abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:33:26 #1
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9388949
Terwijl de hele wereld kijkt naar de oorlog in Irak, stelt niemand vraagtekens bij de competentie en juistheid van het Amerikaanse Opperbevel.

Iedereen met een beetje logistiek inzicht zal zich wel de vraag stellen:

Waarom met zo'n grote legermacht en zoveel materieel 1000 km de hete woestijn in om een regime omver te gooien ?
Complete nonsens dus, 2000 tanks en 200.000 soldaten die straks in het woestijnzand zijn vastgelopen en doorbakken in de zon.
Het lijkt wel een opzettelijke strategische militaire blunder.

Zie voor een militaire toelichting/kan men in het topic terecht van Speedcore: Achtung Panzer.

Schreef Clausewitz 200 jaar geleden al niet, dat men politiek niet aan militairen moest overlaten ? Andersom geldt dit dus ook.

De regering Bush begint met opzet een oorlog die ze blijkbaar NIET willen winnen.

[Dit bericht is gewijzigd door M.ALTA op 26-03-2003 15:53]

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:34:36 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9388974
euh?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 15:35:02 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9388992
you've lost me completely

misschien handig als je een link naar dat achtung panzer topic meeplaatst want ik kan hier nix van maken.

waarom zouden de amerikanen de oorlog in godsnaam willen verliezen???

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9389023
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:35 schreef sp3c het volgende:
waarom zouden de amerikanen de oorlog in godsnaam willen verliezen???
Dat is onderdeel van het wereldwijde zionistische complot, snap dat dan!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 15:37:13 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9389062
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:33 schreef M.ALTA het volgende:

Waarom met zo'n grote legermacht en zoveel materieel 1000 km de hete woestijn in om een regime omver te gooien ?

omdat je met 2 man en een camper met airconditioning op zonne energie nog geeneens een deuk slaat in de pakjes boter van de Iraakse republikeinse garde
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:37:20 #6
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9389067
quote:
Hoe moeten ze het dan doen? (zonder te nuken?)
quote:
De regering Bush begint met opzet een oorlog die ze blijkbaar NIET willen winnen.
Waarom is het dan gelijk opzettelijk? Misschien komt het door het IQ van Bush.

Misschien slaat dit topic ook nergens op.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:37:27 #7
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_9389075
Deze begrijp ik ook niet helemaal
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:38:20 #8
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_9389098
Dat het een opzettelijke Blitzkrieg is, daar kan ik wel in mee gaan. Ik neem niet aan dat ze er bij toeval terecht zijn gekomen.

Maar waar het blunder gedeelte begint haal ik niet zo uit je stukje.
Voorlopig lijkt alles nog steeds goed (of fout, afhankelijk van je positie) te gaan.

[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:39:07 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9389128
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:35 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Slim...
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat je met 2 man en een camper met airconditioning op zonne energie nog geeneens een deuk slaat in de pakjes boter van de Iraakse republikeinse garde

Een undercover actie zou goed zijn geweest
pi_9389138
Enige reden dat die oorlog niet zo goed gaat (wat reuze meevalt) is dat ze met een hand achter hun rug gebonden vechten om zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 15:39:57 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9389159
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:35 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

aaaaaah de joodse elite in Amerika wil dat Amerika failliet gaat zodat ze het Groot Israel kunnen noemen ... dat doen ze wel slim dan ik was dr iig niet opgekomen^_O_
pi_9389161
uhm ja duidelijk
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:42:09 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9389226
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:35 schreef sp3c het volgende:
misschien handig als je een link naar dat achtung panzer topic meeplaatst want ik kan hier nix van maken.
achtung panzer

Wat we eruit moeten halen is mij volstrekt onduidelijk.

woensdag 26 maart 2003 @ 15:43:33 #14
10752 clarify
pi_9389278
Misschien kan de topic-starter ons verlichten met wat additionele info.

[Dit bericht is gewijzigd door clarify op 26-03-2003 15:44]

woensdag 26 maart 2003 @ 15:43:53 #15
10752 clarify
pi_9389294
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:43 schreef clarify het volgende:
Misschien kan de topic-starter ons verlichten met wat additionele info.
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:44:07 #16
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9389301
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:39 schreef Strolie75 het volgende:
Enige reden dat die oorlog niet zo goed gaat (wat reuze meevalt) is dat ze met een hand achter hun rug gebonden vechten om zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken.
Antwoorden
1) Ja, voorlopig...... maar wat als het slachtoffer-tempo strakjes langzaam wordt opgevoerd ?

2) NIET willen winnen is iets anders dan willen VERLIEZEN.

3) Permanente aanwezigheid van de Amerikaanse Legergroep en continue excuses voor het gevaar van Saddams guerilla's zal Bush c.s. heel goed uitkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door M.ALTA op 26-03-2003 15:44]

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:44:08 #17
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_9389302
quote:
Terwijl de hele wereld kijkt naar de oorlog in Irak, stelt niemand vraagtekens bij de competentie en juistheid van het Amerikaanse Opperbevel.

Iedereen met een beetje logistiek inzicht zal zich wel de vraag stellen:

Complete nonsens dus, 2000 tanks en 200.000 soldaten die straks in het woestijnzand zijn vastgelopen en doorbakken in de zon.
Het lijkt wel een opzettelijke strategische militaire blunder.

Zie voor een militaire toelichting kan men in het topic terecht van Speedcore: Achtung Panzer.

Schreef Clausewitz 200 jaar gelden al niet, dat men politiek niet aan militairen moest overlaten ? Andersom geldt dit dus ook.

nou en doe je met red alert toch ook altijd?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_9389415
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:44 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

nou en doe je met red alert toch ook altijd?

Juist... het is immers leuk om een veldslag zo lang mogelijk te rekken terwijl je nog speelt met wat de vijand wel en niet mag bouwen... Maar na een tijdje neem je de beslissing dat je naar het volgende level wilt... en bij de amerikanen heeft dit gewoon 12 jaar geduurd...
  Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 15:48:59 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9389461
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:44 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Antwoorden
1) Ja, voorlopig...... maar wat als het slachtoffer-tempo strakjes langzaam wordt opgevoerd ?

3) Permanente aanwezigheid van de Amerikaanse Legergroep en continue excuses voor het gevaar van Saddams guerilla's zal Bush c.s. heel goed uitkomen.

1. Kom strakjes dan maar terug met je onzin
2. Gelijkspel bestaat niet in oorlog
3. Dan word Bush afgezet en gelynched door de amerikaanse burgers
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:49:38 #20
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9389483
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:44 schreef M.ALTA het volgende:
Dan wordt Bush straks afgezet.
quote:
NIET winnen is gezichtsVERLIES.
quote:
Nou, die miljarden die ze dan weer extra in die operatie moeten stoppen kunnen inderdaad nog wel van de begroting af .
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:51:03 #21
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_9389523
quote:
Zie voor een militaire toelichting kan men in het topic terecht van Speedcore: Achtung Panzer.
nou ik heb de hele topic geleze en ken der niks in vinde wat hiero op slaat maar goed dat is mijn mening
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:51:23 #22
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9389529
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

1. Kom strakjes dan maar terug met je onzin
2. Gelijkspel bestaat niet in oorlog
3. Dan word Bush afgezet en gelynched door de amerikaanse burgers

1. De gehele oorlog in Irak is onzin, dat kan ik inderdaad niet ontkennen.
2. Impasses en guerilla's wel
3. Waarom denk je dat men haast maakt met de Homeland Security ?
  Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 15:56:21 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9389677
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:51 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

1. De gehele oorlog in Irak is onzin, dat kan ik inderdaad niet ontkennen.
2. Impasses en guerilla's wel
3. Waarom denk je dat men haast maakt met de Homeland Security ?

1. Als je met je ogen open leest dan zie je dat ik dat nergens heb gezegd.
Jij claimt dat de oorlog bij voorbaat al verloren is terwijl dat absoluut niet het geval is. Dus kom maar terug zodra de oorlog daadwerkelijk slecht loopt want vooralsnog gaat het gewoon volgens plan.
2. kost ook nix
3. laagvliegende boeings & US skyline don't mix
pi_9389729
Ik heb me ook verbaasd over de strategie van de Amerikanen. Ze hebben er alles op ingesteld dat Irakezen zichzelf massaal gingen overgeven, wat nu blijkt amper te gebeuren. Zelfs steden 700meter van de Koeweitse grens zijn nog niet volledig onder controle. Het lijkt er op dat ze nu alle steden links laten liggen en alleen in Bagdad gaan vechten, maar of de Irakezen zich dan wel overgeven? Je hoord namelijk zelfs van Irakezen in het buitenland, dat Irakezen erg graag van Saddam afwillen maar tegelijkertijd deze Coalitie niet vertrouwen.

Mijn idee toen ik hoorde van opstanden in Basra was dan ook gelijk dat ze af gingen stappen van het idee dat steden zich gingen overgeven, en massaal de steden in gingen trekken. Door nu nieuws te verspreiden dat er grote rellen in die stad zijn kunnen ze later de duizende burgerslachtoffers mee verklaren. Maargoed dat is slechts aan paranoia gedachtengang van mij.

Ook erg vreemd hoe een pastoor die in Basra was op netwerk vertelde dat ie geen rellen zag, kon ook aan de andere kant van de stad zijn want die was enorm groot. Hij vertelde ook dat er diezelfde dag nog versterking vanuit Bagdad is gekomen, dat terwijl de Coalitie diep in Iraak al fronten heeft opgezet. Erg vreemde strategie dus om elke stad links te laten liggen en alles te concentreren op Bagdad, en zo grote gaten in de linies te laten liggen.

woensdag 26 maart 2003 @ 16:01:17 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9389808
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:58 schreef MelkKoe het volgende:
Ik heb me ook verbaasd over de strategie van de Amerikanen. Ze hebben er alles op ingesteld dat Irakezen zichzelf massaal gingen overgeven, wat nu blijkt amper te gebeuren. Zelfs steden 700meter van de Koeweitse grens zijn nog niet volledig onder controle. Het lijkt er op dat ze nu alle steden links laten liggen en alleen in Bagdad gaan vechten, maar of de Irakezen zich dan wel overgeven? Je hoord namelijk zelfs van Irakezen in het buitenland, dat Irakezen erg graag van Saddam afwillen maar tegelijkertijd deze Coalitie niet vertrouwen.

Mijn idee toen ik hoorde van opstanden in Basra was dan ook gelijk dat ze af gingen stappen van het idee dat steden zich gingen overgeven, en massaal de steden in gingen trekken. Door nu nieuws te verspreiden dat er grote rellen in die stad zijn kunnen ze later de duizende burgerslachtoffers mee verklaren. Maargoed dat is slechts aan paranoia gedachtengang van mij.

Ook erg vreemd hoe een pastoor die in Basra was op netwerk vertelde dat ie geen rellen zag, kon ook aan de andere kant van de stad zijn want die was enorm groot. Hij vertelde ook dat er diezelfde dag nog versterking vanuit Bagdad is gekomen, dat terwijl de Coalitie diep in Iraak al fronten heeft opgezet. Erg vreemde strategie dus om elke stad links te laten liggen en alles te concentreren op Bagdad, en zo grote gaten in de linies te laten liggen.

Het is juist een slimme strategie om de steden links te laten liggen (omsingelen is een beter woord) en door te trekken naar Bagdad. Vooral met de overmacht die de VS heeft is dit goed te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')