abonnement Unibet Coolblue
pi_634891
Toevallig liefhebbers hier te vinden?

Twee jaar terug in Zuid Afrika erg veel gelopen en vorig jaar in Thailand driedaagse hiking gedaan.
Vraag me af wat goede hiking sites/clubs zijn in Nederland/Belgie.

*** I have this condition ***
pi_634903
is dat niet hetzelfde als Backpacking?
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_635008
Ook wel leuk is om een huttentochtje te doen, bijvoorbeeld om de Gross Vernediger in oostenrijk of zo.. weekje lopen, met wat gletsjers etc..

Heb nog nooit in thailand of zo gehiked, maar wel in schotland en oostenrijk bijvoorbeeld. Ik zou echter niet weten of er een echte hike club/vereniging/organisatie is.. sorry

Verschil tussen backpacking en hiking is dat backpacking nog niet altijd betekend dat je ook gaat lopen Hiking is echt het lopen van lange(re) afstanden, terwijl backpacking volgens mij meer inhoud rondtrekken met een rugzak.

[Dit bericht is gewijzigd door HellSpawn op 09-01-2001 14:03]

pi_635214
oh, oké.
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_635391
quote:
Op 09 januari 2001 14:01 schreef HellSpawn het volgende:
Ook wel leuk is om een huttentochtje te doen, bijvoorbeeld om de Gross Vernediger in oostenrijk of zo.. weekje lopen, met wat gletsjers etc..
Is erg leuk
Dat hebben wij vorig jaar met school gedaan. Met 30 man een week een huttentocht gedaan op 3000 meter hoogte (we gingen van 1100 meter naar ons hoogste punt 3500 meter). Met twee gidsen.

Ze hadden de tweede dag alleen niet goed gepland. We stonden om 6 uur op en waren 's avonds tegen 10en in de nieuwe hut (was al donker). Het stormde en die kleine beekjes waren veranderd in rivieren waar je doorheen moest (heerlijk, al je spullen zeiknat die je de rest van de week nog nodig hebt). Sommige meiden janken omdat die helemaal kapot waren (en wij troosten )

Maar als je dan uiteindelijk terugkijkt was het erg leuk. Foto's zijn trouwens te vinden op http://www.pouw.cjb.net en een verslag op http://www.janras.cjb.net.

Alleen het eten is daar niet aan te raden

Kiwi is er vanavond weer!!!
pi_635969
In Nieuw Zeeland heb ik een paar fantastische Hikes gelopen.
De Abel Tasman Coastal track (3 dagen door bos en over strand lopen!)
De Routeburn Track (3 dagen in de bergen, onwijs mooi!)
De Tongariro Crossing (de mooiste dagwandeling van Nieuw Zeeland en ik ben het er mee eens!)

Zal binnenkort wat foto's er van inscannen!!

Maar afijn, het is in Nieuw Zeeland heel goed geregeld met hutten e.d. in de Nationale Parken.

In Thailand ga ik over een paar weken ook een langere hike lopen. Dacht zelf aan een dag of 5.

pi_637376
Herman is beetje jaloers op Liejanuh!

Thanx voor de reply's, helaas nog geen hiking site.

*** I have this condition ***
pi_638308
http://www.hiking-site.nl

[edit] streepje vergeten.....[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh op 10-01-2001 12:16]

  donderdag 11 januari 2001 @ 15:18:43 #9
2432 Nimue
keep your magic
pi_642021
Ja zeker, gelopen in Schotland (western Highlands, 6 dagen), in de Ardennen (aantal keer 4 dagen in de buurt van Eupen) en in de Pyreneeen (10 dagen met rustdag ertussen). Kamperen meestal wild (is in Ardennen overigens niet toegestaan, maar ja...). In Schotland heb je van die leuke hutjes waar je gewoon in kan en een vuur kunt stoken in de haard en zo, bothies. Da's wel handig als het regent en shitweer is. Ik hoop nog heel wat routes in de wereld te kunnen lopen, om te beginnen in Europa. Dicchtbij is het allemaal al zo mooi!
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')