Ik ben er niet geweest, maar je schijnt bij Cartagena, Santa Marta en San Andres heel goed te kunnen duiken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:37 schreef Hik het volgende:
* schop!
Iemand hier een idee hoe het zit met duiken in Colombia? Weet dat je op de eilanden kunt duiken, maar dat schijnt nogal duur te zijn en misschien ook nogal een gedoe om daar heen te gaan. Begreep ook dat je in de buurt van Cartagena kunt duiken. Dat zou ideaal zijn, omdat ik dan wat anders kan gaan doen (dansen?!) terwijl reisgezel duikt. Maar hoe is het duiken in de buurt van Cartagena?!
rechtstreeks vlucht vanuit Nederland naar Colombia?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu de tickets de helft kosten moet het er volgende maand van komen denk ik. Met wat geluk ook nog langs Lima en Santiago
nee, die zijn nog even duurquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:47 schreef chiboi het volgende:
[..]
rechtstreeks vlucht vanuit Nederland naar Colombia?
hoe vlieg jij dan? via de Antillen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
nee, die zijn nog even duur
Colombia was de favoriete lonely planet vakantiebestemming van 2006 (geloof ik, jaar weet ik niet precies)quote:
Buenos Airesquote:
Nee, er zijn geen rechtstreekse vluchten. Er zijn wel veel vluchten via de VS.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:22 schreef chiboi het volgende:
Welke steden/plaatsen moet je nou mijden voor de FARC.. Ik heb gehoord dat je als gringo een target bent om gekidnapped te worden door die lui.. vertrekken er directe vluchten van Amsterdam Schiphol naar Colombia?
OK thanks voor de infoquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:02 schreef Hik het volgende:
[..]
Nee, er zijn geen rechtstreekse vluchten. Er zijn wel veel vluchten via de VS.
Eigenlijk kun je het hele "middenstuk" van Colombia (de band tussen de twee bergruggen en daarop) heel goed bezoeken. Dat betekent dat alle belangrijke "toeristenplaatsen" (zeer relatief begrip in Colombia) zoals Bogota, Cali, Medellín, Cartagena en Popayán goed te bereizen zijn en dat je ook makkelijk van plaats tot plaats kunt gaan met bussen (wij hebben wel nachtbussen vermeden, maar als ik nog eens ga zou ik dat ook nog wel doen). In de grote steden is het overdag gewoon vergelijkbaar met andere LA-steden qua veiligheid, 's avonds zou ik iets voorzichtiger zijn. Je kunt het beste een taxi naar je hotel of restaurant laten komen en je precies af laten zetten waar je moet zijn. Behalve in echt drukke uitgaansgebieden zou ik niet zomaar over straat gaan dwalen (maargoed, dat zou ik in Lima, Quito en Rio ook niet doen).
Het gedeelte aan de Atlantische kust en dicht tegen de grens met Ecuador is wat onrustiger en de jungle (behalve Laetitia) kun je beter mijden, maar op zich heb je daar ook vrij weinig te zoeken. Qua veiligheid helpt het spreken van de taal ook aanzienlijk en een beetje inlezen over de situatie. In Colombia zijn nog een stuk meer guerrilla organisaties actief dan alleen de FARC en ook het leger en de paramilitairen maken er een flinke puinhoop van. Veel Colombianen kunnen er ook geen touw meer aan vastknopen af en toe, maar een klein beetje begrip van de achtergronden van het conflict helpen wel in je gesprekken daar.
Een rechtstreekse vlucht is ook een rechtstreekse vlucht als je vliegtuig even landt en dan weer doorgaat. Ik heb het dus over overstappen. Als je dat niet in de VS wilt doen is Spanje waarschijnlijk je enig optie (Iberiaquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:41 schreef chiboi het volgende:
[..]
OK thanks voor de info.. De vluchten via de VS, heb je het over overstappen of echt via, dat het daar even een tussenstop doet om reizigers om te pikken en kerosine te fuelen... Ik heb namelijk geen zin om in de VS uit te stappen en dan vervolgens te wachten op een ander vliegtuig..
Op dit moment zijn de grote steden in Colombia zelfs veiliger dan menig andere stad in Zuid-Amerika, bijvoorbeeld Caracas.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:02 schreef Hik het volgende:
In de grote steden is het overdag gewoon vergelijkbaar met andere LA-steden qua veiligheid
Caracas is dan ook niet bepaald een goed voorbeeldquote:Op maandag 29 juni 2009 14:54 schreef SanJuanDePasto het volgende:
[..]
Op dit moment zijn de grote steden in Colombia zelfs veiliger dan menig andere stad in Zuid-Amerika, bijvoorbeeld Caracas.
Via Spanje met Iberia is goed te doen. Overstappen in Madrid of Barcelona.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:51 schreef Hik het volgende:
[..]
Een rechtstreekse vlucht is ook een rechtstreekse vlucht als je vliegtuig even landt en dan weer doorgaat. Ik heb het dus over overstappen. Als je dat niet in de VS wilt doen is Spanje waarschijnlijk je enig optie (Iberia), of vliegen naar Peru, Ecuador of Venezuela en daar een aparte vlucht naar Colombia nemen. Ben bang dat je dan wel duurder uitbent.
Chiboi vertelde me dat hij naar Cali wil en dan naar Medellin via Pereira en Armenia. Vanuit Medellin naar Cartagena..quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:34 schreef Strani het volgende:
Ik hoorde dat er ook een directe vlucht Bogota - Frankfurt komt. Dat is wel handig voor degenen die in Nederland wonen. Momenteel zijn Madrid en Parijs inderdaad de enige opties vanuit Europa. Vlak trouwens Aviance niet uit, prima luchtvaartmaatschappij die momenteel gebruik maakt van Airbus 330 (nog geen crashes mee gehad) voor vluchten van en naar Europa.
Alle goeie tips zijn wel zo'n beetje gegeven hier. Chiboi, waar in Colombia ga je naartoe en wanneer? Ik woon er zelf de helft van het jaar (Bogotá).
Viajero, goed jou ook weer eens tegen te komen
Leuk inderdaad.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:05 schreef matarazi het volgende:
[..]
Chiboi vertelde me dat hij naar Cali wil en dan naar Medellin via Pereira en Armenia. Vanuit Medellin naar Cartagena..Leuke route vind je niet.. Weet jij misschien wanneer hij het beste kan gaan.. Wanneer hebben de Colombianen zoiets als zomervakantie, want het lijkt hem retegezellig om met Colombiaanse studenten om te gaan.
Hij denkt erover om via de Ned. Antillen op Colombia te vliegen.![]()
Vraag even aan je vrouw wanneer de langste vakantie is voor de studenten, zegmaar de zomervakantie die wij hier in NL kennen.. is dat ook daar in de maanden juli/augustus of ergens aan het eind van het jaar of begin van het jaar.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Leuk inderdaad.Ik heb zelf van de grote steden alleen nog Bogotá gezien..ik ben echt zo'n arrogante hoofdstedeling wanneer ik daar ben.
De langste vakantie is denk ik rond de kerst, gezien Colombia niet echt seizoenen heeft. Ik zal eens aan m'n vrouw vragen of Colombiaanse studenten ook de gewoonte hebben om het land door te reizen in vakanties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |