abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2003 @ 02:32:24 #176
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_11754705
Ik ben het compleet met je eens Fullbrain. Had het niet beter kunnen verwoorden, bij lange na niet. Hulde

Kun je deze input van je misschien gebruiken voor een column op de FrontPage? Zo worden er wat meer mensen bereikt dan in dit subforum. Want het gaat hier wel degelijk over zeer belangrijke zaken; over onze toekomst en de toekomst van onze kinderen!
Willen we dat onze kinderen opgroeien in een verloederd en gedegradeerd Nederland zonder identiteit? Mij niet gezien.

Het wordt tijd dat de burgers van Nederland gezamenlijk opstaan en een definitief NEE zeggen tegen de globalisering van Europa. We hebben goddomme niet eens mogen stemmen of we tot de EU zouden toetreden. Ik wil dat recht graag gebruiken, HEEL graag. En vele anderen volgens mij ook.

Er zijn zoveel tegenstrijdigheden die we in de hedendaagse Haagse politiek zien. Iedereen roept dat we de criminaliteit moeten aanpakken. Het Kabinet zegt dan "meer blauw op straat!". Maar niemand lijkt zich vervolgens zorgen te maken over de volledig open grenzen binnen Europa waardoor buitenlandse criminelen (en gemiddeld gezien zijn de oostblok-criminelen de ergste soort) vrij spel hebben hier en ze weten dondersgoed dat door het falende strafrechtsysteem met haar vormfouten, cellentekorten en idioot lage straffen hier in ons kikkerlandje het prima toeven is voor dat soort figuren. Hoe kunnen we dan in vredesnaam de BINNENLANDSE problemen aanpakken als door wagenwijd openstaande grenzen het tuig los rond kan lopen?
Dat KAN dus simpelweg niet!
Europa is een grote paradox en we laten ons gewillig afvoeren door domme EU-propaganda en globalistische megalomanie om een derderangs natie te worden. Overal zie je al de symptomen in NL als van een land in verval, met name moreel/geestelijk verval. En het economische verval zal binnen 5 a 10 jaar duidelijk worden.

Stop deze waanzin!

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
pi_11841618
quote:
Op maandag 14 juli 2003 02:32 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:
Ik ben het compleet met je eens Fullbrain. Had het niet beter kunnen verwoorden, bij lange na niet. Hulde

Kun je deze input van je misschien gebruiken voor een column op de FrontPage? Zo worden er wat meer mensen bereikt dan in dit subforum. Want het gaat hier wel degelijk over zeer belangrijke zaken; over onze toekomst en de toekomst van onze kinderen!
Willen we dat onze kinderen opgroeien in een verloederd en gedegradeerd Nederland zonder identiteit? Mij niet gezien.

Het wordt tijd dat de burgers van Nederland gezamenlijk opstaan en een definitief NEE zeggen tegen de globalisering van Europa. We hebben goddomme niet eens mogen stemmen of we tot de EU zouden toetreden. Ik wil dat recht graag gebruiken, HEEL graag. En vele anderen volgens mij ook.

Er zijn zoveel tegenstrijdigheden die we in de hedendaagse Haagse politiek zien. Iedereen roept dat we de criminaliteit moeten aanpakken. Het Kabinet zegt dan "meer blauw op straat!". Maar niemand lijkt zich vervolgens zorgen te maken over de volledig open grenzen binnen Europa waardoor buitenlandse criminelen (en gemiddeld gezien zijn de oostblok-criminelen de ergste soort) vrij spel hebben hier en ze weten dondersgoed dat door het falende strafrechtsysteem met haar vormfouten, cellentekorten en idioot lage straffen hier in ons kikkerlandje het prima toeven is voor dat soort figuren. Hoe kunnen we dan in vredesnaam de BINNENLANDSE problemen aanpakken als door wagenwijd openstaande grenzen het tuig los rond kan lopen?
Europa is een grote paradox en we laten ons gewillig afvoeren door domme EU-propaganda en globalistische megalomanie om een derderangs natie te worden. Overal zie je al de symptomen in NL als van een land in verval, met name moreel/geestelijk verval. En het economische verval zal binnen 5 a 10 jaar duidelijk worden.

Stop deze waanzin!

Je hebt zeker op een aantal punten gelijk. Er mag best wat meer democratie ten aanzien van de EU komen.
Echter, samenwerking kan zoveel voordelen bieden.
In termen van veiligheid en economie vooral.
Je moet ook voorruit kijken. Een blok van 500 miljoen inwoners dat welvarend is en waar respect voor mensenrechten en democratie is, is toch niks mis mee.
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:29:43 #178
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_12895847
quote:
Op maandag 14 juli 2003 02:32 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:

Stop deze waanzin!

Wat een onzinnige post, het is niet meer de vraag OF europa één word maar WANNEER. De economie zal na een tijd met de nieuwe lidstaten draaien als nooit tevoren, en wij zullen langzaam het machtigste blok van de wereld worden.
Hoelang? Dat kan niemand zeggen.
Laat me toch met rust.
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:31:03 #179
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_12895885
Aangezien het andere topic gesloten is, dan maar hier:

Wat er wat mij betreft gebeuren moet: eerst deze uitbreiding (en die van Roemenie, Bulgarije en eventueel de resten van vml. Joegoslavie in 2007) afronden, en een hoop geld in deze landen pompen, net zoals dat in het verleden gebeurt is met Spanje, Portugal, Griekenland en Ierland. Pas als het Oostblok een beetje fatsoenlijk opgeknapt is, kan er weer over verdere uitbreiding gesproken worden. Misschien is dan ook wel het eindpunt bereikt qua uitbreiding.

De Europese integratie hoeft van mij niet heel veel verder meer te gaan, dingen als een Europees leger moeten we maar even mee wachten.

pi_12912398
BERLIJN - Bondskanselier Schröder heeft dinsdag tijdens een ontmoeting met de Turkse premier Erdogan in Berlijn duidelijke steun uitgesproken voor het Turkse streven naar een EU-lidmaatschap. Maar de christen-democraten blijven in meerderheid tegen de toetreding van Turkije en willen het thema tot inzet van de Europese verkiezingscampagne maken.

Schröder zei dat de CDU/CSU de kwestie gebruikte voor 'goedkoop campagne-lawaai'. 'De verwachtingen die zijn gewekt kunnen en mogen niet worden teleurgesteld - dat is in het geopolitieke belang van Europa en Duitsland.'

Hij prees de recente Turkse hervormingen. Onder Erdogan vervult Turkije in hoog tempo de voorwaarden die de EU heeft gesteld voor het begin van toetredingsgesprekken: de Koerdische taal krijgt meer ruimte en de macht van de strijdkrachten wordt ingeperkt.

'Wij vinden dat Europa een gemeenschap van waarden is', zei Erdogan in Berlijn. 'We moeten tonen dat er geen oorlog tussen de culturen is in Europa.' Hij bedankte Schröder voor de steun en betreurde de verscherpte binnenlandse discussie in Duitsland. Erdogan vroeg Duitsland uitdrukkelijk om Turkije wapens te verkopen. Dat was vroeger taboe voor de rood-groene regering. Maar de SPD-politici zien weinig bezwaar meer. Turkije heeft belangstelling voor de tweedehands Leopard-tanks van het leger.

De Turkse hervormingen zijn verontrustend voor tegenstanders van een Turks EU-lidmaatschap, die hadden gehoopt op een langdurig uitstel van toetredingsgesprekken. Maar de Duitse christen-democraten blijven hun traditie trouw en keren zich tegen toetreding van Turkije, ook al worden ze door een Groene politica beticht van 'racisme'.

De Beierse leider Edmund Stoiber zei dinsdag dat de EU 'ergens haar geografische grenzen moet trekken'. Het gematigde CDU-bondsdaglid Wolfgang Bosbach legde uit dat het niet alleen om het verschil in cultuur gaat. Een toetreding zou te veel vergen van het Europese opnamevermogen.

De officiële werkloosheid bedraagt in Turkije 20 procent en de economische kracht ligt slechts op eenvijfde van het Europese gemiddelde, zei Bosbach. Binnen een paar jaar zou Turkije met 90 miljoen inwoners de grootste EU-bevolking vormen, wat gezien de vrijheid van vestiging een probleem is, aldus Bosbach.

bron:volkskrant

Vanaf 2004 draagt Nederland ruim 7 miljard Euro per jaar af aan 'Brussel'.
Een uitbreiding met Turkije in de nabije toekomst is alleen al op economische gronden NIET gewenst.

pi_12916171
quote:
Op woensdag 3 september 2003 12:03 schreef Koos Voos het volgende:

Vanaf 2004 draagt Nederland ruim 7 miljard Euro per jaar af aan 'Brussel'.
Een uitbreiding met Turkije in de nabije toekomst is alleen al op economische gronden NIET gewenst.

Absolute onzin: je verkleint 'economische gronden' tot NLse afdrachten aan de EU. Heel kortzichtig. Turkije is een enorme potentiële afzetmarkt voor NLse bedrijven en bovendien een strategische brug naar het rijke (Midden-)Oosten. Vanuit economisch oogpunt moet je dit juist wel doen.
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_12916223
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:09 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

[..]

Absolute onzin: je verkleint 'economische gronden' tot NLse afdrachten aan de EU. Heel kortzichtig. Turkije is een enorme potentiële afzetmarkt voor NLse bedrijven en bovendien een strategische brug naar het rijke (Midden-)Oosten. Vanuit economisch oogpunt moet je dit juist wel doen.

Qua export wel, maar moet je wel realiseren dat Turken nog makkelijker hierheen gaan komen (o.a. studie, zorg, etcerta).

Nee tegen Turkije dus. (Het is geografisch gezien ook geen onderdeel van Europa).

pi_12916241
Nee, Turkije hoort NIET bij de EU.

En dat zal het ook nooit worden. Te veel verschillen, nee.
Onmogelijk.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12916330
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:12 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Nee, Turkije hoort NIET bij de EU.

En dat zal het ook nooit worden. Te veel verschillen, nee.
Onmogelijk.

Ik ben echt gek op dit soort sterke inhoudelijke argumenten
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_12916372
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:18 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

[..]

Ik ben echt gek op dit soort sterke inhoudelijke argumenten

Turkije is:
- Cultureel onverenigdbaar met de rest van Europa
- Islamitisch, in tegenstelling tot de rest van Europa.
- Het BNP per persoon is zelfs 5 maal lager dan dat van economische dwergen zoals Portugal en Griekenland.
- Extreem arm, vergeken met de rest van Europa. Vooral het oosten.
- Heeft een jonge bevolking die massaal emigreert, nu al met alle moeilijkheden, en zal dat voluit gaan doen bij toetreding tot de EU.
- Heeft bijna geen productiecapaciteit. Het machinepark is extreem verouderd.
- Heeft een politieke instabiliteit en een leger dat nodig is om de seculiere staat in stand te houden.
- Heeft net een extreem-conservatieve islamitische regering gekozen.

[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 03-09-2003 15:21]

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12916379
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:09 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

[..]

Heel kortzichtig. Turkije is een enorme potentiële afzetmarkt voor NLse bedrijven en bovendien een strategische brug naar het rijke (Midden-)Oosten. Vanuit economisch oogpunt moet je dit juist wel doen.

bron ???? of kijk jij gewoon naar het aantal inwoners ... en niet naar de koopkracht die dan de komende 20 jaar met miljarden moet worden opgekrikt net zoals met die 'nieuwe' EU deelnemers.
pi_12916444
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:20 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
-goede argumenten-
Met o.a. deze redenen ben ik daarom ook tegen toetreding van Turkije tot de Europese Unie.
pi_12916453
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:21 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

bron ???? of kijk jij gewoon naar het aantal inwoners ... en niet naar de koopkracht die dan de komende 20 jaar met miljarden moet worden opgekrikt net zoals met die 'nieuwe' EU deelnemers.

Kijk eens naar de kansen in plaats van de bedreigingen.

Voor slechts enkele miljarden per jaar heb je dus een grote en sterk groeiende economie, zonder maatregelen die de eiegen industrie beschermen en met een grote behoefte om infrastructuur e.d. op ons niveau te krijgen. Die paar miljard heb je zo terug.

pi_12916489
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:25 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

[..]

Kijk eens naar de kansen in plaats van de bedreigingen.

Voor slechts enkele miljarden per jaar heb je dus een grote en sterk groeiende economie, zonder maatregelen die de eiegen industrie beschermen en met een grote behoefte om infrastructuur e.d. op ons niveau te krijgen. Die paar miljard heb je zo terug.

Die slechts enkele miljarden per jaar zijn dus honderden miljarden en dat decennia lang.

Kijk alleen maar naar Oost-Duitsland, en dat was nog ontwikkelder dan Turkije.

pi_12916559
Al heel wat beter. Wel jammer dat de meeste argumenten niet echt overtuigend zijn.
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:20 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Turkije is:
- Cultureel onverenigdbaar met de rest van Europa

Hoe kom je daarbij?
quote:
- Islamitisch, in tegenstelling tot de rest van Europa.
In Griekenland is 98% Grieks-Orthodox. Lekker belangrijk, zolang er scheiding van kerk en staat is, en die is er.
quote:
- Het BNP per persoon is zelfs 5 maal lager dan dat van economische dwergen zoals Portugal en Griekenland.
- Extreem arm, vergeken met de rest van Europa. Vooral het oosten.
das idd een lastige
quote:
- Heeft een jonge bevolking die massaal emigreert, nu al met alle moeilijkheden, en zal dat voluit gaan doen bij toetreding tot de EU.
waarmee de arbeidsmarkt in Europa nog flexibeler wordt. Ideaal dus.
quote:
- Heeft bijna geen productiecapaciteit. Het machinepark is extreem verouderd.
Ik ben dan ook niet geïnteresseerd in hun machines, maar in de afzetmarkt.
quote:
- Heeft een politieke instabiliteit en een leger dat nodig is om de seculiere staat in stand te houden.
dat mag jij best stellen, maar dat is niet wat ik in de krant lees.
quote:
- Heeft net een extreem-conservatieve islamitische regering gekozen.
Wij hebben ook een conservatieve en deels confessionele regering. Ik kan er echt niet mee zitten
pi_12916568
Turkije zou integratie binnen Centraal Azië kunnen nastreven. Deze landen zijn qua taal en cultuur verwant, maar in economisch opzicht levert een dergelijke unie voor de Turken weinig op. Geografisch gezien is ook aansluiting bij het Midden Oosten mogelijk, maar Turkije´s relatie met veel Arabische buurlanden is niet bijzonder goed. Blijft de mogelijkheid van nauwere banden met de VS. Deze kunnen echter nooit de economische voordelen brengen die een EU-lidmaatschap biedt.

... en rekenen kunnen ze wel, die militairen die achter de schermen nog steeds de touwtjes vast in handen hebben.

zie ook : http://www.nrc.nl/geld/voorjou/1003125270537.html

pi_12916687
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:31 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
Al heel wat beter. Wel jammer dat de meeste argumenten niet echt overtuigend zijn.
[..]

Hoe kom je daarbij?

Feit.
Er zijn nu al enorme culturele problemen met islamitische inwoners in West-Europa. Dat wordt alleen maar erger.
quote:
In Griekenland is 98% Grieks-Orthodox. Lekker belangrijk, zolang er scheiding van kerk en staat is, en die is er.
Een scheiding die al decennia met geweld door het leger bewaard moet blijven. De bevolking wil namelijk heel wat anders. Verschillende staatsgrepen en legeringrijpen hebben de afgelopen jaren Turkijes politieke toneel beroerd.
quote:
das idd een lastige
Een lastige is een understatement van de eeuw.
Oost-Duitsland dat veel kleiner was, minder inwoners had en economisch ontwikkelder dan Turkije kost al honderden miljarden en de achterstand is nog lang niet ingehaald. Duitsland zelf gaat er bijna failliet van en is nu de 1 vd slechtere economien van Europa.
quote:
waarmee de arbeidsmarkt in Europa nog flexibeler wordt. Ideaal dus.
Nee, want het zijn hoofdzakelijk laag opgeleide mensen die geen goede talen spreken. En daar hebben we er al zat van in Europa, Europa kan immers niet concurreren op de lonen maar moet het van kwaliteit en innovativiteit hebben. En daar hebben we hoogopgeleide mensen die hun talen spreken voor nodig. Niet 30 miljoen werkeloze tomatenplukkers.
quote:
Ik ben dan ook niet geïnteresseerd in hun machines, maar in de afzetmarkt.
Welke afzetmarkt? Turkije heeft amper meer BNP dan NL, en dat met een 6 keer hogere bevolking. Het inkomen per persoon is zo laag dat ze amper wat kunnen kopen. De NLe interne markt is nog aantrekkelijker!
quote:
dat mag jij best stellen, maar dat is niet wat ik in de krant lees.
Pardon? Dan lees je de kranten slecht. Slechts een paar maanden geleden dreigde er al weer een militair ingrijpen na de laatste verkiezingen.
quote:
Wij hebben ook een conservatieve en deels confessionele regering. Ik kan er echt niet mee zitten
Dat is jouw kortzichtige visie dan.
pi_12916938
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Feit.
Er zijn nu al enorme culturele problemen met islamitische inwoners in West-Europa. Dat wordt alleen maar erger.
[..]

Een scheiding die al decennia met geweld door het leger bewaard moet blijven. De bevolking wil namelijk heel wat anders. Verschillende staatsgrepen en legeringrijpen hebben de afgelopen jaren Turkijes politieke toneel beroerd.
[..]

zo zo, verschillende staatsgrepen nog wel. Daar moet je het aantal 'afgelopen jaren'toch flink voor oprekken vriend.
quote:
Een lastige is een understatement van de eeuw.
Oost-Duitsland dat veel kleiner was, minder inwoners had en economisch ontwikkelder dan Turkije kost al honderden miljarden en de achterstand is nog lang niet ingehaald. Duitsland zelf gaat er bijna failliet van en is nu de 1 vd slechtere economien van Europa.
[..]
Duitsland is vooral 1 vd slechtere economiën van de EU omdat ze een rigide arbeidsmarkt (lees: te sterke vakbonden) hebben en onvoldoende toereikend kartel toezicht.

Turkije hoeft ook niet direct naar het Duitse niveau. Dat moest in vrml DDR wel. Dat maakt nogal uit.

quote:
Nee, want het zijn hoofdzakelijk laag opgeleide mensen die geen goede talen spreken. En daar hebben we er al zat van in Europa, Europa kan immers niet concurreren op de lonen maar moet het van kwaliteit en innovativiteit hebben. En daar hebben we hoogopgeleide mensen die hun talen spreken voor nodig. Niet 30 miljoen werkeloze tomatenplukkers.
[..]
Als we ze niet nodig hebben, komen ze hier ook niet aan de bak, dus is er geen probleem. Maar als we ze echt niet nodig zouden hebben, begrijp ik niet goed waarom er zo veel werknemers in meer of mindere mate illegaal uit O-Europa gehaald worden.
quote:
Welke afzetmarkt? Turkije heeft amper meer BNP dan NL, en dat met een 6 keer hogere bevolking. Het inkomen per persoon is zo laag dat ze amper wat kunnen kopen. De NLe interne markt is nog aantrekkelijker!
[..]
Nog wel, maar het groeipotentieel is groter.
quote:
Pardon? Dan lees je de kranten slecht. Slechts een paar maanden geleden dreigde er al weer een militair ingrijpen na de laatste verkiezingen.
[..]
Dat is een kwestie van interpretatie. Blijkbaar wilde jij (of de krant die jij leest?) dat er in zien.
quote:
Dat is jouw kortzichtige visie dan.
Zullen we proberen de beleefdheden van de normale dagelijks omgang aan te houden en op inhoud te discussiëren?
pi_12917179
' Nog wel, maar het groeipotentieel is groter.' ...

waar haal jij je informatie vandaan ? een bron graag ...

woensdag 3 september 2003 @ 16:03:17 #195
15717 Festen
or is just me?
pi_12917336
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:48 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
Als we ze niet nodig hebben, komen ze hier ook niet aan de bak, dus is er geen probleem.
Zolang jij hun uitkeringen betaald, is alles inderdaad prima. Ik zou maar vast gaan sparen.
quote:
Maar als we ze echt niet nodig zouden hebben, begrijp ik niet goed waarom er zo veel werknemers in meer of mindere mate illegaal uit O-Europa gehaald worden.
Duh, we hebben geen tekort aan werkzoekenden, er zijn zo'n 1,4 miljoen niet-werkenden in ons landje. Wel aan werkzoekenden die tegen een hongerloontje en zonder sociale zekerheden de hele dag op hun knieën willen zitten. Zullen de jonge Turken ook niet willen, lijkt me.
quote:
Nog wel, maar het groeipotentieel is groter.
Dan zou ik Algerije ook maar meteen toelaten tot de EU. Daar is nog veel meer stukgemaakt, en dus nog meer "groeipotentieel".
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_12917612
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:57 schreef Koos Voos het volgende:
' Nog wel, maar het groeipotentieel is groter.' ...

waar haal jij je informatie vandaan ? een bron graag ...

Zucht, weer zo'n bronnenvrager

Het is echt niet zo moeilijk. Het is een groot land, met instituties die functioneren. Door toetreding tot de EU krijgen ze een mooie afzetmarkt, plus wat gerichte steun. Dan komt de economische groei vanzelf. EN als je het niet gelooft, toon je dat toch zlef lekker aan met de groeicijfers van de voormalige kleintjes van de EU.

pi_12917729
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:03 schreef Festen het volgende:

[..]

Zolang jij hun uitkeringen betaald, is alles inderdaad prima. Ik zou maar vast gaan sparen.
[..]

Goh, goh, wat zijn we weer inhoudelijk bezig. Waarom ziet het hier nog niet zwart van de uitkeringtrekkende Grieken dan?
quote:
Duh, we hebben geen tekort aan werkzoekenden, er zijn zo'n 1,4 miljoen niet-werkenden in ons landje. Wel aan werkzoekenden die tegen een hongerloontje en zonder sociale zekerheden de hele dag op hun knieën willen zitten. Zullen de jonge Turken ook niet willen, lijkt me.
[..]
Dan komen ze dus ook niet, geen probleem
quote:
Dan zou ik Algerije ook maar meteen toelaten tot de EU. Daar is nog veel meer stukgemaakt, en dus nog meer "groeipotentieel".
Tuurlijk joh, probeer het maar in het belachelijke te trekken

Trouwens nog best een stom voorbeeld, gezien de economisch zeer interessante aardgasreserves aldaar

woensdag 3 september 2003 @ 16:19:47 #198
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_12917819
quote:
Het is een groot land, met instituties die functioneren.
Klopt, daarom is ook het leger vaak ingezet om te voorkomen dat staatslieden te veel macht kregen.
quote:
Door toetreding tot de EU krijgen ze een mooie afzetmarkt, plus wat gerichte steun. Dan komt de economische groei vanzelf.EN als je het niet gelooft, toon je dat toch zelf lekker aan met de groeicijfers van de voormalige kleintjes van de EU.
Ik heb wel een grafiekje van als de nieuwe lidstaten toe treden tot de unie, wat de handel dan zal worden.
Laat me toch met rust.
  woensdag 3 september 2003 @ 16:21:36 #199
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_12917884
quote:
Goh, goh, wat zijn we weer inhoudelijk bezig. Waarom ziet het hier nog niet zwart van de uitkeringtrekkende Grieken dan?
In hun eigen land is genoeg welvaart.
Laat me toch met rust.
pi_12917895
Wat zegt de figuur precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')