abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:07:39 #91
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_21590918
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:44 schreef hertz het volgende:
Even iets anders, weet iemand hier iets over "Fruit Tree II" de boxset die op de eerste Fruit Tree volgt met de cd's: Tanworth In Arden, Saturday Sun, Day Is Done en de BBC documentaire. Ik heb de eerste box en wil de tweede ook graag, maar ik kan er nergens enige informatie over vinden.
Waar heb je over het bestaan van deze boxset gehoord?
pi_21591117
Waar is die eerste box (nog) te verkrijgen?
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:18:08 #93
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_21591159
Die is op.
pi_21591206
Fruit Tree II is een bootleg, denk niet dat je daar nog al te makkelijk aan komt:

http://www008.upp.so-net.ne.jp/zachary/nickdisco/06.html#fruit2

Misschien op ebay of zo.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21591246
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:37 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
ik vind het alleen een beetje raar dat iemand die uit de hoge middenklasse komt en dus alle kans heeft om fijn muziek te maken, zonder veel financiele zorgen, zo kan ontsporen. Nergens wordt eigenlijk uit gelegd wat de oorsprong van zijn depressiviteit is geweest. Of kwam dat nu omdat niemand hem echt kende en dus niemand het echt weet. Dat kan toch niet alleen komen omdat zijn platen niet verkochten en hij niet meer kon optreden.

Zo blijft die docu toch een beetje leeg, maar ook wel weer mysterieus.
Ik las ergens dat juist die hoge middenklasse hem de das om heeft gedaan. De Beatles enzovoort waren allemaal jongens uit de arbeidersklasse. De hippiecultuur van toen kon zich daarmee identificeren. Nick Drake kwam uit een exkoloniaalgezin. Nou niet bepaald het hippie-ideaal, sterker nog: de cultuur waar toen juist de grootste kritiek op was.

De tragiek van een gelukkige jeugd.
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:41:10 #96
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_21591676
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 00:20 schreef Zander het volgende:
Fruit Tree II is een bootleg, denk niet dat je daar nog al te makkelijk aan komt:

http://www008.upp.so-net.ne.jp/zachary/nickdisco/06.html#fruit2

Misschien op ebay of zo.
Dank je Zander. Ik ben ook nog even op zoek gegaan. Laatste regels.
pi_21595006
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
Voor wie de documentaire heeft gemist: morgen wordt hij om 11:00 uur herhaald op Nederland 1.
Dat is dus bijna!
[Subtiel kickje]
For great justice!
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:59:42 #98
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21595036
Oh ja , bijna vergeten .....
Thnx
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_21606164
Mijn god,
ik kende zn levensverhaal niet echt goed maar Pink Moon en Five Leaves Left heb ik vrij vaak gedraaid.
Ik heb altijd een zwak voor dat soort mensen; elliott smith, jeff buckley, kurt cobain zijn daar goeie voorbeelden van voor mij.
Heb zojuist die documentaire gezien, daarna naar mij kamer gegaan en een half uur op bed liggen janken.
pi_21606672
So forget this cruel world
Where I belong
I'll just sit and wait
And sing my song.
And if one day you should see me in the crowd
Lend a hand and lift me
To your place in the cloud.
For great justice!
pi_21606746
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 21:26 schreef QyRoZ het volgende:
So forget this cruel world
Where I belong
I'll just sit and wait
And sing my song.
And if one day you should see me in the crowd
Lend a hand and lift me
To your place in the cloud.
cello song
Dat is gewoon weer typisch een nick drake tekst.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2004 21:31:08 ]
pi_21609176
Ik heb Five Leaves Left opstaan en zojuist tijdens het intro van Day is done kwamen de tranen als vanzelf..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 23:16:50 #103
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_21609251
Ik kan er ook niet te vaak naar luisteren,
word er te melancholisch van.
...dass wir fliegen.
pi_21612115
Dat is gewoon zo... het is gewoon hele depressieve muziek, maar dat is wel logisch.
En als je tijdens het luisteren zijn verhaal in je achterhoofd hebt moet je gewoon janken.
  zondag 29 augustus 2004 @ 02:16:07 #105
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_21612130
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 02:15 schreef Thomas B. het volgende:
Dat is gewoon zo... het is gewoon hele depressieve muziek, maar dat is wel logisch.
En als je tijdens het luisteren zijn verhaal in je achterhoofd hebt moet je gewoon janken.
Yep....
For great justice!
  zondag 29 augustus 2004 @ 11:12:05 #106
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_21614628
Ik moet bekennen dat ik na het zien van de documentaire ook een traantje heb moeten wegpinken... .
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  dinsdag 7 september 2004 @ 03:11:46 #107
15600 BB-King
Long live the King!
pi_21797437
Dit is wel een coole site:

http://www.poetryinmotion.nl/poetry-html-def/drake.html

Best leuk gedaan, toch nog een soort clip van hem...
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  maandag 13 september 2004 @ 01:27:15 #108
30961 Knaller
knalt er op los
pi_21916467
Pas geleden z'n albums nog gekocht... zeker de moeite waard.
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_23558831
Vandaag precies 30 jaar geleden kwam een eind aan het leven van de 26-jarige Nick Drake.
quote:
Nick Drake died November 25,1974 in his parents' home in Tanworth-in-Arden. He died in his sleep around 6 am in the morning. Cause of death: An overdose of a tricyclic antidepressant and insomniac called Tryptizol (Tryptasol?). Nick used this medicine as a sleeping pill. The coroner declared it a suicide, but if he deliberately meant to take his life, we will never know.

A known fact though, is that Nick brought to his mother Molly a copy of Albert Camus' Le Mythe de Sisyphe when he returned to England from France in 1974. This book deals with the subject of suicide, in its existentialistic meaning. It's the famous tale of Sisyphos who is being punished by having to push a boulder up a hill to its top, only to see it roll back down again, over and over again. Molly Drake saw the bringing of the book as a message, that Nick wanted to tell her something. But then again I must add that the book is basically an argument against taking one's life.

Earlier, when speaking of suicide, Nick has made the statement that suicide's too cowardly, but that he still didn't have the courage to do it. Suicide or not, it's clear that the title of his first record 'Five Leaves Left' in some sense bacame prophetic, being five years between the record and Nick's death.

In his NME "obituary", Nick Kent pleads the suicide verdict not valid. The arguments being firstly that no-one committs suicide by taking anti-depressants when there's aspirins and barbiturates on hand and secondly because there was no suicide note, "no grand flourish which so often tends to typify the self-imposed taking of one's life" (Kent, NME). Nick's sister Gabrielle, on the other hand, has another view of Nick's death:
For great justice!
  donderdag 25 november 2004 @ 18:14:41 #110
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_23570969
god hebben zijn ziel. jij onbegrepen en ongegrepen genie. inmiddels is de muziek gelukkig op waarde geschat. Al las ik vorige week weer van een popjournalistmalloot dat ie het laatste album Pink moon niet meer dan een veredelde demo vond.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_23572656
Journalisten mogen ze van mij allemaal tegen de muur zetten.
pi_23575488
alleen z'n stem is al genoeg voor kippenvel...
pi_23577676
quote:
Op donderdag 25 november 2004 19:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Journalisten mogen ze van mij allemaal tegen de muur zetten.
Dat is zonde van de muur.
For great justice!
pi_23581555
Oh gut, ik voel me na het grasduinen door dit topic ineens een enorme cultuurbarbaar .
Morgen maar eens een betere platenzaak binnenlopen en kijken of ie me spontaan, m'n shirt benattend, op de knieen krijgt .
playin' hard to get. -_-v
pi_23590573
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 02:05 schreef TheUN het volgende:
Oh gut, ik voel me na het grasduinen door dit topic ineens een enorme cultuurbarbaar .
Morgen maar eens een betere platenzaak binnenlopen en kijken of ie me spontaan, m'n shirt benattend, op de knieen krijgt .
kijk de documentaire...
dan val je zeker jankend op je knieen
  zaterdag 27 november 2004 @ 16:22:46 #116
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_23608917
Weet iemand of er een dvd- danwel videoversie van de film a skin too few te verkrijgen is? Ik heb op internet gezocht, maar helaas zonder het gewenste resultaat.
  zaterdag 27 november 2004 @ 16:25:33 #117
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23608965
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 17:18 schreef Thomas B. het volgende:
kijk de documentaire...
dan val je zeker jankend op je knieen
Je kunt het ook overdrijven..

Nick Drake heeft prachtige muziek gemaakt, maar dat gedweep met de persoon zelf hoeft van mij niet zo nodig.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23609495
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 16:25 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Nick Drake heeft prachtige muziek gemaakt, maar dat gedweep met de persoon zelf hoeft van mij niet zo nodig.
Weet ik
Maar dat doe ik om mijn mening over deze artiest wat dramatischer over te brengen.
pi_23612694
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 16:25 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

krijg sowieso wat van obsessieve fans. Vreselijk!
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:25:02 #120
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_24421773
*Kickt dit topic 2005 in.

Tijdens mijn moeders verjaardag (13 dec) had ik op de achtergrond Five Leaves Left opgezet, die wel eens waar door het kletsen redelijk overstemd werd.
Stond ik een paar dagen na kerst samen met een vriend in Tommy, vroeg ie welke plaat van Nick Drake het beste was, omdat hij het wel mooi vond tijdens die verjaardag (vrienden van mij komen ook altijd naar moeders verjaardag).
Kiezen is moeilijk tussen die drie dus ik zeg hem ze maar alle drie te gaan halen, "want anders moet je, net als ik, elke dag terug naar de stad om de volgende te gaan halen". En hij heeft ze dus alle drie tegelijkertijd gehaald (y).
Sindsdien is de de term "Nick Drake goodness" hier algemeen geworden.

Trouwens nog een vraagje: hoe zit het nou eigenlijk; is de cd "Made To Love Magic" nou eigenlijk een uitgebreidere versie van de cd die bij de Fruit Tree Box zat of moet ik straks nog twee albums met b-sides gaan zoeken?
Bertje en Henk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')