan?
is alweer weg, heb maar 5 sec gehoord, dus kan niet navertellen
[Dit bericht is gewijzigd door gunhead op 10-04-2003 23:59]
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:58 schreef NightH4wk het volgende:
OMG, nu gaat de FNV weer staken enzo, eikels.![]()
![]()
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:55 schreef Wisp het volgende:
bijna iedereen
quote:Ik hoop het voor je
Op donderdag 10 april 2003 23:58 schreef Wisp het volgende:[..]
als ik dement ben misschien
quote:Opnieuw stemmen gaat echt niet gebeuren. Dan zie ik het nog eerder gebeuren dat CDA en PvdA opnieuw om de tafel gaan zitten. Maar het zal wel CDA/VVD of CDA/VVD/LPF worden.
Op donderdag 10 april 2003 23:57 schreef tummeke het volgende:
Achja..
Straks mogen we weer stemmen als t zo door gaat.
Wat gaat het toch lekker in die politiek van ons..
Soms zou je toch bijna denken dat je er net zo goed een stel chimpasees neer zou kunnen zetten..
quote:cda bedoel je
Ik wil instemmingen!
quote:FNV heeft teveel macht gekregen, een normale vakbond kan nog wel maar dit niet.
Op donderdag 10 april 2003 23:59 schreef Wisp het volgende:[..]
aanstellers
Een van de weinige die landsbelang voor partijbelang zetten. Zou Bos nooit hebben gedaan...
quote:Ja, schandelijk
Op donderdag 10 april 2003 23:58 schreef NightH4wk het volgende:
OMG, nu gaat de FNV weer staken enzo, eikels.![]()
![]()
quote:* kingmob houdt zich in....
Op donderdag 10 april 2003 23:57 schreef Wisp het volgende:[..]
De pvda kan niet eens regeren als het wat minder gaat met de economie, ze hebben alleen deze onderhandelingen gehad zodat balkenende de schuld kon krijgen
(verzoek om alsjeblieft gewoon je mond te houden. Dat je een diepe wrok hebt jegens de PvdA is nu wel duidelijk)
/ontopic. Now what? als het CDA-VVD-LPF wordt komen d'r rellen. zo niet, dan ga ik dat zelf wel doen. met hun 'luisteren naar de kiezer'.
nieuwe verkiezingen lijkt me ook niet echt nuttig. naast wat zetels weg bij CDA en PvdA zullen er volgens mij geen andere coalitiemogelijkheden komen.
quote:Idd, hier sluit ik me helemaal bij aan. Mensen die zeuren dat de PVDA persé in de regering moet, denken er zeker niet bij na dat deze coalitie niet werkt in deze tijd. VVD en CDA zitten een stuk dichter bij elkaar, dus is dat kabinet beter voor Nederland op dit moment. Waar ik het ook mee eens ben, is dat Balkenende eerder had moeten stoppen ipv de PVDA steeds aan het lijntje te houden...
Op donderdag 10 april 2003 23:56 schreef DennisMoore het volgende:
Heel goed. Als men het niet eens wordt over de financieeleconomische paragraaf, en als er ook niet bij beide partijen de wil en het vertrouwen is om het in de nabije toekomst wél eens te worden, dan wordt het tijd om eens andere mogelijkheden onder de loep te nemen!Had wat mij betreft al een tijd geleden duidelijk kunnen zijn!
.
quote:Ik vind dat Bos ook niet zo geweldig duidelijk is over waar het geld dan vandaan moet komen. Gegeven hoe dit gelopen is ben ik best bereid om de schuld voor een groot deel bij het CDA te leggen, maar ik kan me niet onttrekken aan de gedachte dat de PvdA eigenlijk ook helemaal geen zin heeft om verantwoordelijk te gaan zijn in de aankomende economisch slechte periode.
quote:Ja wat Balkenende met de economie wilde was zeker in het landsbelang. Dat er nu in de verste verte nog geen nieuwe regering is geformeerd is zeker in het landsbelang. Maak eens contact met de realiteit jongen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:00 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het een dapper en slim besluit van Balkenende.Een van de weinige die landsbelang voor partijbelang zetten. Zou Bos nooit hebben gedaan...
quote:Ik heb een heel klein beetje hoop dat de pleuris in die partij uitbreekt, en dat Balkenende en Verhagen aan de kant worden geschoven. Maar dat zal wel valse hoop zijn...
Op vrijdag 11 april 2003 00:01 schreef MelkKoe het volgende:
Mischien dat CDA wel gewoon Balkenende opzij zet, en alsnog met PvdA gaat. Zelfs z'n eigen achterban ziet hem niet meer zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door DaMayan op 11-04-2003 00:03]
quote:dat zou ook een oplossing zijn. ik begin me alleen wel af te vragen wie we dan weer als premier zullen krijgen...
Op vrijdag 11 april 2003 00:01 schreef MelkKoe het volgende:
Mischien dat CDA wel gewoon Balkenende opzij zet, en alsnog met PvdA gaat. Zelfs z'n eigen achterban ziet hem niet meer zitten.
quote:Is ie ook - daarom was Donner ook zo kwaad dat hij de foute keuze maakt en voor zijn NSB-vrienden binnen de partij heeft gekozen. Ik gebruik die term bewust om dat ik het echt zo ervaar. Onder aanvoering van Henk de Haan en Cees van der Knaap is al het mogelijke gedaan om deze formatie te laten mislukken. Vanaf het begin. Zij willen eigenlijk ook wel van Balkenende af maar zo ver reikt hun macht niet. Zij hebben binnen de fractie gelobbied en steeds meer steun gekregen en zijn vanavond met een voorstel gekomen waarvan ze wisten dat het nooit aanvaard zou worden. Donner wist daar niks van en voelt zich uiteraard behoorlijk genaaid.
Op donderdag 10 april 2003 23:56 schreef tvlxd het volgende:[..]
Is dat zo? Ik dacht eigenlijk dat-ie een pop van Donner was.
Het is ook een grote motie van wantrouwen van het CDA tegen alle kiezers als je zolang de boel ophoudt terwijl je vanaf het begin weet dat je het niet tot een goed einde wil brengen.
Uiteindelijk ben ik er heel blij mee. Het zal voor de PvdA heel goed zijn in de oppositie te gaan. En deze stap van vanavond heeft eigenlijk het premierschap van Wouter Bos in 2006 of 2007 ingeleid. Dan zullen de rechtse partijen de rekening gepresenteerd krijgen van de financiele chaos in ons land. Dat is evident.
quote:Hoezo in de verste verte niet?
Op vrijdag 11 april 2003 00:02 schreef Lestat het volgende:Ja wat Balkenende met de economie wilde was zeker in het landsbelang. Dat er nu in de verste verte nog geen nieuwe regering is geformeerd is zeker in het landsbelang. Maak eens contact met de realiteit jongen.
Effe de VVD wat leuke ministersposten beloven, en ze kunnen zo verder waar ze nu mee bezig zijn.
quote:het helpt iig niet om de economie vooruit te helpen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:00 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ja, schandelijk
quote:Tsjah, dat zou ik zeker niet erg vinden. Heb zelf op VVD gestemt, en vind het dus alleen maar prachtig als ze in de formatie komen..
Op donderdag 10 april 2003 23:59 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Opnieuw stemmen gaat echt niet gebeuren. Dan zie ik het nog eerder gebeuren dat CDA en PvdA opnieuw om de tafel gaan zitten. Maar het zal wel CDA/VVD of CDA/VVD/LPF worden.
quote:Valse hoop!
Op vrijdag 11 april 2003 00:02 schreef Kozzmic het volgende:Ik heb een heel klein beetje hoop dat de pleuris in die partij uitbreekt, en dat Balkenende en Verhagen aan de kant worden geschoven. Maar dat zal wel valse hoop zijn...
quote:Dat ze nu met de VVD gaan is in het landsbelang. In financieel moeilijke tijden heb je nu eenmaal een regering nodig die niet een majorette is van de vakbonden zodat er tenminste een paar harde maatregelen genomen kunnen worden.
Op vrijdag 11 april 2003 00:02 schreef Lestat het volgende:[..]
Dat er nu in de verste verte nog geen nieuwe regering is geformeerd is zeker in het landsbelang.
quote:Sorry hoor, maar het is allemaal nog zo vers...
Maak eens contact met de realiteit jongen.
quote:Zou niet hetzelfde bij de PvdA kunnen gebeuren, SCH. Ook in de PvdA is Bos al een paar keer op 'minor issues' teruggefloten, en ik kan me best indenken dat dat een keer bij iets belangrijks zou kunnen gebeuren.
Op vrijdag 11 april 2003 00:03 schreef SCH het volgende:[..]
Is ie ook - daarom was Donner ook zo kwaad dat hij de foute keuze maakt en voor zijn NSB-vrienden binnen de partij heeft gekozen. Ik gebruik die term bewust om dat ik het echt zo ervaar. Onder aanvoering van Henk de Haan en Cees van der Knaap is al het mogelijke gedaan om deze formatie te laten mislukken. Vanaf het begin. Zij willen eigenlijk ook wel van Balkenende af maar zo ver reikt hun macht niet. Zij hebben binnen de fractie gelobbied en steeds meer steun gekregen en zijn vanavond met een voorstel gekomen waarvan ze wisten dat het nooit aanvaard zou worden. Donner wist daar niks van en voelt zich uiteraard behoorlijk genaaid.
Het is ook een grote motie van wantrouwen van het CDA tegen alle kiezers als je zolang de boel ophoudt terwijl je vanaf het begin weet dat je het niet tot een goed einde wil brengen.
Uiteindelijk ben ik er heel blij mee. Het zal voor de PvdA heel goed zijn in de oppositie te gaan. En deze stap van vanavond heeft eigenlijk het premierschap van Wouter Bos in 2006 of 2007 ingeleid. Dan zullen de rechtse partijen de rekening gepresenteerd krijgen van de financiele chaos in ons land. Dat is evident.
quote:ja, JP is helemaal niet omstreden aan de 'macht' gekomen ofzo
Op vrijdag 11 april 2003 00:04 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Valse hoop!
.
CDA is een vrij hechte club.
quote:Als de VVD Economische Zaken en Financiën krijgt ben ik errug blij, en heb zin in de volgende 4 jaar.
Op vrijdag 11 april 2003 00:03 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Hoezo in de verste verte niet?
Effe de VVD wat leuke ministersposten beloven, en ze kunnen zo verder waar ze nu mee bezig zijn.
quote:Nee hoor, maar je moet gewoon objectief de situatie bekijken en vaststellen dat PvdA niet goed kan regeren wanneer het minder gaat met de economie. Dat is elke keer zo geweest in de geschiedenis, dan mag een rechts kabinet de boel opbouwen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:01 schreef kingmob het volgende:
* kingmob houdt zich in....(verzoek om alsjeblieft gewoon je mond te houden. Dat je een diepe wrok hebt jegens de PvdA is nu wel duidelijk)
quote:Ook al zo'n volkert wannabe?
/ontopic. Now what? als het CDA-VVD-LPF wordt komen d'r rellen. zo niet, dan ga ik dat zelf wel doen.
Tijd voor daadkracht, Gerrit welkom in ons midden.
quote:zolang de VVD onderwijs maar niet krijgt, ik wil toch wel heel graag mijn HBO studie kunnen afmaken
Op vrijdag 11 april 2003 00:05 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Als de VVD Economische Zaken en Financiën krijgt ben ik errug blij, en heb zin in de volgende 4 jaar.
quote:why god why?
Op vrijdag 11 april 2003 00:05 schreef Wisp het volgende:
knip flauwekul
quote:Echt, ik zeg het nog maar een keer, kijk eens verder dan je neus lang is.
Op vrijdag 11 april 2003 00:05 schreef Wisp het volgende:Ook al zo'n volkert wannabe?
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:04 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Valse hoop!
.
CDA is een vrij hechte club.
quote:Financiën zullen ze vast wel krijgen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:05 schreef NightH4wk het volgende:Als de VVD Economische Zaken en Financiën krijgt ben ik errug blij, en heb zin in de volgende 4 jaar.
Met een Jorritsma was ik nou niet zo blij... Dan liever Joop Wijn! .
quote:Yep, die is voor de CDA, en ik ben ook tegen bezuinegingen op onderwijs.
Op vrijdag 11 april 2003 00:06 schreef Hymn het volgende:[..]
zolang de VVD onderwijs maar niet krijgt, ik wil toch wel heel graag mijn HBO studie kunnen afmaken
quote:Dat weet ik zo net nog niet, staatsschuld aflossen is leuk in economisch goede tijden. Maar als alles in de put zit zal je toch echt actief moeten mee helpen om te groeien.
Op vrijdag 11 april 2003 00:05 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Als de VVD Economische Zaken en Financiën krijgt ben ik errug blij, en heb zin in de volgende 4 jaar.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:07 schreef Wisp het volgende:
maargoed, pvda heeft de boel lang genoeg opgehouden, we kunnen nu weer snel aan het werk met vvd en lpf, het regeerakkoord ligt er nog dus dat moet binnen 2 weken gebeurd kunnen zijn
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:06 schreef Steinkogler het volgende:
Eigen schuld dikke bult van leugenaar Bos. Zo werd hij zelfs door z'n eigen achterban genoemd, en terecht.Tijd voor daadkracht, Gerrit welkom in ons midden.
quote:Als Zalm een beetje meewerkt, dan moet 2 weken te doen zijn ja.
Op vrijdag 11 april 2003 00:07 schreef Wisp het volgende:
maargoed, pvda heeft de boel lang genoeg opgehouden, we kunnen nu weer snel aan het werk met vvd en lpf, het regeerakkoord ligt er nog dus dat moet binnen 2 weken gebeurd kunnen zijn
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:07 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Financiën zullen ze vast wel krijgen.
Met een Jorritsma was ik nou niet zo blij... Dan liever Joop Wijn!
.
quote:Nou het verschil is dat het bij het CDA vanaf het begin is gebeurd, de sabotage. De PvdA is serieus met deze formatie bezig geweest - inhoudelijk. Balkenende kwam in een fractie waar een groep morrenden zat die maar 1 ding uitstraalde: kappen hiermee. Dat is een wezenlijk verschil.
Op vrijdag 11 april 2003 00:05 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Zou niet hetzelfde bij de PvdA kunnen gebeuren, SCH. Ook in de PvdA is Bos al een paar keer op 'minor issues' teruggefloten, en ik kan me best indenken dat dat een keer bij iets belangrijks zou kunnen gebeuren.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:07 schreef -Mk- het volgende:Droom lekker verder joh
.
Als je nou eens zegt wat er volgens jou niet klopt ipv domweg te gaan flamen.
quote:Regeerakkoord hebben ze nog, alleen een beetje editen in het voordeel van VVD/CDA.
Op vrijdag 11 april 2003 00:08 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Als Zalm een beetje meewerkt, dan moet 2 weken te doen zijn ja.
.
quote:denk niet dat de pvda achterban nou zo'n fan is van ex pvda lid zalm
Op vrijdag 11 april 2003 00:06 schreef Steinkogler het volgende:
Eigen schuld dikke bult van leugenaar Bos. Zo werd hij zelfs door z'n eigen achterban genoemd, en terecht.Tijd voor daadkracht, Gerrit welkom in ons midden.
quote:Wie heeft jou ooit ingefluisterd dat alle VVD en CDA denkbeelden ten alle tijden goed zijn voor de economie, ongeacht wat het CPB en onafhankelijke economen zeggen?
Op vrijdag 11 april 2003 00:04 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dat ze nu met de VVD gaan is in het landsbelang. In financieel moeilijke tijden heb je nu eenmaal een regering nodig die niet een majorette is van de vakbonden zodat er tenminste een paar harde maatregelen genomen kunnen worden.
[..]
quote:Het volk wil de LPF niet.
Op vrijdag 11 april 2003 00:09 schreef Wisp het volgende:[..]
![]()
Als je nou eens zegt wat er volgens jou niet klopt ipv domweg te gaan flamen.
quote:Die verkeerde dingen die de CPB zei komen omdat de PVDA lasterenverzwaringen wou, en dat wil de VVD niet, lees dan ook de nieuws.
Op vrijdag 11 april 2003 00:09 schreef Lestat het volgende:[..]
Wie heeft jou ooit ingefluisterd dat alle VVD en CDA denkbeelden ten alle tijden goed zijn voor de economie, ongeacht wat het CPB en onafhankelijke economen zeggen?
[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 11-04-2003 00:10]
Bij nieuwe verkiezingen zal de PvdA wel de grootste worden want mensen zijn echt niet zo dom dat ze dit van het CDA pikken.
quote:Ja, ik ben niet zo into het CDA, dus dat neem ik maar gewoon aan van je. Maar ik neem aan dat Bos ook behoorlijk Not Amused was toen ie zich in allerlei bochten moest wringen om zijn patriottoestemming terug te draaien.
Op vrijdag 11 april 2003 00:08 schreef SCH het volgende:[..]
Nou het verschil is dat het bij het CDA vanaf het begin is gebeurd, de sabotage. De PvdA is serieus met deze formatie bezig geweest - inhoudelijk. Balkenende kwam in een fractie waar een groep morrenden zat die maar 1 ding uitstraalde: kappen hiermee. Dat is een wezenlijk verschil.
quote:Ze hebben samen een meerderheid, zo werkt de democratie
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef -Mk- het volgende:
Het volk wil de LPF niet.
quote:Het volk heeft de LPF toch een aantal zetels gegeven.
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef -Mk- het volgende:Het volk wil de LPF niet.
quote:Verbieden dan maar.
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef Steinkogler het volgende:
PvdA SP en Groen Links in de oppositie...........brrrrr, dat gun je zelfs de regering in Moskou nog niet.
quote:Als dit kabinet wordt voortgezet, dan breekt echt de pleuris uit. Demonstraties, stakingen etcetera. Dat wil je toch ook niet?
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef Wisp het volgende:[..]
Ze hebben samen een meerderheid, zo werkt de democratie
Ben dus wel blij dat dit in elk geval niet doorgaat.
quote:
PvdA SP en Groen Links in de oppositie...........brrrrr, dat gun je zelfs de regering in Moskou nog niet.
quote:lekkere democratie als het volk lpf niet wil, maar het toch krijgt
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef Wisp het volgende:[..]
quote:PvdA-VVD-D'66 ook, hoor.
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef Wisp het volgende:
quote:Voor de liefhebbers:
Op vrijdag 11 april 2003 00:11 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het volk heeft de LPF toch een aantal zetels gegeven.
.
quote:Ze doen maar, de meeste van die relschoppers zitten zich nog te schamen vanwege die anti-vs demonstraties
Op vrijdag 11 april 2003 00:11 schreef SCH het volgende:
Als dit kabinet wordt voortgezet, dan breekt echt de pleuris uit. Demonstraties, stakingen etcetera. Dat wil je toch ook niet?
lpf heeft toch bijna geen invloed, ik zie het probleem niet
quote:zou dit echt gebeuren?
Op vrijdag 11 april 2003 00:11 schreef SCH het volgende:[..]
Als dit kabinet wordt voortgezet, dan breekt echt de pleuris uit. Demonstraties, stakingen etcetera. Dat wil je toch ook niet?
quote:Wat is dat voor gat onder die zwarte haren?
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef -Mk- het volgende:[..]
Voor de liefhebbers:
quote:weghalen aub.
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef -Mk- het volgende:[..]
Voor de liefhebbers:
quote:Ja die linxen kunnen slecht tegen verlies.
Op vrijdag 11 april 2003 00:11 schreef SCH het volgende:[..]
quote:Het volk wil een regering die een meerderheid heeft.
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
lekkere democratie als het volk lpf niet wil, maar het toch krijgt
CDA+VVD+LPF = meerderheid
quote:doe dat tweede maar niet ... dan nog liever nieuwe verkiezingen ofzo ..
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef SCH het volgende:
Ik voorspel echt nieuwe verkiezingen, het kan bijna niet anders. Of een nieuwe ronde CDA/PvdA met nieuwe informateurs.Bij nieuwe verkiezingen zal de PvdA wel de grootste worden want mensen zijn echt niet zo dom dat ze dit van het CDA pikken.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef -Mk- het volgende:
Voor de liefhebbers:
dat zie ik toch liever dan die zeikerige kop van halsema
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:03 schreef SCH het volgende:[quote]Is ie ook - daarom was Donner ook zo kwaad dat hij de foute keuze maakt en voor zijn NSB-vrienden binnen de partij heeft gekozen.
quote:Heb je dat van dezelfde informant die ook beweerde dat Hind Idols ging winnen?
Ik gebruik die term bewust om dat ik het echt zo ervaar. Onder aanvoering van Henk de Haan en Cees van der Knaap is al het mogelijke gedaan om deze formatie te laten mislukken. Vanaf het begin. Zij willen eigenlijk ook wel van Balkenende af maar zo ver reikt hun macht niet. Zij hebben binnen de fractie gelobbied en steeds meer steun gekregen en zijn vanavond met een voorstel gekomen waarvan ze wisten dat het nooit aanvaard zou worden. Donner wist daar niks van en voelt zich uiteraard behoorlijk genaaid.
quote:Inderdaad, maar op aandringn van "de stem van de kiezers" moesten deze bij voorbaat mislukte onderhandelingen toch beginnen. Is het dan wel echt de schuld van het CDA? Volgens mij zijn ze medeschuldig, maar niet volledig verantwoordelijk.
quote:Onmogelijk, Balkende zit nog wel 8 jaar
Uiteindelijk ben ik er heel blij mee. Het zal voor de PvdA heel goed zijn in de oppositie te gaan. En deze stap van vanavond heeft eigenlijk het premierschap van Wouter Bos in 2006 of 2007 ingeleid.
quote:CDA kabinetten staan altijd garant voor bezuinigingen aangezien de PvdA kabinetten die ervoor zaten ineens zaten te spelen met het geld. Je ziet gewoon de tendens terug, over een jaar of 8 mag de PvdA zich weer eens melden.
Dan zullen de rechtse partijen de rekening gepresenteerd krijgen van de financiele chaos in ons land. Dat is evident.
quote:Gelukkig houdt JP z'n woord wel en bedriegt hij de kiezer niet. Hij heeft altijd gezegd samen met de VVD te gaan regeren. Wat een held is JP, mijn stem krijgt ie zolang ik leef.
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef Gia het volgende:
Ik hoopte meteen na de verkiezingen al op een CDA-VVD-LPF coalitie. Maar ja, PvdA was de tweede partij dus moest Balkie het toch eerst voor de schijn proberen.Ben dus wel blij dat dit in elk geval niet doorgaat.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef Wisp het volgende:[..]
...de meeste van die relschoppers zitten zich nog te schamen vanwege die anti-vs demonstraties
quote:Ja - tuurlijk. Het zal economisch zo slecht gaan, de minder rijken zullen zo snel inleveren en bovendien alleen al de manier waarop het volk zich verraden zal voelen. Dat gaat helemaal mis. Vrees ik.
Op vrijdag 11 april 2003 00:13 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
zou dit echt gebeuren?
quote:Het volk wil een regering die een meerderheid heeft.
Op vrijdag 11 april 2003 00:13 schreef Tikorev het volgende:
Het volk wil een regering die een meerderheid heeft.CDA+VVD+LPF = meerderheid
VVD-PvdA-D'66 = meerderheid
quote:Dit is toch wat je wil? Mat?
Op vrijdag 11 april 2003 00:13 schreef Wisp het volgende:[..]
matje..
dat zie ik toch liever dan die zeikerige kop van halsema
quote:Ik moet toch toegeven dat dat de enige partijen zijn die nog redelijk en menselijk kunnen nadenken. Laat ze maar mooi oppositie voeren in deze moeilijke tijden. Zul je zien dat over 4 jaar links verreweg het grootst is. En dan kunnen we gaan bouwen aan een menselijk bestaan voor iederen.
quote:Nee, mat lik me gat, ik wil gewoon een kabinet met CDA/VVD, maar die hebben geen meerderheid samen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef -Mk- het volgende:[..]
Dit is toch wat je wil? Mat?
quote:Ik denk dat er idd flink wat CDAers zullen overstappen naar VVD en CU, maar ook dat er wel wat PvdA ers zullen verdwijnen. Allereerst al de mensen die puur door Bos en de race tussen CDA en PvdA niet op GL/SP stemden maar op PvdA en ook nog wat mensen die (tijdelijk) afgeknapt zijn op de PvdA. Minder dan bij het CDA, maar toch wel een redelijke groep.
Op vrijdag 11 april 2003 00:10 schreef SCH het volgende:
Ik voorspel echt nieuwe verkiezingen, het kan bijna niet anders. Of een nieuwe ronde CDA/PvdA met nieuwe informateurs.Bij nieuwe verkiezingen zal de PvdA wel de grootste worden want mensen zijn echt niet zo dom dat ze dit van het CDA pikken.
quote:Als hij nog lang leeft bedoel je.
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Gelukkig houdt JP z'n woord wel en bedriegt hij de kiezer niet. Hij heeft altijd gezegd samen met de VVD te gaan regeren. Wat een held is JP, mijn stem krijgt ie zolang ik leef.
quote:scheef... waarom dan niet gewoon alleen kunnen stemmen op meerderheden
Op vrijdag 11 april 2003 00:13 schreef Tikorev het volgende:[..]
Het volk wil een regering die een meerderheid heeft.
CDA+VVD+LPF = meerderheid
quote:Wel een hele enge
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef Farzin het volgende:[..]
VVD-PvdA-D'66 = meerderheid
quote:geeft niet hoor
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef TimmyAsd het volgende:GVD!
quote:minder eng dan cda-vvd-lpf
Op vrijdag 11 april 2003 00:15 schreef Tikorev het volgende:[..]
Wel een hele enge
quote:Enger dan VVD-CDA-LPF?
Op vrijdag 11 april 2003 00:15 schreef Tikorev het volgende:
Wel een hele enge
quote:Ja, ik had toen op Hirsi Ali willen stemmen, maar besloot gelukkig nog net op tijd om strategisch te kiezen. Voor CDA dus.
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Gelukkig houdt JP z'n woord wel en bedriegt hij de kiezer niet. Hij heeft altijd gezegd samen met de VVD te gaan regeren. Wat een held is JP, mijn stem krijgt ie zolang ik leef.
quote:Ga jij 'm neerschieten?
Op vrijdag 11 april 2003 00:15 schreef SCH het volgende:Als hij nog lang leeft bedoel je.
quote:Met een rechts kabinet gaat het alleen maar beroerder inderdaad. Helaas schijnen de meeste mensen daar niet op te letten. We gaan zware tijden tegemoed alleen maar omdat Balki vind dat het tekort niet mag oplopen en daardoor liever geen geld geeft aan gezondheidszorg enzo... T'is in en in triest.
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef SCH het volgende:[..]
Ja - tuurlijk. Het zal economisch zo slecht gaan, de minder rijken zullen zo snel inleveren en bovendien alleen al de manier waarop het volk zich verraden zal voelen. Dat gaat helemaal mis. Vrees ik.
quote:beetje vreemd wat die reactie met dit te maken heeft, maarja vanaf begin is dit een beetje een offtopic-topic geweest (
Op vrijdag 11 april 2003 00:16 schreef Wisp het volgende:[..]
geeft niet hoor
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:15 schreef SCH het volgende:[..]
Als hij nog lang leeft bedoel je.
Sorry maar kan jij je uitspraken niet een beetje indammen, het suggeren van een tweede politieke moord word je nou niet echt vrolijk van. Of is het geoorloofd om enkel rechtse politici doodsverwensingen te geven?
quote:Nee - maar het zou me niks verbazen als het misgaat. Dat ligt nogal voor de hand.
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ga jij 'm neerschieten?
.
quote:Gelukkig gaan we dan nu al doen. Onze commando's zullen in het najaar rond Teheran liggen om de Yanks te helpen bij de val van Iran.
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ik moet toch toegeven dat dat de enige partijen zijn die nog redelijk en menselijk kunnen nadenken. Laat ze maar mooi oppositie voeren in deze moeilijke tijden. Zul je zien dat over 4 jaar links verreweg het grootst is. En dan kunnen we gaan bouwen aan een menselijk bestaan voor iederen.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:16 schreef Farzin het volgende:[..]
Enger dan VVD-CDA-LPF?
quote:Het is geen doodsverwensing maar een vermoeden.
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef RoelerMF het volgende:[..]
![]()
Sorry maar kan jij je uitspraken niet een beetje indammen, het suggeren van een tweede politieke moord word je nou niet echt vrolijk van. Of is het geoorloofd om enkel rechtse politici doodsverwensingen te geven?
quote:ik heb er geen moeite mee als ie in de regering komt in ieder geval
Op vrijdag 11 april 2003 00:14 schreef -Mk- het volgende:
Dit is toch wat je wil? Mat?
ik hoop alleen dat LPF niet gaat ruziemaken met VVD vanwege de val balk1
quote:wat een negatievelingen zeg, rellen dit moorden dat
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef SCH het volgende:[..]
Nee - maar het zou me niks verbazen als het misgaat. Dat ligt nogal voor de hand.
quote:Alleen kromme achterlijke geesten gaan daarvan uit!
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef SCH het volgende:Nee - maar het zou me niks verbazen als het misgaat. Dat ligt nogal voor de hand.
quote:Dat denk ik ook dat het zo ongeveer gegaan is. CDA had gewoon een sterkere onderhandelingspositie - en konden eisen van de PvdA wat ze wilde. Dat geen 'staatsgreep', dat is democratie.
Op vrijdag 11 april 2003 00:12 schreef Gia het volgende:
Ik hoopte meteen na de verkiezingen al op een CDA-VVD-LPF coalitie. Maar ja, PvdA was de tweede partij dus moest Balkie het toch eerst voor de schijn proberen.
En verstandig van de PvdA dat ze er niet op in gegaan is.
quote:Balkenende zelf bedoel je
Op vrijdag 11 april 2003 00:18 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Alleen kromme achterlijke geesten gaan daarvan uit!
.
Die al een keer gigantisch op hun bek zijn gegaan en de hele politiek te schande hebben gezet. Moet je voorstellen dat dat stelletje opnieuw 'aan de macht' komt. Daar krijg je echt nachtmerries van
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 11-04-2003 00:24]
quote:ga jij snel weg dan!
Op vrijdag 11 april 2003 00:18 schreef kingmob het volgende:
ALARM, het topic wordt weer gekaapt door de flamers en de 'niet-zo-slimmen'...
quote:Laat me raden? Er is een stemcomputer en daarbij heeft je informant verteld dat JP de volgende is?
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef SCH het volgende:[..]
Nee - maar het zou me niks verbazen als het misgaat. Dat ligt nogal voor de hand.
Als je dit soort uitspraken doet moet je ook realiseren dat het volgens mij niet echt wenselijk is. Vraag me af wat de modjes hiervan vinden.
quote:Lijkt me verstandig als de AIVD jou eens een bezoekje gaat brengen komende dagen. Ze lezen vast wel mee...
Op vrijdag 11 april 2003 00:15 schreef SCH het volgende:[..]
Als hij nog lang leeft bedoel je.
Oplopende inflatie, meer werkeloosheid, slechter onderwijs, iedereen van jullie die er in de eigen portemonnee op achteruit gaat....
Ik hoop dat jullie bij de komende verkiezingen die verantwoordelijke partijen dan ook af gaan rekenen op het gevoerde beleid.
quote:Balkenende gaat niet uit van een politieke moord. Dat doe jij.
Op vrijdag 11 april 2003 00:19 schreef SCH het volgende:
Balkenende zelf bedoel jeJij bent blind, ik niet.
quote:Hou je flames bij je.
Sterkte met je zelfhaat.
quote:Ik hoop van wel
Op vrijdag 11 april 2003 00:18 schreef Wisp het volgende:[..]
ik heb er geen moeite mee als ie in de regering komt in ieder geval
ik hoop alleen dat LPF niet gaat ruziemaken met VVD vanwege de val balk1
quote:Dus de PvdA kan beter een economie besturen dan de VVD? Wake-up.
Op vrijdag 11 april 2003 00:20 schreef golfer het volgende:
Laat nu maar lekker het CDA met de VVD het proberen, eventueel aangevuld met de LPF en ik quote over een aantal maanden als die regering weer gevallen is nog wel een aantal users hier.Oplopende inflatie, meer werkeloosheid, slechter onderwijs, iedereen van jullie die er in de eigen portemonnee op achteruit gaat....
Ik hoop dat jullie bij de komende verkiezingen die verantwoordelijke partijen dan ook af gaan rekenen op het gevoerde beleid.
quote:Welnee. In '77 is er ook niemand overleden. Nou ja, van de politici dan.
Op vrijdag 11 april 2003 00:18 schreef SCH het volgende:[..]
Het is geen doodsverwensing maar een vermoeden.
quote:Ja, want als het slecht gaat met de economie moet je juist investeren in de publieke sector.
Op vrijdag 11 april 2003 00:21 schreef NightH4wk het volgende:
Dus de PvdA kan beter een economie besturen dan de VVD? Wake-up.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 11-04-2003 00:22]
quote:Doet de PvdA niet, die wil lastenverzwaringen voor iedereen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:22 schreef Farzin het volgende:[..]
Ja, want als het slecht gaat met de economie moet je juist investeren in de publieke sector.
quote:Inderdaad, gelukkig komt er een rechts kabinet aan die dit op een verantwoorde manier vlot gaat trekken.
Laat nu maar lekker het CDA met de VVD het proberen, eventueel aangevuld met de LPF en ik quote over een aantal maanden als die regering weer gevallen is nog wel een aantal users hier.
[quote]Mag ik jouw dan over 4 jaar quoten als Balkende III begint met dezelfde coalitie?
[quote]Oplopende inflatie, meer werkeloosheid, slechter onderwijs, iedereen van jullie die er in de eigen portemonnee op achteruit gaat....
quote:Dat zal afwachten worden over 4 jaar. Als de LPF het lekker doet zie ik niet in om mijn stemvoorkeur te veranderen
quote:Nee hoor, de PvdA wil geen lastenverzwaringen, maar dat moet wel, het gaat slechter met de economie. Geen enkele partij heeft een voorliefde voor bezuinigingen en lastenverzwaringen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:23 schreef NightH4wk het volgende:
Doet de PvdA niet, die wil lastenverzwaringen voor iedereen.
quote:op zich waarschijnlijk niet, alleen de vvd heeft absoluut geen aandacht voor de zwakkeren in de samenleving.
Op vrijdag 11 april 2003 00:21 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Dus de PvdA kan beter een economie besturen dan de VVD? Wake-up.
quote:En de BTW dan een paar jaar geleden? Die ging ook omhoog.
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef Farzin het volgende:[..]
Nee hoor, de PvdA wil geen lastenverzwaringen, maar dat moet wel, het gaat slechter met de economie. Geen enkele partij heeft een voorliefde voor bezuinigingen en lastenverzwaringen.
quote:yep, en dat is verkeerd, alleenstaande moeders moeten een hoge uitkering krijgen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef gunhead het volgende:[..]
op zich waarschijnlijk niet, alleen de vvd heeft absoluut geen aandacht voor de zwakkeren in de samenleving.
quote:Ja, lekker geloofwaardig ook. Of ben je alweer vergeten waarom we afgelopen keer weer naar de stembus moesten ?
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef DennisMoore het volgende:
Als Zalm nu z'n verantwoordelijkheid neemt, en niet gaat proberen om hier zoveel mogelijk uit te slepen, gaat 't allemaal heel erg snel goed komen..
quote:
Laat nu maar lekker het CDA met de VVD het proberen, eventueel aangevuld met de LPF en ik quote over een aantal maanden als die regering weer gevallen is nog wel een aantal users hier.Oplopende inflatie, meer werkeloosheid, slechter onderwijs, iedereen van jullie die er in de eigen portemonnee op achteruit gaat....
quote:kan me vergissen, maar was dacht ik een ideetje van zalm
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef NightH4wk het volgende:[..]
En de BTW dan een paar jaar geleden? Die ging ook omhoog.
quote:juist! vvd = slecht voor de minder gestelden, vooral dus in grote steden waar ze volgens mij ook minder stemmen binnenhalen!
Op vrijdag 11 april 2003 00:25 schreef NightH4wk het volgende:[..]
yep, en dat is verkeerd, alleenstaande moeders moeten een hoge uitkering krijgen.
quote:Klopt. De BTW werd verhoogd door het paarse kabinet, met VVD-PvdA-D'66. Jouw partij is dus minstens even schuldig als de PvdA. Maar goed: ze hebben de belastingen heus niet verhoogd omdat ze het leuk vonden, hoor.
Op vrijdag 11 april 2003 00:24 schreef NightH4wk het volgende:
En de BTW dan een paar jaar geleden? Die ging ook omhoog.
quote:Daar zijn op merkwaardige wijze blind voor, het zit er nu eenmaal ingeramd dat de VVD automatisch goed is voor de economie, en dat krijg je er niet zomaar uit. Het is een feit dat veel laagopgeleide minima rechts stemmen, ondanks dat dat meestal niet goed is voor hun eigen economische situatie.
Op vrijdag 11 april 2003 00:20 schreef golfer het volgende:Oplopende inflatie, meer werkeloosheid, slechter onderwijs, iedereen van jullie die er in de eigen portemonnee op achteruit gaat....
quote:mensen die buiten hun eigen schuld om niet kunnen meeprofiteren van de enorme welvaart in dit land moeten we een beetje steunen ja (nee, ik ben geen sp'er, ik stem d66)
yep, en dat is verkeerd, alleenstaande moeders moeten een hoge uitkering krijgen.
quote:Omdat LPF niet meewerkte.
Op vrijdag 11 april 2003 00:25 schreef gelly het volgende:Ja, lekker geloofwaardig ook. Of ben je alweer vergeten waarom we afgelopen keer weer naar de stembus moesten ?
(Minder probleem iig dan een op cijfertjes gebaseerde CDA-PvdA coalitie, die binnen een paar maanden zou stranden door gebrek aan vertrouwen en wil.)
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:27 schreef gunhead het volgende:
mensen die buiten hun eigen schuld om niet kunnen meeprofiteren van de enorme welvaart in dit land moeten we een beetje steunen ja (nee, ik ben geen sp'er, ik stem d66)
quote:Ben bang dat daar geen centjes voor zijn aangezien 50% van de huwelijken klapt wanneer er kinderen komen.
quote:VVD en CDA hebben de LPF nog altijd nodig voor een meerderheid. Wel een probleem, dus.
Op vrijdag 11 april 2003 00:27 schreef DennisMoore het volgende:
Omdat LPF niet meewerkte.
Die's nu nog maar nauwelijks van belang. Geen probleem dus.
quote:er lopen idd veel domme mensen hier rond
Op vrijdag 11 april 2003 00:27 schreef scanman01 het volgende:
Ik snap niet dat mensen nu zo voor het CDA lijken te zijn. Ik dacht dat iedereen het zeer belangrijk vond dat zaken als gezondheidszorg goed werden aangepakt en ondersteund. Maar CDA wil dat het tekort niet mag oplopen en dat betekent minder geld dus voor oa die gezondheidszorg en andere knelpunten in de samenleving. Hoe kun je in vredesnaam blij zijn dat een partij met die standpunten aan de macht komt? Nederland gaat naar de kloten en heel veel mensen staan juichend langs de zijlijn. Onvoorstelbaar.
quote:qua economie heb ik toch net wat meer vertrouwen in de VVD dan in de PvdA
Ik snap niet dat mensen nu zo voor het CDA lijken te zijn. Ik dacht dat iedereen het zeer belangrijk vond dat zaken als gezondheidszorg goed werden aangepakt en ondersteund. Maar CDA wil dat het tekort niet mag oplopen en dat betekent minder geld dus voor oa die gezondheidszorg en andere knelpunten in de samenleving. Hoe kun je in vredesnaam blij zijn dat een partij met die standpunten aan de macht komt? Nederland gaat naar de kloten en heel veel mensen staan juichend langs de zijlijn. Onvoorstelbaar.
quote:Bron?
Op vrijdag 11 april 2003 00:28 schreef Steinkogler het volgende:
Ben bang dat daar geen centjes voor zijn aangezien 50% van de huwelijken klapt wanneer er kinderen komen.
quote:En nu een paar argumenten?
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef Wisp het volgende:
qua economie heb ik toch net wat meer vertrouwen in de VVD dan in de PvdA
[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 11-04-2003 00:29]
quote:En jij denkt dat de LPF wel zin heeft om met Zalm in 1 kabinet te zitten ? En mocht het wel gebeuren, hoe geloofwaardig is het dan ? VVD-D'66-PvdA wat mij betreft.
Op vrijdag 11 april 2003 00:27 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Omdat LPF niet meewerkte.
Die's nu nog maar nauwelijks van belang. Geen probleem dus.
(Minder probleem iig dan een op cijfertjes gebaseerde CDA-PvdA coalitie, die binnen een paar maanden zou stranden door gebrek aan vertrouwen en wil.)
quote:Iedereen is ook voor aflossing van de staatsschuld, beter onderwijs, meer normen en waarden, beter onderhouden wegen en minder belasting.
Maar politiek is nou juist dat niet alles kan wat je wil en dat je keuzes moet maken. En die keuzes kunnen bij sommige mensen wat anders liggen dan bij anderen. En zulke holle rethoriek ertegenaan gooien schiet je weinig mee op, denk ik.
quote:of zal de lpf zow laag zijn dat ze cda en vvd vrij spel geven en met alles instemmen
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef Farzin het volgende:[..]
VVD en CDA hebben de LPF nog altijd nodig voor een meerderheid. Wel een probleem, dus.
quote:een meerderheid is geen noodzaak om een regering te vormen. Die 2 kunnen het prima samen af.
VVD en CDA hebben de LPF nog altijd nodig voor een meerderheid. Wel een probleem, dus.
quote:Mat is overal voor in
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
of zal de lpf zow laag zijn dat ze cda en vvd vrij spel geven en met alles instemmen
quote:Waarschijnlijk wel, want ze willen dolgraag meeregeren. Als ze die Nawijn maar op Integratie kunnen zetten...
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef TimmyAsd het volgende:
of zal de lpf zow laag zijn dat ze cda en vvd vrij spel geven en met alles instemmen
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:30 schreef -Mk- het volgende:[..]
Mat is overal voor in
.
quote:de sukkel!
Op vrijdag 11 april 2003 00:30 schreef -Mk- het volgende:[..]
Mat is overal voor in
.
quote:vroeger liepen ze ook blind achter pim aan, dus de ene schreeuwlelijk voor de andere vervangen zullen ze toch niet merken
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
quote:Klopt. Een meerderheid is echter wel noodzakelijk voor een stabiele regering.
Op vrijdag 11 april 2003 00:30 schreef Steinkogler het volgende:
een meerderheid is geen noodzaak om een regering te vormen.
quote:Wat interesseert die staatsschuld nou nog iemand? Dat aflossen is leuk als er een groot overschot is, zoals onder Paars, maar toch niet nu.
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Iedereen is ook voor aflossing van de staatsschuld, beter onderwijs, meer normen en waarden, beter onderhouden wegen en minder belasting.
quote:Jahoor. LPF moet wel een rol spelen nu. Anders worden ze bij volgende verkiezingen helemaal weggevaagd. Oppositie voeren kunnen ze namelijk ook niet.
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef gelly het volgende:En jij denkt dat de LPF wel zin heeft om met Zalm in 1 kabinet te zitten ? En mocht het wel gebeuren, hoe geloofwaardig is het dan ?
quote:Noem eens een aantal inhoudelijke overeenkomsten tussen VVD en PvdA op dit moment?
VVD-D'66-PvdA wat mij betreft.
quote:Onzin
Op vrijdag 11 april 2003 00:31 schreef Farzin het volgende:[..]
Klopt. Een meerderheid is echter wel noodzakelijk voor een stabiele regering.
quote:LPF kan met 8 zetels een veel minder grote invloed uitoefenen als vorig jaar met 26 zetels. Daarom zal deze formatie waarschijnlijk geen probleem vormen. Hooguit dat de financiele alinea's aangepast dienen te worden. En de poppetjesverdeling zal iets anders komen te liggen waardoor de kans dat het weer misgaat veel kleiner is omdat de LPF zich deze keer wel tien keer zal beraden alvorens een minister voor te dragen. Wat mij betreft mogen ze de huidige twee ministers houden. Prima mensen die ook net lekker op dreef leken te komen, jammer dat er een snelheidslimiet op dit demonisaire kabinet zit, volgens mij is het 1x gas geven en we gaan weer vooruit.
quote:Lekker niveau weer
PVDA en D66 zijn gewoon links.
SP en GL zijn extreem links.
SP is net zo extreem als het inmiddels opgehven CD, maar dan de andere kant op (links).
Dat zie je duidelijk aan hun houding tegenover bondgenoten als Israël en de USA.
Ze keizen partij voor Saddam, HAMAS en ander extremistisch tuig. Verraders van het westen zijn ze.
quote:Nou nee, je bent er als politieke partij toch in de eerste plaats om beleid te kunnen bepalen, als die mogelijkheid er is. Nou wil ik niet zeggen dat mat geen sukkel is, maar in deze kwestie zou ik hem wel begrijpen. In de regering heb je meer macht dan in de oppositie.
Op vrijdag 11 april 2003 00:31 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
de sukkel!
quote:Dat komt vast omdat jij een zeer verkeerd beeld krijgt voorgeschoteld over een eventueel Nederland over 10 jaar. Maar we leven in het NU! Wat er over 10 jaar gebeurd kan niemand voorspellen en dus ook het CDA of VVD niet. Er zijn NU problemen in het land. Tekorten moet je aanpakken als het GOED gaat in het land, niet als je in een dieptepunt zit. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen lijkt me. Over 10 jaar hebben die mensen die de gezondheidszorg NU nodig hebben er misschien geen zak meer aan!
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef Wisp het volgende:[..]
qua economie heb ik toch net wat meer vertrouwen in de VVD dan in de PvdA
quote:Ik had wel vertrouwen in het strategisch akkoord waarin bepaalde sectoren werden aangepast, dus niet domweg meer geld maar opnieuw structureren. verder geloof ik meer in het liberalisme dan socialisme
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef Farzin het volgende:
En nu een paar argumenten?
quote:zoveel gaan we ook weer niet bezuinigen hoor
Op vrijdag 11 april 2003 00:33 schreef scanman01 het volgende:
Dat komt vast omdat jij een zeer verkeerd beeld krijgt voorgeschoteld over een eventueel Nederland over 10 jaar. Maar we leven in het NU! Wat er over 10 jaar gebeurd kan niemand voorspellen en dus ook het CDA of VVD niet. Er zijn NU problemen in het land. Tekorten moet je aanpakken als het GOED gaat in het land, niet als je in een dieptepunt zit. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen lijkt me. Over 10 jaar hebben die mensen die de gezondheidszorg NU nodig hebben er misschien geen zak meer aan!
quote:als je achter de reet van een ander aan gaat lopen ben je voor mij een sukkel, een enorme sukkel!
Op vrijdag 11 april 2003 00:32 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Nou nee, je bent er als politieke partij toch in de eerste plaats om beleid te kunnen bepalen, als die mogelijkheid er is. Nou wil ik niet zeggen dat mat geen sukkel is, maar in deze kwestie zou ik hem wel begrijpen. In de regering heb je meer macht dan in de oppositie.
quote:De LPF wil niet, ik herhaal NIET, dolgraag meeregeren. Als jij nog weet wat er werd gezegt na de verkiezingen dan weet je dat Matt nog altijd vrij boos was op de VVD dat ze het kabinet hebben laten knallen. Maar daarvoor hebben we Caroline Tensen met 'Het Spijt Me' om het weer goed te maken
Op vrijdag 11 april 2003 00:30 schreef Farzin het volgende:[..]
Waarschijnlijk wel, want ze willen dolgraag meeregeren. Als ze die Nawijn maar op Integratie kunnen zetten...
quote:Nou, ik kan best begrijpen dat er veel burgers zich er niet prettig bij voelen dat de overheid jaarlijks miljarden moet betalen aan rente. En natuurlijk zal het velen niet direct treffen, maar meer rente betekent ook minder geld voor investeringen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:31 schreef Lestat het volgende:[..]
Wat interesseert die staatsschuld nou nog iemand? Dat aflossen is leuk als er een groot overschot is, zoals onder Paars, maar toch niet nu.
quote:De schuld aflossen kan op momenten dat je daar het geld ook voor hebt, dus als het goed gaat in nederland. Op momenten dat het land geld nodig heeft voor veel andere zaken kun je dus niet de aflossing op de eerste plaats stellen, lijkt me duidelijk en toch ook niet al te moeilijk te begrijpen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Iedereen is ook voor aflossing van de staatsschuld, beter onderwijs, meer normen en waarden, beter onderhouden wegen en minder belasting.
Maar politiek is nou juist dat niet alles kan wat je wil en dat je keuzes moet maken. En die keuzes kunnen bij sommige mensen wat anders liggen dan bij anderen. En zulke holle rethoriek ertegenaan gooien schiet je weinig mee op, denk ik.
quote:Ah, dus je bent tegen partijvorming.
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
als je achter de reet van een ander aan gaat lopen ben je voor mij een sukkel, een enorme sukkel!
wellicht een van jullie geinteresseerd ...
quote:Je vergeet voor het gemak even de ruzies en gedane uitspraken door VVD, CDA en LPF na het opblazen van Balkende I
Op vrijdag 11 april 2003 00:31 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Jahoor. LPF moet wel een rol spelen nu. Anders worden ze bij volgende verkiezingen helemaal weggevaagd. Oppositie voeren kunnen ze namelijk ook niet.
Afgelopen maanden ging 't prima met ze..
quote:Voortzetting van het paarse beleid lijkt mij helemaal geen verkeerd idee. Bepaalde dingen kunnen wel anders, maar dat zijn geen zaken waar een formatie om zal mislukken.
[..]Noem eens een aantal inhoudelijke overeenkomsten tussen VVD en PvdA op dit moment?
quote:Ehm, de VVD heeft als specialiteit economie
Op vrijdag 11 april 2003 00:29 schreef Farzin het volgende:
En nu een paar argumenten?
tuurlijk zijn er regels nodig, maar bewezen is dat als bedrijven meer vrijheid hebben, ze meer omzet behalen, waarmee meer loon uitgebetaald kan worden, etc.
de PvdA wil het juist andersom doen, zelf de 'koek' verdelen, door van de bedrijven geld te innen. dit is een veel minder flexibele manier om geld te verdelen
CDA - VVD - LPF
CDA - VVD - D66 (maar D66 gaf eerder al te kennen niet te willen regeren)
CDA - VVD - SP (maar ik denk niet dat de VVD en SP met elkaar willen)
CDA - VVD - GL (zelfde als met SP: gaat denk ik niet lukken)
CDA zou ook nog een coalitie kunnen vormen met ALLE ANDERE PARTIJEN behalve VVD/PvdA om een meerderheid te halen, maar ik zie LPF/GL/SP/CU/SGP/D66 echt niet samen zitten
Meest realistisch: CDA - VVD - LPF.
Mijn voorkeur: CDA - VVD - D66 (heb zelf op D66 gestemd )
Volgens mij is het ook nog eens zo dat als het CDA niet binnen een bepaalde tijd tot een akkoord KAN komen dat het de beurt is aan het PvdA om te regeren. Hoe dit in zijn werk gaat weet ik echt niet.....
Er zouden dan coalities als PvdA - VVD - LPF mogelijk zijn hetgeen ik onwaarschijnlijker acht dan CDA - VVD - LPF.
De Fortuynisten krijgen dus wederom een kans.....
[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 11-04-2003 00:36]
quote:die rente wordt voor het overgrote deel betaald aan nederlandse banken, dus is het alleen maar goed voor de economie
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Nou, ik kan best begrijpen dat er veel burgers zich er niet prettig bij voelen dat de overheid jaarlijks miljarden moet betalen aan rente. En natuurlijk zal het velen niet direct treffen, maar meer rente betekent ook minder geld voor investeringen.
quote:Ik weet het. De LPF is niet echt blij met wat Zalm en Verhagen hebben gedaan. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ze graag in het kabinet willen gaan zitten.
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef RoelerMF het volgende:
De LPF wil niet, ik herhaal NIET, dolgraag meeregeren. Als jij nog weet wat er werd gezegt na de verkiezingen dan weet je dat Matt nog altijd vrij boos was op de VVD dat ze het kabinet hebben laten knallen.
quote:
Maar daarvoor hebben we Caroline Tensen met 'Het Spijt Me' om het weer goed te maken
quote:en als er al teveel verschillen zijn tussen PvdA en CDA, kunnen PvdA en VVD al helemaaaaal niet samen regeren
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef gelly het volgende:[..]
Je vergeet voor het gemak even de ruzies en gedane uitspraken door VVD, CDA en LPF na het opblazen van Balkende I
[..]Voortzetting van het paarse beleid lijkt mij helemaal geen verkeerd idee. Bepaalde dingen kunnen wel anders, maar dat zijn geen zaken waar een formatie om zal mislukken.
quote:Dat zou een domper zijn voor het CDA als er een Paars III komt zeg.
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef gelly het volgende:[..]
Je vergeet voor het gemak even de ruzies en gedane uitspraken door VVD, CDA en LPF na het opblazen van Balkende I
[..]Voortzetting van het paarse beleid lijkt mij helemaal geen verkeerd idee. Bepaalde dingen kunnen wel anders, maar dat zijn geen zaken waar een formatie om zal mislukken.
Maar ben het met Gelly eens dat je geen CDA/VVD/LPF kan oprichten, dat is nota bene de aanleiding van het nu opnieuw moeten formeren.
quote:Waar heb je het over? Dit is een vertekening van de standpunten van de PvdA. Die partij is nu namelijk ook 'liberaal' voor bedrijven, ze wil zo min mogelijk regels opstellen. Maar je moet je realiseren dat er eigenlijk helemaal niets mis is met regels: voor het milieu, werknemers, etc.
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Ehm, de VVD heeft als specialiteit economieverder legt het de nadruk op de zelfsstandigheid van de bedrijven, ipv regels op te stellen
tuurlijk zijn er regels nodig, maar bewezen is dat als bedrijven meer vrijheid hebben, ze meer omzet behalen, waarmee meer loon uitgebetaald kan worden, etc.
de PvdA wil het juist andersom doen, zelf de 'koek' verdelen, door van de bedrijven geld te innen. dit is een veel minder flexibele manier om geld te verdelen
quote:En dat is toch weer een heel afschrikwekkende gedachte
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef maartena het volgende:
De Fortuynisten krijgen dus wederom een kans.....
quote:Forgive & Forget. Heel pragmatisch
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef gelly het volgende:Je vergeet voor het gemak even de ruzies en gedane uitspraken door VVD, CDA en LPF na het opblazen van Balkende I
quote:Absoluut wel. VVD en PvdA liggen MIJLENVER uit elkaar. Als de PvdA het al niet eens kan worden met 't CDA op financieel gebied, dan al helemáál niet met VVD.
Voortzetting van het paarse beleid lijkt mij helemaal geen verkeerd idee. Bepaalde dingen kunnen wel anders, maar dat zijn geen zaken waar een formatie om zal mislukken.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:36 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Dat zou een domper zijn voor het CDA als er een Paars III komt zeg.Maar ben het met Gelly eens dat je geen CDA/VVD/LPF kan oprichten, dat is nota bene de aanleiding van het nu opnieuw moeten formeren.
de aanleiding waren een paar amateurs binnen LPF, die nu weg zijn
quote:Enig idee hoeveel geld er elk jaar uitgegeven wordt aan staatsschuld (rente) ??? Dit geld kan beter aan iets anders worden besteed... dus je kan ook stellen dat het heel belangrijk is om de staatsschuld af te lossen..dan zijn we daar een keertje vanaf..
Op vrijdag 11 april 2003 00:34 schreef scanman01 het volgende:[..]
De schuld aflossen kan op momenten dat je daar het geld ook voor hebt, dus als het goed gaat in nederland. Op momenten dat het land geld nodig heeft voor veel andere zaken kun je dus niet de aflossing op de eerste plaats stellen, lijkt me duidelijk en toch ook niet al te moeilijk te begrijpen.
quote:Studiegenoot van me (en bijzonder fanatiek SPer) is nu bezig met het schrijven van een paper waarin hij wil verklaren dat een staatsschuld juist GOED voor een land is, dus wellicht ben ik na het lezen daarvan helemaal 'bekeerd', maar ik heb nu toch de indruk dat we een paar miljard per jaar beter direct zouden kunnen gebruiken in onderwijs e.d. dan dat je er de economie mee stimuleert. En dan ben ik eerder voor staatsschuldaflossing op de middellange termijn die allerlei andere verlichtingen mogelijk maakt dan op korte termijn wat simpele investeringen.
Op vrijdag 11 april 2003 00:35 schreef gunhead het volgende:[..]
die rente wordt voor het overgrote deel betaald aan nederlandse banken, dus is het alleen maar goed voor de economie
quote:Yeah right. Het kwam alleen door Bomhoff en Heinsbroek, en die zijn nu weg. Niets aan het handje.
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef Wisp het volgende:de aanleiding waren een paar amateurs binnen LPF, die nu weg zijn
quote:Ik denk inderdaad dat de LPF niet zal weigeren als het word uitgenodigd voor verkennende gesprekken met de formateurs. En terecht toch? Als partij streef je idealen na die je het best kan verwezenlijken als je zelf aan het stuur zit.
Op vrijdag 11 april 2003 00:36 schreef Farzin het volgende:Ik weet het. De LPF is niet echt blij met wat Zalm en Verhagen hebben gedaan. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ze graag in het kabinet willen gaan zitten.
quote:ja en winny de jong, cor ebenhard etc etc
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Farzin het volgende:
Yeah right. Het kwam alleen door Bomhoff en Heinsbroek, en die zijn nu weg. Niets aan het handje.
sinds de val regeren ze prima
quote:regels zijn vaak star, niet flexibel en per situatie (of bedrijf) verschillend. hoe meer klemmende regels, hoe minder gunstig economisch klimaat
Op vrijdag 11 april 2003 00:37 schreef Farzin het volgende:[..]
Waar heb je het over? Dit is een vertekening van de standpunten van de PvdA. Die partij is nu namelijk ook 'liberaal' voor bedrijven, ze wil zo min mogelijk regels opstellen. Maar je moet je realiseren dat er eigenlijk helemaal niets mis is met regels: voor het milieu, werknemers, etc.
verder is het natuurlijk beter voor het milieu, daarvoor bestaan al regels
maar de PvdA wil juist de bedrijven meer belasten, en is helemaal niet zo 'liberaal' als jij nu beweert
quote:Ah, dus de LPF wil wèl (dol)graag regeren?
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef RoelerMF het volgende:
Ik denk inderdaad dat de LPF niet zal weigeren als het word uitgenodigd voor verkennende gesprekken met de formateurs. En terecht toch? Als partij streef je idealen na die je het best kan verwezenlijken als je zelf aan het stuur zit.
quote:Regeren ze dan
Op vrijdag 11 april 2003 00:40 schreef Wisp het volgende:[..]
ja en winny de jong, cor ebenhard etc etc
sinds de val regeren ze prima
quote:Er valt dan ook niets te regeren...
Op vrijdag 11 april 2003 00:40 schreef Wisp het volgende:
ja en winny de jong, cor ebenhard etc etcsinds de val regeren ze prima
quote:Typisch SP.... wanneer twee partijen aan het vechten zijn, zijn zij de hond (figuurlijk
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Studiegenoot van me (en bijzonder fanatiek SPer) is nu bezig met het schrijven van een paper waarin hij wil verklaren dat een staatsschuld juist GOED voor een land is, dus wellicht ben ik na het lezen daarvan helemaal 'bekeerd', maar ik heb nu toch de indruk dat we een paar miljard per jaar beter direct zouden kunnen gebruiken in onderwijs e.d. dan dat je er de economie mee stimuleert. En dan ben ik eerder voor staatsschuldaflossing op de middellange termijn die allerlei andere verlichtingen mogelijk maakt dan op korte termijn wat simpele investeringen.
quote:waar het in het kort op neer komt:
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Studiegenoot van me (en bijzonder fanatiek SPer) is nu bezig met het schrijven van een paper waarin hij wil verklaren dat een staatsschuld juist GOED voor een land is, dus wellicht ben ik na het lezen daarvan helemaal 'bekeerd', maar ik heb nu toch de indruk dat we een paar miljard per jaar beter direct zouden kunnen gebruiken in onderwijs e.d. dan dat je er de economie mee stimuleert. En dan ben ik eerder voor staatsschuldaflossing op de middellange termijn die allerlei andere verlichtingen mogelijk maakt dan op korte termijn wat simpele investeringen.
quote:jup
Op vrijdag 11 april 2003 00:41 schreef gelly het volgende:
Regeren ze dan
quote:Nee, maar partijen als de VVD willen dat soort regels afschaffen. Maar bijv. GroenLinks en SP vinden dat economische groei niet ten koste van het milieu mag gaan. En daar ben ik het helemaal mee eens.
Op vrijdag 11 april 2003 00:40 schreef WeirdMicky het volgende:
regels zijn vaak star, niet flexibel en per situatie (of bedrijf) verschillend. hoe meer klemmende regels, hoe minder gunstig economisch klimaatverder is het natuurlijk beter voor het milieu, daarvoor bestaan al regels
quote:Bron?
maar de PvdA wil juist de bedrijven meer belasten, en is helemaal niet zo 'liberaal' als jij nu beweert
quote:dat maakt weinig uit, het vertrouwen in de regering is al flink ingekrompen, als je dan weer in zee gaat met de partij die daar de oorzaak voor... tsja... dan zakt et vertrouwen helemaal
Op vrijdag 11 april 2003 00:38 schreef Wisp het volgende:[..]
de aanleiding waren een paar amateurs binnen LPF, die nu weg zijn
en toch kan ik me herinneren dat Balkenende zei dat een kabinet met de LPF "ongeloofwaardig" zou zijn. Lijkt me sterk dat hij het vertrouwen in de regering op het spel zet
quote:Niet enkelt deze twee personen. Ook een stel machtsgeile puppies zijn afgedropen. Het is achteraf ook wel te verklaren waarom het zo mis ging bij de LPF. Tijdens mijn psychologie lessen stond het verhaal globaal precies zo beschreven zoals het op het binnenhof gebeurde, ideaal vergelijkingsmateriaal was dat
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef Farzin het volgende:[..]
Yeah right. Het kwam alleen door Bomhoff en Heinsbroek, en die zijn nu weg. Niets aan het handje.
quote:Dan heb ik er bar weinig van gemerkt. Op een paar uitspraken (doodstraf, ritueel) van Nawijn na, maar ach, als je dat al regeren noemt...
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef Wisp het volgende:
jup
[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 11-04-2003 00:43]
quote:Jahoor. Alleen zelden erg politiek beladen onderwerpen, dat mag niet van de Kamer.
Op vrijdag 11 april 2003 00:41 schreef gelly het volgende:Regeren ze dan
quote:een beetje zelfrespect hebben ze hopenlijk wel...
Op vrijdag 11 april 2003 00:39 schreef RoelerMF het volgende:[..]
Ik denk inderdaad dat de LPF niet zal weigeren als het word uitgenodigd voor verkennende gesprekken met de formateurs. En terecht toch? Als partij streef je idealen na die je het best kan verwezenlijken als je zelf aan het stuur zit.
Gevolg 1. LPF zal groeien, als enige rechtse oppositiepartij.
Gevolg 2. SP, PvdA, GroenLinks, D66 vormen een schaduwkabinet - wat na twee jaar weer opgeheven wordt, omdat de partijen zich natuurlijk ook t.o.v. elkaar profileren moeten.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:40 schreef Wisp het volgende:[..]
ja en winny de jong, cor ebenhard etc etc
sinds de val regeren ze prima niet!
quote:En de mensen die nu in die LPF zitten zijn niet machtsgeil?
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef RoelerMF het volgende:
Niet enkelt deze twee personen. Ook een stel machtsgeile puppies zijn afgedropen. Het is achteraf ook wel te verklaren waarom het zo mis ging bij de LPF. Tijdens mijn psychologie lessen stond het verhaal globaal precies zo beschreven zoals het op het binnenhof gebeurde, ideaal vergelijkingsmateriaal was dat
quote:ze zijn dan ook demissionair.
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef Farzin het volgende:
Dan heb ik er bar weinig van gemerkt. Op een paar uitspraken (doodstraf, ritueel) van Nawijn na, maar ach, als je dat al regeren noemt...
quote:Ja, ze doen dus geen flikker
Op vrijdag 11 april 2003 00:44 schreef Wisp het volgende:[..]
ze zijn dan ook demissionair.
quote:niet meer dan normaal
Op vrijdag 11 april 2003 00:43 schreef Farzin het volgende:
En de mensen die nu in die LPF zitten zijn niet machtsgeil?
quote:jawel, maar niet zo actief als normaal.. de lopende zaken worden gewoon bestuurd, alleen worden er geen ingrijpende beslissingen genomen
Op vrijdag 11 april 2003 00:45 schreef gelly het volgende:
Ja, ze doen dus geen flikker
quote:Nawijn is "normaal"?
Op vrijdag 11 april 2003 00:45 schreef Wisp het volgende:
niet meer dan normaal
quote:daarom is het ook heel nuttig om nu weer gewoon verder te gaan
Op vrijdag 11 april 2003 00:44 schreef Wisp het volgende:[..]
ze zijn dan ook demissionair.
quote:Tsja, geen wonder dat de LPF het volgens jou "goed" doet. Paars heeft het land ook acht jaar "goed" bestuurd, terwijl het kabinet niet eens demissionair was.
Op vrijdag 11 april 2003 00:46 schreef Wisp het volgende:
jawel, maar niet zo actief als normaal.. de lopende zaken worden gewoon bestuurd, alleen worden er geen ingrijpende beslissingen genomen
quote:Als ze die regels wilden afschaffen, hadden ze de afgelopen jaaaren dat ze regeerden zich daarvoor wel iets harder kunnen maken, maar de noodzakelijke regels zijn ook zij het mee eens.
Op vrijdag 11 april 2003 00:42 schreef Farzin het volgende:[..]
Nee, maar partijen als de VVD willen dat soort regels afschaffen. Maar bijv. GroenLinks en SP vinden dat economische groei niet ten koste van het milieu mag gaan. En daar ben ik het helemaal mee eens.
[..]Bron?
want als je op die manier redeneert, kan je ook zeggen: "bij groenlinks gaat elk stukje milieu voor de economie"
Nu stellen de heren dat er geen sprake is van onderling vertrouwen. Dat is wel erg laat om daar nu pas achter te komen. Het CPB-rapport gaf n dramatisch slecht resultaat van wat de heren hadden uitgebroed. Beide heren stemden in met een bezuiniging van 20 miljard Euro (inclusief een miljarden lastenverzwaring), bezuinigingen die n dramatische slechte uitwerking zouden hebben op zorg, onderwijs en al datgene waar het in de laatste verkiezingen over ging, en ook de werkgelegenheid en de inkomens.
Tweeëneenhalve maand is nu weggegooid, terwijl het land al n jaar niet meer fatsoenlijk wordt bestuurd.
Een voortzetting van Balkenende I (met de LPF) is door het CDA en de VVD eerder als ongeloofwaardig getypeerd. En D66 wil niet. Balkenende en Bos zwijgen nu nog in alle talen over hoe het nu verder moet. Dat kan niet lang meer duren. Vóór het weekend zal duidelijk worden of er snel weer verkiezingen (de derde in één jaar) nodig zijn.
Wat is die SP toch altijd snel met reageren
quote:het is maar wat je goed noemt
Op vrijdag 11 april 2003 00:46 schreef Farzin het volgende:
Tsja, geen wonder dat de LPF het volgens jou "goed" doet. Paars heeft het land ook acht jaar "goed" bestuurd, terwijl het kabinet niet eens demissionair was.
zelfs met een extreem goed economisch klimaat zijn bijna alle sectoren erop achteruit gegaan
quote:Precies. Toch wel grappig om te zien dat de voorstanders van de LPF hier vergeten waar de LPF voor zou moeten staan : opkomen voor "het volk". Nou, als je van 26 naar 8 zetels gaat lijkt het mij duidelijk wat het volk wil; geen LPF in de regering.
Op vrijdag 11 april 2003 00:46 schreef kingmob het volgende:[..]
daarom is het ook heel nuttig om nu weer gewoon verder te gaan
. zo van, he vervelend, het CDA en VVD hebben niet de verwachtte aantal stemmen gekregen, nou dan gaan we toch gewoon weer verder joh, wat kan ons die kiezers nou schelen...
quote:Aha, dus als ze die regels wilden afschaffen, hadden ze (de VVD) dat de afgelopen jaren wel gedaan. En de regels die er nu zijn, zijn noodzakelijk, en ook de VVD is het ermee eens? Mooi.
Op vrijdag 11 april 2003 00:46 schreef WeirdMicky het volgende:
Als ze die regels wilden afschaffen, hadden ze de afgelopen jaaaren dat ze regeerden zich daarvoor wel iets harder kunnen maken, maar de noodzakelijke regels zijn ook zij het mee eens.
Dus de VVD wil geen regels afschaffen?
quote:Ik heb niet gezegd dat de VVD geen aandacht besteedt aan het milieu, maar het is wel minder dan bij GL en SP.
want als je op die manier redeneert, kan je ook zeggen: "bij groenlinks gaat elk stukje milieu voor de economie"
quote:Jawel hoor. Ondanks dat ik geen LPF heb gestemt. Zo zijn er wel meer.
Op vrijdag 11 april 2003 00:48 schreef gelly het volgende:[..]
Precies. Toch wel grappig om te zien dat de voorstanders van de LPF hier vergeten waar de LPF voor zou moeten staan : opkomen voor "het volk". Nou, als je van 26 naar 8 zetels gaat lijkt het mij duidelijk wat het volk wil; geen LPF in de regering.
quote:Hoho, je gaat me woorden verdraaien.
Op vrijdag 11 april 2003 00:41 schreef Farzin het volgende:[..]
Ah, dus de LPF wil wèl (dol)graag regeren?
quote:eensch
Op vrijdag 11 april 2003 00:47 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Jan Marijnissen: Bos en Balkenende blameren zich
11-04-2003 De fractieleiders van het CDA en de PvdA hebben zich gediskwalificeerd door vanaf 22 januari de formatie te rekken, nog ns te rekken en nog ns te rekken: eerst tot de verkiezingen voor de Provinciale Staten, toen gaf de oorlog weer aanleiding tot vertraging en toen weer de uitkomst van een doorrekening van het CPB, aldus Jan Marijnissen.Nu stellen de heren dat er geen sprake is van onderling vertrouwen. Dat is wel erg laat om daar nu pas achter te komen. Het CPB-rapport gaf n dramatisch slecht resultaat van wat de heren hadden uitgebroed. Beide heren stemden in met een bezuiniging van 20 miljard Euro (inclusief een miljarden lastenverzwaring), bezuinigingen die n dramatische slechte uitwerking zouden hebben op zorg, onderwijs en al datgene waar het in de laatste verkiezingen over ging, en ook de werkgelegenheid en de inkomens.
Tweeëneenhalve maand is nu weggegooid, terwijl het land al n jaar niet meer fatsoenlijk wordt bestuurd.
Een voortzetting van Balkenende I (met de LPF) is door het CDA en de VVD eerder als ongeloofwaardig getypeerd. En D66 wil niet. Balkenende en Bos zwijgen nu nog in alle talen over hoe het nu verder moet. Dat kan niet lang meer duren. Vóór het weekend zal duidelijk worden of er snel weer verkiezingen (de derde in één jaar) nodig zijn.
quote:lul niet, dat partijbureau heeft dit stukje al een maand klaarliggen
Wat is die SP toch altijd snel met reageren
quote:Volgens jou staat "goed regeren" toch gelijk aan "geen/weinig problemen in het kabinet"? Anders heeft de LPF het de afgelopen maanden òòk niet goed gedaan.
Op vrijdag 11 april 2003 00:48 schreef Wisp het volgende:
het is maar wat je goed noemtzelfs met een extreem goed economisch klimaat zijn bijna alle sectoren erop achteruit gegaan
quote:het volk wil gewoon een rechtste regering, en dit is de enige mogelijke combinatie
Op vrijdag 11 april 2003 00:48 schreef gelly het volgende:
Precies. Toch wel grappig om te zien dat de voorstanders van de LPF hier vergeten waar de LPF voor zou moeten staan : opkomen voor "het volk". Nou, als je van 26 naar 8 zetels gaat lijkt het mij duidelijk wat het volk wil; geen LPF in de regering.
quote:wat kunnen sommigen toch 'creatief' omgaan met de waarheid. vertel eens geachte wisp, welke sectoren zijn er allemaal op achteruit gegaan? met ondebouwing pls. jeweetwel, van die vervelende cijfertjes die je moet opzoeken. ook wel feiten genoemd.
Op vrijdag 11 april 2003 00:48 schreef Wisp het volgende:[..]
het is maar wat je goed noemt
zelfs met een extreem goed economisch klimaat zijn bijna alle sectoren erop achteruit gegaan
quote:De VVD met een stel christenfundamentalisten ?
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef Steinkogler het volgende:
God heeft het zo gewild.CDA-VVD-CU/SGP
quote:Nooit.
Op vrijdag 11 april 2003 00:50 schreef RoelerMF het volgende:
Hoho, je gaat me woorden verdraaien.
quote:Nee, elke partij wil graag regeren. Maar waarom was je het dan niet met mijn stelling eens dat de LPF graag wil regeren?
Ik zeg alleen dat je als partij het best je idealen kan nastreven door zelf aan het stuur te zitten. In dat opzicht zal de LPF daarom inderdaad liever regeren als oppositie voeren. Maar mijn wedervraag is dan ook, wil elke partij (uitzondering D66 daargelaten) dat dan niet?
quote:God wil het nu eenmaal zo, dan gebeurt dat ook.
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef gelly het volgende:[..]
De VVD met een stel christenfundamentalisten ?
quote:En daarom hebben CDA en VVD een meerderheid gekregen?
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef Wisp het volgende:
het volk wil gewoon een rechtste regering, en dit is de enige mogelijke combinatie
quote:* kingmob rent gillend weg
Op vrijdag 11 april 2003 00:52 schreef Steinkogler het volgende:[..]
God wil het nu eenmaal zo, dan gebeurt dat ook.
laat me niet zo schrikken pls.
quote:Dit meen je toch niet?
Op vrijdag 11 april 2003 00:52 schreef Steinkogler het volgende:
God wil het nu eenmaal zo, dan gebeurt dat ook.
quote:Een groot deel van het CDA en de VVD zijn aardig links anders.. Hoe kom je tot die conclusie ?
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef Wisp het volgende:[..]
het volk wil gewoon een rechtste regering, en dit is de enige mogelijke combinatie
quote:Het staat niet vast dat de regels die op het moment zijn vastgesteld de juiste zijn, natuurlijk is daarmee te schommelen
Op vrijdag 11 april 2003 00:49 schreef Farzin het volgende:[..]
Aha, dus als ze die regels wilden afschaffen, hadden ze (de VVD) dat de afgelopen jaren wel gedaan. En de regels die er nu zijn, zijn noodzakelijk, en ook de VVD is het ermee eens? Mooi.
Dus de VVD wil geen regels afschaffen?
[..]Ik heb niet gezegd dat de VVD geen aandacht besteedt aan het milieu, maar het is wel minder dan bij GL en SP.
en dat Groenlinks en de SP linkser zijn en meer aandacht aan milieu besteden dan de VVD had ik je ook wel kunnen zeggen
quote:De LPF heeft misschien een hoop verloren, maar van die 18 verloren zetels waren er 10 zetels van de LPF hype begin mei en 8 zetels waren gebaseerd op emoties.
Op vrijdag 11 april 2003 00:48 schreef gelly het volgende:[..]
en nu ben ik maffen
Nou ik weet wel dat ik het de komende 4 jaar druk heb met demonstraties( met mijn SP broeders) en niet met werken aangezien het nieuwe kabinet dan inmiddels de hele economie naar de klote heeft geholpen.
quote:zorg (wachtlijsten), onderwijs (lerarentekort), intergratie (schijnt nu langzaam wat beter te gaan), justitie (extreem laag opsporingspercentage), NS (infrastructuur is totaal verwaarloosd)
Op vrijdag 11 april 2003 00:51 schreef kingmob het volgende:
wat kunnen sommigen toch 'creatief' omgaan met de waarheid. vertel eens geachte wisp, welke sectoren zijn er allemaal op achteruit gegaan? met ondebouwing pls. jeweetwel, van die vervelende cijfertjes die je moet opzoeken. ook wel feiten genoemd.
etc etc
en alle cijfers mag je er zelf bij zoeken, ik heb wel meer te doen vanacht
quote:Zeker, de Heer heeft ons de afgelopen weken toch ook in Irak geholpen. Nu weer bij de formatie, dat kan geen toeval zijn.
Op vrijdag 11 april 2003 00:53 schreef Farzin het volgende:[..]
Dit meen je toch niet?
[Dit bericht is gewijzigd door Steinkogler op 11-04-2003 00:55]
quote:alsof je anders wel zou werken
Op vrijdag 11 april 2003 00:54 schreef Fluffydroid het volgende:
Als je naar mijn icon kijkt weet je wel wie hier achter zit
Volgens mij gelooft Balkenende niet in democratie.Nou ik weet wel dat ik het de komende 4 jaar druk heb met demonstraties( met mijn SP broeders) en niet met werken aangezien het nieuwe kabinet dan inmiddels de hele economie naar de klote heeft geholpen.
quote:Oh, dus de VVD is wèl van plan met de regels te rommelen? En daarnet zei je nog dat dat niet het geval was, omdat ze het anders de afgelopen jaren wel hadden gedaan? Sorry, maar ik begrijp er weinig van.
Op vrijdag 11 april 2003 00:54 schreef WeirdMicky het volgende:
Het staat niet vast dat de regels die op het moment zijn vastgesteld de juiste zijn, natuurlijk is daarmee te schommelen
quote:Volgens mij wilde Pim premier worden, en dat red je niet met 8 zetels. Je hebt dus geen enkel benul van wat Pim gewild had...
Op vrijdag 11 april 2003 00:54 schreef RoelerMF het volgende:[..]
De LPF heeft misschien een hoop verloren, maar van die 18 verloren zetels waren er 10 zetels van de LPF hype begin mei en 8 zetels waren gebaseerd op emoties.
Die 8 zetels zijn een veel betere afspiegeling van wat de LPF waardig is en zo had Fortuyn het ook inderdaad in gedachten toen hij de politiek instapte, je mag dus echt zeggen: Zo had Pim het gewilden nu ben ik maffen
quote:Nou je zei dolgraag, en dat is ook weer sterk overdreven natuurlijk
Op vrijdag 11 april 2003 00:52 schreef Farzin het volgende:Nee, elke partij wil graag regeren. Maar waarom was je het dan niet met mijn stelling eens dat de LPF graag wil regeren?
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 00:55 schreef Steinkogler het volgende:
Zeker, de Heer heeft ons de afgelopen weken toch ook in Irak geholpen. Nu weer bij de formatie, dat kan geen toeval zijn.
quote:dat kwam later pas, in eerste instantie wou hij een zetel of 10 dacht ik
Op vrijdag 11 april 2003 00:55 schreef gelly het volgende:[..]
Volgens mij wilde Pim premier worden, en dat red je niet met 8 zetels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |