En dat terwijl je heel gemakkelijk veel zelf kunt. Met een paar lappies, naald en draad, kluwetjes wol etc etc kun je in een hand om draai de meest leeke dingen fabriceren; denk aan omslagdoeken, sokjes, broekjes, boxkleden, lampekapjes, dekbedovetrekjes, knuffels, lappepoppen, voedingskussen, etc etc.
Of je nu een naaitalent bent of nog geen draad door de naald kan steken, samen kom je vaak een heel eind. Al is het maar om bv ideeen uit te wisselen en onder begeleiding een klein iets te maken. Maar pas op het werkt verslavend
In de Z&K reeks bleek er al interesse te zijn naar zo'n (mid)dag, dus kom maar op.
Wie ?
Wanneer ?
Waar ?
Wat gaan we maken ?
Wat hebben we er voor nodig ?
Het lijkt me nuttig om voor de meeting een beetje te bekijken wat men eventueel wil maken, dan kunnen er materialen ingeslagen worden. (bijvoorbeeld voor die borstvoedingskussens of de zootjes). Ik zal vanmiddag even een paar modelletjes uit de nieuwste knippie scannen, misschien hebben anderen ook nog wat voorbeeldjes.
Wat de plaats betreft: ik gooi mijn spullen achterin de auto en rij wel ergens heen.
En bovendien zal die meeting wel té ver zijn voor mij. .
Ik stel graag mijn huiskamer beschikbaar maar ik weet niet of dat voor Knor te doen is en als het ergens anders is maakt me dat ook niet uit.
Ik heb een lichte voorkeur voor een weekendafspraak omdat Jeroen er dan is om a te rijden of b op Eva te passen.
Euhm... ik ben hier in huis niet de naaimachine-vrouw.... ik heb een naaimachine man, zal ik die dan maar sturen ? Kan hij mooi zootjes maken
Ik denk dat het het leukst is om dingetjes te verzinnen die in 1 (mid)dag te maken zijn. Of dingen die makkelijk af te maken zijn zonder hulp.
brainstorm:
* simpele jurkjes (uitgegaan van basispatroon - overgooierjte, a-lijn model)
* simpele broekjes (met bv elastiek in de taille en wat roezels voor de meisjes onderaan of met schortje)
* simpele truitjes/shirtjes
* zootjes (kost wat meer inspanning en nauwkeurigheid)
* boxkleed
* dekbedovertrekjes
* lakentjes
* pyamaatjes
* (evt safe-T-sleep als ik die van mij afkrijg voor die tijd en dus weet hoe het precies zit)
* voedingskussen
* lampekapje
* pmslagdoeken (lois weet welke ik bedoel, simpel maar reuze handig)
* verder ga ik even nadenken
ik heb geen scanner en werk voornamelijk met basispatronen die ik verder verfraai. Zal wat foto's zoeken van alicia in eigen gemaakte kleding waar ik mijn gemaakte patroontje van mee kan nemen. Heb wel de ottobre 4 2002 liggen. Met voornamelijk jassen en skipakken.
Maar ik blijf erbij dat met basispatronen vrijwel alles wel gerealiseerd kan worden.
edit: een aantal gevonden. Ik blijf doorzoeken
het oranje gebloemde broekje is hetzelfde patroon als de geblokte, alleen de roezels geven het een andere uitstraling
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 26-03-2003 16:58]
quote:Kijk, dat vind ik nou zo leuk! Mijn moeder naaide vroeger ook altijd de halve wereld voor ons aan kleding en ben dus ook vast van plan het te gaan leren tegen de tijd dat wij aan kindjes gaan beginnen.
Op woensdag 26 maart 2003 16:50 schreef Knorretje het volgende:
edit: een aantal gevonden. Ik blijf doorzoeken
het oranje gebloemde broekje is hetzelfde patroon als de geblokte, alleen de roezels geven het een andere uitstraling
quote:waarom niet voor die tijd leren ?? Voor je zelf kun je ook best veel leuke dingen maken hoor. En anders voor in huis, kussens, bankbekleding, gordijnen, vitrage, tafellakens, lampekappen, gestoffeerde bloemenvasen, dekbedovertrekken, hemels, klamboe's, lektuurrand voor aan het bed, ga zo maar door,
Op woensdag 26 maart 2003 17:02 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Kijk, dat vind ik nou zo leuk! Mijn moeder naaide vroeger ook altijd de halve wereld voor ons aan kleding en ben dus ook vast van plan het te gaan leren tegen de tijd dat wij aan kindjes gaan beginnen.
Ik heb voor Christan een wiegdekentje gebreid en er een grote C op gemaasd (wit met lila, in de kleuren van de wieg). Verder kom ik niet, ik kan breien en borduren maar naaien is aan mij niet echt besteed.
quote:* Nausicaa ziet zich dat écht niet maken hoor!
Op woensdag 26 maart 2003 16:50 schreef Knorretje het volgende:
Maar wel een leuk idee hoor!
* E.T. heeft nog een naaimachine staan die stof staat te happen..
en ja, ik kan er ook nog wel e.e.a. mee, maar heb er normaal geen tijd voor (of geen zin om er tijd voor te maken) maar zie zoooooooo veel leuke dingetjes die ik voor Anouk zou kunnen maken..
en nog een pyjama/trappelzakje dat vrij makkelijk is na te maken, volgens mijn zus zijn die dingen echt ontzettend handig.
quote:en zo moeilijk is het niet. Het lijkt meestal moeilijker dan het is. Een broek (met elastiek) is niet meer dan 4 naadjes dichtstikken, 2 zoompjes in de pijpjes en een tunneltje voor het elastiek. Durf met zekerheid te stellen dat iedereen dat kan. Zelfs een zak erop lukt nog, echt waar.
Op woensdag 26 maart 2003 22:10 schreef Nausicaa het volgende:[..]
* Nausicaa ziet zich dat écht niet maken hoor!
Knap hoor Knor!
quote:ik ben op zoek naar het haakpatroon voor zo'n poncho maar kan er tot nu toe niet aankomen.. enig idee waar je moeder hem vroeger uitgehaald heeft en hoe oud je ongeveer was zodat ik op zoek kan gaan naar die jaargang ?
Op woensdag 26 maart 2003 22:10 schreef Rewimo het volgende:
Mijn moeder heeft ooit een poncho voor me gehaakt. Knalroze met een donkerblauwe rand. Pijn aan je ogen, maar in de jaren '70 was dat helemaal inIk moet er nog ergens een foto van hebben
Alicia heeft een hele simpele poncho, bestaande uit alleen dubbele stokjes, maar was meer voor de herfst, dikke wol gebruikt. Wi er nu een met bloemetjes en meer motieven en dan zowel voor haar als voor m'n zussie.
quote:Maar met breien en borduren kom je ook een heel eind. En is net zo leuk en crea
Ik heb voor Christan een wiegdekentje gebreid en er een grote C op gemaasd (wit met lila, in de kleuren van de wieg). Verder kom ik niet, ik kan breien en borduren maar naaien is aan mij niet echt besteed.
quote:Lijkt me wel, het is niet een gedwongen doe leuk met naaimachine dag. Het is gewoon gezellig met z'n allen iets maken met wat hulp van elkaar
Op woensdag 26 maart 2003 22:47 schreef lady-wrb het volgende:
gaaaaf zo'n creadag.
goed idee!
t is inderdaad veel leuker om met meer te klussen dan alleen.
enne..... t kunnen toch ook speeltjes worden?
ik denk aan figuurzagen enzo (puzzeltjes en mobieltjes)
quote:oe wat een gaaf jurkje
Op woensdag 26 maart 2003 23:29 schreef phileine het volgende:
Ik heb een paar plaatjes gescand uit de Knippie, het zijn natuurlijk maar voorbeeldjes en het ziet er heel anders uit met andere stofjes. Een paar baby-dingetjes en iets voor wat oudere kinderen (daar heb ik natuurlijk niet zoveel patronen voor)
In welke maatjes hebbie die ??
Ik ga nog ff zoeken naar waar ik patronen van heb
quote:Ik zal 7 of 8 zijn geweest. Dus rond 1970, maar waar ze hem vandaan heeft? Ze zit nu in Spanje dus ik kan het ook niet even vragen
Op donderdag 27 maart 2003 08:32 schreef Knorretje het volgende:
ik ben op zoek naar het haakpatroon voor zo'n poncho maar kan er tot nu toe niet aankomen.. enig idee waar je moeder hem vroeger uitgehaald heeft en hoe oud je ongeveer was zodat ik op zoek kan gaan naar die jaargang ?
maar ik geef je weinig kans dat ze dat nog weet
achterkant: http://www.burdamode.com/images/products/7070301PatternPhoto1_Big.jpg (incl breibeschrijving)
Ik heb ook nog wel wat patroontjes voor nog grotere kinderen, maar voor ik hier alles neerpleur is het wel handig om te weten welke maat er gezocht word. Ik ga vanmiddag kijken of ik nog een sabientje op de kop kan tikken, die heeft patroontjes vanaf maat 80 en bestaat uit 80 modelletjes die zeer eenvoudig te maken zijn voor beginnende naaiers.
mt 92/98/104
verder nog een bambino breiboek en de diane motiefsteekspecial (breien en haken)
En vast nog wel meer, ga weer ffies verder zoeken en uitpluizen
quote:oe als je zou willen graag maak je mij en m'n zussie heel blij mee
Op donderdag 27 maart 2003 08:48 schreef moussy het volgende:
Mijn moeder heeft alle breiboeken en patronen van het jaar nul nog. Ik ga wel ff vragen, ik heb nml ook zo'n ding gehad in het oranje met bruin en geel
quote:ik heb gehaakte zien hangen bij de bristol hier... naar 1 euro afgeprijsd
Op donderdag 27 maart 2003 08:55 schreef Knorretje het volgende:[..]
oe als je zou willen graag maak je mij en m'n zussie heel blij mee
Voor een kind is het namelijk nog wel te doen zonder patroon, maar voor een volwassen iemand is het wel handig om iets van de juiste afmetingen te hebben.
Als mn moeder het niet heeft, ze is nu aan het zoeken, kan mn oma eventueel wel een patroon maken had ze het over, maar die bel ik nu nog maar niet, anders raakt ze in de war met dr schema
of stel ik nou een hele rare vraag?
Ik kan geen positiebroeken naar mn zin vinden van spijkerstof
quote:met of zonder inzet stuk ?? welke maat ?
Op donderdag 27 maart 2003 09:28 schreef moussy het volgende:
Zijn er ook nog dames die patronen hebben van positiekleding?of stel ik nou een hele rare vraag?
quote:jaa die is gaaf!
Op donderdag 27 maart 2003 08:53 schreef Knorretje het volgende:
[afbeelding]
quote:Ik heb net maar een patroon gekocht, ik moet het nu doen met 1 broek en das niks
Op donderdag 27 maart 2003 09:33 schreef Knorretje het volgende:[..]
met of zonder inzet stuk ?? welke maat ?
quote:Kan ik me voorstellen
Op donderdag 27 maart 2003 12:05 schreef moussy het volgende:[..]
Ik heb net maar een patroon gekocht, ik moet het nu doen met 1 broek en das niks
al heb ik het wel gedaan met 1 broek
quote:Heb je al bij H&M gekeken? Daar hadden ze een half jaar geleden hele leuke, die erg lekker zitten.
Op donderdag 27 maart 2003 09:28 schreef moussy het volgende:
Zijn er ook nog dames die patronen hebben van positiekleding?of stel ik nou een hele rare vraag?
Batikken is trouwens ook leuk om te doen.
Ik heb eigenlijk nergens leuke patronen kunnen vinden voor positiemode. Ik heb twee stretch-jurkjes (net een derde gescoord bij de tweedehands winkel) en een stretch-broekpak, en die heb ik allemaal een paar keer nagemaakt in andere stof. Daar kom ik mijn zwangerschap wel mee door denk ik. De patronen zijn dus beschikbaar in maat 38, maar vast ook niet moeilijk om te vergroten.
Nog wat uit de knippie:
(jurkje is hetzelfde als dat gestreepte jurkje dat ik eerder heb geplaatst. Vestje ben ik nu aan het proberen, maar dat valt nog niet mee. Heb nog nooit ajour-gedingest)
vond ik zelf wel handig voor de tweedehands kinderwagen.
Wij hebben hier wel een redelijk grote H&M .... maar die verkoopt geen positiekleding Maar maandag moet ik toch voor een echo naar Amsterdam, dus ik denk dat ik daar maar ff ga kijken bij H&M.
Ik heb nog niks gehoord over de poncho, maar mn moeder moet 2 verhuisdozen met patronen doorspitten
Oh ja, ergens moet ik ook nog een patroon hebben van leren klompensokjes....... maar dan moet ik ook ff héél ver spitten tussen al het babyspul (als het niet bij mn moeder ligt)
quote:bizzkids is gaaf
Op donderdag 27 maart 2003 17:17 schreef moussy het volgende:
Ik heb een boekje gezien vanmorgen van bizzkids daar staan ook leuke positie dingen in en kinderkleding.
quote:laat d'r lekker rustig an doen.
Op donderdag 27 maart 2003 17:17 schreef moussy het volgende:
Ik heb nog niks gehoord over de poncho, maar mn moeder moet 2 verhuisdozen met patronen doorspitten![]()
quote:dat is heeeeeeeeeeeeeeeel ouderwets
Oh ja, ergens moet ik ook nog een patroon hebben van leren klompensokjes....... maar dan moet ik ook ff héél ver spitten tussen al het babyspul (als het niet bij mn moeder ligt)
quote:Dat doet ze dus niet, het is er nú weer voor zei ze
Op donderdag 27 maart 2003 17:51 schreef Knorretje het volgende:laat d'r lekker rustig an doen.
quote:Oke, zeg het maar , welke maat was het? In een dorp verderop verkopen ze die dingen. In het wit, donkerblauw en zwart. nu ff duimen dat ze ze nog hebben Omdat ik gek ben op knal-kleuren hebben we een patroon weten te bemachtigen om ze zelf te gaan maken. Ik kocht gewoon een leren rok bij de kringloop, schuurde met een schuurspons de verflaag op en kocht een busje leerverf om ze naar mijn smaak te maken
dat is heeeeeeeeeeeeeeeel ouderwetsgaaf joh. Hweb heel wat klompenmakers gehad inmiddels op zoek naar die krengen. En omdat ik er niet aan kon komen maar van het idee afgestapt en begonnen met het proberen te maken van zootjes voor in klompjes
quote:het ging om maatje 39/40 en als strakkies alicia groter is/beter loopt voor haar een paar
Op donderdag 27 maart 2003 18:50 schreef moussy het volgende:
Oke, zeg het maar , welke maat was het? In een dorp verderop verkopen ze die dingen. In het wit, donkerblauw en zwart. nu ff duimen dat ze ze nog hebben
In welk dorp is dat ? is dat leuk voor een dagje uit met het gezin ?? (danny heeft vanaf 5 april vakantie en op een paar dagen duitsland na nog niets gepland )
quote:Die hebben ze ook
Op donderdag 27 maart 2003 19:01 schreef Knorretje het volgende:[..]
het ging om maatje 39/40 en als strakkies alicia groter is/beter loopt voor haar een paar
quote:Dat is in Callantsoog, buiten het strand en de winkels die ook op zondag open zijn is er volgens mij niks
In welk dorp is dat ? is dat leuk voor een dagje uit met het gezin ?? (danny heeft vanaf 5 april vakantie en op een paar dagen duitsland na nog niets gepland)
quote:het is een idee
Op donderdag 27 maart 2003 19:09 schreef moussy het volgende:[..]
Die hebben ze ook
alleen volgens mij niet in het wit. René heeft trouwens op klompen leren lopen, die wilde geen schoenen aan, maar stapte met klompen zo de wijde wereld in
quote:hopen op mooi weer dus en dan ffies winkelen en uitwaaien op het strand
Dat is in Callantsoog, buiten het strand en de winkels die ook op zondag open zijn is er volgens mij niks
quote:alleen als je daar zin in hebt hoor... wil niemand aan het werk jagen (maar ondertussen zit je moeder verhuisdozen met patronen na te zoeken)
Op donderdag 27 maart 2003 19:15 schreef moussy het volgende:
Zal ik morgen ff voor je bellen-kijken of ze ze nog hebben?
Mijn moeder heetf trouwens ook patronen gevonden van positiekleren (die had ik ook zolder op gestuurd ) het zij van tuniekjes, shirts, rokken en broek in verschillende maten. (broek is zonder apart inzetstuk) mocht deze creameet niet plaatsvinden voor alicia d'r verjaardag dan neemt ze ze dan ee en anders stuurt ze ze op mochten ze eerder nodig zijn.
Nog meer mensen op zoek naar iets specifieks ? ze heeft veel knipmode/marions liggen, een aantal knippie baby's en knipidee.
en een heus poppekleertjes boek met kleertjes in de maat 42/44/46/50 voor de kleintjes onder ons of de grote popenmama's die de pop in het nieuw willen steken.
het zijn best simpele leuke modelletjes. Alicia heeft het een hele tijd gedragen.
quote:het hoge noorden is alleen zo verdomd ver weg om ffies klopsokjes te halen.
Op donderdag 27 maart 2003 19:20 schreef ayla1 het volgende:
Hier in het hoge noorden zijn nog volop klompsokjes te koop, in verschillende kleurtjes.
*gaat nu eerst iemand op de kop geven die zou kijken in groningen naar klompsokjes en ze daar ook niet kon verkrijgen*
* en waar spreken we nu af ?
* en voor wie precies weet wat die wil gaan maken red diegene het om het materiaal rond te krijgen voor bv die datum (en weet je al wat je nodig hebt aan materiaal)
het maakt me niet uit waar het gehouden wordt wel zal het prettig zijn dat er een speeltuintje of kinderboedrij in de buurt is zodat ik daar danny en alicia heen kan sturen (met misschien wel meer papa 's ??)
quote:Jaja, dat kennen we
Op vrijdag 28 maart 2003 20:49 schreef jessie het volgende:
Bij ons is een kinderboerderij in de buurt en Gerard kan de weg wel wijzen![]()
![]()
![]()
Ow en verhuisdoos 1 is doorgespit, daar zat alleen een kinderponcho in van stof. Ze zoekt verder voor de volwassene
Welke maat zocht je ook alweer, en heb je nog voorkeur voor kleur?
quote:maatje 39/40 en kleur zo donker mogelijk (wit is zo besmettelijk) Alvast bedankt.
Op maandag 31 maart 2003 19:17 schreef ayla1 het volgende:
Knorretje ik wil morgen best even voor je kijken naar klompsokjes, kan ik ze toch altijd even naar je opsturen.Welke maat zocht je ook alweer, en heb je nog voorkeur voor kleur?
Voor de zwangeren
inmiddels de volgende patronen bemachtigd.
* blousejas a-lijn model met split en mini bindstrikje/ceintuur
* rok (met apart inzetstuk voor de buik)
* recht toe recht aan jurk
* recht model broek met bindstrik voor om de buik als steun. strik/band sluit aan de zijkant
* recht model broek zonder zakken. striklintjes in de zijnaad om de taille te bepalen
* zomerpak, bestaande uit broek en blouse (zonder mouw met klein kraagje)
* soort van t-shirt/truitje a-lijn model met ronde onderkant.
Verder ben ik erachter gekomen dat diana zelfmaak mode in de lente/zomer van 2001 een patronenboek heeft uitgegeven voor de zwangere vrouw (heb hem helaas nog niet bemachtigd, maar zoek door)
Ook de burda heeft ooit zo'n special uitgegeven, jaartal nog niet achterhaald.
Ik zoek nog ffies verder. Bovenstaande patronen liggen hier al in huis. Allen in de maat 36 t/m 42/44
quote:JAAAA!!!!
Op dinsdag 1 april 2003 11:16 schreef ayla1 het volgende:
Nog even voor de zekerheid, je bedoeld toch onderstaande?
Als er nog meer liefhebbers zijn meldt het hier dan even.
Jullie horen vanavond van me.
18 Mei bij mij thuis. Komt dat iedereen goed uit en is dat te doen?
Ik heb een lekkere grote eettafel waaraan we kunnen werken.
Mijn mannetje is dan vrij en kan met eventuele andere mannen en ukkies naar de kinderboerderij. En als er geen andere mannen zijn gaat hij zijn gang wel
Er moet dan wel naamachine meegenomen worden want die heb ik dus niet.
Misschien kunnen we dan in de ochtend afspreken dan zorg ik voor broodjes tussen de middag.
Heb een paar donkerblauwe meegenomen in maatje 17.
Ze hadden ze alleen in de normale kindermaten, dus ik heb de kleinste maar meegenomen, maar ik kan ze altijd ruilen hoor.
Alle maten zijn te krijgen in de kleuren rood, wit of donkerblauw.
Nu jouw adres nog.
Onze oudste had ze 24 jaar geleden ook al aan, ik heb zelfs het eerste paar nog op zolder liggen.
Heel Vroeger droegen ze die slofjes in de klompjes.
quote:geweldig !!!!
Op dinsdag 1 april 2003 18:08 schreef ayla1 het volgende:
Knorretje ik heb ze.Heb een paar donkerblauwe meegenomen in maatje 17.
Ze hadden ze alleen in de normale kindermaten, dus ik heb de kleinste maar meegenomen, maar ik kan ze altijd ruilen hoor.Alle maten zijn te krijgen in de kleuren rood, wit of donkerblauw.
Nu jouw adres nog.
In je profiel staat je mailadres niet, misschien wil je mij mailen met de kosten dan stuur ik je mijn adresgegevens en maak ik het geld over.
Echt toppie.
quote:klinkt prima
Op dinsdag 1 april 2003 12:53 schreef jessie het volgende:
Nog even over de dag en plaats.18 Mei bij mij thuis. Komt dat iedereen goed uit en is dat te doen?
Ik heb een lekkere grote eettafel waaraan we kunnen werken.
Mijn mannetje is dan vrij en kan met eventuele andere mannen en ukkies naar de kinderboerderij. En als er geen andere mannen zijn gaat hij zijn gang wel
Er moet dan wel naamachine meegenomen worden want die heb ik dus niet.
Misschien kunnen we dan in de ochtend afspreken dan zorg ik voor broodjes tussen de middag.
quote:oeps, zag nu je mailtje pas. Heb inmiddels hem beantwoord
Op dinsdag 1 april 2003 19:22 schreef Knorretje het volgende:[..]
geweldig !!!!
![]()
In je profiel staat je mailadres niet, misschien wil je mij mailen met de kosten dan stuur ik je mijn adresgegevens en maak ik het geld over.
Echt toppie.
speciaal voor Ayla (de voering moet nog even goed van dat geel/oranje vestje, maar ik wou het je niet langer onthouden):
en helemaal op eigen kracht (maar dankzij je eerdere hulp):
ze zijn nogal groot, dus je kunt het beste met rechts klikken en dan "save target as". De afwerking heb ik overigens anders gedaan dan in het patroon, omdat ik niets snapte van die kreeftensteek en omdat ik het handiger vond om te voeren, omdat het dan echt een jasje wordt. Have fun! Als je iets niet snapt, gewoon aan Ayla vragen .
quote:lois als het niet lukt regel we gewoon een tweede meet op een datum die jou wel uitkomt
Op donderdag 3 april 2003 09:04 schreef Lois het volgende:
Als 18 mei lukt hier dan zou ik graag ook komen als Jessie dat goed vind.
Ik wil heel graag dat voedingskussen maken.
In de winkels zie ik eigenlijk alleen maar Knippie-Baby en Burda/Diana staan..
nu zag ik jullie 't hebben over BizzKids e.d. Waar haal ik die?
Lois kom jij ook nog?
Knorretje? Ik kan me voorstellen als jou hoofd er niet naar staat!!!!!!!! En als je wel wil ben je natuurlijk welkom he!!!!
Anders zijn we saampies Phileine. Maar is ook gezellig toch
quote:Ik heb hem bij een stoffenwinkel gezien.
Op dinsdag 6 mei 2003 12:15 schreef E.T. het volgende:
Even snel vraagje tussendoor..In de winkels zie ik eigenlijk alleen maar Knippie-Baby en Burda/Diana staan..
Ik heb een nieuwe naaimachine nu nog een rechte naad leren naaien
quote:BIZZKIDS, ROOS. ABRACADABRA, EVA, NINA EN KOKO ETC zijn allemaal verkrijgbaar bij de betere stoffenzaak en anders op de markt
Op dinsdag 6 mei 2003 12:15 schreef E.T. het volgende:
Even snel vraagje tussendoor..In de winkels zie ik eigenlijk alleen maar Knippie-Baby en Burda/Diana staan..
quote:Tnx.
Op woensdag 7 mei 2003 22:19 schreef Knorretje het volgende:[..]
BIZZKIDS, ROOS. ABRACADABRA, EVA, NINA EN KOKO ETC zijn allemaal verkrijgbaar bij de betere stoffenzaak en anders op de markt
quote:Ik vrees dat je het moeilijk gaat krijgen om nog een bizzkids te krijgen, die vliegen snel over de toonbank en zijn er vrij beperkt op de markt. Stenzo, roos etc gaat je wel lukken. ROOS zijn losse patronen en hangen meestal in de kraam ook genaaid als voorbeeld. Je kunt bij dezelfde kraam meestal ook de duurdere kwaliteitstoffen kopen die er gebruikt worden in de bizzkids, ROOS etc. ROOS, Bizzkids, stenzo etc zijn er trouwens nie (of niet veel) in de hele kleine maatjes. Weet niet wat voor maat je zoekt of wat voor soort patroon je zoekt. Wie weet heb ik hier iets liggen.
Op woensdag 7 mei 2003 22:23 schreef E.T. het volgende:[..]
Tnx.
Ga morgen even snel naar de markt hier.. zal daar ff rondvragen..
Moet alleen nog een keer op zoek naar een knappe stoffenzaak hier in de buurt (Capelle, Rotterdam)
quote:hoe lang is de wieg, de breedte en de hoogte dan kunnen we een berekening maken
Op dinsdag 13 mei 2003 13:40 schreef jessie het volgende:
Zo ik heb net mooie stof gekocht voor de wieg. Roze en en groen, klinkt misschien minder mooi als dat het is. Het is linnen. En daarbij een soort doorzichtige stogf om erop te wetten om een rand en een strik ofzo te maken. De bedoeling is dat de kap roze word en de binnenkant van de wieg groen. ik heb anderhalve meter groen en 2 meter roze, hopelijk is dit genoeg, de stof is 1.50 breed. Het lijkt me nu weer weinig als ik de wieg zo zie. Maar anders moet de kap maar groen en de binnenkant roze. Hopelijk kunnen jullie me helpen zondag, want ik ben zo weg van de stof maar ik heb zulke linkerhanden haha. De commode ga ik in dezelfde kleuren verven dus dat word wel wat. Heb ook groene en roze draad erbij gekocht en een soort spul wat je kan strijken zodat je neit hoeft te zomen. Of het handig is weet ik niet. Nu alleen nog elastiek om de binnenbekleding omd e rand te laten zetten. Dat haal ik wel even bij de hema ofzo. En dan heb ik alles denk ik.
Heb er echt zin in!!!!!!!
quote:tuurlijk komen we
Op dinsdag 13 mei 2003 20:28 schreef jessie het volgende:
Oh gelukkig, ben hier heeeel blij mee!!!!!
Ik hoop zo dat het gaat lukken wat ik in me hoofd heb. Jullie komen zondag ook he!!!! Verplicht op de bank zitten met koppie koffie, niks doen en kletsen
Maar goed dat zie ik allemaal zondag wel
Verder ben ik benieuwd naar de patroontjes van de anderen, hoop dat ik nog wat mee kan snaaien .
quote:en anders kom je toch gewoon om ons een keertje irl te zien en ons te helpen
Op dinsdag 13 mei 2003 22:07 schreef phileine het volgende:
Ik ben even stilgevallen qua projectjes geloof ik. Moet nog wat lakentjes verven en dan ben ik er wel. Moet alleen nog een boxkleed hebben, dus dat kan ik dan mooi zondag gaan doen. Iemand nog een goed idee van wat voor stof ik dat maak? Ik dacht zelf gewoon katoen met volumevlies ertussen.Verder ben ik benieuwd naar de patroontjes van de anderen, hoop dat ik nog wat mee kan snaaien
.
quote:Uiteraard, al was dat de enige reden. Maar ik ben helemaal niet meer zo handig de laatste tijd (vooral als het op denkwerk aankomt) en als iets niet lukt ga ik gelijk huilen. Maar daar moeten jullie dan maar niet op letten
Op dinsdag 13 mei 2003 22:08 schreef E.T. het volgende:[..]
en anders kom je toch gewoon om ons een keertje irl te zien en ons te helpen
quote:Dan helpen wij jou wel.....
Op dinsdag 13 mei 2003 22:19 schreef phileine het volgende:[..]
Uiteraard, al was dat de enige reden. Maar ik ben helemaal niet meer zo handig de laatste tijd (vooral als het op denkwerk aankomt) en als iets niet lukt ga ik gelijk huilen. Maar daar moeten jullie dan maar niet op letten
.
van de wal in de sloot, that is
quote:Ik heb daar een 1 persoonsdekbed voor kapot geknipt, hoesjes voor er om heen en klaar is klara
Op dinsdag 13 mei 2003 22:07 schreef phileine het volgende:
Moet alleen nog een boxkleed hebben, dus dat kan ik dan mooi zondag gaan doen. Iemand nog een goed idee van wat voor stof ik dat maak? Ik dacht zelf gewoon katoen met volumevlies ertussen.
Was trouwens patronenpapier vergeten. Weet ik veel ik doe dit dan ook nooit Gelukkig had mijn ma nog een dichte rol (die doet het ook nooit, vandaar dicht
)
Tot vanmiddag.
Heb je mijn telnr voor als je het niet kan vinden?
quote:jessie, wil je mij je huisnummer nog even laten weten?
Op zondag 18 mei 2003 10:17 schreef jessie het volgende:
Niet dat ik weet.
Vond het heel wat dat ik gisteren ineens aan patronenpapier dachtTot vanmiddag.
Heb je mijn telnr voor als je het niet kan vinden?
quote:Is onderweg
Op zondag 18 mei 2003 10:24 schreef E.T. het volgende:[..]
jessie, wil je mij je huisnummer nog even laten weten?
Ik denk dat ik 't wel weet... maar voor de zekerheid..
quote:Tnx
Op zondag 18 mei 2003 10:35 schreef jessie het volgende:[..]
Is onderweg
Was gisteren te moe om nog wat te schrijven. vond het een gezellige middag (hoewel zo'n naaikransje wel vreselijk tuttig voelt, ik heb me er nog steeds niet echt bij neergelegd dat ik een burgertrut ben geworden) en erg leuk om eens wat gezichten te zien of weer eens te zien. Van sommige mensen had ik niet gedacht dat ik ze ooit nog op vriendelijke voet zou ontmoeten, laat staan met ze over naaimachines zou keuvelen. Dus alleen wat dat betreft was het al geslaagd.
Jessie, bedankt voor de gastvrijheid en de frieten. Bo is een heerlijk kind, als mijn Miepie zo zit te schateren over anderhalf jaar ben ik dik tevreden.
quote:Tnx
Op maandag 19 mei 2003 10:06 schreef phileine het volgende:
O ja, op http://www.ottobredesign.com zijn alle voorgaande nummers van ottobre na te bestellen (met name voor E.T. interessant denk ik, die was er net zo weg van als ik). Ik heb gelijk maar een abonnement genomen, want ik kan die dingen nooit ergens vinden in Amsterdam.
quote:www.elna.com (meen ik) heeft ook online gratis patronen om uit te printen.. Voor mij zat er niks bruikbaars bij, maar wie weet (weet niet meer zo goed wat er tussen stond allemaal)
Op maandag 19 mei 2003 12:24 schreef moussy het volgende:Er staan ook patronen op die je zo kan downloaden, de lapjesbroek is al uitgeprint
hier je foto, voor iedereen die er benieuwd naar is:
Phileine, ik zat net de site nog ff te bekijken.. De foto's van de laatste nummers staan er ook nog in.. ook de foto van 't pakje dat we hebben zitten tekenen.. altijd handig voor als ik 't ff niet meer weet!
Je kan er ook leuke stofjes bestellen.. ik krijg alleen steeds dan de finse site.. heb dus nog geen idee wat, hoe en hoe duur..
Even iets anders, ik ben met dat boxkleed bezig. Hoe zit zo'n ding eigenlijk vast aan de box? Ik weet wel met een paar van die strikken om de spijlen, maar hoeveel dan eigenlijk? Is eentje bij elke hoek genoeg, of moet er meer? Is het dan niet gevaarlijk dat het kindje alsnog met het hoofdje onder het kleed kan gaat zitten, of gebeurt dat niet?
Maar verder gaat alles goed hoor
quote:Ik zou het niet doen
Op donderdag 29 mei 2003 11:47 schreef boebiedoe het volgende:
gezellig, ik kom ook.
Ik heb het ook bij mijn vorige naaimachine gehad, ik vergat de draad steeds door een klein oogje te houden dat de onderdraad op spanning zette.
Ik zoek trouwens een breipatroon voor een babymutsje. Gewoon zo'n standaard mutsje met twee touwtjes onder de kin. Heeft iemand daar een lief patroontje van? Kan helemaal nergens iets vinden.
Ik heb overgens geen patroontje voor je (maar dat had je van mij vast ook niet verwacht )
en is de nieuwe ottobre wat ?? abbonee's hebben hem toch al ???quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:37 schreef phileine het volgende:
Ik wil best, maar zit wat krapper in mijn tijd tegenwoordig. Op een maandag of in het weekend. Heb inmiddels een hele stapel stofjes en patronen (ottobre abonne geworden) verzameld, maar te weinig tijd om er iets mee te doen. Ben ook wel benieuwd naar brulaapje. Als de katten geen problemen hebben met een opdringerige dreumes zijn Isa en ik van de partij.
Phileine is ook dik een uur onderweg hoorquote:Op vrijdag 8 april 2005 22:44 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Jammer dat ik hier zover weg zit....
yep (van 11 tot half 5 in de binnenstad)quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:43 schreef jessie het volgende:
De 17e valt op zondag?
www.stoffenbeurs.nlquote:Op vrijdag 8 april 2005 22:45 schreef E.T. het volgende:
Zal ik dan ook nog een dreumes meenemen? Hebben de katten helemaal geen leven meer![]()
Moet trouwens zeggen dat ik sinds Saskia is geboren alleen nog maar achter de naaimachine heb gezeten om broeken korter te maken en ritsen te vervangen..![]()
Knor, is die stoffenmarkt gewoon op de 'markt' in de binnenstad? (bij station Blaak dus)
zullen we per mail verder ?? Tenzij ET ook zin heb om mee te gaan (of anderen) maar anders wordt het zo enorm offtopicquote:Op vrijdag 8 april 2005 22:46 schreef jessie het volgende:
Zondag heeft Geer de middag. Ik weet niet hoe van hoe laat tot hoe laat die beurs is. Maar dan moet ik om 2 uur weer thuis zijn. Moet niet van Geer hoor, hahaha. Maar dan kan ik ff lekker zonder de kids. Dan heb ik de auto en kan ik je langs halen. Waar is het? Hoef ik niet over de snelweg?
ach dat zien we dan wel weer, en bo en janneke kwamen hoogstwaarschijnlijk nog niet, thijs proppen we in de boxquote:Op vrijdag 8 april 2005 23:07 schreef E.T. het volgende:
* E.T. vreest weinig creativiteit..
Als we een Bo, Janneke, Alicia, Isa, Thijs en Saskia hebben ronddartelen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |