quote:Nee hoor maar als je gaat huilen sluit ik deze wel en mag je er zelf een openen
Op maandag 7 april 2003 16:40 schreef SunChaser het volgende:
Je bent te vroeg, druiloor.
quote:Zij er nog andere suggesties wel iets normaals.
Op maandag 7 april 2003 16:41 schreef yavanna het volgende:
Die titel
Het zou me overigens niet echt verbazen als blijkt dat ie al 2 weken dood is
quote:Of idd.. hij is weg.
Op maandag 7 april 2003 16:42 schreef sp3c het volgende:
niet in bagdad iig imo maar je weet niet hoe slim de man is
Misschien teamed hij wel me up met Bin Laden ofzo, dat zou echt ziek (doch slim in a way) zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 07-04-2003 16:44]
quote:Waar is Saddam nou heee? Moet dat niet he met het streepje terug zijn?
Op maandag 7 april 2003 16:42 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Zij er nog andere suggesties wel iets normaals.
Advies:
Bridges of Baghdad
Ali Chemicali dood?
En komen de verwijzingen naar de vorige topics ook nog in de openingspost?
Die vinden ze volgens mij de eerste paar jaar niet netzoals Osama
quote:gewoon zo laten
Op maandag 7 april 2003 16:43 schreef Sidekick het volgende:
Die titel is niet echt je van het hé?Advies:
Bridges of Baghdad
Ali Chemicali dood?En komen de verwijzingen naar de vorige topics ook nog in de openingspost?
[Dit bericht is gewijzigd door El_Catalan op 07-04-2003 16:46]
Titel is gewoon goed
En nou ontopic
Edit: Mooi El_Catalan
[Dit bericht is gewijzigd door SilverSpirit op 07-04-2003 16:48]
quote:Ik zat te denken aan Syrie, omdat er een lange tijd is geweest dat de weg ernaartoe vrij lag. En Syrie is ook anti-Amerika.
Op maandag 7 april 2003 16:45 schreef lampie_666 het volgende:
volgens mij zitten ze bijde ergens in een grote bunker in de woestijn...
[Dit bericht is gewijzigd door SilverSpirit op 07-04-2003 16:47]
quote:Nou als dat zo is weten we waar er eerdaags oorlog komt.
Op maandag 7 april 2003 16:46 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Ik zat te denken aan Syrie, omdat er een lange tijd is geweest dat de weg ernaartoe vrij lag. En Syrie is ook anti-Amerika.
quote:Misschien dat de VS wel expres die weg heeft open gelaten zodat ze nog een excuus zouden kunnen hebben willen ze Syrie ooit binnenvallen.
Op maandag 7 april 2003 16:48 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Nou als dat zo is weten we waar er eerdaags oorlog komt.
of hij rijd net als de eerste golfoorlog in een personenauto rondjes in de regio oid
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=topNews&storyID=2521303
Geloofwaardig? Ze stonden op het punt m gebruikt te worden, maar zijn toch in handen van de coalitie... Hadden ze dat echt niet kunnen afvuren dan?
quote:Dat meen je toch niet echt he.
Op maandag 7 april 2003 16:49 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Misschien dat de VS wel expres die weg heeft open gelaten zodat ze nog een excuus zouden kunnen hebben willen ze Syrie ooit binnenvallen.
quote:
Amerikanen claimen vondst SarinBAGDAD - Amerikaanse militairen hebben mogelijk een opslagplaats voor chemische wapens ontdekt in Midden-Irak. Dat heeft een Amerikaanse militaire woordvoerder gezegd. Het Centraal Commando weigert commentaar op de berichten.
Bij de stad Hindiyah, honderd kilometer ten zuiden van Bagdad, stuitten militairen van de Derde Infanteriedivisie op een gebouwencomplex dat vol ligt met wapens. Wapenexperts die de gebouwen zijn ingegaan zouden hoge concentraties van het dodelijke zenuwgas sarin hebben gemeten.
Ongeveer tien militairen die in de buurt van de gebouwen zijn geweest, vertonen ziekteverschijnselen, waaronder duizeligheid, huidaandoeningen en braakneigingen. Die klachten kunnen worden veroorzaakt als mensen aan sarin worden blootgesteld.
Nu.nl
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:53 schreef Sidekick het volgende:
Er schijnt bewijs van chemische wapens gevonden te zijn (smoking gun)http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=topNews&storyID=2521303
Geloofwaardig? Ze stonden op het punt m gebruikt te worden, maar zijn toch in handen van de coalitie... Hadden ze dat echt niet kunnen afvuren dan?
quote:ik heb liever dat de amerikanen er zo achter komen dan dat de irakezen het eerst zouden hebben afgevuurd ...
U.S. forces near Baghdad found a weapons cache of around 20 medium-range missiles equipped with potent chemical weapons, the U.S. news station National Public Radio reported on Monday.
NPR, which attributed the report to a top official with the 1st Marine Division, said the rockets, BM-21 missiles, were equipped with sarin and mustard gas and were "ready to fire." It quoted the source as saying new U.S. intelligence data showed the chemicals were "not just trace elements."It said the cache was discovered by Marines with the 101st Airborne Division, which was following up behind the Army after it seized Baghdad's international airport.
U.S. Central Command headquarters in Qatar had no immediate comment.
The United States and Britain launched the war against Iraq to rid the country of weapons of mass destruction. Iraq denies having such weapons.
[Dit bericht is gewijzigd door Roel_Jewel op 07-04-2003 16:59]
quote:Misschien hadden ze geen dingen meer om het af te vuren?
Op maandag 7 april 2003 16:53 schreef Sidekick het volgende:
Er schijnt bewijs van chemische wapens gevonden te zijn (smoking gun)http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=topNews&storyID=2521303
*Doet ook een sprong in het diepe*
tijd voor een groot aantal mensen (inclusief sp3c) om keihard in verschillende topics 'I TOLD YOU SO' te gaan roepen
maja vooralsnog heb ik nog geen foto oid gezien en het zal ooke erst door een onafhankelijke bron (frankrijk ofzo) bevestigd moeten worden.
quote:Waarom heeft Irak uberhaupt die wapens niet gebruikt??
Op maandag 7 april 2003 16:56 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
[..]ik heb liever dat de amerikanen er zo achter komen dan dat de irakezen het eerst zouden hebben afgevuurd ...
quote:Canarische Eilanden
Op maandag 7 april 2003 16:58 schreef schatje het volgende:
Saddam zit doodleuk in Syrie, of op de Canarische Eilanden.
raar
quote:Waarom niet.
Op maandag 7 april 2003 17:00 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Canarische Eilanden
quote:om niet in het ongelijk te worden gesteld ... ze ontkennen immers chemische wapens te bezitten ...
Op maandag 7 april 2003 17:00 schreef schatje het volgende:[..]
Waarom heeft Irak uberhaupt die wapens niet gebruikt??
maarja, de amerikanen vinden die wapens toch wel ... wat misschien nu blijkt ,,.
quote:Dus het gaat jou gewoon allemaal om je gelijk, niet om de inhoud.
Op maandag 7 april 2003 16:58 schreef sp3c het volgende:
tijd voor een groot aantal mensen (inclusief sp3c) om keihard in verschillende topics 'I TOLD YOU SO' te gaan roepen
Als het al waar is, want Irak heeft ze niet eens afgevuurd terwijl ze daarom geen chemische wapens mochten hebben omdat ze ze zouden gebruiken (wat ze dus niet hebben gedaan), In tegen stelling tot de VS met hun clusterbommen, etc.
quote:Waarschijnlijker als bv Eilat
Op maandag 7 april 2003 17:00 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Canarische Eilanden
quote:Is onmogelijk Canarische Eilanden staat zoveel Guardia Civil meeste van europa qua eilanden o.a omdat er heel veel Tunesiers en Marokanen naartoe vluchten en ik denk niet dat José María Aznar groot tegenstander van de oorlog Saddam onderdak verleent.
Op maandag 7 april 2003 17:02 schreef schatje het volgende:[..]
Waarom niet.
quote:Oke, zou een punt kunnen zijn.
Op maandag 7 april 2003 17:02 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
om niet in het ongelijk te worden gesteld ... ze ontkennen immers chemische wapens te bezitten ...
Maar ligt vernietiging dan niet meer voor de hand??
quote:Tja idd, maar meestal is de lol er dan vanaf.
Op maandag 7 april 2003 16:58 schreef sp3c het volgende:
als het daadwerkelijk waar is dan lijkt de oorlog me gerechtvaardigdtijd voor een groot aantal mensen (inclusief sp3c) om keihard in verschillende topics 'I TOLD YOU SO' te gaan roepen
maja vooralsnog heb ik nog geen foto oid gezien en het zal ooke erst door een onafhankelijke bron (frankrijk ofzo) bevestigd moeten worden.
Als dit nieuwsbericht overigens waar is (hoogstwaarschijnlijk) dan zou ik dit toch een erg domme move van Saddam vinden. Als ik Saddam was, zou ik al m'n chemische spul maanden voor de oorlog al hebben verhuisd.
Conspiracy theory: Amerika heeft de chemische wapens/stoffen daar zelf neergelegd
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 07-04-2003 17:05]
quote:Een clusterbom is toch geen chemisch wapen?
Op maandag 7 april 2003 17:03 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Dus het gaat jou gewoon allemaal om je gelijk, niet om de inhoud.
![]()
Als het al waar is, want Irak heeft ze niet eens afgevuurd terwijl ze daarom geen chemische wapens mochten hebben omdat ze ze zouden gebruiken (wat ze dus niet hebben gedaan), In tegen stelling tot de VS met hun clusterbommen, etc.
quote:Nee, maar daarom is het nog niet minder erg.
Op maandag 7 april 2003 17:05 schreef yavanna het volgende:[..]
Een clusterbom is toch geen chemisch wapen?
Niet dat het een prettig iets is, maar dat is weer iets anders
quote:I know, maar daar ging het nu niet om
Op maandag 7 april 2003 17:06 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Nee, maar daarom is het nog niet minder erg.
Leger verder uitschakelen.
Nieuwe regering uitroepen.
Yankees en Tommies terug naar huis.
klaar.
quote:Triest nu ineens boeit het niet meer
Op maandag 7 april 2003 17:57 schreef Ulx het volgende:
Saddam boeit niet meer.
Leger verder uitschakelen.
Nieuwe regering uitroepen.
Yankees en Tommies terug naar huis.klaar.
quote:Het maakt toch weinig meer uit? De man en z'n regime zijn weg. Schiet de restanten van z'n leger maar in puin als die zich niet overgeven, bouw een regering op en maak dat je wegkomt voordat men je ziet als bezettingsmacht en je helemaal een zwik problemen krijgt.
Op maandag 7 april 2003 18:06 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Triest nu ineens boeit het niet meer
Saddam komt zelf wel weer boven water, da's geen Osama type die in een grot gaat wonen.
quote:regime omverwerpen zodat iraq weer verder kan zonder sancties
Op maandag 7 april 2003 18:23 schreef SilverSpirit het volgende:
Wat was nou eigenlijk de reden dat ze Irak zijn binnengevallen? Massavernietigingswapens hebben ze niet gebruikt als ze die al hebben.
quote:Saddam was voormalig vriend van de VS, en is daarna vijand geworden. Dat pikken de VS niet.
Op maandag 7 april 2003 18:23 schreef SilverSpirit het volgende:
Wat was nou eigenlijk de reden dat ze Irak zijn binnengevallen? Massavernietigingswapens hebben ze niet gebruikt als ze die al hebben.
quote:Ja daar kom je ineens mooi mee, maar DAT was niet de reden om binnen te vallen en bovendien moet Amerika nou ook consequent zijn en alle dictators in de hele wereld om zeep helpen.
Op maandag 7 april 2003 18:28 schreef domolanglekker het volgende:[..]
regime omverwerpen zodat iraq weer verder kan zonder sancties
Maar nee dat doen ze niet.
Geef nou maar gewoon toe dat de hele inval onrechtmatig was.
quote:Ja omdat Amerika Iran stiekem ook steunde. En btw dat is geen geldige reden voor een oorlog.
Op maandag 7 april 2003 18:31 schreef Ulx het volgende:[..]
Saddam was voormalig vriend van de VS, en is daarna vijand geworden. Dat pikken de VS niet.
quote:als ze heel irak omgespit hebben en geen chemische wapens hebben gevonden dat was ie onrechtmatig
Op maandag 7 april 2003 18:32 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Ja daar kom je ineens mooi mee, maar DAT was niet de reden om binnen te vallen en bovendien moet Amerika nou ook consequent zijn en alle dictators in de hele wereld om zeep helpen.
Maar nee dat doen ze niet.
Geef nou maar gewoon toe dat de hele inval onrechtmatig was.
quote:Mmmm, Noriega van Panama werd ook van vriend een vijand. Kreeg ook een inval voor z'n kiezen.
Op maandag 7 april 2003 18:33 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Ja omdat Amerika Iran stiekem ook steunde. En btw dat is geen geldige reden voor een oorlog.
quote:dan moet je mijn posts toch wat beter doorlezen, het gaat mij erom dat Saddam weggaat. De rest kan mij vrij weinig schelen.
Op maandag 7 april 2003 17:03 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Dus het gaat jou gewoon allemaal om je gelijk, niet om de inhoud.
![]()
Oftie strax wel of geen foute wapens blijkt te hebben doet wat mij betreft niet meer terzake nu de oorlog is ingezet het enige wat terzake doet is dat die oorlog tot een goed einde word gebracht door de coalitietroepen en er is nog maar weinig wat dat in de weg staat.
Dus ga ik kijken naar wat ik vermakelijk vind, op zich zou ik het wel vermakelijk vinden als er totaal geen wmd's gevonden worden want dat zou een diplomatieke rel worden die zijn weerga niet kent maar als ze wel gevonden worden dan vind ik dat ook best (dan heb ik iig gelijk gekregen ).
quote:nee ze mochten de wapens niet hebben omdat Saddam daar zijn handtekening ondergezet heeft na desert storm, als hij dit niet gedaan had dan had hij ze (in principe) best mogen hebben maar dan waren de geallieerden 12 jaar terug naar bagdad opgerukt om hem dood te maken.
En Irak gebruikt wel degenlijk clustermunitie, je kunt die dingen namelijk ook gewoon via artillerie (houwitzers) afvuren.
Ik zag gister op cnn een hele straat met kleine bommekes op de weg, CNN zei dat dit mijnen waren maar dit was duidelijk clustermunitie
quote:Oke
Op maandag 7 april 2003 18:35 schreef domolanglekker het volgende:[..]
als ze heel irak omgespit hebben en geen chemische wapens hebben gevonden dat was ie onrechtmatig
time will tell..
Maar je hebt gelijk, het is nog niet over.
quote:nee het ging erom dat Saddam met zijn invasie op Kuweit te ver was gegaan en door de internationale gemeenschap aan banden moest worden gelegd.
Op maandag 7 april 2003 18:38 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Oke
, maar meerdere landen hebben chemische wapens. Het ging er toch om dat Irak die wapens tegen buurlanden etc. zou gebruiken. Terwijl ze die wapens niet eens hebben gebruikt tegen hun grootste vijanden tijdens een invasie.
Maar je hebt gelijk, het is nog niet over.
of is dit al oud nieuws
quote:Het was me al opgevallen dat alle berichten over problemen met de bevoorrading van de Amerikanen altijd gevolgd werden door een offensief waarin alle tekorten opeens weg waren.
Op maandag 7 april 2003 18:59 schreef milagro het volgende:
ik hoor net dat de VS veel meer troepen ter plaatse hebben dan ze hadden gezegd en dat al die kritiek (vs Rumsfeld) dus duidelijk maakt dat iedereen zich flink om de tuin heeft laten leiden (al die beste stuurlui, analisten en al) en Saddam & co zich daarom dus volkomen verrast weet nu in Bagdad.of is dit al oud nieuws
50.000 man zet geen zoden aan de dijk en als je 100.000 man op 'oefening' stuurt zonder dat ze mogen zeggen waarheen voor god weet hoe lang dan gaan dr op een gegeven moment toch wel wat familieleden vragen stellen ... zeker met de aanwezigheid van het internet tegenwoordig denk ik niet dat het mogenlijk is om een groot aantal troepen in het geheim naar die regio te sturen.
quote:mjah ik weet het niet de kenners zullen wel precies weten welke eenheden aanwezig zijn en wat ze uitspoken, ik zou het bij god niet weten iig.
Op maandag 7 april 2003 19:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
de vraag is: wie heeft een precieze berekening van het aantal aanwezige troepen? op basis van info op tv kun je het niet zeggen ... ze zitten door heel irak verspreid, dus je weet niet of het om 50.000 of 100.000 troepen gaat ...
quote:http://www.cbsnews.com/htdocs/videoplayer/newVid/video_display_new.html?clip=LiveWebCast
Op maandag 7 april 2003 19:16 schreef El_Catalan het volgende:
Wie weet nog een paar goedwerkende cams in Baghdad?
quote:thnx
Op maandag 7 april 2003 19:18 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
http://www.cbsnews.com/htdocs/videoplayer/newVid/video_display_new.html?clip=LiveWebCast
quote:mooie achtergrond
Op maandag 7 april 2003 19:18 schreef battlesickloner het volgende:
[afbeelding]
quote:Houw maar weer op er is een apart topic voor
Op maandag 7 april 2003 19:19 schreef battlesickloner het volgende:
[afbeelding]
quote:
Initial Tests Suggest WMD 'Cocktail' Found in IraqKERBALA, Iraq (Reuters) - Preliminary tests on substances found at a military training camp in central Iraq suggest they contain a cocktail of banned chemical weapons, including deadly nerve agents, U.S. officers said on Monday.
Maj. Michael Hamlet of the U.S. 101st Airborne Division said the initial tests revealed levels of nerve agents sarin and tabun and the blister agent lewisite, Reuters correspondent Kieran Murray reported from a U.S. military post at Kerbala.
Hamlet said a team of experts would carry out further tests as early as Tuesday on the substances, discovered at the camp in Albu Mahawish, on the Euphrates river between the central Iraqi cities of Kerbala and Hilla, site of ancient Babylon.
"If tests from our experts confirm this, this could be the smoking gun. It would prove (Iraqi President Saddam Hussein) has the weapons we have said he has all along," Hamlet said. "But right now we just don't know."
quote:owkee dan ...
Op maandag 7 april 2003 19:22 schreef yavanna het volgende:[..]
quote:Luxe maar hard
Op maandag 7 april 2003 19:22 schreef battlesickloner het volgende:
[afbeelding]
The palace floor is more luxurious than some of the marines' previous camps
quote:Optiefen
Op maandag 7 april 2003 19:22 schreef battlesickloner het volgende:
[afbeelding]
The palace floor is more luxurious than some of the marines' previous camps
quote:ze liggen wel binnen
Op maandag 7 april 2003 19:23 schreef yavanna het volgende:[..]
Luxe maar hard
quote:Jonge donder gewoon een eind op met al je fotos oke er is een apart topic voor.
Op maandag 7 april 2003 19:25 schreef battlesickloner het volgende:
[afbeelding]
"Beslissende Strijd"
quote:
Op maandag 7 april 2003 19:26 schreef El_Catalan het volgende:
Jonge donder gewoon een eind op met al je fotos oke er is een apart topic voor.
quote:
Op maandag 7 april 2003 19:25 schreef battlesickloner het volgende:
[afbeelding]
"Beslissende Strijd"
"Moeder aller aanslagen"
Ik heb er ook nog van Somalie,
quote:Weltrusten.
Op maandag 7 april 2003 19:28 schreef battlesickloner het volgende:[..]
quote:Nou wat een helden om burgers aan te vallen
Op maandag 7 april 2003 19:28 schreef SilverSpirit het volgende:
"Moeder aller aanslagen"
quote:Van die 1000 dode somaliers ? Laat maar komen
Ik heb er ook nog van Somalie,
quote:
Two Polish Journalists Abducted in IraqArmed Iraqis abducted two Polish reporters at a checkpoint some 80 miles south of Baghdad on Monday, their editors said.
Marcin Firlej, 27, a reporter for the private TVN24 news channel, and 31-year-old Jacek Kaczmarek, with Polish state radio, had set off from the town of Nasiriyah with a larger group of journalists, TVN24 editor Malgorzata Laszcz said.
They were stopped at a checkpoint near Hillah.
TVN24 reporter Marcin Woroch, who was in another car in the same convoy, said the group was driving toward Karbala and came across the checkpoint after leaving the highway. They saw "five or six armed men, some still in military uniforms, some in black," Woroch said in a report aired by his channel.
"Nobody could have expected such a situation, and also the Americans were telling us that nothing could threaten us here," Woroch reported. The remaining cars backed away from the checkpoint after the two men were taken, TVN24 said.
Marek Lipinski, a spokesman for Polish state radio, confirmed that Kaczmarek -- who was based in Kuwait but reporting in Iraq -- was stopped with Firlej.
Both men carried accreditations issued by the U.S. military. Laszcz said Firlej and the TVN24 crew were originally assigned to a U.S. unit, but they left it on Friday and started traveling independently together with another crew from parent company TVN
quote:Ze vallen nu ook burgers aan of wist je dat soms niet?
Op maandag 7 april 2003 19:30 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Nou wat een helden om burgers aan te vallen
[..]Van die 1000 dode somaliers ? Laat maar komen
quote:Daar draait Amerika zijn hand niet voor om, zie het massale bombardement tijdens de Vietnam oorlog.
Op maandag 7 april 2003 19:30 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Nou wat een helden om burgers aan te vallen
quote:Maar ze hadden gewonnen
[..]Van die 1000 dode somaliers ? Laat maar komen
quote:Nou kijken wat de IRA gaat doen
Op maandag 7 april 2003 19:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Air Force One Just Landedin Belfast
quote:Nee dan komt mijn droom uit
Op maandag 7 april 2003 19:32 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Nou kijken wat de IRA gaat doen
quote:Ik zie het anders... als er geen chemische wapens worden aangetroffen waren "we" gelukkig op tijd.
Op maandag 7 april 2003 18:35 schreef domolanglekker het volgende:[..]
als ze heel irak omgespit hebben en geen chemische wapens hebben gevonden dat was ie onrechtmatig
time will tell..
quote:
Op maandag 7 april 2003 19:32 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Nee dan komt mijn droom uit
quote:als ze wel gevonden worden ook ...
Op maandag 7 april 2003 19:33 schreef Refragmental het volgende:[..]
Ik zie het anders... als er geen chemische wapens worden aangetroffen waren "we" gelukkig op tijd.
quote:Volgens mij toch niet opzettelijk, de enige die ik tot nu toe burgers heb zien (mis-ge)bruiken zijn iraakse militairen.
Op maandag 7 april 2003 19:31 schreef El_Catalan het volgende:Ze vallen nu ook burgers aan of wist je dat soms niet?
quote:Dat windgeruis lijken net vliegtuigen, is klote
Op maandag 7 april 2003 19:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
weinig nieuws op de webcam ...
quote:ah, ik kijk alleen plaatjes
Op maandag 7 april 2003 19:34 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Dat windgeruis lijken net vliegtuigen, is klote
quote:lekkere overwinning ... de Duitsers hebben tijdens de meidagen in 1940 ook gewonnen neemt niet weg dat ze een stevig pak slaag gehad hebben
Op maandag 7 april 2003 19:32 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Daar draait Amerika zijn hand niet voor om, zie het massale bombardement tijdens de Vietnam oorlog.
[..]Maar ze hadden gewonnen
quote:Als onderstaande waar is is, is het zover.
Op maandag 7 april 2003 19:34 schreef Roel_Jewel het volgende:als ze wel gevonden worden ook ...
quote:
Preliminary tests on substances found at a military training camp in central Iraq suggest they contain a cocktail of banned chemical weapons, including deadly nerve agents, U.S. officers said on Monday.Maj. Michael Hamlet of the U.S. 101st Airborne Division said the initial tests revealed levels of nerve agents sarin and tabun and the blister agent lewisite, Reuters correspondent Kieran Murray reported from a U.S. military post at Kerbala.
quote:Vanwaar eigenlijk Belfast?
Op maandag 7 april 2003 19:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Air Force One Just Landedin Belfast
quote:Bush durft niet verder Europa in
Op maandag 7 april 2003 19:38 schreef yavanna het volgende:[..]
Vanwaar eigenlijk Belfast?
quote:Verzamelsites hieronder, maar de meeste geven volgens mij allemaal deze stream van Bagdad, zoals bv CNN.
Op maandag 7 april 2003 19:36 schreef El_Catalan het volgende:
Nog meer webcams online behalve die van cbs?
Iemand wat adressen?
quote:kheb op m'n log ook nog een zooi staan.
Op maandag 7 april 2003 19:39 schreef yavanna het volgende:[..]
Verzamelsites hieronder, maar de meeste geven volgens mij allemaal deze stream van Bagdad, zoals bv CNN.
http://www.webcamsue.demon.nl/
quote:proberen een link te leggen tussen de oplossing voor het conflict in noord-ierland en die voor de oorlog in irak ...
quote:Bush denkt dat hij samen met de Britten tegen de IRA vecht, in plaats van tegen IRAk.
[Dit bericht is gewijzigd door Ulx op 07-04-2003 19:42]
quote:En dan kies je Belfast uit? is het zelfde als je Bilbao uitkiest best dom eigenlijk ik meen me nog te herineren dat er na 11 september een verband werd gelegd tussen de IRA en Al-Queda en ook tussen de ETA en Al-queda.
Op maandag 7 april 2003 19:39 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Bush durft niet verder Europa in
quote:Ik lulde ook maar wat, wist niet eens dat hij erheen ging
Op maandag 7 april 2003 19:42 schreef El_Catalan het volgende:[..]
En dan kies je Belfast uit? is het zelfde als je Bilbao uitkiest best dom eigenlijk ik meen me nog te herineren dat er na 11 september een verband werd gelegd tussen de IRA en Al-Queda en ook tussen de ETA en Al-queda.
quote:
Op maandag 7 april 2003 19:41 schreef Ulx het volgende:[..]
Bush denkt dat hij samen met de Britten tegen de IRA vecht, in plaats van tegen IRAk.
quote:nee IRA en ETA terrorsiten spraken openlijk hun bewondering uit over de aanslagen van 11 september
Op maandag 7 april 2003 19:42 schreef El_Catalan het volgende:[..]
En dan kies je Belfast uit? is het zelfde als je Bilbao uitkiest best dom eigenlijk ik meen me nog te herineren dat er na 11 september een verband werd gelegd tussen de IRA en Al-Queda en ook tussen de ETA en Al-queda.
quote:En toch hoop ik een beetje op je droom.
Op maandag 7 april 2003 19:43 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Ik lulde ook maar wat, wist niet eens dat hij erheen ging
quote:Er zijn ook IRA en ETA terroristen getrained in Algerije.
Op maandag 7 april 2003 19:44 schreef sp3c het volgende:[..]
nee IRA en ETA terrorsiten spraken openlijk hun bewondering uit over de aanslagen van 11 september
quote:Ja fijn, krijg je Cheney als president. Hiep hoi.
Op maandag 7 april 2003 19:44 schreef El_Catalan het volgende:[..]
En toch hoop ik een beetje op je droom.
quote:Nou nee het is ook openlijk op de TV geweest dat iedergeval de ETA springstof heeft geleverd aan Al-Queda en dat er zelf bijeenkomsten zij geweest met beide partijen en de IRA zou daar ook bij aanwezig zijn geweest en ook een wapendeal gesloten hebben.
Op maandag 7 april 2003 19:44 schreef sp3c het volgende:[..]
nee IRA en ETA terrorsiten spraken openlijk hun bewondering uit over de aanslagen van 11 september
quote:Daar is tenminste duidelijk van bekent dat het een havik is. Bush is meer een wolf (aap?) in schaapskleren.
Op maandag 7 april 2003 19:46 schreef Ulx het volgende:[..]
Ja fijn, krijg je Cheney als president. Hiep hoi.
quote:Volkert van der G zou ook getraind zijn in Algerije (of libie oid) ik geloof dr allemaal geen ene fuck van dat die organisatie's met elkaar samenwerken
Op maandag 7 april 2003 19:46 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Er zijn ook IRA en ETA terroristen getrained in Algerije.
quote:oud nieuws
Op maandag 7 april 2003 19:51 schreef Kid het volgende:
Chemische wapens gevonden?http://www.msnbc.com/news/895392_asp.htm
zie boven
quote:Van de ETA en IRA is het wel algemeen bekend dat ze samenwerken.
Op maandag 7 april 2003 19:49 schreef sp3c het volgende:[..]
Volkert van der G zou ook getraind zijn in Algerije (of libie oid) ik geloof dr allemaal geen ene fuck van dat die organisatie's met elkaar samenwerken
quote:Dat is echt zo! Ik heb geen bron bij de hand, maar ik meen dat een keer gezien te hebben op Discovery of hier gelezen te hebben.
Op maandag 7 april 2003 19:49 schreef sp3c het volgende:[..]
Volkert van der G zou ook getraind zijn in Algerije (of libie oid) ik geloof dr allemaal geen ene fuck van dat die organisatie's met elkaar samenwerken
quote:Slaag krijgen van de Britten waarschijnlijk.
Op maandag 7 april 2003 19:32 schreef El_Catalan het volgende:
Nou kijken wat de IRA gaat doen
quote:Ja hoor jochie dat hebben we gezien de afgelopen jaren
Op maandag 7 april 2003 20:00 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Slaag krijgen van de Britten waarschijnlijk.
quote:nou niet bepaald ik geloof Discovery ook niet echt, het klinkt allemaal wel overtuigend en het ziet er vaak indrukwekkend uit maar de feiten kloppen niet bepaald
Op maandag 7 april 2003 19:56 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Dat is echt zo! Ik heb geen bron bij de hand, maar ik meen dat een keer gezien te hebben op Discovery of hier gelezen te hebben.
Nou valt je hele vooroordelengedachte ineens aan duigen he?
quote:Bommen leggen in winkelstraten is niet echt een teken van moed.
Op maandag 7 april 2003 20:03 schreef El_Catalan het volgende:
Ja hoor jochie dat hebben we gezien de afgelopen jaren
Overigens is het IRA niet meer als de lokale maffia die de bevolking terroriseert
quote:Hoezo het stond op fok dus dan is het zeker waar
Op maandag 7 april 2003 20:06 schreef sp3c het volgende:
nou niet bepaald ik geloof Discovery ook niet echt, het klinkt allemaal wel overtuigend en het ziet er vaak indrukwekkend uit maar de feiten kloppen niet bepaald
quote:Een bron op fok ja
Op maandag 7 april 2003 20:07 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Hoezo het stond op fok dus dan is het zeker waar
maar ontopic weer ok er zijn geen IRA of ETA terroristen in Irak
quote:0 well ... I STAND CORRECTED THEN
Op maandag 7 april 2003 20:07 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Hoezo het stond op fok dus dan is het zeker waar
quote:Dacht dat dat (ETA) voornamelijk Basken waren.....of zit ik nou mis?
Op maandag 7 april 2003 20:06 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Bommen leggen in winkelstraten is niet echt een teken van moed.
Net als diecatalanen (vandaar je naam en je sympathie voor terro's ?) van ETA, al zijn die nog zo beschaafd om meestal te waarschuwen.
Overigens is het IRA niet meer als de lokale maffia die de bevolking terroriseert
[Dit bericht is gewijzigd door Steinkogler op 07-04-2003 20:11]
Wat zijn nu eigenlijk de opties/mogelijkheden voor de Amerikanen (kunnen ze zonder Saddam te pakken hebben, eenzijdig de overwinning claimen?).
Zomaar wat vragen die bij me opkwamen
quote:haha grappig ben jij ik ben van Spaans/Catalaanse afkomst de Catalanen hebben nog nooit bommen in winkelstraten aflaten gaan aan vroeger in het franco tijdperk was er verzet maar dat is logisch in Catalunya heb je vrijheids groeperingen ja maar zonder geweld of ze rellen een klein beetje meer niet zoals de Maulets en Boixos Nois (fanatieke hooligans van Barça)
Op maandag 7 april 2003 20:06 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Bommen leggen in winkelstraten is niet echt een teken van moed.
Net als diecatalanen (vandaar je naam en je sympathie voor terro's ?) van ETA, al zijn die nog zo beschaafd om meestal te waarschuwen.
quote:Waarom heeft er eigenlijk nog niemand betoogt tegen de 2 MILJOEN SLACHTOFFERS die al gevallen zijn in de Congolese oorlog ?
De leider van de Congolese rebellenbeweging MLC, Jean-Pierre Bemba, heeft maandag ontkend te hebben deelgenomen aan de executie van zo'n duizend burgers in het noordoosten van Congo. Het bloedbad werd in Kinshasa bevestigd door woordvoerder Hamadou Toure Sunday van de Verenigde Naties. Hij sprak in een gesprek met BBC-radio van "de ergste wreedheid sinds de start van de burgeroorlog". Volgens lijsten die door plaatselijke leiders opgemaakt werden, werden 966 mensen op drie uur tijd "standrechtelijke geëxecuteerd", aldus de VN-missie UNMOVIC. Het bloedbad vond donderdag in het dorp Drodro plaats, in de omgeving van de Oegandese grens.
Om te beginnen is het inderdaad opvallend, hoe weinig problemen de Amerikaanse troepen hebben met bevoorading. Ik zou toch heel graag willen weten hoe dat nu zit.
De Amerikaanse strategie met betrekking tot Bagdad (hit and run en vertel dat ze delen veroverd hebben) lijkt inderdaad beter te werken dan ze waarschijnlijk zelf verwacht hebben. Het was natuurlijk primair bedoeld ter propaganda, maar het heeft waarschijnlijk ook (zoals gepland?) de Irakezen helemaal op het verkeerde been gezet.
De Irakezen zitten heel waarschijnlijk te wachten totdat de Amerikanen zich voor langere tijd in Bagdad begeven, zodat ze de eenheden stukje bij beetje kunnen uitschakelen. De Amerikaanse taktiek van snel naar binnen, alles kapotschieten, filmen en weer naar buiten geeft de Irakezen niet voldoende kans om hun eenheden in stelling te brengen.
Ook het uitschakelen van de meeste communicatiemiddelen door de Amerikanen maakt het erg moeilijk voor de Irakezen om snel te reageren. Pas als de Amerikanen duidelijk een doel hebben kunnen ze terugvechten.
Toch rapporteren de meeste verslaggevers, dat ze regelmatig een rondleiding krijgen naar de doelen die de Amerikanen claimen veroverd te hebben. Ze zenden daar zelfs filmbeelden van uit, dus het is wel haast zeker dat bijna heel Bagdad nog in handen van de Irakezen is.
Terwijl de Irakezen dus zitten te wachten op een gelegenheid om een amerikaanse divisie te omsingelen en af te maken, geven de Amerikanen ze die kans niet, door weer weg te gaan voordat de Irakezen ter plaatse zijn.
Dat werkt natuurlijk ook heel demoraliserend voor de Irakese troepen, en heeft de Amerikanen geen windeieren gelegt. Ook omdat de overgrote meerderheid van de bronnen die informatie kunnen verspreiden over de aktuele situatie nu vrijwel geheel in Amerikaanse handen is.
En als de Amerikanen inderdaad nog een tijdje door (kunnen) gaan met de huidige acties, is de kans groot, dat de Irakezen denken dat ze verloren hebben en zich massaal gaan overgeven.
Als de Irakezen in staat zijn om een flinke slag toe te brengen aan de Amerikanen (en dat ook kunnen rapporteren in de media!), dan wordt de Irakezen een hart onder de riem gestoken en zullen de Amerikanen weer moeten beslissen of ze hun troepen eerst heftig gaan versterken of dat ze zich tijdelijk terugtrekken en de bombardementen heftig opvoeren.
De Amerikanen zullen er in ieder geval koste wat kost voor zorgen dat er iedere dag positieve dingen te melden zijn. Zolang ze niet in Bagdad zelf gaan zitten en de Irakezen de kans geven om terug te slaan, dan kunnen ze alsnog winnen doordat de burgers moeten kiezen tussen verhongeren of zich massaal overgeven.
We zullen dus waarschijnlijk binnen een paar dagen weten of de oorlog bijna afgelopen is, of dat het nog heel lang gaat duren. In dat laatste geval komen waarschijnlijk de hele grote bommen op het toneel.
quote:Net alsof mensen in Congo luisteren naar actievoerders hiero.
Op maandag 7 april 2003 20:11 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Waarom heeft er eigenlijk nog niemand betoogt tegen de 2 MILJOEN SLACHTOFFERS die al gevallen zijn in de Congolese oorlog ?
Omdat er geen camera's bijstaan ?
quote:Klopt ETA=Euskadi Ta Akatasuna
Op maandag 7 april 2003 20:11 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Dacht dat dat (ETA) voornamelijk Basken waren.....of zit ik nou mis?
quote:Mensen hoeven daar ook niet bij te komen, daar zijn leuke bommetjes voor ontwikkeld
Op maandag 7 april 2003 20:11 schreef scanman01 het volgende:
Lijkt me duidelijk dat hij in die ondergrondse ruimtes zit, waar geen mens bij kan komen en waar je 50 dagen ongestoord kunt leven. Daar krijgen ze hem nooit te pakken (totdat hij toch een keer eruit zal moeten natuurlijk)
quote:Klopt, in de war met de Basken zo ken ik er ook een paar ik kan die lui niet uitstaan.
Op maandag 7 april 2003 20:11 schreef El_Catalan het volgende:
de Catalanen hebben nog nooit bommen in winkelstraten aflaten gaan
quote:Omdat ze vrijheid willen?
Op maandag 7 april 2003 20:13 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Klopt, in de war met de Basken zo ken ik er ook een paar ik kan die lui niet uitstaan.
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:13 schreef SilverSpirit het volgende:
Net alsof mensen in Congo luisteren naar actievoerders hiero.
quote:Nee omdat het arrogante domme lui zijn die al heel hun leven hier wonen doch dit terzijde, volgt nu een verhaal over de onderdrukking van de Basken ?
Op maandag 7 april 2003 20:14 schreef El_Catalan het volgende:
Omdat ze vrijheid willen?
quote:Waarom quote je mij zonder er iets bij te zeggen?
Op maandag 7 april 2003 20:14 schreef battlesickloner het volgende:[..]
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:13 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
quote:Omdat het zo'n zwak argument is dat ik er eigenlijk geen woorden aan vuil wil maken ... ga gerust door met het verkopen van opgewarmde anti-imperialistische praat waar vroeger al op groteske manier de ergste dictaturen in Oost- en Midden-Europa zijn goedgepraat. En vooral met nog meer morele anti-oorlogs argumenten, blijkt wel hoe serieus jij genomen moet worden.
Op maandag 7 april 2003 20:16 schreef SilverSpirit het volgende:
Waarom quote je mij zonder er iets bij te zeggen?
quote:Nee hoor krijgt geen heel verhaal Basken zijn gewoon apart van spanjaarden zien er heel anders uit hebben andere taal (heel anders) heel andere eten andere gewoontes ,andere historie,andere muziek,andere sporten en mogen dus een eigen staat/land hetzelfde geld voor de Palestijnen en de Noord-Ieren. en vele andere ondedrukte volken
Op maandag 7 april 2003 20:15 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Nee omdat het arrogante domme lui zijn die al heel hun leven hier wonen doch dit terzijde, volgt nu een verhaal over de onderdrukking van de Basken ?
quote:Het is gewoon zo, net zoals jou argument. Ik snap niet waarom je mij nu persoonlijk aan moet vallen.
Op maandag 7 april 2003 20:19 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Omdat het zo'n zwak argument is dat ik er eigenlijk geen woorden aan vuil wil maken ... ga gerust door met het verkopen van opgewarmde anti-imperialistische praat waar vroeger al op groteske manier de ergste dictaturen in Oost- en Midden-Europa zijn goedgepraat. En vooral met nog meer morele anti-oorlogs argumenten, blijkt wel hoe serieus jij genomen moet worden.
quote:Die hadden ze allang kunnen hebben, maar voor sommigen is het nooit genoeg. (Hamas, IRA, real IRA en de rest van dat schorremorrie)
Op maandag 7 april 2003 20:19 schreef El_Catalan het volgende:
hetzelfde geld voor de Palestijnen en de Noord-Ieren. en vele andere ondedrukte volken
quote:Dat komt omdat Amerika daar niet de "boosdoener" is.
Waarom heeft er eigenlijk nog niemand betoogt tegen de 2 MILJOEN SLACHTOFFERS die al gevallen zijn in de Congolese oorlog ?
Betogers zie je vooral wanneer er weer ff flink op de VS gekankerd kan worden
quote:Ga je nou huilen
Op maandag 7 april 2003 20:20 schreef SilverSpirit het volgende:
Ik snap niet waarom je mij nu persoonlijk aan moet vallen.
quote:Ja en waarom doen ze zoiets omdat ze het niet mogen van hun regeringen ze zijn heel lang onderdrukt dan kan je niet stil blijven zitten.
Op maandag 7 april 2003 20:22 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Die hadden ze allang kunnen hebben, maar voor sommigen is het nooit genoeg. (Hamas, IRA, real IRA en de rest van dat schorremorrie)
En de dupe is de overgrote meerderheid van de bevolking die met al dat gezeik niets te maken wil hebben (in Ierland dan, in palestina is dat nog wat anders volgens mij)
quote:Oke, jou neem ik niet meer serieus.
Op maandag 7 april 2003 20:25 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Ga je nou huilen
quote:ik roep al maanden (jaren) dat er in de Congo militair ingegrepen moet worden maar dan krijg ik reactie's als 'oorlog = laatste redmiddel', 'in oorlog gaan mensen dood!' & (last but by no means least) 'RECHTS GESPUIS!'
quote:Dat is een zwak antwoord hij vroeg je waarom?
Op maandag 7 april 2003 20:25 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Ga je nou huilen
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:25 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Oke, jou neem ik niet meer serieus.
quote:Laat maar zitten, hij heeft gewoon te lang counterstrike gespeeld.
Op maandag 7 april 2003 20:26 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Dat is een zwak antwoord hij vroeg je waarom?
quote:Precies, net zoals er nog nooit massaal gedemonstreerd is tegeneen regime dat verantwoordelijk is voor 4 miljoen gevluchte Irakezen, honderdduizenden doden bij gifgasaanvallen en bombardemanten tegen de eigen bevolking, en een excecutieroutine van 1500 opposanten per jaar.
Op maandag 7 april 2003 20:25 schreef Refragmental het volgende:[..]
Dat komt omdat Amerika daar niet de "boosdoener" is.
Betogers zie je vooral wanneer er weer ff flink op de VS gekankerd kan worden
Vredesbewegingen over welke vrede hebben ze het eigenlijk ?
quote:Dank.
Op maandag 7 april 2003 20:25 schreef SilverSpirit het volgende:
Oke, jou neem ik niet meer serieus.
Mooi icoon, al is je Volkert van der G. avatar nog net iets mooier.
Verder vondt ik dit: http://www.foxnews.com/story/0,2933,83449,00.html
Een FoxNews artikel over de vondst van Chemische wapens in Irak.
quote:En Amerika heeft ze geholpen!
Op maandag 7 april 2003 20:29 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Precies, net zoals er nog nooit massaal gedemonstreerd is tegeneen regime dat verantwoordelijk is voor 4 miljoen gevluchte Irakezen, honderdduizenden doden bij gifgasaanvallen en bombardemanten tegen de eigen bevolking, en een excecutieroutine van 1500 opposanten per jaar.
quote:Ik daag je uit: Zoek 1 foto van een Iraakse militair uit deze oorlog met een Amerikaans wapen. Veel geluk.
Op maandag 7 april 2003 20:33 schreef SilverSpirit het volgende:
blaat Amerika blaat
quote:Iets in me zegt dat het daar wel tegen bestand is. En iets anders zegt me dat Amerika dat kleine paradijsje onder de grond helemaal niet zou willen vernietigen.
Op maandag 7 april 2003 20:13 schreef Steinkogler het volgende:
Mensen hoeven daar ook niet bij te komen, daar zijn leuke bommetjes voor ontwikkeld
quote:Net alsof Bush *en* Hoessein zich wat aantrekken van wat de actievoerders hiero allemaal te schreeuwen hebben
Op maandag 7 april 2003 20:13 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Kijk als je dan zo anti-oorlog bent zet je dan ook in voor andere oorlogen, niet alleen die ene waar de Amerikanen aan meedoen en die zo gigantisch in de media vertegenwoordigd is....
quote:volgens mij is het toch een bekend feit dat de Amerikanen een discutabele geschiedenis hebben in het kiezen van hun vrienden. Het is toch regelmatig voorgekomen dat ze op het verkeerde paard gewedt hebben. Amerika heeft Irak gesteunt tegen de dreiging van Iran in de jaren 80.
Op maandag 7 april 2003 20:34 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Ik daag je uit: Zoek 1 foto van een Iraakse militair uit deze oorlog met een Amerikaans wapen. Veel geluk.
Dat ze nu misschien niet met een amerikaanse wapen rondlopen zegt natuurlijk niets.
quote:doet dat er wat toe???
Op maandag 7 april 2003 20:36 schreef cptmarco het volgende:[..]
volgens mij is het toch een bekend feit dat de Amerikanen een discutabele geschiedenis hebben in het kiezen van hun vrienden. Het is toch regelmatig voorgekomen dat ze op het verkeerde paard gewedt hebben. Amerika heeft Irak gesteunt tegen de dreiging van Iran in de jaren 80.
Dat ze nu misschien niet met een amerikaanse wapen rondlopen zegt natuurlijk niets.
feit blijft dat het regime van saddam misdadig en bloeddorstig is en dat de wereld (irak inclusief) een betere plek is als dat regime van de kaart is geveegd
quote:Klopt en dat is maar goed ook, anders had nu een of andere ayatollah het daar voor het zeggen. Niet echt een alternatief, en toen helemaal niet. Overigens steunden de Chinezen en de Russen de Baathpartij openlijk, anders was er toen misschien al ingegrepen.
Op maandag 7 april 2003 20:36 schreef cptmarco het volgende:
volgens mij is het toch een bekend feit dat de Amerikanen een discutabele geschiedenis hebben in het kiezen van hun vrienden. Het is toch regelmatig voorgekomen dat ze op het verkeerde paard gewedt hebben. Amerika heeft Irak gesteunt tegen de dreiging van Iran.
Overigens is dat niet toevallig de meest voorspoedige periode geweest uit de recente Iraakse geschiedenis.
quote:Omdat enkele extreme Moslims misbruik hebben gemaakt van Amerika's hulp is er een k*tregering in Irak ontstaan. Eigenlijk zijn het net een stel kleine kinderen die niet om kunnen gaan met wat pappa Amerika hen allemaal schenkt. Daarom grijpt Amerika maar weer in. Hoort bij de opvoeding.
Op maandag 7 april 2003 20:33 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
En Amerika heeft ze geholpen!
![]()
Vind je het gek waarom veel mensen tegen Amerika zijn, bij heel veel problemen is de oorzaak bij dieyankees te vinden
quote:De Ba'ath partij is niet Islamitisch. Tariq Aziz is bijvoorbeeld Christen.
Op maandag 7 april 2003 20:44 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Omdat enkele extreme Moslims misbruik hebben gemaakt van Amerika's hulp is er een k*tregering in Irak ontstaan. Eigenlijk zijn het net een stel kleine kinderen die niet om kunnen gaan met wat pappa Amerika hen allemaal schenkt. Daarom grijpt Amerika maar weer in. Hoort bij de opvoeding.
quote:
Striking a parallel with IraqEver since the American adoption of pre-emptive strikes as a legitimate method of self-defence against perceived enemies, the idea has been embraced by several countries.
Russia was one of the first, warning of a strike against Chechen rebels. India, too, has occasionally voiced similar feelings although, in its case, the concept predates that of the Americans. Not surprisingly, the US has been firmly against any other country indulging in such an adventure. Clearly, Washington seriously believes that what is sauce for the goose is not sauce for the gander. What the US has given itself the right to do is to be denied to all others.
It is this specific sentiment which a US State Department spokesman articulated recently when he rejected that any parallels existed between the conditions in Iraq and in the subcontinent. The comment followed observations by Indias External Affairs Minister Yashwant Sinha to the effect that India had a case for a pre-emptive strike against Pakistan for the latters sponsorship of terrorism in South Asia. As is known, there have been references to pre-emptive action, mainly against the terrorist-training camps in Pakistan-occupied Kashmir, by people at various levels in Indian politics and the government. However, these have always been at the level of rhetoric and no serious action was ever contemplated. In fact, even during the Kargil conflict, India scrupulously maintained the sanctity of the Line of Control.
So, the point is not about Indian intentions, which have always been above board. But that doesnt take away anything from the fatuity of the US observation about parallels. If any parallel does exist, it is in this region where Pakistan has been amassing weapons of mass destruction in secret nuclear collaboration with China and North Korea and has been described as a platform for terrorism by none other than the US ambassador in Islamabad. Therefore, it isnt that India does not have a case, but that India is more respectful of international law than the US.
[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 07-04-2003 20:48]
quote:Als ik Bush was zou ik die tent finaal de grond uit schieten. Wat moet hij in godesnaam met zo'n ondergrondse zeepkist
Op maandag 7 april 2003 20:35 schreef scanman01 het volgende:[..]
Iets in me zegt dat het daar wel tegen bestand is. En iets anders zegt me dat Amerika dat kleine paradijsje onder de grond helemaal niet zou willen vernietigen.
quote:Nee als India Pakistan aanvalt is het geen pre-emptive strike maar welverdiende payback. Gelukkig is er nog 1 redelijke Pakistaan en die houdt gelukkig de rest min of meer onder zijn ijzeren duim, anders waren er daar ook dikke problemen.
Op maandag 7 april 2003 20:48 schreef cptmarco het volgende:
Ik kwam bovenstaande artikel tegen op de website van de indiase HindustanTimes. Ze leggen een parrallel tussen hun conflict met Pakistan en de oorlog in Irak. Het is een heel verhaal, maar hebben ze een punt???
Maar goed dat is mijn mening
quote:Gaat het wel helemaal goed met je?
Op maandag 7 april 2003 20:46 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
De Ba'ath partij is niet Islamitisch. Tariq Aziz is bijvoorbeeld Christen.
quote:Klopt de Baath zijn in principe arabisch nationalisten gecombineerd met socialistische idealen ... in Europa heet dat nationaal-socialist
Op maandag 7 april 2003 20:46 schreef SilverSpirit het volgende:
De Ba'ath partij is niet Islamitisch. Tariq Aziz is bijvoorbeeld Christen.
Overigens heeft Saddam wel degelijk geoprobeerd om de moslims voor zijn karretje te spannen, de oproepen tot heilige oorlogen liegen er niet om Om over back to basics van campagne Imam maar te zwijgen
quote:Wist jij niet dat Tariq Aziz christelijk is?
Op maandag 7 april 2003 20:52 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Gaat het wel helemaal goed met je?
quote:Aziz is de ali alibi van Baath, iemand met bijvoorbeeld een westerse ouder wordt door de Baath openlijk gediscrimineerd.
Op maandag 7 april 2003 20:54 schreef El_Catalan het volgende:
Wist jij niet dat Tariq Aziz christelijk is?
en dat er wel meer christenen in de baath partij zitten?
quote:Ik zal even voor jullie opzoeken hoeveel % van de Baath partij Moslim is. Dan ben je weer even rustig hoop ik.
Op maandag 7 april 2003 20:54 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Wist jij niet dat Tariq Aziz christelijk is?
en dat er wel meer christenen in de baath partij zitten?
quote:Dat hoef je geeneens te doen daar gaat het me niet om dat zal wel zo rond de 88% of hoger liggen
Op maandag 7 april 2003 20:58 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Ik zal even voor jullie opzoeken hoeveel % van de Baath partij Moslim is. Dan ben je weer even rustig hoop ik.
quote:Je weet niks meer te zeggen, Lol
Op maandag 7 april 2003 20:52 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Gaat het wel helemaal goed met je?
Werd redelijk breed uitgement.
quote:interessant heb je meer informatie hierover?
Op maandag 7 april 2003 21:02 schreef Progressor het volgende:
Op cnn is het nu (net) redelijk interessant. Gaat over een site met mogelijke chemische wapens, soldaten waren er al ziek van geworden.Werd redelijk breed uitgement.
"Material found in Hindiyah, Iraq, tests positive for chemical-warfare agents in preliminary testing, Pentagon sources tell CNN. More tests being conducted. Details soon."
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:04 schreef maartena het volgende:
Van CNN Breaking News:"Material found in Hindiyah, Iraq, tests positive for chemical-warfare agents in preliminary testing, Pentagon sources tell CNN. More tests being conducted. Details soon."
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:04 schreef Progressor het volgende:
Ow, schijnen gewoon pesticiden te zijn. Loos alarm lijkt me.
quote:laten we nu eerst eens de resultaten afwachten, voordat er conclusies getrokken worden....
Op maandag 7 april 2003 21:04 schreef Progressor het volgende:
Ow, schijnen gewoon pesticiden te zijn. Loos alarm lijkt me.
quote:Het wordt elke dag moeilijker he, voor je, Zeker nu vandaag het paleis van je leider is ingenomen
Op maandag 7 april 2003 20:59 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Je weet niks meer te zeggen, Lol
quote:Deze man doet precies hetzelfde als zijn westerse collega's doen alleen heb ik ze westerse collega's tot nu toe op meer leugens kunnen betrappen dan hem
Op maandag 7 april 2003 21:05 schreef Frutsel het volgende:
Ik begin die Sajaf steeds meer een lachertje te vinden...met zijn uitspraken..." Barbaren...etc etc.." En dan is ie minister van Informatie...
Denk dat die informatie van hem nog van maanden geleden is...die hij nu verspreidt...
quote:www.nu.nl
Op maandag 7 april 2003 21:04 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
[..]
'Sarin' blijkt bestrijdingsmiddel te zijn
Uitgegeven: 7 april 2003 16:50
Laatst gewijzigd: 7 april 2003 20:57
BAGDAD - Op een opslagplaats bij de Iraakse stad Hindiyah zijn geen sporen gevonden van het dodelijke zenuwgas sarin . Na uitgebreid onderzoek van wapenexperts blijkt dat de verdachte stoffen landbouwbestrijdingsmiddelen zijn. Dat heeft een militaire woordvoerder van de 101e Airborne divisie gemeld.
Bij Hindiyah, dat honderd kilometer ten zuiden van Bagdad ligt, stuitten Amerikaanse militairen op een gebouwencomplex. Ongeveer tien militairen die het complex bewaakten, kregen ziekteverschijnselen, waaronder duizeligheid, huidaandoeningen en braakneigingen. Die klachten kunnen worden veroorzaakt als mensen aan sarin worden blootgesteld.
Uit de eerste testen van de wapenexperts bleek dat er concentraties sarin waren gemeten. Een militaire woordvoerder van de Derde Infanteriedivisie meldde daarop dat hiermee mogelijk het bewijs voor chemische wapens in Irak was geleverd. Maar vervolgonderzoek heeft aangetoond dat het niet om sarin, maar om landbouwpesticiden gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Hobiedobie op 07-04-2003 21:10]
quote:Kun je dan NOOIT ontopic reageren?
Op maandag 7 april 2003 21:07 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Het wordt elke dag moeilijker he, voor je, Zeker nu vandaag het paleis van je leider is ingenomen
Verliezen is nooit leuk, ik kan je reactie wel begrijpen.
quote:hmmm, niet helemaal met je eens. Vanochtend riep hij nog dat de Amerikanen niet in Bagdad waren maar dat ze verdreven waren tot buiten de stad. Afgelopen weekend bleef hij maar beweren dat het vliegveld in Iraakse handen was. twee voorbeelden die niet kloppen IMO.
Op maandag 7 april 2003 21:07 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Deze man doet precies hetzelfde als zijn westerse collega's doen alleen heb ik ze westerse collega's tot nu toe op meer leugens kunnen betrappen dan hem
maar het is waar dat BEIDE partijen handig met hun waarheid omgaan...
[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 07-04-2003 21:12]
quote:Precies en Al-Sahaf vertelt het nog leuker ook.
Deze man doet precies hetzelfde als zijn westerse collega's doen alleen heb ik ze westerse collega's tot nu toe op meer leugens kunnen betrappen dan hem
quote:HAHA.. jij bent grappig
quote:Niet moeilijk doen vriend gewoon niet serieus nemen zulke mensen.
Op maandag 7 april 2003 21:10 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Kun je dan NOOIT ontopic reageren?
Stomme
quote:Amerika zei al zowat op de eerste dag dat ze umm quasr in handen hadden terwijl er na een week nog werd gevochten
Op maandag 7 april 2003 21:10 schreef Frutsel het volgende:[..]
HAHA.. jij bent grappig
quote:En jij bent erg offtopic
Op maandag 7 april 2003 21:10 schreef Frutsel het volgende:[..]
HAHA.. jij bent grappig
quote:The Rep. Garde has everything under control. The whooooooooole area near Bagdag is in our hands.
Op maandag 7 april 2003 21:05 schreef Frutsel het volgende:
Ik begin die Sajaf steeds meer een lachertje te vinden...met zijn uitspraken..." Barbaren...etc etc.." En dan is ie minister van Informatie...
Denk dat die informatie van hem nog van maanden geleden is...die hij nu verspreidt...
als je alles niet gelooft wat de US zegt en wij geloven niet wat Sajaf zegt...dan is alles OFFTOPIC...
quote:Kijk als je had opgeschreven wat je nu schrijft was het noggeneens zo offtopic maar je zei jij bent grappig dat heeft er niks mee temaken
Op maandag 7 april 2003 21:15 schreef Frutsel het volgende:
*gaap*...
was er geen topics over dit soort gasten die Modje willen worden?als je alles niet gelooft wat de US zegt en wij geloven niet wat Sajaf zegt...dan is alles OFFTOPIC...
quote:[offtopic mode on]
Op maandag 7 april 2003 21:17 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Kijk als je had opgeschreven wat je nu schrijft was het noggeneens zo offtopic maar je zei jij bent grappig dat heeft er niks mee temaken
Wat een dikkop op CNN zeg...wiesda
quote:Haha ik neem jouw niet meer serieus
Op maandag 7 april 2003 21:19 schreef Frutsel het volgende:[..]
[offtopic mode on]
Moet ik dan een apart topic openen om te zeggen: Catalan je bent grappig?Krijg ik daar een slotje...
"offtopic mode off"Wat een dikkop op CNN zeg...wiesda
quote:Wat vind je van de de oproep dat alle burgers verplicht mee moeten vechten tegen de "geallieerden"
Op maandag 7 april 2003 21:12 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Amerika zei al zowat op de eerste dag dat ze umm quasr in handen hadden terwijl er na een week nog werd gevochten
Veel dieper kun je niet zakken, vind je wel?
quote:
Amerikanen krijgen de smaak te pakkenMaandag 07 april 2003 - LOS ANGELES - De beelden van oprukkende Amerikanen geven volgens een recente opiniepeiling de bevolking van de Verenigde Staten het idee dat de militairen nog veel meer kunnen uitrichten in het Midden-Oosten.
Een zaterdag gepubliceerde opiniepeiling van de Los Angeles Times geeft aan dat een overweldigende meerderheid de oorlog inmiddels steunt en een aanzienlijk deel denkt oorlogen tegen Iran en Syrië ook te zullen steunen.
Circa drie kwart van de ondervraagden steunt de oorlog tegen Irak. Vier vijfde van hen stelt de aanvallen ook goed te keuren indien er helemaal geen massavernietigingswapens worden aangetroffen. Bush' politiek tegen Irak wordt nu ook door Amerikaans 'links' gesteund ofwel 66 à 70 procent van de progressieve liberalen en leden van de Democratische oppositie.
Voor 52 procent van de ondervraagden spelen Amerikaanse verliezen aan het front geen belangrijke rol. Zij blijven achter de oorlog staan ook al vallen er meer dan duizend Amerikaanse slachtoffers. Bij slechts 17 procent houdt bij vijfhonderd Amerikaanse slachtoffers het enthousiasme voor de oorlogen op.
Bush' regering heeft geprobeerd de veronderstelde aanwezigheid van massavernietigingswapens in Irak als rechtvaardiging te gebruiken voor een aanval. Die startte evenwel voordat de Verenigde Naties klaar waren met hun onderzoek naar die wapens in Irak.
Nu meent volgens de Los Angeles Times 50 procent van de ondervraagden dat een aanval op Iran op een soortgelijke manier kan worden gedaan.
Indien Iran doorgaat met zijn kernenergieprogramma, wat volgens de VS gericht is op kernwapens, dan is de helft voor militaire actie tegen Iran.
Syrië kan volgens 42 procent van de ondervraagden al worden aangevallen indien enkel blijkt dat het land Irak een handje heeft geholpen, zoals minister van Defensie Rumsfeld heeft beweerd.
De helft van de ondervraagden vindt dat niet de VS, maar de Verenigde Naties de wederopbouw van het naoorlogse Irak moeten gaan leiden
De peilingen lijken een zegen voor de regeringspolitiek, maar volgens de krant kan Bush niet op zijn lauweren rusten. De steun aan de president is gestegen tot een hoogste percentage sinds afgelopen zomer, 68 procent. Maar dat is relatief beneden verwachting. Zijn vader kreeg als staatshoofd in 1991 tijdens de toenmalige oorlog in Irak scores van 85 procent.
quote:Maar weet nog nie wie die dikkop net was...
Op maandag 7 april 2003 21:20 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Haha ik neem jouw niet meer serieus
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:22 schreef Frutsel het volgende:[..]
Maar weet nog nie wie die dikkop net was...
[Dit bericht is gewijzigd door Steinkogler op 07-04-2003 21:23]
Ben benieuwd wat BAZZA hierop zegt?
quote:op Sky zeggen ze nog steeds dat het Pentagon het vermoeden heeft, dat het misschien wel eens om WMD-spul zou kunnen gaan
Op maandag 7 april 2003 21:09 schreef Hobiedobie het volgende:[..]
'Sarin' blijkt bestrijdingsmiddel te zijn
Zijn de resultaten nu wel of niet bekend
quote:Dat is jullie grote leider ofzo
Op maandag 7 april 2003 21:23 schreef Frutsel het volgende:
Mooi stukje dat van Tactica. Las ut vandaag in de krant. De Amis blijven d'r nog wel ff...eventueel om ff af te rekenen met Iran of Syrie.Ben benieuwd wat BAZZA hierop zegt?
quote:"jullie"?
Op maandag 7 april 2003 21:24 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Dat is jullie grote leider ofzo
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:25 schreef Steinkogler het volgende:
Silver Spirit is 'm gevlogen
quote:Ja hoor
Op maandag 7 april 2003 21:25 schreef Steinkogler het volgende:
Silver Spirit is 'm gevlogen
quote:Weet ik was ook maar een vraag.
Op maandag 7 april 2003 21:25 schreef Frutsel het volgende:[..]
"jullie"?
Wie gaat er nu offtopic![]()
Heb ff terug gelezen maar dat heb ik nergens getypt
quote:Hoi
Op maandag 7 april 2003 21:26 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Ja hoor
quote:lekker belangrijk! Wat een kinderachtige geneuzel zeg, die hele "offtopic" discussie
Op maandag 7 april 2003 21:25 schreef Frutsel het volgende:[..]
"jullie"?
Wie gaat er nu offtopic![]()
Heb ff terug gelezen maar dat heb ik nergens getypt
quote:Jep, en jij voegt nieuwe kinderachtige waarde toe door zo'n opmerking
Op maandag 7 april 2003 21:28 schreef cptmarco het volgende:[..]
lekker belangrijk! Wat een kinderachtige geneuzel zeg, die hele offtopic discussie
quote:kut
Op maandag 7 april 2003 21:28 schreef Frutsel het volgende:[..]
Jep, en jij voegt nieuwe kinderachtige waarde toe door zo'n opmerking
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:29 schreef cptmarco het volgende:[..]
kut
quote:Wat heeft dit met Umm Quasr te maken?
Op maandag 7 april 2003 21:20 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Wat vind je van de de oproep dat alle burgers verplicht mee moeten vechten tegen de "geallieerden"
quote:en dat van een normaal zo linkse krant als bndestem
Radicale moslims zochten vijand
Door Harald Doornbos
Zaterdag 05 april 2003 - Gezien de massale en wereldwijde protesten tegen de oorlog in Irak, lijkt de hele wereld de schuld voor de oorlog in de schoenen te schuiven van de Verenigde Staten. Luisterend naar de protesten is hun politiek arrogant, hypocriet, opportunistisch, imperialistisch en vooral anti-islamitisch. Harald Doornbos vindt het opmerkelijk dat bijna niemand het heeft over de voormalige vrienden van Amerika - islamitische en Arabische landen - die net zo goed een vriend hebben ingeruild voor een vijand.
Boze Israelische Arabieren scanderen leuzen voor saddam en tegen Amerika.
(Foto Epa)Onlangs had ik in de Afghaanse hoofdstad Kabul een ontmoeting met de onderminister voor Vrouwenzaken. Ze kende een meneer die sinds 11 september 2001 nogal wordt gezocht door de Amerikanen. "Toen ik Osama bin Laden ontmoette zat hij zwijgend in een kring van mannen, ik was de enige vrouw. Er werd gesproken over de tactiek van de mudjahidien tegen de Russen. Ik kende zijn naam niet, maar iedereen noemde hem de 'man van de Amerikanen'. Na de aanslagen van 11 september zag ik z'n gezicht op televisie: Hé, daar heb ik nog mee in een grot gezeten, dacht ik toen."
Hoe anders is het nu. Ruim een decennium na het einde van de Koude Oorlog, zijn oude vijanden vrienden, en oude vrienden vijanden geworden. Op dit moment vechten Amerikaanse grondtroepen in Afghanistan tegen Bin Ladens Al-Qaida-strijders en in Irak tegen de troepen van Saddam Hussein, ook al weer zo'n oude bondgenoot van de VS.
Gezien de massale en wereldwijde protesten tegen de oorlog in Irak, lijkt de hele wereld de schuld in de schoenen te schuiven van Amerika. Is het niet toevallig, zo beweren velen, dat na de ineenstorting van het Sovjetcommunisme (1988-1991), de Amerikanen binnen een paar maanden alweer een nieuwe vijand te voorschijn hebben getoverd? Bijna niemand lijkt het echter te hebben over de voormalige vrienden van Amerika; de islamitische en Arabische landen. Niet alleen Amerika, maar ook radicale moslims hadden na de val van het communisme een nieuwe vijand nodig.
Jarenlang werkten figuren als Osama bin Laden met de VS samen in wat Amerika en moslimfundamentalisten beschouwden als de speerpunt van hun gezamenlijke strijd: het verdrijven van de goddeloze Russen uit Afghanistan. Aan het einde van de jaren '80 stortte het communisme ineen en trokken de Russen zich terug uit Afghanistan. De Amerikaanse geldstroom naar de strijders in Afghanistan droogde bijna onmiddellijk op. Daar zaten Osama en z'n manschappen dan in hun grotten in Afghanistan met hun zo gekoesterde Heilige Oorlog, hun jihad.
'Bezetting'Gelukkig voor Osama (en de Amerikanen), was daar Saddam Hussein. Zijn invasie van Koeweit leidde ertoe dat de Amerikanen hun leger stuurden naar Saudi-Arabië. Het 'bezette' de Heilige Plaatsen. Osama's nieuwe jihad had inmiddels vorm gekregen. De Amerikanen waren nu ongelovige honden die de islamitische wereld wilden bezetten. Die hele islamitische wereld en Europa lijken ondertussen mee te gaan in een golf van antiAmerikanisme.
De invasie van Irak? Een schande! Merkwaardig dat niemand het heeft over de Syrische invasie van Libanon in 1976 en dat die Syrische troepen daar tot op de dag van vandaag nog altijd zitten. Herinnert u zich een demonstratie hiertegen? Dan de bombardementen op Irak; een misdaad tegen de menselijkheid, vinden velen. Tikkeltje merkwaardig, maar er waren geen demonstraties of rellen toen de Koerden werden vergast door Saddam. Tevens waren de straten in het Midden-Oosten en Europa leeg toen er tijdens de Iran - Irak oorlog een half miljoen doden vielen.
Veel is er de afgelopen weken gesproken over de Amerikaanse politiek van Shock and Awe - in het Nederlands het best te vertalen met Schok en Vrees. Zelfs al zou het door de Iraakse regering genoemde cijfer van 350 burgerdoden kloppen, dan nog is dat geen Shock and Awe. Schok en Vrees zijn tapijtbombardementen op steden, geen ruimte om te ademen, duizenden en duizenden doden.
Schok en Vrees was Hama 1982. De meesten zullen zich afvragen: Wat is Hama 1982? Logisch, want in het Midden-Oosten, noch in Europa, is er ooit iemand de straat op gegaan toen het Syrische leger in februari van dat jaar een einde maakte aan een opstand van radicale moslims in de stad Hama. Er vielen in 27 dagen 35.000 doden onder de bevolking van Hama. Kijk, dát is Schok en Vrees.
Daarbij komt dat veel Arabische en moslim-regimes, die afgezien van Iran allemaal ondemocratisch zijn, het idee van een 'buitenlandse vijand' actief stimuleren in een poging de aandacht van de bevolking af te leiden van hun eigen chaotische en corrupte beleid. Zolang dat er is, heeft tenminste niemand het over lastige zaken als democratie, armoedebestrijding, positie van de vrouw of minderheden.Beloning
In ieder Arabisch of moslimland is het normaal om te zeggen dat alle joden moeten worden vergast./b] Irak geeft de familie van iedere Palestijnse zelfmoordenaar een beloning van een paar duizend dollar. [b]Je mag Saudi-Arabië alleen maar binnen na het tekenen van een niet-joodverklaring. Onlangs zat ik in Pakistan voor de tv te kijken naar een internationale voetbalwedstrijd. Vlak voordat de spelers het veld opkwamen ging het beeld op zwart;- de grensrechter bleek een Israëliër. Einde uitzending dus.
Maar niet alleen Israël en de joden zijn 'de vijand'. Iran stimuleert anti-Iraakse gevoelens bij de bevolking. In Irak staat vaak in de kranten dat 'de dood van een Iraniër winst is voor de wereld'. In Pakistan krijg je op iedere straathoek te horen dat die 'vuile hindoes in India dood moeten'. Dit zorgt ervoor dat deze samenleving verziekt wordt door een constante stimulering van haat en geweld. Oorlog wordt beschouwd als een volledig geaccepteerd middel om je doel te bereiken.
Dat Amerika hypocriet bezig is, lijdt geen twijfel. Maar het doen voorkomen alsof Amerika daar het alleenrecht op heeft is - op z'n zachts gezegd - nogal hypocriet.
Harald Doornbos is correspondent voor deze krant in India, Pakistan en Afghanistan.
m`n bek viel open van verbazing toen ik zag dat ze dit publiceerden
quote:Niets, daar waren de media idd iets te voorbarig. Maar wat vind je nou van bovenstaande uitspraak? Inmiddels heb je al bijna een half uur bedenktijd gehad
Op maandag 7 april 2003 21:30 schreef SilverSpirit het volgende:quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 7 april 2003 21:20 schreef Steinkogler het volgende:
[..]Wat vind je van de de oproep dat alle burgers verplicht mee moeten vechten tegen de "geallieerden"
--------------------------------------------------------------------------------
[..]Wat heeft dit met Umm Quasr te maken?
quote:effe los van de bedenktijd
Op maandag 7 april 2003 21:36 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Maar wat vind je nou van bovenstaande uitspraak? Inmiddels heb je al bijna een half uur bedenktijd gehad
quote:Whaaaaaahahaaaaa
Op maandag 7 april 2003 21:38 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
effe los van de bedenktijd
Het is toch meer dan logisch dat ze de bevolking oproepen, dat zou ieder land doen.
quote:Niet mee eens, als een land in oorlog is (reden doet er nu niet toe), si het niet meer dan logisch dat de Leiding het volk oproept mee te vechten. Het maakt niet uit of het nu in Irak of ergens anders in de wereld gebeurt.
Op maandag 7 april 2003 21:42 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Whaaaaaahahaaaaa
In landen waar men burgers als grof vuil beschouwd wel ja. In onze westerse beschaving denken ze daar gelukkig anders over.
quote:Als de zelfde sitautie in nederland voorkomt zouden ze hetzelfde doen wat moeten ze anders doen gewoon de burgers laten afschieten tenminste strijden ze dan nog voor het land
Op maandag 7 april 2003 21:42 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Whaaaaaahahaaaaa
In landen waar men burgers als grof vuil beschouwd wel ja. In onze westerse beschaving denken ze daar gelukkig anders over.
quote:Dat je er serieus op ingaat.
Op maandag 7 april 2003 17:04 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Is onmogelijk Canarische Eilanden staat zoveel Guardia Civil meeste van europa qua eilanden o.a omdat er heel veel Tunesiers en Marokanen naartoe vluchten en ik denk niet dat José María Aznar groot tegenstander van de oorlog Saddam onderdak verleent.
quote:Ik zie JP al staan. Landgenoten, jullie gaan nu allemaal verplicht de straat op om de tegenstander af te knallen
Op maandag 7 april 2003 21:43 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Als de zelfde sitautie in nederland voorkomt zouden ze hetzelfde doen wat moeten ze anders doen gewoon de burgers laten afschieten tenminste strijden ze dan nog voor het land
Bovendien schieten de Yanks niet op burgers, zei beschermen hen juist. Je opmerking is dus op beide fronten geheel onjuist.
quote:Dan niet toch ik dacht dat je het meende maar laat maar.
Op maandag 7 april 2003 21:45 schreef schatje het volgende:[..]
Dat je er serieus op ingaat.
quote:Jaja
Op maandag 7 april 2003 21:47 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Ik zie JP al staan. Landgenoten, jullie gaan nu allemaal verplicht de straat op om de tegenstander af te knallen
Bovendien schieten de Yanks niet op burgers, zei beschermen hen juist. Je opmerking is dus op beide fronten geheel onjuist.
quote:als in het hypothetische geval de Luxemburgers binnenvallen en Nederland bezetten, dan ga jij niets doen??? Wil jij niet proberen om voor je land te vechten en daarmee de vijand te verdrijven???
Ik zie JP al staan. Landgenoten, jullie gaan nu allemaal verplicht de straat op om de tegenstander af te knallen
Moet de overheid zeggen: niet vechten want je kunt je misschien auw doen???
[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 07-04-2003 21:50]
quote:probeer het toch maar eens
Op maandag 7 april 2003 21:45 schreef SilverSpirit het volgende:
Ik hoef denk ik niks meer toe te voegen
quote:Ik word echt moe van types zoals jij. Je hebt het gewoon fout! Geef nou maar gewoon toe, je hoeft je heus niet te schamen hoor.
quote:Zou erg okee zijn, maar er zijn een paar landen of gebieden die toch hoger op het lijstje zouden moeten staan.
Op maandag 7 april 2003 21:23 schreef Frutsel het volgende:
Mooi stukje dat van Tactica. Las ut vandaag in de krant. De Amis blijven d'r nog wel ff...eventueel om ff af te rekenen met Iran of Syrie.
quote:Nee, daar hebben we in NL een leger voor. Enkel in onderontwikkelde landen laat men vrouwen kinderen en doodgewone burgers meevechten. Irak doet er nog een schepje bovenop door het te verplichten. How low can you go?
Op maandag 7 april 2003 21:49 schreef cptmarco het volgende:[..]
als in het hypothetische geval de Luxemburgers binnenvallen en Nederland bezetten, dan ga jij niets doen??? Wil jij niet proberen om voor je land te vechten en daarmee de vijand te verdrijven???
quote:In zelfmoord aanslagen? Ik denk dat weinig westers georienteerde landen hun burgers oproepen richting de vijand te lopen zoals de Iraki's ONDER DWANG deden toen de Amerikanen voor het eerst bij het Internationale vliegveld van Baghdad aankwamen.....
Op maandag 7 april 2003 21:38 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
effe los van de bedenktijd
Het is toch meer dan logisch dat ze de bevolking oproepen, dat zou ieder land doen.
Ik denk ook dat er ook geen westerse landen zijn die hun inwoners zouden oproepen zelfmoord aanslagen te plegen door met auto's en bussen op bekende checkpoints af te rijden en de boel laten ontploffen. En al helemaal niet als je een zwangere vrouw hiertoe dwingt.... laat staan dat ze zelf die keuze heeft gemaakt, even erg!
Om een land te verdedigen heb je een LEGER! Iedere onbenul kan bedenken dat als je burgers tegen over soldaten zet, zelfs SLECHT GETRAINDE soldaten dat de soldaten het wel gaan winnen omdat ze in ieder geval een beetje getrained zijn - en beter bewapend/beschermd. Je moet flink idioot en wanhopig zijn als je BURGERS stuurt naar een goed getrained LEGER zoals dat van de Amerikanen.
En dan maar zeiken over burgerslachtoffers en hoe de Amerikanen hier zo vreselijk de schuldige van zijn......
Meneer Saddam heeft nog wel een paar vacatures over als "Menselijk Schild".... betaald goed. Martelaar Status gegarandeerd. 15 Maagden als beloning.
quote:Deze jongeman wil alles zien wat hij wil zien met andere woorden in zijn voordeel als ik dus een opmerking maak is het verkeerd in jouw ogen omdat jij dat zo wilt zien.
Op maandag 7 april 2003 21:50 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Ik word echt moe van types zoals jij. Je hebt het gewoon fout! Geef nou maar gewoon toe, je hoeft je heus niet te schamen hoor.
quote:en als het leger onder de voet wordt gelopen, dan moet je maar leidzaam toe kijken en niets doen??? Kijken hoe je land afgenomen wordt (zo voelen zij het, of je het er mee eens bent of niet)
Op maandag 7 april 2003 21:51 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Nee, daar hebben we in NL een leger voor. Enkel in onderontwikkelde landen laat men vrouwen kinderen en doodgewone burgers meevechten. Irak doet er nog een schepje bovenop door het te verplichten. How low can you go?
quote:je hebt sterke argumenten.
Op maandag 7 april 2003 21:50 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Ik word echt moe van types zoals jij. Je hebt het gewoon fout! Geef nou maar gewoon toe, je hoeft je heus niet te schamen hoor.
Succes
quote:De Yanks schieten wel op burgers. Maar alleen als ze AANGEVALLEN worden door burgers. Jij schiet op mij dus schiet ik terug. En die burgers vallen Amerikanen aan omdat ze in de rug geprikt worden door een Fedayeen gozer met een pistool......
De Amerikanen schieten niet op ongewapende burgers. Waar Saddam's soldaten gisteren een vrouw in Bagdad onthoofd hebben omdat ze de Amerikanen aanjuichde in hun "bezoekje" van het stadscentrum afgelopen Zaterdag. Hetzelfde lot staat trouwens honderdduizenden Irakezen te wachten (zie "slachting van Basra 1991) die de Amerikanen geholpen hebben - mochten de Amerikanen zich alsnog terugtrekken.
quote:Van wie ben jij de kloon eigenlijk?
Op maandag 7 april 2003 21:54 schreef Steinkogler het volgende:[..]
je hebt sterke argumenten.
Lees nog een goed wat maartena en ik schrijven en probeer dat dan met argumenten te weerleggen
Succes
quote:*ligt onder bureau van leedvermaak*
Op maandag 7 april 2003 21:50 schreef SilverSpirit het volgende:
quote:En nu die argumenten nog
Op maandag 7 april 2003 21:55 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Van wie ben jij de kloon eigenlijk?
quote:Ik heb zojuist maartenas reactie gelezen ja, lol
Op maandag 7 april 2003 21:54 schreef Steinkogler het volgende:[..]
je hebt sterke argumenten.
Lees nog een goed wat maartena en ik schrijven en probeer dat dan met argumenten te weerleggen
Succes
quote:Ik lig al onder me bureau van het lachen als ik alleen al je username zie en je avater en ondertitel erbij zorgen ervoor dat ik niet meer bijkom
Op maandag 7 april 2003 21:56 schreef battlesickloner het volgende:[..]
*ligt onder bureau van leedvermaak*
quote:Ahum sorry kweet nie wie jij bent en over welke argumenten je het hebt ik had het ook niet tegen jouw maargoed.
Op maandag 7 april 2003 21:57 schreef maartena het volgende:[..]
En nu die argumenten nog
quote:Precies, oorlogsgeil ventje, echt ziek
Op maandag 7 april 2003 21:57 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Ik lig al onder me bureau van het lachen als ik alleen al je username zie en je avater en ondertitel erbij zorgen ervoor dat ik niet meer bijkom
quote:Ik stem CDA, ik ben dus tegen klonen. Wederom een briljante poging van je de discussie te omzeilen
Op maandag 7 april 2003 21:55 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Van wie ben jij de kloon eigenlijk?
En o ja, je kunt in het feedback topic lezen wie ik ooit was Inmiddels word ik weer gedoogd door de modjes
[Dit bericht is gewijzigd door Steinkogler op 07-04-2003 22:00]
quote:Okee jij voelt je terecht ook aangesproken
Op maandag 7 april 2003 21:57 schreef El_Catalan het volgende:
Ik lig al onder me bureau van het lachen als ik alleen al je username zie en je avater en ondertitel erbij zorgen ervoor dat ik niet meer bijkom
"South of the Iraqi capital, U.S. troops found drums of what may be chemical weapons materials at an agricultural complex near Karbala, military officials said Monday.
Gen. Benjamin Freakly of the 101st Airborne Division said tests performed Monday indicate the presence of nerve and blister agents, but he added, the test sometimes shows false positives. More samples are being tested."
Zekerheid is er dus nog niet. Laten we het onderzoek eerst maar eens afwachten....
quote:Zijn jullie een koppeltje ofzo ?
Op maandag 7 april 2003 21:59 schreef SilverSpirit het volgende:
Precies, oorlogsgeil ventje, echt ziek
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 07-04-2003 22:02]
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:59 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Okee jij voelt je terecht ook aangesproken
quote:en anders val je iemand effe persoonlijk als je niet met argumenten de verdslag kan winnen
Op maandag 7 april 2003 21:57 schreef El_Catalan het volgende:[..]
maar goed.. weer ontopic mensen
quote:Ook met jouw komt het op een dag goed helemaal niet druk over maken.
Op maandag 7 april 2003 21:59 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Okee jij voelt je terecht ook aangesproken
quote:Nou dan zijn jullie zeker een groot orgie.
Op maandag 7 april 2003 22:01 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Zijn jullie een koppeltje ofzo ?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |