In 2020 zal het aantal allochtone kinderen op basisscholen stijgen tot bijna één op drie. Nu is dat aandeel nog één op vijf. Dat blijkt uit berekeningen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het aantal allochtone kinderen stijgt in die periode met 130.000 tot 430.000, terwijl het aantal autochtone kinderen met 135.000 tot 1,1 miljoen afneemt.
Met enige vertraging zou ook in het voortgezet onderwijs deze trend zich laten zien, zo denkt het CBS.
Bron: telegraaf en rtl txt
Vind ik persoonlijk niet echt een prettige ontwikkeling. Ziet iemand hier misschien nog iets positiefs in?
quote:Ik hoop dat jouw dochter later met een leuke allochtoon thuiskomt.
Op maandag 7 april 2003 16:15 schreef NordCore het volgende:[..]
Waar gaat dit heen met Nederland? Het blijft Nederland dus laten we dat dan ook zo houden, als ik deze cijfers alleen al zie.
Vroeger zat ik in een klas en mocht je ''blij'' zijn dat je een allochtoon had in je klas, helaas zullen mijn toekomstige het tegenovergestelde mee maken
De Nederlandse cultuur verdwijnt..
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 07-04-2003 16:18]
quote:ja, dat ze naar school gaan ...
Op maandag 7 april 2003 16:15 schreef Tikorev het volgende:Vind ik persoonlijk niet echt een prettige ontwikkeling. Ziet iemand hier misschien nog iets positiefs in?
quote:Misschien kan je even uitleggen waarom je het geen prettige ontwikkeling vindt, en misschien waarom je er iets negatiefs in ziet (als dat zo is) ?
Op maandag 7 april 2003 16:15 schreef Tikorev het volgende:
.....Vind ik persoonlijk niet echt een prettige ontwikkeling. Ziet iemand hier misschien nog iets positiefs in?
quote:En dat slaat op?
Op maandag 7 april 2003 16:18 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik hoop dat jouw dochter later met een leuke allochtoon thuiskomt.
quote:Ow hoi
Op maandag 7 april 2003 16:15 schreef Tikorev het volgende:
In 2020 1 op 3 leerlingen allochtoonIn 2020 zal het aantal allochtone kinderen op basisscholen stijgen tot bijna één op drie. Nu is dat aandeel nog één op vijf. Dat blijkt uit berekeningen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het aantal allochtone kinderen stijgt in die periode met 130.000 tot 430.000, terwijl het aantal autochtone kinderen met 135.000 tot 1,1 miljoen afneemt.
Met enige vertraging zou ook in het voortgezet onderwijs deze trend zich laten zien, zo denkt het CBS.
Bron: telegraaf en rtl txt
quote:Of je krijgt een betere intergratie. Zij kunnen leren van onze cultuur en wij van die van hen. Het probleem is gewoon dat er op een verkeerde manier naar gekeken wordt. Je moet er juist positief naar kijken. Doordat deze kinderen naar Nederlandse scholen gaan zullen ze waarschijnlijk ook beter en sneller Nederlands leren praten.
Op maandag 7 april 2003 16:21 schreef NordCore het volgende:
Meer buitenlandse taal gebrabbel door allochtoonse kinderen, is geen goede ontwikkeling voor entisch Nederlandse kinderen.
Je krijgt botsingen met culturen let maar op, want het meeste want nou in schoolboeken is voor Nederlandse kinderen bedoeld, oke af en toe komt er een Hassan als naam voor bij een opdracht, maar daar houdt het mee op. Het zou me niet verbazen als er dadelijk nog een verplicht uur is voor het Koran lezen. Dit is echt zorgend, wit wordt bruin, bruin wordt zwart..
quote:Op de post van Nordcore uit in 2020 1 op 3 leerlingen allochtoon!!!
Op maandag 7 april 2003 16:19 schreef Compressor het volgende:[..]
En dat slaat op?
quote:nee, ze gaan nu immers ook al naar Nederlandse scholen ...
Op maandag 7 april 2003 16:23 schreef Rood_schaap het volgende:[..]Doordat deze kinderen naar Nederlandse scholen gaan zullen ze waarschijnlijk ook beter en sneller Nederlands leren praten.
het enige wat nodig is zijn goede leraren en goede scholen, als men daar nou es druk om maakt
Gewoon kwestie van goed uitkijken naar welke school je je kind stuurt. En anders is er nog steeds privé-onderwijs.
quote:priveonderwijs is voor kinderen met onzettend stomme ouders (ik blijf aardig)
Op maandag 7 april 2003 16:25 schreef Strolie75 het volgende:
1 op de 3 zal wel kloppen wat het aantal betreft maar dat zegt niks over de spreiding. Het aantal zwarte scholen zal dus alleen maar toenemen.Gewoon kwestie van goed uitkijken naar welke school je je kind stuurt. En anders is er nog steeds privé-onderwijs.
quote:Vanwege de relatief grote verschillen tussen allochtonen en autochtonen (taal, criminaltiteit, haat tegen andersgelovigen, werkloosheid, enz.). (De algemeen bekende feiten)
Op maandag 7 april 2003 16:18 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Misschien kan je even uitleggen waarom je het geen prettige ontwikkeling vindt, en misschien waarom je er iets negatiefs in ziet (als dat zo is) ?
M.a.w. zal Nederland er niet op vooruit gaan denk ik...
Nederland is gewoon het zieligste volk van de wereld. En heeft werkelijk het idee dat ze het goed doen... Haha...
Overigens vermoed ik dat ik of mijn kinderen er niet overmatig veel last van zullen krijgen omdat ik toch niet direct van plan ben naar een grote stad te verhuizen.
quote:het maakt toch niets uit of ze dat buiten doen, als ze het maar niet binnen doen, en dat is vaak niet het geval
Op maandag 7 april 2003 16:26 schreef Inquistor87 het volgende:
Op mijn school en vele anderen zijn er leraren die gewoon goed zijn en ook de scholen zijn goed, maar als de allochtonen groepjes vormen en hun eigen taal gaan praten dan schiet je er nog niks mee op..
quote:Oh daarop. Nou, ik ben het wel met hem eens. En dan heb ik het nog niet eens met name over dit specifieke nieuwsbericht, maar had je laatst de cijfers van de bevolkingsdichtheid in europa per land gezien? En dat wij daarbij de grootste dichtheid hadden?
Op maandag 7 april 2003 16:24 schreef SunChaser het volgende:[..]
Op de post van Nordcore uit in 2020 1 op 3 leerlingen allochtoon!!!
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:26 schreef TimmyAsd het volgende:
priveonderwijs is voor kinderen met onzetten stomme rijke ouders (ik blijf aardig)
quote:Hehehehe... typisch een drugsgebruiker
Op maandag 7 april 2003 16:27 schreef drugsgebruiker het volgende:
Wat maakt het nou uit? Zo leuk is Nederland niet.
Terwijl andere landen vechten voor hun cultuurgoed, willen wij er zo snel mogelijk vanaf. Wie zit er nou te wachten op een vent met een baard en schoorsteenvegers als knechten. Die knechten hebben een zwarte laag op hun huid, dat kunnen wel eens negers zijn!! PAS OP!! Zo gelukkig hebben we nu kleurpieten.Nederland is gewoon het zieligste volk van de wereld. En heeft werkelijk het idee dat ze het goed doen... Haha...
Laat me raden... wiet roken is gezond voor je?
quote:wat een gel*l, mensen als jij weten het allemaal zo goed....hoe kom je daarbij? of was dat een van je spontane, op niets gebasseerde zeikopmerkingen, die bij je opkomen zodra het woord 'allochtoon' valt?
Op maandag 7 april 2003 16:24 schreef realist_ik het volgende:[..]
nee, ze gaan nu immers ook al naar Nederlandse scholen ...
en wat krijg je dan ... ze gaan groepjes vormen en spreken elke taal behalve het Nederlands ...
quote:Nee hoor, ik ben nooit allochtoon geweest en vele miljoenen met mij
Op maandag 7 april 2003 16:25 schreef Biology het volgende:
Ergens in een vergeten verleden is iedereen allochtoon.
quote:dat ook, maar ik snap niet dat ouders dat hun kinderen KUNNEN aandoen
Op maandag 7 april 2003 16:29 schreef Strolie75 het volgende:[..]
quote:Je hebt het weer gelijk over 'buitenlands gebrabbel', 'botsingen met culturen', 'Hassan' en 'wit wordt bruin' maar dat toont toch weer opnieuw vooral jouw beperkte wereldbeeld aan als het gaat om allochtonen. Er zijn meer buitenlanders dan 'Hassan' en 'Fatima'. Daarbij zullen ook 'Hassan' en 'Fatima' steeds meer vernederlandsen.
Op maandag 7 april 2003 16:21 schreef NordCore het volgende:
Meer buitenlandse taal gebrabbel door allochtoonse kinderen, is geen goede ontwikkeling voor etnisch Nederlandse kinderen.
Je krijgt botsingen met culturen let maar op, want het meeste want nou in schoolboeken is voor Nederlandse kinderen bedoeld, oke af en toe komt er een Hassan als naam voor bij een opdracht, maar daar houdt het mee op. Het zou me niet verbazen als er dadelijk nog een verplicht uur is voor het Koran lezen. Dit is echt zorgend, wit wordt bruin, bruin wordt zwart..
Een wat uitgebreider artikel van NU.nl, dat meer inzicht geeft in de cijfers dan het stukje in de openingspost...
quote:
In 2020 een op de drie leerlingen allochtoonAMSTERDAM - In 2003 is 15 procent van de leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs niet-westerse allochtoon, zo meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek. volgens de allochtonenprognose van het CBS zal dit aandeel toenemen tot 20 procent in 2020. Het aandeel westerse allochtone leerlingen groeit tussen 2003 en 2020 van 6 procent naar 9 procent. In totaal is bijna 30 procent van de leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs allochtoon in 2020.
Vrijwel alle 4-11-jarigen nemen deel aan het basisonderwijs. Het aantal jongeren in deze leeftijdsgroep zal de komende jaren nog licht groeien door de geboortestijging die zich in de tweede helft van de jaren negentig voordeed. Na 2010 wordt een daling van het aantal 4-11-jarigen verwacht door een afname van het aantal geboorten die de komende jaren zal plaatsvinden.
Het aantal autochtone jongeren van 4-11 jaar zal tussen 2003 en 2020 met 135 duizend afnemen tot 1,1 miljoen. Het aantal niet-westerse allochtonen in deze leeftijdsgroep stijgt echter van 200 duizend naar 280 duizend. Westerse allochtone 4-11-jarigen nemen in aantal toe van 100 duizend in 2003 tot 150 duizend 2020. Het aandeel allochtone leerlingen in het basisonderwijs zal hiermee stijgen van een op de vijf in 2003 tot bijna een op de drie in 2020.
http://nu.nl/news.jsp?n=130369&c=10
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 07-04-2003 17:10]
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:29 schreef Tikorev het volgende:[..]
Nee hoor, ik ben nooit allochtoon geweest en vele miljoenen met mij
quote:Feiten komen hard aan he? Maar jij mag het fijn negeren jouw kinderen merken het wel, als je al blank bent.
Op maandag 7 april 2003 16:29 schreef Re het volgende:
kansloos topic
quote:Natuurlijk maakt dat wel uit. We praten toch over integratie? Niet over "integratie binnen de schoolmuren" of "integratie die slechts plaatsvind binnen het blikveld van het nieuws". Of wel? ECHTE integratie is dat A zich aanpast aan vele Btjes. Anders spreek je over MENGEN. Net als met verf. Is ook goed, maar kom daar dan voor uit ipv het op zgn. integratie te gooien.
Op maandag 7 april 2003 16:28 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
het maakt toch niets uit of ze dat buiten doen, als ze het maar niet binnen doen, en dat is vaak niet het geval
quote:ligt eraan wat jij als hard definieert... dat jij het zo ervaart is toch echt jouw probleem.
Op maandag 7 april 2003 16:31 schreef NordCore het volgende:[..]
Feiten komen hard aan he? Maar jij mag het fijn negeren jouw kinderen merken het wel, als je al blank bent.
En van jouw hoef ik zeker geen opmerking "als ik al blank ben", klein opdondertje
quote:Als je iets een feit noemt is het niet meteen ook een feit, maar dat terzijde.
Op maandag 7 april 2003 16:26 schreef Tikorev het volgende:[..]
Vanwege de relatief grote verschillen tussen allochtonen en autochtonen (taal, criminaltiteit, haat tegen andersgelovigen, werkloosheid, enz.). (De algemeen bekende feiten)
quote:Ik heb wat moeite met het logischerwijs. Ik zie de logica niet, want ik zie geen redenering.
Dus logischerwijs geldt; des te groter het aandeel allochtonen in de samenleving, des te groter zullen deze problemen voor iedereen worden.
quote:jouw conclusie, niet de mijne.
M.a.w. zal Nederland er niet op vooruit gaan denk ik...
Aap - Noot - Kut - Kipkroket, of zo...
quote:wat kan jou het nou schelen als er op het plein door 2 marrokanen marrokaans wordt gesproken? Je hebt daar toch geen last van?
Op maandag 7 april 2003 16:31 schreef Compressor het volgende:[..]
Natuurlijk maakt dat wel uit. We praten toch over integratie? Niet over "integratie binnen de schoolmuren" of "integratie die slechts plaatsvind binnen het blikveld van het nieuws". Of wel? ECHTE integratie is dat A zich aanpast aan vele Btjes. Anders spreek je over MENGEN. Net als met verf. Is ook goed, maar kom daar dan voor uit ipv het op zgn. integratie te gooien.
quote:Wat heeft huidskleur hier mee te maken?
Op maandag 7 april 2003 16:31 schreef NordCore het volgende:[..]
Feiten komen hard aan he? Maar jij mag het fijn negeren jouw kinderen merken het wel, als je al blank bent.
quote:maakt deel uit van beperkte visie van bepaalde mensen..
Op maandag 7 april 2003 16:36 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Wat heeft huidskleur hier mee te maken?
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:37 schreef _sophje_ het volgende:
nondeju zeg! wat een bevooroordeeld gedoe...
ik hoop dat in 2020 alle bekrompen denkende nederlanders eruit zijn!
quote:Daar heb je wel degelijk last van! Bv bij mij op scholen spreken alle allochtonen in mijn klas turks met elkaar, je hebt geen idee waar ze het over hebben, mischien zitten ze wel over jouw te lullen, je kan het gewoon niet verstaan! En ipv dat ze beleefd nederlands spreken zodat iedereen kan horen waar ze het over hebben, maar dan moeten ze weer hun eigen taaltje spreken zodat alleen hun eigen ''groep'' het hoort. En dan maar zeiken op mijn school dat er zich steeds meer groepen beginnen te ontstaan, pff laat me niet lachen.
Op maandag 7 april 2003 16:35 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
wat kan jou het nou schelen als er op het plein door 2 marrokanen marrokaans wordt gesproken? Je hebt daar toch geen last van?
quote:ja precies, officieel ben ik ook een allochtoon (Surinaamse moeder) maar ik ben toch echt wel een goed stukje nederlandse maatschappij (vind mijn moeder iig
Op maandag 7 april 2003 16:32 schreef Flierp het volgende:
de echte vraag is : hoe allochtoon is allochtoon in 2020 .. .
ik zie het probleem niet echt eerlijk gezegd allochtonen zijn ook chinezen, engelsen, belgen, duitsers en weet ik het wat allemaal ik neem aan dat de islamitische allochtonen (want daar gaat het ongetwijfeld weer over) tegen die tijd hun draai ook wel hebben gevonden en anders zal de politiek het wel aan banden leggen ofzo
quote:Wat zij zegt!
Op maandag 7 april 2003 16:37 schreef _sophje_ het volgende:
nondeju zeg! wat een bevooroordeeld gedoe...
ik hoop dat in 2020 alle bekrompen denkende nederlanders eruit zijn!
quote:Mensen die anderen beoordelen op hun huidskleur kan ik niet echt serieus nemen.
Op maandag 7 april 2003 16:38 schreef Doff het volgende:[..]
maakt deel uit van beperkte visie van bepaalde mensen..
quote:misschien zitten ze wel over jou te lullen? pfff, dat je je daar druk over maakt...
Op maandag 7 april 2003 16:39 schreef NordCore het volgende:[..]
Daar heb je wel degelijk last van! Bv bij mij op scholen spreken alle allochtonen in mijn klas turks met elkaar, je hebt geen idee waar ze het over hebben, mischien zitten ze wel over jouw te lullen, je kan het gewoon niet verstaan! .
quote:jij bent echt een zeilulletje he, iedereen maar gelijk denken dat ze het over jou hebben, alsof ze het over jou willen hebben zeg, en so what als ze het over jou hebben, who cares, je moet gewoon niet zow zeiken, als er wat gedaan wordt binnen school is dat een prima zaak, maar erbuiten moet je je er gewoon buiten houden, zij gaan toch ook niet zeiek als jij varkensvlees gaat eten?
Op maandag 7 april 2003 16:39 schreef NordCore het volgende:[..]
Daar heb je wel degelijk last van! Bv bij mij op scholen spreken alle allochtonen in mijn klas turks met elkaar, je hebt geen idee waar ze het over hebben, mischien zitten ze wel over jouw te lullen, je kan het gewoon niet verstaan! En ipv dat ze beleefd nederlands spreken zodat iedereen kan horen waar ze het over hebben, maar dan moeten ze weer hun eigen taaltje spreken zodat alleen hun eigen ''groep'' het hoort. En dan maar zeiken op mijn school dat er zich steeds meer groepen beginnen te ontstaan, pff laat me niet lachen.
Pff, laat me niet lachen..
De volgende 7 jaren op havo/vwo: hetzelfde verhaal.
Het is niet zo dat 1 op de 5 leerlingen allochtoon zijn. Laat staan dat het in 2020 1 op 3 is.
quote:Nee maar mensen beoordelen op cijfers en feiten wel? Het is toch algemeen bekend dat allochtonen 90% van de criminaliteit in Rotterdam veroorzaken, je kan er dan wel omheen draaien dat ze een koffiebruin kleurtje hebben maar het is gewoon zo, al hadden ze de kleur groen geel en paars maakte weinig uit.
Op maandag 7 april 2003 16:40 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Mensen die anderen beoordelen op hun huidskleur kan ik niet echt serieus nemen.
quote:Daar hebben de kranten de afgelopen 3 jaar vol mee gestaan. Zelfs de Volkskrant deed vrolijk mee:
Op maandag 7 april 2003 16:34 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Als je iets een feit noemt is het niet meteen ook een feit, maar dat terzijde.
1. Denk je dat het gescheiden houden van autochtonen en allochtonen het wederzijds begrip bevordert?
2. Denk je dat je taalproblemen, wederzijds onbegrip (wat jij haat tegen andersgelovigen noemt, ik ben benieuwd hoe jij tegen de islam aankijkt) en daarmee werkloosheid oplost door allochtonen gescheiden te houden van autochtonen?
3. En kinderen van analfabetische werkloze islamhatende autochtonen? Mogen er daar ook niet teveel van in 1 klas zitten?
Bovendien is mijn probleem niet dat ze op school zitten of dat ze niet gemengd zouden mogen leven. Het gaat om de aantallen.
quote:Als bevolkingsgroep met een hogere criminaliteit dan gemiddeld procentueel meer groeit dan een andere bevolkingsgroep neemt de totale criminaliteit van alle bevolkingsgroepen samen ook procentueel toe.
Ik heb wat moeite met het logischerwijs. Ik zie de logica niet, want ik zie geen redenering.
Voor mijn gevoel wordt het dus alleen maar minder (oh ja, dit is zo'n 12 a 13 jaar geleden)
Dat zou betekenen dat wij, de autochtonen, een soort allochtonen worden.
(en ga me nu niet vertellen dat 80% van de autochtonen in Nederland last heeft van dyslexie..)
*referenties maakt aan woorden als 'cker', spellings- en grammaticale fouten als 'd/t', 'g/ch' en meer van dat soort fouten.
quote:verschilt wel per woonplaats, vergeet dat niet, op mijn basisschool was de meerderheid allochtoon (was zelfs een van de weinige nederlanders), maar so what, ik stoor me er niet aan. Idem voor middelbare school.
Op maandag 7 april 2003 16:41 schreef JayAvenger het volgende:
Toen ik naar de basisschool ging, in de periode 1982-1990 ongeveer, zat er steevast 1 turk in elke klas. Soms 2, maar dat was bij hoge uitzondering. Zo ongeveer 1 op de 20 was dus allochtoon.De volgende 7 jaren op havo/vwo: hetzelfde verhaal.
Het is niet zo dat 1 op de 5 leerlingen allochtoon zijn. Laat staan dat het in 2020 1 op 3 is.
quote:wat dacht je dat ik bedoelde dan?? ik vind het dom als mensen denken dat: allochtoon = zwart, donker wat dan ook...
Op maandag 7 april 2003 16:40 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Mensen die anderen beoordelen op hun huidskleur kan ik niet echt serieus nemen.
dat noem ik beperkt denken... eigenlijk zou ik t beter gewoon dom kunnen noemen.
quote:in veel gevallen is dat ook zo, vele allochtonen doen wel hun best, maar dara hoor je weer niets over
Op maandag 7 april 2003 16:43 schreef dikkebanaan het volgende:
Wat ik eigenlijk erger vind:
Het zou me niets verbazen als er een tijd gaat komen waarin allochtonen beter ABN kunnen spreken/schrijven dan autochtonen..
quote:Heb je daar ook een bron van? Cijfermatig onderbouwd materiaal?
Op maandag 7 april 2003 16:42 schreef NordCore het volgende:[..]
Nee maar mensen beoordelen op cijfers en feiten wel? Het is toch algemeen bekend dat allochtonen 90% van de criminaliteit in Rotterdam veroorzaken, je kan er dan wel omheen draaien dat ze een koffiebruin kleurtje hebben maar het is gewoon zo, al hadden ze de kleur groen geel en paars maakte weinig uit.
quote:Ik denk heel goed na. Jij generaliseert de boel. En deze criminaliteit heeft ook een oorzaak. En naar mijn mening is de oorzaak dat allochtonen door veel mensen niet geaccepteerd worden in Nederland.
Op maandag 7 april 2003 16:28 schreef NordCore het volgende:
Rood_Schaap, denk nou eens na! Het waren allochtoonse jongeren die in Apeldoorn voor het grootste deel aan het rellen waren, of de rellen bij de vredesdemonstratie in Amsterdam waar je weer de rel marrokaantjes op het nieuw zag, of de turkse jongeren die in dorp in Noord-Brabant begonnen te dansen nadat ze hoorde wat er in 11/9 New York gebeurd was. En dan nog meer van dit soort kleine ''crimineeltjes'' ? Nee dank je! Criminaliteit zal in 2020+ wel ERG hoog zijn in Rotterdam of Amsterdam.
quote:denken doe je inderdaad niet met je onderbuik
Op maandag 7 april 2003 16:45 schreef NordCore het volgende:
Hier.., de cijfers liggen gewoon voor het oprapen maar sommige mensen hebben echt een plank voor hun kop. Het probleem is nu nog nieteens opgelost! En dan gaan er mensen juichen dat het over 20 jaar 10x zo erg is? Denk na!
quote:Wat is het probleem dan? Ik lees hier veel opgewonden standjes maar geen inhoudelijke beschrijving van een mogelijk probleem. Alleen afgaande op de topictitel zie ik geen verrassing en ook geen probleem.
Op maandag 7 april 2003 16:45 schreef NordCore het volgende:
Hier.., de cijfers liggen gewoon voor het oprapen maar sommige mensen hebben echt een plank voor hun kop. Het probleem is nu nog nieteens opgelost! En dan gaan er mensen juichen dat het over 20 jaar 10x zo erg is? Denk na!
zijn dochter 9 jaar en heeft een taal achterstand doordat er bij haar in de klas 23 allochtonen zitten. Er wordt te veel in buitenlandse talen gesproken in de klas door haar klasgenoten. wat dus invloed heeft op haar ontwikkeling, hij is naar directie gegaan hoe zij aan die achterstand komt. directie zegt dat het aan zijn dochter ligt.
Directie op die school doet er nix mee.
hij staat nu op het punt om te verhuizen om zijn dochter op een andere school zetten.
LEKKER he , tis je eige offspring wat er op achteruitgaat !
quote:Daar hebben we het toch niet over? Of ik er wel of geen last van heb doet niet terzake, het ging daar even over integratie. Overigens heb ik er WEL last van. Dat terzijde, als 1 op de 3 allochtoon is zometeen heb ik daar geen moeite mee zolang de kwaliteit van het spul wat van school afkomt maar degelijk is. Oud Neerlands Degelijk.
Op maandag 7 april 2003 16:35 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
wat kan jou het nou schelen als er op het plein door 2 marrokanen marrokaans wordt gesproken? Je hebt daar toch geen last van?
quote:Maar het kan toch ook aan zijn eigen dochter liggen, lijkt me wel als de directie het zegt.
Op maandag 7 april 2003 16:48 schreef ZHo3Rd het volgende:
maat van mij woont in amsterdam, heeft al huisje boompje beesje
je kent het wel ... ( zo oer hollands als het maar kan)zijn dochter 9 jaar en heeft een taal achterstand doordat er bij haar in de klas 23 allochtonen zitten. Er wordt te veel in buitenlandse talen gesproken in de klas door haar klasgenoten. wat dus invloed heeft op haar ontwikkeling, hij is naar directie gegaan hoe zij aan die achterstand komt. directie zegt dat het aan zijn dochter ligt.
Directie op die school doet er nix mee.hij staat nu op het punt om te verhuizen om zijn dochter op een andere school zetten.
LEKKER he , tis je eige offspring wat er op achteruitgaat !
En nog een grafiekje:
Ik vraag me af wat verontrustender is, het percentage allochtonen dat stijgt of het totaal aantal kinderen dat dalende is.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 07-04-2003 17:12]
quote:Wat jij doet is de definitie van generaliseren. Omdat 90% van de Rotterdamse criminaliteit door allochtonen veroorzaakt wordt is opeens iedere allochtoon crimineel. Wat mij betreft zitten criminelen fout, niet allochtonen. Bovendien is het leuke cijfergoochelarij, want die 90% is wel het meest extreme voorbeeld dat je kan vinden in Nederland, het cijfer dat jouw standpunt het best onderbouwt. Gemiddeld over heel Nederland liggen de cijfers anders. Je zou ook kunnen zeggen dat Rotterdammers crimineel zijn, met een zelfde soort redenering.
Op maandag 7 april 2003 16:42 schreef NordCore het volgende:[..]
Nee maar mensen beoordelen op cijfers en feiten wel? Het is toch algemeen bekend dat allochtonen 90% van de criminaliteit in Rotterdam veroorzaken, je kan er dan wel omheen draaien dat ze een koffiebruin kleurtje hebben maar het is gewoon zo, al hadden ze de kleur groen geel en paars maakte weinig uit.
quote:Zou inderdaad zomaar kunnen. En zwarte scholen hebben het voordeel dat ze veel meer geld krijgen van het rijk (kleinere klassen extra klasse-assistenten. Iemand die dus wel makkelijk leert kan daar ook van profiteren
Op maandag 7 april 2003 16:49 schreef SCH het volgende:[..]
Maar het kan toch ook aan zijn eigen dochter liggen, lijkt me wel als de directie het zegt.
quote:duh ... een school waarvan het grootste deel van de leerlingen uit allochtonen bestaat, zal natuurlijk niet zeggen dat eventuele taalachterstand bij autochtone kinderen veroorzaakt wordt door het buitenlands gebrabbel van de allochtone leerlingen ...
Op maandag 7 april 2003 16:49 schreef SCH het volgende:[..]
Maar het kan toch ook aan zijn eigen dochter liggen, lijkt me wel als de directie het zegt.
quote:Sorry was niet voor jou bedoelt, voor Nordcore mijn fout
Op maandag 7 april 2003 16:49 schreef Compressor het volgende:[..]
Daar hebben we het toch niet over? Of ik er wel of geen last van heb doet niet terzake, het ging daar even over integratie. Overigens heb ik er WEL last van. Dat terzijde, als 1 op de 3 allochtoon is zometeen heb ik daar geen moeite mee zolang de kwaliteit van het spul wat van school afkomt maar degelijk is. Oud Neerlands Degelijk.
quote:dat geeft weer het niveau van scholen aan hier!
Op maandag 7 april 2003 16:51 schreef realist_ik het volgende:[..]
duh ... een school waarvan het grootste deel van de leerlingen uit allochtonen bestaat, zal natuurlijk niet zeggen dat eventuele taalachterstand bij autochtone kinderen veroorzaakt wordt door het buitenlands gebrabbel van de allochtone leerlingen ...
beetje eigen ramen ingooien nietwaar?
quote:Lijkt me wel dat de school gewoon eerlijk is. Zo gaat dat meestal. Maar dan doet je broer zijn dochter toch naar een andere school als hij dat beter vindt, ik zie het probleem niet zo.
Op maandag 7 april 2003 16:51 schreef realist_ik het volgende:[..]
duh ... een school waarvan het grootste deel van de leerlingen uit allochtonen bestaat, zal natuurlijk niet zeggen dat eventuele taalachterstand bij autochtone kinderen veroorzaakt wordt door het buitenlands gebrabbel van de allochtone leerlingen ...
beetje eigen ramen ingooien nietwaar?
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:54 schreef NordCore het volgende:
In ieder geval ik stop met deze discussie, heb geen zin om me hiervoor kapot te typen als sommige mensen het maar niet willen begrijpen,maargoed; iedereen zal het merken over 20 jaar en dan niet zeiken dat er mensen gewaarschuwd hebben dat de criminaliteit alleen maar hoger wordt in grote steden. Deze multiculturele samenleving maakt de Nederlandse cultuur kapot! Het is gewoon een FEIT dat de meeste allochtonen een uitkering hebben, kijk eens bij autochtonen daar is dat toch echt 10x minder! Of de criminaliteit die maar blijft stijgen door de allochtonen in grote steden (over 10 jaar in alle steden) Gelukkig zijn er nog mensen die dit tegen proberen te houden want als het hier aan sommige lag, dan was dit Klein-Turkije, nee bedankt!
quote:Zwaktebod. Eerst van alles lopen blaten, maar zo gauw je het moet onderbouwen ren je weg.
In ieder geval ik stop met deze discussie, ...
quote:Kom maar op met de cijfers, toon het maar aan.
Het is gewoon een FEIT dat de meeste allochtonen een uitkering hebben, kijk eens bij autochtonen daar is dat toch echt 10x minder! Of de criminaliteit die maar blijft stijgen door de allochtonen in grote steden (over 10 jaar in alle steden)
quote:Ik gaf jou ook gelijk, de opmerking was gericht aan het adres van degene die 'blanke' noemde.
Op maandag 7 april 2003 16:44 schreef Doff het volgende:[..]
wat dacht je dat ik bedoelde dan?? ik vind het dom als mensen denken dat: allochtoon = zwart, donker wat dan ook...
en autochtoon = blankdat noem ik beperkt denken... eigenlijk zou ik t beter gewoon dom kunnen noemen.
quote:Waarom moet je een land laten groeien? Het zou juist wel prettig zijn als er hier wat minder mensen zouden wonen (11 miljoen ofzo).
Op maandag 7 april 2003 16:55 schreef mandark2000 het volgende:
Om een land te laten groeien heb je allochtonen nodig.
quote:Die stelling is al vele malen weerlegt. De bevolking wordt ouder. Dat is wat anders dan bejaard.
Europa moet allochtonen toelaten, want over velen jaren is de oorspronkelijke bevolking bejaard en dan heb je ze nu eenmaal wel nodig.
quote:waarom dat dan? leef je niet groot genoeg? Stelen andere mensen jouw eten, zijn je leeftomstandigheden slecht?
Op maandag 7 april 2003 16:59 schreef Tikorev het volgende:Waarom moet je een land laten groeien? Het zou juist wel prettig zijn als er hier wat minder mensen zouden wonen (11 miljoen ofzo).
quote:Het is een feit dat de meeste allochtonen GEEN uitkering hebben.
In ieder geval ik stop met deze discussie, heb geen zin om me hiervoor kapot te typen als sommige mensen het maar niet willen begrijpen,maargoed; iedereen zal het merken over 20 jaar en dan niet zeiken dat er mensen gewaarschuwd hebben dat de criminaliteit alleen maar hoger wordt in grote steden. Deze multiculturele samenleving maakt de Nederlandse cultuur kapot! Het is gewoon een FEIT dat de meeste allochtonen een uitkering hebben
quote:Het verschilt echt geen factor 10
kijk eens bij autochtonen daar is dat toch echt 10x minder!
quote:Ga je dit jaar ook weer naar Alanya op vakantie? Net als zoveel Nederlanders?
Of de criminaliteit die maar blijft stijgen door de allochtonen in grote steden (over 10 jaar in alle steden) Gelukkig zijn er nog mensen die dit tegen proberen te houden want als het hier aan sommige lag, dan was dit Klein-Turkije, nee bedankt!
quote:Dan krijg je economisch verval.
Waarom moet je een land laten groeien? Het zou juist wel prettig zijn als er hier wat minder mensen zouden wonen (11 miljoen ofzo).
quote:En daarom zijn er nu plannen om de pensioensgrens te verhogen van 65 naar 67 te verhogen?
Die stelling is al vele malen weerlegt. De bevolking wordt ouder. Dat is wat anders dan bejaard.
quote:Zodat het hier wat minder druk wordt natuurlijk. Niet eeuwig in de file staan en zulk soort dingen.
Op maandag 7 april 2003 17:01 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
waarom dat dan? leef je niet groot genoeg? Stelen andere mensen jouw eten, zijn je leeftomstandigheden slecht?
quote:ja wij in nederland hebben het superslecht!
Op maandag 7 april 2003 17:07 schreef Tikorev het volgende:[..]
Zodat het hier wat minder druk wordt natuurlijk. Niet eeuwig in de file staan en zulk soort dingen.
quote:Dus een land moet eeuwig groeien om welvarend te blijven
Op maandag 7 april 2003 17:07 schreef mandark2000 het volgende:[..]
Dan krijg je economisch verval.
quote:Omdat de Nederlandse bevolking iets verouderd.
En daarom zijn er nu plannen om de pensioensgrens te verhogen van 65 naar 67 te verhogen?
quote:
Zodat het hier wat minder druk wordt natuurlijk. Niet eeuwig in de file staan en zulk soort dingen.
quote:
Op maandag 7 april 2003 17:08 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ja wij in nederland hebben het superslecht!
quote:de reactie's van jou wel dan
Op maandag 7 april 2003 17:10 schreef Tikorev het volgende:[..]
Heeft dit nog met iets uit dit topic te maken
quote:Dan moet je wat dichter bij je werk gaan wonen. In nederland is het aantal mensen nog lang geen probleem, de verdeling van mensen en arbeid is alleen neit goed geregeld.
quote:Wat is daar nu weer aan te kotsen. Toen de 10 miljoenste Nederlander werd geboren heeft zelfs koningin Beatrix in haar troonrede gezegd dat Nederland te vol was waarop er de jaren erna 500.000 Nederlanders emigreerden.
Op maandag 7 april 2003 17:09 schreef _sophje_ het volgende:[..]
ja jij weet precies hoe de vork in de steel zit
En nu met 17.000.000 Nederlanders is dat in een keer om te kotsen?
Weer zo'n politiek correcte reflex
Kijk deze site maar eens. Heeft niets met racisme, Hitler , nazi's, WOII of wat dan ook te maken:
quote:Ik bedoel niet het onderwerp, maar een reactie ofzo. Was serieus bedoeld...
Op maandag 7 april 2003 17:11 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
de reactie's van jou wel dan
quote:Zegt ie vanuit Drenthe..
Op maandag 7 april 2003 17:13 schreef du_ke het volgende:[..]
In nederland is het aantal mensen nog lang geen probleem, de verdeling van mensen en arbeid is alleen neit goed geregeld.
quote:Een gebied industraliseren is niet alleen een kwestie van plek hoor...
Dan moet je wat dichter bij je werk gaan wonen. In nederland is het aantal mensen nog lang geen probleem, de verdeling van mensen en arbeid is alleen neit goed geregeld.
quote:Je spreekt aantoonbaar niet de waarheid.
Op maandag 7 april 2003 17:17 schreef Tikorev het volgende:[..]
Wat is daar nu weer aan te kotsen. Toen de 10 miljoenste Nederlander werd geboren heeft zelfs koningin Beatrix in haar troonrede gezegd dat Nederland te vol was
quote:Zelfs al zou het waar zijn, is er misschien ook onderzocht:
waarop er de jaren erna 500.000 Nederlanders emigreerden.
quote:Mwah het lijkt wel wat op de site van Heemland.nl, toch wel een erg nationalistische site waar dubieuze teksten op staan. Ik ben niet onder de indruk.
En nu met 17.000.000 Nederlanders is dat in een keer om te kotsen?Weer zo'n politiek correcte reflex
Kijk deze site maar eens. Heeft niets met racisme, Hitler , nazi's, WOII of wat dan ook te maken:
Wat is er verder nodig?
Vergunning voor babies?
Verplichte abortus?
Maximum leeftijd 68 jaar en dan euthanasie?
quote:leuk om te zien hoe mensen zich zelf onderuithalen
quote:Sorry... ik mag de database van de sociale dienst niet op het internet publiceren.
Op maandag 7 april 2003 16:57 schreef Kozzmic het volgende:
Kom maar op met de cijfers, toon het maar aan.
Ik zelf woon in Venlo. De hele stad staat hier vol met buitenlanders en ze zijn allemaal niets anders aan het doen dan dealen, en voorbijgangers uitschelden.
Om maar ff ontopic te komen:
Ik vind het geen fijne gedachte dat mijn kind later in een klas zit met 1/3e buitenlanders.
De discussie of Nederland vol is, is weer een hele andere, want als ik zie hoe slecht sommige mensen het in het buitenland hebben, dan ben ik BLIJ dat wij ze nog een nieuw thuis kunnen verschaffen.
quote:Andere optie is 1/3 van de scholen geheel vol allochtonen, en de rest van vreemde smetten vrij.
Op maandag 7 april 2003 18:23 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik vind het geen fijne gedachte dat mijn kind later in een klas zit met 1/3e buitenlanders.
Maar dan begint men weer te zeiken dat men niet kan verstaan wat er gezegd wordt en zo. Krijg je die ongein weer in de pers.
quote:Gatver, wat haat ik dat soort zinnetjes toch. Als die allochtonen ZELF in de fout gaan is er altijd wel weer iemand die de boel wel eens even zal omdraaien.
Op maandag 7 april 2003 16:45 schreef Rood_schaap het volgende:[..]
En deze criminaliteit heeft ook een oorzaak. En naar mijn mening is de oorzaak dat allochtonen door veel mensen niet geaccepteerd worden in Nederland.
quote:Cijfers van 3 jaar geleden, mannen van 40-64 welliswaar, dat maakt uiteraard wel uit.
Op maandag 7 april 2003 16:57 schreef Kozzmic het volgende:Kom maar op met de cijfers, toon het maar aan.
quote:Die cijfers ken ik. Mannen van 40 - 64 jaar....
Op maandag 7 april 2003 18:48 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Cijfers van 3 jaar geleden, mannen van 40-64 welliswaar, dat maakt uiteraard wel uit.
[afbeelding]
-edit- Oww, sorry, selectief gelezen, je zegt het zelf ook al.
quote:Ja nog meer mensen erbij, di allemaal moeten wonen, werken, auto rijden en consumeren. Zo gaat het milieu wel naar de kloten.
Dan moet je wat dichter bij je werk gaan wonen. In nederland is het aantal mensen nog lang geen probleem, de verdeling van mensen en arbeid is alleen neit goed geregeld.
quote:Of dat er gediscrimineert wordt natuurlijk terwijl eigen scholen stiekem eigenlijk precies is wat ze zelf willen. En o, o, o, wat zijn die nederlanders slecht...
Op maandag 7 april 2003 18:26 schreef Ulx het volgende:[..]
Andere optie is 1/3 van de scholen geheel vol allochtonen, en de rest van vreemde smetten vrij.
Maar dan begint men weer te zeiken dat men niet kan verstaan wat er gezegd wordt en zo. Krijg je die ongein weer in de pers.
quote:heey ja goed zo.. cijfers van "3" jaar geleden, lekker representatief
Op maandag 7 april 2003 18:48 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Cijfers van 3 jaar geleden, mannen van 40-64 welliswaar, dat maakt uiteraard wel uit.
[afbeelding]
quote:Mja inderdaad... de situatie is mogelijk nog veel erger dan in voorgaand tabelletje. Zeker gezien het aantal "inwoners" dat erbij is gekomen en de economische situatie die aanzienlijk verslechterd is.
Op maandag 7 april 2003 19:05 schreef c4nn1b4l het volgende:[..]
heey ja goed zo.. cijfers van "3" jaar geleden, lekker representatief
quote:MAUHAHAHAHAAAAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Op maandag 7 april 2003 19:01 schreef Fonkmeistah het volgende:
misschien moeten nederlanders gewoon eens wat meer neuken ipv van zeiken en minder voorbehoedsmiddelen gebruiken.
quote:Hoeft niet, maar voor de genoemde groep (die alleen al wegens leeftijd moeilijk aan de bak te krijgen is) zou het best kunnen kloppen. Maar het zegt niets over vrouwen tussen de 20 en 30 bijvoorbeeld.
Op maandag 7 april 2003 19:19 schreef Compressor het volgende:[..]
Mja inderdaad... de situatie is mogelijk nog veel erger dan in voorgaand tabelletje. Zeker gezien het aantal "inwoners" dat erbij is gekomen en de economische situatie die aanzienlijk verslechterd is.
quote:'
Op maandag 7 april 2003 19:25 schreef Ulx het volgende:[..]
Hoeft niet, maar voor de genoemde groep (die alleen al wegens leeftijd moeilijk aan de bak te krijgen is) zou het best kunnen kloppen. Maar het zegt niets over vrouwen tussen de 20 en 30 bijvoorbeeld.
Dus voor het totaalbeeld is genoemd tabelletje volslagen nutteloos.
quote:Ja, en als ik een plaatje tevoorschijn tover waaruit blijkt dat de mannelijke autochtone 25jarige brabander crimineler is dan de gemiddelde 80jarige bewoonster van een willekeurig bejaardentehuis kan ik ook de conclusie trekken dat alle brabanders crimineel zijn.
Op maandag 7 april 2003 19:28 schreef Compressor het volgende:[..]
'
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Dit is wel degelijk een onderdeel van het totaal.
't Is maar hoe je het bekijkt en het is tenslotte een onderdeel van het geheel.
Had je veel allochtonen in je Wiskunde-A klas?
quote:Het is zoals je zelf al zegt, een onderdeel van het totaal. Het is dus niet representatief voor het totaal. Kortom: suggestieve cijfers, misbruik van statistiek.
'
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Dit is wel degelijk een onderdeel van het totaal. Zeker zolang tabellen met cijfers die de voorgaande tabel kunnen weerleggen ontbreken.
quote:Tikorev je zult er misschien van schrikken. Maar ik ben het helemaal met je eens. Nederland is, net als een groot deel van de wereld, schrikbarend vol. Die club van Tien Miljoen vind ik wat overdreven maar dat er serieus naar overbevolking moet worden gekeken, is een redelijk punt.
Op maandag 7 april 2003 17:17 schreef Tikorev het volgende:[..]
Wat is daar nu weer aan te kotsen. Toen de 10 miljoenste Nederlander werd geboren heeft zelfs koningin Beatrix in haar troonrede gezegd dat Nederland te vol was waarop er de jaren erna 500.000 Nederlanders emigreerden.
En nu met 17.000.000 Nederlanders is dat in een keer om te kotsen?
Weer zo'n politiek correcte reflex
Alleen snap ik niet wat het met dit topic te maken heeft. Nederland is namelijk niet vol met allochtonen maar met Nederlanders.
quote:Ik ben niet degene die vreemde dingen over brabanders typt. Of wel?
Op maandag 7 april 2003 19:31 schreef Ulx het volgende:[..]
Ja, en als ik een plaatje tevoorschijn tover waaruit blijkt dat de mannelijke autochtone 25jarige brabander crimineler is dan de gemiddelde 80jarige bewoonster van een willekeurig bejaardentehuis kan ik ook de conclusie trekken dat alle brabanders crimineel zijn.
't Is maar hoe je het bekijkt en het is tenslotte een onderdeel van het geheel.
Had je veel allochtonen in je Wiskunde-A klas?
quote:Negatief. Statistiek heerst. Wereldwijd.
Op maandag 7 april 2003 19:31 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Het is zoals je zelf al zegt, een onderdeel van het totaal. Het is dus niet representatief voor het totaal. Kortom: suggestieve cijfers, misbruik van statistiek.
quote:Kijk naar de cijfers, zo vreemd is mijn conclusie over brabanders niet. Ze zijn stukken crimineler dan de gemiddelde bejaardentehuisklant. Terwijl die veel langer de tijd hebben gehad om crimineel te zijn.
Op maandag 7 april 2003 19:33 schreef Compressor het volgende:[..]
Ik ben niet degene die vreemde dingen over brabanders typt. Of wel?
quote:
Op maandag 7 april 2003 19:35 schreef Ulx het volgende:[..]
Kijk naar de cijfers, zo vreemd is mijn conclusie over brabanders niet. Ze zijn stukken crimineler dan de gemiddelde bejaardentehuisklant. Terwijl die veel langer de tijd hebben gehad om crimineel te zijn.
quote:46,2% van alle statistieken zijn volslagen flauwekul.
Op maandag 7 april 2003 19:33 schreef Compressor het volgende:[..]
Negatief. Statistiek heerst. Wereldwijd.
quote:Het klopt toch? Het is met cijfers te bewijzen.
Op maandag 7 april 2003 19:36 schreef Compressor het volgende:[..]
Je weet het wel leuk te brengen.
quote:40% van de users ook.
Op maandag 7 april 2003 19:36 schreef Ulx het volgende:[..]
46,2% van alle statistieken zijn volslagen flauwekul.
quote:Het tabelletje laat de eerste generatie allochtonen zien. De Turken en Marokkanen die in de jaren 70 werden binnengehaald om in de fabrieken het zware werk te doen dat Nederlanders niet wilden. Onder de zonen en dochters van deze eerste generatie ligt het percentage 'uitkeringstrekkers' een stuk lager...
Op maandag 7 april 2003 19:19 schreef Compressor het volgende:[..]
Mja inderdaad... de situatie is mogelijk nog veel erger dan in voorgaand tabelletje. Zeker gezien het aantal "inwoners" dat erbij is gekomen en de economische situatie die aanzienlijk verslechterd is.
quote:Maar ja, daar hadden we het dus niet over in dit topic. We hadden het over:
Onder de tweede generatie niet-westerse allochtonen bevinden zich aanzienlijk minder uitkeringsontvangers dan onder de eerste generatie. Van de tweede generatie had 8 procent eind 2000 een uitkering, tegen 27 procent van de eerste generatie. Dit verschil is grotendeels toe te schrijven aan de gemiddeld jonge leeftijd van deze groep. Zo is 93 procent van de tweede generatie tussen de 15 en 34 jaar. Bij de eerste generatie niet-westers allochtonen zit de helft in deze leeftijdsgroep.http://www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/algemeen/webmagazine/artikelen/2002/1034k.htm
Aantal 4-11 jarigen, 1996-2020
quote:Nog altijd meer dan de helft niet dus.
Op maandag 7 april 2003 19:36 schreef Ulx het volgende:[..]
46,2% van alle statistieken zijn volslagen flauwekul.
quote:Godzijdank.
Op maandag 7 april 2003 19:38 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het tabelletje laat de eerste generatie allochtonen zien. De Turken en Marokkanen die in de jaren 70 werden binnengehaald om in de fabrieken het zware werk te doen dat Nederlanders niet wilden. Onder de zonen en dochters van deze eerste generatie ligt het percentage 'uitkeringstrekkers' een stuk lager...
[..]
quote:Hey, als je interesse hebt: ik zoek nog een leraar voor bijles wiskunde...
Op maandag 7 april 2003 19:37 schreef Ulx het volgende:[..]
Het klopt toch? Het is met cijfers te bewijzen.
quote:WTF ??? Zijn jullie gek geworden ???
Op maandag 7 april 2003 19:32 schreef SCH het volgende:[..]
Tikorev je zult er misschien van schrikken. Maar ik ben het helemaal met je eens. Nederland is, net als een groot deel van de wereld, schrikbarend vol. Die club van Tien Miljoen vind ik wat overdreven maar dat er serieus naar overbevolking moet worden gekeken, is een redelijk punt.
Alleen snap ik niet wat het met dit topic te maken heeft. Nederland is namelijk niet vol met allochtonen maar met Nederlanders.
Hoe wil je 10 miljoen inwoners realiseren ??? Genocide ?
quote:Hierboven een stuk tekst van deze hersenspoeling !!!
De Stichting De Club Van Tien Miljoen stelt zich ten doel: behoud en verbetering van de kwaliteit van het leven voor alle legale inwoners van Nederland. Zij ziet de voortschrijdende overbevolking mondiaal en in eigen land als de grootste bedreiging van de voedsel- en energievoorziening, het milieu, de werkgelegenheid, de leefbaarheid en de vrije natuur. Ons land wordt steeds voller en de individuele vrijheid meer en meer beperkt. Mede daardoor neemt het aantal uitingen van criminaliteit en agressiviteit toe. Hierdoor ontstaan weer gevoelens van onveiligheid en onzekerheid. Daarom is de hoofddoelstelling van de Stichting: het op termijn terugbrengen van de Nederlandse bevolking tot een verantwoord aantal inwoners van tien miljoen. Als eerste stap in die richting wil zij een breed maatschappelijk bewustwordingsproces op gang brengen.
quote:Als ik reiskostenvergoeding krijg kan er over gepraat worden.
Op maandag 7 april 2003 19:40 schreef Compressor het volgende:[..]
Hey, als je interesse hebt: ik zoek nog een leraar voor bijles wiskunde...
voor de absolute cijfers, ik zal zo nog de bevolkinssamenstelling posten en dan kan iemand die zin heeft de relatieve cijfers uitrekenen.
Het is gewoon bij het CBS te vinden, bron nummer 1 wat mij betreft, niet de Telegraaf of de club van tien miljoen.
quote:eh? Stoppen met neuken?
Op maandag 7 april 2003 19:49 schreef BansheeBoy het volgende:Hoe wil je 10 miljoen inwoners realiseren ???
![]()
quote:Het is toch geen gek idee om de bevolkingsgroei in de gaten te houden? Dat is wel degelijk een probleem.
Op maandag 7 april 2003 19:49 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
WTF ??? Zijn jullie gek geworden ???
Hoe wil je 10 miljoen inwoners realiseren ???
Genocide ?
Het moet alleen niet met de allochtonendiscussie in verband worden gebracht.
quote:En gij moet van waar naar amsterdam komen?
Op maandag 7 april 2003 19:49 schreef Ulx het volgende:[..]
Als ik reiskostenvergoeding krijg kan er over gepraat worden.
quote:Hier dan de absolute cijfers over de bevolkingssamenstelling:
Op maandag 7 april 2003 19:49 schreef Leonardo1504 het volgende:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?TT=2&LA=nl&DM=SLNL&PA=03738hk2&D4=avoor de absolute cijfers, ik zal zo nog de bevolkinssamenstelling posten en dan kan iemand die zin heeft de relatieve cijfers uitrekenen.
Het is gewoon bij het CBS te vinden, bron nummer 1 wat mij betreft, niet de Telegraaf of de club van tien miljoen.
Laten we de Turken er even als voorbeeld uitlichten:
in 2001 waren dat er 319.600
Daarvan hadden er 61.200 een uitkering
Dat is dus 19,1 %
Dat is dus we iets anders dan de 64,1% uit de 'statistieken'van de Telegraaf zoals DennisMoore die presenteert.
Kortom: kappen met het leugenachtige gebruik van statistieken om schijnargumenten te produceren! Statistiek is OK maar je kan er ook verschrikkelijk mee liegen.
Turken:
CBS 19,1%
DennisMoore/Telegraaf 64,1%
Marokkanen:
CBS 18,1%
DennisMoore/Telegraaf 61,7%
Surinamers:
CBS 14,8%
DennisMoore/Telegraaf 33,2%
Antillianen:
CBS 16%
DennisMoore/Telegraaf 24,6%
Zegt veel over de 'bewijsvoering' van enkele posters hier.
Is meteen de volgende post ook weerlegd:
quote:
'
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Dit is wel degelijk een onderdeel van het totaal. Zeker zolang tabellen met cijfers die de voorgaande tabel kunnen weerleggen ontbreken.
quote:De ware aard komt naar boven, eng mannetje...
Op maandag 7 april 2003 19:32 schreef SCH het volgende:[..]
Nederland is namelijk niet vol met allochtonen maar met Nederlanders.
quote:Ik vind mensen met een Nederlandse vlag in hun usericon veel enger...
Op maandag 7 april 2003 20:40 schreef Tikorev het volgende:[..]
De ware aard komt naar boven, eng mannetje...
Of ben ik dan niet nationalistisch genoeg?
quote:Waarom is dat eng, dat is gewoon waar. Wat is er in godsnaam eng aan?
Op maandag 7 april 2003 20:40 schreef Tikorev het volgende:[..]
De ware aard komt naar boven, eng mannetje...
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:57 schreef reem het volgende:[..]
Ik vind mensen met een Nederlandse vlag in hun usericon veel enger...
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:00 schreef SCH het volgende:[..]
Waarom is dat eng, dat is gewoon waar.
quote:Dan niet joh. Wat doe je op een discussieforum als je steeds met je bek vol tanden staat
Op maandag 7 april 2003 21:11 schreef Tikorev het volgende:[..]
quote:Ben je je eigen topic aan het verzieken ?
Op maandag 7 april 2003 21:11 schreef Tikorev het volgende:[..]
quote:Gaap. Hierbij gaat het om het percentage per bevolkingsgroep (oe pas op, je discrimineert). En niet over de percentages van een bepaalde bevolkingsgroep ten opzichte van het totaal. Maar goed, ook uit deze cijfers blijkt weer dat er per "eenheid" van bepaalde bevolkingsgroepen een zeer groot aantal uitkeringstrekkers zijn.
Op maandag 7 april 2003 20:28 schreef Leonardo1504 het volgende:
Hier nog even een vergelijking van de cijfers zoals het CBS die geeft voor 2001, en de suggestieve post van DennisMoore:Turken:
CBS 19,1%
DennisMoore/Telegraaf 64,1%Marokkanen:
CBS 18,1%
DennisMoore/Telegraaf 61,7%Surinamers:
CBS 14,8%
DennisMoore/Telegraaf 33,2%Antillianen:
CBS 16%
DennisMoore/Telegraaf 24,6%Zegt veel over de 'bewijsvoering' van enkele posters hier.
Is meteen de volgende post ook weerlegd:
[..]
quote:Dat betekent dat je het er niet beter op maakt.
Op maandag 7 april 2003 21:12 schreef SCH het volgende:[..]
Dan niet joh. Wat doe je op een discussieforum als je steeds met je bek vol tanden staat
Interpreteren is moeilijk...
quote:Kut op met je gegaap, ik wil best een discussie voeren, maar dan graag op een normale manier. En ik zit zeker niet te wachten op af en toe een kleinerend zwaktebod in de vorm van gegaap oid.
Op maandag 7 april 2003 21:20 schreef Compressor het volgende:[..]
Gaap.
quote:Hoezo wordt er gediscrimineerd?
Hierbij gaat het om het percentage per bevolkingsgroep (oe pas op, je discrimineert).
quote:Die mag je zelf uit de CBS statistieken halen. De linkjes die je nodig hebt staan in een eerdere post van mij.
En niet over de percentages van een bepaalde bevolkingsgroep ten opzichte van het totaal.
quote:Ja, en wat is je conclusie over de oorzaken daarvan?
Maar goed, ook uit deze cijfers blijkt weer dat er per "eenheid" van bepaalde bevolkingsgroepen een zeer groot aantal uitkeringstrekkers zijn.
Ik heb met deze cijfers laten zien dat een bepaald soort Fok! posters gewoon liegt met behulp van statistiek, in dit geval om generaliserende en onjuiste stellingen over allochtonen te onderbouwen. Zonder direct iemand van extreem-rechtse sympathiën te beschuldigen wil ik toch wel opmerkingen dat dit gemanipuleer met cijfers ook heel veel voorkomt op rechts-nationalistische sites, en dat een deel van de 'onderbouwingen' in dit topic ook op die sites terug te vinden is. Schijnonderbouwingen dus. Ik ben niet bang voor een discussie over allochtonen, maar laten we ons dan wel aan objectieve cijfers houden, cijfers die iedereen kan verifieren bij het CBS.
quote:Schelden doe je maar tegen je ouders joh!
Op maandag 7 april 2003 21:32 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Kut op met je gegaap, ik wil best een discussie voeren, maar dan graag op een normale manier. En ik zit zeker niet te wachten op af en toe een kleinerend zwaktebod in de vorm van gegaap oid.
[..]Hoezo wordt er gediscrimineerd?
[..]Die mag je zelf uit de CBS statistieken halen. De linkjes die je nodig hebt staan in een eerdere post van mij.
[..]Ja, en wat is je conclusie over de oorzaken daarvan?
Ik heb met deze cijfers laten zien dat een bepaald soort Fok! posters gewoon liegt met behulp van statistiek, in dit geval om generaliserende en onjuiste stellingen over allochtonen te onderbouwen. Zonder direct iemand van extreem-rechtse sympathiën te beschuldigen wil ik toch wel opmerkingen dat dit gemanipuleer met cijfers ook heel veel voorkomt op rechts-nationalistische sites, en dat een deel van de 'onderbouwingen' in dit topic ook op die sites terug te vinden zijn. Schijnonderbouwingen dus. Ik ben niet bang voor een discussie over allochtonen, maar laten we ons dan wel aan objectieve cijfers houden, cijfers die iedereen kan verifieren bij het CBS.
quote:Ik geloof dat ik een van de weinigen hier ben die nog op een normale manier de discussie probeert te voeren. Jij vindt het nodig om te gaan gapen.
Op maandag 7 april 2003 21:35 schreef Compressor het volgende:[..]
Schelden doe je maar tegen je ouders joh!
En voor de rest ben jij geen discussie waardig.
En oh ja, ik heb prima ouders, daar ga ik niet tegen schelden.
Niet zo op de persoon spelen joh.
quote:Ben je aan de verliezende hand?
Op maandag 7 april 2003 21:35 schreef Compressor het volgende:[..]
Schelden doe je maar tegen je ouders joh!
En voor de rest ben jij geen discussie waardig.
Ik heb het gevolgd en Leonardo is erg serieus met deze discussie bezig, zoekt de gegevens op enz. Probeer hem daar dan op te bestrijden. Ik vind dit echt laag wat je nu doet - hij gaat steeds in op jouw argumenten en op het moment dat hij blijkbaar met zaken op de proppen komt waar je het moeilijk mee hebt, is hij geen discussie meer waardig. Dan draai je de boel toch een beetje om makker.
quote:Komt toch regelrecht uit de Volkskrant. Ook gemanipuleerd?
Op maandag 7 april 2003 21:32 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Zonder direct iemand van extreem-rechtse sympathiën te beschuldigen wil ik toch wel opmerkingen dat dit gemanipuleer met cijfers ook heel veel voorkomt op rechts-nationalistische sites, en dat een deel van de 'onderbouwingen' in dit topic ook op die sites terug te vinden is.
quote:Hij iz vout...
Op maandag 7 april 2003 21:07 schreef Tikorev het volgende:[..]
Het is gewoon de vlag van je land hoor. Dat is meer iets om trots op te zijn dan bang voor.
Dat rood hoort oranje te zijn
quote:Even goed kijken, en hij is inderdaad bijzonder suggestief. Het staafdiagrammetje linksonder gaat voor de goede lezer bijvoorbeeld weer over mannen tussen de 55 en 64 jaar, niet representatief dus.
Op maandag 7 april 2003 21:41 schreef Tikorev het volgende:[..]
Komt toch regelrecht uit de Volkskrant. Ook gemanipuleerd?
Het plaatje rechtsboven is aan de percentages te zien inclusief niet-arbeidsgerelateerde uitkeringen, en klopt dus niet met de kop '...maar vinden slecht werk...' die er boven staat.
Bovendien zijn in deze cijfers zo te zien ook de vluchtelingen opgenomen die nog maar heel kort in Nederland wonen, en die dus nog niet zo heel lang naar werk hebben kunnen zoeken. Ik ben heel benieuwd hoe deze cijfers er uit zien als je de natuurlijke werklossheid er uit haalt en dus alleen kijkt naar de structurele werkloosheid (ik ben niet de eerste die dat verzint). Punt is natuurlijk wel dat niet-westerse allochtonen vaker een uitkering hebben dan autochtonen (westerse allochtonen overigens ook), maar de cijfers zijn niet zo dramatisch als sommigen willen doen geloven. Ik blijf bij mijn standpunt dat er een groot verschil zit tussen het eerder gesuggereerde percentage van 64,1% en het werkelijke percentage van 19,1% zoals het werkelijk is voor bijv. de Turken.
Het grafiekje rechtsonder kan ik niets over zeggen.
Het taartdiagram linksboven is ook niet veelzeggend, omdat hier alleen immigratie, en niet emigratie in is opgenomen. Netto getallen zie je dus niet.
Ik kan alleen maar zeggen dat de Volkskrant prutswerk heeft afgeleverd.
quote:Zürich, Zwitserland
Op maandag 7 april 2003 19:56 schreef Compressor het volgende:[..]
En gij moet van waar naar amsterdam komen?
quote:Nee het zijn aapjes die op vier handen lopen! En een taal uitspreken waar mijn dochter/zoon geen hol van snapt
Op maandag 7 april 2003 22:32 schreef IlyZa het volgende:
Eng he al die buitenlanders, ik zou gaan huilen als ik jullie was
strax komt mijn kind nog met veel buitenlanders in de klas
oo ja erg ....want dat zijn geen kinderen met handjes en voetjes.
Wat kan je er aan doen? Juist, alleen stemmen op een eventuele nationalistische partij. Voor de rest kan je niks..
Dus ja.. ik weet het ook niet. Ik zeg, het zijn ook mensen, weliswaar mensen die zich ernstig vasthouden aan hun geloof en er hun leven voor willen geven, maar geef ze een kans, verneuken ze het, dan is een burgeroorlog niet onwaarschijnlijk.
Maar goed we zien wel, ik denk dat het allemaal wel los zal lopen, letterlijk en figuurlijk en dat het hele systeem naar de donder gaat, bende oorlogen, religieuze conflicten en ga zo maar door.
quote:Het ergste vindt ik nog dat je dit waarschijnlijk niet eens ironisch bedoelt.
Op maandag 7 april 2003 22:37 schreef NordCore het volgende:[..]
Nee het zijn aapjes die op vier handen lopen! En een taal uitspreken waar mijn dochter/zoon geen hol van snapt
quote:Exactemento - en die ook denken dat ALLES hier van hunzelf is. Omdat hun wiegje hier stond. Da's een hele prestatie namelijk.
Op maandag 7 april 2003 22:47 schreef IlyZa het volgende:
idd
Sommige mensen zijn echt TE trots dat ze TOEVALLIG in Nederland geboren zijn
Zolang die 1/3e zich gewoon gedraagt zoals dat hoort, dan heb ik er geen problemen mee.
Ik zou het ook rot vinden als mijn kind in een klas vol met Nederlandse jongeren kwam waarvan een groot deel associaal was, dus dan lijkt het mij logisch dat ik het ook erg vind als mijn kind in een klas komt met 1/3e personen, waarvan ik zelf heb ervaren dat het over het algemeen ernstig associale mensen en in het ergste geval zelfs criminele mensen zijn.
quote:En dat is gewoon niet waar. En kom nu niet weer met cijfers aan dat relatief veel criminaliteit uit allochtone hoek komt, want dat is nog steeds niet hetzelfde als zeggen dat veel allochtonen crimineel zijn. Een kleine minderheid van de allochtonen zorgt voor relatief veel rotzooi, maar verreweg de meeste allochtonen zijn niet crimineel of asociaal.
Op maandag 7 april 2003 23:05 schreef GoodspeeD het volgende:
Gaat niet om het feit of 1/3e allochtoon is of niet. Feit is dat de kans groot is dat die 1/3e dan ook grotendeels crimineel of in ieder geval aardig associaal is, zoals dat nu ook het geval is.
quote:Jouw stelling is dus dat bijna allochtone kinderen asociaal of cirmineel zijn?
Gaat niet om het feit of 1/3e allochtoon is of niet. Feit is dat de kans groot is dat die 1/3e dan ook grotendeels crimineel of in ieder geval aardig associaal is, zoals dat nu ook het geval is.Zolang die 1/3e zich gewoon gedraagt zoals dat hoort, dan heb ik er geen problemen mee.
Ik zou het ook rot vinden als mijn kind in een klas vol met Nederlandse jongeren kwam waarvan een groot deel associaal was, dus dan lijkt het mij logisch dat ik het ook erg vind als mijn kind in een klas komt met 1/3e personen, waarvan ik zelf heb ervaren dat het over het algemeen ernstig associale mensen en in het ergste geval zelfs criminele mensen zijn.
Van welke planeet komt U?
quote:Wat is je bron? Het lijkt me een vrij ernstige bewering dat een groot deel van de allochtone jeugd asociaal of crimineel is. Inderdaad: een groot deel van de gevangenisbevolking bestaat uit allochtonen, maar dat betekent niet dat een groot deel van de allochtonen crimineel is.
Gaat niet om het feit of 1/3e allochtoon is of niet. Feit is dat de kans groot is dat die 1/3e dan ook grotendeels crimineel of in ieder geval aardig associaal is, zoals dat nu ook het geval is.
quote:Misschien wel mensen die op democratische wijze de sharia willen invoeren. (AEL). Het wordt zo langzamerhand gewoon aftellen tot het hun lukt. En dat maakt jou niets uit?
Op maandag 7 april 2003 22:55 schreef TheMarco het volgende:
Het maakt mij echt geen kont uit wat voor mensen hier in 2020 rondlopen. Zolang ze zich gedragen vind ik alles best.
quote:Het is tegen beter weten in, maar ik hoop het ook; Discriminatie van autochtonen neemt toe
Hoop trouwens niet dat er in 2020 1 op de 3 leerlingen rascistisch is. Dat lijkt me veel erger.
quote:Volgens mij kun je daar niet blij en trots genoeg om zijn.
Op maandag 7 april 2003 22:47 schreef IlyZa het volgende:
Sommige mensen zijn echt TE trots dat ze TOEVALLIG in Nederland geboren zijn
quote:Blij ja, maar waarom zou je er trots op moeten zijn? Heb je er soms iets voor gedaan?
Op maandag 7 april 2003 23:26 schreef Tikorev het volgende:
Volgens mij kun je daar niet blij en trots genoeg om zijn.
quote:Moet dat dan. Je kan toch ook best trots op je ouders zijn terwijl je die ook maar toevallig hebt.
Op maandag 7 april 2003 23:26 schreef Farzin het volgende:[..]
Blij ja, maar waarom zou je er trots op moeten zijn? Heb je er soms iets voor gedaan?
code:Ow ow wat moeten we nu bang worden, het aantal niet westerse allochtonen, waarvoor hier nogal wat mensen allergisch zijn, neemt van 13% naar 18% toe....2003 2020
autoch.. 1235 80% 1100 72%
w..all.. 100 7% 150 10%
nwall.. 200 13% 280 18%
tot..... 1535 1530
welterusten ontruststokers...
quote:Mwah als je ouders zeg 8 maanden over geitenpaadjes hebben gewandelt om in het Westen te komen om jou een leve in het Westen te geven mag je daar best trots op zijn
Op maandag 7 april 2003 23:26 schreef Farzin het volgende:
Blij ja, maar waarom zou je er trots op moeten zijn? Heb je er soms iets voor gedaan?
quote:Idd, die zitten verstopt in hun tenten burka's.
Op maandag 7 april 2003 22:32 schreef IlyZa het volgende:
Eng he al die buitenlanders, ik zou gaan huilen als ik jullie was
strax komt mijn kind nog met veel buitenlanders in de klas
oo ja erg ....want dat zijn geen kinderen met handjes en voetjes.
quote:Ik zie niet in waarom je daar trots op zou moeten zijn. Blij zijn, prima, maar trots?
Op maandag 7 april 2003 23:29 schreef BAZZA het volgende:
Mwah als je ouders zeg 8 maanden over geitenpaadjes hebben gewandelt om in het Westen te komen om jou een leve in het Westen te geven mag je daar best trots op zijn
quote:Maar dat is wel erg off-topic.
trots1 (de ~ (m.))1 gevoel dat men meer is dan anderen => hoogmoed, hovaardij
2 het zelfgevoel dat het volbrengen van iets groots of het bezit van iets moois enz. geeft
3 persoon of zaak waarop men trots is
trots2 (bn.)1 vervuld met een gevoel van eigen grootsheid => fier, met opgeheven hoofd
2 [pej.] hoogmoedig
3 voldaan over zichzelf => tevreden
4 (van zaken) indrukwekkend
quote:Omdat het een aardige prestatie is van de familie
Op maandag 7 april 2003 23:34 schreef Farzin het volgende:
Ik zie niet in waarom je daar trots op zou moeten zijn. Blij zijn, prima, maar trots?Maar dat is wel erg off-topic.
quote:Klopt. Het is dan ook heel terecht dat je daar erg blij mee bent. Maar trots?
Op maandag 7 april 2003 23:36 schreef BAZZA het volgende:
Omdat het een aardige prestatie is van de familie
quote:Mwa, jij bent bijvoorbeeld toch ook trots op je opa als die iets goeds gepresteerd heeft? Ook al heb je daar zelf niets voor gedaan.
Op maandag 7 april 2003 23:38 schreef Farzin het volgende:[..]
Klopt. Het is dan ook heel terecht dat je daar erg blij mee bent. Maar trots?
quote:Ik wel
Op maandag 7 april 2003 23:39 schreef KaAzKoP_ het volgende:Mwa, jij bent bijvoorbeeld toch ook trots op je opa als die iets goeds gepresteerd heeft? Ook al heb je daar zelf niets voor gedaan.
quote:Ik neem terug wat ik eerder gezegd heb: je kunt er bijvoorbeeld trots op zijn als je opa in het verzet heeft gezeten, omdat je een bepaalde binding met hem hebt. Maar trots zijn dat je in een vrij en democratisch land als Nederland geboren bent, vind ik weer te ver gaan. Of trots zijn op je land.
Op maandag 7 april 2003 23:39 schreef KaAzKoP_ het volgende:
Mwa, jij bent bijvoorbeeld toch ook trots op je opa als die iets goeds gepresteerd heeft? Ook al heb je daar zelf niets voor gedaan.
Dat is echter wel erg off-topic, ik stel voor dat we het weer gaan hebben over de situatie in 2020.
quote:Niet te hard zeggen, dan ben je een racist
Op maandag 7 april 2003 23:41 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ik wel
quote:Trots zijn op je land vind ik ook wel kunnen hoor, dat is eigenlijk ongeveer hetzelfde als trots zijn op je opa die goede prestaties heeft.
Op maandag 7 april 2003 23:42 schreef Farzin het volgende:[..]
Ik neem terug wat ik eerder gezegd heb: je kunt er bijvoorbeeld trots op zijn als je opa in het verzet heeft gezeten, omdat je een bepaalde binding met hem hebt. Maar trots zijn dat je in een vrij en democratisch land als Nederland geboren bent, vind ik weer te ver gaan. Of trots zijn op je land.
Dat is echter wel erg off-topic, ik stel voor dat we het weer gaan hebben over de situatie in 2020.
quote:Zeker als je Nederland vergelijkt met 95% van de andere landen. Snap niet wat daar fout aan is.
trots1 (de ~ (m.))
1 gevoel dat men meer is dan anderen => hoogmoed, hovaardij
2 het zelfgevoel dat het volbrengen van iets groots of het bezit van iets moois enz. geeft
3 persoon of zaak waarop men trots is
trots2 (bn.)1 vervuld met een gevoel van eigen grootsheid => fier, met opgeheven hoofd
2 [pej.] hoogmoedig
3 voldaan over zichzelf => tevreden
4 (van zaken) indrukwekkend
Bovendien is dat gevoel toch niet speciaal voor autochtonen gereserveerd (behalve in Nederland). De meerderheid van de Britse allochtonen heeft zelfs Britse nationalistische gevoelens. Dan ga je als gemiddelde Brit die mensen toch sneller als een verrijking en als een van jezelf zien dan als een bedreiging.
Helaas is dat door links "integratie-beleid" van "vooral je eigen buitenlandse identiteit behouden" hier in Nederland niet mogelijk en zal het multiculturele paradijs nooit ontstaan.
Hier heb je ondertussen al derde generatie Marokkanen die zich 100% Marokkaan voelen en niets van Nederland, de Nederlandse cultuur of Nederlanders moeten hebben.
Zonder een gedeelde nationale identiteit (met gevoel en niet alleen op papier) krijg je nooit een echte samenleving waar de mensen ook onderling solidair zijn. Dat is het wachten totdat de boel explodeerd.
quote:Niet gaan overdrijven. Jouw bewering is ongefundeerd en niet onderbouwd. Racisme is iets heel anders dan "trots zijn op je land".
Op maandag 7 april 2003 23:42 schreef KaAzKoP_ het volgende:
Niet te hard zeggen, dan ben je een racist.
quote:Ik probeerde eigenlijk jouw woorden alvast uit je mond te nemen, maar ik zie dat je geleerd hebt van je ban
Op maandag 7 april 2003 23:44 schreef Farzin het volgende:[..]
Niet gaan overdrijven. Jouw bewering is ongefundeerd en niet onderbouwd. Racisme is iets heel anders dan "trots zijn op je land".
quote:Dat vind ik ook niet zo vreemd. Als je "Marokkaan" wordt genoemd en scheef wordt aangekeken op straat, dan vind ik het ook niet gek als zij zich geen Nederlander voelen. Sterker nog: als er een gekleurde medeburger is die zich wčl Nederlands voelt, dan zal hij waarschijnlijk opmerkingen als "Jij bent helemaal geen Nederlander" te horen krijgen. En dan heb ik het niet over jou. Misschien vind jij wel dat integratie genoeg is om "erbij te horen". Maar een hoop andere mensen gaan puur op de huidskleur af.
Op maandag 7 april 2003 23:44 schreef Tikorev het volgende:
Hier heb je ondertussen al derde generatie Marokkanen die zich 100% Marokkaan voelen en niets van Nederland, de Nederlandse cultuur of Nederlanders moeten hebben.
quote:Wat heeft dat er precies mee te maken? Ik noem andere mensen nooit zonder reden racist, hoor. En ik ben ook niet van mening veranderd. Je kunt prima trots zijn op je eigen land, zonder racistisch te zijn. Dat ik het er niet mee eens ben, is een andere zaak, maar absoluut niet relevant.
Op maandag 7 april 2003 23:46 schreef KaAzKoP_ het volgende:
Ik probeerde eigenlijk jouw woorden alvast uit je mond te nemen, maar ik zie dat je geleerd hebt van je ban. Positief bedoelt!
quote:Ik vind het al heel wat dat je toegeeft dat het probleem bestaat
Op maandag 7 april 2003 23:48 schreef Farzin het volgende:[..]
Dat vind ik ook niet zo vreemd. Als je "Marokkaan" wordt genoemd en scheef wordt aangekeken op straat, dan vind ik het ook niet gek als zij zich geen Nederlander voelen. Sterker nog: als er een gekleurde medeburger is die zich wčl Nederlands voelt, dan zal hij waarschijnlijk opmerkingen als "Jij bent helemaal geen Nederlander" te horen krijgen. En dan heb ik het niet over jou. Misschien vind jij wel dat integratie genoeg is om "erbij te horen".
Ook al ben ik niet met je eens dat het weer aan de Nederlander ligt (tientallen jaren hebben Nederlanders er volledig voor open gestaan en pas sinds een aantal jaren beginnen mensen er genoeg van te krijgen), doet het er niet toe hoe het komt.
Het is nu eenmaal zo en zal echt niet meer anders worden. Het zal zelfs alleen maar slechter worden omdat er aan beide zijden extremistische elementen aan het ontstaan zijn die elkaar in de toekomst alleen maar zullen versterken.
Ik denk dat de multiculturele samenleving een paar jaar geleden zijn hoogtepunt heeft gehad en dat het nu heel snel achteruit zal gaan. Het wordt tijd dat de regering dat ook eens in gaat zien, en eens verstandig gaat handelen.
quote:Open gestaan voor wat? De regering liet ze allemaal op 1 plek in de stad wonen. (bijv bijlmer amsterdam en dan heb ik het over 30 jaar geleden). Goh sta je er lekker voor open, gooi ze maar op 1 hoop hebben wij geen last ervan.
Op maandag 7 april 2003 23:54 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ik vind het al heel wat dat je toegeeft dat het probleem bestaat
Ook al ben ik niet met je eens dat het weer aan de Nederlander ligt (tientallen jaren hebben Nederlanders er volledig voor open gestaan en pas sinds een aantal jaren beginnen mensen er genoeg van te krijgen), doet het er niet toe hoe het komt.
Het is nu eenmaal zo en zal echt niet meer anders worden. Het zal zelfs alleen maar slechter worden omdat er aan beide zijden extremistische elementen aan het ontstaan zijn die elkaar in de toekomst alleen maar zullen versterken.
Ik denk dat de multiculturele samenleving een paar jaar geleden zijn hoogtepunt heeft gehad en dat het nu heel snel achteruit zal gaan. Het wordt tijd dat de regering dat ook eens in gaat zien, en eens verstandig gaat handelen.
quote:Dat heb ik nooit ontkend, hoor.
Op maandag 7 april 2003 23:54 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het al heel wat dat je toegeeft dat het probleem bestaat
quote:Ik zeg niet dat het aan "de Nederlander" ligt, hoor. Het ligt aan alle partijen: de gastarbeiders, de Nederlanders en de Nederlandse regering. Jarenlang was het integratiebeleid veel te slap, hierdoor zijn vele honderdduizenden mensen niet op de hoogte van de Nederlandse normen en waarden.
Als voorbeeld neem ik El-Moumni: deze homofoob had het idee dat Nederland een rijk land is, waar hij alles mag zeggen wat hij in zijn eigen land ook mag. De Nederlandse normen en waarden zijn veel verder ontwikkeld dan die van de islamitische landen. Hier is het bijvoorbeeld normaal dat je andere mensen niet beoordeelt op geloof, geaardheid, huidskleur, en andere niet ter zake doende kenmerken.
Ook is het een groot probleem dat velen de Nederlandse taal niet beheersen. Hierdoor hebben ze minder kansen op de arbeidsmarkt. Gevolg daarvan is dat er veel werklozen zijn onder de allochtonen, en dat zij het idee krijgen dat ze worden gediscrimineerd door de werkgevers, omdat ze niet aan werk kunnen komen. Nog een gevolg hiervan is dat sommige werklozen het criminele pad opgaan. Dit is allemaal de schuld van de Nederlandse regering (waarmee ik de allochtonen niet wil vrijpleiten).
quote:Dat vrees ik ook, ja.
quote:Ik denk dat er hierna een periode van relatieve rust zal komen. Mensen hadden jarenlang het idee dat ze niet mochten discrimineren, en nu het mag, zijn ze nogal 'overactief'. Maar het probleem zal zichzelf oplossen, dit kan nooit eeuwig duren.
quote:Welke cultuur? Klompen,kaas,tulpen en molens? Kan iemand mij uitleggen wat de nederlandse cultuur is.
Op maandag 7 april 2003 23:57 schreef dimitri het volgende:
iok denk dat iedere nederlander wel blij mag zijn dat hij hier is geboren, maar om dan ook een vlag als usericon te nemen... dan laat je jezelf toch een beetje kennen. en iemand als nordcore neem ik al helemaal niet serieus te nemen, want die heeft als slogan een forum van extreemrechtse brabantse boeren. dan toch maar liever gewoon een nl-vlag.
ontopic: aangezien ik nu in amerika zit, is misschien een vergelijking gepast. in amerika zal over enkele jaren spaans de meestgesproken taal zijn. hier komt de so-called amerikaanse cultuur helemaal niet in het geding. in amerika ziet men dit niet als bedreiging, omdat ze weten dat amerika gewoon amerika blijft. alleen in nederland denken sommigen dat die boze allochtonen nederland komen binnenstormen en dat iedereen de koran uit z'n hoofd moet gaan leren. mensen met zulke paranoide ideeen moeten eens flink gaan nadenken waarom zo denken dat "hun cultuur" (alsof zulke mensen ook maar IETS bijgedragen hebben aan 'onze' cultuur) op het spel staat. is het misschien zo dat deze mensen sowieso al xenofoob waren en het onze-cultuur argument als legitiem beschouwen zodat ze niet meer hoeven te zeggen dat ze gewoon niet naast ali of hassan willen wonen, zonder dat ze zelf de reden daarvoor weten??
quote:En op 30 april wordt Nederland ook plots racistisch
Op maandag 7 april 2003 23:57 schreef dimitri het volgende:
maar om dan ook een vlag als usericon te nemen... dan laat je jezelf toch een beetje kennen.
quote:Daar in Amerika wordt je wel duidelijk gemaakt dat je in Amerika zit. Ik denk dat de gemiddelde Spaanstalige Amerikaan zich een trotse Amerikaan voelt die bij het minst of geringste evenement met de Amerikaanse vlag zit te zwaaien.
hier komt de so-called amerikaanse cultuur helemaal niet in het geding. in amerika ziet men dit niet als bedreiging, omdat ze weten dat amerika gewoon amerika blijft.
quote:Idd, met het geweer in de rug werden ze o.a. in onze hoofdstad (hart van het land) geplaatst. Helemaal achteraf, weg van de mensen
Op maandag 7 april 2003 23:59 schreef slimmeman het volgende:[..]
Open gestaan voor wat? De regering liet ze allemaal op 1 plek in de stad wonen.
Dat het nu zo eenzijdig is komt meer omdat de Nederlanders daarna wegtrokken omdat de multikul een ramp was voor veel mensen (ook allochtonen).
quote:Jij weet toch wel hoe Amerika is ontstaan hoop ik? Eigenlijk net zoals alle landen, maar dan 400 jaar geleden.
Op dinsdag 8 april 2003 00:07 schreef Tikorev het volgende:[..]
En op 30 april wordt Nederland ook plots racistisch
![]()
Ik vind het beangstigend dat er mensen zijn die de vlag van hun land als extremistisch symbool zien.
[..]Daar in Amerika wordt je wel duidelijk gemaakt dat je in Amerika zit. Ik denk dat de gemiddelde Spaanstalige Amerikaan zich een trotse Amerikaan voelt die bij het minst of geringste evenement met de Amerikaanse vlag zit te zwaaien.
Als je daar bijvoorbeeld bij een sportwedstrijd zit en je ziet als Amerikaan een allochtoon naast je vol trots het Amerikaanse volkslied meezingen zie je die mensen eerder als een van jezelf, offtewel een verrijking voor je land.
Als dat in Nederland het geval zou zijn zou ik er waarschijnlijk zelfs voor pleiten om immigratie te stimuleren.
Maar helaas stond de multikul hier onderleiding van links en was elke uiting van de Nederlandse identiteit fout en racistisch waardoor allochtonen veelal als "concurrent" worden gezien i.p.v. als "collega".
quote:Oow ja dat was het, alles weggetrokken. In de jaren 70 stond 60% van alle flats leeg, niemand wilde er wonen. Maar dat wist jij vast wel
Op dinsdag 8 april 2003 00:11 schreef Tikorev het volgende:[..]
Idd, met het geweer in de rug werden ze o.a. in onze hoofdstad (hart van het land) geplaatst. Helemaal achteraf, weg van de mensen
Dat het nu zo eenzijdig is komt meer omdat de Nederlanders daarna wegtrokken omdat de multikul een ramp was voor veel mensen (ook allochtonen).
quote:Volkomen mee eens (best wel een eng idee)
Op dinsdag 8 april 2003 00:02 schreef Farzin het volgende:Het ligt aan alle partijen: de gastarbeiders, de Nederlanders en de Nederlandse regering. Jarenlang was het integratiebeleid veel te slap, hierdoor zijn vele honderdduizenden mensen niet op de hoogte van de Nederlandse normen en waarden.
quote:Iedereen vond El-Moumni ("Europeanen zijn lager dan varkens en honden") asociaal (behalve 10.000 Marokkaanse jongeren die een steunpatitie voor hem hebben ondertekend), maar toch is hij niet veroordeeld.
Als voorbeeld neem ik El-Moumni: deze homofoob had het idee dat Nederland een rijk land is, waar hij alles mag zeggen wat hij in zijn eigen land ook mag.
quote:Dat lijkt mij veel te beperkt. Ik denk dat geloof en cultuur veel grotere obstakels zijn. Zie bijvoorbeeld de derde generatie allochtonen die bijna allemaal goed Nederlands praten. De problemen met hun zijn veel groter dan bij de tweede generatie. En die van de tweede generatie waren groter dan bij de eerste.
Ook is het een groot probleem dat velen de Nederlandse taal niet beheersen. Hierdoor hebben ze minder kansen op de arbeidsmarkt. Gevolg daarvan is dat er veel werklozen zijn onder de allochtonen, en dat zij het idee krijgen dat ze worden gediscrimineerd door de werkgevers, omdat ze niet aan werk kunnen komen. Nog een gevolg hiervan is dat sommige werklozen het criminele pad opgaan. Dit is allemaal de schuld van de Nederlandse regering (waarmee ik de allochtonen niet wil vrijpleiten).
quote:Ja, daar emigreerden mensen heen die "met behoud van eigen identiteit en cultuur" daar gingen wonen. Ik hoef jou toch zeker niet te vertellen hoe het met de Indianen is afgelopen.
Op dinsdag 8 april 2003 00:11 schreef slimmeman het volgende:[..]
Jij weet toch wel hoe Amerika is ontstaan hoop ik?
quote:In de jaren 90 begonnen de Nederlanders vooral weg te trekken.
Op dinsdag 8 april 2003 00:13 schreef slimmeman het volgende:[..]
Oow ja dat was het, alles weggetrokken. In de jaren 70 stond 60% van alle flats leeg, niemand wilde er wonen. Maar dat wist jij vast wel
quote:geinig
Op dinsdag 8 april 2003 00:20 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ja, daar emigreerden mensen heen die "met behoud van eigen identiteit en cultuur" daar gingen wonen.
quote:je punt is?
Ja, daar emigreerden mensen heen die "met behoud van eigen identiteit en cultuur" daar gingen wonen. Ik hoef jou toch zeker niet te vertellen hoe het met de Indianen is afgelopen.
quote:Klopt. Maar bekijk het eens van de positieve kant: 10.000 Marokkanen hebben die steunpetitie misschien ondertekend, maar 430.000 Marokkanen hebben dat niet gedaan. En die 10.000... tsja... die zijn gewoon hartstikke gek.
Op dinsdag 8 april 2003 00:18 schreef Tikorev het volgende:
Iedereen vond El-Moumni ("Europeanen zijn lager dan varkens en honden") asociaal (behalve 10.000 Marokkaanse jongeren die een steunpatitie voor hem hebben ondertekend),
quote:Ik vind het ook onterecht dat El-Moumni niet is veroordeeld. Maar jij stond toch altijd voor vrijheid van meningsuiting in een democratie, en vond dat belangrijker dan artikel 1 van de Grondwet? Begrijp me niet verkeerd, dit is geen verwijt, maar meestal zeg jij dat discriminatie onder de vrijheid van meningsuiting valt. En nu zijn antidiscriminatiewetten opeens noodzakelijk om de multikul tot een goed einde (
maar toch is hij niet veroordeeld.
Ook een reden waarom ik geen vertrouwen heb dat de regering in staat is de multikul tot een goed einde te brengen.
quote:Ik denk dat er veel problemen zijn met de derdegeneratie, omdat zij vast komen te zitten tussen de strenge Marokkaanse islamitische cultuur, en de vrijheid die ze in Nederland hebben. Vaak voelen ze zich ook (helaas) in een hoekje geduwd, waardoor ze zich juist gaan hechten aan hun geloof, zonder precies te weten wat dat is. Bijvoorbeeld: de Marokkanen die enkele dagen geleden in het NOS Journaal zeiden dat ze wilden sterven voor de Jihad, terwijl ze softdrugs aan het gebruiken waren (in de Koran staat dat dat verboden is).
Dat lijkt mij veel te beperkt. Ik denk dat geloof en cultuur veel grotere obstakels zijn. Zie bijvoorbeeld de derde generatie allochtonen die bijna allemaal goed Nederlands praten. De problemen met hun zijn veel groter dan bij de tweede generatie. En die van de tweede generatie waren groter dan bij de eerste.
Maar goed: ik zou graag jouw oplossing voor deze problemen willen horen.
quote:Ah ja, want daar woonde er veel van...en toen die wegtrokken werd het een te grote puinhoop, want de Nederlanders "controleerde" de boel. Eenmaal weg, liep alles uit de hand.
Op dinsdag 8 april 2003 00:21 schreef Tikorev het volgende:[..]
In de jaren 90 begonnen de Nederlanders vooral weg te trekken.
quote:De Amerikaanse cultuur bevat maar weinig elementen van de indianen cultuur
Op dinsdag 8 april 2003 00:27 schreef slimmeman het volgende:[..]
je punt is?
Dat ze hun eigen cultuur hebben behouden en naar dat land zijn gegaan? En nu hun eigen cultuur hebben gecreerd door alles een beetje te mengen?
quote:Dat gebeurt nou juist niet. Hier ontstaan allerlei eilandjes met monoculturen. Dat is misschien multicultureel, maar geen multiculturele samenleving.
In nederland is zelfde aan de gang, mensen trekken hier heen met hun eigen cultuur. Alles samen vormt een cultuur namelijk een ... multicultuur of hoe je het ook wil noemen.
Er moet gewoon een gezamelijke identiteit zijn om te kunnen samenleven. Zo onderscheiden volken zich, en zo zijn landen ontstaan (dat heeft dus niets met huidskleur te maken maar meer met cultuur).
Als ze in de steden al in de meerderheid zijn straks dan sta ik niet versteld dat ze dingen gaan opeisen. "Ze nemen het huis over zonder dat wij het willen"
Nee, laten we nog maar 20 jaar lang links knuffelend beleid gaan invoeren onder het motto van "we schuiven het wel ff naar de toekomst"
quote:Waarom niet? De christenen hebben toch ook eigen omroepen (EO, KRO)?
Op dinsdag 8 april 2003 00:34 schreef toxi het volgende:
Hoe lang duurt het voordat moslims hun eigen staatstv gaan claimen?
quote:Poging om het maar weer in de extremistische hoek te drukken? Beetje jammer
Op dinsdag 8 april 2003 00:29 schreef slimmeman het volgende:[..]
Eenmaal weg, liep alles uit de hand.
Zoiets toch?
Ik heb duidelijk gezegd dat de multikul zowel voor autochtoon als allochtoon een ramp was. Nederlanders maken ook deel uit van de multicul
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 00:36 schreef Farzin het volgende:[..]
Waarom niet? De christenen hebben toch ook eigen omroepen (EO, KRO)?
Ja maar christenen horen bij de Nederlandse cultuur. Niet iedereen zit raar op te kijken als ze pastoor of kerk zien. Christelijk geloof is een onderdeel wat bij Nederland hoort. Nederland is een chirstelijk land, net zo simpel dat we de klompen hebben.
maar ik had het over staatstv, dus 24 u/dag Arabische/Islamitische meuk laten uitzenden...
quote:Jij verstaat onder allochtoon alleen moslim, knap van je hoor.
Op dinsdag 8 april 2003 00:34 schreef toxi het volgende:
Dit is een slechte zaak maar was te verwachten. Iedereen wil z'n eigen cultuur en geloof behouden en dit zal steeds meer spanningen in de samenleving opleveren. Hoe lang duurt het voordat moslims hun eigen staatstv gaan claimen? Hoe lang duurt het voordat moslims, de Arabische taal officieel wilt laten invoeren op basisscholen en middelbare scholen? Hoe lang gaat het duren dat moslims hun eigen islamitische rechtbanken en scholen op grote schalen ?Als ze in de steden al in de meerderheid zijn straks dan sta ik niet versteld dat ze dingen gaan opeisen. "Ze nemen het huis over zonder dat wij het willen"
Nee, laten we nog maar 20 jaar lang links knuffelend beleid gaan invoeren onder het motto van "we schuiven het wel ff naar de toekomst"
quote:Waarom horen christenen wel bij de Nederlandse cultuur, en moslims niet? Voor het jaar nul waren er ook niet veel christenen in Nederland, hoor.
Op dinsdag 8 april 2003 00:40 schreef toxi het volgende:
Ja maar christenen horen bij de Nederlandse cultuur. Niet iedereen zit raar op te kijken als ze pastoor of kerk zien. Christelijk geloof is een onderdeel wat bij Nederland hoort. Nederland is een chirstelijk land, net zo simpel dat we de klompen hebben.
quote:Yeah right.
maar ik had het over staatstv, dus 24 u/dag Arabische/Islamitische meuk laten uitzenden...
quote:Nee, maar een dikke meerderheid wel. Sorry, ik had het er even bij moeten vertellen? kusje?
Op dinsdag 8 april 2003 00:41 schreef slimmeman het volgende:[..]
Jij verstaat onder allochtoon alleen moslim, knap van je hoor.
Ook als zijn ze Arabisch en zijn ze niet specifiek moslim, dan zijn ze niet specifiek anti-Islam lijkt me zo.
quote:Oww ja want moslims kijken alleen naar staatstv...weet niet waar jij je info haalt.
Op dinsdag 8 april 2003 00:40 schreef toxi het volgende:[..]
En sinds wanneer is nederland christelijk land?
quote:Zucht, Nederland is een christelijk land. Is opgebouwd en rijk gemaakt door christenen. Voor het jaar 0 bestond Nederland uit wat eilandjes, wie weet...
Op dinsdag 8 april 2003 00:42 schreef Farzin het volgende:Waarom horen christenen wel bij de Nederlandse cultuur, en moslims niet? Voor het jaar nul waren er ook niet veel christenen in Nederland, hoor.
quote:dat zal jij niet erg vinden over 2020...
Yeah right.
quote:Klopt, en nu zijn er ook moslims. Niets mis mee, toch?
Op dinsdag 8 april 2003 00:47 schreef toxi het volgende:
Zucht, Nederland is een christelijk land. Is opgebouwd en rijk gemaakt door christenen. Voor het jaar 0 bestond Nederland uit wat eilandjes, wie weet...
quote:
dat zal jij niet erg vinden over 2020...
quote:Dikke meerderheid...bewijs?
Op dinsdag 8 april 2003 00:44 schreef toxi het volgende:[..]
Nee, maar een dikke meerderheid wel. Sorry, ik had het er even bij moeten vertellen? kusje?
Ook als zijn ze Arabisch en zijn ze niet specifiek moslim, dan zijn ze niet specifiek anti-Islam lijkt me zo.
quote:Moslims zorgen nu voor heel veel problemen in de maatschappij en het wordt alleen maar erger. Aan de stats kan je dat wel zien
Op dinsdag 8 april 2003 00:47 schreef Farzin het volgende:Klopt, en nu zijn er ook moslims. Niets mis mee, toch?
quote:Het ging om 10.000 Marokkaanse jongeren. Vanuitgaande dat niet alle Marokkanen die ElMoumni steunden ook werkelijk getekend hebben vind ik het schrikbarend veel.
Op dinsdag 8 april 2003 00:28 schreef Farzin het volgende:[..]
Klopt. Maar bekijk het eens van de positieve kant: 10.000 Marokkanen hebben die steunpetitie misschien ondertekend, maar 430.000 Marokkanen hebben dat niet gedaan. En die 10.000... tsja... die zijn gewoon hartstikke gek.
quote:Discriminatie heb ik nog nooit goed gepraat.
Ik vind het ook onterecht dat El-Moumni niet is veroordeeld. Maar jij stond toch altijd voor vrijheid van meningsuiting in een democratie, en vond dat belangrijker dan artikel 1 van de Grondwet? Begrijp me niet verkeerd, dit is geen verwijt, maar meestal zeg jij dat discriminatie onder de vrijheid van meningsuiting valt. En nu zijn antidiscriminatiewetten opeens noodzakelijk om de multikul tot een goed einde () te brengen?
quote:Het heeft dus toch meer met geloof en cultuur te maken i.p.v. taalachterstand?
Ik denk dat er veel problemen zijn met de derdegeneratie, omdat zij vast komen te zitten tussen de strenge Marokkaanse islamitische cultuur, en de vrijheid die ze in Nederland hebben. Vaak voelen ze zich ook (helaas) in een hoekje geduwd, waardoor ze zich juist gaan hechten aan hun geloof, zonder precies te weten wat dat is.
quote:
Maar goed: ik zou graag jouw oplossing voor deze problemen willen horen.
Dat lijkt mij de enige manier om er voor te zorgen dat op ten duur iedereen in Nederland elkaar als gelijk ziet en niet meer als een bedreiging, woordoor iedereen (blank/zwart) dezelfde kansen en mogelijkheden krijgen om bijvoorbeeld hogerop te komen. Dus ook Nederlanders van buitenlandse komaf op hele hoge posities, serieuze allochtone politici die voor iedereen in Nederland opkomen, enz.
Met de multikul in het viezier zullen allochtonen altijd achtergesteld blijven omdat de afkomst/cultuur altijd wel iets van invloed zal blijven op het maken van keuzes.
Natuurlijk begrijp ik ook dat dit nooit voor 100% uitgevoerd kan worden vanwege allerlei praktische problemen, maar het lijkt met wel de goede richting...
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 08-04-2003 00:53]
quote:Dus? Er zijn genoeg moslims die geen problemen veroorzaken.
Op dinsdag 8 april 2003 00:50 schreef toxi het volgende:
Moslims zorgen nu voor heel veel problemen in de maatschappij en het wordt alleen maar erger. Aan de stats kan je dat wel zien
quote:Ik vind dat jij even alles op orde moet zetten, of zoek even op wat een moslim is, dan zul je zien (mischien tot je grote verbazing) dat degene die zoveel problemen veroorzaken geen moslim zijn.
Op dinsdag 8 april 2003 00:50 schreef toxi het volgende:[..]
Moslims zorgen nu voor heel veel problemen in de maatschappij en het wordt alleen maar erger. Aan de stats kan je dat wel zien
quote:90% van de criminaliteit in de grote steden wordt veroorzaakt door allochtonen(merendeel moslims) dus die minderheid die de fout in gaan zorgen wel voor heel veel grote problemen. Die andere 'goede' groep moslims moeten maar assimileren ipv van Integreren, want dat is gewoon het beste.
Op dinsdag 8 april 2003 00:51 schreef Farzin het volgende:[..]
Dus? Er zijn genoeg moslims die geen problemen veroorzaken.
quote:Kan. Maar wat kan daartegen gedaan worden? Stel dat 100.000 Marokkanen El-Moumni steunen. Dan zijn er nog altijd 300.000 'goede' Marokkanen, die hem niet steunen.
Op dinsdag 8 april 2003 00:51 schreef Tikorev het volgende:
Het ging om 10.000 Marokkaanse jongeren. Vanuitgaande dat niet alle Marokkanen die ElMoumni steunden ook werkelijk getekend hebben vind ik het schrikbarend veel.
quote:Dus je bent het met me eens dat de antidiscriminatiewetten moeten worden aangescherpt, zodat geloof geen excuus kan zijn om te discrimineren? Dat is heel mooi.
Discriminatie heb ik nog nooit goed gepraat.
Bovendien zit ik er ook meer mee vanwege het feit dat de gemiddelde Nederlander al tien keer was veroordeeld als hij had gezegd dat bijvoorbeeld Arabieren lager zijn dan varkens en honden.
quote:Het heeft deels te maken met geloof en cultuur.
Het heeft dus toch meer met geloof en cultuur te maken i.p.v. taalachterstand?
quote:Interessant. Maar hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Ik neem aan dat je het met me eens bent dat iedereen voor zichzelf moet kunnen bepalen welke cultuur, en welk geloof hij heeft.
*Overheid moet stoppen met multicultureel (<> multi-etnisch) denken.
*Inzetten op een monoculturele samenleving met een Nederlandse/Westerse cultuur
*Assimileren i.p.v. integreren
quote:Dat is een stuk lastiger. Marokkanen kunnen bijvoorbeeld hun Marokkaanse paspoort niet opgeven. En waarom zouden we ze moeten laten kiezen? Dit systeem werkt nu toch ook prima? Sterker nog: onze buurlanden willen dit systeem overnemen.
*Allochtonen laten kiezen voor Nederland of een ander land
quote:Grotendeels mee eens.
Dat lijkt mij de enige manier om er voor te zorgen dat op ten duur iedereen in Nederland elkaar als gelijk ziet en niet meer als een bedreiging, woordoor iedereen (blank/zwart) dezelfde kansen en mogelijkheden krijgen om bijvoorbeeld hogerop te komen. Dus ook Nederlanders van buitenlandse komaf op hele hoge posities, serieuze allochtone politici die voor iedereen in Nederland opkomen, enz.
Met de multikul in het viezier zullen allochtonen altijd achtergesteld blijven omdat de afkomst/cultuur altijd wel iets van invloed zal blijven op het maken van keuzes.Natuurlijk begrijp ik ook dat dit nooit voor 100% uitgevoerd kan worden vanwege allerlei praktische problemen, maar het lijkt met wel de goede richting...
quote:Ehm... het gaat om 99% van de straatroven in Rotterdam. Landelijk gezien veroorzaken de allochtonen 'maar' 60% van de criminaliteit.
Op dinsdag 8 april 2003 00:58 schreef toxi het volgende:
90% van de criminaliteit in de grote steden wordt veroorzaakt door allochtonen(merendeel moslims)
quote:Ja.
dus die minderheid die de fout in gaan zorgen wel voor heel veel grote problemen.
quote:En dat levert nou grote problemen op. Meerdere culturen naast elkaar zullen nooit en ten nimmer goed met elkaar vinden... En laat het nou net een cultuur zijn die in westerse ogen achterlijk of achterlopend is.
Interessant. Maar hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Ik neem aan dat je het met me eens bent dat iedereen voor zichzelf moet kunnen bepalen welke cultuur, en welk geloof hij heeft.
quote:het is heel wat anders om op 30 april de vlag buiten te hangen dan om als usericon de nl vlag te hebben. dat zie je zelf ook wel in? en ik zeg niet dat de nl vlag een extremistisch symbool is, maar op de mouw van een nazi is het dat wel. dat is wat anders dan met een nl vlag naar nederland-duitsland kijken! kijk, dat jij het nodig vindt om een nl vlag als icon te gebruiken wil IETS zeggen. het wil niet perse zeggen dat je extreemrechts en nationalistisch bent, maar het duidt wel aan dat je op z'n minst patriotistisch bent en dan heb ik het niet over bovengenoemde voetbalwedstrijd. dat vind ik dan weer beangstigend omdat er geen logische verklaring voor bestaat waarom je je eigen identiteit verklaart met je nationaliteit. om het te verduidelijken : waarom is iemand ajax fan en geen feyenoord fan? ook daar is geen logische verkklaring voor en speelt afkomst geen rol (kijk maar naar alle drentse ajax-fans bv.) hetzelfde geldt voor patriotisme. het is allemaal leuk en aardig maar maak er niet meer van dan dat het is.
En op 30 april wordt Nederland ook plots racistisch
Ik vind het beangstigend dat er mensen zijn die de vlag van hun land als extremistisch symbool zien.
quote:Neuh, ik heb liever dat de huidige consequent worden toegepast. Dus niet Janmaat veroordelen voor "vol is vol" en de AEL wel een rasgebonden politieke partij legaal laten oprichten
Op dinsdag 8 april 2003 00:58 schreef Farzin het volgende:
Dus je bent het met me eens dat de antidiscriminatiewetten moeten worden aangescherpt, zodat geloof geen excuus kan zijn om te discrimineren? Dat is heel mooi.
quote:Gaat erom dat de overheid stopt met het propageren van de multiculturele samenleving en zich voor 100% gaat richten op het behoud en stimuleren van de Nederlandse/Westerse cultuur en identiteit.
Interessant. Maar hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Ik neem aan dat je het met me eens bent dat iedereen voor zichzelf moet kunnen bepalen welke cultuur, en welk geloof hij heeft.
quote:Met derde generatie Marokkanen die zich nog 100% Marokkaan voelen werkt het juist niet lijkt me. En het gaat niet zozeer om het paspoort, maar om een bewuste keus voor een land waar ook consequenties aan zitten, met als doel dat je je niet alleen materialistisch verbonden voelt met een land, maar ook emotioneel.
Dat is een stuk lastiger. Marokkanen kunnen bijvoorbeeld hun Marokkaanse paspoort niet opgeven. En waarom zouden we ze moeten laten kiezen? Dit systeem werkt nu toch ook prima? Sterker nog: onze buurlanden willen dit systeem overnemen.
quote:met zo'n instelling zal het al zeker niet lukken als je nu al ervan uitgaat dat het nooit of te nimmer lukt.
En dat levert nou grote problemen op. Meerdere culturen naast elkaar zullen nooit en ten nimmer goed met elkaar vinden... En laat het nou net een cultuur zijn die in westerse ogen achterlijk of achterlopend is.
quote:Het zou juist goed zijn voor Nederland als de mensen wat minder kinderen zouden krijgen zodat de bevolking wat zou krimpen.
Op dinsdag 8 april 2003 01:10 schreef kemalo het volgende:
Mijn advies aan Autochtonen: Ga gewoon trouwen, maak een groot gezien, voer je oude waarden en normen weer in, heb respect voor elkaar.
Hoe links je ook bent; dat kun je toch niet met droge ogen goed praten
quote:Mee eens.
Op dinsdag 8 april 2003 01:14 schreef Tikorev het volgende:
Neuh, ik heb liever dat de huidige consequent worden toegepast. Dus niet Janmaat veroordelen voor "vol is vol" en de AEL wel een rasgebonden politieke partij legaal laten oprichten
quote:Een multiculturele samenleving is inderdaad niet iets waar je naar moet streven, maar hoe zie jij het voor 100% richten op het behoud en stimuleren van de Nederlandse en westerse cultuur?
Gaat erom dat de overheid stopt met het propageren van de multiculturele samenleving en zich voor 100% gaat richten op het behoud en stimuleren van de Nederlandse/Westerse cultuur en identiteit.
quote:Lijkt me een erg goed plan. Maar wat als mensen dat weigeren?
Met derde generatie Marokkanen die zich nog 100% Marokkaan voelen werkt het juist niet lijkt me. En het gaat niet zozeer om het paspoort, maar om een bewuste keus voor een land waar ook consequenties aan zitten, met als doel dat je je niet alleen materialistisch verbonden voelt met een land, maar ook emotioneel.
Volgens mij hebben allerlei "idealisten" met hun onderwijshervormingen compleet over het hoofd gezien dat alle kinderen nu eenmaal NIET gelijk zijn. Er zullen altijd kinderen zijn die meer "practisch" begaafd zijn dan "theoretisch". Door ze in een "eenheidsworst" van een school te stoppen, zullen ze bij al te veel "theoretische" vakken op school al snel bij de categorie "drop-outs" gaan behoren. Daarbij denk ik aan het VMBO, dat een vergaarbak aan het worden is voor de kinderen die eigenlijk meer "practisch" dan "theoretisch" ingesteld onderwijs verwachten. In hun pogingen om de kansen van die van die kinderen in de maatschappij te vergroten, hebben de idealisten over het hoofd gezien dat het daarbij niet voldoende is om een aantal "algemeen vormende" vakken op het onderwijsprogramma te zetten, waardoor heel wat kinderen afhaken. Dan heb je juist het tegenovergestelde bereikt, doordat de kinderen het belang van (goede) scholing niet inzien, verminderen ze hun kansen, en juist ook op de arbeidsmarkt......
Natuurlijk is het voor de emancipatie van de "Medelanders" van belang dat zij goed onderwijs volgen. Een positief teken is het aantal allochtone meisjes dat een een goede opleiding weet te voltooien terwijl de jongens daarintegen het veel minder doen
Dit komt hun integratie niet ten goedde, waardoor de maatschappelijke problemen alleen maar zullen toenemen.
Ik kan me voorstellen dat autochtone auders voor hun kinderen een school zoeken waar zij het beste onderwijs krijgen. Dat het aantal allochtone kinderen op een school een indicatie voor het niveau van die school wordt gezien, is een veeg teken. Dat werkt de segregatie alleen maar in de hand.
quote:Dat zijn honderden kleine dingen die daar voor kunnen zorgen. Netzo als dat dat nu met een multiculturele smaenleving gebeurt. Het verdwijnen van van Boxtel is een goed begin
Op dinsdag 8 april 2003 01:26 schreef Farzin het volgende:
Een multiculturele samenleving is inderdaad niet iets waar je naar moet streven, maar hoe zie jij het voor 100% richten op het behoud en stimuleren van de Nederlandse en westerse cultuur?
quote:Uitzoeken naar welke cultuur ze wel willen leven, en daar een land bij zoeken. Met een grote zak geld daar wat plekken regelen en een re-emigratie-procedure opstarten (vrijwillig). Als die mensen echt niets met Nederland, de Nederlandse cultuur of Nederlanders te maken willen hebben moeten ze hier toch ook nooit gelukkig kunnen worden. Voor hunzelf is het dus ook beter.
Lijkt me een erg goed plan. Maar wat als mensen dat weigeren?
Nu morgen reageer ik nog wel mocht er nog wat zijn...
quote:Dat jij daarmee zit is niet hun schuld..
Op dinsdag 8 april 2003 00:51 schreef Tikorev het volgende:
{..}
Bovendien zit ik er ook meer mee vanwege het feit dat de gemiddelde Nederlander al tien keer was veroordeeld als hij had gezegd dat bijvoorbeeld Arabieren lager zijn dan varkens en honden.
[..]
(denk daar maar eens over na!)
Wake up man! NL is een land (wat op zich al een zwaktebod is, naar het koningshuis toe), geen op fascistische ideëen gebaseerd eiland!
Heb jij een moslim/allochtoon horen zeggen dat ze NL willen overnemen en er een islamitische staat van willen maken? Nee toch? De rest is doctrine..
[Dit bericht is gewijzigd door daimler op 08-04-2003 01:57]
quote:Dat moet natuurlijk ook gelden voor Nederlanders, anders is er sprake van discriminatie. Als ik de bijdragen op de FP mag geloven, zijn er een hoop autochtonen die zich niet meer thuisvoelen. Zij hebben ook het recht om met een grote zak geld te vertrekken naar een ander land.
Op dinsdag 8 april 2003 01:39 schreef Tikorev het volgende:
Uitzoeken naar welke cultuur ze wel willen leven, en daar een land bij zoeken. Met een grote zak geld daar wat plekken regelen en een re-emigratie-procedure opstarten (vrijwillig).
quote:Ik vrees alleen dat veel mensen zullen zeggen dat ze zich Nederlander voelen, omdat Nederland een rijk land is. Hoe wil je dat oplossen.
Als die mensen echt niets met Nederland, de Nederlandse cultuur of Nederlanders te maken willen hebben moeten ze hier toch ook nooit gelukkig kunnen worden. Voor hunzelf is het dus ook beter.
De reden dat ik zei dat dat nooit voor 100% uitgevoerd kan worden is omdat het juridisch allemaal wat moeilijk is rond te krijgen, maar met een beetje wil is veel mogelijk.
Welterusten.
quote:Je insinueert maar je lult ook uit je nek. De derde generatie Marokkanen wordt in Nederland vooral gevormd door kleine kinderen die nog te jong zijn om zich met natuionaliteitsvraagstukken bezig te houden. Van de tweede generatie, hun ouders dus, voelt een groot deel zich zowel Marokkaan als Nederlander, of zowel geen Marokkaan als Nederlander.
Op maandag 7 april 2003 23:44 schreef Tikorev het volgende:[..]
........
.........
quote:Zolang mensen als jij de allochtone Nederlanders het gevoel geven er niet bij te horen zal je inderdaad nooit een hechte samenleving krijgen. Ik zou als ik allochtoon was ook geen Nederlander willen zijn als Nederlanders zo vijandig tegenover allochtonen staan als jij.
Zonder een gedeelde nationale identiteit (met gevoel en niet alleen op papier) krijg je nooit een echte samenleving waar de mensen ook onderling solidair zijn. Dat is het wachten totdat de boel explodeerdt.
quote:Mag ik je even herinneren aan een eerdere post? Je spreekt jezelf wel enorm tegen.
Ja, daar emigreerden mensen heen die "met behoud van eigen identiteit en cultuur" daar gingen wonen. Ik hoef jou toch zeker niet te vertellen hoe het met de Indianen is afgelopen.
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 00:07 schreef Tikorev het volgende:
....
Daar in Amerika wordt je wel duidelijk gemaakt dat je in Amerika zit. Ik denk dat de gemiddelde Spaanstalige Amerikaan zich een trotse Amerikaan voelt die bij het minst of geringste evenement met de Amerikaanse vlag zit te zwaaien.
Als je daar bijvoorbeeld bij een sportwedstrijd zit en je ziet als Amerikaan een allochtoon naast je vol trots het Amerikaanse volkslied meezingen zie je die mensen eerder als een van jezelf, offtewel een verrijking voor je land.
Als dat in Nederland het geval zou zijn zou ik er waarschijnlijk zelfs voor pleiten om immigratie te stimuleren.
....
quote:Geen dikke meerderheid, zie alweer het CBS.
Op dinsdag 8 april 2003 00:44 schreef toxi het volgende:[..]
Nee, maar een dikke meerderheid wel. Sorry, ik had het er even bij moeten vertellen? kusje?
quote:Jij wel ?
quote:Staatstv? Waar zit de kronkel in jouw hersenpan? Maar een eigen zender lijkt me prima. Je hoeft er niet naar te kijken. Jij bent bang voor het onbekende. Daar is een woord voor.
Op dinsdag 8 april 2003 00:40 schreef toxi het volgende:[..]
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:18 schreef realist_ik het volgende:[Ziet iemand hier misschien nog iets positiefs in?]
ja, dat ze naar school gaan ...
maar daar houdt 't dan natuurlijk ook mee op ...
Maar op het "platte land" zullen de percentages wel een stuk lager liggen, en aangezien ik daar woon... En rond 2020 hoop ik toch wel klaar te zijn met studeren!
quote:Die angst sluimert door dit hele topic en uit zich in veel holle retoriek en roepen: ik ben geen racist. Oh nee, toxi en tikorev en anderen zijn ongetwijfeld geen racist. Maar ik zie ze wel als naar binnen gekeerde, angstige mensen die doodsbang zijn voor mensen en dingen die anders zijn en zich het liefst opsluiten in een veilige wereld van rood-wit-blauw. Kom toch uit die cocon en zie dat het allemaal wel meevalt.
Op dinsdag 8 april 2003 08:21 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Staatstv? Waar zit de kronkel in jouw hersenpan? Maar een eigen zender lijkt me prima. Je hoeft er niet naar te kijken. Jij bent bang voor het onbekende. Daar is een woord voor.
quote:Tegen die tijd ben ik hier al lang en breed vertrokken!
Op dinsdag 8 april 2003 08:51 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Maar op het "platte land" zullen de percentages wel een stuk lager liggen, en aangezien ik daar woon...
En rond 2020 hoop ik toch wel klaar te zijn met studeren!
quote:Ben je dan ook allochtoon geworden ?
Op dinsdag 8 april 2003 10:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Tegen die tijd ben ik hier al lang en breed vertrokken!
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 10:12 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Ben je dan ook allochtoon geworden ?
quote:Je ging toch emigreren ?
Op dinsdag 8 april 2003 10:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
quote:Ja.
Op dinsdag 8 april 2003 10:20 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Je ging toch emigreren ?
quote:Hoezo
Op dinsdag 8 april 2003 08:10 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Mag ik je even herinneren aan een eerdere post? Je spreekt jezelf wel enorm tegen.
[..]
Die eerste ging over Indianen, de tweede over Amerikanen. Bovendien zit er ook nog een paar honderd jaar tussen.
quote:Ach ja... wel eentje met diploma's en goede perspectieven op de arbeidsmarkt.
Op dinsdag 8 april 2003 10:23 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Dus allochtoon
De meeste landen ontvangen dat soort mensen met open armen.
quote:Ja in de ene post hemel je het nationaliteitsgevoel van de immigranten op, in de andere wijs je op de destructieve gevolgen van deze immigratie voor de oorspronkelijke inwoners.
Op dinsdag 8 april 2003 10:22 schreef Tikorev het volgende:[..]
Hoezo
![]()
Die eerste ging over Indianen, de tweede over Amerikanen. Bovendien zit er ook nog een paar honderd jaar tussen.
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 08-04-2003 10:25]
quote:Geworden? CMT komt toch van beneden de rivieren?
Op dinsdag 8 april 2003 10:12 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Ben je dan ook allochtoon geworden ?
quote:Ik wil juist graag dat ze er bij horen en ook volledig en niet zo kunstmatig zoals nu soms gebeurt. Ik ben alleen van mening dat dat niet gaat lukken met een multiculturele samenleving.
Op dinsdag 8 april 2003 08:05 schreef Leonardo1504 het volgende:
Zolang mensen als jij de allochtone Nederlanders het gevoel geven er niet bij te horen zal je inderdaad nooit een hechte samenleving krijgen. Ik zou als ik allochtoon was ook geen Nederlander willen zijn als Nederlanders zo vijandig tegenover allochtonen staan als jij.
quote:Die zijn hier ook genoeg. Zorg je wel dat je de taal spreekt als je gevlucht bent?
Op dinsdag 8 april 2003 10:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ach ja... wel eentje met diploma's en goede perspectieven op de arbeidsmarkt.
quote:Je bent dus een economisch vluchteling.
De meeste landen ontvangen dat soort mensen met open armen.
de definitie van allochtoon die gebruikt is, is die wel die ene van minstens 1 ouder in het buitenland geboren? Want het lijkt me dat in 2020 veel leerlinge derde generatie allochtonen zijn, en die worden toch geen allochtoon meer genoemd?
quote:In tegenstelling tot velen hier ben ik wel bereid wat talen te leren.
Op dinsdag 8 april 2003 10:26 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Die zijn hier ook genoeg. Zorg je wel dat je de taal spreekt als je gevlucht bent?
[..]
quote:Niet in de zin van economische vluchtelingen zoals we die hier hebben. Ik kom daar met diploma's, kennis van de taal en om te werken niet om m'n handje op te houden.
Je bent dus een economisch vluchteling.
quote:Je wijst het dus al bij voorbaat af want je gelooft niet dat het kan. Met zo een houding zal het inderdaad niet lukken. Als je in principe allochtonen wil opnemen zal je toch een andere houding moeten aannemen. Je zit kennelijk vol met vooroordelen, want je neemt al van tevoren aan dat het opnemen in onze samenleving niet zal lukken.
Op dinsdag 8 april 2003 10:26 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ik wil juist graag dat ze er bij horen en ook volledig en niet zo kunstmatig zoals nu soms gebeurt. Ik ben alleen van mening dat dat niet gaat lukken met een multiculturele samenleving.
quote:Nationaliteitsgevoel t.o.v. het "gastland". Dus niet vanuit het "eigen" land. (Huidige Amerikanen/Huidige Amerikaanse immigranten - Oorsprongelijke immigranten/Indianen)
Op dinsdag 8 april 2003 10:24 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Ja in de ene post hemel je het nationaliteitsgevoel van de immigranten op, in de andere wijs je op de destructieve gevolgen van deze immigratie voor de oorspronkelijke inwoners.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |