quote:Amen!!!
Op maandag 14 april 2003 21:30 schreef cosmick het volgende:Ik vind het een schande dat Eminem uberhaupt zo populair is. Overhypte shit.
De Beastie Boys zijn een feit. Ik heb jaren getwijfeld of ze nu 'rechtstreeks' onder de noemer hiphop vielen, maar eigenlijk is het onzin om ze in een hokje te willen plaatsen. Daarvoor zijn ze te complex.. ze zijn de Beastie Boys. Zij lopen zelf te diggen naar beats en samples... zij experimenteren erop los... de beats zijn tijdloos, grandioos... en mabye zijn ze niet de beste rappers, maar alles wat ze doen is puur. En ze doen 't zelf.
Ik heb net maar ff 'hold it now' (License To Ill '86) opgezet... maar goddamn.. gewoon fokking kippenvel. Nog steeds.
They rock. Beastie Boys in full effect!
quote:Tja, persoonlijk. Voor mij: goede beats (niet weer beats die ik al honderd keer gehoord heb, al kunnen veel gesampelde en beats wel dope zijn, mits ze eh... dope gebruikt zijn), een wrede groove, niet zelf ingespeeld, maar gewoon, lekker gesampeld (het liefst met een kraak), kan basslijntje, gitaarloopje, stemmetje, trompetje alles zijn...
Op dinsdag 15 april 2003 10:08 schreef Fiazco het volgende:
Mm..... zoiezo..... Wanneer ga je eiglijk iets hiphop noemen?
(wat zijn de ingrediënten voor een goeie hiphopnummer?)
Eh... maar je moet het horen...
quote:Ik zeg helemaal niet dat Eminem afhankelijk is geweest van de successen van de Beastie Boys en dat van dat blank zijn is gewoon een voorbeeld, dat zei ik eerst ook al om mijn mening te onderbouwen. Eminem heeft aan zijn eigen weg gebouwd en is bij toeval door Dr. Dre ontdekt, die toen nog geeneens wist dat ie blank is. Dus vraag ik me af wat er afgezaagd aan is, of wil jij ontkennen dat de Beastie Boys geen deuren hebben geopend voor anderen in een overwegend zwarte muziekcultuur, dat is wat ik wilde zeggen en de reden waarom ik met voorbeelden kom, doe ik gewoon automatisch. Dat komt, omdat ik ook weleens op de frontpage zit en daar gaan mensen vaak zitten zeiken als je iets niet onderbouwd of ze beginnen om bronnen te vragen. Daarbij zijn er genoeg mensen die denken dat Eminem de eerste blanke rapper is en dat is gewoon jammer, warom denk je onder andere dat hij zo populair is. Ik wilde het gewoon even melden en niet een of andere discussie uitlokken over het wel en wee en waarom Eminem of Beastie Boys. Het ging gewoon om wat hiphop historie, je weet toch.
Ik begrijp dat je voor de Beastie Boys opkomt, maar dat gedoe over blank en zo vind ik WEL onzin. Je wil toch niet zeggen dat Eminem afhankelijk is geweest van de successen van de Beastie Boys. Beetje afgezaagd. Er zijn genoeg blanke rapper, die het niet gehaald hebben..evenals donkeren
Peace.
quote:Dat hou je altijd met zo'n toernooi. Dit toernooi is onstaan na aanleiding van dit topic. Iedereen mocht z'n nominaties geven en vandaar dat er wel eens wat dubbel lijkende dingen in zitten. En net als tussen Schumacher en Van Hooijdonk zijn er grote verschillen, maar er is ook 1 grote overeenkomst: KLASSE
Op dinsdag 15 april 2003 00:14 schreef Vince_81 het volgende:
eigenlijk kun je dj shadow niet met bv outkast vergelijkenof black eyed peas met dj honda
of cypress hill meet gza
beetje hetzelfde als schumacher met van hooijdonk vergelijken...slaat dus nergens op
quote:Idd, net als een potje champions leage (of hoe je dat dan ook wel niet schrijven mag),
Op woensdag 16 april 2003 02:33 schreef son het volgende:
dat was effe een waanzinnige klus!
maar wel leuk om te doen, al die lui downen die je anders overslaat.
op zich lijkt het me voor zo'n toernooi handiger wat langer in pools te werken, en ze pas op het laatst echt tegenover elkaar te zetten.
Maar op terug te komen op het Tournament.
Ik ben bang dat mijn favoriet gaat sneuvelen tegen buitenlandse hiphop, maar ze zijn zeker ver gekomen moet ik zeggen, ik had zelf niet gedacht dat er toch nog zo veel mensen de kracht, en het voortbestaan van de OP kennen, en dus respecteren. In Nederland vind ik dat zij dus wel degelijk de stichters zijn in het kleine lands hiero, daarom vind ik het jammer dat "onze" hiphop hier veel kleiner is, tegen de inmensgrote van het buitenland. Nou maar hopen dat ze toch nog een stapje verder komen
ode aan de OP!
quote:Iedereen is op zijn eigen manier met hiphop bezig. Wat de 1 maakt kan de ander b.v inspirerend vinden, waarom noemt iedereen nou gelijk namen?
Op dinsdag 15 april 2003 12:59 schreef Mr.Tear het volgende:
Oke Tjam, dan gaan we hier verder.
[..]Ik zeg helemaal ....
... je weet toch.Peace.
quote:Idd, maar het gaat altijd om een eigen mening, het is dat de mensen hiero (ode aan Tony) mij hebben laten kennis maken met de Hiphop zoals die mensen dat ervaren, dus zonder deze mensen was mijn kijk op de hiphop ook anders, en hadden de bands die het echt verdienen het bij mij niet gedaan.
Op maandag 14 april 2003 23:35 schreef dunniecash het volgende:
Ik vind het pas een schande dat sommige mensen COOLIO stemmen in plaats van GANG STARR. Die mensen hebben wérkelijk geen kaas gegeten van de hip-hop zeg.. téring.
Weet iemand trouwens wanneer het nieuwe album van Gangstarr uitkomt? Ik had ergens gelezen dat ie in april uitkwam maar volgens mij is ie nog niet uit.
quote:*edit* slecht gelezen en moest mijn reply dus wel aanpassen...
Op donderdag 17 april 2003 12:36 schreef jimjim1983 het volgende:
haha Coolio beter dan Gangstarr!
Laat die mensen maar eens Coolio - I like girls met bijv. Gangstarr - Work vergelijken. Iedereen hier moet voor de lol gewoon I like Girls downloaden, dat nummer is gewoon abnormaal slecht.Weet iemand trouwens wanneer het nieuwe album van Gangstarr uitkomt? Ik had ergens gelezen dat ie in april uitkwam maar volgens mij is ie nog niet uit.
True that. Luister maar naar alles wat de G-A-N-G heeft gemaakt vanaf hun fenomenale album 'Step in the Arena' en vergelijk dat maar met ieder willekeurig nummer van Coolio en trek dan je conclusie. Undaground anthems zoals Take a rest, DWYCK, Full clip, You know my steez etc etc. Daar kan Coolio nog wel meerdere puntjes aan zuigen.
Het is hoe dan ook een feit dat GangStarr een vet stempel op de hiphop zoals wij deze kennen heeft gezet, een veel vetter stempel dan Coolio that is. Om de relevantie van Coolio met die van GangStarr te vergelijken, is hetzelfde als het vergelijken van een Lada uit 1984 met een fonkelnieuwe BMW X5.
Respect the architects!!!!
Latersssss!
AA
quote:Is verlaat tot 24-06-2003 volgensdeze link
Op donderdag 17 april 2003 12:36 schreef jimjim1983 het volgende:
Weet iemand trouwens wanneer het nieuwe album van Gangstarr uitkomt? Ik had ergens gelezen dat ie in april uitkwam maar volgens mij is ie nog niet uit.
op http://www.gangstarronline.com/ kun je alvast wat preview stukjes horen.
quote:Er is helemaal niks mis met de Beach Boys hoor, die hoor ik idd liever dan Eminem
Op donderdag 17 april 2003 18:07 schreef Tjam het volgende:
Eminem of Beastie Boys.....Eminem. Ik kies nog eerder Beach Boys dan Beastie Boys....
quote:ik snap nog steeds niet dat je iemand met jezelf gaat vergelijken om dat je hem te slecht vind..... , kan je beter een geniale tekst proberen te maken
Op donderdag 17 april 2003 19:09 schreef Steve-O het volgende:
Iemand al de nieuwe Murder Inc. diss gehoord
Eminem / 50 Cent / Busta Rhymes -Hail mary
Op de beat van hail mary dus
Vooral irv gotti moet er aan geloven deze track
quote:Ja rule fan
Op donderdag 17 april 2003 19:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
ik snap nog steeds niet dat je iemand met jezelf gaat vergelijken om dat je hem te slecht vind..... , kan je beter een geniale tekst proberen te maken
quote:ik hebbut over disses in het algemeen en nog maal de vraag "Wat is het nut als MC om iemand te dissen (en daardoor indirect met jou te vergelijken) als je hem zwaar bagger vind
Op donderdag 17 april 2003 19:19 schreef Steve-O het volgende:[..]
Ja rule fan
enneh ik ben geen Ja Rule fan ik vergelijk um juist met 50cent , eminem , jay-z etc , misschien dat hij nog slechtere rhymes dropt , maar ik vind hun materiaal over het algemeen neerkomen op zwaar goedkoop geproduceerde zooi , of er zit gewoon een gigantisch goede feat in (van een andere MC)
quote:Zonder disses geen battles zonder battles geen Hiphop
Op donderdag 17 april 2003 19:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
ik hebbut over disses in het algemeen en nog maal de vraag "Wat is het nut als MC om iemand te dissen (en daardoor indirect met jou te vergelijken) als je hem zwaar bagger vind
"
enneh ik ben geen Ja Rule fan ik vergelijk um juist met 50cent , eminem , jay-z etc
, misschien dat hij nog slechtere rhymes dropt , maar ik vind hun materiaal over het algemeen neerkomen op zwaar goedkoop geproduceerde zooi , of er zit gewoon een gigantisch goede feat in
quote:ooit een battle tussen Eminem & Jarule gezien , kan Moby , Britney of Cristina Battelen ? (oefenen ze uberhaupt wel 'hiphop' uit
Op donderdag 17 april 2003 19:27 schreef Steve-O het volgende:[..]
Zonder disses geen battles zonder battles geen Hiphop
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 17-04-2003 19:37]
quote:Battles zijn vaak in een vriendelijke en sportieve sfeer. Wel eens een open mic contest gezien? Daar wint degene die het origineelst kan rhymen en niet degene die z'n concurenten het hardst disst...
Op donderdag 17 april 2003 19:27 schreef Steve-O het volgende:Zonder disses geen battles zonder battles geen Hiphop
quote:Wat een gezeik toch zeg... iedereen met zijn schandes. Ik heb dan op Coolio gestemd ipv Gang Starr en op Eminem ipv Beastie Boys, dat is een mening zoals jullie zelf ook zeggen. Dus was is de schande dan?
Op woensdag 16 april 2003 19:34 schreef Dr.Droxz het volgende:
-=Komt uit het Tournament topic=-
[..]
Het blijft echt een mening, en het idd jammer dat veel mensen de helft niet eens kennen en gaat stemmen op het gene wat ze kennen ....
Maar dat houd het wel weer spannend
En trouwens... ik vin DJ Shadow geen reet aan. Ben beniewd hoeveel verstand ik nu van hip-hop heb (dunniecash)...
quote:Gezeik?
Op donderdag 17 april 2003 23:24 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Wat een gezeik toch zeg... iedereen met zijn schandes. Ik heb dan op Coolio gestemd ipv Gang Starr en op Eminem ipv Beastie Boys, dat is een mening zoals jullie zelf ook zeggen. Dus was is de schande dan?
En bovendien ken ik alle gasten die nu nog meedoen en heb ik in het begin niet gestemd op duels waarbij ik er 1tje niet ken... dus tis niet zo dat ik op Coolio stem omdat ik Gang Starr niet ken... Maarja bij 1 op 1 moet er toch eentje sneuvelen........En trouwens... ik vin DJ Shadow geen reet aan. Ben beniewd hoeveel verstand ik nu van hip-hop heb (dunniecash)...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |