Wel handig zo'n mailtje met allerlei tekens, letters, cijfers waar je geen fuck aan hebt
* Elbutre vindt dat je voor het ontcijferen van alleen al de score hoogbegaafd moet zijn! ![]()
Ben er toch uitgekomen.....IQ 104!
* Elbutre valt van zijn stoel van verbazing!
Is dat even mooi, mijn iq gaat elke dag 20 punten omhoog
de bnn test Hattik dus vandaag mail van gehad, daar was me score 117
Nog even een woord tot Verbal: Ik heb geprobeerd de band na te kijken i.v.m. de rekenvraag, maar ik had de tijd niet ruim genoeg ingesteld en omdat ze uitliepen stond het er dus niet op.
Sowwy!
En over de scores bij verschillende IQ-tests:
Die lopen inderdaad wel heel erg uiteen, maar het valt ook mij op dat het gemiddelde wel altijd 100 blijkt te zijn (het ultieme 'gemiddelde IQ'). Hier even een quote-je uit de inleiding van de Spectrum Interactieve IQ-test (dat is de test die ik eerder heb gedaan en waar ik 140 scoorde):
De betekenis van het IQ binnen de maatschappij
Wat is de betekenis van twee verschillende IQ's in sociaal opzicht? En hoe frequent vindt men mensen met een IQ van 140 of 80? Laten wij met het laatste beginnen. Een typisch moderne intelligentietest zal uitwijzen dat ongeveer 50% van de bevolking een IQ heeft tussen de 90 en 110, 25% erboven en 25 % eronder (100 is natuurlijk per definitie het gemiddelde van de bevolking). Buiten deze grote middengroep zijn er ongeveer 15,5% met een IQ van 110-120, 7% met een IQ tussen 120-130, 3% met een IQ tussen 130 en 140, en 0,5% boven 140. Voor de middelbare school mag een IQ van circa 115 verwachten en voor een universitaire opleiding een gemiddelde van 125. Studenten met de hoogste onderscheiding hebben waarschijnlijk een IQ van tenminste 135-140. Bezien wij de groep beneden het normale gemiddelde, dan vinden wij een zelfde beeld met 14,5% met een IQ tussen de 80 en 90, 7% tussen de 70 en 80, en de rest nog lager. In feite is dit symmetrische beeld was geïdealiseerd; er is namelijk een klein aantal stofwisselingsziekten en andere afwijkingen die de intelligentie in negatieve zin beïnvloeden en mensen met een zeer laag IQ doen toenemen. Mensen met een IQ benenden de 70 worden in de leerboeken soms geclassificeerd als zwakzinnig, en er is zelfs een gepreciseerde onderscheiding in groepen, die hen verdeelt in debielen, met een IQ van 50-70, inbecielen, met een IQ van 25-50, en idioten, met een IQ beneden 25.
........
Met excuses voor eventuele typefouten, want ik kon het niet knippen/plakken.
Deze test bestaat overigens uit 8 afzonderlijke testen van 40 vragen. Voor elke test heb je 30 minuten. Er wordt geadviseerd niet meer dan 1 test per dag te doen. Na elke test krijg je je score en als je alle tests hebt gedaan wordt daarover het gemiddelde berekend.
Overigens vond ik de opgaven in de Spectrum-test moeilijker en had ik ook procentueel minder vragen goed (ongeveer 75%) dan in de BNN-test (ongeveer 78%) en toch een lager IQ???
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 12-01-2001 19:08]
quote:Oeps, ik lees dit nu pas. Zal zo gelijk even kijken. Die moeten wel op de band staan, denk ik.
Op 11 januari 2001 10:27 schreef Verbal het volgende:
Check dan even vraag 57: Welke figuur verschilt van de anderen. Waarschijnlijk goede antwoord C (die heeft 3 witte vlakken, de andere 2), maar volgens mij waren de witte vlakken op figuur B gespiegeld tov A en B (en dus een fout)en dan volgens mij nummer 79 EN 80 (weet ik geen van beiden echt zeker) maar volgens mij stonden in vraag 80 3 antwoorden (a, B en C)met drieenveertighondernogwat en 1 (D)met vierenveertighonderdnogwat. Van D was volgens mij het 'nogwat' goed, maar had dat ook drieenveertighonderd moeten zijn en geen vierenveertighonderd...
V
Vraag 57:
De afbeelding b was inderdaad gespiegeld ten opzichte van a en d. Alleen in c was er echter een extra wit vlak i.p.v. een zwart vlak.
Vraag 79:
5 machines doen er samen 60 minuten over om 1 tapijt te weven.
Als 1 machine kapot gaat, hoeveel minuten doen de overgebleven 4 machines er dan samen over om 1 tapijt te weven?
a. 48 min.
b. 66 min.
c. 75 min.
d. 80 min.
Vraag 80:
Rekenmachine in beeld
Als je de losse getallen op de onderste rij optelt bij het getal in het display (4321), welk getal krijg je dan?
a. 4335
b. 4355
c. 4445
d. Geen van bovenstaande antwoorden
En dan heb ik volgens mij in de uitzending waarin de antwoorden werden gegeven (was even vergeten dat ik die ook had opgenomen) de bedoelde rekenvraag gevonden.
Vraag 106:
Welk getal komt tussen de haakjes te staan?
789 (275625) 264
348 (. . . . . .) 273
a. 621
b. 5625
c. 8455
d. 15000
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 12-01-2001 19:37]
quote:De testen op internet zijn meestal ook niet echt goed. Als ej het wil testen kan je het beter bij iemand doen die er verstand van heeft.
Op 11 januari 2001 00:31 schreef Bazyx het volgende:
Nee, helemaal niet juist. Ik wil alleen aangeven dat er heel veel verschil zit tussen IQ testen en dat haast niet te zeggen is: "die man/vrouw heeft een IQ van 150, wow!".
Overigens heb je niks an iqtesten. Ze testen maar 4 dingen, terwijl er nog veel meer is zoals muzikaal zijn en meer.
In amerika werden mensen in het begin van de eeuw zelfs geweigerd als ze asiel wouden als ze een laag iq hadden. Dat iq werd daar getest, maar omdat de mensen uit andere landen kwamen maakten ze die test dus ook slecht.
quote:Dat is het dus juist... je hebt veel te kort de tijd om zo'n grote berekening uit te voeren en daarom gaat je inzicht meespelen. Als je als een blind paard die opgave gaat proberen uit te rekenen haal je het niet. Ga je echter proberen een manier te vinden om zo snel mogelijk het antwoord te achterhalen, gebruikmakend van het feit dat er 4 antwoorden gegeven zijn, waarvan er 1 de goede is, dan gebruik je dus je inzicht.
Op 11 januari 2001 00:42 schreef MacBeth het volgende:
Deze test heeft NIKS met IQ te makenIk heb even gekeken op TV, en lachtte me dood. Er kwam een hele reeks rekensommetjes voorbij. Jawel, hoofdrekenen. En dat moest je dan binnen een bepaalde tijd doen. Snel kunnen hoofdrekenen - is dat intelligentie?
Nee. Inteligentie is oa inzicht, en dat heeft wel wat met snelheid te maken maar niet met hoofdrekensommetjes
Toch? ![]()
Oh ja.. IQ 114... ik dacht dat dat vrij goed was, maar als ik het hier zo zie valt dat reuze mee. Gelukkig maar eigenlijk, want dan kan ik het hier rustig neer zetten zonder bang te zijn arrogant over te komen
[Dit bericht is gewijzigd door Dixidito op 12-01-2001 22:16]
kan volgens mij niet hoor, ik ben hardstikke slecht in rekenen... heb toch zeker 30 fout ofzo...
quote:dat misschien wel, maar niet in 25 seconden...
Op 12 januari 2001 22:30 schreef Bazyx het volgende:
De bedoeling van die rekensommen is vaak intelligent gokken, ja. Er is geen gek die dat echt uitgerekend krijgt.
quote:Was vanmorgen te horen bij Stenders vroeg. Dooske had 103 geloof ik, en Daphne had zelfs 104! En dat terwijl Dooske toch echt gymnasium heeft gehaald! Oja, een echte IQ-test duurt trouwens een heel dagdeel. Haalde ik op mijn twaalfde een IQ van 121, is lang niet slecht.Ik van ltrouwens onder de categorie 'boeren', en die hebben het lang niet slecht gedaan!
Op 11 januari 2001 13:47 schreef Herald het volgende:
Jop? Who cares about him
ik wil weleens de scores zien van die TMF dozen
quote:En ook onder de categorie Drente
Op 13 januari 2001 02:04 schreef Djeez het volgende:
(...)
Ik van ltrouwens onder de categorie 'boeren', en die hebben het lang niet slecht gedaan!
Mijn score was: 110. Niet slecht vond ik zelf. Ik ga eens vragen of mijn baas zin heeft om 'm te maken ![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |