Eens. Prima plaat.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:57 schreef Grobbel het volgende:
Ik vind het daarentegen een prima plaat, zeker ook een groeier. Niet hun beste werk ooit, maar gewoon weer degelijk.
Side 1quote:4 LP's met 31 tracks. Het originele album uit 1990 geremastered, met bonus tracks. Geremixte en remasterde 8-track demos, out-takes, B-sides en een interview. Inclusief 16 pagina's tellend booklet.
Wat mij betreftquote:Op zondag 2 juli 2006 20:47 schreef DeVinger het volgende:
Kwam via het dagboek van Kurt Cobain bij deze band en het laatste album Rather Ripped (het eerste dat ik beluister van hun) klinkt lekker hoor, maar is op zoek naar ouder werk. Aanraders?
Ok, btw Go, Dirty, Washing Machine en Sonic Nurse staan ook wel hoog aangeschreven zag ik na wat research: alle albumsquote:Op zondag 2 juli 2006 22:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat mij betreft
* Sister
* Daydream Nation
en ik moet EVOL ook nog steeds eens horen, die wordt altijd in 1 adem met die twee genoemd.
Goo, Dirty en Sonic Nurse ken ik ook nog niet. Washing Machine wel; is goed maar ik zou toch in eerste instantie voor genoemde albums gaan, vooral Daydream Nation (uit 1988) is ultra-cool imho, een blauwdruk van wat 5 jaar later de sound van ongeveer elke hippe band zou zijn. Toen ik Daydream nation hoorde (zo'n halfjaartje geleden) snapte ik pas waar al die nineties-bandjes hun geluid vandaan hebben gehaald.quote:Op maandag 3 juli 2006 17:35 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ok, btw Go, Dirty, Washing Machine en Sonic Nurse staan ook wel hoog aangeschreven zag ik na wat research: alle albums
Maargooed, voor mij eerst maar is jouw tips, maar wie weet kan jij der wat mee
(mits je ze nog niet hebt)
Je maakt me verdomme nieuwsgierigquote:Op maandag 3 juli 2006 17:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Goo, Dirty en Sonic Nurse ken ik ook nog niet. Washing Machine wel; is goed maar ik zou toch in eerste instantie voor genoemde albums gaan, vooral Daydream Nation (uit 1988) is ultra-cool imho, een blauwdruk van wat 5 jaar later de sound van ongeveer elke hippe band zou zijn. Toen ik Daydream nation hoorde (zo'n halfjaartje geleden) snapte ik pas waar al die nineties-bandjes hun geluid vandaan hebben gehaald.
Dat moet je zeker doen, het is echt een fantastische plaat... geweldige sfeer en spanning. Imo het beste SY album na Daydream Nation.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:56 schreef Ringo het volgende:
en ik moet EVOL ook nog steeds eens horen, die wordt altijd in 1 adem met die twee genoemd.
Product Descriptionquote:1. Fire Engine Dream [#]
2. Fauxhemians
3. Razor Blade
4. Blink
5. Campfire
6. Loop Cat
7. Kim's Chords
8. Beautiful Plateau
9. Three-Part Sectional Love Seat [#]
10. Queen Anne Chair [#]
11. Diamond Sea
quote:THE DESTROYED ROOM: B-sides and Rarities, a band-chosen collection of near-hidden Sonic Youth gems.
The album brings together tracks from throughout the band's career - focusing on tracks previously available only on vinyl, limited-release compilations, or as b-sides to nternational singles. Remastered here for the first time, it's a chance for fans to complete their Sonic Youth collection with pristine versions of tracks they'd been going nuts trying to find on their own. They asked for it... and now they're getting it.
I haven't the faintest clue. Ik wandel maar gewoon wat rond, ben erg benieuwd.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:00 schreef spacemangraig het volgende:
ja ik ook. heb eerder die dag nog een vervelende excursie maar dat wordt 'savonds meer dan goed gemaakt met mijn eerste keer SY live![]()
zijn er nog aanraders mbt de andere bands die die avond spelen?
Check it out.quote:Sonic Youth
The Destroyed Room
Geffen/Universal
Niks gemist dus merk ik.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:01 schreef spacemangraig het volgende:
Ja het was cool, maar toch een lichte teleurstelling. Iets meer oude nummers ipv het hele nieuwe album was leuk geweest..
Ze hebben idd zo ongeveer heel Rather Ripped gespeeld, was wel een beetje jammer, maar zo'n slecht album is het ook weer niet. En Kim Gordon in 'r gouden rokjequote:
aaarghquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:46 schreef ranja het volgende:
Hm, ik heb ze vorige keer in Amsterdam gezien, toen speelden ze veel van Sonic Nurse (wat ik een veel beter album vindt) maar ook een hoop 'klassiekers'... minstens 3 van Daydream Nation, ik dacht ook White Cross en zelfs Brother James![]()
ja Kim en Thurston in levende lijve aanschouwen is alleen al 30,- waard!quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ze hebben idd zo ongeveer heel Rather Ripped gespeeld, was wel een beetje jammer, maar zo'n slecht album is het ook weer niet. En Kim Gordon in 'r gouden rokje![]()
Mijn eerste cd van ze....keigoed als je die keihard draait. Zit net voor het eerst naar Rather Ripped te luisteren en die komt heel lekker binnen.quote:Op woensdag 10 januari 2001 15:22 schreef Meister het volgende:
Mee eens. De nieuwe songs haalden bij tijd en wijlen een beetje de schwung uit het optreden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:01 schreef spacemangraig het volgende:
Ja het was cool, maar toch een lichte teleurstelling. Iets meer oude nummers ipv het hele nieuwe album was leuk geweest.. Ik had zoooo graag Teenage riot, Schizophrenia, Eric's trip, Catholic block, Expressway etc. gehoord. Dat geweld vooraan was af en toe (voornamelijk) ook een beetje overdreven..
Eh... ja. Ik.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:48 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Mee eens. De nieuwe songs haalden bij tijd en wijlen een beetje de schwung uit het optreden.
Iemand Dream/Aktion Unit nog gezien? Voor mij absoluut het hoogtepunt van het festival!
Zonde. Ik was er juist enorm van onder de indruk juist. Fantastische improvisatie binnen strakke kaders. Indrukwekkende geluidsmuren, maar toch verloor men het gevoel voor detail niet. Improvisatie van een dusdanig hoog niveau dat het haast als Jazz overkomt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Eh... ja. Ik.![]()
Ik dacht nog: wat in godsnaam doe ik hier? Na een kwartiertje ben ik afgetaaid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |