Sinds 28 maart is de GBA SP uit. Grootste verschillen met de gewone Gameboy zijn een backlit scherm en een mooi volwassen design! Enige nadeel is dat er geen koptelefoonuitgang op het apparaat zit. Om dit te verhelpen brengt Nintendo brengt eind maart een eigen koptelefoon (past in andere port) en een adaptor uit.
Vorige delen:
Must have games die de komende tijd verschijnen:
Final Fantasy: Tactics Advance
Payback
Wing Commander
Verder gaat Nintendo flink investeren in de link mogelijkheid tussen de GBA en de GC. Metroid Prime en Zelda: WW zullen allemaal extra features hebben die alleen maar met een GBA te benaderen zijn.
MAARRR als hij na 2 weken weer in de kast ligt , dan klaag ik jullie allemaal aan
edit : Heb hem even hier nog een keer geplaatst!
En swets ik zie dat jij hem toch ook gehaald heb , ook overgehaald ??
quote:Als dat zo is, dan koop ik hem wel over
Op zaterdag 29 maart 2003 12:22 schreef Henk-E het volgende:
Oke jullie hebben mij overgehaald!
Ik heb nu echt de knoop doorgehakt .( denk ik )
Ik ga hem zo halen.
Maar even naar dixons zometeen !MAARRR als hij na 2 weken weer in de kast ligt , dan klaag ik jullie allemaal aan
![]()
![]()
edit : Heb hem even hier nog een keer geplaatst!
En swets ik zie dat jij hem toch ook gehaald heb , ook overgehaald ??
quote::-)
Op zaterdag 29 maart 2003 12:22 schreef Henk-E het volgende:En swets ik zie dat jij hem toch ook gehaald heb , ook overgehaald ??
Ach, ik had niets mobiels om te gamen... dus dit was wel leuk
quote:Ik zie dat jij er nog niet mee hebt gespeeld. Waarom geef je dan zo'n reactie? Slaat dus helemaal nergens op
Op zaterdag 29 maart 2003 12:43 schreef Steve-O het volgende:
Ik vind die originele gba veel mooier
Die sp is veelste klein , lekker kramp in je handen als je te lang speelt![]()
quote:Dat lichtje? Het licht is prachtig. Ik zet het licht wel eens uit en dan denk ik van 'ik zie niets.' En er zijn meer voordelen: klein (minidisc formaat), ziet er vet stoer uit, vooral als hij dicht is, Oplaadbare batterij, erg handig, Beter geluid (harder en geluid komt van het midden), scherm kan niet beschadigen, knoppen voelen heel fijn aan, het ding ligt lekker in de hand, etc. etc. etc....
Op zaterdag 29 maart 2003 14:21 schreef lindaatje het volgende:
Ik ga mijn pas 4 maanden oude GBA echt niet verkopen om een SP te kopen, alleen voor het lichtje. Ik speel er niet zo vaak op, dus het maakt niet zo erg veel uit.
quote:Mensen met jonge kinderen. De GBA is denk ik steviger en lomper, waardoor hij beter te gebruiken is voor kinderen. Ook mensen die een goedkope optie zoeken, willen een GBA.
Op zaterdag 29 maart 2003 15:24 schreef Vrieskist het volgende:
Als iemand mijn "oude" gba overkoopt dan loop ik direct naar de lokale gamesboer om een SP te halen, maar wie koopt er nou nog een gba als de sp ook al uit is?
quote:De SP is 134.95, maar als je goed zoekt vind je hem goedkoper.
Op zaterdag 29 maart 2003 15:26 schreef Niwa het volgende:
Hoe duur is ie nou?
Want ik ben een klein beetje aan het denken om mn GBA te verkopen voor een SP...
quote:Tja, je kunt ook fouten maken he
Op zaterdag 29 maart 2003 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb dus de GBA sp net gekocht.
Zwart, met Ballistic: Ecks vs Sever II erbijIk ben ff gamen
quote:Ik kreeg met die oude gba al kramp in me handen als ik te lang speelde
Op zaterdag 29 maart 2003 15:09 schreef timostanovic het volgende:[..]
Ik zie dat jij er nog niet mee hebt gespeeld. Waarom geef je dan zo'n reactie? Slaat dus helemaal nergens op
Laat staan als ik met die sp ga spelen
quote:GBA SP ligt volgens de geleerden goed in de hand hoor, en je kan trouwens niet eerder oordelen tot je het zelf hebt geprobeerd imho.
Op zaterdag 29 maart 2003 16:20 schreef Steve-O het volgende:[..]
Ik kreeg met die oude gba al kramp in me handen als ik te lang speelde
Laat staan als ik met die sp ga spelen
Kom ik net bij Dixons en wat denk je , uitverkocht!!!
Free record Shop , uitverkocht!!!
Nou ja, dan toch maar wachten!
quote:Duke Nukem was niet te vinden, niet bij Bart Smit, niet bij Intertoys, niet bij Toy 'r Us, niet bij Media Markt.
Op zaterdag 29 maart 2003 15:31 schreef BMH het volgende:[..]
Tja, je kunt ook fouten maken he
. Trust me Duke nukem & Ecks vs Sever 1 zijn veel beter.
En van iemand ANDERS kreeg ik weer te horen dat Ecks vs Sever I het niet haalt bij II
Tot nu toe moet ik zeggen dat het spel me boeit, hoewel ik een save optie halverwege het level mis
quote:bullshit, het is juist andersom.
Op zaterdag 29 maart 2003 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
En van iemand ANDERS kreeg ik weer te horen dat Ecks vs Sever I het niet haalt bij II
quote:Bron: Nintendo Benelux
VRAGEN AAN DE ONTWIKKELAARS VAN DE GBA SP
Satoru Okada
General Manager, Research and Engineering, Nintendo Co., LtdKen'ichi Sugino
Product Designer, Research and Engineering, Nintendo Co., Ltd
Wat is de kracht van de GBA SP?
De GBA SP is aantrekkelijk voor iedereen, maar in het bijzonder voor de volwassen gamer. Om de kosten voor de ontwikkeling van de GBA te drukken konden we enkele functies niet benutten, maar nu is het mogelijk om tegen een iets hogere prijs deze functies wel door te voeren in de GBA SP, inclusief een verlicht scherm en oplaadbare batterij.Wat was de grootste uitdaging bij het ontwikkelen van de GBA SP?
De grootste uitdaging was om de console tegelijk licht van gewicht, compact en duurzaam te maken. Volgens ons zijn we daarin geslaagd.Wat zijn de twee belangrijkste kenmerken van de GBA SP?
De twee belangrijkste kenmerken zijn de ingebouwde schermverlichting en de nieuwe oplaadbare Lithium-ion batterij.Waarom wordt het scherm vanaf de voorkant verlicht en niet van achteren?
Hierdoor kun je het licht van de GBA SP ook uitzetten als een externe lichtbron aanwezig is. Als je daarna in een donkere kamer verder wilt spelen kun je het licht weer aanzetten.Wat zijn de redenen geweest voor de ontwikkeling van de GBA SP?
Omdat we de GBA voor een redelijke prijs op de markt wilden brengen, werd deze console niet voorzien van ingebouwde verlichting, opklapbaar scherm of oplaadbare batterij. Na de lancering van de GBA zijn we gaan nadenken over een nieuwe versie. Sinds de lancering zijn er de nodige technologische en kwalitatieve verbeteringen geweest. De kosten bereikten een zeer redelijk niveau, zodat we alle gewenste functies konden doorvoeren.De ontwikkeling van de GBA SP begon in juni 2001. Was het oorspronkelijk de bedoeling om de GBA SP eerder dan in 2003 uit te brengen.
Nee, dat was niet het geval.Wat beviel het beste bij het werken aan de GBA SP?
De GBA SP is een belangrijk product van ons bedrijf, dus was het een eer om deel uit te maken van het productieteam.Waarom is de GBA SP voorzien van een opklapbaar scherm?
Hierdoor is hij kleiner, gemakkelijker te dragen, en wordt ook het beeldscherm beschermd.Waar speel je met de GBA SP?
Achter mijn bureau op kantoor. Ik heb het geluk dat spelen onderdeel is van mijn werk.
Wat zijn je favoriete spellen voor de GBA SP?
Mijn favoriete games zijn Fire Emblem van Nintendo, Derby Stallion Advance en Pokémon.Wat heb je nog meer ontwikkeld voor Nintendo?
Ik heb gewerkt aan de Game Boy pocket, Game Boy Color, Game Boy Advance en Pokémon Pikachu.
quote:Tja, dat weet IK natuurlijk niet
Op zaterdag 29 maart 2003 20:56 schreef HAL9000S het volgende:[..]
bullshit, het is juist andersom.
quote:bij deze dan...
Op zaterdag 29 maart 2003 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Tja, dat weet IK natuurlijk niet
quote:Nu heb ik geen flikker meer aan deze informatie
Op zaterdag 29 maart 2003 22:06 schreef HAL9000S het volgende:[..]
bij deze dan...
quote:In dat uur dat ik hem heb niet
Op zaterdag 29 maart 2003 22:25 schreef timostanovic het volgende:
Even rustig aan, jongens... Waarschijnlijk zijn I en II allebei goed. Kan mij het wat schelen. Maar iemand al troubles gehad met de SP???
quote:whehehe, ff geduld.... je gaat voor de GBA SP??
Op zaterdag 29 maart 2003 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Nu heb ik geen flikker meer aan deze informatie
Als die Saturn is afgehaald kan ik weer game shoppen
quote:Die heb ik al
Op zaterdag 29 maart 2003 22:48 schreef HAL9000S het volgende:[..]
whehehe, ff geduld.... je gaat voor de GBA SP??
Bij Intertoys hadden ze hem nog!
FF een vraag moet hij eerst opgeladen worden??
Wat is het trouwens stil hier??
quote:Is wel handig ja!
Op zondag 30 maart 2003 14:15 schreef Henk-E het volgende:
Je kunt tijdens het opladen gewoon gamen, alleen duurt het opladen dan wat langer.
quote:Okidokie
Op zondag 30 maart 2003 14:16 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Is wel handig ja!
Je kunt tijdens het opladen gewoon gamen, alleen duurt het opladen dan wat langer.
ALleen jammer dat ik niet gelijk een game meegenomen heb!
Nu speel ik die oude spellen die ik al uitgespeeld heb en dus niks vernieuwend is
quote:Ben m'n saved game van Megaman Battlenetwork 1 kwijtgeraakt
Op zaterdag 29 maart 2003 22:25 schreef timostanovic het volgende:
Even rustig aan, jongens... Waarschijnlijk zijn I en II allebei goed. Kan mij het wat schelen. Maar iemand al troubles gehad met de SP???
quote:bij mij hoefde dat niet!!
quote:Wat denk je? Allemaal druk bezig met gamen
Wat is het trouwens stil hier??
quote:Bij mij wel
Op zondag 30 maart 2003 15:51 schreef sexylexy het volgende:[..]
bij mij hoefde dat niet!!
quote:Rayman is echt een lomp spel. Wel mooie grafix hoor, maar je ziet geen hol, je springt en springt en ineens spring je in het water, oepsie...dood, en begin maar weer helemaal opnieuw
Op zondag 30 maart 2003 16:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Rayman erbij gekocht
quote:Dat heet 'platform game'
Op zondag 30 maart 2003 17:34 schreef lindaatje het volgende:[..]
Rayman is echt een lomp spel. Wel mooie grafix hoor, maar je ziet geen hol, je springt en springt en ineens spring je in het water, oepsie...dood, en begin maar weer helemaal opnieuw
quote:Ja leuk, maar ik heb veel betere platforms gezien, zoals de marioseries, daar zie je tenminste waar je naar toe springt.
Op zondag 30 maart 2003 17:35 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Dat heet 'platform game'
9.0 gerecenseerd op www.ign.com en hij bevalt ook prima
quote:Nee gewoon deel 1
Op zondag 30 maart 2003 17:42 schreef lindaatje het volgende:[..]
Ja leuk, maar ik heb veel betere platforms gezien, zoals de marioseries, daar zie je tenminste waar je naar toe springt.
Maar als je het over Rayman deel 3 hebt, hoodlum havoc (ofzoiets) dan is dat wel wat anders he. Ik heb het over deel 1, die was waardeloos
Dat JIJ hem niet leuk vind kan natuurlijk
quote:Als je hem op de SP speelt is het beeld beter. Dus...
Op zondag 30 maart 2003 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Nee gewoon deel 1
En die is nog steeds 9.0 gerecenseerd op www.ign.comDat JIJ hem niet leuk vind kan natuurlijk
Nu nog kijken wie mn oude GBA wilt kopen
quote:smaken verschillen denk I guess
Op zaterdag 29 maart 2003 15:31 schreef BMH het volgende:[..]
Tja, je kunt ook fouten maken he
. Trust me Duke nukem & Ecks vs Sever 1 zijn veel beter.
imho ecks 2 is zowieso beter dan ecks 1 omdat je veel meer variatie hebt in de missies, betere graphics, beter geluid 2 totaal verschillende single player campaigns (ipv 2 die vrijwel hetzelfde zijn) bovendien is het langer en zit het leveldesign beter in elkaar.
Duke Nukem is dan wel cool maar het level design is heeeeeel erg zwakjes maar ik vind die idd ietsjes beter dan ecks 2
als je ecks 2 leuk vind moet je ecks 1 trouwens ook zowieso scoren valt heus wel ergens goedkoper te vinden zelfde geld voor Dukem advance
edit: wing commander ligt trouwens volgens de uitgever deze maand op de markt dus dan zal ik mijn gba sp hebben
en een filmpje:
http://216.98.153.53/~admin4/video/wclan.wmv
maja hij is overal tegen budgetprijzen verkrijgbaar dus als je hem ergens voor 20 euro of minder kan krijgen is het zijn geld meer dan waard.
quote:
Op zondag 30 maart 2003 19:40 schreef admin het volgende:
Voor de ECHTE Gameboy Advance SP fans:http://www.winamp.com/skins/detail.jhtml?componentId=131435
![]()
quote:kan je met de SP dan niet met de Cube linken????
Op maandag 31 maart 2003 09:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik houd de mijne gewoon als ik een SP heb! Kan ik deze gebruiken om te linken met de Cube, en de SP voor in de trein!
quote:Tuurlijk wel...
Op maandag 31 maart 2003 14:12 schreef Aranka het volgende:
kan je met de SP dan niet met de Cube linken????
quote:Ja, kom je samen spelen?
Op maandag 31 maart 2003 13:04 schreef Strolie75 het volgende:
Spelen mensen hier ook Mario Kart Super Circuit? Is dit spel een beetje leuk op de GBA? Ik vond de SNES versie namelijk geweldig.
quote:En een barbeque
Op maandag 31 maart 2003 14:28 schreef sp3c het volgende:
als je (veel) bier klaar zet dan komen we allemaal
quote:Of we nodigen alle SP-houders in Europa uit (400.000). Heb je 100.000 groepjes van 4
Op maandag 31 maart 2003 14:45 schreef sp3c het volgende:
ach als je met zolang je maar groepjes van 4 kunt maken is het ook goed, dus 8 of 16 of 24 of whatever
Conclusie: ik heb ff met sadam gefaxed en mag ff wat explosieven van em lenen Intertoys, FEEL MY VENGEANCE !!
quote:Klopt, ik heb hem gekocht
Op maandag 31 maart 2003 15:53 schreef Artman het volgende:
Vuile corrupte lui die intertoys mensen![]()
![]()
Ik denk ik bel ff als ze nog een sp hebben liggen. "jah hoor we hebben er nog 1 !! een zwarte." Ik denk HALELUJAH !! "niet verkopen ik kom der aan!" dus ik hop op m'n fietsjuh en ik der heen. Kom ik daar, je raad het al. SP weg. Jah je bent net te laat. WAT NOU ! ik heb toch gebelt?? "we maken geen onderscheid tussen klanten, sorry" AAAHH!!
![]()
![]()
Zak in de bagger vuile !#@
$^@ Corupte intertoyshoeren !! Het is niet een leven zonder sp..
"we krijgen ze volgende week WAARSCHIJNLIJK weer binnen." jaaa daar heb ik wat aan.
![]()
![]()
Conclusie: ik heb ff met sadam gefaxed en mag ff wat explosieven van em lenen
Intertoys, FEEL MY VENGEANCE !!
quote:Neem hem 2 mei maar mee
Op maandag 31 maart 2003 13:04 schreef Strolie75 het volgende:
Spelen mensen hier ook Mario Kart Super Circuit? Is dit spel een beetje leuk op de GBA? Ik vond de SNES versie namelijk geweldig.
quote:je had gewoon niet zo lui moeten zijn en er de 28ste gelijk 1 moeten kopen heiden.
Op maandag 31 maart 2003 15:53 schreef Artman het volgende:
Vuile corrupte lui die intertoys mensen![]()
![]()
Ik denk ik bel ff als ze nog een sp hebben liggen. "jah hoor we hebben er nog 1 !! een zwarte." Ik denk HALELUJAH !! "niet verkopen ik kom der aan!" dus ik hop op m'n fietsjuh en ik der heen. Kom ik daar, je raad het al. SP weg. Jah je bent net te laat. WAT NOU ! ik heb toch gebelt?? "we maken geen onderscheid tussen klanten, sorry" AAAHH!!
![]()
![]()
Zak in de bagger vuile !#@
$^@ Corupte intertoyshoeren !! Het is niet een leven zonder sp..
"we krijgen ze volgende week WAARSCHIJNLIJK weer binnen." jaaa daar heb ik wat aan.
![]()
![]()
Conclusie: ik heb ff met sadam gefaxed en mag ff wat explosieven van em lenen
Intertoys, FEEL MY VENGEANCE !!
quote:Ik zat de hele dag op m'n stage en kon daarom vrijdag niet meteen gaan
Op maandag 31 maart 2003 16:25 schreef sp3c het volgende:[..]
je had gewoon niet zo lui moeten zijn en er de 28ste gelijk 1 moeten kopen heiden.
quote:Die van mij is te koop, jammer dat je geen mail adres in je profiel hebt staan, nu maar hopen dat je dit nog leest
Op maandag 31 maart 2003 13:01 schreef Bong-One het volgende:
ik ga proberen ergens een goedkope gba te scoren, nu iedereen hem wegdoet![]()
quote:Het eerste deel van castlevenia? Ja dies idd te donker
Op maandag 31 maart 2003 16:52 schreef tsuihark het volgende:
Zijn er meer die ineens weer Castlevania zijn gaan spelen? Ik kan met de SP eindelijk zien wat ik doeEigenlijk best een goed spel, op het verhaal na. Het is een beetje eenzaam om zonder enige vooruitgang van het verhaal door het kasteel te zwerven...
quote:Ja, circle of the moon ofzo, alhoewel dat nergens in het spel wordt gezegd. Met de SP issie een stuk beter dus
Op maandag 31 maart 2003 16:58 schreef Vrieskist het volgende:[..]
Het eerste deel van castlevenia? Ja dies idd te donker
.. Bovendien kom ik oplaatst geen haar verder
Waar zit je nu? Ik ben een beetje aan het rondzwerven bovenaan de lange trappen na die hond met drie koppen.
quote:Tis tijdje geleden dat ik em gespeeld heb eigelijk. Niet zo ver in ieder geval, ik ren steeds wat naar boven, beneden, links en rechts en kom geen haar verder eigelijk hehe
Op maandag 31 maart 2003 17:04 schreef tsuihark het volgende:[..]
Ja, circle of the moon ofzo, alhoewel dat nergens in het spel wordt gezegd. Met de SP issie een stuk beter dus
Waar zit je nu? Ik ben een beetje aan het rondzwerven bovenaan de lange trappen na die hond met drie koppen.
quote:Mjah...
Op maandag 31 maart 2003 17:08 schreef Vrieskist het volgende:[..]
Tis tijdje geleden dat ik em gespeeld heb eigelijk. Niet zo ver in ieder geval, ik ren steeds wat naar boven, beneden, links en rechts en kom geen haar verder eigelijk hehe
Da's ook een beetje zonde van t geld he
quote:mjah daar ben je idd lekker mee, ze zullen nu wel op zijn onderhand door het gehele land
Op maandag 31 maart 2003 16:35 schreef Artman het volgende:[..]
Ik zat de hele dag op m'n stage en kon daarom vrijdag niet meteen gaan
Maar ik dus zaterdag meteen bellen en dan krijg je dat. lekker dan.
maja ik heb er ook nog geeneen, maar zodra wing commander uit is in de US zal ik er 1 importeren ... of mijn naam is geen sp3c!
quote:ghehe ja geleest, inmiddels ook een email adres in mn profile.
Op maandag 31 maart 2003 16:54 schreef Vrieskist het volgende:[..]
Die van mij is te koop, jammer dat je geen mail adres in je profiel hebt staan, nu maar hopen dat je dit nog leest
[edit]heb inmiddels je topic in V&A gezien
[Dit bericht is gewijzigd door Bong-One op 31-03-2003 18:00]
quote:Ik heb je al gemailt
Op maandag 31 maart 2003 17:46 schreef Bong-One het volgende:[..]
ghehe ja geleest, inmiddels ook een email adres in mn profile.
Maarre, wat moet je ervoor hebben?![]()
[edit]heb inmiddels je topic in V&A gezien
quote:Harry Potter
Op maandag 31 maart 2003 17:04 schreef tsuihark het volgende:[..]
Ja, circle of the moon ofzo, alhoewel dat nergens in het spel wordt gezegd. Met de SP issie een stuk beter dus
-edit- nog een vraag:
Zit er verschil in de grafix van de GBASP en de Nokia N-Gage? Want die N-Gage lijkt me wel leuk
[Dit bericht is gewijzigd door Niwa op 31-03-2003 19:19]
quote:Wat laad ie snel zeg!
Op maandag 31 maart 2003 19:19 schreef timostanovic het volgende:
De site zal zich trouwens gaan bevinden op www.gameboyville.tk
voor de more advanced GBA stuff zeg ik altijd maar (www.dse.nl/~3da kan ook voor als die .tk shit te traag is).
quote:Dat zeg ik ook; het wordt de toekomstige site. Over een half uur komt de eerste demo on-line en dan wil ik jullie mening horen.
Op maandag 31 maart 2003 19:48 schreef sp3c het volgende:
maar die nieuwe gb site doet het niet
quote:Ik denk dat je dit soort dingen beter in het sitechecktopic kunt vragen
Op maandag 31 maart 2003 21:09 schreef timostanovic het volgende:
Goed, de site is (gedeeltelijk) on-line. Kijk alleen maar naar de lay-out. Wat vinden jullie ervan?
anyways morgen word er weer coole shit gereleased van de makers van Duke Nukem & Doom 2 mark my words!
quote:Laatste keer.
Op maandag 31 maart 2003 19:27 schreef Strolie75 het volgende:
genoeg gespammed.
Ik vraag me af hoe die nou ineens daar kan komen , heb hem als ik hem niet gebruikte , mooi afgedekt opgeborgen!
quote:dat een beeldpuntje het niet doet, dood dus
Op maandag 31 maart 2003 22:04 schreef Snok het volgende:
ik hoor wel eens mensen over een dode pixel, wat is dat dan?
quote:Op het beeldscherm, dan kun je het eraf halen. Trouwens, zin om crewmember te worden?
Op maandag 31 maart 2003 22:01 schreef Henk-E het volgende:
Hmm ik heb hem nu 2 dagen en zie nu al de het eerste stofje op het beeldscherm!
Het is echt miniscuul , maar als je het weet , blijf je er naar kijken.Ik vraag me af hoe die nou ineens daar kan komen , heb hem als ik hem niet gebruikte , mooi afgedekt opgeborgen!
quote:Een pixel die het niet doet.
Op maandag 31 maart 2003 22:04 schreef Snok het volgende:
ik hoor wel eens mensen over een dode pixel, wat is dat dan?
quote:dat snap ik, maar wat zie je dan? en hoe komt dat?
Op maandag 31 maart 2003 22:07 schreef timostanovic het volgende:[..]
Een pixel die het niet doet.
quote:Diksons Gouda liggen er nog genoeg!
Op maandag 31 maart 2003 17:27 schreef sp3c het volgende:[..]
mjah daar ben je idd lekker mee, ze zullen nu wel op zijn onderhand door het gehele land
maja ik heb er ook nog geeneen, maar zodra wing commander uit is in de US zal ik er 1 importeren ... of mijn naam is geen sp3c!
quote:Ik zit er ook aan te denken, het had bij mij aanvankelijk geen haast maar hoe meer ik er over lees hoe sneller ik hem wil hebben.
Op maandag 31 maart 2003 23:38 schreef Vrieskist het volgende:
Ik denk dat ik die SP maar eens snel ga aanschaffen voor ie uitverkocht is. Ik zit dan nog wel met die ouwe maar ja.
Ik wil dan een zilvere...
Ik ga wel vast games bestellen nl.
- Kuru Kuru Kururin (FRS 14,95)
- Final Round Golf (FRS 4,95)
- Super Dodge Ball (weet iemand die nog ergens goedkoop te krijgen?)
- Golden Sun (FRS 30,- snel uitspelen voor deel 2)
Als iemand weet waar ik deze games goedkoper kan krijgen dan hoor ik dat graag!
quote:doe maar rustig aan. ik wacht pas al 1,5 jaar
Op dinsdag 1 april 2003 09:15 schreef Emizea het volgende:[..]
- Golden Sun (FRS 30,- snel uitspelen voor deel 2)
quote:Hehe, klinkt gefrustreerd!
Op dinsdag 1 april 2003 09:23 schreef donald_dick het volgende:[..]
doe maar rustig aan. ik wacht pas al 1,5 jaar
Hoe langer het wachten hoe beter het spel......over het algemeen!
quote:Ziet er wel grappig uit, maar ik blijf de GBA geen geschikt apparaat voor FPS games vinden!
Op dinsdag 1 april 2003 10:31 schreef sp3c het volgende:
nieuwe FPS van de makers van Duke Nukem check it!
quote:heb je dr al is 1 gespeeld dan?
Op dinsdag 1 april 2003 10:52 schreef Emizea het volgende:[..]
Ziet er wel grappig uit, maar ik blijf de GBA geen geschikt apparaat voor FPS games vinden!
ik heb ze allemaal en het is toch echt lekker speelbaar
quote:mmhh... de voet van duke Nukem?
Op dinsdag 1 april 2003 10:31 schreef sp3c het volgende:
quote:erm ... nee
Op dinsdag 1 april 2003 11:14 schreef BroesWillems het volgende:[..]
mmhh... de voet van duke Nukem?
http://gameboy.insidegamer.nl/ShowContent.asp?ContentID=12825
quote:Yupz....Duke the nuke en ecks vs sever ofzo?
Op dinsdag 1 april 2003 11:06 schreef sp3c het volgende:[..]
heb je dr al is 1 gespeeld dan?
ik heb ze allemaal en het is toch echt lekker speelbaar
Vond het niet zo....
quote:Super Dodge ball heb ik vorige zomer in frankrijk gekocht
Op dinsdag 1 april 2003 09:15 schreef Emizea het volgende:[..]
Ik zit er ook aan te denken, het had bij mij aanvankelijk geen haast maar hoe meer ik er over lees hoe sneller ik hem wil hebben.
Ik wil dan een zilvere...
Ik ga wel vast games bestellen nl.
- Kuru Kuru Kururin (FRS 14,95)
- Final Round Golf (FRS 4,95)
- Super Dodge Ball (weet iemand die nog ergens goedkoop te krijgen?)
- Golden Sun (FRS 30,- snel uitspelen voor deel 2)Als iemand weet waar ik deze games goedkoper kan krijgen dan hoor ik dat graag!
Jammer dat ik hier geen screenshots kan bekijken, komt door de school firewall die blokkeren alle URLS waar Game in voorkomt
Jammers, er zijn op www.gbacentral.net namelijk GTA3 Advance screenshots te vinden!! (maar die kan ik nog niet zien dus).
quote:hier zijn ze, maar ik denk meer aan een 1 april grap, het is te lelijk.
Op dinsdag 1 april 2003 14:22 schreef Vrieskist het volgende:[..]
Super Dodge ball heb ik vorige zomer in frankrijk gekocht
Wel leuk spelletje, ik verkoop em met mijn oude GBA (zie in het verkoop forum).
Jammer dat ik hier geen screenshots kan bekijken, komt door de school firewall
die blokkeren alle URLS waar Game in voorkomt
Jammers, er zijn op www.gbacentral.net namelijk GTA3 Advance screenshots te vinden!! (maar die kan ik nog niet zien dus).
quote:Mee eens, kijk dat eerste plaatje: van het rechter gebouw is de onderste helft in een niet bestaande pixelvergroot mode, en de bovenste helft niet. Het onderste deel is ook niet het effect dat je krijgt als je een texture in perspectief zet.
Op dinsdag 1 april 2003 14:43 schreef sp3c het volgende:[..]
hier zijn ze, maar ik denk meer aan een 1 april grap, het is te lelijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1 April is idd een trieste bedoening
quote:True
Op dinsdag 1 april 2003 15:12 schreef tsuihark het volgende:[..]
Mee eens, kijk dat eerste plaatje: van het rechter gebouw is de onderste helft in een niet bestaande pixelvergroot mode, en de bovenste helft niet. Het onderste deel is ook niet het effect dat je krijgt als je een texture in perspectief zet.
1 April is idd een trieste bedoening
quote:Wa kost dat? hehe
Op dinsdag 1 april 2003 15:16 schreef Strolie75 het volgende:
Net een beschermhoesje voor mijn SP bij de Intertoys gekocht. Zo blijft "my precious" tenminste krasvrij.
quote:4,99 euro.
Op dinsdag 1 april 2003 15:18 schreef Vrieskist het volgende:
Wa kost dat? hehe
quote:Koopje
Op dinsdag 1 april 2003 15:18 schreef Strolie75 het volgende:[..]
4,99 euro.
quote:Is tijdelijk, ik wil er eentje van krokodillenleer aangezet met ivoren knoopjes.
Op dinsdag 1 april 2003 15:19 schreef Vrieskist het volgende:
Koopje
quote:Zijn ze er al? Morgen direct heen
Net een beschermhoesje voor mijn SP bij de Intertoys gekocht. Zo blijft "my precious" tenminste krasvrij.
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:22 schreef Strolie75 het volgende:
Is tijdelijk, ik wil er eentje van krokodillenleer aangezet met ivoren knoopjes.
quote:Is dat niet kut tijdens het gamen ?? of houd ie wel lekker vast
quote:Is gewoon een hoesje, tijdens het game verdwijnt t'ie in mijn binnenzak.
Op dinsdag 1 april 2003 15:42 schreef Artman het volgende:
Is dat niet kut tijdens het gamen ?? of houd ie wel lekker vast
quote:Nee.
Op dinsdag 1 april 2003 15:49 schreef G1Ace het volgende:
bestaat zoiets voor de gba? (normale)
quote:Heeeeeeeeeeeeel lelijk. Ik wacht dan liever op Duke Nukem II.
speelt hetzelfde als de games van vroeger maar dan met de variatie in gameplay waar we tegenwoordig aan gewend zijn
quote:Ik ga die SP morgen halen, het was me vandaag te nat (lees: regen) om de sp te halen
Op dinsdag 1 april 2003 18:41 schreef sp3c het volgende:
ik heb dan ook een afterburnert in mijn gba gestoken
quote:Sommige mensen moeten anderhalf uur trainen in de regen
Op dinsdag 1 april 2003 19:20 schreef Vrieskist het volgende:[..]
Ik ga die SP morgen halen, het was me vandaag te nat (lees: regen) om de sp te halen
quote:Tja
Op dinsdag 1 april 2003 20:41 schreef timostanovic het volgende:[..]
Sommige mensen moeten anderhalf uur trainen in de regen
Metroid Fusion en Golden Sun.
Geil.
quote:Metroid Fusion lijkt me ook erg goed, maar zelda moet ook goed zijn, tis alleen weer een port
Op dinsdag 1 april 2003 21:09 schreef speknek het volgende:
Ik heb er ook een gekocht.Metroid Fusion en Golden Sun.
Geil.
quote:Het acculampje wordt rood als de accu bijna leeg is... je kan dan nog wel een uurtje of wat doorspelen dus tijd zat om te saven
Op woensdag 2 april 2003 09:42 schreef BroesWillems het volgende:
Nou het eerste nadeel van de SP heb ik al gevonden, was gister druk met Zelda ALTTP aan het spelen, Net een kerker gehaald, vergeet ik te saven.. PLING! dat ding uit! AAAAAAAAAAAAARGGGGHHH! zijn die 10 uur nou al om? waarom zit er geen battery metertje op ofzo... kut man.. kun je weer opnieuw beginnen...
quote:maar ik zit niet echt de hele tijd op het accu lampje te kijken als ik aan het spelen ben. Daarbij ik ben kan het verschil tussen rood en groen niet zien, ben kleurendoof
Op woensdag 2 april 2003 10:19 schreef MrTinux het volgende:[..]
Het acculampje wordt rood als de accu bijna leeg is... je kan dan nog wel een uurtje of wat doorspelen dus tijd zat om te saven
quote:als ik me er op concetreer misschien, maar als ik afentoe naar dat lampje kijk niet....
Op woensdag 2 april 2003 11:39 schreef sp3c het volgende:
maar je ziet dan toch nog wel dat het op zijn minst van kleur veranderd??
quote:matig, dan merk je het idd niet nee
Op woensdag 2 april 2003 11:41 schreef BroesWillems het volgende:[..]
als ik me er op concetreer misschien, maar als ik afentoe naar dat lampje kijk niet....
niet echt handig dan van Nintendo, je zal heus niet de enige zijn met een dergelijk probleem.
quote:Tijd voor de eerste GBA SP mod?
Op woensdag 2 april 2003 10:41 schreef BroesWillems het volgende:[..]
maar ik zit niet echt de hele tijd op het accu lampje te kijken als ik aan het spelen ben. Daarbij ik ben kan het verschil tussen rood en groen niet zien, ben kleurendoof
Kijk, als we zo beginnen ... Dan is een handheld nooit goed natuurlijk
quote:Oei, stom, ze hadden het lampje moeten laten knipperen ofzo. Maarja, dan gaan mensen weer zeuren dat het afleid.
Op woensdag 2 april 2003 10:41 schreef BroesWillems het volgende:[..]
maar ik zit niet echt de hele tijd op het accu lampje te kijken als ik aan het spelen ben. Daarbij ik ben kan het verschil tussen rood en groen niet zien, ben kleurendoof
De Atari 2600 kon je op zwart-wit zetten, dat deed een kleurenblinde kennis van ons altijd. Het lijkt erop dat kleurenblinden nog meer vergeten worden dan linkshandigen (is weliswaar een kleinere groep, maar toch).
Mijn commentaar op de GBA SP:
- geen fatsoenlijke joystick. Na de Arcade joysticks heb ik uberhaupt geen goeie meer gezien.
- de accu is niet verwisselbaar, dus een paar extra kopen heeft geen zin.
- het speakertje gaat niet hard genoeg, het komt niet over het gemiddelde gesprek heen.
- hij is nog steeds te groot.
- L en R knop zijn iets te makkelijk in te drukken.
- de hardware is vervelend ingewikkeld, geen tijd of zin om dat te leren programmeren. GP32 wel.
Wel prima spul hoor, maar het kan altijd beter
quote:dat is natuurlijk een onzinnige opmerking
Op woensdag 2 april 2003 14:19 schreef Vrieskist het volgende:
Als mensen gaan modden mogen ze van mij wel een dolby surround set inbouwenKijk, als we zo beginnen ... Dan is een handheld nooit goed natuurlijk
of dacht je dat Nintendo uit zichzelf op het idee is gekomen dat het GBA schermpje misschien eventueel wel wat te donker zou kunnen zijn???
zonder die moddende figuren zaten we nu nog allemaal onszelf een migraine te turen naar dat donkere kloteschermpje
quote:Ik heb mijn SP nu via bartsmit.com besteld
Op woensdag 2 april 2003 16:56 schreef sonnie het volgende:
Wat ben ik blij dat ik vorige zomer geen GBA heb gekocht, Dit jaar met de SP in de hangmat
.
quote:Ik heb hem al, nog beter
Op woensdag 2 april 2003 17:01 schreef Vrieskist het volgende:
Ik heb mijn SP nu via bartsmit.com besteldbinnen 2 werkdagen in huis ... dus vrijdag
woei
quote:Dat is idd beter, maar ja ... uitverkocht hè
Op woensdag 2 april 2003 17:52 schreef timostanovic het volgende:[..]
Ik heb hem al, nog beter
Ik was net aan het zoeken op inet over GBA SP en zie dat de GBA SP toch echt wel wat probleempjes heeft
http://s2.cgi.gamefaqs.com/boards/genmessage.asp?board=969&topic=7277341&page=0
Zou Nintendo het afgeraffeld hebben???
[Dit bericht is gewijzigd door Henk-E op 02-04-2003 19:16]
Ben inmiddels bij de laatste missie van Advance Wars.
quote:bwah...ik BEN er zuinig mee omgegaan. Die krassen verschijnen echt uit het niets
Op woensdag 2 april 2003 21:32 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb al een week mijn zilvere SP en er is nog geen krasje op te zien. Kwestie van zuinig mee omgaan.Ben inmiddels bij de laatste missie van Advance Wars.
quote:Ja, is gewoon leren hoesje. Voor die tijd hield ik gewoon dat plastic zakje eromheen.
Op woensdag 2 april 2003 21:39 schreef err het volgende:
Maar ja, ik las net dat jij een beschermhoesje hebt gescoord, hoe moet ik dat zien, zo'n ding als over je mobiele telefoon? Morgen scoren ieg.
quote:verstandig ja, ws. is ie bij mij beschadigd bij het bewaren in mijn binnenzak
Op woensdag 2 april 2003 21:40 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ja, is gewoon leren hoesje. Voor die tijd hield ik gewoon dat plastic zakje eromheen.
quote:ben ook niet geheel kleurenblind... ik zie alleen verschil tussen groen en rood niet goed....
Op woensdag 2 april 2003 14:25 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Oei, stom, ze hadden het lampje moeten laten knipperen ofzo. Maarja, dan gaan mensen weer zeuren dat het afleid.
De Atari 2600 kon je op zwart-wit zetten, dat deed een kleurenblinde kennis van ons altijd. Het lijkt erop dat kleurenblinden nog meer vergeten worden dan linkshandigen (is weliswaar een kleinere groep, maar toch).
quote:Wat bedoelen ze daar precies met dat ghosting
Op woensdag 2 april 2003 18:40 schreef Henk-E het volgende:
Zit er bij jullie ook speling in , als je de GBA sp in speelstand heb staan ?Ik was net aan het zoeken op inet over GBA SP en zie dat de GBA SP toch echt wel wat probleempjes heeft
http://s2.cgi.gamefaqs.com/boards/genmessage.asp?board=969&topic=7277341&page=0
Zou Nintendo het afgeraffeld hebben???
quote:Dat je iets ziet en tegelijkertijd erachter hetzelfde alleen dan heel licht.
Op donderdag 3 april 2003 09:26 schreef Artman het volgende:[..]
Wat bedoelen ze daar precies met dat ghosting
Een soort van schaduw dus....
.
Vanmiddag iig even metroid prime scoren
quote:Die GBA gaat stof liggen verzamelen op het postkantoor.
Op donderdag 3 april 2003 12:06 schreef Vrieskist het volgende:
*hoopt dat zijn gba morgen aankomt*Vanmiddag iig even metroid prime scoren
jammer dat er zo'n kut p0k0m0n opstaat, maar hij is gelukkig niet al te duidelijk zichtbaar ... ik twijfel nog
quote:Als je voetbalsupporter of koningshuisfanaat bent zou ik hem zeker kopen. Ik (geen van beide) vind 'm maar ontzettend lelijk eik
Op donderdag 3 april 2003 12:16 schreef sp3c het volgende:
ik zit nu eigenlijk te twijfelen of ik niet die p0k0m0n special edition gba sp ga bestellen, vind hem wel stylish eerlijk gezegd en oranje shit doet het altijd goed in NLjammer dat er zo'n kut p0k0m0n opstaat, maar hij is gelukkig niet al te duidelijk zichtbaar ... ik twijfel nog
Donkey Kong Country
quote:Ik vond donkey op de snes geen reet aan eigelijk.
Op donderdag 3 april 2003 12:47 schreef Strolie75 het volgende:
Metroid Fusion ga ik ook nog wel een keertje scoren. En ik ben bang dat ik deze voor mijn vriendin moet halen.Donkey Kong Country
quote:Ik ook niet, maar het vrouwtje vind het geweldig.
Op donderdag 3 april 2003 12:49 schreef Vrieskist het volgende:
Ik vond donkey op de snes geen reet aan eigelijk.
En ik word doodziek van al die snes spellen die (vooral door Nintendo) omgezet worden naar de GBA. Zo denkt iedereen (uitgevers inclusief) dat de gba is bedoeld als een soort portable snes terwijl het apparaatje vele malen krachtiger is.
Er zit moeilijk veel hardware in voor 2d games maar volgens mij maakt alleen lady sia er een beetje gebruik van ... best een gemiste kans van Nintendo.
Als ontwikkelaars psx achtige graphics kunnen fabriceren moet je is nagaan wat er met 2d graphics (waar de gba voor is ontwikkeld) allemaal wel niet mogelijk is.
quote:Kutpokemon? Torchic is de leukste nieuwe van allemaal!
Op donderdag 3 april 2003 12:16 schreef sp3c het volgende:
ik zit nu eigenlijk te twijfelen of ik niet die p0k0m0n special edition gba sp ga bestellen, vind hem wel stylish eerlijk gezegd en oranje shit doet het altijd goed in NLjammer dat er zo'n kut p0k0m0n opstaat, maar hij is gelukkig niet al te duidelijk zichtbaar ... ik twijfel nog
quote:Die is ook al gepoort naar de GBC, echt lame dat ze hetzelfde spel nou al voor de derde keer uitbrengen.
Op donderdag 3 april 2003 12:47 schreef Strolie75 het volgende:
Metroid Fusion ga ik ook nog wel een keertje scoren. En ik ben bang dat ik deze voor mijn vriendin moet halen.Donkey Kong Country
[Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 03-04-2003 13:15]
SNES ports prima, maar ik wil ook originele titels (of PC ports).
quote:mwah true 3d games zitten er ook al aan te komen
Op donderdag 3 april 2003 13:20 schreef Vrieskist het volgende:
ze kunnen ook nog wel semi 3d platform spellen maken enzo. Misschien als ze ff de PSX versie van PES2 porten naar de GBA
007: Nightfire gebruikt bijvoorbeeld al een true 3d engine met alles erop en eraan ... alleen zijn de karakters nog sprites.
Super Monkey Ball Jr. is een ander voorbeeld.
ik word doodmoe van al dat 16 bit gepruttel, ik heb zelf een snes gehad, ik heb vrijwel alle goede games op die snes gehad en ik had er toen de n64 eindelijk uitkwam wel genoeg van ... (overigens was ik een saturn man ipv n64 )
Ik mag er eentje zelf houden en 5 verloten op mijn site. Hopen dat ik 5 inzenders heb, want anders heb ik te weinig genodigden.
wat is dat voor hoesje??
als die beter is dan het hoesje wat ik nu heb dan doe ik mee (nu nog een gba sp
)
quote:Ik wil er ook 1
Op donderdag 3 april 2003 14:21 schreef timostanovic het volgende:
Ik krijg morgen gratis een SP-hoesje!Ik mag er eentje zelf houden en 5 verloten op mijn site. Hopen dat ik 5 inzenders heb, want anders heb ik te weinig genodigden.
Alleen je site ligt er even uit geloof ik
quote:Vertel me ff wat ik voor dat hoesje moet doen plz !
Op donderdag 3 april 2003 14:21 schreef timostanovic het volgende:
Ik krijg morgen gratis een SP-hoesje!Ik mag er eentje zelf houden en 5 verloten op mijn site. Hopen dat ik 5 inzenders heb, want anders heb ik te weinig genodigden.
quote:een hoesje voor je schatje maar niet voor je vriendin ... je gaat mij niet vertellen dattie te groot is voor een condoom dus maak dat de kat wijs
Op donderdag 3 april 2003 15:23 schreef Artman het volgende:[..]
Vertel me ff wat ik voor dat hoesje moet doen plz !
Kan er wel één gebruiken voor mijn schatje (nee niet mijn vriendin)
quote:Bijdehandje
Op donderdag 3 april 2003 15:31 schreef sp3c het volgende:[..]
een hoesje voor je schatje maar niet voor je vriendin ... je gaat mij niet vertellen dattie te groot is voor een condoom dus maak dat de kat wijs
quote:LOL
Op donderdag 3 april 2003 15:44 schreef Vrieskist het volgende:
[afbeelding]
Metroid Fusion, Hot & Spicy![]()
![]()
quote:gniffel
Op donderdag 3 april 2003 15:51 schreef Artman het volgende:[..]
Bijdehandje
ik begin nu toch wel te balen met mijn gba (met afterburner) iedereen heeft al een sp en ik zit nog steeds te wachten tot ik kan bestellen
denk dat ik ipv wing commander maar een ander spel ga bestellen, het duurt mij veel te lang
quote:Als je goed leest, is die fotoreportage niet van mij, maar van een andere crewmember. Hij komt uit Belgie, zegt al genoeg Y:
Op donderdag 3 april 2003 15:30 schreef Artman het volgende:
timostanovic why gooi jij je SP in het gras op de foto's van je site !!
Zo'n kastje is heilig !U heeft gezondigd.
en een filmpje
http://www.pocketeers.com/ohe1.mpg
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 03-04-2003 19:27]
er zitten verder geen gameplay elementen in dus daarom lijkt het net of de spelers als kippen zonder koppen in de rondte zweven maar het geeft wel aan dat er mooie dingen mogelijk zijn
kost me 98,95 euro (thank god for a strong euro ) zonder verzendkosten maja die zijn ongetwijfeld geen 40 euro dus ben ik alsnog goedkoper uit
en dan bestel ik die games later bij dvdboxoffice.com
er staat dan wel zo'n p0k0m0n op maar uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat deze p0k0m0n een l33t beestje en bovendien istie vrijwel onzichtbaar.
maar als hollander met oranje gba sp ben ik natuurlijk wel de l33tst3 gba sp'ert in de trein ... & image = everything
tenzij ze dat klote beest herkennen want dan ben ik de dw33bst3 sp'ert in de trein ... maja helemaal alsof iemand toe gaat geven dat hij die pokomon dingen kent
THE PLAN CAN NOT FAIL!!!!!
I think therefore I am sp3c
quote:Waar?
Op donderdag 3 april 2003 20:45 schreef timostanovic het volgende:
Vraagje. Ik heb Castlevania voor 15 euro zien liggen. Is het een tip of kan ik hem beter laten liggen?
En niet laten liggen natuurlijk, is een koopje!
quote:Intertoys
Op donderdag 3 april 2003 20:46 schreef SmashBro het volgende:[..]
Waar?
En niet laten liggen natuurlijk, is een koopje!
Ik ben trouwens toch weer een stukje verder met metroid gegaan *stout* Ga nu de 2e ruimte / afdeling in (ik heb net die hele eerste uitgeroeid
)
quote:Ja, precies, dat is de meest algemene vorm. Die kennis was ook niet helemaal kleurenblind, maar met die ouwe Atari spellen hadden dingen vaak maar 1 kleur, waardoor je dingen niet goed van elkaar kon onderscheiden.
Op donderdag 3 april 2003 08:42 schreef BroesWillems het volgende:[..]
ben ook niet geheel kleurenblind... ik zie alleen verschil tussen groen en rood niet goed....
quote:De Arcade joystick, ja daar heb ik er nog wel een paar van. Niet zo heel lang geleden nog tegen m'n neef lopen gamen met die dingen op de Amiga. Menselief, je kunt daarna met je handen in een bak ijs gaan zitten. Mensen die over RSI klagen zijn eigenlijk allemaal mietjes
Op woensdag 2 april 2003 14:28 schreef tsuihark het volgende:
- geen fatsoenlijke joystick. Na de Arcade joysticks heb ik uberhaupt geen goeie meer gezien.
- de accu is niet verwisselbaar, dus een paar extra kopen heeft geen zin.
- het speakertje gaat niet hard genoeg, het komt niet over het gemiddelde gesprek heen.
- hij is nog steeds te groot.
- L en R knop zijn iets te makkelijk in te drukken.
- de hardware is vervelend ingewikkeld, geen tijd of zin om dat te leren programmeren. GP32 wel.Wel prima spul hoor, maar het kan altijd beter
De thumbstick van de Neogeo Pocket is geweldig, ook met microswitches, beste stick voor een portable die er is.
De accu is verwisselbaar, maar je moet er een kruiskop schroevendraaier voor hebben en wedden dat dat plastic heel snel gaar wordt van die schroef (Is ook zo met die sleutelhanger G&W spelletjes).
Ja, die GBA speakertjes zijn waardeloos, de Lynx heeft een behoorlijke speaker, maar die is dan ook een stuk groter.
Kleiner moet ie denk ik niet zijn, dan houdt hij helemaal niet meer lekker vast.
L en R buttons heb ik inderdaad vaker klachten over gehoord.
Wat programmeren betreft is de Lynx ook wel fijn, alleen 65C02 machinecode is behoorlijk beperkt.
quote:Hij rijd op een neushoorn oid ...
Op vrijdag 4 april 2003 07:39 schreef err het volgende:
[afbeelding]
WTF is donkey kong hier aan het doen?
quote:Beetje overdreven. Ik heb er eigenlijk geen probleem mee, ik speel altijd op school, dus geluid kan ik nooit aan doen
Op vrijdag 4 april 2003 08:54 schreef SmashBro het volgende:
[afbeelding]
quote:gemaakt door iemand die gefrustreerd is?
Op vrijdag 4 april 2003 08:54 schreef SmashBro het volgende:
[afbeelding]
Lekker belangrijk, die plug kost 3 euro ofzo, en het schijnt dat er geen ruimte over was om een headphone port in te bouwen
quote:ja, volgens mij ook aangezien mijn neefjes van 4 het geweldig vinden. Tenzij je een pokemon-fetisjist bent is dit spel niet aan je besteed denk ik.
Op vrijdag 4 april 2003 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
en Pokémon is toch voor kleine kinderen of niet?
quote:
Advance Wars 2
Het vervolg op 1 van de beste GBA spellen tot nu toe komt er aan! Maak je klaar voor Advance Wars 2: Black Hole Rising
Advance Wars was volgens vele het beste spel van 2002. Inmiddels zitten we alweer in 2003 en maken we ons op voor de volgende stroom GBA toppers. 1 van die toppers wordt naar alle waarschijnlijkheid Advance Wars 2.Wat is Advance Wars?
Voor iedereen die nog nooit van Advance Wars hebben gehoord, hebben wij deze korte inleiding gemaakt. Advance Wars is een turned based strategie spel. Dat betekent dat de je als speler om de beurt je troepen mag verplaatsen. Als je het met iets wilt vergelijken, zul je aan het bordspel Stratego moeten denken. Je ziet je manschappen van boven af op een map staan. Op die map kunnen diezelfde manschappen als ze aan de beurt zijn een aantal stapjes maken of als ze in de buurt van de vijand zijn, ze aanvallen.In het eerste deel had je 18 verschillende units tot je beschikking, variërend van manschappen, tanks tot vliegtuigen. Elke unit had zijn sterke en zwakke punten, zodat je goed moest nadenken welke unit je welke taak gaf.
In Advance Wars heb je verschillende Command Officer, ook wel CO's genoemd. Deze CO's staan voor verschillende personages die de strijd voeren. Elke CO heeft zijn voor en nadelen, die er voor zullen zorgen dat je troepen op sommige punten beter worden en op andere punten slechter. Ook hier is dus nadenken vereist!
Wat gaat deel 2 ons bieden?
Voor alsnog is er nog maar weinig bekend over het tweede deel. Nintendo is sowieso nooit echt al te snel met het verstrekken van informatie. Daarom is deze preview voor een groot deel gebaseerd op mijn speculaties.Wat we wel weten is dat een aantal CO's uit deel 1 ook in Black Hole Rising hun opwachting zullen maken. Daarnaast is er voor iedereen die deel 1 al helemaal grijs heeft gespeeld ook goed nieuws. Een aantal nieuwe CO's zullen hun opwachting maken. Wij verwachten niet dat er zoveel verschil in zal zitten, maar wie weet. Voor hetzelfde geld heeft Nintendo een gloednieuwe game aanpak bedacht en zul je je CO's in dit deel op een andere manier kunnen gebruiken.
Nieuwe units zullen natuurlijk ook hun opwachting maken. Op de eerste paar screenshots die we hebben ontvangen, kunnen we al een nieuwe tank ontdekken. Deze nieuwe tank ziet er uit alsof hij wat buitenaardse invloeden heeft. Daarnaast kunnen we ook met zekerheid zeggen dat er een nieuw commando bij komt. Deze commando heeft een bazooka tot zijn beschikking, maar is een stuk sterker als de standaard commando met bazooka.
De omgevingen waar Advance Wars 2 zich op af spelen zullen meer invloed hebben op het spelverloop. Zo zien wij al op 1 van de screens dat een gebouw met een groot kanon ook op de verschillende units schiet. Op een ander screen zien wij een grote vulkaan. Wij denken dat deze op een gegeven moment zal gaan uibarsten tijdens het spel, zodat je je taktiek moet aanpassen.
Verdere informatie ontbreekt op dit moment nog. We hopen dat snel duidelijk wordt waar Advance Wars 2 over gaat en welke units ons in dit deel tot onze beschikking gaan. Mocht er veel nieuwe info bijkomen, dan zullen we een nieuwe preview voor jullie gaan maken!
Bron: Insidegamer
quote:In de ene versie zitten een stuk of 10 Pokemon die in de andere versie niet zitten en vice cersa, en er zijn wat andere vijanden. Dat zijn de voornaamste verschillen. Het maakt dus weinig uit welke versie je neemt.
Op vrijdag 4 april 2003 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Pokémon Ruby en Pokémon Sapphire?
quote:No way, Pokemon is een van de meest diepgaande gamereeksen ter wereld. Van de onnoemelijke hoeveelheid move-combinaties tot het feit dat elke Pokemon andere genen heeft (waardoor de ene Pokemon van een bepaalde soort bijvoorbeeld sterker kan zijn dan een andere van dezelfde soort) en ga zo maar door.
en Pokémon is toch voor kleine kinderen of niet?
Ik ken Pokémon alleen van de kaarten en van de tekenfilm waar ik geen hout van snap.
Ik vond blauw echt geweldig
Ik ga dan ook waarschijnlijk pokemon Sapphire halen!
quote:Ik lees net op Gamespot dat hij wel erg makkelijk, ik wacht wel op FF:AT. Ik wil natuurlijk wel een uitdaging.
Op vrijdag 4 april 2003 10:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga dan ook waarschijnlijk pokemon Sapphire halen!
dat is dezelfde shit maar dan is het al uit
zal is wat info posten zo hier
edit: voila
quote:
Tactics Ogre: The Knight of LodisOther reviews of this game: Gamesmaster
Background:
The Ogre Battle and Tactics ogre series have enjoyed enormous acclaim and respect since the franchise was introduced. Offering a well balanced mix between RPG and strategy gaming, combined with stylish anime graphics and a simple but unobtrusive soundtrack, the series now appears on the GBA, a machine which has already established a decent variety of RPG's, with titles like Golden Sun and Breath Of Fire 2. The good news is that it compares so well, it perhaps even betters the other titles.
Story:
In what has become typical for RPG games, the storyline is highly convoluted, complete with more twists and turns than the average murder mystery. Basically the hero was a member of an elite order of soldiers, led by a friend, Rictor. At some point this hero decides that he doesnt like the way the soldiers are going about their business, and rebels, taking a small unit of loyal soldiers with him and earning Rictors enmity in the process. In a quest to defeat all injustice in the world, he meets up with a love interest, mermaids, fairies, wizards, ninjas and other such beings, all willing to follow him to hell, for he has a strong charisma. They embark on amazing adventures to find a spear, discover hidden pasts, and encounter evil spirits. Given that this story is clichéd in the extreme, I found myself trying to jump through the long sections of dialogue as quickly as possible to get on with the game. That said, newcomers to the genre will find the story deep and involving, keeping interest in the game long enough to actually finish it.
Graphics:
The graphics of the game are very stylish. All the characters have that cute Japanese look that the world seems to have fallen in love with, and the maps and battlegrounds are suitably colourful and varied. Weapons and magic effects, while not especially flashy, are easily distinguishable and suit the overall graphical theme of the game. There are never frame-rate problems. That is not to say there arent faults however. There is unfortunately little individuality in the way the characters move and fight, meaning none ever really appear to have a personality. Flying creatures all fly the same way, those that walk move like all others who also walk. It becomes a little annoying when a fairy and dragon fly in exactly the same manner, and when a priest and knight move the same way. Fighting animations are only slightly different from character type to character type. It would have been nice to have a ninja do little twirls as it was dodging, and have a priest prey as the enemy was about to hit it, but no, they all just stand dumbfounded in the same upright position. This is only a minor complaint, but the game could have looked that much more fresh if every unit behaved in a unique way.
Sound:
The soundtrack is thankfully in the background. Its basically a handful of short loops that will annoy if played on loud for too long. Sound effects are simple, but they get the job done, and there are a nice variety of differences between weapons, magic spells and so on. As with the graphics, it would have been nice if the developers put the slightest bit more effort in, and had the special characters within the group yell out a phrase or two on occasion for personality, but its not that much of a deterrent. Unfortunately this is a game that could be played with the volume set to zero and nothing would be missed.
Gameplay:
Tactics Ogre plays like a game would in heaven. A simple interface, easy to understand and use menu system, and a turn based battle arrangement where no mistakes were made. Essentially, the game is made up of three separate sections: 1) Animated sequences that relay the story, 2) navigation through the world map, where with the press of a button, the little army is automatically sent to the selected location, and 3) battle, which is self-explanatory and where most of the games action takes place. Battles are a somewhat unique affair, where 8 members from the heros party are selected to duke it out with 8 opponents over a small grid of terrain. Although commendable for its intuitive and well-organised design, the most glaring fault with the battle system is the system the game was created for. The GBA is a portable device, and as such developers really should aim to make their games playable when used in short bursts. Tactics Ogre encounters last upwards of half an hour, and the sheer number of statistics and items that must be carefully monitored during combat make saving mid-fight impractical. The end result is a case of finish the battle or dont play it. It seems to be a fault of many GBA RPG's that developers get so caught up in making the games as long and as detailed as possible that those gamers who only use their GBA for short times on public transport are forgotten.
There are a great variety of characters to choose from. Beginning with the lowly Soldier and Archer, the army eventually develops into a lovely mesh of Lichs, Swordmasters, Dragons, Birdmen and Priests, all with unique abilities. As the army grows, it becomes increasingly difficult to decide which units would prove most helpful in a given battle. Would it be better to use characters with bows and wizards, and decimate the enemy before they can even get close? Or would it prove more fun to focus on melee combat, creating chaotic conditions where ally cannot be distinguished from foe and duels of epic proportions are fought? There are no real winning tactics; its more a case of personal taste, which works in the games favour, giving an incentive to play through a number of times, if only to try something different.
There is a great little multiplayer mode and quest selection, where powerful items may be won off opponents for use in the main game. Neither of which are deep additions, but the provide a welcome diversion from the main adventure.
Closing Comments:
Tactics Ogre is simply my favourite GBA game, eclipsing both Golden Sun and Doom. Those who are looking for an epic adventure where they can put to use both their strategy and RPG skills will find the perfect game here. Those looking for a game that will simply take some time to complete will probably find something of interest here too. Unfortunately, those who arent willing to use their GBA for a couple of hours straight regularly over a number of weeks will likely find the game overwhelming.Final Score: 9/10
- Review by Matt
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 04-04-2003 10:36]
quote:Hmm... das dan toch jammer... Misschien omdat Pokemon tegenwoordig toch beschouwd word voor kinderen
Op vrijdag 4 april 2003 10:21 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik lees net op Gamespot dat hij wel erg makkelijk, ik wacht wel op FF:AT. Ik wil natuurlijk wel een uitdaging.
quote:hij is er wel in het engels dus dan istie iig in Amerika al uit maar volgens mij wastie in Europa ook al gereleased
Op vrijdag 4 april 2003 11:05 schreef SmashBro het volgende:
Komt dat Tactics Ogre hier eigenlijk ook uit? Aangezien Ogre Battle 64 nooit in Nederland gereleased is. Want Tactics Ogre is wel door sommige sites tot beste GBA-spel van 2002 verkozen (die paar die niet Advance Wars als beste spel hadden staan).
quote:vooruit dan maar weer ... lui stuk vreten!
Op vrijdag 4 april 2003 11:47 schreef Strolie75 het volgende:
Dat Tactics Ogre klinkt erg goed, kun je misschien wat screenshots plaatsen?
Turnbased strategy ruled wel ... alleen jammer dat die jappanners altijd overal gigantische verhaallijnen tussen moeten proppen
quote:Ik deed het vorige week, en nu nog
Op vrijdag 4 april 2003 11:36 schreef Vrieskist het volgende:
Ik heb mijn gba sp binnen*doet vreugde dansje*
quote:Jaja, met de GBA SP wordt naar de WC gaan NOG leuker
Op vrijdag 4 april 2003 13:19 schreef Strolie75 het volgende:
Net weer 20 minuten op de WC gezeten, ik ben nu bezig met de Final Battle van Advance Wars.
* tsuihark speelt ook op de WC.
quote:yeah dat is wel 1 van zijn betere punten ... de compatibiliteit
Op vrijdag 4 april 2003 13:34 schreef Strolie75 het volgende:
Wat is het trouwens relax dat de GBA regiovrij is en je je games gewoon overal vandaan kunt halen.
niet alleen kun je Amerikaanse, Japanse games erop spelen maar ook gb classic en gbc.
Vooral die gbc spellen zijn handig want sommigen zijn erg cool
aanraders zijn
Metal Gear Solid & Perfect Dark
Rainbow six (beter dan de gba opvolger!)
Warlocked (warcraft 1 style rts)
Cannon Fodder (nuff said )
en gta1, die is ondanks dat er wat weinig opjecten op de weg zijn ook erg cool, deel 2 is dan weer matig (door de framerate) en Carmageddon is ook wel leuk
quote:
De GBA SP na één week
De GBA SP is nu al een week te koop. Tijd om de balans op te maken, hoe staat de GBA SP ervoor?
Nintendo heeft veel geld gestoken in de marketting van de GBA SP. 28 maart was de dag dat vele gamers naar de winkels vlogen om hun eigen exemplaar te bemachtigen. Nu is het één week later en de cijfers zijn bekend.Na één week heeft Nintendo 200.000 exemplaren van de GBA SP in ons continent verkocht. In totaal had Nintendo 400.000 exemplaren klaar liggen voor de eerste week. David Gosen, manager van Nintendo-Europe vertelde aan Reuters dat 55% van de kopers hun eerste handheld hadden gekocht en dat de gemiddelde leeftijd rond de 23 jaar lag.
De GBA SP heeft dus wel degelijk een oudere doelgroep aangetrokken. 50% van alle beschikbare SP's zijn verkocht. Of dit een goed resultaat was liet David Gosen in het midden. Nintendo hoopt in ieder geval 2 miljoen exemplaren te verkopen tot Juni. Binnenkort komt de zomer er weer aan en verwacht wordt dan dat de verkoop van de GBA SP dan weer zal pieken.
Bron: Insidegamer
quote:The second best thing to do on the toilet
Op vrijdag 4 april 2003 13:19 schreef Strolie75 het volgende:
Net weer 20 minuten op de WC gezeten, ik ben nu bezig met de Final Battle van Advance Wars.
zoja, dan wil ik graag weten waar en of dit om een import versie gaat.
Dan kun je 1 dezer dagen een review @ insidegamer verwachten
quote:In Irak of zo
Op vrijdag 4 april 2003 15:25 schreef DinoPK het volgende:
de helft verkocht, maar ondertussen is de gba sp hier al nergens meer te krijgen... Waarschijnlijk liggen er dus in andere landen stapels te wachten op hun nieuwe eigenaar.
quote:Zo'n lekker japans reclame filmpje
Op vrijdag 4 april 2003 18:02 schreef Strolie75 het volgende:
Filmpje van Harvest Moon: http://www.vis.co.jp/bokumono/topics/movie/mtcm.mpg
Wat ik wilde melden: dit is een in-het-oor-hang geval.
Maandag beginnen met Golden Sun.
quote:Ja ik zag het toevallig liggen vandaag en ik dacht ... w00t laat ik die maar vast oppikken dan want ik had nog wat kortingsbonnen heb ook voor 6,99 een extra batterij gekocht
Op vrijdag 4 april 2003 18:39 schreef tsuihark het volgende:
Ik heb een koptelefoontje+adapter pakket gekocht bij Dixons. Het is van het merk "Big Ben" (???) en was 7,99. Vreemd genoeg staat er niet op wat links en rechts is...Wat ik wilde melden: dit is een in-het-oor-hang geval.
maja ik vind mijn huidige sony gr00ve shit toch wel wat beter
quote:Ook van die a-typische computerspelwinkels. Waar ik ging waren ze ook overal uitverkocht, behalve bij de V&D. Wie koopt er dan ook in godesnaam een spelcomputer bij de V&D.
Op vrijdag 4 april 2003 15:25 schreef DinoPK het volgende:
de helft verkocht, maar ondertussen is de gba sp hier al nergens meer te krijgen... Waarschijnlijk liggen er dus in andere landen stapels te wachten op hun nieuwe eigenaar.
Nou, ik dus .
quote:Hier in Sneek hadden ze geen SP's bij de V&D ... zelfs niet bij de FRS
Op vrijdag 4 april 2003 20:21 schreef speknek het volgende:[..]
Ook van die a-typische computerspelwinkels. Waar ik ging waren ze ook overal uitverkocht, behalve bij de V&D. Wie koopt er dan ook in godesnaam een spelcomputer bij de V&D.
Nou, ik dus
.
quote:Flashlink is meer bedoeld om roms te downloaden en die te spelen op je gba ... maar google geeft al heel wat resultaten, http://www.gbadev.org/ -- http://www.devrs.com/gba/ -- http://www.google.com/search?q=gba+dev&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8
Op vrijdag 4 april 2003 21:05 schreef timostanovic het volgende:
Ik koop waarschijnlijk een FlashLinker want het lijkt me leuk mijn eigen spellen te spelen. Maar........ Hoe maak je spellen???????
Flashlinkers zijn illegaal en worden op Fok! niet besproken, zie de FAQ.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |