quote:
Op zondag 5 augustus 2012 02:19 schreef Tengu het volgende:Ok dan....ik dacht ik kom weer eens naar truth lol.
Anyways, heb de I Tjing veelvuldig gebruikt in mijn zeg maar, ondekkingsfase. Erg interessant en leerzaam, veel mee gespeeld.
Maar kwam toch uit op de wat directere dingen. Onder andere omdat ik doorhad dat vraagstelling en intentie bij zaken als de I Tjin van groot belang zijn, dat is iets wat wij meestal over het hoofd zien in het westen en/of snel aan voorbij gaan, een oosters systeem benaderen met een westerse geest, dat is vragen om moeilijkheden (over het algemeen dan)
Ook is het ontzettend makkelijk om het boek te pakken, te vragen, is mijn fietsband lek of niet, en dan lachend beweren dat je net bewezen hebt dat het allemaal niet klopt en dat het dus onzin is.
Maar goed, dit was 1 1/2 decennia geleden voor mij, staat nog steeds in de kast te wachten tot ik weer om antwoorden verlegen zit.
Ik gebruik het ook. Maar meer om een andere blik op dilemma's te krijgen. Door de antwoorden van de IC kun je ook wel eens ineens op een idee gebracht worden voor een andere aanpak.
Ik blijf het toch ook wel frappant vinden hoe accuraat de antwoorden kunnen zijn.
Het komt regelmatig voor dat ik een vraag stel en dat de woorden die ik in de vraag heb gebruikt, terugkomen in het antwoord.