Ik vraag mij af; waarom rijden er toch zo veel ouwe dieselbakken rond in Brabant? En dan vooral het Type MB190D... Deze bakken zie je zowat nergens, maar in Brabant lijkt het wel de burgerwagen nr.1! Waarom is dat toch.... Het valt mij voornamelijk op in de regio Stampersgat en St. Willebrord!
quote:Omdat hier de multiculturele samenleving nog niet zo lang overheerst. En blijkbaar is het nogal populair bij onze allochtone medebewoners om met een ster rond te rijden, hoe lelijk, oud en vies maakt niet uit, als er maar een ster opzit. De mercedes 190d is dan wel de goedkoopste die je kan vinden...
Op vrijdag 4 april 2003 13:01 schreef Zeeuwigan het volgende:
Mensen,Ik vraag mij af; waarom rijden er toch zo veel ouwe dieselbakken rond in Brabant? En dan vooral het Type MB190D... Deze bakken zie je zowat nergens, maar in Brabant lijkt het wel de burgerwagen nr.1! Waarom is dat toch.... Het valt mij voornamelijk op in de regio Stampersgat en St. Willebrord!
quote:wat moet jij dan in stampersgat?!
Op vrijdag 4 april 2003 13:01 schreef Zeeuwigan het volgende:
Mensen,Ik vraag mij af; waarom rijden er toch zo veel ouwe dieselbakken rond in Brabant? En dan vooral het Type MB190D... Deze bakken zie je zowat nergens, maar in Brabant lijkt het wel de burgerwagen nr.1! Waarom is dat toch.... Het valt mij voornamelijk op in de regio Stampersgat en St. Willebrord!
quote:Ik vind de 190 een mooie auto, zeker de 190 2.3-16
Op vrijdag 4 april 2003 13:06 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Omdat hier de multiculturele samenleving nog niet zo lang overheerst. En blijkbaar is het nogal populair bij onze allochtone medebewoners om met een ster rond te rijden, hoe lelijk, oud en vies maakt niet uit, als er maar een ster opzit. De mercedes 190d
[Dit bericht is gewijzigd door slashme op 04-04-2003 13:10]
quote:Hier zit wat in, maar nog veel Brabanders rijden erin, niet alleen snordragende getinte mensen. Graag antwoord hierop.
Op vrijdag 4 april 2003 13:06 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Omdat hier de multiculturele samenleving nog niet zo lang overheerst. En blijkbaar is het nogal populair bij onze allochtone medebewoners om met een ster rond te rijden, hoe lelijk, oud en vies maakt niet uit, als er maar een ster opzit. De mercedes 190d is dan wel de goedkoopste die je kan vinden...
quote:niet alle getinte vrouwen hebben een snor hoor!
Op vrijdag 4 april 2003 13:11 schreef Zeeuwigan het volgende:[..]
Hier zit wat in, maar nog veel Brabanders rijden erin, niet alleen snordragende getinte mensen. Graag antwoord hierop.
Alecks ('t Heike is... anders)
Diesel motoren maken meer herrie (zeker die diesels uit 1990 of nog ouder)
En diesel zorgt voor veel roet in de lucht
Flying_Vee heeft een schurfthekel aan diesel bah bah bah
oh en verder is de 190 populair bij opa's die vroeger schillenboer waren en nog nooit iets fatsoenlijks konden rijden.. daarom hun hele leven voor een 190d met 4 bak gespaart (of 3 traps automaat)
quote:*pling!* tuurlijk! je kan er in driften!!!!
Op vrijdag 4 april 2003 13:36 schreef Zeeuwigan het volgende:
Oke oke, bedankt voor de meningen. Maar waarom kiest een `jonger´ iemand, in deze bak te rijden, en waarom is het zo geconcentreerd in Brabant...!
(kut t ging over diesels)
quote:Daarom, die zijn zo sloom als wat, en die gasten rijden niet verder dan het café, waarom dan een diesel 190!
Op vrijdag 4 april 2003 13:37 schreef Ultimora het volgende:[..]
*pling!* tuurlijk! je kan er in driften!!!!
(kut t ging over diesels)
ook marokanen en woonwagenbewoners....
en MB190D is gewoon een stabiele wagen.
quote:ik ook maar ik rijd gewoon lekker bmw
Op vrijdag 4 april 2003 13:43 schreef mister-ious het volgende:
ik kom ook uit brabant en ik rijd dus NIET MB190D....
...
ok het scheelt dat ik mijn rijbewijs misschien niet heb...maar ik zou wel zoiets willen rijden als ik een rijbewijs heb.
quote:Diesels zijn tegenwoordig juweeltjes die niet verdienen dat ze zo ongelooflijk duur worden gemaakt door de klote overheid. Zuiniger, minder schadelijke stoffen (CO2 akkoord is er goed mee te halen).
Op vrijdag 4 april 2003 13:21 schreef Flying_Vee het volgende:
Diesel stinkt![]()
![]()
Diesel motoren maken meer herrie (zeker die diesels uit 1990 of nog ouder)
En diesel zorgt voor veel roet in de lucht
![]()
![]()
Flying_Vee heeft een schurfthekel aan diesel
bah bah bah
Maar ja, dat levert minder poen op dus dan maar duurder maken want ja, je staat toch minder vaak aan de pomp en tank goedkoper ---> scheelt inkomsten voor de staat. Want ja, een opel omega 2.5 dt (BMW motor) en voor dezelfde prijs een 3,2 liter v6.... wat klopt hier niet??
Ohh, een BMW 3 liter 6 cylinder diesel
quote:Hoho, zo bedoelde ik het ook niet. Bedoelde alleen te zeggen dat het veelal agrariërs zijn die in zo'n 190d rijden. Kampo's jatten voor zover ik weet geen 190d meer, die hebben tegenwoordig de lat wat hoger liggen. En marrokanen... tja
Op vrijdag 4 april 2003 13:41 schreef mister-ious het volgende:
in Brabant wonen echt niet alleen boeren hoor!
....ook marokanen en woonwagenbewoners....
en MB190D is gewoon een stabiele wagen.
quote:Kunne ze aanhangwagentje beter mee trekken
Op vrijdag 4 april 2003 13:40 schreef Coelho het volgende:
Het zijn vooral de boeren die in een 190d rijden. Waarom? Geen idee! Misschien dat ze die bij hun Rottweiler kregen (nog zo'n overeenkomst tussen boeren...)
quote:Meestal hebben marktlui een Partrol, paardenboeren hebben vaak een 200D tot 300D
Op vrijdag 4 april 2003 14:23 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Kunne ze aanhangwagentje beter mee trekken
![]()
Waarom denk je dat iedere boer een Nissan Patrol op de oprit plak heeft staan, kenne ze paardentrailer erachter hangen![]()
quote:Ahum. 190 2.3-16 = 235 Nm/4800tpm
Die ouwe benzines hebben 0,0 koppel op laag toertal.
Die viercilinder 2 liter zijn te traag ja.
quote:Zo een hebben wij in onze mercedes liggen
Op vrijdag 4 april 2003 14:28 schreef slashme het volgende:Die viercilinder 2 liter zijn te traag ja.
Hier in cuijk(noord) rijden trouwens veel jongeren en gekleurde mensen in een 190D...
Meeste zo standaard als wat....
quote:Ten eerste zijn de bovengenoemde toch te duur voor die boeren en ten tweede hebben ze het koppel op hoog toertal, en zoals ik al zei..
Op vrijdag 4 april 2003 14:28 schreef slashme het volgende:[..]
Meestal hebben marktlui een Partrol, paardenboeren hebben vaak een 200D tot 300D
met een hoefijzer op de gril.
[..]Ahum. 190 2.3-16 = 235 Nm/4800tpm
190 2.6 = 228 Nm/4600tpmDie viercilinder 2 liter zijn te traag ja.
En de boeren rijden hier allemaal in Patrol's hoor De 300D's zijn gedegradeerd tot de beginnende allochtone automobilist. De gevorderde rijden tegenwoordig BMW's (gelukkig...
)
quote:Offtopic: ik vond je vorige usericon leuker
Op vrijdag 4 april 2003 14:43 schreef Ultimora het volgende:
hier rijden die boeren allemaal met BMW 324td's (e30) en met golfjes TDI, ook veel volvo 850 diesels enzo.. maar opzich vrij weinig mercedes.
quote:Ik had het dus over diesels uit 1990 en nog oudere troep, lezen is moeilijk
Op vrijdag 4 april 2003 13:56 schreef BMW_Power het volgende:[..]
Diesels zijn tegenwoordig juweeltjes die niet verdienen dat ze zo ongelooflijk duur worden gemaakt door de klote overheid. Zuiniger, minder schadelijke stoffen (CO2 akkoord is er goed mee te halen).
Maar ja, dat levert minder poen op dus dan maar duurder maken want ja, je staat toch minder vaak aan de pomp en tank goedkoper ---> scheelt inkomsten voor de staat. Want ja, een opel omega 2.5 dt (BMW motor) en voor dezelfde prijs een 3,2 liter v6.... wat klopt hier niet??
Ohh, een BMW 3 liter 6 cylinder diesel
Maar waarom nou die Mercedes 190D ipv een Peugeotje 205 of een ander diesel-consumerende auto ...
quote:Aanhangers....
Op vrijdag 4 april 2003 15:12 schreef 2cv het volgende:
Boeren mogen rode diesel (= diesel zonder / met minder accijns er op dus goedkoper) in de tank van hun landbouwvoertuigen gooien. Je bent echter wel erg stom als je dan niet ook een diesel-auto aanschaft en ook daar rode diesel in giet (zelfs als je een fikse boete krijgt ben je nog goedkoper uit).Maar waarom nou die Mercedes 190D ipv een Peugeotje 205 of een ander diesel-consumerende auto ...
quote:Juist, een boerderijgolf (golf II in pasadena of manhattan uitvoering) mag veel minder trekken namelijk.
Op vrijdag 4 april 2003 15:15 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Aanhangers....
quote:Alles wat niet mag is leuk
Op vrijdag 4 april 2003 16:15 schreef 2cv het volgende:
Je mag ook niet op rode diesel rijden ...
quote:Neehoor, maar ik wilde even een lofzang over huidige diesels beginnen en greep jouw post aan om te beginnen. Dus totaal geen aanval op jou of wat dan ook. Maar vertel eens:
Op vrijdag 4 april 2003 15:10 schreef Flying_Vee het volgende:[..]
Ik had het dus over diesels uit 1990 en nog oudere troep, lezen is moeilijk
Heb ik je overtuigd met mijn lofzang?
quote:Mmmm een beetje,
Op vrijdag 4 april 2003 16:33 schreef BMW_Power het volgende:[..]
Neehoor, maar ik wilde even een lofzang over huidige diesels beginnen en greep jouw post aan om te beginnen. Dus totaal geen aanval op jou of wat dan ook. Maar vertel eens:
Heb ik je overtuigd met mijn lofzang?
De afgelopen jaren zijn er veel verbeteringen toegepast bij diesels dan denk ik met name aan de turbo evt. met intercooler, verbeterde vorm van de verbrandingskamer,
Meerkleppen techniek, Motormanagement,geluidsisolatie,
Verbeterde trillingsdemping cq ballansmethode's etc,
Betere verstuiving van brandstof en last but not least roetfilters in het uitlaatsysteem*
*Flying_Vee is voor verplichting van deze filters op alle dieselmotoren.
Helaas komt het nog steeds voor dat met name in de budget klasse dat er te weining aandacht voor deze nieuwe technieken is
Dus diesel is wel ok onder de voorwaarde dat het dus wel goed wordt toegepast en als het kan met minimaal 5 cilinders zodat het allemaal wat lekkerder loopt#
# ookm bij benzine motoren ben ik een voorstander van meerdere cilinders omdat deze nu eenmaal soepeler lopen
ps mijn eerste auto was een BMW B6 ik moest deze helaas weg doen wegens cash problems
http://www.users.wineasy.se/aahl/e21b6.html
en zo zag ie eruit alleen had ik andere velgen en nog breedere sloffen
http://www.users.wineasy.se/aahl/b6-14.jpg
En een heeele coole jvc sterio met greenlight, alle binnenverlichting had een groene tint niet standaard maar wel erg
quote:Dat dacht ik dus niet he.. Je moet wel heel stom zijn om met je auto op rooie diesel te gaan rijden.. Je blijft het heel erg lang zien en als je gepakt wordt ben je flink de sjaak. Je krijgt dan een boete (ja een dikke boete) + nog een naheffing. Met die naheffing gaan ze er vanuit dat je alle kilometers die je gereden hebt in die auto op rode diesel gereden hebt, en dan betaal je dus nog alle accijns over die kilometers.
Boeren mogen rode diesel (= diesel zonder / met minder accijns er op dus goedkoper) in de tank van hun landbouwvoertuigen gooien. Je bent echter wel erg stom als je dan niet ook een diesel-auto aanschaft en ook daar rode diesel in giet (zelfs als je een fikse boete krijgt ben je nog goedkoper uit).
En ja ik zie ze regelmatig controleren op rode diesel.
Ik woon ook in brabant en de enige 190Ds die ik zie rijden zijn van t kamp. Practisch al die boeren rijden inderdaad in patrols.
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 17:14 schreef DIJK het volgende:[..]
Dat dacht ik dus niet he.. Je moet wel heel stom zijn om met je auto op rooie diesel te gaan rijden.. Je blijft het heel erg lang zien en als je gepakt wordt ben je flink de sjaak. Je krijgt dan een boete (ja een dikke boete) + nog een naheffing. Met die naheffing gaan ze er vanuit dat je alle kilometers die je gereden hebt in die auto op rode diesel gereden hebt, en dan betaal je dus nog alle accijns over die kilometers.
En ja ik zie ze regelmatig controleren op rode diesel.
Ik woon ook in brabant en de enige 190Ds die ik zie rijden zijn van t kamp. Practisch al die boeren rijden inderdaad in patrols.
quote:Nou ja de strenge controle's zijn ook meer van de laatste jaren.. Een jaar of 5 geleden zag je nog zelden wat, maar nu zie ik ze toch zeker eens per maand controleren ofzo. (en zoveel zit ik niet op de weg..)
mijn oom heeft meer dan 25 jaar op rode diesel gereden zonder ooit een controle te hebben gehad, hij was binnenschipper zodat hij makkelijk aan die diesel kon komen.
quote:Nou daar hoef je geen binneschipper voor te zijn hoor, je kunt het gewoon tanken bij een loonbedrijf of werktuigenvereniging.
Op vrijdag 4 april 2003 17:17 schreef Flying_Vee het volgende:hij was binnenschipper zodat hij makkelijk aan die diesel kon komen.
Trouwens rijke boeren dan, als ze allemaal in een patrol rijden? Zeker varkensboeren?
quote:Tja vertel mij wat.. De meeste boeren boeren hiero vrij goed zeg maar O_o. De laatste jaren zijn misschien wat minder, maar daarvoor viel het voor de meesten niet tegen volgens mij. De Patrols en Pajero's doen het erg goed, en nieuwe E klasse diesels zijn ook populair.
Trouwens rijke boeren dan, als ze allemaal in een patrol rijden? Zeker varkensboeren?
quote:Serieus, ze hebben er hier wel een.. En een mooie ook. Zo'n nieuw groot zwart gevaarte.
Ach al die kampsjako's rijden toch voort G-klasse (kom maar kom maar kom maar )
quote:Inderdaad, je kunt ook ff naar t juiste bedrijf bellen en dan komt zo'n tankwagentje gewoon ff wat thuis afleveren (wel minimaal 500 liter dacht ik).
Nou daar hoef je geen binneschipper voor te zijn hoor, je kunt het gewoon tanken bij een loonbedrijf of werktuigenvereniging.
quote:Diesel power!
Op vrijdag 4 april 2003 13:21 schreef Flying_Vee het volgende:
Diesel stinkt![]()
![]()
Diesel motoren maken meer herrie (zeker die diesels uit 1990 of nog ouder)
En diesel zorgt voor veel roet in de lucht
![]()
![]()
Flying_Vee heeft een schurfthekel aan diesel
bah bah bah
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |