Wat ik me al een tijdje afvraag. Waarom een oorlog, als ze Saddam willen waarom dan geen commando navy Seals? Die kunnen de beste man toch uitschakelen?
quote:Ze weten zelden waar Saddam zich bevind. Naast het feit dat er meerdere Saddammekes rondlopen die allemaal op elkaar lijken.
Op maandag 7 april 2003 00:52 schreef SunChaser het volgende:
De Oorlog (27) - The Real Slim SaddamyWat ik me al een tijdje afvraag. Waarom een oorlog, als ze Saddam willen waarom dan geen commando navy Seals? Die kunnen de beste man toch uitschakelen?
quote:Ik ook. Eerst zien, dan geloven.
Op maandag 7 april 2003 00:50 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Dan wil ik eerst wat fotos zien
quote:Als ze wisten waar ie zat was dat allang gebeurd
De Oorlog (27) - The Real Slim SaddamyWat ik me al een tijdje afvraag. Waarom een oorlog, als ze Saddam willen waarom dan geen commando navy Seals? Die kunnen de beste man toch uitschakelen?
Overigens is wel bekend dat Amerikaanse Special Forces en Britse Elitetroepen ( SAS ) al raids in Baghdad hebben uitgevoerd. Ik zou me toch zorgen beginnen maken
Er zitten naar verluid ook veel SpecOps in het Noorden en het Westen. Maar goed helemaal zeker weten is dat natuurlijk niet.
quote:De enige reden dat de beste man de macht heeft is door zijn politie-apparaat/leger en zijn omgeving die dat politie-apparaat/leger helpt besturen.
Op maandag 7 april 2003 00:54 schreef SunChaser het volgende:
En een oorlog zal wel resultaat hebben?
quote:Het is vreemd idd, dinsdag/woensdag zaten ze nog op 100 km van Baghdad (en hadden geen goede bevoorradings mogelijkheden), een dag later stonden ze aan de poorten van Baghdad (volgens de VS-kanalen dan) en hadden de luchthaven verovert, sindsdien valt men in herhaling, of zien we willekeurige beelden van tanks die door het zand denderen.
Op zondag 6 april 2003 22:15 schreef DiGuru het volgende:
Daar de informatiestroom vanuit de Amerikaanse media flink op aan het drogen is (behalve re-runs en dingen zoals dat ze al in het centrum zijn, terwijl ze met een rotgang door een buitenwijkje zijn gereden), denk ik dat er meer aan de hand is.
quote:Of de CIA. Die doen zulke dingen wel vaker.
Dat hebben inderdaad al een heleboel mensen zich afgevraagd. In aanmerking nemend dat het oorlogsplan al meer dan een jaar klaarlag, is het afzetten van Saddam een smoes als al die andere: ze willen gewoon Irak hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door DiGuru op 07-04-2003 01:05]
quote:De Mossad, toch geen kleine jongetjes als het om dergelijke dingen gaat, heeft al heel wat studies naar het onderwerp verricht, helaas zonder resultaat.
Op maandag 7 april 2003 00:56 schreef DiGuru het volgende:
Of de CIA. Die doen zulke dingen wel vaker.
quote:C130, bijnaam Hercules dus.
Op maandag 7 april 2003 01:03 schreef DiGuru het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws vertellen, dat het eerste vliegruig geland is, maar het is een Hercules, geen C130. Wat is het nou?
quote:Voor zover dus de live verslaggeving van het gebeuren...
Op maandag 7 april 2003 00:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Het is vreemd idd, dinsdag/woensdag zaten ze nog op 100 km van Baghdad (en hadden geen goede bevoorradings mogelijkheden), een dag later stonden ze aan de poorten van Baghdad (volgens de VS-kanalen dan) en hadden de luchthaven verovert, sindsdien valt men in herhaling, of zien we willekeurige beelden van tanks die door het zand denderen.
quote:Embedded reporters mogen niet vertellen waar ze zijn.
Op maandag 7 april 2003 01:05 schreef DiGuru het volgende:[..]
Voor zover dus de live verslaggeving van het gebeuren...
quote:Ah. Ok. Weer wat geleerd.
Op maandag 7 april 2003 01:04 schreef battlesickloner het volgende:[..]
C130, bijnaam Hercules dus.
quote:De beelden van tanks op de strip en mariniers in de vertekhal vertrouw je niet ?
Op maandag 7 april 2003 00:53 schreef DiGuru het volgende:[..]
Ik ook. Eerst zien, dan geloven.
De berichten van embedded journalisten die de strijd gevolgd hebben en nu zeggen dat er 7000 man gestationeerd zitten ?
quote:Pics in vorige deel
Op maandag 7 april 2003 01:06 schreef DiGuru het volgende:[..]
Ah. Ok. Weer wat geleerd.
quote:Offtopic: Speel jij niet te vaak counterstrike?
Op maandag 7 april 2003 01:07 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Pics in vorige deel
*Kwak*
quote:
Op maandag 7 april 2003 01:09 schreef SilverSpirit het volgende:
Offtopic: Speel jij niet te vaak counterstrike?
Militaire techniek is nu eenmaal top of the bill, ik kan er ook niet aan doen.
quote:Hij zei ook nog dat de arabs eens moesten stoppen met de terrorism policy.
1350: US Deputy Defence Secretary Paul Wolfowitz says it will take more than six months for an Iraqi government to be created to run the country after the defeat of Saddam Hussein's regime.
quote:6 maanden is opzich best snel
Op maandag 7 april 2003 01:19 schreef battlesickloner het volgende:
Indien BAZZA nog niet op de hoogte was
[..]Hij zei ook nog dat de arabs eens moesten stoppen met de terrorism policy.
Dat roept de VS al jaren, ik denk dat we nog maar wat andere invasies moeten overwegen wanneer Irak klaar is, we kunnen zo vanuit Irak landen als Syrie en Iran binnen rijden
quote:He getver wat een suggestief gedoe weer. Zie jij me ergens beweren dat ik het beter weet dan een ander? Ik zeg alleen dat de media en wat er uit "officiele bronnen" komt altijd gekleurd is en gemanipuleerd wordt (of ronduit gelogen is). Nu valt het meer op in een extreme situatie zoals een oorlog.
Op maandag 7 april 2003 00:03 schreef hoppe het volgende:[..]
Hoi, hoi, hoi, middels een cynische blik alweer een samenzwering aangetoond.... Een schouderklopje voor jezelf omdat je het allemaal zo goed doorhebt vanachter je beeldscherm.
quote:Vrije media versta ik onder dat journalisten, reporters, kranten, tv stations etz. de feiten mogen brengen zoals zij ze zien, zonder onder censuur te staan van autoriteiten. Zonder dat ze uit een gebied geweerd worden, zonder dat men dreigt licenties in te trekken en zonder bedreigingen of tegenwerking.
een paar vraagjes nog:
- wat versta je onder vrije media?
immers iedere journalist heeft een eigen selectieve werkelijkheidsbeleving van waaruit deze zijn rapportage optekent.
- wat bedoel je precies met elders?
Ik ben aardig te spreken over hoe de Duitse en Engelse media trachten zo objectief mogelijk berichten over de oorlog de wereld in te sturen. Als ik dit vergelijk met de kleine feestjes op Iraki TV en Al Jazeera dan durf ik rustig te concluderen dat deze Westerse TV meer diepgang heeft. Daarom neem ik haar wat serieuzer ook al besef ik dat een journalist niets anders kan dan publiceren over de eigen waarneming vanuit de eigen subjectieve kijk op het leven dat zich aan hem of haar voordoet.
En met elders bedoel ik de niet-westers bronnen die gelijk al aan de kant geschoven worden als onbetrouwbaar.
Het aantal echt onafhankelijke journalisten is klein en de rest is afhankelijk van persbureaus, briefings en wat er "gelekt" wordt.
A-priori al gekleurd nieuws en daar kunnen de intenties van de journalist niets aan veranderen.
Als je ziet hoeveel verdraaide feiten, suggestieve koppen en ronduit leugens gebracht worden als onafhankelijk nieuws kun je niet volhouden dat wat ons voorgeschoteld wordt betrouwbaar is. Of meer betrouwbaar dan niet-westerse bronnen. Het sluit hooguit beter aan op je wereldbeeld, maar dat is je eigen probleem.
Jij haalt trouwens de intenties van de media erbij, dat hun eerste prioriteit het brengen van objectief nieuws is, en niet de concurentie met andere media; vind ik op zijn minst "optimistisch" gedacht. Media zijn steeds meer afhankelijk van overheden en autoriteiten, lijkt me voor de hand liggen waar de intenties dan naar toe verschuiven.
quote:Ook een mooi op de discussie aansluitende topictitel
Op maandag 7 april 2003 02:44 schreef HeyFreak het volgende:
zeehonden doen het niet goed in de woestijn
Bron: NOS Teletekst
Tevens zouden er nu A-10 Tank busters boven Bagdad gesignaleerd zijn.
Twee Bradleys nu live te zien op BBC world, ergens langs de rivierbedding in hartje Baghdad.
quote:da's op zich positief
Op maandag 7 april 2003 07:18 schreef CeeJee het volgende:
Het Informate Ministerie is veroverd, helaas niet live tijdens een persconferentie van de minister.Twee Bradleys nu live te zien op BBC world, ergens langs de rivierbedding in hartje Baghdad.
quote:is het dan de eerste keer dat die A-10 warplanes ingezet zijn?
U.S. tanks and armored vehicles have launched an attack on central Baghdad, a U.S. officer told Reuters
U.S. Army Major: 'The other day was just an incursion. This is for real'
Video on Al-Arabiya TV showed at least 2 A-10 Warthog warplanes flying over Baghdad
quote:
150 Teletekst ma 07 apr
Hevige gevechten in Bagdad***************************************
BAGDAD In Zuid-Bagdad zijn de gevechten
tussen Iraakse en Amerikaanse troepen
tegen de ochtend opgelaaid.Amerikaanse
troepen zijn de stad opnieuw ingegaan,
"waarbij een aanzienlijk aantal tanks
is vernietigd".De troepen hebben als
opdracht alle tegenstand -voertuigen en
mensen- uit te schakelen.
De bombardementen op Bagdad werden in
de nacht,na een pauze van 12 uur,hervat
met aanvallen op het centrum en het
zuiden van de stad.
De stad is bijna geheel omsingeld door
Amerikaanse troepen.Op het vliegveld
landde gisteren voor het eerst een
Amerikaanse militair vrachtvliegtuig.
quote:1) het is niet de eerste keer dat ze ingezet worden
Op maandag 7 april 2003 07:20 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
is het dan de eerste keer dat die A-10 warplanes ingezet zijn?
en waar zijn die "goed" in?
Lijkt mij behoorlijk eng om als 1 van de eerste troepen die stad in te gaan
quote:Lijkt me enger als Irakees om in een groep van 100 man een paar tanks van de VS te bestormen.
Op maandag 7 april 2003 07:29 schreef yavanna het volgende:
Het lijkt nu wel echt begonnen te zijn.Lijkt mij behoorlijk eng om als 1 van de eerste troepen die stad in te gaan
quote:Misschien komen ze Saddam straks nog in zijn pyama tegen
Op maandag 7 april 2003 07:39 schreef yavanna het volgende:
Associated Press meldt dat de amerikanen nu 3 !! paleizen bezet hebben.
quote:
Op maandag 7 april 2003 07:40 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Lijkt me enger als Irakees om in een groep van 100 man een paar tanks van de VS te bestormen.
Maar ik ben het met je eens
quote:De troepen van de VS zijn denk ik banger voor friendly fire en accidents dan enemy fire, best wel rare oorlog.
Op maandag 7 april 2003 07:42 schreef yavanna het volgende:[..]
Maar ik ben het met je eens
Een journalist van BBC had een mooi verhaal. Hij vroeg namelijk aan een Irakees in Bagdad of die kerel het goed vond dat Amerikanen nu Bagdad kwamen te veroveren.
En volgens die journalist stak die meneer toen beide duimen in de lucht en zei "American good".
Heel fijn allemaal, ware het niet dat als je in landen als Irak je duim omhoog steekt dat dat hetzelde is als bij ons een middelvinger omhoog .
Leuk verzonnen verhaaltje van die journalist!
Hij geeft nu buiten een persconferentie.
'De iraakse soldaten hebben de amerikanen gisteren afgemaakt en verslagen'.
'Don't believe those invaders', zegt hij, alle mensen van Bagdad zijn bewapend en hij zal zo snel mogelijk zal hij een tour organiseren voor de journalisten, zodat ze het kunnen zien.
Hij beschuldigde Al Jazeera dat ze aan de kant van de amerikanen stonden.
En hij beweerde dat er nu allerlei zelfmoordcommando's bezig zijn in/rond Bagdad.
quote:Misschien, maar alleen Saddam doden is toch ook niet genoeg? Dat is hetzelfde als Osama bin Laden doden, maar dan heb je de rest van Al Qaeda nog. Alleen de leider doden heeft geen nut.
Op maandag 7 april 2003 00:56 schreef DiGuru het volgende:[..]
Of de CIA. Die doen zulke dingen wel vaker.
Dat hebben inderdaad al een heleboel mensen zich afgevraagd. In aanmerking nemend dat het oorlogsplan al meer dan een jaar klaarlag, is het afzetten van Saddam een smoes als al die andere: ze willen gewoon Irak hebben.
quote:Geweldig die persconferentie
Op maandag 7 april 2003 08:47 schreef yavanna het volgende:
'Those desperate mean people', een quote van de inmiddels befaamde iraakse minister van informatie.Hij geeft nu buiten een persconferentie.
'De iraakse soldaten hebben de amerikanen gisteren afgemaakt en verslagen'.
'Don't believe those invaders', zegt hij, alle mensen van Bagdad zijn bewapend en hij zal zo snel mogelijk zal hij een tour organiseren voor de journalisten, zodat ze het kunnen zien.
Hij beschuldigde Al Jazeera dat ze aan de kant van de amerikanen stonden.
En hij beweerde dat er nu allerlei zelfmoordcommando's bezig zijn in/rond Bagdad.
Maar de slag om Bagdad is dus nu eindelijk begonnen. Lets wait and see...
quote:Ze worden niet voor niets vaak tankkillers of tankbusters genoemd. Er zit een gigantisch gatlingkannon op de voorkant en het beestje is volgepakt met Mavericks om tanks uit te schakelen. Er zit een flink pantser om heen en het is daardoor moeilijk uit de lucht te krijgen, hoe vaak je ook schiet.
Op maandag 7 april 2003 07:20 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
is het dan de eerste keer dat die A-10 warplanes ingezet zijn?
en waar zijn die "goed" in?
Eigenlijk is het gewoon een vliegende tank. De A-10 op archief foto.
Sterker nog, de beelden die we zagen waren niet van Bagdad, maar van Mosul, volgens CNN en BBC
quote:Het scheen toch ook niet makkelijk te zijn, ik heb ergens hier gelezen dat de mossad het ook al geprobeerd had.
Op maandag 7 april 2003 08:55 schreef Disorder het volgende:Misschien, maar alleen Saddam doden is toch ook niet genoeg? Dat is hetzelfde als Osama bin Laden doden, maar dan heb je de rest van Al Qaeda nog. Alleen de leider doden heeft geen nut.
quote:Hij bleef ook maar lachen, ongelofelijk
Op maandag 7 april 2003 08:55 schreef Sidekick het volgende:[..]
Geweldig die persconferentie
Na die Taliban-persconferenties is dit weer een lachwekkende gebeurtenis.Maar de slag om Bagdad is dus nu eindelijk begonnen. Lets wait and see...
De slag is nog niet echt begonnen, zeggen ze nu.
Het was om te zien hoe het verzet zou zijn ed.
De kans dat ze weer terug trekken is dus wel aanwezig.
quote:Ik vind die minister van Informatie erg lachwekkend om te zien, prima dat hij in zijn eigen verhalen geloofd, maar als zowel cnn als al jazeera met het verhaal komt dat de coalitie in Bagdad bezig bent, moeten we dan nog steeds de minsiter geloven ?
Op maandag 7 april 2003 09:13 schreef yavanna het volgende:[..]
Hij bleef ook maar lachen, ongelofelijk
By the way, het nieuws van 9 uur op nederland was idd erg lachwekkend, volgens mij wist de nieuwslezeres zelf niet eens wat er allemaal gebeurde, heb hem dus weer snel op bbc world gezet
quote:Je was me voor
Op maandag 7 april 2003 09:21 schreef Strolie75 het volgende:
CNN: Ali Chemical door Britse troepen dood gevonden.
quote:Waarschijnlijk gaan ze die tactiek zo lang mogelijk volhouden; weinig troepen de stad in, materiaal vernietigen, en weer weg gaan. Maar het is wel onderdeel van de slag om Bagdad. Ik hoop dat op zo'n manier de burgerslachtoffers ook laag zullen blijven.
Op maandag 7 april 2003 09:13 schreef yavanna het volgende:[..]
Hij bleef ook maar lachen, ongelofelijk
quote:Hopen dat dat waar is, maar zijn er ook bewijzen oid?
quote:Geen idee, het was Breaking News.
Op maandag 7 april 2003 09:24 schreef Sidekick het volgende:
Hopen dat dat waar is, maar zijn er ook bewijzen oid?
Indien waar komt die smeerlap er wel makkelijk vanaf.
Zo het gaat lekker al die trieste SP stemmende impotente bomentrekkende, burka voorstanders krijgen wederom ongelijk
quote:Idd, het schijnt dat ze hem dood hebben gevonden
Op maandag 7 april 2003 09:26 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Geen idee, het was Breaking News.
quote:Ik denk niet eens dat hij het zelf geloofd
Op maandag 7 april 2003 09:19 schreef Nuongirl het volgende:[..]
Ik vind die minister van Informatie erg lachwekkend om te zien, prima dat hij in zijn eigen verhalen geloofd, maar als zowel cnn als al jazeera met het verhaal komt dat de coalitie in Bagdad bezig bent, moeten we dan nog steeds de minsiter geloven ?
By the way, het nieuws van 9 uur op nederland was idd erg lachwekkend, volgens mij wist de nieuwslezeres zelf niet eens wat er allemaal gebeurde, heb hem dus weer snel op bbc world gezet
Precies, wat een verschrikking om naar te kijken
quote:Dat zou goed nieuws zijn!!
quote:Ach jemoet het maar zo zien, er is ook wat te lachen tijdens de oorlog met deze clown, ondanks dat ik van de rest niet echt vrolijk wordt
Op maandag 7 april 2003 09:29 schreef yavanna het volgende:[..]
Ik denk niet eens dat hij het zelf geloofd
Precies, wat een verschrikking om naar te kijken
quote:De SP ziet de Britten graag terugtrekken en Saddam terug komen
Op maandag 7 april 2003 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
Vanmorgen was ook de vreugde van de inwoners van Basra te zien! Ze komen eindelijk los nu de Britten de stad bijna helemaal onder controle hebben.
/SP nieuws out
quote:Ze doen in ieder geval hun best de burgerslachtoffers zo laag mogelijk te houden.
Op maandag 7 april 2003 09:23 schreef Sidekick het volgende:Waarschijnlijk gaan ze die tactiek zo lang mogelijk volhouden; weinig troepen de stad in, materiaal vernietigen, en weer weg gaan. Maar het is wel onderdeel van de slag om Bagdad. Ik hoop dat op zo'n manier de burgerslachtoffers ook laag zullen blijven.
Ze moeten sowieso op meer troepen wachten, want met 7000 man kom je niet ver.
quote:Helemaal waar, je ziet hoe tragisch het ook is, er kan inderdaad nog gelachen worden, misschien moet dat juist ook wel.
Op maandag 7 april 2003 09:30 schreef Nuongirl het volgende:[..]
Ach jemoet het maar zo zien, er is ook wat te lachen tijdens de oorlog met deze clown, ondanks dat ik van de rest niet echt vrolijk wordt
quote:Er zijn genoeg andere topics waar je kunt kankeren op de SP/PvdA/GL.
Op maandag 7 april 2003 09:32 schreef BAZZA het volgende:
De SP ziet de Britten graag terugtrekken en Saddam terug komen
quote:Vreugde is een onderschatting, het dak ging er zowat af (letterlijk, want er stonden er een paar op een dak tekeer te gaan).
Op maandag 7 april 2003 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
Vanmorgen was ook de vreugde van de inwoners van Basra te zien! Ze komen eindelijk los nu de Britten de stad bijna helemaal onder controle hebben.
quote:
Op maandag 7 april 2003 09:37 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Er zijn genoeg andere topics waar je kunt kankeren op de SP/PvdA/GL.
quote:Er kunnen er nooit genoeg zijn
Op maandag 7 april 2003 09:37 schreef Strolie75 het volgende:Er zijn genoeg andere topics waar je kunt kankeren op de SP/PvdA/GL.
We horen trouwens weinig meer van de Turken de laatste dagen...
quote:idd ...
Op maandag 7 april 2003 09:26 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Geen idee, het was Breaking News.
quote:Ik verwacht nu wel een bron van je waarmee je aantoont dat de SP pro-Saddam is.
Op maandag 7 april 2003 09:32 schreef BAZZA het volgende:[..]
De SP ziet de Britten graag terugtrekken en Saddam terug komen
/SP nieuws out
quote:
Baghdad stormed
U.S. launches 'armored raid' on central Baghdad
Embedded reporter: U.S. strike to plant flag in center of downtown, take Al-Rashid Hotel, Information Ministry
U.S. forces destroy Saddam statue in Zawra Park
Presidential palace seized by U.S. forces
U.S. tanks on parade field near Al-Rashid Hotel
Iraqi Information Minister denies U.S. troops are in city
AP: Body of 'Chemical Ali' found in Basra
quote:
"Ali Chemicali dood gevonden"BASRA Ali Hassan al-Majid, alias Ali
Chemicali, is dood. Dat meldt een Britse
officier. Het levenloze lichaam van de
commandant van de troepen in Zuid-Irak
is aangetroffen in een huis in Basra.
Al-Majid (64), een neef van Saddam, kreeg
zijn bijnaam doordat hij in 1988 gifgas
inzette tegen de Koerden in Noord-Irak.
Daarbij kwamen naar schatting 100.000
Koerden om. Hij behoort tot de kleine
kring van vertrouwelingen van Saddam.
Hij en Saddams zoon Qusay weten als
enigen altijd waar Saddam zich bevindt.
Al-Majid zou in de nacht van vrijdag op
zaterdag zijn omgekomen toen zijn huis
in Basra werd gebombardeerd.
bron: Teletekst
quote:http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/april/0704_ali_chemicali.html
'Ali Chemicali dood gevonden' 07-04-2003Ali Hassan al-Majid, bijgenaamd Ali Chemicali, is dood. Dat meldt een Britse officier. Het levenloze lichaam van de neef van Saddam Hussein is aangetroffen in een huis in Basra.
Gisteren werden daar al de dode lichamen van zijn lijfwachten aangetroffen. Toen was nog onduidelijk of Ali Chemicali ook was omgekomen. Het huis van de 64-jarige Iraakse commandant werd een dag eerder gebombardeerd.
Al-Majid wordt 'Ali Chemicali' genoemd, omdat hij aan het hoofd stond van de Iraakse troepen die een aanval met chemische wapens uitvoerden op de Koerdische stad Halabja in 1988. Daarbij kwamen minstens 3200 Koerden om het leven. Al-Majids schrikbewind in Noord-Irak zou volgens Human Rights Watch in totaal aan zeker honderdduizend mensen het leven hebben gekost.
Alleen Al-Majid en Saddams jongste zoon Qusay zouden op de hoogte zijn van de verblijfplaats van Saddam Hussein. In 1995 zal Al Majid persoonlijk toe op de executie van twee van zijn neven, Hussein Kamil al-Majid en Saddam Kamil al-Majid, de schoonzonen van Saddam. De twee waren gevlucht naar Jordanië en teruggelokt. Als 'straf' moesten ze van Saddam worden geëxecuteerd.
Ali was lid van de Revolutionaire Raad van Saddam Hussein. Toen half maart het land door de Iraakse Revolutionaire Commandoraad (RCC) in vier militaire zones werd verdeeld met het doel 'iedere agressie van buitenaf te weerstaan', kreeg Ali het zuidelijke deel onder zijn hoede.
Tsja, een melding van een Britse officier. Ik heb al te veel geruchten gehoord om dit klakkeloss te gaan geloven.
quote:
Report: Body of 'Chemical Ali' found in BasraDOHA, Qatar (CNN) -- Ali Hassan al-Majeed, dubbed "Chemical Ali" by opponents of the Iraqi regime for reportedly ordering a poison gas attack that killed thousands of Kurds, has been found dead in Basra, The Associated Press quoted a British officer as saying Monday.
Maj. Andrew Jackson of the 3rd Battalion Parachute Regiment told the AP that his superiors had confirmed the death of al-Majeed, who is also President Saddam Hussein's first cousin. Jackson said the body was found along with that of his bodyguard and the head of Iraqi intelligence services in Iraq's second-largest city, which lies about 250 miles [400 kilometers] southeast of Baghdad.
Saddam had entrusted al-Majeed with defending southern Iraq against invading coalition forces.
The Iraqi general was believed to have been killed during intense coalition bombing of sites in Basra that included his home. British military sources told CNN that the bombing killed several high-ranking Baath Party officials and left the forces in Basra "in disarray."
Al-Majeed, who was in his 50s, led a campaign against rebellious Kurds in northern Iraq in 1988 in which entire villages were wiped out. An estimated 100,000 Kurds, mostly civilians, were killed.
He ordered a chemical weapons attack on Halabja, in northern Iraq, that killed about 5,000 Kurds, according to news reports. The incident led to his nickname.
quote:Waarbij aangetekend moet worden, dat 'anti-oorlog' niet hetzelfde is als 'pro-Sadam'
Op maandag 7 april 2003 10:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik verwacht nu wel een bron van je waarmee je aantoont dat de SP pro-Saddam is.
quote:
Op maandag 7 april 2003 10:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Waarbij aangetekend moet worden, dat 'anti-oorlog' niet hetzelfde is als 'pro-Sadam'
quote:
Op maandag 7 april 2003 10:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
nu maar hopen dat hij niet vanmiddag live @ al jazeera oid verschijnt om te laten zien hoe 'dood' hij wel niet is
quote:
Op maandag 7 april 2003 10:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
quote:
Op maandag 7 april 2003 10:25 schreef Sidekick het volgende:
Op nos.nl:
[..]http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/april/0704_ali_chemicali.html
Tsja, een melding van een Britse officier. Ik heb al te veel geruchten gehoord om dit klakkeloss te gaan geloven.
quote:
Op maandag 7 april 2003 10:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
en over ali chemicali:
[..]
Veel berichten die elkaar napraten, het blijft voor mij speculatie. Binnen een paar dagen zal er wel meer info komen.
quote:Gnagna
Op maandag 7 april 2003 10:42 schreef yavanna het volgende:
Volgens BBC gaan er oa geruchten dat soldaten zijn wezen douchen in 1 van Saddam's paleizen
quote:
U.S. Searches Saddam's 'New' PalaceBAGHDAD, Iraq -- Under the dust, the imitation French Baroque furniture is painted gold. The many swimming pools and fountains are bone dry. Almost every room has several televisions.
And the views of the Tigris? Spectacular.
After bombing Saddam Hussein's New Presidential Palace on Monday, the U.S. Army swept in and took inventory. Soldiers searched the vast complex by the river and marveled at what they saw.
"This used to be a nice place, they should make it like a Six Flags, or something," said Specialist Robert Blake, 20, of State College, Pa., and the 3rd Battalion, 7th Infantry.
While the Pentagon says U.S. troops are not occupying Baghdad, the Army settled in, at least temporarily, at the bombed-out palace by setting up a mobile command post.
Saddam build numerous palaces around the country during his rule as a symbol of his power. U.N. inspectors suspected some palaces were used to conceal banned weapons, though none were ever found in searches.
The "new" palace was built recently near Saddam's Baath Party headquarters. Now half destroyed, the main building is sand-colored brick, topped with a blue-and-gold ceramic tile dome. The first floor and basement are flooded but intact, the third and fourth floors gone.
Soldiers searched the remaining rooms, apparently once used as living and entertaining quarters, not for administration. They rifled through documents in the many offices, finding ornate boxes of stationary and a portable stereo. A lone children's room has four beds.
Outside, flowers and shrubs cover the landscaped compound. A barbecue area graced an outdoor pavilion.
Inside, water still ran from taps, a sign someone left in a hurry.
quote:Als het waar is, er zou oa immers geen stromend water meer zijn daar
Op maandag 7 april 2003 10:43 schreef Disorder het volgende:[..]
Gnagna
quote:Ik denk niet dat de paleizen van Sadam hun water uit het openbare net krijgen. Die heeft vast wel een eigen bron..
Op maandag 7 april 2003 10:49 schreef yavanna het volgende:[..]
Als het waar is, er zou oa immers geen stromend water meer zijn daar
quote:Zo'n Iraakse krul om je water kwijt te kunnen ziet er toch beter uit dan wat ik bij ons in de stad tegenkom.
Op maandag 7 april 2003 10:42 schreef yavanna het volgende:
Volgens BBC gaan er oa geruchten dat soldaten zijn wezen douchen in 1 van Saddam's paleizen
quote:en hoe wil je saddam zonder oorlog afgezet krijgen? ik denk dat meer dan 10 jaar vragen om zijn wmd's te vernietigen wel meer dan genoeg is geweest.
Op maandag 7 april 2003 10:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:Waarbij aangetekend moet worden, dat 'anti-oorlog' niet hetzelfde is als 'pro-Sadam'
quote:Dat is ten eerste mijn punt niet en ten tweede blijft overeind, dat je tegen Sadam kunt zijn EN tegen de oorlog.
Op maandag 7 april 2003 11:24 schreef Vision het volgende:[..]
en hoe wil je saddam zonder oorlog afgezet krijgen? ik denk dat meer dan 10 jaar vragen om zijn wmd's te vernietigen wel meer dan genoeg is geweest.
quote:Welke WMD's?
Op maandag 7 april 2003 11:24 schreef Vision het volgende:[..]
en hoe wil je saddam zonder oorlog afgezet krijgen? ik denk dat meer dan 10 jaar vragen om zijn wmd's te vernietigen wel meer dan genoeg is geweest.
nu.nl
kunnen de Irakezen dit tempo, 10 coaltiedoden vs 500 tot 1000 Iraakse doden per dag, veroorloven en hoe lang kunnen ze dit??
quote:Die vreselijke tiran van een Saddam heeft die verborgen natuurlijk. Maar mocht er niets te vinden zijn, en mocht er niets gebruikt gaan worden; dan heb je nog het excuus dat de kennis aanwezig is om het te maken, en dat de VS net op tijd hebben ingegrepen zodat Saddam nog geen kans had om die wapens te maken.
Op maandag 7 april 2003 11:25 schreef Ulx het volgende:[..]
Welke WMD's?
Zodra de berichten gaan komen dat er een fabriek is gevonden waar men op het punt stond om WMD of ABC-wapens te maken, dan is dat het teken dat er dus geen ABC-wapens zijn.
quote:De amerikanen hebben nu ca 7000 manschappen daar, dat schijnt iig te weinig te zijn om nu al echt te beginnen.
Op maandag 7 april 2003 11:30 schreef sp3c het volgende:
hoeveel soldaten hebben beide partijen eigenlijk in en om bagdad??kunnen de Irakezen dit tempo, 10 coaltiedoden vs 500 tot 1000 Iraakse doden per dag, veroorloven en hoe lang kunnen ze dit??
quote:
Op maandag 7 april 2003 11:15 schreef Ulx het volgende:
CNN meldt dat er een iraakse raket ingeslagen is in een US commandopost in Bagdad.
quote:Het zal nog wel vaker gebeuren. Als het zuidwesten van de stad in handen is van de coalitie zou een Iraakse mortier/artillerie beschieting niet onverwacht zijn.
Op maandag 7 april 2003 11:33 schreef yavanna het volgende:[..]
Maar zulke dingen vallen te verwachten.
quote:zou dom zijn om verschillende redenen
Op maandag 7 april 2003 11:36 schreef Ulx het volgende:[..]
Het zal nog wel vaker gebeuren. Als het zuidwesten van de stad in handen is van de coalitie zou een Iraakse mortier/artillerie beschieting niet onverwacht zijn.
ten eerste zou het niet al te verstandig zijn van de amerikanen om daadwerkelijk plaatsen te gaan bezetten zolang ze niet de gehele stad onder controle hebben, ze zullen de stad ingaan laten zien/horen dat ze aanwezig zijn wat beelden van Saddam stukschieten (eventueel 1 of 2 nachten blijven) en dan weer terugtrekken op het vliegveld om de volgende dag op een ander punt binnen te vallen.
Zo werkt het hele urban warfare tegen de Irakezen, ze moeten de verdediging over de hele stad uitspreiden terwijl de Amerikanen zich op een klein stukje concentreren (Blitzkrieg) net zoals de Britten doen bij Basra.
Ten tweede heb je (Nederland iig, de VS zal ze ook wel hebben) tegenwoordig speciale radars die je ergens kunt installeren die van elk projectiel met een ballistische baan (van kogels tot raketten en mortieren) in enkele seconden de afvuurpositie kunnen achterhalen.
Voor elke mortier die afgeschoten worden komen er 3 graneten en/of raketten terug
quote:Mogelijk. Maar niet terugschieten is ook geen optie.
Op maandag 7 april 2003 11:43 schreef sp3c het volgende:[..]
zou dom zijn om verschillende redenen
ten eerste zou het niet al te verstandig zijn van de amerikanen om daadwerkelijk plaatsen te gaan bezetten zolang ze niet de gehele stad onder controle hebben, ze zullen de stad ingaan laten zien/horen dat ze aanwezig zijn wat beelden van Saddam stukschieten (eventueel 1 of 2 nachten blijven) en dan weer terugtrekken op het vliegveld om de volgende dag op een ander punt binnen te vallen.
Zo werkt het hele urban warfare tegen de Irakezen, ze moeten de verdediging over de hele stad uitspreiden terwijl de Amerikanen zich op een klein stukje concentreren (Blitzkrieg) net zoals de Britten doen bij Basra.
Ten tweede heb je (Nederland iig, de VS zal ze ook wel hebben) tegenwoordig speciale radars die je ergens kunt installeren die van elk projectiel met een ballistische baan (van kogels tot raketten en mortieren) in enkele seconden de afvuurpositie kunnen achterhalen.Voor elke mortier die afgeschoten worden komen er 3 graneten en/of raketten terug
quote:Natuurlijk gaan ze dat doen; dat doen ze nu al, maar denk je niet dat ze echt oprukken? Maakt het nu uit of je op het vliegveld bent of iets verder de stad in?
Op maandag 7 april 2003 11:43 schreef sp3c het volgende:[..]
zou dom zijn om verschillende redenen
quote:Natuurlijk, maar dan moet je gewoon van alle fronten oprukken. Via sluipacties in eerste instantie proberen de RG verzwakken om daarna delen van de stad in te nemen.
quote:Tsja, wat moet Irak dan doen? Ze moeten wel alles gebruiken wat ze hebben, ze zijn bij voorbaat kansloos.
Ten tweede heb je (Nederland iig, de VS zal ze ook wel hebben) tegenwoordig speciale radars die je ergens kunt installeren die van elk projectiel met een ballistische baan (van kogels tot raketten en mortieren) in enkele seconden de afvuurpositie kunnen achterhalen.Voor elke mortier die afgeschoten worden komen er 3 graneten en/of raketten terug
quote:hebben de irakezen niet een aantal bruggen opgeblazen? wat op zich ook een logische zet zou zijn van die irakezen
Op maandag 7 april 2003 11:27 schreef Ulx het volgende:
Een paar US Marines gedood en gewond geraakt toen ze een brug wilden bezetten in Bagdad.nu.nl
quote:In het midden en oosten van de stad schenen wat bruggen flink beschadigd te zijn, las/hoorde ik ergens. Of ze nog door tanks gebruikt kunnen worden weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat je een M1 Abrams niet over een beschadigde brug wil sturen.
Op maandag 7 april 2003 11:52 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
hebben de irakezen niet een aantal bruggen opgeblazen? wat op zich ook een logische zet zou zijn van die irakezen
quote:Het vliegveld ligt op een steenworp afstand van de stad, je kunt dus duidelijk zien als er mensen op je af komen. Als je in de stad gaat zitten dan kan de vijand door die gebouwen en shit oprukken tot vlak voor je neus zonder dat je weet dat hij er aan komt.
Op maandag 7 april 2003 11:49 schreef Sidekick het volgende:[..]
Natuurlijk gaan ze dat doen; dat doen ze nu al, maar denk je niet dat ze echt oprukken? Maakt het nu uit of je op het vliegveld bent of iets verder de stad in?
ze zullen de stad heus wel innemen, maar voorlopig nog niet denk ik ze zullen eerst wat actie's uitvoeren om de vijand wat te verzwakken en vooral de burgers op te zwepen tegen het regime (vannacht werd er met een 120 mm kanon een saddam beeld van zijn paard afgeschoten ) en zoveel mogenlijk slachtoffers maken onder de Irakeze troepen totdat de verdediging instort (dat is in Basra ook gebeurt maar op wat kleinere schaal).
quote:nee dan speel je Saddam en co juist in de kaart, de troepen in de stad liggen nu ingegraven (je ziet vaak genoeg beelden van die figuren op kruispunten bij zandzakken e.d.) als je op alle fronten aanvalt dan moet je je troepen over de hele stad verspreiden (bagdad=huge) en kunnen al die gasten gewoon blijven liggen waar ze liggen en schieten op alles wat beweegt terwijl je als je met 1 sterke pantsergroep aanvalt meer vuurkracht hebt en dan moeten de Irakezen hals over kop hun stellingen verlaten en richting de vijand rennen om daar opnieuw in stelling te gaan.
[..]Natuurlijk, maar dan moet je gewoon van alle fronten oprukken. Via sluipacties in eerste instantie proberen de RG verzwakken om daarna delen van de stad in te nemen.
misschien dat ze op het hoogtepunt van de actie op 3 of 4 plaatsen tegelijk binnenvallen maar veel meer zal het denk ik niet worden
quote:ze hadden hun eenheden nooit in divisie's rondom de steden moeten indelen maar in regimenten of zelfs bataljons en die op strategische punten in het land (olievelden) in laten graven.
[..]Tsja, wat moet Irak dan doen? Ze moeten wel alles gebruiken wat ze hebben, ze zijn bij voorbaat kansloos.
maja dan hadden ze alsnog geen kans gehad maar goed meer dan nu iig.
quote:
Amerikanen bij gevecht om bruggen gedoodUitgegeven: 7 april 2003 10:57
BAGDAD - Bij gevechten om twee bruggen aan de rand van Bagdad zijn twee Amerikaanse mariniers gedood en zijn een aantal andere Amerikanen gewond geraakt. Dat heeft een woordvoerder van de Amerikaanse troepen maandag gezegd. De twee mariniers werden gedood toen hun amfibievoertuig door een Iraakse granaat werd getroffen.
Opgeblazen bruggenMaandagmorgen meldde de Amerikaanse generaal John Kelly dat Iraakse militairen in Bagdad twee bruggen hebben opgeblazen om de opmars van de Amerikaanse mariniers in de stad te vertragen. Kelly zei dat het om bruggen over de rivier Diyala aan de oostkant van de stad ging.
Het Spaanse persbureau EFE liet op gezag van getuigen weten dat de Iraki's bruggen over de rivier Tigris, die Bagdad in twee delen splitst, hebben gesloten. Amerikaanse troepen zouden zich in het westelijke deel van de stad bevinden.
quote:Wat is het verschil tussen divisie's, regimenten en bataljons?
Op maandag 7 april 2003 12:02 schreef sp3c het volgende:ze hadden hun eenheden nooit in divisie's rondom de steden moeten indelen maar in regimenten of zelfs bataljons en die op strategische punten in het land (olievelden) in laten graven.
quote:di·'vi·sie (de ~ (v.))
Op maandag 7 april 2003 12:19 schreef yavanna het volgende:[..]
Wat is het verschil tussen divisie's, regimenten en bataljons?
1 afzonderlijke gevechtseenheid
2 afdeling in de sportcompetitie
3 zelfstandig onderdeel van een grote onderneming
4 [wisk.] deling
-----------
re·gi·'ment (het ~)
1 militaire eenheid
2 groot aantal
-----------
ba·tal·'jon (het ~)
1 legereenheid, bestaande uit 500 tot 1000 man, verdeeld over een aantal compagnieën
quote:
De neef van Saddam Hoessein, Ali Hassan al-Majid, staat ook wel bekend als 'Ali Chemicali'. Al-Majid is de man achter de chemische wapens van Irak. De Iraakse generaal is medeverantwoordelijk voor de gifgasaanval op de Koerdische stad Halabja in 1988 en wordt gezien als een van de wreedste leden van de Iraakse Revolutionaire Raad.Familieleden ter dood
Zijn wreedheid en zijn trouw aan het regime zijn af te leiden uit de moord op zijn eigen familieleden. In 1995 waren twee schoonzoons van Saddam naar het buitenland gevlucht. Na lang aarzelen kwam het tweetal (neven van Al-Majid) terug naar Irak. Al-Maijd zorgde er persoonlijk voor dat de twee prompt werden geëxecuteerd. Tegelijkertijd werden ook andere familieleden ter dood gebracht. Eén van hen was een broer van de generaal.Chemische aanval op Halabja
Al-Majid was het brein achter de slachting die werd aangericht in het dorpje Halabja in Noord-Irak. Bij een chemische aanval kwamen in 1988 meer dan 5000 Koerden om en raakten 10.000 ernstig gewond. De Irakezen vielen aan met laagvliegende helikopters, die orders hadden iedere vorm van leven te vernietigen: mensen, dieren en planten. De Koerdische inwoners werden bestookt met mosterdgas en andere gisgassen.Operatie Anfal
De aanval op het dorpje stond niet op zichzelf, maar maakte deel uit van 'Operatie Anfal', die gericht was tegen de Koerdische bevolking in het noorden van Irak. Er werden veelvuldig chemische wapens bij ingezet. Het geschatte aantal slachtoffers loopt uiteen van 50- tot 100.000. Generaal 'Ali Chemical' voerde het commando over de operatie.Opstand in Zuid-Irak
Na de aanval van Irak op Koeweit stelde hij 'orde op zaken' in het zuiden van Irak, waar de bevolking in opstand was gekomen tegen het regime van Hoessein. In dat gebied zijn meer dan 100.000 Irakezen gedood door bombardementen, executies, en martelingen.
quote:Bush en Blair voorop, bedoel je?
Op maandag 7 april 2003 12:26 schreef SunChaser het volgende:
Ali Chemicali is dood. Jammer. Sommige mensen moeten berecht worden imho.
On topic:
Zijn Seals geen marine jongens? Er is toch ook wel zo'n eenheid van de landmacht?
quote:Special Forces.
Op maandag 7 april 2003 12:28 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Bush en Blair voorop, bedoel je?
On topic:
Zijn Seals geen marine jongens? Er is toch ook wel zo'n eenheid van de landmacht?
quote:Seals staat voor Sea Air Land. Ze kunnen volgens Amerikaanse films met een groepje van 20 man iedere leider in het Oosten uitschakelen. Dan worden ze met geruisloze Heli's boven een paleis gedropt en dan doden ze 120 bewakers met geruisloze geweren.
Op maandag 7 april 2003 12:28 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
On topic:
Raar dat ze dat niet doen he
quote:Een heli boven een stad met heel veel luchafweer geschut.
Op maandag 7 april 2003 12:30 schreef SunChaser het volgende:[..]
Seals staat voor Sea Air Land. Ze kunnen volgens Amerikaanse films met een groepje van 20 man iedere leider in het Oostern uitschakelen. Dan worden ze met geruisloze Heli's boven een paleis gedropt en dan doden ze 120 bewakers met geruisloze geweren.
quote:Ik denk dat ze iets geleerd hebben van de bevrijdingspoging in Iran in 1980
Seals staat voor Sea Air Land. Ze kunnen volgens Amerikaanse films met een groepje van 20 man iedere leider in het Oosten uitschakelen. Dan worden ze met geruisloze Heli's boven een paleis gedropt en dan doden ze 120 bewakers met geruisloze geweren.
quote:Ja, het was vast een stuk goedkoper geweest. Zelfs met alle dubbelgangers van Saddam had het geen probleem hoeven te zijn. Ze vallen dan gewoon alle kastelen van Saddam binnen en schieten iedereen dood die een snor heeft.
Seals staat voor Sea Air Land. Ze kunnen volgens Amerikaanse films met een groepje van 20 man iedere leider in het Oosten uitschakelen. Dan worden ze met geruisloze Heli's boven een paleis gedropt en dan doden ze 120 bewakers met geruisloze geweren.
quote:Kan je beter met infiltranten enzo werken denk ik, maar dan kan je ook zwaaien naar je spion als hij de aanslag pleegt.
Op maandag 7 april 2003 12:31 schreef SunChaser het volgende:
ja nu heeft het geen zin meer, maar een jaar geleden wel.
quote:Dat heet patriotisme, er worden genoeg agenten en soldaten opgeofferd, nu zeker met zo;n oorlog.
Op maandag 7 april 2003 12:32 schreef NightH4wk het volgende:maar dan kan je ook zwaaien naar je spion als hij de aanslag pleegt.
quote:Hij had al die gifgasleveranties nog niet betaald
Op maandag 7 april 2003 12:32 schreef SunChaser het volgende:
Kan iemand mij btw even vertellen waarom Saddam tijdens/na de 1e GO mocht blijven leven, en aan het bewind mocht blijven?
quote:Nou, toen vocht hij tegen Iran, je weet wel, zo'n land van de As van het Kwaad.
Op maandag 7 april 2003 12:32 schreef SunChaser het volgende:
Kan iemand mij btw even vertellen waarom Saddam tijdens/na de 1e GO mocht blijven leven, en aan het bewind mocht blijven?
quote:Serieus? Ging het om geld?
Op maandag 7 april 2003 12:33 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Hij had al die gifgasleveranties nog niet betaald
quote:Yep, maar als militair weet je niet of je gaat sterven in deze oorlog, maar als spion weet je het bijna zeker als je die missie moet doen.
Op maandag 7 april 2003 12:33 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dat heet patriotisme, er worden genoeg agenten en soldaten opgeofferd, nu zeker met zo;n oorlog.
quote:Ja, Bush krijgt nog een tientje van hem. Dat haalt hij nu op. weer eens wat anders dan een incassobureau.
Op maandag 7 april 2003 12:34 schreef SunChaser het volgende:[..]
Serieus? Ging het om geld?
quote:Wat was er toen? Ja, je moet me echt even bijpraten.
Op maandag 7 april 2003 12:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik denk dat ze iets geleerd hebben van de bevrijdingspoging in Iran in 1980
quote:Toen botsten enkele US helicopters tegen elkaar en crashten in de woestijn.
Op maandag 7 april 2003 12:35 schreef SunChaser het volgende:[..]
Wat was er toen? Ja, je moet me echt even bijpraten.
quote:Amerikaanse ambassade bezet en Carter zou dat wel even oplossen. Groot fiasco, inclusief op elkaar botsende helikopters en vliegtuigen. Een van de redenen dat Carter de verkiezingen verloor
Op maandag 7 april 2003 12:35 schreef SunChaser het volgende:[..]
Wat was er toen? Ja, je moet me echt even bijpraten.
quote:Ok, thnx
Op maandag 7 april 2003 12:22 schreef NightH4wk het volgende:[..]
di·'vi·sie (de ~ (v.))
1 afzonderlijke gevechtseenheid
2 afdeling in de sportcompetitie
3 zelfstandig onderdeel van een grote onderneming
4 [wisk.] deling-----------
re·gi·'ment (het ~)
1 militaire eenheid
2 groot aantal-----------
ba·tal·'jon (het ~)
1 legereenheid, bestaande uit 500 tot 1000 man, verdeeld over een aantal compagnieën
quote:nee Saddam tekende onvoorwaardelijk de vredesvoorstellen van de VN.
Op maandag 7 april 2003 12:34 schreef SunChaser het volgende:[..]
Serieus? Ging het om geld?
Daarin stond oa dat Saddam geen wapens mocht hebben die verder reikten dan 150 km, geen massavernietigingstuig, moest kappen met moorden zodra iemand een grapje over zijn snor maakte etc. etc.
heeft hem 12 jaar respijt op geleverd maar nu is het toch echt gedaan met hem en zijn schrikbewind.
quote:
The BBC's Paul Wood was taken by the Iraqis on an official tour of Baghdad on Monday morning. Here he talks us through what he sees of the city.We are now being taken on the eastern side of the river Tigris, but the fighting this morning was on the western side.
People are out this morning, I'm not sure if they think it was air strikes they have been hearing this morning, or if they believe the Americans are here or if they believe the Americans have gone.
We are now heading to the Ministry of Information, which is on the other side of the bridge, a little way away from here.
It was reported to be in American hands this morning, that was roundly denied by the Information Minister, perhaps they are going to take us there to see for ourselves.
We are just driving past the Ministry now and it is in Iraqi hands .I can see militia men with rocket propelled grenades. One or two police men are giving us the "V" for victory sign.
We are now heading towards the Rashid Hotel, where earlier an eyewitness told me that the Americans had taken up positions and were sniping from there at the Iraqi militia men.
People are now crouching down on the bus because of a single shot that was fired somewhere to the right of us.
I think it was just happy fire but the situation is a bit uncertain now on this bus, I can hear more repeated fire from somewhere now.
We are driving down a completely empty road and there is heavy machine gun fire to our left.
Crucially we did not go to the Rashid Hotel which we understand from sources outside Iraq, is in American hands.
There is a real mood of fear in Baghdad and I think that it is not just from the coalition forces.
We are heading back to our hotel now after what has been an attempt by the Iraqi Ministry of Information to demonstrate that it is the Iraqi authorities who are still in control in Baghdad.
quote:aanvullende info:
Op maandag 7 april 2003 12:38 schreef yavanna het volgende:[..]
Ok, thnx
regiment = 3 of 4 bataljons
divisie bestaat uit een X aantal regimenten met een totale sterkte van rond de 12.000 man.
wat ik bedoelde is dus dat het (Achteraf gezien) niet zo verstandig was om ze in divisie verband te laten opereren want ze worden vrij eenvoudig opgerold door het amerikaans/britse pantser & luchtwapen terwijl de kleinere eenheden toch aanzienlijke meer succes boeken
quote:Eerst zien dan geloven.
Op maandag 7 april 2003 12:45 schreef sp3c het volgende:
maar nu is het toch echt gedaan met hem en zijn schrikbewind.
quote:CNN aanzetten
Op maandag 7 april 2003 12:48 schreef SunChaser het volgende:[..]
Eerst zien dan geloven.
quote:Ja, die is lekker objectief en betrouwbaar.
Op maandag 7 april 2003 12:50 schreef sp3c het volgende:[..]
CNN aanzetten
quote:tsja ... we zullen es zien ...
Op maandag 7 april 2003 12:42 schreef yavanna het volgende:
Die grote onconvertionele aanval is ook nog niet geweest, hoewel de martelaars vanochtend nog aan de gates of Bagdad zouden staan, volgens de minister dan....
quote:dat doet er niet toe, de beelden spreken voor zich.
Op maandag 7 april 2003 12:52 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ja, die is lekker objectief en betrouwbaar.
je ziet amerikaans/britse troepen standbeelden van Saddam omver gooien, combineer dit met alles wat je weet over het regime van Saddam en je kunt op je klompen aanvoelen dat dit geen lange tijd meer overeind zal blijven
quote:Ik heb maar over 2 zelfmoord-aanvallen gehoord. Eigenlijk al 2 te veel , maar die minister die kan je gewoon niet serieus nemen. Hopelijk blijft het ook bij deze 2 aanvallen.
Op maandag 7 april 2003 12:42 schreef yavanna het volgende:
Die grote onconvertionele aanval is ook nog niet geweest, hoewel de martelaars vanochtend nog aan de gates of Bagdad zouden staan, volgens de minister dan....
quote:The pockets of resistance
Op maandag 7 april 2003 12:48 schreef sp3c het volgende:[..]
aanvullende info:
regiment = 3 of 4 bataljons
divisie bestaat uit een X aantal regimenten met een totale sterkte van rond de 12.000 man.wat ik bedoelde is dus dat het (Achteraf gezien) niet zo verstandig was om ze in divisie verband te laten opereren want ze worden vrij eenvoudig opgerold door het amerikaans/britse pantser & luchtwapen terwijl de kleinere eenheden toch aanzienlijke meer succes boeken
Zit wat in, hoe jij het brengt.
quote:
U.S. tanks also briefly surrounded the Information Ministry and Al-Rashid Hotel.More than 70 tanks and 60 Bradley fighting vehicles took part in the raid under cover of tank-killing A10 Warthog planes and pilotless drones.
Four or five Marines were killed when their armored troop carrier took a direct hit from artillery shell at a bridge over a canal on the outskirts of Baghdad, according to Lt. Col. B.P. McCoy of the 3rd Battalion, 4th Marines. About a half hour later, Marines swarmed into the capital on foot, crossing a bridge spanning a canal at the south edge of the city, meeting little resistance.
Capt. Frank Thorp, a Central Command spokesman, characterized the movement as another raid through the city and not a seizure of any territory or targets.
Before the Americans seized the complex, Iraqis shot small arms fire at them from a clock tower overlooking the compound. Tanks quickly destroyed it.
Col. David Perkins told his troops before the operation that the mission was intended to be a demonstration of force to prove that U.S. forces could move about the city at will.
Perkins said the resistance coming into the city was heavier than expected: He had thought most Iraqi defenses were wiped out Saturday, but Iraqi troops laid new minefields and set up many new firing positions
.S. troops had to pass through a 400-yard-long minefield to approach the area. About 200 anti-tank mines that had been scattered on the road were pushed aside by U.S. armor fitted with devices to move them without detonating them
Iraqi troops did not use any mortars or artillery against the American forces.
F-16 fighter jets flew ahead of the U.S. armored column, bombing any tanks or armored personnel carriers along the way. U.S. troops also fired mortars on key intersections before passing through. Tanks took up positions around key intersections.
quote:goh wat een verrassing
Op maandag 7 april 2003 13:30 schreef yavanna het volgende:
Er schijnt een opslagloods voor chemische wapens te zijn gevonden.
Generaal Brooks kon er nog niets over zeggen, behalve dat ze dit altijd al vermoed hadden
ik zag vanochtend ook dat er een aantal soldaten plotseling ziek zijn geworden (kotsen en shit) nadat ze iets wat op chemische shit leek hebben gevonden ... kan ook zijn dat ze gewoon uit dezelfde pot hebben geschaft en de kok ontslagen moet worden
ik begin eigenlijk te hopen dat ze nix aan massavernietigingswapens vinden, word een politieke soap waar het kabinet balkenende 1 een puntje aan kan zuigen
en zolang Saddam's regime vernietigd word vind ik alles best
quote:
Op maandag 7 april 2003 13:34 schreef sp3c het volgende:[..]
goh wat een verrassing
ik zag vanochtend ook dat er een aantal soldaten plotseling ziek zijn geworden (kotsen en shit) nadat ze iets wat op chemische shit leek hebben gevonden ... kan ook zijn dat ze gewoon uit dezelfde pot hebben geschaft en de kok ontslagen moet worden
ik begin eigenlijk te hopen dat ze nix aan massavernietigingswapens vinden, word een politieke soap waar het kabinet balkenende 1 een puntje aan kan zuigen
en zolang Saddam's regime vernietigd word vind ik alles best
Tsa, ik zie wel of ze wat vinden of niet, zou er niet enorm verbaasd van staan als ze het zelf nog gaan neerleggen, om zo'n grote rel te voorkomen.
quote:
Iraq palace footage shown around the worldFootage of coalition troops inside one of Saddam Hussein's presidential palaces has been beamed around the world.
quote:Precies, klagen dat er Made in the USA op de verpakking staat valt ook onder het tapijt te vegen met het argument dat het al in de jaren 80 door de VS is geleverd.
Op maandag 7 april 2003 13:49 schreef yavanna het volgende:[..]
Tsa, ik zie wel of ze wat vinden of niet, zou er niet enorm verbaasd van staan als ze het zelf nog gaan neerleggen, om zo'n grote rel te voorkomen.
quote:ik denk eerlijk gezegd dat dat erg moeilijk word, reken maar dat inlichtingendiensten van over de hele wereld erbovenop (zullen) zitten.
Op maandag 7 april 2003 13:53 schreef Ulx het volgende:[..]
Precies, klagen dat er Made in the USA op de verpakking staat valt ook onder het tapijt te vegen met het argument dat het al in de jaren 80 door de VS is geleverd.
Je zult het echt met de grootste voorzichtigheid daar naartoe moeten vliegen incl. biochemische pakken e.d. vervolgens moet je het met vrachtwagens of helikopters naar de plaats van bestemming brengen waarna het 'gevonden' moet worden door de tr00ps.
denk niet dat dat erg makkelijk geheim te houden is, we hebben het hier wel over massavernietigingswapens niet over een grammetje coke ofzo
Enge kop heeft die soldaat? Witte ogen? Huh? Mutant!?
[Dit bericht is gewijzigd door =HellFire= op 07-04-2003 14:01]
quote:Nou, openmaken en even ruiken.
Op maandag 7 april 2003 14:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
3FM: mogelijke opslagplaats voor chemische wapens ontdekt (mogelijk vaten met zenuwgas)
quote:zou wel goede zaak zijn maar het zal wel niet.
Op maandag 7 april 2003 14:01 schreef Ulx het volgende:
Stuurt de VN eigenlijk nog waarnemers naar net ontdekte sites waar men verdachte poedertjes en gasflesjes heeft gevonden?
of alleen van landen die het met de VS eens zijn ofzo
quote:Dat laatste is dan wel weer met humor gezegd
U.S. May Have Found Iraqi WMD Storage SiteNEAR BAGHDAD (Reuters) - U.S. biological and chemical weapons experts believe they may have found an Iraqi storage site for weapons of mass destruction (WMD), a U.S. officer told Reuters on Monday.
A military source who declined to be identified said there were unconfirmed reports there could be sarin -- a highly lethal nerve agent that causes death by suffocation -- at the site."Our detectors have indicated something," said Maj. Ross Coffman, a public affairs officer with the U.S. 3rd Infantry.
"We're talking about finding a site of possible WMD storage. This is an initial report, but it could be a smoking gun," he said, adding that the site was south of the central Iraqi town of Hindiyah.
"It is not as if there is a cloud of gas hanging everywhere endangering soldiers lives. We're talking about a facility," Coffman added.
quote:ze zullen wel zeggen dat ze er toen ook geweest zijn, maar niks hebben gevonden ....
Stuurt de VN eigenlijk nog waarnemers naar net ontdekte sites waar men verdachte poedertjes en gasflesjes heeft gevonden?
quote:Ze hebben eigen waarnemers die daar naar toe gestuurd worden.
quote:Hmz, lichtinval ?!!!
Op maandag 7 april 2003 14:01 schreef =HellFire= het volgende:
http://www.ananova.com/images/web/49447.jpgEnge kop heeft die soldaat? Witte ogen? Huh? Mutant!?
quote:
502 Teletekst ma 07 apr
*******************INDICES
***********************07/04 13:48 ****
INDEX: STAND: +/-: OM:
AEX 286,24 + 5,81% 13:48
AMX 264,09 + 2,46% 13:48
FTSE-Eurotop 100 1860,34 + 4,89% 13:48
FTSE-100 3948,10 + 3,51% 13:32
CAC-40 2980,28 + 5,01% 13:48
DAX Xetra 2802,95 + 5,61% 13:48
Ik kon helaas generaal Brooks antwoord hierop niet horen
quote:lol daar ben ik ook wel benieuwd naar
Op maandag 7 april 2003 14:08 schreef yavanna het volgende:
Net op de persconferentie met generaal Brooks, vroeg een journalist, waarom de amerikaanse militairen niet even bij de iraakse informatie minister zijn komen staan, gezien ze er toch maar een paar honderd meter vanaf stondenIk kon helaas generaal Brooks antwoord hierop niet horen
Ik weet niet hoe oud die beelden zijn.
quote:tsja ... zegt misschien ook genoeg ...
Op maandag 7 april 2003 14:08 schreef yavanna het volgende:
Net op de persconferentie met generaal Brooks, vroeg een journalist, waarom de amerikaanse militairen niet even bij de iraakse informatie minister zijn komen staan, gezien ze er toch maar een paar honderd meter vanaf stondenIk kon helaas generaal Brooks antwoord hierop niet horen
quote:die beelden zullen toch wel recent zijn?
Op maandag 7 april 2003 14:14 schreef yavanna het volgende:
Op de BBC beelden vanuit het paleis van Saddam, wat een luxe overal, zelfs gouden zeepbakjes
Coalitie militairen liepen er ook rond.Ik weet niet hoe oud die beelden zijn.
en ontkent al sahaf nu nog steeds dat er niks aan de hand is?
quote:werkt alleen maar averechts denk ik.
Op maandag 7 april 2003 14:15 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
tsja ... zegt misschien ook genoeg ...
die kerel hadden ze gewoon met z'n hele ministerie weg moeten blazen ...
het omverwerpen van het regime is toch het doel? lijkt me dat al-sahaf ook daartoe behoort ...
De amerikanen claimen dat ze daarheen gaan om die gasten hun vrijheid terug te geven, ik denk niet dat het goed overkomt als ze dan iedereen die iets zegt waar zij het niet mee eens zijn uit de weg ruimen.
quote:Waarschijnlijk iets als,'' Ik heb de rapporten daarvan nog niet gelezen, ze hebben ongetwijfeld op basis van veiligheid en doeltreffendheid gehandeld hebben' etc
Op maandag 7 april 2003 14:10 schreef sp3c het volgende:[..]
lol daar ben ik ook wel benieuwd naar
Zouden die 4-6 vermisten zodanig over het gebied verspreid zijn dat ze niet te vinden zijn, of is het beleid om KIA's pas zo laat mogelijk te melden?
of was ali chemicali het chemische wapen?
quote:Dat zouden ze misschien liever ook niet live in beeld willen hebben + dat er nog een hele meute neutrale journalisten omheen staan.
Op maandag 7 april 2003 14:16 schreef sp3c het volgende:[..]
werkt alleen maar averechts denk ik.
De amerikanen claimen dat ze daarheen gaan om die gasten hun vrijheid terug te geven, ik denk niet dat het goed overkomt als ze dan iedereen die iets zegt waar zij het niet mee eens zijn uit de weg ruimen.
Hoewel hij wel bij het regime hoort, lijkt mij dat ook hij weg zal moeten!
quote:ja of 'we willen de infrastructuur en dus de Iraakse tv zoveel mogenlijk intact houden, ze zijn nu toch alleen maar op de schotel te ontvangen en blablablaat' toch hoop ik wel dat ze binnenkort een einde aan die uitzendingen maken.
Op maandag 7 april 2003 14:16 schreef yavanna het volgende:[..]
Waarschijnlijk iets als,'' Ik heb de rapporten daarvan nog niet gelezen, ze hebben ongetwijfeld op basis van veiligheid en doeltreffendheid gehandeld hebben' etc
Tuurlijk niemand gelooft er ene fuck van maar alstie van nu af aan iedere dag om martelaren gaat vragen staat Bagdad ineens vol met buitenlandse would be terroristen en dat kan wel is problematisch worden.
Kijk maar naar Afghanistan, het grootste gevaar kwam van buitenlandse strijders omdat die het meest fanatiek waren in hun haat voor de VS
quote:gna
Op maandag 7 april 2003 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
waarom staat op cnn en bbc niks over de mogelijke vondst van die chemische wapens?
je zou toch zeggen dat ze dat uitgebreid melden ...of was ali chemicali het chemische wapen?
quote:Wel recent, maar het zou van een x aantal uren terug kunnen zijn en
Op maandag 7 april 2003 14:16 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
die beelden zullen toch wel recent zijn?
of gaf saddam ook rondleidingen?en ontkent al sahaf nu nog steeds dat er niks aan de hand is?
quote:nee, maar al-sahaf behoort ook tot het regime ... en dat willen ze nu juist weg hebben ...
Op maandag 7 april 2003 14:16 schreef sp3c het volgende:[..]
werkt alleen maar averechts denk ik.
quote:denk eerder dat er een gedeelte van dat commandocentrum is ingestort die vermisten zullen wel onder het puin liggen.
Op maandag 7 april 2003 14:17 schreef Ulx het volgende:
6 gewonden en 4-6 vermisten bij die raketinslag in dat commandocentrum.Zouden die 4-6 vermisten zodanig over het gebied verspreid zijn dat ze niet te vinden zijn, of is het beleid om KIA's pas zo laat mogelijk te melden?
quote:en het paleis vervolgens hebben opgeblazen
Op maandag 7 april 2003 14:20 schreef yavanna het volgende:[..]
Wel recent, maar het zou van een x aantal uren terug kunnen zijn en
dat de amerikanen het paleis inmiddels weer verlaten hebben
quote:ah ok ...
Op maandag 7 april 2003 14:23 schreef yavanna het volgende:
Even een update, die beelden vanuit het paleis, waren beelden vanuit een paleis in Basra, niet in Bagdad
quote:Die komen toch wel om zelfmoordaanslagen te plegen op amerikanen en britten. Maar nu tijdens de gevechten zijn die figuren tamelijk nutteloos. Je kunt ze beter gebruiken om zichzelf op te blazen bij controleposten of zichzelf met een busje vol explosieven een commandocentrum binnen te scheuren en daar *boem* te doen.
Op maandag 7 april 2003 14:20 schreef sp3c het volgende:[..]
ja of 'we willen de infrastructuur en dus de Iraakse tv zoveel mogenlijk intact houden, ze zijn nu toch alleen maar op de schotel te ontvangen en blablablaat' toch hoop ik wel dat ze binnenkort een einde aan die uitzendingen maken.
Tuurlijk niemand gelooft er ene fuck van maar alstie van nu af aan iedere dag om martelaren gaat vragen staat Bagdad ineens vol met buitenlandse would be terroristen en dat kan wel is problematisch worden.
Kijk maar naar Afghanistan, het grootste gevaar kwam van buitenlandse strijders omdat die het meest fanatiek waren in hun haat voor de VS
Overigens vind ik het wel van lef getuigen dat de VS mensen die zichzelf opofferen om te vechten tegen een vreemde mogendheid terroristen durft te noemen.
quote:tuurlijk maar het zal bij de bevolking denk ik verkeerd overkomen.
Op maandag 7 april 2003 14:21 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
nee, maar al-sahaf behoort ook tot het regime ... en dat willen ze nu juist weg hebben ...
Hij is op dit moment het middelpunt van het Iraakse patriotisme, hij komt niet overdreven agressief over, heeft klaarblijkelijk veel liefde voor het land en voor de mensen, hij heeft het maar zelden over het verleden en over Saddam enzo maar wel over de vechtlust van de Irakezen en hij heeft er uitermate veel vertrouwen in.
Als je zo iemand live op tv neerschiet dan geef je die mensen een duwtje in de verkeerde richting dan denkt iedereen 'waarom hebben ze hem doodgeschoten als hij toch stond te liegen??? misschien zijn de amerikanen echt aan het verliezen en heeft mijn volk mijn hulp echt nodig!'
quote:Klopt, het schijnt zijn zomer verblijf-je te zijn, waar hij zelden scheen te komen en wat meer gebruikt werd als vakantieplek voor mensen van zijn regime, volgens buurt bewoners aldaar.
Op maandag 7 april 2003 14:24 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
ah ok ...
maar dan is 't nog van saddam
quote:Het uitschakelen blijkt toch niet zo simpel te zijn.
Op maandag 7 april 2003 14:20 schreef sp3c het volgende:[..]
ja of 'we willen de infrastructuur en dus de Iraakse tv zoveel mogenlijk intact houden, ze zijn nu toch alleen maar op de schotel te ontvangen en blablablaat' toch hoop ik wel dat ze binnenkort een einde aan die uitzendingen maken.
Tot nu toe lijkt het nog mee te vallen met die toeloop, maar ze hoeven natuurlijk ook niet in Irak zelf te gaan zitten, zulke actie's doen het ook goed op andere amerikaanse doelen
quote:Ik zou er wel even eerst die gouden kranen uit slopen.
Op maandag 7 april 2003 14:23 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
en het paleis vervolgens hebben opgeblazen
quote:
Marines Cross Two Key Bridges East of BaghdadNEAR BAGHDAD (Reuters) - U.S. Marines said they had managed to cross a river tributary to the east of Baghdad on Monday despite damage inflicted on two bridges by Iraqis trying to slow their advance toward the capital. "Elements of the 7th Marine are now on the western side of the Nahr Diyala River," Lt. Lew Craparotta told Reuters correspondent Sean Maguire.
Maguire said he could see U.S. tanks and armored vehicles on the western bank pounding positions of the Iraqi Special Republican Guard, loyal to President Saddam Hussein.The Marines told Reuters correspondent Matthew Green, also in the vicinity, that they had used bridge-laying machines to create a new crossing alongside one of the destroyed bridges.
They patched up a hole on the second bridge before driving over it, Green said. The Marines said the Iraqis had blown large holes in the two bridges with explosive charges on Sunday.
quote:Goed nieuws, maar ik had eigenlijk verwacht dat alle bruggen al door het regime zou zijn vernietigd. Dit ook om de menselijke schilden makkelijker in de stad te houden.
Op maandag 7 april 2003 14:34 schreef yavanna het volgende:[..]
quote:Ik vind het ook vreemd, net alsof Irak helemaal geen explosieven meer had.
Op maandag 7 april 2003 14:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
Goed nieuws, maar ik had eigenlijk verwacht dat alle bruggen al door het regime zou zijn vernietigd. Dit ook om de menselijke schilden makkelijker in de stad te houden.
quote:Op de BBC wordt nu verteld, 2 militairen en 2 journalisten gedood.
Op maandag 7 april 2003 14:17 schreef Ulx het volgende:
6 gewonden en 4-6 vermisten bij die raketinslag in dat commandocentrum.Zouden die 4-6 vermisten zodanig over het gebied verspreid zijn dat ze niet te vinden zijn, of is het beleid om KIA's pas zo laat mogelijk te melden?
quote:Wellicht hadden ze zelf nog die bruggen nodig?
Op maandag 7 april 2003 14:37 schreef Sidekick het volgende:Goed nieuws, maar ik had eigenlijk verwacht dat alle bruggen al door het regime zou zijn vernietigd. Dit ook om de menselijke schilden makkelijker in de stad te houden.
Hoeveelste journalist is dit al wel niet?
quote:
Four U.S. Troops Killed in Baghdad AttacksNEAR BAGHDAD (Reuters) - Two U.S. soldiers died and at least six others were wounded in an Iraqi attack on a U.S. communications center on the southern outskirts of Baghdad, military sources said on Monday.
In a separate incident in fighting on the eastern outskirts of Baghdad, two Marines were killed while trying to secure two bridges in what Marines said appeared to be an incident of "friendly fire."
quote:Stond ergens in een quote hierboven dat het er op weg naar het centrum vol mee lag.
Op maandag 7 april 2003 14:43 schreef Ulx het volgende:
Ik hoor trouwens helemaal niets over mijnen en boobytraps. Gebruiken de Irakis die niet?
Ik heb ook beelden vanuit zuid Irak gezien waar een weg helemaal bezaaid lag met mijnen.
quote:Waarvoor? Als de staf van Saddam echt dacht dat ze nog een tegenaanval konden doen dan hebben ze een fout gemaakt die een willekeurige brugklasser uit Timboektoe nog niet zou maken.
Op maandag 7 april 2003 14:42 schreef yavanna het volgende:[..]
Wellicht hadden ze zelf nog die bruggen nodig?
De enige kans de Irak had was dat ze hadden moeten zorgen dat de binnenlandse en buitenlandse politieke druk op de VS zo hoog werd dat ze hun troepen wel terug moeten trekken. Ergo: Zorgen dat de VS grote hoeveelheden burgerdoden maakt en dat de Irakis soldaten afschieten die aanvallen, in plaats van hun tanks op te offeren in zinloze aanvallen op het vliegveld.
quote:Om aan de overkant te komen?
Op maandag 7 april 2003 14:48 schreef Ulx het volgende:[..]
Waarvoor?
quote:Misschien liep hun planning ook anders dan verwacht.
Als de staf van Saddam echt dacht dat ze nog een tegenaanval konden doen dan hebben ze een fout gemaakt die een willekeurige brugklasser uit Timboektoe nog niet zou maken.De enige kans de Irak had was dat ze hadden moeten zorgen dat de binnenlandse en buitenlandse politieke druk op de VS zo hoog werd dat ze hun troepen wel terug moeten trekken. Ergo: Zorgen dat de VS grote hoeveelheden burgerdoden maakt en dat de Irakis soldaten afschieten die aanvallen, in plaats van hun tanks op te offeren in zinloze aanvallen op het vliegveld.
quote:ze zullen toch zelf heen en weer moeten rijden (tenzij de Amerikanen steeds hetzelfde punt gaan aanvallen).
Op maandag 7 april 2003 14:48 schreef Ulx het volgende:[..]
Waarvoor? Als de staf van Saddam echt dacht dat ze nog een tegenaanval konden doen dan hebben ze een fout gemaakt die een willekeurige brugklasser uit Timboektoe nog niet zou maken.
quote:Er zal al wel een wapperen, dat is echt iets wat je van de VS kan verwachten.
Op maandag 7 april 2003 14:50 schreef K3 het volgende:
Ik lees overal dat er een vlag wappert, maar ik zie nergens een foto. Wappert er wel een Amerikaanse vlag op één van Saddams paleizen, of zijn de Amerikanen al net zo inventief met hun nieuws als de Iraakse minister van informatie?
quote:Het bericht vind ik nl erg makkelijk. Dit is echt zoiets wat psychologisch zou werken als je het echt ziet ipv alleen maar hoort/leest. Zo klinkt het meer als wishful thinking.
Op maandag 7 april 2003 14:54 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Er zal al wel een wapperen, dat is echt iets wat je van de VS kan verwachten.
quote:Die zitten echt even te relaxen
Inside Saddam's palaceThe capture by US forces of one of Saddam Hussein's palaces in Baghdad has, for the first time, yielded its secrets to the outside world.
The vast, imposing complex - previously forbidden to Iraqis other than the highest echelons of the regime - was uncovered by American troops who scoured its rooms and floors.
Leuke eetkamer ook
ze wilden niet overkomen als bezetters maar bevrijders ofzo.
quote:Idd, dat maakt het hele verhaal van de Amerikaanse vlag ook zo onwaarschijnlijk.
Op maandag 7 april 2003 15:02 schreef sp3c het volgende:
volgens mij was het verboden voor de Amerikanen (en Britten en Australiers e.d.) om Iraakse vlaggen te vervangen door eigen waar.ze wilden niet overkomen als bezetters maar bevrijders ofzo.
quote:Misschien is het ook niet zo slim om te doen, je weet nooit hoe de bevolking erop reageert.
volgens mij was het verboden voor de Amerikanen (en Britten en Australiers e.d.) om Iraakse vlaggen te vervangen door eigen waar.ze wilden niet overkomen als bezetters maar bevrijders ofzo.
quote:idd...
quote:
NEAR BAGHDAD (Reuters) - Two U.S. soldiers and two journalists were killed and 15 people wounded on Monday in an Iraqi attack on a U.S. communications center on the southern outskirts of Baghdad, military sources said.
quote:We weten niet eens of ze er nog zitten of weer zijn terug getrokken.
Op maandag 7 april 2003 15:03 schreef Roel_Jewel het volgende:idd...
aan de andere kant zouden ze willen laten zien dat het regime verdreven zou zijn ...
maar dat wekt alleen maar verwarring ..
quote:of zijn omsingeld
Op maandag 7 april 2003 15:04 schreef yavanna het volgende:[..]
We weten niet eens of ze er nog zitten of weer zijn terug getrokken.
mwah had Saddam zelf niet wat aanpassingen aan de Iraakse vlag gemaakt ('allah = huge' in groene arabische letters oid) misschien dat ze de oude versie van die vlag er weer op kunnen hangen ofzo maar ik weet niet of dat wel goed zichtbaar is
quote:zouden ze ook niet moeten doen vind ik, zo'n paleis is toch cultureel erfgoed van de Irakezen beetje respectloos om daar dan als militair in bad te gaan terwijl de burgers op straat uberhaupt geen stromend water hebben en ik mag hopen dat de Amerikanen niet goude kraantjes e.d. gaan plunderen ook!
Op maandag 7 april 2003 15:07 schreef NightH4wk het volgende:
Shit, dat zijn mooie paleizen btw. Net ook een paar militairen die zeiden dat ze zo ff gingen douchen in de persoonlijke badkamer van Saddam.
quote:was hij niet de baas van de strijdkrachten in die sector??
Op maandag 7 april 2003 15:31 schreef El_Catalan het volgende:
Is die Ali Chemicali nou dood of niet?
Lijkt mij van niet volgensmij heeft die ten eerste ook een aantal dubbelgangers en ten tweede zo'n belangrijke man zit niet rustig in een huisje in Basra
schiet niet op alstie dan in bagdad zit ofzo, hij kan brullen wat die wil maar ze horen hem toch niet
denk wel dattie dood is anders was hij wel op al jazeera te zien onder hand
quote:Aziz zou toch ook al dood zijn?
Op maandag 7 april 2003 15:32 schreef sp3c het volgende:[..]
was hij niet de baas van de strijdkrachten in die sector??
schiet niet op alstie dan in bagdad zit ofzo, hij kan brullen wat die wil maar ze horen hem toch niet
denk wel dattie dood is anders was hij wel op al jazeera te zien onder hand
quote:Sinds wanneer is Aziz dood?
Op maandag 7 april 2003 15:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Aziz zou toch ook al dood zijn?
Ik wacht rustig af. Allemaal wel leuk en aardig die berichten, maar zolang er geen bewijs is, heeft niemand er wat aan (behalve Bush en Co die misschien wat meer steun krijgen van het volk vanwege de goede voortgang)
quote:ja daarom, die was dan ook een half uur later op tv te zien ofzo
Op maandag 7 april 2003 15:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Aziz zou toch ook al dood zijn?
Ik wacht rustig af. Allemaal wel leuk en aardig die berichten, maar zolang er geen bewijs is, heeft niemand er wat aan (behalve Bush en Co die misschien wat meer steun krijgen van het volk vanwege de goede voortgang)
quote:Dat is ie niet, maar in het begin werd dat wel gesuggereerd, net zoals Ali Chemicali.
Op maandag 7 april 2003 15:37 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Sinds wanneer is Aziz dood?
quote:Het was wel wat langer dan een half uur.
Op maandag 7 april 2003 15:37 schreef sp3c het volgende:[..]
ja daarom, die was dan ook een half uur later op tv te zien ofzo
Misschien is hij niet bereikbaar door gevechten ofzo.
quote:jah duh je moet niet alles letterlijk opvatten.
Op maandag 7 april 2003 15:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]Het was wel wat langer dan een half uur.
Misschien is hij niet bereikbaar door gevechten ofzo.
Het duurde iig minder lang dan dit, bovendien was het bericht een stuk vager.
Tareq Aziz zou zijn overgelopen naar Koerdisch gebied (niet naar de coalitie) en zich misschien eventueel schuilhouden voor Saddam en voor de oorlog.
dit bericht is toch wat duidelijker
quote:Aziz is geen leiding gevende over het leger ofwel soms?
Op maandag 7 april 2003 15:37 schreef sp3c het volgende:[..]
ja daarom, die was dan ook een half uur later op tv te zien ofzo
quote:er zijn ook generaals op tv geweest die volgens de amerikanen gevangen zouden zijn genomen binnen zeer korte tijd nadat bericht.
Op maandag 7 april 2003 15:49 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Aziz is geen leiding gevende over het leger ofwel soms?
Ali wel dus dan is het veel moeilijker om zo op tv te komen.
quote:Onder de hoofddoek van Arafat.
Op maandag 7 april 2003 15:55 schreef SilverSpirit het volgende:
Waar zou Saddam nou zitten?
quote:
Op maandag 7 april 2003 15:56 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Onder de hoofddoek van Arafat.
quote:Voorspelbaar, niet grappig dus.
Op maandag 7 april 2003 15:56 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Onder de hoofddoek van Arafat.
quote:De navy seals hebben het te druk met echte militaire doelen aan pakken, u weet wel, die doelen waar ze irl voor getrained zijn, niet van de Hollywood nep doelen.
Dictators 3 miljoen kilometers achter de linies in 1 schot door hun flikker schieten is leuk voor films, maar irl werkt dat dus niet.
oh ja ik heb nog meer schokkend nieuws voor je, een machinepistool schiet niet automatisch raak en kan geen 500000 kogels verschieten per magazijn.
quote:Niet in zijn bad met gouden kranen en zeepbakjes, die is al bezet door militairen
quote:Was ook niet grappig bedoeld, anders had ik wel wat anders gepost.
Op maandag 7 april 2003 15:58 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Voorspelbaar, niet grappig dus.
quote:Maar meestal schieten de helden met een simpel pistooltje meteen raak, en de badguys raken niks.
Op maandag 7 april 2003 15:58 schreef tactica het volgende:[..]
oh ja ik heb nog meer schokkend nieuws voor je, een machinepistool schiet niet automatisch raak en kan geen 500000 kogels verschieten per magazijn.
Maar oke ontopic
quote:en nog wat ... vijandelijke kogels zijn wel degenlijk dodelijk en commando's hebben over het algemeen (aantal voorbeelden daargelaten) geen pijl en boog bij zich.
Op maandag 7 april 2003 15:58 schreef tactica het volgende:[..]
De navy seals hebben het te druk met echte militaire doelen aan pakken, u weet wel, die doelen waar ze irl voor getrained zijn, niet van de Hollywood nep doelen.
Dictators 3 miljoen kilometers achter de linies in 1 schot door hun flikker schieten is leuk voor films, maar irl werkt dat dus niet.
quote:Maar ze zien er toch wel uit als Charlie Sheen he
Op maandag 7 april 2003 15:58 schreef tactica het volgende:
oh ja ik heb nog meer schokkend nieuws voor je
quote:Ik word moe van jou
Op maandag 7 april 2003 16:00 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Was ook niet grappig bedoeld, anders had ik wel wat anders gepost.
quote:dat wel
Op maandag 7 april 2003 16:01 schreef SunChaser het volgende:[..]
Maar ze zien er toch wel uit als Charlie Sheen he
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:01 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Ik word moe van jou
quote:Daar kan hij zelf ook niks aandoen
Op maandag 7 april 2003 16:01 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Ik word moe van jou
quote:Maja het is dan ook een rasechte newbie
Op maandag 7 april 2003 16:03 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Daar kan hij zelf ook niks aandoen
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:06 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Maja het is dan ook een rasechte newbie
quote:Wat een stomme standaard opmerking
Op maandag 7 april 2003 16:10 schreef NightH4wk het volgende:[..]
, moet je niet je vriendjes in Irak gaan helpen?
(In Irak redden ze het beter dan jij en je amerikaanse vriendjes denken dus maak je je daar maar geen zorgen over)
[Dit bericht is gewijzigd door El_Catalan op 07-04-2003 16:11]
quote:Kansloos
Op maandag 7 april 2003 16:10 schreef NightH4wk het volgende:[..]
, moet je niet je vriendjes in Irak gaan helpen?
En nou ontopic
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:11 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Wat een stomme standaard opmerking
quote:Ja, ze redden het wel.
(In Irak redden ze het beter dan jij en je amerikaanse vriendjes denken dus maak je je daar maar geen zorgen over)
[Dit bericht is gewijzigd door NightH4wk op 07-04-2003 16:15]
quote:Uitgepraat zeker?
Op maandag 7 april 2003 16:12 schreef NightH4wk het volgende:[..]
quote:Waarom ga jij er niet heen en knuffel je em dood, dat is toch de manier volgens jullie?
Op maandag 7 april 2003 16:13 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Uitgepraat zeker?
quote:Sommige wel, zag ik in een onbewaakt moment
Maar on topic weer
quote:Hmz, zelfs de andere medewerkers weten dus schijnbaar niet wat er met ze gebeurt is.
AzG-medewerkers vermist in BagdadTwee medewerkers van Artsen zonder Grenzen in Bagdad worden sinds woensdagavond vermist. Dat bevestigde maandag een woordvoerder van de organisatie in Nederland. Artsen zonder Grenzen wil niets zeggen over de identiteit van de vermisten, maar zegt dat het niet om Nederlanders gaat.
De organisatie doet geen mededelingen over wat er precies is gebeurd. "Om de kans op een goede afloop te bevorderen, kunnen we geen details geven. We doen er alles aan om de mensen zo snel mogelijk te vinden, maar we maken ons wel zorgen", zegt een woordvoerder in Brussel.
Ziekenhuis
Het verdwenen duo maakt deel uit van een team van zes mensen van Artsen zonder Grenzen dat ondersteuning biedt in het al-Kindi ziekenhuis in het noordoostelijke deel van Bagdad. Het gaat om drie artsen, een coördinator en twee logistieke medewerkers. Het team is vanuit Parijs naar Irak uitgezonden om in het 250 bedden tellende hospitaal Iraakse artsen bij te staan.
De vier andere mensen verkeren in veiligheid. Ze hebben hun werk in het ziekenhuis stilgelegd. Artsen zonder Grenzen heeft in de landen rondom Irak nog eens dertig medewerkers klaarstaan om noodhulp te bieden.
Nu.nl
is dat nu veilig voor hulpkonvooien of word er nog steeds geknokt?
en is er eigenlijk een vliegveld in de buurt van Basra?
quote:Yep, Basra heeft een vliegveld, en de Britten zijn er nog aan het vechten.
Op maandag 7 april 2003 16:22 schreef sp3c het volgende:
hoe staat het eigenlijk in basra??is dat nu veilig voor hulpkonvooien of word er nog steeds geknokt?
quote:Dat vliegveld is al een tietje gelede ingenomen. Maar er zijn nog verzetshaarden in Basra zelf volgens de Britten.
Op maandag 7 april 2003 16:22 schreef sp3c het volgende:
hoe staat het eigenlijk in basra??is dat nu veilig voor hulpkonvooien of word er nog steeds geknokt?
quote:ja hoor en rambo doet ook mee
quote:
quote:daar is een topic voor
Op maandag 7 april 2003 16:29 schreef sjun het volgende:[..]
quote:Pockets of resistance
Op maandag 7 april 2003 16:25 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Dat vliegveld is al een tietje gelede ingenomen. Maar er zijn nog verzetshaarden in Basra zelf volgens de Britten.
Het grootste deel zou nu in britse handen zijn.
[..]
quote:Maar weet niet wat nu ECHT waar is, en wat larie =.....?
Het grootste deel zou nu in britse handen zijn.
quote:Dat weet niemand
Op maandag 7 april 2003 16:35 schreef G-Plek het volgende:
Op maandag 7 april 2003 16:25 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
[..]Maar weet niet wat nu ECHT waar is, en wat larie =.....?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |