Waar heb je over het bestaan van deze boxset gehoord?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:44 schreef hertz het volgende:
Even iets anders, weet iemand hier iets over "Fruit Tree II" de boxset die op de eerste Fruit Tree volgt met de cd's: Tanworth In Arden, Saturday Sun, Day Is Done en de BBC documentaire. Ik heb de eerste box en wil de tweede ook graag, maar ik kan er nergens enige informatie over vinden.
Ik las ergens dat juist die hoge middenklasse hem de das om heeft gedaan. De Beatles enzovoort waren allemaal jongens uit de arbeidersklasse. De hippiecultuur van toen kon zich daarmee identificeren. Nick Drake kwam uit een exkoloniaalgezin. Nou niet bepaald het hippie-ideaal, sterker nog: de cultuur waar toen juist de grootste kritiek op was.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:37 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
ik vind het alleen een beetje raar dat iemand die uit de hoge middenklasse komt en dus alle kans heeft om fijn muziek te maken, zonder veel financiele zorgen, zo kan ontsporen. Nergens wordt eigenlijk uit gelegd wat de oorsprong van zijn depressiviteit is geweest. Of kwam dat nu omdat niemand hem echt kende en dus niemand het echt weet. Dat kan toch niet alleen komen omdat zijn platen niet verkochten en hij niet meer kon optreden.
Zo blijft die docu toch een beetje leeg, maar ook wel weer mysterieus.
Dank je Zander. Ik ben ook nog even op zoek gegaan. Laatste regels.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:20 schreef Zander het volgende:
Fruit Tree II is een bootleg, denk niet dat je daar nog al te makkelijk aan komt:
http://www008.upp.so-net.ne.jp/zachary/nickdisco/06.html#fruit2
Misschien op ebay of zo.
Dat is dus bijna!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
Voor wie de documentaire heeft gemist: morgen wordt hij om 11:00 uur herhaald op Nederland 1.
cello songquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:26 schreef QyRoZ het volgende:
So forget this cruel world
Where I belong
I'll just sit and wait
And sing my song.
And if one day you should see me in the crowd
Lend a hand and lift me
To your place in the cloud.
Yep....quote:Op zondag 29 augustus 2004 02:15 schreef Thomas B. het volgende:
Dat is gewoon zo... het is gewoon hele depressieve muziek, maar dat is wel logisch.
En als je tijdens het luisteren zijn verhaal in je achterhoofd hebt moet je gewoon janken.
quote:Nick Drake died November 25,1974 in his parents' home in Tanworth-in-Arden. He died in his sleep around 6 am in the morning. Cause of death: An overdose of a tricyclic antidepressant and insomniac called Tryptizol (Tryptasol?). Nick used this medicine as a sleeping pill. The coroner declared it a suicide, but if he deliberately meant to take his life, we will never know.
A known fact though, is that Nick brought to his mother Molly a copy of Albert Camus' Le Mythe de Sisyphe when he returned to England from France in 1974. This book deals with the subject of suicide, in its existentialistic meaning. It's the famous tale of Sisyphos who is being punished by having to push a boulder up a hill to its top, only to see it roll back down again, over and over again. Molly Drake saw the bringing of the book as a message, that Nick wanted to tell her something. But then again I must add that the book is basically an argument against taking one's life.
Earlier, when speaking of suicide, Nick has made the statement that suicide's too cowardly, but that he still didn't have the courage to do it. Suicide or not, it's clear that the title of his first record 'Five Leaves Left' in some sense bacame prophetic, being five years between the record and Nick's death.
In his NME "obituary", Nick Kent pleads the suicide verdict not valid. The arguments being firstly that no-one committs suicide by taking anti-depressants when there's aspirins and barbiturates on hand and secondly because there was no suicide note, "no grand flourish which so often tends to typify the self-imposed taking of one's life" (Kent, NME). Nick's sister Gabrielle, on the other hand, has another view of Nick's death:
Dat is zonde van de muur.quote:Op donderdag 25 november 2004 19:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Journalisten mogen ze van mij allemaal tegen de muur zetten.
kijk de documentaire...quote:Op vrijdag 26 november 2004 02:05 schreef TheUN het volgende:
Oh gut, ik voel me na het grasduinen door dit topic ineens een enorme cultuurbarbaar.
Morgen maar eens een betere platenzaak binnenlopen en kijken of ie me spontaan, m'n shirt benattend, op de knieen krijgt.
Je kunt het ook overdrijven..quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:18 schreef Thomas B. het volgende:
kijk de documentaire...
dan val je zeker jankend op je knieen
Weet ikquote:Op zaterdag 27 november 2004 16:25 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Je kunt het ook overdrijven..
Nick Drake heeft prachtige muziek gemaakt, maar dat gedweep met de persoon zelf hoeft van mij niet zo nodig.
krijg sowieso wat van obsessieve fans. Vreselijk!quote:Op zaterdag 27 november 2004 16:25 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Je kunt het ook overdrijven..
Nick Drake heeft prachtige muziek gemaakt, maar dat gedweep met de persoon zelf hoeft van mij niet zo nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |