....is ze een aantal maanden later plotseling overleden.
Volgens de dierenarts als gevolg van een vergiftiging....
Iemand bij ons in de buurt vond het dus blijkbaar nodig om een jong weerloos beestje te vermoorden.
Hoe triest moet je dan wel niet zijn?
Chika was nog geen jaar oud.
Het schijnt wel waker voor te komen dat mensen poezen en honden vergiftigen, die lui zijn echt triest. Als je last heb van zo'n beest ga dan overleggen met zijn/haar baasje of er wat aan te doen valt maar ga het beestje niet zomaar vergiftigen.
[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 27-03-2003 02:08]
quote:Dat weetje helaas nooit zeker......
Op donderdag 27 maart 2003 02:05 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Had ze niet gewoon iets giftigs van de straat gegeten?
Zou wel heel gemeen zijn om zo'n lief katje te vermoorden...
quote:Dat soort mensen zijn er helaas.
Op donderdag 27 maart 2003 02:05 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Zou wel heel gemeen zijn om zo'n lief katje te vermoorden...
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 09:54]
oorzaak ligt vaak dichterbij dan je denkt....
(artsen maken genoeg fouten..................ook bij diagnoses)
quote:Leuke oplossing
Op donderdag 27 maart 2003 07:17 schreef The_Greater het volgende:
Ik vind het zelf ook niet kunnen. Katten doden. Maar wat ik nou zeer misselijk vind van katten is dat ze ooit, jaar gelden, du vorig zomer, een mooie koikarper der uit heeft gehaald. En de kat lag er heerlijk aan te peuzelen. Sinds dien hebben we een kooi met lok aas in de tuin. En als de eentje in komt krijgt hij een touwtje om met een briefje met het verzoek om de beestjes binnen te houden. Der zijn der ongeveer 7 katten ingekomen.Waarvan ik maar 4 katten een touwtje om kon doenIdd, die beesten kunnen tegen sputteren
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 09:55]
quote:waaruit gehaald? Uit je vijver of zo?
Op donderdag 27 maart 2003 07:17 schreef The_Greater het volgende:
Ik vind het zelf ook niet kunnen. Katten doden. Maar wat ik nou zeer misselijk vind van katten is dat ze ooit, jaar gelden, du vorig zomer, een mooie koikarper der uit heeft gehaald. En de kat lag er heerlijk aan te peuzelen. Sinds dien hebben we een kooi met lok aas in de tuin. En als de eentje in komt krijgt hij een touwtje om met een briefje met het verzoek om de beestjes binnen te houden. Der zijn der ongeveer 7 katten ingekomen.Waarvan ik maar 4 katten een touwtje om kon doenIdd, die beesten kunnen tegen sputteren
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 09:57]
quote:Gatverdamme wat ben je toch een misselijk figuur!
Op donderdag 27 maart 2003 op veel te veel tijden schreef MikeyMo dingen die hier dus echt niet horen:
Mr. Lucca, wat een triest nieuws! Ik hoop voor jullie allebei dat ze niet geleden heeft. Sterkte!
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 09:58]
Ik ken het probleem wel, bij m'n ouders in de buurt werden eerst wel een katten in grachten gegooid waar ze niet uit konden klimmen, de beestjes verdronken jammerlijk .
quote:Laten we hopen dat ze jou ook binnenhouden dan, want zo'n loser als jij wil ik niet tegenkomen op straat
Op donderdag 27 maart 2003 09:28 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Hij had ook dat beest gewoon binnen kunnen houden, was er nooit wat gebeurt...
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 09:59]
quote:Ik hoop dat jij niet in een kinderrijke buurt woont.. Er vliegt wel eens een bal over de schutting, gevolgd door een dappere kleuter die hem wel even gaat halen....
Op donderdag 27 maart 2003 08:17 schreef MikeyMo het volgende:
-edit- quote weggehaald -edit-
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:00]
quote:ja en dan?
Op donderdag 27 maart 2003 09:45 schreef Natemy het volgende:[..]
Ik hoop dat jij niet in een kinderrijke buurt woont.. Er vliegt wel eens een bal over de schutting, gevolgd door een dappere kleuter die hem wel even gaat halen....
quote:Luister een heel goed jij.....
Op donderdag 27 maart 2003 09:42 schreef MikeyMo het volgende:[..]
-edit- quote weggehaald -edit-
Jammer dat ze zo'n zielig figuur als jij nog rond laten lopen hier op Fok!
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:03]
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:02]
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:04]
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:05]
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:06]
quote:Ik noem dit geen discussie.
Op donderdag 27 maart 2003 10:07 schreef MikeyMo het volgende:
[offtopic]
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:11]
quote:Neeee, dat zeg jij niet; je geeft alleen een 'grappig' voorbeeld van een elektrocutie.
Op donderdag 27 maart 2003 10:02 schreef MikeyMo het volgende:[..]
dat zeg ik niet, maar ik laat "mijn" hond ook nooit alleen buitenlopen. het is algemeen bekend dat er een gemene buitenwereld is waarin van alles met je huisdier kan gebeuren.
Kijk, het is prima als je je kat gewoon buiten vrij laat rond lopen, maar ga dan niet lopen janken als het beestje wordt overreden, gegrepene wordt door een ander beest of iets verkeerds eet...
Ze noemen het niet voor niets een "huisdier"
Natuurlijk staat een buitenkat bloot aan allerlei gevaar; maar daaronder versta ik géen moedwillige vergiftiging van een weerloos dier.
En van jou mag je geen verdriet hebben als je kat wordt overreden want dat is eigen schuld?
Tssss.....
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:12]
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:14]
quote:Sorry...
Op donderdag 27 maart 2003 10:07 schreef MrLucca het volgende:[..]
Ik noem dit geen discussie.
Was ik in alle opwinding mijn doel voorbijgeschoten, en dat is jou sterkte te wensen.
quote:Hou aub op.
Op donderdag 27 maart 2003 10:09 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Nou een tip dan maar: hou je volgende kat gewoon binnen
quote:Does niet...
Op donderdag 27 maart 2003 10:11 schreef boebiedoe het volgende:
Adreswie gaat mee rellen?
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:15]
quote:Npz, en thxs
Op donderdag 27 maart 2003 10:11 schreef CartWOman het volgende:[..]
Sorry...
Was ik in alle opwinding mijn doel voorbijgeschoten, en dat is jou sterkte te wensen.
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 27-03-2003 10:15]
quote:Ik probeer dit topic even op orde te houden, gaat niet lukken dus het gaat nu maar ff op slot.
Op donderdag 27 maart 2003 10:10 schreef flat_erik het volgende:
WTF inkie??? waarom is mijn post weggehaald????
quote:En weer open....
Op donderdag 27 maart 2003 10:14 schreef inkie1010 het volgende:
Deze gaat tijdelijk op slot...
-edit: navelpluisje was me net voor over de foto ;{
[Dit bericht is gewijzigd door addie op 27-03-2003 11:44]
quote:In het Groenveld.
Op donderdag 27 maart 2003 11:52 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Waar in Venlo woon je dan? De kat van mijn zus is ook een tijdje geleden "weggelopen".
quote:De dierenarts heeft ons gevraagd of hij dat mocht onderzoeken, en wij wilden het eigenlijk ook wel weten.
Op donderdag 27 maart 2003 11:53 schreef speknek het volgende:
Maar hoe kom je erbij dat het door iemand vergiftigd is?
De reactie van het plaatsen van een kooi/val om briefjes te koppelen, vind ik een katvriendelijk en goede manier om te zorgen dat de eigenaar op de hoogte wordt gesteld. Zo ongeveer de beste methode van velen.
andere reacties die ik zou willen geven op uitlatingen die hier niet van pas waren, plaats ik wel in een ander topic.
nogmaals sterkte, ik heb zelf ook eens een kat van 5 maanden verloren, ik leef met je mee...
quote:Sjah. Dat lost helaas ook niks op.
Op donderdag 27 maart 2003 12:00 schreef tvlxd het volgende:
De hufter die dit gedaan heeft, moeten ze aan de hoogste boom ophangen.
quote:Details, details.
Op donderdag 27 maart 2003 12:05 schreef MrLucca het volgende:
Sjah. Dat lost helaas ook niks op.
quote:Dat is altijd het grote probleem bij dit soort dingen.
En ik geloof niet dat je er ooit achter komt wie het gedaan heeft.
verder snap ik niet dat men in dit forum voor het minste geringste een ban krijgt en dat er dan toch 1 is die het presteert om zo'n 15/20 weg-ge-editte reply's te maken. (vast een traumatische ervaring ermee gehad )
[edit]klote grammatica (zal nog wel geen moer van kloppen maarja)[/edit]
quote:Nee... ga ik vandaag wel nog doen
Op donderdag 27 maart 2003 12:17 schreef robh het volgende:
Topicstarter, heb je al aangifte gedaan bij de politie?
quote:Goedzo. En veel sterkte natuurlijk!
Op donderdag 27 maart 2003 12:31 schreef MrLucca het volgende:Nee... ga ik vandaag wel nog doen
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 12:35 schreef robh het volgende:Goedzo. En veel sterkte natuurlijk!
quote:Idd, uit de vijfer. De reigers blijven op een afstand. Gelukkig maar. Want ik heb ze zelf al bij de buren gezien en op het dak van ons. Zo gek mensen zijn met hun katten, ben ik met me koi karpers.
Op donderdag 27 maart 2003 08:18 schreef MikeyMo het volgende:[..]
waaruit gehaald? Uit je vijver of zo?
Het valt me wel op dat er iedere keer in de buurt net nieuwe huizen gebouwd werden. Zouden die bouwvakkers geen bevuild zand willen? Misschien een beetje te ver gezocht.
Ik vind vergiftiging vooral zo erg omdat het beestje er zo onder lijdt.
Vorige keer kwam onze kat er mee thuis. Mijn moeder is toen zo snel mogelijk naar de dierenarts gegaan (midden in de nacht). De dierenarts heeft ons heel goed geholpen en heeft er alles aan gedaan om het katje te redden, maar het mocht niet baten.
Echt zielig zo'n klein hoopje kat dat daar dan ligt dood te gaan. De dierenarts heeft het beestje ook niet laten lijden, maar zo snel mogelijk een spuitje gegeven. Mijn moeder vertelde dat dat katje helemaal lag te shaken en te kwijlen en dat al het haar er met bossen uitkwam. Vreselijk!
Het was gewoon rattengif en een kat gaat daar helemaal kapot aan van binnen. Het ergste is dat ze niet op slag dood zijn, maar dat ze echt pijn hebben.
Ik word nog boos en verdrietig als ik er aan terug denk.
Ik vind het jammer voor degene die zijn poes is verloren, koop een nieuwe zou ik zeggen. Hou hem wat vaker binnen, en train hem om niet te ver de deur uit te gaan. Als je vindt dat dat nou eenmaal de aard is van het beestje, realiseer je dan wel dat je in een urbaan gebied woont en niet in het bos. Andere mensen kunnen dus last hebben van die poes, en kunnen hun maatregelen nemen. Zij zien die poes misschien gewoon als ongedierte dat hun tuin viesmaakt, en hebben geen zin om afrasteringen, hekken of koffiedik neer te gooien omdat een ander zijn poes niet binnen kan houden.
quote:Dus is het héél normaal dat je een huisdier dan vermoordt. Net zo normaal dat je in een topic waar iemand zijn verdriet wilt delen moet verpesten met vuile sadistische opmerkingen. Flikker toch een end op man.
Op vrijdag 28 maart 2003 00:15 schreef K3 het volgende:
OMG er wordt hier gemodereerd alsof iemand handleidingen post hoe je een baby moet vermoordenget a life inkie.
Ik vind het jammer voor degene die zijn poes is verloren, koop een nieuwe zou ik zeggen. Hou hem wat vaker binnen, en train hem om niet te ver de deur uit te gaan. Als je vindt dat dat nou eenmaal de aard is van het beestje, realiseer je dan wel dat je in een urbaan gebied woont en niet in het bos. Andere mensen kunnen dus last hebben van die poes, en kunnen hun maatregelen nemen. Zij zien die poes misschien gewoon als ongedierte dat hun tuin viesmaakt, en hebben geen zin om afrasteringen, hekken of koffiedik neer te gooien omdat een ander zijn poes niet binnen kan houden.
Ga hier maar zeiken: Verantwoordelijkheid voor gedrag huisdier
Mijn medeleven heb je... heel erg zelfs.... mijn grote vriend en tevens huis dictator ligt hier op de bank te slapen en ik zou intens verdrietig zijn als hij er niet meer zou zijn
Heel erg veel sterkte toegewenst.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |