quote:wat is dat??
Op donderdag 27 maart 2003 13:49 schreef amsterdamman het volgende:
Hammond B3 pklus dubbele leslie
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 27-03-2003 13:55]
nee, serieus... de mooiste instrumenten vind ik toch de traditionele instrumenten die ze in afgelegen dorpjes in de minder ontwikkelde delen van de wereld gebruiken.
[Dit bericht is gewijzigd door ChillyWilly op 27-03-2003 13:57]
Qua uiterlijk vind ik zo'n klassiek kerkorgel of een glimmende franse hoorn mooi.
Deze is mooier
quote:
King 4B
Professional Large Bore Trombone
Legend, 4B model, .547" (13.89mm) bore, 8-5/8" (219mm) rose brass bell, nickel silver outer slides, 6-1/2AL mouthpiece, woodshell case. An excellent large bore instrument with consistent tone in all registers. Full warranty.
4B - straight tenor without F attachment.
4BF - with F attachment (pictured).
quote:Da's best wel lelijk imo, die verschillende kleuren.
Op donderdag 27 maart 2003 14:09 schreef Orion-666- het volgende:
[afbeelding]Deze is mooier
quote:Ik heb hem compleet in het koper, vraag me niet waarom hij zo gemeng op die foto staat.
Op donderdag 27 maart 2003 14:11 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Da's best wel lelijk imo, die verschillende kleuren.
'k Had een zilverkleurige, maar je poetst je een ongeluk.
En idd zilver is vies veel poetsen, en je ziet supersnel het kleinste krasje!
Maar deze speelt beter dan die zilveren (bach), gek heh deze is een professionele
quote:definately!
Op donderdag 27 maart 2003 13:52 schreef Seborik het volgende:
De piano.Denk een Yamaha concertvleugel.
quote:Heb thuis een Kawai, een soort Yamaha kloon. Op les op een Yamaha vleugel gespeeld.
Op donderdag 27 maart 2003 15:31 schreef Maaikietje het volgende:[..]
definately!
ik speel zelf ook op een Yamaha en dies helemaal de beste! (alleen tis geen vleugel...)
quote:echt? *is beetje jaloers!*
Op donderdag 27 maart 2003 16:03 schreef Seborik het volgende:[..]
Heb thuis een Kawai, een soort Yamaha kloon. Op les op een Yamaha vleugel gespeeld.
quote:Ow die Kawai is ook een staande piano trouwens, geen vleugel. Maar ik speel niet meer zoveel.
Op donderdag 27 maart 2003 17:34 schreef Maaikietje het volgende:[..]
echt? *is beetje jaloers!*
speel je vaak/veel?
voor de leek: een elektrische gitaar, die je in de hoek achter glas zet alleen maar naar kijkt......
Verder vind ik ook de viool toch wel erg mooi en ik wilde vroeger ook altijd fagot leren spelen omdat ik het zo mooi vond in Peter en de Wolf...
quote:Fagot kan ook erg mooi zijn, het instrument ziet er alleen niet uit. Echt een kachelpijp met kleppen erop.
Op donderdag 27 maart 2003 21:20 schreef ramses het volgende:Verder vind ik ook de viool toch wel erg mooi en ik wilde vroeger ook altijd fagot leren spelen omdat ik het zo mooi vond in Peter en de Wolf...
quote:Gamma!
Op donderdag 27 maart 2003 20:38 schreef Lexie het volgende:
Om te zien: de Franse hoorn
Nee de mooiste instrumenten zijn de viool en de doedelzak
Verder vind ik de trompet ook een prachtig instrument.
quote:Eindelijk iemand die t zegt
Op vrijdag 28 maart 2003 10:41 schreef Scylla het volgende:
Basgitaren kunnen vreselijk mooi zijn, vooral die ene die hier is gepost, wauwie.
Hele gave (ook wel hele dure) basgitaren en ze klinken ontzettend goed. Een kennis van me heeft een opnamestudio en heeft daar een Music Man Stingray staan van 5000-6000 gulden, hij zei dat dat ding als een houten plank klonk vergeleken met de Dingwall die hij testte.
De contrabas, bespeeld door 'Nature boy' zelf, van The reverand Horton Heat.
ik ken ze niet, maar laat me raden, ze spelen iets met -billy?
Ook mooi wat nog niet genoemd is:
quote:
Dat geldt niet alleen voor gitaar, maar ook voor piano, orgel en eigenlijk alles. Bovendien kun je dan nog leuk met effecten aan de gang, wat toch een extra dimensie is in je spel. Niet dat je een tapdancer moet worden ipv een muzikant, maar net dat kleine beetje effect kan ontzettend veel extra diepte aan je instrument geven. Iets wat nooit zal kunnen met een akoustisch instrument.
quote:Yep.
Op vrijdag 28 maart 2003 11:43 schreef Tijn het volgende:
Ik zal wel een zielloze ketter zijn
quote:Volgens mij bezeer je daar nu heel wat tere zieltjes
[verhaal waar ik me ook wel in kan vinden]
quote:Mee eens. Je hebt geen gitaar gespeeld tot je een spaanse gitaar door een ring modulator hebt geprobeerd (en jezelf ervan hebt overtuigd dat JIJ dat geluid hebt gemaakt
Niet dat je een tapdancer moet worden ipv een muzikant, maar net dat kleine beetje effect kan ontzettend veel extra diepte aan je instrument geven. Iets wat nooit zal kunnen met een akoustisch instrument.
quote:Maar de klank van een akoustisch instrument kan een elektronische variant niet aan tippen, en daar ligt voor sommige werken het verschil.
Ik zal wel een zielloze ketter zijn die in de hel mag branden, maar ik vind vaak een electronische variant van een instrument veel leuker om te bespelen en ook beter klinken dan een akoustische variant. Bovendien kun je van een electronische uitvoering een veel spannender model maken omdat je geen rekening hoeft te houden met dingen als de klankkast.Dat geldt niet alleen voor gitaar, maar ook voor piano, orgel en eigenlijk alles. Bovendien kun je dan nog leuk met effecten aan de gang, wat toch een extra dimensie is in je spel. Niet dat je een tapdancer moet worden ipv een muzikant, maar net dat kleine beetje effect kan ontzettend veel extra diepte aan je instrument geven. Iets wat nooit zal kunnen met een akoustisch instrument.
Ok, ik heb ook een elektrische gitaar, maar soms vind ik een akoustische mooier, heeft veel meer diepgang.
Effecten is ook niet altijd alles, klankstructuur maakt ook een hoop, gevoel enzo
quote:Het leuke van een electronisch instrument vind ik juist dat het veel verder gaat dan alleen het 'pure' geluid. Dat is maar het topje van de ijsberg. Tuurlijk is er niks mis met het geluid van een akoustisch instrument, sterker nog, het is hartstikke mooi. Maar veel meer invloed dan hard/zacht heb je bijvoorbeeld niet op een piano (bij een gitaar kun je wat meer technieken toepassen, maar het blijft toch beperkt).
Op vrijdag 28 maart 2003 13:11 schreef Zander het volgende:
Nou ja, ik speel toch echt liever op een akoestische piano dan op een electronische, ik vind het echt een wereld van verschil. Op zich kun je met electronica natuurlijk wel leuke effecten toepassen, maar als het om een 'puur' pianogeluid gaat, dan prefereer ik toch wel een 'echte'.
Kheb wel eens op een vleugel met module gespeeld trouwens, dat was een heel cool instrument. Op zich was alles akoustisch en 'echt', maar naast dat een toets een hamer activeerde, triggerde het ook een midi-signaal naar een module toe voor een extra sound. Nadeel is natuurlijk wel dat je altijd met je piano-geluid zit, maar goed, als je daar niet op zit te wachten kun je beter een echte synthesizer kopen
quote:wat hebben jullie toch met die Yamaha's, dan heb ik liever een Bosendorfer, die heeft een stuk meer karakter, maar misschien dat een hoop mensen toch ook de voorkeur hebben voor een Steinway & Sons, klinkt iig veel beter als een Yamaha.
Op vrijdag 28 maart 2003 11:38 schreef PIANOMAN het volgende:[...Yamaha...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
YEAHHHHHHHHHHHH ECHT WEL!!! (ik speel zelf ook piano... dus vandaar )![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 11:25 schreef Sellars het volgende:
Whoa! dat ziet er een partij blits uit zeg, die contrabas met vlammenik ken ze niet, maar laat me raden, ze spelen iets met -billy?
Psychobilly inderdaad... (en wat rockabilly uiteraard)
Echt heerlijk om op uit je dak te gaan.
Misschien ken je ze wel van de soundtrack van Redneck Rampage, daarop speelden ze 'Nurture my pig' en 'Wiggle stick'
een nord electro 2!
o.a.
-hammond b-3
-rhodes
-wurlitzer
-hohner clavinet d-6
klinkt en speelt(voelt) als de originele..
(beste stagepiano van de wereld van dit moment http://www.clavia.se/News/mipa03.htm)
[Dit bericht is gewijzigd door aierwin op 28-03-2003 13:54]
quote:Clavia maakt hele gave dingen, zo ook deze Nord Electro2. Alleen jammer dat ze zich hebben beperkt tot louter stagepiano-sounds. Tis een keuze, dat weet ik, maar ik heb toch liever een iets all-rounder instrument.
Op vrijdag 28 maart 2003 13:47 schreef aierwin het volgende:(beste stagepiano van de wereld van dit moment http://www.clavia.se/News/mipa03.htm)
quote:Idd.
Op vrijdag 28 maart 2003 15:11 schreef amsterdamman het volgende:
wat ook een mooi instrument is de Bluesharp. Klein compact maar toch kan je er hele mooie dingen opdoen (luister maar naar JOhn Popper)
* deGVR heeft er sinds kort altijd een op zak.
Een Warwick Tumb 5!!!!!
HUBBAHUBBA!
quote:
Ik zal wel een zielloze ketter zijn die in de hel mag branden, maar ik vind vaak een electronische variant van een instrument veel leuker om te bespelen en ook beter klinken dan een akoustische variant.
[..]
Feedback met mn akoustische is met bands inderdaad een gaar probleem. Dus wie weet schaf ik maar es zo'n ding aan.
quote:
edit: oja een bas is ook mooi . ik hou dan van een fris geluid, liefst op een zware versterker zodat je ook nog een diep geluid hebt
quote:Waarom zou je die willen hebben als je een Dingwall kan kopen?
Op vrijdag 28 maart 2003 15:19 schreef Nyles het volgende:
Nog even de extra nadruk leggen op de basgitaar
Wat ik dus ooit zou willen hebben :Een Warwick Tumb 5!!!!!
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
HUBBAHUBBA!
quote:totaal mee eens, En ik ben van mening dat een electrisch instrument minder 'puur' klinkt en er zo minder gevoel in ligt.
Op vrijdag 28 maart 2003 13:07 schreef Orion-666- het volgende:[..]
Maar de klank van een akoustisch instrument kan een elektronische variant niet aan tippen, en daar ligt voor sommige werken het verschil.
De viool en altviool zijn voor mij de meest gevoelige instrumenten die het meeste gevoel op kunnen wekken...
quote:Het heeft wel wat ja, ik denk vooral omdat je over de hele duur van een noot constant het volume zelf in de hand hebt.
Op zaterdag 29 maart 2003 13:29 schreef Sjillie het volgende:[..]
totaal mee eens, En ik ben van mening dat een electrisch instrument minder 'puur' klinkt en er zo minder gevoel in ligt.
De viool en altviool zijn voor mij de meest gevoelige instrumenten die het meeste gevoel op kunnen wekken...
quote:Je vergeet de cello
totaal mee eens, En ik ben van mening dat een electrisch instrument minder 'puur' klinkt en er zo minder gevoel in ligt.
quote:Voor alle (strijk)instumenten geldt: de speler maakt het geluid.
Op zaterdag 29 maart 2003 15:37 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Je vergeet de cello
Vergelijk bijvoorbeeld eens Gidon Kremer met Andre Rieu
De eerste maakt muziek, de tweede commercieel verantwoorde deuntjes.
quote:Over altviolen doen de meest gruwelijke grappen de rondte, waarvan de meeste nog op waarheid lijken te zijn gebaseerd ook...
Wat is het bereik van een alt-viool?
Zo'n 50 meter als je een goeie werper bent.
Wat is het verschil tussen een trampoline en een alt-viool?
Bij een trampoline doe je eerst je schoenen uit voordat je erop springt.
Dat soort moppen dus
quote:Dan vond ik die van Mozart beter
Op zaterdag 29 maart 2003 18:49 schreef Purgatorio het volgende:
Wat is het verschil tussen een alt-viool en een ui?
Bij een alt-viool gaan je ogen niet tranen als je hem in mootjes haktWat is het bereik van een alt-viool?
Zo'n 50 meter als je een goeie werper bent.Wat is het verschil tussen een trampoline en een alt-viool?
Bij een trampoline doe je eerst je schoenen uit voordat je erop springt.Dat soort moppen dus
En geloof het of niet, het komt echt uit de mond van Wolfgang Amadeus Mozart.
quote:Er schiet me weer 1tje binnen:
Op zaterdag 29 maart 2003 19:15 schreef Orion-666- het volgende:[..]
Dan vond ik die van Mozart beter
Wat is erger dan een dwarsfluit?
Twee dwarsfluiten!En geloof het of niet, het komt echt uit de mond van Wolfgang Amadeus Mozart.
Wanneer spelen er drie alt-violisten zuiver?
Als je er twee dood schiet
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 18:49 schreef Purgatorio het volgende:
Wat is het verschil tussen een alt-viool en een ui?
Bij een alt-viool gaan je ogen niet tranen als je hem in mootjes haktWat is het bereik van een alt-viool?
Zo'n 50 meter als je een goeie werper bent.Wat is het verschil tussen een trampoline en een alt-viool?
Bij een trampoline doe je eerst je schoenen uit voordat je erop springt.Dat soort moppen dus
Sorry
Maar die grappen kun je wel over elk instrument maken. Een maand geleden zag ik ze geloof ik in ditzelfde forum nog, maar dan ove de basgitaar.
quote:Maar alt-viooltje pesten is een internationaal begrip
Op zaterdag 29 maart 2003 21:48 schreef Toet het volgende:[..]
Sorry
Maar die grappen kun je wel over elk instrument maken. Een maand geleden zag ik ze geloof ik in ditzelfde forum nog, maar dan ove de basgitaar.
quote:Heb je ooit op zo'n ding gespeeld??
Op vrijdag 28 maart 2003 15:19 schreef Nyles het volgende:
Een Warwick Tumb 5!!!!!
[afbeelding]
Om naar te luisteren vind ik de "fijne blaasinstrumenten" mooist, fluit, klarinet. Met de hobo als absolute uitblinker. Kheb gister en eergister een jubileumconcert gehad van de muziekvereniging, die 90 jaar bestaat en waar ik in het jeugdorkest zat. Het grote orkest was echt goed, van hoogstaande kwaliteit voor een dorpje met 1500 inwoners. Ze hebben zo`n uur gespeeld, verschillende stukken, en er zaten zulke mooie hobo solos bij, niet normaal meer.
quote:Speel het allebei
Op zondag 30 maart 2003 20:05 schreef daanharmsen het volgende:
Om te spelen ruleert een drumstel absoluut. (ik spreek uit ervaring)Om naar te luisteren vind ik de "fijne blaasinstrumenten" mooist, fluit, klarinet. Met de hobo als absolute uitblinker. Kheb gister en eergister een jubileumconcert gehad van de muziekvereniging, die 90 jaar bestaat en waar ik in het jeugdorkest zat. Het grote orkest was echt goed, van hoogstaande kwaliteit voor een dorpje met 1500 inwoners. Ze hebben zo`n uur gespeeld, verschillende stukken, en er zaten zulke mooie hobo solos bij, niet normaal meer.
quote:
Op zondag 30 maart 2003 20:21 schreef search64 het volgende:[..]
Speel het allebei
(heb alleen geen hobo meer)
ook een van de meest veelzijdige instrumenten,
en je neemt het zo mee op je rug
* Droucho wil wel eens de Gibson fabriek in
en een Les Paul uitzoeken, en dan de best klinkende nemen, met het mooiste hout........
genieten!!!!!!!! ")
quote:Je nodigt uit:
Op zondag 30 maart 2003 22:39 schreef Droucho het volgende:
Gitaarook een van de meest veelzijdige instrumenten,
Waarom? Leg uit
Voor ballads en klassiek vind ik de combinatie van cello, gitaar en piano erg mooi !
quote:Hobo kan heel mooi zijn voor (kleine) solistische dingetjes in een stuk, maar bij een hoboconcert word ik gek,... echt verschrikkelijk om te horen.
Op zondag 30 maart 2003 20:05 schreef daanharmsen het volgende:
Om te spelen ruleert een drumstel absoluut. (ik spreek uit ervaring)Om naar te luisteren vind ik de "fijne blaasinstrumenten" mooist, fluit, klarinet. Met de hobo als absolute uitblinker. Kheb gister en eergister een jubileumconcert gehad van de muziekvereniging, die 90 jaar bestaat en waar ik in het jeugdorkest zat. Het grote orkest was echt goed, van hoogstaande kwaliteit voor een dorpje met 1500 inwoners. Ze hebben zo`n uur gespeeld, verschillende stukken, en er zaten zulke mooie hobo solos bij, niet normaal meer.
quote:Een musicus van het Concertgebouworkest maakt op een dag zijn stoffige zolder schoon en poetst daarbij een oude lamp op. Plots verschijnt er een geest, die zegt; "Ik ben maar een arme geest, ik kan je slechts één wens gunnen". De musicus pakt een kaart van het midden-oosten, wijst op Irak, en zegt; "Daar is een oorlog aan de gang, ik wens dat er vrede komt". De geest kijkt moeilijk, begint een beetje te zweten, en zegt; "Da's allemaal heel ingewikkeld daar, met Bush en Saddam die elkaar niet kunnen luchten. Godsdienst schijnt ook nog een rol te spelen - ik weet het niet, hoor. Heb je geen andere wens?". De musicus denkt diep na, en zegt; "Hmm, eigenlijk wel. Ik zou graag de altviolisten van het Concertgebouworkest eens zuiver willen horen spelen". De geest begint nog meer te zweten, krabt zich op het hoofd, en zegt; "Uh.. Laat me die kaart nog eens zien?".
Op zaterdag 29 maart 2003 17:06 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Over altviolen doen de meest gruwelijke grappen de rondte, waarvan de meeste nog op waarheid lijken te zijn gebaseerd ook...
Buiten de popmuziek om heb ik hetzelf voornamelijk om de niet al te schelle blazers.. een Hoorn kan gigantisch mooi zijn, ook doordat deze in orkeststukken veelal tegendraadse melodiën heeft. Verder is een alt of baritonsaxofoon ook erg mooi, vooral als iemand ook daadwerkelijk erop kan spelen, maar ook een Fagot vind ik een bijzonder instrument met een apart geluid. Doet het goed in composities voor kinderen
quote:Wat vind ik dat een foeilelijke gitaar zeg. Ik ben al geen fan van elektrische gitaren (qua uiterlijk althans), maar deze..
Op zondag 30 maart 2003 23:46 schreef CoolCazt het volgende:
Ik vind dat het ook vooral afhangt van de stijl die speelt (duh)... Voor stevige rock en pop zouk toch een gitaartje kiezen en dan wel een Gibson SG :
Je moet em van dichtbij zien om em echt te waarderen, maar een Garrison gitaar blijft 1 van de mooiste westerns om te zien, en om te horen, misschien wel de mooiste.
Afgebeeld: De G-35, een nieuw model dit jaar.
quote:kheb eigenlijk nog nooit een hoboconcert gehoord. Ik doelde eigenlijk op solostukken in een harmonieorkest.
Op maandag 31 maart 2003 12:23 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Hobo kan heel mooi zijn voor (kleine) solistische dingetjes in een stuk, maar bij een hoboconcert word ik gek,... echt verschrikkelijk om te horen.
Nee, ik denk de schalmei. Wat een geweldig geluid kan men daarmee produceren!
quote:Vertel vertel.... Ik speel nu 12,5 jaar viool en iets meer dan 2 jaar altviool (zit denk ik op niveau van 6 jaar ofzo) dus ik ben heeeeeeeeeeel benieuwd...
Op zaterdag 29 maart 2003 17:06 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Over altviolen doen de meest gruwelijke grappen de rondte, waarvan de meeste nog op waarheid lijken te zijn gebaseerd ook...
quote:Vooruit dan..
Op maandag 31 maart 2003 20:51 schreef Vortexx het volgende:
[..]
Vertel vertel.... Ik speel nu 12,5 jaar viool en iets meer dan 2 jaar altviool (zit denk ik op niveau van 6 jaar ofzo) dus ik ben heeeeeeeeeeel benieuwd...
quote:Terry gaaf! Volgende week Eindhoven!!!!!
Op woensdag 2 april 2003 17:55 schreef DEAVELOFHEAVEN het volgende:
[afbeelding]![]()
quote:Ja klopt. Was afgelopen maandag naar terry geweest in adam. Die gast is echt helemaal te gek
Op woensdag 2 april 2003 18:39 schreef search64 het volgende:[..]
Terry gaaf! Volgende week Eindhoven!!!!!
quote:
Wanneer spelen er drie alt-violisten zuiver?
Als je er twee dood schiet
Viool is een verschrikkelijk mooi instrument, alleen het is zó moeilijk om het mooi te spelen dat eigenlijk alleen de beste violisten het niet als kattegejank laten klinken.
De piano is - zonder twijfel - mijn favoriete instrument. Eén keer op een gigantische Bösendorfer gespeeld, dat was super. Maar noem mij een barbaar, ik vind een Yamaha mooier klinken
Maar een contrabas vind ik ook geweldig!
quote:oeh
Op zaterdag 3 mei 2003 13:27 schreef TripleM het volgende:
Nieuwe foto's zijn binnen
Ik heb jarenlang klarinet gespeeld maar ben verstandig geworden en heb dat ding tussen de wilgen gedeponeerd. Nu is het: kleine meid - groot instrument! (Kan nog altijd groter natuurlijk maar een bas ofzo is toch iets minder charmant).
Qua geluid vind ik trombone ook erg cool vanwege de scheureffecten!
quote:Dat is een orgel, luister maar naar Time is Tide, dan hoor je um duidelijk in, lekker zangerig orgeltje de Hammond B3 pklus dubbele leslie. Dat is dé koning onder de orgels op dat gebied dan, want je hebt ook de kerk-orgel, maar is toch iets anders...
Op donderdag 27 maart 2003 13:52 schreef no3big het volgende:[..]
wat is dat??
Zelf ben ik dol op synthesizers, en dan speciaal de Moog of de Elka Syntex
Maar ik vind zoveel instrumeneten mooi, alle traditionele instrumenten...
Didgeridoo, steel drums, piano, accoustische gitaar, alle instrumenten vind ik wat hebben....
Martin Handcraft low pitch uit medio jaren 20. Heerlijk rond buessie geluid krijg je daaruit.
Hmmmmmmmmmmmm
edit: link naar een plaatje va het model handcraft na het mijne:
http://www.worldwidesax.com/images/SBA46.JPG
[Dit bericht is gewijzigd door Nitroglycerine op 06-05-2003 13:00]
quote:Een beetje trage reactie, maar vooruit:
Op maandag 31 maart 2003 20:51 schreef Vortexx het volgende:[..]
Vertel vertel.... Ik speel nu 12,5 jaar viool en iets meer dan 2 jaar altviool (zit denk ik op niveau van 6 jaar ofzo) dus ik ben heeeeeeeeeeel benieuwd...
Een altviolist bezoekt een concert van Wibi Soerjadi en maakt hem na afloop een paar complimenten. Zegt de altviolist "Vooral dat stuk dat met die triller begint vond ik mooi!" Wibi denkt even na, komt er niet uit en vraagt of hij een stukje kan voorzingen. Altviolist zingt de eerste maten van Für Elise voor...
Wat moet je doen als je fagot in brand staat? Zoveel mogelijk altviolen aansteken!
De eerste altviolist van het concertgebouworkest gaat met pensioen en komt na het laaste concert met zijn alt thuis. Vraagt zijn vrouw: "Wat is dat voor een ding"?
Te koop aangeboden: Altviool. Is in 1996 nog gestemd!
Ik heb zes jaar viool gespeeld en het kan in orkest verband erg mooi zijn maar in je eentje
Saxofoon vind ik ook echt geweldig.
Trompet erg leuk in jazz.
Ik speel zelf gitaar, maar ik ben daar qua geluid echt op uitgekeken (verzadigd). Ik heb zelf zowel aantal spaans, electrisch, western en bas en teveel muziek gehoord.
Drum is ook erg leuk maar om dat nou in zijn eentje te horen (terry bozzio) ik vind het persoonlijk niets. Heb zelf een roland td6 v drums en daar vermaak ik me wel op en het is erg veelzijdig, maar ook ik ga voor akoestisch.
Wat ik nu het mooist vind is toch wel steinway & sons vleugel. Ik hoorde iemand daarop fantasie impromptu (chopin) spelen en ik vond het toch echt iets heel bijzonders en dat heb ik niet zo snel meer.
Omdat ik zelf sax speel moet die natuurlijk ook niet ontbreken op mijn lijssie. Het geluid is bij saxofoons gedeeltelijk bepaald door degene die er op speelt. Iedereen heeft andere holtes in zn hoofd (bij sommige is 'ie helemaal hol ) en dat vormt samen met hoe je het mondstuk in je mond hebt zitten en de bouw van de sax de klank van het instrument. Ik hou erg van de klank van Stan Getz en Gerry Mulligan.
De piano ben ik nooit meester geworden, maar dat vind ik toch ook een geweldig instrument, groot bereik en kan een intense of intieme sfeer neerzetten.
Mooi scherp en helder geluid!
Paar voorbeeldjes:
De championsleagu (kan er niet helemaal opkomen hoe je het schrijft) heeft op het luidste stukje een trompet erin
Star Trek theme zit vol met trompet.
Zoek is naar een paar concerten van Hayden ,
quote:Mits goed bespeeld! Sjezus wat een moeilijk instrument. Kheb Fay Lovski het eens zien doen, vergt goeie hand-oog-oor-coördinatie! Petje af.
Op maandag 12 mei 2003 21:38 schreef Thomaash het volgende:
de theremin
quote:die is heel erg mooi!!!
Op vrijdag 28 maart 2003 13:22 schreef MrTorture het volgende:
Bassen doen het erg goed in dit topic zo te zienk vind zelf alles van Warrior http://www.warriorinstruments.com erg mooi
dit is mijn eigen favo bas (van de 4): --> en dan wel in B gestemd
en dit is DÉ gitaar voor iedere death metal-gitarist:
[Dit bericht is gewijzigd door FullySedated op 13-05-2003 10:55]
Jammergenoeg is Hammond nu van Suzuki en worden er geen B3's meer gebouwt maar alleen synthesizers die 'm immiteren.
quote:en natuurlijk de triangel
Op zaterdag 29 maart 2003 23:53 schreef EdSchouten het volgende:
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 13-05-2003 01:08]
quote:Er gaat niks boven een 'echte' vintage Hammond, maar toch zijn die nieuwe Hammonds best gave apparaten, zoals deze XB-1:
Op dinsdag 13 mei 2003 01:03 schreef Beathoven het volgende:
De Hammond B3Jammergenoeg is Hammond nu van Suzuki en worden er geen B3's meer gebouwt maar alleen synthesizers die 'm immiteren.
Ideaal voor on-stage, hij klinkt goed (gave leslie ook on-board), speelt goed (lichte toetsen), is makkelijk te bedienen (helemaal MIDI-compatible)... gewoon een gaaf ding
quote:Moet je geloof ik hele goeie aderen en doorbloeding voor hebben, je moet er zo'n kracht voor zetten dat je hoofd ontploft!
Op dinsdag 13 mei 2003 14:03 schreef tonja het volgende:
de hobo
quote:je moet een goeie buik/middenrif-ademhaling hebben. op het moment dat je het idee hebt dat je explodeerd ben je fout bezig
Op dinsdag 13 mei 2003 22:07 schreef Kirke het volgende:[..]
Moet je geloof ik hele goeie aderen en doorbloeding voor hebben, je moet er zo'n kracht voor zetten dat je hoofd ontploft!
Het schijnt dat saxofonisten na jaren dement kunnen worden door de trilling van het instrument (of was het nou de coke?)
Hoe zit dat met hoboïsten?
quote:Nay, galmt te veel
Op woensdag 14 mei 2003 01:41 schreef tonja het volgende:[..]
nee, je hoofd
quote:'Vet' , 'rochelend', 'lang uithalend'
Op donderdag 27 maart 2003 13:49 schreef amsterdamman het volgende:
Hammond B3 pklus dubbele leslie
Hammond B3 dus
quote:Ja, das idd een vet bakkie, een vriend van me heeft er zo-eentje! Maar kvind zelf een Nord Modular toch wel net ff wat vetter eigenlijk.
Op zondag 14 december 2003 15:26 schreef Houzer het volgende:
Access Virus C ofcorz
Ik baal er steeds meer van dat ik zelf nooit fatsoenlijk een instrument heb leren spelen op een handjevol gitaar- en pianolessen na...
quote:En de mijne:
Op donderdag 27 maart 2003 14:09 schreef Orion-666- het volgende:
[afbeelding]Deze is mooier
[..]
quote:Wat let je? Je bent nooit te oud om te leren
Op zondag 14 december 2003 18:49 schreef Gillingham het volgende:
Er zijn veel geweldige instrumenten, maar er gaat niets boven het karakter van een piano. Het liefst een vleugel uiteraard.Ik baal er steeds meer van dat ik zelf nooit fatsoenlijk een instrument heb leren spelen op een handjevol gitaar- en pianolessen na...
Wat betreft mijn favoriete instrument.. lastig kiezen. Ik denk toch een vleugel. Cello vind ik ook erg mooi, maar daar kan ik geen (zuivere) noot op spelen.
quote:[offtopic]
Op zondag 14 december 2003 19:32 schreef MuadDib het volgende:
[afbeelding]
Guust Flater's Flaterfoon
(niet erg ontopic, maar guust is mijn held
zie ik zijn naam dan tsja... ik smelt.
de flaterfoon is iets fantastisch,
en het geluid ongetwijfeld orgastisch,
waar zelfs het behang van vervelt)
[/offtopic]
Bach Stradivarius Bastrombone model 50T3, liefst met een beker van rood koper...
quote:hobo
Op zondag 14 december 2003 20:58 schreef Summoner het volgende:
Persoonlijk neig ik richting oboe en cello.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |