abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2003 @ 14:15:57 #1
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_9677036
Kan iemand mij in een beetje normaal Nederlands uitleggen WAAROM Engeland eigenlijk meedoet met deze oorlog? Ok, ze zijn bondgenoot van de VS, maar dat bedoel ik niet. Waarom zijn ze dan bondgenoot?

Dat zou het allemaal een stuk ophelderen, alvast bedankt!

pi_9677108
Bush en BL@@T spelen gewoon online C&C Generals tegen sadam en bin laden...

tja 2 tegen 1 is ook niet eerlijk natuurlijk...

Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
  woensdag 9 april 2003 @ 14:18:28 #3
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9677110
Gefeliciteerd. Dankzij Engeland heb je topic nummer 300000.

[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 09-04-2003 14:23]

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 9 april 2003 @ 14:22:22 #4
50490 wjschreuder
-------------------
pi_9677197
Begin nou eens met je eerste journaal te kijken en de krant smorgens te lezen, ik adviseer voor een beginner de telegraaf kwa moeilijkheidsgraad
  woensdag 9 april 2003 @ 14:24:56 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9677259
quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:15 schreef Zuip het volgende:
Kan iemand mij in een beetje normaal Nederlands uitleggen WAAROM Engeland eigenlijk meedoet met deze oorlog? Ok, ze zijn bondgenoot van de VS, maar dat bedoel ik niet. Waarom zijn ze dan bondgenoot?

Waarom doet de VS eigenlijk mee?

Als je deze vraag hebt beantwoord, dan weet je het.

Daarnaast heeft het ook te maken met de geschiedenis van Irak, misschien maar daar weet ik te weinig van af.

quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gefeliciteerd. Dankzij Nederland heb je topic nummer 300000.
En een verwijzing naar topic 282437 om het daar verder te vragen, mocht het daar nog niet voor zijn gekomen:
Gaan Britten wel meedoen aan de oorlog?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9677268
omdat blair net als bush inheeft gezien dat het regim van hoessein niet op een andere manier kon worden beeindigt want praten werkt niet want dat doen ze al sinds 20 jaar en saddam zegt ja sorry bla bla en doet NEE en gaat ze gang gewoon.
het is heel sneu voor de slachtoffers die vallen aan burger en millitaire kant maar het kan niet anders. en amerika heeft de macht en het vertrouwen om initiatief hier voor te nemen en zoek steun bij de britten die heeft hij gekregen en bij andere landen zowel politiek(nederland en nog veel meer) als militair (australie).
en je ziet het nu dat je met zo een hevige oorlog een regim in een maand rijd kan laten vallen wat al 35 jaar aan de macht is.
is hetzelfde als in afganistan de taliban ging daar ook niet weg zonder geweld en niemand heeft daar over gezeurt daar zijn geen miljoenen demonstranten tegen geweest dus waarom nu wel!!
he buur!
  woensdag 9 april 2003 @ 14:27:05 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9677307
quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:25 schreef tiez het volgende:
is hetzelfde als in afganistan de taliban ging daar ook niet weg zonder geweld en niemand heeft daar over gezeurt daar zijn geen miljoenen demonstranten tegen geweest dus waarom nu wel!!

geweldig argument
Hoe verzin je het.

voor de duidelijkheid

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 9 april 2003 @ 14:27:25 #8
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_9677319
quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:22 schreef wjschreuder het volgende:
Begin nou eens met je eerste journaal te kijken en de krant smorgens te lezen, ik adviseer voor een beginner de telegraaf kwa moeilijkheidsgraad
Bedankt, zal het eens proberen!
  woensdag 9 april 2003 @ 14:30:29 #9
50490 wjschreuder
-------------------
pi_9677402
quote:
Bedankt, zal het eens proberen!
owhja! Het jeugdjournaal is rond 7 uur geloof ik, misschien handige tip ?

Moderator woensdag 9 april 2003 @ 14:31:16 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9677421
of gewoon minder zuipen

BWAHAHAHAHAHAHAHAHA

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9677446
vanwege 2 redenen...
1) Er zijn nog nooit zo veel engelsen omgekomen in het buitenland als toen in het world trade center.

2) Engeland is de grondlegger van het verdrag waarin alle (getekende) landen het gebruik van chemische wapens afkeuren en ook zeggen dat ze die niet zullen gebruiken.

er zijn vast nog veel meer (dan wel niet economische redenen) maar die ken ik niet

pi_9677504
[Coalitie basher mode]

Voor de olie natuurlijk.

[/Coalitie basher mode]

woensdag 9 april 2003 @ 14:56:47 #13
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9677960
quote:
Waarom zijn ze dan bondgenoot?

Waarom is Nederland bondgenoot? Waarom steunen 46 landen wel de oorlog?

Komt dit topic niet een beetje laat? beetje teveel op onzin gepost?

[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
  Redactie Games woensdag 9 april 2003 @ 17:22:02 #14
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_9681605
Omdat Engeland de meeste staten had vroeger. En sindsdien er gewoon altijd een bondgenootschap is geweest tussen die landen. Het is iets wat er altijd is geweest en altijd zal blijven. En uiteraard speelt geld een grote rol.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
  woensdag 9 april 2003 @ 17:32:40 #15
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_9681811
British Petroleum en Shell .. hadden ooit flink wat oliebelangen in Irak maar werden er door Saddam uitgekacheld. de UK en Nederland hopen met hun steun weer terug te krijgen wat ze ooit als hun eigendom beschouwden.. gedeeltes van de iraakse olievelden..

Shell is dan ook reeds genoemd als contracteur voor de exploitatie

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_9681857
quote:

Ze deden ook al mee aan desert storm, vrienden steunen elkaar gewoon.
  woensdag 9 april 2003 @ 17:42:03 #17
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_9681968
Wellicht doen de Britten oa. mee om de Amerikanen een beetje in toom te houden, zowel in de oorlog als in de diplomatie. In de oorlog lijken ze minder grof met burgers te zijn de de Amerikanen, waarschijnlijk door 30 jaar Noord-Ierland ervaring. In de diplomatie zie je Blair pleiten voor een VN-bestuursrol, waar de meeste Amerikanen geen trek in lijken te hebben.

Of je nou voor of tegen de oorlog bent, het lijkt me dat een oorlog mét de Britten wenselijker is dan ééntje waarin de Amerikanen het alleen doen.

iedereen is uniek behalve ik
  woensdag 9 april 2003 @ 18:53:18 #18
43715 Plantenbak
bosjes dude!
pi_9683465
300 000

respect

[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: