quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:14 schreef Lod het volgende:1. Herman Finkers
2. Win Sonneveld/Toon Hermans
3. Youp van 't Hek
Ik vind het nadeel van Hans Teeuwen, Lebbis en Jansen en Bert Visscher dat ze een kunstje kunnen dat maar beperkt leuk blijft (respectievelijk met rare stem onzinnige verhalen houden, snelle heen en weer gesprekken, ADHD). De laatste shows waren nogal matigjes.
Jochem Meijer, Najib Amhali en de anderen hadden af en toe wel leuke momenten maar m.i. niet genoeg om een hele show draaiende te houden. Laat staan meerdere shows.
Ik ben het gedeeltelijk met deze observaties eens. Vooral de eerste 2 shows van Hans Teeuwen waren briljant, daarna begon hij in herhaling te vallen. Dan kreeg je weer een onverstaanbaar verhaal, of weer een carnavalsnummer.
Maar volgens mij heeft iedere cabaretier hier last van. Ook Youp van 't Hek (jouw nummer 3) vertelt al jaren het zelfde verhaal over uitbuitende kapitalisten, slechte huwelijken, lliften naar zuid-Frankrijk, en iedere dag leven of het je laatste dag is.
Ik vind het zelf lastig om met een top 3 te komen. Sommige cabaretiers die ik erg waardeer hebben pas 2 of 3 shows gemaakt, en je weet nooit hoe ze zich verder ontwikkelen. Toch een poging:
1) Van Muiswinkel en van Vleuten
2) Jochem Myjer (tevens stadgenoot van mij, gister nog gezien in de Leidse Schouwburg)
3) Hans Teeuwen (vooral z'n vroegere werk)
Verder nog een hele lijst goede cabaretiers, in willekeurige volgorde, die net mijn top 3 niet gehaald hebben:
-Harrie Jekkers (laatbloeier, en helaas al weer snel uitgebloeid)
-Mike Bodde
-Youp van 't Hek. (scherp en grof, jammer dat actuele grappen maar beperkt houdbaar zijn)
-Waardenberg en de Jong
-Klaassen en Sandifort (zijn helaas na 1 conference alweer gestopt)
En nog een lijstje van cabaretiers die ik echt niet grappig vindt:
-Bert Visscher: (en dat terwijl ik Jochem Myjer wel leuk vind)
-Guido Wijers: (immens populair tegenwoordig, vraag mij niet waarom. In mijn ogen een slechte Teeuwen rip-off)
-Tineke Schouten: (Is dit cabaret? Dan is Andre van Duin ook cabaret!)
-Paul van Vliet: Alleen die kop irriteert mij al.
-Sanne Wallis-de Vries: Idem. plus niet grappig.
-Wim Helsen: Absurd, Kamagurkiaans cabaret. Ik hou zeker van absurdisme, maar dit vind ik niks.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...