Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting (gaan we dit nog doen, meiden (en heren)?)
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
Fok! Dieetclub XIII
http://forum.fok.nl/edit.php/271001/1/25/8534556
Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer
Op 17 januari is Isabeau gaan schrappen in onderstaande lijst. Als je bent verwijderd en je vindt dat dat eigenlijk niet de bedoeling was, dan moet je even heel hard schreeuwen
afraidtech (1m87) was 95 kg, is nu 93 kg en wil graag 80 kg wegen -2
Brighteyes (1m72), was 83,4 kg, is nu 82,4 kg en wil eerst graag 78 kg wegen en later 72-1
chrisie(1.72), woog 111 kilo nu 88,5, wil graag 75, is tevreden < 90 kg -22,5
Dandelion (1m74) was 107 kg, is nu 105 kg en wil graag 90 wegen-2
DanielleOvergraag (1m70) was 114 kg, is nu 112 kg en wil graag 90 en liefst 72 wegen-2
Dutchasia (1m63), was 63 kg, is nu 62,6 kg en wil graag 57 wegen -0,4
Esk (1m72), was 90 kg, is nu 85,3 en wil graag 80 en liefst 65 kg wegen -4,7
Essebes(1m76) was 93,6 kg, is nu 92,2 en wil graag 82 wegen-11,4
fairy_01 (1m61,5) was 85 kg, is nu 76 kg en wil graag 65 wegen -9
fat_cow 1m76) was 100, is nu 88 en wil graag 78 wegen -12
Fannetje(1m75) was 95, is nu 89 en wil graag 75 wegen -6
Flying_Vee(1m73) woog 82.5 kilo, is nu 70,5 kg en wil graag 65,5 kg wegen -12
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 98,5 kg en wil graag 65 kg wegen -16,5
heaven7 (1m72) was 70 kg, is nu 65 kg en wil graag tussen de 58 en 60 wegen -5
Hoofdmuts was 119,5 kg, is nu 92,8 kg en wil graag 77 kg wegen -26,7
Isabeau (1m67) was 93,6 kg, is nu 90,6 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -3,4
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 76 kg en wil graag 70 kg wegen -16
Juan Zueco (1m90) was 89 kg is nu 89 kg en wil graag 77 wegen
Kebab (1m76) was 78 kg, is nu 78 kg en wil graag 63 kg wegen
Kleintje (1m63) was 68,8 kg, is nu 67,2 kg en wil graag 58 kg wegen -1,6
LadyMagica (1m75) was 92 kg, is nu 83,7 kg en wil graag 75 wegen -8,3
LadyS (1m74) , was 114,2 kg, is nu 102,7 kg 11,5
LEiPiE(1m85) was 95 kg, is 91 en wil graag zo'n 80 a 85 wegen -4 kg
lilianveldhuizen was 87,5 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 wegen -0,5
Lilithu (1m65) was 110,4 kg, is nu 90 en wil graag minder dan 80 kg wegen -20,4 kg
Lurky (1m65), was 80 kg, nu 64,9 kg, wil graag 62 kg wegen 15,1
Magic666 (1m85) was 103, is nu 91,5 en wil graag tussen de 85-90 wegen -11,5kg
ManTra (1m81) was 114, is nu 114 en wil graag 90 wegen
miss_cee (1m68) was 66,5, is nu 65 en wil graag 56,5 wegen -1,5
Miss_sly was 86 en is nu 75 -11
MiSS_TiquE (1m73) was 82kg, is nu 76 kg en wil graag 60 wegen -6
Nyame (1m62) was 77,8 kg is nu 76,2 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,6
poep (1m69) was ooit 86, is nu 61,5 kg en wil graag 60 kg wegen -24,5
popje (1m70) was 63 kg, is nu 62 kg en wil graag 59 wegen-1
raphidae (1m85) was 115 kg, is nu 77,3 kg en wil graag 73 wegen -37,7
Riann(1m72) was 102 kg, is nu 95 kg en wil graag 65 wegen -7 kg en 37 cm
schwa78 is nu 110,7 kg
She-Wolf (1m75) was 79 kg, is nu 79 kg en wil graag 65-68 wegen
Stout (1m75) was 96 kg, is nu 85 kg en wil graag 75 kg wegen
stuifzand (1m75) was 83 kg, is nu 81,5 kg en wil graag 65 kg wegen -1,5
Swatkat (1m76) was 92 kg, is 86 en wil graag 70 kg wegen -6
Tackleberry (1m83) was 93 kg, is nu 82 kg en wil graag 80 kg wegen -11
Tiene (1m75) was 77 kg, is nu 73 kg en wil graag 68 wegen-4
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 104 kg en wil graag onder de 90 kg wegen -6
YPPY(1m72) was 95 kg, is nu 83,5 kg en wil graag 75 wegen -11,5
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www.weight-loss-diet-i.com/ - heeeel erg veel dieet advies!
Oxygen Health - site van oxygen.com om in 52 stappen af te vallen
http://how-can-i-lose-weight.com/ - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
http://www.ivillage.com/diet/ - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
http://www.3fatchicks.com/ - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak.com - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 16-04-2003 19:08]
quote:Wat een ontzettend leuk idee! heel veel succes tijdens de 'opnames'. Je bent nu al mij grote dieet-filmster!!!
Op maandag 7 april 2003 17:54 schreef schwa78 het volgende:
* Ik maak elke ochtend een foto van de weegschaal (als ik erop sta natuurlijk )En als ik op mijn streefgewicht zit, maak ik er een filmpje van...
En nu zit ik wat tictacjes te eten
quote:Omdat ik de honger niet kan verdragen
Op maandag 7 april 2003 20:54 schreef Kleintje het volgende:
heaven... waarom ben je met de stacker begonnen als ik dat mag vragen?????
En omdat ik heel vaak laat ga slapen, is het de hele avond met een knorrende maag en een dubbel gevoel
Deed je het met de WW wel goed?
Dus calcium, vet, 400 tot 300 gram groente, 150 gram fruit??
Want dan kan je echt bijna geen honger hebben...
Ik hoop voor je dat je wel bereikt wat je wil bereiken.
quote:Natuurlijk mag je dat zeggen, en ik weet dat het zeker niet gezond is maar ik gebruik het dan ook niet langer dan 1.5 maand ongeveer.
Op maandag 7 april 2003 20:58 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het erg zonde.
Ik hoop dat ik dat wel mag zeggen.
Nu is het eigenlijk slecht voor je lichaam, terwijl je eigenlijk je eetgewoonte juist moet aanpassen.Deed je het met de WW wel goed?
Dus calcium, vet, 400 tot 300 gram groente, 150 gram fruit??
Want dan kan je echt bijna geen honger hebben...Ik hoop voor je dat je wel bereikt wat je wil bereiken.
Verantwoord gebruik is de key Eentje per dag, gezond eten en veel bewegen.
Met de WW ging het niet nee... en ik ben nu ook veel meer gemotiveerd omdat het de zin in allerlei dingetjes gewoon wegneemt! Maar het is niet zo dat ik tegen mijn zin in eet hoor
Nog even over dat negeren: ik denk dat het niet expres is. Je weet hoe wij elkaar vroeger lagen. Je zeurde toen behoorlijk en toonde geen inzet. Ik vind dat je enorm bent veranderd, maar het kan zijn dat anderen jouw manier niet direct zien als afvallen.
Of... het feit dat je gewoon niet op iedereen kan reageren.
Trek het je dus niet aan en klaag niet!
Nee, het zal wel niet bewust gebeuren... dat "negeren".
En ik heb al eens gezegd dat veel mensen mijn manier van afvallen niet kunnen waarderen, daarom zet ik niet in elke post dat ik stackers gebruik, maar ik wil gewoon afvallen, net als iedereen en je kunt rustig zeggen dat ik niet sterk genoeg ben voor het "gewone" dieet Zwak misschien maar als het werkt...
Ik eet bv ook nog wel een keer per week frietjes.. want als ik dan weer gewoon ga eten komt het er binnen no time weer aan.
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 08-04-2003 11:03]
quote:Als er over een tijdje een paar kilo's af zijn, dan maak ik van die foto's ook een nieuw user icoon. En als mijn streefgewicht bereikt is (deze zomer), dan maak ik er een leuk filmpje van en die zet ik online....
Op maandag 7 april 2003 20:35 schreef Lurky het volgende:
deze is zo goed, die neem ik mee naar hier en geef m een kleurtje, mag wel he?
[..]Wat een ontzettend leuk idee! heel veel succes tijdens de 'opnames'. Je bent nu al mij grote dieet-filmster!!!
![]()
quote:is zeker een leuk idee alleen lijkt mij het zo frustrerend elke dag wegen
Op maandag 7 april 2003 20:35 schreef Lurky het volgende:
deze is zo goed, die neem ik mee naar hier en geef m een kleurtje, mag wel he?
[..]Wat een ontzettend leuk idee! heel veel succes tijdens de 'opnames'. Je bent nu al mij grote dieet-filmster!!!
![]()
quote:Nee hoor, elke dag is er wel een paar ons af...
Op maandag 7 april 2003 21:25 schreef glossy het volgende:[..]
is zeker een leuk idee alleen lijkt mij het zo frustrerend elke dag wegen
Helemaal vergeten mijn maandagupdate te doen. Een halve kilo er af, 84 nu dus. Nog 4 kilo en ik ga weer broeken passen.
Wel mooi, vanavond bietjes eten met een varkens speklapje. En zo'n ding is 8,5 point voor 100 gram. En daar moet dan nog een point aan bakvet bijgeteld worden
Dus dat gaat hard!
Heb mijn verslaving om op de weegschaal te staan gelijk weer opgepakt! Ik was vanmorgen 68,2! Dus... er was al iets vanaf!
Mijn gewicht voor de lijst: 75 kilo! ik sta dus op -11 kilo en ik had noooooit gedacht dat ik dat zou halen!! Zaterdag naar de stad geweest en ik kon weer in maat 42!! er gaat een wereld aan winkels voor je open als je maat 46 niet meer nodig hebt! leuk voor mij, niet goed voor mijn portemonne
quote:Ow ja ik wil er ook wel in. Das stoer natuurlijk, zolang de lijn neerwaarts is natuurlijk.
Op zondag 6 april 2003 20:01 schreef YPPY het volgende:
Dandelion en snoetje, willen jullie in de openingspost?
Ik heb gisteren een kopje genomen (op advies van iemand: "ik val daar altijd mee af hoor"). Mijn darmen zijn meteen fanatiek aan de slag gegaan, en nu werk ik vandaag thuis, maar morgen op kantoor moet ik dat natuurlijk niet hebben
Iemand ooit geprobeerd? vast wel
Maar dat kwam vooral omdat mensen mij het idee gaven dat ik er alleen maar kwam om aandacht te vragen.. wat echt niet zo was en is
Ik heb nu wel veel meer discipline en ik heb mijn weg gevonden denk ik.
Ik heb net folders gelopen, en een broodje gegeten.
Ik ben alleen thuis (met een ziek zusje) en ga nu het huis even flink aanpakken dan beweeg ik ook nog wat
deze week er weer vol tegenaan, zeker gezien het aankomende weekendje in antwerpen (lekker uit eten !!)
Ik ben nog steeds wel bezig met lijnen, maar niet op de traditionele manier, dus ik wil het hier eigenlijk ook niet posten, omdat ik de manier waarop men hier lijnt dus de 'echte' manier vind, en ik dus met hulpgrepen bezig ben.
Ik vind het ergens heel zwak van mezelf, maar ik kan het op de een of andere manier niet op de normale manier. Ik hoop dat ik nu een mooi beginnetje kan maken, waardoor ik gestimuleerd wordt om op de normale manier door te gaan.
Dus... vaarwel...ik meld me wel weer als ik weer aan het 'gewone lijnen' ga.
quote:Nou ga ik mij ineens van allerlei extreems bij voorstellen...Kom vertel eens wat meer...
Op dinsdag 8 april 2003 12:22 schreef Brighteyes het volgende:
Yppy, wil je mij uit de lijst halen bovenin.[q]Het wat jammer nou
[q]omdat ik de manier waarop men hier lijnt dus de 'echte' manier vind, en ik dus met hulpgrepen bezig ben.
De rede dat we hier samen dieeten en de "gewone/echte" natuurlijke manier van gewichtsbeheersing voorstaan is ook omdat we een beetje verantwoordelijk voor elkaar zijn. We willen niet dat een van ons door het dieeten nu of later gezondheidsproblemen krijgt. Zoals we ook niet willen dat mensen ziek worden door overgewicht..
quote:Dat "vaarwel" klinkt wel heel drastisch alsof je iets heel gevaarlijks gaat doen.
Dus... vaarwel...ik meld me wel weer als ik weer aan het 'gewone lijnen' ga.
Komop je kan het best wel, vertel nou maar eens wat je aan het doen bent en dan bekijken wij wel of we jou zo gek en raar bezig vinden dat we je niet moeten.
De ene drinkt een raar roze goedje...De ander slikt enge pillen... Dat wordt inderdaad afgeraden maar die dieeters zijn hier toch ook nog steeds... We zijn juist blij elkaar in de gaten te kunen houden: als je dan wegvliegt kunnen we je ten minste vastgrijpen
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 08-04-2003 13:33]
quote:Nou super extreem is het ook weer niet, maar ik ben dus ook gezwicht voor de verlokking van Stackers
Op dinsdag 8 april 2003 13:12 schreef Lurky het volgende:[..]
Nou ga ik mij ineens van allerlei extreems bij voorstellen...Kom vertel eens wat meer...
De rede dat we hier samen dieeten en de "gewone/echte" natuurlijke manier van gewichtsbeheersing voorstaan is ook omdat we een beetje verantwoordelijk voor elkaar zijn. We willen niet dat een van ons door het dieeten nu of later gezondheidsproblemen krijgt. Zoals we ook niet willen dat mensen ziek worden door overgewicht..
quote:Ik vind het ergens heel zwak van mezelf omdat ik 2 jaar geleden wel helemaal zelf 8 kilo kwijt ben geraakt en dat ik dat dus nu niet meer zelf kan. In die zin dus het beetje dramatische 'vaarwel'. Daar had eigenlijk een smiley bij kunnen staan, maar ik wist niet zo goed welke.
Op dinsdag 8 april 2003 13:12 schreef Lurky het volgende:
[..]Dat "vaarwel" klinkt wel heel drastisch alsof je iets heel gevaarlijks gaat doen.
Komop je kan het best wel, vertel nou maar eens wat je aan het doen bent en dan bekijken wij wel of we jou zo gek en raar bezig vinden dat we je niet moeten.
De ene drinkt een raar roze goedje...De ander slikt enge pillen... Dat wordt inderdaad afgeraden maar die dieeters zijn hier toch ook nog steeds... We zijn juist blij elkaar in de gaten te kunen houden: als je dan wegvliegt kunnen we je ten minste vastgrijpen
Maar ik wil gewoon eerst die paar kilo eraf hebben. Ik heb nog maar 1 of 2 broeken die ik aankan, en die zitten ook niet echt lekker meer. En ik weiger gewoon groter te gaan kopen.
Ik wil het 'snaaien' proberen te ontwennen. Het is zo gemakkelijk om altijd maar die koektrommel open te rukken elke keer als ik een kop thee voor mezelf zet. En op de een of andere manier lukt het me niet meer, en dat is zo afschuwelijk frustrerend. Vandaar de stap naar Stackers. Een ruggesteuntje.
Dus het was ook niet een echt vaarwel, meer een tot ziens, tot ik het weer op eigen kracht kan.
Maar ik vind het dus persoonlijk niet kunnen om hier mijn resultaten te melden in de zin van, ik heb vandaag niet gesnoept, ik ben al zoveel kwijt, mijn broek zit losser etc., tegenover al die meiden die het op eigen kracht doen.
Dus bedankt voor je aanbod 'dat jullie wel zullen bepalen of jullie me nog moeten', maar ik maak die keuze liever zelf. Ik zie het toch als twee verschillende dingen.
Ik blijf natuurlijk wel meelurken om jullie vorderingen te zien en misschien wat motivatie op te doen om het weer zelf te gaan doen.
quote:Bij die opmerking van mij had ook een knipoog gemoeten. Je weet dat de dieet-ballotage-commissie streng is
Op dinsdag 8 april 2003 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
Dus bedankt voor je aanbod 'dat jullie wel zullen bepalen of jullie me nog moeten',
Het is meer dat je het zo dramatiisch schreef dat ik eerlijk gezegd aan extreem-anorexia-dieet dacht. Volgens mijn herinnering is hier pas 1 x iemand wegestuurd "ga ergens anders posten" vanwege een maf hongerdieet.
quote:Daarvoor is het al te laat: je staat in de lijst en bent tot het einde der tijden gedoemd hier je gewicht te melden
maar ik maak die keuze liever zelf.
Kom waarom zou jij, die hier al zo lang bezig is weggaan terwijl Heaven hier wel blijft met stacker. Het is heel goed dat je die grens duidelijk stelt in de dieetclub maar nergens was die grens officieel getrokken. Ik zeg er verder niks meer over maar vind het wel jammer dat je zo streng voor jezelf bent en jezelf ineens als lurker gaat beschouwen.
Hopelijk passen die broeken je snel weer goed want dat is ook heel vervelend als je kleren niet lekker zitten. Daar wordt een mens kribbig van, althans ik. En dan komen mijn woorden er soms rottig uit, op dit moment zit bvb mn bh rot. Maar wat ik bedoel is BLIJHIJF NOU!!!
quote:Bedankt voor je lieve post. Ik kijk nog wel wat ik doe. Waarschijnlijk kan ik toch niet alleen maar lurken. Maar feit blijft, wat anderen doen moeten ze zelf weten, dat ik vind dat het niet helemaal eerlijk is om hier mijn vorderingen te melden ten opzichte van andere meiden die gewoon op de normale manier keihard voor zichzelf aan het vechten zijn. Maar ik zal hier zeker nog wel blijven komen. Jullie zijn gewoon allemaal mijn helden en mijn grote voorbeelden
Op dinsdag 8 april 2003 14:36 schreef Lurky het volgende:[..]
Bij die opmerking van mij had ook een knipoog gemoeten. Je weet dat de dieet-ballotage-commissie streng is
Het is meer dat je het zo dramatiisch schreef dat ik eerlijk gezegd aan extreem-anorexia-dieet dacht. Volgens mijn herinnering is hier pas 1 x iemand wegestuurd "ga ergens anders posten" vanwege een maf hongerdieet.
[..]Daarvoor is het al te laat: je staat in de lijst en bent tot het einde der tijden gedoemd hier je gewicht te melden
Kom waarom zou jij, die hier al zo lang bezig is weggaan terwijl Heaven hier wel blijft met stacker. Het is heel goed dat je die grens duidelijk stelt in de dieetclub maar nergens was die grens officieel getrokken. Ik zeg er verder niks meer over maar vind het wel jammer dat je zo streng voor jezelf bent en jezelf ineens als lurker gaat beschouwen.
Hopelijk passen die broeken je snel weer goed want dat is ook heel vervelend als je kleren niet lekker zitten. Daar wordt een mens kribbig van, althans ik. En dan komen mijn woorden er soms rottig uit, op dit moment zit bvb mn bh rot. Maar wat ik bedoel is BLIJHIJF NOU!!!
Balen van die bh! Da's nou het enige waar ik geen last van heb. Die hoef ik niet te dragen. Ondanks dat ik nu ongeveer 15 kilo te zwaar ben voor mijn lengte blijven die erwtjes gewoon in oude proporties
En als ik post dat mijn broek losser zit dan is dat helemaal niet opschepperig bedoeld.
En het is nog helemaal geen fluitje van een cent hoor, met stacker.. je moet evengoed veel bewegen erbij, water drinken en een stacker werkt "maar" 6 uur dus als je om 12 uur een stacker neemt dan heb je 's avonds evengoed weer lekkere trek.
En meer dan 1 per dag is niet gezond (hoewel een per dag ook niet gezond is natuurlijk )
Bovendien heb ik ook dat het op de ene dag beter werkt dan de andere..
Ik wil hiermee zeggen dat je gerust kunt blijven, ook ik zie het gebruik van stackers als een soort zwakte omdat ik het op de "gewone" manier ook niet voor elkaar krijg, gewoonweg te weinig discipline.
Maar je kunt natuurlijk evengoed hier je resultaten blijven posten, je bent geen crimineel als je stacker gebruikt
En ondanks "ons verleden" hoef je van mij echt niet weg hoor
quote:Thanks voor je bemoedigende woorden in je vorige post. Ik ben blij dat je het hetzelfde ziet als ik.
Op dinsdag 8 april 2003 14:58 schreef heaven7 het volgende:
Overigens kun en mag je die pillen helemaal niet maanden slikken, na zoveel tijd is je lichaam eraan gewend en langdurig gebruik is ook zeer slecht voor je lichaam.
Ik weet idd dat je die dingen niet maanden mag gebruiken, maar met eventuele tussenposen kan je het wel langer blijven gebruiken.
Ik hoop dat ik na een maand genoeg stimulans heb gekregen om zelf door te kunnen gaan.
En idd, ze werken maar een paar uur. Ik zit erover te denken om hem net als jij, pas met de lunch in te gaan nemen, want ik heb het 's middags meestal het moeilijkst.
Anyway, genoeg over Stackers in dit topic, daar is een ander topic voor.
quote:Er zijn helemaal geen voorwaarden, goddank niet.
Op dinsdag 8 april 2003 16:11 schreef fairy01 het volgende:
ik had helemaal geen idee dat je aan bepaalde voorwaarden moest voldoen om hier mee te mogen posten want ook ik gebruik stacker. Niet omdat ik vind dat ik zwak ben of het zonder niet kan maar meer om mijn onregelmatige diensten op te vangen. Als ik niet hoef te werken dan slik ik ze dus ook niet. Hou me verder streng aan de ww-cd. Daarbij heb ik ook niet echt het idee dat die dingen er daadwerkelijk voor zorgen dat je sneller afvalt, ik heb vaker het ww plan gevolgd en het gewichtverlies liep ongeveer gelijk op met wat ik nu afval. Als ik weet dat ik een zware nacht voor de boeg heb of een dag met veel toestanden dan slik ik een stacker en op andere dagen mis ik hem absoluut niet, komt ook regelmatig voor dat ik hem vergeet te slikken maargoed zoals je al zei dit is niet het forum om hierover te praten wilde alleen aangeven dat ik niet op de hoogte was van het feit dat er bepaalde voorwaarden zaten aan dit forum want anders kun je mij ook schrappen van de lijst.
De enige voorwaarde is dat je toch een behoorlijk BMI moet hebben, of hebben gehad, om mee te kunnen posten. Maar dat is ter voorkoming van Anorexia-achtige aandacht vragerij
Alleen ik heb voor mezelf dat gevoel. Ik vind het toch iets anders dan alleen op eigen kracht. Een ieder moet doen wat hij/zij zelf het beste/prettigste/leukste etc. vind.
quote:Oh, maar dan mag je mij schrappen
Op dinsdag 8 april 2003 16:16 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Er zijn helemaal geen voorwaarden, goddank niet.
![]()
De enige voorwaarde is dat je toch een behoorlijk BMI moet hebben, of hebben gehad, om mee te kunnen posten. Maar dat is ter voorkoming van Anorexia-achtige aandacht vragerij
Alleen ik heb voor mezelf dat gevoel. Ik vind het toch iets anders dan alleen op eigen kracht. Een ieder moet doen wat hij/zij zelf het beste/prettigste/leukste etc. vind.
Alleen als er 10 kilo afgaat heb ik nog steeds geen anorexia En ik doe dit ook niet om aandacht te vragen.. ik voel me niet lekker in mn vel met die extra kilootjes die ik nooit heb gehad.
Vandaar dat ik weer 60 wil wegen..
quote:Nee, maar jij bent de uitzondering op de regel in dit topic.
Op dinsdag 8 april 2003 16:20 schreef heaven7 het volgende:[..]
Oh, maar dan mag je mij schrappen
Ik heb een BMI van 22 of 23 geloof ik.
Alleen als er 10 kilo afgaat heb ik nog steeds geen anorexia
En ik doe dit ook niet om aandacht te vragen.. ik voel me niet lekker in mn vel met die extra kilootjes die ik nooit heb gehad.
Vandaar dat ik weer 60 wil wegen..
Vandaar ook dat ik kleine lettertjes gebruikte omdat het ook niet een Keiharde regel is. En daar bij, wie zou ik zijn om daarover te oordelen.
Ik heb al weken niets meer bij gedragen in de zin van mijn gewicht etc.
(want stiekem klopt er al niets meer van mijn gewicht in de openings post. Er is weer wat bij en dat durf ik zelfs niet eens te melden.)
quote:Ja
Op dinsdag 8 april 2003 16:47 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Nee, maar jij bent de uitzondering op de regel in dit topic.
Nee, wat ik bedoelde was dat ene geval wat hier toen mee wilde doen en toen heel stoer vertelde dat ze 48 kilo woog en er nog 5 af wilde hebben of zo. Er zijn er nog wel meer hoor die niet met een superzwaar overgewicht kampen.Vandaar ook dat ik kleine lettertjes gebruikte omdat het ook niet een Keiharde regel is. En daar bij, wie zou ik zijn om daarover te oordelen.
Ik heb al weken niets meer bij gedragen in de zin van mijn gewicht etc.
(want stiekem klopt er al niets meer van mijn gewicht in de openings post. Er is weer wat bij en dat durf ik zelfs niet eens te melden.)
Afvallen is gewoon heel moeilijk, en al helemaal op eigen houtje daarom heb ik ook veel respect voor diegenen die het WEL kunnen zonder hulpmiddeltjes
En blijf alsjeblieft gewoon lekker posten en het is helemaal niet erg als je een paar weken niet zo streng lijnt of als er weer wat gewicht bij is, we zijn hier met z'n allen om elkaar te steunen en op te peppen als het even moeilijk is
* heaven7 is erg gemotiveerd! Net 3 kwartier gefietst
quote:Ja ik heb die ook regelmatig gebruikt...En wat je zegt je darmen gaan flink tekeer dan..;)
Op dinsdag 8 april 2003 10:56 schreef stuifzand het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met afslankthee van Kneipp?Ik heb gisteren een kopje genomen (op advies van iemand: "ik val daar altijd mee af hoor"). Mijn darmen zijn meteen fanatiek aan de slag gegaan, en nu werk ik vandaag thuis, maar morgen op kantoor moet ik dat natuurlijk niet hebben
Iemand ooit geprobeerd? vast wel
1 tip, als je het vaker wilt gebruiken, neem 's avonds na het eten een kopje, dan kan het 's nachts 'inwerken' en gooi je 's morgens alles eruit en heb je er verder op de dag niet zo'n last van...
Niet echt handig idd als je op je werk zit...
quote:Heb je tenminste wel het idee dat je iets gedaan hebt toch
Op dinsdag 8 april 2003 17:20 schreef glossy het volgende:
zo chrisie en ik hebben net weer de 1ste sessie van bodysolution gehad ,we waren er 3 maanden uit geweest want de cm gingen niet zo snel meer ,maar het viel wel weer ff tegen ik heb nu beetje pijn in mijn bil
Hoe kan je je aanmelden voor het fokdieet?
quote:Door gewoon hier te posten
Op dinsdag 8 april 2003 17:29 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Mijn vorige post is genegeerdmaar ik probeer het nogmaals.
Hoe kan je je aanmelden voor het fokdieet?
En aan te geven hoelang je bent en hoe zwaar je weegt, en eventueel wat je streefgewicht is.
Dan kom je in het lijstje van de beginpost.
Dandelion, hoe lang ben je? Dan zet ik dat erbij in de lijst. En wat is je streefgewicht?
Brighteyes, ik kan je er zo af halen, maar wil je echt niet blijven staan? Afscheid nemen lijkt zo definitief en dat vind ik wel jammer, je doet leuk mee.
MiSS_Tique: je kunt je begingegevens hier vermelden en er dan bijzetten dat je ze in de openingspost wilt. Dan zet ik ze daar tussen en houd ik ze bij. Je kunt het ook aangeven als je mee wilt doen met de mailinglijst. Dan moet je wel elke week op maandag je nieuwe gewicht posten of mailen. Welkom!
In het begin hebben we er inderdaad over gesproken om mensen met een gezond bmi niet in de openingspost te vermelden, om te voorkomen dat we anorexia taferelen krijgen of dat degenen met echt overgewicht de uitzondering worden. Ik heb nu echter wel iedereen gewoon in de lijst gezet. Behalve diegene die inderdaad maar 50 woog ofzo, dat was wel extreem ongezond. Ik ga dus geen mensen in de lijst zetten die een ongezonde bmi willen kweken.
quote:jah dat is zo,heb het wel erg gemist de 3 maanden dat we gestopt waren en alleen maar fitnisste
Op dinsdag 8 april 2003 17:22 schreef heaven7 het volgende:[..]
Heb je tenminste wel het idee dat je iets gedaan hebt toch
quote:Hoelang ben je al bezig fairy?
Op dinsdag 8 april 2003 17:33 schreef fairy01 het volgende:
ik begon met een bmi van 32,4 dus je kunt me niet echt een anorexia patientje noemen.... intussen 29 dus er zit vooruitgang in!
Ik heb gekeken in de voorgaande topics maar daar stond niet echt hoe je je moest aanmelden.
Maarja,
Ik ben 1.73 nadat ik van vakantie terugkwam deze zomer woog ik 82 kilo. Iedereen zei dat ik te zwaar was maar ik geloofde het zelf niet. Nu realiseer ik het me wel ik heb me een paar weken geleden ingeschreven bij een sportschool en ik weeg nu 76 kilo. Mijn streefgewicht is 60.
quote:Same as me
Op dinsdag 8 april 2003 17:35 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ok dank je.Ik heb gekeken in de voorgaande topics maar daar stond niet echt hoe je je moest aanmelden.
Maarja,
Ik ben 1.73 nadat ik van vakantie terugkwam deze zomer woog ik 82 kilo. Iedereen zei dat ik te zwaar was maar ik geloofde het zelf niet. Nu realiseer ik het me wel ik heb me een paar weken geleden ingeschreven bij een sportschool en ik weeg nu 76 kilo. Mijn streefgewicht is 60.
Veel succes iig.
quote:Fijn om een lotgenoot te hebben.
Op dinsdag 8 april 2003 17:36 schreef heaven7 het volgende:[..]
Same as me
Ik ben 1.72 en ik wil ook iets van 60 wegen dus
Veel succes iig.
Bij deze meld ik me ook aan *slik*...
Ik heb een BMI van 25.8 ik ben 1.75 m lang en weeg 79 kg...Ik wil graag tussen de 65 en 68 wegen...
Nou, dan zal ik het ook maar meteen eerlijk doen.
Begin gewicht: 83.4 (vanmorgen gewogen)
Streefgewicht: 72 Kilo, maar eerst maar eens naar de 78.
Ik ben benieuwd.
ik ben 1.72
was 102 kilo
ben nu 96 kilo en 32 cm kwijt (cmters er ook bij zetten
en mijn steefgewicht is 65 maar dat haal ik niet want bij herbalife gaan de kilo's niet zo snel maar ik wil dus best slank worden met babyvet
o ja mijn vetopmeeting was 39.2 en afgelopen vrijdag 36.2 maar dat hoef je er niet bij te zetten
quote:gaat wel lekker hè
Op dinsdag 8 april 2003 19:23 schreef Riann het volgende:
zet mij ook maar in begin postik ben 1.72
was 102 kilo
ben nu 96 kilo en 32 cm kwijt (cmters er ook bij zettenen mijn steefgewicht is 65 maar dat haal ik niet want bij herbalife gaan de kilo's niet zo snel maar ik wil dus best slank worden met babyvet
o ja mijn vetopmeeting was 39.2 en afgelopen vrijdag 36.2 maar dat hoef je er niet bij te zetten
Heb vanmorgen 2 maaltijdcrackers op met magere kipfilet + radijsjes. Dit is met becel light besmeerd (0,4 gram). Dus, 3 points (cracker is 1 point per stuk, 25 gram kipfilet = 0,5 en becel light is voor 0,5 gram een halve punt.
Vanmiddag 3 bruine boterhammen. Op de ene 30 gram milner 30% kaas. 2 points (VEEEEL, maar ja, heb het nodig voor mijn calciumpunt).
Andere 2 boterhammen met runderrookvlees (0,5 point voor zo weinig als ik erop doe). Op de boterhammen met runderrookvlees had ik komkommer en radijs. Op de boterham met kaas had ik een tomaatje.
Verder heeeeel dun boter, 0,5 gram, dus weer een halve point.
Totaal: 6 points
Tussendoor een half doosje tictac (andere helft van gisteren) dus een halve point. Een appel en een wortel.
Avondeten was pittig. 100 gram aardappeltjes (1 point), bietjes (0 points) en een varkensspeklapje Ik had een kleintje, dus maar 65 gram. Dit kost me 5,5 point. Hier nog een point aan vet wat eraan blijft hangen erbij (klopt niet, heb een eetlepel olijfolie gebruikt voor 2 lapjes en er bleef genoeg in de pan achter, maar reken toch een hele point).
Een diner van 7,5 points.
Heb dus netjes mijn 2 points aan vet op. Heb nu een sinaasappel voor mijn neus staan. Vanavond nog een beker melk van 200 ml (2 points) en dan heb ik ook mijn verplichte calcium op.
Totaal: 7,5 points diner, 2 points melk, 0,5 point tictac, 6 points lunch, 3 points ontbijt: 19 points. Dus... 1 point er overheen.
MAAR... had er gisteren 2 over + 1 bonuspoint van gisteren over. En vandaag 2 bonuspoints verdiend!!! Ik heb dus 4 bonuspoints over voor een feestje van het weekend!
En ik voel me KEIGOED!
(edit: typo... er stond apel i.p.v. appel)
[Dit bericht is gewijzigd door Kleintje op 08-04-2003 21:29]
De stand van vannochtend: 76,5
quote:Eh ohja vergeten te melden
Op dinsdag 8 april 2003 17:31 schreef YPPY het volgende:
Wat gaan jullie snel!
Dandelion, hoe lang ben je? Dan zet ik dat erbij in de lijst. En wat is je streefgewicht?
Hoe zit dat met die mailinglijst waar ik ineens over lees eigenlijk?
En maten, ik zal er even bijzetten hoeveel dat was toen ik begon en hoeveel het nu is:
Ik was volgens onze nieuwe weegschaal op 6 maart 2003 70 kilo.
-59 cm per bovenbeen.
-97 cm heupen.
-93 cm over mijn borsten gemeten.
-taille over het dikste gedeelte zeg maar (dat bolletje bij je onderbuik) 76 cm.
-30 cm per bovenarm.
En nu, 9 april 2003:
-65 kilo.
-56 cm per bovenbeen.
-92 cm heupen.
-90 cm over mijn borsten gemeten.
-taille (op dezelfde manier gemeten als hierboven) 72 cm.
-28 cm per bovenarm.
* heaven7 is zo blij
Doe je ook buikspieroefeningen enzo? Dat helpt om het wat strakker te maken als je bijna klaar bent.
Goed idee trouwens om te gaan meten. Dan weet je tenminste ook waar het eraf is. Ga ik gelijk doen vanvond.
Als je namelijk een platte buik hebt waar je geen spieren ziet dan is dat nog steeds mooi, bij billen niet vind ik..
Maar ik ben in tijden niet zo gelukkig geweest zeg
Dit alles komt toch niet vervelend over op de mensen die veel zwaarder wegen?
Fijn dat je er zo blij mee bent.
Ik vind het niet vervelend dat je nu zo blij bent, maar dat moet je niet elke dag doen Jij hoeft gewoon veel minder af te vallen dan ik en het is fijn als je dat lukt.
Maar vertel eens, hoeveel fiets je? En gaat dat nu makkelijker? Wordt je conditie beter? Bij mij gaat het steppen steeds makkelijker. Eerst was ik echt moe na 1000 steps, nu doe ik er zo 1500. En dan moet ik stoppen, anders gaat hij stuk.
heb je m'n mailtje gekregen?
ben trots op je ,hoeveel wil je er nog af hebben???
toppie meid ga zo door
Ja, YPPY ik heb je mail gehad, kon me er volledig in vinden
Ik wil er nog zo'n 5 vanaf hebben, maar met 3 zou ik ookal blij zijn!
Ik fietste in het begin een half uur per dag, stand 4, 15 km per uur maar ik weet niet in hoeverre jullie weten hoeveel dat is enzo
En ik merkte bv gister dat ik na een half uur niet meer zo uitgeput was en niet zo erg meer zweette dus heb ik gister 3 kwartier gefietst.. en daarna voelde ik me energieker dan ooit
Dus ik merk zeker dat het iets met mijn lichaam doet.
Op woensdag 9 april 2003 11:40 schreef YPPY het volgende:
Leuk dat je merkt dat het fietsen beter gaat. Wat je doet is niet alleen goed voor 'de lijn' maar ook voor je conditie. Wat ook erg belangrijk is. En met dat fietsen kun je altijd door gaan. Ook als je genoeg afgevallen bent, alleen moet je er dan wat meer bij eten.
Weet iemand trouwens of dit een beetje goed is voor je billen? Of de boel weer wat strakker wordt hiermee? Andere "kontoefeningen" ken ik eigenlijk niet..
quote:Je kunt voor de tv gaan zitten of een boek lezen. Ik lees vaak een tijdschrift onder het steppen, daar hoef ik me niet op te concentreren.
Op woensdag 9 april 2003 11:42 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja
Al is het behoorlijk saai
Het is voor het goede doel!
Weet iemand trouwens of dit een beetje goed is voor je billen? Of de boel weer wat strakker wordt hiermee? Andere "kontoefeningen" ken ik eigenlijk niet..
Er zijn best veel oefeningen, Lurky is hier de specialist in. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is op je rug gaan liggen en je benen strekken. Dan je voeten een beetje optillen (benen recht houden). Dan voel je vanzelf welke spieren je gebruikt.
Mag ik trouwens aangepast worden in het beginlijstje??
* heaven7 wil graag zien dat er ook iets zwarts achter haar naam staat
quote:http://home.wanadoo.nl/fysio/bil.html moet je hier ff kijken ik weet niet of je zo iets zoekt
Op woensdag 9 april 2003 11:52 schreef heaven7 het volgende:
Hmmm, ik zal eens wat proberen en nog wat zoeken op internet, en wellicht dat lurky met nog wat tips komtMag ik trouwens aangepast worden in het beginlijstje??
* heaven7 wil graag zien dat er ook iets zwarts achter haar naam staat
quote:Ja, dat lijkt me wel wat, lekker veel verschillende oefeningen ook, dankjewel
Op woensdag 9 april 2003 11:55 schreef glossy het volgende:[..]
http://home.wanadoo.nl/fysio/bil.html moet je hier ff kijken ik weet niet of je zo iets zoekt
quote:alsjeblieft suc6 ermee en dat je maar mooie strakke billen er van mag krijgen
Op woensdag 9 april 2003 11:57 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, dat lijkt me wel wat, lekker veel verschillende oefeningen ook, dankjewel
quote:
Op woensdag 9 april 2003 11:59 schreef glossy het volgende:[..]
alsjeblieft suc6 ermee en dat je maar mooie strakke billen er van mag krijgen
Helaas weeg ik nu bijna 2 kilo lichter. Maar niet op de juiste manier! Buikgriepje vandaag. Dus ja... dan gaat het hard. Maar veel drinken om niet teveel vocht kwijt te raken!
En wat jammer dat je ziek bent Kleintje, maar wel goed dat er al zo veel af is.
quote:Hier is de bipsspecialiste al!
Op woensdag 9 april 2003 11:52 schreef heaven7 het volgende:
en wellicht dat lurky met nog wat tips komt
-Ga op je zij liggen: trek je gestrekte been een eindje omhoog en zo ver mogelijk naar achteren. Herhaal dit tot je moe bent, ga op je andere zij liggen en doe het zelfde.
-Ga op je rug liggen met gestrekte benen, til ze een eindje omhoog en draai er rondjes mee tot je moe bent.
-Ga op handen en knien zitten en strek een been zo hoog mogelijk naar achteren en zo ver mogelijk opzij, tot je moe bent en dan hetzelefde met het andere been.
-Ga staan en neem een denkbeeldig dubbeltje tiussen je billen en knijp zo hard alsof je dat vast houd en duw dit naar voren. Ondertussen houdt je ook je buik in... tien tellen vasthouden en los. Herhaal dit tot je moe bent.
-Doe alsof je een buik/paaldanseres bent: draai rondjes met je bekken met ingehouden buik en geknepen billen terwijl je je handen boven je hoofd houdt. Probeer dit zo vloeiend mogelijk te doen dus zo min mogelijk te schokken. Zo leer je jezelf tegelijk elegante (dans)bewegingen aan. Kijk hierbij eventueel in de spiegel.
-Grijp, benen wat uit elkaar en gestrekt zo ver mogelijk boven je, zijlings van je en opzij. Raak je voeten aan zijlings en naar voren. Grijp de grond tussen je benen door... etc
-Maak kung-fu bewegingen zijlings.
-Ga op één been staan en houdt het andere opgetrokken....
-De variaties zijn eindeloos. De truuk van het buik en billen inhouden kan je ook doen terwijl je op de bus wacht of in een winkelrij. Zolang je dit rustig aan doet en geen gekke gezichten of geluiden maakt gaat dat prima. Wen je aan altijd met aangetrokken buik en bilspieren te lopen en te zitten.
-Vermijdt ondersteunende en corrigerende kleding. Laat het bindweefsel en de spieren zelf het werk doen en maak ze niet lui.
-Scub met een cocosvezelwashandje en koffiedrab voor een mooie doorbloede huid en tegen lelijke vermageringsverschijnselen..
Verder kunnen thuisgymmers meer gyminstructies, aanwijzingen en details van bovenstaande oefeningen van mij lezen in ---> dit oude dieettopic-bericht <---
Veel succes!!!
edit typo
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 09-04-2003 13:57]
quote:Hey maar heaven, just wondering.. als je nou stopt met stacker, blijft het gewicht er dan af?
Op woensdag 9 april 2003 13:48 schreef heaven7 het volgende:
Dankjewel LurkyWat een fantastisch gezicht trouwens zeg!! Die "-5" achter mijn naam
quote:Ja, als je tenminste wel normaal eet.
Op woensdag 9 april 2003 14:22 schreef Qarinx het volgende:[..]
Hey maar heaven, just wondering.. als je nou stopt met stacker, blijft het gewicht er dan af?
Als je gaat crashdieten zit het er binnen no time weer aan, maar ik heb bv gister sultana gegeten en ik eet eens per week nog frietjes..
En vanmiddag was mijn lunch een broodje 30+kaas en een boterham, ene helft met pasta, andere helft met pindakaas.
Ik ga nu mijn krantenwijk lopen, daarna de hond uitlaten en nog hometrainen.
Dus genoeg beweging en als je de stacker verantwoord gebruikt is het blijvend
Je moet dus je plaatje eerst uploaden ergens, dat kan geloof ik ook in het fok! fotoboek
Ik wil eigenlijk ook wel graag meedoen! Ben al een tijdje bezig met lijnen (sinds 1 januari, hoe cliché ) en eigenlijk gaat het best goed.
Ben 1.75 m lang en ik begon op 92 kg. Inmiddels is er ruim 8 kilo af, afgelopen zaterdag woog ik 83.7. Mijn eerste streven was 10 kilo eraf voor Koninginnedag (gaat dus misschien wel lukken!), maar eigenlijk wil ik graag door naar de 75. Dan zit ik tenminste weer op een gezond BMI. Maar als ik tegen mensen zeg dat er eigenlijk dus nog tien kilo af moet voor een gezond gewicht, kijken ze me echt verbijsterd aan: "Jij? Tien kilo?" Ik denk dat ik bij 75 kg maatje 38-40 heb, en dan nog zit ik helemaal aan de bovengrens van het BMI. Maar goed, die grens zal toch wel ergens goed voor zijn. Zware botten, zullen we maar zeggen .
Dusse...... willen jullie me hebben?
quote:tuurlijk mag je mee doen er staat nergens of je wel of niet mee mag doen, join the club zou ik zo zeggen
Op woensdag 9 april 2003 18:00 schreef LadyMagica het volgende:
Hoi allemaal!Ik wil eigenlijk ook wel graag meedoen! Ben al een tijdje bezig met lijnen (sinds 1 januari, hoe cliché
) en eigenlijk gaat het best goed.
Ben 1.75 m lang en ik begon op 92 kg. Inmiddels is er ruim 8 kilo af, afgelopen zaterdag woog ik 83.7. Mijn eerste streven was 10 kilo eraf voor Koninginnedag (gaat dus misschien wel lukken!), maar eigenlijk wil ik graag door naar de 75. Dan zit ik tenminste weer op een gezond BMI. Maar als ik tegen mensen zeg dat er eigenlijk dus nog tien kilo af moet voor een gezond gewicht, kijken ze me echt verbijsterd aan: "Jij? Tien kilo?" Ik denk dat ik bij 75 kg maatje 38-40 heb, en dan nog zit ik helemaal aan de bovengrens van het BMI. Maar goed, die grens zal toch wel ergens goed voor zijn. Zware botten, zullen we maar zeggen.
Dusse...... willen jullie me hebben?
quote:Thanx! Ik was ook eigenlijk de
Op woensdag 9 april 2003 18:42 schreef glossy het volgende:tuurlijk mag je mee doen er staat nergens of je wel of niet mee mag doen, join the club zou ik zo zeggen
quote:Maar dan gaat het over een tijdje wel weer goed
Op woensdag 9 april 2003 19:36 schreef Magic666 het volgende:
hmmmmm zit nu al een tijd op die 92.... ok het was vanochtend misschien 91.5 ofzo maar echt hard gaat het niet meer!
Vanmorgen:
-Cornflakes met magere yoghurt.
Vanmiddag:
-Broodje 30+ kaas.
-Boterham, ene helft dun pasta, andere helft dun pindakaas.
-Appel.
Vanavond:
-Beetje lasagne van de Aldi.
-Evergreenliga.
Het voelt als een enorme zondigdag
Ik heb kranten gelopen, hond uitgelaten en een half uur gehometraind maar ik voel me zwaar waardeloos om de een of andere reden
* heaven7 gaat maar slapen.
quote:Zolang ik de verleiding van al die vette zooi kan weerstaan en mijn broeken nu toch echt zichtbaar te groot zijn vind ik die 92 ook wel ok. Ik ben nu zo aan het "dieetpatroon" gewend dat ik niet anders doe. (zelfs de cola smaakt niet meer zo en neem ik liever een glas water!) Dus uiteindelijk zal ik wel op mijn streefgewicht komen.
Op woensdag 9 april 2003 21:33 schreef Radiohoofdje het volgende:[..]
Maar dan gaat het over een tijdje wel weer goed
dat heeft iedereen toch? dat het even stil staat?
in ieder geval goed bezig. Al 11 kilo
iedereen doet het kei goed hier
bij mij gaat het nooit zo goed
Volhouden is het motto!
Nou ja, morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen toch??
quote:Ik hoorde hier in een van de eerste deeltjes iets over het behandelen van de huid met gemalen koffie. Kan het niet meer terugvinden. Het was zo'n kraamvrouwentip meen ik tegen striemen en sinasappelputjes ofzo... Er ontstond toen discussie of de caffeine werkelijk zoals werd beweerd van nut was.
Op woensdag 9 april 2003 15:41 schreef fairy01 het volgende:
lurky hoe zit dat met die koffiedrap? daar heb ik nog nooit van gehoord???
Nou gebruik ik de afgewerkte koffiedrab al van jongsafaan als familiemiddeltje om krasvrij mee te schuren. Een schep drab met wat water ronschudden in een glazen fles haalt de aanslag weg. Ik gebruik het voor bloemvazen, het fornuis... noem maar op. Dus ik had er meteen een nieuwe functie voor.
Tot nu toe gebruikte ik producten met gemalen exotische bonen uit de Bodyshop om te scrubben maar sinds die tip hier doe ik het dus met koffiedrab. Koffie is ook een tropische boon uit de jungle. Ik maak het wel, per direct te gebruiken portie, aan met een lekker ruikend douchegelletje: dan smeert, glijdt, ontvet en 'plakt' het ook beter tijdens het gebruik.
Of het nou echt helpt: die caffeine zou ik niet weten. Het milieu, mijn portemonaie en mijn huid helpt het wel. Het blijkt een echte 'eco-tip'.
1.75 dus zo duur was het niet mocht het niet werken
En je huid gaat er lekker van ruiken en wordt lekker zacht!
Inmiddels is week 2 ingegaan. Ik weeg nu nog 110,7 kg
Yppy, zou jij me nog in de openingspost kunnen zetten?
Eindelijk is de hometrainer bezorgd en ik heb in de afgelopen 3 dagen al ongeveer 40 km op dat ding gereden
Groet aan iedereen!
Yppy, heb je de lijst al bijgewerkt want bij mij was het ook weer een kilo minder he?
fairy01 76
Ik heb vandaag niet zo heel veel te vertellen, ik zit nog steeds in de nacht i.v.m. de vogelpest.... maar morgenochtend is het weekend!!!!
Groetjes en succes maar weer met de strijd!
Vanavond eet ik alleen dus eet ik maar weer ww friet en sla. Dus op zich ook wel een goedkope maaltijd. Scheelt dat ik me niet lekker voel dus ik drink veel vandaag maar eten doe ik bijna niet!
Vanmorgen was er echt keurig 1 kilo vanaf net zoals gisteren. 67,6! En dat in 3/4 dagen!
Vandaag trek ik het niet om te sporten. Dus dan maar wat punten overhouden want zaterdag heb ik een feestje.
Week 2.
Na een behoorlijk zwaar weekend ("even helemaal weg", inclusief de nodige versnaperingen... ) gelukkig wel weer doorgezet met 't dieet.
En vanochtend was de weegschaal inderdaad ongenadig.
105 kg.
Maar jah, alle beetjes helpen. Toch een half kilootje dr af, en een hevig weekend gehad.
Morgen is mijn fiets gereed, dus mooi elke dag op den fiets. Dat zal ze leren , en dus vol in de aanval komende week!
Zoja, hoe doe je het precies en hoe smaken ze echt?
quote:Helemaal geen honger en ik heb veel energie
Op dinsdag 8 april 2003 19:43 schreef Radiohoofdje het volgende:[..]
gaat wel lekker hè
maar heb je nou nooit erge honger met die herballife? je vervangt toch gewoon je maaltijden net zoals met Modifast of niet? (weet er niks vanaf
)
quote:Kijk je wel uit dat het er niet allemaal weer aankomt zodra je stopt?
Op donderdag 10 april 2003 14:38 schreef Riann het volgende:[..]
Helemaal geen honger en ik heb veel energie
En dat doe je door toch af en toe wat lekkers te nemen.
Ik eet bv nog gewoon een keer per week frietjes mee, en zo nu en dan een toetje na het eten of een sultana bv..
quote:Ja ik kijk zeker wel uit als ik dadelijk de juiste maten en zo heb behaald dan wil ik bijv om de anderste dag smorgen een shake of elke morgen een shake dat ik niet bij kom en ik mag 's avonds zo vet eten als ik wil. al doen wij dat niet vaak. Maar ik ga ook gewoon naar de MAC. En dat is fijn van dit dat je gewoon de warme maaltijd macht hebben. En zo hou je het ook vol.
Op donderdag 10 april 2003 14:42 schreef heaven7 het volgende:[..]
Kijk je wel uit dat het er niet allemaal weer aankomt zodra je stopt?
En dat doe je door toch af en toe wat lekkers te nemen.
Ik eet bv nog gewoon een keer per week frietjes mee, en zo nu en dan een toetje na het eten of een sultana bv..
quote:Kwestie van smaak. De een vind ze wel lekker, de ander niet.
Op donderdag 10 april 2003 14:25 schreef heaven7 het volgende:
Kleintje, maak jij die frietjes die een poosje geleden hier stonden? Iets met paprikapoeder en dan in de oven ofzo?Zoja, hoe doe je het precies en hoe smaken ze echt?
Ik schil en snij aardappels, dan in frietjes snijden.
Eetlepel olie er over dan kan je er als je dat wilt wat paprika poeder, kerrie poeder of een andere lekkere kruid overheen doen.
In de oven en na ongeveer 20 minuten zijn ze lekker bruin en smulbaar! Nog wel ff zout overheen doen. (overigens wel eerst een keer omdraaien in de oven.)
Voor de WW is het 3 punten. 2 voor onbeperkte aardappels en 1 voor de eetlepel olie.
Wie heeft ervaring met Stacker 4?? deel 2 (gaat over zowel II als IV )
quote:Klinkt goed
Op donderdag 10 april 2003 14:54 schreef Kleintje het volgende:[..]
Kwestie van smaak. De een vind ze wel lekker, de ander niet.
Het is minder dan echte friet, maar toch nog een lekkernij. En altijd lekkerder dan gekookte aardappels.Ik schil en snij aardappels, dan in frietjes snijden.
Eetlepel olie er over dan kan je er als je dat wilt wat paprika poeder, kerrie poeder of een andere lekkere kruid overheen doen.
In de oven en na ongeveer 20 minuten zijn ze lekker bruin en smulbaar! Nog wel ff zout overheen doen. (overigens wel eerst een keer omdraaien in de oven.)Voor de WW is het 3 punten. 2 voor onbeperkte aardappels en 1 voor de eetlepel olie.
Weet iemand waar ik een patatsnijder kan kopen? Zo'n ding die je geschilde aardappelen in een keer tot patat omtovert...
Zou de Blokker dat verkopen of zijn die dingen hopeloos verouderd?
quote:De winkels oil & vinegar hebben ze in ieder geval. Maar de blokker misschien ook wel!
Op donderdag 10 april 2003 18:20 schreef schwa78 het volgende:[..]
Klinkt goed
Weet iemand waar ik een patatsnijder kan kopen? Zo'n ding die je geschilde aardappelen in een keer tot patat omtovert...
Zou de Blokker dat verkopen of zijn die dingen hopeloos verouderd?
Zo, even zeuren hoor. Dan kan ik het even teruglezen en kijken hoe zielig ik mezelf vind, en dan weer realiseren dat er echt wel ergere dingen zijn dan mijn gewicht. Ik kan het heus wel, ben nu ook weer op de goede weg en heb voorlopig geen aanleidingen meer om dik te worden (pfff...smoesjes enzo)
Ik word slank. Yeah!
Ik ben vandaag 100 gram afgevallen! Dus weeg ik nu 62,6.
Totaal afgevallen 0,4 gram.
groetjes Dutchasia
quote:0,4 gram ???! of 0,4 kilo ?
Op vrijdag 11 april 2003 12:04 schreef Dutchasia het volgende:Totaal afgevallen 0,4 gram.
Heb wel geen trek, voel alleen mn buik knorren.
Is dit normaal de eerste dag?
Groetjes
Vandaag gaat het wel lekker, ik begin nu honger te krijgen maar heb me voorgenomen dat ik pas over een half uur wat mag eten
Daarna lekker hometrainen, vanmiddag naar de kapper en vanavond vroeg naar bed want morgen is de leukste dag van het jaar! De ABBA-DAG!
quote:* heaven7 helpt..
Op vrijdag 11 april 2003 13:29 schreef miss_cee het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst stack 2 gebruikt.
Vanmorgen na mn ontbijt 1 pil.
En ik voel me helemaal niet actief, eerder moe en duizelig en misselijk.Heb wel geen trek, voel alleen mn buik knorren.
Is dit normaal de eerste dag?
Nou ik heb eindelijk geen nachtdiensten meer maar het zwaarst is het vandaag nou moet ik van het nachtleven naar het dagleven dus dat word hongeren vandaag want dan ben ik langer wakker en slaap ik minder....
Groetjes
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 12:04 schreef Dutchasia het volgende:
Totaal afgevallen 0,4 gram.
Zou er helemaal gek van worden: wegen op een laboratoriumweegschaal.
* nagelsbijt en denkt:
zo, weer een paar nanogram lichter
dat schiet al op
En het is erg goed voor de lijn want je loopt de hele dag, je krijgt nog punten toe dus
Zometeen een uur hometrainen om te compenseren
Weer wat eraf dus, het gaat weer de goede richting op.
schwa78, je staat in de lijst, maar wil je nog even je andere gegevens posten? Dan hoef ik dat niet helemaal terug te gaan zoeken.
Ik blijf nog steeds optimistisch ook al is elke week hetzelfde opschrijven demotiverend. Ik kijk wel misschien stop ik hier.
groetjes Dutchasia
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:50 schreef Lurky het volgende:[..]
Woehaha, weet je zeker dat het geen 40 miligram traanvocht was
vanwege het huilen om het minimale totaalresultaat?Zou er helemaal gek van worden: wegen op een laboratoriumweegschaal.
* nagelsbijt en denkt:
zo, weer een paar nanogram lichter
dat schiet al op
Ik blijf hangen.
Al 3 dagen op 67,6.
Dus wel een kilo eraf in verhouding met afgelopen maandag... maar ik wil graag nog een ietsje.
Vanavond een feestje en morgen de marathon in Rotterdam. Dus morgen een eind wandelen naar en in de stad. Dus dat zijn bonuspoints! Ik wil ze niet opmaken, maar het is wel extra beweging!
Ondanks alle paaseieren in huis gaat het erg goed!
quote:Dat was bij mij ook het geval. Ik had bovendien meer klachten. Achteraf kan ik ze toch heleiden op overgewicht en te weinig bewegen mede vanwege een operatie en medicatie eerder dat jaar. Mijn zelfopgelegde dieet bleek het ultieme medicijn. Ik merk dat als ik maar een 200 cKal boven mijn voorgeschreven hoeveelheid ga er alweer langzaam onsjes aankomen. Ik mag er 1245, weeg 65,5 en ben 164 cm. En hoe meer ik beweeg om iets meer te kunnen eten deste meer zware spieren ik krijg. Ik ben nu al een maand of langer aan het tobben met een kilo maar ik hou vol.
Op zaterdag 12 april 2003 13:08 schreef Dutchasia het volgende:
Ik kan er ookt niets aan doen en de huisarts dacht dat ik iets had aan mijn schildklier, maar in mijn bloedonderzoek hebben ze niets gevonden.
Wens jou ook veel succes! Denk maar zo, als we maar niet veel dikker worden is er niks aan de hand want we gaan verantwoord om met voeding en beweging en dat is altijd goed.
Ik moet verandering aanbrengen in mijn eet/drinkgedrag. Misschien wil ik daarna ook wel bij de jullie clubje.
Weet iemand een goede calorieëntabel? Of... weet iemand hoeveel calorieën er in een fles wijn (0,75 L) zitten?
groetjes Dutchasia
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 14:32 schreef Lurky het volgende:[..]
Dat was bij mij ook het geval. Ik had bovendien meer klachten. Achteraf kan ik ze toch heleiden op overgewicht en te weinig bewegen mede vanwege een operatie en medicatie eerder dat jaar. Mijn zelfopgelegde dieet bleek het ultieme medicijn. Ik merk dat als ik maar een 200 cKal boven mijn voorgeschreven hoeveelheid ga er alweer langzaam onsjes aankomen. Ik mag er 1245, weeg 65,5 en ben 164 cm. En hoe meer ik beweeg om iets meer te kunnen eten deste meer zware spieren ik krijg. Ik ben nu al een maand of langer aan het tobben met een kilo maar ik hou vol.
Wens jou ook veel succes! Denk maar zo, als we maar niet veel dikker worden is er niks aan de hand want we gaan verantwoord om met voeding en beweging en dat is altijd goed.
quote:www.overgewicht.nl Je daar aanmelden in de Eet&Beweegwijzer. (Hun xenical-pusherij negeren. )
Op zaterdag 12 april 2003 14:50 schreef aphx het volgende:
Weet iemand een goede calorieëntabel? Of... weet iemand hoeveel calorieën er in een fles wijn (0,75 L) zitten?
In mijn geval zou dat meer dan de helft van mijn dagelijkse hoeveelheid ckal zijn wat betekent dat ik de hele dag niets kan eten dan een zak borrelnootjes, OF 1 grote karbonade. Om maar eens wat willekeurigs te noemen en dan zit ik al aan mijn totale calorien. Dat zou een aanslag op mijn ingewanden zijn, alles wat ik meer zou eten om de drank goed te laten vallen is te veel calorien. Afgezien van dat meer dan 1 glas alcohol niet gezond is per dag. En dan is wijn nog de minst suikerhoudende van alle geestrijke dranken.
Het is zwaar maar het is mij gelukt niet meer te drinken. Water drinken laaft elke behoefte, die aan snoepen, aan roken en ook aan drank. Succes!
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 12-04-2003 15:48]
quote:kan je denk het best ff kijken op www.overgewicht.nl
Op zaterdag 12 april 2003 14:50 schreef aphx het volgende:
Hoe dieeters!Ik moet verandering aanbrengen in mijn eet/drinkgedrag. Misschien wil ik daarna ook wel bij de jullie clubje.
quote:Nou drink ik niet elke dag een fles wijn, maar vaak wel een aantal glaasjes. Daar moet voor mij veel winst te behalen zijn.
Op zaterdag 12 april 2003 15:44 schreef Lurky het volgende:
100 ml rode wijn is 80 ckal dus 600 ckal.
[..]
Het is zwaar maar het is mij gelukt niet meer te drinken. Water drinken laaft elke behoefte, die aan snoepen, aan roken en ook aan drank. Succes!
Ik heb alleen nog een bijkomend dieet-"probleem". Ik ga stoppen met roken.
Ik heb ervaren dat ik het erg moeilijk vind om ineens te stoppen met gedragingen die ik mezelf geleidelijk aan aangeleerd heb. Maar het is me vaker gelukt. Pas als ik deze twee zaken op orde heb, ga ik kritischer naar mijn voeding en beweging kijken. Nu heeft dat toch nog geen zin.
quote:Ik heb me geregistreerd. De eet & beweegwijzer ziet er goed uit, alleen werkt ie niet bij mij, ik krijg een javascript error
Op zaterdag 12 april 2003 15:45 schreef glossy het volgende:[..]
kan je denk het best ff kijken op www.overgewicht.nl
Misschien ligt het aan mijn IE6.0 of firewall?
quote:Heb je windows xp? want er was een tijdje gelden een probleem met de java van windows.
Op zaterdag 12 april 2003 18:24 schreef aphx het volgende:[..]
Ik heb me geregistreerd. De eet & beweegwijzer ziet er goed uit, alleen werkt ie niet bij mij, ik krijg een javascript error
Misschien ligt het aan mijn IE6.0 of firewall?
Vraagje van mijn kant.
Ik hoorde dat Afvallen en Stoppen met roken tegelijk best goed gaat (het zou elkaar weer stimuleren enzo??) . Nou ja, en aangezien mijn vriendinnetje ook tijdelijk moet stoppen met roken dacht ik, waarom niet. Dus heb inmiddels een hele dag (!) niet gerookt. Maar goed iemand ervaring met de combo?
quote:Ik heb inderdaad XP, met een misschien te nieuwe jdk (1.4.2 beta). Maar volgens mij was het een javascript foutmelding...
Op zaterdag 12 april 2003 20:06 schreef Dandelion het volgende:[..]Vraagje van mijn kant.
Ik hoorde dat Afvallen en Stoppen met roken tegelijk best goed gaat (het zou elkaar weer stimuleren enzo??) . Nou ja, en aangezien mijn vriendinnetje ook tijdelijk moet stoppen met roken dacht ik, waarom niet. Dus heb inmiddels een hele dag (!) niet gerookt. Maar goed iemand ervaring met de combo?
Volgens mij kom je juist aan van stoppen met roken. Maar niet-roken is uiteindelijk gezonder.
quote:Ik heb mezelf er dus 15 kg aangesnoept. Die er nu weer af moeten
Op zondag 13 april 2003 06:17 schreef Scighera het volgende:
bij ee nroker ligt
-het metabolisme iets hoger (scheelt amper)
-roken stilt het honger gevoel, vooral stoppers beginnen veel te snoepne.
quote:toen ik stopte met roken was ik al een maand aan het lijnen mij viel het allemaal reuze mee
Op zaterdag 12 april 2003 18:01 schreef aphx het volgende:[..]
Ik heb alleen nog een bijkomend dieet-"probleem". Ik ga stoppen met roken.
Ik heb ervaren dat ik het erg moeilijk vind om ineens te stoppen met gedragingen die ik mezelf geleidelijk aan aangeleerd heb. Maar het is me vaker gelukt. Pas als ik deze twee zaken op orde heb, ga ik kritischer naar mijn voeding en beweging kijken. Nu heeft dat toch nog geen zin.
quote:Toen ik stopte met roken stilde ik de trek met water, zoethout, suikervrije kauwgom groenten en fruit. Ik mis het roken nog dagelijks op veel momenten van de dag. Het is oneindig veel verslavender dan een bord extra opscheppen, 2 boterhammen meer nemen of snacken.
Op zondag 13 april 2003 08:05 schreef stuifzand het volgende:[..]
Ik heb mezelf er dus 15 kg aangesnoept. Die er nu weer af moeten
Maar, al wel 10 maanden gestopt met roken (was makkelijker dan het dieten).
Suikerverslaving bestaat echt
Suikerverslaving bestaat en is meer dan verlangen naar zoete etenswaren, wat de meeste mensen nu en dan ervaren.
Vooral een patroon van vasten en daarna je te buiten gaan aan zoetigheden kan gezien worden als teken van afhankelijkheid van suiker. Dat blijkt uit een recent onderzoek, gepubliceerd in het blad Obesity Research.
Mensen die een genetische aanleg hebben voor verslaving kunnen gemakkelijk overafhankelijk van suiker worden, vooral als ze periodiek stoppen met eten en zich vervolgens te buiten gaan aan eten.
Laboratoriumexperimenten met ratten laten zien dat de symptomen van suikerverslaving al na tien dagen blijken. Dit geeft dus aan dat er weinig tijd voor nodig is voordat het patroon van vasten en overeten de dieren in hun greep krijgt, ze overafhankelijk maakt.
Een en ander is te verklaren als we kijken naar wat er gebeurt met de dopamine-receptoren. Bij ratten werkt het als volgt: niet eten van suiker geeft symptomen die lijken op afkickverschijnselen, zoals angst, klappertanden en tremoren. Door suiker in te nemen maken de hersenen weer natuurlijke opiaten en dopamine aan en de vervelende verschijnselen verdwijnen.
Helaas is nog weet helemaal duidelijk hoe mensen hun verlangen naar suiker in toom kunnen houden. Wel is al duidelijk dat de dopamineniveaus constanter blijven en geen dips vertonen, als men met mate en regelmatig een maaltijd tot zich neemt. Vasten en periodiek overeten werkt funest. bron psycholoog.net] verwijzend naar een artikel in [url=http://www.obesityresearch.org/cgi/content/abstract/10/6/478?maxtoshow=&HITS=10&hits=10&RESULTFORMAT=&titleabstract=sugar&searchid=1043578943845_22&stored_search=&FIRSTINDEX=0&journalcode=obesityres]Obesity Research
goole-links naar meer informatie over suikerverslaving
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 13-04-2003 10:24]
Gisteren hadden we bezoek en we hadden een soort van borrelnootjes gekocht. Op overgewicht ging ik even kijken hoeveel ik nog mocht. Wat is dat slecht! Dat verbaasde me echt. Ik heb het nu maar gehouden bij de komkommer en de zoute stengels.
het gaat nu niet meer zo hard als in begin maar dat is denk ik wel juist goed voor het lichaam zelf
* heaven7 loves abba
En gister niet gelijnd, gister was voor mij een feestdag en ik had echt geen zin in letten op wat ik at.
Maar het is niet finaal uit de hand gelopen gelukkig
En vandaag gaan we weer verder
quote:mmm, nou bij mij ging het stoppen met roken dus echt hartstikke makkelijk en mis ik het roken helemaal niet (en ja, ik heb langer dan een half jaar gerookt, 17 jaar om precies te zijn, en een pakje per dag de laatste 14 jaar daarvan).
Op zondag 13 april 2003 10:07 schreef Lurky het volgende:[..]
Toen ik stopte met roken stilde ik de trek met water, zoethout, suikervrije kauwgom groenten en fruit. Ik mis het roken nog dagelijks op veel momenten van de dag. Het is oneindig veel verslavender dan een bord extra opscheppen, [knipperdeknip]
In het kort, ik vind dieten dus wel veel moeilijker dan stoppen met roken.
edit:toevoeging: Overigens ga ik over 2 weken naar een dokter voor mijn ME/CVS en ik weet zeker dat ik zwaar op dieet wordt gezet (geen suiker in ieder geval, maar daar zal het niet bij blijven) en dan gaan die kilo's er vanzelf af. Tegen mijn vermoeidheid vind ik het makkelijker om te dieten dan voor de cosmetische aspecten (hoewel ik dat zeker zeer belangrijk vind).
Maar goed... al met al niet ontevreden over het resultaat. Ik weet keurig 67,2!
Dus dat is - 1,6 kilo sinds vorige week maandag ongeveer 7.45 uur!
Deze week ga ik er weer keihard voor om het met pasen weer even op een laag pitje te zetten! Dan vieren we ook de verjaardag van mijn man (hihi, wat klinkt dat leuk.. man i.p.v. vriend!)
[Dit bericht is gewijzigd door Kleintje op 14-04-2003 08:07]
Heel veel succes iedereen en ik kom zaterdag denk ik maar met een nieuw gewicht (anders valt het misschien zo tegen )
Hier is mijn maandagupdate: 83,5, weer een halve kilo eraf. Het gaat niet vreselijk snel, maar het gaat wel de goede kant op. Gisteren had ik door het zonnige weer de broek aan die ik vorig jaar voor de vakantie had gekocht (zo'n hele dunne) en hij is nu toch wel groot. Maar goed dat er wat elastiek aan de bovenkant zit.
En gisteren, joepie joepie hoi hoi, ben ik zomaar even opgetilt en rondgezierd... O O O wat is dat fijn. Ik was natuurlijk nog wel een beetje zwaar maar... wat een genot voor de lol te worden opgetild.
Mijn schrikbeeld was al in mijn verdere leven alleen nog te worden opgetild door een paar getrainde ziekenbroeders en een stel begraveniskraaien..Maar nee hoor, lekker puh laat hun maar wachten. Mijn leven heeft een nieuwe ronde. 64,9 ja ja ja. Ik ga nu voor de 62 kg.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 14-04-2003 11:01]
Ondertussen shop ik me helemaal de vernieling in, ook al had ik me voorgenomen om daar nog even mee te wachten... Maar het is zo leuk allemaal. Alles past. Ik heb een hoop broeken en truien enzo de vuilnisbak in gekieperd omdat ik weiger om nog met wijde en allesverhullende dingen rond te lopen, ik heb nog wel rondingen maar ik vind dat ze al weer gezien mogen worden.
En alles is nu toch veel te groot, er hingen dingen in mijn kast in maat 50/52, en nu draag ik vooral dingen in maat 44, dus die hoef ik niet meer.
Heel erg motiverend allemaal.
Iedereen opnieuw veel succes, en welkom aan alle nieuwkomers.
Een volhardende Fok!dieetster
Jemig... wat lijk ik enorm zwaar bij jou vergeleken.
Even vraagje... hoe groot ben jij eigenlijk en hoe oud?
Want ik krijg bijna een vermoeden dat mijn streef van 58 of 60 toch wel zwaar is bij mijn lengte. Of ligt het ook aan leeftijd???
quote:Dat is heel erg knap van je en met zo'n dicipline zal het stoppen met tussendoor vetmesters snaaien je ook wel lukken!
Op zondag 13 april 2003 18:17 schreef stuifzand het volgende:mmm, nou bij mij ging het stoppen met roken dus echt hartstikke makkelijk en mis ik het roken helemaal niet (en ja, ik heb langer dan een half jaar gerookt, 17 jaar om precies te zijn, en een pakje per dag de laatste 14 jaar daarvan).
quote:Probeer je je lichaam al te foppen door constant suikervrije kauwgom te kauwen en bij elke trek water te drinken? Ik heb aldoor een aan de kraan gevuld spaflesje bij de hand en een pakje nep-xilitol. Als ik het niet hou eet ik een lekkere tomaat met peper en zout, een selderijstengel, waspeen, mandarijn, of komkommer. En af en toe een appel of een peer.
Ik ben geen snoepkont, maar ik heb gewoon de hele dag honger, en geen trek in een sigaret. Soms denk ik wel eens dat ik weer moet gaan roken om die honger te stillen
Ook las ik in eerdere topics van mensen die kleine blikjes bonduelle-groenten tussendoor aten. Misschien is dat ook wat voor jou.
Sterkte ermee!
quote:Daar vraag je naar een van de fokgeheimen... Laat ik het zo zeggen: ik heb 25 jaar gerookt en geblowed en al een aantal vrienden die (in combinatie met hun mateloze manier van consumeren) een natuurlijke dood waren gestorven mogen begraven. Ik ken het leven dus al een beetje van de andere kant
Op maandag 14 april 2003 11:13 schreef Kleintje het volgende:
Jemig... wat lijk ik enorm zwaar bij jou vergeleken.
Even vraagje... hoe groot ben jij eigenlijk en hoe oud?
quote:Nergens heb ik een berekening gezien die zich aanpast aan de factor leeftijd voor een gezond streefgewicht.Wel schijnen botten van vrouwen op den duur lichter te worden maar zo oud ben ik nou ook weer niet. Wel raad ik iedereen aan niet op kalk/magere zuivel te bezuinigen om niet later alsnog de rekening gepresenteerd te krijgen.
Want ik krijg bijna een vermoeden dat mijn streef van 58 of 60 toch wel zwaar is bij mijn lengte. Of ligt het ook aan leeftijd???
Hoe klein en jong ben je zelf dat je 58/60 kilo te zwaar vindt? Jij bent toch dat mooie bruidje dat nog bij haar ouders uit huis trouwde, en 1 cm korter is dan ik? Ik had op die trouwfoto's niet echt het idee dat je verkeerd in elkaar zit. Je moet gewoon zorgen dat je altijd in je huwelijksreisbikini o.i.d. blijft passen. Dus oppassen voor de fuik van de getrouwde (huis) vrouw en een actief leven met verantwoorde voeding blijven leiden. Want pas op: geluk maat dik voor je er erg in hebt
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 14-04-2003 11:34]
quote:
Op maandag 14 april 2003 10:59 schreef Lurky het volgende:
[afbeelding] J I PI E E E H O E R A ! ! ! 64,9 KG ! ! ! [afbeelding]
Lurky, ontzettend gefeliciteerd meid! Echt heel erg knap van je.
Als je net als ik niet van zuivel houdt; bij de Kruidvat heb je voor 1.75 120 Calcium tabletten (doe je een maand mee)
WoW erhug goed Lurky
*
*Jaloers is
Maar eh afgelopen weekend heb ik erg veel en lekker (dus slecht) gegeten ik was dus gastheer en had een heerlijke ovenschotel bereid
en ja veel alcohol erbij natuurlijk en gebak 's middags en voorafje en ijs met slagroom toe en 's avonds nog toast met kaas
Nou ja moet kunnen af en toe.
Vanmorgen op de zwaartekrachtschaal en er werd met 70.5 kilo aan me getrokken
Dus de vreetpartij heeft geen invloed gehad op m'n gewicht
(of ik was ervoor al wat afgevallen )
Strakkies ga ik weer naar de fitness en morgen ga ik lekker skaten
Dat was m'n update mazzel
quote:Ik ben nog geen (oké, scheelt niet veel meer) 30 jaar, ben 1.63 m.
Op maandag 14 april 2003 11:26 schreef Lurky het volgende:
Hoe klein en jong ben je zelf dat je 58/60 kilo te zwaar vindt? Jij bent toch dat mooie bruidje dat nog bij haar ouders uit huis trouwde, en 1 cm korter is dan ik? Ik had op die trouwfoto's niet echt het idee dat je verkeerd in elkaar zit. Je moet gewoon zorgen dat je altijd in je huwelijksreisbikini o.i.d. blijft passen. Dus oppassen voor de fuik van de getrouwde (huis) vrouw en een actief leven met verantwoorde voeding blijven leiden. Want pas op: geluk maat dik voor je er erg in hebt
Ik trouwde idd. uit het huis van mijn ouders, maar dat wil niet zeggen dat ik nog niet samenwoonde hoor! En een actief leven houd ik toch wel. Paardrijden (wat gepaard gaat met in het weiland achter ze aan rennen om ze te pakken, uitmesten etc.), huishouden, fietsen naar het werk en binnenkort ook nog op tafeltennis. Dus ik dut voorlopig nog niet in.
Enne... dat dikke gedeelte is op de foto's verstopt onder de jurk.
Wat stevige bovenarmen (waar al ruim 2 cm. vanaf is), enorm brede heupen, bovenbenen en kuiten (ja.. fijn dat paardrijden). Van mijn kont is al bijna 5 cm af. Dus... dat scheelt ook!
Echt heel vaag. Bovenlichaam is verder niet dik. Tuurlijk... beetje onderbuikje, dus dat is een kwestie van buikspieren trainen. Maar verder zit het toch echt onderaan!
quote:Bij mij ook
Op maandag 14 april 2003 12:15 schreef Kleintje het volgende:[..]
Ik ben nog geen (oké, scheelt niet veel meer) 30 jaar, ben 1.63 m.
Dus ook niet al te groot. Maar ik zie nu dat jij qua lengte maar 1 cm meer hebt. Dus mijn streef is niet extreem hoog/laag.Ik trouwde idd. uit het huis van mijn ouders, maar dat wil niet zeggen dat ik nog niet samenwoonde hoor! En een actief leven houd ik toch wel. Paardrijden (wat gepaard gaat met in het weiland achter ze aan rennen om ze te pakken, uitmesten etc.), huishouden, fietsen naar het werk en binnenkort ook nog op tafeltennis. Dus ik dut voorlopig nog niet in.
Enne... dat dikke gedeelte is op de foto's verstopt onder de jurk.
Wat stevige bovenarmen (waar al ruim 2 cm. vanaf is), enorm brede heupen, bovenbenen en kuiten (ja.. fijn dat paardrijden). Van mijn kont is al bijna 5 cm af. Dus... dat scheelt ook!Echt heel vaag. Bovenlichaam is verder niet dik. Tuurlijk... beetje onderbuikje, dus dat is een kwestie van buikspieren trainen. Maar verder zit het toch echt onderaan!
Echt vrouwelijk geloof ik hm, hoewel er bij mn buik ook wat vanaf kan (en ookal is) en mn armen, ik schaam me voor mijn stevige bovenarmen (28 cm per stuk) mag ik vragen hoeveel cm jullie bovenarmen zijn?
Ik heb namelijk echt het idee dat de mijne extreem stevig zijn..
Bij mij gaf de weegschaal vanochtend 76 aan. Een halve kilo eraf, niet onaardig na een week waarin de paaseitjes weer zeer verleidelijk waren.
[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 14-04-2003 12:50]
quote:66 of 76?
Op maandag 14 april 2003 12:40 schreef Jojogirl het volgende:
Gefeli Lurky![]()
Bij mij gaf de weegschaal vanochtend 66 aan. Een halve kilo eraf, niet onaardig na een week waarin de paaseitjes weer zeer verleidelijk waren.
* heaven7 kijkt in het lijstje..
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 14-04-2003 12:45]
oh, en Lurky, bedankt voor je tips, ik ga het waterdrinken denk ik toch maar eens wat serieuzer aanpakken.
quote:76 idd, die 66 was een typo
Op maandag 14 april 2003 12:45 schreef heaven7 het volgende:[..]
66 of 76?
* heaven7 kijkt in het lijstje..
En Stuifzand, jou zal het ook lukken hoor: water is echt HET middeltje
Heaven ik heb jaren getrained op mijn bovenarmen om ervoor te zorgen dat ik mezelf goed zou kunnen verdedigen en dat ze niet met 1 hand te omvatten zijn en om te draaien zodat ik mijn lijf kan redden uit de klauwen van grijpgrage griezels. Inmiddels heb ik een goede hoekige rechtse die ik in mn leven al een paar keer heb moeten uitdelen.
Mijn perfecte bovenarmen zijn slap ook 28 cm en in gespierde toestand 32 cm.
Wees maar blij als je geen lucifershoutjes hebt alsof je een junkiegrietje bent. Ook is het niet mooi als het bekken en de heupen er 'verjunkt' uit gaan zien. Dat er tussen de dijen ruimte overblijft, de kont ontbreekt en de heupen vierkant zijn: heel eng. Dun zijn is echt niet mooi. Koester een beetje vlees op de botten. Een vrouw hoort een klein buikje, ronde lekkere dijen en echte billen te hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 14-04-2003 13:14]
quote:Eindelijk begrijp ik waarom bruidsjaponnen meestal een wijduitstaand model hebben
Op maandag 14 april 2003 12:15 schreef Kleintje het volgende:Enne... dat dikke gedeelte is op de foto's verstopt onder de jurk.
Ga je van die mooie stof nog een cocktailjurkje laten maken voor jullie 1 jarige huwelijksdag? Dan heb je ook weer iets om naar te streven. Net zo mooi, of ietsje slanker dan op de mooiste dag van je leven.:)
Wat gebeurt er nu? Ik laat mn gebakken aardappeltjes staan, loop iedere dag naar mn werk (2x 15 minuten(1 1/2-2 km)).. Niet meer iedere dag een tosti.
Verder als ik train (2x in de week) ren ik een kwartier(9 - 10kmph) langlauf ik 5 minuten mee. Verder hang ik flink aan de gewichten dus dat zou ook een verbranding op moeten leveren. Ik wil geen pillen etc. gebruiken dus zal ik voornamelijk naar m'n eetgewoonten moeten kijken,omdat ik sport op zich al regelmatig doe..
Ik wil in ieder geval ook maar op de lijst. Wish me luck.. Ik wil m'n streefgewicht bereiken voordat ik trouw volgend jaar!
[Dit bericht is gewijzigd door ManTra op 14-04-2003 14:10]
Maar nu weer een week school (nou ja, week ) om weer in m'n ritme te komen.
quote:bij marskramer/blokker heb je een bak velletje de pan ligt invette met wat olie dan dat velletje er op leggen en daar je aardappeltjes op kan je even goed gebakken aardappeltjes eten en dat bakvelletje kan je zo in de vaatwasser doen of gewoon met je hand afwassen en die kan je steeds opnieuw gebruiken.
Op maandag 14 april 2003 13:54 schreef ManTra het volgende:
Wat gebeurt er nu? Ik laat mn gebakken aardappeltjes staan.
quote:zou iemand dit willen aanpassen
Op zondag 13 april 2003 10:26 schreef Riann het volgende:
1 kg en 5 cm eraf dus ik weeg nu 95 en ik ben in totaal 37 cm kwijthet gaat nu niet meer zo hard als in begin maar dat is denk ik wel juist goed voor het lichaam zelf
quote:cewl, da's een goede tip.. eens kijken hoe dat is !
Op maandag 14 april 2003 15:50 schreef glossy het volgende:[..]
bij marskramer/blokker heb je een bak velletje de pan ligt invette met wat olie dan dat velletje er op leggen en daar je aardappeltjes op kan je even goed gebakken aardappeltjes eten en dat bakvelletje kan je zo in de vaatwasser doen of gewoon met je hand afwassen en die kan je steeds opnieuw gebruiken.
dan hoef je ook je gebakken aardappeltjes niet te laten staan
quote:Maar vergeet niet dat je ook iedere dag vet nodig hebt!
Op maandag 14 april 2003 16:55 schreef ManTra het volgende:[..]
cewl, da's een goede tip.. eens kijken hoe dat is !
---------
Ik kap er voor vandaag mee!
Heb een K*Tdag!
Ben ook nog alleen thuis vanavond (ALWEER) en ja... dat is funest!
Heb net al het lekkers uit huis gehaald en bij vriendje wat aan het overwerken is gedropt! Daar kan ik me niet aan vergrijpen.
Heb wel een pizza besteld. Dat kan nog net met de punten en met de bonuspoints die ik ga halen deze week
Verder de rest van de avond niets!
quote:ik neem aan dat je niet elke dag gebakken aardappelen eet ik zelf gebruik dat velletje soms 1 a 2 x per week of voor de gebakken aardappeltjes of om mijn vis te stoven
Op maandag 14 april 2003 17:59 schreef Kleintje het volgende:[..]
Maar vergeet niet dat je ook iedere dag vet nodig hebt!
Voor de verbranding. Want zonder vet kan je niet goed verbranden en ga je ook moeilijker naar de wc!
Het wordt me niet echt makkelijk gemaakt
En wat mag Rianne eten? Kale witlof, tartaar en gekookte aardappels zonder jus of what so ever
* heaven7 voelt zich dik
Allereerst wilde ik Lurk feliciteren! maar ook Lilithu, ik heb eens zitten kijken wat jij al afgevallen bent en het is echt verbazingwekkend, goed hoor!!!!
Maargoed ik zat dit weekend in een flinke dip..... echt heel erg, tot nu toe moest ik niet aan eten denken en ineens een vrijdag was het hek van de dam! heb vrienden uitgenodigd en we hebben heerlijk zitten courmetten. Zaterdag waren we bij vrienden uitgenodigd, overdags nog heel erg mijn best gedaan. Netjes mijn 3 liter gedronken, het eten bij die vrienden was wel vettig maar ik had niet zo veel genomen. Iedereen zat helemaal afgeladen op de bank en ik was netjes geweest maar toen we thuis kwamen de hele koelkast geplunderd en aanverwante artikelen en me ongenadig tot ik misselijk was vol zitten vreten.
Zondag weer netjes mijn water en een cracker sochtends twee stuks fruit en smiddags een boterham met vis (op water uit blik) met sla maar savonds ging het gewoon weer fout! Patat en het vlees wat over was van de courmet opgebakken met uien, paprika en champignons. Maargoed het was dan ook de laatste avond van mijn vriend die is sinds vandaag ook heftig aan de lijn.
Dat is op zich wel lachwekkend want ik begin steeds meer dingen te passen die ik al een tijd niet meer paste en hij groeit overal uit dus heeft ie ook maar besloten om met me mee te lijnen en veel water te gaan drinken. Vandaag is alles goed gegaan en heb ik me netjes aan mijn points gehouden, morgen is het de dag van de waarheid en moet ik weer op de schaal.... ik heb er niet veel zin in terwijl ik sinds ik begonnen ben bijna niet kon wachten.... ik weet het is mijn eigen schuld nou maar hopen dat het mee gaat vallen... en dat het me weer motiveert om streng verder te gaan....
Groetjes
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:12 schreef heaven7 het volgende:
Heb niks genomen.. wel goed van mezelfHeb nu, als toetje, wat stoofpeertjes
Toch nog iets lekkers
Op maandag 14 april 2003 19:38 schreef glossy het volgende:[..]
heel goed van je dat je je hebt weten weerstaan
Dat is soms wel moeilijk.
quote:In de meeste dingen zit wel enige mate van vet, dus over vet binnen krijgen maak ik me geen druk!
Op maandag 14 april 2003 17:59 schreef Kleintje het volgende:[..]
Maar vergeet niet dat je ook iedere dag vet nodig hebt!
Voor de verbranding. Want zonder vet kan je niet goed verbranden en ga je ook moeilijker naar de wc!
quote:Nee, zo werkt dat dus niet. Bij de meeste afslankclubs, zoals Weight Watchers en EGA, moet je dus per dag bijv. 25 gr. boter of 25 gr. mayonaise eten. Puur voor de vetten. Je mag alleen niet met die boter bakken. Je kan dat dan dus op je brood smeren.
Op dinsdag 15 april 2003 09:16 schreef ManTra het volgende:[..]
In de meeste dingen zit wel enige mate van vet, dus over vet binnen krijgen maak ik me geen druk!
En ik ben er zelfs nog een soort van trots op ook, ondanks de Stackers. Ik stond namelijk vrijdag ochtend op 81,2 dus dat was ruim -2 kilo, maar ik heb ze in het weekend niet geslikt omdat ik het ergens toch een soort van troep vind. (En zeker in de eerste week raak je voornamelijk vocht kwijt) Toen zag ik de weegschaal toch weer het een en ander stijgen, maar al met al dus een kilo kwijt.
quote:Dat heeft mij toch zo ongelooflijk aan het lachen gemaakt al meer dan een half jaar. Nergens behalve hier, via die dieetprogramma's, heb ik ooit zulke beweringen gehoord of gelezen.
Op dinsdag 15 april 2003 09:22 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Nee, zo werkt dat dus niet. Bij de meeste afslankclubs, zoals Weight Watchers en EGA, moet je dus per dag bijv. 25 gr. boter of 25 gr. mayonaise eten. Puur voor de vetten. Je mag alleen niet met die boter bakken. Je kan dat dan dus op je brood smeren.
Bekend is dat als je biologisch en veganistisch eet vanuit de gaarkeuken zoals bvb in kookinitiatieven gebeurt, je amper vetten binnenkrijgt. Mensen die dat voor het eerst op een festivalweek ofzo moeten eten hebben inderdaad last van hun stoelgang. Die krijgen elke dag een lepel olie of een zetpil. Maar wie het voedsel gewend is heeft geen probleem.
In de natuur groeit geen mayonaise en lopen geen vetgemeste dieren rond. Het vet kreeg de homosapiens binnen via noten. Melk was oorspronkelijk voor het jong en niet voor mensen.
Zie Ghandi voor je: die bereikte zonder vlees of overdreven vetten een zeer hoge leeftijdd. Ok hij was erg mager maar hij ging niet dood van schraal vegetarisme. Dat geldt voor heel veel Indiërs.
Ik 'eet' geen vet per dag anders dan de minime hoeveelheid waarin wordt gebakken, het plakje 20+ kaas en het beetje smeersel linera op die 2 boterhammen, plus wat er in mijn magere vlees savonds zit. Mijn gemiddelde vetinname is 9 gram. Misschien ben ik fout bezig maar na meer dan een half jaar en 15 kilo gewichtsvermindering en al die tijd juist eindelijk normale ontlasting zie ik geen enkele rede om via een of ander programma, dat sowieso aan klantenbinding doet, onnodige vetten te consumeren.
Laat mij maar weken doen met mijn bakje Linera en de pot magere Beceldressing begint nu na een half jaar een beetje op te raken. Het gaat prima zo.
Mayonaise eten is absurd. Neem dan gewoon een handje nootjes, een boterham pindakaas, een chokolaatje of laat je lightproducten staan maar ga nou niet zo mallotig doen. Het eten van "losse lepels mayo" is een volkomen hilarisch en verdwaasd advies.
Mijn moeder is met de WW al een keer 10 kilo kwijtgeraakt in... 4,5 week! En ook goed volgehouden.
Dus het is toch zeker wel bewezen dat het werkt.
Maar er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden. Iedereen heeft zijn eigen methode. Ik kan om zoveel methodes lachen, maar ik denk niet dat het iemand motiveert als ik zijn/haar methode afkraak. Iedereen moet er zelf achter komen wat de beste manier voor hem/haar is.
Zo is extra sporten niets voor mij. Ze kunnen wel zeggen dat het sneller gaat en beter is, maar het is toch niet het leven wat ik blijf volgens als ik op gewicht en ben en ja... dan komt het er zo weer aan. Dus ik wil daar niets in aanpassen. Ik pas mijn eetgewoontes wel aan. Sporten gaat gewoon niet lekker met de vrije tijd die ik heb, mijn gezondheid etc. etc. En eten moet je toch, dus kan je het net zo goed verantwoord doen.
Wilde een ovenschotel maken, niet te vet en makkelijk.. iemand ideeen wat lekker en niet zo vet is?
Ik dacht misschien kan ik er zo'n zakje maggie overheen kieperen, die hebben tegenwoordig van die reclames he..
Een rundergehakt (houdbaar tot 26-3-2003) en een half om half (houdbaar tot 11-3-2003).
Is dit nog goed? Het heeft al die tijd verpakt in de diepvries gelegen.. en kan ik dit gehakt door elkaar gooien?
quote:Ja, dit gehakt is absoluut nog goed. Juist omdat het ingevroren is.
Op dinsdag 15 april 2003 12:56 schreef heaven7 het volgende:
Hmm, ik heb hier in de diepvries 2 dingetjes gehakt gevonden..Een rundergehakt (houdbaar tot 26-3-2003) en een half om half (houdbaar tot 11-3-2003).
Is dit nog goed? Het heeft al die tijd verpakt in de diepvries gelegen.. en kan ik dit gehakt door elkaar gooien?
En ja, je kan dit gewoon door elkaar gooien. Overigens kan je voor de lijn beter het rundergehakt gebruiken. Nog beter is geen gehakt, maar runder is altijd beter dan half-om-half.
quote:Dan doe je het toch met een handje pinda's of chocola? Ieder zijn eigen manier. Alleen begin ik liever niet aan die pinda's of chocola.
Op dinsdag 15 april 2003 12:00 schreef Lurky het volgende:Mayonaise eten is absurd. Neem dan gewoon een handje nootjes, een boterham pindakaas, een chokolaatje of laat je lightproducten staan maar ga nou niet zo mallotig doen. Het eten van "losse lepels mayo" is een volkomen hilarisch en verdwaasd advies.
Ik gebruikte die mayo voor een duyvis dipsausje en dan met Komkommer of paprika. Geeft waarschijnlijk hetzelfde effect als een handje pinda's maar is volgens mij wel beter en gezonder. Al is het alleen maar voor het gevoel.
Met zo'n bakje dippen kan je best lang doen. Een handje pinda's zou bij mij verder gaan in het hele zakje.
Sjonge jonge zeg! Dat men hier nog uitgelachen word om de manier waarop je lijnt!
quote:Bedankt
Op dinsdag 15 april 2003 13:21 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Ja, dit gehakt is absoluut nog goed. Juist omdat het ingevroren is.
Als het gewoon in de koelkast had gelegen was het dus allang uit zichzelf weggelopen, maar in de vriezer blijft het langer bewaard.En ja, je kan dit gewoon door elkaar gooien. Overigens kan je voor de lijn beter het rundergehakt gebruiken. Nog beter is geen gehakt, maar runder is altijd beter dan half-om-half.
Ja, het is voor 5 mensen dus ik moet het niet te "exotisch" maken omdat mijn zusjes ongewone dingen niet lusten
quote:Dat heet Ovenheerlijk. Ik heb vorige week de variant met Bloemkool gemaakt en ik vond het erg lekker. Het is alleen voor 3-4 personen dus voor mij en mijn vriendje alleen veel en veel te veel.
Op dinsdag 15 april 2003 12:36 schreef heaven7 het volgende:
Ik ga vandaag kokenWilde een ovenschotel maken, niet te vet en makkelijk.. iemand ideeen wat lekker en niet zo vet is?
Ik dacht misschien kan ik er zo'n zakje maggie overheen kieperen, die hebben tegenwoordig van die reclames he..
Maar ik las dat je zoiets ook zelf kunt maken? Weet iemand nog iets?
Sorry voor het vreselijke offtopic geblaat
Het enige dat ik weet is dat mensen wel eens aardappels gratineren met slagroom en kaas! Of zoiets. Of misschien wel met melk en eieren?
Heb je niet ergens een kookboek staan. Een algemene. Zoiets als Kook ook!
Kebab (1m76) was 78 kg, is nu 78 kg en wil graag 63 kg wegen.
Ik sport nu al 2 maanden minimaal 1x per week en ben stukken minder gaan snoepen. Mijn conditie is stukken beter geworden, maar zit helaas nog op hetzelfde gewicht.
quote:Vier jaar geleden nog was ik een professionele kickbokser. Ik woog toen constant 57 kg en had een strak en droog lichaam. De laatste jaren heb ik niet gesport en had een erg lui leventje. Nu ben ik dus enorm veel aangekomen in zeer korte tijd. Als gevolg daarvan heb ik nu overal bobbels op mijn lichaam. Het vet heeft zich niet mooi verspreid en lijkt op een extreme geval van cellulitis. Daarom wil ik zo snel mogelijk terug naar mijn oude gewicht.
Op dinsdag 15 april 2003 16:46 schreef Scighera het volgende:
63kg is wel erg laag voor een man van 1.76. Daarbij moetj kijken naar jet vetpercentage ipv gewicht (spiermassa weegt zwaarder dan vet)
Vandaar
Kut dag op "t werk gehad
En ja wat doe ik dus ik zuip 2 jenever op en vreet een zak chips leeg
niet omdat honger of dorst heb maar gewoon uit frustratie
$%^@^@%@%^@%^zooi
Maar ben zo bang dat er helemaal niks af is gegaan afgelopen week
Heb dus het weekeinde niet echt gelijnd.. en ik heb ook niet het idee dat er iets af is.
Het is zo demotiverend als er helemaal niks af blijkt te zijn, zal ik nou wel of niet gaan wegen en meten morgen?
Heb toch 5 dagen wel streng gelijnd.. is toch bijna 3 keer zoveel als dat weekeinde he..
quote:Twee grOOte glazen
Op dinsdag 15 april 2003 22:46 schreef fairy01 het volgende:
twee flessen jenever of twee glaasjes jenever??? er zit nogal wat verschil in......succes!
Hoe kan dat nou Ik heb 5 dagen niet gesnoept, liters water gedronken, me kapot gefietst en er is helemaal NIKS vanaf?!?!
Hoe kan dit nou
Het kan niet altijd goed gaan. Als je de topics terugleest, zie je dat iedereen tussentijds op een gewicht blijft hangen. Dan gaat er een tijdje niets vanaf, terwijl je het toch goed doet. Na een tijdje gaat het weer naar beneden. Zelf heb ik ook bijna een maand vast gezeten en nu gaat er weer een half kilo per week af.
Gewoon de moed er in houden en doorzetten!
quote:Misschien ontzeg je je lichaam té veel, waardoor het op de 'spaarstand' gaat?
Op woensdag 16 april 2003 10:15 schreef heaven7 het volgende:
G*dv*r*d*mm*, er is dus helemaal niks vanafNiet in gewicht en niet in cm!
Hoe kan dat nou
Ik heb 5 dagen niet gesnoept, liters water gedronken, me kapot gefietst en er is helemaal NIKS vanaf?!?!
Hoe kan dit nou
quote:Dat zou ook nog kunnen Noayla_
Op woensdag 16 april 2003 10:18 schreef Noayla_ het volgende:[..]
Misschien ontzeg je je lichaam té veel, waardoor het op de 'spaarstand' gaat?
Ik zie je hier af en toe stressen over de minieme hoeveelheid eten die je tot je hebt genomen terwijl je volgens mij écht té weinig eet voor een meisje van jouw leeftijd.
Heb je wel eens ingevoerd wat je eet op bijv. overgewicht.nl? Dan kun je zien of het niet te weinig is.
'Smorgens cornflakes, magere yoghurt en zoetstof ('s morgens vir voor mij rond een uur of 11) 's middags 2 boterhammen met 30+kaas en wat fruit of een sultana oid.
En vervolgens eet ik 's avonds nog gewoon mee, behalve heel vet vlees oid.
En ik eet zaterdag nog gewoon frietjes mee met de rest hier.
quote:Ik bedoel te weinig in Kcal.
Op woensdag 16 april 2003 10:50 schreef heaven7 het volgende:
Ik eet zeer zeker niet te weinig.'Smorgens cornflakes, magere yoghurt en zoetstof ('s morgens vir voor mij rond een uur of 11) 's middags 2 boterhammen met 30+kaas en wat fruit of een sultana oid.
Je bent een jonge meid en beweegt volgens mij redelijk veel.
Ik zag je hier laatst posten dat je gestresst was omdat je teveel had gegeten naar eigen gevoel.
Voor zover ik kon zien had je die dag nog niet eens 1000 caloriëen tot je genomen; ik begon me zelfs even af te vragen of je niet aan het doorslaan bent en té streng lijnt. Dit kan er n.l juist voor zorgen dat je lichaam dat wat je eet meteen omzet in vet omdat het voelt dat het te weinig binnenkrijgt.
quote:Hoe laat sta je 's ochtends op? Het is namelijk van belang zo snel mogelijk nadat je opstaat te eten want dan 'zet je je motor' aan.
Op woensdag 16 april 2003 10:50 schreef heaven7 het volgende:
Ik eet zeer zeker niet te weinig.'Smorgens cornflakes, magere yoghurt en zoetstof ('s morgens vir voor mij rond een uur of 11) 's middags 2 boterhammen met 30+kaas en wat fruit of een sultana oid.
quote:Ik meeende dat we elkaar hier hielpen met adviezen en tips. Als iemand het tegendeel kan aantonen over een methode is het niet meer dan zinnig dat te melden en tegenwicht te bieden. Het is niet de bedoeling dat we alles maar als zoete broodjes slikken.
Op dinsdag 15 april 2003 12:33 schreef Kleintje het volgende:
Maar er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden. Iedereen heeft zijn eigen methode. Ik kan om zoveel methodes lachen, maar ik denk niet dat het iemand motiveert als ik zijn/haar methode afkraak. Iedereen moet er zelf achter komen wat de beste manier voor hem/haar is.
Er zijn nog heel veel meer hilarische, hysterische en decadente dingen die in de dieetclub de revue passeren en zoals menigeen hier houd ik wijselijk mijn mond. Maar als iemand zegt: je moet een losse lepel vet eten en ik zeg dat dat niet hoeft en toon dat aan is dat toch geen afkraken?
Afkraken, het op een nare flamende manier geen spaan heel laten van iets of iemand, gaat wel even verder dan dat onschuldige stukje over vetarm veganisme en Ghandi. Een figuur die ik niet in een post met negatieve uitstraling zou durven noemen. Kommentaar leveren staat niet synoniem aan negativisme. Ik moet zeggen dat nergens op Fok felle mensen zo enorm zachtaardig posten als hier. .
Misschien is de zachtaardige Ghandi zelfs wel de belichaming van de matigende dieeter. En dat het de matiging is die ons toleranter maakt tegen elkaar. Dat bij-effect is mooi meegenomen.
Peace
Vorige week heb ik een leuke zomerbroek gekocht die goed paste. Nu heb ik hem gewassen en nu is ie gekrompen. Geen gezicht. Heb ik wel nog een extra reden om goed op te letten, ik wil dat ding wel een keer aan.
Sta ik 9 uur op eet ik kwart over 9 etc..
Ik heb net maar weer een sultana gepakt Lekker en toch niet heel erg ongezond.. en ik wil idd niet dat mijn lichaam op spaarstand gaat..
quote:pas wel op: appelmoes en banaan bevatten veel suikers. neem dus eerder groenten/granen of bijv vis
Op woensdag 16 april 2003 11:27 schreef YPPY het volgende:
Je kunt op overgewicht.nl kijken hoeveel kalorieën je 'over' hebt. Die kun je opmaken. Bijvoorbeeld met een banaan, appelmoes, ontbijtkoek of iets anders met wel veel KCal maar geen vet.
Vorige week heb ik een leuke zomerbroek gekocht die goed paste. Nu heb ik hem gewassen en nu is ie gekrompen. Geen gezicht. Heb ik wel nog een extra reden om goed op te letten, ik wil dat ding wel een keer aan.
Gisteren weer bij de WW geweest en ik ben dus tien procent van mijn gewicht kwijt.!!!!!
Ik ben nu in totaal 11,5 kilo kwijt.
nog een stuk of 30 te gaan
Yoghurt met cornflakes, sultana, 2 beschuitbollen met 30+kaas en een bakje salade.
Zometeen nog wat ovenschotel van gister (was erg goed gelukt ) en misschien nog een gehaktbal ofzo..
En mijn moeder heeft aardbeienyoghurt gekocht waar en geen vet inzit en geen suiker
En ik heb nog een half uur gehometrained.
Is dit nou teveel of te weinig om op een goede manier af te kunnen vallen?
op overgewicht.nl dus
En het lijstje is weer aangepast.
In die ovenschotel zat aardappel, rundergehakt en oosterse roerbakgroenten. Daaroverheen zat een pakje maggie ovenschotelpoespas voor witlof-ovenschotel..
quote:Heb je al een gebruikersnaam en wachtwoord? Die heb je eerst nodig.
Op woensdag 16 april 2003 19:38 schreef heaven7 het volgende:
Waar kun je dat doen dan? Ik heb wel op eet&beweegwijzer geklikt maar daar kun je alleen je persoonlijke gegevens invullen en hoeveel vet je per dag mag enzo maar daar kan ik niet zoveel mee..
Ik ben nu zo'n drie maanden bezig en ik ben 7 kilo kwijt. Ik eet tegenwoordig 6!! boterhammen op een dag ( vroeger één ) daarna eet ik mijn gewone avond eten ( niet te vet en te veel ) en tussendoor fruit en voordat ik naar bed ga een beker optimel Yogurt.
In mijn weekend neem ik mijn wijntje en een paar chipies en als er iemand jarig is neem ik een half gebakje.
Ik hanteer de methode: alles wat NIET in mijn mond komt is mooi meegenomen.
Ik voel me niet schuldig als er toch iets in die mond verdwijnt. Je mag je zelf best verwennen met iets lekkers. Dat verdien je toch ook.
Wel leuk om te lezen hoe goed het gaat en denk eraan:
Als het even niet gaat dan niet boos of verdrietig worden, want dat zijn de ware dikmakers
Succes maar weer
Ik heb nog voor een paar weken stackers, die het wel een stuk gemakkelijker maken allemaal moet ik zeggen Ik hoop dus dat het nog lukt wanner de stackers opzijn.
Het lukt vast heaven7, je kunt nu oefenen.
27-Jan 2003 101KG
10-Mrt 2003 90KG
Ik woog vandaag 84.5KG.
Ik wil graag 75KG wegen.
(de eerder gestelde 70<75 wordt wel erg dun als ik het zo aanzie..)
Moet dus nog 9.5KG kwijt, en dat zal ik voor july voor elkaar krijgen.
Totaal kwijt nu: 16.5KG
quote:Goed hoor
Op woensdag 16 april 2003 22:31 schreef ViSioN_TFH het volgende:
Kleine update... tov van 10 maart posting. Al vraag ik me af of het uberhaupt iemand interesseert, ik heb altijd nog deze post van me
om later zelf te checken hoeveel ik wanneer ongeveer woog27-Jan 2003 101KG
10-Mrt 2003 90KG
Ik woog vandaag 84.5KG.
Ik wil graag 75KG wegen.
(de eerder gestelde 70<75 wordt wel erg dun als ik het zo aanzie..)
Moet dus nog 9.5KG kwijt, en dat zal ik voor july voor elkaar krijgen.
Totaal kwijt nu: 16.5KG
Altijd leuk om zulke positieve verhalen te lezen dus mij interesseert het wel degelijk
Wat ik wel eet.
Gewoon brood, Gewoon ontbijt, gewoon avondeten.
Tja als er eens patat op het avondeten staat sla ik dat niet af.
Mijn eetpatroon is gewoon slecht. En tja patat mag je wel eens eten vind ik.
Ik ben deze week ook begonnen samen met mijn vriendin om te gaan bewegen.
Maandag hebben we 20Km gefietst.
En vandaag 12km Gefiets. Laatste 6Km met keiharde tegenwind.
In het weekend zijn we van plan om te gaan squashen.
Ik ben nu zo een 3Kilo afgevallen.
Ik weet het niet precies. Ik woog rond de 100Kilo
En nu zo een 97. Maar ik heb me niet gewogen in het begin. Ik wou het niet eens weten want ik wou het gewoon merken aan opmerkingen en mijn kleding.
Maarja vriendin zeurt erom en daarom ga ik er maar eens op.
Maarja we gaan rustig door en ik hoop dat ik in Juni rond de 85-90 weer weeg. Dat is wel een streven.
quote:-probeer je brood gezond te beleggen
Op donderdag 17 april 2003 00:02 schreef DrukVout het volgende:
Hmm ik ben 2 weken geleden begonnen.
Wat ik doe:
Geen chips, snoep, frisdranken (alleen light), geen vette hap, geen schooleten meer, etc.Wat ik wel eet.
Gewoon brood, Gewoon ontbijt, gewoon avondeten.
Tja als er eens patat op het avondeten staat sla ik dat niet af.
Mijn eetpatroon is gewoon slecht. En tja patat mag je wel eens eten vind ik.Ik ben deze week ook begonnen samen met mijn vriendin om te gaan bewegen.
Maandag hebben we 20Km gefietst.
En vandaag 12km Gefiets. Laatste 6Km met keiharde tegenwind.In het weekend zijn we van plan om te gaan squashen.
Ik ben nu zo een 3Kilo afgevallen.
Ik weet het niet precies. Ik woog rond de 100Kilo
En nu zo een 97. Maar ik heb me niet gewogen in het begin. Ik wou het niet eens weten want ik wou het gewoon merken aan opmerkingen en mijn kleding.
Maarja vriendin zeurt erom en daarom ga ik er maar eens op.
Maarja we gaan rustig door en ik hoop dat ik in Juni rond de 85-90 weer weeg. Dat is wel een streven.
suc6
quote:Heel erg gefeliciteerd met je eerste echt officiële mijlpaal.
Op woensdag 16 april 2003 18:50 schreef LadyS het volgende:![]()
Gisteren weer bij de WW geweest en ik ben dus tien procent van mijn gewicht kwijt.!!!!!
Ik ben nu in totaal 11,5 kilo kwijt.
nog een stuk of 30 te gaan
Even mijn gewicht doorgeven, ik ben een beetje laat maar ik heb weinig tijd gehad om me te wegen deze week: maar, met trots meld ik dat er weer iets af is. 89 kg precies, ofte min 21,4 kg.
We gaan nog altijd goed.
Nee geweldig succes hoor.
Mijn fiets is kapot, en die van mijn moeder is meer dan kapot onderhand Krakkemikkig geval)
Tot nu toe gegeten: een beschuitbol met halavrine en wat hagelslag en een glas karnemelk.
Ja, ik weet dat ik beter mager vlees kan pakken oid maar soms is zoet op brood ookwel lekker
Lilithu ik vind het zo geweldig als jij over je gewicht begint.... ik vind het zo geweldig knap, zeker als ik weet (mijn zus weegt over de honderd) dat het meestal enigsinds uitzichtloos is omdat er zoveel vanaf moet, tenminste dat zegt zij...
Heb je niet een toen en nu foto? ben erg nieuwsgierig! Je hebt wel een voordeel, doordat je zoveel aan het afvallen bent zal het er bij jou niet echt ongemerkt weer bijkomen wat vaak wel gebeurt als je maar een kilo of 5 kwijt wilt.... Ik vind het geweldig!
Heaven, eet je niet te weinig fruit en groente? Dat zou misschien ook wel eens kunnen hebben want om de vezels in groenten en fruit te kunnen verbranden heeft je lichaam meer energie nodig dan dat ze meebrengen waardoor je meer afvalt.
Laat bij mij het lijstje maar staan zoals het is want het schommelt heel erg, eergister een halve kilo erbij, gister een halve eraf en vandaag weer gelijk dus ik laat het maar en doe me gewoon volgende week weer wegen en dan horen jullie het wel voor het lijstje.
quote:Dankuwel.
Op donderdag 17 april 2003 12:52 schreef fairy01 het volgende:
hoi hoiLilithu ik vind het zo geweldig als jij over je gewicht begint.... ik vind het zo geweldig knap, zeker als ik weet (mijn zus weegt over de honderd) dat het meestal enigsinds uitzichtloos is omdat er zoveel vanaf moet, tenminste dat zegt zij...
Heb je niet een toen en nu foto? ben erg nieuwsgierig! Je hebt wel een voordeel, doordat je zoveel aan het afvallen bent zal het er bij jou niet echt ongemerkt weer bijkomen wat vaak wel gebeurt als je maar een kilo of 5 kwijt wilt.... Ik vind het geweldig!
Mijn grote sterkte is dat ik het op geen enkel moment als eens straf zie. Ik zie gezonder eten als een manier om mijn lichaam te belonen na jaren van slechte voeding. En als ik het resultaat op de weegschaal (en vooral in de spiegel) zie dan weet ik waarvoor ik dit allemaal doe. Ik wil geen records breken ofzo, ik wil gewoon gezonder en slanker worden, want als ik had blijven eten zoals ik deed dan zou ik zeker gezondheidsproblemen gekregen hebben. En dat doe je een lichaam van 21 niet aan..
Misschien plaats ik binnen dit en 5 kilo wel eens voor en na-foto's, lijkt me eigenlijk wel een leuk idee. Doen jullie dan allemaal mee?
maar eigenlijk is zondag mijn officele meet en weegdag maar ja ik kon het niet laten
quote:wat zijn de doelen die je na pasen wil bereiken dan?
Op donderdag 17 april 2003 21:17 schreef Shantee het volgende:
Heeeeej allemaal!!!
Ik ben nieuw hier op FokForum..
Ik wil ook erg graag wat afvallen dus wil bij dit topic graag mijn gewicht bijhouden e.d ( gewoon soort van dagboekje voor me) Maar eerst wil ik ff kwijt dat ik niet superzwaar ben.. Maar ik heb wel een probleem met mijn gewicht. Als ik namelijk 30 geweest zou zijn met dit gewicht was t prima, maar ik ben nogal jong en te zwaar voor mijn leeftijd. En ik zeg dit dus ff voordat ik allemaal reacties krijg dat ik anorexia heb ofzo want dat is dus niet zo, want ik heb wel degelijk een gewichtsprobleem. Vanaf volgende week ga ik beginnen..Niet nu i.v.m pasen ik wil me niet nu al schuldig voelen
Nou ik hoop dat andere mensen mij hierbij kunnen helpen en andersom natuurlijk!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 18-04-2003 05:58]
Gisteren in het hele bedrijf chocolade-eitjes uitgedeeld, ik heb er 2 op. Gelukkig waren ze erg lekker. Nu kon ik niet meer slapen, dus ben ik ze er maar weer af aan het steppen.
En wat denk je. 0 kilo afgevallen.
Misschien zelfs wel 1 of 2 ons d'r bij, maar dat is niet best te zien op mijn weegmasjien uit het jaar nul.
Maar tis in iedergeval lekker motiverend...
quote:Nou ik moet zo'n 10 kilo afvallen.. maar ik moet realistisch denken dus ik ga voor 5 kilo eraf... Ik hoop dat t gaat lukken
Op vrijdag 18 april 2003 05:08 schreef Scighera het volgende:[..]
wat zijn de doelen die je na pasen wil bereiken dan?
quote:Nou eerlijk gezegd heeft dat niet zo veel nut voor mij om in de beginpost te staan want het gaat mij niet om het cijfertje op de weegschaal maar meer om de cm als je begrijpt wat ik bedoel.
Op vrijdag 18 april 2003 06:00 schreef YPPY het volgende:
Welkom shantee! Wil je ook in de begin post? Dan kun je bijhouden hoeveel kilo's je al kwijt bent.
quote:Welkom! even an nog offtopic:
Op vrijdag 18 april 2003 09:59 schreef Shantee het volgende:het icoontje doet t nog steeds niet..geloof ik, maar bedankt voor de tip!!
Ontopic... Mensen: ik ben in 2 dagen 1600 gram aangekomen!!! Zal de tijd van de maand wel zijn
Want ondertussen gaat het vermageren wel door: nu zijn mijn nek en hals weer verder aan het afslanken. Nooit meer een onderkin!!!
Dit is trouwens een leuke test voor ons dieeters: Je Echte Leeftijd Ik heb de uitgebreide versie gedaan en ben op dit moment 2,2 jaar jonger dan ik werkelijk ben dankzij mijn leefgewoonte: beweging en voeding en dat komt door de dieetclub en het Fokkers stoppen met roken! En mezelf natuurlijk maar vandaag voel ik me wat zwaar.
Dus ik ga tuinieren. Lekker onderdeel zijn van de natuur en haar cyclus.
* heaven7 voelt zich nog steeds erg schuldig over gisteravond maar gaat vandaag weer "vrolijk" verder
De receptioniste zei dat ze me zo afgeslankt bijna niet meer herkende.
Vanaf maandag ga ik er weer heel streng tegenaan, ik wil nog 10 kilo kwijt tegen de zomer.. Dat wordt zwaar kilokicken. Maar straks nog even niet.
quote:Als je stopt met roken, gaat je stofwisseling langzamer. Je lichaam moet daar nog aan wennen. En wel volhouden he! Misschien dat je ervoor veel water hebt gedronken en dat je daardoor wat zwaarder bent.
Op vrijdag 18 april 2003 09:21 schreef Dandelion het volgende:
En wat denk je. 0 kilo afgevallen.
Misschien zelfs wel 1 of 2 ons d'r bij, maar dat is niet best te zien op mijn weegmasjien uit het jaar nul.Maar tis in iedergeval lekker motiverend...
quote:Je icoontje doet het. Is een leuke!
Op vrijdag 18 april 2003 09:59 schreef Shantee het volgende:Nou eerlijk gezegd heeft dat niet zo veel nut voor mij om in de beginpost te staan want het gaat mij niet om het cijfertje op de weegschaal maar meer om de cm als je begrijpt wat ik bedoel.
maarre bedankt dat ik mee mag doen!!
het icoontje doet t nog steeds niet..geloof ik, maar bedankt voor de tip!!
Heb je voor jezelf wel een doel? Dan weet je tenminste dat je dat behaald hebt. Mijn doel is eigenlijk dat ik mijn afdansjurk weer normaal aankan, het gewicht heb ik daar bij 'bedacht'. Heb je niet zoiets?
Als je ooit nog in de beginpost wilt, moet je maar even roepen.
quote:LOL
Op vrijdag 18 april 2003 11:03 schreef lilithu het volgende:
Succes? Ik loop hier rond in mijn fantastische nieuwe gewone mensenbroek+ hip shirtjeMaar ik vrees dat ik straks zal toegeven aan een grote zonde. Ik heb zo heel erg veel zin in frietjes, en ik denk dat ik het mezelf zal gunnen ook.
Every once in a while dingen doen die niet mogen moet.
![]()
Vanaf maandag ga ik er weer heel streng tegenaan, ik wil nog 10 kilo kwijt tegen de zomer.. Dat wordt zwaar kilokicken.
Maar straks nog even niet.
Tja ik vermoed hier kaassoufles in de kantine...
En laat ik nou 1 echt onoverkomelijke zwakte hebben
quote:Dat klinkt bekend.
Op vrijdag 18 april 2003 10:51 schreef Lurky het volgende:[..]
Ontopic... Mensen: ik ben in 2 dagen 1600 gram aangekomen!!! Zal de tijd van de maand wel zijn
![]()
Want ondertussen gaat het vermageren wel door: nu zijn mijn nek en hals weer verder aan het afslanken. Nooit meer een onderkin!!!
quote:Ik ben ook een paar jaar jonger. Leuk!
Dit is trouwens een leuke test voor ons dieeters: Je Echte Leeftijd Ik heb de uitgebreide versie gedaan en ben op dit moment 2,2 jaar jonger dan ik werkelijk ben dankzij mijn leefgewoonte: beweging en voeding en dat komt door de dieetclub en het Fokkers stoppen met roken!
quote:Wow. Dat is wel groot succes.
Op vrijdag 18 april 2003 11:03 schreef lilithu het volgende:
Succes? Ik loop hier rond in mijn fantastische nieuwe gewone mensenbroek+ hip shirtjeMaar ik vrees dat ik straks zal toegeven aan een grote zonde. Ik heb zo heel erg veel zin in frietjes, en ik denk dat ik het mezelf zal gunnen ook.
Every once in a while dingen doen die niet mogen moet.
![]()
Vanaf maandag ga ik er weer heel streng tegenaan, ik wil nog 10 kilo kwijt tegen de zomer.. Dat wordt zwaar kilokicken.
Maar straks nog even niet.
quote:Die dingen zijn sleeeeeeeeeeeeecht! Ik heb het gezien!
Op vrijdag 18 april 2003 11:06 schreef Dandelion het volgende:[..]
LOL
Tja ik vermoed hier kaassoufles in de kantine...
En laat ik nou 1 echt onoverkomelijke zwakte hebben
Kun je niet met je zelf afspreken dat je er 1 per week mag? Of 1 per 2 weken. Minder dan je er nu eet natuurlijk. Dan wordt het een beloning en dan kun je er extra van genieten.
quote:Yeah i knooooooooooooooooooow.
Op vrijdag 18 april 2003 11:10 schreef YPPY het volgende:[..]
Die dingen zijn sleeeeeeeeeeeeecht! Ik heb het gezien!
quote:
Kun je niet met je zelf afspreken dat je er 1 per week mag? Of 1 per 2 weken. Minder dan je er nu eet natuurlijk. Dan wordt het een beloning en dan kun je er extra van genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |