vorige topic was verziekt door een paar minderjarige bush-bashers, dus hier weer verder
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 31-03-2003 13:50]
quote:Nee, het is pas stoer om aan de zijlijn toe te kijken hoe honderduizenden mensen worden vergast/gemarteld/onderdrukt, en ondertussen helemaal niets te doen vanwege het argument dat de VS en europa in de jaren 80 gifgas hebben gegeven. Ja daar hebben die irakezen ook wat aan. Als een van Saddam's soldaten over komt vliegen met een helikopter vol zenuwgas zullen ze denken "ah dat geeft niet, het westen heeft dat gas immers zelf gegeven"
Op maandag 31 maart 2003 10:07 schreef Maerycke het volgende:
Een pro-oorlog demonstratie.. dus voor het uitmoorden en platbombarderen van een land dat er zelf geen flikker aan kan doen dat het zo'n tiran als leider heeft.. Stoer hoor..
Eigenlijk zou je je eens moeten verdiepen in wat Saddam allemaal heeft gedaan voordat je begint te blaten, maarja das zo moeilijk op het moment dat alle wandaden van Saddam in de doofpot worden gestopt, zelfs op dit forum mag ik niet een paar foto's ervan posten.
Nou ja misschien mag dit linkje wel. Dit is dus wat er gaat gebeuren als er niet wordt ingegrepen.
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 31-03-2003 13:54]
quote:Vraagje,
Op maandag 31 maart 2003 13:48 schreef Wisp het volgende:[..]
Nee, het is pas stoer om aan de zijlijn toe te kijken hoe honderduizenden mensen worden vergast/gemarteld/onderdrukt, en ondertussen helemaal niets te doen vanwege het argument dat de VS en europa in de jaren 80 gifgas hebben gegeven. Ja daar hebben die irakezen ook wat aan. Als een van Saddam's soldaten over komt vliegen met een helikopter vol zenuwgas zullen ze denken "ah dat geeft niet, het westen heeft dat gas immers zelf gegeven"
Eigenlijk zou je je eens moeten verdiepen in wat Saddam allemaal heeft gedaan voordat je begint te blaten, maarja das zo moeilijk op het moment dat alle wandaden van Saddam in de doofpot worden gestopt, zelfs op dit forum mag ik niet een paar foto's ervan posten.
Hadden de geallieerden in Wo2 het westelijke gedeelte van Nederland vlak voor de hongerwinter moeten binnenvallen? Met de 80.000 ingesloten duitse soldaten daar was de kans op een bloedbad (onder de duitsers, de nederlanders en de geallieerden) enorm, maar de bevolking zou dan de hongerwinter bespaard zijn gebleven.
Ik vind dat een pro-amerikaanse demonstratie best mag, maar ook bij zoiets moet je uitkijken dat er niet een verkeer beeld overkomt. Dus niet dat er teveel 'nazi'/rechtse gasten komen die tegen de moslims zijn.
Geef dan duidelijk weer waarom je voor de oorlog bent en ga niet alleen maar roepen 'weg met moslims' of iets dergelijks.
quote:Lijkt me wel, als je ziet hoeveel mensen er zijn omgekomen tijdens die hongerwinter
Op maandag 31 maart 2003 13:52 schreef Ulx het volgende:
Vraagje,Hadden de geallieerden in Wo2 het westelijke gedeelte van Nederland vlak voor de hongerwinter moeten binnenvallen? Met de 80.000 ingesloten duitse soldaten daar was de kans op een bloedbad (onder de duitsers, de nederlanders en de geallieerden) enorm, maar de bevolking zou dan de hongerwinter bespaard zijn gebleven.
Ik vind het best dat er mensen zijn die gaan demonstreren. Ik ben er iig niet.
I Wonder.....
quote:Maar dat kun je ook van de vredesdemonstratie zeggen.
Op maandag 31 maart 2003 14:08 schreef robh het volgende:
Wat is het nut van zo'n demonstratie? De VS een hart onder de riem steken? De Nederlandse regering onder druk zetten om zelf ook troepen te sturen?I Wonder.....
quote:Het laten zien dat er ook voorstanders zijn van een oorlog. Hoewel dat natuurlijk een lachertje (of is het lacherdje?) wordt als er niet meer dan 1 of 2 duizend personen komen opdagen.
Wat is het nut van zo'n demonstratie? De VS een hart onder de riem steken? De Nederlandse regering onder druk zetten om zelf ook troepen te sturen?I Wonder.....
Verder zijn demonstraties in zijn algemeenheid zeer geschikt om achterban te mobiliseren en nieuwe achterban aan te trekken. Michiel Smit heeft al eens gezegd met zijn nieuwe partij Nieuw Rechts een soort van SP van rechts te willen worden. Je veel laten zien bij demonstraties hoort daar uiteraard bij.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 31-03-2003 14:16]
quote:Dus?? Ga je demonstreren voor Bush of niet??
Op maandag 31 maart 2003 14:16 schreef Zeegie het volgende:
Ik ben het met Bush eens dat Irak aangepakt moet worden, alleen hoop ik niet dat Amerika de oorlog is begonnen om de olie, enzo!!
quote:hoeveel mensen zijn er eigenlijk omgekomen tijdens de hongerwinter???
Op maandag 31 maart 2003 13:54 schreef Wisp het volgende:[..]
Lijkt me wel, als je ziet hoeveel mensen er zijn omgekomen tijdens die hongerwinter
mwah ik vind eerlijk gezegd ook dat de geallieerden wel degenlijk de vesting holland hadden moeten veroveren voordat de winter begon.
maja ik weet dan ook eerlijk gezegd niet hoeveel slachtoffers er door de hongerwinter zijn gevallen als dat aantal relatief laag is dan was het idd verantwoord geweest om te wachten, al vind ik niet dan nog steeds niet dat ze dat hadden kunnen maken. De Nederlanders in Britse en Australische dienst (en de knil) hebben zich wel degenlijk goed ingezet tijdens de oorlog en dan vind ik het ondankbaar dat er niet ff snel is doorgestoten richting Den Haag
quote:Nope heb er geen tijd voor!!
Op maandag 31 maart 2003 14:17 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dus?? Ga je demonstreren voor Bush of niet??
quote:demonstratie's tegen de oorlog waren toch ook niet vóór Saddam of heb ik dat verkeerd begrepen?
Op maandag 31 maart 2003 14:17 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dus?? Ga je demonstreren voor Bush of niet??
quote:Ik denk dat je gelijk hebt Kozzmic.
Het doel van deze actie is het laten horen van een ander geluid dan die vanuit de linkse hoek....
quote:Ik zie de overeenkomsten met de (oude) SP ("stem tegen")
... Wij zijn in het beginsel tegen het voeren van oorlog, maar nog meer tegen de praktijken van Saddam Hussein en actievoerders die vlaggen verbranden en oproepen tot haat. Ook willen wij dat de Nederlandse regering zich duidelijker aansluit bij the coalition of the willing.
Ik wens ze allemaal mooi weer toe en hoop dat ze nog iets vinden om tegen (of voor) te pro/anti-testeren.
quote:Natuurlijk, maar dan is de topictitel een beetje verkeerd
Op maandag 31 maart 2003 14:20 schreef sp3c het volgende:[..]
demonstratie's tegen de oorlog waren toch ook niet vóór Saddam of heb ik dat verkeerd begrepen?
Gaat dit nu een demonstratie tegen Hussein zijn? Of voor oorlog? Of Bush? Of de coalitie? Of tegen het standpunt van de regering? Of om nieuwe mensen te ontmoeten?
quote:Nee, dat heb je denk ik niet verkeerd begrepen. Maar deze demonstratie wordt wel nadrukkelijk gepresenteerd als een demo voor de 'Coalitie'. Zie de topictitel, zie de volgende quote...
Op maandag 31 maart 2003 14:20 schreef sp3c het volgende:[..]
demonstratie's tegen de oorlog waren toch ook niet vóór Saddam of heb ik dat verkeerd begrepen?
quote:Maar mij maakt het niet uit hoor... Ik ben nog bij geen enkele demonstratie geweest i.v.m. deze oorlog.
Daarom kiezen wij, van comité solidariteit geallieerden ervoor om de VS en haar bondgenoten Groot-Brittannië en Australië te steunen in hun militair ingrijpen in Irak.
quote:tja dan moet de titel maar is aangepast worden hé (wie waren hier ook alweer mod?) ik ben voor de oorlog maar ik had hem toch liever in VN verband gezien, heel de regering Bush kan me gestolen worden maar Saddam zal toch aangepakt moeten worden imo.
Op maandag 31 maart 2003 14:32 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nee, dat heb je denk ik niet verkeerd begrepen. Maar deze demonstratie wordt wel nadrukkelijk gepresenteerd als een demo voor de 'Coalitie'. Zie de topictitel, zie de volgende quote...
quote:ik ook niet, ik vind demonstreren zowieso nutteloos.
[..]Maar mij maakt het niet uit hoor... Ik ben nog bij geen enkele demonstratie geweest i.v.m. deze oorlog.
quote:tussen de 25 en de 35.000 doden direct door de honger en kou. Niet meegerekend het aantal doden door de Duitse bezetting en/of gebrek aan medicijnen.
Op maandag 31 maart 2003 14:18 schreef sp3c het volgende:[..]
hoeveel mensen zijn er eigenlijk omgekomen tijdens de hongerwinter???
mwah ik vind eerlijk gezegd ook dat de geallieerden wel degenlijk de vesting holland hadden moeten veroveren voordat de winter begon.
maja ik weet dan ook eerlijk gezegd niet hoeveel slachtoffers er door de hongerwinter zijn gevallen als dat aantal relatief laag is dan was het idd verantwoord geweest om te wachten, al vind ik niet dan nog steeds niet dat ze dat hadden kunnen maken. De Nederlanders in Britse en Australische dienst (en de knil) hebben zich wel degenlijk goed ingezet tijdens de oorlog en dan vind ik het ondankbaar dat er niet ff snel is doorgestoten richting Den Haag
quote:Ja maar de demonstratie wordt toch ook als een steunbetuiging voor Amerika en bondgenoten gepresenteerd? De titel klopt dus imho.
Op maandag 31 maart 2003 14:36 schreef sp3c het volgende:[..]
tja dan moet de titel maar is aangepast worden hé (wie waren hier ook alweer mod?) ik ben voor de oorlog maar ik had hem toch liever in VN verband gezien, heel de regering Bush kan me gestolen worden maar Saddam zal toch aangepakt moeten worden imo.
Ik zal nooit tegen Amerika gaan demonstreren omdat je dan eigenlijk achter de andere kant staat (in dit geval Saddam) en dat is altijd slechter.
Een gulden-middenweg waarbij iedereen tevreden is bestaat niet namelijk.
quote:En dat geld niet voor die tegendemonstraties?
Oh, ik ga zeker even kijken .
quote:Ooit gehoord van neutraliteit?
Op maandag 31 maart 2003 15:17 schreef DaMayan het volgende:
Ik zal nooit tegen Amerika gaan demonstreren omdat je dan eigenlijk achter de andere kant staat (in dit geval Saddam) en dat is altijd slechter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |