Laatste ontwikkelingen:
quote:De zelfmoordcommandos.
Op maandag 31 maart 2003 11:21 schreef robh het volgende:
Death Squads?
Term van CNN gejat...
quote:Je weet wel, in de 2e WO had de Duiste SS ook Death Squads. Van die moordmachines.
Op maandag 31 maart 2003 11:21 schreef robh het volgende:
Death Squads?
[Dit bericht is gewijzigd door Maud_Dib op 31-03-2003 11:23]
quote:Ah op die manier. Rare term, je zou toch denken dat alle "squads" in een oorlog er op uit zijn om hun tegenstander om zeep te helpen.
Op maandag 31 maart 2003 11:22 schreef Sidekick het volgende:De zelfmoordcommandos.
Term van CNN gejat...
quote:Goh, de berichten over terreur komen binnen...
U.S. military: 100 Iraqi 'terror squad members' killed
Monday, March 31, 2003 Posted: 4:14 AM EST (0914 GMT)DOHA, Qatar (CNN) -- U.S. Central Command said about 100 "terror squad members" were killed early Monday in fighting around Najaf and Samawah in southern Iraq.
Central Command said soldiers from the 82nd Airborne Division also took another 50 Iraqi troops prisoner. Further details were not immediately available.
De eerste test zijn de gemeenteraadsverkiezingen over twee maanden. Maar, zei de staatssecretaris van Informatie, 'wij regeren niet voor de komende verkiezingen, maar voor de komende generaties'. Aznar is niet van plan zijn beleid aan te passen aan de wensen van de publieke opinie.
De protesten in Spanje zijn ongekend massaal. De grote demonstraties verlopen doorgaans vreedzaam, maar zijn al verschillende keren uitgemond in veldslagen tussen de politie en kleine groepjes bekenden: de harde kern van de supporters van Real Madrid, skinheads, radicale krakers. Die hebben ook een aantal kantoren van de PP bestookt met eieren, verfbommen en stenen
--------------------------------------------------------------------------------
Logisch dat dat gebeurd in een Links aangelegd land waar 91% van de bevolking tegen de Oorlog is Javier Arenas is een persoon die zelf ook al wat slechte dingen heeft gedaan hij werd beschuldigt van corruptie enal.PSEO is een veel betere partij voor Spanje vooral voor de regio's als Catalunya en País Vasco waar de mensen masaal tegen de oorlog zijn.een staatsgreep is een beetje overdreven natuurlijk
quote:niet allemaal
Geplaatst door robh (Moderator) op maandag 31 maart 2003 11:25Ah op die manier. Rare term, je zou toch denken dat alle "squads" in een oorlog er op uit zijn om hun tegenstander om zeep te helpen.
sommigen komen enkel to 'fix broke stuff'
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 31-03-2003 11:27]
quote:Ja, maar als je lid bent van "The Axis Of Evil" dan heb je ook een lugubere term nodig voor je soldaten.
Op maandag 31 maart 2003 11:25 schreef robh het volgende:[..]
Ah op die manier. Rare term, je zou toch denken dat alle "squads" in een oorlog er op uit zijn om hun tegenstander om zeep te helpen.
Daarmee wordt met "death" bedoelt, dat ze hun eigen leven opofferen. Volgens mij.
quote:
Op maandag 31 maart 2003 11:27 schreef sp3c het volgende:
niet allemaalsommigen komen enkel to 'fix broke stuff'
Da's ook waar
quote:Iraqi freedom
Op maandag 31 maart 2003 11:20 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee terrorisme of ehhh
Bevrijden van het as van het kwaad
quote:Zijn "15 minutes of fame" zijn voorbij. Laten we het over de actualiteit hebben.
Op maandag 31 maart 2003 11:27 schreef sp3c het volgende:[..]
niet allemaal
sommigen komen enkel to 'fix broke stuff'
quote:Ze bevrijden het land Irak van al hun inwoners...
Op maandag 31 maart 2003 11:29 schreef yavanna het volgende:[..]
Iraqi freedom
Bevrijden van het as van het kwaad
quote:Ze lezen hier mee
Op maandag 31 maart 2003 11:26 schreef Sidekick het volgende:[..]
Goh, de berichten over terreur komen binnen...
quote:Laten we hopen van niet!
Op maandag 31 maart 2003 11:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ze bevrijden het land Irak van al hun inwoners...
quote:jahoor.
Op maandag 31 maart 2003 11:31 schreef Disorder het volgende:
Robh, heb je die foto van je avatar ook in het groot? Mooie foto is dat..
ik zoek m even op.
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 31-03-2003 11:33]
quote:
Op maandag 31 maart 2003 11:22 schreef El_Catalan het volgende:
Goeie Titel
quote:Klinkt als een recept voor een actiefilm-script.
Op maandag 31 maart 2003 11:22 schreef El_Catalan het volgende:
Goeie Titel
quote:Bedankt!
Op maandag 31 maart 2003 11:32 schreef robh het volgende:[..]
jahoor.
ik zoek m even op.
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 31-03-2003 11:35]
"Look, the Iraqis are fighting back," says Khalid proudly, as a news item reports on how four US marines have been killed by a suicide car bombing in southern Iraq.
---------------------------------------------------------------------------------------
En zo heeft iedereen zo zijn/haar eigen mening over de oorlog
quote:noem maar wat dan ...
Op maandag 31 maart 2003 11:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zijn "15 minutes of fame" zijn voorbij. Laten we het over de actualiteit hebben.
quote:Allereerst was het de VPRO die het gesprek uitzond, het was niet de mening van die omroep maar een weergave van het gesprek.
Op maandag 31 maart 2003 08:03 schreef hoppe het volgende:[..]
De VPRO gaf slechts een uitleg. Saddam H. heeft zichzelf tot belichaming van Irak 'gebombardeerd'. Slim want als iemand dan een probleem met hem heeft kun je diegene meteen een probleem met Irak toeschrijven, ongeacht of dit klopt. Elke daad van Saddam H. om zijn eigen macht te houden kun je vervolgens uitleggen als nationalitisch motief. Het lijkt me niet slecht als ook de VPRO wat tegengeluid krijgt.
Het hele gesprek is nogmaals te bekijken via deze stream: http://www.vpro.nl/rmstreams.db?11206528 (real-media )
Als je een beetje vlotte verbinding hebt, zou ik het zeker bekijken.
De term nationalistisch komt ook ter sprake als wapen tegen het surplus aan techniek van de Amerikanen, althans het blinde vertrouwen in de techniek en de primitieve wapens daartegenover.
De rol van Groot-Brittannië is me door deze uitzending in ieder geval een stuk duidelijker geworden. De uitleg over het Koeweit conflict is ook zeer de moeite waard.
quote:
Op maandag 31 maart 2003 11:35 schreef sp3c het volgende:[..]
noem maar wat dan ...
quote:http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/maart/3103_aanval.html
Amerikanen verwikkeld in strijd om brug 31-03-03Bij Hindiya, een stad tachtig kilometer ten zuiden van Bagdad, zijn de Amerikaanse troepen voor het eerst in zware gevechten verwikkeld geraakt met de Republikeinse Garde. De strijd gaat om het beheer over een brug over de rivier de Eufraat. De Amerikanen hebben de brug nodig voor hun opmars naar Bagdad. Bij de gevechten zijn vijftien Iraakse soldaten omgekomen. Naar verluidt zouden vele leden van de Republikeinse Garde krijgsgevangen zijn gemaakt.
Een andere Amerikaanse commando-eenheid heeft ten noorden van Nasriye het plaatsje Shatra bestormd. Hier zou zich een aantal hoge Iraakse functionarissen bevinden, onder wie Saddams neef Ali Hassan al-Majid, de commandant van het zuidelijke Iraakse leger.
Volgens de Amerikanen organiseerde Majid vanuit Shatra guerrilla-acties tegen de geallieerden. Majid kreeg in 1988 de bijnaam 'Ali Chemicali', toen hij Koerden bestookte met gifgas. Iraakse tegenstanders van Saddam hadden de Amerikanen getipt dat Majid in Shatra was. Over het resultaat van de actie in Shatra is nog niets bekend.
De Amerikanen hebben de stad Najaf omsingeld. Hierbij zijn volgens het Amerikaanse leger honderd Iraakse militairen omgekomen. Vijftig Irakezen zijn krijgsgevangen gemaakt.
Bagdad
Bij het ochtendgloren hebben de Amerikanen na een korte pauze de bombardementen op Bagdad hervat. Doelen waren de paleizen van de Iraakse president Saddam Hussein en regeringsgebouwen in het centrum van de stad. Er zouden verschillende branden te zien zijn.Verslaggevers ter plaatse hoorden gevechtsvliegtuigen laag overscheren. Het Iraakse luchtafweergeschut zouden volgens hen werken, net als het luchtalarm. Ook de Republikeinse Garde ten zuiden van Bagdad kregen het weer zwaar te verduren.
Naast Bagdad voerden de Amerikanen en Britten vanochtend ook aanvallen uit op het centrum van de noordelijke stad Mosul. Volgens de Arabische zender Al-Jazeera beschoten de geallieerden ook Iraakse stellingen ten noorden van de stad.
Vannacht werd een paleis van Saddam Hussein geraakt door tenminste één projectiel. Het ministerie van Informatie werd ook weer onder vuur genomen door kruisraketten. Het gebouw liep verdere schade op. Zaterdag werd het ministerie ook al getroffen.
quote:Ik ook niet, geluukig is George Bush niet aan de leiding van de coalitie. (en dan bedoel ik de FOK!-user)
Op maandag 31 maart 2003 11:31 schreef yavanna het volgende:[..]
Laten we hopen van niet!
quote:Ach, die berichten komen een paar keer per week, net zoals chemische wapens.
Op maandag 31 maart 2003 11:31 schreef yavanna het volgende:[..]
Ze lezen hier mee
'"Tehran must stop pursing weapons of mass destruction and the means to deliver them," he (Powell) said of Iran.'
'"Syria can continue direct support for terrorist groups in the dying regime of [Iraqi President] Saddam Hussein, or it can embark on a different and more hopeful course," he (Powell) said. "Either way, Syria bears responsibility for its choices and for the consequences."
quote:Ik kreeg het idee dat Powell het met moeite uitsprak, hij wordt m.i. gebruikt om er een geloofwaardig tintje aan te geven.
Op maandag 31 maart 2003 11:42 schreef rvand het volgende:
Dit klinkt akelig bekend:'"Tehran must stop pursing weapons of mass destruction and the means to deliver them," he (Powell) said of Iran.'
quote:De troepen zijn nu toch al in de regio...
Op maandag 31 maart 2003 11:44 schreef rvand het volgende:
en deze klinkt ook al zo bekend:'"Syria can continue direct support for terrorist groups in the dying regime of [Iraqi President] Saddam Hussein, or it can embark on a different and more hopeful course," he (Powell) said. "Either way, Syria bears responsibility for its choices and for the consequences."
http://www.cnn.com/2003/US/03/30/sprj.irq.powell/index.html
quote:Laatst een docu over de havikken in de regering van de VS en over Powell die tegengas gaf. Het is een akelige ontwikkeling dat Powell (al sinds de bewijsvoering in de VN-veiligheidsraad) 'om' is.
Op maandag 31 maart 2003 11:47 schreef the-O het volgende:[..]
Ik kreeg het idee dat Powell het met moeite uitsprak, hij wordt m.i. gebruikt om er een geloofwaardig tintje aan te geven.
Akelige ontwikkeling in ieder geval.
Gelukkig gaat Bush niet herkozen worden. Dat denk ik tenminste.
grote kans dat het tussen nu en een maand is afgelopen met een minimum aan amerikaanse doden (tot nu toe worden er wel felle en zware gevechten geleverd maar er sneuvelen maar weinig soldaten) dan is de kans groot dat hij gewoon opnieuw verkozen word ... tenzij zijn tegenstander echt een pacifistisch standpunt aanneemt voor zijn campagne dan zou het nog wel spannend kunnen worden.
quote:Klopt, tot nu toe maar 67 doden.
Op maandag 31 maart 2003 11:57 schreef sp3c het volgende:
lijkt me ook niet maar laten we eerst afwachten hoe de oorlog afloopt.grote kans dat het tussen nu en een maand is afgelopen met een minimum aan amerikaanse doden (tot nu toe worden er wel felle en zware gevechten geleverd maar er sneuvelen maar weinig soldaten) dan is de kans groot dat hij gewoon opnieuw verkozen word ... tenzij zijn tegenstander echt een pacifistisch standpunt aanneemt voor zijn campagne dan zou het nog wel spannend kunnen worden.
Voor de namen, gezichten en leeftijden:
http://www.cnn.com/SPECIALS/2003/iraq/forces/casualties/index.html
quote:die namen en gezichten boeien me verder weinig, het zijn geen vrienden van mij
Op maandag 31 maart 2003 12:02 schreef Sidekick het volgende:[..]
Klopt, tot nu toe maar 67 doden.
Voor de namen, gezichten en leeftijden:
http://www.cnn.com/SPECIALS/2003/iraq/forces/casualties/index.html
quote:Tsja, ver van je bed show...
Op maandag 31 maart 2003 12:04 schreef sp3c het volgende:[..]
die namen en gezichten boeien me verder weinig, het zijn geen vrienden van mij
quote:
Op maandag 31 maart 2003 12:35 schreef yavanna het volgende:
CBS geeft nu een nieuw uitzichtspunt op Bagdad.
Mooie gebouwen, minder mooie zwarte rook boven de stad.
quote:daar gaat het niet om, het is oorlog en in oorlog gaan mensen dood.
Op maandag 31 maart 2003 12:34 schreef Sidekick het volgende:[..]
Tsja, ver van je bed show...
Ik vind niet dat CNN namen en foto's en shit van gesneuvelden op de website had moeten zetten, het is disrespectvol tov de Iraakse gesneuvelden.
quote:Die rook komt van de in brand gestoken olie.
Op maandag 31 maart 2003 12:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik kan het niet zien
Maar er wordt toch niet gebombardeerd?
quote:De Nederlandse versie:
Op maandag 31 maart 2003 11:44 schreef rvand het volgende:
en deze klinkt ook al zo bekend:'"Syria can continue direct support for terrorist groups in the dying regime of [Iraqi President] Saddam Hussein, or it can embark on a different and more hopeful course," he (Powell) said. "Either way, Syria bears responsibility for its choices and for the consequences."
http://www.cnn.com/2003/US/03/30/sprj.irq.powell/index.html
quote:http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/maart/3103_powell.html
Powell waarschuwt Syrië en Iran 31-03-03De Amerikaanse minister Powell van Buitenlandse Zaken heeft Syrië en Iran gewaarschuwd zich niet met de strijd in hun buurland Irak te bemoeien. Hij beschuldigde Syrië ervan terroristische groeperingen in Irak te steunen.
"Syrië staat voor een kritische keuze", aldus Powell in een rede tegenover een invloedrijke joodse lobbygroep in de VS. Hij zei dat Syrië zelf verantwoordelijk is voor de consequenties van zijn keuzes. De bewindsman liet verder weten dat de VS in het kader van de strijd tegen het terrorisme scherp let op staten die geen "acceptabele gedragspatronen" vertonen.
Vorige week beschuldigde het Pentagon Damascus er al van wapens Irak binnen te smokkelen. Damascus wees alle aantijgingen van de hand. Vanochtend verklaarde de Syrische minister Farouk al-Shara van Buitenlandse Zaken in het parlement dat de VS het Amerikaanse volk naar een "catastrofe" leidt door de confrontatie aan te gaan met de internationale gemeenschap.
Volgens Al-Shara probeert de VS met de beschuldigingen richting Syrië de aandacht af te leiden van de "oorlogsmisdaden" die het pleegt tegen Iraakse burgers.
Iran
In zijn rede tikte Powell ook Iran op de vingers. Dat land moet van de Amerikaanse bewindsman zijn pogingen staken om massavernietigingswapens te ontwikkelen of te verkrijgen. Teheran heeft nog niet op de beschuldigingen gereageerd. Iran behoort in de ogen van de VS samen met Irak en Noord-Korea tot de zogenoemde 'As van het Kwaad'.De Iraakse vice-premier Tareq Aziz heeft gezegd dat de oorlog voor Irak "erg goed" verloopt. Tegenover het Amerikaanse tv-station ABC zei hij niet verrast te zijn over de weerstand die de Irakezen de Amerikanen bieden. "We hadden dat al gezegd", aldus Aziz. "De Irakezen zullen de Amerikanen niet met kogels ontvangen."
De Amerikaanse president Bush had in de aanloop naar de oorlog de verwachting uitgesproken dat de Iraakse bevolking de Amerikanen met bloemen zou ontvangen.
Aziz ging ook in op de zelfmoordaanslag van afgelopen weekeinde, waarbij vier Amerikanen om het leven kwamen. Hij noemde de Irakezen die de aanslag pleegden "dapper".
En het interview van Aziz met ABC:
http://www.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/nieuws/2003/maart/video/310303/aziz08.rm
quote:Ik zou ook liever hebben dat de Iraakse gesneuvelden ook op de website zouden staan.
Op maandag 31 maart 2003 12:42 schreef sp3c het volgende:[..]
daar gaat het niet om, het is oorlog en in oorlog gaan mensen dood.
Wie ze zijn en hoe oud ze zijn kan me geen ene fuck schelen tenzij het vrienden of familieleden van mij zijn.
Ze hebben zelf getekend voor militaire dienst (US kent geen dienstplicht) en ze wisten donders goed dat niet elke actie goed afloopt.Ik vind niet dat CNN namen en foto's en shit van gesneuvelden op de website had moeten zetten, het is disrespectvol tov de Iraakse gesneuvelden.
quote:ik word kotsmisselijk van die powell met zijn eeuwige 'sterke aanwijzingen die om intelligence overwegingen niet publiek gemaakt zijn maar toch echt wel genoeg zijn om een duidelijke mening te vormen' ik geloof mensen niet op hun woord en met mij wel meer denk ik.
Op maandag 31 maart 2003 12:51 schreef Sidekick het volgende:[..]
De Nederlandse versie:
[..]http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/maart/3103_powell.html
En het interview van Aziz met ABC:
http://www.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/nieuws/2003/maart/video/310303/aziz08.rm
Alstie wat heeft dan moet hij het op de tafel leggen en alstie niets heeft dan moet hij maar wat tijd met zijn vrouw doorbrengen ... je hoeft niet per sé 1 keer in de week live op tv te zijn.
quote:ik had liever gezien dat er helemaal geen gesneuvelden op de website hadden gestaan, dat is een zaak voor de nabestaanden.
[..]Ik zou ook liever hebben dat de Iraakse gesneuvelden ook op de website zouden staan.
Uitgegeven: 31 maart 2003 12:32
Laatst gewijzigd: 31 maart 2003 12:33
KOEWEIT-STAD - Het regime van de Iraakse president Saddam Hussein in Bagdad heeft geen controle meer over de troepen op het slagveld. Dat komt doordat het communicatienetwerk niet meer functioneert. Dat heeft de woordvoerder van de Britse luchtmacht, kolonel Jon Fynes, maandag op een briefing in Koeweit gezegd.
Volgens Fynes heeft de Britse luchtmacht aanvallen uitgevoerd om het Iraakse bevel en de communicatie uit te schakelen. "Onze tactiek heeft veel resultaat opgeleverd. Wij hebben de Iraakse landstrijdkrachten grote schade toegebracht."
Bron
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor zover het klopt.
De Arabische nieuwszender al-Jazeera liet weten dat Bagdad opnieuw door bombardenten van de Amerikaans-Britse coalitie is getroffen. Al-Jazeera toonde beelden van rookwolken die uit verscheidene delen van de stad opstegen.
Reuters meldde dat maandagmorgen ook vijf bommen op de noordelijke stad Mosul zijn gegooid.
Bron:nu.nl
vooral als de VS ook nog ff Syrie binnen gaat vallen
quote:Dat is slim bedacht door Bush: 1 bin Laden is moeilijk te pakken, maar heb je er 100, dan wordt het al wat makkelijker.
Op maandag 31 maart 2003 14:23 schreef Hymn het volgende:
was vandaag stukkie op RTLZ, de kans bestaat dat je strax niet 1 maar een paar 100 Bin Ladens hebtvooral als de VS ook nog ff Syrie binnen gaat vallen
quote:Dan waren het al terroristen 'In Den Hoofde', dus is het goed dat ze geopenbaard worden.
Op maandag 31 maart 2003 14:23 schreef Hymn het volgende:
was vandaag stukkie op RTLZ, de kans bestaat dat je strax niet 1 maar een paar 100 Bin Ladens hebtvooral als de VS ook nog ff Syrie binnen gaat vallen
tevens hebben ze nogmaals bij de arabische liga aangedrongen om hetzelfde te doen...
quote:dat doen ze al een jaar of 50 beetje erg simpel omdat dan op de oorlog in Irak af te schuiven.
Op maandag 31 maart 2003 14:41 schreef Fonkmeistah het volgende:
Syrië wil niet passief af zitten wachten tot zij het volgende slachtoffer worden van de amerikaanse aggressor en heeft het volk opgeroepen om alles te doen om de bezetter tegen te houden en Irak te steunen met zelfmoord aanslagen..tevens hebben ze nogmaals bij de arabische liga aangedrongen om hetzelfde te doen...
quote:Zelfs Iraakse laffe troepen verschanzen zich in woonwijken
Bombardementen in Bagdad treffen woonwijk.
Bomb the bitches kthx
[Dit bericht is gewijzigd door Znz op 31-03-2003 15:07]
[Dit bericht is gewijzigd door Znz op 31-03-2003 15:07]
quote:Zelfs Iraakse laffe troepen verschanzen zich in woonwijken
Op maandag 31 maart 2003 15:05 schreef Znz het volgende:
[quote[
Bombardementen in Bagdad treffen woonwijk.
Bomb the bitches kthx
[/quote]lekker he, simplistisch denken?
quote:lekker he, simplistisch denken?
Op maandag 31 maart 2003 15:06 schreef Re het volgende:[..]
Zelfs Iraakse laffe troepen verschanzen zich in woonwijken
Bomb the bitches kthx
alsof die hippies dat niet voor je doen?
KOEWEIT-STAD - Het regime van de Iraakse president Saddam Hussein in Bagdad heeft geen controle meer over de troepen op het slagveld. Dat komt doordat het communicatienetwerk niet meer functioneert. Dat heeft de woordvoerder van de Britse luchtmacht, kolonel Jon Fynes, maandag op een briefing in Koeweit gezegd.
Volgens Fynes heeft de Britse luchtmacht aanvallen uitgevoerd om het Iraakse bevel en de communicatie uit te schakelen. "Onze tactiek heeft veel resultaat opgeleverd. Wij hebben de Iraakse landstrijdkrachten grote schade toegebracht."
bron: nu.nl
quote:DUBBELPOST !
Op maandag 31 maart 2003 15:11 schreef Znz het volgende:
'Saddam is controle over leger kwijt'KOEWEIT-STAD - Het regime van de Iraakse president Saddam Hussein in Bagdad heeft geen controle meer over de troepen op het slagveld. Dat komt doordat het communicatienetwerk niet meer functioneert. Dat heeft de woordvoerder van de Britse luchtmacht, kolonel Jon Fynes, maandag op een briefing in Koeweit gezegd.
bron: nu.nl
quote:us/uk snipers zijn zeker niet getraind om in de woestijn te snipen zeker? met helikopters achter snipers aan.. lekker effectief
Op maandag 31 maart 2003 15:11 schreef El_Catalan het volgende:
De Amerikanen en Engelsen hebben last van Irakeze die Sniperen ze hebben een cobra gestuurd om die snipers op te sporen meld cnn net.
quote:alsof die hippies dat niet voor je doen?
Op maandag 31 maart 2003 15:08 schreef Znz het volgende:[..]
lekker he, simplistisch denken?
http://www.charlesrollins.com/tune/exhippies.htm
quote:
President GW Bush has admitted to "youthful indiscretions". such as cocaine use.(18) His drug war is just as brutal if not more brutal than Clintons.(19)President GW Bush served in the Texas Air National Guard, thus avoiding Vietnam. His VP Dick Cheny avoided military service with deferments as a student and expectant father.(20) Now Dubya is foaming at the mouth at the prospect of war.(21)
[Dit bericht is gewijzigd door rvand op 31-03-2003 15:35]
quote:Zal nog wel een tijdje wachten worden.
Op maandag 31 maart 2003 15:47 schreef schatje het volgende:
Nou ja, het is wachten om de slag van Baghdad.
quote:idd, de slag om Basra moet eerst nog komen.
Op maandag 31 maart 2003 16:04 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Zal nog wel een tijdje wachten worden.
quote:Das waar ook, men zal ook daar de stad in moeten gaan, wordt een bloedbad.
Op maandag 31 maart 2003 16:04 schreef Sidekick het volgende:[..]
idd, de slag om Basra moet eerst nog komen.
quote:Dan nog zo'n slag om een stad kan een dag duren het kan een maand duren en soms wel maanden zoals het nu loopt kan een slag om een stad als Basra wel een maand duren volgensmij en laat staan Baghdad
Op maandag 31 maart 2003 16:04 schreef Sidekick het volgende:[..]
idd, de slag om Basra moet eerst nog komen.
quote:Idd wachten:
Op maandag 31 maart 2003 15:47 schreef schatje het volgende:
Nou ja, het is wachten om de slag van Baghdad.
quote:http://www.nrc.nl/irak/artikel/1049086592371.html
Myers: nog geen aanval op BagdadWASHINGTON/ BAGDAD, 31 MAART. De aanval van grondtroepen op de Iraakse hoofdstad Bagdad kan nog wel even op zich laten wachten, zo heeft de Amerikaanse generaal Richard Myers gisteren gezegd.
,,Wij gaan niets doen voor we zover zijn'', zei Myers, voorzitter van de verenigde chefs van staven in een televisieprogramma. Minister van Defensie Donald Rumsfeld verklaarde dat de opmars geen pauze zal kennen. Toch melden sommige eenheden in Midden-Irak dat ze zijn geïnformeerd dat er een pauze in de opmars naar Bagdad is, die weken kan duren, om de aanvoerlijnen op orde te brengen en de taaie Iraakse verdediging te verzwakken, onder andere met bombardementen op de Republikeinse Garde. De voorhoede van de coalitie bevindt zich op ongeveer 100 kilometer van Bagdad, aldus generaal Tommy Franks, commandant van de Amerikaanse operatie.
Rumsfeld lag het afgelopen weekeinde onder scherpe kritiek van deskundigen, dat hij in strijd met adviezen van zijn topmilitairen een te lichte strijdmacht naar Irak heeft gezonden. Rumsfeld ontkende dat. Ook Franks ontkende elk verschil van mening. Vorige week werd bekend dat nog eens circa 100.000 man troepen uit de VS naar het Golfgebied worden gestuurd, ter versterking van de ongeveer 300.000 die er al zijn en waarvan een derde in Irak is.
Duizenden Amerikaanse mariniers waren gisteren langs de route van het zuiden naar Bagdad bezig met 'zoek en vernietig'-missies om een eind te maken aan (guerrilla)aanvallen vanuit de steden. Volgens journalisten die bij Amerikaanse eenheden zijn ingekwartierd proberen zij aanvallen uit te lokken, om Iraakse eenheden te vinden en te verslaan.
Amerikaanse troepen omsingelden vandaag de heilige stad Najaf, waar Iraakse troepen dag in dag uit aanvallen lanceren. Het was vanochtend onduidelijk of de VS Najaf, een stad met ongeveer een half miljoen inwoners, willen innemen of willen afsluiten.
Bij Najaf had zaterdag de eerste zelfmoordaanslag van de oorlog plaats. Vier Amerikaanse militairen vonden de dood toen de chauffeur van een taxi om hulp gebaarde en, toen de militairen naderden, zijn auto liet ontploffen. Irak voorspelde dat het de eerste van vele aanslagen was.
Honderden Britse militairen lanceerden gisteren een offensief om een voorstadje van de zuidelijke stad Basra in te nemen. Het offensief, waarvan de uitkomst vooralsnog onduidelijk was, werd door Britse officieren gezien als begin van de slag om de stad. Het bericht dat een Iraakse generaal gevangen was genomen werd later weer ingetrokken.
De bombardementen op Bagdad gaan onverminderd door. Het ministerie van Informatie en een paleis van Saddam Husseins zoon Qusay zouden zijn getroffen.
Het aantal dodelijke slachtoffers van de oorlog beloopt nu 45 aan Amerikaanse en 24 aan Britse zijde. Volgens Iraakse schattingen zijn ongeveer 600 burgers gedood. Het aantal gesneuvelde Iraakse militairen is onbekend. (Reuters, AP, AFP)
Heb er verder niets van gehoord, en het lijkt me een beetje sterk om iemand te ontslaan omdat ie een analytische opmerking maakt. Indien het waar zou zijn zou het wel een erg duidelijk bewijs zijn dat de mainstream media in de US grondig gecensureerd worden....
Heeft iemand er meer informatie over?
Uitgegeven: 31 maart 2003 17:27
Laatst gewijzigd: 31 maart 2003 17:29
CAIRO - Iraakse militairen en strijders van stammen in het noorden van Irak hebben maandag in de buurt van de stad Mosul Amerikaanse parachutisten bestookt. Dat heeft de Arabische nieuwszender al-Jazeera maandag gemeld.
De correspondent van al-Jazeera in het noorden van Irak liet zich niet uit over het precieze aantal parachutisten dat door de Iraki's werd belegerd.
Noorden
Vorige week landden ongeveer duizend Amerikaanse parachutisten op het vliegveld Bashur bij de stad Arbil, in door Koerden gecontroleerd gebied. Zij moeten de druk vanuit het noorden op het regime in Bagdad verhevigen.
---------------------------------------------------------------------------
Sneaky actie van de Iraqi's
quote:Vrij logisch toch, in WO2 werden ze af en toe ook met bosjes tegelijk uit de lucht geschoten
Op maandag 31 maart 2003 17:41 schreef El_Catalan het volgende:
---------------------------------------------------------------------------Sneaky actie van de Iraqi's
quote:Logisch maar het blijft sneaky
Op maandag 31 maart 2003 17:51 schreef yavanna het volgende:[..]
Vrij logisch toch, in WO2 werden ze af en toe ook met bosjes tegelijk uit de lucht geschoten
quote:volkomen legitiem in een oorlog... strond in hun broekjes..
Op maandag 31 maart 2003 17:55 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Logisch maar het blijft sneaky
quote:
Op maandag 31 maart 2003 18:01 schreef Koos Voos het volgende:[..]
volkomen legitiem in een oorlog... strond in hun broekjes..
Uitgegeven: 31 maart 2003 17:42
Laatst gewijzigd: 31 maart 2003 17:43
SILOPI - De eerste twee vrachtwagens met noodhulp voor Noord-Irak zijn vertrokken vanuit Turkije. Dat heeft een woordvoerder van het kinderfonds van de Verenigde Naties, Unicef, maandag bekendgemaakt.
De lading bestaat uit zestien ton ijzertabletten voor kinderen en zwangere vrouwen en zes ton chloortabletten om vervuild water te zuiveren.
Volgens Unicef zullen woensdag of donderdag nog eens veertig vrachtwagens met voedsel en medicijnen naar Noord-Irak vertrekken. Sinds het uitbreken van de oorlog in Irak zijn ongeveer 600.000 mensen in de noordelijke grensregio op drift geraakt. Unicef zegt dat hun situatie "slecht is en snel verslechtert".
quote:Mooi, goed dat er tenminste iets op gang komt daar
Op maandag 31 maart 2003 18:05 schreef El_Catalan het volgende:
Eerste lading noodhulp onderweg naar Irak
quote:En dan schieten ze hun eigen vooraden straks weer de lucht in net als de vorige keer
Op maandag 31 maart 2003 18:20 schreef yavanna het volgende:[..]
Mooi, goed dat er tenminste iets op gang komt daar
quote:Peter Arnett ontslagen
Op maandag 31 maart 2003 17:24 schreef Xspringe het volgende:
Ik las net ergens dat Peter Arnett (bekende verslaggever CNN van Golfoorlog 1) ontslagen is bij NBC is omdat hij zei dat "de oorlog niet gaat zoals gepland was".Heb er verder niets van gehoord, en het lijkt me een beetje sterk om iemand te ontslaan omdat ie een analytische opmerking maakt. Indien het waar zou zijn zou het wel een erg duidelijk bewijs zijn dat de mainstream media in de US grondig gecensureerd worden....
Heeft iemand er meer informatie over?
quote:Och, ik ben er nog niet uit wie nu wat heeft gedaan, elke partij verteld weer een ander verhaal daarover
Op maandag 31 maart 2003 18:21 schreef El_Catalan het volgende:En dan schieten ze hun eigen vooraden straks weer de lucht in net als de vorige keer
Taliban-leider roept op tot jihad tegen VS
De ongrijpbare leider van de Taliban, mullah Mohammed Omar, heeft opgeroepen tot het voortzetten van de heilige oorlog tegen de Amerikaanse troepen in Afghanistan en de Afghanen die met hen samenwerken. In een groot aantal Afghaanse dorpen in het oosten van het land en in de bergachtige streken van West-Pakistan zijn de afgelopen dagen posters verspreid met een aan mullah Omar toegeschreven oproep aan moslims om de heilige oorlog tegen de "bezetters van Afghanistan" voort te zetten. De oproep is ondertekend door een groot aantal islamitische geestelijken die moslims herinneren aan hun plicht om gezamenlijk ten strijde te trekken als een islamitisch land wordt aangevallen door een niet-islamitische vijand.
quote:
Wat is uw mening over het verloop van de oorlog in Irak?
Dit wordt een ramp 561 | 45 %
Ik zie het somber in 418 | 34 %
Het kan snel afgelopen zijn 261 | 21 %1240 keer gestemd
quote:Heb je nog een bron hiervan?
Op maandag 31 maart 2003 19:00 schreef -Mk- het volgende:[..]
quote:www.planet.nl/news
Op maandag 31 maart 2003 19:16 schreef yavanna het volgende:[..]
Heb je nog een bron hiervan?
quote:Thnx, kon ik nog even meestemmen
Op maandag 31 maart 2003 19:22 schreef -Mk- het volgende:
-------------------------------------------------------------
Red Cross visits Iraqi PoWs
The International Committee of the Red Cross (ICRC) has been giving details in Geneva of its first visits to Iraqi prisoners of war, which began on Monday.
A team of 15 delegates, including one doctor and six interpreters, visited a camp where British and American forces are thought to be holding about 3,000 Iraqi prisoners.
quote:Slechte poll, btje rare antwoorden! het is of SLECHT of Super goed?
Op maandag 31 maart 2003 19:00 schreef -Mk- het volgende:[..]
De Verenigde Staten hebben in de oorlog tegen Irak al zevenhonderd Tomahawks afgevuurd. Dat is eenderde van de ongeveer 2000 kruisraketten van dit type die de Amerikanen in voorraad hadden. Er wordt dan ook haast gemaakt met de productie ervan, meldde CNN maandag. De Tomahawk-raketten worden vanaf marineschepen afgevuurd en via satellieten naar hun doel geleid. Ze hebben een bereik van duizend kilometer en kosten ruim 1 miljoen dollar per stuk.
quote:maar dan wel meer burger slachtoffers
Op maandag 31 maart 2003 20:17 schreef PLAE@ het volgende:
Laat ze de rest ook snel afschieten op een kaal stukje woestijn en de oorlog wordt weer wat eerlijker.
De Iraqi's reageerden met mortiervuur en waren dus uit de tent gelokt, precies wat de Amerikanen wilden. Zo kan een ander squadron langs de uit de tent gelokte Iraqi's heen. Heel slim, en het werkt ook nog.
quote:niet gezien, en ik denk hier eerder aan een goed uitgewerkte PR actie dan aan een daadwerkelijke militaire strategie.
Op maandag 31 maart 2003 20:41 schreef Disorder het volgende:
Heeft er iemand net CNN gekeken? Er worden ontzettend slimme tactieken gebruikt om de Irakezen rond Basra uit de tent te lokken. Humvee's met daarop speciaal gemonteerde geluidsinstallaties speelden een soort geluidsfragment van een uur af met daarop geluiden van rollende tanks en beschietingen.De Iraqi's reageerden met mortiervuur en waren dus uit de tent gelokt, precies wat de Amerikanen wilden. Zo kan een ander squadron langs de uit de tent gelokte Iraqi's heen. Heel slim, en het werkt ook nog.
de Irakezen zijn toch niet blind ... een horde schietende tanks zie je in de woestijn van 400 km afstand aankomen ofzo.
En als het de bedoeling is van de Irakezen om de amerikanen en britten bij hun de tent in te lokken, waarom zouden ze dan in godsnaam 'uit hun tent' komen als de vijand daadwerkelijk op ze afkomt
geloof dr geen fuck van
quote:Heb je laatst Al jazeera gezien? Er worden ontzettend slimme
Op maandag 31 maart 2003 20:41 schreef Disorder het volgende:
Heeft er iemand net CNN gekeken? Er worden ontzettend slimme tactieken gebruikt om de Irakezen rond Basra uit de tent te lokken.
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:01 schreef PLAE@ het volgende:[..]
Heb je laatst Al jazeera gezien? Er worden ontzettend slimme
tactieken gebruikt om de Amerikanen rond Najaf uit de tent te lokken.
Ze laten een taxi stoppen langs de kant van de weg en laten een vermomde soldaat vragen om hulp. De soldaten komen kijken en ........*BOEM*. En het werkt ook nog!!!
quote:Ze lieten geen animaties zien, maar je zag gewoon videobeelden van Humvee's met een geluidsinstallatie op hun dak. Het stond in ieder geval erg stoer
Op maandag 31 maart 2003 20:57 schreef sp3c het volgende:[..]
niet gezien, en ik denk hier eerder aan een goed uitgewerkte PR actie dan aan een daadwerkelijke militaire strategie.
de Irakezen zijn toch niet blind ... een horde schietende tanks zie je in de woestijn van 400 km afstand aankomen ofzo.
En als het de bedoeling is van de Irakezen om de amerikanen en britten bij hun de tent in te lokken, waarom zouden ze dan in godsnaam 'uit hun tent' komen als de vijand daadwerkelijk op ze afkomt
geloof dr geen fuck van
21:00 uur. Iraakse militairen hebben vanuit een ambulance op Amerikaanse militairen geschoten. Drie Amerikanen raakten gewond, van wie één ernstig.
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:01 schreef PLAE@ het volgende:[..]
Heb je laatst Al jazeera gezien? Er worden ontzettend slimme
tactieken gebruikt om de Amerikanen rond Najaf uit de tent te lokken.
Ze laten een taxi stoppen langs de kant van de weg en laten een vermomde soldaat vragen om hulp. De soldaten komen kijken en ........*BOEM*. En het werkt ook nog!!!
quote:volgens mij is dat niet om de vijand uit de tent te lokken maar om elkaar te laten weten dat ze bij elkaar horen (=niet schieten!) want dat friendly fire loopt de spuigaten uit ... misschien dat ze weer met vaandels en trompetten moeten gaan werken oid
Op maandag 31 maart 2003 21:11 schreef Disorder het volgende:[..]
Ze lieten geen animaties zien, maar je zag gewoon videobeelden van Humvee's met een geluidsinstallatie op hun dak. Het stond in ieder geval erg stoer
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:12 schreef -Mk- het volgende:
Nieuwe vorm van oorlog voeren?21:00 uur. Iraakse militairen hebben vanuit een ambulance op Amerikaanse militairen geschoten. Drie Amerikanen raakten gewond, van wie één ernstig.
quote:jah lachen man, voortaan ook maar voertuigen met een rood kruis op een witte achtergrond onder vuur nemen ... je weet maar nooit immers
Op maandag 31 maart 2003 21:14 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Die mensen maken werklijk van alles gebruik
quote:"A particular point of concern for the US command is the huge overuse of precision-guided munitions and cruise missiles. Already the supply of heavy cruise missiles like the "Tomahawk" has been reduced by a third and, at the current rate of use, in three weeks the US will be left only with the untouchable strategic supply of these missiles. A similar situation exists with other types of precision-guided munitions. "The rate of their use is incompatible with the obtained results. We are literally dropping gold into the mud!" said Gen. Richard Mayers during a meeting at Pentagon yesterday morning. [reverse translation from Russian]"
Op maandag 31 maart 2003 20:16 schreef -Mk- het volgende:
19:28 - Eenderde tomahwks afgevuurdDe Verenigde Staten hebben in de oorlog tegen Irak al zevenhonderd Tomahawks afgevuurd. Dat is eenderde van de ongeveer 2000 kruisraketten van dit type die de Amerikanen in voorraad hadden. Er wordt dan ook haast gemaakt met de productie ervan, meldde CNN maandag. De Tomahawk-raketten worden vanaf marineschepen afgevuurd en via satellieten naar hun doel geleid. Ze hebben een bereik van duizend kilometer en kosten ruim 1 miljoen dollar per stuk.
GRU Report van 25 maart, http://www.aeronautics.ru/news/news002/iraqwar_ru_010.htm
quote:Oh my, het wordt steeds gekker....
Op maandag 31 maart 2003 21:12 schreef -Mk- het volgende:
Nieuwe vorm van oorlog voeren?21:00 uur. Iraakse militairen hebben vanuit een ambulance op Amerikaanse militairen geschoten. Drie Amerikanen raakten gewond, van wie één ernstig.
quote:Precies, het wordt ook voor de gewone burger irakees steeds moeilijker om zich uberhaupt over te geven en het zal steeds onvriendelijker/harder worden van de coalitie kant gezien en logisch ook...
Op maandag 31 maart 2003 21:17 schreef sp3c het volgende:
jah lachen man, voortaan ook maar voertuigen met een rood kruis op een witte achtergrond onder vuur nemen ... je weet maar nooit immers
Uitgegeven: 31 maart 2003 21:20
BAGDAD - Een Iraakse militaire woordvoerder heeft maandagavond gemeld dat de afgelopen 24 uur zeker 54 Amerikaanse en Britse militairen tijdens gevechten zijn gedood. De meeste slachtoffers zouden in het zuiden zijn gevallen.
Eerder maandag meldde de Iraakse minister van Informatie, al-Sahhaf, dat de Iraakse strijdkrachten sinds zondag 43 Amerikaanse en Britse militairen doodden. Verder werden er volgens de Iraakse minister vier Apache-helikopters en twee onbemande Predator-vliegtuigen neergehaald. Ook zouden de Irakezen dertien tanks en acht transportwagens van de coalitie hebben kapotgeschoten.
Nu.nl
quote:Als dit waar is dan is dit het grootste aantal doden sinds het begin van de oorlog.
Op maandag 31 maart 2003 21:57 schreef yavanna het volgende:
Irak meldt dood tientallen geallieerde militairenUitgegeven: 31 maart 2003 21:20
BAGDAD - Een Iraakse militaire woordvoerder heeft maandagavond gemeld dat de afgelopen 24 uur zeker 54 Amerikaanse en Britse militairen tijdens gevechten zijn gedood. De meeste slachtoffers zouden in het zuiden zijn gevallen.
Eerder maandag meldde de Iraakse minister van Informatie, al-Sahhaf, dat de Iraakse strijdkrachten sinds zondag 43 Amerikaanse en Britse militairen doodden. Verder werden er volgens de Iraakse minister vier Apache-helikopters en twee onbemande Predator-vliegtuigen neergehaald. Ook zouden de Irakezen dertien tanks en acht transportwagens van de coalitie hebben kapotgeschoten.
Nu.nl
quote:Ze zouden beter hun eigen doden tellen, denk ik dan.
Op maandag 31 maart 2003 22:15 schreef slashdotter3 het volgende:Als dit waar is dan is dit het grootste aantal doden sinds het begin van de oorlog.
Bij die ene raketgranaat had ie veel geluk
quote:beetje overdreven reactie vind je niet?
WASHINGTON - Familieleden van de Iraakse president Saddam Hussein verlaten Irak of proberen het land te verlaten. Dat heeft woordvoerster Victoria Clarke van het Pentagon maandag gezegd. "We hebben aanwijzingen dat leden van de familie het land verlaten of dat proberen te doen", zei ze.
Volgens Clarke hebben de Amerikaanse inlichtingendiensten sinds de bombardementen op de presidentiële paleizen in Bagdad op de eerste dag van de oorlog, op 20 maart, taal noch teken vernomen van Saddam Hussein of zijn twee zonen.
Nu.nl
------------------------------------------------------------------------
Aan aanwijzigingen geen gebrek
quote:Ligt eraan hoe je het ziet jij vind het overdreven omdat je de reactie mischien anders oppakt dan ie bedoelt is
Op maandag 31 maart 2003 23:05 schreef Re het volgende:[..]
beetje overdreven reactie vind je niet?
quote:Wachten op wat de coalitie als aantal geeft en dan het gemiddelde nemen
Op maandag 31 maart 2003 22:15 schreef slashdotter3 het volgende:Als dit waar is dan is dit het grootste aantal doden sinds het begin van de oorlog.
quote:slim zou ik het niet noemen. Alhoewel natuurlijk de camera's weer hevig zullen draaien bij de volgende coalitieaanval op een dit keer onschuldige ambulance... zie Israel-Palestijnen topics
Op maandag 31 maart 2003 23:07 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Ligt eraan hoe je het ziet jij vind het overdreven omdat je de reactie mischien anders oppakt dan ie bedoelt is
Ik bedoel gewoon dat de Iraqi's veel dingen gebruiken en van veel dingen gebruik maken dat is juist heel slim.
quote:De eerste burgers neergeschoten aan een checkpoint zijn een feit.
Echt slim van die lui
quote:Bron Bitte?
Op maandag 31 maart 2003 23:24 schreef battlesickloner het volgende:[..]
De eerste burgers neergeschoten aan een checkpoint zijn een feit.
Echt slim van die lui
quote:tsa, dat zat er wel in natuurlijk en die lui zal ut verders ook een rot zorg zijn
Echt slim van die lui
Achterlijk volk
Het is echt zoals Albright zei " The palestinians never miss an opportunity to miss an opportunity."
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 01-04-2003 00:00]
quote:
Op maandag 31 maart 2003 23:26 schreef El_Catalan het volgende:
Bron Bitte?
quote:
2108: Seven Iraqi civilians - all women or children - are killed by US troops firing on their vehicle after it refused to stop at a check point near Najaf.
quote:Het hele volk? niet zo generaliseren.
Op maandag 31 maart 2003 23:47 schreef battlesickloner het volgende:Achterlijk volk
![]()
quote:Ik snap ook niet dat ze niet stopten.
Op maandag 31 maart 2003 23:53 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Wel tragisch
quote:??? waar heb je het over?
Op maandag 31 maart 2003 23:59 schreef Alan_Partridge het volgende:
Ja, het hele volk. Behalve die ene dan. Die met die snor.
quote:Over die ene uitzondering
Op dinsdag 1 april 2003 00:04 schreef roy4eva het volgende:[..]
??? waar heb je het over?
quote:Schatje kijkt battlesickloner heel streng aan.
Op maandag 31 maart 2003 23:47 schreef battlesickloner het volgende:
Nu op de BBC (stream): Een palestijns koppel dat hun kersverse zoon Saddam heeft genoemd.
Trots verklaart de moeder dat ze hoopt dat hun kinderen kamikazekamelen worden in Irak. De eerste zou die zou moeten gaan is Mohammed, 10 jaar oud.Achterlijk volk
![]()
Het is echt zoals Albright zei " The palestinians never miss an opportunity to miss an opportunity."
quote:hmm, ik kwam er een beetje laat achter, ben nogal slaperig.
Op dinsdag 1 april 2003 00:05 schreef yavanna het volgende:[..]
Over die ene uitzondering
![]()
" die met die snor" ......
zucht. grappig? poging tot?
quote:The dead and wounded were among 13 women and children in a van that approached the checkpoint but did not stop, the official said. Soldiers fired warning shots and then shots into the vehicle's engine, neither of which stopped it, he said.
Op maandag 31 maart 2003 23:24 schreef battlesickloner het volgende:De eerste burgers neergeschoten aan een checkpoint zijn een feit.
Echt slim van die lui
Waarschuwingsschoten en nog niet stoppen, maakt het nog logischer dat er later gerichter geschoten werd, heel vaag
quote:Ja hallo ?! Die gast zat daar even te verkondigen dat 10-jarige mohammed zich maar even moest gaan opblazen tot eer en glorie van de familie, maar zelf kon ie dat blijkbaar niet.
Op dinsdag 1 april 2003 00:10 schreef schatje het volgende:[..]
Schatje kijkt battlesickloner heel streng aan.
![]()
![]()
Absoluut het walgelijke lui waren dat , ik hoop dat er een kruisraket in hun richting afzwaait.
U.S. Troops Risk Lives to Save Elderly Iraqi Woman
Weve got to get her off that bridge, he said.
Capt. Chris Carter winced at the risks his men would have to take. Engaged in a lightning-fast raid for this Euphrates River town, they were battling for a bridge when through the smoke they saw the elderly woman. She had tried to race across the bridge when the Americans arrived, but was caught in the crossfire.
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 00:14 schreef yavanna het volgende:
U.S. Troops Risk Lives to Save Elderly Iraqi Woman
quote:idd walgelijk. smerig.
Op dinsdag 1 april 2003 00:13 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Ja hallo ?! Die gast zat daar even te verkondigen dat 10-jarige mohammed zich maar even moest gaan opblazen tot eer en glorie van de familie, maar zelf kon ie dat blijkbaar niet.
Absoluut het walgelijke lui waren dat
, ik hoop dat er een kruisraket in hun richting afzwaait.
Maar om nu het hele volk "achterlijk" te noemen....
quote:Ah, met beeldmateriaal.
Op dinsdag 1 april 2003 00:15 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Three Iraqi Soldiers Desert the Army
By BORZOU DARAGAHI
Associated Press Writer
March 31, 2003, 5:16 AM EST
SULAYMANIYAH, Iraq -- Hungry, poorly equipped and watched constantly, the three young friends from Basra made a pact: if they saw a chance to escape from the Iraqi Army, they would do it together.
Eight days ago, while the security men who enforce military discipline in their unit enjoyed a meal, Bassam Salah Madlool, Mushriq Ahmad Hashem and Abbas Fahid Mushin saw their chance.
They raced past minefields, evading radar and gunfire, and fled for 12 hours across hills, valleys and mountains until they reached Kifrey, in Kurdish-run northern Iraq.
"I feel like I've been born a second time," said Madlool, 28, a nine-year army veteran who deserted his post at the 436th battalion of the 15th division of the Farooq Army, just south of Kirkuk. "For the first time in my life I feel free."
Madlool and his friends said a security cordon of minefields and radar detectors around the barracks restrain potential deserters. But the biggest danger, they say, comes from recently formed execution units, created by members of the ruling Baath Party, military security officers and the Iraqi intelligence service.
Many defections have been reported since the United States and Britain launched a campaign to remove Iraqi President Saddam Hussein from office, but they have not hastened the demise of his regime as allied forces had hoped.
Barham Salih, prime minister of the Kurdish government in northern Iraq that is allied with the Americans, said there has been a slight increase in defections since the U.S. bombing started March 20. He said two defecting low-level commanders were recently taken in by his Patriotic Union of Kurdistan, which controls the eastern half of the Kurdish autonomous area of northern Iraq.
He said a 12-mile retreat by Iraqi forces from the front lines surrounding the oil city of Kirkuk was meant to tighten positions and prevent an increase in desertions.
"The Iraqi military establishment has suffered a serious blow," Salih said. "There is no real fighting being conducted ... The Iraqi military is caught in a difficult situation, between allied bombardment on the one hand and Saddam's death squads on the other."
Madlool, with the clean-cut look of a college student, described the life of a typical Iraqi soldier as one of backbreaking work, "intolerable" living conditions and constant scrutiny by security forces.
"It's months since we've seen our families," he said. "The weapons are of low quality. The food is bad. And there's endless work from the early morning to late at night."
Soldiers are subject to regular religious and ideological indoctrination classes run by officials of Saddam's ruling Baath Party.
The Baghdad government attempted to boost morale and prepare troops for the U.S. offensive, the deserters said. Just before the war began, Baghdad raised the salary of soldiers from $3 a month to $12. They also were trained in guerrilla warfare and hand-to-hand combat.
But many ordinary soldiers feel they are little more than cannon fodder under the thumb of the Republican Guard units, they said.
"The regular army is just a victim of the regime," said Hashem, 20. "The Republican Guards have all the power. They have the best supplies and the best weapons."
Once the U.S. bombing raids began hitting positions near their barracks south of Kirkuk, the three men said an increasing number of their comrades tried to desert. In the two days before Madlool, Hashem, and 21-year-old Mushin escaped, they said the execution units killed 10 fellow soldiers who tried to escape.
The three deserters saw their chance while the officers enjoyed a midnight snack. In civilian clothes they had worn beneath their uniforms, they sneaked past the minefields. Then motion detectors went off, and they had to run for their lives as officers in the execution unit shot at them.
"We were too far by the time they realized we were gone," Madlool said.
The three walked and ran for nearly 12 hours until they reached an outpost manned by Kurdish Peshmerga militiamen outside the city of Kifrey, on the long front that separates Kurdish and Baghdad-controlled sections of Iraq.
They waved the white flag of surrender. The Peshmergas welcomed them with tea and food.
In Sulaymaniyah, the three deserters are being kept at an undisclosed hotel, where they've been watching television news, eating junk food and dreaming of peace.
"When the war is over, maybe I'll pursue my dreams: getting married, buying a car and traveling," Madlool said.
quote:
U.S. soldiers fire on van carrying women and childrenU.S. soldiers fired on a van carrying 13 women and children when it failed to stop at a military checkpoint in southern Iraq, killing seven people and wounding two others, U.S. Central Command said Monday in a written statement.
Four passengers were unhurt, the statement said. An investigation is under way.
The incident occurred around 4:30 p.m. (8:30 a.m. ET) when soldiers from the U.S. Army 3rd Infantry Division -- manning a checkpoint on Route 9 near Najaf --motioned for an approaching van to stop, but were ignored by the driver, the statement said.
The soldiers fired warning shots into the air which also were ignored and then shot at the vehicle's engine, "but it continued moving toward the checkpoint," the statement said.
Soldiers were unable to see into the van, a spokesman for Central Command said.
"As a last resort, the soldiers fired into the passenger compartment of the vehicle," the statement said. The spokesman said the soldiers responded in accordance with rules of engagement, based on initial reports.
Considering recent surprise attacks against U.S. servicemen by attackers dressed as civilians, the soldiers exercised considerable caution, the spokesman said.
An Iraqi suicide bomber exploded a taxi at a U.S. checkpoint in Najaf Saturday, killing four U.S. soldiers serving with the 3rd Infantry Division. Commander of the division's 1st Brigade, Col. Will Grimsely, said an Iraqi drove to the checkpoint, beckoned soldiers closer, and detonated a bomb, killing himself in addition to his victims.
Iraq's Vice President Taha Yasin Ramadan confirmed that attack was a suicide bombing and promised there would be more to come.
quote:Hoe zou dat nu opeens kunnen gebeuren.
quote:De yankees worden bang en nerveus.
Op dinsdag 1 april 2003 07:53 schreef George_Bush het volgende:[..]
Hoe zou dat nu opeens kunnen gebeuren.
quote:Deze zijn er opuit om zichzelf om zeep te helpen
Op maandag 31 maart 2003 11:25 schreef robh het volgende:[..]
Ah op die manier. Rare term, je zou toch denken dat alle "squads" in een oorlog er op uit zijn om hun tegenstander om zeep te helpen.
quote:Snelle reactie
Op dinsdag 1 april 2003 09:05 schreef hoppe het volgende:[..]
Deze zijn er opuit om zichzelf om zeep te helpen
quote:Maar de mensen worden bevrijdt van hun leven
Op dinsdag 1 april 2003 09:03 schreef Ulx het volgende:[..]
De yankees worden bang en nerveus.
quote:Wat ik niet gek vind aangezien er speciale eenheden van Saddam's leger als burger verkleed rondlopen en er reeds één zelfmoordaanslag is gepleegd.
Op dinsdag 1 april 2003 09:03 schreef Ulx het volgende:
Triest voor de die vrouwen en kinderen, maar 100% de schuld van Saddam.
Uitgegeven: 1 april 2003 08:38
KOEWEIT - De Amerikaanse regering bereidt in het geheim in Koeweit een nieuwe Iraakse regering voor. Volgens de Britse krant The Guardian zal die regering bestaan uit 23 ministeries die elk worden geleid door Amerikanen. Iraakse adviseurs worden eveneens door de Amerikanen aangesteld.
De regering moet Irak beetje voor beetje overnemen. Elke gebied dat generaal Tommy Franks "bevrijd" heeft verklaard, komt onder het bewind van de regering. Die staat onder leiding van Jay Garner, de Amerikaanse oud-generaal die is aangewezen om het commando te voeren over een militair aanwezigheid van Irak.
quote:Straks gaan ze nog Marco Borsato of Gerard Joling draaien om de Iraki's tot overgave te dwingen
Op maandag 31 maart 2003 21:11 schreef Disorder het volgende:[..]
Ze lieten geen animaties zien, maar je zag gewoon videobeelden van Humvee's met een geluidsinstallatie op hun dak. Het stond in ieder geval erg stoer
quote:Alles is de schuld van Saddam, my ass.
Op dinsdag 1 april 2003 09:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Wat ik niet gek vind aangezien er speciale eenheden van Saddam's leger als burger verkleed rondlopen en er reeds één zelfmoordaanslag is gepleegd.
De amerikanen zijn gewoon bang, nerveus en daardoor triggerhappy. Maar zelfs in oorlogstijd ben je als soldaat zelf verantwoordelijk voor je daden. Je kunt je niet beroepen op vage propaganda van de vijand, of zelfs op orders van je eigen meerderen. (Befehl ist Befehl werd na de tweede wereldoorlog geen geldig excuus gevonden, nietwaar?)
En het gaat nog een aantal keren gebeuren, net zoals er nog meer zelfmoordaanslagen gepleegd gaan worden.
Wat zei Mike Corleone in Godfather 2 ook alweer over een cubaanse verzetstrijder die zichzelf opblies bij een controlepost van het leger?
quote:Da's gewoon een vette misrekening geweest aan geallieerde kant, een groot deel van de bevolking wantrouwt de coalitiesoldaten enorm en het welkom met bloemen en binnenhalen als bevrijders heeft geen plaats gevonden.
Michael Corleone: I saw a strange thing today. Some rebels were being arrested. One of them pulled the pin on a grenade. He took himself and the captain of the command with him. Now, soldiers are paid to fight; the rebels aren't.
Hyman Roth: What does that tell you?
Michael Corleone: It means they could win.
quote:Oh ja, een 'interim'-regering...
Op dinsdag 1 april 2003 09:17 schreef rvand het volgende:
VS bereiden in geheim nieuwe regering Irak voorUitgegeven: 1 april 2003 08:38
KOEWEIT - De Amerikaanse regering bereidt in het geheim in Koeweit een nieuwe Iraakse regering voor. Volgens de Britse krant The Guardian zal die regering bestaan uit 23 ministeries die elk worden geleid door Amerikanen. Iraakse adviseurs worden eveneens door de Amerikanen aangesteld.
De regering moet Irak beetje voor beetje overnemen. Elke gebied dat generaal Tommy Franks "bevrijd" heeft verklaard, komt onder het bewind van de regering. Die staat onder leiding van Jay Garner, de Amerikaanse oud-generaal die is aangewezen om het commando te voeren over een militair aanwezigheid van Irak.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=127914&c=23
http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,2763,927055,00.html
quote:even overdreven als je vraag suggestief is.
Op maandag 31 maart 2003 23:05 schreef Re het volgende:[..]
beetje overdreven reactie vind je niet?
quote:Lastdieren (kamelen) zijn hun ouders alvast. Kinderen fokken voor kanonnevoer is geen levensdoel waarvoor ik in hogere sferen zou raken.
Op maandag 31 maart 2003 23:47 schreef battlesickloner het volgende:
Nu op de BBC (stream): Een palestijns koppel dat hun kersverse zoon Saddam heeft genoemd.
Trots verklaart de moeder dat ze hoopt dat hun kinderen kamikazekamelen worden in Irak. De eerste zou die zou moeten gaan is Mohammed, 10 jaar oud.Achterlijk volk
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 01-04-2003 09:41]
quote:De wagens reden door nadat er al stopsignalen en waarschuwingsschoten waren gegeven.
Op dinsdag 1 april 2003 09:03 schreef Ulx het volgende:[..]
quote:Een ander deel van die bevolking vecht helemaal niet vanuit een ideologie van waaruit ze zouden kunnen winnen. Achter hen bevindt zich de loop van een geweer, hun familie wordt bedreigd en op hun eigen mening wordt in het geheel geen prijs gesteld. Dit betekent dat zij zouden kunnen deserteren...
Op dinsdag 1 april 2003 09:25 schreef Ulx het volgende:[..]
Alles is de schuld van Saddam, my ass.
De amerikanen zijn gewoon bang, nerveus en daardoor triggerhappy. Maar zelfs in oorlogstijd ben je als soldaat zelf verantwoordelijk voor je daden. Je kunt je niet beroepen op vage propaganda van de vijand, of zelfs op orders van je eigen meerderen. (Befehl ist Befehl werd na de tweede wereldoorlog geen geldig excuus gevonden, nietwaar?)
En het gaat nog een aantal keren gebeuren, net zoals er nog meer zelfmoordaanslagen gepleegd gaan worden.Wat zei Mike Corleone in Godfather 2 ook alweer over een cubaanse verzetstrijder die zichzelf opblies bij een controlepost van het leger?
[..]Da's gewoon een vette misrekening geweest aan geallieerde kant, een groot deel van de bevolking wantrouwt de coalitiesoldaten enorm en het welkom met bloemen en binnenhalen als bevrijders heeft geen plaats gevonden.
Die Amerikanen zijn gewoon niet gek en nemen geen risico. Als je als burgers in orlogsgebied op een controlepost afkomt en daarbij waarschuwingsschoten negeert kun je worden afgeschoten. Dit heeft niets met triggerhappy te maken maar met gezonde overlevingsdrang van een soldaat.
quote:Dat vroeg ik me ook af. Bang geworden door de Saddam-propaganda, denken dat de coalitie alle burgers afmaakt?
Op dinsdag 1 april 2003 09:40 schreef yavanna het volgende:Waarom stopte ze niet met die wagen?!!
quote:Hmm, erg vaag, Nu.nl zegt,
Op dinsdag 1 april 2003 09:40 schreef yavanna het volgende:De wagens reden door nadat er al stopsignalen en waarschuwingsschoten waren gegeven.
In dit geval kan ik het de militairen bijna niet kwalijk nemen.
Waarom stopte ze niet met die wagen?!!
quote:Een andere site melde gisteren,
Een journalist van The Washington Post, die getuige was van het incident, sprak van tien doden. Volgens hem hebben de soldaten verzuimd tijdig waarschuwingsschoten te lossen. Het voorval gebeurde vlakbij de plek waar dit weekeinde een Iraakse zelfmoordenaar vier Amerikaanse soldaten doodde.
quote:
The dead and wounded were among 13 women and children in a van that approached the checkpoint but did not stop, the official said. Soldiers fired warning shots and then shots into the vehicle's engine, neither of which stopped it, he said.
quote:Dat kan ik mij haast niet voorstellen, maar wie weet.
Op dinsdag 1 april 2003 09:41 schreef robh het volgende:
Dat vroeg ik me ook af. Bang geworden door de Saddam-propaganda, denken dat de coalitie alle burgers afmaakt?
quote:Ook al zo vaag, waarom rij je er keihard heen dan?
Incident bij ShatraEnkele uren later is bij een controlepost bij de zuidelijke stad Shatra een ongewapende Irakees gedood. Die reed met zijn voertuig met grote snelheid op de controlepost af, aldus Amerikaanse mariniers die dachten dat het om een nieuwe zelfmoordaanslag ging.
Nu.nl
quote:Het wordt steeds onduidelijker...
Op dinsdag 1 april 2003 09:44 schreef yavanna het volgende:[..]
Hmm, erg vaag, Nu.nl zegt,
[..]Een andere site melde gisteren,
[..]
Als er waarschuwingsschoten zijn afgelost, dan is het logisch dat er is geschoten, anders niet.
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 09:48 schreef yavanna het volgende:
Een paar uut later is nog een andere burger doodgeschoten,
[..]Ook al zo vaag, waarom rij je er keihard heen dan?
quote:De berichten worden idd vager.
Najaf
In het zuiden van Irak, bij Najaf, heeft zich opnieuw een schietincident voorgedaan. Amerikaanse militairen hebben een man doodgeschoten die in zijn auto met hoge snelheid op een Amerikaanse controlepost kwam afrijden. Een passagier werd zwaargewond. Geen van beiden droeg een wapen.
Op nos.nl staat dit over het busje:
quote:En hier wordt ook gesproken over tientallen coalitie-doden:
Bij Najaf hebben Amerikaanse militairen gisteren zeker zeven vrouwen en kinderen doodgeschoten. Zij zaten in een busje, dat bij een controlepost door de Amerikanen onder vuur werd genomen. Over het precieze aantal doden bestaat onduidelijkheid. Een Amerikaanse journalist die getuige was van de schietpartij heeft gezegd dat er tien doden waren. Het vuur werd volgens een luitenant geopend nadat er niet was gereageerd op signalen en het lossen van waarschuwingsschoten.
quote:http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/april/0104_bommen.html
Nasriye
In Nasriye, 375 kilometer ten zuiden van Bagdad, is volgens de Iraakse regering afgelopen nacht onder meer zware strijd geleverd met Amerikanen en Britten. Bij gevechten met de Republikeinse Garde zouden zestig Amerikanen en Britten zijn omgekomen.
Het kan ook zijn dat April Fools ook in Irak bekend is
quote:Mwah, schiet dan alle Irakezen gewoon dood dan is het probleem opgelost en we geven Saddam de schuld.
Op dinsdag 1 april 2003 09:09 schreef Strolie75 het volgende:Wat ik niet gek vind aangezien er speciale eenheden van Saddam's leger als burger verkleed rondlopen en er reeds één zelfmoordaanslag is gepleegd.
Onbegrijpelijk eigenlijk, ik dacht dat de VS iets geleerd had van Vietnam.
Ik denk dat de soldaten die op dit moment in die woestijn moeten bivakkeren eigenlijk totaal verbijsterd zijn door de houding van de bevolking daar, die totaal anders is dan ze verwacht hadden. Dit maakt mensen zenuwachtig en hierdoor gebeuren dit soort dingen.
quote:Nu wel weer waarschuwingsschoten...
Op dinsdag 1 april 2003 09:53 schreef Sidekick het volgende:De berichten worden idd vager.
Op nos.nl staat dit over het busje:
[..]
quote:Onder het mom van, beter een slechte grap dan geen grap
En hier wordt ook gesproken over tientallen coalitie-doden:
[..]http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/april/0104_bommen.html
Het kan ook zijn dat April Fools ook in Irak bekend is
quote:Zenuwachtiger zullen ze vast zijn, maar dat de veiligheidsmaatregelen verhoogd zijn/worden, vindt ik niet meer dan een logische stap.
Op dinsdag 1 april 2003 10:05 schreef Maerycke het volgende:
Punt is dat de Irakezen zich in de ogen van de Coalitie zich dusdanig onvoorspelbaar gedragen (i.e. zich niet direct vol vreugde in de armen werpen van hun "bevrijders") dat je dit soort excessen gaat krijgen.Ik denk dat de soldaten die op dit moment in die woestijn moeten bivakkeren eigenlijk totaal verbijsterd zijn door de houding van de bevolking daar, die totaal anders is dan ze verwacht hadden. Dit maakt mensen zenuwachtig en hierdoor gebeuren dit soort dingen.
Er wordt ook niet zomaar geschoten, als je de berichten kunt geloven.
Pas na stoptekens en waarschuwingsschoten, dan nog doorrijden is dan idd je eigen doodvonnis tekenen
Put your questions to BBC correspondents Paul Wood in Baghdad and Paul Adams, who is at Coalition Military Headquarters at Doha in Qatar, in a LIVE interactive forum at 1245GMT/1345BST
An Iraqi missile was shot down by a Patriot missile battery before it reached Kuwait, a military spokesman said Tuesday
"Our radars detected a missile launched by Iraq.... It was shot down in southern Iraq before it entered our airspace," the army's Lt. Col. Awad Metawtah told Kuwaiti television.
FoxNews.com
quote:
Britse militairen hebben twee Keniaanse vrachtwagenschauffeurs bevrijd bij al-Zubayr, in de buurt van Basra. Die waren tien dagen geleden opgepakt door Iraakse guerrilla's. Het Britse leger had ze ingehuurd om voedseltransporten voor de Irakezen te rijden.
quote:Ik ben altijd benieuwd waar Irak die raketten vandaan schiet, Bagdad? Zijn er meerdere lanceerinstallaties die nog steeds niet ontdekt zijn door de VS?
Op dinsdag 1 april 2003 10:47 schreef yavanna het volgende:
Kuwait Intercepts Iraqi MissileAn Iraqi missile was shot down by a Patriot missile battery before it reached Kuwait, a military spokesman said Tuesday
"Our radars detected a missile launched by Iraq.... It was shot down in southern Iraq before it entered our airspace," the army's Lt. Col. Awad Metawtah told Kuwaiti television.
FoxNews.com
In Washington zei U.S. Defense Secretary Donald Rumsfeld zondag dat de VS nog geen massavernietigingswapens hebben gevonden omdat de troepen nog niet in het gebied zijn waar ze opgeslagen liggen
Rumsfeld zei dat Amerikaanse officials geloven dat de wapens dichter bij de Iraakse hoofdstad Baghdad liggen.
Toen hij tijdens een interview in het programma van ABC, "This Week" werd gevraagd of hij zich zorgen maakte over het feit dat er nog geen wapens gevonden waren, antwoordde hij : "Absoluut niet. De coalitietroepen controlleren het grootste deel van de noordelijke, westelijke en zuidelijke regio's. En dit zijn niet de gebieden waar massavernietigingswapens worden opgeslagen."
"We weten waar ze zijn. Ze zijn in het gebied rond Tikrit en Baghdad.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mij benieuwen of ze daadwerkelijk wat gaan vinden daar.
quote:Misschien omdat je de Yankees voor geen meter vertrouwd......
Op dinsdag 1 april 2003 09:48 schreef yavanna het volgende:
Een paar uut later is nog een andere burger doodgeschoten,
[..]Ook al zo vaag, waarom rij je er keihard heen dan?
quote:ah dus omdat je ze niet vertrouwd rijd je op volle snelheid in op een checkpoint vol zwaargewapende figuren tijdens een oorlogs.
Op dinsdag 1 april 2003 11:26 schreef Dirty_Harry het volgende:[..]
Misschien omdat je de Yankees voor geen meter vertrouwd......
ja ... verstandig idd zou ik ook doen
quote:Goed nieuws inderdaad, noodhulp hoort voor de burgers te zijn.
Op dinsdag 1 april 2003 10:51 schreef Strolie75 het volgende:[..]
quote:tja, voor je tuig, achter je tuig.... dus dan maar plankgas rechtdoor.....
Op dinsdag 1 april 2003 11:28 schreef sp3c het volgende:[..]
ah dus omdat je ze niet vertrouwd rijd je op volle snelheid in op een checkpoint vol zwaargewapende figuren tijdens een oorlogs.
ja ... verstandig idd zou ik ook doen
quote:tja dan moet je ook niet verbaasd zijn als ze je een paar keer door je hoofd schieten ...
Op dinsdag 1 april 2003 12:04 schreef Dirty_Harry het volgende:[..]
tja, voor je tuig, achter je tuig.... dus dan maar plankgas rechtdoor.....
quote:Die oorlog gaat nog jaren duren vrees ik. Als dit gebeurd heb je nog niet wat de Irakese bevolking wil. Die willen van Saddam af maar geen Amerikanen die "hun" land gaan leiden.
Op dinsdag 1 april 2003 09:17 schreef rvand het volgende:
VS bereiden in geheim nieuwe regering Irak voorUitgegeven: 1 april 2003 08:38
http://www.nu.nl/news.jsp?n=127914&c=23
http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,2763,927055,00.html
quote:(Telegraaf)
Britse woede over eigen vuur van VS
Het aanhouden eigen vuur in de oorlog tegen Irak doet de gemoederen in Groot Brittanië momenteel hoog oplaaien.Aanvankelijk was er sprake van onbehagen, maar nu is de stemming onder de Britse militairen en burgers omgeslagen naar onbegrip en woede ten opzichte van de Amerikaanse piloten.Zij worden uitgemaakt voor "cowboys", die te snel en te graag het vuur openen zonder te weten op wie ze schieten.
quote:tja dat hadden ze kunnen/moeten weten ... waarom denk je dat de Canadezen niet meer mee willen doen
Op dinsdag 1 april 2003 13:00 schreef schatje het volgende:[..]
(Telegraaf)
quote:Dat wist ik niet, lekkere partner dan.
Op dinsdag 1 april 2003 13:03 schreef sp3c het volgende:[..]
tja dat hadden ze kunnen/moeten weten ... waarom denk je dat de Canadezen niet meer mee willen doen
quote:Ik mag aannemen dat die piloten ook maar orders opvolgen.
Op dinsdag 1 april 2003 13:00 schreef schatje het volgende:[..]
(Telegraaf)
quote:mwah amerikaanse piloten zijn gemiddeld ook belabberde schutters.
Op dinsdag 1 april 2003 13:38 schreef yavanna het volgende:[..]
Ik mag aannemen dat die piloten ook maar orders opvolgen.
Als de grond coordinatie niet oke verloopt, gaat het natuurlijk weleens mis.
quote:Nu begrijp ik waarom Nederland niet militair steunt; luchtsteun is weer knudde.
Op dinsdag 1 april 2003 13:42 schreef sp3c het volgende:[..]
mwah amerikaanse piloten zijn gemiddeld ook belabberde schutters.
Je moet als piloot een doel kunnen herkennen aan zijn silhouet (ofzo?) als je hier niet goed in bent zul je verkeerde zaken bombarderen.
quote:Oh ok, dat wist ik niet
Op dinsdag 1 april 2003 13:42 schreef sp3c het volgende:mwah amerikaanse piloten zijn gemiddeld ook belabberde schutters.
Je moet als piloot een doel kunnen herkennen aan zijn silhouet (ofzo?) als je hier niet goed in bent zul je verkeerde zaken bombarderen.
quote:
Pilots rescued after plane slips off aircraft carrierMACDILL AIR FORCE BASE, Florida (CNN) -- Two U.S. pilots were rescued from the Persian Gulf early Tuesday when their aircraft slipped from the side of an aircraft carrier, military officials said.
Shortly after touching down on the deck of the USS Constellation, the Navy S-3B Viking slid to the left, hit safety netting and dropped into the water, according to U.S. Central Command.
The pilots ejected into the water, where they were rescued by swimmers from a nearby helicopter.
The pilots suffered minor injuries and were evaluated. The incident, which happened at 5:10 a.m. [9:10 p.m. Monday EST], is being investigated.
According to the U.S. Navy's Web site, the S-3B Viking performs electronic countermeasures, which include jamming enemy radar, in support of other aircraft.
The USS Constellation is deployed to the northern gulf in support of the war in Iraq.
quote:Dat lijkt wel iets voor America Funniest Home Video's
Op dinsdag 1 april 2003 14:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
CNN
[..]
Voetbalinterlands Irak uitgesteld
De FIFA zag zich genoodzaakt de wedstrijden af te gelasten wegens de oorlog in Irak. Bovendien blijkt het onmogelijk in contact te komen met de Iraakse voetbalbond, waar Saddam Husseins zoon Uday aan het hoofd staat.
quote:hehehe ze zijn ook niet dom ook hé die gasten
Op dinsdag 1 april 2003 14:14 schreef Tia_Tijger het volgende:
En dan dit, het trainingsprogramma om 3000 gevluchte Irakezen op te leiden is stopgezet nadat er 80 cursisten afgeleverd zijn. Reden wordt niet gegeven maar het aantal doet vermoeden dat er weinig animo voor is.http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2905881.stm
De Amerikanen gaan Saddam toch wel uitschakelen ... of zij er nou aan meehelpen of niet
quote:Dat doen ze niet schaamteloos.
Op dinsdag 1 april 2003 14:33 schreef Koos Voos het volgende:
Nu de amerikaanse agressor iraakse vrouwen en kinderen schaamteloos vermoord
quote:Voetbal is oorlog
Op dinsdag 1 april 2003 14:23 schreef yavanna het volgende:Voetbalinterlands Irak uitgesteld
De FIFA zag zich genoodzaakt de wedstrijden af te gelasten wegens de oorlog in Irak. Bovendien blijkt het onmogelijk in contact te komen met de Iraakse voetbalbond, waar Saddam Husseins zoon Uday aan het hoofd staat.
Het lijkt er wel op dat het normale leven gewoon doorgaat in Bagdad; ook met die markt enzo.
quote:In zo'n situatie moet je wel.. je kunt moeilijk met een fatalistische blik gaan zitten wachten tot je "bevrijders" je huis een keer bombarderen.
Op dinsdag 1 april 2003 14:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
Voetbal is oorlog
Laatst bij het sportjournaal zag ik nog wel een wedstrijd in Irak. Geen idee wat voor wedstrijd dat was.Het lijkt er wel op dat het normale leven gewoon doorgaat in Bagdad; ook met die markt enzo.
quote:Welke wijze les heb je dan voor ze uit het Viëtnamdebacle. Ik steek daar graag ook nog iets van op. Tot dusver is er voor mij weinig onbegrijpelijks gebeurd.
Op dinsdag 1 april 2003 09:53 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Mwah, schiet dan alle Irakezen gewoon dood dan is het probleem opgelost en we geven Saddam de schuld.
Onbegrijpelijk eigenlijk, ik dacht dat de VS iets geleerd had van Vietnam.
quote:Vooral veel bier zeker... (n.a.v. je avatartekst)
Op dinsdag 1 april 2003 14:33 schreef Koos Voos het volgende:
Nu de amerikaanse agressor iraakse vrouwen en kinderen schaamteloos vermoord, geef ik de pow's weinig kans ooit nog het 'homeland' te aanschouwen...
quote:mag aannemen dat ze wel laser pointer apparaten en andere technische snufjes gebruiken om een doel te herkennen .. we leven niet meer in 40-45.. als je met een straaljager op de mark I eyeball moet vertrouwen ...
Op dinsdag 1 april 2003 13:42 schreef sp3c het volgende:[..]
mwah amerikaanse piloten zijn gemiddeld ook belabberde schutters.
http://www.telegraaf.nl/irak/teksten/irak.temperaturen.irak.hittegolf.html
Gaat leuk worden
quote:Zwaar voordeel voor de Iraqí's
Op dinsdag 1 april 2003 16:53 schreef Kid het volgende:
Na de hevige zandstromen nu ook een hittegolf op komst..http://www.telegraaf.nl/irak/teksten/irak.temperaturen.irak.hittegolf.html
Gaat leuk worden
quote:Gaat naar worden voor de Amerikanen.
Op dinsdag 1 april 2003 16:53 schreef Kid het volgende:
Na de hevige zandstromen nu ook een hittegolf op komst..http://www.telegraaf.nl/irak/teksten/irak.temperaturen.irak.hittegolf.html
Gaat leuk worden
quote:Waarschijnlijk gaan ze dan stoppen met hun tocht naar Baghdad denk ik dat deden ze de vorige keer ook
Op dinsdag 1 april 2003 17:04 schreef schatje het volgende:[..]
Gaat naar worden voor de Amerikanen.
quote:Dat klopt.
Op dinsdag 1 april 2003 09:25 schreef Ulx het volgende:
Da's gewoon een vette misrekening geweest aan geallieerde kant, een groot deel van de bevolking wantrouwt de coalitiesoldaten enorm en het welkom met bloemen en binnenhalen als bevrijders heeft geen plaats gevonden.
Dat wantrouwen is er wel degelijk, en ook terecht. Pas als de geallieerden gewonnen hebben en alles achter de rug is zal er op resultaten beoordeeld kunnen worden.
Wat dat welkom met bloemen betreft: die lui zijn nog altijd ban. Pas als Saddam een gaatje tussen zijn ogen heeft zal blijken dat maar weining mensen hem steunden.
quote:Het is een goed bewaard geheim, maar die Amerikanen worden opgeleid op plaatsen waar het minstens even heet is. Niet onoverkomelijk dus.
Op dinsdag 1 april 2003 17:04 schreef schatje het volgende:[..]
Gaat naar worden voor de Amerikanen.
quote:bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2904893.stm
1345: UK Foreign Secretary Jack Straw says it is "increasingly probable" that last Wednesday's explosion which caused a large number of civilian deaths in a Baghdad shopping area was the result of Iraqi action, rather than a coalition missile.
quote:bron: http://www.guardian.co.uk/Iraq/dailybriefing/story/0,12965,927233,00.html
Meanwhile it has emerged - as a result of detective work on the internet by a Guardian reader - that the explosion in a Baghdad market which killed more than 60 people last Friday was indeed caused by a cruise missile and not an Iraqi anti-aircraft rocket as the US has suggested.A metal fragment found at the scene by British journalist Robert Fisk carried various markings, including "MFR 96214 09". This, our reader pointed out in an email, is a manufacturer's identification number known as a "cage code".
Cage codes can be looked up on the internet (www.gidm.dlis.dla.mil), and keying in the number 96214 traces the fragment back to a plant in McKinney, Texas, owned by the Raytheon Company.
Raytheon, whose headquarters are in Lexington, Massachusetts, aspires "to be the most admired defence and aerospace systems supplier through world-class people and technology", according to its website (www.raytheon.com). It makes a vast array of military equipment, including the AGM-129 cruise missile which is launched from B-52 bombers.
quote:Dan nog die Iraqí's leven in de woestijn en kenne bij elk plekje
Op dinsdag 1 april 2003 17:14 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Het is een goed bewaard geheim, maar die Amerikanen worden opgeleid op plaatsen waar het minstens even heet is. Niet onoverkomelijk dus.
quote:We zullen zien. Persoonlijk denk ik dat geen enkele Amerikaan zijn leven daar de eerste tien jaar zeker zal zijn, al zijn Saddam en zijn hele kliek morsdood.
Op dinsdag 1 april 2003 17:12 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Wat dat welkom met bloemen betreft: die lui zijn nog altijd ban. Pas als Saddam een gaatje tussen zijn ogen heeft zal blijken dat maar weining mensen hem steunden.
Ja ja, het gebruik gifgas tegen Iran en de Koerdische stad Halabja werd in de jaren tachtig goedgekeurd door de VS, een simpele veroordeling van de laffe daad kon er niet van af.
Diezelfde VS die eerst veel geld verdiende aan de verkoop van anthrax en andere chemische rotzooi aan Irak heeft nu het hoogste woord dat Saddam erger is dan Hitler en Stalin.
Lekker schijnheilig de vermoorde onschuld spelen om nu net te doen alsof de wereld op zijn achterste poten stond toen deze voorvallen zich voordeden.
quote:Is dat een 1 April grap ofzo
Op dinsdag 1 april 2003 17:28 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]Ja ja, het gebruik gifgas tegen Iran en de Koerdische stad Halabja werd in de jaren tachtig goedgekeurd door de VS, een simpele veroordeling van de laffe daad kon er niet van af.
Diezelfde VS die eerst veel geld verdiende aan de verkoop van anthrax en andere chemische rotzooi aan Irak heeft nu het hoogste woord dat Saddam erger is dan Hitler en Stalin.
Lekker schijnheilig de vermoorde onschuld spelen om nu net te doen alsof de wereld op zijn achterste poten stond toen deze voorvallen zich voordeden.![]()
![]()
quote:je hebt vast wel een betrouwbaar linkje wat stelt dat de amerikanen die spullen kant en klaar hebben geleverd en dat ze niet voor andere doeleinden gebruikt konden worden?
Op dinsdag 1 april 2003 17:28 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]Diezelfde VS die eerst veel geld verdiende aan de verkoop van anthrax en andere chemische rotzooi aan Irak heeft nu het hoogste woord dat Saddam erger is dan Hitler en Stalin.
quote:Ja de praatgroep die VN heet hoorde je toen zeker ook niet?
Ja ja, het gebruik gifgas tegen Iran en de Koerdische stad Halabja werd in de jaren tachtig goedgekeurd door de VS, een simpele veroordeling van de laffe daad kon er niet van af.
quote:Tja de Hitler-kaart is gewoon een hele sterke. Zullen de Amerikanen telkens weer mee komen. (net als de vrijheid, democratie en terroristen retoriek)
Op dinsdag 1 april 2003 17:28 schreef schatje het volgende:[...]
Maar de vergelijking van Bush met Hitler door de Duitsers vond ik sterker.
quote:Wat voor ander doel heeft anthrax dan??
Op dinsdag 1 april 2003 17:37 schreef domolanglekker het volgende:[..]
je hebt vast wel een betrouwbaar linkje wat stelt dat de amerikanen die spullen kant en klaar hebben geleverd en dat ze niet voor andere doeleinden gebruikt konden worden?
quote:http://www.sundayherald.com/27572
Reports by the US Senate's committee on banking, housing and urban affairs -- which oversees American exports policy -- reveal that the US, under the successive administrations of Ronald Reagan and George Bush Snr, sold materials including anthrax, VX nerve gas, West Nile fever germs and botulism to Iraq right up until March 1992, as well as germs similar to tuberculosis and pneumonia. Other bacteria sold included brucella melitensis, which damages major organs, and clostridium perfringens, which causes gas gangrene.
quote:doelde dan meer op zaken zoals:
Op dinsdag 1 april 2003 18:00 schreef schatje het volgende:[..]
Wat voor ander doel heeft anthrax dan??
Classified US Defence Dep-artment documents also seen by the Sunday Herald show that Britain sold Iraq the drug pralidoxine, an antidote to nerve gas, in March 1992, after the end of the Gulf war. Pralidoxine can be reverse engineered to create nerve gas.
uit je eigen bron
A bushel of mistakes
By Yoel Marcus
No one knows if Saddam really has all those look-alikes they say he has, but it's a shame Bush doesn't have one. Maybe he could do a better job of running the war, with a lot fewer mistakes than the original Bush. Because what we are looking at now is certainly a bushel of them.
Mistake No. 1: While the war against al-Qaeda in Afghanistan enjoyed international support, Bush has not been able to prove that Saddam and global terror are linked. Suspicions that he is settling a family feud has cost him the support of the world and triggered mass demonstrations. The editor of the French magazine Le Nouvel Observateur wrote this week that Bush has managed to turn a despised dictator into the heroic successor of Salah a-Din.
Mistake No. 2: The United States went to war without adequate intelligence. The campaign started off with 60 Tomahawks aimed at a certain building where Saddam was supposedly staying, but he walked out of there alive, well and speechifying. On top of that, there is still no information on the whereabouts of his chemical and biological weapons, which means that for the moment, the United States has yet to get its hands on the corpus delicti touted as the main excuse for going to war. U.S. intelligence also failed to predict the suicide bombings, and it was wrong in its assessment that the Iraqis would greet the Americans with glee and showers of rice, not to mention the Iraqi army turning its guns on Saddam. That hasn't happened yet.
Mistake No. 3: Preparations for the war went on for half a year. With battle plans, maps crisscrossed with arrows, and attack routes shouted from every hilltop, Saddam had plenty of time to ready things on his end. One of the things he did was brainwash his troops that the target is not his regime but the Iraqi homeland. For the American soldiers, the fighting spirit of the Iraqis has come as a surprise. On TV they said this wasn't the sort of combat they were trained for.
Mistake No. 4: In Afghanistan, there was a fighting opposition and an alternative regime waiting in the wings. No such opposition has been cultivated to take over when Saddam is gone. The only ones who have the power to move in are the Shi'ites, taking their cue from Iran. Israeli military intelligence wasn't joking during the Gulf War when it said a live but weakened Saddam was preferable to Shi'ites running the show from Iran to Lebanon.
Mistake No. 5: U.S. Defense Secretary Rumsfeld pooh-poohed Iraqi military strength. At first he wanted a surgical operation deploying 50,000 U.S. troops, tops.
In the Gulf War, America's goal was liberating occupied Kuwait, and all the Arab countries were on its side. The current war is not a surgical operation but a large-scale occupation. There's a fatal difference between liberation and occupation. In 1967, we thought we'd liberated the territories and all of a sudden we found ourselves occupiers with the whole world down our throats.
America has underestimated Iraqi endurance. When it became clear that Turkey was not about to let U.S. troops pass through its territory to open a northern front, why wasn't the offensive postponed for a few days rather than leaving the troops vulnerable to attack and far from supply lines? Now another 200,000 troops are being rushed in. Mistakes like that around here would end in a commission of inquiry.
Mistake No. 6: The U.S. administration was wrong to add the goal of inaugurating a democratic regime in Iraq to its primary objective of wiping out terror. In doing so, it is biting off more than it can chew. As President Mubarak once explained to an American news broadcaster, the type of government in this part of the world - a blend of democracy and dictatorship with a dummy parliament and a secret police - is the perfect cocktail for political stability.
If Jordan and Egypt were democracies in the Western sense of the word, the peace treaties with Israel would have been null and void long ago. Democracies grow. They aren't parachuted in by a Tomahawk.
Mistake No. 7: Bush did not manage to win global sanction for the war on Iraq. The amount of resistance put up by the Iraqis has been a shocker for the army, and the hostility of the world media has been a shocker for the powers that be in Washington. U.S. troops were prepared for a snap war, but it's going to be a longer haul than expected. Sooner or later, victory will come. The people of Iraq do not love Saddam, and the soldiers of Iraq will not want to die to save his skin. He will disappear. But Bush's America, after its break with the world, will not be what it was.
And why is that worrying? Because those same mistakes - the smugness and the bullying - could be repeated when they start on us.
quote:CNN toont nu zowaar regelmatig filmpjes waar oa gewonde iraakse kinderen in zitten.
Op dinsdag 1 april 2003 19:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
de beelden bij het rtl nieuws zojuist waren weer erg duidelijk ... overvliegende vliegtuigen en helicopters ... vallende bommen ... opgeblazen gebouwen ...
en een gewonde amerikaanse militair ...
quote:Auw.
'Nederlands fregat begeleidde marineschip VS'
RIJSWIJK (ANP) - Een Nederlands fregat, de Ms Van Nes, heeft vorige week donderdag in het Golfgebied een Amerikaans marineschip begeleid dat onderweg was naar Koeweit. Dat meldt het weekblad Vrij Nederland dinsdag.Het weekblad concludeert hieruit dat Nederlandse militairen wel degelijk actief betrokken zijn bij de oorlog tegen Irak. Het Amerikaanse leger zou om de begeleiding hebben gevraagd.
Een woordvoerder van de marine bevestigt dat de Van Nes in de Golfregio actief is. Het is daar in het kader van de internationale strijd tegen het terrorisme. Het fregat heeft tot taak schepen te escorteren. Met name in de Straat van Hormuz bestaat een verhoogde dreiging van terroristische aanslagen, aldus de woordvoerder.
Hij weet niet of het fregat donderdag inderdaad een Amerikaans marineschip heeft begeleid, maar het zou wel kunnen, meent de zegsman. Het zou dan onder de escortetaken vallen. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen koopvaardijschepen of marineschepen.
Wat maakt het uit dat Saddam nou als een Stalin wordt afgeschilderd?
Bespeur ik hier pro-Saddam gevoelens...
*na 1 jaar* Saddam was helemaal niet zo slechte man hoor...
quote:Daar worden kamervragen over gesteld.
Op dinsdag 1 april 2003 21:20 schreef robh het volgende:[..]
Auw.
En terecht natuurlijk.
quote:Daar draaikonten de heren politici zich vast wel weer met een niet te volgen woordenbrij uit.
Op dinsdag 1 april 2003 21:35 schreef schatje het volgende:Daar worden kamervragen over gesteld.
![]()
![]()
En terecht natuurlijk.
quote:lijkt alsof de media ook een nieuwe fase is ingegaan ..
Op dinsdag 1 april 2003 20:41 schreef yavanna het volgende:[..]
CNN toont nu zowaar regelmatig filmpjes waar oa gewonde iraakse kinderen in zitten.
quote:"Dat fregat had daar niet moeten zijn"
Op dinsdag 1 april 2003 21:37 schreef robh het volgende:[..]
Daar draaikonten de heren politici zich vast wel weer met een niet te volgen woordenbrij uit.
quote:Kapitein Jan Blom had gewoon netjes gevraagd of hij daar mocht varen hè
Op dinsdag 1 april 2003 21:40 schreef schatje het volgende:"Dat fregat had daar niet moeten zijn"
Two rescued after U.S. plane slips off carrier
quote:
MACDILL AIR FORCE BASE, Florida -- A U.S. Navy jet rolled off the side of an aircraft carrier Tuesday after making a successful "arrested landing," the Navy said.The crew of two aboard the S-3B Viking aircraft ejected from the tanker plane after it swerved off the deck of theUSS Constellation and before it hit the water. Both were rescued by swimmers dropped from a helicopter.
Early indications are that the airplane's brakes or some other mechanics malfunctioned, according to Navy spokesmen.
The aircraft made a successful landing on the carrier with the tailhook on the plane catching one of the arresting cables strung across the landing runway. Usually, the plane would then taxi to the right and park before it's moved below deck on an elevator.
The plane instead rolled to the left and dropped off the side of the ship, catching briefly in the safety netting along the edge of the deck. The delay gave the crew enough time to eject before the aircraft hit the water.
At least one search-and-rescue helicopter is always flying near aircraft carriers during flight operations so that rescue can begin immediately after any accident.
Constellation's last deployment
The S-3 Viking is a twin-engine jet aircraft that is configured to be used as an in-flight refueling tanker, an anti-submarine warfare aircraft or an electronic support aircraft.Normal safety procedure includes an escort ship trailing behind and alongside the aircraft carrier with an inflatable boat ready to drop into the water with rescue swimmers aboard. The frigate USS Thach performed that role today and reached the two pilots as the helicopter arrived on the scene, a Navy statement says.
This is the first fixed-wing aircraft to be lost during Operation Iraqi Freedom, although helicopters have been lost.
The aircraft was the last of the day to return to the Constellation as flight operations at 5:10 a.m. (local time), the Navy said.
This is the last deployment for the USS Constellation before it is retired from the fleet.
Die Amerikanen doen ook alles om Irak een handje te helpen
quote:Ik hoorde vandaag bij rtl nieuws dat sommige iraakse gevangen waarschijnlijk ook naar dat eilandje nabij Cuba gebracht gaan worden.
Op dinsdag 1 april 2003 22:09 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
quote:dat fregat zit daar al een hele tijd.. en zijn taak is het begeleiden van schepen.. en wat heeft ie gedaan? een schip begeleid
Op dinsdag 1 april 2003 21:40 schreef schatje het volgende:[..]
"Dat fregat had daar niet moeten zijn"
quote:Guantamo Bay ofzo
Op dinsdag 1 april 2003 22:53 schreef yavanna het volgende:[..]
Ik hoorde vandaag bij rtl nieuws dat sommige iraakse gevangen waarschijnlijk ook naar dat eilandje nabij Cuba gebracht gaan worden.
quote:guantanamo bay
Op dinsdag 1 april 2003 22:53 schreef yavanna het volgende:[..]
Ik hoorde vandaag bij rtl nieuws dat sommige iraakse gevangen waarschijnlijk ook naar dat eilandje nabij Cuba gebracht gaan worden.
quote:Ja zoiets
Op dinsdag 1 april 2003 22:56 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Guantamo Bay ofzo
Even opgezocht, Guantanamo Bay is de naam
quote:Vooral van CNN verbaasde het mij wel inderdaad.
Op dinsdag 1 april 2003 21:37 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
lijkt alsof de media ook een nieuwe fase is ingegaan ..
quote:Het Schijnt Dat de Amerikanen niet zo lief omgaan met de gevangenen daar.
Op dinsdag 1 april 2003 22:58 schreef yavanna het volgende:[..]
Ja zoiets
Even opgezocht, Guantanamo Bay is de naam
quote:correctie het is zijn 24/7 taak om daar te varen en te escorteren.
Op dinsdag 1 april 2003 21:41 schreef robh het volgende:[..]
Kapitein Jan Blom had gewoon netjes gevraagd of hij daar mocht varen hè
quote:idd het schijnt ja.. en zeker niet als je het vergelijkt met onze knuffelmethodiek
Op dinsdag 1 april 2003 22:59 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Het Schijnt Dat de Amerikanen niet zo lief omgaan met de gevangenen daar.
quote:Ik heb er geen inside beelden van gezien.
Op dinsdag 1 april 2003 22:59 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Het Schijnt Dat de Amerikanen niet zo lief omgaan met de gevangenen daar.
quote:Bron
NEW YORK (CNN) -- Two journalists from Newsday and a freelancer who had been missing in Iraq arrived safely Tuesday in Jordan.Matt McAllester and Moises Saman called the newsroom to say they were in Jordan and were fine, according to a public relations associate at Newsday.
It isn't clear why there had been no news from the men for more than a week or when they are expected home.
quote:Een aantal Nederlandse journalisten is nu ook "embedded" in legereenheden. Een 'eer' die alleen voorbehouden is voor landen die de coalitie steunen (Italië, Spanje, Australië ed.).
Op dinsdag 1 april 2003 21:20 schreef robh het volgende:[..]
Auw.
quote:Wat mij betreft ook.
Op dinsdag 1 april 2003 23:07 schreef NorthernStar het volgende:
Wat de Amerikanen betreft horen we er gewoon bij.
Maar ik zou nu wel eens graag helderheid willen hebben van onze premier. Wat is het nou? Ja, of nee? -gewoon ja, natuurlijk-
quote:het is ja politieke steun en nee militaire steun.
Op dinsdag 1 april 2003 23:10 schreef tvlxd het volgende:[..]
Wat mij betreft ook.
Maar ik zou nu wel eens graag helderheid willen hebben van onze premier. Wat is het nou? Ja, of nee? -gewoon ja, natuurlijk-
quote:Vandaar Jen Blam en dat fregat. Nee, ik geloof er niets van.
Op dinsdag 1 april 2003 23:11 schreef domolanglekker het volgende:[..]
het is ja politieke steun en nee militaire steun.
De Iraakse president Saddam Hussein heeft zijn bevolking dinsdagavond opgeroepen een 'heilige oorlog' (jihad) te voeren tegen de "agressors en bezetters" van zijn land. Volgens een verklaring van het Iraakse staatshoofd, voorgelezen door minister al-Sahhaf van Informatie, is het de 'plicht' van de Irakezen de Brits-Amerikaanse invasiemacht 'overal' te bestrijden en om bereid te zijn als martelaar "onsterfelijk" te worden.
Aanvankelijk was aangekondigd dat de president zelf op de Iraakse staatstelevisie zou verschijnen. Maar uiteindelijk kwam al-Sahhaf in beeld.
Moslimbroeders
In de voorgelezen tekst van de seculiere president legt Saddam Hussein een verband tussen de aanval op het land en een aanval op de islam. Waarschijnlijk wilde hij daarmee ook de Arabische wereld en 'moslimbroeders' buiten Irak oproepen in actie te komen. In de Arabische wereld is er veel verzet tegen de oorlog in Irak.
Met de voordracht door de minister blijft de discussie gaande over het lot van Saddam Hussein. Al vanaf het begin van de jongste Golfoorlog zijn er geruchten dat de president gewond raakte of zelfs dood zou zijn. Het bleef dinsdagavond ook onduidelijk of het daadwerkelijk ging om een tekst die door Saddam Hussein persoonlijk is opgesteld.
Nu.nl
quote:Helderheid van Balkenende!!
Op dinsdag 1 april 2003 23:10 schreef tvlxd het volgende:[..]
Wat mij betreft ook.
Balkenende wil wel en bij de Hoop-Scheffer en Verhagen loopt het voorvocht al over de schoenen bij de gedachte alleen al. Den Gristenplicht vervullen en alles uitroeien!
Tis alleen niet opportuun he? Als zo'n groot deel van de bevolking tegen is. En dan zit je nog met die ellendelingen van een PvdA die zo nodig de plannetjes van een rechts kabinet moeten verstieren en ook tegen zijn. Ach, arme vrome JP.
quote:dat fregat zit er voor die operatie na 11/9. en die andere gast .. tja briefings bijwonen hoort erbij.. vooral als je een batterij patriots hebt staan in turkije.
Op dinsdag 1 april 2003 23:13 schreef tvlxd het volgende:[..]
Vandaar Jen Blam en dat fregat. Nee, ik geloof er niets van.
quote:Ja, ik ben er ook bang voor dat dat er niet in zit.
Op dinsdag 1 april 2003 23:15 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Helderheid van Balkenende!!
![]()
quote:Het is mijns inziens slechts gedraai vanwege de 'Formatie'.
Balkenende wil wel en bij de Hoop-Scheffer en Verhagen loopt het voorvocht al over de schoenen bij de gedachte alleen al. Den Gristenplicht vervullen en alles uitroeien!
Tis alleen niet opportuun he? Als zo'n groot deel van de bevolking tegen is. En dan zit je nog met die ellendelingen van een PvdA die zo nodig de plannetjes van een rechts kabinet moeten verstieren en ook tegen zijn. Ach, arme vrome JP.
quote:Maar het was een briefing naar aanleiding van de oorlog in Irak.
Op dinsdag 1 april 2003 23:15 schreef domolanglekker het volgende:[..]
dat fregat zit er voor die operatie na 11/9. en die andere gast .. tja briefings bijwonen hoort erbij.. vooral als je een batterij patriots hebt staan in turkije.
quote:mja wel handig dat je er dan als NL officier ook bij bent. Kom nou zeg.. onze patriots staan niet in turkije om van de zon te genieten he. Maakt niet uit hoe je t bekijkt we hebben een rol in dit conflict al is ie maar defensief.
Op dinsdag 1 april 2003 23:17 schreef tvlxd het volgende:[..]
Maar het was een briefing naar aanleiding van de oorlog in Irak.
quote:Inderdaad, we hebben een rol. En een defensieve is ook een militaire, dus moet JPB dat maar toegeven.
Op dinsdag 1 april 2003 23:19 schreef domolanglekker het volgende:[..]
mja wel handig dat je er dan als NL officier ook bij bent. Kom nou zeg.. onze patriots staan niet in turkije om van de zon te genieten he. Maakt niet uit hoe je t bekijkt we hebben een rol in dit conflict al is ie maar defensief.
quote:na de formatie kan ie dat wel permitteren toch.. verkiezingen zijn toch pas weer over 4 jaar
Op dinsdag 1 april 2003 23:20 schreef tvlxd het volgende:[..]
Inderdaad, we hebben een rol. En een defensieve is ook een militaire, dus moet JPB dat maar toegeven.
quote:Als ze met de VVD verder hadden gekunt hadden we er inmiddels al gezeten inderdaad. De Christenen. En maar over normen en waarden lullen met hun schijnheilige gereformeerde uitgestreken tronie's.
Op dinsdag 1 april 2003 23:16 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het is mijns inziens slechts gedraai vanwege de 'Formatie'.
quote:misschien wel goed als we daar zouden zitten.. pow's verzorgen enzo.. beetje humanitaire hulp hier.. beetje hulp daar.. beetje logistiek hier en daar.. mja.. hoeft niet perse aan het front hoor
Op dinsdag 1 april 2003 23:22 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Als ze met de VVD verder hadden gekunt hadden we er inmiddels al gezeten inderdaad. De Christenen. En maar over normen en waarden lullen met hun schijnheilige gereformeerde uitgestreken tronie's.
quote:Die Dienen natuurlijk als levendschild voor de Amerikanen
Op dinsdag 1 april 2003 23:23 schreef robh het volgende:
Nog steeds geen enkel bericht over de Poolse soldaten die actief meevechten... Ik blijf het maar raar vinden
Nou ja, zo'n vaart zal het wel niet lopen.
Interessante link: Knives come out for Rumsfeld as the generals fight back
Pakkend stukje:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Over the past few weeks, he has been holding up deployment papers at the last minute, demanding answers and explanations about which units are going where, why."
The defence secretary may come to regret providing that particular insight into his working day, particularly now that he is insisting the war plans do not bear his fingerprints.
Yet the allegations against him go much further than holding up troop deployments. He is also charged with putting too much faith in the potency of air power, and its much-vaunted "shock and awe".
"While I think it might have worked very well against Belgium, they forgot to take into account the enemy, which is something no military plan should do," argued Colonel Ralph Peters, a retired army intelligence officer who is now a prominent Rumsfeld critic.
"Saddam Hussein, his sons and their key paladins, the people who make that regime run, are never going to surrender - I mean, the hardcore people - because they know if they surrender they're not going to exile in the south of France."
The wily and thoughtful defence secretary is also charged with ignoring one of Machiavelli's warnings - "How dangerous it is to believe exiles". While US intelligence was apprehensive about the strength of President Saddam's army and his willingness to resort to unconventional methods, Mr Rumsfeld and his aides, Paul Wolfowitz and Douglas Feith, put more weight on the assessments of the opposition Iraqi National Congress and its exiled leader, Ahmed Chalabi, who insisted that even the Republican Guard divisions were rotten to the core and were ripe for defection. So far, those predictions have not been borne out.
The top Pentagon leadership also seemed to have ignored the worrying signs produced by its own wargames. In the exercise known as Millennium Challenge last year, a retired marine general, Paul Van Riper, acting the part of a rogue Middle Eastern military leader, inflicted huge losses on a US force by using guerrilla and suicide tactics very much like those being witnessed now in Iraq. He was so successful the wargame had to be stopped, and the old general was instructed to play "by the rules". He pulled out of the exercise in protest.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:ja vast
Op dinsdag 1 april 2003 23:26 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Die Dienen natuurlijk als levendschild voor de Amerikanen
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 23:23 schreef robh het volgende:
Nog steeds geen enkel bericht over de Poolse soldaten die actief meevechten... Ik blijf het maar raar vinden
quote:http://asia.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=worldNews&storyID=2438541
Poland Admits Iraq Combat Role After News Photos
WARSAW (Reuters) - Poland admitted on Monday that its elite GROM commando unit had taken part in the U.S.-led attack on Iraq after the soldiers posed for a Reuters news photographer.The Defense Ministry had denied that GROM (Thunder) special forces were involved in combat, but on Monday it confirmed their participation after dailies splashed photographs of the soldiers in the Iraqi port of Umm Qasr, where U.S.-led troops are battling pockets of Iraqi resistance.
Defense Minister Jerzy Szmajdzinski refused, however, to divulge details of the troops' role in supporting the main U.S.-British force fighting to oust Iraqi President Saddam Hussein.
"We are determined not to comment on secret operations," Szmajdzinski told reporters, saying only that GROM troops were operating "in the coastal region" of Iraq and in Gulf waters.
"You don't comment about the theater of operations because that would give away information about our capability...this is secret," he added.
GROM is an SAS-style commando unit which has seen recent action in Afghanistan. It is one of the few highly trained units in Poland's armed forces, which are mostly underfunded and still rely on outdated Soviet-era equipment.
Poland, a NATO member whose government has supported the tough U.S. line against Baghdad, sent 200 troops to the Gulf in what they originally said was a supporting, non-combat, role.
The Reuters photographs showed masked GROM soldiers taking prisoners, scrawling graffiti on a portrait of Saddam and posing with U.S. Navy Seals holding up a U.S. flag.
"These photos shouldn't have happened," said Szmajdzinski. "The next time it will definitely be with the Polish flag."
Surveys show that most people in this east European country of 38 million do not want Polish troops to take active part in fighting in Iraq, although a majority backs an auxiliary role.
Szmajdzinski denied the government had failed to tell the nation that Polish troops would take part in combat.
"We sent our contingent to take part in military operations, not to be observers -- that was obvious," he said. "Nobody misled anyone."
En ook: http://www.tehrantimes.com/Description.asp?Da=3/19/03&Cat=2&Num=004
quote:Maakt niet uit. Tis in strijd met waar ze zeggen voor te staan.
Op dinsdag 1 april 2003 23:24 schreef domolanglekker het volgende:[..]
misschien wel goed als we daar zouden zitten.. pow's verzorgen enzo.. beetje humanitaire hulp hier.. beetje hulp daar.. beetje logistiek hier en daar.. mja.. hoeft niet perse aan het front hoor
En wat hebben ze lopen zeiken op het paarse gedogen en koud in het pluche wordt even een hele oorlog gedoogd - zelfs steun voor uitgesproken. Bah!
quote:tuulijk hebben ze zin in heilige oorlogen ... altijd toch? zolang ze maar kunnen rellen
Op dinsdag 1 april 2003 23:28 schreef DiGuru het volgende:
En nou maar hopen, dat de Islamieten hier in Nederland geen zin hebben in Heilige oorlogen. Ze mochten eens denken dat we aktief meevechten.Nou ja, zo'n vaart zal het wel niet lopen.
quote:Ah. Dankjewel!
Op dinsdag 1 april 2003 23:29 schreef schatje het volgende:http://asia.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=worldNews&storyID=2438541
En ook: http://www.tehrantimes.com/Description.asp?Da=3/19/03&Cat=2&Num=004
quote:effe tussendoor.. jij ziet baghdad als het tweede stalingrad? (aan de tekst boven je avatar?)
Op dinsdag 1 april 2003 23:33 schreef robh het volgende:[..]
Ah. Dankjewel!
quote:Dat was nou precies mijn mening over sommige mensen die voor de oorlog zijn. Alhoewel de meesten er niet over denken zelf in de frontlinie te gaan staan.
Op dinsdag 1 april 2003 23:30 schreef domolanglekker het volgende:[..]
tuulijk hebben ze zin in heilige oorlogen ... altijd toch? zolang ze maar kunnen rellen
quote:Ik ben bang dat het idd op die manier gaat lopen.
Op dinsdag 1 april 2003 23:34 schreef domolanglekker het volgende:effe tussendoor.. jij ziet baghdad als het tweede stalingrad? (aan de tekst boven je avatar?)
Uitgegeven: 1 april 2003 21:40
Laatst gewijzigd: 1 april 2003 23:21
WASHINGTON - De Verenigde Staten eisen een onvoorwaardelijke overgave van het Iraakse leger. De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld heeft hiermee geruchten tegengesproken dat er met het regime van Saddam Hussein wordt onderhandeld over een vredesregeling.
Tijdens de persconferentie dinsdag zei Rumsfeld verder dat het "interessant" is dat de Iraakse leider dinsdagavond niet op de Iraakse televisie is verschenen, zoals was aangekondigd. In plaats daarvan las minister al-Sahhaf van Informatie een voordracht.
Doodseskaders
Het gebrek aan enthousiasme onder de Iraakse bevolking over de geallieerde invasie komt volgens Runmsfeld door de repressie in Irak. Doodseskaders zouden de bevolking onder druk zetten en "met een pistool tegen hun hoofd" aansporen om tegen de Brits-Amerikaanse coalitietroepen te vechten.
De hoogste militair van de Verenigde Staten, generaal Myers, zei dat de gevechtscapaciteit van ten minste twee Iraakse divisies rond Bagdad met de helft is gereduceerd. "We blijven ze onophoudelijk bestoken vanuit de lucht en vanaf de grond."
Myers betreurt de dood van tien vrouwen en kinderen bij een Amerikaanse controlepostin Najaf. Daar schoten militairen maandag op hun busje dat weigerde te stoppen.
Onder vuur
Myers nam het verder op voor zijn politieke baas Rumsfeld. Die ligt zwaar onder vuur omdat hij te weinig militairen en materieel naar Irak zou hebben gestuurd. Volgens Myers is deze kritiek onterecht en bovendien slecht voor het moreel van de troepen in Irak.
quote:mja baghdad.. hoe groot is dat eigenlijk? laat zeggen in verhouding tot ehm den haag? des te groter de stad des te erger de strijd
Op dinsdag 1 april 2003 23:35 schreef robh het volgende:[..]
Ik ben bang dat het idd op die manier gaat lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |