abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9707429
Streng zijn of nog niet?
Ik weet het echt niet hoor, de ene keer gaat het goed met ze, de andere keer niet.
Vandaag moesten ze koprol op de balk kunnen...
Dus 1 meisje lukte het nietm ze deed het gewoon niet, dus ik laat haar oefenen op een lagere balk met duizend matjes, alleen dan gaat ze er expres naast.

Dus ik sleur haar over de balk ( moeten weten dat hier niet wordt bedoeld dat ik dat kind aan haar haren over die balk heb getrokken....
ze zat gewoon heel de tijd te treuzelen voordat ze ging en toen pakte ik haar bij haar middel en hielp haar mee in de koprol beweging, misschien een te snelle reflex...
Maar het was zeker niet hardhandig ofzo...), dat kind huilen, komt die moeder net binnen en gaat ze haar gelijk troosten... damn zo slecht!! Die ouders mogen niet kijken in de lessen, het is selectie turnen geen meisjesgym en als ze er niet tegen kunnen gaan ze maar weg!!

Ik heb wel mijn excuses aan de moeder aangeboden aan de moeder en ik heb haar wel gevraagd of ze haar niet zomaar uit de les kan halen....dat was werkelijk absurd!!

Ik heb er wel spijt van, ik hoop niet dat ik hier een slechte naam door krijg, echt meestal doe ik dit nooit, maar nu wou ik graag dat ze het kon.

[Dit bericht is gewijzigd door Sweetsixteen16 op 10-04-2003 22:47]

Billie Holiday is Lady Day!
  donderdag 10 april 2003 @ 21:58:01 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9707453
push ze niet zo overdreven joh

die kinderen zijn 5

donderdag 10 april 2003 @ 21:59:04 #3
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9707477
geef je in dit geval groot gelijk...als het ergens om gaat is er niks mis mee om die kinderen een beetje te pushen....krijgen ze karakter van

no pain, no gain!

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_9707482
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:58 schreef PLAE@ het volgende:
jezus jij doet precies fout waarom men liever heeft dat er geen ouders bij voetbalwedstrijden zijn.

push ze niet zo overdreven man

die kinderen zijn 5

voetbal en turnen is niet te vergelijken..

en de meisjes moeten topturnsters worden...
tuurlijk, we doen genoeg leuke dingen in de les, maar soms moet je streng optreden

pi_9707508
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:59 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

voetbal en turnen is niet te vergelijken..

tuurlijk, we doen genoeg leuke dingen in de les, maar soms moet je streng optreden

top turnsters worden? 5 jaar? streng aanpakken? wie the fuck denk jij wel niet dat je bent om een 5(!!) jarig kind streng aan te pakken...
pi_9707509
Moeten ?! Vinden ze dat zelf ook of willen pappie en mammie dat graag.
我要飞得更高 !
pi_9707538
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:00 schreef Rex_Mundi het volgende:
dat willen pappie en mammie dus schijnbaar...hoe ziek
pi_9707542
quote:
nee hoor, de lessen zijn leuk
en pappie en mammie willen het ook best wel graag, ook al is de mentaliteit van de ouders niet wat het vroeger was...
als ik vroeger op turnen iets fout deed kreeg ik op mijn donder van mijn trainster en mijn mams!!
  donderdag 10 april 2003 @ 22:01:21 #9
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9707544
quote:
ze zijn 5..dan hebben ze nog geen eigen mening!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_9707550
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:59 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
kiezen ze daar zelf veer dan
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 10 april 2003 @ 22:02:06 #11
22259 Fogerty
slapende account
pi_9707563
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:56 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Dus ik sleur haar over de balk, dat kind huilen
Wat een leuk baantje!
Hieperdepiep hoera!
pi_9707565
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:00 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

top turnsters worden? 5 jaar? streng aanpakken? wie the fuck denk jij wel niet dat je bent om een 5(!!) jarig kind streng aan te pakken...

Ik pak ze niet heel erg streng aan, maar geef ze soms wel eens een standje...
pi_9707579
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:01 schreef Skinkie het volgende:

[..]

kiezen ze daar zelf veer dan

nee, dat bepalen wij uit de trainingsresulaten.
pi_9707585
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:01 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

en pappie en mammie willen het ook best wel graag, ook al is de mentaliteit van de ouders niet wat het vroeger was...
als ik vroeger op turnen iets fout deed kreeg ik op mijn donder van mijn trainster en mijn mams!!

de lessen zijn leuk?
quote:
Dus ik sleur haar over de balk, dat kind huilen,
nou nou wat zijn de lessen weer leuk
pi_9707591
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:01 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Echt triest van je moeder dan. Je sport toch voor je eigen plezier, niet dat van een ander.
我要飞得更高 !
  donderdag 10 april 2003 @ 22:04:11 #16
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9707615
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:02 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

de lessen zijn leuk?
[..]

leer eens lezen...dit gaat niet over lol, maar over potentiele top-turners......discipline, discipline en nog eens discipline!
pi_9707617
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:02 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

nee, dat bepalen wij uit de trainingsresulaten.

okee, maar waarom dan niet gelijk selectief zijn? niet meedaoen is naar andere groep?
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_9707623
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:02 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

de lessen zijn leuk?
[..]

Je moet het niet allemaal uit 1 ding halen...
We doen ook zo vaak leuke dingen, zoals op de balk stampen en dat soort makkelijke dingetjes, of de balk is heel heet enz.. en ook gewoon springen vinden ze leuk, maar soms moet er gewoon een beetje streng gedaan worden...het is geen simpele recreatiegym, die meiden moet niet voor lul staan op de wedstrijden.
pi_9707633
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:04 schreef Abbadon het volgende:

[..]

leer eens lezen...dit gaat niet over lol, maar over potentiele top-turners......discipline, discipline en nog eens discipline!

leer jij eens lezen man, dit gaat over 5 jarig kinderen
pi_9707642
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:04 schreef Skinkie het volgende:

[..]

okee, maar waarom dan niet gelijk selectief zijn? niet meedaoen is naar andere groep?

het erge is dat het het laagste groepje van de selectie is, en ze best wel talent heeft, maar ze is gewoon bang voor de balk, ze moet haar angst overwinnen.
pi_9707651
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:04 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

leer jij eens lezen man, dit gaat over 5 jarig kinderen

leeftijd doet er niet toe!!
pi_9707665
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:04 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Je moet het niet allemaal uit 1 ding halen...
We doen ook zo vaak leuke dingen, zoals op de balk stampen en dat soort makkelijke dingetjes, of de balk is heel heet enz.. en ook gewoon springen vinden ze leuk, maar soms moet er gewoon een beetje streng gedaan worden...het is geen simpele recreatiegym, die meiden moet niet voor lul staan op de wedstrijden.

moeten niet voor lul staan? alsof een 5 jarig meisje daar om geeft...een 5 jarig meisje hoort met poppen te spelen en voor de fun te turnen...maar nee hoor, ga er maar met de zweep bij staan en dat kind leren turnen
pi_9707676
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:03 schreef Rex_Mundi het volgende:

[..]

Echt triest van je moeder dan. Je sport toch voor je eigen plezier, niet dat van een ander.

als ik niet zo streng was aangepakt dan kon ik nu nog niet eens een nromale radslag op de balk, ik ben blij dat ik het nu wel kan
pi_9707677
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:05 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

leeftijd doet er niet toe!!

neuh....
pi_9707701
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:06 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

moeten niet voor lul staan? alsof een 5 jarig meisje daar om geeft...een 5 jarig meisje hoort met poppen te spelen en voor de fun te turnen...maar nee hoor, ga er maar met de zweep bij staan en dat kind leren turnen

sommige mensen willen iets bereiken in het leven, zijn ambitieus, en misschien al op jonge leeftijd, je moet kinderen echt niet onderschatten hoor!!
En ze hebben genoeg tijd om met poppen te spelen
pi_9707716
quote:

[..]

het erge is dat het het laagste groepje van de selectie is, en ze best wel talent heeft, maar ze is gewoon bang voor de balk, ze moet haar angst overwinnen.

als je nou is een balk op de grond legt ofzo en daar twee matten naast met 10cm er tussen aan beide kanten? Geef je ze eerst zelfvertrouwen dat je iets op zo'n kloein stukje kunnen en enke week 15cm hoger leggen?
  donderdag 10 april 2003 @ 22:08:13 #27
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9707717
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:06 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

neuh....

nee....als je goed wilt worden zit je met een jaar of 16 aan je top....dan moet je dus vroeg beginnen.....
  donderdag 10 april 2003 @ 22:08:22 #28
22259 Fogerty
slapende account
pi_9707719
Is dit nou een uitloktopic of meen je dit echt serieus?
Hieperdepiep hoera!
pi_9707734
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:07 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

sommige mensen willen iets bereiken in het leven, zijn ambitieus, en misschien al op jonge leeftijd, je moet kinderen echt niet onderschatten hoor!!
En ze hebben genoeg tijd om met poppen te spelen

zijn ambitieus? meisjes van 5? ga weg man..
pi_9707744
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:08 schreef Fogerty het volgende:
Is dit nou een uitloktopic of meen je dit echt serieus?
schijnbaar serieus
pi_9707747
Hoe kun je in godsnaam van een 5-jarig kind weten dat ze een toptalent is?
People spend money they dont have, to buy things they dont want, to impress people they dont like
  donderdag 10 april 2003 @ 22:09:48 #32
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9707750
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:08 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

zijn ambitieus? meisjes van 5? ga weg man..

dat jij nou niet ambitieus was op je 5de......
  donderdag 10 april 2003 @ 22:09:54 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9707752
quote:

[..]

Die angst overwinnen zal heus wel lukken als je zo doorgaat, maar dan heb je weer een probleem erbij, dat ze angstig is voor jou en alleen maar meeturnt omdat ze anders mishandeld wordt door je.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 10 april 2003 @ 22:10:52 #34
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_9707770
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:04 schreef Abbadon het volgende:
leer eens lezen...dit gaat niet over lol, maar over potentiele top-turners
Alleen hebben ze daar zelf nog geen weet van, in tegenstelling tot glamourgeile papa en mama. Hoe kan je kindjes van 5 jaar (!) nou zo uitbuiten zeg? Doe gewoon leuke spelletjes tot ze oud genoeg zijn om zelf te beslissen over wat ze willen.

Later word ik mijzelf in het groot.
pi_9707775
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:08 schreef Skinkie het volgende:

[..]

als je nou is een balk op de grond legt ofzo en daar twee matten naast met 10cm er tussen aan beide kanten? Geef je ze eerst zelfvertrouwen dat je iets op zo'n kloein stukje kunnen en enke week 15cm hoger leggen?

Ik ben niet kippig
het sleuren over de balk was een grondbalk
dus dat is een balk gelijk aan de grond met een matrasje eromheen
en ze deed het gewoon niet!!
echt heel vervelend...
  donderdag 10 april 2003 @ 22:11:39 #36
22259 Fogerty
slapende account
pi_9707785
Tsja kijk, Richard Krajicek zal achteraf soms ook best blij zijn dat hij zoveel bereikt heeft en dat zijn vader hem compleet verrot schold heeft misschien best bijgedragen aan zijn succes.

Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand voor zijn plezier op zo'n manier kinderen van 5 jaar "traint".

Hieperdepiep hoera!
pi_9707788
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:09 schreef duvelBE het volgende:
lichaamsbouw, lef, sierlijkheid...alles...sommige mensen hebben er kijk voor.
pi_9707799
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:11 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Ik ben niet kippig
echt heel vervelend...

ik reageer maar niet...ik reageer maar niet...ik reageer maar niet.... tim reageer nou maar niet...doe nou maar niet tim....nee doe maar niet
pi_9707810
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:11 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Ik ben niet kippig
echt heel vervelend...

jah das wel "vervelend" moet je toch ff op onderzoek uitgaan waar de angst hem inzit
  donderdag 10 april 2003 @ 22:12:41 #40
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9707813
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:09 schreef duvelBE het volgende:
dat kun je op zich volgens mij wel zien aan de manier waarop ze zich bewegen en hgoe snel ze iets oppikken.

alleen denk ik dat je kids van zo'n jonge leeftijd gewoon plezier moet laten hebben ipv pushen.

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_9707817
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:11 schreef Fogerty het volgende:
Tsja kijk, Richard Krajicek zal achteraf soms ook best blij zijn dat hij zoveel bereikt heeft en dat zijn vader hem compleet verrot schold heeft misschien best bijgedragen aan zijn succes.

Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand voor zijn plezier op zo'n manier kinderen van 5 jaar "traint".

Ik doe het zeker ook niet altijd voor de lol, maar de hoofdtrainster stelt aan het eind van het jaar hoofddoelen, daar moet een goeie turnster aan voldoen en ik wil zo;n meisje niet zomaar opgeven...
  donderdag 10 april 2003 @ 22:13:56 #42
22259 Fogerty
slapende account
pi_9707833
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:12 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik doe het zeker ook niet altijd voor de lol, maar de hoofdtrainster stelt aan het eind van het jaar hoofddoelen, daar moet een goeie turnster aan voldoen en ik wil zo;n meisje niet zomaar opgeven...
Hoe nobel
Hieperdepiep hoera!
  donderdag 10 april 2003 @ 22:14:07 #43
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9707836
[advocaat van de duivel mode]

zeg sweet16..weet je heel zeker dat je niet je eigen frustraties over het feit dat jij geen topturnertje geworden bent op die peuters aan het botvieren bent?

[/advocaat van de duivel mode]

pi_9707838
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:13 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Hoe nobel

donderdag 10 april 2003 @ 22:14:19 #45
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9707842
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:12 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

ik reageer maar niet...ik reageer maar niet...ik reageer maar niet.... tim reageer nou maar niet...doe nou maar niet tim....nee doe maar niet

2 zielen...

edit: vervang tim dooe iemoe

[Dit bericht is gewijzigd door iemoe op 10-04-2003 22:15]

donderdag 10 april 2003 @ 22:15:07 #46
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_9707861
En hebben jullie al wat Afrikaantjes vastgelegd voor het komende seizoen?
Later word ik mijzelf in het groot.
pi_9707864
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:14 schreef Abbadon het volgende:
[advocaat van de duivel mode]

zeg sweet16..weet je heel zeker dat je niet je eigen frustraties over het feit dat jij geen topturnertje geworden bent op die peuters aan het botvieren bent?

[/advocaat van de duivel mode]

kijk is in haar profiel
pi_9707865
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:12 schreef iemoe het volgende:

[..]

dat kun je op zich volgens mij wel zien aan de manier waarop ze zich bewegen en hgoe snel ze iets oppikken.

alleen denk ik dat je kids van zo'n jonge leeftijd gewoon plezier moet laten hebben ipv pushen.

Dit is een situatie die 1 keer in de 2 maanden gebeurt...als het niet minder is...de meeste lessen zijn leuk!!
En de kinderen zijn nog goed ook!!
en als je goed bent, en je krijgt genoeg complimentjes dan krijg je er vanzelf lol in!!
pi_9707873
Ik train zelf ook (alleen dan in een heel andere sport) en merk regelmatig dat kinderen die 2 jaar geleden als een talent werden aangemerkt niet meer vooruitgaan, terwijl je sommige andere kinderen liever kwijt dan rijk bent, en die laten dan de meest fantastiche dingen zien.
People spend money they dont have, to buy things they dont want, to impress people they dont like
pi_9707895
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:02 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
, maar geef ze soms wel eens een standje...

Wil je mij ook een keer trainen? Je mag me ook slaan enzo
  donderdag 10 april 2003 @ 22:16:30 #51
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9707897
hmm je kunt kinderen van 5 best een standje geven.. ik heb vroeger(6) ook vaak een standje op judo gehad omdat ik dingen niet wilde, wurgingen enzo.. nou daar kom je best overheen als kind.. en verder als ze niet goed is moet ze daar de gevolgen vanervaren.. leert ze vanzelf mee omgaan..
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
pi_9707912
Ik vind het echt slecht om zulke meisjes bijna te dwingen om te presteren.
Die kinderen zijn 5, op 5-jarige leeftijd heb je echt nog niet het vermogen om jezelf af te zetten tegen je ouders, als je eigenlijk niet wilt turnen maar je ouders wel.

Die kinderen horen gewoon een normale jeugd te hebben en pas later zo fanatiek te trainen, niet op je 5e!

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
pi_9707928
Allereerst is een kind van 5 niet in staat zelf te bepalen of hij of zij topturner of turnster wil worden als je het mij vraagt

En ten tweede, "ik sleurde het kind over de balk" WTF?

Ik ben het met je eens dat je zo nu en dan een beetje streng moet zijn maar dat doe je niet lichamelijk!

En ja, ik weet er alles van want ik heb zelf 10 jaar geturnd.

Vanaf mijn 4e, ik ben geen topturnster geworden maar ik had er in ieder geval WEL plezier in!

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 10-04-2003 22:17]

donderdag 10 april 2003 @ 22:17:25 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9707930
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:12 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Eigenlijk kots ik op mensen zoals jij weet je dat? Als een kind iets niet wil hoef je nooit van dat soort geweld te gebruiken! Bovendien vind ik dat hele kinderturngedoe zo ontiegelijk uitbuiting van die kinderen! Kinderen moeten dingen doen omdat ze het leuk vinden, en niet omdat de ouders/trainster ze zo ontzettend loopt te pushen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_9707934
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:16 schreef ToMm het volgende:
Ik vind het echt slecht om zulke meisjes bijna te dwingen om te presteren.
Die kinderen zijn 5, op 5-jarige leeftijd heb je echt nog niet het vermogen om jezelf af te zetten tegen je ouders, als je eigenlijk niet wilt turnen maar je ouders wel.

Die kinderen horen gewoon een normale jeugd te hebben en pas later zo fanatiek te trainen, niet op je 5e!

ej tommie
pi_9707967
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:17 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

ej tommie

Ben het met je eens in dit topic (jawel!)

Vind het te gek voor woorden om 5 jarige meisjes zo te 'misbruiken'.

En dan nog zeggen dat ze het zelf willen ook, das helemaal

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
pi_9707968
Wie bepaald er nou in godsnaam dat een groep 5 - jarige meisjes later topturnsters moet worden.

Wij leven hier niet achter het ijzeren gordijn.

donderdag 10 april 2003 @ 22:19:24 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9707976
Het woord pedagogiek zegt je misschien iets Sweetsixteen?

Het lijkt mij dat je dus niet op deze manier dient om te gaan met 5-jarigen.

Als ik de ouder van dat meisje was en dat gezien had, dan had ik je hoogstpersoonlijk ook even over die evenwichtsbalk gesleurd.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9707978
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:15 schreef duvelBE het volgende:
Ik train zelf ook (alleen dan in een heel andere sport) en merk regelmatig dat kinderen die 2 jaar geleden als een talent werden aangemerkt niet meer vooruitgaan, terwijl je sommige andere kinderen liever kwijt dan rijk bent, en die laten dan de meest fantastiche dingen zien.
Precies, dat is het risico dat we lopen, natuurlijk.
Maar je kunt het proberen...
Ik moet toegeven dat het af en toe wel eens een beetje sekte achtig overkomt...
Maar alle ouders zijn vroeger inderdaad altijd wel een beetje turner geweest, dus het zit allemaal in het hoofd van die ouders.
Als die ouders dat fijn vinden, dan wil ik ze best lesgeven daarin, is leuk!! De meisjes gaan zo snel vooruit en ik ben ook enorm trots op ze!

Het is ook niet goed om zo'n kind heel de tijd te pushen...maar ja helemaal niks doen in de les, dan worden de ouders boos...

donderdag 10 april 2003 @ 22:19:52 #60
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9707985
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:15 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Dit is een situatie die 1 keer in de 2 maanden gebeurt...als het niet minder is...de meeste lessen zijn leuk!!
En de kinderen zijn nog goed ook!!
en als je goed bent, en je krijgt genoeg complimentjes dan krijg je er vanzelf lol in!!

alleen dan wel jammer als je niet goed bent en geen complimentjes krijgt... ik ben van mening dat plezier in hetgeen je doet het allerbelangrijkste is. als zo'n meisje aan het huilen is, heeft ze geen plezier. ik heb het geluk om bij een tweetal verschillende sporten onder toptrainers getraind te mogen hebben (iemoe -> geen top, middelmatige subtop ) en zij hebben mij ook altijd verteld dat plezier het belangrijkste is. hele kleine kids moet je spelenderwijs techniek bijbrengen en hopen dat ze het leuk vinden.

niks persoonlijks overigens hoor, meer kritiek op de situatie

donderdag 10 april 2003 @ 22:20:13 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9707991
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:18 schreef Leatherface het volgende:
Wie bepaald er nou in godsnaam dat een groep 5 - jarige meisjes later topturnsters moet worden.

Wij leven hier niet achter het ijzeren gordijn.

Oh je bedoelt waar ze bij 6jarige meisjes de rug kraken en vreselijke pijnen moeten doorstaan zodat ze op de olympische spelen met hun achterhoofd hun kont kunnen aanraken?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 10 april 2003 @ 22:20:36 #62
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9708005
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Eigenlijk kots ik op mensen zoals jij weet je dat? Als een kind iets niet wil hoef je nooit van dat soort geweld te gebruiken! Bovendien vind ik dat hele kinderturngedoe zo ontiegelijk uitbuiting van die kinderen! Kinderen moeten dingen doen omdat ze het leuk vinden, en niet omdat de ouders/trainster ze zo ontzettend loopt te pushen.

beetje jammer dat je met kots begint, geweld is misschien een beetje overdreven, daarnaast zijn er heel veel kinderen die dat turnen(ook op hoog nivo) gewoon super vinden.. als je dan eentje hebt die niet meedraait moet die gewoon omwille van de groep verandert worden, dus of eruit en in een rustigere groep of gewoon meedoen..

ennuh een beetje kalme woordkeus kan geen kwaad

pi_9708009
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:19 schreef golfer het volgende:
Het woord pedagogiek zegt je misschien iets Sweetsixteen?

Het lijkt mij dat je dus niet op deze manier dient om te gaan met 5-jarigen.

Als ik de ouder van dat meisje was en dat gezien had, dan had ik je hoogstpersoonlijk ook even over die evenwichtsbalk gesleurd.

Precies, en ook nog even door de ringen heen gesleurd.

Als je zo omgaat met kleine meisjes, kan je je naam beter veranderen in 'SadisticSixteen'

pi_9708010
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

He Ik ben het met je eens

Ik ben nooit uitgebuit, ik mocht altijd zelf kiezen van mijn ouders, op mijn 6e ben ik bij de hogere selectie gaan turnen en ik heb er niet altijd plezier in gehad natuurlijk maar het was wel wat IK zelf wilde!

pi_9708018
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:18 schreef ToMm het volgende:

[..]

Ben het met je eens in dit topic (jawel!)

Vind het te gek voor woorden om 5 jarige meisjes zo te 'misbruiken'.

En dan nog zeggen dat ze het zelf willen ook, das helemaal

idd, stelletje mafketels
  donderdag 10 april 2003 @ 22:21:23 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9708024
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:19 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Het is ook niet goed om zo'n kind heel de tijd te pushen...maar ja helemaal niks doen in de les, dan worden de ouders boos...

Schijt die ouders, je moet het voor de kinderen doen en niet voor die ouders! Die kinderen lijden er tenslotte onder!
Een gedicht over Maanvis
pi_9708046
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:20 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

beetje jammer dat je met kots begint, geweld is misschien een beetje overdreven, daarnaast zijn er heel veel kinderen die dat turnen(ook op hoog nivo) gewoon super vinden.. als je dan eentje hebt die niet meedraait moet die gewoon omwille van de groep verandert worden, dus of eruit en in een rustigere groep of gewoon meedoen..

ennuh een beetje kalme woordkeus kan geen kwaad

ehmz hij blijft nog redelijk beheerst vind ik zo..want ik heb hier toch woorden in men mond vingers hangen die je liever niet wil horen
pi_9708058
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:19 schreef iemoe het volgende:

[..]

alleen dan wel jammer als je niet goed bent en geen complimentjes krijgt...

Ze krijgen dan geen complimentjes, maar worden wel gepushed om iets te doen, dat is wel zonde....
Als ik er zo over nadenk is het allemaal best smerig.
  donderdag 10 april 2003 @ 22:23:29 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9708065
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:20 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

yeah sure, en dat kind wou niet op de evenwichtsbalk omdat ze turnen zo leuk vond? en iemand over een balk heen sleuren is gewoon geweld hoor! Stuur haar dan weg of zet haar aan de kant maar ga niet van die achterlijke dingen doen.
Een gedicht over Maanvis
pi_9708075
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:23 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Ze krijgen dan geen complimentjes, maar worden wel gepushed om iets te doen, dat is wel zonde....

lees ik dit nou goed?
  donderdag 10 april 2003 @ 22:25:08 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9708109
Je mag blij zijn dat je nog trainingsbevoegdheid hebt! Ik had je er allang uitgeschopt. Bah!
Een gedicht over Maanvis
pi_9708112
Kind, je bent 16 jaar

Hoe kun jij nou beslissingen nemen over zulke dingen verdorie

En mijn ouders mochten altijd kijken bij de trainingen!! En dat deden ze ook altijd en dat was geweldig

pi_9708118
quote:

[..]

Goed zo, eerst doen dan nadenken

pi_9708124
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:20 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik ben nooit uitgebuit,

oh my god, tis niet te merken dat jij op selectieturnen hebt gezeten dan, uitbuiten, damn let op je woorden meid!!
Tis toch niet normaal meer...
Wij buiten de kinderen helemaal niet uit!!
hahaha ach ga ook maar lekker door joh...
  donderdag 10 april 2003 @ 22:27:01 #75
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9708140
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:23 schreef Maanvis het volgende:

yeah sure, en dat kind wou niet op de evenwichtsbalk omdat ze turnen zo leuk vond? en iemand over een balk heen sleuren is gewoon geweld hoor! Stuur haar dan weg of zet haar aan de kant maar ga niet van die achterlijke dingen doen.

misschien zie jij teveel voor je hoe jij zelf met je omgeving omgaat.. maar voor alle duidelijkheid hier wordt niemand aan de haren gesleurd.. het gaat erom dat dat kind wordt meegetrokken, zoals (hoop ik) jou moeder je mee sleepte uit een winkel als je opzijnkop in de snoepbakken hing terwijl je niets betaald had..
  donderdag 10 april 2003 @ 22:27:44 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9708151
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:20 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja, mijn mond blijft openvallen van verbazing in dit topic!
Een gedicht over Maanvis
pi_9708152
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:25 schreef heaven7 het volgende:
Kind, je bent 16 jaar

Hoe kun jij nou beslissingen nemen over zulke dingen verdorie

En mijn ouders mochten altijd kijken bij de trainingen!! En dat deden ze ook altijd en dat was geweldig

ow, en jij bent 18, ik ben 17 ? ik geef al vanaf mijn 12e les, heb ook voldoende cursussen gevolgd...iedere trainer heeft zijn eigen emoties, ik schrijf in dit topic mijn fout neer, en dan krijg ik nog van die kutreacties ook, daar kan ik nog mee leven, maar dan hoef je niet zo denigrerend over mij te doen...
pi_9708159
Sorry, maar je kan kinderen niet alleen dingen laten doen die ze leuk vinden. En ja daar moet je soms een beetje gewicht in gebruiken. Er zijn zat dingen die kinderen niet leuk vinden, maar wel gedaan moeten worden.
  donderdag 10 april 2003 @ 22:29:14 #79
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9708178
quote:

[..]

hmm...I smell progression

je doet toch CIOS? leer je daar niks over het geven van trainingen, stimuleren van mensen en dan in het bijzonder heele jonge mensen?

goed voorbeeld blijft toch altijd Inge de Bruijn, ze heeft een tijdje geen zin (motivatie) gehad en heeft in die periode dus ook niet gepresteerd. nu is ze wel gemotiveerd en kijk eens...

het moeilijkste blijft toch of de kids het leuk blijven vinden. elke keer weer trainen, gaat het niet vervelen? vooral als ze enigszins van paps & mams moeten, misschien gaan ze wel veel liever voetballen?!

anyway, het blijft natuurlijk moeilijk vooral als je zelf nog niet zo oud bent en misschien gewoon nog niet genoeg ervaring hierin hebt om het anders aan te pakken. (of daar de kans niet toe krijgt)

pi_9708181
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:25 schreef Maanvis het volgende:
Je mag blij zijn dat je nog trainingsbevoegdheid hebt! Ik had je er allang uitgeschopt. Bah!
pi_9708198
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:27 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

misschien zie jij teveel voor je hoe jij zelf met je omgeving omgaat.. maar voor alle duidelijkheid hier wordt niemand aan de haren gesleurd.. het gaat erom dat dat kind wordt meegetrokken, zoals (hoop ik) jou moeder je mee sleepte uit een winkel als je opzijnkop in de snoepbakken hing terwijl je niets betaald had..

Ten eerste is zij niet de moeder, maar een 16-jarig meisje dat kinderen over balken sleept, en het dan raar vindt dat de moeder haar komt troosten.

Ten tweede is dit iets heel anders, denk niet dat je een vervelend kind in de supermarkt kunt vergelijken met een kind dat geen idee heeft waar ze eigenlijk allemaal mee bezig is, en daartoe 'gedwongen' wordt door ouders die iets te compenseren hebben.

pi_9708202
Ik vind het gewoon erg fout om zo'n dwang op die kinderen te zetten, en wie vind er in godsnaam dat het later topturnsters moeten worden?

Je kunt mensen toch niet dwingen om iets te doen omdat ze er toevallig misschien aanleg voor hebben? Dat staat volkomen haaks op het westers vrijheidsideaal en de rechten van de mens.

Daarbij mag er wel rekening worden gehouden met de emtionele toestand van 5 - jarige kinderen.

pi_9708205
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:27 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

ow, en jij bent 18, ik ben 17 ? ik geef al vanaf mijn 12e les, heb ook voldoende cursussen gevolgd...iedere trainer heeft zijn eigen emoties, ik schrijf in dit topic mijn fout neer, en dan krijg ik nog van die kutreacties ook, daar kan ik nog mee leven, maar dan hoef je niet zo denigrerend over mij te doen...

nou ben benieuwd waar jij je cursussen hebt gevolgd
pi_9708221
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:27 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Je doet net of je volwassen bent, of je zulke beslissingen kunt nemen.

Het zijn KINDEREN! Van vlees en bloed die pijn hebben en gevoel hebben.

Ja, ik ben 18 ja, ik lijd echter niet aan grootheidswaanzin.

Ookal heb je dan ik weet niet hoeveel cursussen gevolgd en geef je al les vanaf je 12e!

Sommige dingen kun je niet forseren, maar dat moet met de jaren komen.

pi_9708246
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:29 schreef iemoe het volgende:

[..]

hmm...I smell progression

je doet toch CIOS? leer je daar niks over het geven van trainingen, stimuleren van mensen en dan in het bijzonder heele jonge mensen?

goed voorbeeld blijft toch altijd Inge de Bruijn, ze heeft een tijdje geen zin (motivatie) gehad en heeft in die periode dus ook niet gepresteerd. nu is ze wel gemotiveerd en kijk eens...

het moeilijkste blijft toch of de kids het leuk blijven vinden. elke keer weer trainen, gaat het niet vervelen? vooral als ze enigszins van paps & mams moeten, misschien gaan ze wel veel liever voetballen?!

anyway, het blijft natuurlijk moeilijk vooral als je zelf nog niet zo oud bent en misschien gewoon nog niet genoeg ervaring hierin hebt om het anders aan te pakken. (of daar de kans niet toe krijgt)

Ik zie bij de kinderen zeker ook dat ze enorm vooruitgaan!!
Jammer dat er dan 1 blijft hangen in het proces...

De trainingen zijn altijd weer anders, we hebben genoeg bevoegdheid dankzij eigen vaardigheid, cursussen.
We kunnen lekker veel materialen gebruiken om de leukste oefensituaties neer te planten dus dat zit wel snor.
De kinderen spelen ook met elkaar buiten turntijd, het is een enorm hechte groep en ik kan me nog herinerren dat mijn turntijd de beste tijd was, er bestond niks anders voor me, soms mis ik het nog wel eens...

donderdag 10 april 2003 @ 22:32:41 #86
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9708251
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:30 schreef ToMm het volgende:

[..]

Ten eerste is zij niet de moeder, maar een 16-jarig meisje dat kinderen over balken sleept, en het dan raar vindt dat de moeder haar komt troosten.

Ten tweede is dit iets heel anders, denk niet dat je een vervelend kind in de supermarkt kunt vergelijken met een kind dat geen idee heeft waar ze eigenlijk allemaal mee bezig is, en daartoe 'gedwongen' wordt door ouders die iets te compenseren hebben.

ehhm ik bedoelde de manier van sleuren!!! dat is niet bedoelt om iemand pijn te doen... (dat maakt ut verschil)
pi_9708259
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:31 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ookal heb je dan ik weet niet hoeveel cursussen gevolgd en geef je al les vanaf je 12e!

doe jou ondertitel eens goed
pi_9708275
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:33 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

doe jou ondertitel eens goed

pi_9708281
Sorry, maar eerst moet je een beetje proberen te pushen en als dat niet lukt moet je je troostend opstellen. Ik denk dat sleuren niet echt het goede woord is, en ik denk dat kinderen gecomplimenteerd moeten worden als ze iets goed doen.

En het is echt heel irritant als er ouders bij de les aanwezig zijn. Vooral als de kinderen de ouders kunnen zien en/of de ouders dingen naar hun kinderen kunnen roepen. Ben je een kind net iets aan het uitleggen of probeer je hem een beetje moed te geven, komt er weer zo'n sneer van een ouder tussendoor.

pi_9708283
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:31 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik doe helemaal niet net of ik volwassen ben?
Tenminste, dat is niet de bedoeling

Wat moet met de jaren komen?
De vooruitgang in de prestaties
of mijn lesgeefgedrag?
ik dnek het 1e

donderdag 10 april 2003 @ 22:34:54 #91
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9708298
ennuh didactisch is ut erg slecht dat een moeder (in principe) een docent (ongacht leeftijd/cursussen) corrigeert waar kind bij is..
pi_9708299
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:34 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Ik doe helemaal niet net of ik volwassen ben?
Tenminste, dat is niet de bedoeling

Wat moet met de jaren komen?
De vooruitgang in de prestaties
of mijn lesgeefgedrag?
ik dnek het 1e

ik denk toch echt het 2e
pi_9708321
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:34 schreef Zebigboss het volgende:
ennuh didactisch is ut erg slecht dat een moeder (in principe) een docent (ongacht leeftijd/cursussen) corrigeert waar kind bij is..
klopt...!
dat vond ik dus ook
later nog een gesprek gehad
dat kind stond er gewoon bij, ze zal ook wel denken...
maar ja, ik kijk gewoon hoe de les zaterdag gaat...
pi_9708322
Ja, de ouders moeten zich er inderdaad buiten houden. Behalve als het de spuigaten uitloopt.

Als mijnd kind "over de balk gesleurd" zou worden dan zou ik die trainer eens flink de waarheid vertellen (laten voelen)

Maar kinderen van 5 jaar.. het lijkt me behoorlijk frustrerend om je kleintje te zien huilen en naar je kijken, smekend of ze je komt halen dat je dan niks mag doen zogenaamd

pi_9708341
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:34 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

ik denk toch echt het 2e

Juist!

Voor jou wil ik nu mijn ondertitel wel even aanpassen

pi_9708351
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:36 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Juist!

pi_9708361
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:35 schreef heaven7 het volgende:
Ja, de ouders moeten zich er inderdaad buiten houden. Behalve als het de spuigaten uitloopt.

Als mijnd kind "over de balk gesleurd" zou worden dan zou ik die trainer eens flink de waarheid vertellen (laten voelen)

Maar kinderen van 5 jaar.. het lijkt me behoorlijk frustrerend om je kleintje te zien huilen en naar je kijken, smekend of ze je komt halen dat je dan niks mag doen zogenaamd

Als turnster zou je moeten weten dat hier niet wordt bedoeld dat ik dat kind aan haar haren over die balk heb getrokken....
ze zat gewoon heel de tijd te treuzelen voordat ze ging en toen pakte ik haar bij haar middel en hielp haar mee in de koprol beweging, misschien een te snelle reflex...
Maar het was zeker niet hardhandig ofzo...
pi_9708372
Jullie moeten allemaal niet zo ontieglijk zeiken Soms hebben kinderen (ja ook van 5 jaar en jonger) even een zetje nodig om hun angst(en) te overwinnen, en misschien is het soms wel nodig om ze dus even letterlijk over de balk to "sleuren", zolang dit maar verantwoord gebeurt, en je niet hun arm eraf trekt ofzo.

Later ben je blij dat je soms even fysiek geholpen bent bij het overwinnen van een angst, anders zit je er later nog mee. Er zijn al genoeg softies op de wereld, ietsje strenger mag wel. Ik herhaal nog wel even, alles verantwoord houden ofcourse!

Vindt het wel erg sportief van je dat je, ondanks je het er misschien niet mee eens was, je jezelf toch even hebt verontschuldigt. Helemaal omdat het kind moest huilen

[Dit bericht is gewijzigd door Tobiel op 10-04-2003 22:39]

pi_9708390
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:36 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Juist!

wrom zit er een slotje op je fotoboek?
pi_9708399
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:38 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

ga even lekker ergens anders offtopic blaten
pi_9708402
En dat weten wij dus niet.

Als je schrijft: "ik sleurde het kind over de balk" dat komt het niet echt over alsof je lief met dat meiske bent omgegaan.

En hier hebben wel meer mensen op gereageerd. Als het niet zo gegaan is moet je dat niet zo vertellen natuurlijk.

En als zij niet wil, dan moet je haar niet dwingen, of dat nou hardhandig of "zachthandig" is.

pi_9708412
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:38 schreef Tobiel het volgende:
Jullie moeten allemaal niet zo ontieglijk zeiken Soms hebben kinderen (ja ook van 5 jaar en jonger) even een zetje nodig om hun angst(en) te overwinnen, en misschien is het soms wel nodig om ze dus even letterlijk over de balk to "sleuren", zolang dit maar verantwoord gebeurt, en je niet hun arm eraftrekt ofzo.

Later ben je blij dat je soms even fysiek geholpen bent bij het overwinnen van een angst, anders zit je er later nog mee. Er zijn al genoeg softies op de wereld, ietsje strenger mag wel. Ik herhaal nog wel even, alles verantwoord houden ofcourse!

Vindt het wel erg sportief van je dat je, ondanks je het er misschien niet mee eens was, je jezelf toch even hebt verontschuldigt. Helemaal omdat het kind moest huilen

kind van 5? angst overwinnen?
quote:
zolang dit maar verantwoord gebeurt, en je niet hun arm eraftrekt ofzo.
pi_9708420
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:38 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Oh ik wil em ookwel even opengooien voor jou hoor
pi_9708427
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:39 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

ga even lekker ergens anders offtopic blaten

en anders...
  donderdag 10 april 2003 @ 22:40:18 #105
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9708430
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:32 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

De trainingen zijn altijd weer anders, we hebben genoeg bevoegdheid dankzij eigen vaardigheid, cursussen.

er zit natuurlijk een verschil tussen bevoegdheid en vaardigheid
pi_9708449
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:40 schreef iemoe het volgende:

[..]

er zit natuurlijk een verschil tussen bevoegdheid en vaardigheid

pi_9708457
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:39 schreef heaven7 het volgende:
En dat weten wij dus niet.

Als je schrijft: "ik sleurde het kind over de balk" dat komt het niet echt over alsof je lief met dat meiske bent omgegaan.

En hier hebben wel meer mensen op gereageerd. Als het niet zo gegaan is moet je dat niet zo vertellen natuurlijk.

En als zij niet wil, dan moet je haar niet dwingen, of dat nou hardhandig of "zachthandig" is.

Ach kom op man!!
Ik durfde ook nooit zomaar iets op de balk te doen, totdat ik werd geconfronteerd met de komende wedstrijden bla bla bla, dan deed ik het wel...maar het zou ook aan mij kunnen liggen.
  donderdag 10 april 2003 @ 22:41:48 #108
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9708463
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:35 schreef heaven7 het volgende:

stop nou eens met focussen op dat sleuren.. dat is niet gebeurd om iemand pijn te doen, dat is gebeurd uit liefde.. sleuren was een ontactische woodkeuze...
ennuh je wilt toch niet nog meer verwaande kleine koters op aarde.. als je kleine kinderen slaat(om je mond nog verder open te laten vallen) is daar nixx mis mee als je daar een aanleiding voor hebt tenminste.. nou bedoel ik niet dat je een rode streep ziet zitten of nog erger. maaruh so is dat nou eenmaal...
pi_9708474
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:40 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

en anders...

Anders sleurt ze je over de balk heen.
pi_9708490
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:42 schreef ToMm het volgende:

[..]

pi_9708498
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:42 schreef ToMm het volgende:

[..]

pi_9708507
Zowieso moet je nooit lichamelijk "geweld" gebruiken als het niet je eigen kind is.

Vroeger kregen wij wel eens een tik op de billen maar dat hadden ze op turnen niet moeten doen hoor

En ik heb al uitgelegd waarom ik op dat "sleuren" inging.

En er bestaat een groot verschil tussen een kind dwingen en deze een zetje geven.

pi_9708521
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:43 schreef heaven7 het volgende:
Zowieso moet je nooit lichamelijk "geweld" gebruiken als het niet je eigen kind is.

Vroeger kregen wij wel eens een tik op de billen maar dat hadden ze op turnen niet moeten doen hoor

En er bestaat een groot verschil tussen een kind dwingen en deze een zetje geven.

Wat is dan je probleem?

En dan moet ik toch zeggen dat ze best soft waren, damn ik heb daar wat afgejankt in de zaal!!

pi_9708522
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:38 schreef Tobiel het volgende:
Jullie moeten allemaal niet zo ontieglijk zeiken
Maar SweetSixteen16 beweert in de openingspost dat ze kinderen over de balk heen sleurt. Dat veroordeelt men dus.

Wellicht een erg ongelukkige woordkeuze, maar als het dus niet zo ernstig was moet je dat ook niet zeggen IMO.

pi_9708533
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:39 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

kind van 5? angst overwinnen?
[..]

Waarom zou een kind van 5 geen angst kennen? Dat kunnen ze volgens mij wel degelijk Zet maar een spin op de achterkant van de balk ofzo, dan zie je ze erover rennen alsof 't niks is.
pi_9708547
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:44 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar SweetSixteen16 beweert in de openingspost dat ze kinderen over de balk heen sleurt. Dat veroordeelt men dus.

Wellicht een erg ongelukkige woordkeuze, maar als het dus niet zo ernstig was moet je dat ook niet zeggen IMO.

dat is waar het was een ontactische woordkeuze...excuses daarvoor...ik hoop dat je in mijn reactie op heaven7 hebt gelezen wat ik wel heb gedaan...ik zla het nog even wijzigen in de openingspost
pi_9708548
quote:

[..]

inderdaad..als zij zegt dat dat kind ging huilen, dan hebben wij zoiets van "ja hallo dat kind is 5" en vervolgens gaat ze over disipline (schrijf ik dat goed ) beginnen...ja dat gaat er bij mij niet helemaal in
  donderdag 10 april 2003 @ 22:45:54 #118
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9708552
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:43 schreef heaven7 het volgende:
ik heb vroeger ook van juffrouws en meester klappen/jes gehad.. daar krijg je nixx van hoor..
Geweld, kom op zeg je slaat zo'n kind niet lens.. snap dat nou, das gewoon een corrigerende tik..
pi_9708556
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:44 schreef Tobiel het volgende:

[..]

Waarom zou een kind van 5 geen angst kennen? Dat kunnen ze volgens mij wel degelijk Zet maar een spin op de achterkant van de balk ofzo, dan zie je ze erover rennen alsof 't niks is.

ah nee tis zonde!!!
pi_9708568
quote:

[..]

Daar geef ik je geen ongelijk in, maar als ik het verhaaltje zo lees, krijg ik niet echt de indruk dat het zo "extreem" was. Neemt niet weg dat het misschien een verkeerde woordkeuze van haar is geweest Het is ook een kweste van interpretatie.
pi_9708585
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:44 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Wat is dan je probleem?

En dan moet ik toch zeggen dat ze best soft waren, damn ik heb daar wat afgejankt in de zaal!!

Mijn probleem was in de eerste instantie de manier waarop jij denkt te kunnen beslissen over die kinderen. Je bent zelf amper uit de luiers!

En dat "sleurverhaal"

Ik wil zeggen dat kinderen altijd hun eigen keuzes moeten kunnen maken en ze "moeten geen topturnsters worden" alleen maar omdat pappie en mammie vroeger ook geturnd hebben.

Kinderen van 5 kunnen turnen heel leuk vinden maar ze kunnen niet dan al aangeven dat ze aan de top willen komen.

Dat KAN! gewoonweg niet. Gun ze dan wat lol en vrijheid in de sport totdat ze het wel zelf kunnen beslissen. Het moet wel leuk blijven, we zijn hier niet in het oosten.

pi_9708606
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:45 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

ik heb vroeger ook van juffrouws en meester klappen/jes gehad.. daar krijg je nixx van hoor..
Geweld, kom op zeg je slaat zo'n kind niet lens.. snap dat nou, das gewoon een corrigerende tik..

mij had je vroeger niet hoeven slaan/tik te geven , dan had die lerares/leraar er echt wel 1 terug te pakken
pi_9708617
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:45 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

Een kind van een ander behoor je met geen vinger aan te raken (In de negatieve zin van het woord dan).

En geweld staat tussen haakjes weet je wel?

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 10-04-2003 22:48]

pi_9708618
Ik ben er niet om de keuze te maken...

De ouders vragen en wij draaien...zo simpel is het!

donderdag 10 april 2003 @ 22:49:08 #125
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9708638
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:44 schreef Tobiel het volgende:
Bij de marechausse zeggen ze: iedereen kent angst.. het gaat erom hoe je er mee omgaat..

Dus je kunt best een kind proberen over die angst heen te helpen.. is voor haarzelf ook leuker, kan ze tenminste weer alles meedoen in de groep

pi_9708641
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben er niet om de keuze te maken...

De ouders vragen en wij draaien...zo simpel is het!

ehmz vroegen de ouders jou om dat kind over die balk te sleuren
pi_9708643
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:47 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

mij had je vroeger niet hoeven slaan/tik te geven , dan had die lerares/leraar er echt wel 1 terug te pakken

Jij bent een uitzonderingsgeval!
  donderdag 10 april 2003 @ 22:50:05 #128
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9708657
maareh Sweetsixteen16, ofschoon ik het niet helemaal eens ben met de manier van training geven aan de hand van het voorbeeld dat jij geeft en wat je nu verteld hebt (in het echt zijn er waarschijnlijk nog 1000 hele leuke dingen die jullie ook doen), vind ik het wel cool dat je al zo lang vrijwillig (toch?) training geeft aan die kiddo's.

uiteindelijk valt of staat ongeveer elke sport toch met vrijwilligers en daar ben jij er 1 van

edit: als vrijwilliger doe je het overigens nooit goed, wen er maar vast aan

[Dit bericht is gewijzigd door iemoe op 10-04-2003 22:51]

pi_9708666
quote:

[..]

Niet persoonlijk opvatten hoor, maar kinderen die zoiets durven te doen, die zouden van mij echt heel erg lang huisarrest krijgen, de kinderen van tegenwoordig zijn veel brutaler.
Ik ben wat dat betreft enorm streng opgevoed, en ik ben er blij om, ik ben tenminste beleefd, en als ik misschien gewoon zo los was opgevoed dan stond ik niet in de zaal voor 1 euro per uur 10 uur per week!! dan deed ik het niet voor de club die moet groeien!! De topsport in Zeeland die moet groeien...
pi_9708692
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:49 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

Bij de marechausse zeggen ze: iedereen kent angst.. het gaat erom hoe je er mee omgaat..

Dus je kunt best een kind proberen over die angst heen te helpen.. is voor haarzelf ook leuker, kan ze tenminste weer alles meedoen in de groep

Precies.
pi_9708693
Shit man, je krijgt geld ook he

Ik vond het altijd gewoon leuk om les te geven, en het was allemaal vrijwillig bij ons.

Wat is dat voor 'n fabriek daar zeg

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 10-04-2003 22:51]

pi_9708694
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:49 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

ehmz vroegen de ouders jou om dat kind over die balk te sleuren

ah nee, kun je alsjeblieft ophouden met die kort door de bocht opmerkingen?
pi_9708705
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:50 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Niet persoonlijk opvatten hoor, maar kinderen die zoiets durven te doen, die zouden van mij echt heel erg lang huisarrest krijgen, de kinderen van tegenwoordig zijn veel brutaler.
Ik ben wat dat betreft enorm streng opgevoed, en ik ben er blij om, ik ben tenminste beleefd, en als ik misschien gewoon zo los was opgevoed dan stond ik niet in de zaal voor 1 euro per uur 10 uur per week!! dan deed ik het niet voor de club die moet groeien!! De topsport in Zeeland die moet groeien...

lang huisarrest? een leraar/lerares die zoiets doet hoort geen leraar/lerares te zijn...fikken thuis houden

ik heb genoeg respect voor leraren/leraressen, maar ze blijven echt wel van me af

back ontopic trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door boebiedoe op 10-04-2003 22:52]

pi_9708707
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:51 schreef heaven7 het volgende:
Shit man, je krijgt geld ook he

Ik vond het altijd gewoon leuk om les te geven, en het was allemaal vrijwillig bij ons.

Wat is dat voor 'n fabriek daar zeg

1 euro per uur
weet je waar ik het over heb?
  donderdag 10 april 2003 @ 22:52:24 #135
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9708718
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:48 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Een kind van een ander behoor je met geen vinger aan te raken (In de negatieve zin van het woord dan).

En geweld staat tussen haakjes weet je wel?

ow sorry voor die haakjes.. in het heetst van de strijd te snel gelezen

misschien een klein beetje offtoppic maar waarom zou je een kind van een ander geen corrigerende tik mogen geven..
Besef wel de ouders geven aan elke docent toestemming voor een stukje opvoeding.. ik denk dat die correcties erbij horen... (geld niet voor mensen met losse/harde handjes, maar daar gaat het hier niet om)

pi_9708723
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

1 euro per uur

dat is 1 euro teveel voor jou kunnen
pi_9708743
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

1 euro per uur

Het is evengoed geld

Ik kreeg niks, en ik hoefde ook niks.

En jij hoeft echt niet te proberen mij iets wijs te maken hoor, bij de meeste clubs gaat het namelijk vrijwillig en met plezier.

Jullie willen die kinderen alleen maar klaarstomen voor de wereldkampioenschappen ofzo

pi_9708745
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:51 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

lang huisarrest? een leraar/lerares die zoiets doet hoort geen leraar/lerares te zijn...fikken thuis houden

ik heb genoeg respect voor leraren/leraressen, maar ze blijven echt wel van me af

back ontopic trouwens

fikken thuishouden
respect?
Kom op man!
  donderdag 10 april 2003 @ 22:53:52 #139
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9708755
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:52 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

quit spamming dude

zeg wat enigszins onderbouwd of zeg niks

pi_9708765
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:52 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

pi_9708783
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:53 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Het is evengoed geld

En jij hoeft echt niet te proberen mij iets wijs te maken hoor, bij de meeste clubs gaat het namelijk vrijwillig en met plezier.

Jullie willen die kinderen alleen maar klaarstomen voor de wereldkampioenschappen ofzo

hahaha ik wil jou helemaal niks wijs maken, tijdverspilling lijkt me.
Maar vrijwilligerswerk is natuurlijk veel beter!!
Maar ik denk dat het gewoon een stuk slimmer van mezelf is om toch maar eventjes geld ervoor gaan vragen...iedereen doet het...waarom ik niet?
pi_9708786
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:52 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

ow sorry voor die haakjes.. in het heetst van de strijd te snel gelezen

misschien een klein beetje offtoppic maar waarom zou je een kind van een ander geen corrigerende tik mogen geven..
Besef wel de ouders geven aan elke docent toestemming voor een stukje opvoeding.. ik denk dat die correcties erbij horen... (geld niet voor mensen met losse/harde handjes, maar daar gaat het hier niet om)

Het kind van een ander heb je niet aan te raken.

En als je als leraar zijnde bv het niet met woorden afkunt (of het kind de gang opsturen oid) dan ben je niet geschikt voor het vak!

donderdag 10 april 2003 @ 22:55:10 #143
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9708793
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:53 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Het is evengoed geld

ik snap eigenlijk niet wat er mis mee is om als club je trainers een kleine onkostenvergoeding te geven? kun je me dat eens uitleggen?
pi_9708799
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:53 schreef iemoe het volgende:

[..]

quit spamming dude

zeg wat enigszins onderbouwd of zeg niks

nee jij zegt nuttige dingen
pi_9708825
Hoe effe op met dat onderlinge gekibbel, en laat de discussie weer gewoon verder ontopic gaan
pi_9708827
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:53 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

fikken thuishouden
respect?
Kom op man!

kom op? voor wat... die mensen horen hun fikken thuis te houden, toch niet zo moeilijk te begrijpen?
pi_9708848
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:55 schreef iemoe het volgende:

[..]

ik snap eigenlijk niet wat er mis mee is om als club je trainers een kleine onkostenvergoeding te geven? kun je me dat eens uitleggen?

Omdat het niet verplicht is en het is technisch gezien ook geen werk.
Normaliter zijn de mensen die het doen exturners die er gewoon plezier in hebben en nog met turnen bezig willen zijn op een andere manier en er geen geld voor willen.

Als je het er niet voor over hebt dan moet je het gewoon niet doen, zo simpel is het.

Als turner krijg je toch ook geen geld (je moet zelf alleen maar heel veel betalen ).

pi_9708853
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:56 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

kom op? voor wat... die mensen horen hun fikken thuis te houden, toch niet zo moeilijk te begrijpen?

als je respect had voor die docent dan was je gewoon niet zo ver gegaan dat hij je zou willen slaan, maar waar gaat dit over...niet over dit topic...
pi_9708863
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:51 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

ah nee, kun je alsjeblieft ophouden met die kort door de bocht opmerkingen?

je spreekt jezelf de hele tijd tegen, als ik daarop inga is dat niet kort door de bocht
pi_9708870
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:57 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

als je respect had voor die docent dan was je gewoon niet zo ver gegaan dat hij je zou willen slaan, maar waar gaat dit over...niet over dit topic...

pi_9708872
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:57 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Normaliter zijn de mensen die het doen exturners die er gewoon plezier in hebben en nog met turnen bezig willen zijn op een andere manier en er geen geld voor willen.

Als je het er niet voor over hebt dan moet je het gewoon niet doen, zo simpel is het.

Als turner krijg je toch ook geen geld (je moet zelf alleen maar heel veel betalen ).

Waar gaat dat geld van de turner heen?
Juist!
pi_9708888
quote:

[..]

ehmz ik heb nergens gezegd dat ik zover was gegaan...het was STEL, niet mijn woorden verdraaien ok? maar je hebt gelijk, terug ontopic
pi_9708890
Wat is zo raar aan 1 euro per uur? (Krijg het zelf niet) Ik bedoel dat is voor een drankje na het trainen, reiskosten, kleding. Als ik niet zou werken, had ik het wel op prijs gesteld als ze me het zouden aanbieden.
pi_9708896
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:26 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

oh my god, tis niet te merken dat jij op selectieturnen hebt gezeten dan, uitbuiten, damn let op je woorden meid!!
Tis toch niet normaal meer...
Wij buiten de kinderen helemaal niet uit!!
hahaha ach ga ook maar lekker door joh...

en heb je al die jaren getraind,.. groei je te hard/word je te groot(of te vrouwelijk) ! jammer

Of mijn zus, die zat (heette dat niet keurploeg ofzo?? ) ook dus in de selectie.. 1 x van de brug afgeflikkerd, met dr hand/pols tussen de dikke mat gekomen, en elke keer als ze een flik flak deed schuiven dr pols botten uit elkaar.... nooit meer turnen dus voor zuslief (terwijl ze juis wel de lengte (korte) ervoor had

Sorry maar deze praktijken voor een 5-jarige klinkt meer naar wat ik toen op tv heb gezien wat ze in het oosten kinderen aandoen,.. dat ze die beentjes VER over de pijngrens aan het oprekken zijn. Ik moest er zowat van janken toen ik het zag... gatverderiie zeg...
Dit doe ik mijn kind dus NOOIT aan, als het zelf iets leuks vind om te doen okeej,.. maar een kind moet wel kind kunnen blijven....en niet op zo'n extreme manier gedwongen worden om iets te doen...

The captain of your brainship is drunk.
pi_9708903
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:58 schreef Tobiel het volgende:

[..]

lees in of zeg niks
pi_9708918
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:58 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Waar gaat dat geld van de turner heen?
Juist!

Naar het verhuur van de zaal, de clubpakjes, de toestellen misschien?
pi_9708950
Nogmaals, jij hoeft mij echt niet proberen wijs te maken hoe het (normaliter) in zn werk gaat bij turnclubs hoor
pi_9708951

Ze worden niet gedwongen hoor..
en de vergelijkingen met de ouders...dat jij het je kinderen niet aan wil doen...(overdreven) dan heb ik daar alle respect voor, sommige ouders wel hoor.
pi_9708955
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:59 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

lees in of zeg niks

Ik heb anders al genoeg gezegd, en was het nou eenmaal eens met wat ze zei, is het dan nodig om het nog eens te te typen? Dat jij niet zo goed tegen kritiek kunt kan ik niet helpen jongen
pi_9708980
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:01 schreef Tobiel het volgende:

[..]

Ik heb anders al genoeg gezegd, en was het nou eenmaal eens met wat ze zei, is het dan nodig om het nog eens te te typen? Dat jij niet zo goed tegen kritiek kunt kan ik niet helpen jongen

ik kan tegen kritiek..heel goed zelfs...maar jij leest niet in, dus hou je mond dan ook gewoon
  donderdag 10 april 2003 @ 23:03:28 #161
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9709005
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:57 schreef heaven7 het volgende:

[..]

dus omdat het niet verplixht is en technisch ook geen werk (wat je daar ook mee bedoelt), is het niet okee om een onkostenvergoeding te geven? let wel, een onkostenvergoeding is geen loon! ik denk dat je als vereniging door het betalen van trainers de betere trainers binnen kunt halen en dus het niveau van je vereniging op een hoger peil kunt brengen.
quote:
als je er een vergoeding voor krijgt, heb je er dus geen plezier in?
quote:
dus als jouw vereniging zegt 'heaven7, we voeren een systeem in waarbij iedere trainer een vergoeding naar rato krijgt', zeg jij 'nee, dank. het plezier dat ik erin heb en de energie die ik terug krijg van de kids is beloning genoeg' ?

geloof er niks van

quote:
tja, dacht je dat het huren van een hal om in te trainen gratis was ofzo? (hint: nee!)
pi_9709015
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:02 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

ik kan tegen kritiek..heel goed zelfs...maar jij leest niet in, dus hou je mond dan ook gewoon

Als je zo goed tegen kritiek kan, reageer er dan gewoon niet op Kijk, ik heb mezelf in al m'n posts beargumenteerd, alles wat jij typt is 1 zinnetje, en dan quote je de reactie daarop weer even. Anyway, laat mij maar weer de verstandigste zijn en hierover ophouden, en verder ontopic te gaan
pi_9709021
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:00 schreef heaven7 het volgende:

[..]

okay verhuur van de zaal
clubpakjes ...die betalen ze zelf
toestellen die betalen ze niet zelf, daar is een stichting voor.

Ik ben toch aan het lesgeven?
Als je ziet wat sommigen verdienen met vakkenvullen, is dat wel echt werk voor jou dan?
ik ben mensen iets aan het leren...dat kunnen ze meenemen in hun leven, ik sta daar iedere keer weer...

En of het nu 1 euro of niks is, ik wil het ook best vrijwillig doen, maar als ik er voor betaald kan krijgen lijk ik wel gek om het af te staan

donderdag 10 april 2003 @ 23:04:38 #164
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9709034
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:59 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

lees in of zeg niks

blijf eens on topic!
  donderdag 10 april 2003 @ 23:04:40 #165
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9709035
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:55 schreef heaven7 het volgende:
Het kind van een ander heb je niet aan te raken.

En als je als leraar zijnde bv het niet met woorden afkunt (of het kind de gang opsturen oid) dan ben je niet geschikt voor het vak!

ik begon eigelijk ff met mijn vraag,waarom mag je niet een tik uitdelen als docent.. is dat kind dan geschaad voor zijn leven??
pi_9709037
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:03 schreef iemoe het volgende:

blaat

ga een terug on-topic, je hebt overings wel gelijk hoor...maar het gaat nog steeds over die schattige 5 jarige meisjes die met barbie's horen te spelen ipv mishandeld worden
pi_9709040
Houden jullie nu op met het offtopic strijden?

Daar is dit topic niet voor.

pi_9709048
Sorry, maar ik zou echt niet naar een andere vereniging gaan als ik daar (goed) betaald zou krijgen. Meestal is het toch een beetje clubliefde waar je het voor doet.
pi_9709051
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:03 schreef Tobiel het volgende:

[..]

Als je zo goed tegen kritiek kan, reageer er dan gewoon niet op Kijk, ik heb mezelf in al m'n posts beargumenteerd, alles wat jij typt is 1 zinnetje, en dan quote je de reactie daarop weer even. Anyway, laat mij maar weer de verstandigste zijn en hierover ophouden, en verder ontopic te gaan

heel verstandig!!
pi_9709053
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:04 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

okay verhuur van de zaal

Als je ziet wat sommigen verdienen met vakkenvullen, is dat wel echt werk voor jou dan?
ik ben mensen iets aan het leren...dat kunnen ze meenemen in hun leven, ik sta daar iedere keer weer...

En of het nu 1 euro of niks is, ik wil het ook best vrijwillig doen, maar als ik er voor betaald kan krijgen lijk ik wel gek om het af te staan

Ik zie dit trouwens meer als een onkostenvergoeding dan een salaris, dus ik zie niet in wat er mis mee zou zijn.
pi_9709054
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:04 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

ik begon eigelijk ff met mijn vraag,waarom mag je niet een tik uitdelen als docent.. is dat kind dan geschaad voor zijn leven??

waarom dat niet mag? omdat dat in de wet staat
pi_9709060
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:03 schreef iemoe het volgende:

[..]

dus omdat het niet verplixht is en technisch ook geen werk (wat je daar ook mee bedoelt), is het niet okee om een onkostenvergoeding te geven? let wel, een onkostenvergoeding is geen loon! ik denk dat je als vereniging door het betalen van trainers de betere trainers binnen kunt halen en dus het niveau van je vereniging op een hoger peil kunt brengen.
[..]

als je er een vergoeding voor krijgt, heb je er dus geen plezier in?
[..]

dus als jouw vereniging zegt 'heaven7, we voeren een systeem in waarbij iedere trainer een vergoeding naar rato krijgt', zeg jij 'nee, dank. het plezier dat ik erin heb en de energie die ik terug krijg van de kids is beloning genoeg' ?

geloof er niks van
[..]

tja, dacht je dat het huren van een hal om in te trainen gratis was ofzo? (hint: nee!)

quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:00 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Nee, het is niet zo dat je er geen plezier in hebt als je er geld voor krijgt, maar waarom zou je er geld voor willen?

En "onkostenvergoeding" welke onkosten maak je dan?

"

donderdag 10 april 2003 @ 23:06:22 #173
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9709082
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:01 schreef heaven7 het volgende:
Nogmaals, jij hoeft mij echt niet proberen wijs te maken hoe het (normaliter) in zn werk gaat bij turnclubs hoor
waarschijnlijk zoals bij ongeveer elke sportvereniging in Nederland...
pi_9709087
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:05 schreef Tobiel het volgende:

[..]

Ik zie dit trouwens meer als een onkostenvergoeding dan een salaris, dus ik zie niet in wat er mis mee zou zijn.

ach laat ze maar, ik bedoel als zij alles gratis wil doen, dan mag dat, alleen niet zo slim in de tegenwoordige samenleving waar alles maar dan ook alles draait om tijd en geld

maar ik doe het omdat het moet
van mijn moeder
ik moet altijd mijn brood zelf betalen

pi_9709096
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:05 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

waarom dat niet mag? omdat dat in de wet staat

Uhm, ik wil je niet aanvallen ofzo, maar bestudeer jij de wetboeken maar eens Zoek maar op wat wel en niet mag, in plaats van te posten wat je ooit ergens gehoord hebt. Er mag meer dan de meesten hier denken
pi_9709111
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:04 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

okay verhuur van de zaal

Dat is wel waar, alleen komt het zo over van "ik sta me daar in het zweet te werken voor "maar 1 euro per uur".

Nou, dat is nog altijd 1 euro per uur meer dan wat ik ervoor kreeg hoor.

En de clubpakjes, daarmee bedoel ik niet de pakjes die ze tijdens de tainingen dragen maar de wedstrijdpakjes he..

donderdag 10 april 2003 @ 23:07:59 #177
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_9709115
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:02 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

tis alleen jammer dat je ervan bent afgestompt
maaruh je mag me nog fijn uitleggen wat een kind eraan overhoud als het een tik krijgt.. Als jij terug slaat voor je 8e/9e is echt bizar..
  donderdag 10 april 2003 @ 23:08:07 #178
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9709122
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:05 schreef heaven7 het volgende:

[..]

[..]

Nee, het is niet zo dat je er geen plezier in hebt als je er geld voor krijgt, maar waarom zou je er geld voor willen?

"

reiskosten, kleding, eten/drinken...

daarnaast wordt het onkostenvergoeding genoemd, omdat je er dan geen gezeik met de belastingdienst mee krijgt

pi_9709131
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:05 schreef heaven7 het volgende:

[..]

[..]

uren die ik eigenlijk bij een enorm groot commercieel bedrijf kan opmaken, maar dat doe ik niet als 1 van de weinigen...
ik wil niet zielig klinken hoor... haha verre van.
Ik vind het een stuk slimmer van mezelf om geld ervoor te vragen hahaha
pi_9709134
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:03 schreef Tobiel het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:50 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:58 schreef Tobiel het volgende:

[..]

jij was het eens met sweetsixteen, terwijl die iets uit haar nek liep te ijlen... ik heb nooit gezegd dat ik enig conflict met een leraar heb gehad

en ja, ik wil het laatste woord hebben, want ik heb gelijk

donderdag 10 april 2003 @ 23:09:18 #181
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9709160
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:04 schreef Leatherface het volgende:
Houden jullie nu op met het offtopic strijden?

Daar is dit topic niet voor.

relax joh, geen strijd gaande hier.
pi_9709168
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:07 schreef Tobiel het volgende:

[..]

Uhm, ik wil je niet aanvallen ofzo, maar bestudeer jij de wetboeken maar eens Zoek maar op wat wel en niet mag, in plaats van te posten wat je ooit ergens gehoord hebt. Er mag meer dan de meesten hier denken

je mag een leerling niet aanraken, punt uit. wettelijk vastgelegd
pi_9709174
Als je het allemaal zo vervelend vindt (reiskosten, eten en drinken, kleding) dan moet je het gewoon niet doen!

Als je gaat fietsen, dan ga je toch ook geen onkostenvergoeding vragen bij de fietsenhandelaar omdat je zweet op de fiets en je natuurlijk voldoende brandstof moet hebben

pi_9709191
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:07 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is wel waar, alleen komt het zo over van "ik sta me daar in het zweet te werken voor "maar 1 euro per uur".

Nou, dat is nog altijd 1 euro per uur meer dan wat ik ervoor kreeg hoor.

En de clubpakjes, daarmee bedoel ik niet de pakjes die ze tijdens de tainingen dragen maar de wedstrijdpakjes he..

10 uur per week, met lesvoorbereidingen maken?
hmmzz ach ja, je mag wel de zieligste zijn, jij wint!!

Clunpakjes moeten de schatten ook betalen, ik ben niet dom

pi_9709206
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:09 schreef heaven7 het volgende:
Als je het allemaal zo vervelend vindt (reiskosten, eten en drinken, kleding) dan moet je het gewoon niet doen!

Als je gaat fietsen, dan ga je toch ook geen onkostenvergoeding vragen bij de fietsenhandelaar omdat je zweet op de fiets en je natuurlijk voldoende brandstof moet hebben

daar gaaaaaaaaat het niet om
ik krijg geld en neem dat aan...
simpel?
pi_9709207
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:08 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

uren die ik eigenlijk bij een enorm groot commercieel bedrijf kan opmaken, maar dat doe ik niet als 1 van de weinigen...
ik wil niet zielig klinken hoor... haha verre van.
Ik vind het een stuk slimmer van mezelf om geld ervoor te vragen hahaha

Ikzelf zou het nooit vragen.

Je doet het uit liefde voor de sport en/of de club.

Maar als ze het in mijn schoot zouden werpen... tja

pi_9709209
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:08 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

jij was het eens met sweetsixteen, terwijl die iets uit haar nek liep te ijlen... ik heb nooit gezegd dat ik enig conflict met een leraar heb gehad

en ja, ik wil het laatste woord hebben, want ik heb gelijk

Anders lees je even wat de andere mensen hierover te zeggen hebben, en dat je, beste jongen dat je bent, deze keer niet gelijk hebt. Dit is niks om je voor te schamen ofzo hoor, ik heb zo vaak ongelijk, alleen nu niet. Anyway, ik ben nu wel een klein kind dat ik er toch op doorga, terwijl ik erover op zou houden. Dat geef ik dan ook weer toe
  donderdag 10 april 2003 @ 23:11:07 #188
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9709211
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:09 schreef heaven7 het volgende:

maar als de vereniging zegt van 'goh, wij vinden het leuk dat jij in je vrije tijd bij ons wat werkzaamheden komt doen en willen je daar wel wat voor geven' dan is daar toch niks mis mee?

en je voorbeeld slaat natuurlijk helemaal ner-gens op

pi_9709233
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:10 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

10 uur per week, met lesvoorbereidingen maken?
hmmzz ach ja, je mag wel de zieligste zijn, jij wint!!

Clunpakjes moeten de schatten ook betalen, ik ben niet dom

Meisje, als je het zo zwaar hebt met 10 uur per week en lesvoorbereidingen, DOE HET DAN NIET!

Niemand dwingt jou volgens mij hoor

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 10-04-2003 23:12]

pi_9709242
Hmmmzz ik ga slapen, bedankt voor de bemoedigende reacties, ik zal lekker slapen vannacht

doei!!!

pi_9709246
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:11 schreef Tobiel het volgende:

[..]

Anders lees je even wat de andere mensen hierover te zeggen hebben, en dat je, beste jongen dat je bent, deze keer niet gelijk hebt. Dit is niks om je voor te schamen ofzo hoor, ik heb zo vaak ongelijk, alleen nu niet. Anyway, ik ben nu wel een klein kind dat ik er toch op doorga, terwijl ik erover op zou houden. Dat geef ik dan ook weer toe

krullenbol, wat hebben andere mensen er mee te maken? ik maak duidelijk waarom jij ongelijk hebt en jij gaat op de man af spelen, een teken van zwakte en gebrek aan argumenten
pi_9709248
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:09 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

je mag een leerling niet aanraken, punt uit. wettelijk vastgelegd

Wrong. Hele kei als jij dat uit het wetboek kan halen Er staat meer dan 1 zinnetje hierover in het wetboek hoor
  donderdag 10 april 2003 @ 23:12:33 #193
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_9709251
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:12 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Hmmmzz ik ga slapen, bedankt voor de bemoedigende reacties, ik zal lekker slapen vannacht

doei!!!

slaap lekker!
pi_9709263
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:11 schreef iemoe het volgende:

[..]

maar als de vereniging zegt van 'goh, wij vinden het leuk dat jij in je vrije tijd bij ons wat werkzaamheden komt doen en willen je daar wel wat voor geven' dan is daar toch niks mis mee?

en je voorbeeld slaat natuurlijk helemaal ner-gens op

Nee, zoals ik al zei, dan sla ik het niet af.

Maar zij vindt het slim van zichzelf om er geld voor te vragen. Dat vind ik dus ronduit onbeschoft.

En ik vond mijn vergelijking wel grappig

pi_9709272
quote:
Op donderdag 10 april 2003 23:12 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Meisje, als je het zo zwaar hebt met 10 uur per week en lesvoorbereidingen, DOE HET DAN NIET!

Niemand dwingt jou volgens mij hoor

ik heb het niet zwaar
Dat hoor je mij ook niet zeggen..
pfff
is het zo moeilijk om te lezen..
ik krijg 1 euro omdat ik mijn best doe....
  donderdag 10 april 2003 @ 23:13:36 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9709278
Genoeg geneuzeld.
slotje,
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9709365
Ik denk dat ik er maar een slotje op gooi, want alles over die turnselectie is al gezegd en momenteel is er niks anders gaande dan off - topic genaffel over wie iets wel of niet heeft gezegd.
pi_9709378
Oeps, sorry
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')