abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2003 @ 14:51:30 #1
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_9431725
Jaja, dat ging ooit goed, dus we gaan maar wwer van start.

Hopelijk is die oorlog snel over, dan gaat dit forum weer een beetje leven.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 28 maart 2003 @ 14:51:55 #2
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9431731
Maak je geen illussies
Dizzy new heights..
  vrijdag 28 maart 2003 @ 14:52:30 #3
37950 JAM
pi_9431743
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:51 schreef Wrong het volgende:
Maak je geen illussies
Doe ik ook niet, ik hoop het, ik verwacht het niet inderdaad.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 28 maart 2003 @ 14:52:30 #4
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9431744
Is dat de reden waarom je graag wil dat de oorlog snel ten einde is? .
852002IWASTHERE
  vrijdag 28 maart 2003 @ 14:52:31 #5
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9431746
Hallo, ik vind referenda nog steeds kut.

En dus wil ik even zeggen dat Schumpeter een verstandige denker was.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 28 maart 2003 @ 14:53:03 #6
37950 JAM
pi_9431761
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:52 schreef F1908 het volgende:
Is dat de reden waarom je graag wil dat de oorlog snel ten einde is? .
Niet de reden.
  vrijdag 28 maart 2003 @ 14:53:27 #7
37950 JAM
pi_9431780
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hallo, ik vind referenda nog steeds kut.

En dus wil ik even zeggen dat Schumpeter een verstandige denker was.

Wie is Schumpeter ? En wat heb je tegen referenda ?
pi_9431836
refernda zijn gewoon kut omdat ze de kiezer verkeizingsmoe maken (ja de lpf is daar ook erg goed in) referenda moeten kunnen maar dan wel erg gedoseerd en niet om elk wissewasje een nieuw referendum.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 28 maart 2003 @ 14:57:27 #9
11923 I.R.Baboon
pi_9431875
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:53 schreef JAM het volgende:

[..]

Wie is Schumpeter ? En wat heb je tegen referenda ?

Schumpeter zei dat het volk 1x per 4 jaar moest stemmen en verder niet moest zeuren.

En Nederland op de lijst van steungevende landen is een voorbeeld van wat ik tegen referenda heb.

vrijdag 28 maart 2003 @ 15:12:38 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9432282
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:57 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Schumpeter zei dat het volk 1x per 4 jaar moest stemmen en verder niet moest zeuren.

En Nederland op de lijst van steungevende landen is een voorbeeld van wat ik tegen referenda heb.

Afgelopen jaar hebben we al 4 keer gestemd, referenda zijn idd niet nodig.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 28 maart 2003 @ 15:24:37 #11
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9432619
Ik vind een referendum voor een belangrijke zaak (zoals ze bijvoorbeeld voor abortus elders hebben gedaan) wel een goed idee.

Ondanks dat er hier wordt uitgegaan van het feit dat het volk toch maar wat stemt, ben ik van mening dat zulke voorstellen kunnen bijdragen aan de betrokkenheid van mensen bij de politiek.

Uiteraard is het dan niet de bedoeling bij elk liflafje naar de dichtsbijzijnde stembus te rennen, maar voor zaken die een grote impact hebben op het Nederlandse volk vind ik dat een referendum best ingesteld kan worden. Ik denk bijvoorbeeld aan: aanschaf van de JSF, euthanasiewet (toen dat nog van toepassing was).

vrijdag 28 maart 2003 @ 16:12:55 #12
37950 JAM
pi_9433793
BAH ! RODE RAKKERS !

pi_9433846
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 16:12 schreef JAM het volgende:
BAH ! RODE RAKKERS !

En ik ben er trots op

Dat grijze D66 tuig bah

vrijdag 28 maart 2003 @ 16:15:23 #14
11923 I.R.Baboon
pi_9433852
Ik ben helemaal niet rood.

Ik ben *brr* rechts *brr*

pi_9433879
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

Oei eng, dan ga ik maar snel naar huis het terras want rechtse mensen zijn eng
pi_9433884
uh.. is er ook bier ?
  vrijdag 28 maart 2003 @ 16:26:59 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9434167
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

Rot op naar je eigen cafe, vol = vol!

quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 16:16 schreef Koos Voos het volgende:
uh.. is er ook bier ?
Tuurlijk, waarom zou je hier anders willen zijn.
pi_9434379
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:51 schreef JAM het volgende:
Hopelijk is die oorlog snel over, dan gaat dit forum weer een beetje leven.
Tsja, er gebeurt weinig, 't is allemaal formatie en Irak wat de klok slaat in Den Haag, en zelfs daarover valt niet veel nieuws te melden. Maar ja, nog een weekje en dan komt de nieuwe moderator, en dan wordt het vast allemaal weer veeeeeeeeeeeeeeeeeel beter!!

vrijdag 28 maart 2003 @ 16:41:56 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9434563
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 16:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Tsja, er gebeurt weinig, 't is allemaal formatie en Irak wat de klok slaat in Den Haag, en zelfs daarover valt niet veel nieuws te melden. Maar ja, nog een weekje en dan komt de nieuwe moderator, en dan wordt het vast allemaal weer veeeeeeeeeeeeeeeeeel beter!!

Vanaf 5 april zal ik wel wat baggertopics openen om Wile_E bezig te houden

Hier heb ik nog wel een oude koe uit de sloot:

quote:
Faber bleef zitten door toedoen Melkert
DEN HAAG - Oud-staatssecretaris Geke Faber uit Zandhuizen heeft haar periode als bewindsvrouw kunnen uitdienen door toedoen van toenmalig PvdA- fractieleider Ad Melkert. Waar in 1999 haar eigen partij weinig vertrouwen meer had in Faber, mocht de fractie haar van Melkert niet wegsturen.
Volgens oud-kamerlid Bert Middel (PvdA) uit Kollum nam de fractie Faber na de affaire met de dioxinekippen in 1999 ,,als politiek bestuurder nauwelijks meer serieus''. Ze had geluk dat Melkert - die Faber naar Den Haag haalde - haar de hand boven het hoofd hield.

De latere lijsttrekker gaf binnen de fractie aan dat het van ,,groot politiek onbenul'' zou getuigen als de PvdA een partijgenote uit het kabinet naar huis zou sturen. Middel schrijft dat in zijn vandaag uitgekomen boek 'Politiek handwerk'.

,,De remedie tegen teleurstellende of zelfs falende PvdA-bewindspersonen was gewoon wachten tot de volgende verkiezingen. Dan zou het probleem zichzelf oplossen'', meldt Middel.

Volgens hem ,,stuntelde Faber als een beginneling in de politiek.'' In de kwestie rond de Belgische dioxinekippen erkende Faber destijds dat ze te traag handelde en de Kamer onvolledig had geïnformeerd. CDA, GroenLinks en SP zouden aan de steun van de PvdA genoeg hebben gehad om Faber naar huis te sturen. Ze is inmiddels waarnemend burgemeester van Wageningen.

Burgemeester Johanneke Liemburg van Littenseradiel maakte tussen 1994 en 1998 deel uit van de PvdA-fractie in de Tweede Kamer. Over haar velt Middel eveneens een hard oordeel: ,,Ze bakte er weinig van. In 1997 werd haar te verstaan gegeven dat het beter afgelopen kon zijn.'' De oud-gedeputeerde vertrok verbitterd.

Bron: http://www.leeuwarder-courant.nl/Index

Een echte melkertbaan dus

pi_9435182
Ik ben niet zo'n voorstander van het referendum (en toch stem ik D66 ), en ik kan je heel simpel vertellen waarom niet.

Het gros van de mensen (90%?) denkt alleen aan zichzelf & de eigen portomonnee op de korte termijn. Zij hebben niet het nodige inzicht om te kijken naar de totale effecten voor het hele land op de lange termijn.

Daarom is een referendum fout.

pi_9461434
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 17:09 schreef Knakker het volgende:
Ik ben niet zo'n voorstander van het referendum (en toch stem ik D66 ), en ik kan je heel simpel vertellen waarom niet.

Het gros van de mensen (90%?) denkt alleen aan zichzelf & de eigen portomonnee op de korte termijn. Zij hebben niet het nodige inzicht om te kijken naar de totale effecten voor het hele land op de lange termijn.

Ik dacht altijd dat 90% van de bevolking gewoon te dom of ongeintereseerd is om over zulke dingen te beslisssen
  maandag 31 maart 2003 @ 08:47:18 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9478052
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 17:09 schreef Knakker het volgende:

Volgens mij geef je argumenten waarom de democratie fout is...
pi_9537922
Tjeemig, wat is het stil de laatste tijd in Politiek. Is er dan helemaal niks meer om over van mening te verschillen? Formatie, Melkertbanen, scheefwoners, hypotheekrente-aftrek, SP, LPF, de toekomst van D66, whatever? Of is elk onderwerp al helemaal uitgekauwd?
pi_9538014
Ik vrees inderdaad dat momenteel elk onderwerp een beetje uitgekauwd is De meeste belangrijke onderwerpen zijn al heel vaak aan bod geweest of worden in andere fora besproken (Irak, fortuyn). De formatie vertoond al 2 maand erg weinig beweging en is dus ook neit bijster interessant.

Tevens heb ik ook een beetje het vermoeden dat Fok! vrij ernstig gepolariseerd is. Een hoop discussies monden dan al snel uit in welles-nietes verhalen en dat gaat ook vervelen

woensdag 2 april 2003 @ 15:56:12 #25
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9538095
quote:
Op woensdag 2 april 2003 15:49 schreef Kozzmic het volgende:
Tjeemig, wat is het stil de laatste tijd in Politiek. Is er dan helemaal niks meer om over van mening te verschillen? Formatie, Melkertbanen, scheefwoners, hypotheekrente-aftrek, SP, LPF, de toekomst van D66, whatever? Of is elk onderwerp al helemaal uitgekauwd?
Dat denk ik wel, ja. Alle mensen zijn goed op de hoogte van de argumenten van de tegenpartij, als er nu een discussie gevoerd wordt, zal het waarschijnlijk een welles-nietus discussie zijn. Tenzij je natuurlijk eeuwig in de herhaling wilt vallen. Wat dat betreft is er op het internationale vlak veel meer te bespreken. Ook de oorlog tegen Irak zorgt er natuurlijk voor dat de aandacht wordt afgeleid van de binnenlandse problemen. Maar ach, maak je geen zorgen, zodra de formatie is afgerond, en PvdA en CDA een regeerakkoord hebben opgesteld, zal de discussie weer losbarsten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')